abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:01:16 #251
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214643424
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is nog steeds een gedeelde geschiedenis voor een groot deel van de mensen die hier leeft.
Ik vind het niet kloppend om de intolerantie die weer meer opsteekt alleen te wijten aan en neer te leggen bij de significante groepen migranten gemeenschappen. Er is ook een groei in conservatisme en dat zijn niet alleen migranten.
Je kunt beter het argument maken dat het progressivisme op hol is geslagen, dat resulteert in meer tegenwicht. Als er een onophoudelijke drang voor steeds meer radicale veranderingen, terwijl er al velen zijn geweest, zullen steeds meer mensen de hakken in het zand gaan zetten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214643571
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 16:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt beter het argument maken dat het progressivisme op hol is geslagen, dat resulteert in meer tegenwicht. Als er een onophoudelijke drang voor steeds meer radicale veranderingen, terwijl er al velen zijn geweest, zullen steeds meer mensen de hakken in het zand gaan zetten.
Over wat voor radicale veranderingen heb je het dan.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:34:20 #253
5428 crew  miss_sly
pi_214644039
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Jij zegt dat de Nederlander minder tolerant is geworden, ik zeg dat die steeds meer te tolereren krijgt als dank daarvoor en dus bij gelijkblijvende tolerantie een grens aangeeft.

Dat is binnen een groter kader waarin er een imaginaire vijand wordt bestreden om het bijvoorbeeld niet over de echte vijand van LGBT, die wel gevaarlijk is, te hoeven hebben. Dat is mijn stelling waarmee ik de discussie in ben gegaan, dan is 'we kijken anders tegen de wereld aan' niet echt een tegenargument.
Dat zeg ik dus niet. Ik zeg vooral dat 'de Nederlander' als (in)tolerant persoon niet bestaat.

Verder ben ik het niet eens met jouw mening die je als feit neerzet. Dat heb ik al dusdanig vaak geconstateerd, dat ik de conclusie dat wij anders naar de wereld kijken wel voldoende vind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:34:49 #254
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214644045
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 16:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Over wat voor radicale veranderingen heb je het dan.
Vreselijke zaken als een homohuwelijk, een moskee in de buurt en mensen die zichzelf willen zijn. Allemaal zonden in God’s ogen, natuurlijk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:38:00 #255
5428 crew  miss_sly
pi_214644098
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 16:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij vindt dat wellicht, dat kan. Ik zie dat anders.

Er zitten absoluut mensen in allerlei groepen die hun mening of wensen te ver doorvoeren en te veel eisen. Dat is niet alleen voorbehouden aan zogenoemde progressieven, maar aan allerlei individuen. Ik denk dat social media er een grote aanjager in zijn, omdat via die kanalen meer mensen bereikt worden, op allerlei manieren en allerlei onderwerpen vanuit de hele wereld. Positief en negatief. Echt en onecht. En ze bereiken elkaar ook gemakkelijker om een eigen bubbel te creeëren waarin ze het ontzettend met elkaar eens kunnen zitten zijn en elkaar kunnen ophitsen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214645321
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 15:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat krijgt hij dan meer te tolereren?
Meer immigranten met steeds slechtere smoezen, meer slecht geintegreerden, meer criminaliteit, meer kosten, meer azaans, meer antisemitisme, meer straatintimatie, meer blankenhaat, meer racismegedram, meer Engels, meer censtuur, meer religieuze onderdrukking, meer woningnood, meer transgenderkwakzalverij, meer indoctrinatie, meer ideologische taalverandering, meer gepreek, meer opdringerige drag queens, meer fetishisme in de openbare ruimte, meer parkeerplaatsseks, meer armbandendwang, meer vlaggen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 16:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zeg ik dus niet. Ik zeg vooral dat 'de Nederlander' als (in)tolerant persoon niet bestaat.

Verder ben ik het niet eens met jouw mening die je als feit neerzet. Dat heb ik al dusdanig vaak geconstateerd, dat ik de conclusie dat wij anders naar de wereld kijken wel voldoende vind.
Dat mag maar dan mag ik zeggen dat je volgens mij niet echt naar de wereld kijkt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:55:21 #257
66444 Lord_Vetinari
pi_214645510
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Meer immigranten met steeds slechtere smoezen, meer slecht geintegreerden, meer criminaliteit, meer kosten, meer azaans, meer antisemitisme, meer straatintimatie, meer blankenhaat, meer racismegedram, meer Engels, meer censtuur, meer religieuze onderdrukking, meer woningnood, meer transgenderkwakzalverij, meer indoctrinatie, meer ideologische taalverandering, meer gepreek, meer opdringerige drag queens, meer fetishisme in de openbare ruimte, meer parkeerplaatsseks, meer armbandendwang, meer vlaggen.
Als je nou lekker naar Noord Korea… oh nee, wacht, FVD sponsort Rusland en vice versa…naar Rusland verhuist heb je van al die vreselijke dingen geen last meer. Wel even je opleiding en andere genoten voordelen terugbetalen aan de maatschappij voordat je vertrekt, graag.
pi_214645620
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
Dat mag maar dan mag ik zeggen dat je volgens mij niet echt naar de wereld kijkt.
Wat mag dan precies?
pi_214645664
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Als je nou lekker naar Noord Korea… oh nee, wacht, FVD sponsort Rusland en vice versa…naar Rusland verhuist heb je van al die vreselijke dingen geen last meer. Wel even je opleiding en andere genoten voordelen terugbetalen aan de maatschappij voordat je vertrekt, graag.
Wordt hij daar wel geaccepteerd nadat een transgender kwakzalver hem onder handen heeft genomen?

Want daar heeft hij nog steeds last van kennelijk...
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:09:34 #260
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214645883
Wat is een transgender kwakzalver?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214645979
Ik vraag me af in wat voor wijk hij woont :o
pi_214646205
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 18:09 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat is een transgender kwakzalver?
Iemand die je zalfjes verkoopt waar je extra mannelijk libido door krijgt maar uiteindelijk zwanger van wordt.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:33:33 #263
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214646315
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:35:06 #264
66444 Lord_Vetinari
pi_214646350
quote:
Haal een paar spiegels weg uit je huis. Dat zal het veel beter maken.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:46:03 #265
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214646533
quote:
18s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 18:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Haal een paar spiegels weg uit je huis. Dat zal het veel beter maken.
Voel je je aangesproken?
pi_214652026
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Vreselijke zaken als een homohuwelijk, een moskee in de buurt en mensen die zichzelf willen zijn. Allemaal zonden in God’s ogen, natuurlijk.
Wel eens een serieus gesprek over homoseksualiteit gehad in een moskee? Nee? De overgrote meerderheid van de moslims, vooral de ‘queer’ moslims kan zich dat goed voorstellen. Zij namelijk ook niet. Sterker nog, die voelen zich niet welkom in de gemiddelde moskee.
pi_214652501
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:04 schreef HiZ het volgende:

[..]
Wel eens een serieus gesprek over homoseksualiteit gehad in een moskee? Nee? De overgrote meerderheid van de moslims, vooral de ‘queer’ moslims kan zich dat goed voorstellen. Zij namelijk ook niet. Sterker nog, die voelen zich niet welkom in de gemiddelde moskee.
Reden temeer om de progress vlag bij de universiteit te hangen.

Laat zien dat dergelijke intolerantie geen plaats heeft op onze universiteiten.
pi_214655087
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hilarisch. Dit komende van een figuur dat werkelijk alles uit de kast haalt om een opponent in drie seconden in de nazihoek te zetten.
Hmm... blijkbaar ben ik niet de enige wie dat opvalt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214658238
Misschien is de VoC tijd niet het beste uit de geschiedenis van Nederland, maar hetgeen Nederland de afgelopen 100en jaren gedaan heeft, inclusief die mentaliteit, heeft er wel voor gezorgd dat we nu zo leven in dit land. Dat mensen tijd hebben om zich druk te maken over niks. Dat er een pride gehouden kan worden. Dus zeiken over het verleden is leuk maar dat heeft er wel voor gezorgd dat we hier nu staan. Of je het met die geschiedenis eens bent of niet. Als je in dit land woont profiteer je er dus wel van.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_214659065
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:19 schreef Bloemkool het volgende:
Misschien is de VoC tijd niet het beste uit de geschiedenis van Nederland, maar hetgeen Nederland de afgelopen 100en jaren gedaan heeft, inclusief die mentaliteit, heeft er wel voor gezorgd dat we nu zo leven in dit land. Dat mensen tijd hebben om zich druk te maken over niks. Dat er een pride gehouden kan worden. Dus zeiken over het verleden is leuk maar dat heeft er wel voor gezorgd dat we hier nu staan. Of je het met die geschiedenis eens bent of niet. Als je in dit land woont profiteer je er dus wel van.
Ik denk dat veel mensen grof overschatten hoe commercieel succesvol kolonialisme was.
pi_214659077
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Laat zien dat dergelijke intolerantie geen plaats heeft op onze universiteiten.
En wat zegt dat over moskeeën? 🤡
pi_214659079
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:19 schreef Bloemkool het volgende:
De VOC-tijd is zo'n beetje het beste wat niet alleen Nederland maar de wereld is overkomen. Dat de VOC stoute dingen heeft gedaan doet niet af aan die tijd. Vrijheid van godsdienst, sociale mobiliteit, burgerrechten, vrijheid van drukpers, kapitalisme, vrijhandel, de VOC was ook onderdeel van de verdediging daarvan. De maatstaf waarlangs de geschiedenis van de VOC wordt gelegd is er ook alleen maar dankzij die tijd.

En nee, Nederland is niet rijk geworden van de VOC met zijn lullige 200 bootjes die een jaar onderweg waren en pas in de 1630's winst ging uitbetalen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214659198
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:33 schreef HiZ het volgende:

[..]
En wat zegt dat over moskeeën? 🤡
Die de progress-vlag uit hangen?
pi_214659234
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Is het dan niet logischer om met de regenboogvlag bij de moskee te gaan wapperen?
pi_214659294
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Is het dan niet logischer om met de regenboogvlag bij de moskee te gaan wapperen?
Waarom zou dat logischer zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')