Wel gek dat aflevering 1 en 2 gewoon 4:3 zijn, komt wel een beetje gek overquote:Op dinsdag 24 december 2024 11:58 schreef JOO het volgende:
Telekids zendt nu een nieuwe versie uit van De reis vol verrassingen. Het is nu breedbeeld en er zijn wat kleine aanpassingen gedaan. Adriaan zegt nu op de boot weer de tekst ''dat is op het dak van ons hotel'' (zoals de vhs versie uit 1994) ipv van ''dat is het Empire State Building'' en Bassie spreekt nu weer correct over een “dame en een heer” van de Koninklijke Nederlandse marechaussee. Ook is de vormgeving van de quiz waar Bassie aan mee doet aangepast.
[ link | afbeelding ]
Dat met die schildering van evil Bassie zag ik als kind ook ja, vond ik best creepy. Later zag ik pas dat dat komt doordat ze voor die scène een andere caravan of zelfs een simpel houten decortje hebben gebruikt, en dat die schildering van Bassie niet heel nauwkeurig erop is gezetquote:Op donderdag 26 december 2024 09:36 schreef Writersright het volgende:
In mijn geheugen beinvloedde de brand de verf die schiildering van Bassie op de caravan die vervolgens heel evil begon te kijken.
Wellicht de heftigste scene uit alle series.
quote:De laatste maanden is er hard gewerkt aan een upgrade van de Amerika-serie.
Met nieuwe software is het tegenwoordig mogelijk om oud video materiaal op te knappen en te verwerken naar breedbeeld. Ook het geluid heeft een opfrisbeurt gehad. Bij elkaar is het een behoorlijke klus geweest maar we zijn meer dan tevreden met het eindresultaat.
Op Videoland kun je de nieuwe versie vanaf aflevering 10 bekijken. De eerste 9 afleveringen zullen waarschijnlijk deze week te zien zijn. Het plan is om alle series op deze manier op te knappen😃👍
Het valt wel te prijzen dat ze er alles aan doen om het waar mogelijk op te lappen. Toch voorkom je niet dat het uiteindelijk toch wel gedateerd raakt, voor zover dat al niet is. Swiebertje, Peppi en Kokki, Q&Q, Pipo de Clown enzo, allemaal stuk voor stuk kindertv-erfgoed, maar als je er nu naar kijkt is het wel gewoon een beetje oubollig. Ik denk dat dat toch een strijd is die niet te winnen valt.quote:Op maandag 30 december 2024 17:32 schreef Writersright het volgende:
Adriaan zelf over de upgrade:
[..]
Met een foto van Bassie en Adriaan uit 1994?quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:24 schreef Writersright het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig met watermerk boven het jaartal om te voorkomen dat anderen mensen deze geweldige afbeelding voor eigen winst gaan gebruiken.
Zo wil je ze ook blijven herkennen van de TV-series. Want stel dat de tere kinderhartjes een oude man in een rolstoel zagen, en een oude man met een dik gezicht.quote:Op woensdag 1 januari 2025 19:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met een foto van Bassie en Adriaan uit 1994?
Begrijpelijk. Maar er staat wel 2025 bij. Dan verwacht ik een recente afbeelding, en niet eentje van 30 jaar geleden.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:38 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Zo wil je ze ook blijven herkennen van de TV-series. Want stel dat de tere kinderhartjes een oude man in een rolstoel zagen, en een oude man met een dik gezicht.
Wordt lastig als Clown Bassie in het heden niet meer bestaat als clown. Met merk is ook Bassie & Adriaan en niet Bas en Adriaan.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Maar er staat wel 2025 bij. Dan verwacht ik een recente afbeelding, en niet eentje van 30 jaar geleden.
Artikel uit de link is uit 2013 zie ik. Toch sneu dat het daarna zo snel bergafwaarts is gegaan met zijn gezondheid.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:47 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Wordt lastig als Clown Bassie in het heden niet meer bestaat als clown. Met merk is ook Bassie & Adriaan en niet Bas en Adriaan.
Heeft Aad zijn blauwe blouse ook inmiddels aan de wilgen gehangen, of heeft hij die nog wel eens aan bij meet & greets?
Ik denk dat dat "optreden" bij het draaiorgel de finale was dan.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Artikel uit de link is uit 2013 zie ik. Toch sneu dat het daarna zo snel bergafwaarts is gegaan met zijn gezondheid.
Denk dat kinderen hun helden niet meer herkennen met foto's uit 2024quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:38 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Zo wil je ze ook blijven herkennen van de TV-series. Want stel dat de tere kinderhartjes een oude man in een rolstoel zagen, en een oude man met een dik gezicht.
Volgens mij klopt daar uiteindelijk niks van en heeft hij nog tot zeker in 2017 opgetreden. In 2018 stopte hij definitief vanwege zijn gezondheid.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Artikel uit de link is uit 2013 zie ik. Toch sneu dat het daarna zo snel bergafwaarts is gegaan met zijn gezondheid.
Het leek me ook veel minder lang geleden dan 2013. In ieder geval is hij doorgegaan tot het echt niet meer ging.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Volgens mij klopt daar uiteindelijk niks van en heeft hij nog tot zeker in 2017 opgetreden. In 2018 stopte hij definitief vanwege zijn gezondheid.
Ik vond B100 altijd erg leuk, zeker de banter met Handige Harrie.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:32 schreef Writersright het volgende:
Onafhankelijk van hoe goed de acteurs waren, springt B2 er toch wel uit. Hij had de breedste comedy, zowel verbaal als fysiek.
Vergeleken met hem voelen karakters als B1, de huilende professor en dergelijke serieuzer (en wellicht saaier voor kinderen)
Daarbij was er voor B2 ook goed geschreven waardoor zijn "gimmick" ondanks de eentonigheid vermakelijk bleef. Bij B100 werd het al snel saai hoe hij steeds pech had. (Daarnaast waren de Europa--Amerika boeven sowieso geen dreiging, wat ook niet helpt)
Ik zou zeggen dat de Plaaggeest ook een goede boef was, deels door wat hij bereikte en deels door hoe hij de kinderen bang maakte, en alles solo deed. Dat zeggende is die serie volgens mij een hele tijd niet uitgezonden.
Persoonlijk vond ik de Aad-baron ook echt erg goed en dat was echt een enorme schurk. De Paul van Gorcum-baron in de kroon en de verzonken stad was ook nog een statige man en een schurk, maar in de laatste twee series vond ik het geen echte schurk meer. Meer een clownesk figuur met een varkensstropdas. Eerder grappig dan gemeen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 23:57 schreef JOO het volgende:
https://www.televizier.nl(...)-was-de-beste-schurk
Aad kennende had waarschijnlijk zichzelf genoemd als De Baron.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |