quote:Op maandag 29 juli 2024 16:32 schreef golfer het volgende:
Vanavond: Hete kip met darabij zilvervliesrijst en een salade van komkommer en tomaat met een Oosterse dressing.
Aparte bami!quote:Op maandag 29 juli 2024 19:19 schreef stokj het volgende:
Als ontbijt: Polderslankbrood met oude kaas en een kop groene thee.
Als lunch: Polderslankbrood met vegetarisch beleg en een glas water met citroen.
Als ontbijt: Bami met vegetarische worst, tomatenchutney en snijbonen en wortelen en een glas Slimpie Appel limonade.
Als dessert: Sinaasappel sorbet van Lidl.
Zo dit ziet er echt goed uitquote:
saucijzenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:55 schreef golfer het volgende:
Straks, als tussendoortje, een sauseisenbroodje.
Vanavond: volkoren linguine met gamba's, tuinerwtjes en courgette.
Het ziet ernaar uit dat je heel lekker gaat etenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:10 schreef Karzai het volgende:
Voor de Indiase curry gekozen, vindaloo vanavond
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:55 schreef golfer het volgende:
Vanavond: volkoren linguine met gamba's, tuinerwtjes en courgette. met i.p.v. rucola een veldsla erbij
Dat klinkt wel lekker die witte bonen erbij. Ik maak het regelmatig maar met die bonen ken ik niet. Beetje een soort van witte bonen in tomatensausquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:26 schreef Morgane89 het volgende:
https://www.lekkerensimpel.com/shakshuka-met-bonen/ en rijst
Als toetje eens kijken of ik genoeg wilskracht heb om een raketje te nemen in plaats van Ben & Jerry's![]()
Bottargaquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:18 schreef NoCigar het volgende:
Bucatini met bottarga (zelf meegenomen uit Italië https://www.culy.nl/inspi(...)alles-over-bottarga/) en cianfotta, (ciambotta of giambotta), soort ratatouille in ieder geval.
Alles was heerlijk.
Dadelijk kopjes kamillethee met koekjes.
Ik maakte eerst altijd het recept van Ottolenghi, ook een aanrader. Maar ik zocht iets snellers voor doordeweeks.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:37 schreef lojanda het volgende:
[..]
Dat klinkt wel lekker die witte bonen erbij. Ik maak het regelmatig maar met die bonen ken ik niet. Beetje een soort van witte bonen in tomatensaus
Hete kip. Zo lekker.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:57 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Nu een ice latte amandelmelk, niet zelfgemaakt helaas. Wel zelf ingeschonken
Ik maak vanavond hete kip met rijst en kroepoek.
Erbij komkommer, augurk en zilveruitjes.
Daarna misschien nog wat Galia meloen
Wow, dit is allemaal ook onderdeel van mijn voedingschema voor vandaag.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:05 schreef Karzai het volgende:
koffie en water, griekse yoghurt en pruimen, boterham met een gebakken eitje en spek
vanavond nog een keer curry met platbrood en een salade
oh, das toevallig, ik doe niet aan schema'squote:Op woensdag 31 juli 2024 11:07 schreef ISVV het volgende:
[..]
Wow, dit is allemaal ook onderdeel van mijn voedingschema voor vandaag.
Oooh makreelquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:19 schreef Seeburg54 het volgende:
Zometeen een broodje makreel.
Straks als het meezit een fietstocht maken, wellicht komen we een leuk terras tegen met lekkere dingen op de kaart.
Oh jammie 2 soorten aardappelen vanavond; gratin en knoflookwedgesquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Rigatoni salade is morgen vast nog wel goed.
Vanavond eet ik bij ouders; gehaktballen, wortelen en gebakken aardappelen.
Toe Griekse yoghurt met fruit.
Heerlijk!quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:51 schreef mascara-klodder het volgende:
Hier gaat zo een goed gevulde chili con carne gemaakt worden(pepers liggen nog in de vriezer)
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:16 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gegrilde spitskool met misoboter en daarbij gebakken, gekruide stukjes biefstuk.
Passataquote:Op woensdag 31 juli 2024 18:23 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heerlijk!
Dat wordt een mooie pan vol zo te zien![]()
Enne.....wat zit er in het doosje waar 'Victoria' op staat?
O.T. hier vanmiddag al een heerlijk hardgebakken pistolet filet americain martino genuttigd op een zeer shabby terrasjeerg lekker en goedkoop!(2 grote cappucinno's en mijn broodje plus broodje roomkaas met salade voor mijn vriendin voor maar 14,-)
Nu weinig trek maar we eten een restje vis & garnalen op toast met avocado en komkommersalade met dille van gisteren
quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh jammie 2 soorten aardappelen vanavond; gratin en knoflookwedges
De komkommersalade is luxe. Met tomaat en dressing!
Eet je dan wat bij?quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Passata![]()
[ link | afbeelding ]
Inmiddels pruttelt alles, op de bonen en mais na, die gaan pas op het laatste moment.
[ link | afbeelding ]
Jouw avondeten is perfect met dit warme weer
Niet veel van gegeten, weinig trek, mag wel een paar graden minderquote:Op woensdag 31 juli 2024 18:39 schreef SoS87 het volgende:
Gekruide aardappelpartjes, gemengde groenten en een schnitzel. En pils.
Moest lachen om de komkommersaladequote:Op woensdag 31 juli 2024 18:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh jammie 2 soorten aardappelen vanavond; gratin en knoflookwedges
De komkommersalade is luxe. Met tomaat en dressing!
14 Euro? Waar krijg je dat voor elkaar?quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:23 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heerlijk!
Dat wordt een mooie pan vol zo te zien![]()
Enne.....wat zit er in het doosje waar 'Victoria' op staat?
O.T. hier vanmiddag al een heerlijk hardgebakken pistolet filet americain martino genuttigd op een zeer shabby terrasjeerg lekker en goedkoop!(2 grote cappucinno's en mijn broodje plus broodje roomkaas met salade voor mijn vriendin voor maar 14,-)
Nu weinig trek maar we eten een restje vis & garnalen op toast met avocado en komkommersalade met dille van gisteren
Kun je recept delen / grove stappen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:51 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Absoluut! Ik maak dat daarom vrijwel iedere week wel. Za-lig
Geraspte cheddar erdoorheen en een klodder crème fraiche erbijquote:Op woensdag 31 juli 2024 20:57 schreef Magica het volgende:
[..]
Eet je dan wat bij?
Helaas waren de karbonades echt matig en coleslaw ook…
Gebakken aardappels waren wel heerlijk
In een klein durp in Noord-Brabantquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
14 Euro? Waar krijg je dat voor elkaar?
Oh de manier waarop ik dat maak ik geen hogere wiskunde hoor;quote:
Ok. Dat is overzichtelijk. Top.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 08:13 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Oh de manier waarop ik dat maak ik geen hogere wiskunde hoor;
Kipfilet in stukjes en aanbakken in koekepan met zout en peper. Electra/gas op laagste stand zetten.
Voor 2 pers dan 3 flinke eetlepels pindakaas erbij voegen, flinke scheut ketjap, kneepje ketchup. Doorroeren tot het een lekkere sticky dikke massa is
Dan op gevoel sambal erbij, ik gebruik daarvan wel flink wat. En dan nog eens roeren.
Witte rijst erbij vind ik het lekkerst. En wat komkommer ter verfrissing. Kroepoek ook lekker
En ieder nog een half viskoekjequote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:54 schreef golfer het volgende:
Als tussendoortje een IJmuidens viskoekje van Waasdorp.
Vanavond: kibbeling van echte kabeljauwwangen van Waasdorp en daarbij een caesarsalade.
Ja het was bewolkt😶🌫️quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:54 schreef casita het volgende:
Ff gordijnen opendoen Golfer, kan de zon er door schijnen
Dat lijkt op de gemengde salade zoals je die in Spanje veel krijgt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:21 schreef Karzai het volgende:
Salade van romaine sla, augurk, tomaat, eitje, asperges, tonijn en kappertjes
dressing van mayo, azijn, olijfolie en zwarte peper
[ afbeelding ]
Dit is mijn favoriete hete kip recept. Ik maak alleen de vulling, niet de quiche. Lekker met komkommersalade/komkommers in het zuur (Indo schap in de supermarkt)quote:
Thanks, thanks. Lekker simpel ook. Ik ga het dit weekend meteen eens proberen op die manier. Fijn gerechtje ook omdat je er van alles bij kan eten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 07:06 schreef praadje het volgende:
[..]
Dit is mijn favoriete hete kip recept. Ik maak alleen de vulling, niet de quiche. Lekker met komkommersalade/komkommers in het zuur (Indo schap in de supermarkt)
https://www.lekkerensimpel.com/quiche-hete-kip/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |