Ik denk tot en met de releases van de eerste serie dvd’s. Toen kon je het materiaal voor het eerst helemaal zelf bekijken. Ik weet nog dat ik als een kind zo blij was toen het geheim van de schatkaart voor het eerst volledig te zien was. Dat zal begin deze eeuw geweest zijn. 2002 ofzo.quote:Op zondag 22 december 2024 13:13 schreef Writersright het volgende:
Wat denken jullie dat het laatste jaar is dat Bassie en Adriaan echt relevant waren? Hun laatste serie was in de jaren 90 maar daarna waren ze nog een aardige tijd populair bij de doelgroep. Tijdens de Sinterklaastijd keek ik een van de Feesten van Sinterklaas uit 2003 en daar werden Bassie en Adriaan enorm enthousiast ontvangen nog. Volgens mij hun laatste jaar daar. Ik zou denken dat het vlak daarna ophield met populariteit, met een nostalgieboost met de Keet & Koen film.
Wellicht dat jouw post de rush naar de Adriaan website inspireerde:quote:Op zondag 22 december 2024 14:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk tot en met de releases van de eerste serie dvd’s. Toen kon je het materiaal voor het eerst helemaal zelf bekijken. Ik weet nog dat ik als een kind zo blij was toen het geheim van de schatkaart voor het eerst volledig te zien was. Dat zal begin deze eeuw geweest zijn. 2002 ofzo.
Bassie die casual achterop een brommer zit bij een grizzlybeer is wel de moeite waard natuurlijk, maar de rest van de circusshow vonden we een bekende herhaling (of gewoon saai).quote:Op maandag 23 december 2024 10:07 schreef Writersright het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Nieuwe video?
Collector item!quote:Op maandag 23 december 2024 23:26 schreef W00fer het volgende:
Nog enkele tientallen caravanboxen en dan is het gedaan met de voorraad bij Adriaan
Aad is wel een beetje de Nederlandse George Lucas, het is nooit echt af of volmaakt.quote:Op dinsdag 24 december 2024 13:44 schreef Writersright het volgende:
Interessant dat ze nu opeens aanpassingen gaan doen. Qua die quiz zou je kunnen zeggen dat het oorspronkelijke shot gedateerd er uit zag, maar dat is wel bij meer scenes uit de series. (Koning Midas in het Griekse avontuur)
Ik ben dan ook benieuwd of ze meer gaan aanpassen.
Toen ze midden in de nacht op Nickelodeon waren en ik iets tegen de kater dronk voor het slapen van, werd het nog vaak bekeken. Daarna werd het rap minder.quote:Op zondag 22 december 2024 13:13 schreef Writersright het volgende:
Wat denken jullie dat het laatste jaar is dat Bassie en Adriaan echt relevant waren? Hun laatste serie was in de jaren 90 maar daarna waren ze nog een aardige tijd populair bij de doelgroep. Tijdens de Sinterklaastijd keek ik een van de Feesten van Sinterklaas uit 2003 en daar werden Bassie en Adriaan enorm enthousiast ontvangen nog. Volgens mij hun laatste jaar daar. Ik zou denken dat het vlak daarna ophield met populariteit, met een nostalgieboost met de Keet & Koen film.
Dat deed ik toen ook. En maar balen wanneer opeens de Berenboot kwam. Volgens mij was het toen nog in het nieuws hoe goed die kijkcijfers waren.quote:Op dinsdag 24 december 2024 18:18 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Toen ze midden in de nacht op Nickelodeon waren en ik iets tegen de kater dronk voor het slapen van, werd het nog vaak bekeken. Daarna werd het rap minder.
Tja, we hebben de originelen nog, dus laat hem maar raak knutselen. Een aanpassing zoals random die achtergrond van de quiz aanpassen had ik nooit zien aankomen dus ik ben benieuwd wat hij allemaal wil aanpassen.quote:Op dinsdag 24 december 2024 15:20 schreef whY... het volgende:
[..]
Aad is wel een beetje de Nederlandse George Lucas, het is nooit echt af of volmaakt.
Dan kan het gemarket worden als "nieuw", "meer beeld, nooit eerder vertoond" en "scherper dan ooit".quote:Op dinsdag 24 december 2024 20:01 schreef W00fer het volgende:
Breedbeeld is leuk maar wat voegt het toe?
Ik vind het wel opvallend dat zo'n achtergrond aangepast wordt. Kennelijk vond Aad het belangrijk genoeg om er tijd aan te besteden.quote:Op dinsdag 24 december 2024 11:58 schreef JOO het volgende:
Ook is de vormgeving van de quiz waar Bassie aan mee doet aangepast.
Meer beeld, maar ze vergeten even dat je bij het oprekken van 4:3 letterbox naar 16:9 vaak randen met details boven/onder eraf snijdt die wel degelijk iets toevoegen aan het verhaal.quote:Op dinsdag 24 december 2024 21:48 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dan kan het gemarket worden als "nieuw", "meer beeld, nooit eerder vertoond" en "scherper dan ooit".
Alles wordt future proof gemaakt. Zodat het nog 10 jaar of langer op Videoland kan staan. Een behoorlijk kostbare operatie als je alles frame voor frame gaat nabewerken van zoveel series.quote:Op dinsdag 24 december 2024 22:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het wel opvallend dat zo'n achtergrond aangepast wordt. Kennelijk vond Aad het belangrijk genoeg om er tijd aan te besteden.
Ik zou het gewoon laten zoals het is, de series zijn gedateerd en zitten vol met (continuïteits-)fouten, maar alles is toch al uitgezonden en op videobanden en dvd's verspreid.
Zonde toch. Ik zou het echt gewoon 4:3 laten. Plaats maar zwart aan de zijkant.quote:Op dinsdag 24 december 2024 23:09 schreef W00fer het volgende:
[..]
Meer beeld, maar ze vergeten even dat je bij het oprekken van 4:3 letterbox naar 16:9 vaak randen met details boven/onder eraf snijdt die wel degelijk iets toevoegen aan het verhaal.
De echte B&A guru's hier zullen dat vast en zeker wel opmerken.
Ik snap het wel, mensen gaan dan B&A associëren met oud en versleten omdat het 4:3 is maar soms moet je het origineel gewoon niet vernachelen.quote:Op dinsdag 24 december 2024 23:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zonde toch. Ik zou het echt gewoon 4:3 laten. Plaats maar zwart aan de zijkant.
Veel oudere series verknallen daarmee. Gewoon AI of een filtertje er overheen en het is "nieuw".quote:Op dinsdag 24 december 2024 23:28 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik snap het wel, mensen gaan dan B&A associëren met oud en versleten omdat het 4:3 is maar soms moet je het origineel gewoon niet vernachelen.
Je zag dat ook bij de Thunderbirds. De Europese en Amerikaanse blu-ray waren opgerekt naar 16:9 wat de puristen niet best vonden. De Japanse blu-ray is wél in origineel 4:3 met MONO geluid zoals het hoort.
Nieuwer is niet altijd beter.
Ik hoop ook dat zie die Keet van Telekids montage uit de televisie halen in de eerste afleveringquote:Op dinsdag 24 december 2024 11:58 schreef JOO het volgende:
Telekids zendt nu een nieuwe versie uit van De reis vol verrassingen. Het is nu breedbeeld en er zijn wat kleine aanpassingen gedaan. Adriaan zegt nu op de boot weer de tekst ''dat is op het dak van ons hotel'' (zoals de vhs versie uit 1994) ipv van ''dat is het Empire State Building'' en Bassie spreekt nu weer correct over een “dame en een heer” van de Koninklijke Nederlandse marechaussee. Ook is de vormgeving van de quiz waar Bassie aan mee doet aangepast.
[ link | afbeelding ]
Ohhhhh dit was vroeger een van mijn favoriete scènesquote:Op donderdag 26 december 2024 00:57 schreef Claude_Viole het volgende:
Een avondje Archive.org bekijken, en dan kom ik opeens een oude VHS video tegen met beelden uit de De Diamant, toen de caravan in de fik ging. Met een langdurige scenes waarbij Bassie erg lang bewusteloos ligt en vervolgens door de ambu wordt afgevoerd.
Blijkbaar is dit ingekort omdat het te lang duurde, en misschien iets te aangrijpend was voor kinderen.
https://archive.org/details/caravanindebrand
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |