De Nederlandse Westfield waarvan de échte in Londen zittenquote:
Grote shopping mall. Bij Leidschendam.quote:
https://www.westfield.com(...)oogle&utm_medium=GMBquote:
Wij zitten nu op Gran Canaria, valt onder Spanje en daar is onze bundel gewoon geldig. Wifi is niet super, dus veel op eigen data.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:56 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou je telefoon niet op vliegstand zetten, maar gewoon roaming uit zetten. Dan ben je nog wel bereikbaar indien nodig, maar zit je niet met rare kosten. Wij gaan dit jaar voor het eerst een E-sim aanschaffen. Ik moet nog even uitzoeken hoe dat precies werkt, maar schijnt erg makkelijk te zijn en valt qua kosten ook mee (gps voor de auto huren via autohuur is al veel duurder).
Wij waren er idd om 10.15 en toen was het echt prima te doen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:47 schreef Vicky het volgende:
T komt er graag want daar zit een New Yorker en daar shopt ze graag.
Als je gaat moet je zorgen dat je er heel vroeg bent, dan is het prima te doen.
beide aanvragen Rabo sportdinges zijn goedgekeurd
Als we gaan gaan we echt rond openingstijden en dan zijn we weg zodra het druk wordt.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:24 schreef BE het volgende:
[..]
Wij waren er idd om 10.15 en toen was het echt prima te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zee kost ook bellen (en ik vermoed ook gebeld woeden) idioot veel geld. Je valt niet onder 'buitenland' daar namelijk dus je dataverkeer gaat via de satelliet. Ik neem het zekere voor het onzekere en doe 'm ook op vliegtuigstand.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:56 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou je telefoon niet op vliegstand zetten, maar gewoon roaming uit zetten. Dan ben je nog wel bereikbaar indien nodig, maar zit je niet met rare kosten. Wij gaan dit jaar voor het eerst een E-sim aanschaffen. Ik moet nog even uitzoeken hoe dat precies werkt, maar schijnt erg makkelijk te zijn en valt qua kosten ook mee (gps voor de auto huren via autohuur is al veel duurder).
Oi, duur grapjequote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
De Nederlandse Westfield waarvan de échte in Londen zitten![]()
Ben er 1x geweest maar ben de Engelse gewend
Veel plezier @:Phaidra! Oh, 2 appjes en horen van anderen dat je er al bent maar er toch nog niet bent en het dus niet handig is de vliegtuigstand al uit te zetten, kost 37 euro![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 juli 2024 21:50 schreef Schanu het volgende:
Bedankt allemaal!Sterkte Schanu. Vervelende boodschap en toestand en er is ook zo weinig aan te doen. Ik hoop voor jullie dat he toch nog tot een mooie nieuwe weg leidt, maar voor nu is het gewoon ongelooflijk rotnieuws.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
quote:Op woensdag 17 juli 2024 21:50 schreef Schanu het volgende:
Bedankt allemaal!Balen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet een hele fijne jurist, DM-en mag je altijd. Heeft mij waanzinnig goed geholpen met mijn VSO, waarvan mijn toenmalige werkgever dacht er zo mee weg te komen. Heeft hem uiteindelijk 5000 extra gekost![]()
Wir müssen leben, bis wir sterben!
Wij gaan naar dezequote:Op donderdag 18 juli 2024 14:29 schreef Vicky het volgende:
@:Mushanga71 naar welke bios gaan jullie? Mijn man heeft gekeken maar ziet overal 16+ staan bij Deadpool
Thnxquote:Op donderdag 18 juli 2024 14:44 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wij gaan naar deze
https://www.pathe.be/nl/bioscopen/cinema-euroscoop-maasmechelen
Er staat idd 16+ bij maar België geeft de leeftijd als advies, niet zoals hier dat het wettelijk is.
Hoezo dat? Je bundel is gewoon geldig in Zweden:quote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:07 schreef exode het volgende:
Goede tip van de vliegtuigstand, wij gaan maandag met de boot naar Zweden. Ook niet vergeten mijn werktelefoon op vliegtuigstand te zetten, anders heb ik een boze werkgever vermoed ik.
Nog nooit in the Mall of Netherlands geweest en ik geloof dat ik dat zo hou.
Esim in Thailand gehad, dat was wel ideaalquote:Binnen de Europese Unie worden geen roamingkosten in rekening gebracht. Zweden behoort tot de EU en daardoor kun je met je smartphone uit je bundel bellen, sms-en en internetten.
Ah op die manier, daar had ik niet aan gedachtquote:Op donderdag 18 juli 2024 16:44 schreef Elleska het volgende:
In Zweden wel ja, maar op de boot is Exode nog niet in Zweden.
Die EU regels voor roamingkosten gelden alleen wanneer je verbonden bent met een mobiele netwerken op het grondgebied en dat ben je op de boot niet.
Whahah mijne ook. Ik heb 30gb. In NL verbruik ik dit amper. Nu op GC gaat het wat harder want de wifi is ruk.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:28 schreef exode het volgende:
Op zee val je onder het maritiem netwerk, die kosten zijn niet grappig.
Roaming in het buitenland maak ik me niet druk om, mijn databundels zijn nogal groot.
Wij zitten allemaal bij Odido, van mijn meiden is in januari het abonnement vernieuwd maar ze hebben geen unlimited.quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:57 schreef Phaidra het volgende:
Ik zit al heel lang bij Tele2, nu Odido. Ik ben begonnen met een abo van 0,5 GB. Door de jaren heen is dit door bonussen en familiekorting al gegroeid maar 4 GB voor hetzelfde geld. Ik verbruik misschien 1,5 als ik mijn best doe. Odido heeft tegenwoordig alleen nog unlimited abo’s. De goedkoopste (nog steeds duurder dan wat ik nu betaal) heeft dan een lagere snelheid. Daar pas ik dus voor. Ik heb nu meer dan genoeg aan mijn huidige bundel en ga nevernooit niet overstappen naar unlimited als ik dan in moet leveren op snelheid voor meer geld
.
Ik verbruikte eerst ook minder dan 1 GB, maar dat werd ineens ook te weinig, terwijl ik min of meer dezelfde tijd online was. Ik denk dat er tegenwoordig veel meer video's op social media staan en dat vergt meer data.quote:Op donderdag 18 juli 2024 23:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Dan gewoon blijven zitten @:Phaidra![]()
Hoe was New Castle?
Ik gebruikte meestal ook maar 1,5gb maar de laatste maanden is dat meer geworden en geen idee waarom. Dat abo wat ik had kon Vodafone niet opzeggen én de prijs niet verhogen. Maar ik vind het goed zo, hoef straks niet meer op te letten.
Ik was ook zo dom toen ik met dochter naar Londen ging. En dat terwijl we die dingen ongeveer bij elk tripje naar het buitenland invullen (als oudste met opa met de trein naar Keulen of Luik gaat, krijgt hij al zo'n formulier mee). En dan ga je zelf buiten de EU notabene en dan vergeet je hetquote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:26 schreef Phaidra het volgende:
Oh en ondanks dat we het in dit topic al eens genoemd hadden, was ik vergeten dat ik toestemming nodig had van mijn vriend om alleen te reizen met zoon . Dat was nog even spannend, maar zowel in NL als in Newcastle werden we als betrouwbaar bestempeld (wat ik eigenlijk een beetje gek vond, maar daar ging ik natuurlijk geen punt van maken op dat moment - die regels zijn er niet voor niets).
Klinkt echt heel fijn, dat tripjequote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik verbruikte eerst ook minder dan 1 GB, maar dat werd ineens ook te weinig, terwijl ik min of meer dezelfde tijd online was. Ik denk dat er tegenwoordig veel meer video's op social media staan en dat vergt meer data.
Newcastle was erg leuk! We zijn eerst naar het kasteel gegaan, dat was klein en kneuterig (voor een kasteel dan), maar wel informatief. Daarna geluncht in een echte pub, met een bizar goedkope lunchdeal (keuze uit beperkte kaart maar met drinken voor GBP 6 per persoon). Erg lekker ook! We hadden toen nog ca. 2 uur over. We hebben een beetje door het centrum gewandeld, want winkels bekeken (maar niks gekocht, een trui van GBP 220 vond ik toch wat overdreven). Als laatste nog het Discovery museum bezocht. Dat had een kleine science exhibition, een soort Nemo in het klein.
Zoon kon het Engels eigenlijk wel goed volgen, dat verbaasde me wel.
Oh en ondanks dat we het in dit topic al eens genoemd hadden, was ik vergeten dat ik toestemming nodig had van mijn vriend om alleen te reizen met zoon. Dat was nog even spannend, maar zowel in NL als in Newcastle werden we als betrouwbaar bestempeld (wat ik eigenlijk een beetje gek vond, maar daar ging ik natuurlijk geen punt van maken op dat moment - die regels zijn er niet voor niets).
3 hete dames is een kot zo warm als de oven.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:32 schreef oh-oh het volgende:
Ik krijg morgen bezoek van twee dames die ik echt al 10 jaar of zo niet gezien had, wordt heel gezellig maar het is hier zooooooooooo warm
Wat een kleurenpracht, BEquote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:55 schreef BE het volgende:
Kijk! Zo gaaf!
Ruim 120 crodinoflesjes met lathyrusjes! Het ruikt zo lekker bij mijn ouders thuis nu!
[ afbeelding ]
Alles is helemaal klaar voor morgen nu.
Wow wat mooiquote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:55 schreef BE het volgende:
Kijk! Zo gaaf!
Ruim 120 crodinoflesjes met lathyrusjes! Het ruikt zo lekker bij mijn ouders thuis nu!
[ afbeelding ]
Sterkte morgenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:55 schreef BE het volgende:
Kijk! Zo gaaf!
[ afbeelding ]
Wat ziet dat er prachtig uit. Heel erg veel sterkte vandaagquote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:55 schreef BE het volgende:
Kijk! Zo gaaf!
[ afbeelding ]
Van mij mag je het zowel hier delen (in spoiler) of via dm hoor.quote:Op zondag 21 juli 2024 16:57 schreef BE het volgende:
Het was gisteren en het was zo ontzettend mooi! Er waren ondanks de vakantie echt heel veel mensen en bij het oplopen naar de aula stond er een haag van mensen van de Jeu de Boules vereniging (die zij 40jr terug mede heeft opgericht) in een haag met hun ballen tegen elkaar te tikken, kippenvel!
Ik deel met liefde een linkje naar een foto met de kist met vaasjes per dm, maar ik plemp hem er niet zomaar in, niet iedereen zit daar op te wachten.![]()
Nou, ik hield het ook echt niet droog en schrok even want ik dacht 'ik moet zo nog', maar dat ging daarna gelukkig wel prima.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Van mij mag je het zowel hier delen (in spoiler) of via dm hoor.
En dat van die ballen klinkt oprecht mooi en ik zou instant gaan huilen.
Ben ooit eens op een uitvaart geweest en op gegeven moment kreeg de overledene applaus, en dat ging echt tot in m’n botten. Ik heb zelden zo hard gehuild op een begrafenis.
SPOILER: foto van de uitvaartkist met lathyrusjes eropOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Oh, dat is wel echt balen hoor, op je vakantie.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:27 schreef Hupje het volgende:
Ik ben toch heftig verkouden deze week... Lekker, de laatste dagen op vakantieZojuist bij thuiskomst een corona test gedaan, maar die is negatief. Nu maar aan de hoestdrank en hopen dat het snel overgaat. Pfff.
quote:Op zondag 21 juli 2024 17:25 schreef BE het volgende:
[..]
Nou, ik hield het ook echt niet droog en schrok even want ik dacht 'ik moet zo nog', maar dat ging daarna gelukkig wel prima.
En ik doe het gewoon ook wel ook, want het is zo ontzettend mooi en ik ben er gewoon trots op dat we dit voor mijn moeder hebben kunnen doen.Mooi. Knuffel.SPOILER: foto van de uitvaartkist met lathyrusjes eropOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werewolf
[..]
Nou, ik hield het ook echt niet droog en schrok even want ik dacht 'ik moet zo nog', maar dat ging daarna gelukkig wel prima.
En ik doe het gewoon ook wel ook, want het is zo ontzettend mooi en ik ben er gewoon trots op dat we dit voor mijn moeder hebben kunnen doen.Prachtig 🩷SPOILER: foto van de uitvaartkist met lathyrusjes eropOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen mijn opa overleed kwam het draaiorgel uit de binnenstad (Gouda) speciaal voor opa spelen toen de kist het kerkhof opreed... die mannen hadden zoveel meegemaakt samen en mijn opa heeft hem veel geleerd dat hij dat wilde doen... en ik heb niks met draaiorgels maar dat moment... dat vergeet ik nooit meer.S. 2014
J. 2016
Oh wat gaaf! 🙏🏼🙏🏼 Dat maakt het dan zó bijzonder, omdat het echt iets zegt over wat hij voor hen betekende!quote:Op zondag 21 juli 2024 21:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Prachtig 🩷
Toen mijn opa overleed kwam het draaiorgel uit de binnenstad (Gouda) speciaal voor opa spelen toen de kist het kerkhof opreed... die mannen hadden zoveel meegemaakt samen en mijn opa heeft hem veel geleerd dat hij dat wilde doen... en ik heb niks met draaiorgels maar dat moment... dat vergeet ik nooit meer.
quote:Op zondag 21 juli 2024 20:51 schreef hilliebillie het volgende:
Wat mooi BE, die vaasjes met die bloemen![]()
Fijn dat jullie zo’n mooi afscheid hebben kunnen verzorgen voor haar!
En toen ik las over het tikken met die ballen door de leden van de kei de boule vereniging, toen schoten de tranen in m’n ogen even, wat een mooi gebaar!Ja, we zouden de 20e weg… de dag van de uitvaart. Maar goed, die hadden we zelf anders ook wel gecancelled.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hadden als alternatief iets in Frankrijk geboekt en dat hebben we 2wk terug geannuleerd, het was overduidelijk dat het een kwestie van een paar weken was voor ze zou komen te overlijden hoewel ze daar zelf wat langer voor nodig had om zich daar aan over te geven.***
Oh ja ik ben ook ooit op een uitvaart geweest van iemand die in een blaasorkest zat. Normaal vind ik dat echt verschrikkelijk(e muziek). Maar zij speelden daar everlasting love, en dat was zo mooi !quote:Op zondag 21 juli 2024 21:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Prachtig 🩷
Toen mijn opa overleed kwam het draaiorgel uit de binnenstad (Gouda) speciaal voor opa spelen toen de kist het kerkhof opreed... die mannen hadden zoveel meegemaakt samen en mijn opa heeft hem veel geleerd dat hij dat wilde doen... en ik heb niks met draaiorgels maar dat moment... dat vergeet ik nooit meer.
[..]
En ik doe het gewoon ook wel ook, want het is zo ontzettend mooi en ik ben er gewoon trots op dat we dit voor mijn moeder hebben kunnen doen.Het is echt heel mooi! En de setting met kaarsen ook.SPOILER: foto van de uitvaartkist met lathyrusjes eropOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij zijn ook eerder teruggekomen van vakantie omdat ik ziek ben (geworden).quote:Op zondag 21 juli 2024 17:27 schreef Hupje het volgende:
Ik ben toch heftig verkouden deze week... Lekker, de laatste dagen op vakantieZojuist bij thuiskomst een corona test gedaan, maar die is negatief. Nu maar aan de hoestdrank en hopen dat het snel overgaat. Pfff.
Die zijn van mij en neem ik eig altijd mee. Deze of stompkaarsen. Veel crematoria hebben spuuglelijke olielampjes en er gaat wmb niks over echte kaarsen.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is echt heel mooi! En de setting met kaarsen ook.
Zit je in Zuid Afrika?quote:Op zondag 21 juli 2024 21:51 schreef hilliebillie het volgende:
Ik snap dat je hem anders gecanceld zou hebben inderdaad. Als alles zo onzeker is of het door zou kunnen gaan dat is niet fijn. En zeker niet als je er de laatste momenten met je moeder niet zou kunnen zijn.
Wat vervelend gupje en amaranta, ziek op vakantie, hopelijke knappen jullie snel op!
Hier ook niet fit op vakantie. Vier dagen geleden begon man met een flinke verkoudheid en diarree. Dat ging een dag later weer oké. De dag daarna werd ik niet fit wakker, last van m’n maag/ darmen.
Vandaag nu dag 2. Hopelijk word ik morgen fitter wakker (en slaat het niet over naar de kinderen).
Wel gewoon alle dingen kunnen doen gelukkig, maar merk wel dat ik mezelf in de weg zit (en geen honger heb). Gisteren al op tijd naar bed. En nu plof ik ook zo in m’n voorverwarmde bedje (tis hier winter en we zitten in een safaritent).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Ookquote:Op zondag 21 juli 2024 17:11 schreef amaranta het volgende:
Ben ooit eens op een uitvaart geweest en op gegeven moment kreeg de overledene applaus, en dat ging echt tot in m’n botten. Ik heb zelden zo hard gehuild op een begrafenis.
quote:Op zondag 21 juli 2024 22:07 schreef LeSage het volgende:
BE, wat zijn prachtig zo met die bloemen
Oh, dat klinkt ook zo mooi zeg! 🩷🩷SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@hilliebillie enjoy! Zo gaaf!
Goede reis. Wij rijden al 1,5 week rond in Zweden en hebben het heerlijkquote:Op maandag 22 juli 2024 07:17 schreef exode het volgende:
Beterschap voor de zieken. Ziek is nooit fijn maar op vakantie extra naar.
Wij gaan zo rijden, naar Kiel en dan vanavond de nachtboot naar Zweden. Ik ben nog steeds niet volledig fit en blij etc maar zo'n zin in de vakantie.
Dat is hier ook een favoriete plek van de mieren...quote:Op maandag 22 juli 2024 11:33 schreef Hupje het volgende:
Welkom thuisde mieren hebben hun intrek genomen in het putje van mijn droogmolen.
Of met een gasbranderquote:Op maandag 22 juli 2024 11:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Aaah kak @:Hupje![]()
Kokend heet water eroverheen gooien. En als ze overal zitten, zoals tussen de tegels van een terraskun je het beste aaltjes bestellen.
Er zijn verschillende aaltjes tegen verschillende plagen. Ik heb de aaltjes tegen de taxuskever ook over het terras gekieperd en geen mier meer gezien.
Sinds de vorige behandeling ook geen slakken meer, trouwens
Ik kan me herinneren dat mijn opa dus ooit mierennesten heeft uit staat branden... vond dat echt fascinerend... en stiekem best heel cool... mja dat vind ik van de werking van zout op slakken ook nog steeds...quote:
Oei dat is best irritant. Heb ze gelukkig nog nooit gezienquote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:48 schreef Vicky het volgende:
Mieren = bladluis en die wil ik niet op mijn planten.
Hier hebben we kakkerlakken 🤢🤢
Met een drupje afwasmiddel in het glas heb je geen folie meer nodig. Dat verandert de oppervlaktespanning en dan kunnen ze niet meer op het vocht staan.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook mieren in de tuin. Alleen als ze weer eens naast de achterdeur zitten gaat er een poedertje van de action op. Dan zijn ze zo weer weg..
En 2 padden, Freddy en Fredje. De ene 6 cm, de ander 1,5. Die huppen vrolijk rond, al schrik me rot als ik onkruid sta te wieden en opeens opspringen, zij schrokken vast ook
En verder slakken, bladluis, bijen, mussen, jonge merels.. en dan hebben we een tuin van 25m2![]()
Enige nare is nu fruitvliegjes. Zowel in de groene container als in de keuken. Zonet maar een valletje gemaakt met fruit in een glaasje en een plastic folietje met gaatje erin erbovenop. Jammer genoeg komen er altijd wel weer nieuwe binnen.
De container ga ik regelmatig te lijf met een flinke dosis ardapquote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:33 schreef Nijna het volgende:
Fruitvliegjes zijn irritant!
In de container mogen ze van mij wonen, gezellig samen met de maden, die vind ik wel smerig. Vooral als je dan de container bij de weg gaat zetten en al die maden eraf vallen (als je pech hebt op je hak.
Wij hebben een heleboel hommels in de tuin
Oh daar ga ik eens naar kijken... geen etensresten erin gooien helpt vast ook, maar dan heb ik ze in de grijze container vrees ikquote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:17 schreef Troel het volgende:
[..]
De container ga ik regelmatig te lijf met een flinke dosis ardapScheelt heel veel last.
Bladluis valt hier altijd wel mee. Ik heb niet veel planten die in trek zijn. En bladluis trekt ook weer lieveheersbeestjes. Vorig jaar zaten ineens meerdere stengels van de braamstruik onder de luizen. Toen heb ik ze er wel even afgeveegd. Geen luis op m’n bramenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:48 schreef Vicky het volgende:
Mieren = bladluis en die wil ik niet op mijn planten.
Hier hebben we kakkerlakken 🤢🤢
Helpt hier niks. Ik zet hem gerust een paar dagen open met mooi weer, maar vliegen blijft het. Hedera erin helpt ook niet. Voedsel in de grijze ga ik niet doen, want betaald.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:21 schreef Vanyel het volgende:
Gewoon een uurtje (of 2) open zetten als het niet regent. Vogels blij, jij blij, maden weg.
lelijke stickers op de ramen?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:39 schreef oh-oh het volgende:
Kakkerlakken zal op vakantie zijn hoop ik toch?
Fruitvliegjes idd water , balsamino en een drupje Dreft, adios!
Ik heb voor vliegen van die lelijke stickers op de ramen, werkt ook als een tiet.
quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Verboden voor vliegen.
[ afbeelding ]
Ze houden zich over het algemeen wel goed aan de regels.
Ja, Gran Canaria...quote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:39 schreef oh-oh het volgende:
Kakkerlakken zal op vakantie zijn hoop ik toch?
Fruitvliegjes idd water , balsamino en een drupje Dreft, adios!
Ik heb voor vliegen van die lelijke stickers op de ramen, werkt ook als een tiet.
In de kamer, zijn op Gran Canariaquote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bladluis valt hier altijd wel mee. Ik heb niet veel planten die in trek zijn. En bladluis trekt ook weer lieveheersbeestjes. Vorig jaar zaten ineens meerdere stengels van de braamstruik onder de luizen. Toen heb ik ze er wel even afgeveegd. Geen luis op m’n bramen.
Kakkerlakken zijn wel naar om te hebben. Echt in huis ook?
Ah ja, daar komt het wel vaker voor dan in NL. Maar in je hotelkamer is toch niet tof!quote:
Wij hebben voor de groene bak speciale zakken tegen maden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb nog nooit de kliko schoongemaakt![]()
![]()
Ben nu in een krijspaleis waar ze ook racen. Mijn hoofd doet wiehoowiehoowiehoo
Gekrijs viel mee maar die raceauto'squote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:54 schreef Nijna het volgende:
Beterschap @:Ynske
@:Mushanga71 een krijspaleis is echt mijn nachtmerrie
azijn met wat afwasmiddel in een bakje is hier het tovermiddel gebleken tegen fruitvliegjes. In no time zitten ze daar allemaal in.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Met een drupje afwasmiddel in het glas heb je geen folie meer nodig. Dat verandert de oppervlaktespanning en dan kunnen ze niet meer op het vocht staan.
klinkt niet echt milieuvriendelijk, of valt dat mee?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:17 schreef Troel het volgende:
[..]
De container ga ik regelmatig te lijf met een flinke dosis ardapScheelt heel veel last.
Ja olijfolie koop ik altijd duur, anders is het gezonde effect ook wel weg idd.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:30 schreef trui het volgende:
oja dat is hier ook wel eens gebeurd, LeNeHe. Huuu!
dat doet me trouwens denken aan die aflevering van Keuringsdienst van Waarde over olijfolie, die hebben wij toevallig van de week bekeken (is van vorig jaar al geloof ik). Ik was best geschokt over wat hier in de supermarkt verkocht wordt als 'mild' en 'classico', en zogenaamd 'geschikt voor baken en braden', terwijl dat dus eigenlijk een heel slechte kwaliteit olie is die gemaakt is uit olijven die niet mogen worden gebruikt voor 'echte olijfolie', namelijk olijven die al te vroeg op de grond gevallen zijn en daardoor aan het rottenzijn /vol wormpjes zitten. Op zich ergens goed dat dat nog benut wordt, maar in Italië /Spanje gebruiken ze dat alleen als lampen-olie, en hier wordt het na allerlei chemische processen (bleken bijv) nog verkocht als 'geschikt om te verhitten' En 't smaakt dus ook helemaal niet meer naar olifjolie. Ik vond 't een eye-opener!
Kijk maar uit. Voor je het weet word je gebetenquote:Op woensdag 24 juli 2024 10:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb tegenwoordig overal vleesetende planten staan, ook nergens meer last van.
Het is ongediertespray. Het is waarschijnlijk net zo milieuvriendelijk als veel andere optiesquote:Op woensdag 24 juli 2024 10:34 schreef trui het volgende:
[..]
klinkt niet echt milieuvriendelijk, of valt dat mee?
Fixed that for youquote:Op woensdag 24 juli 2024 10:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Het is ongediertespray. Het is waarschijnlijk net zo milieuonvriendelijk als veel andere opties
Dank, maar ik gok dat dat al wel duidelijk wasquote:
Ik probeer daar waar het kan wel rekening te houden met dingen, maar in het geval van de groenbak, dat ding is hier gewoon zo ontzettend ranzig. We hebben nu een klein bakje voor binnen, wat met name gebruikt wordt voor koffieprut. Ik drink geen koffie en eigenlijk breng ik al mijn groenspul meteen naar de groenbak. Maar er is ook niet echt een mogelijkheid om het ding hier fatsoenlijk schoon te maken en mijn vriend gaat het zeker niet doen. En als ik dan moet kiezen tussen elke keer over mijn nek gaan of iets wat het voor mij oplost om in ieder geval niet over mijn nek te gaan, dan graag dat laatste.quote:Op woensdag 24 juli 2024 11:13 schreef oh-oh het volgende:
niks wat azijn en kokend water niet schoon kan krijgen, ik spoel mijn kleine gft bak indien nodig gewoon met kokend water , geen sopje niks.
Maar ik heb me wel voorgenomen me iets minder druk te maken om de planeet hoor.
Mijn zus heeft het te druk om zich daar bezig mee te houden zegt ze altijd, die recycelt ook niks en vliegt tig keer per jaar de planeet over met het hele gezin, ik heb geen kinderen en ik maak me wel druk om zulke dingen, het klopt toch niet helemaal
het stomme is dat die slechte hier voor meer geld in de supermarkt ligt dan de extravierge.. dus duur zegt niet alles!quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja olijfolie koop ik altijd duur, anders is het gezonde effect ook wel weg idd.
Brrr.
Oh ja maar ik heb nog nooit niet extravierge olijfolie gekocht thb.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:33 schreef trui het volgende:
[..]
het stomme is dat die slechte hier voor meer geld in de supermarkt ligt dan de extravierge.. dus duur zegt niet alles!
https://www.citrussebastia.nl/olijfolie-priorat-natur/quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:50 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb nu al een aantal jaar olijfolie van GreenLand. Die is zo ontzettend lekker!
[ afbeelding ]
Het is een Grieks merk dat via een stichting werd geïmporteerd om boeren een eerlijke prijs te kunnen garanderen. Helaas was de olijfoogst afgelopen jaar zo slecht, dat de prijzen de pan uit rezen. De stichting is er toen mee gestopt, omdat het importeren meer geld zou kosten dan het zou opleveren. Ik heb nog een paar flessen staan, maar wat daarna??
Thanks! Ik heb me aangemeld voor updates als het seizoen start. Proberen kan altijd!quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:20 schreef Elleska het volgende:
[..]
https://www.citrussebastia.nl/olijfolie-priorat-natur/
Deze? nog niet het juiste seizoen
Zelf nog geen ervaring mee maar de mandarijnen van daar zijn een aanrader.
deed @Lucky_Strike niet zoiets?quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:50 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb nu al een aantal jaar olijfolie van GreenLand. Die is zo ontzettend lekker!
[ afbeelding ]
Het is een Grieks merk dat via een stichting werd geïmporteerd om boeren een eerlijke prijs te kunnen garanderen. Helaas was de olijfoogst afgelopen jaar zo slecht, dat de prijzen de pan uit rezen. De stichting is er toen mee gestopt, omdat het importeren meer geld zou kosten dan het zou opleveren. Ik heb nog een paar flessen staan, maar wat daarna??
lekker! ik bestel af en toe een aardige voorraad bij Fattoria LaVialla (een agriturismo in Toscane die ook zelf van alles produceren en verkopen).quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:58 schreef oh-oh het volgende:
Via de familie Jelies bestellen van hun eigen bomen in Spanje bv.
Ik heb twee vriendinnen die volgend jaar olie gaan persen daar, dan bestel ik lekker bij hun.
Twee flessen per jaar denk ik, en ik gebruik het best veel.
die ga ik ook opslaan, thanks!quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:20 schreef Elleska het volgende:
[..]
https://www.citrussebastia.nl/olijfolie-priorat-natur/
Deze? Helaas nog niet het juiste seizoen
Zelf nog geen ervaring mee maar de mandarijnen van daar zijn een aanrader.
Ja ik hoop dat ze er eens mee opschieten, ze zijn er al jaren mee bezigquote:Op woensdag 24 juli 2024 16:52 schreef trui het volgende:
[..]
lekker! ik bestel af en toe een aardige voorraad bij Fattoria LaVialla (een agriturismo in Toscane die ook zelf van alles produceren en verkopen).
Google eens op taxuskever? Die komen tevoorschijn als het donker is en nemen hapjes uit de bladeren. Dat is het ergste niet, de larven ervan vreten de wortels op waardoor je planten doodgaan. Trek je gewoon een wortelloos steeltje uit de aardequote:Op woensdag 24 juli 2024 15:45 schreef Vicky het volgende:
2x maden gehad. 1x kropen ze echt overal. Waren er 100en. 2e keer waren ze nog ieniminie en kon ik ze snel weghalen.
Wij hebben van die vieze zwarte torren in de tuin. Die vreten echt aan alle bladeren, komen als het donkerder wordt. Geen idee wat ik daar aan kan doen.
Ik koop even geen olijfolie meer tenzij echt nodig voor een maaltijd. Bijna 9 euro voor een liter.. niet grappig.
Bah.. nog een paar uurtjes en dan is de heerlijke vakantie weer voorbij.
T heeft een paar keer wat traantjes moeten laten, ze wil echt niet naar huis.
Mijn tip is om gewoon een goedkoop matras te nemen. Mijn dochters hebben de oude matrassen van m’n zus gekregen, die ze toevallig net ging vernieuwen. Ondertussen zijn beide matrassen al 2 tot 5 keer ondergespuugd en een keer een wond die was gaan bloeden, dus heel blij dat we deze hebben. Als ze naar de middelbare gaan krijgen ze een goede nieuwe. Gezien het model bed dat jullie uitzoeken gaan jullie ook tzt weer voor een ander bed, dus ik zou nu voor een goedkope matras gaan, en dan pas voor een kwaliteitsmatras.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:54 schreef MaJo het volgende:
Vraagje. We hebben een grote jongensbed op het oog voor Aapie (deze) maar ik blijf nu hangen op een goed matras. Ik las iets over niet te zacht, vocht doorlatend etc. Iemand advies? Als er teveel opties zijn zie ik door de bomen het bos niet meer en haak ik af. Zo ben ik inmiddels 3 weken verder dus ik dacht laat ik maar eens advies vragen![]()
Die jaquote:Op woensdag 24 juli 2024 17:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Google eens op taxuskever? Die komen tevoorschijn als het donker is en nemen hapjes uit de bladeren. Dat is het ergste niet, de larven ervan vreten de wortels op waardoor je planten doodgaan. Trek je gewoon een wortelloos steeltje uit de aarde![]()
Ze zijn te bestrijden met aaltjes. Dat doe ik nu 1 a 2x per jaar en heb het redelijk onder controle.
Dat zijn etterbakbeestenquote:
Thnxquote:Op woensdag 24 juli 2024 17:37 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat zijn etterbakbeesten![]()
Heb je een linkje gestuurd.
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Dacht dat jij ook zulke connecties hadquote:
Ik verkoop producten aan streekwinkels dus het is wel wat in die richting. Maar helaas importeer ik geen goddelijke Griekse producten. Ik zou er wel raad mee wetenquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Dacht dat jij ook zulke connecties had
Jaaaaaa heerlijk spul hebben diequote:Op woensdag 24 juli 2024 16:52 schreef trui het volgende:
[..]
lekker! ik bestel af en toe een aardige voorraad bij Fattoria LaVialla (een agriturismo in Toscane die ook zelf van alles produceren en verkopen).
Ja hier ben ik ook benieuwd naarquote:Op donderdag 25 juli 2024 09:23 schreef Bami het volgende:
Oeh in datzelfde kader, peuterkussen. Zijn daar aan/afraders in?
Hier ook Ikea matrassen trouwens, behalve onze boxspring.
Dat is ruk! Wel goed dat je gebeld hebt, anders stond je nog te wachtenquote:Op donderdag 25 juli 2024 09:40 schreef Vicky het volgende:
Tralalalalala.. sta je met je goede gedrag keurig netjes op tijd te wachten op de transfer.. komt ie niet..
Maatschappij gebeld, belde terug: mevrouw, neem maar een taxi, bonnetje vragen en declareren bij de reisorganisatie.
Dus nu zitten we in een busje, privé rit naar de taxi
Heb nu al de discussie met de reisorganisatie.. die schuiven het af op het hotel.. we wachten afquote:Op donderdag 25 juli 2024 10:46 schreef amaranta het volgende:
Ik zag daar laatst een TikTok over, en toen puntje bij paaltje kwam kregen ze alleen de km vergoeding van de taxi vergoed.
Ff in de gaten houden dus
wederom de ikea:quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:23 schreef Bami het volgende:
Oeh in datzelfde kader, peuterkussen. Zijn daar aan/afraders in?
Volgens mij hebben wij een kussen gekocht toen ze naar het peuterbed overgingen. Ze vonden het allebei rond die tijd ook wel fijner liggen of in ieder geval vet stoer dat ze een 'echt' bed hadden met alles erop en eraan. Ik kan me voorstellen dat de hoes van het aerosleep matras op den duur ook niet meer zo lekker lag (in het ledikant dan). Het leek mij altijd vrij ruw.quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:25 schreef MaJo het volgende:
Wanneer begin je met een kussen? Aapie slaapt nog steeds zonder en ik heb niet het idee dat hij het mist. Wat is eigenlijk het voordeel van een kussen?
Volgens de richtlijnen mag een kussen vanaf 2 jaar net als een dekbed.quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:25 schreef MaJo het volgende:
Wanneer begin je met een kussen? Aapie slaapt nog steeds zonder en ik heb niet het idee dat hij het mist. Wat is eigenlijk het voordeel van een kussen?
Ik heb zelf kussenslopen gemaakt maar de kussens passen overdwars in een gewone sloop, dan hou je alleen wat stof over wat je weg moet stoppen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:56 schreef Bami het volgende:
Ah voor 4,50 kunnen we dat ook wel eens proberen. Wel jammer dat de leuke kussenslopen alleen in een volledige beddengoedset komen, want Pukje ligt op een vloerbed dus dat gaat niet passen.
Wij hebben ook nog steeds dit kussen voor Simon, maar zoeken ook een opvolger. Hij slaapt op zijn rug, buik of op zijn zij. Vooral op zijn zij is dit kussen wat aan de dunne kant denk ik.quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:03 schreef Elleska het volgende:
[..]
wederom de ikea:
Len kinderkussen
Het kussen voor daarna vind ik lastiger. Een normaal formaat maar dan dun zoals het peuterkussen zonder dat het een klont wordt. L van 6 slaapt weer op het peuterkussen.
Havermoutbad (vond 1 van mijn dochters de ultieme hell en de ander vond het heerlijk).quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon heeft de waterpokken. Iemand nog tips tegen de jeuk?
https://www.kruidvat.nl/d(...)soft-brush/p/5725826quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik heb de eerste zin nu een paar keer gelezen maar ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met een beddengoedset en waarom dat niet kan met een vloerbedquote:Op donderdag 25 juli 2024 14:56 schreef Bami het volgende:
Ah voor 4,50 kunnen we dat ook wel eens proberen. Wel jammer dat de leuke kussenslopen alleen in een volledige beddengoedset komen, want Pukje ligt op een vloerbed dus dat gaat niet passen.![]()
@:MaJo Wij overwegen eens te kijken of het uitmaakt voor hoe de nachten gaan, omdat Pukje ook graag inslaapt op ons kussen/onze arm. En omdat ze nog steeds regelmatig wakker wordt 's nachts.
Haha oke meer context; Ikea heeft setjes beddengoed voor een peuterbed, met alles in het peuter/ledikantformaat. Dus hoeslaken, dekbedovertrek en kussensloop. Maar ons vloerbed is 200x80, niet ledikant maat. Vandaar.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb de eerste zin nu een paar keer gelezen maar ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met een beddengoedset en waarom dat niet kan met een vloerbed
Ik denk dat we het voorlopig even zonder kussen blijven doen, Aapie taalt er nog totaal niet naar
Das ook weer zo en anders duiken we gewoon vaak de bios inquote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:02 schreef Hupje het volgende:
Komt vast goed @:Mushanga71 Je weet het toch nooit met het weer.
Ik moet voor een registratie een aanvraag doen, maar was vergeten dat daar ook een VOG bij moet. Maar deze organisatie doet niet aan digitale VOG's. Dus nu moet ik eerst een afspraak maken bij de gemeente (duurt lang), erheen (onhandig) en ook nog eens 10 euro extra aftikken tov online voor de aanvraagZucht.
Op GC verkopen ze dus Zakdoekjes die niet versnipperen in de wasmachine.. echt wat voor mij 🤣🤣quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das ook weer zo en anders duiken we gewoon vaak de bios in![]()
Das kak van die VOG. Raar dat het nog op de ouderwetse manier moetSucces met regelen.
Net de laatste was in de machine gepropt, dan is alles schoon voor vertrek. Mikt zoon er op het laatste moment nog een korte broek in. Met een tissue in de zak![]()
Was nu dus opnieuw
Beterschap voor Simon Tolstoi![]()
Wij smeerden na het havermoutbad met mentholgel.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:04 schreef TolstoiFan het volgende:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:16 schreef Troel het volgende:
Ik las net even mee in het 'wachten op het tweede streepje' en ik krijg een appje binnen met een foto van een test met twee streepjes.
Ik moest even omschakelen. Het was de coronazelftest van mijn schoonmoeder
bedoel je met GC?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:57 schreef Vicky het volgende:
Op GC verkopen ze dus Zakdoekjes die niet versnipperen in de wasmachine.. echt wat voor mij 🤣🤣
beterschap voor Simon! Zo vervelend altijd die waterpokken...quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:49 schreef TolstoiFan het volgende:
Dank dames, heb een middeltje gehaald bij drogist met zink. Hij voelt zich wel echt ziekig.
Gran Canariaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:40 schreef trui het volgende:
[..]
bedoel je met GC?
(En ik vermoed dat daar dan wel iets van plastic aan is toegevoegd...)
Dan schrap ik Zweden van de lijstquote:Op vrijdag 26 juli 2024 17:07 schreef exode het volgende:
Echt hoor, als je net als ons niet van warmte houdt en lekker veel actie wil, Zweden it is.
Hihi, snap ik, als je houdt van warmte en de zon, is Zweden niet je bestemming.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:39 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dan schrap ik Zweden van de lijst
Nee hoor, volgende week een paar dagen Stockholm. Ben erg benieuwd!
Das wel heel fijn, bereik in the middle of nowhere. Net waar je het niet zou verwachten en omgekeerdquote:Op zaterdag 27 juli 2024 23:13 schreef hilliebillie het volgende:
Wat naar Tolstoi!
Hier ging het een tijdje terug over e-Sims op vakantie. Daar mopperde ik over het bereik in zuid-Afrika. Nu moet ik daar op terug komen. In Kaapstad was het bereik bagger. Waar ik verwacht had dat het in deze (druk) bewoonde wereld goed gesteld moest zijn met een internet abo, was het dat niet.
Maar hoe verder we van de bewoonde wereld af zitten, hoe beter het bereik. (Al zitten we soms wel heel erg achteraf en dan is het matig, maar dat snap ik dan ook. Dus behalve in Kaapstad weinig te klagen uiteindelijk.
Ja weet ik. Volgende keer ga ik ook wifi doen want wil met google lens drollen indentifidinges.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 23:13 schreef hilliebillie het volgende:
Wat naar Tolstoi!
Hier ging het een tijdje terug over e-Sims op vakantie. Daar mopperde ik over het bereik in zuid-Afrika. Nu moet ik daar op terug komen. In Kaapstad was het bereik bagger. Waar ik verwacht had dat het in deze (druk) bewoonde wereld goed gesteld moest zijn met een internet abo, was het dat niet.
Maar hoe verder we van de bewoonde wereld af zitten, hoe beter het bereik. (Al zitten we soms wel heel erg achteraf en dan is het matig, maar dat snap ik dan ook. Dus behalve in Kaapstad weinig te klagen uiteindelijk.
Ik zou haar laten kiezen: in haar eentje in de caravan of gewoon in haar eigen bed.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:10 schreef Tink89 het volgende:
Ach wat sneu! Beterschap.
Wij zijn weer thuis. Moe, maar voldaan. Het was heerlijk, het weer was onnederlands prima op een paar dagen na en de kinderen hebben het heerlijk gehad. Resultaat: een vijfjarige die niet kan slapen (sinds half 8 erin al) omdat ze vakantie en haar caravanbed mist. Ik zou haar bijna in de caravan op de oprit laten slapen, maar als ik daaraan ga beginnen, zit ik daar elke avond, vrees ik...
ik denk dat de kans groot is dat ze dan voor de caravan kiest hoor!quote:Op zondag 28 juli 2024 12:28 schreef BE het volgende:
[..]
Ik zou haar laten kiezen: in haar eentje in de caravan of gewoon in haar eigen bed.
Prima toch?quote:Op zondag 28 juli 2024 13:16 schreef trui het volgende:
[..]
ik denk dat de kans groot is dat ze dan voor de caravan kiest hoor!
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat ze dat dan vast niet zou willen (zo voor het huis).quote:Op zondag 28 juli 2024 13:23 schreef BE het volgende:
[..]
Prima toch?Wmb dan.
Ik vind dat wel wat hebben. Net als een tent in de tuin.
(Maar ik zou er dus niet bij gaan zitten.)
Dank!quote:Op zondag 28 juli 2024 13:18 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Mushanga71 Fijne vakantie!
Die waterpokken zijn wel de hel, zeg. Simons gezicht zit nu ook flink onder, hele ochtend huilen omdat hij helemaal gek wordt van de jeuk. Dus elke keer smeren, dan is het even goed. Zijn rug is denk ik voor zo'n 85% bedekt met waterpokken, buik voor zo'n 70%. Hij wil niet meer in de spiegel kijken omdat hij er zo vreselijk uitziet, arm kind.
We houden de moed er maar in, wat vaker tv kijken dan normaal ter afleiding en spelletjes doen.
Ik doelde op 'als ik daar aan ga beginnen zit ik daar elke avond'.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:06 schreef trui het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat ze dat dan vast niet zou willen (zo voor het huis).
maar een tentje in de tuin hebben wij ook regelmatig gedaan, vond ik erg leuk zelf vroeger, en onze kinderen vonden 't ook een leuk avontuur.
Oef wat naarquote:Op zondag 28 juli 2024 13:18 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Mushanga71 Fijne vakantie!
Die waterpokken zijn wel de hel, zeg. Simons gezicht zit nu ook flink onder, hele ochtend huilen omdat hij helemaal gek wordt van de jeuk. Dus elke keer smeren, dan is het even goed. Zijn rug is denk ik voor zo'n 85% bedekt met waterpokken, buik voor zo'n 70%. Hij wil niet meer in de spiegel kijken omdat hij er zo vreselijk uitziet, arm kind.
We houden de moed er maar in, wat vaker tv kijken dan normaal ter afleiding en spelletjes doen.
Veel plezier hierquote:Op zondag 28 juli 2024 14:08 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dank!We zitten nu in de trein, bij Weert.
Smakelijk, geloof niet dat ik daar ooit al eens heb gegetenquote:Op zondag 28 juli 2024 18:08 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Thanx!![]()
We zitten nu bij pizza Napoli
Ik ben de afgelopen maanden echt veel beter geworden in loslaten, maar mijn vijfjarige in haar eentje in de caravan voor het huis waar iedereen gewoon kan binnen stappen en ik haar niet kan horen en ze ook niet zelf kan gaan plassen enzo...nah. Toch maar niet.quote:Op zondag 28 juli 2024 15:03 schreef BE het volgende:
[..]
Ik doelde op 'als ik daar aan ga beginnen zit ik daar elke avond'.
Vandaar mijn 'of in je uppie in de caravan, of gewoon in je eigen bed terwijl wij beneden zijn'.
In de tuin zou van mij ook mogen hoor, we hebben geen achterom en dan kan ze met de achterdeur van het slot gewoon gaan plassen. Kunnen we misschien later deze vakantie nog wel doen. Samen in de pop up tent tukken.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:15 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja zeker, achter in de tuin is een heel ander verhaal dan voor aan de straat toch?
Wij sliepen vaak in de tuin, met of zonder tent ( mijn vader had klamboes opgehangen) al heel klein maar wel altijd met de hond erbij. Dat was echt veilig.
Wij elke keer de eerste avond als we hier zijn. Soort van traditiequote:Op zondag 28 juli 2024 18:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Smakelijk, geloof niet dat ik daar ooit al eens heb gegeten![]()
Ik zit thuis aan de saoto
ja zo had ik 'm ook begrepen, dat je dat voor 't huis gewoon geen fijn idee vond. zou ik ook niet vinden!quote:Op zondag 28 juli 2024 19:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen maanden echt veel beter geworden in loslaten, maar mijn vijfjarige in haar eentje in de caravan voor het huis waar iedereen gewoon kan binnen stappen en ik haar niet kan horen en ze ook niet zelf kan gaan plassen enzo...nah. Toch maar niet.
Oeh, laatste loodjes dusquote:Op maandag 29 juli 2024 08:33 schreef Phaidra het volgende:
Laatste werkdagje vandaag. In het weekend hebben we de meeste spullen al ingepakt of iig klaargezet. Bijna vakantie!
Veel plezier @:Mushanga71 ! Hoe lang blijven jullie?
Oh heerlijk! Geniet van de rust! En dank je!quote:Op maandag 29 juli 2024 08:45 schreef Hupje het volgende:
Alvast fijne vakantie @:Phaidra
Ik heb vandaag een dagje alléén thuisvriend is werken en kind is met opa en oma kamperen. Ik moet wel wat dingen voor mijn eigen bedrijf-to-be voorbereiden. Maar ik geniet ook van de rust.
Fijn zeg! Al is dat gebrek aan internet wel irritant. Maar hoe lukt het je om 20 GB erdoor te jagen in 1,5e dag?quote:Op maandag 29 juli 2024 09:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oeh, laatste loodjes dus![]()
We komen de 6e weer terug dus lekker lang![]()
Wanneer vertrekken jullie?
Internet ligt er sinds we hier zijn, uitAl tig keer gevraagd maar duidelijk wordt het niet. De bedoeling was vandaag nog Logan te kijken en dan morgen naar Wolverine & Deadpool.
Dit is sowieso bloed irritant. Zoon had 20gb en daar is niet veel meer van over en ik heb nog maar 500mb... Alst niet wordt opgelost, vraag ik een andere kamer want om nóg 8 dagen zonder te zitten...
Mijn oudste (32) snapt ook niet hoe ik met 10/20/30 GB nooit over de grens kom, die jaagt er ook zo 10GB op een dag door.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh heerlijk! Geniet van de rust! En dank je!
[..]
Fijn zeg! Al is dat gebrek aan internet wel irritant. Maar hoe lukt het je om 20 GB erdoor te jagen in 1,5e dag?Hopelijk wordt het snel opgelost!
Dat ik het wel gewoon red met 4 GB, maakt dat mij dan een non-hippe bejaarde?quote:Op maandag 29 juli 2024 09:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn oudste (32) snapt ook niet hoe ik met 10/20/30 GB nooit over de grens kom, die jaagt er ook zo 10GB op een dag door.
Gelukkig betaalt hij zijn eigen (unlimited) abonnement
Ik zou het daar ook gewoon mee redden, maar combikorting, extra gratis GB en verdubbeling maakt dat ik op 30 uitkom, ik nam het abonnement voor 10 geloof ikquote:Op maandag 29 juli 2024 09:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat ik het wel gewoon red met 4 GB, maakt dat mij dan een non-hippe bejaarde?![]()
![]()
Maar goed. Thuis = wifi. Kantoor = wifi. Buiten maak ik foto's/filmpjes, gebruik google maps of stuur een appje. In de trein lees ik soms Fok! bij. Veel spannender wordt het niet.
Leuk! Veel plezier! Wij hadden bij Legoland Billund ook een abo idd. Gek dat je het er al bij 2 bezoeken uit hebt he! Zouden ze in de Efteling ook mogen doenquote:Op maandag 29 juli 2024 09:36 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, Legoland Deutschland it is, gelijk maar een abonnement genomen, dat is goedkoper dan 2 dagen entree
Oh, en Ulm (geboorteplaats van Einstein) is een aanrader, erg leuke stad, en qua afstand een prima uitvalsbasis om naar Legoland Duitsland te gaan.
Hij had gister nog 10gb over en hij moet er nog mee tot de 11e. YouTubequote:Op maandag 29 juli 2024 09:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh heerlijk! Geniet van de rust! En dank je!
[..]
Fijn zeg! Al is dat gebrek aan internet wel irritant. Maar hoe lukt het je om 20 GB erdoor te jagen in 1,5e dag?Hopelijk wordt het snel opgelost!
Op zich zou heel het hotel er last van moeten hebben idd, ware het niet dat er gister gezegd werd dat het alleen deze kamer betreftquote:Op maandag 29 juli 2024 09:33 schreef Leandra het volgende:
Ik verwacht niet dat de wifi per kamer geregeld is
Soneal en ik zitten in een hotel waar het wifi wachtwoord zo zwak is dat ik hem gezegd heb maar gewoon uit de bundel te internetten, dat hij nog 21 GB van zijn 24 GB over heeft met nog 4 dagen te gaan maakte dat ook wel makkelijk
Ik moet nog 20 dagen met mijn resterende 28 GB (van de 30), dus ook dat is vast geen probleem met een paar dagen geen wifi.
Herkenbaarquote:Op maandag 29 juli 2024 09:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou het daar ook gewoon mee redden, maar combikorting, extra gratis GB en verdubbeling maakt dat ik op 30 uitkom, ik nam het abonnement voor 10 geloof ik
Verder ben ik natuurlijk wel bijna bejaard
5 extra want T-mobile werd Odido, en vervolgens verdubbeld omdat meerdere abonnementen op 1 adres.
Deze week hebben ze extra korting op de abonnementen, dus de site even checken als je eind van de vakantie toch nog gaat:quote:Op maandag 29 juli 2024 09:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Leuk! Veel plezier! Wij hadden bij Legoland Billund ook een abo idd. Gek dat je het er al bij 2 bezoeken uit hebt he! Zouden ze in de Efteling ook mogen doen.
Wij gaan aan het eind van de vakantie ook naar Legoland Duitsland. We hadden nog een tussenstop nodig en kwamen daar in de buurt uit.
![]()
![]()
Vorig jaar hebben we in Ulm overnacht op de heenweg naar Oostenrijk. Maar we zaten bij een snelweghotel, niks van de binnenstad gezien. Ik wist ook niet dat het de geboorteplaats van Einstein was!
Dank je! We vertrekken woensdag trouwens, dus ik kan morgen nog de laatste dingetjes regelen. De kat naar het pension brengen, reisapotheek nalopen, dat soort dingen.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:45 schreef Mushanga71 het volgende:
Een heel fijne vakantie @:Phaidra!
En jullie ook @:Leandra
Het scheelt wel dat we nooit in Denemarken geweest zijn (en dat echt te prijzig vonden, vooral de overnachtingen), dus het is sowieso de eerste keer.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:48 schreef Troel het volgende:
Erg benieuwd naar jullie ervaringen met dat Legoland in Duitsland!
Wij ook niet, alleen een keer indoor in Oberhausen geloof ik toen de jongens nog veel kleiner waren.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het scheelt wel dat we nooit in Denemarken geweest zijn (en dat echt te prijzig vonden, vooral de overnachtingen), dus het is sowieso de eerste keer.
Wij zitten in Ulm letterlijk aan de rand van de binnenstad, dus gisteren zo de stad in gelopen en langs de Donau (!!!) gewandeld, was ook de eerste keer dat ik de Donau zag volgens mij.
Dat heb ik inderdaad ook en de oorspronkelijke bundel krijg ik nog niet op. Ik internet niet graag op dat kleine schermpje. Eigenlijk is de enige reden dat ik mobiel internet heb genomen dat ik net buiten bereik van thuiswifi de babymonitor kan zien en nu blijkt onderweg iets kunnen versturen via whatsapp of even snel iets opzoeken ook wel handig maar verder ben ik gewoon nog totaal niet ingesteld op altijd online zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Herkenbaar. Mijn oorspronkelijke abo was 500MB. Gaandeweg is het 4 GB geworden zonder extra te betalen.
Leuk, deden wij vorig jaar. Veel plezier, (vooral de fabriektour doen)quote:Op maandag 29 juli 2024 09:36 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, Legoland Deutschland it is, gelijk maar een abonnement genomen, dat is goedkoper dan 2 dagen entree
Oh, en Ulm (geboorteplaats van Einstein) is een aanrader, erg leuke stad, en qua afstand een prima uitvalsbasis om naar Legoland Duitsland te gaan.
Mooi meegenomen idd! Wij hebben dit keer maar 1 dag, anders kunnen we de kat niet ophalen van het pension. Dus een dagticket is nu toch het handigst. Ik denk niet dat we nog een keer voor eind november die kant op gaan.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deze week hebben ze extra korting op de abonnementen, dus de site even checken als je eind van de vakantie toch nog gaat:
Goedkoopste (beperkt qua dagen) van 79 voor 69
Regulier van 99 voor 79
Merlin pass (ook geldig bij Sealife en bepaalde andere attracties in DLD) van 139 voor 119
Was een aangename verrassing want Soneal en ik hadden dit tripje verder al maanden geleden gepland
Abonnement is geldig vanaf moment van aanschaf, is dus niet in het voren te kopen voor een latere startdatum, dus mazzel voor ons in dit geval, want toen we de trip planden waren de abonnementen niet in de aanbieding
I'll let you know! Het kan niet tippen aan Billund denk ik, maar voor een dagje zal het ongetwijfeld leuk zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:48 schreef Troel het volgende:
Het is wat ruimer opgezet en wat nieuwer. Ik miste wel het Lego gevoel, in Billund ademt alles Lego. Maar als pretpark meer dan prima.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
I'll let you know! Het kan niet tippen aan Billund denk ik, maar voor een dagje zal het ongetwijfeld leuk zijn.
Dat is wel een nadeel idd, ik ben benieuwd of onze oudste het nog even leuk vindt als 2 jaar terug.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:49 schreef exode het volgende:
[..]
Het is wat ruimer opgezet en wat nieuwer. Ik miste wel het Lego gevoel, in Billund ademt alles Lego. Maar als pretpark meer dan prima.
Wij denk eraan om in de meivakantie weer naar Billund te gaan. Nu vindt met name B dat nog leuk, die ontgroeit Legoland in rap tempo vrees ik.
Ja, Lego wel, maar Legoland is niet zo spectaculair. Niet te vergelijken met bijvoorbeeld de Efteling of Disneyland.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:57 schreef Mushanga71 het volgende:
@:exode, dochter is nu 26 en nog steeds into lego. Als het er eenmaal inzit...
Wij vonden het erg leuk. Zijn in Duitsland en Denemarken geweest. Duitsland was onze eerste ervaring, het was zomer en 35 graden. We vonden het een tof park, maar wel druk.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:48 schreef Troel het volgende:
Veel plezier. Ben benieuwd welke husky's jullie meekrijgen (bij Highyard denk ik?). Hier hebben de kinderen het nog over Oscar en Amaliaquote:Op maandag 29 juli 2024 10:33 schreef exode het volgende:
En wij zijn bij Radastrand in Zweden aangekomen gisteren. Hier blijven we 2 weken. Wat activiteiten geboekt en een Husky hike. Verder chillen op onze billen. Het weer is heerlijk dus vast ook vaak zwemmen in het meer.
Nee, bij Mooneye, net wat dichterbij. Ik had thuis de mogelijkheden al opgezochtquote:Op maandag 29 juli 2024 11:34 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Veel plezier. Ben benieuwd welke husky's jullie meekrijgen (bij Highyard denk ik?). Hier hebben de kinderen het nog over Oscar en Amalia
Leuke vlakbij de campingtip voor Juul: Sugostigen. Op 1km van de camping in het bos, een sprookjespad met allerlei zelfgemaakte sprookjesfiguren van hout en afval.
Wij zitten inmiddels aan zee, op het eiland Orust aan de scherenkust. Ik bevind me nu in bikini bij de zwemsteiger terwijl zoonlief krabben en visjes aan het vangen is, en ik geniet van het uitzicht (helder blauw water, rotseneilandjes). Net gezwommen, het water is heerlijk koel (maar niet te koud). Vanmiddag zeekayakken, kinderen hebben er veel zin in (en ik ook).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |