SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gouden regels m.b.t. gebruik van steamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prijsvergelijkingssites
IsThereAnyDeal.com
CheapShark.com
/r/GameDeals - Verschillende deals van verschillende sites
Indie Game Bundles
Games Compare
Moddingsites
Nexus Mods
Steam Workshop
GTAInside.com
Leuke/handige linkjes
Het gratis PC Games topic op FOK!
/r/PCMasterRace - Reddit community voor PC Gamers.
Twitch - Dé stream site voor games.
SteamCalculator
Steam Statistieken
Steam Left
MySteamGauge
Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!!
Alternatieve stores:![]()
![]()
![]()
GoG: DRM free games. GoG biedt veel oude games die altijd met moderne OS en systemen werkt!
Origin: EA's eigen gamestore. Veel games van EA zelf die niet op Steam staan zijn hier te vinden.
uPlay: De gamestore van Ubisoft, bevat voornamelijk Ubisoft games.
Battle.net: De gameclient van Blizzard, de store bevat alleen games van Blizzard zelf.
Epic: De gamestore van Epic, bevat behalve Fortnite veel van Epics eigen games en daarnaast titels waar Epic veel geld voor heeft betaald om exclusief te mogen verkopen. Met regelmaat gratis games.
Dit topic wordt tevens gebruikt als algemeen PC Gaming topic, dus alle PC-(game)gerelateerde discussies zijn hier welkom.Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
Nee ik had ook geen issues met mijn Series X controller maar ik herken het wel met de DualSense van Sony en dan met de storefront van Ubisoft. Om ff mezelf te quoten:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
welke heb je er op gezet (en waar vandaan?)
met mijn Xbox controller heb ik geen problemen?
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:14 schreef 2dope het volgende:
[..]
Oh dat zou wel kunnen ja, dat EGS dan weer uPlay aanroept
Had dat ook met AC Valhalla. Dat was wel een bijzondere constructie trouwens, ik had de nieuwe PS5/DualSense-controller gekocht om ff uit te proberen voor pc. Controller support op EGS /uPlay is bagger dus toen moest ik AC Valhalla als non-steamgame op Steam activeren en via daar opstarten on controller werkend te krijgen. Uiteindelijk dus door 3 storefronts heen
Uh een stuk of 40 of zoquote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
welke heb je er op gezet (en waar vandaan?)
met mijn Xbox controller heb ik geen problemen?
Ik heb dat spel eigenlijk nooit met mods gedaan, moet ik toch eens gaan doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Uh een stuk of 40 of zoDus ga ze niet allemaal opnoemen
Maar via https://www.nexusmods.com/reddeadredemption2
Xbox controller werkt stuk makkelijker ja. Omdat microsoft
Je moet lenys mod installeren. En scripthook. Als je die 2 hebt is het kwestie van slepen naar de goede map en klaar.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb dat spel eigenlijk nooit met mods gedaan, moet ik toch eens gaan doen.
Werken ze allemaal goed samen of is dat een gedoe dat sommige wel of niet samen kunnen en kut met installeren?
Dit is nog steeds na al die jaren de oplossingquote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:45 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nee ik had ook geen issues met mijn Series X controller maar ik herken het wel met de DualSense van Sony en dan met de storefront van Ubisoft. Om ff mezelf te quoten:
[..]
Ja... ik heb twee vriendinnen die zeiden dat het het soort spel is dat ik leuk vind...quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:41 schreef MMaRsu het volgende:
Met 12 steam reviews acht ik de kans klein dat iemand hier hem heeft gespeeld.
Gewoon kopen als het niet bevalt binnen 2 uur refunden
Er is gameplay van, als dit de game is die je bedoelt:quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... ik heb twee vriendinnen die zeiden dat het het soort spel is dat ik leuk vind...
Dus misschien dat, idd
quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Er is gameplay van, als dit de game is die je bedoelt:
https://www.youtube.com/results?search_query=the+garden+path
No problem!quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hij komt op mijn wish-list
Heb al aardig wat van dit soort games, die eerst afspelen...En misschien bij een volgende reclameronde kopen. Eerst blij zijn met wat ik heb
Dank jullie!
Bedoel je daarmee dat oude spel?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
No problem!
Nu jou nog in DOOM krijgen
Does not computequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
ben niet echt een nerd
Heb wel een steamdeck
Die, en de nieuwe DOOM gamesquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee dat oude spel?ik ben niet echt een nerd
Heb wel een steamdeck, maar daar is alles mee gezegd
waren mensen aan het klagen bij humble dat ze hun games niet konden benaderen ofzo?quote:Complete the full redeem process to have instant and lifetime access to your game
Van schietspellen raak ik in paniekquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Die, en de nieuwe DOOM games
Hou ik je handje wel vastquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Van schietspellen raak ik in paniek
Zelfs bij Stardew Valley raak ik in de mijnen in de stress
Dat is wel gezelligquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hou ik je handje wel vast
Lossen we wel opquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is wel gezellig
enige vraag dan is, hoe bedien ik mijn deck met één hand
Bloed en ledematen?quote:
Ik heb dibbs op Stigs best manquote:
quote:
Samen met Outer Wilds voor mij persoonlijk één van de beste dingen die ik gespeeld heb. Beide ongetwijfeld 9/10. Echt levels boven al het andere, emotioneel ook echt veel impact gemaakt zoals een boek of film dat ook kan.quote:Op maandag 5 augustus 2024 09:28 schreef Buitendam het volgende:
Ik zit nu 15 uur in Disco Elysium en het is echt heel erg tof, zeg.
Ik kom er nog niet in. Vind de artstyle een beetje off-putting. Ligt ongetwijfeld aan mij.quote:Op maandag 5 augustus 2024 09:28 schreef Buitendam het volgende:
Ik zit nu 15 uur in Disco Elysium en het is echt heel erg tof, zeg.
Ik liep alleen maar vast, vond het best wel tegenvallen voor een spel waar de meeste mensen enthousiast over waren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:29 schreef V. het volgende:
[..]
Ik kom er nog niet in. Vind de artstyle een beetje off-putting. Ligt ongetwijfeld aan mij.
Dredgequote:Op maandag 5 augustus 2024 14:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Samen met Outer Wilds voor mij persoonlijk één van de beste dingen die ik gespeeld heb. Beide ongetwijfeld 9/10. Echt levels boven al het andere, emotioneel ook echt veel impact gemaakt zoals een boek of film dat ook kan.
ontopic: 15 augustus nieuwe DLC van Dredge, leuke indie game.
Yes! Dredge is geweldig. Helaas op vakantie danquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Samen met Outer Wilds voor mij persoonlijk één van de beste dingen die ik gespeeld heb. Beide ongetwijfeld 9/10. Echt levels boven al het andere, emotioneel ook echt veel impact gemaakt zoals een boek of film dat ook kan.
ontopic: 15 augustus nieuwe DLC van Dredge, leuke indie game.
Zit voldoende gameplay in om de prijs te rechtvaardigen. Zelfs de eerste DLC is de moeite waard.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:13 schreef mschol het volgende:
dredge lijkt mij ook leuk, maar vond em nog eff te duur
ik vond het gewoon teveel geld (prijs per game hou ik bewust laag als het kan), niet dat de content de prijs niet zou rechtvaardigen ofzo..quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zit voldoende gameplay in om de prijs te rechtvaardigen. Zelfs de eerste DLC is de moeite waard.
Maar dat is ook de bedoeling van een detective. Je blijft vastlopen tot je ineens weer een nieuwe aanwijzing vindt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:34 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik liep alleen maar vast, vond het best wel tegenvallen voor een spel waar de meeste mensen enthousiast over waren.
Nee, in dit spel kan je echt vastlopen, sommige dingen moeten in een bepaalde volgorde. Doe je dat niet, dan kan je opnieuw beginnen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar dat is ook de bedoeling van een detective. Je blijft vastlopen tot je ineens weer een nieuwe aanwijzing vindt.
Hij is regelmatig in de aanbieding. Ik geloof dat ik er ¤15 voor betaald heb.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:13 schreef mschol het volgende:
dredge lijkt mij ook leuk, maar vond em nog eff te duur
Is dat weer zo'n Tarkov clone voor mensen die 16 uur per dag kunnen gamen en na een week klagen over gebrek aan content?quote:
Je hebt toch ook die game in Vietnam in een zone?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 23:30 schreef MMaRsu het volgende:
Weer een Tarkov kloon?hoeveel zijn er daar dan van?
Het is een Chinese free 2 play game die veel van Tarkov overneemt is dat klopt
Klopt maar volgens mij is dat niet echt een extraction shooterquote:Op maandag 12 augustus 2024 10:50 schreef PirE het volgende:
[..]
Je hebt toch ook die game in Vietnam in een zone?
Via hun eigen site?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:14 schreef MMaRsu het volgende:
Vanaf vandaag te spelen, free 2 play
Ga hem zeker ff checken want de beta beviel goed.
Spelen mensen hier ook Delta Force? Ook een toffe game!
Ja klopt, kut ik dacht via Steamquote:
Ah moet nog even doorkomen dan waarschijnlijk.quote:
Dat spel heb ik decennia niet meer gespeeld, was erg leuk, vooral multiplayer.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:14 schreef MMaRsu het volgende:
Vanaf vandaag te spelen, free 2 play
Ga hem zeker ff checken want de beta beviel goed.
Spelen mensen hier ook Delta Force? Ook een toffe game!
Hehe ja die classic heb ik vroeger ook veel gespeeld, maar ik bedoelde idd de nieuwequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:18 schreef RaXz het volgende:
[..]
Dat spel heb ik decennia niet meer gespeeld, was erg leuk, vooral multiplayer.
Die nieuwe kan mij niet boeien want het lijkt totaal niet op Delta Force.
Ja, moet ik ook nog eens aan beginnen. Hoe moeilijk is die om in te komen?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:22 schreef RaXz het volgende:
Ik ben verslaafd aan Songs of Syx, een 2D city builder die ook wel wat weg heeft van Dwarf Fortress en Total War.
Met behulp van tutorial videos kon ik er aardig snel inkomen, het interface vond ik gemakkelijk om mee te werken. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel ervaring je hebt met andere city builders zoals Pharaoh.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:50 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja, moet ik ook nog eens aan beginnen. Hoe moeilijk is die om in te komen?
Moet lukken dan.quote:
Ik zit om die redenen echt niet te wachten op de remake, bovendien ziet het origineel er nog best redelijk uit dus waarom zou ik die niet gaan spelen als ik weer zin heb in Dead Rising.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:05 schreef MMaRsu het volgende:
Geweldig hoe Capcom de originele Dead Rising compleet verneukt door er weer volledig andere stem acteurs, looks van Frank, verminking van character verhalen, alle vorm van uniekheid eruit heeft gesloopt in deze gare kutremake
Flikker toch een eind op met je woke ass DEI zooi waarbij alles wat ook maar enigszins niet politiek correct is geschrapt wordt uit het spel.
Tyfus wat heb ik hier een hekel aan
En dat zeg ik vooral als een groot fan van het originele Dead Rising.
Dat ziet er een stuk leuker uit dan Two Point Campus, die kon mij niet echt boeien. Hospital blijft nog het leukst, ik denk niet dat ze die nog gaan overtreffen, ook omdat het gebaseerd was op Theme Hospital.quote:
Ik ga hem niet meer spelen maar toch even die shareware aangeklikt om het tristan muziekje te horen. Wat een game. En wat een schril contrast met deel 4.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:51 schreef mschol het volgende:
hoewel geen steam game, wel de moeite waard hem hier ook te droppen:
https://d07riv.github.io/diabloweb/
Diablo 1 geport naar webbrowsers
hehe, eindelijkquote:New: Prioritizing Informative Reviews
User reviews that are identified as being unhelpful for potential customers, such as one-word reviews, reviews comprised of ASCII art, or reviews that are primarily playful memes and in-jokes, will be sorted behind other reviews on the game’s store page. That doesn't mean players won't ever see these humorous, but unhelpful posts, but it hopefully means that they’ll see them less frequently when trying to learn about a game. If you enjoy seeing these sorts of reviews when browsing the store, there's an option on the store page to include them when browsing.
This change doesn't impact how review scores are generated for each game; it is simply changing the order that reviews appear on each store page.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ga hem niet meer spelen maar toch even die shareware aangeklikt om het tristan muziekje te horen. Wat een game. En wat een schril contrast met deel 4.
4 en 3 nooit gespeeld, met 2 was ik er wel klaar meequote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ga hem niet meer spelen maar toch even die shareware aangeklikt om het tristan muziekje te horen. Wat een game. En wat een schril contrast met deel 4.
Prima tijd om te stoppen ook. Hoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik D3 na wat patches en de uitbreiding toch best kon verteren.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 08:37 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
4 en 3 nooit gespeeld, met 2 was ik er wel klaar mee
naast het online only aspect van 3 en 4
D1 was wel redelijk legendarisch. De eerste keer dat je de Butcher tegenkwam vergeet je ook niet snel.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 23:02 schreef ems. het volgende:
[..]
Prima tijd om te stoppen ook. Hoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik D3 na wat patches en de uitbreiding toch best kon verteren.
Maar 1 blijft mij warme gevoelens geven. Misschien wel meer nog dan 2, hoewel dat allround toch wel de betere game is. 1 was mijn eerste keer dat ik online iemand anders tegen kwam en dat ik die dan omver hakte en dat ik uitgescholden werd. Dat gevoel kan je niet snel evenaren.
Doen! Heel erg tof. Ze hebben van de exotics ook abberations nu. Die moet ik nog eentje vangenquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:33 schreef Discombobulate het volgende:
Morgen die nieuwe Dredge DLC maar doen.
Ga nu bezig.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Doen! Heel erg tof. Ze hebben van de exotics ook abberations nu. Die moet ik nog eentje vangen
Ook het upgraden van de Iron Rig zelf is wel cool. Plus er is een lvl 5 hull upgrade voor je bootje!
Apart. Dan gooi je zoveel klanten weg. Ziet er wel leuk uitquote:Op zondag 18 augustus 2024 22:24 schreef RaXz het volgende:
het staat alleen niet op Steam en kan alleen in de eigen store gekocht worden
Die exotics kon je maar één keer vangen toch?quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Doen! Heel erg tof. Ze hebben van de exotics ook abberations nu. Die moet ik nog eentje vangen
Ook het upgraden van de Iron Rig zelf is wel cool. Plus er is een lvl 5 hull upgrade voor je bootje!
De ontwikkelaar verkoopt het spel liever direct dan via een storefront, hij zou wel goede redenen hebben. Daarnaast komen de updates te langzaam voor early access, misschien komt er wel een Steam release na de 1.0 release, wie zal het zeggen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Apart. Dan gooi je zoveel klanten weg. Ziet er wel leuk uit
Ja zullen er vast een goede reden voor hebben. Maar als die op steam was had ik hem waarschijnlijk wel gekocht. Nu? Meh laat maar.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:51 schreef RaXz het volgende:
[..]
De ontwikkelaar verkoopt het spel liever direct dan via een storefront, hij zou wel goede redenen hebben. Daarnaast komen de updates te langzaam voor early access, misschien komt er wel een Steam release na de 1.0 release, wie zal het zeggen.
Ja, maar in de DLC kan je bait maken zodat je ook de abberations kan vangen. Is pas veel later hoor.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die exotics kon je maar één keer vangen toch?
30% toeslag is best veel als je denkt dat je de distributie goedkoper in eigen hand kan houden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:51 schreef RaXz het volgende:
[..]
De ontwikkelaar verkoopt het spel liever direct dan via een storefront, hij zou wel goede redenen hebben.
Zeker. Maar gok zo dat via steam verkopen zoveel meer klanten oplevert. Dat die 30% opeens niet zo gek is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
30% toeslag is best veel als je denkt dat je de distributie goedkoper in eigen hand kan houden.
Nee. Het op Steam zetten levert je vele malen meer aan klanten op.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
30% toeslag is best veel als je denkt dat je de distributie goedkoper in eigen hand kan houden.
Als je het niet via Steam kan kopen vind ik het altijd sketchy manquote:Op maandag 19 augustus 2024 17:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zeker. Maar gok zo dat via steam verkopen zoveel meer klanten oplevert. Dat die 30% opeens niet zo gek is.
Maar zoals Raxz zei. Ze zullen er vast een goede reden voor hebben.
Ik denk dat het een soort first person adventure wordt dan een shooter. Het ziet er wel tof uitquote:Op maandag 19 augustus 2024 18:30 schreef PirE het volgende:
Ben wel benieuwd naar de nieuwe beelden van Indiana Jones morgen op Gamescom.
Hopelijk haalt die game een beetje het niveau van Wolfenstein (uitgezonderd Youngblood).
Nazi's afmaken is eigenlijk altijd wel vermakelijk.
Wat is die olie opruimen trouwens een teringklus zeg.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, maar in de DLC kan je bait maken zodat je ook de abberations kan vangen. Is pas veel later hoor.
Ja, maar gaat best snel met die trawler.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat is die olie opruimen trouwens een teringklus zeg.
Dat weet ik wel, maar ik vraag me af of die club zich dat ook realiseertquote:Op maandag 19 augustus 2024 17:52 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee. Het op Steam zetten levert je vele malen meer aan klanten op.
Daarnaast kan je gratis steam keys genereren die je zelf kan verkopen of via stores
Je hebt het community aspect, steam market, forums, screenshots, controller support, linux support
Noem maar op
Die 30% is niet alleen voor het hosten
Ik kende het spel niet. Even opgezocht toen ik jouw post las en nu is het plotseling half 11quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mooi zoquote:Op maandag 19 augustus 2024 22:36 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik kende het spel niet. Even opgezocht toen ik jouw post las en nu is het plotseling half 11
Oh cool! Ben ook wel benieuwd naar die.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:25 schreef 2dope het volgende:
Reviewcode binnen voor Age of Mythology: RetoldVanavond maar eens ff aan de tand voelen
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:25 schreef 2dope het volgende:
Reviewcode binnen voor Age of Mythology: RetoldVanavond maar eens ff aan de tand voelen
20-30% toeslag heb/had je bij een winkel ook, en servers zijn niet goedkoop als je die zelf mag gaan bijhouden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Yo pass ff door ik test hem welquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:25 schreef 2dope het volgende:
Moet nog 19 ofzo vissen en abberations, inclusief die exotics. Nog paar dingetjes in de DLC doen en dan maar alle achievements gaan verzamelen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
In het begin wel, maar in de DLC kan je items krijgen die dat verminderen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moet nog 19 ofzo vissen en abberations, inclusief die exotics. Nog paar dingetjes in de DLC doen en dan maar alle achievements gaan verzamelen.
Edit: Ligt het aan mij of gaat die insanity meter nu veel sneller dan eerst?
Wat ik met civ altijd heb. Ik vind het leuk voor 1 potje. En daarna heb ik het meteen wel weer gezien.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:14 schreef ems. het volgende:
Ziet er goed uit. Verbetering tov Civ 6 wat betreft stijl
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:14 schreef ems. het volgende:
70 euro nu, belachelijk ........quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:14 schreef ems. het volgende:
Want? Vrij normaal bedrag. Kan je te duur vinden. Daar niet van. Maar zo gek is het niet. Weet je wat het kost om een spel te maken. En de prijzen van games zijn echt jaaaaaaren gelijk gebleven. Eigenlijk mogen we niet klagen. Als het net zo hard mee ging als met de rest waren ze inmiddels 200 euroquote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
70 euro nu, belachelijk ........
Ik wacht wel tot ie in de aanbieding is, ga daar geen 70 euro voor betalen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Want? Vrij normaal bedrag. Kan je te duur vinden. Daar niet van. Maar zo gek is het niet. Weet je wat het kost om een spel te maken. En de prijzen van games zijn echt jaaaaaaren gelijk gebleven. Eigenlijk mogen we niet klagen. Als het net zo hard mee ging als met de rest waren ze inmiddels 200 euro
Dat probleem heb ik ook met civ. Civ 6 heb ik denk 1 of 2 keer gespeeld en iedere keer denk ik weer is proberen maar dan komt er weer iets anders op mijn pad. Denk dat ik Civ7 pas ga kopen over een paar jaar met een flinke aanbieding.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 23:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat ik met civ altijd heb. Ik vind het leuk voor 1 potje. En daarna heb ik het meteen wel weer gezien.
Maar moet zeggen dit ziet er wel tof uit. Hoe de steden er uit zien op de map!
Ken je Dave the Diver?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ga Dredge wel echt missen hoor.
Disco Elysium, Outer Wilds en Dredge waren echt zo geweldig leuk. Heb hier en daar wel wat anders geprobeerd maar nog niets gevonden wat me echt gepakt heeft.
Kan 'm proberen, maar leek me niet zo helaas.quote:
Ik ben gewoon opnieuw begonnen in Dredgequote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ga Dredge wel echt missen hoor.
Disco Elysium, Outer Wilds en Dredge waren echt zo geweldig leuk. Heb hier en daar wel wat anders geprobeerd maar nog niets gevonden wat me echt gepakt heeft.
Ik hield ook best lang de boot af (hihi), met name door het sushi-gebeuren, maar het spel is echt fantastisch.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kan 'm proberen, maar leek me niet zo helaas.
Dat probleem heb ik niet met Civ. Integendeelquote:
Defineer normaal? dit is meer een adviesprijsquote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Want? Vrij normaal bedrag. Kan je te duur vinden. Daar niet van. Maar zo gek is het niet. Weet je wat het kost om een spel te maken. En de prijzen van games zijn echt jaaaaaaren gelijk gebleven. Eigenlijk mogen we niet klagen. Als het net zo hard mee ging als met de rest waren ze inmiddels 200 euro
Bedoel dat 70 best een normaal bedrag is als je kijkt naar wat het kost om een spel als civ te maken.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:53 schreef mschol het volgende:
[..]
Defineer normaal? dit is meer een adviesprijs
durf te wedden dat de game binnen enkele maanden in de (digitale) budgetbakken te krijgen is
Ik heb nu wat exotic bait, maar hoe gebruik ik het? Ben nu bij Gale Cliffs achter die waterval, maar het enige wat ik kan doen met exotic bait is pick up en discard?quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kan gebeuren als je lang op het water zitquote:Op zondag 25 augustus 2024 14:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb nu wat exotic bait, maar hoe gebruik ik het? Ben nu bij Gale Cliffs achter die waterval, maar het enige wat ik kan doen met exotic bait is pick up en discard?
Edit: Laat maar... Ik ben dom.
Iron Rig DLC nog een paar dingetjes en 1 achievement en nog 5 hidden achievements en ik heb alles klaar.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kan gebeuren als je lang op het water zit
Nice!quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iron Rig DLC nog een paar dingetjes en 1 achievement en nog 5 hidden achievements en ik heb alles klaar.
Full price for a mid game.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:41 schreef PirE het volgende:
Afgelopen weekend eindelijk Starfield uitgespeeld. Halverwege kwam de vehicle update en dat maakt de game wel prettiger.
Het is geen diepgaande game en ziet er gedateerd uit (vooral qua level design). Ik heb vooral main en side quests gedaan waarbij ik direct naar objectives ging en dan kom je zelden in die generieke gebouwen die op elke planeet staan.
Outpost gedoe heb ik overgeslagen, qua shipbuilding heb ik gewoon een schip gekocht en wat wapens veranderd. Ik ben geen crafter/builder.
Kritiek op de game is wel terecht. Veel mensen verwachten/willen een space exploration game en dat is deze game niet. Het helpt als je die gedachte laat varen. Niveau AA game, zeker geen AAA label waard.
*Ik heb de game gratis ontvangen.
Net op tijd voor de dlc. Komt deze weekquote:Op maandag 26 augustus 2024 09:41 schreef PirE het volgende:
Afgelopen weekend eindelijk Starfield uitgespeeld. Halverwege kwam de vehicle update en dat maakt de game wel prettiger.
Het is geen diepgaande game en ziet er gedateerd uit (vooral qua level design). Ik heb vooral main en side quests gedaan waarbij ik direct naar objectives ging en dan kom je zelden in die generieke gebouwen die op elke planeet staan.
Outpost gedoe heb ik overgeslagen, qua shipbuilding heb ik gewoon een schip gekocht en wat wapens veranderd. Ik ben geen crafter/builder.
Kritiek op de game is wel terecht. Veel mensen verwachten/willen een space exploration game en dat is deze game niet. Het helpt als je die gedachte laat varen. Niveau AA game, zeker geen AAA label waard.
*Ik heb de game gratis ontvangen.
Shattered Space komt 30 september uit.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Net op tijd voor de dlc. Komt deze week
Ragnarok is leuk en de Valhalla DLC is best tof. Maar het had wel beter gekund.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:26 schreef PirE het volgende:
[..]
Shattered Space komt 30 september uit.
Weet niet of ik die direct ga spelen, voor september staat alleen God of War: Ragnarok op de wishlist.
Ik twijfel een beetje over Ragnarok, bij de puzzels krijg je na 3 seconden gelijk de oplossing en dat is wel een dingetje. Puzzels los ik liever zelf op en iemand die alles loopt te spoilen is wel een dingetje waar ik me snel aan ga irriteren. 1e game vond ik wel goed.
Star Wars: Outlaws komt deze week uit. Als de reviews geweldig zijn wil ik wel oppikken. Ik ben sceptisch over die game. Ubisoft kennende zal het wel weer 100 uur aan main quest zijn waarbij je 10x hetzelfde moet doen voor ander factie op een planeet die er elke keer net wat anders uitziet.
Pentiment of Citizen Sleeper?quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:06 schreef Discombobulate het volgende:
Dredge klaar. Recent ook Disco Elysium en Outer Wilds helemaal klaar.
Nu weer eindeloos op zoek naar iets dat dat gat weer kan vullen...
Ik heb er best wel zin in! Als 1 van de weinige mensenquote:Op maandag 26 augustus 2024 10:26 schreef PirE het volgende:
[..]
Shattered Space komt 30 september uit.
Weet niet of ik die direct ga spelen,
Misschien, heb allerlei titels langs zien komen maar ben nog niet super enthousiast.quote:
Gister op Twitch gekeken, zag er wel redelijk uit. Grootste kritiek is volgens mij het verhaal dat wat saai overkomt.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:38 schreef Monolith het volgende:
Iemand toevallig Visions of mana al geprobeerd? Een nieuw deel in de Secrets of Mana reeks na heel veel jaar.
Las een redelijk negatieve review, maar op Steam lijkt alles wel vrij positief.
Verschilt per game volgens mij.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:37 schreef mschol het volgende:
steam geeft mij de achievement meldingen alleen nog als ik de game verlaat.. niet als ik ze haal, in meerdere games
iemand een idee hoe dat zou kunnen komen?
ik heb vannochtend crime scene cleaner ge-100% en daar krijg ik ze dus alleen nadat ik afsluit, een streamer die ik kijk, krijgt ze gewoon directquote:
Dan ligt het denk ik aan je overlay instellingen:quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:55 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb vannochtend crime scene cleaner ge-100% en daar krijg ik ze dus alleen nadat ik afsluit, een streamer die ik kijk, krijgt ze gewoon direct
Die staat gewoon aan, toast instellingen zou het ook kunnen zijn, stond ook goed..quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan ligt het denk ik aan je overlay instellingen:
https://www.howtogeek.com/how-to-get-started-using-steam-overlay/
Ziet er leuk uit! 98% positief ook. Maar ff in de gaten houden voor een salequote:Op woensdag 4 september 2024 11:22 schreef V. het volgende:
Ik heb best wat lol met Tactical Breach Wizards.
Niet heel moeilijk maar speelt lekker weg.
en over een jaar ofzo kan je ze niet meer spelen want servers zijn offline?quote:Op zondag 29 september 2024 13:07 schreef MMaRsu het volgende:
Ubisoft heeft sale (op pc), met code AUTUMN24 krijg je 15¤ korting op je mandje als je minimaal 30¤ erin doet.
Dus
Assassins Creed Valhalla
Fenyx Rising
Far Cry 5
Assassins Creed Brotherhood
Gekocht voor 16¤
Ja beter gaan ze niet failliet. Dan komt Anno straks niet uitquote:Op zondag 29 september 2024 13:55 schreef mschol het volgende:
[..]
en over een jaar ofzo kan je ze niet meer spelen want servers zijn offline?
sowieso zal al het IP in limbo raken denk ik, en dat zou echt zonde zijnquote:Op zondag 29 september 2024 15:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja beter gaan ze niet failliet. Dan komt Anno straks niet uit
Ja voor mij persoonlijk zal ik alleen Anno missen. Meer ubisoft games speel ik tegenwoordig toch niet meer.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:55 schreef mschol het volgende:
[..]
sowieso zal al het IP in limbo raken denk ik, en dat zou echt zonde zijn
stoppen met woke crap en wat goede schrijvers inhuren. Dan komen ze nog ergens.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja voor mij persoonlijk zal ik alleen Anno missen. Meer ubisoft games speel ik tegenwoordig toch niet meer.
Maar zou sowieso zonden zijn. Dus hopelijk overleven ze het gewoon
https://store.steampowered.com/app/1062090/Timberborn/quote:Before we dive into the dam big patch notes, we’d like to announce that on October 24, 2024, we will increase the game’s base price from 24.99 USD to 34.99 USD. We believe that with how much Timberborn has grown since its Early Access release, after three years of development, this change is justified. Our team has also more than doubled in size, allowing us to pump out cool new updates - such as the one we’re releasing today - on our way to v1.0 and beyond.
At 7 PM CEST today, the game goes on a two-week 20% discount. Until October 24, this is your final chance to grab Timberborn at a lower price with a discount on top.
Moet het ook maar weer eens aanslingeren binnenkort, want met de nieuwste update is wel weer bizar veel toegevoegd.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:14 schreef mschol het volgende:
Voor iedereen die geintresseerd is in Timberborn
[..]
https://store.steampowered.com/app/1062090/Timberborn/
gauw eff halen voor de prijs stijgt
dat ook, ik heb de game in 2022 al gekocht maar door omstandigheden kon ik er toen niet echt tijd insteken. tijdje terug videos van gezien en dat liet mij wel die game oppakken, van de week was het opeens 4:30 terwijl ik aan het spelen wasquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Moet het ook maar weer eens aanslingeren binnenkort, want met de nieuwste update is wel weer bizar veel toegevoegd.
Ja zo gaat dat met dit soort games.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:11 schreef mschol het volgende:
[..]
dat ook, ik heb de game in 2022 al gekocht maar door omstandigheden kon ik er toen niet echt tijd insteken. tijdje terug videos van gezien en dat liet mij wel die game oppakken, van de week was het opeens 4:30 terwijl ik aan het spelen was![]()
satisfactory kan ik niet echt in komenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja zo gaat dat met dit soort games.
Ik zit alleen op het moment nog middenin een potje satisfactory (daar gaat ook bizar veel tijd in zitten) en van Factorio komt binnenkort ook nog de 2.0 versie uit. Zoveel te doen, zo weinig tijd.
Sow die krijgt goede reviews. Die ga ik ook maar eens bekijken.quote:
Als je begint bij Legend of Heroes: Trails of Cold Steel (I) mis je de 5 voorafgaande delenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:22 schreef ChrisCarter het volgende:
Nog meer Fok!kers die in de time-sink zijn gevallen die Legend of Heroes: Trails of Cold Steel heet? (om over de vele vervolgen nog maar te zwijgen)
Ik ben echt groot fan van de serie en heb al met al honderden uren zitten in alle LoH spellen. Echt bizar hoe episch de verhaallijn over pakweg twaalf delen is. Ik heb alles vanaf de Liberl Arc t/m de Calvard Arc waar ze nu in zitten gespeeld. Helaas wordt er nu zo langzamerhand wel een einde aan gebreid, maar er is geen serie die zo'n langlopend, meeslepend verhaal kent als deze.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:22 schreef ChrisCarter het volgende:
Nog meer Fok!kers die in de time-sink zijn gevallen die Legend of Heroes: Trails of Cold Steel heet? (om over de vele vervolgen nog maar te zwijgen)
Spijtig man. Ik heb er wel van genoten maar het ook niet uitgespeeld..quote:Op maandag 14 oktober 2024 11:34 schreef PirE het volgende:
Nou, ik heb de zware taak op me genomen om Starfield: Shattered Space uit te spelen (ik had premium van AMD). Het is gelukt en hij is weer platinum.
Pros. Het speelt zich af in een crafted spelwereld, dus veel minder loading screens en geen repeat assets.
Lengte, vrij korte DLC en 100% lukt wel in een dag.
Cons. Weinig nieuwe items (wapens enzo). Heb de hele DLC uitgespeeld met armor en wapens die ik al had. Die nieuwe granaten voegden weinig toe voor mij omdat granaten in base game matig werken en ik gebruikte ze nooit (weinig damage, omslachtig en ik heb niks in demolition gestopt).
Verhaal was matig, ik heb niks met zealots in games en het is ook niet vernieuwend. Net als base game mist het een ziel en de NPCs hebben de persoonlijkheid van een kartonnen doos. Day after ben ik eigenlijk al vergeten waar het over ging en wie de belangrijkste karakters zijn.
Hopelijk was dit het qua Starfield. Heb er ook weinig vertrouwen in dat Bethesda niet dezelfde fouten gaat maken met Elder Scrolls aangezien ze volhouden dat Starfield het beste ooit is. Dat is het gewoon niet.
Ik heb hem gisteren gekocht, wel grappig spel, alleen sommige dingen kom ik niet echt uit.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:48 schreef RaXz het volgende:
Timberborn heeft een nieuwe update, echt een city builder voor Nederlanders.
zoals?quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:54 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren gekocht, wel grappig spel, alleen sommige dingen kom ik niet echt uit.
Wat voor dingen? Het enige waar ik wel eens mee de mist in ging in het begin was dat je b.v. als je wilt dat je bevers het water in gaan je wel een trappetje moet bouwen en dat wanneer je gebouwen hebt met een ingang die aansluit op een platform je op dat platform ook nog wel expliciet een weggetje moet bouwen, anders is het niet connected.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:54 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren gekocht, wel grappig spel, alleen sommige dingen kom ik niet echt uit.
waren er bij de lumberjack bomen in zijn gebied? waren die ook aangegeven dat ze omgehakt mogen worden?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:58 schreef Droopie het volgende:
Nou, ik was klaar met de tutorial en ik zag dat er droogte aankwam.
Dus ik bouw een 2e waterpomp en wou die met prioriteit laten bouwen.
Niemand ging materiaal brengen, ik een paar gebouwen op pauze gezet.
Maar het enige wat er gebeurde dat ik bevers bij de lumberjack zag wachten en niemand deed een stap extra.
een unemployed bever is geen hauler, daarvoor moet je een hauling post hebben.quote:Ik probeerde ook extra water naar de opslagpunten te brengen, maar daar waren geen hauliers aanwezig, ondanks dat ik toen bijna alle werkzaamheden in gebouwen op pauze had gezet.
Ja er waren nog bomen over, maar ik had verwacht dat ze materieel zouden gaan rondbrengen op andere locaties, als ik hun eigen werkplek op pauze zette.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:04 schreef mschol het volgende:
[..]
waren er bij de lumberjack bomen in zijn gebied? waren die ook aangegeven dat ze omgehakt mogen worden?
[..]
een unemployed bever is geen hauler, daarvoor moet je een hauling post hebben.
in Banished gebeurde dit wel jaquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:13 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja er waren nog bomen over, maar ik had verwacht dat ze materieel zouden gaan rondbrengen op andere locaties, als ik hun eigen werkplek op pauze zette.
Maar allebei bedankt voor de tips, ik ga hem straks even aanzetten
Ja hier was ik al bang voor inderdaad. Dit konijnenhol gaat diep, bijna niveautje Bedrock in Minecraftquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:52 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Als je begint bij Legend of Heroes: Trails of Cold Steel (I) mis je de 5 voorafgaande delen![]()
Zelf de afgelopen paar jaar de Liberl Arc (In the Sky 1t/m3 ) en Crosbell Arc (From Zero & To Azure) gespeeld, en nu bij de laatste chapter van Cold Steel (I).
Dus nog genoeg delen te gaan
Je hoeft ook niet per se alle delen van voor naar achter te spelen. Ik heb ze ook niet per se op chronologische volgorde gespeeld, want de Crossbell arc is pas later vertaald naar het Engels. Het is vooral een feest van herkenning als je dat wel doet, want niet alleen is het een groot doorlopend verhaal in een wereld waarin conflicten tussen naties spelen waarin je zaken vanuit verschillende perspectieven ziet met op de achtergrond nog allerlei duistere machten en bovennatuurlijke fenomenen, maar personages uit de verschillende delen maken ook weer direct of indirect hun opwachting in andere delen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:58 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ja hier was ik al bang voor inderdaad. Dit konijnenhol gaat diep, bijna niveautje Bedrock in Minecraft
Ik ben nu bij Chapter 6 van de 1e Cold Steel game, en hoewel er van alles gebeurt in de wereld heb ik het idee dat ik nog geen 5% ervan "snap"quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet per se alle delen van voor naar achter te spelen. Ik heb ze ook niet per se op chronologische volgorde gespeeld, want de Crossbell arc is pas later vertaald naar het Engels. Het is vooral een feest van herkenning als je dat wel doet, want niet alleen is het een groot doorlopend verhaal in een wereld waarin conflicten tussen naties spelen waarin je zaken vanuit verschillende perspectieven ziet met op de achtergrond nog allerlei duistere machten en bovennatuurlijke fenomenen, maar personages uit de verschillende delen maken ook weer direct of indirect hun opwachting in andere delen.
Mocht je nog ergens een uurtje of 600 de tijd hebben, dan zou ik het zeker aanraden om ze van voor tot achter te spelen, maar het is geen harde vereiste om je met de games te vermaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De gameplay vind ik op zich nog wel interessant ook op langere termijn, maar verandert het combat en "missie"systeem ook met de andere delen in de serie(s)?
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:38 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik ben nu bij Chapter 6 van de 1e Cold Steel game, en hoewel er van alles gebeurt in de wereld heb ik het idee dat ik nog geen 5% ervan "snap"Nou ja, dat je niet direct snapt waar alles over gaat is ook wel inherent aan de serie in de zin dat je geleidelijk aan mysteries en samenzweringen ontrafelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooropgesteld, de kern van het combatsysteem blijft door de hele serie heen in stand. Maar elk deel heeft wel vaak weer nieuwe dingen of zaken die iets anders werken. Qua missiesysteem is de rode lijn vaak ook wel chapters met hoofd- en sidequest, maar ook daar zit per deel wel weer variatie in. Mocht je teleurgesteld zijn in het feit dat b.v. FF tegenwoordig zo nodig een halve action RPG moet zijn, dan is deze serie de juiste keuze. Als je verwacht dat je in een volgende deel plots geen turn-based combat meer gaat tegenkomen of een radicaal ander combatsysteem, dan moet je de serie niet spelen.quote:De gameplay vind ik op zich nog wel interessant ook op langere termijn, maar verandert het combat en "missie"systeem ook met de andere delen in de serie(s)?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Niemand anders die zo enthousiast is over deze game als ik? Veruit de meest creepy game die ik ooit heb gespeeld is nu nog een stuk creepier.quote:
Niet mijn type game. Ik zag wel wat gameplay van de nieuwe life is strange. Die lijkt me wel tof, al heb ik al een hele lange lijst aan games om nog te spelen de komende tijd helaas en veel te weinig tijd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Niemand anders die zo enthousiast is over deze game als ik? Veruit de meest creepy game die ik ooit heb gespeeld is nu nog een stuk creepier.
Staat op de lijst, maar wel eerst andere games uitspelen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Niemand anders die zo enthousiast is over deze game als ik? Veruit de meest creepy game die ik ooit heb gespeeld is nu nog een stuk creepier.
Creepier dan Alien: Isolation?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Anders.quote:
dat heeft even geduurdquote:System Shock
by Nightdive Studios
The following items were shipped: Big Box Collector's Edition, Limited Edition System Shock Art Book
Dit is de reden dat ik geen spellen met jumpscares meer speel...quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:28 schreef ems. het volgende:
Ik kan Silent Hill 2 de hele tijd maar kort spelen en daarna moet even pauze nemen
Waarom ben ik een volwassen man maar toch zo pussy voor dit spel![]()
System Shock Remake is wel erg geweldig jaquote:Op woensdag 30 oktober 2024 08:18 schreef mschol het volgende:
[..]
dat heeft even geduurd![]()
ben benieuwd
Persona 5 redelijk kapot gespeeld. Deze komt ook op de wishlist. En sowieso de demo eens proberen. Eerst de beta van Monster Hunter! Als die afgelopen is, dan kijk ik eens naar Metaphor.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:23 schreef Monolith het volgende:
Ja die staat ook nog wel op m'n lange, lange lijstje. Slechts 1 persona game gespeeld, maar die was zeker vermakelijk.
de big box heb ik in 2021 al gepreorderdquote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
System Shock Remake is wel erg geweldig ja
Een spel voor mensen die niet van gameplay houden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:03 schreef Doug-Heffernan het volgende:
like a dragon gekocht
maar heb ik nou een film of een spel gekocht?
Duurt even eer het echt los gaat, maar dan kan je ook heel veel doenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:03 schreef Doug-Heffernan het volgende:
like a dragon gekocht
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een spel voor mensen die niet van gameplay houden.
wat is het nou?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Duurt even eer het echt los gaat, maar dan kan je ook heel veel doen
Het is een Yakuza game, die komen langzaam op gang. Maar zodra je echt je gang mag gaan, kan je echt heel veel doen. En er zitten echt tig veel minigames in.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:12 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
[..]
wat is het nou?
1.5 uur "gespeeld" en misschien 10 minuten gameplay
Je moet de eerste 30 uur alleen een beetje uitzingen, maar daarna kun je darts en mahjong spelenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het is een Yakuza game, die komen langzaam op gang. Maar zodra je echt je gang mag gaan, kan je echt heel veel doen. En er zitten echt tig veel minigames in.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:18 schreef Troel het volgende:
De familybibliotheek is vernieuwd. Je kunt nu een gezin aanmaken en alle spellen van die mensen spelen met uitzondering van de spellen die al gespeeld worden.
Ook als de persoon dus zelf in een ander spel aan het spelen is. Ik denk dat iedereen @:mschol in zijn familie wil
Geen idee. Wij hebben gewoon alleen ons eigen gezinquote:Op zaterdag 16 november 2024 19:52 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
maar de vraag is hoe ze familie controleren
"Papa, welke combo moest ik ook alweer doen om die fatality te doen?"quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:52 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
maar de vraag is hoe ze familie controleren
ik heb wel aantal mensen met wie ik deel maar die zullen door steam niet gezien worden als familie gok ik zoquote:Op zaterdag 16 november 2024 20:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Geen idee. Wij hebben gewoon alleen ons eigen gezin
Dat hoop ik ook maar ik verwacht erg weinig van, vast weer een geval van consolitis zoals ik al xo vaak heb gezien, alle steun vanuit Microsoft maakt het er niet beter op. Daarnaast denk ik dat ik Stalker liever speel op de X-ray engine, we zullen zien hoe het is op Unreal Engine maar daar verwacht ik ook minder van, vooral qua modding.quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar STALKER 2, ik hoop zo dat het een goede game is
Waarom niet een maandje game pass? Kan je de game (voor langer dan 2/3u) proberen en je GPU in het slechtste geval met andere games aan het werk zetten.quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:25 schreef PirE het volgende:
Morgen Stalker 2, was de game een beetje uit het oog verloren met alle delays.
Vanavond maar even kijken welke versie ik preorder in afwachting van de reviews. Kan op zijn vroegst vrijdag beginnen, als het heel slecht ontvangen wordt refund ik wel.
Kan de 4090 eindelijk aan de slag, die GPU is toch een beetje overkill voor Europa Universalis 4.
STALKER is wel one of a kind. Volgens mij heeft nog geen enkele developer het voor elkaar gekregen om dat A-Life na te bootsen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:17 schreef The_Substitute het volgende:
Kan me nog herinneren dat Stalker: SoC eigenlijk in 2004 had moeten uitkomen. Gebeurde uiteindelijk pas in 2007. Uitstel hoort erbij.
Ik kijk Stalker 2 wel ff an. Heb al weinig tijd om nog te gamen. De enige 2 games die ik voorlopig ga spelen bij de release zijn KC:D2 en HK: Silksong (mocht de laatste ooit nog uitkomen).
Een spel waarbij je veel japanse shit moet doorzittenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:03 schreef Doug-Heffernan het volgende:
like a dragon gekocht
Het is een sfeer ding denk ik. Ik deed het in mijn broek toen ik mijn eerste bunker in liep...quote:
Dit ja. Wetende dat die crappy shotgun geen shit deed tegen wat je tegen kwamquote:Op dinsdag 19 november 2024 19:15 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het is een sfeer ding denk ik. Ik deed het in mijn broek toen ik mijn eerste bunker in liep...
Als het mede daardoor goed uit de bus komt, dan overweeg ik het zeker. Genoeg tijd tot de release van KC:D2, in februari.quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
STALKER is wel one of a kind. Volgens mij heeft nog geen enkele developer het voor elkaar gekregen om dat A-Life na te bootsen.
Trucje was toch ook juist om de difficulty op z'n hoogst te zetten? Daardoor ging damage van zowel jou als enemies omhoog waardoor je guns opeens geen proppenschieters meer waren.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dit ja. Wetende dat die crappy shotgun geen shit deed tegen wat je tegen kwam
Klopt jaquote:Op dinsdag 19 november 2024 20:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Trucje was toch ook juist om de difficulty op z'n hoogst te zetten? Daardoor ging damage van zowel jou als enemies omhoog waardoor je guns opeens geen proppenschieters meer waren.
Dus ironisch genoeg werd het spel eenvoudiger door moeilijkheidsgraad te verhogen.
ik begreep van een reviewer dat er op de valreep van reviewdeadline nog een grote patch binnen kwam rollenquote:Op woensdag 20 november 2024 07:40 schreef RaXz het volgende:
Het zal mij benieuwen vandaag wat de Stalker community ervan gaat vinden, ik wacht het met smart af. Ik wacht het sowieso af met een aantal patches want het zou geen echte Stalker game zijn zonder een hoop bugs.
ik vond em wel tof maar kreeg mijzelf niet zover dat ik em echt door wilde spelen, te langdradig wellicht?quote:
2 uur voor launch mogen de reviews pas los.quote:Op woensdag 20 november 2024 07:40 schreef RaXz het volgende:
Het zal mij benieuwen vandaag wat de Stalker community ervan gaat vinden, ik wacht het met smart af. Ik wacht het sowieso af met een aantal patches want het zou geen echte Stalker game zijn zonder een hoop bugs.
Dat gebeurt zo vaak.quote:Op woensdag 20 november 2024 08:05 schreef mschol het volgende:
[..]
ik begreep van een reviewer dat er op de valreep van reviewdeadline nog een grote patch binnen kwam rollen
Same. Gaat me geeneens zozeer om de bugs maar meer om de balans. Wat vooral naar voren komt uit een paar reviews is dat sommige mechanics niet 'leuk' werken. Hopelijk pakken ze dat snel op.quote:Op woensdag 20 november 2024 19:17 schreef RaXz het volgende:
Veel plezier, ik wacht nog een aantal updates voor de optimale ervaring.
Meh, nog veel werk aan de winkel.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:27 schreef Jimbo het volgende:
Hoe bevalt s.t.a.l.k.e.r hier inmiddels?
Verstandig.quote:Op woensdag 20 november 2024 19:17 schreef RaXz het volgende:
Veel plezier, ik wacht nog een aantal updates voor de optimale ervaring.
quote:
Mwah, een magazijn leegpompen in de eerste was niet zo tricky. Die controller daarna daarentegen...quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dit ja. Wetende dat die crappy shotgun geen shit deed tegen wat je tegen kwam
Het is geen hoarder shooter. Keuzes maken en de gevolgen daarvan accepteren zorgen juist voor een stukje immersie.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:29 schreef RaXz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dat klinkt als een echte Stalker release, inderdaad vol met bugs en andere problemen.
Ik wacht wel een tijd voordat ik ga spelen, laat andere maar betalen om te testen.
Er komen nog patches en fixes aan. En ik heb ook veel positieve dingen gezien en gehoord. Ook kritische noten.quote:Op donderdag 21 november 2024 11:46 schreef PirE het volgende:
[..]
Het is geen hoarder shooter. Keuzes maken en de gevolgen daarvan accepteren zorgen juist voor een stukje immersie.
Ik heb het idee dat SkillUp een game op zijn manier wil spelen en als dat niet kan is hij boos op de game. Dat is ook de reden dat ik zijn reviews nooit kijk.
Gisteren alleen wat streamers gekeken, viel mee met de crashes op stream en heb wel een positieve indruk. Vanavond maar even installeren en dan vrijdag zelf aan de slag.
Dat zal ook nog wel getweaked worden, die bloodsuckers zijn een punt waar men over valt.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:10 schreef Perrin het volgende:
Je moet veel van die mobs wel 10x raken terwijl ze de hele tijd onzichtbaar jou uit het niks aanvallen.
Kweetniet of ik dat peak gameplay vind.
Gister een beetje gekeken op Twitch en ik vond dat idd maar matig.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zal ook nog wel getweaked worden, die bloodsuckers zijn een punt waar men over valt.
Daarom, ik ben er van overtuigd dat dit nog wel aangepast gaat worden. Een reviewer zei dat je op een moment drie (of meer) tegelijk moet bevechten. En dat leverde best veel frustratie op. Ik vermoed dat ze bloodsuckers wat minder bullet spongy gaan maken.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gister een beetje gekeken op Twitch maar ik vond het maar matig. Elk van die bloodsuckers voelt als een bossfight en je bent de hele tijd aan het bandagen/healen of savegames spammen. Geweren voelen echt slap.
Andere stukjes vond ik wel vet, als je een human base aanvalt bijvoorbeeld.
Ja en dan misschien een beetje balancen door ze wel wat meer damage te laten doen en/of sneller te zijn. Moet ook geen easymode worden denk ik.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Daarom, ik ben er van overtuigd dat dit nog wel aangepast gaat worden. Een reviewer zei dat je op een moment drie (of meer) tegelijk moet bevechten. En dat leverde best veel frustratie op. Ik vermoed dat ze bloodsuckers wat minder bullet spongy gaan maken.
Yep ik was ook niet echt onder de indruk van de combat/gunplay en de vijanden. Die gemuteerde varkens of whatever zijn ook heel matig vormgegeven, belabberde physics (zien eruit als hele ouderwetse assets in een moderne game) en je wordt een beetje gedwongen om te cheesen.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gister een beetje gekeken op Twitch en ik vond dat idd maar matig.
Elk van die bloodsuckers voelt als een bossfight en je bent de hele tijd aan het bandagen/healen/eten etc of zelfs savegames spammen. De geweren voelen ook echt slap.
Andere stukjes vond ik wel vet, als je een human base aanvalt bijvoorbeeld.
Ik heb niet de hele review gekeken omdat ik zo min mogelijk wil spoilen. Maar het is inderdaad geen hoarder shooter, dat is Stalker nooit geweest en blij te horen dat het nu ook niet het geval is.quote:Op donderdag 21 november 2024 11:46 schreef PirE het volgende:
[..]
Het is geen hoarder shooter. Keuzes maken en de gevolgen daarvan accepteren zorgen juist voor een stukje immersie.
Ik heb het idee dat SkillUp een game op zijn manier wil spelen en als dat niet kan is hij boos op de game. Dat is ook de reden dat ik zijn reviews nooit kijk.
Gisteren alleen wat streamers gekeken, viel mee met de crashes op stream en heb wel een positieve indruk. Vanavond maar even installeren en dan vrijdag zelf aan de slag.
Doet mij denken aan Defconquote:Op donderdag 21 november 2024 16:30 schreef Perrin het volgende:
Goed gekozen releasedag.
https://store.steampowered.com/app/2647680/ICBM_Escalation/
Ja prima spel! Ook wel mee vermaaktquote:Op donderdag 21 november 2024 20:11 schreef V. het volgende:
Wèl een topgame: Sniper Elite 5![]()
Vanmiddag weer een missie afgerond. Wát een topgame, wat een toffe maps en wat een details
Spy Academy![]()
![]()
![]()
Bekijk deze YouTube-video
backups?quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:11 schreef V. het volgende:
Mijn 8tb harddisk staat op het punt in te storten. Allerlei warnings in CrystalDisk en HWInfo64
Als een malloot externe schijven aan het vullen voor de zekerheid. Wat een gezeik.
Ja, hapsnap, maar ik heb 17gb in mijn pc hangen (niet helemaal vol), en alleen wat backups van foto's en belangrijke documenten. Maar deze 8gb-schijf zit boordevol videomateriaal, muziek, administratie etc, dus nu als een gek een 4tb externe hd aan het volgooien en straks nog 2 2tb externe ssd'squote:
Wel goede tijd om nas te kopen nu met blackfriday. Zijn vast deals te vindenquote:Op vrijdag 22 november 2024 17:01 schreef V. het volgende:
[..]
Ja, hapsnap, maar ik heb 17gb in mijn pc hangen (niet helemaal vol), en alleen wat backups van foto's en belangrijke documenten. Maar deze 8gb-schijf zit boordevol videomateriaal, muziek, administratie etc, dus nu als een gek een 4tb externe hd aan het volgooien en straks nog 2 2tb externe ssd's![]()
Toch maar een keer een NAS
Het gaat mij niet erom hoe gaar of goed de guns zijn, dat is het punt.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:33 schreef MMaRsu het volgende:
Misschien verder spelen dan 2 uur waarmee je alleen de gaarste guns kan gebruiken?
Ik zou hem absoluut op Ukrainse voice acting zetten, want de engelse voice acting is tergend slecht.quote:Op zaterdag 23 november 2024 00:19 schreef NoCigar het volgende:
Het heel erg Brits-Engelse accent van de twee mensen die ik nu mee heb gemaakt stoort me echt. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om stemacteurs met een Slavisch accent in te huren? Dan heb ik in ieder geval niet het idee dat er ergens in Oekraïne een paar middel class jongens uit Kent ronddolen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |