Hilarisch. Dit komende van een figuur dat werkelijk alles uit de kast haalt om een opponent in drie seconden in de nazihoek te zetten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zijn projecties waarbij hij voor anderen meningen invult blijven vermakelijk.
Kan ik daar wat aan doen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar hebben wel meer mensen hier last van.
Ik snap wat je zegt. Voor het eerst, moet ik zeggen. Maar het is toch iets dat een deel van de lhbtqi+ gemeenschap zelf wil? Niet per se exotiseren, maar wel een plek claimen, onder andere met behulp van deze vlag?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen: je exotiseert die mensen, stelt zelf al dat ze anders zijn, en door een vlag te hijsen geef je aan dat je dat niet erg vindt en 'dat ze er alsnog bij horen'. Persoonlijk heb ik daar geen vlag voor nodig, mensen horen 'er' sowieso 'bij'.
Nee, want die vlag hoeft echt niet overal te prijken. Het kan een keuze zijn. En als iemand (bedrijf, instantie, persoon) die keuze maakt, is het niet aan een ander om die keuze teniet te doen en te wijzigen in iets waar de ander zich beter in kan vinden.quote:Anders gezegd: als niet op elk huis, elk bedrijf, elke school zo'n vlag prijkt, spreekt daar dan al intolerantie uit?
Voor het eerst? Vreemd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Voor het eerst, moet ik zeggen. Maar het is toch iets dat een deel van de lhbtqi+ gemeenschap zelf wil? Niet per se exotiseren, maar wel een plek claimen, onder andere met behulp van deze vlag?
[..]
Nee, want die vlag hoeft echt niet overal te prijken. Het kan een keuze zijn. En als iemand (bedrijf, instantie, persoon) die keuze maakt, is het niet aan een ander om die keuze teniet te doen en te wijzigen in iets waar de ander zich beter in kan vinden.
Wie hier voelt zich daardoor aangesproken?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Nederlander bestaat niet, zei Maxima ooit.
Verder heb je inderdaad instroom van migranten, ook uit landen waar inclusiviteit minder vanzelfsprekend is.
Daardoor zullen rechten voor en bijvoorbeeld LGBTwhatever en vrouwen nooit vanzelfsprekend zijn.
Wat ik vreemd vind is dat mensen die zeggen LGBTwhatever wel te accepteren zich aangesproken voelen door een vlag..
OK.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor het eerst? Vreemd.
Wat ik zelf van deze actie vind staat hier trouwens gewoon al vermeld.
Gewoon niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van dat extreme.
Deze staat ook nog open,Karel:
[..]
Weet je waarom discussiėren met jou verspilde moeite is? Omdat je werkelijk alles wat je anderen verwijt zelf tot kunst hebt verheven.
En vooral: wanneer om concrete voorbeelden van je aantijgingen gevraagd wordt, ben je niet thuis. Gewoon weer mensen op basis van niets diskwalificeren als conservatief, extreem-rechts en leugenaar, verder nergens meer op reageren, en een paar posts later je schtick weer herhalen.
Kennelijk voel jij je door mijn bericht aangesproken?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie hier voelt zich daardoor aangesproken?
Dat sowieso, gezien je voorgaande bejegeningen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kennelijk voel jij je door mijn bericht aangesproken?
nazivlag? hamasvlag? russische vlag.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:38 schreef HiZ het volgende:
Ik vind het wel komisch. Letterlijk alles is beter dan die zogenaamde diversity-vlag
Maar waarom voel je je dan wel aangesproken door die vlag.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen: je exotiseert die mensen, stelt zelf al dat ze anders zijn, en door een vlag te hijsen geef je aan dat je dat niet erg vindt en 'dat ze er alsnog bij horen'. Persoonlijk heb ik daar geen vlag voor nodig, mensen horen 'er' sowieso 'bij'.
Niet, zoals ik al aangaf.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar waarom voel je je dan wel aangesproken door die vlag.
Waaruit blijkt dat het zwaaien van die vlag tot doel heeft om tolerantie te verspreiden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat sowieso, gezien je voorgaande bejegeningen.
Maar ik kan het nog wel een keer toelichten.
De vraag die ik stel, is wat het zwaaien van een vlag in casu en concreet bijdraagt aan verspreiding van tolerantie, zeker bij groepen die je zelf genoemd hebt.
Wat ik mij afvraag is dat als je van mening bent dat alles in Nederland goed is geregeld in Nederland voor LGBTwhatever, dat er op een enkele uitzondering na acceptatie is in Nederland, gelijke rechten etc, waarom zo'n vlag dan allerlei vragen bij je oproept.quote:Dat maakt de vragensteller niet 'onverdraagzaam', laat staan dat die vlag hem persoonlijk zou grieven, het is een vrij heldere vraag.
Tja, we zijn natuurlijk geen eenheidsworst.quote:Tot nu toe kom ik niet verder dan het verder exotiseren van groepen mensen
Maar normalisering wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde is en zich op dezelfde manier moet identificeren of gedragen.quote:(terwijl normalisatie mij het einddoel lijkt) en het zeer makkelijk en goedkoop meedeinen op een diversiteitstrend.
Dat hangt van jezelf af.quote:Niets makkelijker dan gewoon een stuk textiel wapperen, en presto: uw bedrijf is nu inclusief. Andersom: voert een instelling die vlag niet, wat zegt dat dan?
Toch kom je met hele epistels.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet, zoals ik al aangaf.
Voor mijn part hangen ze alle straten ermee vol.
Wat is dan precies het doel van die vlag?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat het zwaaien van die vlag tot doel heeft om tolerantie te verspreiden.
[..]
Wat ik mij afvraag is dat als je van mening bent dat alles in Nederland goed is geregeld in Nederland voor LGBTwhatever, dat er op een enkele uitzondering na acceptatie is in Nederland, gelijke rechten etc, waarom zo'n vlag dan allerlei vragen bij je oproept.
Want als alles gewoon pais en vree is, dan is dat niet meer dan een stuk stof.
Kun je mooi of lelijk vinden, maar meer ook niet.
[..]
Tja, we zijn natuurlijk geen eenheidsworst.
Ieder mens is anders.
Stel, mijn buurvrouw hangt de Groninger vlag uit, mijn buurvrouw de Friese vlag, ik de regenboogvlag en mijn zoon de Ajax vlag.
Zijn we als buurt dan bezig met het exotiseren van onszelf in is dat een negatieve ontwikkeling?
[..]
Maar normalisering wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde is en zich op dezelfde manier moet identificeren of gedragen.
Iemand mag best benadrukken anders te zijn. En dat gebeurt op verschillende manieren. Uiterlijk, kleding, tatouages, piercings, haardracht, sieraden, vlaggen, etc.
[..]
Dat hangt van jezelf af.
Je bepaalt zelf wat het voor jou zegt dat bij de Albert Heijn een Progress vlag hangt en bij de Jumbo niet.
Dat heeft niet met die vlag te maken, maar met je aannames dat ik moeite zou hebben met homoseksuelen, zelfs onverdraagzaam ben.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch kom je met hele epistels.
Dat spreekt elkaar tegen.
Dan moet je de universiteit even bellen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is dan precies het doel van die vlag?
En dan niet bij een buurvrouw, maar bij een universiteit of bedrijf.
Toch raar dat je dan niet begrijpt waarom het opkomen voor je rechten van belang is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat heeft niet met die vlag te maken, maar met je aannames dat ik moeite zou hebben met homoseksuelen, zelfs onverdraagzaam ben.
Ik wacht nog op quotes daarvan, trouwens.
Want terwijl je hier over een vlag loopt te miepen, ben ik in andere topics met religieuze fanatici die het over de doodstraf hebben m.b.t. homoseksualiteit of als opstapje naar pedoseksualiteit in debat geweest. Wellicht zou je je daar ook in kunnen mengen.
Door het zwaaien met een vlag?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch raar dat je dan niet begrijpt waarom het opkomen voor je rechten van belang is.
Kijk jij wel naar de echte wereld dan? Het Nederland waarvan de helft bestaat uit extreem-rechtse witte mannen die homo's, vrouwen en mensen met een ander kleurtje in elkaar slaan bestaat niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij kijken op een heel verschillende manier naar de wereld.
Dat is zo typerend: ik heb een andere mening, kijk op de wereld, en dan is het vast niet de echte wereld en op nonsens gebaseerd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kijk jij wel naar de echte wereld dan? Het Nederland waarvan de helft bestaat uit extreem-rechtse witte mannen die homo's, vrouwen en mensen met een ander kleurtje in elkaar slaan bestaat niet.
Dat is ieders eigen keuze.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Door het zwaaien met een vlag?
Jij zegt dat de Nederlander minder tolerant is geworden, ik zeg dat die steeds meer te tolereren krijgt als dank daarvoor en dus bij gelijkblijvende tolerantie een grens aangeeft.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is zo typerend: ik heb een andere mening, kijk op de wereld, en dan is het vast niet de echte wereld en op nonsens gebaseerd.
Overigens heb ik dat laatste nooit beweerd, dat lijkt me inderdaad niet het geval. Maakt verder niet uit, maar de zin om dan in gesprek te gaan, vergaat op deze manier wel.
Wat krijgt hij dan meer te tolereren?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij zegt dat de Nederlander minder tolerant is geworden, ik zeg dat die steeds meer te tolereren krijgt als dank daarvoor en dus bij gelijkblijvende tolerantie een grens aangeeft.
Dat is binnen een groter kader waarin er een imaginaire vijand wordt bestreden om het bijvoorbeeld niet over de echte vijand van LGBT, die wel gevaarlijk is, te hoeven hebben. Dat is mijn stelling waarmee ik de discussie in ben gegaan, dan is 'we kijken anders tegen de wereld aan' niet echt een tegenargument.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |