Je kunt beter het argument maken dat het progressivisme op hol is geslagen, dat resulteert in meer tegenwicht. Als er een onophoudelijke drang voor steeds meer radicale veranderingen, terwijl er al velen zijn geweest, zullen steeds meer mensen de hakken in het zand gaan zetten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is nog steeds een gedeelde geschiedenis voor een groot deel van de mensen die hier leeft.
Ik vind het niet kloppend om de intolerantie die weer meer opsteekt alleen te wijten aan en neer te leggen bij de significante groepen migranten gemeenschappen. Er is ook een groei in conservatisme en dat zijn niet alleen migranten.
Over wat voor radicale veranderingen heb je het dan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt beter het argument maken dat het progressivisme op hol is geslagen, dat resulteert in meer tegenwicht. Als er een onophoudelijke drang voor steeds meer radicale veranderingen, terwijl er al velen zijn geweest, zullen steeds meer mensen de hakken in het zand gaan zetten.
Dat zeg ik dus niet. Ik zeg vooral dat 'de Nederlander' als (in)tolerant persoon niet bestaat.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij zegt dat de Nederlander minder tolerant is geworden, ik zeg dat die steeds meer te tolereren krijgt als dank daarvoor en dus bij gelijkblijvende tolerantie een grens aangeeft.
Dat is binnen een groter kader waarin er een imaginaire vijand wordt bestreden om het bijvoorbeeld niet over de echte vijand van LGBT, die wel gevaarlijk is, te hoeven hebben. Dat is mijn stelling waarmee ik de discussie in ben gegaan, dan is 'we kijken anders tegen de wereld aan' niet echt een tegenargument.
Vreselijke zaken als een homohuwelijk, een moskee in de buurt en mensen die zichzelf willen zijn. Allemaal zonden in God’s ogen, natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Over wat voor radicale veranderingen heb je het dan.
Jij vindt dat wellicht, dat kan. Ik zie dat anders.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt beter het argument maken dat het progressivisme op hol is geslagen, dat resulteert in meer tegenwicht. Als er een onophoudelijke drang voor steeds meer radicale veranderingen, terwijl er al velen zijn geweest, zullen steeds meer mensen de hakken in het zand gaan zetten.
Meer immigranten met steeds slechtere smoezen, meer slecht geintegreerden, meer criminaliteit, meer kosten, meer azaans, meer antisemitisme, meer straatintimatie, meer blankenhaat, meer racismegedram, meer Engels, meer censtuur, meer religieuze onderdrukking, meer woningnood, meer transgenderkwakzalverij, meer indoctrinatie, meer ideologische taalverandering, meer gepreek, meer opdringerige drag queens, meer fetishisme in de openbare ruimte, meer parkeerplaatsseks, meer armbandendwang, meer vlaggen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat krijgt hij dan meer te tolereren?
Dat mag maar dan mag ik zeggen dat je volgens mij niet echt naar de wereld kijkt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus niet. Ik zeg vooral dat 'de Nederlander' als (in)tolerant persoon niet bestaat.
Verder ben ik het niet eens met jouw mening die je als feit neerzet. Dat heb ik al dusdanig vaak geconstateerd, dat ik de conclusie dat wij anders naar de wereld kijken wel voldoende vind.
Als je nou lekker naar Noord Korea… oh nee, wacht, FVD sponsort Rusland en vice versa…naar Rusland verhuist heb je van al die vreselijke dingen geen last meer. Wel even je opleiding en andere genoten voordelen terugbetalen aan de maatschappij voordat je vertrekt, graag.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meer immigranten met steeds slechtere smoezen, meer slecht geintegreerden, meer criminaliteit, meer kosten, meer azaans, meer antisemitisme, meer straatintimatie, meer blankenhaat, meer racismegedram, meer Engels, meer censtuur, meer religieuze onderdrukking, meer woningnood, meer transgenderkwakzalverij, meer indoctrinatie, meer ideologische taalverandering, meer gepreek, meer opdringerige drag queens, meer fetishisme in de openbare ruimte, meer parkeerplaatsseks, meer armbandendwang, meer vlaggen.
Wat mag dan precies?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meer immigranten met steeds slechtere smoezen, meer slecht geintegreerden, meer criminaliteit, meer kosten, meer azaans, meer antisemitisme, meer straatintimatie, meer blankenhaat, meer racismegedram, meer Engels, meer censtuur, meer religieuze onderdrukking, meer woningnood, meer transgenderkwakzalverij, meer indoctrinatie, meer ideologische taalverandering, meer gepreek, meer opdringerige drag queens, meer fetishisme in de openbare ruimte, meer parkeerplaatsseks, meer armbandendwang, meer vlaggen.
[..]
Dat mag maar dan mag ik zeggen dat je volgens mij niet echt naar de wereld kijkt.
Wordt hij daar wel geaccepteerd nadat een transgender kwakzalver hem onder handen heeft genomen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je nou lekker naar Noord Korea… oh nee, wacht, FVD sponsort Rusland en vice versa…naar Rusland verhuist heb je van al die vreselijke dingen geen last meer. Wel even je opleiding en andere genoten voordelen terugbetalen aan de maatschappij voordat je vertrekt, graag.
Iemand die je zalfjes verkoopt waar je extra mannelijk libido door krijgt maar uiteindelijk zwanger van wordt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:09 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat is een transgender kwakzalver?
Haal een paar spiegels weg uit je huis. Dat zal het veel beter maken.quote:
Voel je je aangesproken?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Haal een paar spiegels weg uit je huis. Dat zal het veel beter maken.
Wel eens een serieus gesprek over homoseksualiteit gehad in een moskee? Nee? De overgrote meerderheid van de moslims, vooral de ‘queer’ moslims kan zich dat goed voorstellen. Zij namelijk ook niet. Sterker nog, die voelen zich niet welkom in de gemiddelde moskee.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vreselijke zaken als een homohuwelijk, een moskee in de buurt en mensen die zichzelf willen zijn. Allemaal zonden in God’s ogen, natuurlijk.
Reden temeer om de progress vlag bij de universiteit te hangen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wel eens een serieus gesprek over homoseksualiteit gehad in een moskee? Nee? De overgrote meerderheid van de moslims, vooral de ‘queer’ moslims kan zich dat goed voorstellen. Zij namelijk ook niet. Sterker nog, die voelen zich niet welkom in de gemiddelde moskee.
Hmm... blijkbaar ben ik niet de enige wie dat opvalt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hilarisch. Dit komende van een figuur dat werkelijk alles uit de kast haalt om een opponent in drie seconden in de nazihoek te zetten.
Ik denk dat veel mensen grof overschatten hoe commercieel succesvol kolonialisme was.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:19 schreef Bloemkool het volgende:
Misschien is de VoC tijd niet het beste uit de geschiedenis van Nederland, maar hetgeen Nederland de afgelopen 100en jaren gedaan heeft, inclusief die mentaliteit, heeft er wel voor gezorgd dat we nu zo leven in dit land. Dat mensen tijd hebben om zich druk te maken over niks. Dat er een pride gehouden kan worden. Dus zeiken over het verleden is leuk maar dat heeft er wel voor gezorgd dat we hier nu staan. Of je het met die geschiedenis eens bent of niet. Als je in dit land woont profiteer je er dus wel van.
En wat zegt dat over moskeeën? 🤡quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Reden temeer om de progress vlag bij de universiteit te hangen.
Laat zien dat dergelijke intolerantie geen plaats heeft op onze universiteiten.
De VOC-tijd is zo'n beetje het beste wat niet alleen Nederland maar de wereld is overkomen. Dat de VOC stoute dingen heeft gedaan doet niet af aan die tijd. Vrijheid van godsdienst, sociale mobiliteit, burgerrechten, vrijheid van drukpers, kapitalisme, vrijhandel, de VOC was ook onderdeel van de verdediging daarvan. De maatstaf waarlangs de geschiedenis van de VOC wordt gelegd is er ook alleen maar dankzij die tijd.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:19 schreef Bloemkool het volgende:
Misschien is de VoC tijd niet het beste uit de geschiedenis van Nederland, maar hetgeen Nederland de afgelopen 100en jaren gedaan heeft, inclusief die mentaliteit, heeft er wel voor gezorgd dat we nu zo leven in dit land. Dat mensen tijd hebben om zich druk te maken over niks. Dat er een pride gehouden kan worden. Dus zeiken over het verleden is leuk maar dat heeft er wel voor gezorgd dat we hier nu staan. Of je het met die geschiedenis eens bent of niet. Als je in dit land woont profiteer je er dus wel van.
Is het dan niet logischer om met de regenboogvlag bij de moskee te gaan wapperen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Reden temeer om de progress vlag bij de universiteit te hangen.
Waarom zou dat logischer zijn?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is het dan niet logischer om met de regenboogvlag bij de moskee te gaan wapperen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |