abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216174711
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Persoonlijk vond ik de Aad-baron ook echt erg goed en dat was echt een enorme schurk. De Paul van Gorcum-baron in de kroon en de verzonken stad was ook nog een statige man en een schurk, maar in de laatste twee series vond ik het geen echte schurk meer. Meer een clownesk figuur met een varkensstropdas. Eerder grappig dan gemeen.

B1 vond ik ook echt een heel goede boef. Niet super grappig, maar wel echt een schurk.

Van Jaapie kon ik me wel vrij snel voorstellen dat het Bassie was, maar dat Aad de baron speelde in de schatkaart vond ik echt moeilijk om te geloven.
Als je de Aadbaron zou combineren met B1 heb je een dodelijke combinatie qua team. De rest van de figuren zijn meer komisch en minder capabel.
  maandag 6 januari 2025 @ 18:26:51 #202
174940 W00fer
Maar echt
pi_216192927
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Persoonlijk vond ik de Aad-baron ook echt erg goed en dat was echt een enorme schurk. De Paul van Gorcum-baron in de kroon en de verzonken stad was ook nog een statige man en een schurk, maar in de laatste twee series vond ik het geen echte schurk meer. Meer een clownesk figuur met een varkensstropdas. Eerder grappig dan gemeen.

B1 vond ik ook echt een heel goede boef. Niet super grappig, maar wel echt een schurk.

Van Jaapie kon ik me wel vrij snel voorstellen dat het Bassie was, maar dat Aad de baron speelde in de schatkaart vond ik echt moeilijk om te geloven.
Ik denk dat B&A het hele schurkenidee hebben laten varen. Bassie die gevangen gehouden werd in het spookhuis, Bassie werd ontvoerd in de auto door B1 enzovoort. Het was toch allemaal wel eng.

Met de komst van de Baron, B100 enzovoort heeft de serie wel een beetje haar spanning verloren. Ik weet nog dat ik het ontsnappen van Joris en het wegrijden met krijsende banden, het racen naar Gran Canaria en de "groene mannetjes die alles in de gaten konden houden" was écht super spannend.

B100 en de Baron zijn goed op hun eigen manier maar het echte actie werk was wel gedaan.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 6 januari 2025 @ 22:19:38 #203
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_216197366
De baron met VJ en B2 zorgde echt nog wel voor dreiging hoor. Daarna vanaf HH en B100 was de dreiging weg.
Rini dankjewel.
  maandag 6 januari 2025 @ 22:48:55 #204
436222 Japepk
Padvinder
pi_216197835
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 22:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
De baron met VJ en B2 zorgde echt nog wel voor dreiging hoor. Daarna vanaf HH en B100 was de dreiging weg.
Sterker nog, hun acties in de verzonken stad zijn toch wel de heftigste die ze hebben gedaan. B&A dumpen op een verlaten eiland, 2x ontvoeren, etc. Ik keek die serie nooit vaak en keek hem laatst terug en dat viel me echt op.
't Echte en 't ware!
  maandag 6 januari 2025 @ 22:59:44 #205
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_216197974
Die scène in Luxemburg dat ze ineens met z'n zevenen Bassie en Adriaan staan op te wachten en B&A dan opgejaagd worden door Luxemburg-stad, dat was toch wel intimiderend.
De boeven werden toen ook niet gepakt, ik zou nadien niet zo rustig voor mijn caravan in Vlaardingen durven zitten :+
pi_216198091
Tot en met de verzonken stad waren de boeven in mijn ogen gewoon volwassenen met wat gekke trekjes die kinderen wel leuk vinden. Dat maakte hen serieus en bedreigend. Vanaf de Europa-serie leken de boeven meer op kinderen waarbij de Baron als oudste kind het voortouw nam in het uithalen van kattenkwaad (meer was het in mijn ogen niet). Ook leuk, maar echt bedreigend waren ze niet meer.
pi_216198504
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 22:48 schreef Japepk het volgende:

[..]
Sterker nog, hun acties in de verzonken stad zijn toch wel de heftigste die ze hebben gedaan. B&A dumpen op een verlaten eiland, 2x ontvoeren, etc. Ik keek die serie nooit vaak en keek hem laatst terug en dat viel me echt op.
En voor ze op het eiland waren moesten Bas en Aad 2 x 8km lopen. Zonder water. In de brandende zon.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 11:19:56 #208
466281 WismutVeilchen83
pi_216201107
Is bekend dat het 8km waren? Ik heb me dat altijd afgevraagd welk eiland dat was.
Rini dankjewel.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:42:40 #209
346653 Ceviche
pi_216207944
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 20:01 schreef W00fer het volgende:
Misschien ben ik de enige maar aflevering 10 en verder van de opgepoetste Amerika serie bekeken en vergeleken met aflevering 1 tm 9 (op Videoland) en ik vind de oude versie rustiger kijken.

Aflevering 1 t/m 9 komt nog in de opgepoetste versie.

Breedbeeld is leuk maar wat voegt het toe?

En de AI upscaler maakt die de contrasten niet te flets en alle contouren heel vlak?

Het geluid heeft geen irritante brom meer maar het is ook verder niet dat ik zeg van nou wat een enorm verschil.
Eindelijk gekeken en ik ben het helemaal met je eens. Die clown in Florida (met knalrood haar, niet die met oranje haar) kun je beter bekijken met een zonnebril op, zo fel is het geworden.
En ik vond 'twee heren van de Marechaussee' zo'n leuk onderdeeltje altijd...
pi_216209587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Is bekend dat het 8km waren? Ik heb me dat altijd afgevraagd welk eiland dat was.
Die kloof in Kreta is 9km lang zelfs en ze liepen volgens mij heen en terug dus zou het nog meer zijn. Ik ben vroeger ook in die kloof geweest. Dan wel achter op een scooter. Lopen in de zomer in Griekenland is geen pretje, helemaal niet met de kleren van Bassie en Adriaan. Volgens mij is het enige drinken wat ze op hadden dat flesje drinken op het terras eerder die dag, of ik vergis me.

Het is iig de Therisokloof.
  woensdag 8 januari 2025 @ 15:37:23 #211
466281 WismutVeilchen83
pi_216215962
Ooh, wacht, ik dacht dat je bedoelde 8km over water lopen, maar je bedoelde de kloof!
Rini dankjewel.
pi_216217175
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 15:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ooh, wacht, ik dacht dat je bedoelde 8km over water lopen, maar je bedoelde de kloof!
Van wat ik zie op de beelden was dat stuk op het water anders ook behoorlijk wat. En dat na die helse wandeling! Nog steeds zonder water.
pi_216217843
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:21 schreef Writersright het volgende:

[..]
Van wat ik zie op de beelden was dat stuk op het water anders ook behoorlijk wat. En dat na die helse wandeling! Nog steeds zonder water.
Het lopen over het water was ook wel de slechtste 'deus ex machina' van de serie. Waar het bij de Kroon al toeval is dat er ineens houten balken liggen, kan dat nog. En nu, op een verlaten eiland, ineens waterschoenen waarmee je zogezegd over zee kan lopen. Mwah. Wat dat betreft was de Baron daar ook al een domme cartoonfiguur.
't Echte en 't ware!
pi_216218479
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:18 schreef Japepk het volgende:

[..]
Het lopen over het water was ook wel de slechtste 'deus ex machina' van de serie. Waar het bij de Kroon al toeval is dat er ineens houten balken liggen, kan dat nog. En nu, op een verlaten eiland, ineens waterschoenen waarmee je zogezegd over zee kan lopen. Mwah. Wat dat betreft was de Baron daar ook al een domme cartoonfiguur.
Over zee kan lopen met behoorlijke wind tegen ook nog.
  woensdag 8 januari 2025 @ 19:28:15 #215
466281 WismutVeilchen83
pi_216218754
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:08 schreef Writersright het volgende:

[..]
Over zee kan lopen met behoorlijke wind tegen ook nog.
De paden op, de lanen in..!
Rini dankjewel.
pi_216218891
Volgens mij hadden ze dat shot ook uit een DVD gehaald of ingekort, omdat het er te nep/slecht uit zag.

Te nep voor een Bassie en Adriaan DVD, dat zegt wel wat.
pi_216242663
47 Jaar geleden werd onze allereerste TV aflevering uitgezonden. Op 10 januari 1978 raakten we het circus kwijt en bracht de Plaaggeest ons de hele tijd in de problemen.

Dit is wel een briljante productiefoto welke ik nog nooit gezien heb.
pi_216242851
Heeft veel jeugdtrauma's opgeleverd. Ik werkte bij een spookhuis waar we de Exorcist muziek draaiden. Volwassen mensen kwamen naar me toe: "De Plaaggeest zit hier niet in toch? Want ik kan overal tegen maar de Plaaggeest is het enige waar ik doodsbang voor ben.." Ik zei dan nee hoor alleen maar het Exorcist meisje.. vonden ze goed.
pi_216242906
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:44 schreef Writersright het volgende:
47 Jaar geleden werd onze allereerste TV aflevering uitgezonden. Op 10 januari 1978 raakten we het circus kwijt en bracht de Plaaggeest ons de hele tijd in de problemen.

[ afbeelding ]

Dit is best een bekende foto toch? Alleen met AI bewerkt waardoor hij veel scherper is
't Echte en 't ware!
pi_216243131
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:04 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dit is best een bekende foto toch? Alleen met AI bewerkt waardoor hij veel scherper is
Ik had hem nog niet gezien. Het weet wel perfect de Plaaggeest weer te geven. Die scene met de vrachtwagen is een hoogtepunt. :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:00 schreef DrDentz het volgende:
Heeft veel jeugdtrauma's opgeleverd. Ik werkte bij een spookhuis waar we de Exorcist muziek draaiden. Volwassen mensen kwamen naar me toe: "De Plaaggeest zit hier niet in toch? Want ik kan overal tegen maar de Plaaggeest is het enige waar ik doodsbang voor ben.." Ik zei dan nee hoor alleen maar het Exorcist meisje.. vonden ze goed.
Haha, geweldig. Ik zag de Plaaggeest pas toen ik volwassen was maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen hem eng vonden. Dat rare masker van hem helpt niet echt. En het feit dat hij alleen maar lacht en opeens tevoorschijn komt.

Hij zat later ook in een theatershow, maar dat was een teleurstelling toen ik het zag. Hij wandelde in een kooi en werd "gevangen" zonder iets uit te halen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Writersright op 10-01-2025 18:45:31 ]
pi_216262026
Het is wel razend knap dat Adriaan zich kan vermommen als een schip :D _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_216279220
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:04 schreef Japepk het volgende:

[..]
Zie ook het Copyright logo en dan ''Bassie Produkties & Adrina Produkties B.V''.

Bassie en Adriaan hebben de rechten van De Plaaggeest, maar toen De Plaaggeest werd gemaakt, deden ze echt nog niet de productie.

Daar moeten ze Joop van den Ende en Jaap Stobbe voor bedanken. :+
  maandag 13 januari 2025 @ 12:59:38 #223
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_216279582
Is dat op 4:20 een hele jonge Barney?

Bij Bassie en Adriaan. _O_ _O_ _O_

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100112594_ad9f253d

[ Bericht 4% gewijzigd door TweedeKlum op 13-01-2025 13:25:22 ]
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216279604
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 12:59 schreef TweedeKlum het volgende:

https://www.dumpert.nl/?s(...)d=100112594_ad9f253d
Je link werkt zo niet, gebruik de "link" knop, dan werkt het wel.

maandag 13 januari 2025 @ 13:26:09 #225
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_216279968
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je link werkt zo niet, gebruik de "link" knop, dan werkt het wel.

Ik had het in mijn enthousiaste dommigheid gecrosspost uit DRT. :@

Thx. B:)B
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_216283220
quote:

Dat lijkt er wel op, haha.
  maandag 13 januari 2025 @ 18:31:02 #227
328189 ArnieAlberts
Pia Blanco moet weg bij GTST
pi_216284045
quote:

Zou zomaar kunnen, maar volgens mij zag hij er wat anders uit in 1990 :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_216302208
Ik snap niet dat B&A bij hun arrestatie na hun bezoek aan de dierentuin geen advocaat in de arm genomen hebben, zoals Spong of Inez Wesky, bij haar hadden ze tenminste nog berichtjes naar de buitenwereld kunnen sturen.
pi_216304986
Ik snap ook niet waarom de politie ze liet gaan. Bassie en Adriaan hadden zo het land uit kunnen wippen. Sterker nog, dat deden ze ook.
Daarnaast waren er genoeg getuigen in de dierentuin die konden verifieeren waren ze op het moment van de diefstal waren. Combineer dat met dat de vingerafdrukken niet matcheten en Bassie en Adriaan hadden een flinke zaak tegen de politie wegens smaad.
  donderdag 16 januari 2025 @ 00:14:18 #230
328189 ArnieAlberts
pi_216315385
Tijdens de Bassie en Adriaan Marathon in VUE Hilversum viel me ineens iets op en nog tijdens de uitzending twitterde ik het vanuit de zaal, waarna Mark van der Molen het nog snel in de radio-uitzending aanhaalde. Nu is er van de HD upscaled-versie een nieuwe compilatie geüpload (met oude voice-overs van Aad op nieuwe muziek gezet), en ik zie het duidelijker dan ooit.

Er ligt een vrouw doodleuk topless te zonnen op het strand tijdens Caraïbisch Carnaval :D Pal achter Adriaan.

Bekijk deze YouTube-video
(Op 22:44)

Rechts kijken, in het eerste shot gaat ze net liggen, rest van het nummer blijft ze er liggen. _O-

[ Bericht 14% gewijzigd door ArnieAlberts op 17-01-2025 18:04:30 ]
pi_216315472
Hehe, dit was in de jaren 90 alleen vrij normaal.
pi_216317080
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:14 schreef ArnieAlberts het volgende:
Tijdens de Bassie en Adriaan Marathon in VUE Hilversum viel me ineens iets op en nog tijdens de uitzending twitterde ik het vanuit de zaal, waarna Mark van der Molen het nog snel in de radio-uitzending aanhaalde. Nu is er van de HD upscaled-versie een nieuwe compilatie geüpload (met oude voice-overs van Aad op nieuwe muziek gezet), en ik zie het duidelijker dan ooit.

Er ligt een vrouw doodleuk topless te zonnen op het strand tijdens Caraïbisch Carnaval :D Pal achter Adriaan.

Rechts kijken, in het eerste shot gaat ze net liggen, rest van het nummer blijft ze er liggen. _O-
Bassie die dan niet eens even Allememaggies roept bij het zien van die vrouw ;(
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:34:54 #233
328189 ArnieAlberts
pi_216318126
Ach, verdere ophef en vertier.

'Had ik nou maar nee/ja gezegd' zou, volgens een reactie op Facebook, blijkbaar uit de nieuwe versie zijn weggeknipt. Zat in aflevering 8, was zowat het enige liedje dat nooit een nieuw arrangement van Bert Smorenburg heeft gehad maar nog de muziek gebruikte van Aad Klaris, dus wellicht alsnog daarom uit de serie verwijderd?
pi_216320532
quote:

Gelijk flaggen naar Youtube, gezien Bas en Aad ook zo dol zijn op B&A content van Youtube verwijderen. :D

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:34 schreef ArnieAlberts het volgende:

'Had ik nou maar nee/ja gezegd' zou, volgens een reactie op Facebook, blijkbaar uit de nieuwe versie zijn weggeknipt. Zat in aflevering 8, was zowat het enige liedje dat nooit een nieuw arrangement van Bert Smorenburg heeft gehad maar nog de muziek gebruikte van Aad Klaris, dus wellicht alsnog daarom uit de serie verwijderd?
Het zou me niet verbazen. Het komt over alsof Van Toor nog steeds Klaris haar, ondanks zijn enorme bijdrage aan zijn succes. Jammer ook, het is leuk liedje en de serie heeft al relatief weinig songs. (En Wij zijn nietig is een slappe cover)
  vrijdag 17 januari 2025 @ 16:30:05 #235
328189 ArnieAlberts
pi_216332071
Zit On the highway er wel nog in?
pi_216332511
quote:

vrijdag 17 januari 2025 @ 18:12:25 #237
466281 WismutVeilchen83
pi_216333111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:34 schreef ArnieAlberts het volgende:

Hoe sneu eigenlijk. Een leuk liedje met zeer fraaie beelden van Las Vegas uit begin jaren 90 en dan haal je het eruit.. Dat voortdurende geknip en geëdit maakt het maar zelden beter.
Rini dankjewel.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 19:40:03 #238
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216334173
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Hoe sneu eigenlijk. Een leuk liedje met zeer fraaie beelden van Las Vegas uit begin jaren 90 en dan haal je het eruit.. Dat voortdurende geknip en geëdit maakt het maar zelden beter.
Klopt! Net als de scene uit de Huilende Professor dat B&A naar het Binnenhof gingen om (off-screen) toestemming te krijgen van het ministerie. Bij het verlaten van het parlementsgebouw praat Bassie alsof hij beroerte heeft, maar uiteindelijk gaat het om een hele stapel koekjes die hij in zijn mond heeft gestoken. Duidelijk een grap die we dus missen. Op Youtube staat de geknipte versie waarbij B&A daar binnen zitten. Maar dat stukje heeft de videobanden en de televisieafleveringen volgens mij nooit gehaald. Adriaan vond het te eentonig en te saai, geloof ik.

Ik vond dat gebrabbel van hem zo vreemd, totdat ik een jaar of tien geleden las dat er in de serie geknipt was.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claude_Viole op 17-01-2025 19:46:37 ]
  vrijdag 17 januari 2025 @ 20:28:28 #239
328189 ArnieAlberts
pi_216334949
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:40 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Maar dat stukje heeft de videobanden en de televisieafleveringen volgens mij nooit gehaald. Adriaan vond het te eentonig en te saai, geloof ik.
Bijna goed, je reactie, op dit puntje na: zowel in de allereerste uitzending(en?) als op de eerste videoband-uitgave was deze scène oorspronkelijk gewoon te zien geweest. Zodoende dat wij ze nu ook zien en ze ook op de dvd-uitgave staan, want alle beelden van de dvd (dus ook de de beelden die je daarop als 'verwijderde scènes' ziet) zijn afkomstig van de uitgaves van Penta Video, die zo goed als mogelijk zijn gedigitaliseerd, en vanaf daar weer zijn aangepast en digitaal ge-hermonteerd. De langere circus-uitvoering, de Robinson Crusoë én de duikdroom, Ook een Clown én het bezoekje bij Van Agt, het zat oorspronkelijk allemaal in de eerste uitzendingen én staan dus ook gewoon op de vier videobanden.

En die banden bevatten daarnaast nog meer random dingetjes. Bijvoorbeeld dit:

En nog wat andere kleine random stukjes, zoals bijvoorbeeld extra shots van publiek aan de kassa van Showcircus Joop van den Ende tijdens de intro van deel 1, maar ook een allerlaatste, barslechte grap van Robin de Robot tegen Jerome van der Steen (Wat de reden is dat ze op dvd zo uit het niets hard beginnen te lachen).
pi_216335542
Ik zit de vernieuwde versie te kijken, maar is iemand dit opgevallen? Vol een cameraman in beeld in de zijspiegel. Geen idee of dit ook in de oude versie te zien is.

[ Bericht 3% gewijzigd door JOO op 17-01-2025 21:31:09 ]
  vrijdag 17 januari 2025 @ 22:26:24 #241
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216336367
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:23 schreef JOO het volgende:
Ik zit de vernieuwde versie te kijken, maar is iemand dit opgevallen? Vol een cameraman in beeld in de zijspiegel. Geen idee of dit ook in de oude versie te zien is.
[ afbeelding ]
Ook in de oude DVD-versie zie ik de camera.
pi_216337217

Nieuw filmpje met Aad in Vlaardingen die vragen beantwoord

oa:

- Hoe Aad bij de diverse baronnen kwam
- Aad die Harry Dikmans arrogant vond
- Iets over het uitzenden van liedjes uit Grootmoeders tijd , dat ging moeizaam en de hoeveelheid verkochte cd's en videobanden ervan
- Iets over Samson en Gert
pi_216339627
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 20:28 schreef ArnieAlberts het volgende:
En nog wat andere kleine random stukjes, zoals bijvoorbeeld extra shots van publiek aan de kassa van Showcircus Joop van den Ende tijdens de intro van deel 1, maar ook een allerlaatste, barslechte grap van Robin de Robot tegen Jerome van der Steen (Wat de reden is dat ze op dvd zo uit het niets hard beginnen te lachen).
Nu zijn we wel erg benieuwd naar die grap.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:58 schreef Dutch_view het volgende:

Nieuw filmpje met Aad in Vlaardingen die vragen beantwoord

oa:

- Hoe Aad bij de diverse baronnen kwam
- Aad die Harry Dikmans arrogant vond
- Iets over het uitzenden van liedjes uit Grootmoeders tijd , dat ging moeizaam en de hoeveelheid verkochte cd's en videobanden ervan
- Iets over Samson en Gert
Hoewel Samson en Marie discutabel is, vind ik het wel prijzenswaardig dat Gert op tijd gestopt is en kon afsluiten met grote shows en een mooi laatste lied. Danny Verbiest (de originele Samson) was al eerder gestopt, maar ook daarna had de act nog steeds succes met Gert. Daarnaast is de cast ook gewoon goed bevriend, wat helpt met zoiets.

Ik denk dat Aad wel jaloers is op het succes van Danny en Gert. Terwijl Aad en Bas in gymzalen zaten, stonden Samson en Gert met musicalwaardige kerstshows in een gigantische zaal. Daarnaast natuurlijk het succes wat ze met Studio 100 bereikten.

Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat Aad in het algemeen het gevoel heeft dat hij en Bas meer eer verdienden dan ze gekregen hebben, alsof hij dat nog steeds moet bewijzen. Wellicht daarom ook de vaak negatieve verhalen over de ex-collega's, om aan te tonen dat ze door "iedereen" (waaronder de acteurs) werden tegengewerkt en desondanks succces hadden.
Of dat Aad steeds zegt dat Samson op Lara was gebaseerd, wat Danny Verbiest ontkracht.
pi_216340351
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:09 schreef Writersright het volgende:

[..]
[..]
Hoewel Samson en Marie discutabel is, vind ik het wel prijzenswaardig dat Gert op tijd gestopt is en kon afsluiten met grote shows en een mooi laatste lied. Danny Verbiest (de originele Samson) was al eerder gestopt, maar ook daarna had de act nog steeds succes met Gert. Daarnaast is de cast ook gewoon goed bevriend, wat helpt met zoiets.

Ik denk dat Aad wel jaloers is op het succes van Danny en Gert. Terwijl Aad en Bas in gymzalen zaten, stonden Samson en Gert met musicalwaardige kerstshows in een gigantische zaal. Daarnaast natuurlijk het succes wat ze met Studio 100 bereikten.

Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat Aad in het algemeen het gevoel heeft dat hij en Bas meer eer verdienden dan ze gekregen hebben, alsof hij dat nog steeds moet bewijzen. Wellicht daarom ook de vaak negatieve verhalen over de ex-collega's, om aan te tonen dat ze door "iedereen" (waaronder de acteurs) werden tegengewerkt en desondanks succces hadden.
Of dat Aad steeds zegt dat Samson op Lara was gebaseerd, wat Danny Verbiest ontkracht.
Het succes van Studio 100 rust natuurlijk niet alleen op Samson & Gert. Er is een enorme waaier aan eigen kinderproducties en natuurlijk K3 en een stel pretparken.

Gert heeft slim ingespeeld op het feit dat er eigenlijk geen originele Vlaamse kinderprogramma’s waren en nu heeft hij er min of meer een monopolie op.

Veel grotere schaal. B&A wilden alles in eigen beheer doen voor een paar knaken. En natuurlijk waren B&A in de eerste plaats artiesten, waar Verhulst voornamelijk een zakenman is.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 18:15:03 #245
328189 ArnieAlberts
pi_216343946
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:09 schreef Writersright het volgende:

[..]
"Weet je het verschil tussen een warm bed en een ijskast? (Nee?) Pas dan op dat je vannacht niet in de ijskast gaat slapen".

Ja echt. :')
pi_216344030
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 18:15 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
"Weet je het verschil tussen een warm bed en een ijskast? (Nee?) Pas dan op dat je vannacht niet in de ijskast gaat slapen".

Het spijt me dat ik het vroeg.
In sommige gevallen kunnen stukjes er uit knippen dus wel de serie verbeteren.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 19:31:35 #247
346653 Ceviche
pi_216345228
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 18:15 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Nou dat valt wel mee :D een beetje hetzelfde niveau als: 'ben je uitgeslapen? Dan kun je je bed verkopen.'

Die grap over die verwarmingmonteur op lanzarote, dat vind ik zo'n flauwe grap. En dan vertelt Bassie hem ook nog verkeerd, en dan is er ook nog een versie die zo geknipt is dat die scène er per ongeluk twee keer in zit. Klein leed.
pi_216347203
"Geen hotdog maar een hotkip" is ook een vrij belabberde (Na de vulkaan scene in de Schatkaart, met dat water.)
  zondag 19 januari 2025 @ 00:56:24 #249
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216350270
In de Reis door Europa heb ik weer een fout gespot. In Vianden worden B&A door zeven boeven achtervolgd vanuit Vianden het bos in. Bassie telt er inderdaad zeven stuks van het tuig! Opeens staan er tien boeven in het bos op het moment dat de Baron de groep gaat verdelen tussen Harrie en hemzelf. Frappant :P

Op een gegeven moment denken B&A dat ze de boeven hebben afgeschud en denken ze dat de kust veilig is. En dan verschijnen er iets van 9 boeven, waarvan er eentje in het blauw rechtsboven op zijn rustige gemakje omhoog staat klimmen, terwijl de rest richting B&A rent, waarbij de Baron roept: "Grijp ze, grijp ze...."

Zou dit Adriaan zijn die niet in de scene hoort?
  zondag 19 januari 2025 @ 11:13:55 #250
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216352907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:44 schreef Writersright het volgende:

[ afbeelding ]

Het is me overigens nog steeds niet duidelijk, waarom de Plaaggeest ineens B & A ging targetten. Zoals Adriaan voorleest uit de krant had hij voordien gewoon de maatschappij ontwricht. Vanwaar nou ineens die persoonlijke vendetta?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216356134
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is me overigens nog steeds niet duidelijk, waarom de Plaaggeest ineens B & A ging targetten. Zoals Adriaan voorleest uit de krant had hij voordien gewoon de maatschappij ontwricht. Vanwaar nou ineens die persoonlijke vendetta?
B&A zeiden wel dat de Plaaggeest op plaatsen kwam waar het circus ook was geweest. Dat zeggende, volgens mij had hij niet het circus zelf beetgenomen, wel B&A prive. Wellicht was hij jaloers op ze, omdat hij ook een circusbaantje wilde?
Ironisch genoeg kreeg hij dat ook aan het eind.
pi_216357210
quote:

[..]
Omdat hij wist dat B&A gevolgd werden door de camera's.
pi_216360419
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:36 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Omdat hij wist dat B&A gevolgd werden door de camera's.
In de brief staat inderdaad dat hij de avonturen op TV zag. In de context van de serie zijn de afleveringen dus eigenlijk een soort documentaire/vlog waarin B&A door een cameraploeg gevolgd worden?
  maandag 20 januari 2025 @ 22:08:26 #254
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216373257
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 21:59 schreef Writersright het volgende:

[..]
In de brief staat inderdaad dat hij de avonturen op TV zag. In de context van de serie zijn de afleveringen dus eigenlijk een soort documentaire/vlog waarin B&A door een cameraploeg gevolgd worden?
Net als B100 die zichzelf op televisie ziet in de eerste aflevering van De reis vol Verrassingen. :')

Heerlijk als de vierde wand doorbroken wordt. _O-
pi_216374333
Bassie die een Indiaan een geplukte kip noemt kan echt niet meer anno 2025 o|O ;(
pi_216377341
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 00:25 schreef TLC het volgende:
Bassie die een Indiaan een geplukte kip noemt kan echt niet meer anno 2025 o|O ;(
Geen idee of ik nu een troll aan het voeden ben, maar;

Het is dan ook niet gemaakt in 2025.
't Echte en 't ware!
pi_216385961
quote:

[..]
De plaaggeest was een nar uit het circus toch?
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:50:14 #258
328189 ArnieAlberts
pi_216390086
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 23:38 schreef W00fer het volgende:

[..]
De plaaggeest was een nar uit het circus toch?
Welnee, dat was gewoon een pestkop die met een narrenkap op pad ging. Alleen de serie lijdde er stevig onder dat ze geen voldoenende pay-off deden tijdens de climax van de serie met 'De Plaaggeest = Douwe'. Het was echt een zoektocht naar een circus, Bassie en Adriaan vonden een circus en oh ja, de Plaaggeest stuurt een briefje dat ie nu klaar is met plagen. Dat is gewoon slecht schrijfwerk.
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:51:00 #259
328189 ArnieAlberts
pi_216390094
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 00:25 schreef TLC het volgende:
Heel de indianen-droomwereld kan niet meer anno 2025, net als de cowboys tegen de Mexicanen-droomwereld. Of de Robinson Crusoë-droomwereld. :D _O-
pi_216393020
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:51 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Heel de indianen-droomwereld kan niet meer anno 2025, net als de cowboys tegen de Mexicanen-droomwereld. Of de Robinson Crusoë-droomwereld. :D _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:51 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
De Robinson Crusoë-droomwereld kon al niet meer ten tijde van oorspronkelijke uitzending vanwege de beelden van een topless Bassie.
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:37:08 #261
328189 ArnieAlberts
pi_216400724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:52 schreef Writersright het volgende:

[..]
[..]
De Robinson Crusoë-droomwereld kon al niet meer ten tijde van oorspronkelijke uitzending vanwege de beelden van een topless Bassie.
Ja dat was afschuwelijk :D
pi_216411584
Voor de liefhebbers:

Morgen kan je Aad weer lastige vragen stellen en vragen om een Aad Klaris-release:

https://www.museumvlaardi(...)nuari-aad-is-er-weer
  vrijdag 24 januari 2025 @ 17:01:08 #263
328189 ArnieAlberts
pi_216415254
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 11:03 schreef Writersright het volgende:
Voor de liefhebbers:

Morgen kan je Aad weer lastige vragen stellen en vragen om een Aad Klaris-release:

Heerlijk hoe je dat zegt.

Er zijn teveel gekkies hoor. Geen wonder dat ze er op een gegeven moment klaar mee zijn :D
  vrijdag 24 januari 2025 @ 20:57:38 #264
466281 WismutVeilchen83
pi_216417906
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 11:03 schreef Writersright het volgende:
Voor de liefhebbers:

Wat zal hij antwoorden als je ernaar vraagt? Dat de nieuwe versies veel mooier zijn?

Overigens, waarom zou dat cowboy en bandieten droom niet meer kunnen?
Rini dankjewel.
pi_216419605
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 20:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Wat zal hij antwoorden als je ernaar vraagt? Dat de nieuwe versies veel mooier zijn?

Overigens, waarom zou dat cowboy en bandieten droom niet meer kunnen?
Hij zal zeggen dat Aad Klaris een nare man was om mee te werken zoals elke ex-collaga. Klaris was waarschijnlijk ook te veel belust op geld. Iets in die trand.

Ik heb zelf geen problemen met die cowboy en bandieten droom. Een van de leukere, mooie setting ook. Enige reden waarom het niet zou kunnen is wanneer de nazaten van Ennio Morricone ontdekken dat Aad van Toor muziek van hem gebruikt. Ik vraag me af in hoeverre dat gelicenseerd is.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 22:32:47 #266
66444 Lord_Vetinari
pi_216419709
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:27 schreef Writersright het volgende:

[..]
Hij zal zeggen dat Aad Klaris een nare man was om mee te werken zoals elke ex-collaga. Klaris was waarschijnlijk ook te veel belust op geld. Iets in die trand.

Ik heb zelf geen problemen met die cowboy en bandieten droom. Een van de leukere, mooie setting ook. Enige reden waarom het niet zou kunnen is wanneer de nazaten van Ennio Morricone ontdekken dat Aad van Toor muziek van hem gebruikt. Ik vraag me af in hoeverre dat gelicenseerd is.
Daar hoort BUMA/STEMRA op te letten.
pi_216554362
Neeneenee Japie we moeten rechtdoor

Wat zeggie ?

:D _O_
  woensdag 5 februari 2025 @ 16:12:41 #268
328189 ArnieAlberts
pi_216560820
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:27 schreef Writersright het volgende:

[..]

Ik heb er zelf ook geen problemen mee, maar het zal wel weer 'jaja de Mexicanen worden allemaal gestereotypeerd als allemaal een grote sombrero, en allemaal kwaadaardig met een stomme snor!' worden.
  woensdag 5 februari 2025 @ 16:13:10 #269
328189 ArnieAlberts
pi_216560830
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:13 schreef TLC het volgende:
Deze hele scène is goud. _O-
pi_216561319
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:13 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik heb zelf die scene hergemonteerd zodat de boeven winnen. Tijdens die hele achtervolging zat ik voor de boeven te juichen dus dan is een simpele edit een veel leuker einde voor mij.

(Volgens mij is die hele val met dat doek en die kooi trouwens uit iets anders overgenomen, ik dacht Chitty Chitty Bang Bang)
  woensdag 5 februari 2025 @ 18:34:07 #271
328189 ArnieAlberts
pi_216562575
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:43 schreef Writersright het volgende:

[..]
Ik heb zelf die scene hergemonteerd zodat de boeven winnen. Tijdens die hele achtervolging zat ik voor de boeven te juichen dus dan is een simpele edit een veel leuker einde voor mij.

(Volgens mij is die hele val met dat doek en die kooi trouwens uit iets anders overgenomen, ik dacht Chitty Chitty Bang Bang)
Eerlijk is eerlijk, Bassie en Adriaan is altijd genieten, maar ze wisten nooit echt iets meesterlijks te maken van hun finales. De achtervolging in Luxemburg was genieten, het klimmen en afluisteren van de Schatkaart was spannend, maar het miste die pay-off van Bassie en Adriaan die zélf de boeven in de kraag grijpen. Om over de afwikkeling die erachteraan kwam nog maar te zwijgen. Volgens mij is er in ál die afleveringen (op de Sleutel en de Diamant na) niet één serie waar de boefjes samen met Bassie en Adriaan in één camerashot te zien zijn. Zelfs bij De reis vol verrassingen zie je de Baron en B100 alleen maar in een shot waarbij je Bassie en Adriaan van op de rug ziet.

De boefjes renden zelf een politiecel in in De verzonken stad, waarna de ontcijfering van de steen nog moest volgen. De Kroon zie je hier afgerond worden, met een laatste scène bij de Adjudant op kantoor. De Schatkaart had een laatste scène op een terrasje, die al zelfs voor de CNR-video hermontage werd weggeknipt; de luidste 'Drommels' van de Baron was de allerbeste uitsmijter van de serie geweest, gemiste kans. Europa heeft een letterlijk afdruipend drietal boeven, waarna de EU B&A uitnodigt om het over de reis door Europa te hebben, en Amerika heeft B&A die de losse verhaallijnen (Harry, frikandel, kom direct naar ... 24) even afronden vanaf hun tafeltje.
pi_216562814
quote:

[..]
“Ik zie alleen een lege tuunèl” is wel echt een klassieker. En trouwens ook een gevleugelde uitspraak bij de familie Spa. Net als “in die doos zit niets” als iemand vraagt wat er in een bepaalde doos zit :P
pi_216564119
Die boeven van dat Drents museum moeten eens naar de verdwenen kroon kijken, want daar wist zelfs de Baron dat omsmelten van de kroon geen optie was omdat dat te weinig op zou brengen.

Misschien moeten Bassie en Adriaan losgeld betalen voor de gouden helm ;(
pi_216564589
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:08 schreef TLC het volgende:
Die boeven van dat Drents museum moeten eens naar de verdwenen kroon kijken, want daar wist zelfs de Baron dat omsmelten van de kroon geen optie was omdat dat te weinig op zou brengen.

Misschien moeten Bassie en Adriaan losgeld betalen voor de gouden helm ;(
Hahah ik moest ook al aan Bassie en Adriaan denken bij dat verhaal
't Echte en 't ware!
pi_216564797
Ik moet wel zeggen dat ik die scene van de Kroon met dat losgeld in dat tunneltje ontzettend intens vond als een kind. Doordat ik niet ellke aflevering kon zien wist ik ook nooit (tot de DVD) hoe ze daar uit kwamen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:50:56 #276
328189 ArnieAlberts
pi_216564895
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:45 schreef Writersright het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik die scene van de Kroon met dat losgeld in dat tunneltje ontzettend intens vond als een kind. Doordat ik niet ellke aflevering kon zien wist ik ook nooit (tot de DVD) hoe ze daar uit kwamen.
De montage/het scenario is daar dan weer wel héél lekker vlot. B2 die via de perfect getimede cut op 1:00 antwoordt op Adriaans 'Ze zijn verkeerd gereden!'. Dat vind ik altijd wel mooi :D
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:23:18 #277
466281 WismutVeilchen83
pi_216565391
quote:

[..]
Ben een aantal jaar geleden nog in dat straatje en bij die tunnel geweest. Het zag er toen echt nog bijna exact zo uit zoals in de serie. Helaas is de laatste jaren die hele omgeving veranderd ;(
Rini dankjewel.
pi_216569948
Ik zag dit op Facebook langskomen:

Heette Adriaan in de act echt eerst "Meneer Adriaan"?
Dat zou dan nieuw voor mij zijn
  donderdag 6 februari 2025 @ 19:32:44 #279
328189 ArnieAlberts
pi_216575383
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 11:43 schreef Writersright het volgende:
Ik zag dit op Facebook langskomen:

[ afbeelding ]

Heette Adriaan in de act echt eerst "Meneer Adriaan"?
Dat zou dan nieuw voor mij zijn
Anno 1975 was dat zeker. Het enige wat ik niet helemaal kan plaatsen is dat dit een foto uit de vroege circustijd lijkt te zijn, of ze hadden dat achterdoek al in de vroege jaren rondom de serie. Beetje benieuwd dus naar.
  donderdag 6 februari 2025 @ 19:52:54 #280
346653 Ceviche
pi_216575842
Ik keek vandaag de aflevering in Italië, en het viel me bij het taalliedje (op de scooters) op hoe er daar gereden wordt. Bassie en Adriaan (maar ook andere weggebruikers) worden links en rechts ingehaald, en er is aan het begin een auto die midden op de weg een u-turn maakt.
Het was me nooit opgevallen hoe lukraak iedereen daar rijdt :D
pi_216579269
De Plaaggeest

- Bassie en Adriaan stelen een tandem o|O

- kun je als toeschouwer een rode kaart krijgen bij een voetbalwedstrijd ? :?
  vrijdag 7 februari 2025 @ 09:15:34 #282
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_216580266
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 01:04 schreef TLC het volgende:
De Plaaggeest

- Bassie en Adriaan stelen een tandem o|O

- kun je als toeschouwer een rode kaart krijgen bij een voetbalwedstrijd ? :?
Een scheidsrechter kan toeschouwers wegsturen ja.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_216581358
Vreemder is dat ze de voetbalwedstrijd beginnen met een campeertentje op het veld.
pi_216582164
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:32 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Anno 1975 was dat zeker. Het enige wat ik niet helemaal kan plaatsen is dat dit een foto uit de vroege circustijd lijkt te zijn, of ze hadden dat achterdoek al in de vroege jaren rondom de serie. Beetje benieuwd dus naar.
Gezien het hergebruik en de budgetten zou dat laatste me niet verbazen.
pi_216651073

Bassie en Adriaan vallen samen Piet Bambergen aan. Ik heb ze nog nooit zo agressief gezien.
Bonuspunten voor het feit dat Jaap Stobbe er in speelt.
  maandag 17 februari 2025 @ 21:14:59 #286
328189 ArnieAlberts
pi_216724542
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:28 schreef Writersright het volgende:

Bassie en Adriaan vallen samen Piet Bambergen aan. Ik heb ze nog nooit zo agressief gezien.
Bonuspunten voor het feit dat Jaap Stobbe er in speelt.
Een hele aardige pay-off voor een verder nogal forgettable sketch. Kende deze niet.
pi_216726069
Een van de dames in bikini die de geheime agenten Bassie en Adriaan vertroetelden is een transgender :o want zodra B&A weggaan praat een van die dames en die stem is net die van Adriaan :D
pi_216856841
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:23 schreef Japepk het volgende:

[..]
Zeker! En het plan leeft nog steeds. Ben zelf al wat research aan het doen en een opzet aan het maken, maar het zou tof zijn om een mede podcaster te vinden die het avontuur aan wil gaan.
Is er al iets concreets te melden over je podcast plannen?
pi_216929296
Karel Kluts _O_
  woensdag 5 maart 2025 @ 17:49:09 #290
66444 Lord_Vetinari
pi_216937291
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 23:13 schreef TLC het volgende:
Karel Kluts _O_
KluNs
  dinsdag 11 maart 2025 @ 17:27:12 #291
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_217009658
Krijg nou wat, dit ken ik helemaal niet en ik heb de series nog op tv gezien toendertijd.

dinsdag 11 maart 2025 @ 17:41:53 #292
436222 Japepk
Padvinder
pi_217009832
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 21:24 schreef Mip1988 het volgende:

[..]
Is er al iets concreets te melden over je podcast plannen?
Helaas niet. Een leuk documentje met wat hersenspinsels, maar zonder een leuke sparring partner gaat dit project in mijn geval niet van de grond komen vrees ik.
't Echte en 't ware!
pi_217010006
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 17:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Krijg nou wat, dit ken ik helemaal niet en ik heb de series nog op tv gezien toendertijd.

Die zag ik ook voor het eerst toen ik de B&A caravan dvd box had gekocht.
pi_217011410
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 17:27 schreef TweedeKlum het volgende:

Volgens mij is die maar 1 of 2 keer op tv geweest?
Ik kende hem ook niet.
  woensdag 12 maart 2025 @ 08:44:26 #295
328189 ArnieAlberts
pi_217016905
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:46 schreef Writersright het volgende:

[..]
Volgens mij is die maar 1 of 2 keer op tv geweest?
Ik kende hem ook niet.
1 keer maar zelfs. Was de kerstspecial van 1987, oorspronkelijk uitgezonden als '100X Bassie & Adriaan'. Het was tevens de uitzending met het eerste voorproefje van de toen nieuwe reeks De verdwenen Kroon. In de DVD-versie werd die preview weggeknipt.
pi_217025967
Met de hoeveelheid video-releases met zoveel compilatie- en andere banden verbaast het me dan dat die special niet eerder op video/dvd uit werd gebracht. Geldt ook voor de Gouden Trosster, die volgens mij ook pas laat op DVD kwam.
pi_217026425
Altijd tegen B&A ;(

twitter
pi_217026685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 22:36 schreef Dutch_view het volgende:
Altijd tegen B&A ;(

[ x ]
Ach, wat er ook gebeurd : altijd blijven lachen !
  donderdag 13 maart 2025 @ 09:29:02 #299
66444 Lord_Vetinari
pi_217028935
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 23:02 schreef TLC het volgende:

[..]
Ach, wat er ook gebeurd : altijd blijven lachen !
Zelfs als mensen laten zien dat ze geen werkwoordsvervoegingen begrijpen?
pi_217029183
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 22:36 schreef Dutch_view het volgende:
Altijd tegen B&A ;(

[ x ]
Gemene pikkeboeven! Bidebidebidebide
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')