Het is en blijft diefstal. Of is het ook prima als ik jouw auto Mercedes vervang door een Toyota omdat ik vind dat dat de betere auto is? Je biljft altijd met je vingers van andermans spullen. Dus ook van Amerikaanse vlaggen als ze niet van jou zijn of welke andere vlag dan ook. Overigens is iedere vlag een verzonnen vlag, natuurlijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:30 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze hebben een vlag vervangen, boehoehoe, stop de persen, alle agenten optrommelen, ME'ers in de straat. Man schei toch uit, hier in de supermarkt van de week weer ellende met stelende agressieve asielzoekers, vind ik belangrijker dan een verzonnen vlaggetje wat mensen verdeeld. Anders quote mij even jouw reacties waarin je je afschuw uitspreekt bij het verwijderen en verbranden van Amerikaanse vlaggen om die te vervangen door Palestina vlaggen, in Nederland ook al voorgekomen dat vlaggen verwijderd worden en Palestina vlaggen worden opgehangen.
En negers ongestraft afschieten en hele eilanden zuiveren van, in de weg van onze handelsbelangen lopende, bruine mensjes. Want die waren niet gristelijk, dus hadden toch geen ziel.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja johhhh toen konden we nog slaven houden
Er is aangifte gedaan voor een "gestolen" pride vlag, is jullie leven nu echt zo goed dat de politie hier ook maar 1 seconde tijd voor vrij zou moeten maken? We hebben heel wat grotere problemen in Nederland dan ons druk te maken om een fucking pride vlag. Er worden aangiftes gesloten, aangiftes over geweld, omdat de politie de resources niet heeft of geen tijd om erin te duiken, maar we zouden ons druk moeten maken om een pride vlag? Kom op zeg, kan ook eens gezien worden als een ludieke actie, er is minder schade aangericht dan het tuig wat schilderijen beklad of snelwegen blokkeert. Ik hoop ook dat de agenten eens goed gelachen hebben en de aangifte hebben gesloten, dit ook maar een beetje serieus nemen bevestigd velen mensen weer waar de prioriteiten in dit land liggen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is en blijft diefstal. Of is het ook prima als ik jouw auto Mercedes vervang door een Toyota omdat ik vind dat dat de betere auto is? Je biljft altijd met je vingers van andermans spullen. Dus ook van Amerikaanse vlaggen als ze niet van jou zijn of welke andere vlag dan ook. Overigens is iedere vlag een verzonnen vlag, natuurlijk.
Agressieve mensen in de supermarkt is niet oké en daar moet op worden ingegrepen. Heeft alleen niets te maken met het onderwerp van dit topic.
Ik denk dat jij je ook drukker maakt over de vlag die van jouw gevel wordt gejat dan over de vlag die de buurman buiten hangt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:19 schreef Tekaschi het volgende:
Sneeuwvlokjes maken zich drukker om een grappige actie en het verwijderen van hun pride vlag dan om de Hamas vlaggen die in onze straten wapperen.
Als het een kwajongenstreek is en ze hangen er een andere vlag voor terug zou ik erom kunnen lachen, ik ben niet zo kleinzielig. Dit was trouwens aan de gevel van het universiteitsgebouw, een openbaar gebouw.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je ook drukker maakt over de vlag die van jouw gevel wordt gejat dan over de vlag die de buurman buiten hangt.
Ga je weer met je jullie en groepen dit en groepen dat.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Er is aangifte gedaan voor een "gestolen" pride vlag, is jullie leven nu echt zo goed dat de politie hier ook maar 1 seconde tijd voor vrij zou moeten maken? We hebben heel wat grotere problemen in Nederland dan ons druk te maken om een fucking pride vlag. Er worden aangiftes gesloten, aangiftes over geweld, omdat de politie de resources niet heeft of geen tijd om erin te duiken, maar we zouden ons druk moeten maken om een pride vlag? Kom op zeg, kan ook eens gezien worden als een ludieke actie, er is minder schade aangericht dan het tuig wat schilderijen beklad of snelwegen blokkeert. Ik hoop ook dat de agenten eens goed gelachen hebben en de aangifte hebben gesloten, dit ook maar een beetje serieus nemen bevestigd velen mensen weer waar de prioriteiten in dit land liggen.
Je druk maken om een pride vlaggetje, waarschijnlijk gedaan door wat studenten, terwijl mensen echte problemen in dit land hebben, waar de sneeuwvlokjes die hierom krijsen zich natuurlijk niet in herkennen.
Demonstranten vervangen Brabantse vlag voor Palestijnse vlag op de TU/e
Zie zelf nou eens hoe eenzijdig je het bekijkt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ga je weer met je jullie en groepen dit en groepen dat.
Het gaat me om deze vlag, in dit geval.
Natuurlijk is dat gewoon diefstal en van diefstal hoor je gewoon aangifte te kunnen doen. Ludieke acties zijn ludiek als ze niet ergens een heel pijnlijke snaar raken. Als politieagenten zomaar mensen uitlachen als ze terecht aangifte doen, zijn ze het ambt niet waard.
Zie zelf nou eens hoe eenzijdig je het bekijkt. Het kan en moet allemaal niet als het niet in jouw straatje past, maar anders moet en kan het allemaal wel.
Over je laatste link hoef ik me eigenlijk niet uit te spreken, maar vooruit: wat mij betreft doen ze daar ook aangifte van, want dat is net zo goed diefstal. Het is niet van jou, je neemt het weg, dan is het diefstal. Vrij simpel, eigenlijk.
Beetje jammer dit. Volgens mij ga ik op een normal manier met je in discussie. Dat is kennelijk niet echt mogelijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zie zelf nou eens hoe eenzijdig je het bekijkt.
- Ik maak mij niet druk om een vlag die vervangen wordt door een Palestina vlag
- Ik maak mij niet druk om een pride vlag die vervangen wordt door een VOC vlag
- Sneeuwvlokjes maken zich niet druk om een vlag die vervangen wordt door een Palestina vlag
- Sneeuwvlokjes maken zich wel druk om een pride vlag die vervangen wordt door een VOC vlag
Juist.
Dat zijn geen spelfouten. Als je ‘nieuwsgierig’ met ch zou schrijven, dat is een spelfout. Dit zijn stomme fouten, die te vermijden zijn door de regels toe te passen die je op school hebt geleerd. Zoals dat de werkwoordsvorm voor de derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd bestaat uit stam +t. Dus dat je zelf meteen ziet dat ‘Dit bevestigd’ nooit correct kan zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jaaaaaaah, het spelfouten argumentje.
Nee, dat is helemaal niet logisch en er is niks gaande. Het zijn theekransjes in de media die gewoon wat zeuren over 'mannen' die dan collectief schuld zouden hebben aan de verkeerde partnerkeuze van een vrouw. Het resulterende geweld, met net ietsje vaker een vrouw als slachtoffer dan een man, wordt gewoon vervolgd en bestraft maar degene die daar totaal geen invloed op hebben en het niet kunnen voorkomen, gewoon normale fatsoenlijke mannen, krigen dan de schuld terwijl degenen die er alle invloed op hebben, de vrouwen, zijn op geen enkele manier onderdeel van de vermindering van het probleem.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 06:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Begrijp ik niet, waarom zou iemand een probleem hebben met het vragen voor aandacht voor geweld tegen vrouwen?
Zolang dat gaande is, lijkt het me logisch dat daar aandacht voor wordt gevraagd.
Het is ook logisch.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 06:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Begrijp ik niet, waarom zou iemand een probleem hebben met het vragen voor aandacht voor geweld tegen vrouwen?
Zolang dat gaande is, lijkt het me logisch dat daar aandacht voor wordt gevraagd.
Tja, vlaggen als de Progress-vlag zijn er niet vanwege de media.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet logisch en er is niks gaande. Het zijn theekransjes in de media die gewoon wat zeuren over 'mannen' die dan collectief schuld zouden hebben aan de verkeerde partnerkeuze van een vrouw. Het resulterende geweld, met net ietsje vaker een vrouw als slachtoffer dan een man, wordt gewoon vervolgd en bestraft maar degene die daar totaal geen invloed op hebben en het niet kunnen voorkomen, gewoon normale fatsoenlijke mannen, krigen dan de schuld terwijl degenen die er alle invloed op hebben, de vrouwen, zijn op geen enkele manier onderdeel van de vermindering van het probleem.
Dat een vlag beschermt tegen geweld, daarvoor mag je wat mij betreft wel enkele Twitter berichten citeren.quote:We zien ook dat er inmiddels magische eigenschappen aan vlaggen worden toegedicht waar de meest fanatieke vlaggenzwaaiers uit de geschiedenis als communisten en fascisten nooit van hebben kunnen dromen. Een rondje Twitter leert ons dat veel mensen echt denken dat zo'n vlag hen beschermt tegen geweld en het weghalen daarvan hen blootstelt aan geweld. Maar het enige wat zo'n vlag doet is een controversiele ideologie uitdragen en dan iedereen die tegen onderdelen van die ideologie is uitmaken voor homohater of misogyn.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
Alles waar die VOC vlag voor staat is ziek, en is een beschamend onderdeel van Nederlandse geschiedenis.
Deze man is ook een beschamend onderdeel van onze geschiedenis.quote:
Dat is ook maar een mening natuurlijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
Alles waar die VOC vlag voor staat is ziek, en is een beschamend onderdeel van Nederlandse geschiedenis.
Ach, dat is ook wat kort door de bocht. Althans historisch gezien.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
Vlaggen zijn puur symboliek, en als mensen dan uit het vervangen voor een VOC vlag dat de afnemende acceptatie van homo's en het geweld tegen homo's van autochtoon rechts komt, dan snap je niet helemaal hoe het werkt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, vlaggen als de Progress-vlag zijn er niet vanwege de media.
Of geweld specifiek gericht op vrouwen niet bestaat, dat laat ik verder bij jou.
[..]
Dat een vlag beschermt tegen geweld, daarvoor mag je wat mij betreft wel enkele Twitter berichten citeren.
Ik heb dat nog nooit gezien.
Vlaggen hebben wel veel symboliek. Dat blijkt nu ook weer, want als dat niet zo was had jij niet op dit bericht gereageerd.
Hoe werkt het dan wel?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vlaggen zijn puur symboliek, en als mensen dan uit het vervangen voor een VOC vlag dat de afnemende acceptatie van homo's en het geweld tegen homo's van autochtoon rechts komt, dan snap je niet helemaal hoe het werkt.
Die zin kan ik eerlijk gezegd niet ontcijferenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vlaggen zijn puur symboliek, en als mensen dan uit het vervangen voor een VOC vlag dat de afnemende acceptatie van homo's en het geweld tegen homo's van autochtoon rechts komt, dan snap je niet helemaal hoe het werkt.
En wordt niet ondersteund door de historische bronnen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat is ook maar een mening natuurlijk.
Je hebt partnergeweld, en omdat dan 8 meer vrouwen per jaar daaraan overlijden dan mannen, zou er een femicideprobleem zijn. Ik kan daar niks mee, ik zoek die partner niet voor hen uit, ik heb daar geen invloed op en de samenleving als geheel ook niet anders dan dat er blijf van mijn lijf huizen moeten zijn. In dat verband is zo'n vlaggetje dus slecths een symbool van een gratuite algemene beschuldiging.quote:
Ok, het ligt dus aan de moslims. Maar hoe verklaart dat de toenemende haat ten opzichte van mensen die afwijken van de norm onder allerlei radicaalrechtse clubjes zoals FvD?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hebt partnergeweld, en omdat dan 8 meer vrouwen per jaar daaraan overlijden dan mannen, zou er een femicideprobleem zijn. Ik kan daar niks mee, ik zoek die partner niet voor hen uit, ik heb daar geen invloed op en de samenleving als geheel ook niet anders dan dat er blijf van mijn lijf huizen moeten zijn. In dat verband is zo'n vlaggetje dus slecths een symbool van een gratuite algemene beschuldiging.
Een ander aspect is cultureel. Eerwraak en algehele islamitische misogynie. Dat is ook geen onderdeel van de achterliggende campagne, maar juist iets waarvan die juist wegkijkt en het dan liever maar algemeniseert met zo'n vlag. Ook daar heb ik geen invloed op, dus dan is zo'n boodschap nogal misplaatst.
Dat is een verzinsel van hun politieke tegenstanders om geen argumenten te hoeven geven voor je eigen alsmaar radicaliserende standpunten en om te doen alsof je een heroische strijd voert terwijl die, lekker makkelijk, al lang gestreden is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ok, het ligt dus aan de moslims. Maar hoe verklaart dat de toenemende haat ten opzichte van mensen die afwijken van de norm onder allerlei radicaalrechtse clubjes zoals FvD?
Nooit overwogen dat je zelf die Don Quichot zou kunnen zijn?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een verzinsel van hun politieke tegenstanders om geen argumenten te hoeven geven voor je eigen alsmaar radicaliserende standpunten en om te doen alsof je een heroische strijd voert terwijl die, lekker makkelijk, al lang gestreden is.
Die mensen hebben geen haat tegen mensen die afwijken van de norm, het is juist woke dat weigert te erkennen dat ze afwijken van de norm. Daarmee valt het de norm aan. De meesten staan er ongeveer net zo in als ik, en vinden het prima dat er drag queens en dark rooms zijn, het is jouw leven in een vrij land, maar willen niet doen alsof het normaal is. Bij GL en D66 zijn ze zo bang van afwijkingen van de norm dat ze doen alsof die afwijkers er niet mogen zijn door te doen alsof de norm er niet is. Al die paradijsvogels moeten per se in het vogelhuisje van huismus gepropt worden of het nou past of niet.
Net als bij racisme, het zijn de windmolens voor Don Quichote.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |