Ja, ik bedoelde 6 uur aldaar, sorry. Kon me herinneren dat het daar heel vroeg was.quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Gingen ze in Londen om 5u al zwemmen dan?
Ik vond 2016 ook wel prima eigenlijk. Gewoon elke nacht een uitgaansnacht. Maar die tijden zoals toen zullen we nooit meer krijgen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:56 schreef franklop het volgende:
Zonder te Nattekranten over tijdzones waren 2004, 2006, 2012 en 2014 perfect.
2018 ook, maar dat was omdat ik mee was gegaan in de tijdzones. 2021 ook soort van, toen hielp de kleine mij snachts op tijd wakker te zijn
Azië is nog wel redelijk te doen zonder mee te gaan met de tijdzones. Dat belachelijke zwemfinaleverhaal staat daar wel een beetje los van.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond 2016 ook wel prima eigenlijk. Gewoon elke nacht een uitgaansnacht. Maar die tijden zoals toen zullen we nooit meer krijgen.
Spelen in Azië vind ik per definitie kut vanwege zwemfinales in de ochtend
Brisbane wordt veel erger dan LA. Lekker om 17 uur slapen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Azië is nog wel redelijk te doen zonder mee te gaan met de tijdzones. Dat belachelijke zwemfinaleverhaal staat daar wel een beetje los van.
LA wordt verreweg de grootste uitdaging, dus ik geniet hier nog even van.
Ik doe de nuttige taken om 7 uur, maar wel irritant dat de winkels pas om 8 uur open gaan. Ik lig derhalve steeds om 8 uur voor de winkel.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:42 schreef kilon het volgende:
Wat wel jammer is van Spelen tijdens onze tijdzone, andere zaken als huis schoonmaken, koken, zelf naar buiten etc zitten het live sport kijken in de weg. Maar goed, daar moet je dan keuzes in maken. Dat was in 2021 en 2016 wel wat makkelijker zolang je niet altijd in de nacht ook op bleef.
LA is pakweg van 0:00 tot 12:00quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Brisbane wordt veel erger dan LA. Lekker om 17 uur slapen.
Nee jij. 8u LA tijd is 17u NLquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
LA is pakweg van 0:00 tot 12:00
Brisbane is van 17:00 tot 5:00
Je rekent de verkeerde kant op volgens mij
LA is 16:00 tot 07:00 ongeveerquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
LA is pakweg van 0:00 tot 12:00
Brisbane is van 17:00 tot 5:00
Je rekent de verkeerde kant op volgens mij
Mijn liefde voor de Spelen gaat toch iets minder verquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik doe de nuttige taken om 7 uur, maar wel irritant dat de winkels pas om 8 uur open gaan. Ik lig derhalve steeds om 8 uur voor de winkel.
Al besprokenquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:49 schreef franklop het volgende:
[..]
Nee jij. 8u LA tijd is 17u NL
#nattekrant
Ik had dit dus andersom in m'n hoofd zitten en moet je groot gelijk geven.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
LA is 16:00 tot 07:00 ongeveer
Brisbane 23:00 tot 14:00 ongeveer
Was in 2018 met de Spelen wel handig. Je had daar altijd een blok van minstens 1,5 uur waarin je nuttige dingen kon doen zonder sport (of enkel ijshockey). Dus boodschappen, schoonmaken en eventueel sporten paste daar prima inquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik doe de nuttige taken om 7 uur, maar wel irritant dat de winkels pas om 8 uur open gaan. Ik lig derhalve steeds om 8 uur voor de winkel.
In LA zijn alle grote finales dus sowieso in de nacht want dat is primetime VS.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
LA is 16:00 tot 07:00 ongeveer
Brisbane 23:00 tot 14:00 ongeveer
Als er niet zoveel boeiends is doe ik dat ook wel, extra makkelijk tegenwoordig met terugkijken. Maar te vaak is er geweldig leuke live sport. En Nederlanders sowieso live.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:58 schreef Hanca het volgende:
Ik zie niet in waarom je je zo zou laten leiden door wat er live is. Ik maak elke dag een eigen dagprogramma en dan zie ik dingen die 's morgens zijn geweest rustig om 17u 's middags als er dan even niet zo veel voor is. En vorige OS heb ik het klimmen, wat hier toch niet in het nieuws komt, compleet in de week na de Spelen gekeken.
Qua tijdzones heb ik dus het liefst dat alles 's nachts is, dan is het nog makkelijker een programma maken.
Dat is iets wat je snapt, of je snapt het niet. Er gaat heel veel charme van af als ik het zo zou doen als jij.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:58 schreef Hanca het volgende:
Ik zie niet in waarom je je zo zou laten leiden door wat er live is. Ik maak elke dag een eigen dagprogramma en dan zie ik dingen die 's morgens zijn geweest rustig om 17u 's middags als er dan even niet zo veel voor is. En vorige OS heb ik het klimmen, wat hier toch niet in het nieuws komt, compleet in de week na de Spelen gekeken.
Qua tijdzones heb ik dus het liefst dat alles 's nachts is, dan is het nog makkelijker een programma maken.
Oe dat is niet best. Ben je in Nederland ?quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:22 schreef Bezsen het volgende:
[..]
goedemorgen makker
Lig al 3 dagen in bed vanwege corona vriend
Het is gisteren al begonnen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:35 schreef Nattekat het volgende:
Nou, HBO is aangeschaft. Het kan beginnen
Dit. Kom maar op.quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:35 schreef Nattekat het volgende:
Nou, HBO is aangeschaft. Het kan beginnen
Vanavond nog ff een potje Ajax meepakken, laatste sport buiten de OS die ik de komende weken kijkquote:Op donderdag 25 juli 2024 12:31 schreef kilon het volgende:
Nou verder ga ik het vandaag maar wat rustig houden denk ik. Rugby kwartfinales vanavond maar verder nog even genieten van het weer buiten. Zaterdag is dat voorlopig voorbij.
Vraag, doen we hier aan spoilers of niet? Dan weet ik of ik dit topic op sommige momenten moet ontwijken.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:32 schreef Frutsel het volgende:
Moeizaam... maar winst is winst voor de handbaldames
Ajax en sport in één zin is wel een schijnbare tegenstelling.quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:05 schreef Szura het volgende:
[..]
Vanavond nog ff een potje Ajax meepakken, laatste sport buiten de OS die ik de komende weken kijk
Goede vraag... niet over nagedacht... sorry...quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vraag, doen we hier aan spoilers of niet? Dan weet ik of ik dit topic op sommige momenten moet ontwijken.
Geen probleem hoor, ik wist dit al, maar wilde wel even weten wat hier nu de policy voor is en of ik dit topic moet ontwijken als ik niets wil weten.quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Goede vraag... niet over nagedacht... sorry...
Maar dat is omdat ze die wedstrijd heel vroeg begonnen. Niet vanwege het tijdsverschilquote:Op donderdag 25 juli 2024 07:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Londen moest je volgens mij wel om 6 uur wakker zijn voor het openwaterzwemmen ofzo. Ik zeg 2006!
(Ik heb nog nooit een Zomerspelen meegemaakt die echt precies in onze tijdzone is)
Ik vind het een goeie vraag hoor, maar ik heb er gewoon niet bij stilgestaan. Wellicht dat @Nattekat en/of @heywoodu weten wat de standaard was/is ?quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Geen probleem hoor, ik wist dit al, maar wilde wel even weten wat hier nu de policy voor is en of ik dit topic moet ontwijken als ik niets wil weten.
In voorspelspeltopics etc wel sowieso gewoon spoilers natuurlijk en in sporttopics graag gewoon alleen over specifieke sport. Hier, ja, geen ideequote:Op donderdag 25 juli 2024 13:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Geen probleem hoor, ik wist dit al, maar wilde wel even weten wat hier nu de policy voor is en of ik dit topic moet ontwijken als ik niets wil weten.
Ik zou voorstellen om dit een plek te maken waar je vrij ontspannen kunt praten zonder zorgen om spoilers. Of nou ja, van voorgaande dagen moet wel kunnen denk ik, maar ik zou het bespreken van de sporten van vandaag lekker in de betreffende topics houdenquote:Op donderdag 25 juli 2024 14:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik vind het een goeie vraag hoor, maar ik heb er gewoon niet bij stilgestaan. Wellicht dat @:Nattekat en/of @:Heywoodu weten wat de standaard was/is ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Bepaalde afstanden waren wel vroeg. Als ik het me goed herinner vanwege Phelps. Weet nog wel dat ik mijn wekker vroeg had gezet voor VDH.quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Gingen ze in Londen om 5u al zwemmen dan?
Even teruggekeken. Marathon zwemmen was in Londen 13:00 onze tijd. Ik zie zo snel geen bijzonder vroege of late tijden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:50 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Bepaalde afstanden waren wel vroeg. Als ik het me goed herinner vanwege Phelps. Weet nog wel dat ik mijn wekker vroeg had gezet voor VDH.
VDH in Londenquote:Op donderdag 25 juli 2024 14:50 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Bepaalde afstanden waren wel vroeg. Als ik het me goed herinner vanwege Phelps. Weet nog wel dat ik mijn wekker vroeg had gezet voor VDH.
Dat was dan met VDH als co-commentator bij vdWeijden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 15:23 schreef kilon het volgende:
[..]
Even teruggekeken. Marathon zwemmen was in Londen 13:00 onze tijd. Ik zie zo snel geen bijzonder vroege of late tijden.
https://www.nytimes.com/interactive/projects/london2012/schedule en dan even de tijdzone aanpassen.
Dat was Peking 2008, niet in Londen 2012. Die wedstrijd was overigens wel in de nacht.quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat was dan met VDH als co-commentator bij vdWeijden.
Nu je het zegt, geen idee hoe ik dat heb bedachtquote:
Ik had toen m'n vakantie opgenomen en collega belde wat Pieter had gedaan.quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:51 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Nu je het zegt, geen idee hoe ik dat heb bedacht![]()
Ikquote:Op vrijdag 26 juli 2024 07:53 schreef PippenScottie het volgende:
Welke hardcore fan gaat vanochtend naar de schiettraining kijken?
Ik weet niet helemaal of je dit bedoeld, maar hier staan alle officiële documenten per sport.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:16 schreef heywoodu het volgende:
Hebben we eigenlijk al een degelijke pagina met uitslagen en schema's enzo (het liefst officieel, dus ook met de documenten met startlijsten en dergelijken)? Ik kom nog niet verder dan deze pure matigheid:
https://olympics.com/en/paris-2024/schedule/27-july
In 1976 ging Montreol al failliet. Galgary is de wonden nog aan het likken etc......quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hoi
Is heel dat Olympische Spelen niet een beetje een aflopende zaak eigenlijk? Iedereen mijdt Parijs, KLM miljoenen schade, lokale middenstand verkoopt niks want de hele stad zit dicht, honderdduizenden kaartjes onverkocht. Moeten we er niet gewoon een keer mee stoppen of zo?
Op zichzelf niet, maar ik denk wel dat er een moment gaat komen dat er geroteerd gaat worden tussen maximaal 4-5 steden.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hoi
Is heel dat Olympische Spelen niet een beetje een aflopende zaak eigenlijk? Iedereen mijdt Parijs, KLM miljoenen schade, lokale middenstand verkoopt niks want de hele stad zit dicht, honderdduizenden kaartjes onverkocht. Moeten we er niet gewoon een keer mee stoppen of zo?
Ik hoopte juist op nog meer sporten en nog twee weken langerquote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:02 schreef Slobeend het volgende:
Het zou voor iedereen een stuk beter zijn als de Spelen flink afschaald worden ipv groter en meer. Toch nauwelijks meer te doen zo.
Of organisatie door meerdere landen, zoals je nu ook vaker bij het WK voetbal ziet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op zichzelf niet, maar ik denk wel dat er een moment gaat komen dat er geroteerd gaat worden tussen maximaal 4-5 steden.
Weekje langer zou geen gek idee zijn, geeft iets meer lucht om meer te zien.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik hoopte juist op nog meer sporten en nog twee weken langer
Te beginnen met het uitsluiten van jurysporten.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:02 schreef Slobeend het volgende:
Het zou voor iedereen een stuk beter zijn als de Spelen flink afschaald worden ipv groter en meer. Toch nauwelijks meer te doen zo.
En vecht"sporten".quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Te beginnen met het uitsluiten van jurysporten.
Vooral wat je leuk vindt, denk ik. Voor het vlaggetje vooral het roeien komende week.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:20 schreef Fretwork het volgende:
Komende week nog op vakantie, waarvoor moet ik, buiten de mountainbikewedstrijden, echt klaarzitten?
Toch een goeie keuze om met de auto te gaanquote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:19 schreef franklop het volgende:
Hoop dat de FOK-OS gangers niet teveel last hebben van de treinissues
Dan gaat het idee van alle sporten bij elkaar wel verloren. Maar aan de andere kant lees je dat steeds meer sporters niet meer in het Olympisch dorp zitten dus dan maakt het ook weer minder uit.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Of organisatie door meerdere landen, zoals je nu ook vaker bij het WK voetbal ziet.
Het surfen is nu ook al op fucking Tahiti. Veel verder weg kan sowieso niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:51 schreef kilon het volgende:
Dan gaat het idee van alle sporten bij elkaar wel verloren.
Meer sporten en 4 ipv 2 weken. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je miljarden steekt in een evenement en het heeft niet eens de duur van een Tour de France. 3 weken zou echt het minimum moeten zijn, kun je wat minder sporten tegelijk doen (wie verzint bijvoorbeeld om baanwielrennen tijdens atletiek te doen?).quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:02 schreef Slobeend het volgende:
Nee, niet meer sportenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Meer sporten en 4 ipv 2 weken. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je miljarden steekt in een evenement en het heeft niet eens de duur van een Tour de France. 3 weken zou echt het minimum moeten zijn, kun je wat minder sporten tegelijk doen (wie verzint bijvoorbeeld om baanwielrennen tijdens atletiek te doen?).
Meer spreiding in tijd zorgt ook voor meer unieke bezoekers en dus meer kans om allerlei prullaria te verkopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |