Goh. Hopelijk doen ze élke keer aangifte.quote:De Vrije Universiteit (VU) in Amsterdam heeft aangifte gedaan van vlaggendiefstal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Ja, hate crimes en slavernij verheerlijken moeten we vooral accepteren inderdaadquote:
VOC mentaliteitquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, hate crimes en slavernij verheerlijken moeten we vooral accepteren inderdaad
Daar is ook aangifte van gedaan door de universiteit.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:15 schreef maily het volgende:
[..]
En niet van de vernielingen door pro-palestijnen
Op de VU zijn vernielingen geweest door pro-palestijnen ja?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:15 schreef maily het volgende:
[..]
En niet van de vernielingen door pro-palestijnen
dat is de UvAquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:18 schreef maily het volgende:
[..]
eerder las ik dit: https://www.telegraaf.nl/(...)siteit-van-amsterdam
Wist niet dat dit vandaag weer was.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:18 schreef maily het volgende:
[..]
eerder las ik dit: https://www.telegraaf.nl/(...)siteit-van-amsterdam
Heb je voorbeelden van de VU die geen aangifte hebben gedaan in andere instanties?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:20 schreef Red_85 het volgende:
Nu wel aangifte doen
Maar van alle keren dat een bepaald volkje regenboogvlaggen stuk maken niet thuis geven.
Derhalve dus topactie.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Op de VU zijn vernielingen geweest door pro-palestijnen ja?
quote:
Excuus!!!quote:
Dat was een andere universiteit..quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:20 schreef Red_85 het volgende:
Nu wel aangifte doen
Maar van alle keren dat een bepaald volkje regenboogvlaggen stuk maken niet thuis geven.
Derhalve dus topactie.
Slavernij verheerlijken? De VOC was juist heel sneaky over zijn slavernij. Ze hadden die wokevlag gewoon door de brievenbus moeten proppen in plaats van meenemen. Verder is er niks mis met zo'n meningsuiting.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, hate crimes en slavernij verheerlijken moeten we vooral accepteren inderdaad
Heb ze na die demonstratie/vernielingen geen aangifte gedaan?quote:
het is verder nog helemaal niet duidelijk of er wel of geen aangifte wordt gedaan door de UvA. De Telegraaf doet een aanname. De UvA heeft nog helemaal niet gereageerd.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:23 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Heb ze na die demonstratie/vernielingen geen aangifte gedaan?
Ik deed een quote tijdens een edit denk ik.
Schuimbekken ze net zo hard als altright op de pride vlag?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:16 schreef HowardRoark het volgende:
De originele regenboogvlag is mooi, de nieuwe 'inclusieve variant' is verschrikkelijk. Prima dat mensen die vervangen. Doe dit alleen dan door de Nederlandse vlag, niet de VOC-vlag. Al weet een VOC-vlag natuurlijk wel alle wokisten op zo'n universiteit hevig te laten schuimbekken, dat is natuurlijk altijd leuk.
Ik zou het weten eigenlijk, vraag het iemand van 'altright' zou ik zeggen. Conservatieve mensen zijn over het algemeen een stuk rationeler en minder snel getriggerd dan progressieven.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:29 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Schuimbekken ze net zo hard als altright op de pride vlag?
Ja, ja, de mening van HowardRoark is een feit!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou het weten eigenlijk, vraag het iemand van 'altright' zou ik zeggen. Conservatieve mensen zijn over het algemeen een stuk rationeler en minder snel getriggerd dan progressieven.
Haha ja daarom voelen ze zich genoodzaakt vlaggen weg te halenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou het weten eigenlijk, vraag het iemand van 'altright' zou ik zeggen. Conservatieve mensen zijn over het algemeen een stuk rationeler en minder snel getriggerd dan progressieven.
Tsja, het is jouw hoofd hè. Baas over eigen hoofd.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik overweeg een voc vlag op mijn voorhoofd te tatoeëren
Deze vlag staat voor ons verledenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hang dan minstens de Nederlandse vlag op, het symbool dat voor ons allemaal staat.
Niet mijn verleden: als 'Staats-Brabant' hebben wij niets met dat Hollands feestje te maken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Deze vlag staat voor ons verleden
Zo is hetquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tsja, het is jouw hoofd hè. Baas over eigen hoofd.
Op de ene wang een V en de andere een C, dan is je mond de O.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik hang er 1 uit hier in de straat.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Toch denken veel conservatieven juist niet zo @howardhoarkquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zo is het![]()
Ben ook voor baas in eigen buik trouwens
Je weet waar de VU staat toch papoeaquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet mijn verleden: als 'Staats-Brabant' hebben wij niets met dat Hollands feestje te maken.
Zou het haast op mijn billen doen nuquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:38 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Op de ene wang een V en de andere een C, dan is je mond de O.
Ik zeg doen
Moet ik ook doenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:40 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ik hang er 1 uit hier in de straat.
Daarom is die vlag dus ook geen onderdeel van mijn verleden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je weet waar de VU staat toch papoea
Niet in Brabantje
Valt wel mee hoor zo zwart wit(wow racisme) is het nietquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Toch denken veel conservatieven juist niet zo @:howardhoark
Ik kan er toch niks aan doen dat jij in het buitenland woont maatquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom is die vlag dus ook geen onderdeel van mijn verleden.
En dan zeggen, Kom maar op met je VOC mentaliteitquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zou het haast op mijn billen doen nu
Doen! Zien hoe die woke;s los gaan met het schuim op de bek. Let wel in 3 2 1 wordt Palestina er bij betrokken en heb je allemaal anti Israel figuren op de stoepquote:
Neeeeeeequote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:42 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En dan zeggen, Kom maar op met je VOC mentaliteit
Pek en veren voor zulke huftersquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:43 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Doen! Zien hoe die woke;s los gaan met het schuim op de bek. Let wel in 3 2 1 wordt Palestina er bij betrokken en heb je allemaal anti Israel figuren op de stoep
Die wokies lopen geen vlaggen van de universiteit te rukken omdat ze zulke snowflakes zijnquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:43 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Doen! Zien hoe die woke;s los gaan met het schuim op de bek. Let wel in 3 2 1 wordt Palestina er bij betrokken en heb je allemaal anti Israel figuren op de stoep
Lijkt te veel op werken voor die linkse luiquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:44 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Die wokies lopen geen vlaggen van de universiteit te rukken omdat ze zulke snowflakes zijn
Ik ben... getraumatiseerd ... How dare you.quote:
Nee oke, fair enough.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:44 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Die wokies lopen geen vlaggen van de universiteit te rukken omdat ze zulke snowflakes zijn
Ik vind het heldhaftig en stoerquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben... getraumatiseerd ... How dare you.
Beetje sip om stiekem een vlag te jatten en te vervangen met je eigen loser vlaggetje.
Nee, klopt. Die breken hele universiteiten af uit steun voor Hamas en Hezbollah.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:44 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Heldhaftig en stoer is zelf met dat ding zwaaien op een tijdstip dat mensen het zien.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind het heldhaftig en stoer
Ja ookquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heldhaftig en stoer is zelf met dat ding zwaaien op een tijdstip dat mensen het zien.
Nou waren dat meer mensen die er geen flikker te zoeken hadden maarrrr kwam uit de zelfde hoek.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, klopt. Die breken hele universiteiten af uit steun voor Hamas en Hezbollah.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lijkt te veel op werken voor die linkse lui
Nou weet ik het niet meer hoorquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, klopt. Die breken hele universiteiten af uit steun voor Hamas en Hezbollah.
Ja echt huftersquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:51 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
[..]
Nou weet ik het niet meer hoor
Vlaggenroof > Not done. Want: Onze vlag.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:51 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
[..]
Nou weet ik het niet meer hoor
Je bent zelf de eerste die Palestina er bij betrekt.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:43 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Had ook wel in de headline gemogen. En ook de voorzitster: deze vlag heeft niets met ‘woke’ te maken (als je de pride-vlag daaronder schaart) dus wellicht kan ze hier ook nog even commentaar op geven.quote:Niet alleen de regenboogvlag blijkt gestolen, ook een vlag die oproept om het geweld tegen vrouwen te stoppen was verdwenen.
Wie doet die Yay dan? Volgens mij heb ik maar weinig mensen gehoord die het slopen van universiteiten toejuicht.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:54 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Vlaggenroof > Not done. Want: Onze vlag.
Universiteit aan gort slaan > Yay. Want: Niet onze spullen.
Best hypocriet. Hoewel ik het best in een (kleine) notendop samenvat.
Self fulfilling prophecy.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:54 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Je bent zelf de eerste die Palestina er bij betrekt.![]()
![]()
Punt 1: Eens.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:55 schreef ChipsZak. het volgende:
Wel erg jammer dat déze vlag wordt ondergesneeuwd:
[..]
Had ook wel in de headline gemogen. En ook de voorzitster: deze vlag heeft niets met ‘woke’ te maken (als je de pride-vlag daaronder schaart) dus wellicht kan ze hier ook nog even commentaar op geven.
Mannen zijn toch veel vaker slachtoffer van geweld?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:55 schreef ChipsZak. het volgende:
Wel erg jammer dat déze vlag wordt ondergesneeuwd:
[..]
Had ook wel in de headline gemogen. En ook de voorzitster: deze vlag heeft niets met ‘woke’ te maken (als je de pride-vlag daaronder schaart) dus wellicht kan ze hier ook nog even commentaar op geven.
Het blijft diefstal, natuurlijk. Vervangen doe je lekker met je eigen spullen, niet met die van een ander, lijkt me.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:16 schreef HowardRoark het volgende:
De originele regenboogvlag is mooi, de nieuwe 'inclusieve variant' is verschrikkelijk. Prima dat mensen die vervangen. Doe dit alleen dan door de Nederlandse vlag, niet de VOC-vlag. Al weet een VOC-vlag natuurlijk wel alle wokisten op zo'n universiteit hevig te laten schuimbekken, dat is natuurlijk altijd leuk.
Nou ja bij elk protest zie ik deze figuren hand in hand de orde verstoren, geweld niet schuwen of iets van dien aard.|quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:54 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Je bent zelf de eerste die Palestina er bij betrekt.![]()
![]()
Eens, maar slopen doe je ook maar lekker met je eigen spullen, en niet met die van een UvA van een anderquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het blijft diefstal, natuurlijk. Vervangen doe je lekker met je eigen spullen, niet met die van een ander, lijkt me.
Wat hebben die sloopkogels met woke te maken?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:00 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Eens, maar slopen doe je ook maar lekker met je eigen spullen, en niet met die van een UvA van een ander
Eens. Maar dat heeft hier dan weer niets mee te maken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:00 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Eens, maar slopen doe je ook maar lekker met je eigen spullen, en niet met die van een UvA van een ander
Omdat die blijkbaar elke keer samen te zien zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:01 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Wat hebben die sloopkogels met woke te maken?
Wat is er mis met een historisch correcte vlag op een historisch VOC-schip (al is het een replica)?quote:Ook op de replica van het VOC-schip Amsterdam bij het Scheepvaartmuseum zijn de vlaggen inmiddels ingewisseld voor kunstzinnigere varianten.
Onzinquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja johhhh toen konden we nog slaven houden
Ja tegenwoordig handelen Afrikanen niet meer in Afrikanen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daar hebben we hier op fok nog steeds voorstanders van zelfs.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog zat Afrikanen die bakken met geld verdienen aan verscheepte Afrikanen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja tegenwoordig handelen Afrikanen niet meer in Afrikanen.
Vraag en aanbod is een beetje veranderd tegenwoordig.
Ik ben bang dat ik je tweede punt niet helemaal begrijp. Ik doelde op dat de vlag tegen vrouwengeweld normaal niet een onderdeel is van de ‘woke’-discussie. Begrijp ik je verkeerd,quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Punt 1: Eens.
Punt 2: De vlag wellicht niet, het hele narratief eromheen, de pride-vlag, wel degelijk.
Ja, maar dat zijn rubberen bootjes, dat is wel wat anders dan een schip.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nog zat Afrikanen die bakken met geld verdienen aan verscheepte Afrikanen.
Oh nee, eens... dat is een rechtvaardig thema me dunkt. Ook a-politiek.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:12 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik je tweede punt niet helemaal begrijp. Ik doelde op de vlag tegen vrouwen eweld normaal niet een onderdeel is van de ‘woke’-discussie. Begrijp ik je verkeerd,?
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:02 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Omdat die blijkbaar elke keer samen te zien zijn.
quote:
ja..... Nederlanders martelen en doden de opstandige slaven ook niet meer.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja tegenwoordig handelen Afrikanen niet meer in Afrikanen.
Vraag en aanbod is een beetje veranderd tegenwoordig.
Er zullen genoeg mensen zijn die ook die toejuichen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:29 schreef Jippie het volgende:
[..]Foute actie volgens AT5 : de gebruikte vlag waar de afkorting VOC opstaat ziet eruit als de Nederlandse vlag, maar de bovenste baan is oranje in plaats van rood. Het zijn de kleuren van de zogenoemde Prinsenvlag en die is omstreden. De vlag werd tijdens de Twee Wereldoorlog door de NSB gebruikt. Later maakten rechts-extremistische groep als de Nederlandse Volks-Unie (NVU) gebruik van de vlag.
[ x ]
Nou enquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:29 schreef Jippie het volgende:
[..]Foute actie volgens AT5 : de gebruikte vlag waar de afkorting VOC opstaat ziet eruit als de Nederlandse vlag, maar de bovenste baan is oranje in plaats van rood. Het zijn de kleuren van de zogenoemde Prinsenvlag en die is omstreden. De vlag werd tijdens de Twee Wereldoorlog door de NSB gebruikt. Later maakten rechts-extremistische groep als de Nederlandse Volks-Unie (NVU) gebruik van de vlag.
[ x ]
De PVV ministers hebben ook zo'n speldje op met die vlag. De vlag is al minstens 15 jaar bon ton bij de PVV.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:29 schreef Jippie het volgende:
[ x ]
Eens.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:45 schreef FlippingCoin het volgende:
De prinsenvlag bestaat al sinds 1590, de hele vlag fout maken is een heel smerig spelletje
Ja, beetje guilt by association dit.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:29 schreef Jippie het volgende:
[ x ]
Eerder kinderachtig om dit soort acties te doen omdat je onzeker wordt van mensen met een andere geaardheid.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:16 schreef Cruzinats het volgende:
Kinderachtig om daarvoor aangifte te doen, alsof de popo het niet al druk genoeg heeft.
Grow a pair of balls, maar niet te letterlijk natuurlijk, je bent geboren met het geslacht dat de natuur je gegeven heeft en daarmee moet je het doen.
Als Brabander sowieso niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Opgevoed met rood wit blauw, heb niets met oranje wit blauw
Ik ben opgevoed met de boeken van pinkeltje en de sprookjes van grimm.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Opgevoed met rood wit blauw, heb niets met oranje wit blauw
De NSB heeft die vlag fout gemaakt. Dit was geen smerig spelletje. De NSB deed veel meer smerige dingen...'vervelend' doen tegen joden en niet-blanken bijv>quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:45 schreef FlippingCoin het volgende:
De prinsenvlag bestaat al sinds 1590, de hele vlag fout maken is een heel smerig spelletje
Ze gebruikten ook de Nederlandse leeuw.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De NSB heeft die vlag fout gemaakt. Dit was geen smerig spelletje. De NSB deed veel meer smerige dingen...'vervelend' doen tegen joden en niet-blanken bijv>
De NSB gebruikte die vlag om te wijzen naar vergane glorie, van hoe groots Nederland was en dat Nederlanders dat moeten waarderen en meer de nationale identiteit oppoetsen.
Absoluut niet relevant makker maat.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De NSB heeft die vlag fout gemaakt. Dit was geen smerig spelletje. De NSB deed veel meer smerige dingen...'vervelend' doen tegen joden en niet-blanken bijv>
De NSB gebruikte die vlag om te wijzen naar vergane glorie, van hoe groots Nederland was en dat Nederlanders dat moeten waarderen en meer de nationale identiteit oppoetsen.
Geschiedvervalsing, maar daar lijkt de PVV wel vaker geen probleem mee te hebbenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:47 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
De PVV ministers hebben ook zo'n speldje op met die vlag. De vlag is al minstens 15 jaar bon ton bij de PVV.
Marjolein Faber, Reinette Klever dragen hem nu. En voorheen Martin Bosma, Machiel de Graaf en ook Harm Beertema. Geert zelf liet de Prinsenvlag ook regelmatig wapperen bij diverse gelegenheden.
Bron
Dus zo fout kan die vlag niet zijn als de grootste partij van Nederland hem stelselmatig voert.
Misschien tijd om hem weer wat meer in het zonnetje te zetten en te rehabiliteren.
Of zo'n speldje dragen als je beëdigd wordt als minister.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heldhaftig en stoer is zelf met dat ding zwaaien op een tijdstip dat mensen het zien.
Ehm,oke?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Geschiedvervalsing, maar daar lijkt de PVV wel vaker geen probleem mee te hebben
weer een nationaal symbool die ze misbruiktenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze gebruikten ook de Nederlandse leeuw.
Ja, dus is de leeuw nu ook verpest?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
weer een nationaal symbool die ze misbruikten
Nederlandse geschiedenis.... dus wel relevant om te wetenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Absoluut niet relevant makker maat.
Die snap ik ook niet...quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:08 schreef Jippie het volgende:
Maar ontopic, dit valt wel in de categorie kinderachtige acties.
Vooral het weghalen van de actievlag tegen geweld tegen vrouwen snap ik niet, hoe kun je daar nou tegen zijn.
Over PVV en prinsenvlag gesproken was die Graus ook geen vrouwenmepper of was hij vrijgesproken?
Nee..... maar NSB misbruikte het wel.. Een nationaal symbool als illustratie de democratie af te schaffen, landverraad te promotenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dus is de leeuw nu ook verpest?
Misschien omdat die discrimineert tegen mannen?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom jat men deze vlag?
* men wil er graag eentje thuis ophangen
* men is voorstander van geweld tegen vrouwen
* men vind die vlag fout, want aandacht voor verdrukte groepen is deze cultuur vernietigen
Nogal eng, zo te denken over een oproep te stoppen met geweld tegen vrouwenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien omdat die discrimineert tegen mannen?
Vast iemand die diep van binnen bang is voor vrouwen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom jat men deze vlag?
* men wil er graag eentje thuis ophangen
* men is voorstander van geweld tegen vrouwen
* men vind die vlag fout, want aandacht voor verdrukte groepen is deze cultuur vernietigen
Het is geen inclusieve vlag hè, dat is problematisch anno nu.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:08 schreef Jippie het volgende:
Vooral het weghalen van de actievlag tegen geweld tegen vrouwen snap ik niet, hoe kun je daar nou tegen zijn.
Als je wil dat er meer aandacht komt voor geweld tegen mannen kun je het beter anders aanpakken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien omdat die discrimineert tegen mannen?
Hij is samen met de Progress-vlag weggehaald en vervangen door de prinsenvlag omdat hij niet inclusief is?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:37 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is geen inclusieve vlag hè, dat is problematisch anno nu.
Zoiets had je ook bij I Amsterdam.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij is samen met de Progress-vlag weggehaald en vervangen door de prinsenvlag omdat hij niet inclusief is?
https://www.parool.nl/nie(...)-amsterdam~b8d72e5f/quote:Voor Femke Roosma, fractievoorzitter van GroenLinks, gaat het bij I amsterdam niet alleen om de toeristische aantrekkingskracht van de letters. "I amsterdam staat voor het individualisme, terwijl wij in deze stad solidair en divers willen zijn.
Ja, dat vond ik erg vaag.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zoiets had je ook bij I Amsterdam.
[..]
https://www.parool.nl/nie(...)-amsterdam~b8d72e5f/
Vooral rijke oudersquote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:21 schreef Raap het volgende:
De VOC vlag is niet mijn favoriet maar linkse wereldverbeteraars met hun opdringerige eenzijdige doctrine en rijke ouders boos maken is altijd goed
dus het is niet homohaat en transgenderhaat, ook niet niet-blankenhaat en vrouwenhaat?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:21 schreef Raap het volgende:
De VOC vlag is niet mijn favoriet maar linkse wereldverbeteraars met hun opdringerige eenzijdige doctrine en rijke ouders boos maken is altijd goed
Er is een trend aan de gang dat mannen in het algemeen verantwoordelijk worden gehouden voor geweld door de man van een vrouw haar keuze. Ik ben mijn hele leven al tegen geweld tegen vrouwen maar dergelijke campagnes komen mij ook de strot uit. Net zoals de regenboogvlag en zeker de laatste versie voor veel meer staat dan waar ik het mijn hele leven al mee eens ben en ik weet niet eens precies wat er het afgelopen jaar allemaal is bijgekomen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als je wil dat er meer aandacht komt voor geweld tegen mannen kun je het beter anders aanpakken.
Begrijp ik niet, waarom zou iemand een probleem hebben met het vragen voor aandacht voor geweld tegen vrouwen?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is een trend aan de gang dat mannen in het algemeen verantwoordelijk worden gehouden voor geweld door de man van een vrouw haar keuze. Ik ben mijn hele leven al tegen geweld tegen vrouwen maar dergelijke campagnes komen mij ook de strot uit. Net zoals de regenboogvlag en zeker de laatste versie voor veel meer staat dan waar ik het mijn hele leven al mee eens ben en ik weet niet eens precies wat er het afgelopen jaar allemaal is bijgekomen.
Je kunt niet meer zeggen dat iemand die tegen dat totalitaire gevlag is daarmee ook tegen homo's of onverschillig in geweld tegen vrouwen is. Daarvoor zijn ze veel te veel onderdeel van een campagne waar veel controversiëler denkbeelden ook deel van uitmaken.
Que?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar is ook aangifte van gedaan door de universiteit.
Meh. Beetje kinderachtig dit. Zijn vast betere manieren om je punt te maken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:21 schreef Raap het volgende:
Dit soort acties van een regenboogvlag omwisselen voor een VOC-vlag zijn de snelste manier om zo’n vlag fout te maken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Geen van die vlaggen is inclusief, inclusief (lol) de prinsenvlag, maar dat is waarschijnlijk nu juist de grap dan wel boodschap.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij is samen met de Progress-vlag weggehaald en vervangen door de prinsenvlag omdat hij niet inclusief is?
Nee zo te zien vinden de meeste mensen dit fantastischquote:Op donderdag 8 augustus 2024 08:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit soort acties van een regenboogvlag omwisselen voor een VOC-vlag zijn de snelste manier om zo’n vlag fout te maken.
Eigenlijk bijna net zoals de idiote pro-Zwarte Piet demonstranten het einde van Zwarte Piet flink hebben versneld…
Soort zelfkastijding van de boze mensen-brigade?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee zo te zien vinden de meeste mensen dit fantastisch
Nee gewoon mooie vlag ophangen en blij zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Soort zelfkastijding van de boze mensen-brigade?
Het is wel een mooie vlag.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik ga zo ook een voc vlag bestellen.
Mooie vlag voor een mooie dagquote:
Ze hebben een vlag vervangen, boehoehoe, stop de persen, alle agenten optrommelen, ME'ers in de straat. Man schei toch uit, hier in de supermarkt van de week weer ellende met stelende agressieve asielzoekers, vind ik belangrijker dan een verzonnen vlaggetje wat mensen verdeeld. Anders quote mij even jouw reacties waarin je je afschuw uitspreekt bij het verwijderen en verbranden van Amerikaanse vlaggen om die te vervangen door Palestina vlaggen, in Nederland ook al voorgekomen dat vlaggen verwijderd worden en Palestina vlaggen worden opgehangen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Diefstal is dus prima als het iets betreft waarvan jij vindt dat het geen waarde zou moeten hebben?
Het is en blijft diefstal. Of is het ook prima als ik jouw auto Mercedes vervang door een Toyota omdat ik vind dat dat de betere auto is? Je biljft altijd met je vingers van andermans spullen. Dus ook van Amerikaanse vlaggen als ze niet van jou zijn of welke andere vlag dan ook. Overigens is iedere vlag een verzonnen vlag, natuurlijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:30 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze hebben een vlag vervangen, boehoehoe, stop de persen, alle agenten optrommelen, ME'ers in de straat. Man schei toch uit, hier in de supermarkt van de week weer ellende met stelende agressieve asielzoekers, vind ik belangrijker dan een verzonnen vlaggetje wat mensen verdeeld. Anders quote mij even jouw reacties waarin je je afschuw uitspreekt bij het verwijderen en verbranden van Amerikaanse vlaggen om die te vervangen door Palestina vlaggen, in Nederland ook al voorgekomen dat vlaggen verwijderd worden en Palestina vlaggen worden opgehangen.
En negers ongestraft afschieten en hele eilanden zuiveren van, in de weg van onze handelsbelangen lopende, bruine mensjes. Want die waren niet gristelijk, dus hadden toch geen ziel.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is aangifte gedaan voor een "gestolen" pride vlag, is jullie leven nu echt zo goed dat de politie hier ook maar 1 seconde tijd voor vrij zou moeten maken? We hebben heel wat grotere problemen in Nederland dan ons druk te maken om een fucking pride vlag. Er worden aangiftes gesloten, aangiftes over geweld, omdat de politie de resources niet heeft of geen tijd om erin te duiken, maar we zouden ons druk moeten maken om een pride vlag? Kom op zeg, kan ook eens gezien worden als een ludieke actie, er is minder schade aangericht dan het tuig wat schilderijen beklad of snelwegen blokkeert. Ik hoop ook dat de agenten eens goed gelachen hebben en de aangifte hebben gesloten, dit ook maar een beetje serieus nemen bevestigd velen mensen weer waar de prioriteiten in dit land liggen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is en blijft diefstal. Of is het ook prima als ik jouw auto Mercedes vervang door een Toyota omdat ik vind dat dat de betere auto is? Je biljft altijd met je vingers van andermans spullen. Dus ook van Amerikaanse vlaggen als ze niet van jou zijn of welke andere vlag dan ook. Overigens is iedere vlag een verzonnen vlag, natuurlijk.
Agressieve mensen in de supermarkt is niet oké en daar moet op worden ingegrepen. Heeft alleen niets te maken met het onderwerp van dit topic.
Ik denk dat jij je ook drukker maakt over de vlag die van jouw gevel wordt gejat dan over de vlag die de buurman buiten hangt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:19 schreef Tekaschi het volgende:
Sneeuwvlokjes maken zich drukker om een grappige actie en het verwijderen van hun pride vlag dan om de Hamas vlaggen die in onze straten wapperen.
Als het een kwajongenstreek is en ze hangen er een andere vlag voor terug zou ik erom kunnen lachen, ik ben niet zo kleinzielig. Dit was trouwens aan de gevel van het universiteitsgebouw, een openbaar gebouw.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je ook drukker maakt over de vlag die van jouw gevel wordt gejat dan over de vlag die de buurman buiten hangt.
Ga je weer met je jullie en groepen dit en groepen dat.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Er is aangifte gedaan voor een "gestolen" pride vlag, is jullie leven nu echt zo goed dat de politie hier ook maar 1 seconde tijd voor vrij zou moeten maken? We hebben heel wat grotere problemen in Nederland dan ons druk te maken om een fucking pride vlag. Er worden aangiftes gesloten, aangiftes over geweld, omdat de politie de resources niet heeft of geen tijd om erin te duiken, maar we zouden ons druk moeten maken om een pride vlag? Kom op zeg, kan ook eens gezien worden als een ludieke actie, er is minder schade aangericht dan het tuig wat schilderijen beklad of snelwegen blokkeert. Ik hoop ook dat de agenten eens goed gelachen hebben en de aangifte hebben gesloten, dit ook maar een beetje serieus nemen bevestigd velen mensen weer waar de prioriteiten in dit land liggen.
Je druk maken om een pride vlaggetje, waarschijnlijk gedaan door wat studenten, terwijl mensen echte problemen in dit land hebben, waar de sneeuwvlokjes die hierom krijsen zich natuurlijk niet in herkennen.
Demonstranten vervangen Brabantse vlag voor Palestijnse vlag op de TU/e
Zie zelf nou eens hoe eenzijdig je het bekijkt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ga je weer met je jullie en groepen dit en groepen dat.
Het gaat me om deze vlag, in dit geval.
Natuurlijk is dat gewoon diefstal en van diefstal hoor je gewoon aangifte te kunnen doen. Ludieke acties zijn ludiek als ze niet ergens een heel pijnlijke snaar raken. Als politieagenten zomaar mensen uitlachen als ze terecht aangifte doen, zijn ze het ambt niet waard.
Zie zelf nou eens hoe eenzijdig je het bekijkt. Het kan en moet allemaal niet als het niet in jouw straatje past, maar anders moet en kan het allemaal wel.
Over je laatste link hoef ik me eigenlijk niet uit te spreken, maar vooruit: wat mij betreft doen ze daar ook aangifte van, want dat is net zo goed diefstal. Het is niet van jou, je neemt het weg, dan is het diefstal. Vrij simpel, eigenlijk.
Beetje jammer dit. Volgens mij ga ik op een normal manier met je in discussie. Dat is kennelijk niet echt mogelijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zie zelf nou eens hoe eenzijdig je het bekijkt.
- Ik maak mij niet druk om een vlag die vervangen wordt door een Palestina vlag
- Ik maak mij niet druk om een pride vlag die vervangen wordt door een VOC vlag
- Sneeuwvlokjes maken zich niet druk om een vlag die vervangen wordt door een Palestina vlag
- Sneeuwvlokjes maken zich wel druk om een pride vlag die vervangen wordt door een VOC vlag
Juist.
Dat zijn geen spelfouten. Als je ‘nieuwsgierig’ met ch zou schrijven, dat is een spelfout. Dit zijn stomme fouten, die te vermijden zijn door de regels toe te passen die je op school hebt geleerd. Zoals dat de werkwoordsvorm voor de derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd bestaat uit stam +t. Dus dat je zelf meteen ziet dat ‘Dit bevestigd’ nooit correct kan zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jaaaaaaah, het spelfouten argumentje.
Nee, dat is helemaal niet logisch en er is niks gaande. Het zijn theekransjes in de media die gewoon wat zeuren over 'mannen' die dan collectief schuld zouden hebben aan de verkeerde partnerkeuze van een vrouw. Het resulterende geweld, met net ietsje vaker een vrouw als slachtoffer dan een man, wordt gewoon vervolgd en bestraft maar degene die daar totaal geen invloed op hebben en het niet kunnen voorkomen, gewoon normale fatsoenlijke mannen, krigen dan de schuld terwijl degenen die er alle invloed op hebben, de vrouwen, zijn op geen enkele manier onderdeel van de vermindering van het probleem.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 06:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Begrijp ik niet, waarom zou iemand een probleem hebben met het vragen voor aandacht voor geweld tegen vrouwen?
Zolang dat gaande is, lijkt het me logisch dat daar aandacht voor wordt gevraagd.
Het is ook logisch.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 06:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Begrijp ik niet, waarom zou iemand een probleem hebben met het vragen voor aandacht voor geweld tegen vrouwen?
Zolang dat gaande is, lijkt het me logisch dat daar aandacht voor wordt gevraagd.
Tja, vlaggen als de Progress-vlag zijn er niet vanwege de media.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet logisch en er is niks gaande. Het zijn theekransjes in de media die gewoon wat zeuren over 'mannen' die dan collectief schuld zouden hebben aan de verkeerde partnerkeuze van een vrouw. Het resulterende geweld, met net ietsje vaker een vrouw als slachtoffer dan een man, wordt gewoon vervolgd en bestraft maar degene die daar totaal geen invloed op hebben en het niet kunnen voorkomen, gewoon normale fatsoenlijke mannen, krigen dan de schuld terwijl degenen die er alle invloed op hebben, de vrouwen, zijn op geen enkele manier onderdeel van de vermindering van het probleem.
Dat een vlag beschermt tegen geweld, daarvoor mag je wat mij betreft wel enkele Twitter berichten citeren.quote:We zien ook dat er inmiddels magische eigenschappen aan vlaggen worden toegedicht waar de meest fanatieke vlaggenzwaaiers uit de geschiedenis als communisten en fascisten nooit van hebben kunnen dromen. Een rondje Twitter leert ons dat veel mensen echt denken dat zo'n vlag hen beschermt tegen geweld en het weghalen daarvan hen blootstelt aan geweld. Maar het enige wat zo'n vlag doet is een controversiele ideologie uitdragen en dan iedereen die tegen onderdelen van die ideologie is uitmaken voor homohater of misogyn.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
Alles waar die VOC vlag voor staat is ziek, en is een beschamend onderdeel van Nederlandse geschiedenis.
Deze man is ook een beschamend onderdeel van onze geschiedenis.quote:
Dat is ook maar een mening natuurlijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
Alles waar die VOC vlag voor staat is ziek, en is een beschamend onderdeel van Nederlandse geschiedenis.
Ach, dat is ook wat kort door de bocht. Althans historisch gezien.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
Vlaggen zijn puur symboliek, en als mensen dan uit het vervangen voor een VOC vlag dat de afnemende acceptatie van homo's en het geweld tegen homo's van autochtoon rechts komt, dan snap je niet helemaal hoe het werkt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, vlaggen als de Progress-vlag zijn er niet vanwege de media.
Of geweld specifiek gericht op vrouwen niet bestaat, dat laat ik verder bij jou.
[..]
Dat een vlag beschermt tegen geweld, daarvoor mag je wat mij betreft wel enkele Twitter berichten citeren.
Ik heb dat nog nooit gezien.
Vlaggen hebben wel veel symboliek. Dat blijkt nu ook weer, want als dat niet zo was had jij niet op dit bericht gereageerd.
Hoe werkt het dan wel?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vlaggen zijn puur symboliek, en als mensen dan uit het vervangen voor een VOC vlag dat de afnemende acceptatie van homo's en het geweld tegen homo's van autochtoon rechts komt, dan snap je niet helemaal hoe het werkt.
Die zin kan ik eerlijk gezegd niet ontcijferenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vlaggen zijn puur symboliek, en als mensen dan uit het vervangen voor een VOC vlag dat de afnemende acceptatie van homo's en het geweld tegen homo's van autochtoon rechts komt, dan snap je niet helemaal hoe het werkt.
En wordt niet ondersteund door de historische bronnen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat is ook maar een mening natuurlijk.
Je hebt partnergeweld, en omdat dan 8 meer vrouwen per jaar daaraan overlijden dan mannen, zou er een femicideprobleem zijn. Ik kan daar niks mee, ik zoek die partner niet voor hen uit, ik heb daar geen invloed op en de samenleving als geheel ook niet anders dan dat er blijf van mijn lijf huizen moeten zijn. In dat verband is zo'n vlaggetje dus slecths een symbool van een gratuite algemene beschuldiging.quote:
Ok, het ligt dus aan de moslims. Maar hoe verklaart dat de toenemende haat ten opzichte van mensen die afwijken van de norm onder allerlei radicaalrechtse clubjes zoals FvD?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hebt partnergeweld, en omdat dan 8 meer vrouwen per jaar daaraan overlijden dan mannen, zou er een femicideprobleem zijn. Ik kan daar niks mee, ik zoek die partner niet voor hen uit, ik heb daar geen invloed op en de samenleving als geheel ook niet anders dan dat er blijf van mijn lijf huizen moeten zijn. In dat verband is zo'n vlaggetje dus slecths een symbool van een gratuite algemene beschuldiging.
Een ander aspect is cultureel. Eerwraak en algehele islamitische misogynie. Dat is ook geen onderdeel van de achterliggende campagne, maar juist iets waarvan die juist wegkijkt en het dan liever maar algemeniseert met zo'n vlag. Ook daar heb ik geen invloed op, dus dan is zo'n boodschap nogal misplaatst.
Dat is een verzinsel van hun politieke tegenstanders om geen argumenten te hoeven geven voor je eigen alsmaar radicaliserende standpunten en om te doen alsof je een heroische strijd voert terwijl die, lekker makkelijk, al lang gestreden is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ok, het ligt dus aan de moslims. Maar hoe verklaart dat de toenemende haat ten opzichte van mensen die afwijken van de norm onder allerlei radicaalrechtse clubjes zoals FvD?
Nooit overwogen dat je zelf die Don Quichot zou kunnen zijn?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een verzinsel van hun politieke tegenstanders om geen argumenten te hoeven geven voor je eigen alsmaar radicaliserende standpunten en om te doen alsof je een heroische strijd voert terwijl die, lekker makkelijk, al lang gestreden is.
Die mensen hebben geen haat tegen mensen die afwijken van de norm, het is juist woke dat weigert te erkennen dat ze afwijken van de norm. Daarmee valt het de norm aan. De meesten staan er ongeveer net zo in als ik, en vinden het prima dat er drag queens en dark rooms zijn, het is jouw leven in een vrij land, maar willen niet doen alsof het normaal is. Bij GL en D66 zijn ze zo bang van afwijkingen van de norm dat ze doen alsof die afwijkers er niet mogen zijn door te doen alsof de norm er niet is. Al die paradijsvogels moeten per se in het vogelhuisje van huismus gepropt worden of het nou past of niet.
Net als bij racisme, het zijn de windmolens voor Don Quichote.
De VU gedoogt overnachting van pro-Palestijnse studenten, maar slapen mág volgens protocol niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van de VU die geen aangifte hebben gedaan in andere instanties?
?quote:
zie niet wat dit hiermee te maken heeftquote:"Maar van alle keren dat een bepaald volkje regenboogvlaggen stuk maken niet thuis geven"
Dat de VU niet consequent aangifte doet als regels worden overtreden.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
?
[..]
zie niet wat dit hiermee te maken heeft
Heeft alleen niks te maken met de aantijgingen die werden vermeld.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat de VU niet consequent aangifte doet als regels worden overtreden.
Net zoals de pro-Palestinademonstraties in een bepaalde context plaatsvinden, vindt deze actie dat ook. Veel mensen hebben ongenoegen met het activisme en de woke cultuur aan de VU. De studentenraadsverkiezingen reflecteren dat: 45% van de stemmen gingen naar een nieuwe partij die apolitiek en niet-activistisch is en 25% naar een nieuwe partij (de Vrijmoedige Studentenpartij) die uitgesproken anti-woke is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ga je weer met je jullie en groepen dit en groepen dat.
Het gaat me om deze vlag, in dit geval.
Natuurlijk is dat gewoon diefstal en van diefstal hoor je gewoon aangifte te kunnen doen. Ludieke acties zijn ludiek als ze niet ergens een heel pijnlijke snaar raken. Als politieagenten zomaar mensen uitlachen als ze terecht aangifte doen, zijn ze het ambt niet waard.
Zie zelf nou eens hoe eenzijdig je het bekijkt. Het kan en moet allemaal niet als het niet in jouw straatje past, maar anders moet en kan het allemaal wel.
Over je laatste link hoef ik me eigenlijk niet uit te spreken, maar vooruit: wat mij betreft doen ze daar ook aangifte van, want dat is net zo goed diefstal. Het is niet van jou, je neemt het weg, dan is het diefstal. Vrij simpel, eigenlijk.
Die "vreedzame" demonstranten deden nota bene aan lokaalvredebreuk. What's in a name?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heeft alleen niks te maken met de aantijgingen die werden vermeld.
"Maar van alle keren dat een bepaald volkje regenboogvlaggen stuk maken niet thuis geven"
"Pro-Palestina demonstranten die vernielingen aanrichten"
Is beiden niet van toepassing hier. Het gaat hier om vreedzame demonstranten. Er is niks gestolen zoals nu wel het geval.
Pardon?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is ook logisch.
Maar kennelijk zagen de 'VOC-vlag-fans' die vlag als 'woke' en dat vinden ze gevaarlijk voor deze cultuur.
Stupide.
Die regenboogvlag is aanstippen dat er homohaat, transgenderhaat en racistische haat is. Ook een logisch benoemen . En net als de vrouwenvlag met diepe wortels in deze cultuur
Ja, was je maar eens zo kritisch op andere religies en vooral de actualiteit.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En negers ongestraft afschieten en hele eilanden zuiveren van, in de weg van onze handelsbelangen lopende, bruine mensjes. Want die waren niet gristelijk, dus hadden toch geen ziel.
Dus dan gaan we de aversie tegen woke afreageren op homos...quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pardon?
Qua rechten voor minderheden doet Nederland het in het bijzonder en West-Europa in het algemeen al decennia heel erg goed, zeker vergeleken met de rest van de wereld. Mensen immigreren niet massaal naar Afrika, het Midden-Oosten, Azië of Zuid-Amerika.
Dit is precies waarom men dat woke gedoe zo spuugzat is:
1. Totale ontkenning dan wel niet eens besef hebben van de geschiedenis, pretenderen alsof er in de afgelopen anderhalve eeuw geen immense stappen zijn gezet door opeenvolgende generaties, die dit land hebben gemaakt tot een van de welvarendste, vrijste, veilige landen op aarde. Als dan vervolgens zo'n woke figuur maar blijft blaten dat Nederland een toxische gifbelt van racisme en haat is, dan is men daar op een gegeven moment mee klaar.
Waarbij ik kom bij punt 2. Het automatisch al aannemen dát de Nederlander - en de blanke heteroseksuele Nederlander in het bijzonder - bijzonder haatdragend, intolerant, racistisch en homofoob is, en daarom liefst 24/7 bewust gemaakt worden via vlaggen, campagnes, media, cursussen en weet ik wat die goed verdiendende diversiteitstent allemaal verzonnen heeft de afgelopen jaren. Een club die dan weer ontiegelijk selectief is in diens kruistocht tot zuivering van intolerantie in dit land.
"Diep in de wortels van deze cultuur". Juist: homoseksuelen worden i.t.t. andere gebieden op aarde hier niet gekeeld; vrouwen worden hier i.t.t. andere gebieden op aarde niet hun vrijheid ontzegd, noch uitgehuwelijkt; slavernij bestaat hier, i.t.t. andere gebieden op aarde, ook niet meer (al een tijdje).
"Onze cultuur", die jij en Lord_Veternari ten diepste minachten, heeft namelijk wél wat progressie geboekt de afgelopen anderhalve eeuw.
Mijn vraag aan die types, en aan jou, is ook altijd: wanneer is het precies genoeg? Wat is het doel van woke en wanneer denkt men dat te bereiken? Door een stukje textiel te laten fladderen? Door je pronouns overal naast te zetten? Door elke autochtone heterosekuele Nederlander maar in te blijven wrijven hoe verderfelijk hij wel niet is?
Newsflash: dat werkt niet. Sterker nog, het werkt averrechts.
Nee, je gaat het debat aan en wijst woke op hun eigen inherente intolerantie, discriminatie en racisme. Dat ze zelf de grootste aandrijvers zijn van polarisatie, alleen al omdat ze met open armen zijn verwelkomd in academia en derhalve mogen bepalen wat het 'wetenschappelijke' narratief is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus dan gaan we de aversie tegen woke afreageren op homos...
De basis is sowieso fout.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, je gaat het debat aan en wijst woke op hun eigen inherente intolerantie, discriminatie en racisme.
Mja, ik krijg bij jouw reacties altijd het idee alsof je denkt dat alles in Nederland via natuurlijk verloop ontstaan is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, je gaat het debat aan en wijst woke op hun eigen inherente intolerantie, discriminatie en racisme. Dat ze zelf de grootste aandrijvers zijn van polarisatie, alleen al omdat ze met open armen zijn verwelkomd in academia en derhalve mogen bepalen wat het 'wetenschappelijke' narratief is.
Die consensus daar is thans: "De witte Nederlander deugt niet".
Het is niet ontstaan door woke.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mja, ik krijg bij jouw reacties altijd het idee alsof je denkt dat alles in Nederland via natuurlijk verloop ontstaan is.
En dat is niet mijn ervaring.
Het is precies dezelfde werkwijze als van de klassieke schedelmeters, inderdaad.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De basis is sowieso fout.
Hokjesdenken klassificeert mensen en beperkt ze eendimensionaal tot hun kleurtje, sekse of geaardheid.
De wereld is niet zo simpel.
Als je eenmaal in hokjes denkt, dan zie je niks anders.
Jawel.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is niet ontstaan door woke.
Dat zal een schrale troost zijn voor alle homoseksuele mannen die in gedwongen huwelijken vast zaten, die door hun ouders het huis uit werden gesmeten toen bleek dat ze homo waren, etcquote:Daarom zijn we in Nederland ook al enkele decennia koploper op vrijwel alle goede lijsten. Omdat de Nederlander helemaal geen intolerante, racistische, homofobe inborst heeft.
Dat bepaal jij niet.quote:Die hoeft niet op cursus en een vlaggetje te zwaaien om aan de buitenwereld aan te tonen dat hij deugt
Nee, die is ontstaan eind 19e eeuw en al helemaal na WO II.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
Dat zal een schrale troost zijn voor alle homoseksuele mannen die in gedwongen huwelijken vast zaten, die door hun ouders het huis uit werden gesmeten toen bleek dat ze homo waren, etc
Het is een prachtig staaltje geschiedvervalsing.
[..]
Dat bepaal jij niet.
Toch heeft het tot de jaren tachtig geduurd voordat het enigszins geaccepteerd werd.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die is ontstaan eind 19e eeuw en al helemaal na WO II.
Inmiddels niet meer.quote:En ik zeg niet dat er géén homohaat is, ik zeg dat het uitermate smakeloos is om te pretenderen dat 'de Nederlander' dat is
Woke is een stempel he?quote:en dat daarom overal gevlagd en gecursust moet worden, want kennelijk zit dat erin ingebakken.
Verder, denk je dat zo'n vlag zulke ouders gaat veranderen of zo?
Zou je ook kunnen zeggen wat je ervan vindt dat Nederland wat LGBT-rechten betreft al jaren in de Top 5 staat... van de gehele wereld? Al ver voor woke?
Waar zeg ik dat het uit het niets is ontstaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch heeft het tot de jaren tachtig geduurd voordat het enigszins geaccepteerd werd.
Ik heb je al eens het voorbeeld gegeven van Johnny Jordaan.
Populaire zanger, totdat hij Homo bleek, en toen kregen we de moderne variant van de boekverbranding.
Zijn platen werden demonstratief stuk geslagen op de straten in Nederland...
[..]
Inmiddels niet meer.
Maar tolerantie is flinterdun.
Dat blijkt wel uit de reactie op de progress vlag.
[..]
Woke is een stempel he?
Dat is er nog 'opeens'.
Wat wij nu vanzelfsprekend vinden in Nederland is jarenlang voor gestreden.
En het is een klap in het gezicht van degenen die zich daar in het verleden hard voor hebben gemaakt door net te doen alsof dat allemaal vanzelf is ontstaan.
Nu zie je nog wat homohaat, die tot uiting komt in agressie tegen een vlag.
En dat is best bijzonder.
We hebben veel vlaggen in het straatbeeld van Nederland.
Ik ken er maar een die zwaar bekritiseerd wordt.
Maar we zijn wel heel tolerant wordt er dan gezegd..
Tuurlijk.
Tuurlijk Etto.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het uit het niets is ontstaan.
Nooit gedaan: het is het gevolg van 1. Verlichtingsdenken en secularisering, 2. Wetenschappelijke inzichten en 3. Lessen geleerd uit een bloederig verleden.
Dat bepaal jij niet.quote:Geschiedenis vervalsen is dat ontkennen.
Dat ontkennen van de geschiedenis lijkt wel een beetje je dingetje te worden. Waar komt jouw hekel aan de waarheid vandaan?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het uit het niets is ontstaan.
Nooit gedaan: het is het gevolg van 1. Verlichtingsdenken en secularisering, 2. Wetenschappelijke inzichten en 3. Lessen geleerd uit een bloederig verleden.
Geschiedenis vervalsen is dat ontkennen.
Ach zo, de mensen zijn met geweld de kerken uitgedreven en kregen allemaal nieuwe progressieve ideeën ingeplant in allerlei heropvoedingskampen?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tuurlijk Etto.
Je stelt jezelf bijzonder wereldvreemd op.
[..]
Dat bepaal jij niet.
Welke geschiedenis wordt precies ontkend?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat ontkennen van de geschiedenis lijkt wel een beetje je dingetje te worden. Waar komt jouw hekel aan de waarheid vandaan?
Ja, dat is het bekende argument van je.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach zo, de mensen zijn met geweld de kerken uitgedreven en kregen allemaal nieuwe progressieve ideeën ingeplant in allerlei heropvoedingskampen?
Dat heb ik dus juist wel gedaan; daarom ga ik niet mee in je verhaal dat 'woke' Nederland tolerant heeft gemaakt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat is het bekende argument van je.
Je weet gewoon niet waarover je praat en bent te star om je er echt in te verdiepen.
En ondertussen toon je onverdraagzaamheid richting homos vanwege een vlag.
Hoe zot kun je het krijgen...
Ik beweer dat niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat heb ik dus juist wel gedaan; daarom ga ik niet mee in je verhaal dat 'woke' Nederland tolerant heeft gemaakt.
Dat blijkt uit je eigen reactie.quote:En wat geef je jezelf weg hier... onverdraagzaamheid richting homo's vanwege een vlag...
Waar wordt beweerd dat die vlag voor verandering zorgt?quote:Dat je zelf niet inziet hoe achterlijk die opmerking is, mijn hemel.
Mijn VRAAG was: wat gaat zo'n vlag veranderen bij de ouders uit je voorbeelden?
Een hekel aan woke.quote:Protip: als je je afvraagt waarom mensen een hekel krijgen aan woke, kijk naar je eigen posts. In no time heb je weer de intolerantiekaart getrokken,
Is niet te merken.quote:hetgeen des te tragischer is, als je weet hoe ik op dit forum al jaren strijd tegen (vooral religieuze) tegenstanders van homoseksualiteit.
Nee, he hebt je eigen narratief van p afstand in graniet gehouwen en accepteert niet dat ik dat in twijfel trek.quote:Maar dat is irrelevant: ik heb gedurfd iets van je narratief in twijfel te trekken en te bekritiseren, en zoals woke eigen is, volgt direct daarop een anathema.
Tja, nogmaals: niets van te merken.quote:Typerend ook dat ik jou of Karel nooit zie in topics waar daadwerkelijk homohaat gepropageerd wordt. Geen zorgen, ondanks je frame, blijf ik daar wel actief.
Als ik zeg dat ik een hekel heb aan nazisme heb, of neoliberalisme, of marxisme, ben ik dan ook 'intolerant'? Mag men ideologie nog bekritiseren of betekent tolerantie vandaag gewoon alles accepteren?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik beweer dat niet.
Dat maak jij ervan.
[..]
Dat blijkt uit je eigen reactie.
[..]
Waar wordt beweerd dat die vlag voor verandering zorgt?
Nergens.
[..]
Een hekel aan woke.
Maar niet intolerant zijn?
Spreekt elkaar tegen he?
Bovendien plak jij nu op mij de stempel 'woke' en zie je mijn gedraging als excuus voor het hekel hebben aan woke.
Dat is ook veelzeggend.
.
[..]
Is niet te merken.
[..]
Nee, he hebt je eigen narratief van p afstand in graniet gehouwen en accepteert niet dat ik dat in twijfel trek.
[..]
Tja, nogmaals: niets van te merken.
Ik tref vooral onverdraagzaamheid van jouw kant in topics over LGBTwhatever.
Pardon?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Onze cultuur", die jij en Lord_Veternari ten diepste minachten, heeft namelijk wél wat progressie geboekt de afgelopen anderhalve eeuw.
Ik ben me niet bewust van illegale acties die onbestraft zijn gebleven (ook in de zin van 'geen aangifte gedaan'?). Ik bekijk sec deze actie, en dan is het wegnemen van andermans eigendom diefstal, ook al geef je er iets voor in de plaats. Of je iets wil ruilen voor iets anders is nog altijd aan de eigenaar.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Net zoals de pro-Palestinademonstraties in een bepaalde context plaatsvinden, vindt deze actie dat ook. Veel mensen hebben ongenoegen met het activisme en de woke cultuur aan de VU. De studentenraadsverkiezingen reflecteren dat: 45% van de stemmen gingen naar een nieuwe partij die apolitiek en niet-activistisch is en 25% naar een nieuwe partij (de Vrijmoedige Studentenpartij) die uitgesproken anti-woke is.
Ik ben een van die mensen die het activisme aan universiteiten betreurt omdat het de academische opdracht in de weg zit. Voor deze actie kan ik wel sympathie opbrengen. Vind ik dat de universiteit aangifte mag doen van diefstal? Ja. Vind ik het hypocriet dat de universiteit dat doet? Zeker weten, want andere illegale acties zijn wel onbestraft gebleven.
Jij hebt het een aantal keren over 'de Nederlander', en ik denk dat dat zowel voor tolerantie als intolerantie niet als groep is aan te wijzen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is niet ontstaan door woke.
Daarom zijn we in Nederland ook al enkele decennia koploper op vrijwel alle goede lijsten. Omdat de Nederlander helemaal geen intolerante, racistische, homofobe inborst heeft.
Die hoeft niet op cursus en een vlaggetje te zwaaien om aan de buitenwereld aan te tonen dat hij deugt
Hij trekt het steeds in het extreme.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zijn projecties waarbij hij voor anderen meningen invult blijven vermakelijk.
Hier ben ik het mee eens. Interessant is wel als we uitzoomen en NL vergelijken met de rest van de wereld staat NL toch wel in de top lijstjes van meest tolerante landen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij hebt het een aantal keren over 'de Nederlander', en ik denk dat dat zowel voor tolerantie als intolerantie niet als groep is aan te wijzen.
'De Nederlander' is zeker niet inherent intolerant, maar toch ook echt niet (meer) tolerant.
Klopt, het is voor zenden met hele epistels die steeds extremer van toon worden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij trekt het steeds in het extreme.
Dat maakt een gesprek voeren erg lastig.
Het is ook allemaal stank voor dank. Hoe toleranter je bent hoe meer je te tolereren krijgt. Er wordt gewoon misbruik van gemaakt en ook voor antiracisme krijg je alleen maar onversneden blanken en Westenhaat terug. Dus het verwijt dat je niet toterant bent omdat je niet alles pikt kan er ook nog wel bij.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij hebt het een aantal keren over 'de Nederlander', en ik denk dat dat zowel voor tolerantie als intolerantie niet als groep is aan te wijzen.
'De Nederlander' is zeker niet inherent intolerant, maar toch ook echt niet (meer) tolerant.
Dat is wel zeker, die mensen willen vooral iets over zichzelf zeggen. Lekker meedoen, of bang om niet mee te doen, lekker laf meedoen met een reeds gestreden strijd tegen een imaginaire vijand. Je kunt zo'n vlag niet gewoon in je kamer ophangen want dan schijt de olifant hem onder.quote:Jij denkt dat een bepaalde vlag voeren bedoeld is om te laten zien dat men deugt, en niet om juist aan de groep waar die vlag over gaat te laten zien dat ze erbij horen?
Helaas is “de Nederlander “ niet meer als groep aan te wijzen, als je Nederlander formeel beschouwt als persoon met de Nederlandse nationaliteit.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij denkt dat een bepaalde vlag voeren bedoeld is om te laten zien dat men deugt, en niet om juist aan de groep waar die vlag over gaat te laten zien dat ze erbij horen?
Wij kijken op een heel verschillende manier naar de wereld.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is ook allemaal stank voor dank. Hoe toleranter je bent hoe meer je te tolereren krijgt. Er wordt gewoon misbruik van gemaakt en ook voor antiracisme krijg je alleen maar onversneden blanken en Westenhaat terug. Dus het verwijt dat je niet toterant bent omdat je niet alles pikt kan er ook nog wel bij.
[..]
Dat is wel zeker, die mensen willen vooral iets over zichzelf zeggen. Lekker meedoen, of bang om niet mee te doen, lekker laf meedoen met een reeds gestreden strijd tegen een imaginaire vijand. Je kunt zo'n vlag niet gewoon in je kamer ophangen want dan schijt de olifant hem onder.
Er is nog steeds een gedeelde geschiedenis voor een groot deel van de mensen die hier leeft.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:14 schreef nixxx het volgende:
[..]
Helaas is “de Nederlander “ niet meer als groep aan te wijzen, als je Nederlander formeel beschouwt als persoon met de Nederlandse nationaliteit.
Er zijn natuurlijk altijd verschillen geweest tussen Nederlanders onderling, neem bijv de verzuiling of wat verder terug Etto’s stokpaardje van Staats-Brabant. Maar er is tot een aantal decennia terug wel altijd een gedeelde geschiedenis geweest, en een aantal fundamentele gedeelde normen en waarden.
Nú zijn er significante migranten gemeenschappen die dat niet hebben in meer of mindere mate. Doordat veel van deze mensen niet of nauwelijks geïntegreerd zijn (dank u overheid) wordt het een heel ingewikkeld verhaal van verschillende culturen, normen en waarden.
Een groot gedeelte nog wel, maar een significant gedeelte ook niet meer. De grootste immigranten groepen zijn natuurlijk nog mede-Europeanen. Daar is nog wel wat overlap.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is nog steeds een gedeelde geschiedenis voor een groot deel van de mensen die hier leeft.
Ik vind het niet kloppend om de intolerantie die weer meer opsteekt alleen te wijten aan en neer te leggen bij de significante groepen migranten gemeenschappen. Er is ook een groei in conservatisme en dat zijn niet alleen migranten.
Dat ligt er maar net aan welke Europeaan je treft. Het is niet zo dat alle Europeanen zo tolerant zijn richting lhbtqi+.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
Een groot gedeelte nog wel, maar een significant gedeelte ook niet meer. De grootste immigranten groepen zijn natuurlijk nog mede-Europeanen. Daar is nog wel wat overlap.
Ik denk dat het er meer mee te maken dat de woke gemeenschap nooit tevreden is en steeds weer een stap verder gaat, en dan kom je op een gegeven moment meer intolerantie tegen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan welke Europeaan je treft. Het is niet zo dat alle Europeanen zo tolerant zijn richting lhbtqi+.
Ook daarbij: welke woke-gemeenschap is nooit tevreden?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik denk dat het er meer mee te maken dat de woke gemeenschap nooit tevreden is en steeds weer een stap verder gaat, en dan kom je op een gegeven moment meer intolerantie tegen.
De Nederlander bestaat niet, zei Maxima ooit.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:14 schreef nixxx het volgende:
[..]
Helaas is “de Nederlander “ niet meer als groep aan te wijzen, als je Nederlander formeel beschouwt als persoon met de Nederlandse nationaliteit.
Er zijn natuurlijk altijd verschillen geweest tussen Nederlanders onderling, neem bijv de verzuiling of wat verder terug Etto’s stokpaardje van Staats-Brabant. Maar er is tot een aantal decennia terug wel altijd een gedeelde geschiedenis geweest, en een aantal fundamentele gedeelde normen en waarden.
Nú zijn er significante migranten gemeenschappen die dat niet hebben in meer of mindere mate. Doordat veel van deze mensen niet of nauwelijks geïntegreerd zijn (dank u overheid) wordt het een heel ingewikkeld verhaal van verschillende culturen, normen en waarden.
De term woke kan ook verschillende betekenissen hebben. Zelf zie ik het als verlichting (de term). De laatste jaren heeft het een andere maatschappelijke betekenis gekregen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook daarbij: welke woke-gemeenschap is nooit tevreden?
Wie hoort er tot de woke gemeenschap? Is dat een homogene groep mensen die allemaal hetzelfde zijn, denken, willen, handelen?
Tis goed met jequote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook daarbij: welke woke-gemeenschap is nooit tevreden?
Wie hoort er tot de woke gemeenschap? Is dat een homogene groep mensen die allemaal hetzelfde zijn, denken, willen, handelen?
Geen argumenten of inhoud als reactie?quote:
Geef eens een voorbeeld van dat extreme.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, het is voor zenden met hele epistels die steeds extremer van toon worden.
Weet je waarom discussiëren met jou verspilde moeite is? Omdat je werkelijk alles wat je anderen verwijt zelf tot kunst hebt verheven.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke geschiedenis wordt precies ontkend?
Ik noem het zelfs nog als derde punt![]()
Welke waarheid heb je het zelf precies over? Dat dit land overloopt van haat en homofobie en racisme?
Je kan ook zeggen: je exotiseert die mensen, stelt zelf al dat ze anders zijn, en door een vlag te hijsen geef je aan dat je dat niet erg vindt en 'dat ze er alsnog bij horen'. Persoonlijk heb ik daar geen vlag voor nodig, mensen horen 'er' sowieso 'bij'.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij denkt dat een bepaalde vlag voeren bedoeld is om te laten zien dat men deugt, en niet om juist aan de groep waar die vlag over gaat te laten zien dat ze erbij horen?
Daar hebben wel meer mensen hier last van.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen argumenten of inhoud als reactie?
Hilarisch. Dit komende van een figuur dat werkelijk alles uit de kast haalt om een opponent in drie seconden in de nazihoek te zetten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zijn projecties waarbij hij voor anderen meningen invult blijven vermakelijk.
Kan ik daar wat aan doen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar hebben wel meer mensen hier last van.
Ik snap wat je zegt. Voor het eerst, moet ik zeggen. Maar het is toch iets dat een deel van de lhbtqi+ gemeenschap zelf wil? Niet per se exotiseren, maar wel een plek claimen, onder andere met behulp van deze vlag?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen: je exotiseert die mensen, stelt zelf al dat ze anders zijn, en door een vlag te hijsen geef je aan dat je dat niet erg vindt en 'dat ze er alsnog bij horen'. Persoonlijk heb ik daar geen vlag voor nodig, mensen horen 'er' sowieso 'bij'.
Nee, want die vlag hoeft echt niet overal te prijken. Het kan een keuze zijn. En als iemand (bedrijf, instantie, persoon) die keuze maakt, is het niet aan een ander om die keuze teniet te doen en te wijzigen in iets waar de ander zich beter in kan vinden.quote:Anders gezegd: als niet op elk huis, elk bedrijf, elke school zo'n vlag prijkt, spreekt daar dan al intolerantie uit?
Voor het eerst? Vreemd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Voor het eerst, moet ik zeggen. Maar het is toch iets dat een deel van de lhbtqi+ gemeenschap zelf wil? Niet per se exotiseren, maar wel een plek claimen, onder andere met behulp van deze vlag?
[..]
Nee, want die vlag hoeft echt niet overal te prijken. Het kan een keuze zijn. En als iemand (bedrijf, instantie, persoon) die keuze maakt, is het niet aan een ander om die keuze teniet te doen en te wijzigen in iets waar de ander zich beter in kan vinden.
Wie hier voelt zich daardoor aangesproken?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Nederlander bestaat niet, zei Maxima ooit.
Verder heb je inderdaad instroom van migranten, ook uit landen waar inclusiviteit minder vanzelfsprekend is.
Daardoor zullen rechten voor en bijvoorbeeld LGBTwhatever en vrouwen nooit vanzelfsprekend zijn.
Wat ik vreemd vind is dat mensen die zeggen LGBTwhatever wel te accepteren zich aangesproken voelen door een vlag..
OK.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor het eerst? Vreemd.
Wat ik zelf van deze actie vind staat hier trouwens gewoon al vermeld.
Gewoon niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van dat extreme.
Deze staat ook nog open,Karel:
[..]
Weet je waarom discussiëren met jou verspilde moeite is? Omdat je werkelijk alles wat je anderen verwijt zelf tot kunst hebt verheven.
En vooral: wanneer om concrete voorbeelden van je aantijgingen gevraagd wordt, ben je niet thuis. Gewoon weer mensen op basis van niets diskwalificeren als conservatief, extreem-rechts en leugenaar, verder nergens meer op reageren, en een paar posts later je schtick weer herhalen.
Kennelijk voel jij je door mijn bericht aangesproken?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie hier voelt zich daardoor aangesproken?
Dat sowieso, gezien je voorgaande bejegeningen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kennelijk voel jij je door mijn bericht aangesproken?
nazivlag? hamasvlag? russische vlag.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:38 schreef HiZ het volgende:
Ik vind het wel komisch. Letterlijk alles is beter dan die zogenaamde diversity-vlag
Maar waarom voel je je dan wel aangesproken door die vlag.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen: je exotiseert die mensen, stelt zelf al dat ze anders zijn, en door een vlag te hijsen geef je aan dat je dat niet erg vindt en 'dat ze er alsnog bij horen'. Persoonlijk heb ik daar geen vlag voor nodig, mensen horen 'er' sowieso 'bij'.
Niet, zoals ik al aangaf.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar waarom voel je je dan wel aangesproken door die vlag.
Waaruit blijkt dat het zwaaien van die vlag tot doel heeft om tolerantie te verspreiden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat sowieso, gezien je voorgaande bejegeningen.
Maar ik kan het nog wel een keer toelichten.
De vraag die ik stel, is wat het zwaaien van een vlag in casu en concreet bijdraagt aan verspreiding van tolerantie, zeker bij groepen die je zelf genoemd hebt.
Wat ik mij afvraag is dat als je van mening bent dat alles in Nederland goed is geregeld in Nederland voor LGBTwhatever, dat er op een enkele uitzondering na acceptatie is in Nederland, gelijke rechten etc, waarom zo'n vlag dan allerlei vragen bij je oproept.quote:Dat maakt de vragensteller niet 'onverdraagzaam', laat staan dat die vlag hem persoonlijk zou grieven, het is een vrij heldere vraag.
Tja, we zijn natuurlijk geen eenheidsworst.quote:Tot nu toe kom ik niet verder dan het verder exotiseren van groepen mensen
Maar normalisering wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde is en zich op dezelfde manier moet identificeren of gedragen.quote:(terwijl normalisatie mij het einddoel lijkt) en het zeer makkelijk en goedkoop meedeinen op een diversiteitstrend.
Dat hangt van jezelf af.quote:Niets makkelijker dan gewoon een stuk textiel wapperen, en presto: uw bedrijf is nu inclusief. Andersom: voert een instelling die vlag niet, wat zegt dat dan?
Toch kom je met hele epistels.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet, zoals ik al aangaf.
Voor mijn part hangen ze alle straten ermee vol.
Wat is dan precies het doel van die vlag?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat het zwaaien van die vlag tot doel heeft om tolerantie te verspreiden.
[..]
Wat ik mij afvraag is dat als je van mening bent dat alles in Nederland goed is geregeld in Nederland voor LGBTwhatever, dat er op een enkele uitzondering na acceptatie is in Nederland, gelijke rechten etc, waarom zo'n vlag dan allerlei vragen bij je oproept.
Want als alles gewoon pais en vree is, dan is dat niet meer dan een stuk stof.
Kun je mooi of lelijk vinden, maar meer ook niet.
[..]
Tja, we zijn natuurlijk geen eenheidsworst.
Ieder mens is anders.
Stel, mijn buurvrouw hangt de Groninger vlag uit, mijn buurvrouw de Friese vlag, ik de regenboogvlag en mijn zoon de Ajax vlag.
Zijn we als buurt dan bezig met het exotiseren van onszelf in is dat een negatieve ontwikkeling?
[..]
Maar normalisering wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde is en zich op dezelfde manier moet identificeren of gedragen.
Iemand mag best benadrukken anders te zijn. En dat gebeurt op verschillende manieren. Uiterlijk, kleding, tatouages, piercings, haardracht, sieraden, vlaggen, etc.
[..]
Dat hangt van jezelf af.
Je bepaalt zelf wat het voor jou zegt dat bij de Albert Heijn een Progress vlag hangt en bij de Jumbo niet.
Dat heeft niet met die vlag te maken, maar met je aannames dat ik moeite zou hebben met homoseksuelen, zelfs onverdraagzaam ben.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch kom je met hele epistels.
Dat spreekt elkaar tegen.
Dan moet je de universiteit even bellen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is dan precies het doel van die vlag?
En dan niet bij een buurvrouw, maar bij een universiteit of bedrijf.
Toch raar dat je dan niet begrijpt waarom het opkomen voor je rechten van belang is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat heeft niet met die vlag te maken, maar met je aannames dat ik moeite zou hebben met homoseksuelen, zelfs onverdraagzaam ben.
Ik wacht nog op quotes daarvan, trouwens.
Want terwijl je hier over een vlag loopt te miepen, ben ik in andere topics met religieuze fanatici die het over de doodstraf hebben m.b.t. homoseksualiteit of als opstapje naar pedoseksualiteit in debat geweest. Wellicht zou je je daar ook in kunnen mengen.
Door het zwaaien met een vlag?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch raar dat je dan niet begrijpt waarom het opkomen voor je rechten van belang is.
Kijk jij wel naar de echte wereld dan? Het Nederland waarvan de helft bestaat uit extreem-rechtse witte mannen die homo's, vrouwen en mensen met een ander kleurtje in elkaar slaan bestaat niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij kijken op een heel verschillende manier naar de wereld.
Dat is zo typerend: ik heb een andere mening, kijk op de wereld, en dan is het vast niet de echte wereld en op nonsens gebaseerd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kijk jij wel naar de echte wereld dan? Het Nederland waarvan de helft bestaat uit extreem-rechtse witte mannen die homo's, vrouwen en mensen met een ander kleurtje in elkaar slaan bestaat niet.
Dat is ieders eigen keuze.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Door het zwaaien met een vlag?
Jij zegt dat de Nederlander minder tolerant is geworden, ik zeg dat die steeds meer te tolereren krijgt als dank daarvoor en dus bij gelijkblijvende tolerantie een grens aangeeft.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is zo typerend: ik heb een andere mening, kijk op de wereld, en dan is het vast niet de echte wereld en op nonsens gebaseerd.
Overigens heb ik dat laatste nooit beweerd, dat lijkt me inderdaad niet het geval. Maakt verder niet uit, maar de zin om dan in gesprek te gaan, vergaat op deze manier wel.
Wat krijgt hij dan meer te tolereren?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij zegt dat de Nederlander minder tolerant is geworden, ik zeg dat die steeds meer te tolereren krijgt als dank daarvoor en dus bij gelijkblijvende tolerantie een grens aangeeft.
Dat is binnen een groter kader waarin er een imaginaire vijand wordt bestreden om het bijvoorbeeld niet over de echte vijand van LGBT, die wel gevaarlijk is, te hoeven hebben. Dat is mijn stelling waarmee ik de discussie in ben gegaan, dan is 'we kijken anders tegen de wereld aan' niet echt een tegenargument.
Je kunt beter het argument maken dat het progressivisme op hol is geslagen, dat resulteert in meer tegenwicht. Als er een onophoudelijke drang voor steeds meer radicale veranderingen, terwijl er al velen zijn geweest, zullen steeds meer mensen de hakken in het zand gaan zetten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is nog steeds een gedeelde geschiedenis voor een groot deel van de mensen die hier leeft.
Ik vind het niet kloppend om de intolerantie die weer meer opsteekt alleen te wijten aan en neer te leggen bij de significante groepen migranten gemeenschappen. Er is ook een groei in conservatisme en dat zijn niet alleen migranten.
Over wat voor radicale veranderingen heb je het dan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt beter het argument maken dat het progressivisme op hol is geslagen, dat resulteert in meer tegenwicht. Als er een onophoudelijke drang voor steeds meer radicale veranderingen, terwijl er al velen zijn geweest, zullen steeds meer mensen de hakken in het zand gaan zetten.
Dat zeg ik dus niet. Ik zeg vooral dat 'de Nederlander' als (in)tolerant persoon niet bestaat.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij zegt dat de Nederlander minder tolerant is geworden, ik zeg dat die steeds meer te tolereren krijgt als dank daarvoor en dus bij gelijkblijvende tolerantie een grens aangeeft.
Dat is binnen een groter kader waarin er een imaginaire vijand wordt bestreden om het bijvoorbeeld niet over de echte vijand van LGBT, die wel gevaarlijk is, te hoeven hebben. Dat is mijn stelling waarmee ik de discussie in ben gegaan, dan is 'we kijken anders tegen de wereld aan' niet echt een tegenargument.
Vreselijke zaken als een homohuwelijk, een moskee in de buurt en mensen die zichzelf willen zijn. Allemaal zonden in God’s ogen, natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Over wat voor radicale veranderingen heb je het dan.
Jij vindt dat wellicht, dat kan. Ik zie dat anders.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt beter het argument maken dat het progressivisme op hol is geslagen, dat resulteert in meer tegenwicht. Als er een onophoudelijke drang voor steeds meer radicale veranderingen, terwijl er al velen zijn geweest, zullen steeds meer mensen de hakken in het zand gaan zetten.
Meer immigranten met steeds slechtere smoezen, meer slecht geintegreerden, meer criminaliteit, meer kosten, meer azaans, meer antisemitisme, meer straatintimatie, meer blankenhaat, meer racismegedram, meer Engels, meer censtuur, meer religieuze onderdrukking, meer woningnood, meer transgenderkwakzalverij, meer indoctrinatie, meer ideologische taalverandering, meer gepreek, meer opdringerige drag queens, meer fetishisme in de openbare ruimte, meer parkeerplaatsseks, meer armbandendwang, meer vlaggen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat krijgt hij dan meer te tolereren?
Dat mag maar dan mag ik zeggen dat je volgens mij niet echt naar de wereld kijkt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus niet. Ik zeg vooral dat 'de Nederlander' als (in)tolerant persoon niet bestaat.
Verder ben ik het niet eens met jouw mening die je als feit neerzet. Dat heb ik al dusdanig vaak geconstateerd, dat ik de conclusie dat wij anders naar de wereld kijken wel voldoende vind.
Als je nou lekker naar Noord Korea… oh nee, wacht, FVD sponsort Rusland en vice versa…naar Rusland verhuist heb je van al die vreselijke dingen geen last meer. Wel even je opleiding en andere genoten voordelen terugbetalen aan de maatschappij voordat je vertrekt, graag.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meer immigranten met steeds slechtere smoezen, meer slecht geintegreerden, meer criminaliteit, meer kosten, meer azaans, meer antisemitisme, meer straatintimatie, meer blankenhaat, meer racismegedram, meer Engels, meer censtuur, meer religieuze onderdrukking, meer woningnood, meer transgenderkwakzalverij, meer indoctrinatie, meer ideologische taalverandering, meer gepreek, meer opdringerige drag queens, meer fetishisme in de openbare ruimte, meer parkeerplaatsseks, meer armbandendwang, meer vlaggen.
Wat mag dan precies?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meer immigranten met steeds slechtere smoezen, meer slecht geintegreerden, meer criminaliteit, meer kosten, meer azaans, meer antisemitisme, meer straatintimatie, meer blankenhaat, meer racismegedram, meer Engels, meer censtuur, meer religieuze onderdrukking, meer woningnood, meer transgenderkwakzalverij, meer indoctrinatie, meer ideologische taalverandering, meer gepreek, meer opdringerige drag queens, meer fetishisme in de openbare ruimte, meer parkeerplaatsseks, meer armbandendwang, meer vlaggen.
[..]
Dat mag maar dan mag ik zeggen dat je volgens mij niet echt naar de wereld kijkt.
Wordt hij daar wel geaccepteerd nadat een transgender kwakzalver hem onder handen heeft genomen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je nou lekker naar Noord Korea… oh nee, wacht, FVD sponsort Rusland en vice versa…naar Rusland verhuist heb je van al die vreselijke dingen geen last meer. Wel even je opleiding en andere genoten voordelen terugbetalen aan de maatschappij voordat je vertrekt, graag.
Iemand die je zalfjes verkoopt waar je extra mannelijk libido door krijgt maar uiteindelijk zwanger van wordt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:09 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat is een transgender kwakzalver?
Haal een paar spiegels weg uit je huis. Dat zal het veel beter maken.quote:
Voel je je aangesproken?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Haal een paar spiegels weg uit je huis. Dat zal het veel beter maken.
Wel eens een serieus gesprek over homoseksualiteit gehad in een moskee? Nee? De overgrote meerderheid van de moslims, vooral de ‘queer’ moslims kan zich dat goed voorstellen. Zij namelijk ook niet. Sterker nog, die voelen zich niet welkom in de gemiddelde moskee.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vreselijke zaken als een homohuwelijk, een moskee in de buurt en mensen die zichzelf willen zijn. Allemaal zonden in God’s ogen, natuurlijk.
Reden temeer om de progress vlag bij de universiteit te hangen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wel eens een serieus gesprek over homoseksualiteit gehad in een moskee? Nee? De overgrote meerderheid van de moslims, vooral de ‘queer’ moslims kan zich dat goed voorstellen. Zij namelijk ook niet. Sterker nog, die voelen zich niet welkom in de gemiddelde moskee.
Hmm... blijkbaar ben ik niet de enige wie dat opvalt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hilarisch. Dit komende van een figuur dat werkelijk alles uit de kast haalt om een opponent in drie seconden in de nazihoek te zetten.
Ik denk dat veel mensen grof overschatten hoe commercieel succesvol kolonialisme was.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:19 schreef Bloemkool het volgende:
Misschien is de VoC tijd niet het beste uit de geschiedenis van Nederland, maar hetgeen Nederland de afgelopen 100en jaren gedaan heeft, inclusief die mentaliteit, heeft er wel voor gezorgd dat we nu zo leven in dit land. Dat mensen tijd hebben om zich druk te maken over niks. Dat er een pride gehouden kan worden. Dus zeiken over het verleden is leuk maar dat heeft er wel voor gezorgd dat we hier nu staan. Of je het met die geschiedenis eens bent of niet. Als je in dit land woont profiteer je er dus wel van.
En wat zegt dat over moskeeën? 🤡quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Reden temeer om de progress vlag bij de universiteit te hangen.
Laat zien dat dergelijke intolerantie geen plaats heeft op onze universiteiten.
De VOC-tijd is zo'n beetje het beste wat niet alleen Nederland maar de wereld is overkomen. Dat de VOC stoute dingen heeft gedaan doet niet af aan die tijd. Vrijheid van godsdienst, sociale mobiliteit, burgerrechten, vrijheid van drukpers, kapitalisme, vrijhandel, de VOC was ook onderdeel van de verdediging daarvan. De maatstaf waarlangs de geschiedenis van de VOC wordt gelegd is er ook alleen maar dankzij die tijd.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:19 schreef Bloemkool het volgende:
Misschien is de VoC tijd niet het beste uit de geschiedenis van Nederland, maar hetgeen Nederland de afgelopen 100en jaren gedaan heeft, inclusief die mentaliteit, heeft er wel voor gezorgd dat we nu zo leven in dit land. Dat mensen tijd hebben om zich druk te maken over niks. Dat er een pride gehouden kan worden. Dus zeiken over het verleden is leuk maar dat heeft er wel voor gezorgd dat we hier nu staan. Of je het met die geschiedenis eens bent of niet. Als je in dit land woont profiteer je er dus wel van.
Is het dan niet logischer om met de regenboogvlag bij de moskee te gaan wapperen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Reden temeer om de progress vlag bij de universiteit te hangen.
Waarom zou dat logischer zijn?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is het dan niet logischer om met de regenboogvlag bij de moskee te gaan wapperen?
Je wilt daadwerkelijk homoacceptatie vergroten en homofobie verminderen, toch? Waar valt dan nog de grote "winst" te behalen, denk je? Bij een instituut zoals een universiteit dat er toch al niet om bekend staat dat het een antihomobolwerk is, of bij gebedshuizen waarvan je weet dat ze er weinig met homo's ophebben? Bovendien...quote:
Ik denk dat een vlag ophangen bij gebouw Y maar een zeer beperkt effect zal hebben op de homoacceptatie onder de bezoekers van gebouw X. Zeker als de bezoekers van beide gebouwen geen grote overlap kennen.quote:Reden temeer om de progress vlag bij de universiteit te hangen.
Laat zien dat dergelijke intolerantie geen plaats heeft op onze universiteiten.
Met een vlag zwaaien voor een Moskee bereik je geen tolerantie.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je wilt daadwerkelijk homoacceptatie vergroten en homofobie verminderen, toch? Waar valt dan nog de grote "winst" te behalen, denk je? Bij een instituut zoals een universiteit dat er toch al niet om bekend staat dat het een antihomobolwerk is, of bij gebedshuizen waarvan je weet dat ze er weinig met homo's ophebben? Bovendien...
[..]
Ik denk dat een vlag ophangen bij gebouw Y maar een zeer beperkt effect zal hebben op de homoacceptatie onder de bezoekers van gebouw X. Zeker als de bezoekers van beide gebouwen geen grote overlap kennen.
Dus bij groeperingen die daadwerkelijk fel antihomo zijn moeten we dan weer wel heel behoedzaam en vooral niet provocerend te werk gaan? Niet met de regenboogvlag gaan staan wapperen en jarenlang met ze babbelen totdat ze hopelijk wat minder antihomo worden?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met een vlag zwaaien voor een Moskee bereik je geen tolerantie.
Die bereik je met dialoog met het bestuur en de moskeegangers. Dat is een lang en moeizaam proces.
Tot die tijd zijn queer moslims van harte welkom in andere openbare gebouwen en instellingen, en die kunnen dat met een vlag benadrukken.
Wat bedoel je met 'weer wel'?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dus bij groeperingen die daadwerkelijk fel antihomo zijn moeten we dan weer wel heel behoedzaam en vooral niet provocerend te werk gaan? Niet met de regenboogvlag gaan staan wapperen en jarenlang met ze babbelen totdat ze hopelijk wat minder antihomo worden?
Gaslighting is echt jouw default modus he?quote:
Kun je gewoon de vraag beantwoorden?quote:
Nee, want die is niet duidelijkquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kun je gewoon de vraag beantwoorden?
Aan, je voert deze discussie vanuit een vooringenomenheid naar mij toe.quote:Met "weer wel" bedoel ik trouwens dat ik het vermoeden heb dat jij niet consequent denkt en handelt, want zo fel als je hier en in andere topics over dit onderwerp discussieert met mensen die heus niet extreem antihomo zijn, zo zalvend praat je over hoe we met daadwerkelijke intolerante bolwerken moeten omgaan. "De dialoog"...
Ik denk dat we hetzelfde zien.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kun je gewoon de vraag beantwoorden?
Met "weer wel" bedoel ik trouwens dat ik het vermoeden heb dat jij niet consequent denkt en handelt, want zo fel als je hier en in andere topics over dit onderwerp discussieert met mensen die heus niet extreem antihomo zijn, zo zalvend praat je over hoe we met daadwerkelijke intolerante bolwerken moeten omgaan. "De dialoog"...
Over gaslighting gesproken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Gaslighting is echt jouw default modus he?
Gefeliciteerd trouwens, je hebt net uitgelegd waarom Moslims vrij mogen discrimineren; ze zijn er nog niet aan toe om serieus te worden genomen.
Tja, dat komt omdat je er zelf een heel verhaal bij verzint, ipv het hij mijn antwoord te houden binnen de context van de vraag.quote:Wat overigens gewoon ouderwets racisme is, windvaantje.
Niet extreem antihomo, toch is jouw bericht waarin je de vlag met iets anders vergeleek verwijderd.quote:
Proest.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En nee, Nederland is niet rijk geworden van de VOC met zijn lullige 200 bootjes die een jaar onderweg waren en pas in de 1630's winst ging uitbetalen.
200 .... ? Niet meer ?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
En nee, Nederland is niet rijk geworden van de VOC met zijn lullige 200 bootjes
https://www.vocsite.nl/schepen/index.phpquote:De VOCsite is opgezet rondom de uitgebreide databank met gegevens van de meer dan 2000 schepen die de Verenigde Oostindische Compagnie (VOC) in gebruik heeft gehad gedurende haar bestaan
In 200 jaar ja, die dingen gingen niet langer dan 15 jaar mee voordat er houten vloeren van werden gemaakt. Dan hadden ze ook nog eigen oorlogsschepen, en die kosten veel geld ipv dat ze opleveren. Laat mij het jaar zien dat ze meer dan dan 200 koopvaardijschepen in de vaart hadden. De haringvloot bracht meer geld in het laatje, elk jaar weer.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
200 .... ? Niet meer ?
Oei .. je ondermijnt onze nationale trots. Foei !!!!
[..]
https://www.vocsite.nl/schepen/index.php
Geef gewoon toe dat je dacht 200 schepen in bijna 200 jaar.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In 200 jaar ja, die dingen gingen niet langer dan 15 jaar mee voordat er houten vloeren van werden gemaakt. Dan hadden ze ook nog eigen oorlogsschepen, en die kosten veel geld ipv dat ze opleveren. Laat mij het jaar zien dat ze meer dan dan 200 koopvaardijschepen in de vaart hadden. De haringvloot bracht meer geld in het laatje, elk jaar weer.
Hoe rijk is Voc?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In 200 jaar ja, die dingen gingen niet langer dan 15 jaar mee voordat er houten vloeren van werden gemaakt. Dan hadden ze ook nog eigen oorlogsschepen, en die kosten veel geld ipv dat ze opleveren. Laat mij het jaar zien dat ze meer dan dan 200 koopvaardijschepen in de vaart hadden. De haringvloot bracht meer geld in het laatje, elk jaar weer.
Jezus man lees eens een boek in plaats van gewoon wat te blaten. Schepen gingen echt wel een beetje langer mee (als ze niet zonken) en werden bij voorkeur opgekalefaterd in plaats van gesloopt, want ze vertegenwoordigden een hele investering. En ondanks wat je in Gilles de Geus mag hbben gelezen, werden ze niet als flatpack verkocht, maar van degelijk eikenhout op maat gemaakt. En de VOC had geen oorlogsschepen. Voor knokpartijen werden gewoon de handelsschepen gebruikt met wat aanpassingen. En als je dan toch wilt beweren dat een andere handel meer opleverde, gebruik dan tenminste een realistisch voorbeeld, zoals de Oostzeehandel.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, als je een beeld wil krijgen van waarmee het geld verdiend werd dan is in deze het handelsvolume relevant en dus het aantal koopvaardijschepen onder zeil en hun tonnage.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Geef gewoon toe dat je dacht 200 schepen in bijna 200 jaar.
Wat ze deden ten voordele van Nederland en niet van zichzelf was Portugezen bestrijden, verre oorden ontdekken en botanisten enzo vervoeren.quote:Maar.... als de VOC niet zoveel jatte of verhandelde ten voordele van Nederland.... --is dat wat je beweren wil?-- ..... dan zijn die VOC-vlaghijsers een stel dombo's met hun VOC-verheerlijking
En Manhattan is gekocht voor 24 dollar. Jij herkauwt ook maar elk internetfabeltje als feit of niet? Weet je wel waar die 7.9 biljoen vandaan komt?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe rijk is Voc?
De VOC (Vereenigde Oostindische Compagnie: Nederlandse Oost-Indische Compagnie) had wereldwijd 70.000 mensen in dienst en was in huidige termen 7,9 biljoen dollar waard en had daarmee de hoogste beurswaarde van een bedrijf ooit
De gemiddelde levensduur van een VOC schip is niet een controversieel onderwerp of zo, en was korter dan van gewonen koopvaardijschepen. Het is inderdaad de gemiddelde levensduur dus inclusief schipbreuk.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jezus man lees eens een boek in plaats van gewoon wat te blaten. Schepen gingen echt wel een beetje langer mee (als ze niet zonken) en werden bij voorkeur opgekalefaterd in plaats van gesloopt, want ze vertegenwoordigden een hele investering.
Het blijft een kostenpost ipv opbrengst.quote:En ondanks wat je in Gilles de Geus mag hbben gelezen, werden ze niet als flatpack verkocht, maar van degelijk eikenhout op maat gemaakt. En de VOC had geen oorlogsschepen. Voor knokpartijen werden gewoon de handelsschepen gebruikt met wat aanpassingen.
Pfff, natuurlijk leverde die meer op, veel en veel en veel meer. Hoe verschrikkelijk veel meer is een beetje de vraag, want daar was niet één organisatie voor zoals de VOC.De handel van de Hanze werd niet vervangen zodat heel Europa alleen nog maar nootmuskaat en kaneel at en iedereen zijde droeg, diezelfde handel werd alleen helemaal gedomineerd door de Nederlanders en groeide ook nog flink. Dan was er ook nog de Noordzeehandel, de Atlantische kusthandel en de Middellandse Zeehandel, en dat is dan nog maar alleen de handel en niet de nijverheid. Lees zelf eens een goed boek.quote:En als je dan toch wilt beweren dat een andere handel meer opleverde, gebruik dan tenminste een realistisch voorbeeld, zoals de Oostzeehandel.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, als je een beeld wil krijgen van waarmee het geld verdiend werd dan is in deze het handelsvolume relevant en dus het aantal koopvaardijschepen onder zeil en hun tonnage.
[..]
Wat ze deden ten voordele van Nederland en niet van zichzelf was Portugezen bestrijden, verre oorden ontdekken en botanisten enzo vervoeren.
[..]
En Manhattan is gekocht voor 24 dollar. Jij herkauwt ook maar elk internetfabeltje als feit of niet? Weet je wel waar die 7.9 biljoen vandaan komt?
[..]
De gemiddelde levensduur van een VOC schip is niet een controversieel onderwerp of zo, en was korter dan van gewonen koopvaardijschepen. Het is inderdaad de gemiddelde levensduur dus inclusief schipbreuk.
[..]
Het blijft een kostenpost ipv opbrengst.
[..]
Pfff, natuurlijk leverde die meer op, veel en veel en veel meer. Hoe verschrikkelijk veel meer is een beetje de vraag, want daar was niet één organisatie voor zoals de VOC.De handel van de Hanze werd niet vervangen zodat heel Europa alleen nog maar nootmuskaat en kaneel at en iedereen zijde droeg, diezelfde handel werd alleen helemaal gedomineerd door de Nederlanders en groeide ook nog flink. Dan was er ook nog de Noordzeehandel, de Atlantische kusthandel en de Middellandse Zeehandel, en dat is dan nog maar alleen de handel en niet de nijverheid. Lees zelf eens een goed boek.
Het idee dat Nederland rijk is geworden van kolonialisme en slavernij is ideologische geschiedvervalsing.
Jazeker.quote:En Manhattan is gekocht voor 24 dollar. Jij herkauwt ook maar elk internetfabeltje als feit of niet? Weet je wel waar die 7.9 biljoen vandaan komt?
Als je denkt dat de slavenhandel echt de corebusiness was, moet je even naar het Rijks en Scheepvaart.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jezus man lees eens een boek in plaats van gewoon wat te blaten. Schepen gingen echt wel een beetje langer mee (als ze niet zonken) en werden bij voorkeur opgekalefaterd in plaats van gesloopt, want ze vertegenwoordigden een hele investering. En ondanks wat je in Gilles de Geus mag hbben gelezen, werden ze niet als flatpack verkocht, maar van degelijk eikenhout op maat gemaakt. En de VOC had geen oorlogsschepen. Voor knokpartijen werden gewoon de handelsschepen gebruikt met wat aanpassingen. En als je dan toch wilt beweren dat een andere handel meer opleverde, gebruik dan tenminste een realistisch voorbeeld, zoals de Oostzeehandel.
Ja, en het komt niet uit een geschiedenisboek of anderzins gekwalificeerde bron.quote:
Waar zeg ik dat dan? En te jouwer info: Ik ben afgestudeerd maritiem historicus. Ik bn vaker in het Scheps geweest dan jij je vriend hebt geneukt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je denkt dat de slavenhandel echt de corebusiness was, moet je even naar het Rijks en Scheepvaart.
Ga maar leren.
Oh, zeker wel, alleen is het geïndexeerd naar de huidige geldwaarde.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en het komt niet uit een geschiedenisboek of anderzins gekwalificeerde bron.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |