abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:43:27 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_214309571
Ik doe het echt niet met opzet :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214309913
Fijne vakantie Phaidra!

Ik vind the Mall of the Netherlands helemaal niks. Druk, mensen die totaal geen rekening houden met hun omgeving en kinderen die zich doodvervelen en daardoor heel vervelend zijn en ook anderen lastig vallen… Ik werk er vlak bij en kwam er vroeger maandelijks, maar sinds de verbouwing vermijd ik het liever. En de keren dat ik er alsnog kom (voor de LEGO store meestal) vraag ik me steeds weer af waarom ik toch weer zo dom ben geweest…
pi_214310010
Met kinderen moet je er ook niet echt wezen.
Meer als je met volwassenen voor kleding komt.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:48:48 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214310151
Wij komen er ook niet veel hoor, maar het is wel heel fijn om zoveel winkels bij elkaar te hebben. De pubers lopen er zaterdag iig een beetje netjes bij. ;) Niet strak in het pak, maar wel gewoon nette broek en (linnen-achtige) bloes/overhemd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 16 juli 2024 @ 17:50:53 #5
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214310172
Wie of wat is de Mall of the Netherlands? :@
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_214310369
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:50 schreef Ynske het volgende:
De Nederlandse Westfield waarvan de échte in Londen zitten ;)
Ben er 1x geweest maar ben de Engelse gewend :@

Veel plezier @Phaidra! Oh, 2 appjes en horen van anderen dat je er al bent maar er toch nog niet bent en het dus niet handig is de vliegtuigstand al uit te zetten, kost 37 euro :')

Mijn richtingaanwijzer is kaduuk en auto is net 2x gekeurd, inclusief een steekproef door de rdw. Dan zou je zeggen dat alles oké is, toch? Bij elke drempel (en we hebben er véél) vliegt dat ding naar rechts aan en wil ik em uitzetten, gaat ie links aan en krijg ik em niet meer uit :X Waardoor het best verwarrend is voor het overige verkeer :') Oh, en de autofixer is op vakantie. Voor 6 weken :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 16 juli 2024 @ 18:29:36 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214310497
quote:
Grote shopping mall. Bij Leidschendam. :+

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 16-07-2024 20:24:43 ]
pi_214310727
quote:
https://www.westfield.com(...)oogle&utm_medium=GMB

Overdekt winkelcentrum in Leidschendam. :)

En ondanks mijn eerdere statement over kleding: ik heb er laatst alleen boeken en Lush gekocht. :P
pi_214310862
Goede tip van de vliegtuigstand, wij gaan maandag met de boot naar Zweden. Ook niet vergeten mijn werktelefoon op vliegtuigstand te zetten, anders heb ik een boze werkgever vermoed ik.

Nog nooit in the Mall of Netherlands geweest en ik geloof dat ik dat zo hou.
pi_214311277
T komt er graag want daar zit een New Yorker en daar shopt ze graag.
Als je gaat moet je zorgen dat je er heel vroeg bent, dan is het prima te doen.

*O* beide aanvragen Rabo sportdinges zijn goedgekeurd *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_214311372
Ik zou je telefoon niet op vliegstand zetten, maar gewoon roaming uit zetten. Dan ben je nog wel bereikbaar indien nodig, maar zit je niet met rare kosten. Wij gaan dit jaar voor het eerst een E-sim aanschaffen. Ik moet nog even uitzoeken hoe dat precies werkt, maar schijnt erg makkelijk te zijn en valt qua kosten ook mee (gps voor de auto huren via autohuur is al veel duurder).
pi_214311462
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:56 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou je telefoon niet op vliegstand zetten, maar gewoon roaming uit zetten. Dan ben je nog wel bereikbaar indien nodig, maar zit je niet met rare kosten. Wij gaan dit jaar voor het eerst een E-sim aanschaffen. Ik moet nog even uitzoeken hoe dat precies werkt, maar schijnt erg makkelijk te zijn en valt qua kosten ook mee (gps voor de auto huren via autohuur is al veel duurder).
Wij zitten nu op Gran Canaria, valt onder Spanje en daar is onze bundel gewoon geldig. Wifi is niet super, dus veel op eigen data.

Volgend jaar voor Amerika hebben we wel Esim nodig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 20:24:20 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214311744
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:47 schreef Vicky het volgende:
T komt er graag want daar zit een New Yorker en daar shopt ze graag.
Als je gaat moet je zorgen dat je er heel vroeg bent, dan is het prima te doen.

*O* beide aanvragen Rabo sportdinges zijn goedgekeurd *O*
Wij waren er idd om 10.15 en toen was het echt prima te doen.
pi_214312154
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:24 schreef BE het volgende:

[..]
Wij waren er idd om 10.15 en toen was het echt prima te doen.
Als we gaan gaan we echt rond openingstijden en dan zijn we weg zodra het druk wordt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 16 juli 2024 @ 21:26:03 #15
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_214312642
Ik vind de mall prima te pruimen, zorgen dat je er vroegt bent en liefst doordeweeks en er is geen kip.
Wat betreft esims ben ik heel tevreden met airalo mocht iemand dat willen gebruiken ik heb 3dollar korting voor je.
pi_214313002
Hier momenteel een e-Sim voor zuid Afrika. Ik vind het drama internet. 3G en websites laden vaak maar met moeite. Ook lang niet overal bereik, dus instellen van een navigatie lukt dan niet (of stelt niet bij als je verkeerd rijdt). Gelukkig hebben we ook een TomTom bij ons met kaarten van zuid Afrika, dus die gaan we de volgende keer gebruiken.

We zitten nu nog in Kaapstad dus best een druk bevolkt gebied, ben benieuwd hoe het in de minder druk bevolkte gebieden is.
In de hotels wel wifi, maar het was wel even stressvol toen we naar een blijkbaar niet zo veilig deel van de stad waren gereisd om mooie graffiti op de gebouwen te zien en we toen een Uber wilden roepen maar het internet het eerst niet wilde doen 😉
pi_214313195
Wel een mooie ervaring hillie, geniet van jullie vakantie! :)
If they say
  dinsdag 16 juli 2024 @ 23:49:44 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214313822
quote:
Ik ben blij dat jij het vroeg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_214315403
Fijne vakantie voor iedereen die met vakantie is of bijna gaat O+

Hier werk-drama voor vrouwlief
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214315491
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:56 schreef FlyingFish het volgende:
Op zee kost ook bellen (en ik vermoed ook gebeld woeden) idioot veel geld. Je valt niet onder 'buitenland' daar namelijk dus je dataverkeer gaat via de satelliet. Ik neem het zekere voor het onzekere en doe 'm ook op vliegtuigstand.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214315564
Lekker begin van de vakantie @Schanu, al komt zoiets natuurlijk nóóit goed uit :{
Sterkte met het nagelbijten en misschien valt het mee...
If they say
pi_214315724
Ach Schanu, wat een stress. Knuffel voor jullie.

Ja, dat dus Clubsoda en een aantal uur niet bereikbaar zijn, is niet bepaald een ramp. Zou niet weten waar ze mij perse dan voor moeten bereiken. (En met slecht nieuws kan ik midden op de zee niet veel)
pi_214315871
@Schanu sterkte met afwachten :*
Fake it till you make it...
  woensdag 17 juli 2024 @ 10:36:08 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_214315915
Oei, dat is best stresvol inderdaad @Schanu
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214316318
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
De Nederlandse Westfield waarvan de échte in Londen zitten ;)
Ben er 1x geweest maar ben de Engelse gewend :@

Veel plezier @:Phaidra! Oh, 2 appjes en horen van anderen dat je er al bent maar er toch nog niet bent en het dus niet handig is de vliegtuigstand al uit te zetten, kost 37 euro :')
Oi, duur grapje :X. Ik heb mijn telefoon pas weer online gezet toen ik van boord was. Voor de zekerheid. Het stormde goed gisteravond, ondanks reispilletjes was zoon wat misselijk. Maar we hebben prima geslapen en vanmorgen was de zee heel rustig. Zoon zag nog een zeehond zwemmen, ik was toen net even naar de hut om spullen in te pakken }:|.

Onze kinderen zijn fan van de cupcake stand die ergens in the Mall zit. En de Lego-winkel uiteraard. Die willen dus wel mee als wij die kant op gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214317703
Ons jochie is weer thuis van Scoutingkamp. Hij heeft het goed naar zijn zin gehad. Geen heimwee maar hij dacht wel af en toe aan ons, zei hij. Poepie is het.

En wat we heel fijn vonden om te horen, is dat hij de overbuurjongen die wel heimwee had heeft geholpen.

Eerste was al gedraaid want echt alles is vies en stinkt, de reminder van 5 leuke dagen.
pi_214318727
Fijn dat ie weer thuis is @exode! Succes met de was.

Wij gingen vanmorgen varen en kwamen in een school van 50+ dolfijnen terecht. Dit was zooo gaaf

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214320085
Wat naar schanu :{
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 juli 2024 @ 20:24:38 #29
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214321737
Wat naar schanu, hoe is het gegaan?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214322428
Wat rot Schanu. Voordeel is wel weer dat er momenteel voldoende vacatures zijn, dus mocht het slecht nieuws zijn dan kan ze met een beetje geluk zo elders aan de slag als ze een beetje een algemene functie heeft.
pi_214322675
@Schanu hopelijk snel positief nieuws
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214322772
Bedankt allemaal!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 17 juli 2024 @ 23:48:11 #33
37150 livelink
pi_214323780
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:50 schreef Schanu het volgende:
Bedankt allemaal!

SPOILER
Sterkte Schanu. Vervelende boodschap en toestand en er is ook zo weinig aan te doen. Ik hoop voor jullie dat he toch nog tot een mooie nieuwe weg leidt, maar voor nu is het gewoon ongelooflijk rotnieuws.
pi_214324891
Kak zeg -O-
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214325810
Sterkte @Schanu! Hebben jullie een rechtsbijstandverzekering die de VSO kan bekijken? Of anders lid van een vakbond?
  donderdag 18 juli 2024 @ 11:37:41 #36
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_214326353
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:50 schreef Schanu het volgende:
Bedankt allemaal!

SPOILER
Balen!
Ik weet een hele fijne jurist, DM-en mag je altijd. Heeft mij waanzinnig goed geholpen met mijn VSO, waarvan mijn toenmalige werkgever dacht er zo mee weg te komen. Heeft hem uiteindelijk 5000 extra gekost :X O-)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_214326532
Bedankt, lief, maar ik ben zelf jurist arbeidsrecht dus dat komt in deze situatie wel goed uit :+
De vaststellingsovereenkomst die is neergelegd is helaasch meteen het eerste en laatste voorstel, er is al een voorlopige ontslagaanvraag ingediend bij het UWV en daar is reeds akkoord op gegeven. Er is dus 0 onderhandelingsruimte. Gelukkig zijn ze met een netter voorstel gekomen dan wanneer het via een ontslagvergunning gaat, alhoewel ik het nog steeds karig vind gelet op de lengte van het dienstverband. We kunnen er in ieder geval financieel een tijdelijke WW situatie mee overbruggen en van daaruit kan vrouwlief gaan bedenken wat ze verder wil.

Vrouwlief ziet het ondertussen wel zitten om van een lange vakantie te genieten, dus die ziet er de voordelen al wel van in :')
pi_214326611
Jouw vrouw :D O+
Sterkte en succes voor jullie @Schanu want deze situatie wil je gewoon niet mee hoeven te maken. Het is en blijft kut.
If they say
pi_214327971
@Mushanga71 naar welke bios gaan jullie? Mijn man heeft gekeken maar ziet overal 16+ staan bij Deadpool
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214328073
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:29 schreef Vicky het volgende:
@:Mushanga71 naar welke bios gaan jullie? Mijn man heeft gekeken maar ziet overal 16+ staan bij Deadpool
Wij gaan naar deze
https://www.pathe.be/nl/bioscopen/cinema-euroscoop-maasmechelen
Er staat idd 16+ bij maar België geeft de leeftijd als advies, niet zoals hier dat het wettelijk is.
If they say
pi_214328112
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:44 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wij gaan naar deze
https://www.pathe.be/nl/bioscopen/cinema-euroscoop-maasmechelen
Er staat idd 16+ bij maar België geeft de leeftijd als advies, niet zoals hier dat het wettelijk is.
Thnx
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator donderdag 18 juli 2024 @ 16:38:53 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214329011
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:07 schreef exode het volgende:
Goede tip van de vliegtuigstand, wij gaan maandag met de boot naar Zweden. Ook niet vergeten mijn werktelefoon op vliegtuigstand te zetten, anders heb ik een boze werkgever vermoed ik.

Nog nooit in the Mall of Netherlands geweest en ik geloof dat ik dat zo hou.
Hoezo dat? Je bundel is gewoon geldig in Zweden:

quote:
Binnen de Europese Unie worden geen roamingkosten in rekening gebracht. Zweden behoort tot de EU en daardoor kun je met je smartphone uit je bundel bellen, sms-en en internetten.
Esim in Thailand gehad, dat was wel ideaal ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_214329113
In Zweden wel ja, maar op de boot is Exode nog niet in Zweden.
Die EU regels voor roamingkosten gelden alleen wanneer je verbonden bent met een mobiele netwerken op het grondgebied en dat ben je op de boot niet.
  Moderator donderdag 18 juli 2024 @ 16:53:36 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214329244
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:44 schreef Elleska het volgende:
In Zweden wel ja, maar op de boot is Exode nog niet in Zweden.
Die EU regels voor roamingkosten gelden alleen wanneer je verbonden bent met een mobiele netwerken op het grondgebied en dat ben je op de boot niet.
Ah op die manier, daar had ik niet aan gedacht :) Wij hadden op de boot naar Faroer/IJsland ook nul wifi. Konden we geloof ik kopen voor een tientje per 100MB ofzo, dat hebben we maar niet gedaan :P
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_214330089
Op zee val je onder het maritiem netwerk, die kosten zijn niet grappig.

Roaming in het buitenland maak ik me niet druk om, mijn databundels zijn nogal groot.
pi_214330140
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 18:28 schreef exode het volgende:
Op zee val je onder het maritiem netwerk, die kosten zijn niet grappig.

Roaming in het buitenland maak ik me niet druk om, mijn databundels zijn nogal groot.
Whahah mijne ook. Ik heb 30gb. In NL verbruik ik dit amper. Nu op GC gaat het wat harder want de wifi is ruk.
Ik heb nu nog bijna 13gb en krijg over 4 dagen een nieuwe bundel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214330432
Ik had 13+ jaar een abo van Vodafone, 2gb en onbeperkt bellen en sms'en voor nog geen 10tje. Nu mijn S7 dood is en ik een S24 O+ heb, ook maar een ander abo genomen. 2gb is écht niet genoeg meer :D
Volgende maand krijg ik 12gb, met verdubbeling 24gb met onbeperkt bellen en sms'en voor 18,50.
Als zoon op sport is en ik daar zit te wachten, verbruik ik 175mb per uur, voor alleen nieuws lezen en Fok! Vind dat best heel veel.
If they say
pi_214333588
Ik zit al heel lang bij Tele2, nu Odido. Ik ben begonnen met een abo van 0,5 GB. Door de jaren heen is dit door bonussen en familiekorting al gegroeid maar 4 GB voor hetzelfde geld. Ik verbruik misschien 1,5 als ik mijn best doe :D. Odido heeft tegenwoordig alleen nog unlimited abo’s. De goedkoopste (nog steeds duurder dan wat ik nu betaal) heeft dan een lagere snelheid. Daar pas ik dus voor. Ik heb nu meer dan genoeg aan mijn huidige bundel en ga nevernooit niet overstappen naar unlimited als ik dan in moet leveren op snelheid voor meer geld :N.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214333994
Dan gewoon blijven zitten @Phaidra :Y
Hoe was New Castle?

Ik gebruikte meestal ook maar 1,5gb maar de laatste maanden is dat meer geworden en geen idee waarom. Dat abo wat ik had kon Vodafone niet opzeggen én de prijs niet verhogen. Maar ik vind het goed zo, hoef straks niet meer op te letten.
If they say
pi_214335045
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 22:57 schreef Phaidra het volgende:
Ik zit al heel lang bij Tele2, nu Odido. Ik ben begonnen met een abo van 0,5 GB. Door de jaren heen is dit door bonussen en familiekorting al gegroeid maar 4 GB voor hetzelfde geld. Ik verbruik misschien 1,5 als ik mijn best doe :D. Odido heeft tegenwoordig alleen nog unlimited abo’s. De goedkoopste (nog steeds duurder dan wat ik nu betaal) heeft dan een lagere snelheid. Daar pas ik dus voor. Ik heb nu meer dan genoeg aan mijn huidige bundel en ga nevernooit niet overstappen naar unlimited als ik dan in moet leveren op snelheid voor meer geld :N.
Wij zitten allemaal bij Odido, van mijn meiden is in januari het abonnement vernieuwd maar ze hebben geen unlimited.
We kregen wel gratis verdubbeling. Zij hebben 15gb standaard, 5gb cadeau plus 20gb klantvoordeel vanwege meerdere abonnementen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214336668
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 23:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Dan gewoon blijven zitten @:Phaidra :Y
Hoe was New Castle?

Ik gebruikte meestal ook maar 1,5gb maar de laatste maanden is dat meer geworden en geen idee waarom. Dat abo wat ik had kon Vodafone niet opzeggen én de prijs niet verhogen. Maar ik vind het goed zo, hoef straks niet meer op te letten.
Ik verbruikte eerst ook minder dan 1 GB, maar dat werd ineens ook te weinig, terwijl ik min of meer dezelfde tijd online was. Ik denk dat er tegenwoordig veel meer video's op social media staan en dat vergt meer data.

Newcastle was erg leuk! We zijn eerst naar het kasteel gegaan, dat was klein en kneuterig (voor een kasteel dan), maar wel informatief. Daarna geluncht in een echte pub, met een bizar goedkope lunchdeal (keuze uit beperkte kaart maar met drinken voor GBP 6 per persoon). Erg lekker ook! We hadden toen nog ca. 2 uur over. We hebben een beetje door het centrum gewandeld, want winkels bekeken (maar niks gekocht, een trui van GBP 220 vond ik toch wat overdreven). Als laatste nog het Discovery museum bezocht. Dat had een kleine science exhibition, een soort Nemo in het klein.

Zoon kon het Engels eigenlijk wel goed volgen, dat verbaasde me wel.

Oh en ondanks dat we het in dit topic al eens genoemd hadden, was ik vergeten dat ik toestemming nodig had van mijn vriend om alleen te reizen met zoon :@. Dat was nog even spannend, maar zowel in NL als in Newcastle werden we als betrouwbaar bestempeld (wat ik eigenlijk een beetje gek vond, maar daar ging ik natuurlijk geen punt van maken op dat moment - die regels zijn er niet voor niets).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 19 juli 2024 @ 12:41:19 #52
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_214337465
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:26 schreef Phaidra het volgende:
Oh en ondanks dat we het in dit topic al eens genoemd hadden, was ik vergeten dat ik toestemming nodig had van mijn vriend om alleen te reizen met zoon . Dat was nog even spannend, maar zowel in NL als in Newcastle werden we als betrouwbaar bestempeld (wat ik eigenlijk een beetje gek vond, maar daar ging ik natuurlijk geen punt van maken op dat moment - die regels zijn er niet voor niets).
Ik was ook zo dom toen ik met dochter naar Londen ging. En dat terwijl we die dingen ongeveer bij elk tripje naar het buitenland invullen (als oudste met opa met de trein naar Keulen of Luik gaat, krijgt hij al zo'n formulier mee). En dan ga je zelf buiten de EU notabene en dan vergeet je het :') Vette preek van de douane en wat vragen aan dochter en gelukkig e/v in mijn paspoort staan dus we mochten mee.

Wel heel tof jullie tripje naar Newcastle!
  vrijdag 19 juli 2024 @ 18:14:06 #53
344469 Amsel
zonder t
pi_214341169
Eindelijk zomervakantie *O*
pi_214341486
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik verbruikte eerst ook minder dan 1 GB, maar dat werd ineens ook te weinig, terwijl ik min of meer dezelfde tijd online was. Ik denk dat er tegenwoordig veel meer video's op social media staan en dat vergt meer data.

Newcastle was erg leuk! We zijn eerst naar het kasteel gegaan, dat was klein en kneuterig (voor een kasteel dan), maar wel informatief. Daarna geluncht in een echte pub, met een bizar goedkope lunchdeal (keuze uit beperkte kaart maar met drinken voor GBP 6 per persoon). Erg lekker ook! We hadden toen nog ca. 2 uur over. We hebben een beetje door het centrum gewandeld, want winkels bekeken (maar niks gekocht, een trui van GBP 220 vond ik toch wat overdreven). Als laatste nog het Discovery museum bezocht. Dat had een kleine science exhibition, een soort Nemo in het klein.

Zoon kon het Engels eigenlijk wel goed volgen, dat verbaasde me wel.

Oh en ondanks dat we het in dit topic al eens genoemd hadden, was ik vergeten dat ik toestemming nodig had van mijn vriend om alleen te reizen met zoon :@. Dat was nog even spannend, maar zowel in NL als in Newcastle werden we als betrouwbaar bestempeld (wat ik eigenlijk een beetje gek vond, maar daar ging ik natuurlijk geen punt van maken op dat moment - die regels zijn er niet voor niets).
Klinkt echt heel fijn, dat tripje O+ en idd, 220 pond voor een trui... :X
En het hoeft niet duur te zijn, dat merk je.
De historie druipt daar van de muren dus ik wil ook :D
Zoon kwam met Funkopops terug, gekocht bij Grainger Market. 130 euro uitgegeven op zijn tripje :')

Jaaa, die formulieren! Had ik ook altijd bij me naar Londen maar bij dit zou ik er ook niet aan denken. Goeie reminder dus. Maar heb nog nóóit controle gehad.
Vraag me af, we gaan naar de bios in België... O-)

Af en toe staat mijn geluid aan en dan tettert er ineens een filmpje of reclame dwars door alles heen, en dat op de nieuwssite van RTL :') Denk ook dat het verbruik daardoor opgelopen is want ik kijk eigenlijk amper filmpjes op mn foon.

Morgen komt kleinzoon een dagje. Vraag me af hoe dat moet met deze hitte want ik lig voor Pampus :{

Geniet ervan @Amsel :)
If they say
  vrijdag 19 juli 2024 @ 19:32:35 #55
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214341854
Ik krijg morgen bezoek van twee dames die ik echt al 10 jaar of zo niet gezien had, wordt heel gezellig maar het is hier zooooooooooo warm :X
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_214341929
Das nog te doen, daar hoef je niet achteraan te rennen ;)
Ik trek dit weer heel slecht. Vond de afgelopen weken, al regende het, eigenlijk wel prima :@
If they say
  vrijdag 19 juli 2024 @ 19:47:57 #57
176471 oh-oh
pi_214342016
Oh ik vond het weer tot nu toe geniaal, die regen was echt lekker, nu is het te warm om lekker te lopen en ik moet onwijs veel werken, dan wil ik gewoon lekker een paar uur per dag mijn kop leeglopen. Gelukkig wordt het zondag weer lekker koeler.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_214342337
:@ wij hebben de airco thuis aangezet zodat de poezen het niet te warm hebben :@
Het was hier vandaag ook flink zweten. Warmer dan afgelopen dagen . We waren in een dierenpark ergens in de bergen. De warmte bleef goed hangen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214342731
Echte Hollandse zomer O+
Voor de was buiten ophangen is de regen wat minder maar als ik mocht kiezen... :+

Airco voor de poezen :D Ik doe de mobiele op de slaapkamer gewoon helemaal voor mezelf aan :P
If they say
pi_214343985
Heet, fris, warm, regen.
Ik kan er wel mee leven als het zo afwisselt. Als het maar niet wekenlang vies warm is.
pi_214344007
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:32 schreef oh-oh het volgende:
Ik krijg morgen bezoek van twee dames die ik echt al 10 jaar of zo niet gezien had, wordt heel gezellig maar het is hier zooooooooooo warm :X
3 hete dames is een kot zo warm als de oven.
Wat een scenario. :P
  vrijdag 19 juli 2024 @ 22:55:19 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214344421
Kijk! Zo gaaf!
Ruim 120 crodinoflesjes met lathyrusjes! Het ruikt zo lekker bij mijn ouders thuis nu!

Alles is helemaal klaar voor morgen nu. O+
  vrijdag 19 juli 2024 @ 22:59:53 #63
37150 livelink
pi_214344461
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 22:55 schreef BE het volgende:
Kijk! Zo gaaf!
Ruim 120 crodinoflesjes met lathyrusjes! Het ruikt zo lekker bij mijn ouders thuis nu!

[ afbeelding ]

Wat een kleurenpracht, BE O+

Alvast veel sterkte voor morgen :*
pi_214344557
quote:
Kijk! Zo gaaf!

[ afbeelding ]

Wow wat mooi
Heel veel sterkte morgen 😘
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214344683
quote:
Kijk! Zo gaaf!

[ afbeelding ]

Sterkte morgen :*
Werewolf
pi_214344725
Dat ziet er prachtig uit BE!
Zo fijn dat je het zelf allemaal kunt doen, precies zoals jullie gepland hebben.
Heel veel sterkte en kracht voor morgen :*
If they say
  vrijdag 19 juli 2024 @ 23:30:17 #67
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_214344762
Wat mooi BE! Heel veel sterkte voor morgen :*
pi_214345171
Erg mooi BE, zal je moeder vast heel blij mee geweest zijn! Veel sterkte morgen.
  zaterdag 20 juli 2024 @ 00:27:50 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_214345221
Sterkte vandaag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 20 juli 2024 @ 06:51:45 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_214345675
Indrukwekkend! Ik wens jullie een mooi afscheid toe, BE.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 20 juli 2024 @ 07:22:06 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214345720
Prachtig BE, heel veel sterkte vandaag. En een prachtig afscheid gewenst :*
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214345788
Sterkte BE! :* het ziet er prachtig uit
pi_214345825
Wauw @BE wat mooi O+. Sterkte vandaag, en een mooi afscheid gewenst :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214345858
Prachtig BE O+ op een liefdevol afscheid :*
pi_214345920
Prachtige kleuren BE.

Sterkte vandaag.
pi_214346238
Ziet er prachtig uit, BE! Een mooi en liefdevol afscheid gewenst, sterkte vandaag :*
  zaterdag 20 juli 2024 @ 09:52:22 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214346596
Tx! 🩷💜🩵🤍🩵💜🩷
pi_214346749
Mooi @BE
Lijkt mij een persoonlijk afscheid wat ze helemaal heeft verdiend. Ze heeft geluk met nabestaanden zoals jullie. O+
Sterkte voor vandaag!
pi_214347011
Ik hoop dat het een mooi en fijn afscheid is @BE O+ De bloemetjes zijn prachtig!
pi_214348433
@BE, ik wens jullie een mooi afscheid, sterkte :*
  zaterdag 20 juli 2024 @ 13:21:54 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214348508
Sterkte vandaag BE
pi_214348774
quote:
Kijk! Zo gaaf!

[ afbeelding ]

Wat ziet dat er prachtig uit. Heel erg veel sterkte vandaag :*
  zaterdag 20 juli 2024 @ 21:24:19 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214354898
Mooi be :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214360367
Prachtig BE O+
Met een meidenkwartet
  zondag 21 juli 2024 @ 16:12:00 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214361661
Prachtig BE, sterkte :*

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 21-07-2024 17:37:56 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 21 juli 2024 @ 16:57:51 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214362960
Het was gisteren en het was zo ontzettend mooi! Er waren ondanks de vakantie echt heel veel mensen en bij het oplopen naar de aula stond er een haag van mensen van de Jeu de Boules vereniging (die zij 40jr terug mede heeft opgericht) in een haag met hun ballen tegen elkaar te tikken, kippenvel! O+

Ik deel met liefde een linkje naar een foto met de kist met vaasjes per dm, maar ik plemp hem er niet zomaar in, niet iedereen zit daar op te wachten. ;)
  zondag 21 juli 2024 @ 17:11:21 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214363256
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2024 16:57 schreef BE het volgende:
Het was gisteren en het was zo ontzettend mooi! Er waren ondanks de vakantie echt heel veel mensen en bij het oplopen naar de aula stond er een haag van mensen van de Jeu de Boules vereniging (die zij 40jr terug mede heeft opgericht) in een haag met hun ballen tegen elkaar te tikken, kippenvel! O+

Ik deel met liefde een linkje naar een foto met de kist met vaasjes per dm, maar ik plemp hem er niet zomaar in, niet iedereen zit daar op te wachten. ;)
Van mij mag je het zowel hier delen (in spoiler) of via dm hoor.
En dat van die ballen klinkt oprecht mooi en ik zou instant gaan huilen.

Ben ooit eens op een uitvaart geweest en op gegeven moment kreeg de overledene applaus, en dat ging echt tot in m’n botten. Ik heb zelden zo hard gehuild op een begrafenis.
pi_214363365
Wat fijn @BE Een mooie herinnering dus aan het afscheid. Sterkte ook de komende tijd.
  zondag 21 juli 2024 @ 17:25:26 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214363485
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2024 17:11 schreef amaranta het volgende:

[..]
Van mij mag je het zowel hier delen (in spoiler) of via dm hoor.
En dat van die ballen klinkt oprecht mooi en ik zou instant gaan huilen.

Ben ooit eens op een uitvaart geweest en op gegeven moment kreeg de overledene applaus, en dat ging echt tot in m’n botten. Ik heb zelden zo hard gehuild op een begrafenis.
Nou, ik hield het ook echt niet droog en schrok even want ik dacht 'ik moet zo nog', maar dat ging daarna gelukkig wel prima.

En ik doe het gewoon ook wel ook, want het is zo ontzettend mooi en ik ben er gewoon trots op dat we dit voor mijn moeder hebben kunnen doen.

SPOILER: foto van de uitvaartkist met lathyrusjes erop
pi_214363515
Ik ben toch heftig verkouden deze week... Lekker, de laatste dagen op vakantie :') Zojuist bij thuiskomst een corona test gedaan, maar die is negatief. Nu maar aan de hoestdrank en hopen dat het snel overgaat. Pfff.
  zondag 21 juli 2024 @ 17:33:47 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214363597
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 17:27 schreef Hupje het volgende:
Ik ben toch heftig verkouden deze week... Lekker, de laatste dagen op vakantie :') Zojuist bij thuiskomst een corona test gedaan, maar die is negatief. Nu maar aan de hoestdrank en hopen dat het snel overgaat. Pfff.
Oh, dat is wel echt balen hoor, op je vakantie. -O- :{
pi_214363814
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 17:25 schreef BE het volgende:

[..]
Nou, ik hield het ook echt niet droog en schrok even want ik dacht 'ik moet zo nog', maar dat ging daarna gelukkig wel prima.

En ik doe het gewoon ook wel ook, want het is zo ontzettend mooi en ik ben er gewoon trots op dat we dit voor mijn moeder hebben kunnen doen.

Mooi. Knuffel.
Werewolf
pi_214364182
Prachtig BE O+
pi_214364294
Prachtig, BE. En gecondoleerd. Sterkte voor je vader! Dat van die ballen vind ik ontroerend en ook heel lief.
  zondag 21 juli 2024 @ 18:37:00 #95
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_214364431
Wat mooi BE. Hopelijk geeft het mooie afscheid jullie ook veel troost.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 juli 2024 @ 18:46:08 #96
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214364536
Prachtig!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214364968
Wat mooi gedaan BE! En dat van die ballen, bijzonder O+
Fijn dat het allemaal naar wens verlopen is, dat is zo belangrijk.
Sterkte voor jullie :*

@Hupje beterschap :*
If they say
  zondag 21 juli 2024 @ 20:44:59 #98
176471 oh-oh
pi_214366753
Echt heel erg mooi BE O+
Ook dat van de ballen. Wist je dat niet zelf?
Hier was laatst een grafitti artiest overleden, was buiten iedereen met een spuitblik aan het schudden, ook echt mooi!
Ik ben altijd een beetje in shock hoe voorzichtig mensen zijn om over begrafenissen te praten.Vorig jaar of zo was er een zus van mijn vader overleden op de Molukken, uren die uitvaart via live stream gevolgd.
Open kist ofc, en gewoon in haar eigen huis, zelfs aan de overkant van de straat zaten mensen.
( Groucho Marx )
pi_214366863
Wat mooi BE, die vaasjes met die bloemen O+
Fijn dat jullie zo’n mooi afscheid hebben kunnen verzorgen voor haar!

En toen ik las over het tikken met die ballen door de leden van de kei de boule vereniging, toen schoten de tranen in m’n ogen even, wat een mooi gebaar!

SPOILER
pi_214367128
quote:

[..]

Prachtig 🩷

Toen mijn opa overleed kwam het draaiorgel uit de binnenstad (Gouda) speciaal voor opa spelen toen de kist het kerkhof opreed... die mannen hadden zoveel meegemaakt samen en mijn opa heeft hem veel geleerd dat hij dat wilde doen... en ik heb niks met draaiorgels maar dat moment... dat vergeet ik nooit meer.
S. 2014
J. 2016
  zondag 21 juli 2024 @ 21:07:38 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214367184
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2024 21:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Prachtig 🩷

Toen mijn opa overleed kwam het draaiorgel uit de binnenstad (Gouda) speciaal voor opa spelen toen de kist het kerkhof opreed... die mannen hadden zoveel meegemaakt samen en mijn opa heeft hem veel geleerd dat hij dat wilde doen... en ik heb niks met draaiorgels maar dat moment... dat vergeet ik nooit meer.
Oh wat gaaf! 🙏🏼🙏🏼 Dat maakt het dan zó bijzonder, omdat het echt iets zegt over wat hij voor hen betekende!
  zondag 21 juli 2024 @ 21:11:28 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214367270
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 20:51 schreef hilliebillie het volgende:
Wat mooi BE, die vaasjes met die bloemen O+
Fijn dat jullie zo’n mooi afscheid hebben kunnen verzorgen voor haar!

En toen ik las over het tikken met die ballen door de leden van de kei de boule vereniging, toen schoten de tranen in m’n ogen even, wat een mooi gebaar!

SPOILER
Ja, we zouden de 20e weg… de dag van de uitvaart. Maar goed, die hadden we zelf anders ook wel gecancelled.
We hadden als alternatief iets in Frankrijk geboekt en dat hebben we 2wk terug geannuleerd, het was overduidelijk dat het een kwestie van een paar weken was voor ze zou komen te overlijden hoewel ze daar zelf wat langer voor nodig had om zich daar aan over te geven.
  zondag 21 juli 2024 @ 21:36:53 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214367708
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2024 21:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Prachtig 🩷

Oh ja ik ben ook ooit op een uitvaart geweest van iemand die in een blaasorkest zat. Normaal vind ik dat echt verschrikkelijk(e muziek). Maar zij speelden daar everlasting love, en dat was zo mooi !
  zondag 21 juli 2024 @ 21:37:22 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214367713
quote:

[..]

Het is echt heel mooi! En de setting met kaarsen ook.
  zondag 21 juli 2024 @ 21:39:50 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214367762
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 17:27 schreef Hupje het volgende:
Wij zijn ook eerder teruggekomen van vakantie omdat ik ziek ben (geworden).
Paar dagen geleden voelde ik me ineens beroerd in de avond, en toen die avond niks meer gegeten.
Vrij onrustig geslapen toen. De dag daarna kon ik echt niks, ook geen eten binnenhouden of niks. Maar nu gaat het wel weer wat beter. Maar heb nog enorme hoest aanvallen. Denk ook dat het corona is. Maar heb geen test.
  zondag 21 juli 2024 @ 21:48:59 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214367938
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2024 21:37 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het is echt heel mooi! En de setting met kaarsen ook.
Die zijn van mij en neem ik eig altijd mee. Deze of stompkaarsen. Veel crematoria hebben spuuglelijke olielampjes en er gaat wmb niks over echte kaarsen.

Wat rot dat je ziek bent geworden zeg!
pi_214367975
Ik snap dat je hem anders gecanceld zou hebben inderdaad. Als alles zo onzeker is of het door zou kunnen gaan dat is niet fijn. En zeker niet als je er de laatste momenten met je moeder niet zou kunnen zijn.

Wat vervelend gupje en amaranta, ziek op vakantie, hopelijke knappen jullie snel op!

Hier ook niet fit op vakantie. Vier dagen geleden begon man met een flinke verkoudheid en diarree. Dat ging een dag later weer oké. De dag daarna werd ik niet fit wakker, last van m’n maag/ darmen.
Vandaag nu dag 2. Hopelijk word ik morgen fitter wakker (en slaat het niet over naar de kinderen).
Wel gewoon alle dingen kunnen doen gelukkig, maar merk wel dat ik mezelf in de weg zit (en geen honger heb). Gisteren al op tijd naar bed. En nu plof ik ook zo in m’n voorverwarmde bedje (tis hier winter en we zitten in een safaritent).
pi_214367998
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 21:51 schreef hilliebillie het volgende:
Ik snap dat je hem anders gecanceld zou hebben inderdaad. Als alles zo onzeker is of het door zou kunnen gaan dat is niet fijn. En zeker niet als je er de laatste momenten met je moeder niet zou kunnen zijn.

Wat vervelend gupje en amaranta, ziek op vakantie, hopelijke knappen jullie snel op!

Hier ook niet fit op vakantie. Vier dagen geleden begon man met een flinke verkoudheid en diarree. Dat ging een dag later weer oké. De dag daarna werd ik niet fit wakker, last van m’n maag/ darmen.
Vandaag nu dag 2. Hopelijk word ik morgen fitter wakker (en slaat het niet over naar de kinderen).
Wel gewoon alle dingen kunnen doen gelukkig, maar merk wel dat ik mezelf in de weg zit (en geen honger heb). Gisteren al op tijd naar bed. En nu plof ik ook zo in m’n voorverwarmde bedje (tis hier winter en we zitten in een safaritent).
Zit je in Zuid Afrika?
Werewolf
pi_214368005
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2024 21:53 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Zit je in Zuid Afrika?
Yep
pi_214368038
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 21:53 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Yep
👍🏻 ik ga volgend jaar in de paasvakantie. Ik heb familie in Zuid Afrika.
Werewolf
pi_214368069
@amaranta en @hilliebillie Beterschap! Hopelijk knappen jullie snel weer op.
Ik ben gelukkig 'alleen maar' mega verkouden, compleet met slapeloze nachten door de benauwdheid en het hoesten, slechts 1 avond/nacht koortsig geweest. Het is vooral zo onhandig en zonde van je tijd op vakantie.
pi_214368168
BE, wat zijn prachtig zo met die bloemen O+

SPOILER
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_214368195
En ik ben bezig met sporten de laatste tijd. Wilde net nog oefeningen en yoga doen thuis, maar bedacht net op tijd dat ik nog iets moest halen bij de apotheek.
In plaats van de fiets snel pakken ben ik er hardlopend heengegaan en daarna nog 10 minuten stretchyoga gedaan thuis.
Hoop zo dat ik dit vol ga houden, want het doet me eigenlijk gewoon heel goed.
Scheelt dat ik nu met het nieuwe spiraaltje niet meer ongesteld word denk ik. Dat is altijd de week dat al mijn puf verdwijnt :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_214368205
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2024 17:11 schreef amaranta het volgende:

Ook :Y Op Formidable, heel indrukwekkend.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 21 juli 2024 @ 22:12:09 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214368215
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2024 22:07 schreef LeSage het volgende:
BE, wat zijn prachtig zo met die bloemen O+

SPOILER
Oh, dat klinkt ook zo mooi zeg! 🩷🩷

@hilliebillie enjoy! Zo gaaf! :Y
pi_214368222
Mooi BE O+
pi_214368945
Wow @BE, heel indrukwekkend, ook met de Jeugd de boulers.

Wat mooi en bijzonder @LeSage

Beterschap voor de zieken. T was na 2 dagen hier ook strontverkouden maar denk dat dat door de airco komt.
Waarom gaan vakanties altijd zo snel voorbij? Donderdag gaan we al weer naar huis, maar het is zo fijn hier.

Ik word er trouwens knettergek van dat ik standaard rond 4.30/5.00 wakker wordt en dan ook niet meer in slaap kom. Maakt niet uit hoe laat ik ga slapen... zo rete irritant.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214370291
Beterschap voor de zieken. Ziek is nooit fijn maar op vakantie extra naar.

Wij gaan zo rijden, naar Kiel en dan vanavond de nachtboot naar Zweden. Ik ben nog steeds niet volledig fit en blij etc maar zo'n zin in de vakantie. :)
pi_214370452
Hele fijne vakantie allemaal O+ en beterschap voor iedereen die zich niet fit voelt :*

Ik moet nog 3 dagen werken, dan begint mijn vakantie en zaterdagnacht rijden we naar de Ardèche. Ook zo'n zin in, even niks aan ons hoofd hopelijk, gewoon ruimte en rust.

Alhoewel ze wel eens zeggen dat vakantie met kinderen gewoon betekent dat je de opvoeding naar een andere plek verplaatst, wat ook elk jaar opnieuw mijn conclusie is, maar ik geniet nog even van het vooruitzicht :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 juli 2024 @ 07:55:56 #120
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214370461
Fijne vakantie exode,
Echt mooi die kaarsen, en idd niets warmers dan echte kaarsen.

Vandaag is onze kleine man 5 jaar.
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 22 juli 2024 @ 08:06:53 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_214370512
Zier er inderdaad prachtig uit BE!
Gefeliciteerd Ynske!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214370567
Prachtig BE O+

Gefeliciteerd Ynske :*

Beterschap voor de zieken en fijne vakantie voor de vakantiegangers! :*
pi_214370667
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 07:17 schreef exode het volgende:
Beterschap voor de zieken. Ziek is nooit fijn maar op vakantie extra naar.

Wij gaan zo rijden, naar Kiel en dan vanavond de nachtboot naar Zweden. Ik ben nog steeds niet volledig fit en blij etc maar zo'n zin in de vakantie. :)
Goede reis. Wij rijden al 1,5 week rond in Zweden en hebben het heerlijk O+
pi_214371340
Ben net wakker :@

Voor de vakantiegangers: fijne vakantie en geniet ervan!

Ziek is kut, ziek op vakantie is dubbel kut.
Beterschap voor de zieken :*

@Ynske gefeliciteerd 🎂

Haha @Schanu zo is het ook. Hoe vaak ik al geroepen heb dat het nu écht de laatste vakantie is... :+

Wij gaan volgende week pas op vakantie en ik geloof dat zoon het meest uitkijkt naar Wolverine vs Deadpool :D

Ook knap, werd een paar dagen geleden op mn rechterwang gestoken door een mug. Vannacht opnieuw maar nu linkerwang op exact dezelfde plek :')
If they say
pi_214371440
Whaha Mush, ben je iig in evenwicht ;).

@BE fijn dat het afscheid zo mooi was. Ik kreeg ook al tranen in mijn ogen van de beschrijving O+.

Bij de begrafenissen van mijn beide ouders weet ik vooral nog hoe overweldigend ik de opkomst vond. Hoeveel mensen er buiten stonden toen wij aan kwamen rijden en dat er niet genoeg zitplekken waren voor iedereen. En bij mijn moeder dat nét de zon doorkwam toen de deuren opengingen en we met de kist naar buiten liepen. Kippenvel.

Beterschap aan alle zieken! Extra rot als je vakantie erdoor in het water valt -O-.

Ik heb net de kinderen afgeleverd bij hun dagbesteding (oudste is zeilen, jongste naar een soort sportkamp). Bijna 1,5 uur verder... maar hey, ik kan de rest van de dag ongestoord werken :s). * Dus huppelt nu maar naar de mailbox*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214371616
Dat dan weer wel @Phaidra :D
En werkse, ik zit ondertussen ook weer in de mail. Het houdt ook nooit op.
If they say
pi_214371982
Ik boekte net een nacht extra, nu vertrekken we zondag :D
If they say
pi_214372001
Welkom thuis -O- de mieren hebben hun intrek genomen in het putje van mijn droogmolen.
pi_214372090
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 11:33 schreef Hupje het volgende:
Welkom thuis -O- de mieren hebben hun intrek genomen in het putje van mijn droogmolen.
Dat is hier ook een favoriete plek van de mieren...
pi_214372093
Aaah kak @Hupje :{
Kokend heet water eroverheen gooien. En als ze overal zitten, zoals tussen de tegels van een terras :') kun je het beste aaltjes bestellen.
Er zijn verschillende aaltjes tegen verschillende plagen. Ik heb de aaltjes tegen de taxuskever ook over het terras gekieperd en geen mier meer gezien.
Sinds de vorige behandeling ook geen slakken meer, trouwens :+
If they say
pi_214374102
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 11:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Aaah kak @:Hupje :{
Kokend heet water eroverheen gooien. En als ze overal zitten, zoals tussen de tegels van een terras :') kun je het beste aaltjes bestellen.
Er zijn verschillende aaltjes tegen verschillende plagen. Ik heb de aaltjes tegen de taxuskever ook over het terras gekieperd en geen mier meer gezien.
Sinds de vorige behandeling ook geen slakken meer, trouwens :+
Of met een gasbrander
Werewolf
  maandag 22 juli 2024 @ 17:09:05 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214374710
Wij gaan een dagje eerder naar huis, gezien het weer op vrijdagavond en zaterdag... Maar het is verder wel echt fijn 😎
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214374755
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:17 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Of met een gasbrander
Neh, dan moet je benzine gebruiken :P
If they say
pi_214379376
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:17 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Of met een gasbrander
Ik kan me herinneren dat mijn opa dus ooit mierennesten heeft uit staat branden... vond dat echt fascinerend... en stiekem best heel cool... mja dat vind ik van de werking van zout op slakken ook nog steeds...
S. 2014
J. 2016
pi_214379723
Stoepkrijt leggen
Werewolf
pi_214380200
Mijn vader gooide spiritus op een nest en dan een lucifer erop. Woeshj! Ik laat ze meestal gewoon hun gang gaan. Alleen als ze ook binnen komen, wil ik ze weg.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214380832
Mieren = bladluis en die wil ik niet op mijn planten.

Hier hebben we kakkerlakken 🤢🤢
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 juli 2024 @ 10:12:17 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_214381043
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:48 schreef Vicky het volgende:

Oei dat is best irritant. Heb ze gelukkig nog nooit gezien :)

Hier ook veel mieren in de tuin, maar ook een molletje O+ (Die was in de tent gekropen die er stond, dus die hebben we maar vrijgelaten. Het is wel reden om niet nu gigantisch de mieren te gaan lopen verdelgen :D )

O, bij nader i nzien was het een spitsmuis. Maakt niet uit, het eet ook insecten en zat ver genoeg van het huis af :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214381080
Hier ook mieren in de tuin. Alleen als ze weer eens naast de achterdeur zitten gaat er een poedertje van de action op. Dan zijn ze zo weer weg..
En 2 padden, Freddy en Fredje. De ene 6 cm, de ander 1,5. Die huppen vrolijk rond, al schrik me rot als ik onkruid sta te wieden en opeens opspringen, zij schrokken vast ook ;)
En verder slakken, bladluis, bijen, mussen, jonge merels.. en dan hebben we een tuin van 25m2 :D

Enige nare is nu fruitvliegjes. Zowel in de groene container als in de keuken. Zonet maar een valletje gemaakt met fruit in een glaasje en een plastic folietje met gaatje erin erbovenop. Jammer genoeg komen er altijd wel weer nieuwe binnen.
pi_214381218
Fruitvliegjes zijn irritant!
In de container mogen ze van mij wonen, gezellig samen met de maden, die vind ik wel smerig. Vooral als je dan de container bij de weg gaat zetten en al die maden eraf vallen (als je pech hebt op je hak :r .

Wij hebben een heleboel hommels in de tuin O+
pi_214381472
@Nijna

Hommels hebben we ook idd. Die nachtmerrie bij de achterdeur had ik weggeduwd in mijn geheugen. Links van de deur mieren en rechts hommels en allebei wilden ze naar binnen :P
Die heb ik wel weggehaald (van die bijenbekjes in de spouwgaten), maar bij de schuurdeur mogen ze lekker zitten!
pi_214381583
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 10:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook mieren in de tuin. Alleen als ze weer eens naast de achterdeur zitten gaat er een poedertje van de action op. Dan zijn ze zo weer weg..
En 2 padden, Freddy en Fredje. De ene 6 cm, de ander 1,5. Die huppen vrolijk rond, al schrik me rot als ik onkruid sta te wieden en opeens opspringen, zij schrokken vast ook ;)
En verder slakken, bladluis, bijen, mussen, jonge merels.. en dan hebben we een tuin van 25m2 :D

Enige nare is nu fruitvliegjes. Zowel in de groene container als in de keuken. Zonet maar een valletje gemaakt met fruit in een glaasje en een plastic folietje met gaatje erin erbovenop. Jammer genoeg komen er altijd wel weer nieuwe binnen.
Met een drupje afwasmiddel in het glas heb je geen folie meer nodig. Dat verandert de oppervlaktespanning en dan kunnen ze niet meer op het vocht staan.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 11:17:54 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_214381599
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 10:33 schreef Nijna het volgende:
Fruitvliegjes zijn irritant!
In de container mogen ze van mij wonen, gezellig samen met de maden, die vind ik wel smerig. Vooral als je dan de container bij de weg gaat zetten en al die maden eraf vallen (als je pech hebt op je hak :r .

Wij hebben een heleboel hommels in de tuin O+
De container ga ik regelmatig te lijf met een flinke dosis ardap :D Scheelt heel veel last.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214381609
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:17 schreef Troel het volgende:

[..]
De container ga ik regelmatig te lijf met een flinke dosis ardap :D Scheelt heel veel last.
Oh daar ga ik eens naar kijken... geen etensresten erin gooien helpt vast ook, maar dan heb ik ze in de grijze container vrees ik :P
Ze komen steeds terug, dus ik laat ze maar zitten. 1x per maand wordt de container schoongemaakt.
Klimop helpt ook toch? Maar dat hebben we niet meer ;)
pi_214381638
Gewoon een uurtje (of 2) open zetten als het niet regent. Vogels blij, jij blij, maden weg.
pi_214381671
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:48 schreef Vicky het volgende:

Bladluis valt hier altijd wel mee. Ik heb niet veel planten die in trek zijn. En bladluis trekt ook weer lieveheersbeestjes. Vorig jaar zaten ineens meerdere stengels van de braamstruik onder de luizen. Toen heb ik ze er wel even afgeveegd. Geen luis op m’n bramen :+.

Kakkerlakken zijn wel naar om te hebben :X. Echt in huis ook?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214381806
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:21 schreef Vanyel het volgende:
Gewoon een uurtje (of 2) open zetten als het niet regent. Vogels blij, jij blij, maden weg.
Helpt hier niks. Ik zet hem gerust een paar dagen open met mooi weer, maar vliegen blijft het. Hedera erin helpt ook niet. Voedsel in de grijze ga ik niet doen, want betaald.
Ach, ooit vriezen ze wel weer kapot :P

Bladluis heb ik veel in mijn mini-kersenboom. Maar de hazelnoot er vlakbij zit daarmee vol met lieveheersbeestjes. Ook echt tientallen van die als larfjes beginnen en dan verpoppen.
De bladluis op een sierbloem heb ik er wel afgeveegd. Die mieren hadden de weg wat te snel gevonden. Bij de kers doe ik een stukje ductape om de stam, dan kunnen de mieren niet zo makkelijk omhoog naar de bladluis en kunnen de lieveheersbeestjes hun ding doen..
  dinsdag 23 juli 2024 @ 11:39:32 #148
176471 oh-oh
pi_214381818
Kakkerlakken zal op vakantie zijn hoop ik toch?
Fruitvliegjes idd water , balsamino en een drupje Dreft, adios!
Ik heb voor vliegen van die lelijke stickers op de ramen, werkt ook als een tiet.
( Groucho Marx )
pi_214382352
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:39 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb voor vliegen van die lelijke stickers op de ramen, werkt ook als een tiet.
lelijke stickers op de ramen?
  dinsdag 23 juli 2024 @ 12:37:32 #150
37150 livelink
pi_214382376
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:35 schreef Nijna het volgende:

[..]
lelijke stickers op de ramen?
Verboden voor vliegen.

Ze houden zich over het algemeen wel goed aan de regels.
pi_214382389
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:37 schreef livelink het volgende:

[..]
Verboden voor vliegen.

[ afbeelding ]

Ze houden zich over het algemeen wel goed aan de regels.
_O-
pi_214383064
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:39 schreef oh-oh het volgende:
Ja, Gran Canaria...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214383069
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Bladluis valt hier altijd wel mee. Ik heb niet veel planten die in trek zijn. En bladluis trekt ook weer lieveheersbeestjes. Vorig jaar zaten ineens meerdere stengels van de braamstruik onder de luizen. Toen heb ik ze er wel even afgeveegd. Geen luis op m’n bramen :+.

Kakkerlakken zijn wel naar om te hebben :X. Echt in huis ook?
In de kamer, zijn op Gran Canaria
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214383370
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 14:22 schreef Vicky het volgende:

[..]
In de kamer, zijn op Gran Canaria
Ah ja, daar komt het wel vaker voor dan in NL. Maar in je hotelkamer is toch niet tof!

Wij hebben ergens in huis een nest meelmotten. Echt enorm irritant. We hebben al een keer een zak meel en pak rijst gevonden waar ze in zaten. En alles daarna uitgemest, open verpakkingen voor de zekerheid weggegooid. En nog zien we af en toe een nieuw motje vliegen. Echt hoe dan!! Werkelijk geen idee waar ze nog kunnen zitten. We hebben nu ook stickers met feromonen. Die trekken de mannetjes aan en dan zou het toch echt klaar moeten zijn. Fingers crossed…
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214384078
Ik heb nog nooit de kliko schoongemaakt :@ :')

Ben nu in een krijspaleis waar ze ook racen. Mijn hoofd doet wiehoowiehoowiehoo :{
If they say
pi_214384256
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb nog nooit de kliko schoongemaakt :@ :')

Ben nu in een krijspaleis waar ze ook racen. Mijn hoofd doet wiehoowiehoowiehoo :{
Wij hebben voor de groene bak speciale zakken tegen maden.
Werewolf
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 juli 2024 @ 16:32:24 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214384324
Heb je ook achter de plankjes gekeken in t keukenkastje?

Sleutelbeel gesubluxeerd, pijn :')
Nu aan de tramadol maar daar word ik zo stoned van _O-
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214384535
Beterschap @Ynske

@Mushanga71 een krijspaleis is echt mijn nachtmerrie :{
pi_214386288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:54 schreef Nijna het volgende:
Beterschap @:Ynske

@:Mushanga71 een krijspaleis is echt mijn nachtmerrie :{
Gekrijs viel mee maar die raceauto's :X
Heb nu hoofdpijn en ben duizelig :{ Hoop ik dat het daardoor komt want heb geen tijd om ziek te zijn :') Donderdag en zaterdag komt kleinzoon en zondag gaan we op vakantie. Goeie timing wel.
If they say
pi_214390182
Beterschap ynske en Mushanga!

Hier ook altijd vliegen en maden in de groen kliko. Maar wordt altijd op een onhandige dag geleegd dat ik daarna geen tijd heb om hem schoon te spuiten.

Hopelijk bij ons nieuwe huis kippen zodat het meeste etensafval wordt opgegeten
pi_214391195
Wat een mooi afscheid BE, die kleuren van de bloemen ook O+

Beterschap voor alle zieken, op vakantie ziek zijn lijkt me helemaal rot -O-

En maden, kakkerlakken en ander ongedierte huuuuh. Doet me denken aan die keer dat ik ‘s morgens de keuken inliep die vergeven was van maden die uit de prullenbak kropen omdat manlief er eerder kippenbotjes in had gemikt :X
:r
Never forget, kan er nog steeds kotsneigingen van hebben. Ik heb die man echt vervloekt toen.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  woensdag 24 juli 2024 @ 10:30:31 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214391466
oja dat is hier ook wel eens gebeurd, LeNeHe. Huuu!

dat doet me trouwens denken aan die aflevering van Keuringsdienst van Waarde over olijfolie, die hebben wij toevallig van de week bekeken (is van vorig jaar al geloof ik). Ik was best geschokt over wat hier in de supermarkt verkocht wordt als 'mild' en 'classico', en zogenaamd 'geschikt voor baken en braden', terwijl dat dus eigenlijk een heel slechte kwaliteit olie is die gemaakt is uit olijven die niet mogen worden gebruikt voor 'echte olijfolie', namelijk olijven die al te vroeg op de grond gevallen zijn en daardoor aan het rottenzijn /vol wormpjes zitten. Op zich ergens goed dat dat nog benut wordt, maar in Italië /Spanje gebruiken ze dat alleen als lampen-olie, en hier wordt het na allerlei chemische processen (bleken bijv) nog verkocht als 'geschikt om te verhitten' En 't smaakt dus ook helemaal niet meer naar olijfolie. Ik vond 't een eye-opener!

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 24-07-2024 15:51:34 ]
in de haak.
  woensdag 24 juli 2024 @ 10:33:23 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214391498
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Met een drupje afwasmiddel in het glas heb je geen folie meer nodig. Dat verandert de oppervlaktespanning en dan kunnen ze niet meer op het vocht staan.
azijn met wat afwasmiddel in een bakje is hier het tovermiddel gebleken tegen fruitvliegjes. In no time zitten ze daar allemaal in.
in de haak.
  woensdag 24 juli 2024 @ 10:34:45 #164
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214391514
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:17 schreef Troel het volgende:

[..]
klinkt niet echt milieuvriendelijk, of valt dat mee?
in de haak.
  woensdag 24 juli 2024 @ 10:36:27 #165
176471 oh-oh
pi_214391539
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:30 schreef trui het volgende:
oja dat is hier ook wel eens gebeurd, LeNeHe. Huuu!

dat doet me trouwens denken aan die aflevering van Keuringsdienst van Waarde over olijfolie, die hebben wij toevallig van de week bekeken (is van vorig jaar al geloof ik). Ik was best geschokt over wat hier in de supermarkt verkocht wordt als 'mild' en 'classico', en zogenaamd 'geschikt voor baken en braden', terwijl dat dus eigenlijk een heel slechte kwaliteit olie is die gemaakt is uit olijven die niet mogen worden gebruikt voor 'echte olijfolie', namelijk olijven die al te vroeg op de grond gevallen zijn en daardoor aan het rottenzijn /vol wormpjes zitten. Op zich ergens goed dat dat nog benut wordt, maar in Italië /Spanje gebruiken ze dat alleen als lampen-olie, en hier wordt het na allerlei chemische processen (bleken bijv) nog verkocht als 'geschikt om te verhitten' En 't smaakt dus ook helemaal niet meer naar olifjolie. Ik vond 't een eye-opener!
Ja olijfolie koop ik altijd duur, anders is het gezonde effect ook wel weg idd.
Brrr.
( Groucho Marx )
pi_214391584
De appelazijn+afwasmiddel is de bom. Er zit echt 20-30 in sinds gisteravond *O*

Er stond ook een glaasje met balsamico azijn+vaatwasmiddel en eentje met oud fruit en een plasticje erop. Maar die lokten amper iets.
  woensdag 24 juli 2024 @ 10:42:37 #167
176471 oh-oh
pi_214391598
Ik heb tegenwoordig overal vleesetende planten staan, ook nergens meer last van.
( Groucho Marx )
pi_214391630
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb tegenwoordig overal vleesetende planten staan, ook nergens meer last van.
Kijk maar uit. Voor je het weet word je gebeten ;)
Werewolf
  woensdag 24 juli 2024 @ 10:47:38 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_214391635
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:34 schreef trui het volgende:

[..]
klinkt niet echt milieuvriendelijk, of valt dat mee?
Het is ongediertespray. Het is waarschijnlijk net zo milieuvriendelijk als veel andere opties :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214391820
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Het is ongediertespray. Het is waarschijnlijk net zo milieuonvriendelijk als veel andere opties :@
Fixed that for you
  woensdag 24 juli 2024 @ 11:04:45 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_214391839
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Fixed that for you
Dank, maar ik gok dat dat al wel duidelijk was ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 24 juli 2024 @ 11:13:54 #172
176471 oh-oh
pi_214391932
:D niks wat azijn en kokend water niet schoon kan krijgen, ik spoel mijn kleine gft bak indien nodig gewoon met kokend water , geen sopje niks.
Maar ik heb me wel voorgenomen me iets minder druk te maken om de planeet hoor.
Mijn zus heeft het te druk om zich daar bezig mee te houden zegt ze altijd, die recycelt ook niks en vliegt tig keer per jaar de planeet over met het hele gezin, ik heb geen kinderen en ik maak me wel druk om zulke dingen, het klopt toch niet helemaal _O-
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juli 2024 @ 11:24:03 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_214392038
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:13 schreef oh-oh het volgende:
:D niks wat azijn en kokend water niet schoon kan krijgen, ik spoel mijn kleine gft bak indien nodig gewoon met kokend water , geen sopje niks.
Maar ik heb me wel voorgenomen me iets minder druk te maken om de planeet hoor.
Mijn zus heeft het te druk om zich daar bezig mee te houden zegt ze altijd, die recycelt ook niks en vliegt tig keer per jaar de planeet over met het hele gezin, ik heb geen kinderen en ik maak me wel druk om zulke dingen, het klopt toch niet helemaal _O-
Ik probeer daar waar het kan wel rekening te houden met dingen, maar in het geval van de groenbak, dat ding is hier gewoon zo ontzettend ranzig. We hebben nu een klein bakje voor binnen, wat met name gebruikt wordt voor koffieprut. Ik drink geen koffie en eigenlijk breng ik al mijn groenspul meteen naar de groenbak. Maar er is ook niet echt een mogelijkheid om het ding hier fatsoenlijk schoon te maken en mijn vriend gaat het zeker niet doen. En als ik dan moet kiezen tussen elke keer over mijn nek gaan of iets wat het voor mij oplost om in ieder geval niet over mijn nek te gaan, dan graag dat laatste.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 24 juli 2024 @ 11:47:55 #174
176471 oh-oh
pi_214392224
Nou ja ik was echt streng voor mezelf, ik lette op verpakkingen in de supermarkt etc.
Maar hey, ik heb geen auto en geen kinderen, ik vlieg niet, zelfs mn honden zijn tweedehands, ik gebruik lekker plastic flessen en geen biologisch schoonmaakmiddel meer, ik voelde me een beetje voor lul staan met die dure onzin :D
( Groucho Marx )
pi_214392711
Ben al minder duizelig dus hopelijk zet het niet door. Ik ga hoe dan ook op vakantie. Dan desnoods maar ziek daar. Scheelt iig véél spanning.

Leuk hillie, kipjes in de tuin O+

Dank @trui, dat had ik nou net niet willen weten van de olijfolie :D :'( want die milde heb ik altijd juist omdat de smaak niet overheerst.

Ik had ooit maden in mn keuken :r Was vlak voordat we de nieuwe keuken installeerden dus alles ging van zn plek en alles leeg. Dan ben je er toch vanaf. Nope. Daarna nog een paar gezien en toen nooit meer. Ben er nooit achter gekomen waar ze nou vandaan kwamen.
If they say
  woensdag 24 juli 2024 @ 15:33:19 #176
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214394458
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ja olijfolie koop ik altijd duur, anders is het gezonde effect ook wel weg idd.
Brrr.
het stomme is dat die slechte hier voor meer geld in de supermarkt ligt dan de extravierge.. dus duur zegt niet alles!
in de haak.
  woensdag 24 juli 2024 @ 15:41:30 #177
176471 oh-oh
pi_214394573
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:33 schreef trui het volgende:

[..]
het stomme is dat die slechte hier voor meer geld in de supermarkt ligt dan de extravierge.. dus duur zegt niet alles!
Oh ja maar ik heb nog nooit niet extravierge olijfolie gekocht thb.
En ik doe echt lang met een fles en ik moet hem lekker vinden.
( Groucho Marx )
pi_214394609
2x maden gehad. 1x kropen ze echt overal. Waren er 100en. 2e keer waren ze nog ieniminie en kon ik ze snel weghalen.

Wij hebben van die vieze zwarte torren in de tuin. Die vreten echt aan alle bladeren, komen als het donkerder wordt. Geen idee wat ik daar aan kan doen.

Ik koop even geen olijfolie meer tenzij echt nodig voor een maaltijd. Bijna 9 euro voor een liter.. niet grappig.

Bah.. nog een paar uurtjes en dan is de heerlijke vakantie weer voorbij.
T heeft een paar keer wat traantjes moeten laten, ze wil echt niet naar huis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214394715
Ik heb nu al een aantal jaar olijfolie van GreenLand. Die is zo ontzettend lekker!

Het is een Grieks merk dat via een stichting werd geïmporteerd om boeren een eerlijke prijs te kunnen garanderen. Helaas was de olijfoogst afgelopen jaar zo slecht, dat de prijzen de pan uit rezen. De stichting is er toen mee gestopt, omdat het importeren meer geld zou kosten dan het zou opleveren. Ik heb nog een paar flessen staan, maar wat daarna?? :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 24 juli 2024 @ 15:58:21 #180
176471 oh-oh
pi_214394794
Via de familie Jelies bestellen van hun eigen bomen in Spanje bv.
Ik heb twee vriendinnen die volgend jaar olie gaan persen daar, dan bestel ik lekker bij hun.
Twee flessen per jaar denk ik, en ik gebruik het best veel.
( Groucho Marx )
pi_214395052
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:50 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb nu al een aantal jaar olijfolie van GreenLand. Die is zo ontzettend lekker!

[ afbeelding ]

Het is een Grieks merk dat via een stichting werd geïmporteerd om boeren een eerlijke prijs te kunnen garanderen. Helaas was de olijfoogst afgelopen jaar zo slecht, dat de prijzen de pan uit rezen. De stichting is er toen mee gestopt, omdat het importeren meer geld zou kosten dan het zou opleveren. Ik heb nog een paar flessen staan, maar wat daarna?? :'(
https://www.citrussebastia.nl/olijfolie-priorat-natur/

Deze? Helaas nog niet het juiste seizoen
Zelf nog geen ervaring mee maar de mandarijnen van daar zijn een aanrader.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 24-07-2024 16:42:08 ]
pi_214395267
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:20 schreef Elleska het volgende:

[..]

Deze? nog niet het juiste seizoen
Thanks! Ik heb me aangemeld voor updates als het seizoen start. Proberen kan altijd!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 24 juli 2024 @ 16:50:14 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_214395421
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:50 schreef Phaidra het volgende:

[ afbeelding ]

deed @Lucky_Strike niet zoiets?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 24 juli 2024 @ 16:52:13 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214395454
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:58 schreef oh-oh het volgende:
Via de familie Jelies bestellen van hun eigen bomen in Spanje bv.
Ik heb twee vriendinnen die volgend jaar olie gaan persen daar, dan bestel ik lekker bij hun.
Twee flessen per jaar denk ik, en ik gebruik het best veel.
lekker! ik bestel af en toe een aardige voorraad bij Fattoria LaVialla (een agriturismo in Toscane die ook zelf van alles produceren en verkopen).
in de haak.
  woensdag 24 juli 2024 @ 16:53:10 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214395474
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:20 schreef Elleska het volgende:

[..]

Deze? Helaas nog niet het juiste seizoen
die ga ik ook opslaan, thanks!
in de haak.
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 16:54:53 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214395516
Vraagje. We hebben een grote jongensbed op het oog voor Aapie (deze) maar ik blijf nu hangen op een goed matras. Ik las iets over niet te zacht, vocht doorlatend etc. Iemand advies? Als er teveel opties zijn zie ik door de bomen het bos niet meer en haak ik af. Zo ben ik inmiddels 3 weken verder dus ik dacht laat ik maar eens advies vragen :@ :')
  woensdag 24 juli 2024 @ 16:57:53 #187
176471 oh-oh
pi_214395564
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:52 schreef trui het volgende:

[..]
lekker! ik bestel af en toe een aardige voorraad bij Fattoria LaVialla (een agriturismo in Toscane die ook zelf van alles produceren en verkopen).
Ja ik hoop dat ze er eens mee opschieten, ze zijn er al jaren mee bezig }:|
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juli 2024 @ 16:58:32 #188
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214395584
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:50 schreef Troel het volgende:

[..]
deed @:Lucky_strike niet zoiets?
Neen :s)
Spoilers!
pi_214395854
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:45 schreef Vicky het volgende:
2x maden gehad. 1x kropen ze echt overal. Waren er 100en. 2e keer waren ze nog ieniminie en kon ik ze snel weghalen.

Wij hebben van die vieze zwarte torren in de tuin. Die vreten echt aan alle bladeren, komen als het donkerder wordt. Geen idee wat ik daar aan kan doen.

Ik koop even geen olijfolie meer tenzij echt nodig voor een maaltijd. Bijna 9 euro voor een liter.. niet grappig.

Bah.. nog een paar uurtjes en dan is de heerlijke vakantie weer voorbij.
T heeft een paar keer wat traantjes moeten laten, ze wil echt niet naar huis.
Google eens op taxuskever? Die komen tevoorschijn als het donker is en nemen hapjes uit de bladeren. Dat is het ergste niet, de larven ervan vreten de wortels op waardoor je planten doodgaan. Trek je gewoon een wortelloos steeltje uit de aarde ;(
Ze zijn te bestrijden met aaltjes. Dat doe ik nu 1 a 2x per jaar en heb het redelijk onder controle.
If they say
pi_214395862
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:54 schreef MaJo het volgende:
Vraagje. We hebben een grote jongensbed op het oog voor Aapie (deze) maar ik blijf nu hangen op een goed matras. Ik las iets over niet te zacht, vocht doorlatend etc. Iemand advies? Als er teveel opties zijn zie ik door de bomen het bos niet meer en haak ik af. Zo ben ik inmiddels 3 weken verder dus ik dacht laat ik maar eens advies vragen :@ :')
Mijn tip is om gewoon een goedkoop matras te nemen. Mijn dochters hebben de oude matrassen van m’n zus gekregen, die ze toevallig net ging vernieuwen. Ondertussen zijn beide matrassen al 2 tot 5 keer ondergespuugd en een keer een wond die was gaan bloeden, dus heel blij dat we deze hebben. Als ze naar de middelbare gaan krijgen ze een goede nieuwe. Gezien het model bed dat jullie uitzoeken gaan jullie ook tzt weer voor een ander bed, dus ik zou nu voor een goedkope matras gaan, en dan pas voor een kwaliteitsmatras.

Mijn schoonmoeder verkocht vroeger matrassen en gaf ook aan dat het voor kinderen weinig uit maakt. Hoe zwaarder iemand is, des te belangrijker een goed matras wordt, dus dat moment komt meestal pas rond de puberteit.
  woensdag 24 juli 2024 @ 17:19:32 #191
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_214395969
Ik wou idd hetzelfde zeggen. Kinderen wegen nog niet veel en slapen overal op is mijn ervaring. Oudste is hier zelfs te lui om op kamp zijn matje helemaal op te laten blazen, want de grond ligt ook prima...

Als ze nog klein zijn, hebben ze vast nog wel eens een ongelukje, spugen ze in bed, krijgen ze een spontane bloedneus of krabben ze de korstjes van hun bloedende knieën. De ikea matrassen (toen rond de ¤120 meen ik?) hier voldoen tot nu toe prima. Voor oudste kopen we denk ik volgend jaar een goede nieuwe. Niet vanwege het gewicht (met 11 jaar nog steeds onder de 35kg), mag vanwege de vlekken in de huidige :X :r
pi_214396017
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 17:09 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Google eens op taxuskever? Die komen tevoorschijn als het donker is en nemen hapjes uit de bladeren. Dat is het ergste niet, de larven ervan vreten de wortels op waardoor je planten doodgaan. Trek je gewoon een wortelloos steeltje uit de aarde ;(
Ze zijn te bestrijden met aaltjes. Dat doe ik nu 1 a 2x per jaar en heb het redelijk onder controle.
Die ja
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214396045
Een ikea matras (die wij voor L hebben is er niet meer maar er was toen 1 aanrader voor kinderen dus die keuze was makkelijk).

Daarbij direct de bekende waterdichte moltons van de ikea. Heb er 2 want dan kan ik bij ziekte het bed dubbel opmaken zodat nachtelijk verschonen sneller gaat of bij een ongelukje direct een schone erop zodat een volgende niet alsnog in het matras trekt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 24-07-2024 20:07:23 ]
pi_214396151
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 17:24 schreef Vicky het volgende:

[..]
Die ja
Dat zijn etterbakbeesten :X
Heb je een linkje gestuurd.
If they say
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 18:29:52 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214396722
Bedankt voor de tips, dan ga ik voor IKEA! Zijn ledikant matras komt daar ook vandaan en is inderdaad prima ^O^
pi_214397076
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 17:37 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat zijn etterbakbeesten :X
Heb je een linkje gestuurd.
Thnx
Ik ken ze. Wij hadden rouwvliegjes in huis. Daar hielpen aaltjes ook heel goed bij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 24 juli 2024 @ 21:02:24 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_214398396
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Neen :s)
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Dacht dat jij ook zulke connecties had :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 24 juli 2024 @ 21:09:50 #198
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214398490
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 21:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Dacht dat jij ook zulke connecties had :@
Ik verkoop producten aan streekwinkels dus het is wel wat in die richting. Maar helaas importeer ik geen goddelijke Griekse producten. Ik zou er wel raad mee weten :9
Spoilers!
  woensdag 24 juli 2024 @ 21:52:35 #199
344469 Amsel
zonder t
pi_214398980
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:52 schreef trui het volgende:

[..]
Jaaaaaa heerlijk spul hebben die :9

En wij slapen allemaal heerlijk op onze Lidl-matrassen.
pi_214401898
Oeh in datzelfde kader, peuterkussen. Zijn daar aan/afraders in?

Hier ook Ikea matrassen trouwens, behalve onze boxspring.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 09:38:52 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214401996
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:23 schreef Bami het volgende:

Hier ook Ikea matrassen trouwens, behalve onze boxspring.
Ja hier ben ik ook benieuwd naar :Y

Bed zojuist besteld en ook de matrassen en matrashoezen :s)
pi_214402007
Tralalalalala.. sta je met je goede gedrag keurig netjes op tijd te wachten op de transfer.. komt ie niet..

Maatschappij gebeld, belde terug: mevrouw, neem maar een taxi, bonnetje vragen en declareren bij de reisorganisatie.
Dus nu zitten we in een busje, privé rit naar de taxi
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:46:32 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214402658
Ik zag daar laatst een TikTok over, en toen puntje bij paaltje kwam kregen ze alleen de km vergoeding van de taxi vergoed.
Ff in de gaten houden dus
pi_214402759
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:40 schreef Vicky het volgende:
Tralalalalala.. sta je met je goede gedrag keurig netjes op tijd te wachten op de transfer.. komt ie niet..

Maatschappij gebeld, belde terug: mevrouw, neem maar een taxi, bonnetje vragen en declareren bij de reisorganisatie.
Dus nu zitten we in een busje, privé rit naar de taxi
Dat is ruk! Wel goed dat je gebeld hebt, anders stond je nog te wachten -O-. Goede reis verder!

Hier nog 3 werkdagen tot de vakantie. GZM.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214402782
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:46 schreef amaranta het volgende:
Ik zag daar laatst een TikTok over, en toen puntje bij paaltje kwam kregen ze alleen de km vergoeding van de taxi vergoed.
Ff in de gaten houden dus
Heb nu al de discussie met de reisorganisatie.. die schuiven het af op het hotel.. we wachten af
Heb in ieder geval het bonnetje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214403017
Das balen @Vicky :{ Zou er wel werk van maken als je thuis bent.
Goede terugreis!

Kleinzoon is vandaag hier. Blijft niet eten, zaterdag wel en dan eten we pannenkoeken :)
Maar ik ben moeee :O
If they say
pi_214404590
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:23 schreef Bami het volgende:
wederom de ikea:
Len kinderkussen

Het kussen voor daarna vind ik lastiger. Een normaal formaat maar dan dun zoals het peuterkussen zonder dat het een klont wordt. L van 6 slaapt weer op het peuterkussen.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 14:25:58 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214404770
Wanneer begin je met een kussen? Aapie slaapt nog steeds zonder en ik heb niet het idee dat hij het mist. Wat is eigenlijk het voordeel van een kussen?
pi_214405016
Ah voor 4,50 kunnen we dat ook wel eens proberen. Wel jammer dat de leuke kussenslopen alleen in een volledige beddengoedset komen, want Pukje ligt op een vloerbed dus dat gaat niet passen. :D

@MaJo Wij overwegen eens te kijken of het uitmaakt voor hoe de nachten gaan, omdat Pukje ook graag inslaapt op ons kussen/onze arm. En omdat ze nog steeds regelmatig wakker wordt 's nachts. :+
pi_214405541
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:25 schreef MaJo het volgende:
Wanneer begin je met een kussen? Aapie slaapt nog steeds zonder en ik heb niet het idee dat hij het mist. Wat is eigenlijk het voordeel van een kussen?
Volgens mij hebben wij een kussen gekocht toen ze naar het peuterbed overgingen. Ze vonden het allebei rond die tijd ook wel fijner liggen of in ieder geval vet stoer dat ze een 'echt' bed hadden met alles erop en eraan. Ik kan me voorstellen dat de hoes van het aerosleep matras op den duur ook niet meer zo lekker lag (in het ledikant dan). Het leek mij altijd vrij ruw.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214406162
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:25 schreef MaJo het volgende:
Volgens de richtlijnen mag een kussen vanaf 2 jaar net als een dekbed.
Bij L ben ik toen begonnen omdat hij uit het ledikant klom en in een peuterbedje sliep. Daarin rolde hij het hele bed door en bleef niet onder de dekens. Met een kussen bleef hij netjes bij het hoofdeinde en onder het dekbed.

Bij S nog niet mee begonnen. Die klimt niet uit zijn ledikant en draait niet het hele bed door dus blijft mooi zo lang mogelijk in een slaapzak slapen zonder kussen.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:56 schreef Bami het volgende:
Ah voor 4,50 kunnen we dat ook wel eens proberen. Wel jammer dat de leuke kussenslopen alleen in een volledige beddengoedset komen, want Pukje ligt op een vloerbed dus dat gaat niet passen.
Ik heb zelf kussenslopen gemaakt maar de kussens passen overdwars in een gewone sloop, dan hou je alleen wat stof over wat je weg moet stoppen.
pi_214406267
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:03 schreef Elleska het volgende:

[..]
wederom de ikea:
Len kinderkussen

Het kussen voor daarna vind ik lastiger. Een normaal formaat maar dan dun zoals het peuterkussen zonder dat het een klont wordt. L van 6 slaapt weer op het peuterkussen.
Wij hebben ook nog steeds dit kussen voor Simon, maar zoeken ook een opvolger. Hij slaapt op zijn rug, buik of op zijn zij. Vooral op zijn zij is dit kussen wat aan de dunne kant denk ik.
Tot nu toe niets gevonden, dus tips zijn welkom :)

Anders overweeg ik nog ene 2e Len kussen te kopen en dan 2 van die kussen in het kussensloop te stoppen. Dan is het net iets dikker.
pi_214406660
J slaapt na het peuterkussen van Ikea op de lage variant Vildkorn. Bevalt hier prima.
pi_214406668
Voor B van 10 gaan we over naar een Auping kussen, zoals wij hebben. Een nogal dure optie maar ze liggen heerlijk en die jongen is al 1.60. Matrassen van de kinderen zijn van Ikea.
Peuterkussen van Ikea ligt volgens Juul van 6 nog steeds heerlijk.

En hoi vanuit Zweden waar we net voor de 8e keer op 1 dag van de Rodelbaan zijn gegaan. Heerlijk. Sowieso is het hier heel fijn.

Graadje of 20, zonnetje, perfect zomerweer wat mij betreft.
pi_214406669
Vriend heeft deze week ook nog vrij. Vandaag hebben we samen een verzakt stoepje in de tuin weer recht gelegd, het zwembad opgezet en de tuinset (eindelijk) van zolder gehaald ^O^
Productief dagje. Nu is hij uit eten met vrienden en bak ik pannenkoeken voor J en mij.
pi_214413065
Veel plezier @exode! :)

Zoon was zn zwarte superdry shirt kwijt. Bleek nog in de koffer te zitten van toen ie naar Newcastle ging. Echt :') :')

Zag net op buienradar dat het als we in Maastricht zijn, rond de 30 graden gaat worden :{ Hou niet van warmte :') Volgend jaar maar Lapland of zo, of aan een Noordse fjord met een stapel boeken :P
If they say
pi_214413310
Komt vast goed @Mushanga71 Je weet het toch nooit met het weer.

Ik moet voor een registratie een aanvraag doen, maar was vergeten dat daar ook een VOG bij moet. Maar deze organisatie doet niet aan digitale VOG's. Dus nu moet ik eerst een afspraak maken bij de gemeente (duurt lang), erheen (onhandig) en ook nog eens 10 euro extra aftikken tov online voor de aanvraag :') Zucht.
pi_214413334
Simon heeft de waterpokken -O- . Iemand nog tips tegen de jeuk?
  Moderator vrijdag 26 juli 2024 @ 10:10:02 #219
382129 crew  Donna
pi_214413375
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 10:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Havermoutbad (vond 1 van mijn dochters de ultieme hell en de ander vond het heerlijk).

Elke pok in de sudocrem zetten was hier nog de beste oplossing. Dan drogen de pokken sneller in en ingedroogd is de jeuk ook weg.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juli 2024 @ 10:11:56 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214413394
quote:
https://www.kruidvat.nl/d(...)soft-brush/p/5725826
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214413416
Wij kregen van de kraamhulp de tip wecesin poeder te strooien, dat droogt de plekken sneller uit. We moesten dit voor de kraamtijd aanschaffen (voor de navel) en kregen de tip het restant voor de waterpokken te bewaren. Werkte erg goed, was te koop bij de apotheek of grotere drogist. Is van weleda dacht ik.
  Moderator vrijdag 26 juli 2024 @ 10:17:02 #222
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214413448
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:56 schreef Bami het volgende:
Ah voor 4,50 kunnen we dat ook wel eens proberen. Wel jammer dat de leuke kussenslopen alleen in een volledige beddengoedset komen, want Pukje ligt op een vloerbed dus dat gaat niet passen. :D

@:MaJo Wij overwegen eens te kijken of het uitmaakt voor hoe de nachten gaan, omdat Pukje ook graag inslaapt op ons kussen/onze arm. En omdat ze nog steeds regelmatig wakker wordt 's nachts. :+
Ik heb de eerste zin nu een paar keer gelezen maar ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met een beddengoedset en waarom dat niet kan met een vloerbed :?

Ik denk dat we het voorlopig even zonder kussen blijven doen, Aapie taalt er nog totaal niet naar :)
pi_214413518
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 10:17 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb de eerste zin nu een paar keer gelezen maar ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met een beddengoedset en waarom dat niet kan met een vloerbed :?

Ik denk dat we het voorlopig even zonder kussen blijven doen, Aapie taalt er nog totaal niet naar :)
Haha oke meer context; Ikea heeft setjes beddengoed voor een peuterbed, met alles in het peuter/ledikantformaat. Dus hoeslaken, dekbedovertrek en kussensloop. Maar ons vloerbed is 200x80, niet ledikant maat. Vandaar. :D
pi_214413633
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 10:02 schreef Hupje het volgende:
Komt vast goed @:Mushanga71 Je weet het toch nooit met het weer.

Ik moet voor een registratie een aanvraag doen, maar was vergeten dat daar ook een VOG bij moet. Maar deze organisatie doet niet aan digitale VOG's. Dus nu moet ik eerst een afspraak maken bij de gemeente (duurt lang), erheen (onhandig) en ook nog eens 10 euro extra aftikken tov online voor de aanvraag :') Zucht.
Das ook weer zo en anders duiken we gewoon vaak de bios in :D

Das kak van die VOG. Raar dat het nog op de ouderwetse manier moet :{ Succes met regelen.

Net de laatste was in de machine gepropt, dan is alles schoon voor vertrek. Mikt zoon er op het laatste moment nog een korte broek in. Met een tissue in de zak :( :'( Was nu dus opnieuw :')

Beterschap voor Simon Tolstoi :*
If they say
pi_214413822
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 10:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das ook weer zo en anders duiken we gewoon vaak de bios in :D

Das kak van die VOG. Raar dat het nog op de ouderwetse manier moet :{ Succes met regelen.

Net de laatste was in de machine gepropt, dan is alles schoon voor vertrek. Mikt zoon er op het laatste moment nog een korte broek in. Met een tissue in de zak :( :'( Was nu dus opnieuw :')

Beterschap voor Simon Tolstoi :*
Op GC verkopen ze dus Zakdoekjes die niet versnipperen in de wasmachine.. echt wat voor mij 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214413839
Hier waren de tips bij waterpokken wel havermout badjes of een washandje met natte havermout die je op plekje houdt. En geen talkpoeder in het gezicht ivm littekens die dat kan geven.
Maar de kids hadden hier amper jeuk, dus alleen dat zakje met natte havermout gebruikt.

Hier een lekkere 1e week van de vakantie. Al kak ik vandaag wel in, even een kop koffie voor de kick zo.
Vanmiddag een verjaardagscadeau knutselen met de pubers voor mijn man. Die spaart big boxen (van die game dozen uit de jaren 90) en we gaan er zelf eentje maken met een (bord)spel erin. Het houdt ons bezig en is goed mee te nemen omdat we dat op vakantie moeten meeslepen :P
pi_214413954
quote:
Wij smeerden na het havermoutbad met mentholgel.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 13:16:30 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_214415055
Ik las net even mee in het 'wachten op het tweede streepje' en ik krijg een appje binnen met een foto van een test met twee streepjes.

Ik moest even omschakelen. Het was de coronazelftest van mijn schoonmoeder :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214415315
@Troel :D
Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 15:39:08 #230
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214416259
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 13:16 schreef Troel het volgende:
Ik las net even mee in het 'wachten op het tweede streepje' en ik krijg een appje binnen met een foto van een test met twee streepjes.

Ik moest even omschakelen. Het was de coronazelftest van mijn schoonmoeder :D
:D (beterschap voor haar)
in de haak.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 15:40:45 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214416269
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 10:57 schreef Vicky het volgende:

Op GC verkopen ze dus Zakdoekjes die niet versnipperen in de wasmachine.. echt wat voor mij 🤣🤣
bedoel je met GC?
(En ik vermoed dat daar dan wel iets van plastic aan is toegevoegd... :{ )
in de haak.
pi_214416303
Dank dames, heb een middeltje gehaald bij drogist met zink. Hij voelt zich wel echt ziekig.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 15:58:31 #233
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214416343
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 15:49 schreef TolstoiFan het volgende:
Dank dames, heb een middeltje gehaald bij drogist met zink. Hij voelt zich wel echt ziekig.
beterschap voor Simon! Zo vervelend altijd die waterpokken...
in de haak.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 16:17:25 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214416461
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214416617
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 15:40 schreef trui het volgende:

[..]
bedoel je met GC?
(En ik vermoed dat daar dan wel iets van plastic aan is toegevoegd... :{ )
Gran Canaria ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214416825
Beterschap voor Simon!

Zo, ik zit aan mijn tax, na 14x op 1 dag op volle snelheid op de rodelbaan voel ik me een oud wijf. Mijn rug was er klaar mee. Dat gehobbel en geknots. Maar wel ons record van gisteren verbroken, gewoon niet remmen, volle snelheid naar beneden.

Morgen gaan verloofde en B het klimpark doen en Juul en ik gaan zwemmen in het meer hier. Misschien nog een bootje huren.

Echt hoor, als je net als ons niet van warmte houdt en lekker veel actie wil, Zweden it is.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 22:22:35 #237
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_214424628
Klinkt goed @exode ik heb Isaberg op de potentials lijst voor volgend jaar gezet. Hoe is het daar met de beschikbaarheid aan speelkameraadjes voor de kinderen? Hier hebben ze "ontelbaar veel vrienden"...

Wij hebben vanavond een heel kneuterige spooktocht gelopen. Door een open bos, gewoon daglicht, maar toch een paar keer enorm schrikken. Hilarisch ook om het gegil van andere gezinnen te horen.

Vanmiddag maakten we een wandeling langs watervallen en een ravijn. Ruim 8 km flink klimmen en dalen en klauteren over rotsblokken. Supermooie omgeving, de kinderen hebben niet eens geklaagd over de miezerregen aan het eind, afleiding genoeg.

Morgen gaan we door naar zee, het belooft heerlijk weer te worden, dus ik houd hoop op zeekayakken

[ Bericht 16% gewijzigd door mousemicky op 26-07-2024 22:31:58 ]
pi_214428629
Het is hier onZweeds druk MM, een mix van Zweden, Duitsers en Nederlanders. Dus potentieel veel vriendjes. Wij zijn zelf echter de hele dag 'weg'. Niet echt gelegenheid om te bonden dus. Maar we gingen bewust naar Isaberg vanwege de vele activiteiten op het park, om met zijn 4en te doen. Bij Radastrand komen ze wel aan hun vriendjes dagen.

Het is een groot, ruim opgezet park, heel goed onderhouden, de activiteiten zijn echt geweldig. Wij zitten in een gerenoveerd huisje, deze mieperds vinden de bedden heel fijn.

Ik zou iig zo weer gaan. En de kinderen ook.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 09:39:37 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_214428985
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 17:07 schreef exode het volgende:
Echt hoor, als je net als ons niet van warmte houdt en lekker veel actie wil, Zweden it is.
Dan schrap ik Zweden van de lijst :D

Nee hoor, volgende week een paar dagen Stockholm. Ben erg benieuwd!
pi_214429180
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 09:39 schreef Kyara het volgende:

[..]
Dan schrap ik Zweden van de lijst :D

Nee hoor, volgende week een paar dagen Stockholm. Ben erg benieuwd!
Hihi, snap ik, als je houdt van warmte en de zon, is Zweden niet je bestemming.

Al hebben wij ook dit jaar geluk. Echt veel zon en niet onder de 20 graden. 3 jaar geleden hadden we 2 weken 22/23 graden. Dat vinden wij perfect. Wij leven daar echt van op. :)

Stockholm is mooi! (En leuk)
pi_214429946
Will Trent (personage uit de boeken van Karin Slaughter), de serie, is nu op Disney+. Wist niet dat ze dat verseried hebben :D
Wel weird, hij ziet er anders uit dan zoals ik me heb voorgesteld, maargoed :P
Nu geen tijd voor, hang nog wel even aan het Vickinginfuus :+
If they say
pi_214432044
Kleinzoon is hier en hij vindt de wasmachine wel erg spannend. Die bij dochter staat op zolder dus die ziet hij niet. Als ik nu vraag: wat doet de wasmachine? Dan draait ie hard met zn hoofdje :D
If they say
pi_214438927
Pffff, Simon zit zo verschrikkelijk onder de waterpokken, met name zijn rug zit helemaal onder, maar ook zijn buik komt steeds meer en in zijn gezicht beginnen ze nu ook behoorlijk te komen ;( . Ik vind het zo sneu voor hem :'( .

Gelukkig helpt het middeltje goed tegen de jeuk, maar het is inmiddels een behoorlijke klus om alles aan te stippen / in te smeren. Alles wat aangestipt is, blijft wit door de zinkoxide die erin zit. Daardoor wil hij ook niet naar buiten voor bijv. een wandeling omdat hij bang is dat mensen hem dan gaan uitlachen om hoe hij eruit ziet met al die witte plekjes :{ . Vanmiddag dus in de tuin gezeten en spelletjes gedaan.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 22:10:10 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214440908
Ach wat sneu! Beterschap.

Wij zijn weer thuis. Moe, maar voldaan. Het was heerlijk, het weer was onnederlands prima op een paar dagen na en de kinderen hebben het heerlijk gehad. Resultaat: een vijfjarige die niet kan slapen (sinds half 8 erin al) omdat ze vakantie en haar caravanbed mist. Ik zou haar bijna in de caravan op de oprit laten slapen, maar als ik daaraan ga beginnen, zit ik daar elke avond, vrees ik...
pi_214441777
Wat naar Tolstoi!

Hier ging het een tijdje terug over e-Sims op vakantie. Daar mopperde ik over het bereik in zuid-Afrika. Nu moet ik daar op terug komen. In Kaapstad was het bereik bagger. Waar ik verwacht had dat het in deze (druk) bewoonde wereld goed gesteld moest zijn met een internet abo, was het dat niet.

Maar hoe verder we van de bewoonde wereld af zitten, hoe beter het bereik. (Al zitten we soms wel heel erg achteraf en dan is het matig, maar dat snap ik dan ook. Dus behalve in Kaapstad weinig te klagen uiteindelijk.
pi_214443393
Beterschap met de waterpokken @TolstoiFan
pi_214444866
Nou, koffers zijn gepakt.
Vraagt zoon: we gaan vandaag zeker nog niet shoppen he... :') :D
If they say
pi_214444929
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 23:13 schreef hilliebillie het volgende:
Wat naar Tolstoi!

Hier ging het een tijdje terug over e-Sims op vakantie. Daar mopperde ik over het bereik in zuid-Afrika. Nu moet ik daar op terug komen. In Kaapstad was het bereik bagger. Waar ik verwacht had dat het in deze (druk) bewoonde wereld goed gesteld moest zijn met een internet abo, was het dat niet.

Maar hoe verder we van de bewoonde wereld af zitten, hoe beter het bereik. (Al zitten we soms wel heel erg achteraf en dan is het matig, maar dat snap ik dan ook. Dus behalve in Kaapstad weinig te klagen uiteindelijk.
Das wel heel fijn, bereik in the middle of nowhere. Net waar je het niet zou verwachten en omgekeerd ;)
Jouw post lezende, herinnerde me eraan mijn nieuwe sim mee te nemen. Mijn nieuwe abo gaat in als we in Maastricht zijn :+

Edit: we gaan dus 30 juli naar Wolverine en Deadpool. Tickets zijn al betaald en onze plaatsen staan vast. Kijkt zoon net, is heel die bios leeg behalve die twee stoelen _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Mushanga71 op 28-07-2024 11:02:03 ]
If they say
pi_214445345
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 23:13 schreef hilliebillie het volgende:
Wat naar Tolstoi!

Ja weet ik. Volgende keer ga ik ook wifi doen want wil met google lens drollen indentifidinges.

Kruger National Park O+
Werewolf
  zondag 28 juli 2024 @ 12:28:24 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214446366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 22:10 schreef Tink89 het volgende:
Ach wat sneu! Beterschap.

Wij zijn weer thuis. Moe, maar voldaan. Het was heerlijk, het weer was onnederlands prima op een paar dagen na en de kinderen hebben het heerlijk gehad. Resultaat: een vijfjarige die niet kan slapen (sinds half 8 erin al) omdat ze vakantie en haar caravanbed mist. Ik zou haar bijna in de caravan op de oprit laten slapen, maar als ik daaraan ga beginnen, zit ik daar elke avond, vrees ik...
Ik zou haar laten kiezen: in haar eentje in de caravan of gewoon in haar eigen bed. ;)
  zondag 28 juli 2024 @ 13:16:28 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214446934
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:28 schreef BE het volgende:

[..]
Ik zou haar laten kiezen: in haar eentje in de caravan of gewoon in haar eigen bed. ;)
ik denk dat de kans groot is dat ze dan voor de caravan kiest hoor!
in de haak.
pi_214446965
@Mushanga71 Fijne vakantie!

Die waterpokken zijn wel de hel, zeg. Simons gezicht zit nu ook flink onder, hele ochtend huilen omdat hij helemaal gek wordt van de jeuk. Dus elke keer smeren, dan is het even goed. Zijn rug is denk ik voor zo'n 85% bedekt met waterpokken, buik voor zo'n 70%. Hij wil niet meer in de spiegel kijken omdat hij er zo vreselijk uitziet, arm kind.
We houden de moed er maar in, wat vaker tv kijken dan normaal ter afleiding en spelletjes doen.
  zondag 28 juli 2024 @ 13:23:43 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214447038
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 13:16 schreef trui het volgende:

[..]
ik denk dat de kans groot is dat ze dan voor de caravan kiest hoor!
Prima toch? :D Wmb dan.
Ik vind dat wel wat hebben. Net als een tent in de tuin.

(Maar ik zou er dus niet bij gaan zitten. ;) )
  zondag 28 juli 2024 @ 14:06:54 #254
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214447584
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 13:23 schreef BE het volgende:

[..]
Prima toch? :D Wmb dan.
Ik vind dat wel wat hebben. Net als een tent in de tuin.

(Maar ik zou er dus niet bij gaan zitten. ;) )

Ah, ik dacht dat je bedoelde dat ze dat dan vast niet zou willen (zo voor het huis).

maar een tentje in de tuin hebben wij ook regelmatig gedaan, vond ik erg leuk zelf vroeger, en onze kinderen vonden 't ook een leuk avontuur.
in de haak.
pi_214447610
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 13:18 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Mushanga71 Fijne vakantie!

Die waterpokken zijn wel de hel, zeg. Simons gezicht zit nu ook flink onder, hele ochtend huilen omdat hij helemaal gek wordt van de jeuk. Dus elke keer smeren, dan is het even goed. Zijn rug is denk ik voor zo'n 85% bedekt met waterpokken, buik voor zo'n 70%. Hij wil niet meer in de spiegel kijken omdat hij er zo vreselijk uitziet, arm kind.
We houden de moed er maar in, wat vaker tv kijken dan normaal ter afleiding en spelletjes doen.
Dank! :) We zitten nu in de trein, bij Weert.

Och, dit is echt zo sneu voor je kleine mannetje ;( Je kan niet meer doen dan wat je nu voor hem doet. Met een dag of 10 moet hij weer beter zijn maar de tijd met zoiets gaat dan traag. En gewoon de dingen doen die hij leuk vindt, tijdslimieten boeien nu even niet, als het maar afleiding geeft ;)
Veel sterkte voor jullie en beterschap voor Simon :*
If they say
  zondag 28 juli 2024 @ 15:03:29 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214448817
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 14:06 schreef trui het volgende:

[..]
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat ze dat dan vast niet zou willen (zo voor het huis).

maar een tentje in de tuin hebben wij ook regelmatig gedaan, vond ik erg leuk zelf vroeger, en onze kinderen vonden 't ook een leuk avontuur.
Ik doelde op 'als ik daar aan ga beginnen zit ik daar elke avond'.
Vandaar mijn 'of in je uppie in de caravan, of gewoon in je eigen bed terwijl wij beneden zijn'. ;)
pi_214450705
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 13:18 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Mushanga71 Fijne vakantie!

Oef wat naar ;(. Een beetje vergelijkbaar met hoe onze oudste eruit zag met waterpokken, maar hij was toen net 2 geloof ik. Het lijkt me toch veel vervelender als ze zich er zo van bewust zijn en zich schamen voor hoe het eruit ziet. Sterkte & beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 juli 2024 @ 17:48:53 #258
176471 oh-oh
pi_214452477
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 14:08 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dank! :) We zitten nu in de trein, bij Weert.

Veel plezier hier :)
( Groucho Marx )
pi_214452717
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:48 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Veel plezier hier :)
Thanx! :D
We zitten nu bij pizza Napoli :9
If they say
  zondag 28 juli 2024 @ 18:58:20 #260
176471 oh-oh
pi_214453277
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:08 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Thanx! :D
We zitten nu bij pizza Napoli :9
Smakelijk, geloof niet dat ik daar ooit al eens heb gegeten :D
Ik zit thuis aan de saoto O+
( Groucho Marx )
  zondag 28 juli 2024 @ 19:03:42 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214453346
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 15:03 schreef BE het volgende:

[..]
Ik doelde op 'als ik daar aan ga beginnen zit ik daar elke avond'.
Vandaar mijn 'of in je uppie in de caravan, of gewoon in je eigen bed terwijl wij beneden zijn'. ;)
Ik ben de afgelopen maanden echt veel beter geworden in loslaten, maar mijn vijfjarige in haar eentje in de caravan voor het huis waar iedereen gewoon kan binnen stappen en ik haar niet kan horen en ze ook niet zelf kan gaan plassen enzo...nah. Toch maar niet.

Uiteindelijk is ze in slaap gevallen, hebben we vandaag haar kura-bed weer omlaag gezet na een jaar hoogslaper en hebben we ons vandaag behoorlijk uitgeput op middeleeuws Montfort en hoop ik dat ze daardoor zo wel slaapt. En anders is ze morgen naar de bos-bso terwijl ik m'n castlefest -kostuum afmaak en de laatste spullen uit de caravan vis.
  zondag 28 juli 2024 @ 19:15:49 #262
176471 oh-oh
pi_214453487
Oh ja zeker, achter in de tuin is een heel ander verhaal dan voor aan de straat toch?
Wij sliepen vaak in de tuin, met of zonder tent ( mijn vader had klamboes opgehangen) al heel klein maar wel altijd met de hond erbij. Dat was echt veilig.
( Groucho Marx )
  zondag 28 juli 2024 @ 19:19:03 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214453519
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:15 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja zeker, achter in de tuin is een heel ander verhaal dan voor aan de straat toch?
Wij sliepen vaak in de tuin, met of zonder tent ( mijn vader had klamboes opgehangen) al heel klein maar wel altijd met de hond erbij. Dat was echt veilig.
In de tuin zou van mij ook mogen hoor, we hebben geen achterom en dan kan ze met de achterdeur van het slot gewoon gaan plassen. Kunnen we misschien later deze vakantie nog wel doen. Samen in de pop up tent tukken.
  zondag 28 juli 2024 @ 19:22:25 #264
176471 oh-oh
pi_214453550
Wij vonden dat altijd echt heel leuk om te doen, bij opa en oma sliepen we vaak allemaal buiten in zo een hele grote old school oranje punt tent, en dan ook met de herders in de tuin, dat was wel echt een groot terrein.
En er stond gewoon een emmer naast de tent voor ons :D
( Groucho Marx )
pi_214453730
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:58 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Smakelijk, geloof niet dat ik daar ooit al eens heb gegeten :D
Ik zit thuis aan de saoto O+
Wij elke keer de eerste avond als we hier zijn. Soort van traditie :D
Saoto is ook heel lekker :9 Eetse!
If they say
  zondag 28 juli 2024 @ 20:36:16 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214454730
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik ben de afgelopen maanden echt veel beter geworden in loslaten, maar mijn vijfjarige in haar eentje in de caravan voor het huis waar iedereen gewoon kan binnen stappen en ik haar niet kan horen en ze ook niet zelf kan gaan plassen enzo...nah. Toch maar niet.
ja zo had ik 'm ook begrepen, dat je dat voor 't huis gewoon geen fijn idee vond. zou ik ook niet vinden!
in de haak.
pi_214459338
Laatste werkdagje vandaag *O*. In het weekend hebben we de meeste spullen al ingepakt of iig klaargezet. Bijna vakantie! O+

Veel plezier @Mushanga71 ! Hoe lang blijven jullie?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214459393
Alvast fijne vakantie @Phaidra
Ik heb vandaag een dagje alléén thuis O+ vriend is werken en kind is met opa en oma kamperen. Ik moet wel wat dingen voor mijn eigen bedrijf-to-be voorbereiden. Maar ik geniet ook van de rust.
pi_214459682
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:33 schreef Phaidra het volgende:
Laatste werkdagje vandaag *O*. In het weekend hebben we de meeste spullen al ingepakt of iig klaargezet. Bijna vakantie! O+

Veel plezier @:Mushanga71 ! Hoe lang blijven jullie?
Oeh, laatste loodjes dus ;)
We komen de 6e weer terug dus lekker lang :D
Wanneer vertrekken jullie?

Internet ligt er sinds we hier zijn, uit :') Al tig keer gevraagd maar duidelijk wordt het niet. De bedoeling was vandaag nog Logan te kijken en dan morgen naar Wolverine & Deadpool.
Dit is sowieso bloed irritant. Zoon had 20gb en daar is niet veel meer van over en ik heb nog maar 500mb... Alst niet wordt opgelost, vraag ik een andere kamer want om nóg 8 dagen zonder te zitten... :N
If they say
pi_214459795
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:45 schreef Hupje het volgende:
Alvast fijne vakantie @:Phaidra
Ik heb vandaag een dagje alléén thuis O+ vriend is werken en kind is met opa en oma kamperen. Ik moet wel wat dingen voor mijn eigen bedrijf-to-be voorbereiden. Maar ik geniet ook van de rust.
Oh heerlijk! Geniet van de rust! En dank je!

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:18 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oeh, laatste loodjes dus ;)
We komen de 6e weer terug dus lekker lang :D
Wanneer vertrekken jullie?

Internet ligt er sinds we hier zijn, uit :') Al tig keer gevraagd maar duidelijk wordt het niet. De bedoeling was vandaag nog Logan te kijken en dan morgen naar Wolverine & Deadpool.
Dit is sowieso bloed irritant. Zoon had 20gb en daar is niet veel meer van over en ik heb nog maar 500mb... Alst niet wordt opgelost, vraag ik een andere kamer want om nóg 8 dagen zonder te zitten... :N
Fijn zeg! Al is dat gebrek aan internet wel irritant. Maar hoe lukt het je om 20 GB erdoor te jagen in 1,5e dag? :D Hopelijk wordt het snel opgelost!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 29 juli 2024 @ 09:33:08 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214459840
Ik verwacht niet dat de wifi per kamer geregeld is ;)

Soneal en ik zitten in een hotel waar het wifi wachtwoord zo zwak is dat ik hem gezegd heb maar gewoon uit de bundel te internetten, dat hij nog 21 GB van zijn 24 GB over heeft met nog 4 dagen te gaan maakte dat ook wel makkelijk :')

Ik moet nog 20 dagen met mijn resterende 28 GB (van de 30), dus ook dat is vast geen probleem met een paar dagen geen wifi.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 29 juli 2024 @ 09:34:57 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214459868
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
[..]
Fijn zeg! Al is dat gebrek aan internet wel irritant. Maar hoe lukt het je om 20 GB erdoor te jagen in 1,5e dag? :D Hopelijk wordt het snel opgelost!
Mijn oudste (32) snapt ook niet hoe ik met 10/20/30 GB nooit over de grens kom, die jaagt er ook zo 10GB op een dag door.
Gelukkig betaalt hij zijn eigen (unlimited) abonnement :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 29 juli 2024 @ 09:36:56 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214459899
Maar goed, Legoland Deutschland it is, gelijk maar een abonnement genomen, dat is goedkoper dan 2 dagen entree :')
Oh, en Ulm (geboorteplaats van Einstein) is een aanrader, erg leuke stad, en qua afstand een prima uitvalsbasis om naar Legoland Duitsland te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214459908
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mijn oudste (32) snapt ook niet hoe ik met 10/20/30 GB nooit over de grens kom, die jaagt er ook zo 10GB op een dag door.
Gelukkig betaalt hij zijn eigen (unlimited) abonnement :X
Dat ik het wel gewoon red met 4 GB, maakt dat mij dan een non-hippe bejaarde? :') :D
Maar goed. Thuis = wifi. Kantoor = wifi. Buiten maak ik foto's/filmpjes, gebruik google maps of stuur een appje. In de trein lees ik soms Fok! bij. Veel spannender wordt het niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 29 juli 2024 @ 09:40:04 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214459942
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat ik het wel gewoon red met 4 GB, maakt dat mij dan een non-hippe bejaarde? :') :D
Maar goed. Thuis = wifi. Kantoor = wifi. Buiten maak ik foto's/filmpjes, gebruik google maps of stuur een appje. In de trein lees ik soms Fok! bij. Veel spannender wordt het niet.
Ik zou het daar ook gewoon mee redden, maar combikorting, extra gratis GB en verdubbeling maakt dat ik op 30 uitkom, ik nam het abonnement voor 10 geloof ik :D
Verder ben ik natuurlijk wel bijna bejaard :+

5 extra want T-mobile werd Odido, en vervolgens verdubbeld omdat meerdere abonnementen op 1 adres.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214459979
Ik heb 2 GB, zou het ook met 1 wel redden eigenlijk maar die keuze is er niet.
pi_214459994
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:36 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, Legoland Deutschland it is, gelijk maar een abonnement genomen, dat is goedkoper dan 2 dagen entree :')
Oh, en Ulm (geboorteplaats van Einstein) is een aanrader, erg leuke stad, en qua afstand een prima uitvalsbasis om naar Legoland Duitsland te gaan.
Leuk! Veel plezier! Wij hadden bij Legoland Billund ook een abo idd. Gek dat je het er al bij 2 bezoeken uit hebt he! Zouden ze in de Efteling ook mogen doen :P.

Wij gaan aan het eind van de vakantie ook naar Legoland Duitsland *O*. We hadden nog een tussenstop nodig en kwamen daar in de buurt uit. *) :+

Vorig jaar hebben we in Ulm overnacht op de heenweg naar Oostenrijk. Maar we zaten bij een snelweghotel, niks van de binnenstad gezien. Ik wist ook niet dat het de geboorteplaats van Einstein was!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214459998
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
[..]
Hij had gister nog 10gb over en hij moet er nog mee tot de 11e. YouTube ;)

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:33 schreef Leandra het volgende:
Ik verwacht niet dat de wifi per kamer geregeld is ;)

Soneal en ik zitten in een hotel waar het wifi wachtwoord zo zwak is dat ik hem gezegd heb maar gewoon uit de bundel te internetten, dat hij nog 21 GB van zijn 24 GB over heeft met nog 4 dagen te gaan maakte dat ook wel makkelijk :')

Ik moet nog 20 dagen met mijn resterende 28 GB (van de 30), dus ook dat is vast geen probleem met een paar dagen geen wifi.
Op zich zou heel het hotel er last van moeten hebben idd, ware het niet dat er gister gezegd werd dat het alleen deze kamer betreft :{

Ik heb tot de 5e maar 2gb per maand. Komende maand nieuw abo met 24gb maar daar heb ik nu niks aan :+

Jullie redden het iig met je gb's ;)
If they say
pi_214460009
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik zou het daar ook gewoon mee redden, maar combikorting, extra gratis GB en verdubbeling maakt dat ik op 30 uitkom, ik nam het abonnement voor 10 geloof ik :D
Verder ben ik natuurlijk wel bijna bejaard :+

5 extra want T-mobile werd Odido, en vervolgens verdubbeld omdat meerdere abonnementen op 1 adres.
Herkenbaar :+. Mijn oorspronkelijke abo was 500MB. Gaandeweg is het 4 GB geworden zonder extra te betalen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214460015
Een heel fijne vakantie @Phaidra!

En jullie ook @Leandra :)
If they say
  maandag 29 juli 2024 @ 09:47:18 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214460038
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Leuk! Veel plezier! Wij hadden bij Legoland Billund ook een abo idd. Gek dat je het er al bij 2 bezoeken uit hebt he! Zouden ze in de Efteling ook mogen doen :P.

Wij gaan aan het eind van de vakantie ook naar Legoland Duitsland *O*. We hadden nog een tussenstop nodig en kwamen daar in de buurt uit. *) :+

Vorig jaar hebben we in Ulm overnacht op de heenweg naar Oostenrijk. Maar we zaten bij een snelweghotel, niks van de binnenstad gezien. Ik wist ook niet dat het de geboorteplaats van Einstein was!
Deze week hebben ze extra korting op de abonnementen, dus de site even checken als je eind van de vakantie toch nog gaat:
Goedkoopste (beperkt qua dagen) van 79 voor 69
Regulier van 99 voor 79
Merlin pass (ook geldig bij Sealife en bepaalde andere attracties in DLD) van 139 voor 119

Was een aangename verrassing want Soneal en ik hadden dit tripje verder al maanden geleden gepland :D

Abonnement is geldig vanaf moment van aanschaf, is dus niet in het voren te kopen voor een latere startdatum, dus mazzel voor ons in dit geval, want toen we de trip planden waren de abonnementen niet in de aanbieding :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214460039
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:45 schreef Mushanga71 het volgende:
Een heel fijne vakantie @:Phaidra!

En jullie ook @:Leandra :)
Dank je! We vertrekken woensdag trouwens, dus ik kan morgen nog de laatste dingetjes regelen. De kat naar het pension brengen, reisapotheek nalopen, dat soort dingen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 29 juli 2024 @ 09:48:38 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_214460054
Erg benieuwd naar jullie ervaringen met dat Legoland in Duitsland!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 29 juli 2024 @ 09:56:01 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214460153
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:48 schreef Troel het volgende:
Het scheelt wel dat we nooit in Denemarken geweest zijn (en dat echt te prijzig vonden, vooral de overnachtingen), dus het is sowieso de eerste keer.

Wij zitten in Ulm letterlijk aan de rand van de binnenstad, dus gisteren zo de stad in gelopen en langs de Donau (!!!) gewandeld, was ook de eerste keer dat ik de Donau zag volgens mij.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214460224
Fijne vakantie allemaal!
Hier is alles weer gewassen en ligt het gevouwen in de kast.
T is met vriendin op de fiets naar Drievliet, A is bij de vriend, M houdt zich bezig met de bbq (vanavond pulled pork😍😍).
Zo even het zwembad schoonmaken en verder lekker lezen.

@Mushanga71 welke bios gaan jullie? M wil met T ook naar Deadpool ergens in België.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 29 juli 2024 @ 10:07:08 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_214460328
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het scheelt wel dat we nooit in Denemarken geweest zijn (en dat echt te prijzig vonden, vooral de overnachtingen), dus het is sowieso de eerste keer.

Wij zitten in Ulm letterlijk aan de rand van de binnenstad, dus gisteren zo de stad in gelopen en langs de Donau (!!!) gewandeld, was ook de eerste keer dat ik de Donau zag volgens mij.
Wij ook niet, alleen een keer indoor in Oberhausen geloof ik toen de jongens nog veel kleiner waren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214460401
@Vicky wij gaan naar euroscoop in Maasmechelen :)

Nou, de wifi wordt vandaag of opgelost of we krijgen een andere kamer waarvan dan wel eerst wordt gekeken of de wifi het daar doet. Nog 8 nachten zonder tv/wifi vond het hotel ook niet handig :)
If they say
pi_214460426
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Herkenbaar :+. Mijn oorspronkelijke abo was 500MB. Gaandeweg is het 4 GB geworden zonder extra te betalen.
Dat heb ik inderdaad ook en de oorspronkelijke bundel krijg ik nog niet op. Ik internet niet graag op dat kleine schermpje. Eigenlijk is de enige reden dat ik mobiel internet heb genomen dat ik net buiten bereik van thuiswifi de babymonitor kan zien en nu blijkt onderweg iets kunnen versturen via whatsapp of even snel iets opzoeken ook wel handig maar verder ben ik gewoon nog totaal niet ingesteld op altijd online zijn.

Nu de kinderen vakantie hebben sleep ik overal de ereader mee naartoe want ze kunnen inmiddels zo lekker zitten spelen dat ik enkel nog aanwezig moet zijn. Al zit ik nu in eigen tuin, het plan was eigenlijk om naar de grote speeltuin te gaan maar blijkbaar is de eigen tuin net zo leuk.
pi_214460676
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:36 schreef Leandra het volgende:
Leuk, deden wij vorig jaar. Veel plezier, (vooral de fabriektour doen)
pi_214460744
Je kan ook nog even snel een VIP account aanmaken op Lego.com. wij hadden zoveel punten dat Legoland Duitsland gratis was voor ons. (Net als Legohouse in Billund)

Je spaart best snel en voor leuke kortingen.

En wij zijn bij Radastrand in Zweden aangekomen gisteren. Hier blijven we 2 weken. Wat activiteiten geboekt en een Husky hike. Verder chillen op onze billen. Het weer is heerlijk dus vast ook vaak zwemmen in het meer.
pi_214460753
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Deze week hebben ze extra korting op de abonnementen, dus de site even checken als je eind van de vakantie toch nog gaat:
Goedkoopste (beperkt qua dagen) van 79 voor 69
Regulier van 99 voor 79
Merlin pass (ook geldig bij Sealife en bepaalde andere attracties in DLD) van 139 voor 119

Was een aangename verrassing want Soneal en ik hadden dit tripje verder al maanden geleden gepland :D

Abonnement is geldig vanaf moment van aanschaf, is dus niet in het voren te kopen voor een latere startdatum, dus mazzel voor ons in dit geval, want toen we de trip planden waren de abonnementen niet in de aanbieding :D
Mooi meegenomen idd! Wij hebben dit keer maar 1 dag, anders kunnen we de kat niet ophalen van het pension. Dus een dagticket is nu toch het handigst. Ik denk niet dat we nog een keer voor eind november die kant op gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214460828
quote:
I'll let you know! Het kan niet tippen aan Billund denk ik, maar voor een dagje zal het ongetwijfeld leuk zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214460980
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]
I'll let you know! Het kan niet tippen aan Billund denk ik, maar voor een dagje zal het ongetwijfeld leuk zijn.
Het is wat ruimer opgezet en wat nieuwer. Ik miste wel het Lego gevoel, in Billund ademt alles Lego. Maar als pretpark meer dan prima.

Wij denk eraan om in de meivakantie weer naar Billund te gaan. Nu vindt met name B dat nog leuk, die ontgroeit Legoland in rap tempo vrees ik.
pi_214461158
@exode, dochter is nu 26 en nog steeds into lego. Als het er eenmaal inzit... ;)
If they say
pi_214461239
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:49 schreef exode het volgende:

[..]
Het is wat ruimer opgezet en wat nieuwer. Ik miste wel het Lego gevoel, in Billund ademt alles Lego. Maar als pretpark meer dan prima.

Wij denk eraan om in de meivakantie weer naar Billund te gaan. Nu vindt met name B dat nog leuk, die ontgroeit Legoland in rap tempo vrees ik.
Dat is wel een nadeel idd, ik ben benieuwd of onze oudste het nog even leuk vindt als 2 jaar terug.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214461495
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:57 schreef Mushanga71 het volgende:
@:exode, dochter is nu 26 en nog steeds into lego. Als het er eenmaal inzit... ;)
Ja, Lego wel, maar Legoland is niet zo spectaculair. Niet te vergelijken met bijvoorbeeld de Efteling of Disneyland.
pi_214461609
quote:
Wij vonden het erg leuk. Zijn in Duitsland en Denemarken geweest. Duitsland was onze eerste ervaring, het was zomer en 35 graden. We vonden het een tof park, maar wel druk.
Denemarken waren we met regen en 10 graden. We hebben ons daar meer vermaakt dan in Duitsland, maar er waren dan ook nauwelijks wachtrijen.

Duitsland vonden we leuk voor ‘tussendoor’, Billund vind ik meer een ‘eindbestemming’, ook door LegoHouse (waar wij volgende week naartoe gaan *O* ).

Wij zitten in Uppsala, Zweden. Wat is dit een heerlijk land zeg… We komen hier compleet tot rust O+
  maandag 29 juli 2024 @ 11:34:46 #298
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_214461875
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:33 schreef exode het volgende:

En wij zijn bij Radastrand in Zweden aangekomen gisteren. Hier blijven we 2 weken. Wat activiteiten geboekt en een Husky hike. Verder chillen op onze billen. Het weer is heerlijk dus vast ook vaak zwemmen in het meer.
Veel plezier. Ben benieuwd welke husky's jullie meekrijgen (bij Highyard denk ik?). Hier hebben de kinderen het nog over Oscar en Amalia

Leuke vlakbij de campingtip voor Juul: Sugostigen. Op 1km van de camping in het bos, een sprookjespad met allerlei zelfgemaakte sprookjesfiguren van hout en afval.

Wij zitten inmiddels aan zee, op het eiland Orust aan de scherenkust. Ik bevind me nu in bikini bij de zwemsteiger terwijl zoonlief krabben en visjes aan het vangen is, en ik geniet van het uitzicht (helder blauw water, rotseneilandjes). Net gezwommen, het water is heerlijk koel (maar niet te koud). Vanmiddag zeekayakken, kinderen hebben er veel zin in (en ik ook).
pi_214462013
Mijn zus is in april samen met haar man in Zweden gaan wonen. Ver in het noorden van Zweden, Arjeplog. :)
Dolgelukkig en inderdaad veel rust en reinheid. :P
pi_214462538
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:34 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Veel plezier. Ben benieuwd welke husky's jullie meekrijgen (bij Highyard denk ik?). Hier hebben de kinderen het nog over Oscar en Amalia

Leuke vlakbij de campingtip voor Juul: Sugostigen. Op 1km van de camping in het bos, een sprookjespad met allerlei zelfgemaakte sprookjesfiguren van hout en afval.

Wij zitten inmiddels aan zee, op het eiland Orust aan de scherenkust. Ik bevind me nu in bikini bij de zwemsteiger terwijl zoonlief krabben en visjes aan het vangen is, en ik geniet van het uitzicht (helder blauw water, rotseneilandjes). Net gezwommen, het water is heerlijk koel (maar niet te koud). Vanmiddag zeekayakken, kinderen hebben er veel zin in (en ik ook).
Nee, bij Mooneye, net wat dichterbij. Ik had thuis de mogelijkheden al opgezocht :)

De Scherenkust lijkt me ook zo gaaf! Zit je weer op een camping?

Een eventueel volgende keer Zweden gaan we Zuidelijker denk ik. Karlskrona en omgeving. Scheelt meteen de dure boot overtocht. Volgend jaar gaan we later en is de drukte in het Zuiden voorbij. Het schijnt er nu zelfs filerijden te zijn....

Leuk mevr Cactus! Klinkt als een topvakantie. Legohouse :) Daar waren jullie al eens geweest, toch?
  maandag 29 juli 2024 @ 12:44:01 #301
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_214462689
Jep, weer op de camping, in een stuga, weinig Nederlanders hier, maar dat lijken de kinderen wel even prima te vinden, rust O+

Ipv de dure overtocht hebben wij dit jaar een overnachting in Denemarken (Frederikshavn) gedaan (rond de ¤90 voor een Hytte geloof ik) en daarna de korte overtocht naar Göteborg gemaakt. Is ook prima bevallen. Wel wat verder rijden op de eerste dag (1000km), maar voor onze kinderen nog prima te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')