abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 november 2024 @ 11:46:09 #276
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_215642040
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 15:29 schreef RaXz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Dat klinkt als een echte Stalker release, inderdaad vol met bugs en andere problemen.

Ik wacht wel een tijd voordat ik ga spelen, laat andere maar betalen om te testen.
Het is geen hoarder shooter. Keuzes maken en de gevolgen daarvan accepteren zorgen juist voor een stukje immersie.

Ik heb het idee dat SkillUp een game op zijn manier wil spelen en als dat niet kan is hij boos op de game. Dat is ook de reden dat ik zijn reviews nooit kijk.

Gisteren alleen wat streamers gekeken, viel mee met de crashes op stream en heb wel een positieve indruk. Vanavond maar even installeren en dan vrijdag zelf aan de slag.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Moderator / Redactie FP donderdag 21 november 2024 @ 12:06:31 #277
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215642198
Er k
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:46 schreef PirE het volgende:

[..]
Het is geen hoarder shooter. Keuzes maken en de gevolgen daarvan accepteren zorgen juist voor een stukje immersie.

Ik heb het idee dat SkillUp een game op zijn manier wil spelen en als dat niet kan is hij boos op de game. Dat is ook de reden dat ik zijn reviews nooit kijk.

Gisteren alleen wat streamers gekeken, viel mee met de crashes op stream en heb wel een positieve indruk. Vanavond maar even installeren en dan vrijdag zelf aan de slag.
Er komen nog patches en fixes aan. En ik heb ook veel positieve dingen gezien en gehoord. Ook kritische noten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 21 november 2024 @ 12:10:12 #278
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215642211
Je moet veel van die mobs wel 10x raken terwijl ze de hele tijd onzichtbaar jou uit het niks aanvallen.

Kweetniet of ik dat peak gameplay vind.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator / Redactie FP donderdag 21 november 2024 @ 12:16:44 #279
Brabo Bastard
pi_215642254
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:10 schreef Perrin het volgende:
Je moet veel van die mobs wel 10x raken terwijl ze de hele tijd onzichtbaar jou uit het niks aanvallen.

Kweetniet of ik dat peak gameplay vind.
Dat zal ook nog wel getweaked worden, die bloodsuckers zijn een punt waar men over valt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 21 november 2024 @ 12:17:55 #280
38496 Perrin
pi_215642265
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat zal ook nog wel getweaked worden, die bloodsuckers zijn een punt waar men over valt.
Gister een beetje gekeken op Twitch en ik vond dat idd maar matig.

Elk van die bloodsuckers voelt als een bossfight en je bent de hele tijd aan het bandagen/healen/eten etc of zelfs savegames spammen. De geweren voelen ook echt slap.

Andere stukjes vond ik wel vet, als je een human base aanvalt bijvoorbeeld.
  Moderator / Redactie FP donderdag 21 november 2024 @ 12:20:36 #281
Brabo Bastard
pi_215642281
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gister een beetje gekeken op Twitch maar ik vond het maar matig. Elk van die bloodsuckers voelt als een bossfight en je bent de hele tijd aan het bandagen/healen of savegames spammen. Geweren voelen echt slap.

Daarom, ik ben er van overtuigd dat dit nog wel aangepast gaat worden. Een reviewer zei dat je op een moment drie (of meer) tegelijk moet bevechten. En dat leverde best veel frustratie op. Ik vermoed dat ze bloodsuckers wat minder bullet spongy gaan maken.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 21 november 2024 @ 12:37:50 #282
38496 Perrin
pi_215642413
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Daarom, ik ben er van overtuigd dat dit nog wel aangepast gaat worden. Een reviewer zei dat je op een moment drie (of meer) tegelijk moet bevechten. En dat leverde best veel frustratie op. Ik vermoed dat ze bloodsuckers wat minder bullet spongy gaan maken.
Ja en dan misschien een beetje balancen door ze wel wat meer damage te laten doen en/of sneller te zijn. Moet ook geen easymode worden denk ik.

Verder zeker mee eens dat de game veel potentie heeft. Over een paar patches is het gewoon een topper.
  Eindredactie Games donderdag 21 november 2024 @ 12:43:48 #283
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_215642474
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gister een beetje gekeken op Twitch en ik vond dat idd maar matig.

Elk van die bloodsuckers voelt als een bossfight en je bent de hele tijd aan het bandagen/healen/eten etc of zelfs savegames spammen. De geweren voelen ook echt slap.

Yep ik was ook niet echt onder de indruk van de combat/gunplay en de vijanden. Die gemuteerde varkens of whatever zijn ook heel matig vormgegeven, belabberde physics (zien eruit als hele ouderwetse assets in een moderne game) en je wordt een beetje gedwongen om te cheesen.

Combat tegen mensen is wel weer prima en sowieso vind ik de sfeer wél heel lekker. De buitenwereld, bebosde gebieden zien er ook prima uit i.c.m. die typische post-sovjet architectuur her en der. Heerlijke map om rond te struinen/verkennen/looten, maar combat blijft natuurlijk wel een heel belangrijk onderdeel.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_215642549
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:46 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik heb niet de hele review gekeken omdat ik zo min mogelijk wil spoilen. Maar het is inderdaad geen hoarder shooter, dat is Stalker nooit geweest en blij te horen dat het nu ook niet het geval is.

Ook nog een stukje gekeken van de streamer Operationdrewski, een fervent Stalker speler en die vertelde dat de A-life telleurstellend is ten opzichte van de oude Stalker games. Vooral omdat ze niet voor je spawnen maar meer achter je buiten beeld, hopelijk kan het nog getweaked worden want A-life is wel een belangrijk onderdeel van Stalker. De oude A-life gaat het nu niet worden omdat de maps eerst erg klein waren, en dit spel moet ook op de Xbox speelbaar zijn, misschien gaan mods helpen op de pc om de spawn radius flink te vergroten.
pi_215642587
Wel balen van de Blooduckers, hopelijk gaan ze dat nog tweaken, ze hebben nog genoeg te doen want naar mijn idee heeft het meer weg van een beta release. Ik wacht het mooi af, ik denk dat ik de Stalker trilogy op de PS5 ga aanschaffen zodat ik ook lekker op de bank Stalker kan spelen.
  donderdag 21 november 2024 @ 16:30:36 #286
38496 Perrin
pi_215643988
  donderdag 21 november 2024 @ 20:11:00 #288
136 V.
Like tears in rain...
pi_215645952
Wèl een topgame: Sniper Elite 5 O+
Vanmiddag weer een missie afgerond. Wát een topgame, wat een toffe maps en wat een details

Spy Academy _O_ _O_ _O_

Ja inderdaad, V. ja.
pi_215646931
Maar weer Into the Radius VR zitten spelen, wat een zenuw spel is dat, het is in VR erg lastig richten als je handen trillen. Aardig wat virtuele sigaretten opgestoken want je kan in het spel pakjes sigaretten vinden en aanstekers. Recentelijk ben ik gestopt met roken maar kan het nog altijd in VR doen.

pi_215652516
Blijkbaar mist A-life compleet in Stalker 2, ze hebben de vermelding daarvan zelfs weg gehaald in de beschrijving op de Steam pagina. Ook zijn er geen verrekijkers, waarschijnlijk omdat het nutteloos is met het huidige spawn systeem. Ik vind A-life wel een belangrijk onderdeel van een Stalker game, ik was hier al bang voor met de overstap naar Unreal Engine, geef mij maar de X-ray engine.

Ik rook al onraad toen ze NFT's in Stalker 2 wilde gooien, ik koop hem ooit wel in een flinke sale en ik hou het wel bij de oude Stalker games.
  FOK!Fotograaf vrijdag 22 november 2024 @ 15:45:22 #291
364681 over_hedge
pi_215652561
quote:
17s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:11 schreef V. het volgende:
Wèl een topgame: Sniper Elite 5 O+
Vanmiddag weer een missie afgerond. Wát een topgame, wat een toffe maps en wat een details

Spy Academy _O_ _O_ _O_

Ja prima spel! Ook wel mee vermaakt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 22 november 2024 @ 16:11:40 #292
136 V.
Like tears in rain...
pi_215652796
Mijn 8tb harddisk staat op het punt in te storten. Allerlei warnings in CrystalDisk en HWInfo64 -O-

Als een malloot externe schijven aan het vullen voor de zekerheid. Wat een gezeik.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_215652893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:11 schreef V. het volgende:
Mijn 8tb harddisk staat op het punt in te storten. Allerlei warnings in CrystalDisk en HWInfo64 -O-

Als een malloot externe schijven aan het vullen voor de zekerheid. Wat een gezeik.
backups? :+
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  vrijdag 22 november 2024 @ 17:01:32 #294
136 V.
Like tears in rain...
pi_215653448
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:18 schreef mschol het volgende:

[..]
backups? :+
Ja, hapsnap, maar ik heb 17gb in mijn pc hangen (niet helemaal vol), en alleen wat backups van foto's en belangrijke documenten. Maar deze 8gb-schijf zit boordevol videomateriaal, muziek, administratie etc, dus nu als een gek een 4tb externe hd aan het volgooien en straks nog 2 2tb externe ssd's ~O>

Toch maar een keer een NAS
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!Fotograaf vrijdag 22 november 2024 @ 17:07:12 #295
364681 over_hedge
pi_215653486
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 17:01 schreef V. het volgende:

[..]
Ja, hapsnap, maar ik heb 17gb in mijn pc hangen (niet helemaal vol), en alleen wat backups van foto's en belangrijke documenten. Maar deze 8gb-schijf zit boordevol videomateriaal, muziek, administratie etc, dus nu als een gek een 4tb externe hd aan het volgooien en straks nog 2 2tb externe ssd's ~O>

Toch maar een keer een NAS
Wel goede tijd om nas te kopen nu met blackfriday. Zijn vast deals te vinden
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215656160
Stalker 2 voor m'n verjaardag gekregen ondanks dat ik dus eigenlijk wilde wachten :+

Ik heb nog maar 2 uurtjes de tijd gehad om te spelen want heel druk met werk en, erger nog, sociale bezigheden maar ik moet zeggen dat het mij vooralsnog echt heel erg vies tegenvalt. Even los van de performance voelt de game op een heleboel vlakken aan als zeer amateuristisch. Uiteraard kan ik het zelf niet beter en twee uurtjes is te weinig om echt nog wat over de game te zeggen maar het lijkt bijna een hobbyproject van iemand die net de engine een beetje leert te gebruiken. Bijna elke actie die ik in deze game maak voelt alsof ik iemand anders' armen moet duwen en trekken om te bewegen. Schieten geeft geen feedback. Combat, zeker tegen die onzichtbare bitches, is ontzettend saai en gewoon een kwestie van de hele tijd door healen en afwachten.

Ik schrijf de game niet meteen af maar ik heb nu al geen interesse meer om door te spelen. Ik wacht wel de nodige patches af en bij deze waarschuw ik iedereen om hetzelfde te doen. En dat zeg ik als een groot liefhebber van de vroegere stalkers en alle jankyness die die met zich meebrachten. Het is mij vooralsnog echt een raadsel hoe sommige reviewers zo positief over deze game zijn.
Conscience do cost.
  vrijdag 22 november 2024 @ 21:33:16 #297
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215656173
Misschien verder spelen dan 2 uur waarmee je alleen de gaarste guns kan gebruiken?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_215656188
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 21:33 schreef MMaRsu het volgende:
Misschien verder spelen dan 2 uur waarmee je alleen de gaarste guns kan gebruiken?
Het gaat mij niet erom hoe gaar of goed de guns zijn, dat is het punt.
Conscience do cost.
  vrijdag 22 november 2024 @ 22:06:54 #299
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215656505
Hmm oké nouja het zal wel komen dat ik het origineel nooit langer dan 5min heb gespeeld maar ik geniet na 10 uur enorm, krijg steeds betere shit.

Ja de AI kan zeker beter en dat het a life er niet werkend in zit is wel jammer maar kan de pret niet drukken.

De game is super atmosferisch en heb verder geen bugs gehad op texture flickers na
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_215657414
Het heel erg Brits-Engelse accent van de twee mensen die ik nu mee heb gemaakt stoort me echt. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om stemacteurs met een Slavisch accent in te huren? Dan heb ik in ieder geval niet het idee dat er ergens in Oekraïne een paar middel class jongens uit Kent ronddolen.
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')