quote:Op vrijdag 26 juli 2024 vindt de openingsceremonie plaats van de Olympische Spelen van Parijs. Voor het eerst in de geschiedenis van de Zomerspelen wordt dit evenement niet in een stadion gehouden, maar op en rondom de iconische Seine.
Spektakel in de Lichtstad
De ceremonie begint om 19:30 uur en duurt naar verwachting meer dan drie uur. Het belooft een uniek spektakel te worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van het natuurlijke licht van de ondergaande zon.
Met ongeveer 94 boten wordt een delegatie van de 10.500 olympische sporters vervoerd. Volgens traditie vertrekt de Griekse delegatie als eerste. Daarna volgen de andere landen in alfabetische volgorde. De Franse delegatie van het gastland zal als laatste aankomen bij Pont d'Iéna voor de grande finale op de Place du Trocadéro.
Handbalster Lois Abbingh en 3x3 basketballer Worthy de Jong dragen de Nederlandse vlag tijdens de openingsceremonie. Voor Lois Abbingh zijn het haar derde Olympische Spelen, Worthy de Jong maakt zijn debuut op het olympisch podium.
Parade over de Seine
De boten leggen een route van zes kilometer af, van Pont d’Austerlitz bij het park Jardin des Plantes tot Pont d’Iéna, tegenover de Eiffeltoren bij Trocadéro. Langs de kade en op de bruggen van de Seine zijn optredens en shows van verschillende artiesten. De botenparade voert ook langs olympische wedstrijdlocaties zoals Place de la Concorde, waar de BMX-wedstrijden zullen plaatsvinden.
Openingsceremonie bekijken
Het publiek kan de ceremonie gratis bijwonen; er kunnen ongeveer 222.000 mensen terecht op de hogere kades van de Seine. Ook zijn er 104.000 betalende toeschouwers welkom op de lagere kades van de Seine. De organisatie verwacht dat anderhalf miljard tv-kijkers wereldwijd de parade over de Seine zullen volgen.
TV gids: NOS, Eurosport, De Belg, De Duitser en BBC
Valt helemaal dood nu jaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:05 schreef TAmaru het volgende:
mensen ik hoop dat jullie het NU wel met mij eens zijn dat dit echt NIET kan
is gewoo kunstquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:05 schreef TAmaru het volgende:
mensen ik hoop dat jullie het NU wel met mij eens zijn dat dit echt NIET kan
quote:
Zei je dit ook toen Mr. Bean in beeld verscheen?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:05 schreef Xylos het volgende:
En wat heeft deze freakshow met sport te maken?
Honore de Balzak?quote:
Jij misschien, maar ik niet.quote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:06 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zei je dit ook toen Mr. Bean in beeld verscheen?
Paul Elstak, 2Ulimited, Tiestoquote:
Uhhhhzquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:06 schreef Tekaschi het volgende:
Het volk wat je de hele tijd ziet zijn dezelfde types die hier beginnen over "Trump fanboys".
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:07 schreef Arth_NL het volgende:
Ik begin het langzaam met TAmaru eens te zijn dat dit toch niet kan.
Er doet welgeteld 1 transgender mee aan de spelen.quote:
Het is in Frankrijk, neequote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:07 schreef Mikeytt het volgende:
maar komt er helemaal geen nederlandse artiest ofwa?
na al die knappe mensen is het hier niet droog meerquote:
Sommigen roepen al woke als ze wakker worden.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:07 schreef Montov het volgende:
En sommigen begonnen al woke te roepen bij het eerbetoon aan een aantal belangrijke Franse vrouwen.
Dit duurt wel erg lang ja.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:08 schreef kilon het volgende:
Nu mogen ze wel doorgaan met het officiele gedeelte
Ik vind het vooral niet heel passend bij Frankrijk ofzoquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:07 schreef Arth_NL het volgende:
Ik begin het langzaam met TAmaru eens te zijn dat dit toch niet kan.
Bewaar hem voor Zandvoortquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze kan in de verzameling van @:ESF1Gamer
Ja, gebrek aan stijlquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het vooral niet heel passend bij Frankrijk ofzo
Schuimbekken!quote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:08 schreef kilon het volgende:
Nu mogen ze wel doorgaan met het officiele gedeelte
Doen ze maar hun ogen dicht. Mag die weer open wanneer ze thuis iemand ophangenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:07 schreef OmniRocket het volgende:
Leuk voor de Iraanse sporters dat ze hier naar moeten kijken
Past ook wel bij de gloriedagen van de culturele sector in Parijsquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:08 schreef kilon het volgende:
Reggiseur had al gezegd dat er veel woke in zou zitten dus ik weet niet waarom men klaagt. Het was bekend.
Ook veel van hetzelfde. Bij de openingsceremonie laat een land zien waar ze goed in zijn, allerlei verschillende dingen. Nu hebben we al - hoe lang? - alleen maar mode en dans.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leon Haan is prima.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:09 schreef Ploplap het volgende:
Het is nu wachten op een Franse Haan, die een transgender is zijn kont neukt. In deze staat zijn we terecht gekomen.
Onvoorstelbaar.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:09 schreef Aratanax het volgende:
Ohja, ff soepel overgangetje naar Imagine
Daarom hebben de piano maar in brand gestoken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:10 schreef BillDauterive het volgende:
Aw. Na al het geweld van net valt dit wel een beetje in het niet.
Ik vind het een leuke opening. Zonde van de regen, maar ja, da's overmacht.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
Maar je moet het die Fransen nageven: ze hebben wel voor het eerst sinds 1896 gebroken met de traditionele opening & optocht in het atletiekstadion. Durf het maar.
Madquote:
Bubbels bubbelsquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:10 schreef Tekaschi het volgende:
Lol, even op de socials gekeken, 99% walgt ervan.
Stel je voor.quote:
Jeetje, niet verwacht van de socialsquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:10 schreef Tekaschi het volgende:
Twitter is dan ook een extreemrechts hol vol racistische en homofobe drekquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:10 schreef Tekaschi het volgende:
Had natuurlijk een prominente rol na de bataclanquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:10 schreef Tijn het volgende:
Ze hebben zoveel mooie Franse chansons en dan pakken ze Imagine van John Lennon. Dat begrijp ik nou niet.
Die treedt over uurtje op in Leuvenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:59 schreef OmniRocket het volgende:
Tijd voor Europapa om Joost even zijn ultieme ESF overwinning te geven
quote:
QFTquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:10 schreef Tijn het volgende:
Ze hebben zoveel mooie Franse chansons en dan pakken ze Imagine van John Lennon. Dat begrijp ik nou niet.
95% Russische bots die lopen te stokenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:10 schreef Tekaschi het volgende:
De gemiddelde mens die veel op de socials reageert is zelfs dan ook vrij walgelijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:10 schreef Tekaschi het volgende:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
na al die knappe mensen is het hier niet droog meer
Er doen zelfs 0 vrouwen met baarden mee aan de Spelen. Nou en?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Er doet welgeteld 1 transgender mee aan de spelen.
Dan zijn die vrouwen met baarden en andere vage gasten een beetje oververtegenwoordigd in dit woke feestje?
classicquote:
En dat is dan jouw bubbel. Kun je nagaan hoe zijn twitterbubbel eruit ziet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:11 schreef Szura het volgende:
[..]
Twitter is dan ook een extreemrechts hol vol racistische en homofobe drek
Nee jij trekt volle zalenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:11 schreef kilon het volgende:
Piano is ok. Zang is godsgruwelijk slecht. Ga niet je eigen versie maakt als je dat niet kan dank
Jij hebt niets met OS, ga maar weer weg.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
Kunnen we het sportgedeelte niet gewoon skippen en er een gigantische zangcompetitie van maken?
Dank uquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kan iemand even wat poetsdoeken naar de produktie brengen?
Sharon gaat dit niet leuk vindenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:11 schreef DIJK het volgende:
Dieselmotor onder dat stuk steen geeft wel vol gas.
Bataclan jonguhquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:10 schreef Tijn het volgende:
De Home Fleet ligt in de monding van de Seine.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:10 schreef Tijn het volgende:
Daar is het camerawerk veel beter.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:11 schreef Meridiaan het volgende:
Het voelt heel erg alsof ik naar een ESC finale zit te kijken
Avant-gardequote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
ik volg Femke Bolquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:12 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Jij hebt niets met OS, ga maar weer weg.
Valt mij mee dat het niet een grote joint is i.p.v. de fakkel.quote:
Dat hebben we in mei al. Ik verwijs je naar mijn vrienden van de ESF SC.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
Kunnen we het sportgedeelte niet gewoon skippen en er een gigantische zangcompetitie van maken?
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:11 schreef timmmmm het volgende:
Waarom word je zo onzeker van transgenders?
Dan moet je het toch ook roepenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:08 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Sommigen roepen al woke als ze wakker worden.
Ach kom op, dit is weer een typische show voor een kleine schreeuwende minderheid. De rest van de wereld vind er gewoon niks aan en het zwaar overdreven.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:11 schreef Szura het volgende:
[..]
Twitter is dan ook een extreemrechts hol vol racistische en homofobe drek
The Voice of Olympicsquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
Dat is Van Rouwendaalquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:12 schreef Dutch_view het volgende:
Motor van die boot staat flink te draaien
Dit ja, meer cultuur, meer aandacht voor de stad Parijs.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:12 schreef Em31 het volgende:
Ik had het sowieso allemaal wel Franser verwacht
nu wel genieten van de openingsceremoniequote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die komt over twee weken pas, kom dan maar weer terug.
Bohh was mooi, zeker die clip er bijquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:12 schreef SonicVolcano het volgende:
Tsja, dan toch echt liever Muse met Survival.
Het was in Parijs dat die ene vent het op de piano begon te spelen, wat een hype werd.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:10 schreef Tijn het volgende:
Boeiend, we zijn ondertussen alweer een nummer verderquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:13 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ach kom op, dit is weer een typische show voor een kleine schreeuwende minderheid. De rest van de wereld vind er gewoon niks aan en het zwaar overdreven.
Mensen mogen andere meningen heben.
GouryellaGodquote:
Daar wacht ik al de hele avond opquote:
Inclusief steken?quote:
quote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:14 schreef SiGNe het volgende:
Ah, daar is de venezuelaanse onderzeeër gebleven
En The Eagles ookquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:14 schreef DrMarten het volgende:
Zou wel tof zijn als de Angels of Death Metal nog voorbij zouden komen als het over Bataclan gaat
Past wel bij de rest van de showquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:14 schreef heywoodu het volgende:
Bijna tijd voor de teringlange speeches, jaaaa
guy verhofstadt ?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:14 schreef heywoodu het volgende:
Bijna tijd voor de teringlange speeches, jaaaa
Klein stijfje van de dikke blauwe man, duidelijk. Zoek hulpquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:13 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
Ik vind er gewoon geen flikker aan. Hou dat 1x per jaar op ESF.
Is die van die terreurgroep?quote:
nee, denk dat t gewoon met de camerahoek te maken heeftquote:
Goh, al die rechtse socials ookquote:
quote:
Ik moet dat spel nog aanschaffenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:15 schreef WAvanBuren het volgende:
Ik krijg ineens zin om Elden Ring te spelen.
doen! heerlijke top gamequote:
Try fingers, but hole.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:15 schreef WAvanBuren het volgende:
Ik krijg ineens zin om Elden Ring te spelen.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:16 schreef NailQueen het volgende:
Daar ben ik weer. Heb ik Celine Dion gemist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |