abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:20:36 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214641422
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zijn projecties waarbij hij voor anderen meningen invult blijven vermakelijk.
Hilarisch. Dit komende van een figuur dat werkelijk alles uit de kast haalt om een opponent in drie seconden in de nazihoek te zetten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:29:13 #227
5428 crew  miss_sly
pi_214641546
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daar hebben wel meer mensen hier last van.
Kan ik daar wat aan doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:31:42 #228
5428 crew  miss_sly
pi_214641578
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je kan ook zeggen: je exotiseert die mensen, stelt zelf al dat ze anders zijn, en door een vlag te hijsen geef je aan dat je dat niet erg vindt en 'dat ze er alsnog bij horen'. Persoonlijk heb ik daar geen vlag voor nodig, mensen horen 'er' sowieso 'bij'.
Ik snap wat je zegt. Voor het eerst, moet ik zeggen. Maar het is toch iets dat een deel van de lhbtqi+ gemeenschap zelf wil? Niet per se exotiseren, maar wel een plek claimen, onder andere met behulp van deze vlag?
quote:
Anders gezegd: als niet op elk huis, elk bedrijf, elke school zo'n vlag prijkt, spreekt daar dan al intolerantie uit?
Nee, want die vlag hoeft echt niet overal te prijken. Het kan een keuze zijn. En als iemand (bedrijf, instantie, persoon) die keuze maakt, is het niet aan een ander om die keuze teniet te doen en te wijzigen in iets waar de ander zich beter in kan vinden.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:35:31 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214641638
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt. Voor het eerst, moet ik zeggen. Maar het is toch iets dat een deel van de lhbtqi+ gemeenschap zelf wil? Niet per se exotiseren, maar wel een plek claimen, onder andere met behulp van deze vlag?
[..]
Nee, want die vlag hoeft echt niet overal te prijken. Het kan een keuze zijn. En als iemand (bedrijf, instantie, persoon) die keuze maakt, is het niet aan een ander om die keuze teniet te doen en te wijzigen in iets waar de ander zich beter in kan vinden.
Voor het eerst? Vreemd.

Wat ik zelf van deze actie vind staat hier trouwens gewoon al vermeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:36:33 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214641655
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
De Nederlander bestaat niet, zei Maxima ooit.
Verder heb je inderdaad instroom van migranten, ook uit landen waar inclusiviteit minder vanzelfsprekend is.
Daardoor zullen rechten voor en bijvoorbeeld LGBTwhatever en vrouwen nooit vanzelfsprekend zijn.

Wat ik vreemd vind is dat mensen die zeggen LGBTwhatever wel te accepteren zich aangesproken voelen door een vlag..
Wie hier voelt zich daardoor aangesproken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:36:52 #231
5428 crew  miss_sly
pi_214641662
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor het eerst? Vreemd.

Wat ik zelf van deze actie vind staat hier trouwens gewoon al vermeld.
OK.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:38:23 #232
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214641676
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geef eens een voorbeeld van dat extreme.

Deze staat ook nog open,Karel:
[..]
Weet je waarom discussiėren met jou verspilde moeite is? Omdat je werkelijk alles wat je anderen verwijt zelf tot kunst hebt verheven.

En vooral: wanneer om concrete voorbeelden van je aantijgingen gevraagd wordt, ben je niet thuis. Gewoon weer mensen op basis van niets diskwalificeren als conservatief, extreem-rechts en leugenaar, verder nergens meer op reageren, en een paar posts later je schtick weer herhalen.
Gewoon niet serieus te nemen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214641986
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wie hier voelt zich daardoor aangesproken?
Kennelijk voel jij je door mijn bericht aangesproken?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:19:49 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214642042
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kennelijk voel jij je door mijn bericht aangesproken?
Dat sowieso, gezien je voorgaande bejegeningen.

Maar ik kan het nog wel een keer toelichten.

De vraag die ik stel, is wat het zwaaien van een vlag in casu en concreet bijdraagt aan verspreiding van tolerantie, zeker bij groepen die je zelf genoemd hebt.

Dat maakt de vragensteller niet 'onverdraagzaam', laat staan dat die vlag hem persoonlijk zou grieven, het is een vrij heldere vraag.

Tot nu toe kom ik niet verder dan het verder exotiseren van groepen mensen (terwijl normalisatie mij het einddoel lijkt) en het zeer makkelijk en goedkoop meedeinen op een diversiteitstrend. Niets makkelijker dan gewoon een stuk textiel wapperen, en presto: uw bedrijf is nu inclusief. Andersom: voert een instelling die vlag niet, wat zegt dat dan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214642049
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:38 schreef HiZ het volgende:
Ik vind het wel komisch. Letterlijk alles is beter dan die zogenaamde diversity-vlag
nazivlag? hamasvlag? russische vlag.
Er is niet veel mis aan een diversityvlag. Wel in de ogen van mensen die een aversie hebben tegen bepaalde minderheden en / of positieve aandacht voor hen
pi_214642153
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je kan ook zeggen: je exotiseert die mensen, stelt zelf al dat ze anders zijn, en door een vlag te hijsen geef je aan dat je dat niet erg vindt en 'dat ze er alsnog bij horen'. Persoonlijk heb ik daar geen vlag voor nodig, mensen horen 'er' sowieso 'bij'.
Maar waarom voel je je dan wel aangesproken door die vlag.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:30:24 #237
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214642185
Ik had van de week nog een interessant gesprek met een Italiaanse en een Braziliaanse collega. Ze zijn allebei best wel feministisch en vrij gebrand op het hele diversiteit en inclusie gebeuren ( maar niet op een vervelende opdringerige manier). Nu ben ik wel een vrij directe en botte hollander van een wat oudere generatie O~) en ik maak dan ook overal grapjes over, ook over onze gay ex collega.. nou vonden ze dat allebei eigenlijk wel over de grens. Toen hadden we een heel interessante discussie erover en het leek uiteindelijk toch wel grotendeels een cultuur dingetje. In Italiė en Braziliė is er nog steeds veel discriminatie heel wijdverbreid in de samenleving richting gays. Terwijl ik eigenlijk opgegroeid ben in een samenleving die heel tolerant was . Dus voor mij is het normaal, zelfs een teken van acceptatie om ook grapjes over gays te maken, terwijl voor hun zulke grapjes altijd een gemene agressieve ondertoon hebben.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:33:40 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214642223
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar waarom voel je je dan wel aangesproken door die vlag.
Niet, zoals ik al aangaf.

Voor mijn part hangen ze alle straten ermee vol.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214642374
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat sowieso, gezien je voorgaande bejegeningen.

Maar ik kan het nog wel een keer toelichten.

De vraag die ik stel, is wat het zwaaien van een vlag in casu en concreet bijdraagt aan verspreiding van tolerantie, zeker bij groepen die je zelf genoemd hebt.
Waaruit blijkt dat het zwaaien van die vlag tot doel heeft om tolerantie te verspreiden.
quote:
Dat maakt de vragensteller niet 'onverdraagzaam', laat staan dat die vlag hem persoonlijk zou grieven, het is een vrij heldere vraag.
Wat ik mij afvraag is dat als je van mening bent dat alles in Nederland goed is geregeld in Nederland voor LGBTwhatever, dat er op een enkele uitzondering na acceptatie is in Nederland, gelijke rechten etc, waarom zo'n vlag dan allerlei vragen bij je oproept.
Want als alles gewoon pais en vree is, dan is dat niet meer dan een stuk stof.
Kun je mooi of lelijk vinden, maar meer ook niet.

quote:
Tot nu toe kom ik niet verder dan het verder exotiseren van groepen mensen
Tja, we zijn natuurlijk geen eenheidsworst.
Ieder mens is anders.
Stel, mijn buurvrouw hangt de Groninger vlag uit, mijn buurvrouw de Friese vlag, ik de regenboogvlag en mijn zoon de Ajax vlag.

Zijn we als buurt dan bezig met het exotiseren van onszelf in is dat een negatieve ontwikkeling?

quote:
(terwijl normalisatie mij het einddoel lijkt) en het zeer makkelijk en goedkoop meedeinen op een diversiteitstrend.
Maar normalisering wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde is en zich op dezelfde manier moet identificeren of gedragen.

Iemand mag best benadrukken anders te zijn. En dat gebeurt op verschillende manieren. Uiterlijk, kleding, tatouages, piercings, haardracht, sieraden, vlaggen, etc.

quote:
Niets makkelijker dan gewoon een stuk textiel wapperen, en presto: uw bedrijf is nu inclusief. Andersom: voert een instelling die vlag niet, wat zegt dat dan?
Dat hangt van jezelf af.
Je bepaalt zelf wat het voor jou zegt dat bij de Albert Heijn een Progress vlag hangt en bij de Jumbo niet.
pi_214642390
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet, zoals ik al aangaf.

Voor mijn part hangen ze alle straten ermee vol.
Toch kom je met hele epistels.

Dat spreekt elkaar tegen.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:45:58 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214642454
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat het zwaaien van die vlag tot doel heeft om tolerantie te verspreiden.
[..]
Wat ik mij afvraag is dat als je van mening bent dat alles in Nederland goed is geregeld in Nederland voor LGBTwhatever, dat er op een enkele uitzondering na acceptatie is in Nederland, gelijke rechten etc, waarom zo'n vlag dan allerlei vragen bij je oproept.
Want als alles gewoon pais en vree is, dan is dat niet meer dan een stuk stof.
Kun je mooi of lelijk vinden, maar meer ook niet.
[..]
Tja, we zijn natuurlijk geen eenheidsworst.
Ieder mens is anders.
Stel, mijn buurvrouw hangt de Groninger vlag uit, mijn buurvrouw de Friese vlag, ik de regenboogvlag en mijn zoon de Ajax vlag.

Zijn we als buurt dan bezig met het exotiseren van onszelf in is dat een negatieve ontwikkeling?
[..]
Maar normalisering wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde is en zich op dezelfde manier moet identificeren of gedragen.

Iemand mag best benadrukken anders te zijn. En dat gebeurt op verschillende manieren. Uiterlijk, kleding, tatouages, piercings, haardracht, sieraden, vlaggen, etc.
[..]
Dat hangt van jezelf af.
Je bepaalt zelf wat het voor jou zegt dat bij de Albert Heijn een Progress vlag hangt en bij de Jumbo niet.
Wat is dan precies het doel van die vlag?

En dan niet bij een buurvrouw, maar bij een universiteit of bedrijf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:46:55 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214642471
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toch kom je met hele epistels.

Dat spreekt elkaar tegen.
Dat heeft niet met die vlag te maken, maar met je aannames dat ik moeite zou hebben met homoseksuelen, zelfs onverdraagzaam ben.

Ik wacht nog op quotes daarvan, trouwens.

Want terwijl je hier over een vlag loopt te miepen, ben ik in andere topics met religieuze fanatici die het over de doodstraf hebben m.b.t. homoseksualiteit of als opstapje naar pedoseksualiteit in debat geweest. Wellicht zou je je daar ook in kunnen mengen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214642533
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is dan precies het doel van die vlag?

En dan niet bij een buurvrouw, maar bij een universiteit of bedrijf.
Dan moet je de universiteit even bellen.
pi_214642550
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat heeft niet met die vlag te maken, maar met je aannames dat ik moeite zou hebben met homoseksuelen, zelfs onverdraagzaam ben.

Ik wacht nog op quotes daarvan, trouwens.

Want terwijl je hier over een vlag loopt te miepen, ben ik in andere topics met religieuze fanatici die het over de doodstraf hebben m.b.t. homoseksualiteit of als opstapje naar pedoseksualiteit in debat geweest. Wellicht zou je je daar ook in kunnen mengen.
Toch raar dat je dan niet begrijpt waarom het opkomen voor je rechten van belang is.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:53:43 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214642568
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toch raar dat je dan niet begrijpt waarom het opkomen voor je rechten van belang is.
Door het zwaaien met een vlag?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214642580
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij kijken op een heel verschillende manier naar de wereld.
Kijk jij wel naar de echte wereld dan? Het Nederland waarvan de helft bestaat uit extreem-rechtse witte mannen die homo's, vrouwen en mensen met een ander kleurtje in elkaar slaan bestaat niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:04:53 #247
5428 crew  miss_sly
pi_214642675
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Kijk jij wel naar de echte wereld dan? Het Nederland waarvan de helft bestaat uit extreem-rechtse witte mannen die homo's, vrouwen en mensen met een ander kleurtje in elkaar slaan bestaat niet.
Dat is zo typerend: ik heb een andere mening, kijk op de wereld, en dan is het vast niet de echte wereld en op nonsens gebaseerd.

Overigens heb ik dat laatste nooit beweerd, dat lijkt me inderdaad niet het geval. Maakt verder niet uit, maar de zin om dan in gesprek te gaan, vergaat op deze manier wel.
pi_214642763
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Door het zwaaien met een vlag?
Dat is ieders eigen keuze.

De motivatie van de universiteit weet ik natuurlijk niet, maar bij de organisatie waar ik voor werk had vorig jaar de Progress vlag uit tijdens Pride Month, met de boodschap dat de organisatie staat voor inclusiviteit en een veilige werkomgeving, en dat intolerantie richting LGBTwhatever niet wordt geaccepteerd.

Je geeft zelf aan dat in verschillende topics op dit forum homohaat wordt gepropageerd. Dat maakt in mijn ogen dat het in 2024 nog steeds van belang is dat organisaties daarin hun standpunt ventileren.
En dat kan met een vlag.

Het lijkt mij heel duidelijk dat je bij een organisatie die deze vlag laat wapperen niet hoeft aan te komen met het idee dat homoseksualiteit gelijk staat aan 5 pedofilie..

En dat zou vanzelfsprekend zijn, maar is het niet. Dat blijkt onder andere uit jouw ervaringen hier op Fok.
pi_214643068
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 15:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is zo typerend: ik heb een andere mening, kijk op de wereld, en dan is het vast niet de echte wereld en op nonsens gebaseerd.

Overigens heb ik dat laatste nooit beweerd, dat lijkt me inderdaad niet het geval. Maakt verder niet uit, maar de zin om dan in gesprek te gaan, vergaat op deze manier wel.
Jij zegt dat de Nederlander minder tolerant is geworden, ik zeg dat die steeds meer te tolereren krijgt als dank daarvoor en dus bij gelijkblijvende tolerantie een grens aangeeft.

Dat is binnen een groter kader waarin er een imaginaire vijand wordt bestreden om het bijvoorbeeld niet over de echte vijand van LGBT, die wel gevaarlijk is, te hoeven hebben. Dat is mijn stelling waarmee ik de discussie in ben gegaan, dan is 'we kijken anders tegen de wereld aan' niet echt een tegenargument.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214643195
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Jij zegt dat de Nederlander minder tolerant is geworden, ik zeg dat die steeds meer te tolereren krijgt als dank daarvoor en dus bij gelijkblijvende tolerantie een grens aangeeft.

Dat is binnen een groter kader waarin er een imaginaire vijand wordt bestreden om het bijvoorbeeld niet over de echte vijand van LGBT, die wel gevaarlijk is, te hoeven hebben. Dat is mijn stelling waarmee ik de discussie in ben gegaan, dan is 'we kijken anders tegen de wereld aan' niet echt een tegenargument.
Wat krijgt hij dan meer te tolereren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')