Handbal begint ook al de 25e, voor de openingsceremonie.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:31 schreef Nielsch het volgende:
Nog precies twee weken te gaan tot de eerste sporten (voetbal, rugby sevens) beginnen!
How come?quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:29 schreef franklop het volgende:
Ik ga vrij weinig tot vrijwel niks kunnen kijken.
Yes, maar de eerste sporten dus op woensdag 24 juli.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Handbal begint ook al de 25e, voor de openingsceremonie.
Donderdag 25 juli Nederland – Angola 11.00 uur
Topquote:Op woensdag 10 juli 2024 18:59 schreef ijs_beer het volgende:
Zullen we dan gelijk maar een reeks van maken, toch?
Ben op vakantie. Hadden geen andere optie ivm onze dochter. Zal wel wat dingen kunnen kijken als ik daar ben, maar heeft dan niet de hoogste prioquote:
Dat is balenquote:Op donderdag 11 juli 2024 09:37 schreef franklop het volgende:
[..]
Ben op vakantie. Hadden geen andere optie ivm onze dochter. Zal wel wat dingen kunnen kijken als ik daar ben, maar heeft dan niet de hoogste prio
Het is jammer, maar heb van 2022, 2021, 2018, 2016, 2014, 2012 en 2010 een hele hoop meegekregen en van sommige vrijwel alles
Frankfloppedquote:Op donderdag 11 juli 2024 08:29 schreef franklop het volgende:
Ik ga vrij weinig tot vrijwel niks kunnen kijken.
Die beginnen pas om 3 uur op woensdag, dan ben ik al klaar joh. Gewoon 7 uur beginnen genot.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:15 schreef Redefine het volgende:
Ben zelf vrij tijdens de Spelen. Nog wel aan het werk tijdens de openingsceremonie en de wedstrijden die ervoor zijn. Maar dat is niet zo'n ramp.
Mooi voor jou dat je om drie uur kunt stoppen, maar voor mij geen optie. Is ook geen ramp, die eerste dagen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die beginnen pas om 3 uur op woensdag, dan ben ik al klaar joh. Gewoon 7 uur beginnen genot.
Alleen donderdag moet er nog even wat voor de baas gedaan worden terwijl ze het balletje in het net pogen te werpen
Thuis 'werken'quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:35 schreef AgnesGru het volgende:
Helaas niet vrij tijdens de spelen. Maar op de thuiswerk dagen maar even een extra laptop op kantoor zetten
Preciesquote:
Snap ik ook wel jaquote:Op donderdag 11 juli 2024 22:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mooi voor jou dat je om drie uur kunt stoppen, maar voor mij geen optie. Is ook geen ramp, die eerste dagen.
Zijn geen wedstrijden die ik echt per se moet zien, dus prima zo. Eigenlijk heb ik alleen in 2016 wat wedstrijden de paar dagen voor de opening gekeken. Maar dat was ook wel omdat het toch in de avond en begin van de nacht was. Alvast een beetje om er in te komen. En in 2021 dan nog de voetbalvrouwen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 23:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Snap ik ook wel jaIk snap ook wel dat dat luxe is. Maar ja, zijn maar groepsfasepotjes en als er echt een is die je graag zou willen zien kun je het makkelijk terugkiijken
Rugby Sevens vind ik zelf wel echt leuk, voetbal is leuk om er een beetje in te komen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 23:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zijn geen wedstrijden die ik echt per se moet zien, dus prima zo. Eigenlijk heb ik alleen in 2016 wat wedstrijden de paar dagen voor de opening gekeken. Maar dat was ook wel omdat het toch in de avond en begin van de nacht was. Alvast een beetje om er in te komen. En in 2021 dan nog de voetbalvrouwen.
Er is een reden dat ik maar 3 van de 4 jaar op vakantie ga...quote:
Waarvan?quote:
In principe wel: https://help.hbomax.com/nl/Answer/Detail/000004518?_gl=1*13psuoe*_up*MQ..*_ga*MTAyMzAwNjA0MS4xNzIxNjMzNzc3*_ga_QCLBQC10R6*MTcyMTYzMzc3Ni4xLjAuMTcyMTYzMzgwNC4wLjAuMTc1OTU4NTg0NA..quote:Op maandag 22 juli 2024 09:29 schreef franklop het volgende:
Iemand die weet of HBO max ook in Frankrijk te gebruiken is? Vraag dit voor mijzelf
quote:Kan ik HBO Max streamen terwijl ik reis?
Je kunt HBO Max streamen als je naar een land of regio reist waar HBO Max (of Max) beschikbaar is. Je kunt ook films en series afspelen die je al hebt gedownload. Je thuisland is het land waar je je hebt geabonneerd op HBO Max.
Wanneer je naar een land in de EER reist (waar HBO Max of Max beschikbaar is):
Films en series: de selectie van series en films blijft hetzelfde als in je thuisland.
Downloads: je kunt films en series afspelen en verlengen die je al hebt gedownload op je telefoon of tablet.
Als je naar een land reist dat buiten de EER ligt (waar HBO Max en Max beschikbaar zijn):
Series en films: welke films en series je kunt streamen op HBO Max is afhankelijk van je fysieke locatie. Hierdoor kun je mogelijk bepaalde titels uit je lijst Verder Kijken en Mijn lijst niet streamen als je je in een land bevindt dat buiten de EER ligt.
Classificaties: inhoudsclassificaties zijn gebaseerd op je fysieke locatie. Als je naar een land reist met een ander inhoudsclassificatiesysteem, is het ouderlijk toezicht dat je hebt ingesteld van toepassing. Series en films kunnen echter anders worden geclassificeerd.
Downloads: je kunt series en films afspelen die je al op je telefoon of tablet hebt gedownload.
Dit is wat er gebeurt als je naar een land of regio reist waar HBO Max (of Max) niet beschikbaar is:
Je krijgt de melding 'Dit is onbekend gebied' en je kunt HBO Max niet streamen. Je kunt echter nog steeds series en films afspelen die je al hebt gedownload.
quote:HBO Max is momenteel beschikbaar in deze landen:
België en Nederland
Max is momenteel beschikbaar in deze landen en gebieden:
Ålandseilanden, Andorra, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Faeröer-eilanden, Finland, Frankrijk, Groenland, Hongarije, Madeira, Moldavië, Montenegro, Noord-Macedonië, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Spitsbergen en Jan Mayen, Zweden
Dat dus ja.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:40 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat frankflop op vakantie is en niks kan zien.
6 euro voor stream met reclames, 10 euro voor standaard en 15 euro voor premium (streamen op 4 apparaten tegelijk)quote:Op maandag 22 juli 2024 09:50 schreef hhh38 het volgende:
Hoe duur is HBO Max voor een maandje? Wilde het eigenlijk niet nemen, maar aangezien ik na m'n bezoekje aan Parijs nog 5 dagen vrij ben kan ik genoeg kijken om het te verantwoorden
https://www.eurosport.nl/(...)10231964/story.shtmlquote:Het goede nieuws is dat je tijdens de Olympische Spelen geen extra sportpakket nodig hebt. Voor een bedrag van 5,99 euro per maand kun je alle sporten onbeperkt streamen!
Ik ben teleurgesteld.quote:
Het spijt me.quote:
Klopt. Met 4 schermen is dan wel lastig.quote:
2 Schermen is in principe denk ik genoeg, tenminste meer dan dat wordt voor mij ook teveel.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:31 schreef franklop het volgende:
[..]
Klopt. Met 4 schermen is dan wel lastig.
Bij het boogschieten zullen ook niet alle gemengde teamopties zich kwalificeren als het goed is.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:39 schreef franklop het volgende:
Kan woensdag en donderdag wel kijken!
Wel bijzonder dat bij Rugby de eerste teams al 'uitgeschakeld' zijn voor in ieder geval Goud voordat de openingsceremonie is geweest. Snap dat ze zo vroeg moeten zijn vanwege atletiek, maar een speler/team zou altijd nog in de race voor een PLAK moeten zijn mijns inziens voordat de opening is geweest.
Vind ik dan ook bijzonder, maar die zijn in principe allemaal nog individueel actief ook toch?quote:Op maandag 22 juli 2024 10:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij het boogschieten zullen ook niet alle gemengde teamopties zich kwalificeren als het goed is.
Gaan we niet meer meemaken op FOK!quote:Op maandag 22 juli 2024 16:03 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]
![]()
![]()
![]()
werkt goed.
10000000000 jaar project op FOK. @:fetx
Even de provider een belletje geven zou ik zeggenquote:Op maandag 22 juli 2024 16:51 schreef kilon het volgende:
Ik heb al een aantal dagen dat mijn internetverbinding er soms een paar minuten uit ligt (en vorige week zelfs een hele dag). Het is te hopen dat dit de komende weken niet mijn kijkplezier gaat verpesten.
Ja het schijnt door een stroomstoring te komen die verholpen is. Maar dan verwacht ik dat het verder allemaal soepel gaat weer. Ach we gaan het meemaken.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Even de provider een belletje geven zou ik zeggen
Van gouden medailles naar naakt daten op een eiland voor een RTL "reality" show. Maar ik klaag niet.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:25 schreef Felagund het volgende:
Nu Andere tijden sport over de Olympische spelen van Inge de Bruijn.
Leuk, we zitten allebei bij de waterpolofinalequote:Op woensdag 24 juli 2024 08:54 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Humpfries duikt ook weer op in mn Twitterfeed.
Ik zou gewoon twee weken vrij nemen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 22:55 schreef TheVulture het volgende:
Ik wil ergens volgende week een extra dag vrij pakken (vrijdag heb ik al standaard vrij), voor welke dag zouden jullie gaan?
Kan gelukkig ook veel thuiswerken, maar echt bingen is ook wel lekker
Ja dat kon ik niet maken, sowieso niet qua werk maar ook niet voor het thuisfront die ook nog "gewoon" op vakantie willen in septemberquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou gewoon twee weken vrij nemen.
Je hebt je partner verkeerd gekozenquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat kon ik niet maken, sowieso niet qua werk maar ook niet voor het thuisfront die ook nog "gewoon" op vakantie willen in september
Ik zal het doorgevenquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je hebt je partner verkeerd gekozen
Ik ben in mei op vakantie geweest. Ik zie het probleem niet zo.quote:Op woensdag 24 juli 2024 23:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat kon ik niet maken, sowieso niet qua werk maar ook niet voor het thuisfront die ook nog "gewoon" op vakantie willen in september
Ik had het bijna goed voor elkaar, maar is er niet echt van gekomenquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mors de bonenquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had het bijna goed voor elkaar, maar is er niet echt van gekomen
Nee, gewoon 'spill the beans' ('vertel!') in het Nederlands. Want ja, niet forum.fok.co.uk enzo. Maar goed: vertel!quote:
Dan zou het mors de hosties zijn of zo.quote:
Oh, goeiemorgenquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, gewoon 'spill the beans' ('vertel!') in het Nederlands. Want ja, niet forum.fok.co.uk enzo. Maar goed: vertel!
Ze was dus ook gek op waterpolo?quote:Op woensdag 24 juli 2024 23:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, goeiemorgen
Zo spannend is dat verhaal niet hoor
Gewoon iemand ontmoet waar het wel mee klikte, maar het is nooit meer geworden dan dat en het contact verwaterde.
WTF vuile katholiek, met je hosties.quote:Op woensdag 24 juli 2024 23:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan zou het mors de hosties zijn of zo.
Dat dan weer nietquote:
Doen refo's wel aan hosties?quote:Op woensdag 24 juli 2024 23:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan zou het mors de hosties zijn of zo.
Waarom ga je naar Parijs als je niet weet naar welke sportenquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat dan weer niet
Ze ging wel naar Parijs, maar weet niet naar welke sporten.
Elke dag een verrassingquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarom ga je naar Parijs als je niet weet naar welke sporten
Ah, dat is idd mijn katholieke achtergond ja.quote:Op woensdag 24 juli 2024 23:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
WTF vuile katholiek, met je hosties.
Jullie?quote:Op woensdag 24 juli 2024 23:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ah, dat is idd mijn katholieke achtergond ja.![]()
Maar wat eten jullie dan in de kerk?
Ka me er weinig van voorstellen maar Parijs schijnt sowieso best leuk te zijnquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarom ga je naar Parijs als je niet weet naar welke sporten
Daarom heb jij natuurlijk gekozen voor een Olympische sportsterquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er zijn ergere plekken om naartoe te moeten jaquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:57 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ka me er weinig van voorstellen maar Parijs schijnt sowieso best leuk te zijn
Liever ‘tierelantijntjes’ dan hel en verdoemenisquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jullie?
Ik ben er sinds de verplichte paas- en kerstvieringen op de basisschool niet meer geweest
Maar volgens mij wordt hier niks gegeten als onderdeel van de dienst, de refo's zijn niet zo van de symbolische tierelantijntjes. Of überhaupt tierelantijntjes: lekker in het sobere zwart gekleed naar de kerk, met hoedje, uiteraard.
In Londen moest je volgens mij wel om 6 uur wakker zijn voor het openwaterzwemmen ofzo. Ik zeg 2006!quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:30 schreef Redefine het volgende:
Het gaat deze keer wel bijna weer wennen zijn om de Spelen op normale tijden te kunnen volgen. Twaalf jaar geleden voor het laatst dat het echt in onze tijdszone was. 2014 ook wel in Europa, maar toch nog met wat tijdsverschil waardoor de sport zo rond een uur of 19.00 was afgelopen.
Gingen ze in Londen om 5u al zwemmen dan?quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Londen moest je volgens mij wel om 6 uur wakker zijn voor het openwaterzwemmen ofzo. Ik zeg 2006!
(Ik heb nog nooit een Zomerspelen meegemaakt die echt precies in onze tijdzone is)
Pepermuntje tijdens de preek, jonguhquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jullie?
Ik ben er sinds de verplichte paas- en kerstvieringen op de basisschool niet meer geweest
Maar volgens mij wordt hier niks gegeten als onderdeel van de dienst, de refo's zijn niet zo van de symbolische tierelantijntjes. Of überhaupt tierelantijntjes: lekker in het sobere zwart gekleed naar de kerk, met hoedje, uiteraard.
Ja, ik bedoelde 6 uur aldaar, sorry. Kon me herinneren dat het daar heel vroeg was.quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Gingen ze in Londen om 5u al zwemmen dan?
Ik vond 2016 ook wel prima eigenlijk. Gewoon elke nacht een uitgaansnacht. Maar die tijden zoals toen zullen we nooit meer krijgen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:56 schreef franklop het volgende:
Zonder te Nattekranten over tijdzones waren 2004, 2006, 2012 en 2014 perfect.
2018 ook, maar dat was omdat ik mee was gegaan in de tijdzones. 2021 ook soort van, toen hielp de kleine mij snachts op tijd wakker te zijn
Azië is nog wel redelijk te doen zonder mee te gaan met de tijdzones. Dat belachelijke zwemfinaleverhaal staat daar wel een beetje los van.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond 2016 ook wel prima eigenlijk. Gewoon elke nacht een uitgaansnacht. Maar die tijden zoals toen zullen we nooit meer krijgen.
Spelen in Azië vind ik per definitie kut vanwege zwemfinales in de ochtend
Brisbane wordt veel erger dan LA. Lekker om 17 uur slapen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Azië is nog wel redelijk te doen zonder mee te gaan met de tijdzones. Dat belachelijke zwemfinaleverhaal staat daar wel een beetje los van.
LA wordt verreweg de grootste uitdaging, dus ik geniet hier nog even van.
Ik doe de nuttige taken om 7 uur, maar wel irritant dat de winkels pas om 8 uur open gaan. Ik lig derhalve steeds om 8 uur voor de winkel.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:42 schreef kilon het volgende:
Wat wel jammer is van Spelen tijdens onze tijdzone, andere zaken als huis schoonmaken, koken, zelf naar buiten etc zitten het live sport kijken in de weg. Maar goed, daar moet je dan keuzes in maken. Dat was in 2021 en 2016 wel wat makkelijker zolang je niet altijd in de nacht ook op bleef.
LA is pakweg van 0:00 tot 12:00quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Brisbane wordt veel erger dan LA. Lekker om 17 uur slapen.
Nee jij. 8u LA tijd is 17u NLquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
LA is pakweg van 0:00 tot 12:00
Brisbane is van 17:00 tot 5:00
Je rekent de verkeerde kant op volgens mij
LA is 16:00 tot 07:00 ongeveerquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
LA is pakweg van 0:00 tot 12:00
Brisbane is van 17:00 tot 5:00
Je rekent de verkeerde kant op volgens mij
Mijn liefde voor de Spelen gaat toch iets minder verquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik doe de nuttige taken om 7 uur, maar wel irritant dat de winkels pas om 8 uur open gaan. Ik lig derhalve steeds om 8 uur voor de winkel.
Al besprokenquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:49 schreef franklop het volgende:
[..]
Nee jij. 8u LA tijd is 17u NL
#nattekrant
Ik had dit dus andersom in m'n hoofd zitten en moet je groot gelijk geven.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
LA is 16:00 tot 07:00 ongeveer
Brisbane 23:00 tot 14:00 ongeveer
Was in 2018 met de Spelen wel handig. Je had daar altijd een blok van minstens 1,5 uur waarin je nuttige dingen kon doen zonder sport (of enkel ijshockey). Dus boodschappen, schoonmaken en eventueel sporten paste daar prima inquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik doe de nuttige taken om 7 uur, maar wel irritant dat de winkels pas om 8 uur open gaan. Ik lig derhalve steeds om 8 uur voor de winkel.
In LA zijn alle grote finales dus sowieso in de nacht want dat is primetime VS.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
LA is 16:00 tot 07:00 ongeveer
Brisbane 23:00 tot 14:00 ongeveer
Als er niet zoveel boeiends is doe ik dat ook wel, extra makkelijk tegenwoordig met terugkijken. Maar te vaak is er geweldig leuke live sport. En Nederlanders sowieso live.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:58 schreef Hanca het volgende:
Ik zie niet in waarom je je zo zou laten leiden door wat er live is. Ik maak elke dag een eigen dagprogramma en dan zie ik dingen die 's morgens zijn geweest rustig om 17u 's middags als er dan even niet zo veel voor is. En vorige OS heb ik het klimmen, wat hier toch niet in het nieuws komt, compleet in de week na de Spelen gekeken.
Qua tijdzones heb ik dus het liefst dat alles 's nachts is, dan is het nog makkelijker een programma maken.
Dat is iets wat je snapt, of je snapt het niet. Er gaat heel veel charme van af als ik het zo zou doen als jij.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:58 schreef Hanca het volgende:
Ik zie niet in waarom je je zo zou laten leiden door wat er live is. Ik maak elke dag een eigen dagprogramma en dan zie ik dingen die 's morgens zijn geweest rustig om 17u 's middags als er dan even niet zo veel voor is. En vorige OS heb ik het klimmen, wat hier toch niet in het nieuws komt, compleet in de week na de Spelen gekeken.
Qua tijdzones heb ik dus het liefst dat alles 's nachts is, dan is het nog makkelijker een programma maken.
Oe dat is niet best. Ben je in Nederland ?quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:22 schreef Bezsen het volgende:
[..]
goedemorgen makker
Lig al 3 dagen in bed vanwege corona vriend
Het is gisteren al begonnen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:35 schreef Nattekat het volgende:
Nou, HBO is aangeschaft. Het kan beginnen
Dit. Kom maar op.quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:35 schreef Nattekat het volgende:
Nou, HBO is aangeschaft. Het kan beginnen
Vanavond nog ff een potje Ajax meepakken, laatste sport buiten de OS die ik de komende weken kijkquote:Op donderdag 25 juli 2024 12:31 schreef kilon het volgende:
Nou verder ga ik het vandaag maar wat rustig houden denk ik. Rugby kwartfinales vanavond maar verder nog even genieten van het weer buiten. Zaterdag is dat voorlopig voorbij.
Vraag, doen we hier aan spoilers of niet? Dan weet ik of ik dit topic op sommige momenten moet ontwijken.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:32 schreef Frutsel het volgende:
Moeizaam... maar winst is winst voor de handbaldames
Ajax en sport in één zin is wel een schijnbare tegenstelling.quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:05 schreef Szura het volgende:
[..]
Vanavond nog ff een potje Ajax meepakken, laatste sport buiten de OS die ik de komende weken kijk
Goede vraag... niet over nagedacht... sorry...quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vraag, doen we hier aan spoilers of niet? Dan weet ik of ik dit topic op sommige momenten moet ontwijken.
Geen probleem hoor, ik wist dit al, maar wilde wel even weten wat hier nu de policy voor is en of ik dit topic moet ontwijken als ik niets wil weten.quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Goede vraag... niet over nagedacht... sorry...
Maar dat is omdat ze die wedstrijd heel vroeg begonnen. Niet vanwege het tijdsverschilquote:Op donderdag 25 juli 2024 07:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Londen moest je volgens mij wel om 6 uur wakker zijn voor het openwaterzwemmen ofzo. Ik zeg 2006!
(Ik heb nog nooit een Zomerspelen meegemaakt die echt precies in onze tijdzone is)
Ik vind het een goeie vraag hoor, maar ik heb er gewoon niet bij stilgestaan. Wellicht dat @Nattekat en/of @heywoodu weten wat de standaard was/is ?quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Geen probleem hoor, ik wist dit al, maar wilde wel even weten wat hier nu de policy voor is en of ik dit topic moet ontwijken als ik niets wil weten.
In voorspelspeltopics etc wel sowieso gewoon spoilers natuurlijk en in sporttopics graag gewoon alleen over specifieke sport. Hier, ja, geen ideequote:Op donderdag 25 juli 2024 13:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Geen probleem hoor, ik wist dit al, maar wilde wel even weten wat hier nu de policy voor is en of ik dit topic moet ontwijken als ik niets wil weten.
Ik zou voorstellen om dit een plek te maken waar je vrij ontspannen kunt praten zonder zorgen om spoilers. Of nou ja, van voorgaande dagen moet wel kunnen denk ik, maar ik zou het bespreken van de sporten van vandaag lekker in de betreffende topics houdenquote:Op donderdag 25 juli 2024 14:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik vind het een goeie vraag hoor, maar ik heb er gewoon niet bij stilgestaan. Wellicht dat @:Nattekat en/of @:Heywoodu weten wat de standaard was/is ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Bepaalde afstanden waren wel vroeg. Als ik het me goed herinner vanwege Phelps. Weet nog wel dat ik mijn wekker vroeg had gezet voor VDH.quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Gingen ze in Londen om 5u al zwemmen dan?
Even teruggekeken. Marathon zwemmen was in Londen 13:00 onze tijd. Ik zie zo snel geen bijzonder vroege of late tijden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:50 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Bepaalde afstanden waren wel vroeg. Als ik het me goed herinner vanwege Phelps. Weet nog wel dat ik mijn wekker vroeg had gezet voor VDH.
VDH in Londenquote:Op donderdag 25 juli 2024 14:50 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Bepaalde afstanden waren wel vroeg. Als ik het me goed herinner vanwege Phelps. Weet nog wel dat ik mijn wekker vroeg had gezet voor VDH.
Dat was dan met VDH als co-commentator bij vdWeijden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 15:23 schreef kilon het volgende:
[..]
Even teruggekeken. Marathon zwemmen was in Londen 13:00 onze tijd. Ik zie zo snel geen bijzonder vroege of late tijden.
https://www.nytimes.com/interactive/projects/london2012/schedule en dan even de tijdzone aanpassen.
Dat was Peking 2008, niet in Londen 2012. Die wedstrijd was overigens wel in de nacht.quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat was dan met VDH als co-commentator bij vdWeijden.
Nu je het zegt, geen idee hoe ik dat heb bedachtquote:
Ik had toen m'n vakantie opgenomen en collega belde wat Pieter had gedaan.quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:51 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Nu je het zegt, geen idee hoe ik dat heb bedacht![]()
Ikquote:Op vrijdag 26 juli 2024 07:53 schreef PippenScottie het volgende:
Welke hardcore fan gaat vanochtend naar de schiettraining kijken?
Ik weet niet helemaal of je dit bedoeld, maar hier staan alle officiële documenten per sport.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:16 schreef heywoodu het volgende:
Hebben we eigenlijk al een degelijke pagina met uitslagen en schema's enzo (het liefst officieel, dus ook met de documenten met startlijsten en dergelijken)? Ik kom nog niet verder dan deze pure matigheid:
https://olympics.com/en/paris-2024/schedule/27-july
In 1976 ging Montreol al failliet. Galgary is de wonden nog aan het likken etc......quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hoi
Is heel dat Olympische Spelen niet een beetje een aflopende zaak eigenlijk? Iedereen mijdt Parijs, KLM miljoenen schade, lokale middenstand verkoopt niks want de hele stad zit dicht, honderdduizenden kaartjes onverkocht. Moeten we er niet gewoon een keer mee stoppen of zo?
Op zichzelf niet, maar ik denk wel dat er een moment gaat komen dat er geroteerd gaat worden tussen maximaal 4-5 steden.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hoi
Is heel dat Olympische Spelen niet een beetje een aflopende zaak eigenlijk? Iedereen mijdt Parijs, KLM miljoenen schade, lokale middenstand verkoopt niks want de hele stad zit dicht, honderdduizenden kaartjes onverkocht. Moeten we er niet gewoon een keer mee stoppen of zo?
Ik hoopte juist op nog meer sporten en nog twee weken langerquote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:02 schreef Slobeend het volgende:
Het zou voor iedereen een stuk beter zijn als de Spelen flink afschaald worden ipv groter en meer. Toch nauwelijks meer te doen zo.
Of organisatie door meerdere landen, zoals je nu ook vaker bij het WK voetbal ziet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op zichzelf niet, maar ik denk wel dat er een moment gaat komen dat er geroteerd gaat worden tussen maximaal 4-5 steden.
Weekje langer zou geen gek idee zijn, geeft iets meer lucht om meer te zien.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik hoopte juist op nog meer sporten en nog twee weken langer
Te beginnen met het uitsluiten van jurysporten.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:02 schreef Slobeend het volgende:
Het zou voor iedereen een stuk beter zijn als de Spelen flink afschaald worden ipv groter en meer. Toch nauwelijks meer te doen zo.
En vecht"sporten".quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Te beginnen met het uitsluiten van jurysporten.
Vooral wat je leuk vindt, denk ik. Voor het vlaggetje vooral het roeien komende week.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:20 schreef Fretwork het volgende:
Komende week nog op vakantie, waarvoor moet ik, buiten de mountainbikewedstrijden, echt klaarzitten?
Toch een goeie keuze om met de auto te gaanquote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:19 schreef franklop het volgende:
Hoop dat de FOK-OS gangers niet teveel last hebben van de treinissues
Dan gaat het idee van alle sporten bij elkaar wel verloren. Maar aan de andere kant lees je dat steeds meer sporters niet meer in het Olympisch dorp zitten dus dan maakt het ook weer minder uit.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Of organisatie door meerdere landen, zoals je nu ook vaker bij het WK voetbal ziet.
Het surfen is nu ook al op fucking Tahiti. Veel verder weg kan sowieso niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:51 schreef kilon het volgende:
Dan gaat het idee van alle sporten bij elkaar wel verloren.
Meer sporten en 4 ipv 2 weken. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je miljarden steekt in een evenement en het heeft niet eens de duur van een Tour de France. 3 weken zou echt het minimum moeten zijn, kun je wat minder sporten tegelijk doen (wie verzint bijvoorbeeld om baanwielrennen tijdens atletiek te doen?).quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:02 schreef Slobeend het volgende:
Nee, niet meer sportenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Meer sporten en 4 ipv 2 weken. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je miljarden steekt in een evenement en het heeft niet eens de duur van een Tour de France. 3 weken zou echt het minimum moeten zijn, kun je wat minder sporten tegelijk doen (wie verzint bijvoorbeeld om baanwielrennen tijdens atletiek te doen?).
Meer spreiding in tijd zorgt ook voor meer unieke bezoekers en dus meer kans om allerlei prullaria te verkopen.
Ze hebben nog anderhalve week om het op te lossen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:19 schreef franklop het volgende:
Hoop dat de FOK-OS gangers niet teveel last hebben van de treinissues
Maar waarom dan meer sporten? Juist niet meer sporten. Houdt het dan hetzelfde maar drie weken. En hoe langer het duurt hoe groter de belasting op de organiserende stad/het land, maar het zou voor de kijker wel fijner zijn ja.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Meer sporten en 4 ipv 2 weken. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je miljarden steekt in een evenement en het heeft niet eens de duur van een Tour de France. 3 weken zou echt het minimum moeten zijn, kun je wat minder sporten tegelijk doen (wie verzint bijvoorbeeld om baanwielrennen tijdens atletiek te doen?).
Meer spreiding in tijd zorgt ook voor meer unieke bezoekers en dus meer kans om allerlei prullaria te verkopen.
Geen fan van meer sporten, maar een week extra is eigenlijk gewoon nodig om het enigszins fatsoenlijk te kunnen volgen inmiddels.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind dat er nog genoeg sporten de olympische status zouden verdienen. Sporten als skaten (al zit je met de overlap met schaatsen), bowls, compound boogschieten, honkbal, cricket... maar goed, de paardensporten zouden wat mij betreft allemaal kunnen verdwijnen, daar win je wel wat mee. En breakdance is natuurlijk geen sport.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:12 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar waarom dan meer sporten? Juist niet meer sporten. Houdt het dan hetzelfde maar drie weken. En hoe langer het duurt hoe groter de belasting op de organiserende stad/het land, maar het zou voor de kijker wel fijner zijn ja.
Meer sporten lijkt me juist leuk. Weer honkbal en softbal terug bv. Alleen zoiets kan denk ik alleen maar als je een paar plekken hebt waartussen geroteerd wordt. Dan kun je daar uitbouwen indien gewenst.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen fan van meer sporten, maar een week extra is eigenlijk gewoon nodig om het enigszins fatsoenlijk te kunnen volgen inmiddels.
Grondig snoeien. Alle jurysporten weg (behalve turnen want dat hoort bij de Spelen). Paardensport is niet meer van deze tijd, weg. Tennis goud is niet het hoogste in die sport, weg. Zelfde geldt voor voetbal, rugby, golf, basketbal en boksen, weg. Zeilen is geen televisiesport, weg. Schieten is geen sport, weg.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Te beginnen met het uitsluiten van jurysporten.
En dan gewoon zwemtoernooi de 50 meters meepakken en 2 dagen langer laten duren en atletiek beginnen op de donderdag. Heb je maar 1 dag zonder scorende avondsessie. Die moet je dan maar opvullen met een grote sport met maar 1 wedstrijd die relevant is, geen idee welke verder.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen fan van meer sporten, maar een week extra is eigenlijk gewoon nodig om het enigszins fatsoenlijk te kunnen volgen inmiddels.
Wielrennen ook weg. Misschien alleen baanwielrennen houden.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:22 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Grondig snoeien. Alle jurysporten weg (behalve turnen wat dat hoort bij de Spelen). Paardensport is niet meer van deze tijd, weg. Tennis goud is niet het hoogste in die sport, weg. Zelfde geldt voor voetbal, golf, basketbal en boksen, weg. Zeilen is geen televisiesport, weg. Schieten is geen sport, weg.
Zoiets.
Wat dacht je van zwemmen, met 163 verschillende afstanden per slag? Weg ermee.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:22 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Grondig snoeien. Alle jurysporten weg (behalve turnen want dat hoort bij de Spelen). Paardensport is niet meer van deze tijd, weg. Tennis goud is niet het hoogste in die sport, weg. Zelfde geldt voor voetbal, golf, basketbal en boksen, weg. Zeilen is geen televisiesport, weg. Schieten is geen sport, weg.
Zoiets.
Wegwielrennen zou ik ook gewoon behouden. Vaak een van de mooiste wedstrijden die er is. Het wordt ook serieus genomen, in tegenstelling bijvoorbeeld bij het voetbal.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wielrennen ook weg. Misschien alleen baanwielrennen houden.
Als wielrennen blijft op zijn minst wel dat de hele ploeg goud krijgt bij de wegwedstrijd. Zoals het nu is geregeld is imho vrij absurd.quote:
Snoeien in de afstanden ja, maar niet helemaal weg natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wat dacht je van zwemmen, met 163 verschillende afstanden per slag? Weg ermee.
Het is gewoon een eendagskoers als alle andere. Net als het WK trouwens. Vind ik ook onzinquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als wielrennen blijft op zijn minst wel dat de hele ploeg goud krijgt bij de wegwedstrijd. Zoals het nu is geregeld is imho vrij absurd.
Nee he, niet die discussie weer.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is gewoon een eendagskoers als alle andere. Net als het WK trouwens. Vind ik ook onzin
Nee niet helemaal, maar wel stevig in snijden. Je krijgt in het zwemmen een gouden medaille als je een brood koopt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:25 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Snoeien in de afstanden ja, maar niet helemaal weg natuurlijk.
Dan kun je de hele olympische spelen wel afschaffen. 100 meter atletiek is ook maar 100 meter zoals alle andere.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is gewoon een eendagskoers als alle andere. Net als het WK trouwens. Vind ik ook onzin
Binnen een uur treinen, dat zou wat mij betreft veel meer de standaard moeten zijn. Alles binnen 1 of 2 uur OV-reistijd ipv alles in dezelfde stad. Dan leg je ook niet die stad helemaal plat en is het prima te doen voor supporters.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:27 schreef Nattekat het volgende:
Dat de handbalfinalerondes bijvoorbeeld in Lille zijn, is echt zonde.
Het beeld van ideale OS dat jij hebt ga je echt heel weinig medestanders in vinden.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Binnen een uur treinen, dat zou wat mij betreft veel meer de standaard moeten zijn. Alles binnen 1 of 2 uur OV-reistijd ipv alles in dezelfde stad. Dan leg je ook niet die stad helemaal plat en is het prima te doen voor supporters.
Winterspelen zijn nooit samen in 1 stad, maar met behoorlijke spreding. De zomerspelen zijn ook zelden zo compact als die van dit jaar. Medestanders genoeg dus.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het beeld van ideale OS dat jij hebt ga je echt heel weinig medestanders in vinden.
Het is JUIST mooi als alles in één stad is.
Ja alleen dan liever niet in een stad waar heel veel andere mensen ook moeten zijnquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het beeld van ideale OS dat jij hebt ga je echt heel weinig medestanders in vinden.
Nou ja, van dit jaar ... een deel wordt letterlijk afgewerkt in Tahitti.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Winterspelen zijn nooit samen in 1 stad, maar met behoorlijke spreding. De zomerspelen zijn ook zelden zo compact als die van dit jaar. Medestanders genoeg dus.
Wat het ook weer ontiegelijk duur maakt. Alle stadions zijn er niet zomaar. Naast nog duizenden andere dingen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij de zomerspelen werd altijd een heus park gebouwd waar veel zij-aan-zij staat, verder was het bijna hetzelfde als Parijs nu, met als bijkomstigheid dat er nu enkele dingen verbannen zijn naar andere locaties. Dat park ontbreekt nu gewoon.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Winterspelen zijn nooit samen in 1 stad, maar met behoorlijke spreding. De zomerspelen zijn ook zelden zo compact als die van dit jaar. Medestanders genoeg dus.
Parijs en LA laten beiden zien dat het niet ontiegelijk duur hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:37 schreef kilon het volgende:
[..]
Wat het ook weer ontiegelijk duur maakt. Alle stadions zijn er niet zomaar. Naast nog duizenden andere dingen.
Zal wel een duurzaamheidskeuze geweest zijn. Als je ziet wat er voor Barcelona 1992 allemaal neergezet is... 3 weken lol en daarna? Ja laat maar in elkaar rotten want boejjequote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij de zomerspelen werd altijd een heus park gebouwd waar veel zij-aan-zij staat, verder was het bijna hetzelfde als Parijs nu, met als bijkomstigheid dat er nu enkele dingen verbannen zijn naar andere locaties. Dat park ontbreekt nu gewoon.
Wat prima is wmb, is duur zat. Al zijn aangelegde terreinen voor XCO op fiets en knol in zo’n park wel altijd mooi om te zienquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij de zomerspelen werd altijd een heus park gebouwd waar veel zij-aan-zij staat, verder was het bijna hetzelfde als Parijs nu, met als bijkomstigheid dat er nu enkele dingen verbannen zijn naar andere locaties. Dat park ontbreekt nu gewoon.
Inderdaad. Er staat een gigantisch mooi handbalstadion op 1 uur treinen, zou je er hier nog 1 bouwen? Stel dat je de Spelen in Amsterdam hebt, ga je dan een wielerbaan bouwen terwijl we een mooie baan hebben in Apeldoorn? Dat zou toch absurd zijn? Gebruik zoveel mogelijk stadions en locaties die er al zijn. En zadel zo min mogelijk een stad op met locaties die ze verder nooit nodig hebben.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:37 schreef kilon het volgende:
[..]
Wat het ook weer ontiegelijk duur maakt. Alle stadions zijn er niet zomaar. Naast nog duizenden andere dingen.
Nóg meer zwemonderdelen, wel ja.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan gewoon zwemtoernooi de 50 meters meepakken
Als je het toernooi een week uitbreidt prima, anders niet idd.quote:
Moderne vijfkamp vind ik niet leuk, weg. Roeien is vaak maar matig te volgen, weg. Allerlei verschillende voorwerpen zo ver mogelijk weg gooien is raar, weg (hou het bij één).quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:22 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Grondig snoeien. Alle jurysporten weg (behalve turnen want dat hoort bij de Spelen). Paardensport is niet meer van deze tijd, weg. Tennis goud is niet het hoogste in die sport, weg. Zelfde geldt voor voetbal, rugby, golf, basketbal en boksen, weg. Zeilen is geen televisiesport, weg. Schieten is geen sport, weg.
Zoiets.
Bijna alles in Parijs is bestaand, en ook in LA gaat praktisch niets gebouwd worden. In Londen zijn alleen faciliteiten gebouwd die weer makkelijk op te ruimen waren of ook daadwerkelijk wat gingen toevoegen aan de stad. Je hebt een verkeerd beeld van de moderne OS, die strenge eisen van het IOC zijn foetsie.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad. Er staat een gigantisch mooi handbalstadion op 1 uur treinen, zou je er hier nog 1 bouwen? Stel dat je de Spelen in Amsterdam hebt, ga je dan een wielerbaan bouwen terwijl we een mooie baan hebben in Apeldoorn? Dat zou toch absurd zijn? Gebruik zoveel mogelijk stadions en locaties die er al zijn. En zadel zo min mogelijk een stad op met locaties die ze verder nooit nodig hebben.
Ja en schaken, dammen, bridge, go, backgammon, ganzebord en darts olympisch makenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Moderne vijfkamp vind ik niet leuk, weg. Roeien is vaak maar matig te volgen, weg. Allerlei verschillende voorwerpen zo ver mogelijk weg gooien is raar, weg (hou het bij één).
Maar de bedoeling van het uitbreiden is juist om het overzichtelijker te maken, moeten er niet nog meer dingen aan toe worden gevoegd (en dan is zwemmen ook wel echt de slechtste sport om nog iets aan toe te voegen met al bizar veel niet altijd even onderscheidende onderdelen).quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je het toernooi een week uitbreidt prima, anders niet idd.
Welke sport moet dan je publiekstrekker worden in week 2? In die 4 dagen die je over hebt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar de bedoeling van het uitbreiden is juist om het overzichtelijker te maken, moeten er niet nog meer dingen aan toe worden gevoegd (en dan is zwemmen ook wel echt de slechtste sport om nog iets aan toe te voegen met al bizar veel niet altijd even onderscheidende onderdelen).
Ja en dan 100 meter hardlopen, 100 meter zwemmen, 100 meter handenlopen, 100 meter trappelzak, 100 meter Top Fuel dragracenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik stel voor dat we volgende Spelen nog maar 1 onderdeel doen: de 100 meter.
Je kunt het dan nog steeds in twee delen verdelen, met zwemmen en atletiek (waarbij die volgorde mijns inziens wel elke Spelen anders zou moeten zijn, de ene keer zwemmen eerst, andere keer atletiek eerst). Alleen heb je dan iets minder finales per dag.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Welke sport moet dan je publiekstrekker worden in week 2? In die 4 dagen die je over hebt.
Wat een rare afstand. Gewoon alleen de stade, zoals het hoort.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik stel voor dat we volgende Spelen nog maar 1 onderdeel doen: de 100 meter.
Dat weet ik en dat kan in enorme en rijke steden als Parijs en LA. Maar een stad als Amsterdam zou de Spelen ook moeten kunnen organiseren. Alleen dan ligt niet alles in Amsterdam. En in een Afrikaanse stad zou het ook moeten kunnen, maar dan met locaties wat meer door het land.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bijna alles in Parijs is bestaand, en ook in LA gaat praktisch niets gebouwd worden. In Londen zijn alleen faciliteiten gebouwd die weer makkelijk op te ruimen waren of ook daadwerkelijk wat gingen toevoegen aan de stad. Je hebt een verkeerd beeld van de moderne OS, die strenge eisen van het IOC zijn foetsie.
Ik las een stuk of 70, maar incl coaches e.d. komen er 150 Nederlanders op die boot.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd hoeveel sporters er vanavond zijn bij ceremonie. Gelukkig gaat Nederlands handbalteam wel, want zo te lezen gaan er weinig. Of de sporters komen later of ze moeten snel al in actie komen en dan is 3 uur (excl. wachten voor en daarna) staan veel te veel.
Een topsporter zal een uur al te veel vinden.
En Geoguessrquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en schaken, dammen, bridge, go, backgammon, ganzebord en darts olympisch maken
Maar goed, dat mag tegenwoordig dus indien nodig ook gewoon. Twee sets medailles worden nota bene aan de andere kant van de wereld vergeven dit keerquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat weet ik en dat kan in enorme en rijke steden als Parijs en LA. Maar een stad als Amsterdam zou de Spelen ook moeten kunnen organiseren. Alleen dan ligt niet alles in Amsterdam. En in een Afrikaanse stad zou het ook moeten kunnen, maar dan met locaties wat meer door het land.
Ik vind roeien juist wel leuk om te volgen op de Spelen. Toch ook prima in beeld te zien?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Moderne vijfkamp vind ik niet leuk, weg. Roeien is vaak maar matig te volgen, weg. Allerlei verschillende voorwerpen zo ver mogelijk weg gooien is raar, weg (hou het bij één).
Ja. En daar ben ik dus heel tevreden over. Al had ik het wel absurd gevonden als ze schaatsen in Heerenveen deden met de Spelen in Italië. Binnen een land blijven lijkt me wel noodzakelijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar goed, dat mag tegenwoordig dus indien nodig ook gewoon. Twee sets medailles worden nota bene aan de andere kant van de wereld vergeven dit keer
Winterspelen hebben ook vaak zat evenementen ver uit elkaar liggen, met bijvoorbeeld één cluster in de bergen en één in een stad.
Wil je van de favoriete onderdelen van mijn dochter (om te kijken en te doen) afblijvenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Allerlei verschillende voorwerpen zo ver mogelijk weg gooien is raar, weg (hou het bij één).
Schaken, behalve fantastisch, is meer een sport dan breakdancen of all people.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en schaken, dammen, bridge, go, backgammon, ganzebord en darts olympisch maken
Vaak lastig om te zien wie precies voor wie ligt, omdat ze regelmatig van hoek schakelen en je dus telkens eerst weer even moet kijken wat precies de kijkhoek is. Beste zou zijn om gewoon alleen beeld van recht boven het parcours te hebben, dan zie je duidelijk wie in welke positie ligt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:00 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik vind roeien juist wel leuk om te volgen op de Spelen. Toch ook prima in beeld te zien?
Jammer de bammer voor 2030quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja. En daar ben ik dus heel tevreden over. Al had ik het wel absurd gevonden als ze schaatsen in Heerenveen deden met de Spelen in Italië. Binnen een land blijven lijkt me wel noodzakelijk.
Breakdancen en trucjes doen met je skateboard zijn idd geen olympisch waardige sporten. Dat bewijzen ze ook: je kunt top zijn zonder jaren te trainen, anders zouden er geen kinderen mee kunnen doen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:05 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Schaken, behalve fantastisch, is meer een sport dan breakdancen of all people.
Meer met verschillende kleuren boeien werken, dan heb je een lijn. Daar kan ik het prima aan zien.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vaak lastig om te zien wie precies voor wie ligt, omdat ze regelmatig van hoek schakelen en je dus telkens eerst weer even moet kijken wat precies de kijkhoek is. Beste zou zijn om gewoon alleen beeld van recht boven het parcours te hebben, dan zie je duidelijk wie in welke positie ligt.
Dat mogen ze schrappen en skateboarden ook, afgezien van dat het niet leuk is horen 12-jarigen gewoon niet thuis op de Spelen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:49 schreef heywoodu het volgende:
Overigens meer serieus: dressuur is het enige wat ik echt zsm zou schrappen (want die bewegingen zijn simpelweg volledig onnatuurlijk voor een paard), veel andere dingen boeien mij zelf niet, maar dat is niet echt een reden natuurlijk.
Mogguh! Zin in?quote:
Zeker. Snel ff boodschappies doen.quote:
Had de NOS toen nog geen 15 streams?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:42 schreef franklop het volgende:
Laatste keer dat ik tijdens OS op vakantie was, was 2008. Toen had je nauwelijks tot geen livestreams, nu gelukkig wel
Eerst even een kwartiertje Badminton en daarna schroeienquote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:43 schreef PippenScottie het volgende:
Mogguh sportvrienden!
Wat gaan we kijken? Ik heb keuzestress
Ik heb badminton al aan staan, maar heb op TV zometeen in elk geval roeien (lijkt erop dat ES dat uit gaat zenden).quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:43 schreef PippenScottie het volgende:
Mogguh sportvrienden!
Wat gaan we kijken? Ik heb keuzestress
Misschien wel. Geen idee. Ik kon het in ieder geval niet volgenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had de NOS toen nog geen 15 streams?
Hier dan denk ik minus badminton straks, maar plus judo. Schietkwalificaties niet echt, maar finales welquote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Volleybal Roeien Handbal Badminton
Zegt mijn schema dat boeiend genoeg zijn om naar te turen komende tijd
Badminton is wel met vlaggetje om 10.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier dan denk ik minus badminton straks, maar plus judo. Schietkwalificaties niet echt, maar finales wel
Oh ja, goedequote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Badminton is wel met vlaggetje om 10.
Was je overprikkeld door de openingsceremonie?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:25 schreef kilon het volgende:
Door omstandigheden bijna de hele nacht wakker gelegen maar ik ben gelukkig op tijd voor de eerste vlaggetjes
Die hangende balzak bleef maar door mijn hoofd spoken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:29 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Was je overprikkeld door de openingsceremonie?
Daar had vooral Eurosport een handje van.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb badminton al aan staan, maar heb op TV zometeen in elk geval roeien (lijkt erop dat ES dat uit gaat zenden).
Ik hoop vooral dat zenders gewoon dingen een beetje volledig uitzenden. Zo fucking irritant als ze bijvoorbeeld een sessie roeien uitzenden, maar dan tussendoor naar badminton gaan, of een sessie zwemmen en dan tussendoor judo of iets. Pak gewoon één volledige sessie, dan hoef ik niet tig keer te schakelen
Snap ik welquote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:29 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Was je overprikkeld door de openingsceremonie?
Mja dat wordt ook heen en weer op HBO vrees ikquote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:03 schreef Redefine het volgende:
Zometeen wordt het voor het eerst schakelen.bij judo, roeien en badminton nagenoeg tegelijkertijd.
4x HBO en dan nog 2 TV-schermen.quote:
Ja. Al duurt het badminton wel wat langer. En is Tjaka waarschijnlijk klaar voordat Florijn moet roeien.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mja dat wordt ook heen en weer op HBO vrees ik
Oh dat is wel onhandig.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:26 schreef heywoodu het volgende:
Nieuwe irritatie over HBO: als je pauzeert en een tijdje later terug gaat naar dat tabblad om verder te kijken, laadt 'ie opnieuw en gaat hij gelijk naar live.
Dat klinkt inderdaad irritant. Dus nu maar geen pauzes?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:26 schreef heywoodu het volgende:
Nieuwe irritatie over HBO: als je pauzeert en een tijdje later terug gaat naar dat tabblad om verder te kijken, laadt 'ie opnieuw en gaat hij gelijk naar live.
Nee dat vind ik ook niet fijn. Ik kies gewoon op elk moment mijn dingen uit, en alles volgen gaat toch niet lukken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:39 schreef Faraday01 het volgende:
Heb trouwens het voornemen zo veel als mogelijk maar 1 scherm te kijken. Les van eerdere OS dat ik niet rustig kijk met 5 schermen of zo.
Maar dat kan niet, af en toe moet er wel iets op pauze om iets anders te kunnen kijkenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:32 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad irritant. Dus nu maar geen pauzes?
Oh ja, dat moet ik ook nog even kopen vragenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:32 schreef Faraday01 het volgende:
Heb ruim 2 uurtjes van het ochtendprogramma geofferd om nog te sporten en boodschappen te doen. Ben nu volledig gestacked met gezonde snacks. Onder andere aardbeien, bosbessen, nectarines, cherry tomaten, bloed sinaasappels, peren en avocado's ingeslagen
Nee, basispakket heeft de OS.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:09 schreef TjjWester het volgende:
Ik zit naar de HBO max player te kijken, hun website vermeld dat je met alle abonnementen naar de Olympische spelen kan kijken, tegelijk staat er in kleine letters dat er een toeslag is voor sport.
Hoe zit dat nu? Moet ik de sport toeslag betalen om olympisch tennis te zien?
Je hebt 2 ogen en 2 oren dus je kan twee dingen tegelijk zien en twee dingen tegelijk horen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat kan niet, af en toe moet er wel iets op pauze om iets anders te kunnen kijken
Keuze zatquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:12 schreef Faraday01 het volgende:
Wat gaan we nu kijken? Tennis en skateboarden regent voorlopig weg
Ik heb nu juist een paar keer dat ik in een ander tabblad zit, dan later terug ga naar het eerste tabblad en die stream dan niet meer live is. Moet ik er maar net aan denken om weer op de live knop te drukkenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:26 schreef heywoodu het volgende:
Heb ik ook altijd. Valt mee te leven.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik heb nu juist een paar keer dat ik in een ander tabblad zit, dan later terug ga naar het eerste tabblad en die stream dan niet meer live is. Moet ik er maar net aan denken om weer op de live knop te drukken
Voorlopig zwemmen geworden. Vanmiddag wordt wel even lastig met Rugby Sevens en tijdrijden tegelijkertijdquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:16 schreef kilon het volgende:
[..]
Keuze zat
Redefine in OS / Competitieschema
Is ook weer geen enorme ramp. Maar als je denkt live te kijken en daardoor ook kijkt in het topic hier is dat toch wel onhandig.quote:
Sowieso is hier meelezen en posten best lastig op momenten. Ik zou er wat minder op kunnen focussenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Is ook weer geen enorme ramp. Maar als je denkt live te kijken en daardoor ook kijkt in het topic hier is dat toch wel onhandig.
Dat is ook wel lastig ja. Maar het maakt een deel van de sporten juist ook wel weer leuker erop (met tegelijkertijd meeposten).quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:21 schreef kilon het volgende:
[..]
Sowieso is hier meelezen en posten best lastig op momenten. Ik zou er wat minder op kunnen focussen
Klopt. Als het echt spannend wordt of sporten zijn die ik niet kan missen ligt de aandacht wel gewoon 100% op de sport.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is ook wel lastig ja. Maar het maakt een deel van de sporten juist ook wel weer leuker erop (met tegelijkertijd meeposten).
Bij mij ook. Waarbij ik sowieso ook maar van twee schermen gebruik maak. Televisie en daarnaast een laptop.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:24 schreef kilon het volgende:
[..]
Klopt. Als het echt spannend wordt of sporten zijn die ik niet kan missen ligt de aandacht wel gewoon 100% op de sport.
Ik hanteer ook wel het principe "less is more". In die zin dat ik inderdaad liever een of twee (max) dingen tegelijk kijk en die ook goed kan volgen, dan dat ik 4 of 5 schermpjes open zet en alles maar half volg. Ervaring van eerdere spelen ook.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:39 schreef Faraday01 het volgende:
Heb trouwens het voornemen zo veel als mogelijk maar 1 scherm te kijken. Les van eerdere OS dat ik niet rustig kijk met 5 schermen of zo.
Croissant!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
Bonjour!
Voulez vous couche avec moi?
Dat zou al veel schelen ja. En het afgelaste skateboarden wat volgens de app live bezig is. En notabene als hoofdkeuze staat.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze mogen bij Max.com wel de niet gespeelde tenniswedstrijden uit lijst weghalen hoor. Enorme vervuiling
Cloud seeding ook nog niet echt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:49 schreef Redefine het volgende:
De techniek staat nog niet echt op punt in Parijs.
De allblacks zijn al bezig voor P5quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:20 schreef kilon het volgende:
Nu is wel een goed moment om even te koken. Dan zitten we 7 uur klaar voor rugby.
Wel wat streams aan natuurlijk mocht er een leuk potje tussen zitten.
Jaquote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:50 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat we vinale zeggen ipv finale bedoel je?
Snap ikquote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:38 schreef kilon het volgende:
[..]
Die hangende balzak bleef maar door mijn hoofd spoken.
Oh dat is wel ruk zeg. Vandaag de dag wel een beetje doorgekomen?quote:Nee helaas veel pijn. Eens in de zoveel tijd krijg ik dat opeens snachts en dat duurt dan een paar uur. Soms zit er een half jaar tussen, soms 2 keer in een week en er is totaal geen logica in te vinden.
Het is maar goed dat het allemaal nog niet zo cruciaal is qua sport. En natuurlijk verder vandaag niks echt belsngrijks te doen dus kan op de bank blijven hangen, dan redden we het wel.
Ja hoorquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:09 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Snap ik
[..]
Oh dat is wel ruk zeg. Vandaag de dag wel een beetje doorgekomen?
Het mysterie van de kokers ontrafeld.quote:Meteen rees de vraag. Wat zit daar in? De officiële poster van de Olympische Spelen in Parijs, zo luidt het antwoord. Iets waar de Franse kunstenaar Ugo Gattoni naar verluidt 2.000 uur aan zou gespendeerd hebben. Op die poster: alle bekende monumenten van Parijs, zoals de Eiffeltoren en de Arc de Triomphe, maar ook de Seine waar gisteren de openingsceremonie op doorging. Gattoni heeft overigens ook een exemplaar ontwikkeld voor de Paralympische Spelen (28/08-08/09). Een extra aandenken dus, om eventueel boven het bed op te hangen.
Morgen 9:00 weer paraat aubquote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:29 schreef Slobeend het volgende:
Wat een dag jongens. Kan wel aan het infuus nu.
En aan het einde van de OS ben je helemaal gewend aan dit ritme en is het weer kut om het niet te hebben.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:29 schreef Slobeend het volgende:
Wat een dag jongens. Kan wel aan het infuus nu.
Dames nog en daarna moeten ze het stadion verbouwen voor atteletiekquote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:33 schreef Xylos het volgende:
Hoezo is dat rugby tournooi op de eerste dag al afgelopen?
Voor de echte fans is dit al de vierde dagquote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:33 schreef Xylos het volgende:
Hoezo is dat rugby tournooi op de eerste dag al afgelopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |