abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 augustus 2024 @ 22:54:56 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214635723
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik beweer dat niet.
Dat maak jij ervan.
[..]
Dat blijkt uit je eigen reactie.
[..]
Waar wordt beweerd dat die vlag voor verandering zorgt?

Nergens.
[..]
Een hekel aan woke.

Maar niet intolerant zijn?

Spreekt elkaar tegen he?

Bovendien plak jij nu op mij de stempel 'woke' en zie je mijn gedraging als excuus voor het hekel hebben aan woke.

Dat is ook veelzeggend.

.
[..]
Is niet te merken.
[..]
Nee, he hebt je eigen narratief van p afstand in graniet gehouwen en accepteert niet dat ik dat in twijfel trek.
[..]
Tja, nogmaals: niets van te merken.

Ik tref vooral onverdraagzaamheid van jouw kant in topics over LGBTwhatever.
Als ik zeg dat ik een hekel heb aan nazisme heb, of neoliberalisme, of marxisme, ben ik dan ook 'intolerant'? Mag men ideologie nog bekritiseren of betekent tolerantie vandaag gewoon alles accepteren?

En natuurlijk merk je het niet, want zoals ik al zei: in topics waar de vreselijkste zaken over homoseksualiteit worden geopperd, zie ik je nooit.

Ik plak die stempel, omdat je eraan voldoet: op basis van he-le-maal niets behalve het heilige narratief dat een witte hetero per definitie 'moeite heeft met homo's', en al helemaal als hij iets zegt wat niet bevalt, durf je mij onverdraagzaamheid jegens homo's te verwijten.

Dan zou ik zeggen: kom eens met concrete quotes - geen slap geouwehoer - echte concrete quotes waaruit blijkt dat ik homoseksualiteit niet zou tolereren, accepteren of kan 'verdragen'.

Voor één keer, zou dat lukken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 8 augustus 2024 @ 23:20:37 #202
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214636142
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

"Onze cultuur", die jij en Lord_Veternari ten diepste minachten, heeft namelijk wél wat progressie geboekt de afgelopen anderhalve eeuw.

Pardon?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214637774
quote:
18s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 23:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Pardon?
Zijn projecties waarbij hij voor anderen meningen invult blijven vermakelijk.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:10:25 #204
5428 crew  miss_sly
pi_214637942
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Net zoals de pro-Palestinademonstraties in een bepaalde context plaatsvinden, vindt deze actie dat ook. Veel mensen hebben ongenoegen met het activisme en de woke cultuur aan de VU. De studentenraadsverkiezingen reflecteren dat: 45% van de stemmen gingen naar een nieuwe partij die apolitiek en niet-activistisch is en 25% naar een nieuwe partij (de Vrijmoedige Studentenpartij) die uitgesproken anti-woke is.

Ik ben een van die mensen die het activisme aan universiteiten betreurt omdat het de academische opdracht in de weg zit. Voor deze actie kan ik wel sympathie opbrengen. Vind ik dat de universiteit aangifte mag doen van diefstal? Ja. Vind ik het hypocriet dat de universiteit dat doet? Zeker weten, want andere illegale acties zijn wel onbestraft gebleven.
Ik ben me niet bewust van illegale acties die onbestraft zijn gebleven (ook in de zin van 'geen aangifte gedaan'?). Ik bekijk sec deze actie, en dan is het wegnemen van andermans eigendom diefstal, ook al geef je er iets voor in de plaats. Of je iets wil ruilen voor iets anders is nog altijd aan de eigenaar.

Activisme aan de universiteit, dat is nogal een breed begrip. Het is niet de bedoeling dat het de academische opdracht in de weg zit. Tegelijkertijd is activisme aan universiteiten van alle tijden. Het gaat wat mij betreft fout als daarbij rechten met voeten worden getreden, geweld wordt gepleegd, zaken vernield worden en allerlei lui die niet verbonden zijn aan de universiteit dergelijk activisme kapen voor hun eigen protest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:13:43 #205
5428 crew  miss_sly
pi_214637980
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is niet ontstaan door woke.

Daarom zijn we in Nederland ook al enkele decennia koploper op vrijwel alle goede lijsten. Omdat de Nederlander helemaal geen intolerante, racistische, homofobe inborst heeft.

Die hoeft niet op cursus en een vlaggetje te zwaaien om aan de buitenwereld aan te tonen dat hij deugt
Jij hebt het een aantal keren over 'de Nederlander', en ik denk dat dat zowel voor tolerantie als intolerantie niet als groep is aan te wijzen.
'De Nederlander' is zeker niet inherent intolerant, maar toch ook echt niet (meer) tolerant.

Jij denkt dat een bepaalde vlag voeren bedoeld is om te laten zien dat men deugt, en niet om juist aan de groep waar die vlag over gaat te laten zien dat ze erbij horen?
pi_214638642
quote:
18s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 23:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Pardon?
Dat inderdaad.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_214638664
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zijn projecties waarbij hij voor anderen meningen invult blijven vermakelijk.
Hij trekt het steeds in het extreme.
Dat maakt een gesprek voeren erg lastig.
pi_214638897
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 09:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij hebt het een aantal keren over 'de Nederlander', en ik denk dat dat zowel voor tolerantie als intolerantie niet als groep is aan te wijzen.
'De Nederlander' is zeker niet inherent intolerant, maar toch ook echt niet (meer) tolerant.
Hier ben ik het mee eens. Interessant is wel als we uitzoomen en NL vergelijken met de rest van de wereld staat NL toch wel in de top lijstjes van meest tolerante landen.
pi_214639258
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 10:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij trekt het steeds in het extreme.
Dat maakt een gesprek voeren erg lastig.
Klopt, het is voor zenden met hele epistels die steeds extremer van toon worden.
pi_214639601
quote:

[..]
Het is ook allemaal stank voor dank. Hoe toleranter je bent hoe meer je te tolereren krijgt. Er wordt gewoon misbruik van gemaakt en ook voor antiracisme krijg je alleen maar onversneden blanken en Westenhaat terug. Dus het verwijt dat je niet toterant bent omdat je niet alles pikt kan er ook nog wel bij.

quote:
Jij denkt dat een bepaalde vlag voeren bedoeld is om te laten zien dat men deugt, en niet om juist aan de groep waar die vlag over gaat te laten zien dat ze erbij horen?
Dat is wel zeker, die mensen willen vooral iets over zichzelf zeggen. Lekker meedoen, of bang om niet mee te doen, lekker laf meedoen met een reeds gestreden strijd tegen een imaginaire vijand. Je kunt zo'n vlag niet gewoon in je kamer ophangen want dan schijt de olifant hem onder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:14:41 #211
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214639667
quote:

[..]

Helaas is “de Nederlander “ niet meer als groep aan te wijzen, als je Nederlander formeel beschouwt als persoon met de Nederlandse nationaliteit.
Er zijn natuurlijk altijd verschillen geweest tussen Nederlanders onderling, neem bijv de verzuiling of wat verder terug Etto’s stokpaardje van Staats-Brabant. Maar er is tot een aantal decennia terug wel altijd een gedeelde geschiedenis geweest, en een aantal fundamentele gedeelde normen en waarden.
Nú zijn er significante migranten gemeenschappen die dat niet hebben in meer of mindere mate. Doordat veel van deze mensen niet of nauwelijks geïntegreerd zijn (dank u overheid) wordt het een heel ingewikkeld verhaal van verschillende culturen, normen en waarden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:38:33 #212
5428 crew  miss_sly
pi_214640014
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is ook allemaal stank voor dank. Hoe toleranter je bent hoe meer je te tolereren krijgt. Er wordt gewoon misbruik van gemaakt en ook voor antiracisme krijg je alleen maar onversneden blanken en Westenhaat terug. Dus het verwijt dat je niet toterant bent omdat je niet alles pikt kan er ook nog wel bij.
[..]
Dat is wel zeker, die mensen willen vooral iets over zichzelf zeggen. Lekker meedoen, of bang om niet mee te doen, lekker laf meedoen met een reeds gestreden strijd tegen een imaginaire vijand. Je kunt zo'n vlag niet gewoon in je kamer ophangen want dan schijt de olifant hem onder.
Wij kijken op een heel verschillende manier naar de wereld.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:41:22 #213
5428 crew  miss_sly
pi_214640055
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:14 schreef nixxx het volgende:

[..]
Helaas is “de Nederlander “ niet meer als groep aan te wijzen, als je Nederlander formeel beschouwt als persoon met de Nederlandse nationaliteit.
Er zijn natuurlijk altijd verschillen geweest tussen Nederlanders onderling, neem bijv de verzuiling of wat verder terug Etto’s stokpaardje van Staats-Brabant. Maar er is tot een aantal decennia terug wel altijd een gedeelde geschiedenis geweest, en een aantal fundamentele gedeelde normen en waarden.
Nú zijn er significante migranten gemeenschappen die dat niet hebben in meer of mindere mate. Doordat veel van deze mensen niet of nauwelijks geïntegreerd zijn (dank u overheid) wordt het een heel ingewikkeld verhaal van verschillende culturen, normen en waarden.
Er is nog steeds een gedeelde geschiedenis voor een groot deel van de mensen die hier leeft.
Ik vind het niet kloppend om de intolerantie die weer meer opsteekt alleen te wijten aan en neer te leggen bij de significante groepen migranten gemeenschappen. Er is ook een groei in conservatisme en dat zijn niet alleen migranten.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:55:53 #214
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214640230
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is nog steeds een gedeelde geschiedenis voor een groot deel van de mensen die hier leeft.
Ik vind het niet kloppend om de intolerantie die weer meer opsteekt alleen te wijten aan en neer te leggen bij de significante groepen migranten gemeenschappen. Er is ook een groei in conservatisme en dat zijn niet alleen migranten.
Een groot gedeelte nog wel, maar een significant gedeelte ook niet meer. De grootste immigranten groepen zijn natuurlijk nog mede-Europeanen. Daar is nog wel wat overlap.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:01:44 #215
5428 crew  miss_sly
pi_214640314
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:55 schreef nixxx het volgende:

[..]
Een groot gedeelte nog wel, maar een significant gedeelte ook niet meer. De grootste immigranten groepen zijn natuurlijk nog mede-Europeanen. Daar is nog wel wat overlap.
Dat ligt er maar net aan welke Europeaan je treft. Het is niet zo dat alle Europeanen zo tolerant zijn richting lhbtqi+.
pi_214640397
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat ligt er maar net aan welke Europeaan je treft. Het is niet zo dat alle Europeanen zo tolerant zijn richting lhbtqi+.
Ik denk dat het er meer mee te maken dat de woke gemeenschap nooit tevreden is en steeds weer een stap verder gaat, en dan kom je op een gegeven moment meer intolerantie tegen.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:09:24 #217
5428 crew  miss_sly
pi_214640413
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:07 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ik denk dat het er meer mee te maken dat de woke gemeenschap nooit tevreden is en steeds weer een stap verder gaat, en dan kom je op een gegeven moment meer intolerantie tegen.
Ook daarbij: welke woke-gemeenschap is nooit tevreden?
Wie hoort er tot de woke gemeenschap? Is dat een homogene groep mensen die allemaal hetzelfde zijn, denken, willen, handelen?
pi_214640443
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:14 schreef nixxx het volgende:

[..]
De Nederlander bestaat niet, zei Maxima ooit.
Verder heb je inderdaad instroom van migranten, ook uit landen waar inclusiviteit minder vanzelfsprekend is.
Daardoor zullen rechten voor en bijvoorbeeld LGBTwhatever en vrouwen nooit vanzelfsprekend zijn.

Wat ik vreemd vind is dat mensen die zeggen LGBTwhatever wel te accepteren zich aangesproken voelen door een vlag..
pi_214640459
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wie hoort er tot de woke gemeenschap? Is dat een homogene groep mensen die allemaal hetzelfde zijn, denken, willen, handelen?
De term woke kan ook verschillende betekenissen hebben. Zelf zie ik het als verlichting (de term). De laatste jaren heeft het een andere maatschappelijke betekenis gekregen.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_214640476
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tis goed met je
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:22:15 #221
5428 crew  miss_sly
pi_214640609
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:14 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Tis goed met je
Geen argumenten of inhoud als reactie?
pi_214640793
Ik vind het wel komisch. Letterlijk alles is beter dan die zogenaamde diversity-vlag
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:07:59 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214641168
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 10:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, het is voor zenden met hele epistels die steeds extremer van toon worden.
Geef eens een voorbeeld van dat extreme.

Deze staat ook nog open,Karel:

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke geschiedenis wordt precies ontkend?

Ik noem het zelfs nog als derde punt 8)7

Welke waarheid heb je het zelf precies over? Dat dit land overloopt van haat en homofobie en racisme?
Weet je waarom discussiëren met jou verspilde moeite is? Omdat je werkelijk alles wat je anderen verwijt zelf tot kunst hebt verheven.

En vooral: wanneer om concrete voorbeelden van je aantijgingen gevraagd wordt, ben je niet thuis. Gewoon weer mensen op basis van niets diskwalificeren als conservatief, extreem-rechts en leugenaar, verder nergens meer op reageren, en een paar posts later je schtick weer herhalen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:12:25 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214641259
quote:

[..]

Je kan ook zeggen: je exotiseert die mensen, stelt zelf al dat ze anders zijn, en door een vlag te hijsen geef je aan dat je dat niet erg vindt en 'dat ze er alsnog bij horen'. Persoonlijk heb ik daar geen vlag voor nodig, mensen horen 'er' sowieso 'bij'.

Anders gezegd: als niet op elk huis, elk bedrijf, elke school zo'n vlag prijkt, spreekt daar dan al intolerantie uit?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:18:52 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214641387
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Geen argumenten of inhoud als reactie?
Daar hebben wel meer mensen hier last van.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')