abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 augustus 2024 @ 13:40:05 #176
3542 Gia
User under construction
pi_214506766
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 23:24 schreef Bezsen het volgende:
Verder is er natuurlijk een gegronde reden voor antisemitisme in Europa.
Werkelijk? Wat hebben Joden in Europa gedaan dat ze deze haat verdienen?
pi_214506786
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 09:08 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Sommige problemen kunnen alleen maar opgelost worden met geweld. Nazi-Duitsland, Japan, terroristenbewegingen...

Dus helaas, Israël heeft lang gedacht dat het op een vredevolle manier kon en kreeg 7 oktober om z'n oren. Als dat land, met mensen die de historie van de Holocaust hebben, al besluit dat geweld de enige manier is, dan hebben wij daarnaar te luisteren.
Behehe, annexatiepolitiek is vredevol. Behehe, martelen is vredevol. Beheheheheheheh!
  donderdag 1 augustus 2024 @ 13:45:12 #178
3542 Gia
User under construction
pi_214506814
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:18 schreef Vinny001 het volgende:

[..]
Ik denk dat hij voor veel, misschien wel de meeste, moslims een verzetsheld was en niet alleen voor de Palestijnen. Tegenwoordig zijn er zelfs veel niet-moslims die hem als verzetsheld zagen, in de pro-Palestina beweging bijvoorbeeld.
Verbeterd. Hij doet het niet meer.
pi_214507238
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:30 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ze staan al 76 jaar voor joker en bereiken niets, wellicht moet je gewoon eens stoppen met Joden haten.
Volgens die redenering hebben joden millennia voor joker gestaan. Wellicht moet je eens stoppen met het trekken van die achterhaalde antisemitisme-kaart. Joden worden niet gehaat, de misdaden en onrecht worden gehaat en bekritiseerd zowel door joden (orthodoxe als niet-religieuze) als niet-joden (moslims als niet-moslims).

[ Bericht 0% gewijzigd door Vinny001 op 01-08-2024 14:25:04 ]
pi_214507266
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 10:04 schreef kurk_droog het volgende:
Behalve dat Israël zelf de agressor is voor tientallen jaren al door gebieden in te nemen en zich te misdragen tegen Palestijnen. Wij hebben helemaal niet te luisteren naar Israël. Israël moet naar ons luisteren, daarnaast is het gewoon een bananen land zoals de rest van het MO.
Zolang het Amerikaanse leger aan de ketting ligt van Zionisten hebben wij gewoon naar Israël te luisteren hoor.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214507270
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:31 schreef Vinny001 het volgende:

[..]
Degenen die geweld tegen burgers verheerlijken vind ik toch degenen die onvoorwaardelijk achter Israël staan, die inmiddels in een paar maanden tijd 30000+ burgers hebben vermoord en allerlei andere misdaden plegen. En dit doen ze al sinds de stichting van de staat. Palestijnen hebben het recht om zich te verdedigen zoals Oekraïners dat hebben tegen Rusland.
Hoe is met een horde bewapende wilden de grens oversteken om onschuldige burgers te vermoorden, vrouwen te verkrachten en te ontvoeren in hemelsnaam uit te leggen als "verdedigen"? Hoe gaat dat denkproces in jouw hoofd?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214507300
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 14:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hoe is met een horde bewapende wilden de grens oversteken om onschuldige burgers te vermoorden, vrouwen te verkrachten en te ontvoeren in hemelsnaam uit te leggen als "verdedigen"? Hoe gaat dat denkproces in jouw hoofd?
Daarmee beschrijf je de zionistische invasie van Palestina, waarmee de Palestijnse-diaspora ontstond.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 14:27:41 #183
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214507343
Moslimbroederschapkloon 75343 is gearriveerd *O*.

Welke fase zitten we in? Nog vriendelijk en bijna redelijk? Is het al heel toevallig weer net ff geen moslim?

Ik kan niet wachten op de rest van de afleveringen, tegengas krijgen, boos worden, de ware aard laten zien en gebanned worden. Welkom 75344!

Rinse, repeat :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214507367
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 14:24 schreef Vinny001 het volgende:

[..]
Daarmee beschrijf je de zionistische invasie van Palestina, waarmee de Palestijnse-diaspora ontstond.
Welke invasie? Palestina heeft nooit bestaan als zelfstandig land. Palestina was Brits mandaatgebied vanaf WO1 en daarvoor viel het 400 jaar onder het Ottomaanse rijk.

Maar even aangenomen dat jij wel een punt hebt, dat heb je niet, maar laten we doen alsof. Wat is dan precies het probleem dat Israël terugslaat? Want dan is het toch gewoon oorlog en is Israël de sterkere partij?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214507415
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 14:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Welke invasie?
Hiermee zeg je wel genoeg. Het past in het rijtje als zeggen: "Welke holocaust?" net zo achterlijk.
pi_214507513
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 14:32 schreef Vinny001 het volgende:

[..]
Hiermee zeg je wel genoeg. Het past in het rijtje als zeggen: "Welke holocaust?" net zo achterlijk.
Een invasie is ongeoorloofd met een bezettingsmacht de grens over trekken.

Dat is hier niet aan de orde. Palestina stond onder Brits beheer en met instemming van de Britten is de staat Israël gesticht.

Hoe kan je spreken van een invasie als de wettige machthebber van het gebied akkoord gaat er mee? Dan is het geen invasie maar gewoon landverdeling.

Daar kan je vervolgens van alles van vinden maar een invasie is het zeker niet.
pi_214507782
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 14:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Een invasie is ongeoorloofd met een bezettingsmacht de grens over trekken.

Dat is hier niet aan de orde. Palestina stond onder Brits beheer en met instemming van de Britten is de staat Israël gesticht.

Hoe kan je spreken van een invasie als de wettige machthebber van het gebied akkoord gaat er mee? Dan is het geen invasie maar gewoon landverdeling.

Daar kan je vervolgens van alles van vinden maar een invasie is het zeker niet.
Palestina was een Britse kolonie dat voor 90% uit Palestijnen bestond. Er is niks wettigs aan kolonisatie, en ook niet aan het weggeven van iets wat niet van jouw is. De stichting van de staat Israël ging dan ook met een invasie gepaard waarbij Palestijnen middels terreur en oorlog werden verdreven, wat tot de dag van vandaag doorgaat. Ik begrijp dat je het als moslimhater het probeert te verdedigen, maar er is niks rechtvaardigs aan wat er toen en nu gebeurt.
pi_214507892
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 14:59 schreef Vinny001 het volgende:

[..]
Palestina was een Britse kolonie dat voor 90% uit Palestijnen bestond. Er is niks wettigs aan kolonisatie, en ook niet aan het weggeven van iets wat niet van jouw is. De stichting van de staat Israël ging dan ook met een invasie gepaard waarbij Palestijnen middels terreur en oorlog werden verdreven, wat tot de dag van vandaag doorgaat. Ik begrijp dat je het als moslimhater het probeert te verdedigen, maar er is niks rechtvaardigs aan wat er toen en nu gebeurt.
In je eerste zin blijkt al dat je er niks vanaf weet. Palestina is nooit een Britse kolonie geweest.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mandaatgebied_Palestina

Ga je eerst eens informeren voordat je met zware termen strooit.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 15:10:42 #189
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_214507922
quote:

[..]
Je kent dus de geschiedenis niet eens kloontje. :W _O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_214508103
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
In je eerste zin blijkt al dat je er niks vanaf weet. Palestina is nooit een Britse kolonie geweest.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mandaatgebied_Palestina

Ga je eerst eens informeren voordat je met zware termen strooit.
Zie de Engelse pagina daarvan, ook al was het een mandaatgebied het viel onder de Colonial Office. De rest van de post blijft gewoon staan. Het gaf de Britten geen recht om de joden toestemming te geven het gebied te koloniseren en de Palestijnen te terroriseren en te verdrijven.
pi_214508106
Het was een Turkse kolonie.
pi_214508129
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:10 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik ken die beter dan jij: Vinny001 in NWS / Hamas leider Ismail Haniyeh omgebracht in Iran.
Verder dan de antisemitisme-kaart trekken kwam je niet.
pi_214508255
Nevermind
pi_214508499
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:29 schreef Vinny001 het volgende:

[..]
Zie de Engelse pagina daarvan, ook al was het een mandaatgebied het viel onder de Colonial Office. De rest van de post blijft gewoon staan. Het gaf de Britten geen recht om de joden toestemming te geven het gebied te koloniseren en de Palestijnen te terroriseren en te verdrijven.
Het viel onder de colonial office omdat ze het toch ergens onder moesten brengen. Niet omdat het een kolonie was.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 16:00:45 #195
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214508611
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:10 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Mandaat, protectoraat, kolonie, dominion... what's in a name.
are we infinite or am I alone
pi_214508815
quote:

[..]
In die tijd bestond de term 'Palestijn' nog niet zoals we die nu kennen. Een Palestijn refereerde vroeger namelijk naar naar elke inwoner van het Britse Mandaatgebied, dus niet alleen Arabieren maar ook Joden, Druze, Christenen en Bedoeïenen.

Daarnaast zit je ook mis mbt het tweede deel van je post. De stichting van Israël ging gepaard met een verdelingsplan voor de twee grootste volkeren in dit gebied: de Arabieren en de Joden.

De laatste groep accepteerde ongeveer elk plan dat werd voorgelegd, waar de Arabieren hebben altijd alles afgewezen vanuit gevoelens van etnische en religieuze suprematie. Dit gebied was in hun ogen alleen voor Arabieren en de Islam.

Zo had een vertegenwoordiger van de VN in de jaren 1940 zelfs eens het argument gemaakt dat een Joodse staat de raciale homogeniteit van dit gebied zou verstoren.

En dat is natuurlijk een opmerkelijk argument, want zowel Arabieren als de Islam waren tot in ongeveer de 8e eeuw amper te vinden in dit gebied. Vanuit het Oosten, voornamelijk Saoedi-Arabië, hebben zij dit gebied veroverend en de Islam vervolgens verspreid, dan wel mensen opgelegd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214508908
Aangezien de dode viel in Iran, mogen we dan spreken over genocide op Iraniërs?
pi_214508916
Opmerkelijk inderdaad. 1100 jaar ergens wonen en toch geen aanspraak ergens op mogen doen
pi_214508953
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:18 schreef Ulx het volgende:
Aangezien de dode viel in Iran, mogen we dan spreken over genocide op Iraniërs?
Als de lokale cultuur bewust gesloopt wordt, landmarks, scholen, bibliotheken, overheidsgebouwen, begraafplaatsen en standbeelden. Dan spreekt men in Oekraïne over genocide en in Gaza doet me er lacherig over
  donderdag 1 augustus 2024 @ 16:23:04 #200
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214508975
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als de lokale cultuur bewust gesloopt wordt, landmarks, scholen, bibliotheken, overheidsgebouwen, begraafplaatsen en standbeelden. Dan spreekt men in Oekraïne over genocide en in Gaza doet me er lacherig over
De cultuur van Gaza?

Noem eens 1 prestatie, 1 uitvinding?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')