het stomme is dat die slechte hier voor meer geld in de supermarkt ligt dan de extravierge.. dus duur zegt niet alles!quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja olijfolie koop ik altijd duur, anders is het gezonde effect ook wel weg idd.
Brrr.
Oh ja maar ik heb nog nooit niet extravierge olijfolie gekocht thb.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:33 schreef trui het volgende:
[..]
het stomme is dat die slechte hier voor meer geld in de supermarkt ligt dan de extravierge.. dus duur zegt niet alles!
https://www.citrussebastia.nl/olijfolie-priorat-natur/quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:50 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb nu al een aantal jaar olijfolie van GreenLand. Die is zo ontzettend lekker!
[ afbeelding ]
Het is een Grieks merk dat via een stichting werd geïmporteerd om boeren een eerlijke prijs te kunnen garanderen. Helaas was de olijfoogst afgelopen jaar zo slecht, dat de prijzen de pan uit rezen. De stichting is er toen mee gestopt, omdat het importeren meer geld zou kosten dan het zou opleveren. Ik heb nog een paar flessen staan, maar wat daarna??
Thanks! Ik heb me aangemeld voor updates als het seizoen start. Proberen kan altijd!quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:20 schreef Elleska het volgende:
[..]
https://www.citrussebastia.nl/olijfolie-priorat-natur/
Deze? nog niet het juiste seizoen
Zelf nog geen ervaring mee maar de mandarijnen van daar zijn een aanrader.
deed @Lucky_Strike niet zoiets?quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:50 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb nu al een aantal jaar olijfolie van GreenLand. Die is zo ontzettend lekker!
[ afbeelding ]
Het is een Grieks merk dat via een stichting werd geïmporteerd om boeren een eerlijke prijs te kunnen garanderen. Helaas was de olijfoogst afgelopen jaar zo slecht, dat de prijzen de pan uit rezen. De stichting is er toen mee gestopt, omdat het importeren meer geld zou kosten dan het zou opleveren. Ik heb nog een paar flessen staan, maar wat daarna??
lekker! ik bestel af en toe een aardige voorraad bij Fattoria LaVialla (een agriturismo in Toscane die ook zelf van alles produceren en verkopen).quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:58 schreef oh-oh het volgende:
Via de familie Jelies bestellen van hun eigen bomen in Spanje bv.
Ik heb twee vriendinnen die volgend jaar olie gaan persen daar, dan bestel ik lekker bij hun.
Twee flessen per jaar denk ik, en ik gebruik het best veel.
die ga ik ook opslaan, thanks!quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:20 schreef Elleska het volgende:
[..]
https://www.citrussebastia.nl/olijfolie-priorat-natur/
Deze? Helaas nog niet het juiste seizoen
Zelf nog geen ervaring mee maar de mandarijnen van daar zijn een aanrader.
Ja ik hoop dat ze er eens mee opschieten, ze zijn er al jaren mee bezigquote:Op woensdag 24 juli 2024 16:52 schreef trui het volgende:
[..]
lekker! ik bestel af en toe een aardige voorraad bij Fattoria LaVialla (een agriturismo in Toscane die ook zelf van alles produceren en verkopen).
Google eens op taxuskever? Die komen tevoorschijn als het donker is en nemen hapjes uit de bladeren. Dat is het ergste niet, de larven ervan vreten de wortels op waardoor je planten doodgaan. Trek je gewoon een wortelloos steeltje uit de aardequote:Op woensdag 24 juli 2024 15:45 schreef Vicky het volgende:
2x maden gehad. 1x kropen ze echt overal. Waren er 100en. 2e keer waren ze nog ieniminie en kon ik ze snel weghalen.
Wij hebben van die vieze zwarte torren in de tuin. Die vreten echt aan alle bladeren, komen als het donkerder wordt. Geen idee wat ik daar aan kan doen.
Ik koop even geen olijfolie meer tenzij echt nodig voor een maaltijd. Bijna 9 euro voor een liter.. niet grappig.
Bah.. nog een paar uurtjes en dan is de heerlijke vakantie weer voorbij.
T heeft een paar keer wat traantjes moeten laten, ze wil echt niet naar huis.
Mijn tip is om gewoon een goedkoop matras te nemen. Mijn dochters hebben de oude matrassen van m’n zus gekregen, die ze toevallig net ging vernieuwen. Ondertussen zijn beide matrassen al 2 tot 5 keer ondergespuugd en een keer een wond die was gaan bloeden, dus heel blij dat we deze hebben. Als ze naar de middelbare gaan krijgen ze een goede nieuwe. Gezien het model bed dat jullie uitzoeken gaan jullie ook tzt weer voor een ander bed, dus ik zou nu voor een goedkope matras gaan, en dan pas voor een kwaliteitsmatras.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:54 schreef MaJo het volgende:
Vraagje. We hebben een grote jongensbed op het oog voor Aapie (deze) maar ik blijf nu hangen op een goed matras. Ik las iets over niet te zacht, vocht doorlatend etc. Iemand advies? Als er teveel opties zijn zie ik door de bomen het bos niet meer en haak ik af. Zo ben ik inmiddels 3 weken verder dus ik dacht laat ik maar eens advies vragen![]()
Die jaquote:Op woensdag 24 juli 2024 17:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Google eens op taxuskever? Die komen tevoorschijn als het donker is en nemen hapjes uit de bladeren. Dat is het ergste niet, de larven ervan vreten de wortels op waardoor je planten doodgaan. Trek je gewoon een wortelloos steeltje uit de aarde![]()
Ze zijn te bestrijden met aaltjes. Dat doe ik nu 1 a 2x per jaar en heb het redelijk onder controle.
Dat zijn etterbakbeestenquote:
Thnxquote:Op woensdag 24 juli 2024 17:37 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat zijn etterbakbeesten![]()
Heb je een linkje gestuurd.
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Dacht dat jij ook zulke connecties hadquote:
Ik verkoop producten aan streekwinkels dus het is wel wat in die richting. Maar helaas importeer ik geen goddelijke Griekse producten. Ik zou er wel raad mee wetenquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Dacht dat jij ook zulke connecties had
Jaaaaaa heerlijk spul hebben diequote:Op woensdag 24 juli 2024 16:52 schreef trui het volgende:
[..]
lekker! ik bestel af en toe een aardige voorraad bij Fattoria LaVialla (een agriturismo in Toscane die ook zelf van alles produceren en verkopen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |