abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214631968
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 20:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Heeft alleen niks te maken met de aantijgingen die werden vermeld.

"Maar van alle keren dat een bepaald volkje regenboogvlaggen stuk maken niet thuis geven"
"Pro-Palestina demonstranten die vernielingen aanrichten"

Is beiden niet van toepassing hier. Het gaat hier om vreedzame demonstranten. Er is niks gestolen zoals nu wel het geval.
Die "vreedzame" demonstranten deden nota bene aan lokaalvredebreuk. What's in a name?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 21:00:31 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214632649
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 14:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het is ook logisch.
Maar kennelijk zagen de 'VOC-vlag-fans' die vlag als 'woke' en dat vinden ze gevaarlijk voor deze cultuur.
Stupide.
Die regenboogvlag is aanstippen dat er homohaat, transgenderhaat en racistische haat is. Ook een logisch benoemen . En net als de vrouwenvlag met diepe wortels in deze cultuur
Pardon?

Qua rechten voor minderheden doet Nederland het in het bijzonder en West-Europa in het algemeen al decennia heel erg goed, zeker vergeleken met de rest van de wereld. Mensen immigreren niet massaal naar Afrika, het Midden-Oosten, Azië of Zuid-Amerika.

Dit is precies waarom men dat woke gedoe zo spuugzat is:

1. Totale ontkenning dan wel niet eens besef hebben van de geschiedenis, pretenderen alsof er in de afgelopen anderhalve eeuw geen immense stappen zijn gezet door opeenvolgende generaties, die dit land hebben gemaakt tot een van de welvarendste, vrijste, veilige landen op aarde. Als dan vervolgens zo'n woke figuur maar blijft blaten dat Nederland een toxische gifbelt van racisme en haat is, dan is men daar op een gegeven moment mee klaar.

Waarbij ik kom bij punt 2. Het automatisch al aannemen dát de Nederlander - en de blanke heteroseksuele Nederlander in het bijzonder - bijzonder haatdragend, intolerant, racistisch en homofoob is, en daarom liefst 24/7 bewust gemaakt worden via vlaggen, campagnes, media, cursussen en weet ik wat die goed verdiendende diversiteitstent allemaal verzonnen heeft de afgelopen jaren. Een club die dan weer ontiegelijk selectief is in diens kruistocht tot zuivering van intolerantie in dit land.

"Diep in de wortels van deze cultuur". Juist: homoseksuelen worden i.t.t. andere gebieden op aarde hier niet gekeeld; vrouwen worden hier i.t.t. andere gebieden op aarde niet hun vrijheid ontzegd, noch uitgehuwelijkt; slavernij bestaat hier, i.t.t. andere gebieden op aarde, ook niet meer (al een tijdje).

"Onze cultuur", die jij en Lord_Veternari ten diepste minachten, heeft namelijk wél wat progressie geboekt de afgelopen anderhalve eeuw.

Mijn vraag aan die types, en aan jou, is ook altijd: wanneer is het precies genoeg? Wat is het doel van woke en wanneer denkt men dat te bereiken? Door een stukje textiel te laten fladderen? Door je pronouns overal naast te zetten? Door elke autochtone heterosekuele Nederlander maar in te blijven wrijven hoe verderfelijk hij wel niet is?

Newsflash: dat werkt niet. Sterker nog, het werkt averrechts.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 08-08-2024 21:07:34 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 8 augustus 2024 @ 21:09:18 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214632886
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En negers ongestraft afschieten en hele eilanden zuiveren van, in de weg van onze handelsbelangen lopende, bruine mensjes. Want die waren niet gristelijk, dus hadden toch geen ziel.
Ja, was je maar eens zo kritisch op andere religies en vooral de actualiteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214633071
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Pardon?

Qua rechten voor minderheden doet Nederland het in het bijzonder en West-Europa in het algemeen al decennia heel erg goed, zeker vergeleken met de rest van de wereld. Mensen immigreren niet massaal naar Afrika, het Midden-Oosten, Azië of Zuid-Amerika.

Dit is precies waarom men dat woke gedoe zo spuugzat is:

1. Totale ontkenning dan wel niet eens besef hebben van de geschiedenis, pretenderen alsof er in de afgelopen anderhalve eeuw geen immense stappen zijn gezet door opeenvolgende generaties, die dit land hebben gemaakt tot een van de welvarendste, vrijste, veilige landen op aarde. Als dan vervolgens zo'n woke figuur maar blijft blaten dat Nederland een toxische gifbelt van racisme en haat is, dan is men daar op een gegeven moment mee klaar.

Waarbij ik kom bij punt 2. Het automatisch al aannemen dát de Nederlander - en de blanke heteroseksuele Nederlander in het bijzonder - bijzonder haatdragend, intolerant, racistisch en homofoob is, en daarom liefst 24/7 bewust gemaakt worden via vlaggen, campagnes, media, cursussen en weet ik wat die goed verdiendende diversiteitstent allemaal verzonnen heeft de afgelopen jaren. Een club die dan weer ontiegelijk selectief is in diens kruistocht tot zuivering van intolerantie in dit land.

"Diep in de wortels van deze cultuur". Juist: homoseksuelen worden i.t.t. andere gebieden op aarde hier niet gekeeld; vrouwen worden hier i.t.t. andere gebieden op aarde niet hun vrijheid ontzegd, noch uitgehuwelijkt; slavernij bestaat hier, i.t.t. andere gebieden op aarde, ook niet meer (al een tijdje).

"Onze cultuur", die jij en Lord_Veternari ten diepste minachten, heeft namelijk wél wat progressie geboekt de afgelopen anderhalve eeuw.

Mijn vraag aan die types, en aan jou, is ook altijd: wanneer is het precies genoeg? Wat is het doel van woke en wanneer denkt men dat te bereiken? Door een stukje textiel te laten fladderen? Door je pronouns overal naast te zetten? Door elke autochtone heterosekuele Nederlander maar in te blijven wrijven hoe verderfelijk hij wel niet is?

Newsflash: dat werkt niet. Sterker nog, het werkt averrechts.
Dus dan gaan we de aversie tegen woke afreageren op homos...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 8 augustus 2024 @ 21:16:51 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214633091
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus dan gaan we de aversie tegen woke afreageren op homos...
Nee, je gaat het debat aan en wijst woke op hun eigen inherente intolerantie, discriminatie en racisme. Dat ze zelf de grootste aandrijvers zijn van polarisatie, alleen al omdat ze met open armen zijn verwelkomd in academia en derhalve mogen bepalen wat het 'wetenschappelijke' narratief is.

Die consensus daar is thans: "De witte Nederlander deugt niet".

Heel vreemd dat dat aversie opwekt in een land vol witte mensen. Die hebben er niet zo'n zin in a priori al weggezet te worden als slavendrijvende racistische homofoben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 8 augustus 2024 @ 21:19:57 #186
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214633166
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, je gaat het debat aan en wijst woke op hun eigen inherente intolerantie, discriminatie en racisme.
De basis is sowieso fout.

Hokjesdenken klassificeert mensen en beperkt ze eendimensionaal tot hun kleurtje, sekse of geaardheid.

De wereld is niet zo simpel.

Als je eenmaal in hokjes denkt, dan zie je niks anders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214633183
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, je gaat het debat aan en wijst woke op hun eigen inherente intolerantie, discriminatie en racisme. Dat ze zelf de grootste aandrijvers zijn van polarisatie, alleen al omdat ze met open armen zijn verwelkomd in academia en derhalve mogen bepalen wat het 'wetenschappelijke' narratief is.

Die consensus daar is thans: "De witte Nederlander deugt niet".

Mja, ik krijg bij jouw reacties altijd het idee alsof je denkt dat alles in Nederland via natuurlijk verloop ontstaan is.

En dat is niet mijn ervaring.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 21:21:35 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214633214
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mja, ik krijg bij jouw reacties altijd het idee alsof je denkt dat alles in Nederland via natuurlijk verloop ontstaan is.

En dat is niet mijn ervaring.
Het is niet ontstaan door woke.

Daarom zijn we in Nederland ook al enkele decennia koploper op vrijwel alle goede lijsten. Omdat de Nederlander helemaal geen intolerante, racistische, homofobe inborst heeft.

Die hoeft niet op cursus en een vlaggetje te zwaaien om aan de buitenwereld aan te tonen dat hij deugt
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 8 augustus 2024 @ 21:22:14 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214633235
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:19 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De basis is sowieso fout.

Hokjesdenken klassificeert mensen en beperkt ze eendimensionaal tot hun kleurtje, sekse of geaardheid.

De wereld is niet zo simpel.

Als je eenmaal in hokjes denkt, dan zie je niks anders.
Het is precies dezelfde werkwijze als van de klassieke schedelmeters, inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214633901
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jawel.

quote:
Daarom zijn we in Nederland ook al enkele decennia koploper op vrijwel alle goede lijsten. Omdat de Nederlander helemaal geen intolerante, racistische, homofobe inborst heeft.
Dat zal een schrale troost zijn voor alle homoseksuele mannen die in gedwongen huwelijken vast zaten, die door hun ouders het huis uit werden gesmeten toen bleek dat ze homo waren, etc

Het is een prachtig staaltje geschiedvervalsing.

quote:
Die hoeft niet op cursus en een vlaggetje te zwaaien om aan de buitenwereld aan te tonen dat hij deugt
Dat bepaal jij niet.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 21:39:27 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214633973
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jawel.
[..]
Dat zal een schrale troost zijn voor alle homoseksuele mannen die in gedwongen huwelijken vast zaten, die door hun ouders het huis uit werden gesmeten toen bleek dat ze homo waren, etc

Het is een prachtig staaltje geschiedvervalsing.
[..]
Dat bepaal jij niet.
Nee, die is ontstaan eind 19e eeuw en al helemaal na WO II.

En ik zeg niet dat er géén homohaat is, ik zeg dat het uitermate smakeloos is om te pretenderen dat 'de Nederlander' dat is en dat daarom overal gevlagd en gecursust moet worden, want kennelijk zit dat erin ingebakken.

Verder, denk je dat zo'n vlag zulke ouders gaat veranderen of zo?

Zou je ook kunnen zeggen wat je ervan vindt dat Nederland wat LGBT-rechten betreft al jaren in de Top 5 staat... van de gehele wereld? Al ver voor woke?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214634465
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, die is ontstaan eind 19e eeuw en al helemaal na WO II.
Toch heeft het tot de jaren tachtig geduurd voordat het enigszins geaccepteerd werd.

Ik heb je al eens het voorbeeld gegeven van Johnny Jordaan.
Populaire zanger, totdat hij Homo bleek, en toen kregen we de moderne variant van de boekverbranding.
Zijn platen werden demonstratief stuk geslagen op de straten in Nederland...

quote:
En ik zeg niet dat er géén homohaat is, ik zeg dat het uitermate smakeloos is om te pretenderen dat 'de Nederlander' dat is
Inmiddels niet meer.
Maar tolerantie is flinterdun.
Dat blijkt wel uit de reactie op de progress vlag.

quote:
en dat daarom overal gevlagd en gecursust moet worden, want kennelijk zit dat erin ingebakken.

Verder, denk je dat zo'n vlag zulke ouders gaat veranderen of zo?

Zou je ook kunnen zeggen wat je ervan vindt dat Nederland wat LGBT-rechten betreft al jaren in de Top 5 staat... van de gehele wereld? Al ver voor woke?

Woke is een stempel he?

Dat is er nog 'opeens'.

Wat wij nu vanzelfsprekend vinden in Nederland is jarenlang voor gestreden.
En het is een klap in het gezicht van degenen die zich daar in het verleden hard voor hebben gemaakt door net te doen alsof dat allemaal vanzelf is ontstaan.

Nu zie je nog wat homohaat, die tot uiting komt in agressie tegen een vlag.

En dat is best bijzonder.
We hebben veel vlaggen in het straatbeeld van Nederland.
Ik ken er maar een die zwaar bekritiseerd wordt.

Maar we zijn wel heel tolerant wordt er dan gezegd..

Tuurlijk.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 22:26:58 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214635097
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toch heeft het tot de jaren tachtig geduurd voordat het enigszins geaccepteerd werd.

Ik heb je al eens het voorbeeld gegeven van Johnny Jordaan.
Populaire zanger, totdat hij Homo bleek, en toen kregen we de moderne variant van de boekverbranding.
Zijn platen werden demonstratief stuk geslagen op de straten in Nederland...
[..]
Inmiddels niet meer.
Maar tolerantie is flinterdun.
Dat blijkt wel uit de reactie op de progress vlag.
[..]
Woke is een stempel he?

Dat is er nog 'opeens'.

Wat wij nu vanzelfsprekend vinden in Nederland is jarenlang voor gestreden.
En het is een klap in het gezicht van degenen die zich daar in het verleden hard voor hebben gemaakt door net te doen alsof dat allemaal vanzelf is ontstaan.

Nu zie je nog wat homohaat, die tot uiting komt in agressie tegen een vlag.

En dat is best bijzonder.
We hebben veel vlaggen in het straatbeeld van Nederland.
Ik ken er maar een die zwaar bekritiseerd wordt.

Maar we zijn wel heel tolerant wordt er dan gezegd..

Tuurlijk.
Waar zeg ik dat het uit het niets is ontstaan.

Nooit gedaan: het is het gevolg van 1. Verlichtingsdenken en secularisering, 2. Wetenschappelijke inzichten en 3. Lessen geleerd uit een bloederig verleden.

Geschiedenis vervalsen is dat ontkennen.

Je overschat schromelijk hoeveel Nederlanders überhaupt nog bezig zijn met seksuele voorkeur, afgezien van aartsconservatieve religieuzen van elke snit en woke zelf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214635160
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nooit gedaan: het is het gevolg van 1. Verlichtingsdenken en secularisering, 2. Wetenschappelijke inzichten en 3. Lessen geleerd uit een bloederig verleden.
Tuurlijk Etto.
Je stelt jezelf bijzonder wereldvreemd op.

quote:
Dat bepaal jij niet.
pi_214635184
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat ontkennen van de geschiedenis lijkt wel een beetje je dingetje te worden. Waar komt jouw hekel aan de waarheid vandaan?
  donderdag 8 augustus 2024 @ 22:31:53 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214635208
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tuurlijk Etto.
Je stelt jezelf bijzonder wereldvreemd op.
[..]
Dat bepaal jij niet.
Ach zo, de mensen zijn met geweld de kerken uitgedreven en kregen allemaal nieuwe progressieve ideeën ingeplant in allerlei heropvoedingskampen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 8 augustus 2024 @ 22:32:12 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214635213
quote:
4s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat ontkennen van de geschiedenis lijkt wel een beetje je dingetje te worden. Waar komt jouw hekel aan de waarheid vandaan?
Welke geschiedenis wordt precies ontkend?

Ik noem het zelfs nog als derde punt 8)7

Welke waarheid heb je het zelf precies over? Dat dit land overloopt van haat en homofobie en racisme?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214635253
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach zo, de mensen zijn met geweld de kerken uitgedreven en kregen allemaal nieuwe progressieve ideeën ingeplant in allerlei heropvoedingskampen?
Ja, dat is het bekende argument van je.

Je weet gewoon niet waarover je praat en bent te star om je er echt in te verdiepen.

En ondertussen toon je onverdraagzaamheid richting homos vanwege een vlag.

Hoe zot kun je het krijgen...
  donderdag 8 augustus 2024 @ 22:35:47 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214635287
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat is het bekende argument van je.

Je weet gewoon niet waarover je praat en bent te star om je er echt in te verdiepen.

En ondertussen toon je onverdraagzaamheid richting homos vanwege een vlag.

Hoe zot kun je het krijgen...
Dat heb ik dus juist wel gedaan; daarom ga ik niet mee in je verhaal dat 'woke' Nederland tolerant heeft gemaakt.

En wat geef je jezelf weg hier... onverdraagzaamheid richting homo's vanwege een vlag...

Dat je zelf niet inziet hoe achterlijk die opmerking is, mijn hemel.

Mijn VRAAG was: wat gaat zo'n vlag veranderen bij de ouders uit je voorbeelden?

Protip: als je je afvraagt waarom mensen een hekel krijgen aan woke, kijk naar je eigen posts. In no time heb je weer de intolerantiekaart getrokken, hetgeen des te tragischer is, als je weet hoe ik op dit forum al jaren strijd tegen (vooral religieuze) tegenstanders van homoseksualiteit. Maar dat is irrelevant: ik heb gedurfd iets van je narratief in twijfel te trekken en te bekritiseren, en zoals woke eigen is, volgt direct daarop een anathema.

Typerend ook dat ik jou of Karel nooit zie in topics waar daadwerkelijk homohaat gepropageerd wordt. Geen zorgen, ondanks je frame, blijf ik daar wel actief.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 08-08-2024 22:42:30 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214635615
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat heb ik dus juist wel gedaan; daarom ga ik niet mee in je verhaal dat 'woke' Nederland tolerant heeft gemaakt.
Ik beweer dat niet.
Dat maak jij ervan.

quote:
En wat geef je jezelf weg hier... onverdraagzaamheid richting homo's vanwege een vlag...
Dat blijkt uit je eigen reactie.

quote:
Dat je zelf niet inziet hoe achterlijk die opmerking is, mijn hemel.

Mijn VRAAG was: wat gaat zo'n vlag veranderen bij de ouders uit je voorbeelden?
Waar wordt beweerd dat die vlag voor verandering zorgt?

Nergens.

quote:
Protip: als je je afvraagt waarom mensen een hekel krijgen aan woke, kijk naar je eigen posts. In no time heb je weer de intolerantiekaart getrokken,
Een hekel aan woke.

Maar niet intolerant zijn?

Spreekt elkaar tegen he?

Bovendien plak jij nu op mij de stempel 'woke' en zie je mijn gedraging als excuus voor het hekel hebben aan woke.

Dat is ook veelzeggend.

.
quote:
hetgeen des te tragischer is, als je weet hoe ik op dit forum al jaren strijd tegen (vooral religieuze) tegenstanders van homoseksualiteit.
Is niet te merken.

quote:
Maar dat is irrelevant: ik heb gedurfd iets van je narratief in twijfel te trekken en te bekritiseren, en zoals woke eigen is, volgt direct daarop een anathema.
Nee, he hebt je eigen narratief van p afstand in graniet gehouwen en accepteert niet dat ik dat in twijfel trek.

quote:
Typerend ook dat ik jou of Karel nooit zie in topics waar daadwerkelijk homohaat gepropageerd wordt. Geen zorgen, ondanks je frame, blijf ik daar wel actief.

Tja, nogmaals: niets van te merken.

Ik tref vooral onverdraagzaamheid van jouw kant in topics over LGBTwhatever.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 22:54:56 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214635723
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik beweer dat niet.
Dat maak jij ervan.
[..]
Dat blijkt uit je eigen reactie.
[..]
Waar wordt beweerd dat die vlag voor verandering zorgt?

Nergens.
[..]
Een hekel aan woke.

Maar niet intolerant zijn?

Spreekt elkaar tegen he?

Bovendien plak jij nu op mij de stempel 'woke' en zie je mijn gedraging als excuus voor het hekel hebben aan woke.

Dat is ook veelzeggend.

.
[..]
Is niet te merken.
[..]
Nee, he hebt je eigen narratief van p afstand in graniet gehouwen en accepteert niet dat ik dat in twijfel trek.
[..]
Tja, nogmaals: niets van te merken.

Ik tref vooral onverdraagzaamheid van jouw kant in topics over LGBTwhatever.
Als ik zeg dat ik een hekel heb aan nazisme heb, of neoliberalisme, of marxisme, ben ik dan ook 'intolerant'? Mag men ideologie nog bekritiseren of betekent tolerantie vandaag gewoon alles accepteren?

En natuurlijk merk je het niet, want zoals ik al zei: in topics waar de vreselijkste zaken over homoseksualiteit worden geopperd, zie ik je nooit.

Ik plak die stempel, omdat je eraan voldoet: op basis van he-le-maal niets behalve het heilige narratief dat een witte hetero per definitie 'moeite heeft met homo's', en al helemaal als hij iets zegt wat niet bevalt, durf je mij onverdraagzaamheid jegens homo's te verwijten.

Dan zou ik zeggen: kom eens met concrete quotes - geen slap geouwehoer - echte concrete quotes waaruit blijkt dat ik homoseksualiteit niet zou tolereren, accepteren of kan 'verdragen'.

Voor één keer, zou dat lukken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 8 augustus 2024 @ 23:20:37 #202
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214636142
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Pardon?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214637774
quote:
18s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 23:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Pardon?
Zijn projecties waarbij hij voor anderen meningen invult blijven vermakelijk.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:10:25 #204
5428 crew  miss_sly
pi_214637942
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Net zoals de pro-Palestinademonstraties in een bepaalde context plaatsvinden, vindt deze actie dat ook. Veel mensen hebben ongenoegen met het activisme en de woke cultuur aan de VU. De studentenraadsverkiezingen reflecteren dat: 45% van de stemmen gingen naar een nieuwe partij die apolitiek en niet-activistisch is en 25% naar een nieuwe partij (de Vrijmoedige Studentenpartij) die uitgesproken anti-woke is.

Ik ben een van die mensen die het activisme aan universiteiten betreurt omdat het de academische opdracht in de weg zit. Voor deze actie kan ik wel sympathie opbrengen. Vind ik dat de universiteit aangifte mag doen van diefstal? Ja. Vind ik het hypocriet dat de universiteit dat doet? Zeker weten, want andere illegale acties zijn wel onbestraft gebleven.
Ik ben me niet bewust van illegale acties die onbestraft zijn gebleven (ook in de zin van 'geen aangifte gedaan'?). Ik bekijk sec deze actie, en dan is het wegnemen van andermans eigendom diefstal, ook al geef je er iets voor in de plaats. Of je iets wil ruilen voor iets anders is nog altijd aan de eigenaar.

Activisme aan de universiteit, dat is nogal een breed begrip. Het is niet de bedoeling dat het de academische opdracht in de weg zit. Tegelijkertijd is activisme aan universiteiten van alle tijden. Het gaat wat mij betreft fout als daarbij rechten met voeten worden getreden, geweld wordt gepleegd, zaken vernield worden en allerlei lui die niet verbonden zijn aan de universiteit dergelijk activisme kapen voor hun eigen protest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:13:43 #205
5428 crew  miss_sly
pi_214637980
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij hebt het een aantal keren over 'de Nederlander', en ik denk dat dat zowel voor tolerantie als intolerantie niet als groep is aan te wijzen.
'De Nederlander' is zeker niet inherent intolerant, maar toch ook echt niet (meer) tolerant.

Jij denkt dat een bepaalde vlag voeren bedoeld is om te laten zien dat men deugt, en niet om juist aan de groep waar die vlag over gaat te laten zien dat ze erbij horen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214638642
quote:
18s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 23:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Pardon?
Dat inderdaad.
pi_214638664
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zijn projecties waarbij hij voor anderen meningen invult blijven vermakelijk.
Hij trekt het steeds in het extreme.
Dat maakt een gesprek voeren erg lastig.
pi_214638897
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 09:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij hebt het een aantal keren over 'de Nederlander', en ik denk dat dat zowel voor tolerantie als intolerantie niet als groep is aan te wijzen.
'De Nederlander' is zeker niet inherent intolerant, maar toch ook echt niet (meer) tolerant.
Hier ben ik het mee eens. Interessant is wel als we uitzoomen en NL vergelijken met de rest van de wereld staat NL toch wel in de top lijstjes van meest tolerante landen.
pi_214639258
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 10:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij trekt het steeds in het extreme.
Dat maakt een gesprek voeren erg lastig.
Klopt, het is voor zenden met hele epistels die steeds extremer van toon worden.
pi_214639601
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 09:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is ook allemaal stank voor dank. Hoe toleranter je bent hoe meer je te tolereren krijgt. Er wordt gewoon misbruik van gemaakt en ook voor antiracisme krijg je alleen maar onversneden blanken en Westenhaat terug. Dus het verwijt dat je niet toterant bent omdat je niet alles pikt kan er ook nog wel bij.

quote:
Jij denkt dat een bepaalde vlag voeren bedoeld is om te laten zien dat men deugt, en niet om juist aan de groep waar die vlag over gaat te laten zien dat ze erbij horen?
Dat is wel zeker, die mensen willen vooral iets over zichzelf zeggen. Lekker meedoen, of bang om niet mee te doen, lekker laf meedoen met een reeds gestreden strijd tegen een imaginaire vijand. Je kunt zo'n vlag niet gewoon in je kamer ophangen want dan schijt de olifant hem onder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')