quote:Op vrijdag 26 juli 2024 vindt de openingsceremonie plaats van de Olympische Spelen van Parijs. Voor het eerst in de geschiedenis van de Zomerspelen wordt dit evenement niet in een stadion gehouden, maar op en rondom de iconische Seine.
Spektakel in de Lichtstad
De ceremonie begint om 19:30 uur en duurt naar verwachting meer dan drie uur. Het belooft een uniek spektakel te worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van het natuurlijke licht van de ondergaande zon.
Met ongeveer 94 boten wordt een delegatie van de 10.500 olympische sporters vervoerd. Volgens traditie vertrekt de Griekse delegatie als eerste. Daarna volgen de andere landen in alfabetische volgorde. De Franse delegatie van het gastland zal als laatste aankomen bij Pont d'Iéna voor de grande finale op de Place du Trocadéro.
Handbalster Lois Abbingh en 3x3 basketballer Worthy de Jong dragen de Nederlandse vlag tijdens de openingsceremonie. Voor Lois Abbingh zijn het haar derde Olympische Spelen, Worthy de Jong maakt zijn debuut op het olympisch podium.
Parade over de Seine
De boten leggen een route van zes kilometer af, van Pont d’Austerlitz bij het park Jardin des Plantes tot Pont d’Iéna, tegenover de Eiffeltoren bij Trocadéro. Langs de kade en op de bruggen van de Seine zijn optredens en shows van verschillende artiesten. De botenparade voert ook langs olympische wedstrijdlocaties zoals Place de la Concorde, waar de BMX-wedstrijden zullen plaatsvinden.
Openingsceremonie bekijken
Het publiek kan de ceremonie gratis bijwonen; er kunnen ongeveer 222.000 mensen terecht op de hogere kades van de Seine. Ook zijn er 104.000 betalende toeschouwers welkom op de lagere kades van de Seine. De organisatie verwacht dat anderhalf miljard tv-kijkers wereldwijd de parade over de Seine zullen volgen.
TV gids: NOS, Eurosport, De Belg, De Duitser en BBC
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:15 schreef WAvanBuren het volgende:
Ik krijg ineens zin om Elden Ring te spelen.
Ja, die moet de Seine af.quote:
Niets wat een paar stokslagen niet kan oplossen. Aldus die ene gediskwalificeerde amazone.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:16 schreef Redefine het volgende:
Ze hadden een paard van de Moderne Vijfkamp (tot 2021) moeten nemen, dan had die het einde niet gehaald.
Torrent kan niet zwemmen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:15 schreef WAvanBuren het volgende:
Ik krijg ineens zin om Elden Ring te spelen.
London of Beijing.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:17 schreef Mikeytt het volgende:
beste openingsceremonie van deze eeuw tot nu toe?
Nou, nee.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:17 schreef Mikeytt het volgende:
Random postquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
DeLuna in OS / [Voorspel] Parijs 2024 Pick'em
Chinese drummers.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:17 schreef Mikeytt het volgende:
Heb je daar een probleem meequote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:17 schreef OmniRocket het volgende:
@:esf1gamer post maar weer eens door het slotje heen
Sorry, als je hulp zoekt moet je niet bij mij zijnquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:15 schreef timmmmm het volgende: [..] Klein stijfje van de dikke blauwe man, duidelijk. Zoek hulp
Dujardin vindt dat leuk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:17 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Niets wat een paar stokslagen niet kan oplossen. Aldus die ene gediskwalificeerde amazone.
Toch even wat reclame maken hequote:
75% door Russische trollsquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:17 schreef Szura het volgende:
15 topics al
En dan zegt men dat Fok dood is
London viell tgenquote:
Die van London was beterquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:17 schreef Mikeytt het volgende:
Dat wordt voornamelijk gezegd door een alcoholverslaafde.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:17 schreef Szura het volgende:
15 topics al
Er zijn altijd een paar psychopaten die het verpesten voor de restquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:15 schreef kilon het volgende: Wel jammer dat iedereen altijd voor vrede is en het nooit zover komt in de wereld.
Haha, doe normaal.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:17 schreef Mikeytt het volgende:
Dat gaan ze continu over vanalles en nogwat, dus niks nieuwsquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:17 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij gaan ze aan de wappie kant van het internet nu helemaal door het lint.
quote:
Met het ontsteken van de vlam toch?quote:
Da's wel duidelijk, met al die hysterie omdat er een vrouw met een lul op je tv verschijnt ben je niet bepaald in de positie hulp te verschaffenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Sorry, als je hulp zoekt moet je niet bij mij zijn
Daar moest ik ook aan denkenquote:
Ah, je wil naar het topic verwijzen? Nu kom je op een willekeurige voorspelling van DeLuna uit.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toch even wat reclame maken he
Hey, spoilert alertquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:15 schreef kilon het volgende:
Wel jammer dat iedereen altijd voor vrede is en het nooit zover komt in de wereld.
Jij loopt daar toch rond?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:19 schreef Zorro het volgende:
Ik kijjk al lang niet meer, maar ik heb wel weer gezien waarom ik normaal nooit naar dit soort kermissen kijk.
Alleen mensen die kijken mogen hier postenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:19 schreef Zorro het volgende:
Ik kijjk al lang niet meer, maar ik heb wel weer gezien waarom ik normaal nooit naar dit soort kermissen kijk.
eensquote:
Of acts die zomaar worden afgekaptquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:19 schreef Momo het volgende:
Wel meerdere acts die te lang duren eigenlijk
Is niet woke genoeg.quote:
Heb je het nu over kingflopland?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:19 schreef Momo het volgende:
Sssssstquote:
Oh ik doe niet de OP. Volgende topic effe goed doen danquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ah, je wil naar het topic verwijzen? Nu kom je op een willekeurige voorspelling van DeLuna uit.
Maar bedankt voor de herinnering.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:19 schreef cosmosis het volgende:
Probeert Frankrijk nu WW3 in te luiden met deze propoganda?
Zeker van de laatste 2 jaren.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:17 schreef Mikeytt het volgende:
Ze hadden de show moeten inkorten en in de resterende tijd gewoon Asterix & Obelix tegen Caesar moeten uitzenden.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:19 schreef Momo het volgende:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Da's wel duidelijk, met al die hysterie omdat er een vrouw met een lul op je tv verschijnt ben je niet bepaald in de positie hulp te verschaffen
Drogbaredenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:20 schreef Mikeytt het volgende:
Dapper dat hij hier voor durft uit te komen
[ afbeelding ]
Zorro? jij bent de mysteryman?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:19 schreef Zorro het volgende:
Eerder 14-18 minuten toch?quote:
Aux armes, citoyens!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:19 schreef cosmosis het volgende:
Probeert Frankrijk nu WW3 in te luiden met deze propoganda?
Dat zei je moeder ook vannacht.quote:
net dit forum.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:19 schreef Momo het volgende:
In de hel.quote:
Paar dagen terug nog gekekenquote:
Cadeau doen aan Amerikaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:22 schreef kilon het volgende:
Ik stel voor dat ze de Eiffeltoren laten staan na de Spelen. Lijkt me mooi
is maar eens in de 4 jaar, is toch mooi, gewoon je horizon een beetje verbreden , en je hoeft niet elk onderdeel te waarderenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:19 schreef Zorro het volgende:
Amelie uitzenden was ook mooi geweest.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:20 schreef Aratanax het volgende:
[..]
Ze hadden de show moeten inkorten en in de resterende tijd gewoon Asterix & Obelix tegen Caesar moeten uitzenden.
De echte toren is omgesmolten voor materiaal voor de medailles, dus nu alleen nog een hologram.quote:
specifiek naar die persoon zoekenquote:
Vind ik leuker naar te kijken dan naar een zwemmend paardquote:
Qua toerisme spotje is het wellicht niet echt geslaagd geweest.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Denk dat de atleten uit bv Iran echt hun ogen uitkijken.
ohhh, thanksquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
de ringen zijn echt, de sterren die je er omheen ziet is alleen op TV
bedoelde die sterren en olympische ringenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Je hebt de echte staan en dan ga je cgi gebruikenheb je te veel films gezien?
hahaha.... misschien komt die er wel niet en verzuipt die in de Sceine.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:23 schreef DrMarten het volgende:
ff rustig naar de plee, biertje en wat te snacken pakken en dat kutpaard is er nog steeds niet. Schiet eens op!
Mockigjay 1 en 2 heb ik gekeken ja.quote:
Leek mij wel ja.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:24 schreef DutchSL het volgende:
Was dat Bart fucking Brentjens die we even zagen?
Ali B?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:24 schreef kilon het volgende:
Het zou wel matig zijn als de vlag alleen door die agente wordt gebracht. Daar hoort ook een prominent figuur bij (zoals Ali dat was)
Ohhhh sorryquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
bedoelde die sterren en olympische ringen
Ja.quote:
Heldenstatus, ik zeg het je. Op gelijke hoogte met Eddie the Eagle.quote:
Generation Z zo zeker..... niks gewend.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:25 schreef AgnesGru het volgende:
Je krijgt haast een epileptische aanval met de snelheid waarmee de archiefbeelden worden afgespeeld
Geen Laetitia Casta of Alizeequote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:20 schreef Aratanax het volgende:
[..]
Ze hadden de show moeten inkorten en in de resterende tijd gewoon Asterix & Obelix tegen Caesar moeten uitzenden.
hihahoquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:25 schreef Mikeytt het volgende:
22:19 • nieuwe update
We gaan richting het einde
We gaan langzaam maar zeker toewerken richting het einde. Het ontsteken van de olympische vlam. Die hebben we al een tijdje niet meer gezien overigens.. laten we hopen dat de vlam niet in de Seine is gevallen terwijl er met dit paard over het water werd gereden.
Jaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:24 schreef DutchSL het volgende:
Was dat Bart fucking Brentjens die we even zagen?
Ja.quote:
Lijkt er qua bouw wel op ja.quote:
Was maar 3 topics zonder die catwalk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:17 schreef Szura het volgende:
15 topics al
quote:
Beestje wil ook pitten, kutfransozen.quote:
Paard van Dujardin?quote:
Dat dan weer wel ja.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:27 schreef kilon het volgende:
Deze opening levert wel mooie foto's en gifjes op straks
paardensport moeten ze cancelenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Misschien ook gemept, schijnt een trend te zijn.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:28 schreef Mikeytt het volgende:
HET IS 'THE MASK' VAN URI GELLER
[ afbeelding ]
Volgend jaar jaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:27 schreef cosmosis het volgende:
Jezus wat een kut weer, beter dat ze volgend jaar houden in Australie, lekker tussen de flamingos met 30 graden, Europa is niet meer geschikt voor de zomerspelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |