Eens.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:45 schreef FlippingCoin het volgende:
De prinsenvlag bestaat al sinds 1590, de hele vlag fout maken is een heel smerig spelletje
Ja, beetje guilt by association dit.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:29 schreef Jippie het volgende:
[..]Foute actie volgens AT5 : de gebruikte vlag waar de afkorting VOC opstaat ziet eruit als de Nederlandse vlag, maar de bovenste baan is oranje in plaats van rood. Het zijn de kleuren van de zogenoemde Prinsenvlag en die is omstreden. De vlag werd tijdens de Twee Wereldoorlog door de NSB gebruikt. Later maakten rechts-extremistische groep als de Nederlandse Volks-Unie (NVU) gebruik van de vlag.
[ x ]
Eerder kinderachtig om dit soort acties te doen omdat je onzeker wordt van mensen met een andere geaardheid.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:16 schreef Cruzinats het volgende:
Kinderachtig om daarvoor aangifte te doen, alsof de popo het niet al druk genoeg heeft.
Grow a pair of balls, maar niet te letterlijk natuurlijk, je bent geboren met het geslacht dat de natuur je gegeven heeft en daarmee moet je het doen.
Als Brabander sowieso niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Opgevoed met rood wit blauw, heb niets met oranje wit blauw
Ik ben opgevoed met de boeken van pinkeltje en de sprookjes van grimm.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Opgevoed met rood wit blauw, heb niets met oranje wit blauw
De NSB heeft die vlag fout gemaakt. Dit was geen smerig spelletje. De NSB deed veel meer smerige dingen...'vervelend' doen tegen joden en niet-blanken bijv>quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:45 schreef FlippingCoin het volgende:
De prinsenvlag bestaat al sinds 1590, de hele vlag fout maken is een heel smerig spelletje
Ze gebruikten ook de Nederlandse leeuw.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De NSB heeft die vlag fout gemaakt. Dit was geen smerig spelletje. De NSB deed veel meer smerige dingen...'vervelend' doen tegen joden en niet-blanken bijv>
De NSB gebruikte die vlag om te wijzen naar vergane glorie, van hoe groots Nederland was en dat Nederlanders dat moeten waarderen en meer de nationale identiteit oppoetsen.
Absoluut niet relevant makker maat.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De NSB heeft die vlag fout gemaakt. Dit was geen smerig spelletje. De NSB deed veel meer smerige dingen...'vervelend' doen tegen joden en niet-blanken bijv>
De NSB gebruikte die vlag om te wijzen naar vergane glorie, van hoe groots Nederland was en dat Nederlanders dat moeten waarderen en meer de nationale identiteit oppoetsen.
Geschiedvervalsing, maar daar lijkt de PVV wel vaker geen probleem mee te hebbenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:47 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
De PVV ministers hebben ook zo'n speldje op met die vlag. De vlag is al minstens 15 jaar bon ton bij de PVV.
Marjolein Faber, Reinette Klever dragen hem nu. En voorheen Martin Bosma, Machiel de Graaf en ook Harm Beertema. Geert zelf liet de Prinsenvlag ook regelmatig wapperen bij diverse gelegenheden.
Bron
Dus zo fout kan die vlag niet zijn als de grootste partij van Nederland hem stelselmatig voert.
Misschien tijd om hem weer wat meer in het zonnetje te zetten en te rehabiliteren.
Of zo'n speldje dragen als je beëdigd wordt als minister.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heldhaftig en stoer is zelf met dat ding zwaaien op een tijdstip dat mensen het zien.
Ehm,oke?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Geschiedvervalsing, maar daar lijkt de PVV wel vaker geen probleem mee te hebben
weer een nationaal symbool die ze misbruiktenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze gebruikten ook de Nederlandse leeuw.
Ja, dus is de leeuw nu ook verpest?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
weer een nationaal symbool die ze misbruikten
Nederlandse geschiedenis.... dus wel relevant om te wetenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Absoluut niet relevant makker maat.
Die snap ik ook niet...quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:08 schreef Jippie het volgende:
Maar ontopic, dit valt wel in de categorie kinderachtige acties.
Vooral het weghalen van de actievlag tegen geweld tegen vrouwen snap ik niet, hoe kun je daar nou tegen zijn.
Over PVV en prinsenvlag gesproken was die Graus ook geen vrouwenmepper of was hij vrijgesproken?
Nee..... maar NSB misbruikte het wel.. Een nationaal symbool als illustratie de democratie af te schaffen, landverraad te promotenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dus is de leeuw nu ook verpest?
Misschien omdat die discrimineert tegen mannen?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom jat men deze vlag?
* men wil er graag eentje thuis ophangen
* men is voorstander van geweld tegen vrouwen
* men vind die vlag fout, want aandacht voor verdrukte groepen is deze cultuur vernietigen
Nogal eng, zo te denken over een oproep te stoppen met geweld tegen vrouwenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien omdat die discrimineert tegen mannen?
Vast iemand die diep van binnen bang is voor vrouwen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom jat men deze vlag?
* men wil er graag eentje thuis ophangen
* men is voorstander van geweld tegen vrouwen
* men vind die vlag fout, want aandacht voor verdrukte groepen is deze cultuur vernietigen
Het is geen inclusieve vlag hè, dat is problematisch anno nu.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:08 schreef Jippie het volgende:
Vooral het weghalen van de actievlag tegen geweld tegen vrouwen snap ik niet, hoe kun je daar nou tegen zijn.
Als je wil dat er meer aandacht komt voor geweld tegen mannen kun je het beter anders aanpakken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien omdat die discrimineert tegen mannen?
Hij is samen met de Progress-vlag weggehaald en vervangen door de prinsenvlag omdat hij niet inclusief is?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:37 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is geen inclusieve vlag hè, dat is problematisch anno nu.
Zoiets had je ook bij I Amsterdam.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij is samen met de Progress-vlag weggehaald en vervangen door de prinsenvlag omdat hij niet inclusief is?
https://www.parool.nl/nie(...)-amsterdam~b8d72e5f/quote:Voor Femke Roosma, fractievoorzitter van GroenLinks, gaat het bij I amsterdam niet alleen om de toeristische aantrekkingskracht van de letters. "I amsterdam staat voor het individualisme, terwijl wij in deze stad solidair en divers willen zijn.
Ja, dat vond ik erg vaag.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zoiets had je ook bij I Amsterdam.
[..]
https://www.parool.nl/nie(...)-amsterdam~b8d72e5f/
Vooral rijke oudersquote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:21 schreef Raap het volgende:
De VOC vlag is niet mijn favoriet maar linkse wereldverbeteraars met hun opdringerige eenzijdige doctrine en rijke ouders boos maken is altijd goed
dus het is niet homohaat en transgenderhaat, ook niet niet-blankenhaat en vrouwenhaat?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:21 schreef Raap het volgende:
De VOC vlag is niet mijn favoriet maar linkse wereldverbeteraars met hun opdringerige eenzijdige doctrine en rijke ouders boos maken is altijd goed
Er is een trend aan de gang dat mannen in het algemeen verantwoordelijk worden gehouden voor geweld door de man van een vrouw haar keuze. Ik ben mijn hele leven al tegen geweld tegen vrouwen maar dergelijke campagnes komen mij ook de strot uit. Net zoals de regenboogvlag en zeker de laatste versie voor veel meer staat dan waar ik het mijn hele leven al mee eens ben en ik weet niet eens precies wat er het afgelopen jaar allemaal is bijgekomen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als je wil dat er meer aandacht komt voor geweld tegen mannen kun je het beter anders aanpakken.
Begrijp ik niet, waarom zou iemand een probleem hebben met het vragen voor aandacht voor geweld tegen vrouwen?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is een trend aan de gang dat mannen in het algemeen verantwoordelijk worden gehouden voor geweld door de man van een vrouw haar keuze. Ik ben mijn hele leven al tegen geweld tegen vrouwen maar dergelijke campagnes komen mij ook de strot uit. Net zoals de regenboogvlag en zeker de laatste versie voor veel meer staat dan waar ik het mijn hele leven al mee eens ben en ik weet niet eens precies wat er het afgelopen jaar allemaal is bijgekomen.
Je kunt niet meer zeggen dat iemand die tegen dat totalitaire gevlag is daarmee ook tegen homo's of onverschillig in geweld tegen vrouwen is. Daarvoor zijn ze veel te veel onderdeel van een campagne waar veel controversiëler denkbeelden ook deel van uitmaken.
Que?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar is ook aangifte van gedaan door de universiteit.
Meh. Beetje kinderachtig dit. Zijn vast betere manieren om je punt te maken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:21 schreef Raap het volgende:
Dit soort acties van een regenboogvlag omwisselen voor een VOC-vlag zijn de snelste manier om zo’n vlag fout te maken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Geen van die vlaggen is inclusief, inclusief (lol) de prinsenvlag, maar dat is waarschijnlijk nu juist de grap dan wel boodschap.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij is samen met de Progress-vlag weggehaald en vervangen door de prinsenvlag omdat hij niet inclusief is?
Nee zo te zien vinden de meeste mensen dit fantastischquote:Op donderdag 8 augustus 2024 08:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit soort acties van een regenboogvlag omwisselen voor een VOC-vlag zijn de snelste manier om zo’n vlag fout te maken.
Eigenlijk bijna net zoals de idiote pro-Zwarte Piet demonstranten het einde van Zwarte Piet flink hebben versneld…
Soort zelfkastijding van de boze mensen-brigade?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee zo te zien vinden de meeste mensen dit fantastisch
Nee gewoon mooie vlag ophangen en blij zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Soort zelfkastijding van de boze mensen-brigade?
Het is wel een mooie vlag.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik ga zo ook een voc vlag bestellen.
Mooie vlag voor een mooie dagquote:
Ze hebben een vlag vervangen, boehoehoe, stop de persen, alle agenten optrommelen, ME'ers in de straat. Man schei toch uit, hier in de supermarkt van de week weer ellende met stelende agressieve asielzoekers, vind ik belangrijker dan een verzonnen vlaggetje wat mensen verdeeld. Anders quote mij even jouw reacties waarin je je afschuw uitspreekt bij het verwijderen en verbranden van Amerikaanse vlaggen om die te vervangen door Palestina vlaggen, in Nederland ook al voorgekomen dat vlaggen verwijderd worden en Palestina vlaggen worden opgehangen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Diefstal is dus prima als het iets betreft waarvan jij vindt dat het geen waarde zou moeten hebben?
Het is en blijft diefstal. Of is het ook prima als ik jouw auto Mercedes vervang door een Toyota omdat ik vind dat dat de betere auto is? Je biljft altijd met je vingers van andermans spullen. Dus ook van Amerikaanse vlaggen als ze niet van jou zijn of welke andere vlag dan ook. Overigens is iedere vlag een verzonnen vlag, natuurlijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:30 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze hebben een vlag vervangen, boehoehoe, stop de persen, alle agenten optrommelen, ME'ers in de straat. Man schei toch uit, hier in de supermarkt van de week weer ellende met stelende agressieve asielzoekers, vind ik belangrijker dan een verzonnen vlaggetje wat mensen verdeeld. Anders quote mij even jouw reacties waarin je je afschuw uitspreekt bij het verwijderen en verbranden van Amerikaanse vlaggen om die te vervangen door Palestina vlaggen, in Nederland ook al voorgekomen dat vlaggen verwijderd worden en Palestina vlaggen worden opgehangen.
En negers ongestraft afschieten en hele eilanden zuiveren van, in de weg van onze handelsbelangen lopende, bruine mensjes. Want die waren niet gristelijk, dus hadden toch geen ziel.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja johhhh toen konden we nog slaven houden
Er is aangifte gedaan voor een "gestolen" pride vlag, is jullie leven nu echt zo goed dat de politie hier ook maar 1 seconde tijd voor vrij zou moeten maken? We hebben heel wat grotere problemen in Nederland dan ons druk te maken om een fucking pride vlag. Er worden aangiftes gesloten, aangiftes over geweld, omdat de politie de resources niet heeft of geen tijd om erin te duiken, maar we zouden ons druk moeten maken om een pride vlag? Kom op zeg, kan ook eens gezien worden als een ludieke actie, er is minder schade aangericht dan het tuig wat schilderijen beklad of snelwegen blokkeert. Ik hoop ook dat de agenten eens goed gelachen hebben en de aangifte hebben gesloten, dit ook maar een beetje serieus nemen bevestigd velen mensen weer waar de prioriteiten in dit land liggen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is en blijft diefstal. Of is het ook prima als ik jouw auto Mercedes vervang door een Toyota omdat ik vind dat dat de betere auto is? Je biljft altijd met je vingers van andermans spullen. Dus ook van Amerikaanse vlaggen als ze niet van jou zijn of welke andere vlag dan ook. Overigens is iedere vlag een verzonnen vlag, natuurlijk.
Agressieve mensen in de supermarkt is niet oké en daar moet op worden ingegrepen. Heeft alleen niets te maken met het onderwerp van dit topic.
Ik denk dat jij je ook drukker maakt over de vlag die van jouw gevel wordt gejat dan over de vlag die de buurman buiten hangt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:19 schreef Tekaschi het volgende:
Sneeuwvlokjes maken zich drukker om een grappige actie en het verwijderen van hun pride vlag dan om de Hamas vlaggen die in onze straten wapperen.
Als het een kwajongenstreek is en ze hangen er een andere vlag voor terug zou ik erom kunnen lachen, ik ben niet zo kleinzielig. Dit was trouwens aan de gevel van het universiteitsgebouw, een openbaar gebouw.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je ook drukker maakt over de vlag die van jouw gevel wordt gejat dan over de vlag die de buurman buiten hangt.
Ga je weer met je jullie en groepen dit en groepen dat.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Er is aangifte gedaan voor een "gestolen" pride vlag, is jullie leven nu echt zo goed dat de politie hier ook maar 1 seconde tijd voor vrij zou moeten maken? We hebben heel wat grotere problemen in Nederland dan ons druk te maken om een fucking pride vlag. Er worden aangiftes gesloten, aangiftes over geweld, omdat de politie de resources niet heeft of geen tijd om erin te duiken, maar we zouden ons druk moeten maken om een pride vlag? Kom op zeg, kan ook eens gezien worden als een ludieke actie, er is minder schade aangericht dan het tuig wat schilderijen beklad of snelwegen blokkeert. Ik hoop ook dat de agenten eens goed gelachen hebben en de aangifte hebben gesloten, dit ook maar een beetje serieus nemen bevestigd velen mensen weer waar de prioriteiten in dit land liggen.
Je druk maken om een pride vlaggetje, waarschijnlijk gedaan door wat studenten, terwijl mensen echte problemen in dit land hebben, waar de sneeuwvlokjes die hierom krijsen zich natuurlijk niet in herkennen.
Demonstranten vervangen Brabantse vlag voor Palestijnse vlag op de TU/e
Zie zelf nou eens hoe eenzijdig je het bekijkt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ga je weer met je jullie en groepen dit en groepen dat.
Het gaat me om deze vlag, in dit geval.
Natuurlijk is dat gewoon diefstal en van diefstal hoor je gewoon aangifte te kunnen doen. Ludieke acties zijn ludiek als ze niet ergens een heel pijnlijke snaar raken. Als politieagenten zomaar mensen uitlachen als ze terecht aangifte doen, zijn ze het ambt niet waard.
Zie zelf nou eens hoe eenzijdig je het bekijkt. Het kan en moet allemaal niet als het niet in jouw straatje past, maar anders moet en kan het allemaal wel.
Over je laatste link hoef ik me eigenlijk niet uit te spreken, maar vooruit: wat mij betreft doen ze daar ook aangifte van, want dat is net zo goed diefstal. Het is niet van jou, je neemt het weg, dan is het diefstal. Vrij simpel, eigenlijk.
Beetje jammer dit. Volgens mij ga ik op een normal manier met je in discussie. Dat is kennelijk niet echt mogelijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zie zelf nou eens hoe eenzijdig je het bekijkt.
- Ik maak mij niet druk om een vlag die vervangen wordt door een Palestina vlag
- Ik maak mij niet druk om een pride vlag die vervangen wordt door een VOC vlag
- Sneeuwvlokjes maken zich niet druk om een vlag die vervangen wordt door een Palestina vlag
- Sneeuwvlokjes maken zich wel druk om een pride vlag die vervangen wordt door een VOC vlag
Juist.
Dat zijn geen spelfouten. Als je ‘nieuwsgierig’ met ch zou schrijven, dat is een spelfout. Dit zijn stomme fouten, die te vermijden zijn door de regels toe te passen die je op school hebt geleerd. Zoals dat de werkwoordsvorm voor de derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd bestaat uit stam +t. Dus dat je zelf meteen ziet dat ‘Dit bevestigd’ nooit correct kan zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jaaaaaaah, het spelfouten argumentje.
Nee, dat is helemaal niet logisch en er is niks gaande. Het zijn theekransjes in de media die gewoon wat zeuren over 'mannen' die dan collectief schuld zouden hebben aan de verkeerde partnerkeuze van een vrouw. Het resulterende geweld, met net ietsje vaker een vrouw als slachtoffer dan een man, wordt gewoon vervolgd en bestraft maar degene die daar totaal geen invloed op hebben en het niet kunnen voorkomen, gewoon normale fatsoenlijke mannen, krigen dan de schuld terwijl degenen die er alle invloed op hebben, de vrouwen, zijn op geen enkele manier onderdeel van de vermindering van het probleem.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 06:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Begrijp ik niet, waarom zou iemand een probleem hebben met het vragen voor aandacht voor geweld tegen vrouwen?
Zolang dat gaande is, lijkt het me logisch dat daar aandacht voor wordt gevraagd.
Het is ook logisch.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 06:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Begrijp ik niet, waarom zou iemand een probleem hebben met het vragen voor aandacht voor geweld tegen vrouwen?
Zolang dat gaande is, lijkt het me logisch dat daar aandacht voor wordt gevraagd.
Tja, vlaggen als de Progress-vlag zijn er niet vanwege de media.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet logisch en er is niks gaande. Het zijn theekransjes in de media die gewoon wat zeuren over 'mannen' die dan collectief schuld zouden hebben aan de verkeerde partnerkeuze van een vrouw. Het resulterende geweld, met net ietsje vaker een vrouw als slachtoffer dan een man, wordt gewoon vervolgd en bestraft maar degene die daar totaal geen invloed op hebben en het niet kunnen voorkomen, gewoon normale fatsoenlijke mannen, krigen dan de schuld terwijl degenen die er alle invloed op hebben, de vrouwen, zijn op geen enkele manier onderdeel van de vermindering van het probleem.
Dat een vlag beschermt tegen geweld, daarvoor mag je wat mij betreft wel enkele Twitter berichten citeren.quote:We zien ook dat er inmiddels magische eigenschappen aan vlaggen worden toegedicht waar de meest fanatieke vlaggenzwaaiers uit de geschiedenis als communisten en fascisten nooit van hebben kunnen dromen. Een rondje Twitter leert ons dat veel mensen echt denken dat zo'n vlag hen beschermt tegen geweld en het weghalen daarvan hen blootstelt aan geweld. Maar het enige wat zo'n vlag doet is een controversiele ideologie uitdragen en dan iedereen die tegen onderdelen van die ideologie is uitmaken voor homohater of misogyn.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
Alles waar die VOC vlag voor staat is ziek, en is een beschamend onderdeel van Nederlandse geschiedenis.
Deze man is ook een beschamend onderdeel van onze geschiedenis.quote:
Dat is ook maar een mening natuurlijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
Alles waar die VOC vlag voor staat is ziek, en is een beschamend onderdeel van Nederlandse geschiedenis.
Ach, dat is ook wat kort door de bocht. Althans historisch gezien.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
Vlaggen zijn puur symboliek, en als mensen dan uit het vervangen voor een VOC vlag dat de afnemende acceptatie van homo's en het geweld tegen homo's van autochtoon rechts komt, dan snap je niet helemaal hoe het werkt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, vlaggen als de Progress-vlag zijn er niet vanwege de media.
Of geweld specifiek gericht op vrouwen niet bestaat, dat laat ik verder bij jou.
[..]
Dat een vlag beschermt tegen geweld, daarvoor mag je wat mij betreft wel enkele Twitter berichten citeren.
Ik heb dat nog nooit gezien.
Vlaggen hebben wel veel symboliek. Dat blijkt nu ook weer, want als dat niet zo was had jij niet op dit bericht gereageerd.
Hoe werkt het dan wel?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vlaggen zijn puur symboliek, en als mensen dan uit het vervangen voor een VOC vlag dat de afnemende acceptatie van homo's en het geweld tegen homo's van autochtoon rechts komt, dan snap je niet helemaal hoe het werkt.
Die zin kan ik eerlijk gezegd niet ontcijferenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vlaggen zijn puur symboliek, en als mensen dan uit het vervangen voor een VOC vlag dat de afnemende acceptatie van homo's en het geweld tegen homo's van autochtoon rechts komt, dan snap je niet helemaal hoe het werkt.
En wordt niet ondersteund door de historische bronnen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat is ook maar een mening natuurlijk.
Je hebt partnergeweld, en omdat dan 8 meer vrouwen per jaar daaraan overlijden dan mannen, zou er een femicideprobleem zijn. Ik kan daar niks mee, ik zoek die partner niet voor hen uit, ik heb daar geen invloed op en de samenleving als geheel ook niet anders dan dat er blijf van mijn lijf huizen moeten zijn. In dat verband is zo'n vlaggetje dus slecths een symbool van een gratuite algemene beschuldiging.quote:
Ok, het ligt dus aan de moslims. Maar hoe verklaart dat de toenemende haat ten opzichte van mensen die afwijken van de norm onder allerlei radicaalrechtse clubjes zoals FvD?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hebt partnergeweld, en omdat dan 8 meer vrouwen per jaar daaraan overlijden dan mannen, zou er een femicideprobleem zijn. Ik kan daar niks mee, ik zoek die partner niet voor hen uit, ik heb daar geen invloed op en de samenleving als geheel ook niet anders dan dat er blijf van mijn lijf huizen moeten zijn. In dat verband is zo'n vlaggetje dus slecths een symbool van een gratuite algemene beschuldiging.
Een ander aspect is cultureel. Eerwraak en algehele islamitische misogynie. Dat is ook geen onderdeel van de achterliggende campagne, maar juist iets waarvan die juist wegkijkt en het dan liever maar algemeniseert met zo'n vlag. Ook daar heb ik geen invloed op, dus dan is zo'n boodschap nogal misplaatst.
Dat is een verzinsel van hun politieke tegenstanders om geen argumenten te hoeven geven voor je eigen alsmaar radicaliserende standpunten en om te doen alsof je een heroische strijd voert terwijl die, lekker makkelijk, al lang gestreden is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ok, het ligt dus aan de moslims. Maar hoe verklaart dat de toenemende haat ten opzichte van mensen die afwijken van de norm onder allerlei radicaalrechtse clubjes zoals FvD?
Nooit overwogen dat je zelf die Don Quichot zou kunnen zijn?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een verzinsel van hun politieke tegenstanders om geen argumenten te hoeven geven voor je eigen alsmaar radicaliserende standpunten en om te doen alsof je een heroische strijd voert terwijl die, lekker makkelijk, al lang gestreden is.
Die mensen hebben geen haat tegen mensen die afwijken van de norm, het is juist woke dat weigert te erkennen dat ze afwijken van de norm. Daarmee valt het de norm aan. De meesten staan er ongeveer net zo in als ik, en vinden het prima dat er drag queens en dark rooms zijn, het is jouw leven in een vrij land, maar willen niet doen alsof het normaal is. Bij GL en D66 zijn ze zo bang van afwijkingen van de norm dat ze doen alsof die afwijkers er niet mogen zijn door te doen alsof de norm er niet is. Al die paradijsvogels moeten per se in het vogelhuisje van huismus gepropt worden of het nou past of niet.
Net als bij racisme, het zijn de windmolens voor Don Quichote.
De VU gedoogt overnachting van pro-Palestijnse studenten, maar slapen mág volgens protocol niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van de VU die geen aangifte hebben gedaan in andere instanties?
?quote:
zie niet wat dit hiermee te maken heeftquote:"Maar van alle keren dat een bepaald volkje regenboogvlaggen stuk maken niet thuis geven"
Dat de VU niet consequent aangifte doet als regels worden overtreden.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
?
[..]
zie niet wat dit hiermee te maken heeft
Heeft alleen niks te maken met de aantijgingen die werden vermeld.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat de VU niet consequent aangifte doet als regels worden overtreden.
Net zoals de pro-Palestinademonstraties in een bepaalde context plaatsvinden, vindt deze actie dat ook. Veel mensen hebben ongenoegen met het activisme en de woke cultuur aan de VU. De studentenraadsverkiezingen reflecteren dat: 45% van de stemmen gingen naar een nieuwe partij die apolitiek en niet-activistisch is en 25% naar een nieuwe partij (de Vrijmoedige Studentenpartij) die uitgesproken anti-woke is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ga je weer met je jullie en groepen dit en groepen dat.
Het gaat me om deze vlag, in dit geval.
Natuurlijk is dat gewoon diefstal en van diefstal hoor je gewoon aangifte te kunnen doen. Ludieke acties zijn ludiek als ze niet ergens een heel pijnlijke snaar raken. Als politieagenten zomaar mensen uitlachen als ze terecht aangifte doen, zijn ze het ambt niet waard.
Zie zelf nou eens hoe eenzijdig je het bekijkt. Het kan en moet allemaal niet als het niet in jouw straatje past, maar anders moet en kan het allemaal wel.
Over je laatste link hoef ik me eigenlijk niet uit te spreken, maar vooruit: wat mij betreft doen ze daar ook aangifte van, want dat is net zo goed diefstal. Het is niet van jou, je neemt het weg, dan is het diefstal. Vrij simpel, eigenlijk.
Die "vreedzame" demonstranten deden nota bene aan lokaalvredebreuk. What's in a name?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heeft alleen niks te maken met de aantijgingen die werden vermeld.
"Maar van alle keren dat een bepaald volkje regenboogvlaggen stuk maken niet thuis geven"
"Pro-Palestina demonstranten die vernielingen aanrichten"
Is beiden niet van toepassing hier. Het gaat hier om vreedzame demonstranten. Er is niks gestolen zoals nu wel het geval.
Pardon?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is ook logisch.
Maar kennelijk zagen de 'VOC-vlag-fans' die vlag als 'woke' en dat vinden ze gevaarlijk voor deze cultuur.
Stupide.
Die regenboogvlag is aanstippen dat er homohaat, transgenderhaat en racistische haat is. Ook een logisch benoemen . En net als de vrouwenvlag met diepe wortels in deze cultuur
Ja, was je maar eens zo kritisch op andere religies en vooral de actualiteit.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En negers ongestraft afschieten en hele eilanden zuiveren van, in de weg van onze handelsbelangen lopende, bruine mensjes. Want die waren niet gristelijk, dus hadden toch geen ziel.
Dus dan gaan we de aversie tegen woke afreageren op homos...quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pardon?
Qua rechten voor minderheden doet Nederland het in het bijzonder en West-Europa in het algemeen al decennia heel erg goed, zeker vergeleken met de rest van de wereld. Mensen immigreren niet massaal naar Afrika, het Midden-Oosten, Azië of Zuid-Amerika.
Dit is precies waarom men dat woke gedoe zo spuugzat is:
1. Totale ontkenning dan wel niet eens besef hebben van de geschiedenis, pretenderen alsof er in de afgelopen anderhalve eeuw geen immense stappen zijn gezet door opeenvolgende generaties, die dit land hebben gemaakt tot een van de welvarendste, vrijste, veilige landen op aarde. Als dan vervolgens zo'n woke figuur maar blijft blaten dat Nederland een toxische gifbelt van racisme en haat is, dan is men daar op een gegeven moment mee klaar.
Waarbij ik kom bij punt 2. Het automatisch al aannemen dát de Nederlander - en de blanke heteroseksuele Nederlander in het bijzonder - bijzonder haatdragend, intolerant, racistisch en homofoob is, en daarom liefst 24/7 bewust gemaakt worden via vlaggen, campagnes, media, cursussen en weet ik wat die goed verdiendende diversiteitstent allemaal verzonnen heeft de afgelopen jaren. Een club die dan weer ontiegelijk selectief is in diens kruistocht tot zuivering van intolerantie in dit land.
"Diep in de wortels van deze cultuur". Juist: homoseksuelen worden i.t.t. andere gebieden op aarde hier niet gekeeld; vrouwen worden hier i.t.t. andere gebieden op aarde niet hun vrijheid ontzegd, noch uitgehuwelijkt; slavernij bestaat hier, i.t.t. andere gebieden op aarde, ook niet meer (al een tijdje).
"Onze cultuur", die jij en Lord_Veternari ten diepste minachten, heeft namelijk wél wat progressie geboekt de afgelopen anderhalve eeuw.
Mijn vraag aan die types, en aan jou, is ook altijd: wanneer is het precies genoeg? Wat is het doel van woke en wanneer denkt men dat te bereiken? Door een stukje textiel te laten fladderen? Door je pronouns overal naast te zetten? Door elke autochtone heterosekuele Nederlander maar in te blijven wrijven hoe verderfelijk hij wel niet is?
Newsflash: dat werkt niet. Sterker nog, het werkt averrechts.
Nee, je gaat het debat aan en wijst woke op hun eigen inherente intolerantie, discriminatie en racisme. Dat ze zelf de grootste aandrijvers zijn van polarisatie, alleen al omdat ze met open armen zijn verwelkomd in academia en derhalve mogen bepalen wat het 'wetenschappelijke' narratief is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus dan gaan we de aversie tegen woke afreageren op homos...
De basis is sowieso fout.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, je gaat het debat aan en wijst woke op hun eigen inherente intolerantie, discriminatie en racisme.
Mja, ik krijg bij jouw reacties altijd het idee alsof je denkt dat alles in Nederland via natuurlijk verloop ontstaan is.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, je gaat het debat aan en wijst woke op hun eigen inherente intolerantie, discriminatie en racisme. Dat ze zelf de grootste aandrijvers zijn van polarisatie, alleen al omdat ze met open armen zijn verwelkomd in academia en derhalve mogen bepalen wat het 'wetenschappelijke' narratief is.
Die consensus daar is thans: "De witte Nederlander deugt niet".
Het is niet ontstaan door woke.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mja, ik krijg bij jouw reacties altijd het idee alsof je denkt dat alles in Nederland via natuurlijk verloop ontstaan is.
En dat is niet mijn ervaring.
Het is precies dezelfde werkwijze als van de klassieke schedelmeters, inderdaad.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De basis is sowieso fout.
Hokjesdenken klassificeert mensen en beperkt ze eendimensionaal tot hun kleurtje, sekse of geaardheid.
De wereld is niet zo simpel.
Als je eenmaal in hokjes denkt, dan zie je niks anders.
Jawel.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is niet ontstaan door woke.
Dat zal een schrale troost zijn voor alle homoseksuele mannen die in gedwongen huwelijken vast zaten, die door hun ouders het huis uit werden gesmeten toen bleek dat ze homo waren, etcquote:Daarom zijn we in Nederland ook al enkele decennia koploper op vrijwel alle goede lijsten. Omdat de Nederlander helemaal geen intolerante, racistische, homofobe inborst heeft.
Dat bepaal jij niet.quote:Die hoeft niet op cursus en een vlaggetje te zwaaien om aan de buitenwereld aan te tonen dat hij deugt
Nee, die is ontstaan eind 19e eeuw en al helemaal na WO II.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
Dat zal een schrale troost zijn voor alle homoseksuele mannen die in gedwongen huwelijken vast zaten, die door hun ouders het huis uit werden gesmeten toen bleek dat ze homo waren, etc
Het is een prachtig staaltje geschiedvervalsing.
[..]
Dat bepaal jij niet.
Toch heeft het tot de jaren tachtig geduurd voordat het enigszins geaccepteerd werd.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die is ontstaan eind 19e eeuw en al helemaal na WO II.
Inmiddels niet meer.quote:En ik zeg niet dat er géén homohaat is, ik zeg dat het uitermate smakeloos is om te pretenderen dat 'de Nederlander' dat is
Woke is een stempel he?quote:en dat daarom overal gevlagd en gecursust moet worden, want kennelijk zit dat erin ingebakken.
Verder, denk je dat zo'n vlag zulke ouders gaat veranderen of zo?
Zou je ook kunnen zeggen wat je ervan vindt dat Nederland wat LGBT-rechten betreft al jaren in de Top 5 staat... van de gehele wereld? Al ver voor woke?
Waar zeg ik dat het uit het niets is ontstaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch heeft het tot de jaren tachtig geduurd voordat het enigszins geaccepteerd werd.
Ik heb je al eens het voorbeeld gegeven van Johnny Jordaan.
Populaire zanger, totdat hij Homo bleek, en toen kregen we de moderne variant van de boekverbranding.
Zijn platen werden demonstratief stuk geslagen op de straten in Nederland...
[..]
Inmiddels niet meer.
Maar tolerantie is flinterdun.
Dat blijkt wel uit de reactie op de progress vlag.
[..]
Woke is een stempel he?
Dat is er nog 'opeens'.
Wat wij nu vanzelfsprekend vinden in Nederland is jarenlang voor gestreden.
En het is een klap in het gezicht van degenen die zich daar in het verleden hard voor hebben gemaakt door net te doen alsof dat allemaal vanzelf is ontstaan.
Nu zie je nog wat homohaat, die tot uiting komt in agressie tegen een vlag.
En dat is best bijzonder.
We hebben veel vlaggen in het straatbeeld van Nederland.
Ik ken er maar een die zwaar bekritiseerd wordt.
Maar we zijn wel heel tolerant wordt er dan gezegd..
Tuurlijk.
Tuurlijk Etto.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het uit het niets is ontstaan.
Nooit gedaan: het is het gevolg van 1. Verlichtingsdenken en secularisering, 2. Wetenschappelijke inzichten en 3. Lessen geleerd uit een bloederig verleden.
Dat bepaal jij niet.quote:Geschiedenis vervalsen is dat ontkennen.
Dat ontkennen van de geschiedenis lijkt wel een beetje je dingetje te worden. Waar komt jouw hekel aan de waarheid vandaan?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het uit het niets is ontstaan.
Nooit gedaan: het is het gevolg van 1. Verlichtingsdenken en secularisering, 2. Wetenschappelijke inzichten en 3. Lessen geleerd uit een bloederig verleden.
Geschiedenis vervalsen is dat ontkennen.
Ach zo, de mensen zijn met geweld de kerken uitgedreven en kregen allemaal nieuwe progressieve ideeën ingeplant in allerlei heropvoedingskampen?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tuurlijk Etto.
Je stelt jezelf bijzonder wereldvreemd op.
[..]
Dat bepaal jij niet.
Welke geschiedenis wordt precies ontkend?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat ontkennen van de geschiedenis lijkt wel een beetje je dingetje te worden. Waar komt jouw hekel aan de waarheid vandaan?
Ja, dat is het bekende argument van je.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach zo, de mensen zijn met geweld de kerken uitgedreven en kregen allemaal nieuwe progressieve ideeën ingeplant in allerlei heropvoedingskampen?
Dat heb ik dus juist wel gedaan; daarom ga ik niet mee in je verhaal dat 'woke' Nederland tolerant heeft gemaakt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat is het bekende argument van je.
Je weet gewoon niet waarover je praat en bent te star om je er echt in te verdiepen.
En ondertussen toon je onverdraagzaamheid richting homos vanwege een vlag.
Hoe zot kun je het krijgen...
Ik beweer dat niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat heb ik dus juist wel gedaan; daarom ga ik niet mee in je verhaal dat 'woke' Nederland tolerant heeft gemaakt.
Dat blijkt uit je eigen reactie.quote:En wat geef je jezelf weg hier... onverdraagzaamheid richting homo's vanwege een vlag...
Waar wordt beweerd dat die vlag voor verandering zorgt?quote:Dat je zelf niet inziet hoe achterlijk die opmerking is, mijn hemel.
Mijn VRAAG was: wat gaat zo'n vlag veranderen bij de ouders uit je voorbeelden?
Een hekel aan woke.quote:Protip: als je je afvraagt waarom mensen een hekel krijgen aan woke, kijk naar je eigen posts. In no time heb je weer de intolerantiekaart getrokken,
Is niet te merken.quote:hetgeen des te tragischer is, als je weet hoe ik op dit forum al jaren strijd tegen (vooral religieuze) tegenstanders van homoseksualiteit.
Nee, he hebt je eigen narratief van p afstand in graniet gehouwen en accepteert niet dat ik dat in twijfel trek.quote:Maar dat is irrelevant: ik heb gedurfd iets van je narratief in twijfel te trekken en te bekritiseren, en zoals woke eigen is, volgt direct daarop een anathema.
Tja, nogmaals: niets van te merken.quote:Typerend ook dat ik jou of Karel nooit zie in topics waar daadwerkelijk homohaat gepropageerd wordt. Geen zorgen, ondanks je frame, blijf ik daar wel actief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |