SPOILER: Spoedcursus 'Help, ik snap er niks van?!'Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij nodigen u uit om uw inzichten en verwachtingen te delen over deze editie van de Olympische Spelen. Welke prestaties verwacht u van TeamNL? Zijn er internationale turners waar we bijzondere aandacht aan moeten besteden? Laten we samen vooruitblikken op deze spannende wedstrijden.
Meer informatie over de Olympische gymnastiekwedstrijden vindt u hier.
Met vriendelijke groet,
Uw FOK!-Sport AI (en een beetje van Moira)
Input voor deze tekst: dit, dit en deze pagina. (En ook deze eerdere Moira OP)
Fuck the EBU.
Volgens mij heb je even gemist dat ze gewoon fucking goed is. Met z'n allen lopen te kwijlen op een voetballer die goed is mag wel maar nu het om turnen gaat mag het niet?quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van dit overdreven gegeil op Biles. Omdat ook voor Biles nog wel iets van normale regels gelden.
Dit. Als ze 'gewoon' goed was dan lag het anders, maar nu is het letterlijk TE goed om iets anders te doen dan vol verbazing toekijken. Of en hoe het buiten de turnhal allemaal gaat boeit me niet en is ook niet relevant voor die 1x per jaar dat ik het WK of de OS kijk.quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Volgens mij heb je even gemist dat ze gewoon fucking goed is.
Ik zie het probleem echt niet.quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:49 schreef kilon het volgende:
Dit. Als ze 'gewoon' goed was dan lag het anders, maar nu is het letterlijk TE goed om iets anders te doen dan vol verbazing toekijken.
Niet als het onrealistisch wordt en er gigantische stappen worden gemaakt zoals ervan uitgaan dat Biles alle normale wetten aan de laars zou lappen en over 4 jaar op haar 31ste nog steeds hetzelfde (of misschien wel beter) niveau zou hebben.quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Volgens mij heb je even gemist dat ze gewoon fucking goed is. Met z'n allen lopen te kwijlen op een voetballer die goed is mag wel maar nu het om turnen gaat mag het niet?
Ik zeg ook nergens dat ze overal goud gaat halen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nogmaals over 4 jaar meedoen is uiteraard realistisch als ze zou willen, van waarde in een teamfinale zie ik ook nog wel, maar individueel goud is niet heel realistisch.
Ik ben dit tijdens m'n werkdag aan het doen dus please bear with mequote:Op maandag 5 augustus 2024 11:49 schreef Ama het volgende:
@:moira Wil je die linkjes weer even plaatsen?
Neem je tijd.quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:51 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik ben dit tijdens m'n werkdag aan het doen dus please bear with me
Als één na laatste op balk, duurt nog een dik uurquote:
En Sporza gaat naar muurklimmenquote:Op maandag 5 augustus 2024 12:09 schreef koffieleuk het volgende:
Voorprogramma van ZouGod dan eindelijk afgewerkt
Ik denk dat je dat mis hebt hoor, Simone weet prima voor haar lichaam te zorgen en dat natuurtalent verdwijnt duidelijk niet zelfs na 2 jaar pauze op 'geriatrische turn-leeftijd'.quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet als het onrealistisch wordt en er gigantische stappen worden gemaakt zoals ervan uitgaan dat Biles alle normale wetten aan de laars zou lappen en over 4 jaar op haar 31ste nog steeds hetzelfde (of misschien wel beter) niveau zou hebben.
Nogmaals over 4 jaar meedoen is uiteraard realistisch als ze zou willen, van waarde in een teamfinale zie ik ook nog wel, maar individueel goud is niet heel realistisch.
Nu tijd voor dezequote:Op maandag 5 augustus 2024 12:10 schreef Moira het volgende:
Omdat ik straks echt ff tussendoor moet werken post ik deze alvast:
Overzichtje dames balk finale
Gemiddelde score goud/brons afgelopen quad
[ afbeelding ]
Kwalificatiescores
[ afbeelding ]
Notabele scores uit teamfinale
Simone Biles 14.366
Sunisa Lee 14.600
Rebeca Andrade 14.133
Notabele scores uit meerkampfinale
Simone Biles 14.566
Flavia Saraiva 14.266
Sunisa Lee 13.666
Livescores
https://olympics.com/en/p(...)ce-beam/fnl-000001--
Nouja niet ‘meer’, nooit geweest. 1e reserve is ‘hopen’ dat iemand uitvalt en dat gebeurde nietquote:
Wat me opviel is dat Qui in team en meerkamp een medaillewaardige balk turnde, maar dus blijkbaar niet in kwalificaties 🙈quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:36 schreef koffieleuk het volgende:
Simone, Suni en Rebeca duidelijk favoriet hier. Zou graag een medaille voor Italië of Roemenië willen zien
Best wel verassend toch met 4-5 dubbelaars vandaag? Dat niemand zich dan afmeldt om misschien net die tiende meer te denken te kunnen pakken door 1 onderdeel te doen vandaag.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:40 schreef Moira het volgende:
[..]
Nouja niet ‘meer’, nooit geweest. 1e reserve is ‘hopen’ dat iemand uitvalt en dat gebeurde niet
Sporzaquote:Op maandag 5 augustus 2024 12:42 schreef franklop het volgende:
Geen nl commentaar bij hbo is wel jammer
Ik denk dat dat argument niet vaak meer voor zal komen met maximaal 2 toestelfinales die iemand op een dag kan turnenquote:Op maandag 5 augustus 2024 12:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Best wel verassend toch met 4-5 dubbelaars vandaag? Dat niemand zich dan afmeldt om misschien net die tiende meer te denken te kunnen pakken door 1 onderdeel te doen vandaag.
Ja dat gaat niet op het strand in Frankrijkquote:
Engels commentaar is prima met Denusia Francisquote:Op maandag 5 augustus 2024 12:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja dat gaat niet op het strand in Frankrijk
Daarom heb ik dus Ziggo.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja dat gaat niet op het strand in Frankrijk
Misschien leren de Chinezen dan ook eens in te zetten op longevity en mee te veranderen met de sport, vind het al heel wat dat ze er 20+ers tussen hebben zitten dit jaar. Hoewel die alsnog 12 lijken omdat hun hele lichamelijke ontwikkeling in hun jeugd al kapot is geturnd.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:46 schreef koffieleuk het volgende:
Behalve de zilver op brug is deze Spelen voor de Chinese dames wel een deceptie
Ja das mooi! Lijkt mentaal nog wel wat verbetering nodigquote:Op maandag 5 augustus 2024 12:47 schreef Moira het volgende:
[..]
Misschien leren de Chinezen dan ook eens in te zetten op longevity en mee te veranderen met de sport, vind het al heel wat dat ze er 20+ers tussen hebben zitten dit jaar. Hoewel die alsnog 12 lijken omdat hun hele lichamelijke ontwikkeling in hun jeugd al kapot is geturnd.
Het toestel aanraken met kont/lijf op een moment dat dat niet zou moeten.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat telt ook alweer als val op de balk? @:Moira
Dus dit was een val?quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:48 schreef Moira het volgende:
[..]
Het toestel aanraken met kont/lijf op een moment dat dat niet zou moeten.
Ik had het echt net gemist en ook de herhaling gemistquote:
oeh ja nee handen misschien niet. maar denk alsnog wel 0.5 aftrekquote:Op maandag 5 augustus 2024 12:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus dit was een val?Of handen niet?
Ja, dan tel ik hem niet als val. Dit wel.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:50 schreef Moira het volgende:
[..]
oeh ja nee handen misschien niet. maar denk alsnog wel 0.5 aftrek
Val is executie, daar kan niet tegen in beroep worden gegaan. D-score wel, dus het kan zijn dat ze het element waarop ze 'viel' niet volledig hebben meegeteld en zij vindt dat dat wel had gemoetenquote:Op maandag 5 augustus 2024 12:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Chinese in beroep, zal wel over de 'val' gaan
Gewoon het hele zaakje even naar binnen drukken voor de oefening.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Daarom doen de mannen dus geen balk.
Ja dit was haar laatste finale deze OS, wel stom om zo te eindigen als dat ook met een medaille had gekund!quote:
Italië of China, maar je weet maar nooitquote:
Podium ligt wel open nu (iig voor 1/3e)quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:57 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Italië of China, maar je weet maar nooit
Ik denk dat ze het eerste bedoeltquote:Op maandag 5 augustus 2024 12:57 schreef Moira het volgende:
Oh Denusia zegt net dat "hand on the beam can also be a whole mark off", maar is me alsnog niet duidelijk of dat dan -1.0 is voor een val of een cumulatie van -0.5 -0.3 -0.2
Twee finales starten en halverwege weggaanquote:
Ik kan niet eens normaal op die balk springen en blijven staan.quote:
volgens mij is het alleen een sokje aan d'r draai-voet en tape aan de anderequote:Op maandag 5 augustus 2024 12:59 schreef TAmaru het volgende:
ik kan daar niet tegen, van die korte sokjes
sowieso al niet, maar al helemaal niet bij het turnen
klopt denk ik!quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:00 schreef Moira het volgende:
[..]
volgens mij is het alleen een sokje aan d'r draai-voet en tape aan de andere
Bij ons zou het een flinke knal zijn terwijl het bij hun er zo licht uitzietquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:00 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik kan niet eens normaal op die balk springen en blijven staan.
ik zou daar helemaal naar van worden, als je alle concurrenten de hele tijd een high-five moet geven of moet omhelzen. ik zou liever even in mijn bubbel kruipen.quote:
Is geen verplichting toch?quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:02 schreef TAmaru het volgende:
[..]
ik zou daar helemaal naar van worden, als je alle concurrenten de hele tijd een high-five moet geven of moet omhelzen. ik zou liever even in mijn bubbel kruipen.
Is het normaal dat er zoveel vallen? Ik kijk net tien minuten.quote:
Ik zou zeggen knotsgek, maar dat komt later deze week nog denk ikquote:
Is wel beetje typisch voor balk, volgens mij is er wel eens een OS of WK geweest waarbij er 2 van de 8 niet vielen en dat waren dan goud en zilverquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:04 schreef Ama het volgende:
[..]
Is het normaal dat er zoveel vallen? Ik kijk net tien minuten.
nee maar lijkt wel een beetje de cultuur te zijnquote:
Er staat me iets bij van dat dat er eentje was dat er dus 6 vielen, waaronder Simone Biles die alsnog brons won, en goud+zilver dan ging naar de 2 die niet vielen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hoeveel vielen er toen bij Wevers?
oefquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:05 schreef koffieleuk het volgende:
Meer de Iordache dan de Ponor genen wat betreft presteren in finales
Zoiets was het vgm ookquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:06 schreef Moira het volgende:
[..]
Er staat me iets bij van dat dat er eentje was dat er dus 6 vielen, waaronder Simone Biles die alsnog brons won, en goud+zilver dan ging naar de 2 die niet vielen.
Ja, dat is voor de pirouettes juist de bedoeling, blote voeten met magnesium zijn dan gauw stroef om fijn door te draaien, vandaar dat sommigen voor zo'n klein sokje kiezen. Je ziet het op vloer ook soms.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:06 schreef TAmaru het volgende:
@:Moira waarom kiezen sommige turnsters voor een sok of tape en andere voor blote voeten? heb je met een sok aan niet veel minder grip op de balk?
Volgens mij vielen de nummer 4 en 5 ook niet, maar waren wel oefeningen met veel andere fouten waardoor Biles brons paktequote:Op maandag 5 augustus 2024 13:06 schreef Moira het volgende:
[..]
Er staat me iets bij van dat dat er eentje was dat er dus 6 vielen, waaronder Simone Biles die alsnog brons won, en goud+zilver dan ging naar de 2 die niet vielen.
Ja zoiets inderdaad. Vielen er ook veel in ieder geval.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:06 schreef Moira het volgende:
[..]
Ah ja kan ook, en Biles moeilijkheid dan groot genoeg verschil voor de andere non-vallersquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij vielen de nummer 4 en 5 ook niet, maar waren wel oefeningen met veel andere fouten waardoor Biles brons pakte
Had Sunisa eigenlijk een sokje aan? Was wel typisch zo'n "landt en glij uit" voorbeeld wat kan gebeuren met zo'n sokje aanquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:08 schreef koffieleuk het volgende:
Sokjes helpen vooral bij de pirouette geloof ik, lijkt me dat de eventuele gladheid dan een risico is wat ze nemen
Gister wel de mooiste van Céline gehoord: "En hier moet hij dan het toestel verlaten"quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:09 schreef franklop het volgende:
"We see her again on the floor" zeiden ze bij Eurosport bij de herhaling terwijl ze van de balk viel. Dat vond ik dan prima timing
quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:09 schreef franklop het volgende:
"We see her again on the floor" zeiden ze bij Eurosport bij de herhaling terwijl ze van de balk viel. Dat vond ik dan prima timing
en zou het dan geen extra risico zijn om te vallen/van de balk te glijden? maar dat nemen ze dan voor lief?quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:07 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja, dat is voor de pirouettes juist de bedoeling, blote voeten met magnesium zijn dan gauw stroef om fijn door te draaien, vandaar dat sommigen voor zo'n klein sokje kiezen. Je ziet het op vloer ook soms.
Leek haar moeder welquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:09 schreef BlauwePhlox het volgende:
Die make-up leert ze van haar coach denk ik.😅
Ja dat zijn dingen waar ze dan tot in den treure toe op hebben getraind om die afweging te maken, welk risico ze nemen en welke juist niet. Verschilt ook per turnster wat ze fijn vinden enzoquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
en zou het dan geen extra risico zijn om te vallen/van de balk te glijden? maar dat nemen ze dan voor lief?
blijft toch fascinerend dat zo'n balk zo lastig is dat zelfs de allerbesten ter wereld moeite hebben om erop te blijven staan
Is mogelijk.quote:
quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:12 schreef BlauwePhlox het volgende:
[..]
Ze wordt gecoacht door haar moeder lees ik nu inderdaad.🤭
ik ook zegquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:13 schreef Moira het volgende:
[..]blij dat ik geen make-up advies van mijn moeder aanneem
Qua uitvoering was D'Amato ruim een punt beter dan de Chinees, maar qua moeilijkheid was de Chinees bijna een punt beterquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:14 schreef Szura het volgende:
Ik heb er geen verstand van maar dit was toch een veel betere oefening dan die Chinese? Niet zo heel groot verschil.
Britten drinken teveel.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Britten denken dat Biles nooit van de balk valt.
Gebeurde in 2016 ook.
Gok het ook jaquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat gaat weer brons met een val worden
Is vaker gebeurd met Simone omdat haar moeilijkheid dan gewoon ruim genoeg is, dat is dan ook alsnog terecht brons als je zo goed bent dat anderen je zelfs met val niet kunnen inhalenquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:17 schreef kilon het volgende:
Brons met val zou niet mogen kunnen tenzij er maar twee in totaal niet zijn gevallen.
Ik was ook absoluut van 5 goud uit gegaan!quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Slecht voor mijn Nostradamus overigens. Geen 5 goud.
Waarschijnlijk kijken hoe ze haar alsnog meer kunnen scorenquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:19 schreef Moira het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom dit zo lang duurt dan, alle elementen werden gewoon geturnd
Dat is wel lastig te zeggen, want de val zelf is -1.0, maar bij een val komen ook andere executie-aftrekken zoals wiebeltjes die ook steeds -0.1 of -0.3 of zelfs -0.5 zijn, en soms mis je combinaties door de val waardoor je D-score ook een paar tiendes misloopt. Een val is dus vaak kostbaarder dan een punt, ze had eerder richting de 14.500 gezeten denk ik andersquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:21 schreef TAmaru het volgende:
wow zo laag??
zelfs zonder val had ze nu niet op de eerste plek gestaan
Die wiebel ervoor wordt ook zwaar aangerekendquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:21 schreef TAmaru het volgende:
wow zo laag??
zelfs zonder val had ze nu niet op de eerste plek gestaan
in de uitoefening niet, wel in de moeilijkheid.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:23 schreef Em31 het volgende:
Ik heb er totaal geen verstand van, is dit beter dan de Italiaanse?
Als je dat niet doet krijg je aftrekquote:
Ohquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:24 schreef Moira het volgende:
[..]
Als je dat niet doet krijg je aftrekIs een verplichte requirement (element laag bij de balk)
Die Chinees pakte zelfs de balkquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:26 schreef TAmaru het volgende:
misschien toch veel aftrek voor die wobbles? ze viel er twee keer bijna af, Andrade
6.1 dus ze heeft 0.4 op D misgelopenquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat was uitgangsscore van Andrade in de Q?
Die had veel combinatiebonus met de sprongen en zo, dat ziet er idd wat minder indrukwekkend uitquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vond het geen wonderoefening, maar minder dan die Chinese was het niet.
Dat kost haar een medaille.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:27 schreef Moira het volgende:
[..]
6.1 dus ze heeft 0.4 op D misgelopen
Dat zeggen de Britten van de HBO nu ja.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Misschien te safe oefening gedaan wegens de andere scores.
Ik vraag me af of ze in beroep gaat (dat kan nu nog omdat ze de laatste was), het kost haar dan zilver want met die 0.4 D erbij had ze 14.333 gehadquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat kost haar een medaille.
Ja in deze trainwreck van een balkfinale absoluutquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:28 schreef heywoodu het volgende:
Even teruggekeken maar d'Amato verdiende het goud wel echt.
Ja dat is wel een mentaal dingetje hoorquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:28 schreef BlauwePhlox het volgende:
Biles stormde zo ongeveer de zaal uit. Zag net al dat ze zo snel mogelijk weg wilde. Benieuwd of ze dit op de vloer in haar voordeel in kan zetten of juist niet.
Tot terugkijks/lees danquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:29 schreef koffieleuk het volgende:
Moet helaas de rest laten schieten, hopen op een brons voor Sabrina op vloer
Top twee daar mag duidelijk zijn
Ik vond die ook beter dan Andrade, maar zilver voor Andrade tegenover die rommelige oefening vol fouten van de Chinese had me wel logisch geleken.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:28 schreef heywoodu het volgende:
Even teruggekeken maar d'Amato verdiende het goud wel echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |