Lekker gewerkt!quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:41 schreef hollandia02 het volgende:
Een Iraanse bron beweert dat de raket die gisteravond in de hoofdstad Teheran het huis van de politieke leider van Hamas, Ismail Haniyeh, trof en resulteerde in zijn dood, werd gelanceerd door een Isralisch vliegtuig dat zich buiten het Iraanse luchtruim bevond.
Dat is precisie waar je U tegen zegt
Dat denk ik dus ook. Gaat dit veel uithalen? Sorry, ik volg die hele oorlog totaal nietquote:Op woensdag 31 juli 2024 07:33 schreef Jed1Gam het volgende:
The King is dead, long live the King. - Ad infinitum
Ik hoop eigenlijk dat de Palestijnen wel zien dat Hamas ze eigenlijk niet veel beter behandelt dan Isral, met hun menselijke schilden en de eindeloze ellende die ze afroepen over de ruggen van de Palestijnen. Wat een verachtelijke organisatie is Hamas.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:54 schreef Mikeytt het volgende:
Denken mensen nou serieus dat het ombrengen van een leider van een verzetsbeweging iets positiefs brengt? De geschiedenis laat wat anders zien.
Dit is gewoon brandstof voor nieuwe Hamas sympathisanten. Dit is een probleem dat niet met oorlog en bloedvergiet opgelost moet worden.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:54 schreef Mikeytt het volgende:
Denken mensen nou serieus dat het ombrengen van een leider van een verzetsbeweging iets positiefs brengt? De geschiedenis laat wat anders zien.
Dit is gewoon brandstof voor nieuwe Hamas sympathisanten. Dit is een probleem dat niet met oorlog en bloedvergiet opgelost moet worden.
Strakke baard had hij wel.quote:Op woensdag 31 juli 2024 05:50 schreef Aether het volgende:
Hamas leader Haniyeh assassinated in Tehran
https://www.timesofisrael(...)assinated-in-tehran/
Hamas politburo head Ismail Haniyeh has been assassinated in Tehran, Iran’s Revolutionary Guards says in a statement carried by state media.
One of Haniyeh’s body guards was also killed, the IRGC says.
[ afbeelding ]
Eens. Het probleem is nu wel dat Hamas het enige verzet is wat nog overgebleven is. Zonder Hamas vrees ik een hele snelle genocide.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat de Palestijnen wel zien dat Hamas ze eigenlijk niet veel beter behandelt dan Isral, met hun menselijke schilden en de eindeloze ellende die ze afroepen over de ruggen van de Palestijnen. Wat een verachtelijke organisatie is Hamas.
Ik ben tegen de genocide in Palestina, maar Hamas moet uitgeroeid worden. Maar net als jij ook wel zorgen over een eventuele plaatsvervanger van Hamas.
De Mossad bedoel je.quote:
Hamas is in het kader van de afgelopen decennia vooral een oorzaak van het geweld vanuit en tegen de Palestijnen. Zonder die katalysator verwacht ik dat er helemaal geen genocide komt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Eens. Het probleem is nu wel dat Hamas het enige verzet is wat nog overgebleven is. Zonder Hamas vrees ik een hele snelle genocide.
Ga toch weg met je “genocide “ trol. Als je ziet hoe Isral in Teheran met zulke precisie iemand om kan leggen, denk je dan dat ze in Gaza niet binnen een maand een echte genocide hadden kunnen uitvoeren als ze dat gewild hadden?quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Eens. Het probleem is nu wel dat Hamas het enige verzet is wat nog overgebleven is. Zonder Hamas vrees ik een hele snelle genocide.
Je weet dat er 2 miljoen palestijnen in Isral wonen he?quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zonder Hamas vrees ik een hele snelle genocide.
Misschien had Isral juist wat meer van deze precisiebommen moeten gebruiken in Gaza. De teller staat inmiddels op 40/45 duizend dode Palestijnen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:24 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ga toch weg met je “genocide “ trol. Als je ziet hoe Isral in Teheran met zulke precisie iemand om kan leggen, denk je dan dat ze in Gaza niet binnen een maand een echte genocide hadden kunnen uitvoeren als ze dat gewild hadden?
Van wie een 1/3 Hamas-terroristen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Misschien had Isral juist wat meer van deze precisiebommen moeten gebruiken in Gaza. De teller staat inmiddels op 40/45 duizend dode Palestijnen.
Bedankt voor het onderschrijven van mijn puntquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:41 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Van wie een 1/3 Hamas-terroristen.
Op zich kun je dit ook omdraaien: als ze met zulke precisie kunnen werken, waarom moeten er dan zoveel burgers om de doelen heen dood in andere gevallen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:24 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ga toch weg met je “genocide “ trol. Als je ziet hoe Isral in Teheran met zulke precisie iemand om kan leggen, denk je dan dat ze in Gaza niet binnen een maand een echte genocide hadden kunnen uitvoeren als ze dat gewild hadden?
De Poolse druifjes zijn zuur.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:42 schreef Bezsen het volgende:
Moge Isral en al haar bondgenoten vernietigd worden
Dat staat los van of iets een genocide is.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Je weet dat er 2 miljoen palestijnen in Isral wonen he?
Wel eens in Haifa geweest?
Jij bent zelf waardeloos.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Weinig mis mee, Hamas en Isral zijn beide waardeloos.
Jouw definitie van genocide is de meest extreme vorm. Genocide bestaat in verschillende vormen en gradaties.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:24 schreef nixxx het volgende:
[..]
In de meeste gevallen verschuilt Hamas zich tussen burgers en maken ze zich niet duidelijk bekend. En niet elke aanval van Isral in Gaza is zo goed voorbereid. Als een unit aangevallen wordt en luchtsteun of artillerie aanvraagt dan is er natuurlijk veel meer risico op burgerdoden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op zich kun je dit ook omdraaien: als ze met zulke precisie kunnen werken, waarom moeten er dan zoveel burgers om de doelen heen dood in andere gevallen?
Het antwoord is denk ik niet heel hoopvol, namelijk dat we het nu over die Shukr en Haniyeh hebben, maar in elk geval in Beiroet zijn er veel doden gevallen buiten het doel bij de aanval en ik verwacht in Teheran eigenlijk ook. De meeste precisiebombardementen zijn eigenlijk helemaal niet zo precies en de succesverhalen zien we de gelikte filmpjes vooral van.
Als Isral "genocide" zou plegen op palestijnen, dan zouden die palestijnen in Isral toch ook niet veilig zijn ofwel?quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat staat los van of iets een genocide is.
De Isralirs slachten Palestijnen toch ook gewoon af? Neem dat ziekenhuis als voorbeeld. Gewoon tientallen onschuldige mensen. Het verweer 'ja maar Hamas gebruikt ze als menselijk schild' werkt voor mij niet. Je slacht die mensen alsnog af. Je wilt je doel behalen (Hamas uitschakelen) en neemt daar op de koop bij toe dat er tienduizenden onschuldige Palestijnen bij omkomen. Misschien geen genocide zoals hij gedefinieerd is. Maar mag je het dan wel een ordinaire slachtpartij noemen? Maar ik begrijp dat pro Isralirs dat niet zo fijn vinden en het liever collateral damage noemen. Dat bekt net wat lekkerderquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:12 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Als Isral "genocide" zou plegen op palestijnen, dan zouden die palestijnen in Isral toch ook niet veilig zijn ofwel?
Wat de Nazi's deden, de Servirs, de Rwandezen, dat was genocide...
Goed zo. Is dat niet die waarvan ze dachten dat die in Qatar zat?quote:Op woensdag 31 juli 2024 05:53 schreef Aether het volgende:
Hoogste Hamas-leider gedood bij moordaanslag in Iran
https://nos.nl/l/2531018
De hoogste leider van Hamas, Ismail Haniyeh, is vandaag gedood in de Iraanse hoofdstad Teheran. De militante beweging heeft dat bekendgemaakt in een verklaring. Vanuit Isral is nog niet gereageerd op het nieuws.
Inderdaad zeg, hoe durven die Isralirs te schieten op de Hamas leden, ze kunnen beter vriendelijk vragen of ze even apart willen gaan staan van hun burgerschilden voordat ze gaan schieten, en als Hamas dan nee zegt moet Isral maar gewoon genoegen mee nemen. Wat een stelletje padjakkers die Isralirs, beetje onschuldige doden maken als ze worden beschoten door Hamas, hoe durven ze !!quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De Isralirs slachten Palestijnen toch ook gewoon af? Neem dat ziekenhuis als voorbeeld. Gewoon tientallen onschuldige mensen. Het verweer 'ja maar Hamas gebruikt ze als menselijk schild' werkt voor mij niet. Je slacht die mensen alsnog af. Je wilt je doel behalen (Hamas uitschakelen) en neemt daar op de koop bij toe dat er tienduizenden onschuldige Palestijnen bij omkomen. Misschien geen genocide zoals hij gedefinieerd is. Maar mag je het dan wel een ordinaire slachtpartij noemen? Maar ik begrijp dat pro Isralirs dat niet zo fijn vinden en het liever collateral damage noemen. Dat bekt net wat lekkerder
Welke genocide? 9 maanden later inmiddels en de grote meerderheid van de pali's zijn nog in leven. De overgrote meerderheid zelfs.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat staat los van of iets een genocide is.
Hij maakte een snoepreisje naar Iran, dat kostte hem zijn leven.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Goed zo. Is dat niet die waarvan ze dachten dat die in Qatar zat?
Het hele fabeltje van preciesie oorlog en sugical operations etc. is ontstaan tijdens de golfoorlog, pure VS propaganda. oorlog is altijd smerig en er is altijd "collateral damage", weer zo een eufemismequote:Op woensdag 31 juli 2024 09:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Misschien had Isral juist wat meer van deze precisiebommen moeten gebruiken in Gaza. De teller staat inmiddels op 40/45 duizend dode Palestijnen.
Precies. We moeten niet zeuren als de teller straks op 100/150k staat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het hele fabeltje van preciesie oorlog en sugical operations etc. is ontstaan tijdens de golfoorlog, pure VS propaganda. oorlog is altijd smerig en er is altijd "collateral damage", weer zo een eufemisme
Terroristen die de eigen bevolking als wapen en schild gebruikt kun je niet bestrijden zonder dat er "onschuldige" slachtoffers vallen.
Zo beredeneerd was er in Srebrenica ook geen genocide, lijkt me niet helemaal juistquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke genocide? 9 maanden later inmiddels en de grote meerderheid van de pali's zijn nog in leven. De overgrote meerderheid zelfs.
Israel doet iets niet goed hoor, als het al een genocide is.
Zie jij Israel complete groepen afvoeren, vastbinden en executeren?quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zo beredeneerd was er in Srebrenica ook geen genocide, lijkt me niet helemaal juist
Maar dat maakt ze geen haar beter dan Hamas. Beide partijen slachten mensen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, hoe durven die Isralirs te schieten op de Hamas leden, ze kunnen beter vriendelijk vragen of ze even apart willen gaan staan van hun burgerschilden voordat ze gaan schieten, en als Hamas dan nee zegt moet Isral maar gewoon genoegen mee nemen. Wat een stelletje padjakkers die Isralirs, beetje onschuldige doden maken als ze worden beschoten door Hamas, hoe durven ze !!
Zo beredeneerd was 7 oktober ook genocide.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zo beredeneerd was er in Srebrenica ook geen genocide, lijkt me niet helemaal juist
Volgens mij werd het executeren pas later duidelijkquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zie jij Israel complete groepen afvoeren, vastbinden en executeren?
... Dat zagen we daar wel.
Ook dat ja. Maar bovenal enorm knap van de Mossad.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel gnant voor de Iraanse garde, klaarblijkelijk zat die in een safe house van hen.
7 oktober voldoet ook aan de definitie van genocide.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij werd het executeren pas later duidelijk
Voor de zekerheid. Ik heb het over Srebrenica en niet over die zogenaamde genocide in Gaza
lol watquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
7 oktober voldoet ook aan de definitie van genocide.
Wat is die definitie?quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
7 oktober voldoet ook aan de definitie van genocide.
De Europese cultuur actief vernietigen doen wij helaas zelf door al dat kansloze moslimvolk binnen te halen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:39 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Waarom cuck jij voor een land dat de Europese cultuur actief vernietigd
Dus de Amerikanen, Engelsen, Canadezen pleegden ook genocide tijdens WW2?quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De Isralirs slachten Palestijnen toch ook gewoon af? Neem dat ziekenhuis als voorbeeld. Gewoon tientallen onschuldige mensen. Het verweer 'ja maar Hamas gebruikt ze als menselijk schild' werkt voor mij niet. Je slacht die mensen alsnog af. Je wilt je doel behalen (Hamas uitschakelen) en neemt daar op de koop bij toe dat er tienduizenden onschuldige Palestijnen bij omkomen. Misschien geen genocide zoals hij gedefinieerd is. Maar mag je het dan wel een ordinaire slachtpartij noemen? Maar ik begrijp dat pro Isralirs dat niet zo fijn vinden en het liever collateral damage noemen. Dat bekt net wat lekkerder
Nee.quote:
7 Oktober voldeed aan punt 1 en 2. En 3,4 en 5 kun je zeggen dat van toepassing is op de gijzelaars.quote:In 1948, the United Nations Genocide Convention defined genocide as any of five "acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group". These five acts were: killing members of the group, causing them serious bodily or mental harm, imposing living conditions intended to destroy the group, preventing births, and forcibly transferring children out of the group. Victims are targeted because of their real or perceived membership of a group, not randomly
Eerder door partijen in de regering te kiezen die cultuur afdoen als "linkse hobby's".quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De Europese cultuur actief vernietigen doen wij helaas zelf door al dat kansloze moslimvolk binnen te halen.
Genocide is nou juist heel erg duidelijk gedefinieerd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Jouw definitie van genocide is de meest extreme vorm. Genocide bestaat in verschillende vormen en gradaties.
Misschien omdat dat teveel burgerdoden zou kunnen veroorzaken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:42 schreef Basp1 het volgende:
Waarom heeft Isral niet al veel eerder zo'n precisie bom op deze man in Qatar laten vallen?
Het is in ieder geval opvallend dat men gewacht heeft totdat deze man een keer in Iran kwam.
Omdat Qatar weer een soort van westerse bondgenoot is en er een heel grote Amerikaanse luchtmacht basis staat.. dan moeten de Amerikanen weer uitleggen waarom ze de Israli’s niet tegengehouden hebben of de Qataris niet gewaarschuwd hebben.. en die Hamas lui zitten of zaten iig in een van die top hotels, dus dat levert zeker slachtoffers op die uit verschillende landen komen, dus enorme politieke backlashquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:42 schreef Basp1 het volgende:
Waarom heeft Isral niet al veel eerder zo'n precisie bom op deze man in Qatar laten vallen?
Het is in ieder geval opvallend dat men gewacht heeft totdat deze man een keer in Iran kwam.
Het is meer dan het massaal doden. Bijvoorbeeld https://en.m.wikipedia.or(...)an_War&diffonly=truequote:Op woensdag 31 juli 2024 10:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Genocide is nou juist heel erg duidelijk gedefinieerd.
Dan moet Hamas een nieuwe leider aanwijzen die vervolgens roept dat de oorlog doorgaat en tegelijk zelf veilig in een luxe hotel in Qatar gaat leven. Dat is aan de bevolking van Gaza onderhand moeilijk uit te leggen denk ik.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:19 schreef Toefjes het volgende:
Ik heb geen medelijden met de man of nabestaanden, maar dit zal natuurlijk zorgen voor een nieuwe escalatie en een nog fanatiekere nieuwe leider van Hamas.
Misschien een drone.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:36 schreef Ulx het volgende:
Ik ben benieuwd of het wel een luchtaanval was zoals ik hier en daar lees. Mij lijkt dat een vliegtuigbom/raket wel meer schade had aangericht.
Maar een Mossad actie in Teheran zou wel helemaal een afgang voor het regime van Iran zijn.
Klopt. Toen de beelden uitkwamen. Misselijke zooi, en maar lachen die schutters.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij werd het executeren pas later duidelijk
Voor de zekerheid. Ik heb het over Srebrenica en niet over die zogenaamde genocide in Gaza
Aged like milk.quote:
De bevolking van gaza?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:46 schreef Ulx het volgende:
Wie krijgt nu de miljarden die hij achterover heeft gedrukt?
quote:Ex-President Khatami praises Haniyeh as ‘key figure against terrorism’
Former Iranian President Mohammad Khatami expressed his condolences on the killing of Ismail Haniyeh, praising him as a “key figure in the resistance against terrorism and occupation.”
https://www.iranintl.com/en/liveblog/hamas-leader-killed-iran
Als het een soort van westerse bondgenoot is zou de politie in Qatar deze sujet toch ook opgepakt kunnen hebben en vervolgens uitleveren..quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
Omdat Qatar weer een soort van westerse bondgenoot is en er een heel grote Amerikaanse luchtmacht basis staat.. dan moeten de Amerikanen weer uitleggen waarom ze de Israli’s niet tegengehouden hebben of de Qataris niet gewaarschuwd hebben.. en die Hamas lui zitten of zaten iig in een van die top hotels, dus dat levert zeker slachtoffers op die uit verschillende landen komen, dus enorme politieke backlash
Nu je het zegt. Haniyeh's ondergang geeft Hamas een uitweg om zich over te geven en een eind te maken aan de oorlog. Benieuwd of ze de kans grijpen. Het kan ook een stammenstrijd worden tussen degenen die deze verloren strijd zat zijn en de lui die nog steeds denken dat ze wat kunnen eisen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:02 schreef CarbonC het volgende:
In tegenstelling tot de complete vernietiging van de bevolking in Gaza is deze gerichte actie wel een goede reactie op de misdaden van 7 oktober.
De Saudi’s moeten eigenlijk niets van Qatar hebben.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
Omdat Qatar weer een soort van westerse bondgenoot is en er een heel grote Amerikaanse luchtmacht basis staat.. dan moeten de Amerikanen weer uitleggen waarom ze de Israli’s niet tegengehouden hebben of de Qataris niet gewaarschuwd hebben.. en die Hamas lui zitten of zaten iig in een van die top hotels, dus dat levert zeker slachtoffers op die uit verschillende landen komen, dus enorme politieke backlash
Omdat Qatar geen vijand is en ze die te vriend willen houden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:42 schreef Basp1 het volgende:
Of zou het aan de gevonden lichamen te zien zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Toen de beelden uitkwamen. Misselijke zooi, en maar lachen die schutters.
Dan nog, de IDF heeft niet deze mogelijkheid om dat te doen met burgers. Iedereen heeft een mobieltje en als dit soort praktijken er al hadden geweest, was het al lang op internet te zien.
Dat is dus een vals dilemma, waar Hamas geen onderscheid maakt tussen burgers en militaire doelen (of ben je 7 oktober alweer “vergeten”?) doet Isral over het algemeen meer zijn best (of ben je de waarschuwingen van Isral ook alweer “vergeten” ?) om burgerslachtoffers te voorkomen, zelfs al doet Hamas zijn stinkende best door tussen burgers te verschuilen en elk slachtoffer maximaal uit te melken (of ben je “vergeten” dat Hamas uitsluitend in slachtoffers praat en nooit in militaire verliezen?)quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Maar dat maakt ze geen haar beter dan Hamas. Beide partijen slachten mensen.
Dezelfde saudies die het salafisme flink financieel blijven steunen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:15 schreef Mylene het volgende:
[..]
De Saudi’s moeten eigenlijk niets van Qatar hebben.
[ x ]
Pure bullshit.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of zou het aan de gevonden lichamen te zien zijn.
Hamas claimt al twee keer een massagraf gevonden te hebben met vastgebonden lichamen waarbij de mensen waren gexecuteerd alleen ze laten ondertussen ook bewust geen onafhankelijk waarnemers toe dus we kunnen dat wel naar het rijk der fabelen verwijzen
Blijkbaar scheelt het of je doelwit tussen burgers is gaan zitten of niet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:41 schreef hollandia02 het volgende:
Een Iraanse bron beweert dat de raket die gisteravond in de hoofdstad Teheran het huis van de politieke leider van Hamas, Ismail Haniyeh, trof en resulteerde in zijn dood, werd gelanceerd door een Isralisch vliegtuig dat zich buiten het Iraanse luchtruim bevond.
Dat is precisie waar je U tegen zegt
Ach, meneer had wel wat schendingen van mensenrechten aan zijn kerfstok hangen…quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:19 schreef Origami94 het volgende:
Check al die sneukeuzen juichen voor de dood van een generaal in een oorlog dat alleen slachtoffers kent (zoals elke oorlog) voor een van de partijen die ze niet eens kennen.
Net zo sneu van de mensen die gaan juichen voor Rusland of Oekraine, ga een hobby zoeken!
Natuurlijk, die verkopen ook olie.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:15 schreef Mylene het volgende:
[..]
De Saudi’s moeten eigenlijk niets van Qatar hebben.
[ x ]
Mooi. Oppakken en berechten voor de ICC. Samen met Netanyahu erbij.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, meneer had wel wat schendingen van mensenrechten aan zijn kerfstok hangen…
Missen we niks aan.
En heb jij al een boeiende hobby?
Ben het met je eens dat het jammer is dat Netanyanu en Isral altijd alleen maar een ‘foei’ krijgen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Mooi. Oppakken en berechten voor de ICC. Samen met Netanyahu erbij.
Check deze ziedend zijn over de dood van zn held.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:19 schreef Origami94 het volgende:
Check al die sneukeuzen juichen voor de dood van een generaal in een oorlog dat alleen slachtoffers kent (zoals elke oorlog) voor een van de partijen die ze niet eens kennen.
Net zo sneu van de mensen die gaan juichen voor Rusland of Oekraine, ga een hobby zoeken!
als je mij wilt beschuldigen van het adoreren van mensen die talloze doden op hun geweten hebben ben je niet goed snikquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:45 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Check deze ziedend zijn over de dood van zn held.
Ik weet niet of oppakken nog veel zin heeft hierquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Mooi. Oppakken en berechten voor de ICC. Samen met Netanyahu erbij.
Dan moet je het niet constant doen: pro-gaza=pro tientallen/honderden/duizenden doden op hun gewetenquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
als je mij wilt beschuldigen van het adoreren van mensen die talloze doden op hun geweten hebben ben je niet goed snik
Alweer?quote:
Misschien schieten ze weer wat raketjes af binnenkort.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:50 schreef Aether het volgende:
De foto van Ismail Haniya wordt getoond op het Palestinaplein in Teheran met de bedreiging: "Wacht op zware straffen"
[ x ]
... so?quote:
quote:
Go Israelquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Leve het vrije Iran
[ afbeelding ]
Ga je antisemitische hobby ergens anders uitleven. BNW of zo.quote:
Voor cultuur moeten we inderdaad bij Poolse antisemieten zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:39 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Waarom cuck jij voor een land dat de Europese cultuur actief vernietigd
Heerlijk die tranen van al dat strontvolkquote:Op woensdag 31 juli 2024 20:15 schreef Triggershott het volgende:
Several governments considered the killing to be contrary to international law and international humanitarian law. This view was particularly taken by Iraq,[44] and Oman.[45] The Iraqi government strongly condemned the "aggressive" operation, calling it a violation of international law and a threat.[46] The Afghan government's chief spokesman Zabihullah Mujahid praised Haniyeh as an "intelligent and resourceful Muslim leader" who made significant sacrifices. He stated that the Taliban-run administration considers it both an Islamic and humanitarian duty to defend Hamas.[47] Egypt's foreign ministry said that the assassination of Haniyeh indicates that Israel has no political will for a ceasefire.[48] Qatar, where Haniyeh regularly resided, strongly condemned the assassination describing it as a "heinous crime, a dangerous escalation, and a blatant violation of international and humanitarian law."[49] Its prime minister, Sheikh Mohammed bin Abdulrahman Al Thani asked "How can mediation succeed when one side assassinates negotiator on other side?"[50] The Jordanian foreign ministry condemned the killing and expressed condolences to the Palestinian nation and the relatives of those killed in the attack.[51] In Lebanon, Hezbollah offered condolences without directly attributing blame to Israel, suggesting that the incident would bolster the determination of Iran-aligned groups to confront Israel.[52] In Yemen, Mohammed Ali al-Houthi, president of the Supreme Revolutionary Committee, condemned the attack, calling it "a heinous terrorist crime and a flagrant violation of laws and ideal values".[25]
China's Foreign Ministry spokesperson Lin Jian condemned the assassination and said that Beijing is "deeply concerned that this incident may lead to further instability in the regional situation".[53] In the United States, a White House spokesperson acknowledged that they had seen reports of Haniyeh's death but declined to provide any immediate comments.[54] U.S. Defense Secretary Lloyd Austin said he did not think a wider war in the Middle East was inevitable and further added that this will resolve in a diplomatic fashion, adding that the United States would assist Israel if it were attacked.[28] The German government called for "maximum restraint" and de-escalation.[55] The Malaysian government condemned the assassination and called for dialogue.[56] The Pakistani government condemned the assassination and warned against Israeli "adventurism in the region".[57] Russian deputy foreign minister Mikhail Bogdanov condemned the assassination, calling it an "unacceptable political murder".[58] Presidential spokesperson Dmitry Peskov said that the Kremlin "strongly condemned" the killing that would hinder peace across the region.[59] The President of Sri Lanka, Ranil Wickremesinghe, condemned the assassination.[60] The President of Turkey, Recep Tayyip Erdoğan, condemned the killing of his ally and "brother" Haniyeh, stating that the attack was to disrupt the Palestinian cause, and that "Zionist barbarism will not reach its goals."[61] The Turkish foreign ministry condemned the "heinous" assassination, stating that the government of Prime Minister Benjamin Netanyahu "has no intention of achieving peace".
https://en.wikipedia.org/(...)il_Haniyeh#Reactions
40 doden waarvoor 9 daders zijn veroordeeld tot de doodquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor cultuur moeten we inderdaad bij Poolse antisemieten zijn.
Kielce 1946, never forget
Holocaustoverlevenden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:24 schreef Bezsen het volgende:
[..]
40 doden waarvoor 9 daders zijn veroordeeld tot de dood
Isral lacht om 40 doden en beschermt haar eigen oorlogsmisdadigers.
Alleen als je middeleeuwse christelijke propaganda serieus neemt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:24 schreef Bezsen het volgende:
Verder is er natuurlijk een gegronde reden voor antisemitisme in Europa.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:37 schreef Triggershott het volgende:
Ismail Haniyeh: terrorist voor het Westen, verzetsheld voor veel Palestijnen
De hoogste leider van Hamas, Ismail Haniyeh, is gedood in de Iraanse hoofdstad Teheran. Deze politieke leider van Hamas wordt door Isral verantwoordelijk gehouden voor de grote aanval op 7 oktober. Hij speelde jarenlang een vooraanstaande rol in de militante beweging en was de laatste maanden een van degenen die namens Hamas onderhandelden met Isral.
Ismail Haniyeh wordt een veelgehoorde naam in 2006 als hij de Hamasbeweging bij verkiezingen naar een overwinning leidt op de veel bekendere Fatah-partij, die meer dan tien jaar de meerderheid had in het parlement van de Palestijnse Autoriteit.
Maar zijn afkomst geeft weinig aanleiding om te verwachten dat hij in die positie zou komen. Hij wordt in 1962 geboren in het vluchtelingenkamp Shati, in Noord-Gaza. Zijn ouders komen uit de nu Isralische stad Ashkelon. Zij zijn gevlucht in 1948, na de stichting van de staat Isral. In totaal zijn toen zo'n 700.000 Palestijnen gevlucht of verdreven.
Op 21-jarige leeftijd voegt hij zich bij een islamitische studentenbeweging, die zal opgaan in Hamas. Hij studeert af in 1987, het jaar van de eerste intifada - de opstand tegen de Isralische bezetting - en van de oprichting van Hamas.
Verboden beweging
Hamas komt snel in het vizier van de Isralische inlichtingendiensten. In 1988 pakt Isral Haniyeh op, net als veel andere leden van de militante beweging, waarvan de politieke ideologie is gebaseerd op de sharia, de islamitische wet. Eind jaren 80 wordt hij tweemaal achter de tralies gezet wegens lidmaatschap van de door Isral verboden beweging.
Na zijn vrijlating wordt Haniyeh samen met andere prominente Hamasleden naar Libanon gedeporteerd. Maar hij komt snel weer terug en groeit naar een leidende positie binnen de beweging tijdens de Tweede Intifada in 2001.
Twee jaar later ontsnapt hij aan de dood bij een gerichte Isralische raketaanval op het kantoor van Hamas-oprichter Ahmed Yassin, waarvan Haniyeh inmiddels hoofd is. Door veel mediaoptredens krijgt hij een gematigde reputatie, maar Hamas blijft controversieel: enerzijds een populaire beweging die op dat moment veel doet aan liefdadigheid in de Gazastrook, anderzijds een terroristische groepering die bloedige zelfmoordaanslagen niet schuwt.
Haniyeh wordt premier van het Palestijns Gezag na de verkiezingsoverwinning in 2006, maar president Abbas ontslaat hem als Hamas de macht grijpt in Gaza. Hij blijft wel de feitelijke leider in de Gazastrook.
In 2017 wordt hij verkozen tot hoofd van het politieke bureau van Hamas en verhuist hij naar Qatar, waar meer Hamasleiders wonen. In 2021 wordt hij herkozen. In 2018 plaatst Washington hem op de terrorismelijst.
De laatste jaren was er veel kritiek op Haniyeh wegens zijn vermeende welstand, die nogal in tegenstelling zou zijn met de armoede die al jaren in Gaza heerst.
Volgens het Isralische ministerie van Buitenlandse Zaken had Haniyeh een persoonlijk fortuin van miljarden dollar, maar onafhankelijke deskundigen zeggen dat daar geen bewijs voor is.
Wel schreef The Washington Post dat de Hamasleider toegang had tot een uitgebreid financieel netwerk. De krant citeert bronnen die zeggen dat Hamas honderden miljoenen dollars verdient aan belastingen op import van goederen naar Gaza, smokkelactiviteiten en financile steun uit Iran.
Het past in het beeld van het regime van Hamas, dat in Gaza de bevolking met harde hand onderdrukt en zich op grote schaal schuldig maakt aan corruptie.
Opmerkelijke reactie dood zoons
In april werden Haniyehs zoons door Isral gedood bij een luchtaanval. Hij kwam toen met een opvallende reactie.
"Het bloed van mijn kinderen is niet waardevoller dan het bloed van de kinderen van het Palestijnse volk", zei hij tegen Al Jazeera nadat hij had vernomen dat zijn zoons en meerdere kleinkinderen waren gedood. "Alle martelaren van Palestina zijn mijn kinderen."
Ondanks de controverses bleef Haniyeh voor veel Palestijnen een verzetsheld. Zijn geloofwaardigheid werd voor hen alleen maar versterkt door de Isralische bevestiging dat de aanval op zijn zoons doelgericht was. Maar vooral zijn reactie op dat grote persoonlijk verlies zal door de Palestijnen lang herinnerd worden.
https://nos.nl/artikel/25(...)oor-veel-palestijnen
Omdat ze de Zwarte Dood hebben veroorzaakt?quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:24 schreef Bezsen het volgende:
Zr illustratieve kop betreffende de onoverkomelijke problemen hier (en eigenlijk overal ter wereld) die door een barbaarse midden-oosten zandbak ideologie veroorzaakt worden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:37 schreef Triggershott het volgende:
Als dat zo zou zijn is er ook een gegronde reden voor islamofobie.quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:24 schreef Bezsen het volgende:
quote:Iran declares no-fly zone, sets up air defenses to protect Khamenei in Haniyeh funeral
https://www.iranintl.com/en/liveblog/hamas-leader-killed-iran
According to a NOTAM issued for Iran on Thursday, air defenses have been set up and a no-fly zone has been declared in central Tehran, near the University of Tehran where Iran’s Supreme Leader Khamenei will say prayers for the body of Hamas chief Ismail Haniyeh.
The no-fly zone is in effect from 6 AM to 12 PM Tehran time, prohibiting all flights, including drones, the NOTAM shows.
Zo dan, nou knul, vertel....quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:24 schreef Bezsen het volgende:
Sommige problemen kunnen alleen maar opgelost worden met geweld. Nazi-Duitsland, Japan, terroristenbewegingen...quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:54 schreef Mikeytt het volgende:
Nee, die twee zijn niet gekoppeld, buiten dat n van de oorzaken menselijke xenofobie is.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 08:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn is er ook een gegronde reden voor islamofobie.
Mooi gesproken en uitgelegd.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, die twee zijn niet gekoppeld, buiten dat n van de oorzaken menselijke xenofobie is.
Antisemitisme is haat gebaseerd op veronderstelde argumenten (bloedsprookjes, Jezusmoord, de Protocollen van Sion etc). "Islamofobie" is gebaseerd op de daadwerkelijke religie en de bijbehorende culturen en de daadwerkelijke gebeurtenissen uit naam van die ideologie.
Antisemitisme is nooit terecht, "islamofobie" is dat wel.
Behalve dat Isral zelf de agressor is voor tientallen jaren al door gebieden in te nemen en zich te misdragen tegen Palestijnen. Wij hebben helemaal niet te luisteren naar Isral. Isral moet naar ons luisteren, daarnaast is het gewoon een bananen land zoals de rest van het MO.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Sommige problemen kunnen alleen maar opgelost worden met geweld. Nazi-Duitsland, Japan, terroristenbewegingen...
Dus helaas, Isral heeft lang gedacht dat het op een vredevolle manier kon en kreeg 7 oktober om z'n oren. Als dat land, met mensen die de historie van de Holocaust hebben, al besluit dat geweld de enige manier is, dan hebben wij daarnaar te luisteren.
Weten ze zeker dat het niet K. Ruis-Ra-Ket was ?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:36 schreef Aether het volgende:
In Turkse media zou de naam van de moordenaar bekend zijn gemaakt "Amit Nakesh".
Dit is een "Eli Copter" naam, want "(A) Mitnakesh / (A) מתנקש" is Hebreeuws voor "(A) Assassin".
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:04 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Behalve dat Isral zelf de agressor is voor tientallen jaren al door gebieden in te nemen en zich te misdragen tegen Palestijnen. Wij hebben helemaal niet te luisteren naar Isral. Isral moet naar ons luisteren, daarnaast is het gewoon een bananen land zoals de rest van het MO.
Je zionistische arrogantie bereikt een hoogtepunt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:14 schreef Cuendillar het volgende:
Jank harder.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Je zionistische arrogantie bereikt een hoogtepunt.
Ik denk dat hij voor veel, misschien wel de meeste, moslims een verzetsheld is en niet alleen voor de Palestijnen. Tegenwoordig zijn er zelfs veel niet-moslims die hem als verzetsheld zien, in de pro-Palestina beweging bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:37 schreef Triggershott het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)oor-veel-palestijnen
Moslims verheerlijken geweld tegen burgers, zoveel is wel duidelijk inderdaad.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:18 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij voor veel, misschien wel de meeste, moslims een verzetsheld is en niet alleen voor de Palestijnen. Tegenwoordig zijn er zelfs veel niet-moslims die hem als verzetsheld zien, in de pro-Palestina beweging bijvoorbeeld.
Het ironische is dat Isral zich voor een deel gedraagt als Nazi-Duitsland. En niet alleen voor Palestijnen, ook voor eigen burgers die niet (extreem) streng gelovig zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Sommige problemen kunnen alleen maar opgelost worden met geweld. Nazi-Duitsland, Japan, terroristenbewegingen...
Dus helaas, Isral heeft lang gedacht dat het op een vredevolle manier kon en kreeg 7 oktober om z'n oren. Als dat land, met mensen die de historie van de Holocaust hebben, al besluit dat geweld de enige manier is, dan hebben wij daarnaar te luisteren.
Mwoh, op zich zijn er ook een hoop lulverhalen over islam in de running. Dat constante geroep dat alle moslims mogen liegen want taqiyya, dat er geen gematigde moslims zouden bestaan en het idee dat er n sharia en onverdeelde Ummah zou bestaan.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, die twee zijn niet gekoppeld, buiten dat n van de oorzaken menselijke xenofobie is.
Antisemitisme is haat gebaseerd op veronderstelde argumenten (bloedsprookjes, Jezusmoord, de Protocollen van Sion etc). "Islamofobie" is gebaseerd op de daadwerkelijke religie en de bijbehorende culturen en de daadwerkelijke gebeurtenissen uit naam van die ideologie.
Degenen die geweld tegen burgers verheerlijken vind ik toch degenen die onvoorwaardelijk achter Isral staan, die inmiddels in een paar maanden tijd 30000+ burgers hebben vermoord en allerlei andere misdaden plegen. En dit doen ze al sinds de stichting van de staat. Palestijnen hebben het recht om zich te verdedigen zoals Oekraners dat hebben tegen Rusland.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:21 schreef Bensel het volgende:
[..]
Moslims verheerlijken geweld tegen burgers, zoveel is wel duidelijk inderdaad.
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:18 schreef Vinny001 het volgende:
Ik denk dat hij voor veel, misschien wel de meeste, moslims een verzetsheld is en niet alleen voor de Palestijnen. Tegenwoordig zijn er zelfs veel niet-moslims die hem als verzetsheld zien, in de pro-Palestina beweging bijvoorbeeld.
Ja, het valt op dat degenen die hun mond vol hebben over 'burgerslachtoffers' degenen zijn die de meeste burgers van kant maken. Het is dan ook niets anders dan een psyop, als het moet dropt de VS een kernbom en bombardeert hele steden plat.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:31 schreef Vinny001 het volgende:
Degenen die geweld tegen burgers verheerlijken vind ik toch degenen die onvoorwaardelijk achter Isral staan, die inmiddels in een paar maanden tijd 30000+ burgers hebben vermoord en allerlei andere misdaden plegen. En dit doen ze al sinds de stichting van de staat. Palestijnen hebben het recht om zich te verdedigen zoals Oekraners dat hebben tegen Rusland.
quote:Het onderscheid tussen burgers en soldaten in oorlogen heeft een lange geschiedenis, maar werd duidelijker gedefinieerd en geformaliseerd in de moderne tijd, vooral in de 19e en 20e eeuw.
Middeleeuwen tot Vroegmoderne Tijd: In de middeleeuwen en vroegmoderne tijd was het onderscheid tussen burgers en soldaten vaak minder strikt. Veel steden hadden hun eigen milities, bestaande uit burgers die in tijden van nood werden opgeroepen om te vechten. Bovendien werden belegeringen van steden, waarbij zowel burgers als verdedigers betrokken waren, als een gebruikelijke oorlogsvoering gezien.
Eerste Pogingen tot Regels (17e en 18e eeuw): Tijdens de Dertigjarige Oorlog (1618-1648) en andere conflicten werd de destructie van steden en het doden van burgers zo extreem dat er toenemende druk ontstond om regels voor oorlogsvoering te ontwikkelen. Dit leidde tot de eerste pogingen om onderscheid te maken tussen strijdende en niet-strijdende partijen.
19e eeuw - Codificatie van Oorlogsregels: Het moderne concept van burgers als niet-strijders die bescherming genieten in tijden van oorlog werd sterker gecodificeerd in de 19e eeuw. Belangrijke mijlpalen zijn onder meer de Eerste Geneefse Conventie van 1864, die zich richtte op de bescherming van gewonde soldaten en medisch personeel. Dit concept werd uitgebreid in latere conventies, waarbij ook niet-strijdende burgers werden beschermd.
20e eeuw - Verdere Uitwerking en Internationale Verdragen: De differentiatie tussen burgers en soldaten werd verder uitgewerkt en opgenomen in internationaal recht, met name na de ervaringen van de beide Wereldoorlogen, waar burgers in groten getale slachtoffer werden. De Vierde Geneefse Conventie van 1949 is specifiek gericht op de bescherming van burgers tijdens gewapende conflicten.
Het onderscheid tussen burgers en soldaten is nu een fundamenteel principe in het internationaal humanitair recht, dat stelt dat burgers niet mogen worden aangevallen en dat strijdende partijen maatregelen moeten nemen om schade aan burgers te voorkomen. Dit principe wordt echter niet altijd nageleefd, zoals blijkt uit verschillende moderne conflicten.
Ze staan al 76 jaar voor joker en bereiken niets, wellicht moet je gewoon eens stoppen met Joden haten.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:31 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Degenen die geweld tegen burgers verheerlijken vind ik toch degenen die onvoorwaardelijk achter Isral staan, die inmiddels in een paar maanden tijd 30000+ burgers hebben vermoord en allerlei andere misdaden plegen. En dit doen ze al sinds de stichting van de staat. Palestijnen hebben het recht om zich te verdedigen zoals Oekraners dat hebben tegen Rusland.
Werkelijk? Wat hebben Joden in Europa gedaan dat ze deze haat verdienen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:24 schreef Bezsen het volgende:
Behehe, annexatiepolitiek is vredevol. Behehe, martelen is vredevol. Beheheheheheheh!quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Verbeterd. Hij doet het niet meer.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:18 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij voor veel, misschien wel de meeste, moslims een verzetsheld was en niet alleen voor de Palestijnen. Tegenwoordig zijn er zelfs veel niet-moslims die hem als verzetsheld zagen, in de pro-Palestina beweging bijvoorbeeld.
Volgens die redenering hebben joden millennia voor joker gestaan. Wellicht moet je eens stoppen met het trekken van die achterhaalde antisemitisme-kaart. Joden worden niet gehaat, de misdaden en onrecht worden gehaat en bekritiseerd zowel door joden (orthodoxe als niet-religieuze) als niet-joden (moslims als niet-moslims).quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ze staan al 76 jaar voor joker en bereiken niets, wellicht moet je gewoon eens stoppen met Joden haten.
Zolang het Amerikaanse leger aan de ketting ligt van Zionisten hebben wij gewoon naar Isral te luisteren hoor.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:04 schreef kurk_droog het volgende:
Behalve dat Isral zelf de agressor is voor tientallen jaren al door gebieden in te nemen en zich te misdragen tegen Palestijnen. Wij hebben helemaal niet te luisteren naar Isral. Isral moet naar ons luisteren, daarnaast is het gewoon een bananen land zoals de rest van het MO.
Hoe is met een horde bewapende wilden de grens oversteken om onschuldige burgers te vermoorden, vrouwen te verkrachten en te ontvoeren in hemelsnaam uit te leggen als "verdedigen"? Hoe gaat dat denkproces in jouw hoofd?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:31 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Daarmee beschrijf je de zionistische invasie van Palestina, waarmee de Palestijnse-diaspora ontstond.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoe is met een horde bewapende wilden de grens oversteken om onschuldige burgers te vermoorden, vrouwen te verkrachten en te ontvoeren in hemelsnaam uit te leggen als "verdedigen"? Hoe gaat dat denkproces in jouw hoofd?
Welke invasie? Palestina heeft nooit bestaan als zelfstandig land. Palestina was Brits mandaatgebied vanaf WO1 en daarvoor viel het 400 jaar onder het Ottomaanse rijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:24 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Daarmee beschrijf je de zionistische invasie van Palestina, waarmee de Palestijnse-diaspora ontstond.
Hiermee zeg je wel genoeg. Het past in het rijtje als zeggen: "Welke holocaust?" net zo achterlijk.quote:
Een invasie is ongeoorloofd met een bezettingsmacht de grens over trekken.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:32 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Hiermee zeg je wel genoeg. Het past in het rijtje als zeggen: "Welke holocaust?" net zo achterlijk.
Palestina was een Britse kolonie dat voor 90% uit Palestijnen bestond. Er is niks wettigs aan kolonisatie, en ook niet aan het weggeven van iets wat niet van jouw is. De stichting van de staat Isral ging dan ook met een invasie gepaard waarbij Palestijnen middels terreur en oorlog werden verdreven, wat tot de dag van vandaag doorgaat. Ik begrijp dat je het als moslimhater het probeert te verdedigen, maar er is niks rechtvaardigs aan wat er toen en nu gebeurt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Een invasie is ongeoorloofd met een bezettingsmacht de grens over trekken.
Dat is hier niet aan de orde. Palestina stond onder Brits beheer en met instemming van de Britten is de staat Isral gesticht.
Hoe kan je spreken van een invasie als de wettige machthebber van het gebied akkoord gaat er mee? Dan is het geen invasie maar gewoon landverdeling.
Daar kan je vervolgens van alles van vinden maar een invasie is het zeker niet.
In je eerste zin blijkt al dat je er niks vanaf weet. Palestina is nooit een Britse kolonie geweest.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:59 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Palestina was een Britse kolonie dat voor 90% uit Palestijnen bestond. Er is niks wettigs aan kolonisatie, en ook niet aan het weggeven van iets wat niet van jouw is. De stichting van de staat Isral ging dan ook met een invasie gepaard waarbij Palestijnen middels terreur en oorlog werden verdreven, wat tot de dag van vandaag doorgaat. Ik begrijp dat je het als moslimhater het probeert te verdedigen, maar er is niks rechtvaardigs aan wat er toen en nu gebeurt.
Je kent dus de geschiedenis niet eens kloontje.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:59 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Palestina was een Britse kolonie dat voor 90% uit Palestijnen bestond. Er is niks wettigs aan kolonisatie, en ook niet aan het weggeven van iets wat niet van jouw is. De stichting van de staat Isral ging dan ook met een invasie gepaard waarbij Palestijnen middels terreur en oorlog werden verdreven, wat tot de dag van vandaag doorgaat. Ik begrijp dat je het als moslimhater het probeert te verdedigen, maar er is niks rechtvaardigs aan wat er toen en nu gebeurt.
Zie de Engelse pagina daarvan, ook al was het een mandaatgebied het viel onder de Colonial Office. De rest van de post blijft gewoon staan. Het gaf de Britten geen recht om de joden toestemming te geven het gebied te koloniseren en de Palestijnen te terroriseren en te verdrijven.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In je eerste zin blijkt al dat je er niks vanaf weet. Palestina is nooit een Britse kolonie geweest.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mandaatgebied_Palestina
Ga je eerst eens informeren voordat je met zware termen strooit.
Ik ken die beter dan jij: Vinny001 in NWS / Hamas leider Ismail Haniyeh omgebracht in Iran.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:10 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je kent dus de geschiedenis niet eens kloontje.![]()
Het viel onder de colonial office omdat ze het toch ergens onder moesten brengen. Niet omdat het een kolonie was.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:29 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Zie de Engelse pagina daarvan, ook al was het een mandaatgebied het viel onder de Colonial Office. De rest van de post blijft gewoon staan. Het gaf de Britten geen recht om de joden toestemming te geven het gebied te koloniseren en de Palestijnen te terroriseren en te verdrijven.
Mandaat, protectoraat, kolonie, dominion... what's in a name.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:10 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je kent dus de geschiedenis niet eens kloontje.![]()
In die tijd bestond de term 'Palestijn' nog niet zoals we die nu kennen. Een Palestijn refereerde vroeger namelijk naar naar elke inwoner van het Britse Mandaatgebied, dus niet alleen Arabieren maar ook Joden, Druze, Christenen en Bedoeenen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:59 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Als de lokale cultuur bewust gesloopt wordt, landmarks, scholen, bibliotheken, overheidsgebouwen, begraafplaatsen en standbeelden. Dan spreekt men in Oekrane over genocide en in Gaza doet me er lacherig overquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:18 schreef Ulx het volgende:
Aangezien de dode viel in Iran, mogen we dan spreken over genocide op Iranirs?
De cultuur van Gaza?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als de lokale cultuur bewust gesloopt wordt, landmarks, scholen, bibliotheken, overheidsgebouwen, begraafplaatsen en standbeelden. Dan spreekt men in Oekrane over genocide en in Gaza doet me er lacherig over
Pallywoodquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De cultuur van Gaza?
Noem eens 1 prestatie, 1 uitvinding?
Zo bam koekoek Vinny001 uitgeschakeld.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In je eerste zin blijkt al dat je er niks vanaf weet. Palestina is nooit een Britse kolonie geweest.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mandaatgebied_Palestina
Ga je eerst eens informeren voordat je met zware termen strooit.
Het is eerst wachten tot Iran zegt dat er 50.000 kinderen zijn omgekomen bij die aanval.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:18 schreef Ulx het volgende:
Aangezien de dode viel in Iran, mogen we dan spreken over genocide op Iranirs?
Helemaal niet opmerkelijk. Kijk naar etnische Duitsers in Oost-Europa na WO2. Of Italianen uit Trist. Grieken uit Smyrna. Hun afstammelingen kunnen het vergeten om om het huisje van overgrootvader ooit nog terug te krijgen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:19 schreef opgebaarde het volgende:
Opmerkelijk inderdaad. 1100 jaar ergens wonen en toch geen aanspraak ergens op mogen doen
Daarom zijn er afspraken gemaakt. Omdat we van onze geschiedenis hebben geleerd. Je kan ook verwijzen naar nog veel langer geleden, waar we mensen gewoon deden vierendelen of gevangen namen om daarna generaties lang voor niks te laten werken in erbarmelijke omstandigheden, tot de dood. Zo deden we dat vroeger jaquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Helemaal niet opmerkelijk. Kijk naar etnische Duitsers in Oost-Europa na WO2. Of Italianen uit Trist. Grieken uit Smyrna. Hun afstammelingen kunnen het vergeten om om het huisje van overgrootvader ooit nog terug te krijgen.
Shit happens als je een oorlog verliest. En Arabieren/Palestijnen verloren hun oorlog in 1949.
Het is eerder opmerkelijk dat ze doen alsof ze hebben gewonnen.
Ze mogen prima aanspraak doen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:19 schreef opgebaarde het volgende:
Opmerkelijk inderdaad. 1100 jaar ergens wonen en toch geen aanspraak ergens op mogen doen
Het is dezelfde periode waarin dat speelde. In ieder geval wat betreft de Duitsers en Italianen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarom zijn er afspraken gemaakt. Omdat we van onze geschiedenis hebben geleerd. Je kan ook verwijzen naar nog veel langer geleden, waar we mensen gewoon deden vierendelen of gevangen namen om daarna generaties lang voor niks te laten werken in erbarmelijke omstandigheden, tot de dood. Zo deden we dat vroeger ja
Is dat zo?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:01 schreef spapaars het volgende:
Hamas, dat nooit kon winnen, is nu behoorlijk succesvol in het mobiliseren van de Arabische wereld tegen Isral.
Die zinloze slachting binnen Isral, waarvan Hamas heel goed wist wat de reactie zou zijn.
En de leiders die dachten dat ze redelijk veilig waren in Qatar en Iran, offeren moeiteloos hun eigen volk op om hun doel te bereiken.
Wat gaat de Arabische wereld doen dan?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:01 schreef spapaars het volgende:
Hamas, dat nooit kon winnen, is nu behoorlijk succesvol in het mobiliseren van de Arabische wereld tegen Isral.
Die zinloze slachting binnen Isral, waarvan Hamas heel goed wist wat de reactie zou zijn.
En de leiders die dachten dat ze redelijk veilig waren in Qatar en Iran, offeren moeiteloos hun eigen volk op om hun doel te bereiken.
Hamas verwachtte niet dat Isral zou besluiten Hamas uit te roeien. Die dachten een hele gunstige deal te kunnen sluiten voor de gijzelaars.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:01 schreef spapaars het volgende:
quote:Ismail Haniyeh is gedood met een explosief dat zijn tijdelijke verblijf in was gesmokkeld, meldt The New York Times (NYT) op gezag van zeven anonieme bronnen. De hoge Hamasfunctionaris werd gedood tijdens een bezoek aan de Iraanse hoofdstad Teheran. Hij verbleef in een complex dat door de Iraanse Revolutionaire Garde werd bewaakt.
Vijf bronnen zeggen tegen de NYT dat twee maanden geleden een explosief werd verstopt in het complex waar Haniyeh zou verblijven. De bom werd al die tijd niet opgemerkt. Anonieme overheidsfunctionarissen in het Midden-Oosten en in de Verenigde Staten zeggen dat Isral erachter zat.
Hoe zet ik de RG even voor lul?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..], dus toch gewoon de Mossad.
Grappig dat 'Europese kolonisten' zomaar een RG complex in kunnen wandelen zonder op te vallen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gaan de honderduizenden Armenen uit Nagorno-Karabach hun huizen, spullen en grond terugkrijgen? Nee h.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarom zijn er afspraken gemaakt. Omdat we van onze geschiedenis hebben geleerd. Je kan ook verwijzen naar nog veel langer geleden, waar we mensen gewoon deden vierendelen of gevangen namen om daarna generaties lang voor niks te laten werken in erbarmelijke omstandigheden, tot de dood. Zo deden we dat vroeger ja
Dus het is geen onrecht ofzo? Wat probeer je duidelijk te makenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gaan de honderduizenden Armenen uit Nagorno-Karabach hun huizen, spullen en grond terugkrijgen? Nee h.
Ik heb het helemaal niet over het recht op terugkeer. Maar om op je punt in te gaan. Natuurlijk kunnen die mensen na zoveel jaar niet meer terugkeren. Dat maakt een eventuele gedwongen verhuizing niet ineens met terugwerkende kracht acceptabel.quote:Waarom moet er nu specifiek voor de Palestijnen een uitzonderingspositie zijn?
Vooral ook in de wetenschap dat het hun eigen schuld is dat zij grond hebben verloren. Men heeft decennialang de Joodse gemeenschappen in de regio aangevallen, elke mogelijkheid op een eigen staat afgewezen, is een burgeroorlog begonnen en heeft daarna met de omringende Arabische landen meteen het net opgerichte Isral aangevallen.
Bij die oorlog zaten een behoorlijk aantal mannen en vrouwen in het Isralische leger die net uit de DP camps in Europa kwamen en bijvoorbeeld Auschwitz, Buchenwald of Bergen-Belsen hadden overleefd en hun hele familie waren kwijtgeraakt.
Reken er maar op dat er daar bijzetten die geen geduld hadden voor het gejank van een stel Arabische moslims die even de Holocaust wilde gaan herhalen vanuit misplaatste gevoelens van raciale en religieuze suprematie.
Er zijn Isralische soldaten gestorven waarvan niemand eens weet wie het waren, die kwamen van de boot en werden direct het leger in gestuurd.
En dan komen mensen als jij aan of de Palestijnen hun huizen niet kunnen terugkrijgen. Het is clownesk. Denk eens na eens over wat voor verwerpelijke groep mensen met een met een totaal verrotte cultuur, je het nu voor aan het opnemen bent.
Ze hebben ongeveer 1200 mannen, vrouwen en kinderen afgeslacht en dan denken ze dat ze een onderhandelingspositie hebben?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas verwachtte niet dat Isral zou besluiten Hamas uit te roeien. Die dachten een hele gunstige deal te kunnen sluiten voor de gijzelaars.
Waarom zouden ze dat niet verwachten? Ze zouden juist verwachten dat Hamas uitgeroeid zou worden na zo'n grote aanslagquote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas verwachtte niet dat Isral zou besluiten Hamas uit te roeien. Die dachten een hele gunstige deal te kunnen sluiten voor de gijzelaars.
Je hebt grotendeels gelijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is dat zo?
Buiten de bekende Iraanse proxies bemoeit geen enkel islamitisch land zich er mee.
Dat is voornamelijk grootspraak om de eigen bevolking tevreden te houden.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:53 schreef spapaars het volgende:
[..]
Je hebt grotendeels gelijk.
Maar het escaleert nog steeds, met de Iraanse bemoeienis die in de directe omgeving van Isral behoorlijk aanwezig is.
De Arabische landen zijn nog wat terughoudend, maar hoe lang nog, is de vraag.
Misschien is het maar goed dat ze niets met Iran te maken willen hebben.
Maar Turkije, dat om economische redenen zich steeds meer op de Arabische wereld richt, roert zich nu ook.
En dat zijn niet de kleinste landen.
Ik denk dat ze hun hand gruwelijk overspeeld hebben.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:51 schreef spapaars het volgende:
[..]
Ze hebben ongeveer 1200 mannen, vrouwen en kinderen afgeslacht en dan denken ze dat ze een onderhandelingspositie hebben?
Nou ja dat was al wel bekend natuurlijk, dat de Mossad je overal in de wereld kan pakken.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is sowieso gnant voor Iran dat hun internationale gast in hun eigen hoofdstad geliquideerd wordt door een vijandelijke buitenlandse staat. Dan sla je toch wel een heel erg plee figuur.
En een duidelijke boodschap van Isral dat hun vijanden nergens veilig zijn en overal getroffen kunnen worden.
Klopt. Maar het is goed dat zo nu en dan nog eens te bekrachtigen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:04 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Nou ja dat was al wel bekend natuurlijk, dat de Mossad je overal in de wereld kan pakken.
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Uh, een clip van 8 seconden waarin ze een knipoog geeft.quote:
Maar het blijft vreemd dat ze deze aanval met zoveel mensen vanuit Gaza niet hadden voorzien.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:04 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Nou ja dat was al wel bekend natuurlijk, dat de Mossad je overal in de wereld kan pakken.
Een aantal weken geleden, was een Amerikaanse presidentkandidaat op een zeer knuddige wijze, bijna omgebracht en dat is dan het machtigste land van de wereld. Gelukkig kon die gast niet mikkenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:25 schreef spapaars het volgende:
[..]
Maar het blijft vreemd dat ze deze aanval met zoveel mensen vanuit Gaza niet hadden voorzien.
Politiek is smerig, dus niets verbaast me meer.
Netanyahu kreeg de vrije hand om Gaza op grote schaal binnen te vallen.
En de burgers zijn altijd het slachtoffer van politieke spelletjes.
Je komt met een motivatie terwijl Isral een gemaakt land is..quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Welke invasie? Palestina heeft nooit bestaan als zelfstandig land. Palestina was Brits mandaatgebied vanaf WO1 en daarvoor viel het 400 jaar onder het Ottomaanse rijk.
Maar even aangenomen dat jij wel een punt hebt, dat heb je niet, maar laten we doen alsof. Wat is dan precies het probleem dat Isral terugslaat? Want dan is het toch gewoon oorlog en is Isral de sterkere partij?
Ze zullen wel wat drones sturen. Dus die komen over een week ergens een keer aan in Isral.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:55 schreef Discombobulate het volgende:
De As van het Kwaad is iig bij elkaar geweest om te kijken hoe ze terug gaan slaan. Benieuwd wat er gaat gebeuren.
Elk land is gemaakt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je komt met een motivatie terwijl Isral een gemaakt land is..
Militaire doelen in zo'n klein gebied kan Iran waarschijnlijk niet gemakkelijk raken. Dat worden snel burgerdoelen. Hopelijk geven ze het goede voorbeeld en doen ze niets.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:19 schreef Ali_boo het volgende:
Isral bereidt zich voor elke scenario
[ x ]
Die kans acht ik zo goed als nihilquote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Militaire doelen in zo'n klein gebied kan Iran waarschijnlijk niet gemakkelijk raken. Dat worden snel burgerdoelen. Hopelijk geven ze het goede voorbeeld en doen ze niets.
Als je dan ergens een bom op moet gooien is dit wel een geweldig doelwit.quote:
Dan ben je natuurlijk helemaal niet geloofwaardig meer en komt Isral er juist mee weg, wat betekend dat ze altijd wanneer ze maar willen het kunnen doen en ook zullen doen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:24 schreef Ulx het volgende:
Hopelijk geven ze het goede voorbeeld en doen ze niets.
- Iran is al niet geloofwaardig meer sinds die laatste 'aanval'quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan ben je natuurlijk helemaal niet geloofwaardig meer en komt Isral er juist mee weg, wat betekend dat ze altijd wanneer ze maar willen het kunnen doen en ook zullen doen.
Wat is je punt precies dan?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als je dat vindt dan ben je imo veel erger dan wat je van Haniyeh vindt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:39 schreef Haags het volgende:
[..]
Als je dan ergens een bom op moet gooien is dit wel een geweldig doelwit.
In 1x af van dat schijtvolk
Jordani ook, kreeg ook groot stuk van het Brits mandaat.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Mwah. Gewoon geen onderdak bieden aan terroristen en geen hezbollah steunen. Dat ze hun energie maar in wat anders steken.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan ben je natuurlijk helemaal niet geloofwaardig meer en komt Isral er juist mee weg, wat betekend dat ze altijd wanneer ze maar willen het kunnen doen en ook zullen doen.
Onderschept door Saudi Arabi en Jordani. Daar was Iran ook boos over.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:12 schreef Haags het volgende:
[..]
Ze zullen wel wat drones sturen. Dus die komen over een week ergens een keer aan in Isral.
Iran zou er wijs aan doen om zelf kernwapens te ontwikkelen, anders zal het een makkelijk doelwit blijven van de VS en Isral die sabotages en moordaanslagen blijven plegen. Ze blijven het land uitlokken zoals met deze en talloze andere aanvallen. Die fatwa die het ontwikkelen van kernwapens verbiedt moet gewoon van tafel.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:27 schreef takura het volgende:
Israel moet gewoon ergens een nuke in de Iraanse woestijn droppen om duidelijk te maken dat ze niet met een kernmacht moeten sollen.
Ze hebben toch kernwapens. En dit is natuurlijk totale onzin, krijgen ze 1000 keer zoveel terug op hun eigen land. Zou zelfmoord zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:35 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Iran zou er wijs aan doen om zelf kernwapens te ontwikkelen, anders zal het een makkelijk doelwit blijven van de VS en Isral die sabotages en moordaanslagen blijven plegen. Ze blijven het land uitlokken zoals met deze en talloze andere aanvallen. Die fatwa die het ontwikkelen van kernwapens verbiedt moet gewoon van tafel.
Dan ligt de VS en VK nog met behoorlijk wat schepen voor de kust.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze zouden alleen een kansje maken als ze aanvallen met raketten en drones als ook de pleuris uitbreekt op de jordaanoever en in Gaza en Hezbollah ook aanvalt, Isral kan niet op zoveel fronten tegelijk vechten en zich verdedigen.
Maar de belangrijkste leiders en mogelijke cordinatoren hiervan zijn dood, dus de kans lijkt me klein.
Ja daarom, dan is de vreugde van korte duur. Dus zullen ze ook niet doen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan ligt de VS en VK nog met behoorlijk wat schepen voor de kust.
Iran kan ook niet niks doen. Die gaan echt wel een flinke aanval inzetten. Dus het is een behoorlijk gespannen situatie volgens mij.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja daarom, dan is de vreugde van korte duur. Dus zullen ze ook niet doen.
Ze kunnen heel goed niets doen. En militair is gebleken dat ze inets kunnen doen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Iran kan ook niet niks doen. Die gaan echt wel een flinke aanval inzetten. Dus het is een behoorlijk gespannen situatie volgens mij.
mooi moment voor israel om al die lanceerinstallaties een explosief welkom te gevenquote:
Vrijdag op zaterdag, short BTC.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Als ze weer op zaterdag aanvallen is het echt voorspelbaar.
Gaan ze ongetwijfeld ook doen. Je zou ook wel moeten.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:35 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Iran zou er wijs aan doen om zelf kernwapens te ontwikkelen, anders zal het een makkelijk doelwit blijven van de VS en Isral die sabotages en moordaanslagen blijven plegen. Ze blijven het land uitlokken zoals met deze en talloze andere aanvallen. Die fatwa die het ontwikkelen van kernwapens verbiedt moet gewoon van tafel.
Ik raad het ze met klem af...quote:Op donderdag 1 augustus 2024 22:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaan ze ongetwijfeld ook doen. Je zou ook wel moeten.
Ik ook, gaat terecht nooit toegestaan worden, nukes in handen van een stelletje haatbaarden, brrrrr.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 22:44 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik raad het ze met klem af...
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 22:53 schreef crystal_meth het volgende:
Netanyahu Wants to Drag America Into War
(artikel verschijnt met die titel in google news search, ik neem aan dat het de oorspronkelijke titel was)
Nou ja. De discussie in Teheran gaat ongeveer zo:quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Iran kan ook niet niks doen. Die gaan echt wel een flinke aanval inzetten. Dus het is een behoorlijk gespannen situatie volgens mij.
een hoer laat een ander de handen vuilmaken voor hem.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 22:53 schreef crystal_meth het volgende:
Netanyahu Wants to Drag America Into War
(artikel verschijnt met die titel in google news search, ik neem aan dat het de oorspronkelijke titel was)
iran arirs willen niet eens oorlog met Isral op enkele extremisten na, helaas voor Isral en vs oorlogsindustrie.quote:
Hoe veel meer kan het nog escaleren dan? De ultieme escalatie vond vorig jaar plaats toen Hamas het wel een goed idee leek om Israel binnen te vallen en aan de lopende band burgers te vermoorden. Alles wat nu plaatsvind is een reactie op die dag, en in mijn ogen volledig gerechtvaardigd. Niet stoppen tot Hamas met wortel en tak is uitgeroeid.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 01:15 schreef Alarmonoff het volgende:
ik was pro israel maar het lijkt nu alsof ze escalatie willen. Het zal tevergeefs zijn, mashiach komt niet. En Iran zal niks doen. Balen.
mja 7-10 vergeten doen we wel eens, dat rechtvaardigt inderdaad een hoop, maar geen totale escalatie en een ww3, maar het kan wel al excuus gebruikt worden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 01:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe veel meer kan het nog escaleren dan? De ultieme escalatie vond vorig jaar plaats toen Hamas het wel een goed idee leek om Israel binnen te vallen en aan de lopende band burgers te vermoorden. Alles wat nu plaatsvind is een reactie op die dag, en in mijn ogen volledig gerechtvaardigd. Niet stoppen tot Hamas met wortel en tak is uitgeroeid.
https://www.timesofisrael(...)over-oct-7-failures/quote:Poll finds 72% of Israelis think Netanyahu should quit over Oct. 7 failures
44% believe PM must resign immediately, 28% say after war; 64% in favor of hostage-ceasefire deal; respondents say premier is Israeli with greatest responsibility for Hamas onslaught
Israel en Hamas zijn geen van beiden in staat om de rest van de wereld mee te sleuren in een mondiaal conflict.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 01:44 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
mja 7-10 vergeten doen we wel eens, dat rechtvaardigt inderdaad een hoop, maar geen totale escalatie en een ww3, maar het kan wel al excuus gebruikt worden.
Dat is de kunst van het omdraaien. Die beheersen alle moslims uitstekend. Ik lees ook weer berichten hier van islamieten hier over Iran.. pure gaslighting. De PR van Palestijnen is op de een of andre manier erg goed, want ook veel autochtonen trappen er helaas in.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Shit happens als je een oorlog verliest. En Arabieren/Palestijnen verloren hun oorlog in 1949.
Het is eerder opmerkelijk dat ze doen alsof ze hebben gewonnen.
Daar heeft de beste man niet zoveel over te zeggen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 02:04 schreef crystal_meth het volgende:
De reden waarom Netanyahu niet zal stoppen:
[..]
https://www.timesofisrael(...)over-oct-7-failures/
Wat voortdurend onderbelicht blijft is het feit dat de Sjiieten(Iran) en Hamas(Soennieten) alleen dikke vriendjes zijn vanwege hun gezamenlijke Jodenhaat, zonder Joden zouden ze elkaar afmaken, Taliban is ook soennitisch, Hezbollah sjiitisch.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is de kunst van het omdraaien. Die beheersen alle moslims uitstekend. Ik lees ook weer berichten hier van islamieten hier over Iran.. pure gaslighting. De PR van Palestijnen is op de een of andre manier erg goed, want ook veel autochtonen trappen er helaas in.
Isral voert uiteindelijk gewoon een oorlog tegen de proxies van Iran.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 01:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe veel meer kan het nog escaleren dan? De ultieme escalatie vond vorig jaar plaats toen Hamas het wel een goed idee leek om Israel binnen te vallen en aan de lopende band burgers te vermoorden. Alles wat nu plaatsvind is een reactie op die dag, en in mijn ogen volledig gerechtvaardigd. Niet stoppen tot Hamas met wortel en tak is uitgeroeid.
Kan jij als Nederlander Nederland "binnenvallen"? Kan een Indiaan Amerika "binnenvallen"? Een Aboriginal Australi? Nee. Isral is een kolonisatie van dat gebied. Als volgens je eigen redenering het "binnenvallen" van "Isral" deze genocide rechtvaardigt, dan was Hamas evenzo gerechtvaardigd om de zionistische bezetters aan te vallen die hun land sinds 1948 zijn binnengevallen en sindsdien stelselmatig de Palestijnen hebben vermoord, verkracht, onteigent, onderdrukt en uit hun land hebben verdreven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 01:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er is geen sprake van "Jodenhaat", eerder haat voor zionisten die aan landjepik doen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat voortdurend onderbelicht blijft is het feit dat de Sjiieten(Iran) en Hamas(Soennieten) alleen dikke vriendjes zijn vanwege hun gezamenlijke Jodenhaat, zonder Joden zouden ze elkaar afmaken, Taliban is ook soennitisch, Hezbollah sjiitisch.
Waarom hebben ze het dan constant over Joden in plaats van over zionisten?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:40 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Er is geen sprake van "Jodenhaat", eerder haat voor zionisten die aan landjepik doen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De haat voor zionisten/zionisme hebben ze weer gemeen met veel orthodoxe joden die de staat Isral ook niet erkennen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dezelfde orthodoxe joden hoor je hier "nazi's" en "hitler" roepen tegen de Isralische politie die een Palestijnse vlag uit hun buurt verwijderen:
In dit conflict generaliseren en spreken van "jodenhaat" of "antisemitisme" getuigt van onwetendheid.
Ik volg regelmatig officile Iraanse nieuwskanalen zoals irna.ir en daar hebben ze het altijd over zionisten/zionisme en nooit over joden. Er wonen nog steeds duizenden joden in Iran, waarmee het een van de grootste joodse gemeenschappen in het MO heeft buiten Isral.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom hebben ze het dan constant over Joden in plaats van over zionisten?
Genocide.....daar gaan we weer.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:08 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Kan jij als Nederlander Nederland "binnenvallen"? Kan een Indiaan Amerika "binnenvallen"? Een Aboriginal Australi? Nee. Isral is een kolonisatie van dat gebied. Als volgens je eigen redenering het "binnenvallen" van "Isral" deze genocide rechtvaardigt, dan was Hamas evenzo gerechtvaardigd om de zionistische bezetters aan te vallen die hun land sinds 1948 zijn binnengevallen en sindsdien stelselmatig de Palestijnen hebben vermoord, verkracht, onteigent, onderdrukt en uit hun land hebben verdreven.
Nogmaalsquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:08 schreef Vinny001 het volgende:
[..]
Kan jij als Nederlander Nederland "binnenvallen"? Kan een Indiaan Amerika "binnenvallen"? Een Aboriginal Australi? Nee. Isral is een kolonisatie van dat gebied. Als volgens je eigen redenering het "binnenvallen" van "Isral" deze genocide rechtvaardigt, dan was Hamas evenzo gerechtvaardigd om de zionistische bezetters aan te vallen die hun land sinds 1948 zijn binnengevallen en sindsdien stelselmatig de Palestijnen hebben vermoord, verkracht, onteigent, onderdrukt en uit hun land hebben verdreven.
Die is al een paar keer gehesen de afgelopen 5 jaar: https://www.tbsnews.net/i(...)w-they-are-ready-warquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 11:12 schreef Nober het volgende:
Weer eens wat anders dan zwarte rook (Vaticaanstad).
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |