quote:Op maandag 29 juli 2024 16:32 schreef golfer het volgende:
Vanavond: Hete kip met darabij zilvervliesrijst en een salade van komkommer en tomaat met een Oosterse dressing.
Aparte bami!quote:Op maandag 29 juli 2024 19:19 schreef stokj het volgende:
Als ontbijt: Polderslankbrood met oude kaas en een kop groene thee.
Als lunch: Polderslankbrood met vegetarisch beleg en een glas water met citroen.
Als ontbijt: Bami met vegetarische worst, tomatenchutney en snijbonen en wortelen en een glas Slimpie Appel limonade.
Als dessert: Sinaasappel sorbet van Lidl.
Zo dit ziet er echt goed uitquote:
saucijzenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:55 schreef golfer het volgende:
Straks, als tussendoortje, een sauseisenbroodje.
Vanavond: volkoren linguine met gamba's, tuinerwtjes en courgette.
Het ziet ernaar uit dat je heel lekker gaat etenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:10 schreef Karzai het volgende:
Voor de Indiase curry gekozen, vindaloo vanavond
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:55 schreef golfer het volgende:
Vanavond: volkoren linguine met gamba's, tuinerwtjes en courgette. met i.p.v. rucola een veldsla erbij
Dat klinkt wel lekker die witte bonen erbij. Ik maak het regelmatig maar met die bonen ken ik niet. Beetje een soort van witte bonen in tomatensausquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:26 schreef Morgane89 het volgende:
https://www.lekkerensimpel.com/shakshuka-met-bonen/ en rijst
Als toetje eens kijken of ik genoeg wilskracht heb om een raketje te nemen in plaats van Ben & Jerry's![]()
Bottargaquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:18 schreef NoCigar het volgende:
Bucatini met bottarga (zelf meegenomen uit Italië https://www.culy.nl/inspi(...)alles-over-bottarga/) en cianfotta, (ciambotta of giambotta), soort ratatouille in ieder geval.
Alles was heerlijk.
Dadelijk kopjes kamillethee met koekjes.
Ik maakte eerst altijd het recept van Ottolenghi, ook een aanrader. Maar ik zocht iets snellers voor doordeweeks.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:37 schreef lojanda het volgende:
[..]
Dat klinkt wel lekker die witte bonen erbij. Ik maak het regelmatig maar met die bonen ken ik niet. Beetje een soort van witte bonen in tomatensaus
Hete kip. Zo lekker.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:57 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Nu een ice latte amandelmelk, niet zelfgemaakt helaas. Wel zelf ingeschonken
Ik maak vanavond hete kip met rijst en kroepoek.
Erbij komkommer, augurk en zilveruitjes.
Daarna misschien nog wat Galia meloen
Wow, dit is allemaal ook onderdeel van mijn voedingschema voor vandaag.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:05 schreef Karzai het volgende:
koffie en water, griekse yoghurt en pruimen, boterham met een gebakken eitje en spek
vanavond nog een keer curry met platbrood en een salade
oh, das toevallig, ik doe niet aan schema'squote:Op woensdag 31 juli 2024 11:07 schreef ISVV het volgende:
[..]
Wow, dit is allemaal ook onderdeel van mijn voedingschema voor vandaag.
Oooh makreelquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:19 schreef Seeburg54 het volgende:
Zometeen een broodje makreel.
Straks als het meezit een fietstocht maken, wellicht komen we een leuk terras tegen met lekkere dingen op de kaart.
Oh jammie 2 soorten aardappelen vanavond; gratin en knoflookwedgesquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Rigatoni salade is morgen vast nog wel goed.
Vanavond eet ik bij ouders; gehaktballen, wortelen en gebakken aardappelen.
Toe Griekse yoghurt met fruit.
Heerlijk!quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:51 schreef mascara-klodder het volgende:
Hier gaat zo een goed gevulde chili con carne gemaakt worden(pepers liggen nog in de vriezer)
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:16 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gegrilde spitskool met misoboter en daarbij gebakken, gekruide stukjes biefstuk.
Passataquote:Op woensdag 31 juli 2024 18:23 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heerlijk!
Dat wordt een mooie pan vol zo te zien![]()
Enne.....wat zit er in het doosje waar 'Victoria' op staat?
O.T. hier vanmiddag al een heerlijk hardgebakken pistolet filet americain martino genuttigd op een zeer shabby terrasjeerg lekker en goedkoop!(2 grote cappucinno's en mijn broodje plus broodje roomkaas met salade voor mijn vriendin voor maar 14,-)
Nu weinig trek maar we eten een restje vis & garnalen op toast met avocado en komkommersalade met dille van gisteren
quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh jammie 2 soorten aardappelen vanavond; gratin en knoflookwedges
De komkommersalade is luxe. Met tomaat en dressing!
Eet je dan wat bij?quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Passata![]()
[ link | afbeelding ]
Inmiddels pruttelt alles, op de bonen en mais na, die gaan pas op het laatste moment.
[ link | afbeelding ]
Jouw avondeten is perfect met dit warme weer
Niet veel van gegeten, weinig trek, mag wel een paar graden minderquote:Op woensdag 31 juli 2024 18:39 schreef SoS87 het volgende:
Gekruide aardappelpartjes, gemengde groenten en een schnitzel. En pils.
Moest lachen om de komkommersaladequote:Op woensdag 31 juli 2024 18:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh jammie 2 soorten aardappelen vanavond; gratin en knoflookwedges
De komkommersalade is luxe. Met tomaat en dressing!
14 Euro? Waar krijg je dat voor elkaar?quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:23 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heerlijk!
Dat wordt een mooie pan vol zo te zien![]()
Enne.....wat zit er in het doosje waar 'Victoria' op staat?
O.T. hier vanmiddag al een heerlijk hardgebakken pistolet filet americain martino genuttigd op een zeer shabby terrasjeerg lekker en goedkoop!(2 grote cappucinno's en mijn broodje plus broodje roomkaas met salade voor mijn vriendin voor maar 14,-)
Nu weinig trek maar we eten een restje vis & garnalen op toast met avocado en komkommersalade met dille van gisteren
Kun je recept delen / grove stappen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:51 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Absoluut! Ik maak dat daarom vrijwel iedere week wel. Za-lig
Geraspte cheddar erdoorheen en een klodder crème fraiche erbijquote:Op woensdag 31 juli 2024 20:57 schreef Magica het volgende:
[..]
Eet je dan wat bij?
Helaas waren de karbonades echt matig en coleslaw ook…
Gebakken aardappels waren wel heerlijk
In een klein durp in Noord-Brabantquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
14 Euro? Waar krijg je dat voor elkaar?
Oh de manier waarop ik dat maak ik geen hogere wiskunde hoor;quote:
Ok. Dat is overzichtelijk. Top.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 08:13 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Oh de manier waarop ik dat maak ik geen hogere wiskunde hoor;
Kipfilet in stukjes en aanbakken in koekepan met zout en peper. Electra/gas op laagste stand zetten.
Voor 2 pers dan 3 flinke eetlepels pindakaas erbij voegen, flinke scheut ketjap, kneepje ketchup. Doorroeren tot het een lekkere sticky dikke massa is
Dan op gevoel sambal erbij, ik gebruik daarvan wel flink wat. En dan nog eens roeren.
Witte rijst erbij vind ik het lekkerst. En wat komkommer ter verfrissing. Kroepoek ook lekker
En ieder nog een half viskoekjequote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:54 schreef golfer het volgende:
Als tussendoortje een IJmuidens viskoekje van Waasdorp.
Vanavond: kibbeling van echte kabeljauwwangen van Waasdorp en daarbij een caesarsalade.
Ja het was bewolkt😶🌫️quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:54 schreef casita het volgende:
Ff gordijnen opendoen Golfer, kan de zon er door schijnen
Dat lijkt op de gemengde salade zoals je die in Spanje veel krijgt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:21 schreef Karzai het volgende:
Salade van romaine sla, augurk, tomaat, eitje, asperges, tonijn en kappertjes
dressing van mayo, azijn, olijfolie en zwarte peper
[ afbeelding ]
Dit is mijn favoriete hete kip recept. Ik maak alleen de vulling, niet de quiche. Lekker met komkommersalade/komkommers in het zuur (Indo schap in de supermarkt)quote:
Thanks, thanks. Lekker simpel ook. Ik ga het dit weekend meteen eens proberen op die manier. Fijn gerechtje ook omdat je er van alles bij kan eten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 07:06 schreef praadje het volgende:
[..]
Dit is mijn favoriete hete kip recept. Ik maak alleen de vulling, niet de quiche. Lekker met komkommersalade/komkommers in het zuur (Indo schap in de supermarkt)
https://www.lekkerensimpel.com/quiche-hete-kip/
CUL / Sicstus' blikvoer en kant en klare meuk - nu speciaal :T hier een kort verslagjequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:54 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Was het wat? Beetje goed gevuld hoop ik.
Van de Beek, de notenkraamquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:21 schreef golfer het volgende:
Eindelijk bij een marktstalletje met delicatessen in Santpoort gevonden. De echte handgeschilde Amsterdamse uien:
[ link | afbeelding ]
Dit verkoopt bijna elke supermarkt toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:21 schreef golfer het volgende:
Eindelijk bij een marktstalletje met delicatessen in Santpoort gevonden. De echte handgeschilde Amsterdamse uien:
[ link | afbeelding ]
Nee. Is bijna nergens meer te koop.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:12 schreef Bzzzzt het volgende:
Dit verkoopt bijna elke supermarkt toch?
En terecht, vies met die zoetstof die Kesbeke verkooptquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee. Is bijna nergens meer te koop.
Is dat lekkerder met de hand geschild?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:21 schreef golfer het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sterkte met het verdrietquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:15 schreef lojanda het volgende:
Vandaag alleen nog maar koffie op want het daalt nu en krijg niets door mijn keel..
Vanavond staat in de planning een visje met een salade maar dat zou nog kunnen veranderen.
Heerlijk! Weekendje weg of langer? Geniet ervanquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:35 schreef Kanaroe het volgende:
Wij zitten in een huisje aan de kust![]()
Gisteren heerlijk gegeten bij een restaurant vlakbij; een gedeeld voorgerechtje met zalm, rosbief en kroketje met wat (vage) cremesoep. Als hoofdgerecht had ik mosselen 'op Aziatische wijze', veel kerrie en kokosmelksmaken, heel lekker en na hebben we een kaasplankje met Nederlandse biokaasjes gedeeld, met oude port
Heerlijk!
Straks naar een ander restaurant , ben benieuwd wat ik ga eten, weet wel dat ze alles op hout bereiden
Waarom nou weer 2 kipstrips terwijl alles 3 is, daar kan ik echt niet tegenquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Weekendlunch bij KFC.
3 Double Crunch burgers, 3 patat, 3x Pepsi + 2 kipstrips voor maar 10,50![]()
Toe KitKat en Twix ijs. Dat was dan gelijk 7 euro maar dat eten was gewoon een supergoede deal.
[ link | afbeelding ]
Sterkte gewenst lojandaquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:15 schreef lojanda het volgende:
Vandaag alleen nog maar koffie op want het daalt nu en krijg niets door mijn keel..
Vanavond staat in de planning een visje met een salade maar dat zou nog kunnen veranderen.
Sterkte! Klinkt wel als een mooie dag, in hoeverre dat mogelijk is natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:14 schreef lojanda het volgende:
Gisteren een crematie gehad en dat werd afgesloten met een Brabantse koffietafel. In de avond hebben we geproost op zijn leven en werd afgesloten met een barbecue.. met alleen maar liefde om ons heen
Oh deze zijn inderdaad hemelsquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 16:54 schreef Curiosity het volgende:
Een doos lekkere ijsjes meegenomen bij de toko.
Erg lekker,net als de mango smaak.
[ link | afbeelding ]
Waar aan de kust?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:35 schreef Kanaroe het volgende:
Wij zitten in een huisje aan de kust![]()
Gisteren heerlijk gegeten bij een restaurant vlakbij; een gedeeld voorgerechtje met zalm, rosbief en kroketje met wat (vage) cremesoep. Als hoofdgerecht had ik mosselen 'op Aziatische wijze', veel kerrie en kokosmelksmaken, heel lekker en na hebben we een kaasplankje met Nederlandse biokaasjes gedeeld, met oude port
Heerlijk!
Straks naar een ander restaurant , ben benieuwd wat ik ga eten, weet wel dat ze alles op hout bereiden
Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 16:48 schreef mascara-klodder het volgende:
Deze staat nu in de oven. Ben benieuwd
[ link | afbeelding ]
Moet naar toko🤔😁😋quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 16:54 schreef Curiosity het volgende:
Een doos lekkere ijsjes meegenomen bij de toko.
Erg lekker,net als de mango smaak.
[ link | afbeelding ]
Mooiste manier wel om het leven en het afscheid ervan te vieren. Hoe triest het toch ook blijft.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:14 schreef lojanda het volgende:
Gisteren een crematie gehad en dat werd afgesloten met een Brabantse koffietafel. In de avond hebben we geproost op zijn leven en werd afgesloten met een barbecue.. met alleen maar liefde om ons heen
Ja. Je bent in de war.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:03 schreef Pinnenmutske het volgende:
Shiitakes zijn kastanjechampignons of ben ik nu in de war?
Oostvoorne.quote:
Dit ziet er heerlijk uit!quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:01 schreef Blues het volgende:
Vandaag gingen we naar de Biomarkt en kochten daar bij de worstmaker uit Haarlem (Cordemeijer.nl) o.a. 2 verse worsten met funghi porcini en een stukje n'duja (pittige, smeerbare salami) en bij de oesterzwammerij uit Bloemendaal o.a. shiitakes.
Daarmee en met een paar dingen uit dit recept maakte ik deze wraps uit de oven.
Héérlijk!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
.
Dat gaat dus niet door, want die is met vakantie.quote:
Ik dacht kort even dat Blues op vakantie wasquote:Op zondag 4 augustus 2024 17:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet door, want die is met vakantie.
Nu dus maar besteld bij Milano uit Haarlem.
En waar was dat, die poutine?quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Starbucks Paiks koffie en pistachio square.
[ link | afbeelding ]
Ik vond poutine op internet dus daarheen. Wilde dat al jarenlang eten maar kon het nergens vinden. Tante Nel in R'dam was er al jaren mee gestopt.
Dit was met verse dunne friet, smaakvolle (goed zout ook) jus en cheese curds en ik heb zo genoten!
[ link | afbeelding ]
Daarbij een kapsalon met zelfde verse friet, maar met zuurkool, thousand island dressing, mozzarella en hun huisgemaakte brisket en ik bestelde extra vlees. 250 gram brisket zat hieronder, zo lekker!! Ook voor het eerst gegeten.
[ link | afbeelding ]
Vriend vond het ook fantastisch en ging naar binnen om nog beide af te sluiten met een dubbele portie poutine![]()
[ link | afbeelding ]
Toe bij Burger King een Twix Fusion
Met brisket, woooooooquote:Op zondag 4 augustus 2024 17:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik vond poutine op internet dus daarheen. Wilde dat al jarenlang eten maar kon het nergens vinden. Tante Nel in R'dam was er al jaren mee gestopt.
Dit was met verse dunne friet, smaakvolle (goed zout ook) jus en cheese curds en ik heb zo genoten!
[ link | afbeelding ]
Daarbij een kapsalon met zelfde verse friet, maar met zuurkool, thousand island dressing, mozzarella en hun huisgemaakte brisket en ik bestelde extra vlees. 250 gram brisket zat hieronder, zo lekker!! Ook voor het eerst gegeten.
[ link | afbeelding ]
Vriend vond het ook fantastisch en ging naar binnen om nog beide af te sluiten met een dubbele portie poutine![]()
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik ben ook benieuwd…quote:Op zondag 4 augustus 2024 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waar was dat, die poutine?
Ken een zaakje in Den Haag dat het heeft/had (Day Dream Deli in de Molenstraat).
Poutine!quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ja had het even gezegd alsjeblieftquote:Op zondag 4 augustus 2024 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waar was dat, die poutine?
Ken een zaakje in Den Haag dat het heeft/had (Day Dream Deli in de Molenstraat).
Volgens mij heb ik het er wel eens over gehad hierquote:Op zondag 4 augustus 2024 20:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja had het even gezegd alsjeblieft![]()
![]()
Daar was het, en ze hebben het ook in Scheveningen en Delft. Alleen weet niet zeker of menu 1 op 1 is dus daarom deze gekozen want zeker weten dat hier poutine was.
Het ziet er allemaal heerlijk uitquote:Op zondag 4 augustus 2024 17:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
nu heb ik trek in pindasausquote:Op zondag 4 augustus 2024 18:32 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Kipsaté met mini Turks brood.
quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:00 schreef golfer het volgende:
Vanavond, wegens succes opnieuw, hete kip en daarbij zilvervliesrijst en een salade van komkommer en tomaat.
Wat is dat rode pretje? Een soort compote?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:20 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Kipballetjes met champignonsaus.
Stoofvleesquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:23 schreef lojanda het volgende:
Vanmorgen koffie toast met roomboter en aardbeien jam. Vanmiddag een nectarine kiwi en banaan. Vandaag stoofvlees gemaakt en manlief brengt zo meteen frietjes en een frikandel speciaal mee. Geen friteuse dus halen we de frietjes maar en dan heb je ook niet die vieze verlucht in huisNiet te vergeten hebben we voor bij de frietjes met stoofvlees ook Belze mayonaise
Gelukkig kook je frietjes nietquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:28 schreef Tegan het volgende:
Kipstukjes met paprika en een paar sneetjes brood.
Geen zin om te koken. Wel zin in frietjes.
Lingonberry van de Ikea.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:24 schreef lojanda het volgende:
[..]
Wat is dat rode pretje? Een soort compote?
Die ijsjes die je posten van de Toko waren dat waterijsjes?
Recept van Jeroen Meus.. echt heerlijkquote:
Ik moest even googelenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:19 schreef foodlover het volgende:
Straks voor meneer een varkensschnitzel, voor mij een San Jacobo, gekookte aardappeltjes en ijsbergsla.
Bitburger is kutbier, nie wiederquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:56 schreef Molo het volgende:
Bitburgertje bij een verduitste pizza, burrpppp
Jouw moederquote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:50 schreef Karzai het volgende:
De pizza bewaar ik voor een andere keer, moeders kwam mij net een kliekje brengen.
Kikkererwtencurry, brood en bitterkoekjes pudding vanavond![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Je kunt toch ook een keer vlees eten zonder dat je meteen vega/vegan bent.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:23 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een 1-pans ovengerecht van pasta (linguine) gekaramelliseerde uien en zongedroogte tomaten met als toevoeging van mij (want niet vega/vegan) uitgebakken pancettablokjes en grote gebakken gamba's.
Volgens mij eten vegetariërs en vegans geen vlees en dit recept is van origine vegan.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:09 schreef Jeroboam het volgende:
Je kunt toch ook een keer vlees eten zonder dat je meteen vega/vegan bent.
Een keertje geen vlees is ook goed voor jou!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens mij eten vegetariërs en vegans geen vlees en dit recept is van origine vegan.
Dat maak ik zelf wel uit.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:16 schreef Jeroboam het volgende:
Een keertje geen vlees is ook goed voor jou!
Absoluut!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:26 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Vegan is wel echt het lekkerste he, dat verschil proef je.
Je bent altijd welkom om mee te etenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:07 schreef Tegan het volgende:
Ik wil ook zo'n moeder zoals @:Karzai .
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:23 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een 1-pans ovengerecht van pasta (linguine) gekaramelliseerde uien en zongedroogte tomaten met als toevoeging van mij (want niet vega/vegan) uitgebakken pancettablokjes en grote gebakken gamba's.
Dat ziet er echt lekker uitquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:22 schreef Bzzzzt het volgende:
Voor mij een pizza met Florentijnse salami en voor de de vrouw een pizza tonijn.
Dochter had pasta carbonara.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat een lief aanbodquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:21 schreef Karzai het volgende:
[..]
Je bent altijd welkom om mee te eten
Wij ook, daarom zijn wij in het land der pizza’squote:
Wat moeders maakt smaakt altijd het lekkerstequote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:50 schreef Karzai het volgende:
De pizza bewaar ik voor een andere keer, moeders kwam mij net een kliekje brengen.
Kikkererwtencurry, brood en bitterkoekjes pudding vanavond![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Met of zonder knoflooksaus?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:07 schreef mascara-klodder het volgende:
Pizza shoarma met ananas besteld. Alweer![]()
@:probeer
Gezond daggie! Fruit is zo lekker he, zeker als het warm isquote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:52 schreef lojanda het volgende:
Vanmorgen koffie en twee volkoren crackers met kipfilet en komkommer. Vanmiddag wat watermeloen en een nectarine. Vanavond spaghetti met Cajun garnalen in knoflook en citroen botersaus.
In Florence (vanwege de salamiquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:22 schreef Bzzzzt het volgende:
Voor mij een pizza met Florentijnse salami en voor de de vrouw een pizza tonijn.
Dochter had pasta carbonara.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Met deze warme dagen zou ik het liefst de hele dag fruit eten en vooral als het heel koud is.. heerlijkquote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Met of zonder knoflooksaus?
[..]
Gezond daggie! Fruit is zo lekker he, zeker als het warm is
Ananas met knoflooksaus moet ik even aan wennen denkquote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:26 schreef mascara-klodder het volgende:
Thee, gekookt eitje, 2 beschuit jam vanochtend.
Nu 2 punten pizza van gisteren.
@:FutureFairytale ze doen er altijd 2 bakjes bij
Breezer ananas, lekker heur naast je toppertje en dubbele whiskyquote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:49 schreef junkiesietze het volgende:
breezer ananas, bestaat dat eigenlijk wel?
OT: geen idee, ga bij mn ouders eten vanavond
Klopt helemaal, en dankjewel!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
In Florence (vanwege de salami)? Fijne vakantie!!
En dan vanavond alle remmen losquote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Breezer ananas, lekker heur naast je toppertje en dubbele whisky
Heerlijk, hoop bbq voor je.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:36 schreef Kanaroe het volgende:
Net spontaan uitgenodigd door vrienden om een hapje te komen eten, denk dat ze de barbecue aanslingeren
Lekker, lekker, en zelf niet hoeven koken is ook heerlijk
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:47 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een iets grotere maat gebakken sliptong met daarbij patat van Friethoes en appelcompote.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Hedenavond: tijd voor boterhammen (uiteraard Vloer Volkoren). Twee stuks met daarop drie eieren en er bovenop om te smelten: twee plakken oude kaas. Even geen trek om te koken met dit warme weer. Het was lekker
Ik zat ook al mee te zingenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Breezer ananas, lekker heur naast je toppertje en dubbele whisky
Is andouille hetzelfde als andouilette? Zo'n Franse worst met orgaanvlees?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:49 schreef Smart_ass het volgende:
Iced butter pecan latte (uit eigen machine!!!). Veel te veel geld kwijt anders.
Voor lunch maak ik denk ik de minestronesoep op. Voor vanavond heb ik een recept gevonden met garnalen, andouille en bloemkoolrijst.
@moemoequote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:18 schreef moemoe het volgende:
[..]
Ik zat ook al mee te zingen.
Net zilvervliesrijst op met Thaise wokgroenten en vegetarische kipreepjes. Op smaak gemaakt met kurkuma onder andere.
Die gevulde portobello gewoon zo op de barbie? Klinkt zalig!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:56 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Is andouille hetzelfde als andouilette? Zo'n Franse worst met orgaanvlees?
O.T. Inderdaad barbecue bij de vrienden, flat ironsteak (oftewel sukade zonder zeen), met roomkaas en spekjes gevulde portobello's, speklapje en nog een procureur. Goed klaargemaakt en lekker! Alles vergezeld van tomaten, komkommers, sla uit hun eigen moestuin
Daar stamt het wel vanaf inderdaad, wordt veel in de creoolse/cajun keuken gebruikt. Maar andouille is anders gekruid en wordt naar mijn weten niet gemaakt van orgaanvlees nee. Varkensschouder oa.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:56 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Is andouille hetzelfde als andouilette? Zo'n Franse worst met orgaanvlees?
O.T. Inderdaad barbecue bij de vrienden, flat ironsteak (oftewel sukade zonder zeen), met roomkaas en spekjes gevulde portobello's, speklapje en nog een procureur. Goed klaargemaakt en lekker! Alles vergezeld van tomaten, komkommers, sla uit hun eigen moestuin
Ja, onze vriend is van de indirecte warmtetechnieken en kan zijn bbq temperaturen goed regelen, ook deksel op de bbqquote:Op donderdag 8 augustus 2024 23:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Die gevulde portobello gewoon zo op de barbie? Klinkt zalig!
Maar wat ga je nu vanavond etenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Lunch was eigenlijk mijn avondeten: varkensoester uit de oven in roomsaus met zongedroogde tomaatje. Tomatensalade erbij.
Nu thee en wat kletskoppen.
Soms heb je gewoon wat meer trekquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Lunch was eigenlijk mijn avondeten: varkensoester uit de oven in roomsaus met zongedroogde tomaatje. Tomatensalade erbij.
Nu thee en wat kletskoppen.
Toastjes met de kaasjes (had maar 6 toastjes op vanochtend), mini saucisson d'Ardenne, blokjes boeren belegen, knoflookolijven, Shanghai borrelnootjesquote:
Oh zuid ben ik al lang niet meer geweest, goede soep ja?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:08 schreef NoCigar het volgende:
Bij Zuid in Eindhoven gegeten: bouillabaisse en de helaas ongefotografeerde gegrilde tonijn met opperdoezer en ravigotte. Erg smakelijk.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |