abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213997797
Velen stellen zich hier vragen bij, ook buiten Nederland.

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

Ik doel niet per se op de strepen, maar vraag me af of iemand een dag een blauwe hemel heeft gezien sinds september vorig jaar.

----------

Inmiddels deel 3, en alweer twee maanden verstreken sinds de eerste thread. Het is buiten grijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 23-06-2024 14:21:51 ]
pi_213997828
volgende week 28 graden :') en ts komt met dit topic aankakken :')
pi_213997839
Deze nog even mee naar hier:

Regen, regen, regen: klimaatverandering of geo-engineering?

De non-stop regen, met slechts heel af en toe een paar droge dagen, duurt nu bijna al een jaar rond. Veel mensen lijken het te zijn vergeten, maar zoals we dit jaar geen lente hebben gehad, zo hadden we vorig jaar een lang, koud en nat voorjaar, een snikhete gortdroge maand mei, geen zomer en daarna vrijwel alle dagen regen. Want de hondsdagen begonnen al eind juni 2023 en zijn eigenlijk sindsdien niet meer verdwenen. De sproeier blijft maar aan.

De hoeveelheid regen die in een jaar tijd is gevallen, is hallucinerend. Voor bijna iedereen is het alle dagen herfstweer vervelend, maar voor mij als natuurboer in streekgranen is het zelfs onze business-case, onze bier- en broodzaak! Vorige zomer verloren we bijna de helft van onze oogst. Als de regen de hele zomer aanhoudt, dan verliezen we mogelijk alle oogst. En dat zal voor heel veel voedselproductie gelden in Nederland en Noordwest-Europa, want het is vooral dit deel van ons continent dat verregent, inclusief de graanvelden in Duitsland en Frankrijk. Onze akkerbodems zijn leeggespoeld, alle mineralen, nutrinten en voedingsstoffen voor onze gewassen zijn weggespoeld. Calcium? Weg. Zink? Opgelost. In de Betuwe ken ik een kersenbongerd waar de boomwortels zijn weggerot. De eerste vier jaar geen kersen meer uit deze boomgaard.

Geo-engineering

In een uitzending van Ongehoord durfde ik enige weken geleden al openlijk de vraag te stellen of alle regen wel samenhangt met klimaatverandering. Waarom zou het geen bewuste of onbewuste weer-manipulatie kunnen zijn, misschien wel heimelijke geo-engineering? Het valt me op dat meer en meer mensen die vraag ook openlijk durven te stellen. De aanwijzingen voor weermanipulatie stapelen zich immers op en in een enkel geval zijn er zelfs al feiten die de vraag niet alleen legitimeren, maar indringend maken. Want waarom stelden al drie (!) Amerikaanse staten een verbod in tegen chemtrails?

Bekijk vooral de het slotdeel van de laatste uitzending van Ad Verbrugge bij De Nieuwe Wereld waarin Club van Rome-lid Wouter van Dieren het openlijk heeft over zijn project om de aarde met twee graden af te koelen door de zon af te schermen middels het creren van ‘witte wolken’. Het opmerkelijke is dat Van Dieren meteen zegt dat er ook ongewenste neveneffecten kunnen zijn waar we dan wel heel goed naar moeten kijken. Voor mij was het alsof ik het in Keulen hoorde donderen. De zon afschermen? Wat denk je dat dat doet met onze voedselproductie? Met onze graanteelt? En met de aanmaak van onze eigen zo belangrijke vitamine D? De zon is licht, de zon is leven. Gaat de klimaatpsychose ertoe leiden dat mensen met naam en faam en geld en invloed doodleuk voor God denken te kunnen spelen, heimelijk dan wel openlijk? Zonder brede maatschappelijke en politieke discussie over nut, noodzaak en gevaar?

Windparken

Na de uitzending van Ongehoord rolde er veel informatie mijn mailbox in. In november 2022 kwam onze eigen KNMI met een studie waaruit al bleek dat ‘windparken het weer benvloeden’. Zo is de wind in de buurt van windparken afgenomen en zijn ook de temperatuur en luchtvochtigheid veranderd. En al zou het effect van windparken op het weer plaatselijk zijn, de effecten zijn in ‘bepaalde weersituaties op grote afstand van het windpark nog merkbaar’, aldus ons KNMI dat windparken zelfs “atmosfeer-mixers” noemt:

“Draaiende rotorbladen van een windturbine zetten bewegingsenergie van de wind om in elektriciteit. Hierdoor neemt de wind achter de windturbine af. Bovendien mixen de rotorbladen de luchtlagen en maken ze wervels (turbulentie) waardoor vocht en warmte in de lucht beter doormengen. Dat kan ervoor zorgen dat wolken oplossen of vormen. Kortom: het weer verandert door windturbines, maar de vraag is hoe en hoeveel.” U leest het goed, deze tekst is gewoon van de site van het KNMI geplukt.

In de passages daarna meldt het weerinstituut dat er ook nog eens steeds meer en steeds grotere windparken komen. “Op de hele Noordzee stond in 2020 19 gigawatt aan genstalleerd vermogen. In 2050 is dat naar verwachting ongeveer tien keer zoveel!” U leest het goed en ook het uitroepteken is van het KNMI zelf.

Wilhelm Reich

Het bizarre is dat er voor de bouw van de windparken nauwelijks tot geen onderzoek is geweest naar de neveneffecten. Vroeger kon je voor de aanleg van een fietspad al niet zonder een milieueffectrapportage (mer), terwijl dat nooit is gevraagd voor de windmolens op zee en land. De negatieve effecten zijn overigens al even hallucinerend als de vele regenval dat is. Het verwoestende effect op de zeebodem en onze visgronden, maar ook voor vogels en grienden, is onvoorstelbaar. En onherstelbaar. Niet alleen de draaiende wieken en alle bekabeling en diesel zijn vernietigend, ook het omwoelen van de bodems maakt van de Noordzee een desolaat industriepark. En de gekte houdt doodleuk aan.

Van de Indepen-eindredactrice kreeg ik afgelopen zondag de antieke videoclip toegestuurd van Kate Bush, Cloudbusting, waarmee zij het aangrijpende verhaal van regenmachine-maker Wilhelm Reich (1879-1957) en zijn jonge zoon in beeld bracht, door Kate Bush zelf en Donald Sutherland gespeeld. Tot drie keer toe probeerde ik afgelopen zondag heel even buiten in de tuin te zitten, tot drie keer toe vergeefs. Tijdens het kijken naar de clip belandde ik zelf in de regen. De video greep me bij de keel, het verhaal van de gearresteerde Reich kennende. Bekijk hem tot het eind en lees deze Wikipedia lemma, of veel beter nog de ongekend lucide columns van Laura Slot over Reich.

TU Delft

De telefoontjes die ik na de Ongehoord-uitzending met een paar experts had, maakten haast dat ik onder de kop van dit artikel ‘deel 1’ zette. Zoals altijd zijn er mensen geweest die een dossier over heimelijke weermanipulatie bouwden en die waarschuwden, maar die murw zijn geslagen want iedereen verklaarde deze vorsers voor gek, als wappies avant la lettre.

Op alternatieve kanalen en op LinkedIn figureerde dit weekeinde ook een klein deel van een filmreportage waarin de stem van David Attenborough is te horen bij een bezoek aan onze Nederlandse TU Delft waar wetenschappers openlijk spreken over de technische mogelijkheid om met windmolens regenwolken te maken! Op LinkedIn kwamen foto’s (helaas zonder bronvermelding) voorbij van wolken producerende windmolens op zee. Zou het zo simpel zijn? Zijn het niet eens contrials (door de luchtvaart veroorzaakte waterdamp) of zelfs chemtrails (vliegtuigen die bewust metalen in de lucht brengen) ten bate van ‘cloud-seeding, maar zijn het onze windmolens die ons nu al een jaar in de zeik zetten? Of beiden? Op de site Interessante tijden van Rypke Zeilmaker is inmiddels ook het nodige over weermanipulatie te vinden, en eveneens verwijzend naar officile bronnen.

In de Eerste Kamer stelde BBB-Statenlid Eric Kemperman al vragen over de wereldwijde benvloeding van onze atmosfeer. “We noemen dat geo-engineering, chemtrails, cloudbusting of varianten op dit thema. Kijk maar eens naar boven als u weer een blauwe lucht ziet met een bijzonder geometrisch patroon aan vliegtuigstrepen. Je kan er op z’n minst vragen over stellen aan de verantwoordelijke minister voor luchtkwaliteit.”

Wat is waarheid? Wie scheidt het kaf van het koren? Het zijn voorlopig vooral vragen die gesteld moeten worden, daar waar iedere goede onderzoeksjournalistiek mee begint, vragen en scenario’s. Was er nog maar een soort scherpe, onafhankelijke in plaats van een op links verdwaalde Zembla om dit uit te vorsen. Want ik ben geen researchjournalist meer, maar een natuurboer die zijn nering dreigt te verliezen als gevolg van het kolere weer. Wel kan ik als boernalist tenminste proberen dit thema op de agenda te krijgen.

Onderzoeksjournalistiek

Wellicht is er een Indepen- of zelfs een multi-upstream mediateam te vormen dat de onderzoeksjournalistiek met hulp van financiers (sponsors, donateurs, filantropen) in dit land weer een beetje wakker kust? En hopelijk hervinden we dan zielsgenoten in instanties die nog wel over onze (voedsel)zekerheid en onze volksgezondheid en veiligheid willen waken, instanties met de bevoegdheid tot invallen, arrestaties en inbeslagname. Want hoe goed onderzoeksjournalisten vroeger ook waren, ook toen hadden wij die bevoegdheid niet en mocht je hopen dat een onthullend artikel tot dergelijke politie- en justitieacties leidde. Helaas zijn beiden uitgehold, zowel de onderzoeksjournalistiek als overheidsinstanties. Maar ja, je moet ergens (opnieuw) beginnen.

Vele links in link:
https://indepen.eu/regen-(...)-of-geo-engineering/
pi_213997842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 15:52 schreef bonanza8 het volgende:
Kom volgende week maar terug dan. :')
pi_213997866
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 15:52 schreef bonanza8 het volgende:
En dan wordt het global warming topic weer afgestoft. The end is near!
pi_213997975
-Normaal reageren lijkt me meer op de plaats-

[ Bericht 84% gewijzigd door loveyoulongtime op 21-06-2024 20:31:37 ]
pi_213998005
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 15:59 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
En maandag, dinsdag, woensdag? Lekker selectief weer om het maar in je eigen straatje te laten passen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213998111
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 15:59 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
Is een dag met max van 21 graden + regen in juli tegenwoordig al een 8 waard? :')
pindazakje
pi_213998145

Knmi, rivm etc etc.. allemaal leugenaars.
pi_213998664
Ja hier regent het door weer manipulatie en Griekenland fikt tot in de kern af...
pi_213998751
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:

En maandag, dinsdag, woensdag? Lekker selectief weer om het maar in je eigen straatje te laten passen.
Zie je maandag!
pi_213999699
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:18 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Geoengineering gaan ze vast inzetten om zogenaamd het klimaat te redden, daar worden we langzaam voor rijp gemaakt zodat we dat normaal gaan vinden.
pi_213999759
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 18:17 schreef controlaltendelete het volgende:

[..]
Engineering gaan ze vast inzetten om zogenaamd het klimaat te redden, daar worden we langzaam voor rijp gemaakt zodat we dat normaal gaan vinden.
Ja ze zijn het aan het normaliseren , als je het 2 jaar terug had over geoengineering/cloudseeding etc werd je weggezet als wappie.. nu geven ze openlijk toe dat het gebeurd. Met als excuus ´het klimaat te redden´ het klimaat wat ze zelf om zeep proberen te helpen ;(
pi_213999818
De lucht zag er tijdens corona wel beter uit.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_213999960
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 18:22 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Ja ze zijn het aan het normaliseren , als je het 2 jaar terug had over geoengineering/cloudseeding etc werd je weggezet als wappie.. nu geven ze openlijk toe dat het gebeurd. Met als excuus ´het klimaat te redden´ het klimaat wat ze zelf om zeep proberen te helpen ;(
Wappies zijn snappies :D
pi_214000014
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 18:38 schreef controlaltendelete het volgende:

[..]
Wappies zijn snappies :D
Snappie :7

Proud to be a wappie
  vrijdag 21 juni 2024 @ 20:33:50 #18
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_214001590
Aangezien dit een nieuw topic is, nogmaals de opmerking. Val geen mede users persoonlijk aan omdat ze een andere mening hebben dat jij hebt. Laat iedereen in zijn waarde en ga er gewoon op in. Geen one liners om iemand proberen belachelijk te maken.
Lach met een schone bips
pi_214003259
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:18 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ik ken iemand die bij het knmi heeft gewerkt en dit kan beamen, dat ze geen zuivere koffie zijn.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_214003335
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 21:39 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
ik ken iemand die bij het knmi heeft gewerkt en dit kan beamen, dat ze geen zuivere koffie zijn.
Die kan zich beter stil houden voordat ze zijn leven kapot maken
pi_214003556
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_214005645
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 21:39 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Ongetwijfeld.
Conscience do cost.
pi_214016506
Overmatige neerslag Zwitserland:

twitter
pi_214017143
nm

[ Bericht 52% gewijzigd door koosbasterd op 22-06-2024 23:10:03 ]
pi_214017588
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 22:31 schreef Za het volgende:
Overmatige neerslag Zwitserland:

[ x ]
Lekker dan, er is dus toch overmatige neerslag..
Natuurlijk of manmade?
Laatste is technisch mogelijk, maar dat is nog geen bewijs.

Als het manmade is, wat is dan het doel? Boeren saboteren (uitvergroot door de media) zodat er minder obrengst is en UA bij de EU een must wordt?

[ Bericht 5% gewijzigd door Alarmonoff op 23-06-2024 00:29:07 ]
pi_214018863
Jeetje wat een grijze treurnis weer buiten :W
pi_214019213
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 23:56 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]

Als het manmade is, wat is dan het doel? Boeren saboteren (uitvergroot door de media) zodat er minder obrengst is en UA bij de EU een must wordt?
Het zou idd eens leuk zijn als het over deze vragen ging, ipv steeds maar weerberichten te posten.
Цой жив
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 10:23:03 #28
426493 crew  PippenScottie
pi_214019233
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze hebben door dat het complot is ontmaskerd op Fok en laten nu een paar dagen de zon toe. Maar wedden dat later dit jaar de grijze luchten weer terugkomen?
My friends all drive horses
pi_214019904
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Streep vrij Jordi?

twitter
pi_214020114
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 11:38 schreef Za het volgende:

[..]
Streep vrij Jordi?

[ x ]
Ah nu gaat het ineens over zogenaamde chemtrails.. je topic gaat toch over de aanhoudende “grijze hemel” in ons land? Vermoeiend dat verplaatsen van de doelpalen iedere keer.
pi_214020244
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:

Ah nu gaat het ineens over zogenaamde chemtrails.. je topic gaat toch over de aanhoudende “grijze hemel” in ons land? Vermoeiend dat verplaatsen van de doelpalen iedere keer.
Zie hier hoe om 11.40 opeens vanuit het niets wolken onstaan boven NH:

Hier de beelden:
https://www.weerplaza.nl/(...)400/regen-en-wolken/
pi_214020246
quote:

[..]
Het is de afgelopen maanden sinds oktober 2023 erg nat en somber geweest, daar doet vandaag niks vanaf. Maar Za heeft het in haar OP bewust of onbewust erg overdreven 'elke dag grijs' 'geen enkele dag met strakblauwe lucht'. Veel trappen er met beide benen in door de discussie daar over te laten gaan. Nu lijkt het of het punt is of het wel of niet bewolkt is en lijkt het haast of een bewolkte dag het gelijk van Za betekent. Terwijl het punt eigenlijk is of dit weer het gevolg is van manipulatie. En dat wordt juist de hele tijd vermeden.
Цой жив
pi_214020259
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:07 schreef Za het volgende:

[..]
Zie hier hoe om 11.45 opeens vanuit het niets wolken onstaan boven NH:

[ afbeelding ]

Hier de beelden:
https://www.weerplaza.nl/(...)400/regen-en-wolken/
Uit het niets.... Uit condenserende waterdamp natuurlijk. Hoe ontstaan wolken anders?
Maar er zit nog steeds veel vocht in de lucht, dus het is logisch dat we vandaag niet de hele dag strakblauwe lucht hebben, dat is ook niet voorspeld.
Цой жив
pi_214020309
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:09 schreef Zwoerd het volgende:

Uit het niets.... Uit condenserende waterdamp natuurlijk. Hoe ontstaan wolken anders?
Uit windmolenparken.
pi_214020325
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:07 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Het is erg onbeleefd over een user te reppen tegen een andere user in aanwezigheid van betreffende user.
pi_214020337
quote:

Beide, bekijk de OP nog maar eens.
Er schijnt volgens sommigen een relatie bestaan tussen die twee.

Zie je al strepen Jordi?
pi_214020361
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:13 schreef Za het volgende:

[..]
Uit windmolenparken.
Ben je serieus?
Цой жив
  zondag 23 juni 2024 @ 12:22:18 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214020377
10 april 2024 16.33 uur

9 mei 2024 16.57 uur:

7 juni 2024 20.31 uur:

Allemaal in Nederland, later op de dag, strakblauwe hemel.
Eigen foto's, dus waar ik op dat moment was.
Geen enkele foto genomen als "bewijs" voor permanent grijze dagen, want gewoon uit mijn fotogalerij geplukt.
Allemaal met een andere reden gemaakt.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214020458
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:20 schreef Zwoerd het volgende:

Ben je serieus?
Het KNMI is serieus:

Bovendien mixen de rotorbladen de luchtlagen en maken ze wervels (turbulentie) waardoor vocht en warmte in de lucht beter doormengen. Dat kan ervoor zorgen dat wolken oplossen of vormen. Kortom: het weer verandert door windturbines, maar de vraag is hoe en hoeveel.

https://www.knmi.nl/over-(...)r#:~:text=Windparken
pi_214020465
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:15 schreef Za het volgende:

[..]
Het is erg onbeleefd over een user te reppen tegen een andere user in aanwezigheid van betreffende user.
Ik rep tegen iedereen die het punt lijkt te missen. Ik weet dat je hier bent, je mag gewoon inhoudelijk op mijn post reageren.
Цой жив
pi_214020521
Inmiddels is het nergens meer strakblauw:

pi_214020577
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:31 schreef Zwoerd het volgende:

Ik rep tegen iedereen die het punt lijkt te missen. Ik weet dat je hier bent, je mag gewoon inhoudelijk op mijn post reageren.
De OP spreekt voor zich, en je rept over mij, maar gaat niet inhoudelijk in op het punt waarvan je zegt dat het wordt vermeden.
  zondag 23 juni 2024 @ 12:46:08 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214020585
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:38 schreef Za het volgende:
Inmiddels is het nergens meer strakblauw:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Maar enkel strakblauw is nooit voorspeld voor vandaag
https://www.weerplaza.nl/(...)ands&element=ttcloud
pi_214020601
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:22 schreef Leandra het volgende:
10 april 2024 16.33 uur
[ afbeelding ]
9 mei 2024 16.57 uur:
[ afbeelding ]
7 juni 2024 20.31 uur:
[ afbeelding ]

Allemaal in Nederland, later op de dag, strakblauwe hemel.
Eigen foto's, dus waar ik op dat moment was.
Geen enkele foto genomen als "bewijs" voor permanent grijze dagen, want gewoon uit mijn fotogalerij geplukt.
Allemaal met een andere reden gemaakt.
Mischien kun je beelden maken van vandaag? Op verschillende tijdstippen? BVD
pi_214020608
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:46 schreef Momo het volgende:

Maar enkel strakblauw is nooit voorspeld voor vandaag
https://www.weerplaza.nl/(...)ands&element=ttcloud
Op het weer kaartje is geen wolkje te zien, kijk eens een paar posts terug.

Of:

[ Bericht 10% gewijzigd door Za op 23-06-2024 12:54:02 ]
  zondag 23 juni 2024 @ 12:51:30 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214020633
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:48 schreef Za het volgende:

[..]
Op het weer kaartje is geen wolkje te zien, kijk eens een paar posts terug.
Wat bedoel je met een weerkaartje dat zonnetje als graphic van weeronline? Ik plaats hier letterlijk de output van het Harmonie model wat veel bedrijfjes als weeronline en weerplaza gebruiken voor hun apps.

-edit- ok je bedoeld dus echt plaatjes op weeronline

[ Bericht 4% gewijzigd door Momo op 23-06-2024 13:00:17 ]
pi_214020763
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:51 schreef Momo het volgende:

Wat bedoel je met een weerkaartje dat zonnetje als graphic van weeronline? Ik plaats hier letterlijk de output van het Harmonie model wat veel bedrijfjes als weeronline en weerplaza gebruiken voor hun apps.
Een aantal mensen hebben online beelden gedeeld van vanochtend. Strakblauw. Daarna het verschijnen van strepen, gevolgd door een grijze sluier.

Imo is de voorspelling nooit strakblauw, maar zwaar bewolkt, bewolkt, licht bewolkt, onbewolkt.

Een stralende middag is over het algemeen niet grijs.
pi_214020771
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:30 schreef Za het volgende:

[..]
Het KNMI is serieus:

Bovendien mixen de rotorbladen de luchtlagen en maken ze wervels (turbulentie) waardoor vocht en warmte in de lucht beter doormengen. Dat kan ervoor zorgen dat wolken oplossen of vormen. Kortom: het weer verandert door windturbines, maar de vraag is hoe en hoeveel.

https://www.knmi.nl/over-(...)r#:~:text=Windparken
De wolken die we nu boven Nederland zien komen niet uit windmolenparken. Maar je bent het punt weer aan het vermijden: het is niet vreemd dat wolken 'uit het niets' ontstaan. Als waterdamp condenseert ontstaan er wolken, ook in Nederland, niet elke wolk komt hierheen gedreven.
Цой жив
pi_214020816
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:45 schreef Za het volgende:

[..]
De OP spreekt voor zich, en je rept over mij, maar gaat niet inhoudelijk in op het punt waarvan je zegt dat het wordt vermeden.
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2024 10:20 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het zou idd eens leuk zijn als het over deze vragen ging, ipv steeds maar weerberichten te posten.
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:07 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Terwijl het punt eigenlijk is of dit weer het gevolg is van manipulatie. En dat wordt juist de hele tijd vermeden.
Цой жив
  zondag 23 juni 2024 @ 13:08:15 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214020819
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:01 schreef Za het volgende:

[..]
Een aantal mensen hebben online beelden gedeeld van vanochtend. Strakblauw. Daarna het verschijnen van strepen, gevolgd door een grijze sluier.

Imo is de voorspelling nooit strakblauw, maar zwaar bewolkt, bewolkt, licht bewolkt, onbewolkt.

Een stralende middag is over het algemeen niet grijs.
Een condensspoor uit een vliegtuig is toch niks raar aan? Die zie je best vaak, ook vroeger. Moet je eens zien hoe druk Nederland is op Flightradar24. Of er een streep ontstaat hangt af van onder andere hoeveel vocht in de lucht.
pi_214020829
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:02 schreef Zwoerd het volgende:

Als waterdamp condenseert ontstaan er wolken, ook in Nederland, niet elke wolk komt hierheen gedreven.
Dit soort wolken? :

twitter
pi_214020877
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:09 schreef Za het volgende:

[..]
Dit soort wolken? :

[ x ]
Ja ook dat is waterdamp dat condenseert.
Цой жив
pi_214020878
quote:

[..]
Dit soort wolken? :

[ x ]
Hoge sluierbewolking is inderdaad ook het gevolg van verdamping. De aarde warmt op gedurende de dag. Maar goed het is allemaal een complot ofzo om ja, waarom eigenlijk? :')
pi_214020908
quote:

[..]
Dit soort wolken? :

[ x ]
Was hier in de vroege ochtend ook al te zien. Vast piekuur op de vliegvelden :z

pi_214020931
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:15 schreef Jor_Dii het volgende:

Hoge sluierbewolking is inderdaad ook het gevolg van verdamping. De aarde warmt op gedurende de dag. Maar goed het is allemaal een complot ofzo om ja, waarom eigenlijk? :')
Om de aarde te redden. Luister maar naar de mannen van de TU delft.

twitter

Wanneer dit project slaagt kunnen we het overal slijten. Net als onze glastuinbouw.
pi_214020951
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:20 schreef controlaltendelete het volgende:

[..]
Was hier in de vroege ochtend ook al te zien. Vast piekuur op de vliegvelden :z

[ afbeelding ]
Nederland, een land met een echt zeeklimaat en ook nog eens enorm dichtbevolkt met zeer veel vliegverkeer. Als je niet tegen vliegtuigstrepen kunt is dit toch wel n van de slechtste landen om te wonen.
Цой жив
pi_214020952
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:15 schreef Zwoerd het volgende:

Ja ook dat is waterdamp dat condenseert.
Apart, komt het ook voor in bv de vorm van sterrenbeelden? Of matige dieren zoals buffels?
pi_214020968
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:23 schreef Za het volgende:

[..]

[ x ]

Wanneer dit project slaagt kunnen we het overal slijten. Net als onze glastuinbouw.
Zelden zoiets ontstellends doms gelezen/gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 23-06-2024 13:34:21 ]
pi_214020976
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:23 schreef Za het volgende:

[..]

[ x ]

Ja, maar dit is dus niet iets wat gebeurt bij de windmolenparken in de Noordzee. Prima om er over te speculeren in dit subforum, maar doe niet alsof er toegeven wordt dat het op dit moment gebeurt, zoals sommigen hier beweren.
Цой жив
pi_214020979
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:25 schreef Za het volgende:

[..]
Apart, komt het ook voor in bv de vorm van sterrenbeelden? Of matige dieren zoals buffels?
Deze volg ik niet.
Цой жив
  zondag 23 juni 2024 @ 13:29:52 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214020985
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:47 schreef Za het volgende:

[..]
Mischien kun je beelden maken van vandaag? Op verschillende tijdstippen? BVD
Nee?
Jij stelt dat er al 9 maanden geen blauwe luchten zijn, ik lever het bewijs dat je stelling niet klopt.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214021017
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee?
Jij stelt dat er al 9 maanden geen blauwe luchten zijn, ik lever het bewijs dat je stelling niet klopt.
Dat bewijs zegt niets blijkbaar, want het past niet in het straatje van Za.
pi_214021027
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:29 schreef Leandra het volgende:

Nee?
De OP is van 3 april, jouw fotos van daarna. Genomen op verschillende dagen, verschillende tijdstippen, verschillende maanden.

Dat het af en toe blauw is, is bekend, vooral deze maand zouden we dat verwacht mogen hebben.
pi_214021058
Waarom ligt iedereen niet op het strand btw?

Tot later vrienden! 🏖️
  zondag 23 juni 2024 @ 13:42:45 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214021072
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:36 schreef Za het volgende:

[..]
De OP is van 3 april, jouw fotos van daarna. Genomen op verschillende dagen, verschillende tijdstippen, verschillende maanden.

Dat het af en toe blauw is, is bekend, vooral deze maand zouden we dat verwacht mogen hebben.
Ik zie een topic van 21 juni...
Als het op 3 april al 9 maanden bewolkt zou zijn heb jij kennelijk een heel andere zomer gehad dan ik.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214021131
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:25 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Nederland, een land met een echt zeeklimaat en ook nog eens enorm dichtbevolkt met zeer veel vliegverkeer. Als je niet tegen vliegtuigstrepen kunt is dit toch wel n van de slechtste landen om te wonen.
Fijn dat voor jou daarmee de kous af. is. 8-)
pi_214021215
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:42 schreef Leandra het volgende:

Ik zie een topic van 21 juni...
Als het op 3 april al 9 maanden bewolkt zou zijn heb jij kennelijk een heel andere zomer gehad dan ik.
Je zit in deel 3.
Er staat nu 9 maanden omdat anders de bewering sinds begin september niet overeenkomt met 7 maanden. Plus er staat een toevoeging in de OP, inmiddels twee maanden sinds de eerste thread etc. BNW / Al 7 maanden elke dag een grijze hemel
En nog is het onduidelijk.

Ga naar de beach Leandra! 🥵⛱️
  zondag 23 juni 2024 @ 14:09:37 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214021293
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 14:00 schreef Za het volgende:

[..]
Je zit in deel 3.
Er staat nu 9 maanden omdat anders de bewering sinds begin september niet overeenkomt met 7 maanden. Plus er staat een toevoeging in de OP, inmiddels twee maanden sinds de eerste thread etc. BNW / Al 7 maanden elke dag een grijze hemel
En nog is het onduidelijk.

Ga naar de beach Leandra! 🥵⛱️
Oh, die 9 maanden gaat dus wel over de begindatum van dit topic, zijnde 21 juni, maar dat ik dan het topic benader als zijnde een topic van 21 juni terwijl er ook geen sprake van een koppeling aan een vorig deel is ligt aan mij?
Wel ja....

En nee, ik ga niet naar het strand, ik zal daar gek wezen, beetje verbranden 8)7
Volgens de volledige TT, die ik nu wel kan zien en eerder mobiel niet, zit ik overigens in deel 2 en niet in deel 3..... misschien de OP wat duidelijker maken als een deel van de OP en de TT wel aangepast zijn naar het starten van dit topic en een ander deel kennelijk uit een vorig topic komt, zonder dat er een link naar dat topic is.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214024526
Een en al strak blauw hier.
Conscience do cost.
  zondag 23 juni 2024 @ 18:30:39 #70
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_214024564
quote:
8s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:26 schreef ems. het volgende:
Hier niet, oosten van NL
Lach met een schone bips
pi_214025496
quote:
8s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:26 schreef ems. het volgende:
Goed dat je het even meldt,, zo zie je maar hoe zeldzaam dat tegenwoordig is.
pi_214029526
Ach, zometeen is het weer flink zonnig een tijd en dan is dat ook weer een klimaat complot. Alles om maar te kunnen janken.
Conscience do cost.
pi_214030511
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:03 schreef Za het volgende:

[..]
Zie je maandag!
ZON en strakblauw! *O*
pi_214030686
Net alsof eens een paar dagen zon is dit een bewijs is dat er geen weermanipulatie/geoengineering bestaat, dat het onzin is. Weermanipulatie wil niet zeggen dat het altijd regent. Desalniettemin geniet ervan zolang het duurt.
pi_214030768
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:18 schreef controlaltendelete het volgende:
Net alsof eens een paar dagen zon is dit een bewijs is dat er geen weermanipulatie/geoengineering bestaat, dat het onzin is. Weermanipulatie wil niet zeggen dat het altijd regent. Desalniettemin geniet ervan zolang het duurt.
Uit de OP:

quote:
Ik doel niet per se op de strepen, maar vraag me af of iemand een dag een blauwe hemel heeft gezien sinds september vorig jaar.
pi_214031008
quote:
Dit emotionele verhaal werkt natuurlijk twee kanten op. Een paar wolkjes maakt nog niet dat men het (wederom) op je heeft voorzien.
Conscience do cost.
pi_214033501
quote:
Net alsof eens een paar dagen zon is dit een bewijs is dat er geen weermanipulatie/geoengineering bestaat, dat het onzin is. Weermanipulatie wil niet zeggen dat het altijd regent.
Nee klopt, maar het zou ook wel leuk zijn als men eens daadwerkelijk met bewijs komt voor weermanipulatie ipv weerberichten te posten als het slecht weer is of foto's van vliegtuigstrepen.
Цой жив
pi_214033538
pi_214033619
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:

ZON en strakblauw! *O*
Lekker Jordi, neem het ervan.⛱️
  maandag 24 juni 2024 @ 16:36:24 #80
33189 RM-rf
1/998001
pi_214033807
quote:
Er is dit hele topic nog geen ENIG bewijs aangebracht dat er sprake is van "Weermanipulatie" als het regent, bewolkt is of juist zonnig is...
Niet eens veel duidelijkheid geschapen _wie_ daar een belang bij zou moeten hebben en op welke schaal dat zou moeten gebeuren (al leek er een suggestie gedaan te worden dat dit gelijk zomaar over heel europa gedaan zou moeten worden of zelfs een globaal gebeuren is... wat het toch wel een erg complex en duur concept laat worden, waarbij het zeer vraagwaardig is waarom dat gedaan wordt zonder duidelijk nut en zelfs grote economische kosten )

Wl wordt er veel gesuggereerd en gedaan alsof er iets heel bijzonders zou zijn..
maar TS zelf negeert volledig het Feit dat Januari 2024 juist een bovenmatig zonnige maand was, met 25% mr Zonneuren (86 zonneuren tegenover normaal 68 zonneuren in januari)

tevens 'verandert' het onderwerp bijna voortdurend naar wat er toevallig netan wat 'Hip' is op twitter of opvallende weer-gebeurtenissen..
nu blijkt dat dit jaar plots bovenmatig nat is tot nu toe, wordt dat tt thema gemaakt, terwijl dat oorspronkelijk helemaal niet de claim was waarop TS doelde (enkel dat het 'grijs weer' zou zijn en bewolkt was, wat in maart idd het geval was).

Ik zou het reuze interssant vinden als er iemand nu werkelijk met een duidelijke stellingname zou komen ver _hoe_ deze vermeende wermanipulatie zou plaats moeten vinden en hoe dat bewezen kan worden..
maar een van de vorstanders gaf zelf al aan dat het vermoedelijk met feitelijke data niet aantoonbaar is en het dus enkel gaat om 'gevoelens' die mensen hebben en waarin ze 'willen' geloven...

[ Bericht 10% gewijzigd door RM-rf op 24-06-2024 16:42:13 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214033818
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 15:55 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Nee klopt, maar het zou ook wel leuk zijn als men eens daadwerkelijk met bewijs komt voor weermanipulatie
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Er is dit hele topic nog geen ENIG bewijs aangebracht dat er sprake is van "Weermanipulatie"
_O-
  maandag 24 juni 2024 @ 16:45:03 #82
33189 RM-rf
1/998001
pi_214033866
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:38 schreef PSVCL het volgende:

[..]
[..]
_O-
Oh, ik weet dat jij geen bewijs hoeft ... jij bent sowieso een gelover.. als het maar zo raar en ongeloofwaardig is, geloof jij het standaard.

Maar niet iedereen is zo makkelijk van geloof, ikzelf vind het idee reuze interssant, maar ben dan wel op zoek naar logische onderbouwing...

Die is in dit hele topic ver te zoeken, het is een raar ratjetoe van een beetje nieuwsberichten volgen en dan roepen dat het dagelijkse weer enkel tot stand zou kunnen komen doordat er iets of iemand dat allemaal vooruit 'plant' (en raar genoeg dan juist weer veroorzaakt met vooral economisch negatieve gevolgen... de relatief kleinschalige geo-engineering projecten om bv hagelstormen te voorkomen, hebben bij mijn weten juist een streven bv schade aan de landbouw te voorkomen, niet om meer schade te veroorzaken)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214035631
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Oh, ik weet dat jij geen bewijs hoeft ... jij bent sowieso een gelover.. als het maar zo raar en ongeloofwaardig is, geloof jij het standaard.

Maar niet iedereen is zo makkelijk van geloof, ikzelf vind het idee reuze interssant, maar ben dan wel op zoek naar logische onderbouwing...

We geloven allemaal wel iets, of je gelooft het niet.
Het blijft geloven
pi_214036050
  maandag 24 juni 2024 @ 20:57:57 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214036117
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:55 schreef koosbasterd het volgende:
[ link | afbeelding ]
Toen Bob Ross een kind was had je dan ook amper jetplanes, en daarmee weinig contrails.
Wullie bin KOEL Soneal
  maandag 24 juni 2024 @ 21:04:43 #86
33189 RM-rf
1/998001
pi_214036303
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:16 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
We geloven allemaal wel iets, of je gelooft het niet.
Het blijft geloven
Sorry, maar dat is juist een dooddoener voor mensen die niet zelf kunnen nadenken.

Het is heel goed mogelijk gewoon kritisch om te gaan met informatie die je krijgt en dankzij logische redeneren bepaalde onzin-theorien eruit te filteren.

Dat betreft vooral verhaaltjes waarbij je wordt onwaarschijnlijke en zelfs onmogelijke zaken „gewoon te geloven“ ...

Daaronder vallen veel institutionele religies ...
Maar ook dat hele complotverhaal rondom chemtrails of wat nu plots als ern soort megalomane vorm van geo-engineering gebracht wordt, wordt enkel verkocht met een ‚religieuze‘ onderbouwing...

... ik trap daar niet zo makkelijk in.
pi_214036492
Meer dan 20 jaar geleden waren ze op Fok iig al net zo verbaasd over vliegtuigstrepen

TRU / Chemtrails: Iedereen kan het zien !
Цой жив
pi_214036617
Iedereen kan het zien , maar sommigen willen het niet zien.
Daarom is het dus zinloze tijdverspilling om complotontkenners proberen te overtuigen, is ook nergens voor nodig.

Je moet lekker geloven wat je wil.
pi_214036892
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:04 schreef RM-rf het volgende:

Het is heel goed mogelijk gewoon kritisch om te gaan met informatie die je krijgt en dankzij logische redeneren bepaalde onzin theorien eruit te filteren.
Dat is dan prima voor je, ik doe het anders. ieder z'n ding

quote:
Maar ook dat hele complotverhaal rondom chemtrails of wat nu plots als ern soort megalomane vorm van geo-engineering gebracht wordt, wordt enkel verkocht met een ‚religieuze‘ onderbouwing...

... ik trap daar niet zo makkelijk in.
Jij trapt in het verhaal van de zogenaamde (klimaat) wetenschappers, en wat ze je nu weer wijsmaken

voor mij is het allemaal logisch wat er gaande is. Die knakkertjes aan de top zijn bewust bezig de planeet te vernielen. Staat in het script he. We moeten ermee dealen.
En ze geven ons de schuld.
Jij hapt wel, want ze brengen het logisch redenerend naar buiten, daar schijnen jullie gevoelig voor te zijn
pi_214037110
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:32 schreef koosbasterd het volgende: ze brengen het logisch redenerend naar buiten, daar schijnen jullie gevoelig voor te zijn
Ja dat jullie daar niet gevoelig voor zijn is mij al opgevallen.
Цой жив
pi_214037250
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:19 schreef PSVCL het volgende:
Iedereen kan het zien , maar sommigen willen het niet zien.
Daarom is het dus zinloze tijdverspilling om complotontkenners proberen te overtuigen, is ook nergens voor nodig.

Je moet lekker geloven wat je wil.
Zo is dat en zo sta ik er ook in. Dat eeuwige welles-nietes ken ik wel inmiddels hier, als je denkt dat het jetplanes en passagiersvliegtuigen zijn mij best blijf dat ook vooral geloven.

pi_214037447
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:55 schreef controlaltendelete het volgende:

[..]
Zo is dat en zo sta ik er ook in. Dat eeuwige welles-nietes ken ik wel inmiddels hier, als je denkt dat het jetplanes en passagiersvliegtuigen zijn mij best blijf dat ook vooral geloven.

[ afbeelding ]
Kansloos idd. Je gaat die mensen toch niet kunnen overtuigen..je verspilt je energie alleen maar.
  maandag 24 juni 2024 @ 22:29:00 #93
33189 RM-rf
1/998001
pi_214037943
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:32 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Jij trapt in het verhaal van de zogenaamde (klimaat) wetenschappers, en wat ze je nu weer wijsmaken
Kun je deze nogal ongefundeerde toeschrijving waarmaken?

Of is dat gewoon defensief 'terugslaan met beschuldigingen‘ die je doet omdat je merkt dat de logica die ik uitleg ook objectief navolgbaar is?

Ik baseer me waar mogelijk gewoon op data.
Dat betekent niet dat ik zelf niet een bepaalde ideologische insteek heb, maar ik poog ook data te vermelden en mee te wegen die in tegenspraak is met welke these ik mogelijk vermoed dat redelujk dicht bij de realiteit ligt...
(En dat is zeker mogelijk, ook in ern bepaalde ontwikkelibg kunnen juist opvallend zichtbare meetgegevens op het tegendeel wijzen).

Bv heb ik ook aangegeven dat er bv een geven is dat wel wijst op de stelling van veel bewolking...
Nl. De relatief hoge temperaturen, terwijl de zonschijnuren laag zijn, lijken te wijzen op een effekt dat de warmte door wolken vastehouden wordt (zeker in vergelijk met bv de 80er en 90er was het gemiddelde aantal zonneuren lager dan dit jaar, maar lag ook de gemiddelde temperatuur 3 graad lager)

Ik ben niet zo‘n fan van zeer eenzijdig en voorbarig al oorzaken aan te wijzen.
Al denk ik wel dat de these van een soort van broeikaseffect veranderingen in de samenstelling van gassen in de atmosfeer een stk waarschijnlijker dan heel loos wat te gaan roepen over geo-engineering... dat dan extreem duur en vooral compleet nutteloos zou zijn, om vooruit te ‚plannen‘.
pi_214038280
twitter
pi_214038335
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 22:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Kun je deze nogal ongefundeerde toeschrijving waarmaken?
Is mijn intutie die dat zegt, onderbuik, levenservaring, veel lezen, vooruit/verder denken
Ik wil niet en weiger afhankelijk zijn van anderen, de zogenaamde experts

quote:
Of is dat gewoon defensief 'terugslaan met beschuldigingen‘ die je doet omdat je merkt dat de logica die ik uitleg ook objectief navolgbaar is?
Terugslaan? welnee. Ik hoeft toch niet te geloven wat jij gelooft? Nou ja, aannemen kan je ook zeggen, er zijn ook vele aannames in de wetenschap. Men doet maar wat.

quote:
Ik baseer me waar mogelijk gewoon op data.
Dat betekent niet dat ik zelf niet een bepaalde ideologische insteek heb, maar ik poog ook data te vermelden en mee te wegen die in tegenspraak is met welke these ik mogelijk vermoed dat redelujk dicht bij de realiteit ligt...
(En dat is zeker mogelijk, ook in ern bepaalde ontwikkelibg kunnen juist opvallend zichtbare meetgegevens op het tegendeel wijzen).
Alles is fake, ook jouw data waar je op vertrouwt.
Maar als je graag wilt geloven dat het voor jou de waarheid is, zou ik gewoon doorgaan met je ding. Jouw maatjes (lees: mede logisch redenerende anderen) zouden zeggen;Goed bezig.
  maandag 24 juni 2024 @ 23:28:38 #96
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_214039058
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:55 schreef koosbasterd het volgende:
[ link | afbeelding ]

Is de jaren 40 lang genoeg geleden?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_214039107
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 23:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Is de jaren 40 lang genoeg geleden?
Jammer dat ik het niet meer terug kan vinden.
Je plaatje (er zijn er meer) is fake man, je loopt achter
Je plaatje is bewerkt.
Het zou wel kunnen, alleen na 2 minuten moeten die trails verdwijnen/oplossen. En die foto's/beelden heb je niet
pi_214039239
nm. trlalalaa
pi_214041658
Weer een blauwe lucht, volgens mij zijn ze vandaag de chemtrails boven mijn huis vergeten.
pi_214041772
Mijn god wat een blauwe lucht zeg..
pi_214042153
Oostenwind, warme en relatief droge lucht, met als gevolg: weinig bewolking en geen (langblijvende) vliegtuigstrepen.
Цой жив
pi_214043066
Wat een mooie lichtblauwe/witte lucht
pi_214044826
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 13:57 schreef PSVCL het volgende:
Ja is wel jammer als je in zo'n dichtbevolkt en gendustrialiseerd stukje aarde woont, dat je niet snel van die echte diepblauwe lucht krijgt.
Цой жив
pi_214045163
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 13:57 schreef PSVCL het volgende:
Je ziet het of je ziet het niet.
pi_214045478
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 17:43 schreef controlaltendelete het volgende:

[..]
Blijkbaar komt dat door het gendustrialiseerd dichtbevolkte stukje aarde waar we tegenwoordig op wonen, want 3 jaar terug ( toen we zomers hadden met strakke donkerblauwe luchten) hadden we blijkbaar minder industrie/volk :')
  dinsdag 25 juni 2024 @ 19:03:31 #106
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_214047689
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 23:33 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Jammer dat ik het niet meer terug kan vinden.
Je plaatje (er zijn er meer) is fake man, je loopt achter
Je plaatje is bewerkt.
Het zou wel kunnen, alleen na 2 minuten moeten die trails verdwijnen/oplossen. En die foto's/beelden heb je niet
Hoe weet je zo zeker dat het fake is?
Onikaan ni ov dovah
pi_214047963
Morgen wordt de relatieve vochtigheid waarschijnlijk nog een stukje lager, dus ook nog een wat blauwere lucht.
Цой жив
pi_214049637
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214050362
quote:
8s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 19:47 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Dat is wel een leuk account ja :D
pi_214050508
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 17:43 schreef controlaltendelete het volgende:

[..]
Inderdaad, geen streep in de lucht gezien.
pi_214058505
Wat is het toch weer grijs vandaag he.
pi_214058531
Depressief weertje hoor -O-
pi_214060155
Heerlijk weer vandaag.. de wazige witte/lichtblauwe lucht nemen we maar voor lief
  woensdag 26 juni 2024 @ 16:43:25 #114
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214060170
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Depressief weertje hoor -O-
:?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214060176
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2024 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
:?
Hij denkt dat ie grappig is
pi_214060210
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 16:43 schreef PSVCL het volgende:

[..]
:D
  woensdag 26 juni 2024 @ 20:15:28 #117
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_214063089
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 16:43 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Dank voor de uitleg, wist al niet goed wat ik ervan moest denken die opmerking.
Lach met een schone bips
  woensdag 26 juni 2024 @ 20:16:45 #118
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_214063111
En voor iedereen, onbenullig doen om het onbenullig doen in dit topic laat dat! En ik heb geen zin mezelf te moeten blijven herhalen. Dit topic is voor iedereen, maar als je alleen komt om semi lollig te doen dan kun je beter wegblijven.
Lach met een schone bips
pi_214067606
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Mijn god wat een blauwe lucht zeg..
Je hoeft dat niet telkens te komen melden Jordi.

De vraag in de OP betrof de periode september-april. (dit is inmiddels deel 3).

Het is nu zomer, er zullen blauwe luchten zijn.
Mocht je witte strepen waarnemen, die uitwaaieren in een grijze sluier, neem dan een foto, zie de gebruiksaanwijzing van je toestel hoe je dat moet doen.
pi_214067660
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 13:30 schreef Alloch87 het volgende:
Wat is het toch weer grijs vandaag he.
Ook aan jou, de OP betrof de periode september-april.

Vrijwel de gehele lente was grijs en nat.

Het is een weekje zonnig, en nu komt een groepje dat dagelijks vertellen.

Waar was je in april/mei? Telkens aan het schuilen voor de regen, zodat de verf van je Mickey shirtje niet doorliep?

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 27-06-2024 07:17:22 ]
pi_214068395
Dit is precies waar ik het een tijdje geleden over had. Het is geen discussie of het grijs of zonnig weer is. Het gaat over de mogelijke oorzaak van het grijze en regenachtige weer van de afgelopen maanden. Waarbij de oorzaak hier vooral gezocht wordt in manipulatie gezien het subforum waar dit topic in aangemaakt is.
Цой жив
pi_214070163
Hebben we toch mooi 3 dagen zomer gehad, met een gister en eergisteren een mooie lichtblauwe / witte lucht!
Nu weer op naar een lange periode van (kunstmatig) grijs weer.
pi_214070264
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 13:18 schreef PSVCL het volgende:
Nu weer op naar een lange periode van (kunstmatig) grijs weer.
Waar baseer je dat kunstmatige op?
pi_214071210
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waar baseer je dat kunstmatige op?
Neem het topicreeks door en je hebt antwoord op de vraag :)
pi_214071691
Het was vandaag dag zonnig doch lichtgrijs in Amsterdam.
pi_214075310
Past hier wel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214075360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 19:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Hoe weet je zo zeker dat het fake is?
Dat voel ik aan mijn water
  vrijdag 28 juni 2024 @ 11:54:21 #128
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_214078422
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 00:27 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Dat voel ik aan mijn water
Dat is duidelijk ja :P
Onikaan ni ov dovah
pi_214105784
quote:
Waar wat is nou steeds het punt van deze posts?
Цой жив
pi_214113010
twitter

twitter

[ Bericht 18% gewijzigd door Za op 01-07-2024 06:12:22 ]
pi_214113114
pi_214114359
Saharazand we moeten het maar geloven als ze dat zeggen :+ .. van de zomer gaan we weer naar de herfst.
  maandag 1 juli 2024 @ 10:48:53 #134
33189 RM-rf
1/998001
pi_214114537
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 10:22 schreef controlaltendelete het volgende:
Saharazand we moeten het maar geloven als ze dat zeggen
Je moet niks 'geloven' maar als je een claim wil doen is het altijd handig om aan te geven wat je dan claimt dat anders is en waarom...

Dat laffe suggestief dingen beweren zonder enige duidelijkheid wordt ooit toch eens iets te doorzichtig.

Regenbuien die verontreinigingen kunnen bevatten en vervolgens een vuile laag achterlaten zijn al heel lang bekend...
Heel vroeger noemde men dat 'Bloed-regen

Saharastof is een mogelijke verklaring en ook in nederland al 15 keer aangetoond, maar zeker niet de enige, vaker lijkt de oorzaak Stuifmeel of bepaalde algen te zijn.
Ook in dit geval vermoed ik eerder stuifmeel die losgekomen is door de zware windvlagen, maar ik heb daar verder geen gegevens over die duidelijkheid bieden..
dat is verder echter best mogelijk en genoeg onderzoek wordt ook ernaar gedaan
pi_214114631
Oja joh als ze dat zeggen dan zal het wel zo zijn O~)
pi_214114766
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 10:58 schreef controlaltendelete het volgende:
Het is natuurlijk een stuk spannender om alles wat om je heen gebeurt ze zien als onderdeel van een kwaadaardig complot tegen de mensheid, en jij onderdeel bent van een select ontwaakt groepje dat doorheeft wat er echt gaande is in de wereld.
Цой жив
  maandag 1 juli 2024 @ 11:21:46 #137
33189 RM-rf
1/998001
pi_214114821
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 10:58 schreef controlaltendelete het volgende:
:? Wil je nu vooral bewijzen dat mijn opmerking over mensen die erg laf zich in een discussie positioneren door zelf helemaal geen duidelijke uitspraken te doen en hooguit slap suggestief nietszeggend te doen, in jouw geval klopt?

Er zijn kennelijk wat mensen die een stof op hun autos aantreffen... dat is hooguit een waarneming die gemeld wordt, zonder dat er al een vaste oorzaak daarvoor aangegeven is.
De mogelijke redenen voor dat stof kunnen veelvuldig zijn, zoals genoemd is mijn [vermoedelijke] oorzaak vooral Stuifmeel van bloemen en planten die door recent onweer in de lucht gekomen is..
Saharastof is an sich ook wel mogelijk, maar dat komt relatief zelden voor

Als jij echter ook een andere theorie hebt, wees er dan gewoon open over, dan kan er gesproken worden of dat een logische verklaring kan zijn of niet.
pi_214114960
Aha nee dank je vriendelijk, ik heb geen behoefte om met de bekende msm'ers in dialoog te gaan. Brr tis weer opeens frisjes na een paar dagen zomer.
  maandag 1 juli 2024 @ 11:59:07 #139
33189 RM-rf
1/998001
pi_214115174
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 11:33 schreef controlaltendelete het volgende:
Aha nee dank je vriendelijk, ik heb geen behoefte om met de bekende msm'ers in dialoog te gaan. Brr tis weer opeens frisjes na een paar dagen zomer.
Dat noem ik dan Laf. (en nee, ik ben geen msm en ook verder niet bekend, ik ben gewoon een mens (en langdurige discussieerder in BNW en voorheen TRU) die van logisch rendeneren en duidelijke praat en uitspreken en respectvolle uitwisselingen houd.

Als je iets gaat bespreken en er suggestief over gaat doen, zoals gedaan werd met de twitterpost en meldingen over de stofresten die na een regen op auto's en tuinmeubelen te zien is , kun je er gewoon opn en vrij over praten...
het is totaal nuteloos er ieerst wel iets over te suggereren, om vervolgens heel zielig te gaan doen dat je "geen zin hebt erover in een dialoog te gaan"
pi_214115286
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 11:33 schreef controlaltendelete het volgende:

Brr tis weer opeens frisjes na een paar dagen zomer.
Het is op heel veel plekken grijs vandaag.

pi_214176357
twitter

twitter

[ Bericht 39% gewijzigd door PSVCL op 06-07-2024 01:53:18 ]
pi_214177296
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 00:20 schreef PSVCL het volgende:
[ x ]

[ x ]
Het is weer zomers grijs ja, altostratus noemen ze dacht ik die viezigheid :wtf:
  zaterdag 6 juli 2024 @ 13:21:42 #143
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_214179985
Heel normaal om met 10 graden wakker te worden in juli.
pi_214182673
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 13:21 schreef Bezsen het volgende:
Heel normaal om met 10 graden wakker te worden in juli.
als het zo doorgaat dan hebben we straks weer een nieuw record heetste juli evah.
pi_214186973
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 08:07 schreef controlaltendelete het volgende:

[..]
Het is weer zomers grijs ja, altostratus noemen ze dacht ik die viezigheid :wtf:
Zal wel onderdeel zijn van het ´nieuwe normaal´ dit soort kunstmatige (korte) zomers..
Bijna niemand gelooft nog dat dit natuurlijk is allemaal.
pi_214187166
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 20:48 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Zal wel onderdeel zijn van het ´nieuwe normaal´ dit soort kunstmatige (korte) zomers..
Bijna niemand gelooft nog dat dit natuurlijk is allemaal.
Buiten jouw bubbel vindt men het gewoon een kutzomer zonder dat er iets kunstmatigs aan zit.
Цой жив
pi_214187391
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 20:56 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Buiten jouw bubbel vindt men het gewoon een kutzomer zonder dat er iets kunstmatigs aan zit.
Het is elk jaar een kutzomer.
Plaats hier uw advertentie
pi_214191968
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 20:56 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Wordt wel steeds groter die bubbel
pi_214194261
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 21:05 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Het is elk jaar een kutzomer.
Als het elk jaar is, zal het wel normaal weer zijn.
Цой жив
pi_214194280
Wat een prachtige blauwe hemel met wat grijze en witte wolken <3
pi_214196464
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 09:40 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Wat een prachtige blauwe hemel met wat grijze en witte wolken <3
Doe eens een foto!
pi_214196521
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2024 13:29 schreef Za het volgende:

[..]
Doe eens een foto!
Als ik een foto upload, geloof je het dan wel?
Twiddel
pi_214196969
Als er een ouderwets wolkendek is kun je daar beter van genieten voor zolang het duurt want voor je het weet zit je weer in die vieze grijze drek en regen. :{w
pi_214197028
En straks is het weer even 2 dagen heet en dan komen ze weer met 'ZIE JE WEL! GLOBAL WARMING! 30 graden is niet normaal hoor!'

:')
pi_214197046
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 13:35 schreef summer2bird het volgende:

Waar bevind je je met die prachtige blauwe hemel?

pi_214202754
Gaat het er weer over of het wel of niet grijs is, ipv wat de oorzaak zou zijn.
Цой жив
pi_214219469
Op deze tropische zonnige dag, toch overwegend grijs.
pi_214219496
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 11:39 schreef Za het volgende:
Zoals al anderhalve week voorspeld. Gebeurt overigens vrij vaak.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_214219498
quote:
Vooralsnog is het niet tropisch.
pi_214219893
quote:
Bedankt voor het weerbericht.
Цой жив
pi_214219899
Gaat anders los straks volgens de KNMI-deskundigen, zware storm en windstoten evengoed geen verkoeling want morgen weer die intense warmte van maar liefst 24 graden. :+

Het wordt vandaag heet, en daarna ook gevaarlijk: 'Ga op tijd naar huis'

Ze zullen wel weer aan het experimenteren zijn.
pi_214223845
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 12:15 schreef controlaltendelete het volgende:
Gaat anders los straks volgens de KNMI-deskundigen, zware storm en windstoten evengoed geen verkoeling want morgen weer die intense warmte van maar liefst 24 graden. :+

Het wordt vandaag heet, en daarna ook gevaarlijk: 'Ga op tijd naar huis'

Ze zullen wel weer aan het experimenteren zijn.
Ben gelukkig net op tijd binnen voor de ´haarp storm´ :M
pi_214224839
@Jor_Dii heeft nog steeds een strakblauwe hemel. :s) :s) :s)
pi_214225398
Ze zijn er langer mee bezig dan ze ons proberen wijs te maken. Uit 2012

pi_214226008
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:18 schreef controlaltendelete het volgende:
Ze zijn er langer mee bezig dan ze ons proberen wijs te maken. Uit 2012

[ afbeelding ]
Nee hoor, het is echt geen geheim dat er al lang onderzoek wordt gedaan naar geo-engineering. Vooral als last resort maatregel tegen opwarming. Nu het steeds duidelijker wordt dat we klimaatverandering niet voldoende kunnen remmen lijkt het een steeds realistischer scenario te worden dat deze technieken in de toekomst toegepast zullen worden.
Цой жив
pi_214226047
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:43 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Nee hoor, het is echt geen geheim dat er al lang onderzoek wordt gedaan naar geo-engineering. Vooral als last resort maatregel tegen opwarming. Nu het steeds duidelijker wordt dat we klimaatverandering niet voldoende kunnen remmen lijkt het een steeds realistischer scenario te worden dat deze technieken in de toekomst toegepast zullen worden.
Trap jij daar maar in met je klimaatverandering, ik niet. Laters!
pi_214226953
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 19:50 schreef Za het volgende:
@:Jor_Dii heeft nog steeds een strakblauwe hemel. :s) :s) :s)
Je hoeft mij niet meer te taggen kerel.
pi_214253837
twitter

Ze proberen het te normaliseren
pi_214253858
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 18:48 schreef PSVCL het volgende:
[ x ]

Ze proberen het te normaliseren
Wat? Die verschillende wolken die al sinds mensenheugenis beschreven zijn?
Цой жив
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:27:11 #173
33189 RM-rf
1/998001
pi_214264001
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:03 schreef Za het volgende:
[ x ]
Wat bedoel je daarmee, wat zou 'toevallig' zijn...?

Weer is nooit 'toevallig' maar gewoon een gevolg van bepaalde metereologische omstandigheden en invloeden, daar valt gewoon ook onderzoek naar te doen en vervolgens via weermodellen kan men zowel verklaren waarom een bepaald weertype ergens en op een bepaald tijdstip ontstaat, alswel dat men soms ook een zekere voorspellingen kan maken op basis van deze modellen (al blijft dat lastig juist doordat wer ook snel kan omslaan en veranderen, zeker weer-extremen zijn zelf ook weer lastig via een statistisch model te voorspellen)
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:46:49 #175
33189 RM-rf
1/998001
pi_214264255
quote:
zie mn vorige post: als je vind dat iets 'geen toeval' is, leg dan eens uit wat het volgens jou wel is en geef bewijzen of ig argumenten ervoor;

Dat iemand wat 'vind' op jouw twitter-timeline is nog geen enkel bewijs dat iets ook zo is
pi_214271456
En het gaat maar door, rest van de maand grijs:

Ik begon deze thread indertijd niet met de gedachte dat de grijsheid zo zou volharden.

Van september t/m mei was het vreemd grijs en vaak donker overdag. Nu hartje zomer, misschien 6 echt zonnige dagen dit jaar, waarbij de lucht vaak toch een grijze zweem had, of alleen in de ochtend blauw was. De vooruitzichten zijn ook grijs.

Ik geloof niet per se in manipulatie, want veel bezwijkt hieronder, ookal is het vaak vrij lokaal, zijnde NL:

Op dit moment begint net ff de zon te schijnen hier. Fijne dag allen.
pi_214272171
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:17 schreef Za het volgende:
En het gaat maar door
Het dumpen zonder te reageren op anderen?
In Southern Sun
  zaterdag 13 juli 2024 @ 14:33:23 #178
33189 RM-rf
1/998001
pi_214272942
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:17 schreef Za het volgende:

Ik geloof niet per se in manipulatie, want veel bezwijkt hieronder, ookal is het vaak vrij lokaal, zijnde NL
Ik vind het ook erg vervelend continue mezelf te moeten herhalen, maar helaas heb je het voor elkaar gekregen sinds april al en drie topics uit deze serie lang, mijn simpele vraag te negeren:

Waar 'geloof‘ jij dan wel in, dat je kennelijk een reden ziet dit onderwerp in BNW levend te houden?

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 13-07-2024 14:57:29 ]
pi_214290721
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik vind het ook erg vervelend continue mezelf te moeten herhalen, maar helaas heb je het voor elkaar gekregen sinds april al en drie topics uit deze serie lang, mijn simpele vraag te negeren:

Waar 'geloof‘ jij dan wel in, dat je kennelijk een reden ziet dit onderwerp in BNW levend te houden?
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:19 schreef Za het volgende:
[ x ]

[ x ]
Lol :').
In Southern Sun
pi_214290735
(Nee, ik was niet vergeten dat ik deze reactie al eens had geplaatst.)
In Southern Sun
pi_214294791
Alvast voor morgen: de zon verdwijnt in de middag!
In Southern Sun
pi_214332518
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:28 schreef Za het volgende:
Noorwegen:

[ x ]
schokkend hoor 27-28 graden daaro, totaal niet verwacht :')

of wacht

quote:
There may be cold days, with highs below 10 C, and sometimes the nighttime minimum can drop as low as 0 C
However, there may also be short hot periods, with highs of 28/30 C.
The highest temperature, 31.7 C was recorded in July 1972 and July 2018.
Often, by August, the temperature already starts to drop compared to July.
bron: https://www.climatestotravel.com/climate/norway/karasjok

totaal niet onverwacht dus, waarom zet jij jezelf toch steeds zo weer voor schut? :') _O-

en als bonus: reageer eens inhoudelijk op deze vraag:

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]

doe eens echt eigen onderzoek ipv shit zonder onderbouwing te copy pasten
pi_214332750
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:28 schreef Za het volgende:
Noorwegen:

[ x ]
Dus ook een grijze hemel in Noorwegen?
In Southern Sun
pi_214333715
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 21:56 schreef bonanza8 het volgende:

schokkend hoor 27-28 graden daaro, totaal niet verwacht :')
Het ging me om het schouwspel van strepen aan de hemel.
pi_214334004
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 23:11 schreef Za het volgende:

[..]
Het ging me om het schouwspel van strepen aan de hemel.
Maar wat zou het nut zijn van die strepen in het noorden van Noorwegen?
Цой жив
pi_214334437
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 23:48 schreef Zwoerd het volgende:

Maar wat zou het nut zijn van die strepen in het noorden van Noorwegen?
Misschien een vliegveld in de nabijheid?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 10:13:32 #189
33189 RM-rf
1/998001
pi_214335825
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 21:56 schreef bonanza8 het volgende:
doe eens echt eigen onderzoek ipv shit zonder onderbouwing te copy pasten
leg uit? edit: sorry, las de zin er net boven niet, dacht dat dit aan mij gericht was

ik heb veel meer gegevens aangedragen dan wie dan ook in deze topics...

Helaas soms juist bewijzen die bepaalde beweringen ontkrachten;
bv het bewijs dat januari 2024 bijna 25% zonniger dan het gemiddelde was,
De zon was deze maand vaak te zien. Gemiddeld over het land scheen de zon 86 uur tegen 68 normaal. Daarmee is de maand wat betreft zonneschijn in de top-10 gekomen van zonnigste januarimaanden ooit. De zonnigste januari blijft 2009 met gemiddeld over het land 95 zonuren. Januari 2024 komt op plaats negen.
Wat toch wel een beetje een ontkrachting van de 'claim' is dat het 7 maanden tussen september en maart (herfst-wintermaanden dus sowieso veel minder zonneuren) enkel 'grijs' geweest zou zijn.

Tevens heb ik ook een gegeven aangedragen dat wel een claim ondersteunt dat het bv in de eerste 6 maanden van 2024 _wel_ meer bewolking en bewolkte hemels opgetreden zijn, enkel niet gericht op bewolking overdag.
De gemiddelde temperatuur in de eerste 6 maanden blijkt een record gebroken te hebben, gemiddelde 12,8 C.. het vorige stamde uit 2007 en was 12,7 C.

na analyse blijkt dat dit hoge gemiddelde vooral komt doordat het 's nachts veel minder afkoelt dan normaal en de reden daarvoor die gegeven is , is dat er dus veel meer bewolking is en bij bewolkte nachten de temperatuur minder afkoelt.

Ngmaals, dat is onderzoek doen... niet enkel je twitter-tijdlijn lezen en berichten die in je eigen narratief passen doorposten (sowieso is dat dankzij algoritme'gestuurde content als de meerderheid van de content die je daar te zien krijgt, men creert een echo-kamer op zulke platformen om de gebruikers in een veilige 'safe-space te houden waar ze zich prettig voelen)

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 19-07-2024 12:22:53 ]
pi_214335994
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]
leg uit?

ik heb veel meer gegevens aangedragen dan wie dan ook in deze topics...

Helaas soms juist bewijzen die bepaalde beweringen ontkrachten;
bv het bewijs dat januari 2024 bijna 25% zonniger dan het gemiddelde was,
De zon was deze maand vaak te zien. Gemiddeld over het land scheen de zon 86 uur tegen 68 normaal. Daarmee is de maand wat betreft zonneschijn in de top-10 gekomen van zonnigste januarimaanden ooit. De zonnigste januari blijft 2009 met gemiddeld over het land 95 zonuren. Januari 2024 komt op plaats negen.
Wat toch wel een beetje een ontkrachting van de 'claim' is dat het 7 maanden tussen september en maart (herfst-wintermaanden dus sowieso veel minder zonneuren) enkel 'grijs' geweest zou zijn.

Tevens heb ik ook een gegeven aangedragen dat wel een claim ondersteunt dat het bv in de eerste 6 maanden meer bewolking en bewolkte hemels opgetreden zijn, enkel niet gericht op bewolking overdag...
De gemiddelde temperatuur in de eerste 6 maanden blijkt een record gebroken te hebben, gemiddelde 12,8 C.. het vorige stamde uit 2007 en was 12,7 C.

na analyse blijkt dat dit hoge gemiddelde vooral komt doordat het 's nachts veel minder afkoelt dan normaal en de reden daarvoor die gegeven is , is dat er dus veel meer bewolking is en bij bewolkte nachten de temperatuur minder afkoelt.

Ngmaals, dat is onderzoek doen... niet enkel je twitter-tijdlijn lezen en berichten die in je eigen narratief passen doorposten (sowieso is dat dankzij algoritme'gestuurde content als de meerderheid van de content die je daar te zien krijgt, men creert een echo-kamer op zulke platformen om de gebruikers in een veilige 'safe-space te houden waar ze zich prettig voelen)
Hij bedoelde dan ook dat Za eens inhoudelijk moest reageren..
In Southern Sun
pi_214336004
quote:

[..]
leg uit?

Even goed kijken, die opmerking was niet aan jou gericht.
Цой жив
pi_214336910
quote:
(sowieso is dat dankzij algoritme'gestuurde content als de meerderheid van de content die je daar te zien krijgt, men creert een echo-kamer op zulke platformen om de gebruikers in een veilige 'safe-space te houden waar ze zich prettig voelen)
En dat gebeurt enkel op "zulke platformen" ?
Diegenen die "denken" dat ze het narratief van "de waarheid" worden hiervan gevrijwaard ?

Je hebt zelf eens gezegd dat ook bijv overheidsdiensten hun fouten of slechte bedoelingen kunnen achter houden of geheim houden. Dus worden de good-believers ook in een safe space gehouden om het (vals) waarheidsnarratief in stand te houden ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 19 juli 2024 @ 11:49:41 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214336960
Breaking Randstedelingen ontdekken smog.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 19 juli 2024 @ 12:18:08 #194
33189 RM-rf
1/998001
pi_214337261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:45 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En dat gebeurt enkel op "zulke platformen" ?
Diegenen die "denken" dat ze het narratief van "de waarheid" worden hiervan gevrijwaard ?
Dat is gewoon een algemeen gegeven van zulke algoritme-gestuurde platformen, en die gelden voor iedereen die daarvan gebruik maakt,
ik doel daarmee op sociale media-websites waarbij mensen een persoonlijke account maken en vervolgens content door een algoritme gestuurd aan hen aangeboden wordt: Twitter, Facebook, Intstagram, TikTok.

(Wat betreft je opmerking over overheden... in een vrije samenleving zullen dit private bedrijven zijn, die dus niet zomaar door overheden direkt 'gecontroleerd' kunnen worden, echter, in autoritaire staten als China en Rusland zie je idd dat de overheid een direkte sturende invloed neemt op zulke sociale platformen en ook direkte controle uitoefent over de algoritmes en welke content daarmee gepromoot wordt .. een democratische vrije markt-staat zal hierin een sterk nadeel heben dat ze dit niet zomaar kunnen, al kunnen ze het via omwegen via regulering proberen )

En ja, deze Algoritmes hebben een zeer sterk opinierende (uit-)werking op zulke platformen... ze creeren 'echo-kamers' waarbij vooral polariserende en extreme uitingen vaak extra gepromooot worden en mensen zo verder in een bepaald narratief gedrukt worden;
Of kunnen ook bepaalde meningen onderdrukken, soms ok een open en vriendelijke uitwisseling onderdrukken door het promoten van vooral 'aggressieve' menings-uitwisselingen.
Voor die platformen is dat geen ideologische achterliggende grond, maar vooral een commerciele, ze willen hiermee 'trouwe' users creeren die vooral veel en vaak van hun platform gebruik blijven maken en veel terugkomen... In BNW-termen kun je het zien als het creeren van een trouwe schaapskudde aan users.

Maar dat is an sich wel een heel ander topic, alhoewel zeker ook BNW-gerelateerd (ik heb ooit een beschrijvend topic over dat onderwerp gestart, gebaseerd op Real-life voorbeelden hoe diepgravend data-verzamelede en algo-ritme gestuurde toepassingen ons leven kunnen gaan 'sturen' in dat geval gebaseerd op allerhande toepassingen die door Amazon ook nu al commercieel aangeboden worden, alhoewel vooral op de amerikaanse markt: BNW / Algoritmes sturen ons )
pi_214337388
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 12:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ok thx
Het werkt dus idd beide kanten op
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_214386665
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 13:35 schreef summer2bird het volgende:
Natuurlijk niet, want gemanipuleerd / past niet in het beeld van "ze doen iets met het weer!".

Vandaag in Friesland, veel blauwe hemel en af en toe een wolkje. Niks bijzonders.

Dit is gewoon een vorm van aandacht vragen, vermomd als serieus onderwerp.
  woensdag 24 juli 2024 @ 19:04:30 #198
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_214397056
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:43 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Niet alleen als last resort. De Amerikaanse defensie industrie bracht in 1996 al het rapport uit: "Weather as a force multiplier: Owning the weather in 2025." (bron: https://apps.dtic.mil/sti/citations/ADA333462).

Een quote: "A high risk, high reward endeavor, weather modification offers a dilemma not unlike the splitting of the atom While some segments of society will always be reluctant to examine controversial issues such as weather modification, the tremendous military capabilities that could result from this field are ignored at our own peril."

En China heeft in 2020 aangekondigd om in 2025 (volgend jaar dus) het weer boven 56% van het land te kunnen modificeren.

"China announced an ambitious plan to expand its weather modification efforts significantly. The goal is to cover 5.5 million square kilometers, approximately 56% of the country's total land area, with weather modification technology by 2025. This initiative primarily focuses on techniques like cloud seeding to increase rainfall and reduce the impact of natural disasters such as droughts and hailstorms​" (Business Insider Nederland)​​ (Business Insider)​​ (S&P Global)​.

"The Chinese government has invested heavily in this program, aiming to improve agricultural yields and manage water resources better. The project is expected to be at a "worldwide advanced level" by 2035, further enhancing China's ability to respond to weather-related emergencies"​ (Business Insider Nederland)​.

En dit zijn dan voorbeelden van activiteiten die openbaar zijn. Er zijn nog god weet hoeveel landen die met het weer aan het knoeien zijn zonder daar open over te zijn. Het lijkt me niet erg vergezocht om er vanuit te gaan dat al dit soort activiteiten een aanzienlijk grotere rol spelen in het globale weer dan de 0.01% procent verhoging van Co2 in de atmosfeer waar de mens voor verantwoordelijk zou zijn.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_214408660
Dit past wel in BNW en gedeeltelijk in een chemtreel topic

https://www.geoengineeringwatch.org/
pi_214412358
Vandaag in HLN

quote:
Wat is ‘climate engineering’? En kan het klimaatopwarming oplossen? “Je denkt dan misschien dat het donker wordt op aarde”

De afgelopen maanden kregen we veel regen over ons heen, gevolgd door warme temperaturen. Die weersextremen zijn een typisch voorbeeld van klimaatopwarming. Kunnen we die opwarming nog tegengaan? En hoe doen we dat precies? Professor Herman Russchenberg legt uit waarom climate engineering de oplossing kan zijn: “Als we de CO2-uitstoot niet willen stoppen, dan hebben we geen keuze.”
Is betaalbaar artikel dus geen link.

Enkele quotes

- miljoenen kleine spiegels in de ruimte, miljoenen kilometers ver
- Stratosferische aerosolinjectie. met speciale vliegtuigen die omhoog gaan, hun stof loslaten en weer naar beneden komen. Dit moet quasi continu gebeuren
- Cirrus cloud thinning. Ijswolken net onder de stratosfeer dunner maken door er stofdeeltjes in te brengen
- Laaghangende wolkendekken van onderaf voeden met stofdeeltjes, honderden schepen voor nodig

Ingrijpen in natuurlijke systemen moet wel nog veel onderzoek naar gedaan worden.
pi_214476238
Wat een wazige witte lucht(hoort strak donkerblauw te zijn)nadat de geo vliegtuigen weer overuren hebben gemaakt vanochtend , dan zal het de komende tijd wel minder worden qua weer
pi_214476303
twitter
pi_214476344
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:31 schreef PSVCL het volgende:
Wat een wazige witte lucht(hoort strak donkerblauw te zijn)
Misschien in de woestijn, hier is strak donkerblauw zeldzaam en dat is het altijd al geweest.
Цой жив
pi_214476633
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:40 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Misschien in de woestijn, hier is strak donkerblauw zeldzaam en dat is het altijd al geweest.
Tegenwoordig heel zeldzaam idd. Hoe zou dat toch komen?

Foto van 2020:

pi_214476854
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 14:08 schreef PSVCL het volgende:
Omdat jij dat wil zien. Niet meer.
pi_214476936
quote:

[..]

Foto van 2020:

[ afbeelding ]
Ja 2020, een uitzonderlijke situatie met een hogedrukgebied boven Nederland en aanvoer van droge lucht, plus vrijwel complete afwezigheid van vliegverkeer waardoor we veel schonere luchten hadden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwoerd op 30-07-2024 14:42:27 ]
Цой жив
pi_214476959
Was maar een voorbeeld om aan te geven dat een strak blauwe lucht pas zeldzaam is geworden vanaf 2023. Hoe zou dat toch komen
pi_214476984
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 14:39 schreef PSVCL het volgende:
Was maar een voorbeeld om aan te geven dat een strak blauwe lucht pas zeldzaam is geworden vanaf 2023. Hoe zou dat toch komen
Nee, het voorbeeld wat je geeft werd toen al beschreven als uitzonderlijk.
Die diepblauwe luchten zijn in Nederland zeldzaam, enerzijds door het klimaat dat we hier hebben, anderzijds door vervuiling.
Цой жив
pi_214477152
quote:
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 14:28 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
pi_214478653
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 14:28 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

Kun je een foto maken?
(indien je een strakblauwe hemel ziet)
pi_214478665
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:31 schreef PSVCL het volgende:
Wat een wazige witte lucht(hoort strak donkerblauw te zijn)nadat de geo vliegtuigen weer overuren hebben gemaakt vanochtend , dan zal het de komende tijd wel minder worden qua weer
Ik vind btw de lucht ook stinken, een soort uitlaatgas achtige lucht.
pi_214478679
Waarom zou ik een foto maken? Ga je het dan geloven?
pi_214478748
quote:
Vanochtend al vroeg eruit om vroeg naar werk te gaan, toen waren ze bezig. Later van die rare sliertwolken wat zo'n soort van waas veroorzaakt. Tja zal wel door de vakantietijd komen :+
pi_214478764
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:55 schreef Za het volgende:

[..]
Waar?
Цой жив
pi_214478798
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:55 schreef Za het volgende:

[..]
Klopt heb ik ook wel eens opgemerkt, combi van petroleum en iets plasticachtig.
pi_214479197
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:56 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Waarom zou ik een foto maken? Ga je het dan geloven?
Ja natuurlijk.
pi_214481291
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:05 schreef controlaltendelete het volgende:

[..]
Vanochtend al vroeg eruit om vroeg naar werk te gaan, toen waren ze bezig. Later van die rare sliertwolken wat zo'n soort van waas veroorzaakt. Tja zal wel door de vakantietijd komen :+
Ze hebben altijd een smoesje klaar,..zonder bronnen uiteraard. Die moeten alleen de wappies aanleveren.

Gelukkig was het voor de rest wel lekker weer vandaag , die zijn tegenwoordig ook zeldzaam dus lekker van genieten 8-)
pi_214482018
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:58 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Ze hebben altijd een smoesje klaar,..zonder bronnen uiteraard. Die moeten alleen de wappies aanleveren.

Accepteer jij bronnen die geschreven zijn door wetenschappers of die van instituten als het KNMI afkomen? Dan wil ik die best geven, zoniet dan is het een beetje nutteloze moeite.
Цой жив
pi_214484268
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:39 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Accepteer jij bronnen die geschreven zijn door wetenschappers of die van instituten als het KNMI afkomen? Dan wil ik die best geven, zoniet dan is het een beetje nutteloze moeite.
Ligt er maar net aan wat het onderwerp is
pi_214515834
twitter
pi_214516157
We drukken even en er komt poep uit :%
pi_214516200
pi_214516492
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:39 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
wil je ze posten? ben wel benieuwd.
pi_214528037
quote:
Die bosbranden veroorzaken ze waarschijnlijk zelf
pi_214528181
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 23:37 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
wil je ze posten? ben wel benieuwd.
Waarover precies?
Цой жив
pi_214528519
quote:

[..]

Foto van 2020:

Schitterend.
Dit gaan we wellicht nooit meer zien hier.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:00:33 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214530484
Even aangepast:

Om 21.10 uur

Dat witte links is waar in het westen de zon ondergaat.

[ Bericht 55% gewijzigd door Leandra op 02-08-2024 21:13:38 ]
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214772919
Nachtdienst

pi_214774811
Dit jaar geen hittegolf.
pi_214774908
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 01:45 schreef PSVCL het volgende:
Nachtdienst

[ afbeelding ]
Onze (nep)weerman krijgt ook ervan langs, hij weet heus wel beter, hij doet het erom en betaald wordt om in de shit te stirren.

twitter
pi_214774979
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 21:00 schreef Leandra het volgende:
Even aangepast:

Om 21.10 uur

[ afbeelding ]

Dat witte links is waar in het westen de zon ondergaat.
Zoveel van deze prachtige strakblauwe luchten gezien de laatste weken O+.
Niet voor niets dat er drie weken lang niet in dit topic was gepost :').
In Southern Sun
pi_214775637
quote:
11s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:54 schreef controlaltendelete het volgende:
hij doet het erom en betaald wordt om in de shit te stirren
Ik denk ook dat een 'geheim' complot een heleboel mensen extra gaat 'betalen' om als ze gewoon hun werk doen allemaal mensen te 'provoceren', door bv te stellen dat de sporen aan de hemel zouden kunnen komen van de vele vakantievliegtuigen, en niet toe te geven dat onze regeringen een miljarden kostend chemtrails-sproei-project in gang gezet hebben dat enerzijds ultrageheim is maar waarvan iedere complotgelover alles weet omdat ze de Youtube-hogeschool en Facebook-universiteit doorlopen hebben. :Y
pi_214775761
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]
blablabla TLDR
o ja joh als jij dat vindt, what ever en mij een biet :Z
pi_214777632
quote:
11s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:54 schreef controlaltendelete het volgende:

[..]
Onze (nep)weerman krijgt ook ervan langs, hij weet heus wel beter, hij doet het erom en betaald wordt om in de shit te stirren.

[ x ]
Lekker bewust mensen misleiden. Wat een enge oplichter ;(
pi_214780955
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:48 schreef controlaltendelete het volgende:

[..]
o ja joh als jij dat vindt, what ever en mij een biet :Z
twitter

Mooie natuurlijke chemtrails :')

[ Bericht 0% gewijzigd door PSVCL op 23-08-2024 00:00:25 ]
pi_214791479
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 23:42 schreef PSVCL het volgende:

[..]
[ x ]

Mooie natuurlijke chemtrails :')

De rechter foto met zon, hebben we meer bewijs nodig? Die zilverachtige laag zie je alleen na consistent contrails die uitelkaar vallen, normaal komt het door ijskristallen als het ijskoud is. Ze zeggen ook zelf dat'het' ingezet wordt tegen klimaatverandering cq opwarming. 1 + 1.
pi_214797259
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 13:49 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
. Ze zeggen ook zelf dat'het' ingezet wordt tegen klimaatverandering cq opwarming. 1 + 1.
pi_214814781
Enorme humanitaire crisis dreigt na dambreuk Soedan

Lucht begon vandaag helder blauw, inmiddels hangt er al een mooie laag uitlaatgassen na vele trails. Maar wij moeten vrijheden inleveren om de aarde te redden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Alarmonoff op 27-08-2024 09:26:50 ]
pi_214816417
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 09:08 schreef Alarmonoff het volgende:
Enorme humanitaire crisis dreigt na dambreuk Soedan

Lucht begon vandaag helder blauw, inmiddels hangt er al een mooie laag uitlaatgassen na vele trails. Maar wij moeten vrijheden inleveren om de aarde te redden.
Vanochtend in de vroege ochtend ondanks einde vakantieperiode al erg druk in de lucht, boter-kaas-en-eieren-galore, hoe meer ik naar het oosten ging des te erger het werd.
pi_214819479
twitter

Interessante theorie
pi_215001514
pi_215475332
Wat een schitterend kunstwerk ten zuiden van eindhoven ,pure kunst dit

pi_215479960
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 16:50 schreef PSVCL het volgende:
Wat een schitterend kunstwerk ten zuiden van eindhoven ,pure kunst dit

[ link | afbeelding ]
Ja het was weer topdrukte met de plebs die zonodig allemaal met het vliegtuig moeten reizen :o
pi_215480448
Ik zie dat TS op eigen verzoek een permban heeft. Nu zullen we nooit weten wat ze met deze topicreeks bedoeld heeft ;(.
In Southern Sun
pi_215485725
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 06:33 schreef controlaltendelete het volgende:

[..]
Ja het was weer topdrukte met de plebs die zonodig allemaal met het vliegtuig moeten reizen :o
Hoge kortingen gister op bepaalde vluchten.. en nieuwe onzichtbare vliegtuigmoddelen. Anders kan ik het niet verklaren.

Het resultaat was dat we vandaag weer een wazige witte lucht hadden :M
pi_216001719
#freedeZon

Gore smeerlappen, jullie krijgen je straf nog wel :)
  dinsdag 31 december 2024 @ 16:04:39 #247
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216121177
2023 wekte ik 8,49 MWh aan zonnestroom op, 2024 8 MWh, dus, ja wat minder zonnig, maar niet bijzonder veel minder.
pi_216331379
Droge mist de laatste dagen ? verder geen verstand van maar is dat natuurlijk..
pi_216349713
twitter
pi_216349767
Mist, hadden we vroeger nooit natuurlijk.
In Southern Sun
pi_216349795
Zo boos worden van normaal herfst/winterweer dat je er een complot in gaat zien _O-.
In Southern Sun
pi_216349815
Is het voor wappies nou zo moeilijk te snappen dat koolwaterstoffen die ontbranden water(damp) produceren?
Verwaarloosbaar op het geheel. Maar bij bepaalde omstandigheden, koud en luchtvochtigheid heel dicht bij het dauwpunt kan het net zorgen dan de hele lucht omslaat in mist.

Dat zagen we jaren terug met vuurwerk. Was helder en na wat vuurwerk een mist over heel Nederland.

Maar al met al geen raar weer, het komt soms voor.
Vakman pur sang
pi_216349949
Oke man
  zondag 19 januari 2025 @ 00:29:37 #254
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216350168
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 23:50 schreef PSVCL het volgende:
Oke man
Exact. Het maakt jou niet uit he. Elk goed onderbouwd argument dat niet aansluit bij jou bizarre denkbeelden leg je naast je neer, maar elke idioot op X die iets onzinnigs laat zien, maar wel aansluit bij jou ‘visie’ wordt hier meteen als ‘interessant’ gezien en bewijs gebruikt.

Heb je echt niet door hoe erg je bent doorgedraaid?
pi_216350395
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 00:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Exact. Het maakt jou niet uit he. Elk goed onderbouwd argument dat niet aansluit bij jou bizarre denkbeelden leg je naast je neer, maar elke idioot op X die iets onzinnigs laat zien, maar wel aansluit bij jou ‘visie’ wordt hier meteen als ‘interessant’ gezien en bewijs gebruikt.

Heb je echt niet door hoe erg je bent doorgedraaid?
Met alle respect, maar kan de mening over dit soort bnw/nwo praktijken van iemand die 1,2,3 of 4 keer is gevaccineerd niet serieus nemen eerlijk gezegd, is niks persoonlijks verder. Vandaar dat ik er niet inhoudelijk op inga.

Misschien in het vervolg gewoon accepteren dat we nu eenmaal een andere kijk hebben op wat er allemaal gaande is wereldwijd, scheelt een hoop onnodige frustratie :)
pi_216351086
:')
pi_216352251
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2025 01:37 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Met alle respect, maar kan de mening over dit soort bnw/nwo praktijken van iemand die 1,2,3 of 4 keer is gevaccineerd niet serieus nemen eerlijk gezegd, is niks persoonlijks verder. Vandaar dat ik er niet inhoudelijk op inga.

Misschien in het vervolg gewoon accepteren dat we nu eenmaal een andere kijk hebben op wat er allemaal gaande is wereldwijd, scheelt een hoop onnodige frustratie :)
Dat waterdamp condenseert in koude lucht is geen mening maar mavo 2 natuurkunde.
Vakman pur sang
pi_216352552
quote:

[..]

Jotewawee jotewawee _O_
In Southern Sun
pi_216432638
quote:
Onder meer Buienradar en Weeronline stappen naar de rechter omdat zij vinden dat het KNMI hen oneerlijk beconcurreert. Sinds het nationale weerinstituut begin november een eigen app lanceerde, kunnen gebruikers het lokale weerbericht zien en radarbeelden bekijken. ,,We worden bedreigd in ons voortbestaan’’, aldus de zes bedrijven.
Die konden het gemanipuleerde nep weer natuurlijk niet meer voorspellen , zitter er al 3 jaar naast , niet hun fout.
De KNMI, medeplichtig, kan dat natuurlijk wel.
pi_216434850
Buienradar en weer online halen hun informatie rechtstreeks van het knmi /facepalm
Conscience do cost.
pi_216438491
Buienradar haalt zijn weerinformatie uit verschillende bronnen. De data komt onder andere van:

Meteorologische instituten: Zoals het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut (KNMI) in Nederland. Het KNMI levert actuele metingen van temperatuur, wind, neerslag en andere atmosferische gegevens.

Radargegevens: Buienradar gebruikt radarbeelden om regen- en sneeuwbuien in kaart te brengen. Deze radarbeelden worden geproduceerd door radarsystemen in Nederland en omringende landen. Ze zenden radiogolven uit en meten hoe deze golven terugkaatsen van regen- of sneeuwdeeltjes.

Satellietgegevens: Satellieten zoals die van EUMETSAT geven beelden en informatie over bewolking, temperatuur en andere atmosferische eigenschappen vanuit de ruimte.

Weermodellen: Voor voorspellingen gebruikt Buienradar numerieke weermodellen, zoals ECMWF (Europees Centrum voor Weersvoorspellingen op Middellange Termijn) en HARMONIE (een model dat vaak wordt gebruikt voor gedetailleerde voorspellingen in Nederland).

Eigen interpretaties: Buienradar combineert deze data met eigen analyses en algoritmen om voorspellingen op maat te maken, zoals de bekende buienverwachtingen op hun website en app.

Door al deze gegevens te combineren, kunnen ze zowel actuele neerslagbeelden als voorspellingen tonen die heel specifiek zijn voor bepaalde regio’s in Nederland en daarbuiten
pi_216447049
quote:

[..]

Ik vind echt dat je best wel eens hulp mag zoeken, want echt gezond klink je niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Questular op 27-01-2025 11:07:10 ]
pi_216448852
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 09:45 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik vind echt dat je best wel eens hulp mag zoeken, want echt gezond klink je niet.
Zo denk ik over degene die oa zijn gevallen voor de covid scam en meerdere transhunan shots hebben genomen
pi_216449054
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:59 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Zo denk ik over degene die oa zijn gevallen voor de covid scam en meerdere transhunan shots hebben genomen
Je bedoelt zo'n 90% van de wereld dus?
pi_216449117
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 13:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je bedoelt zo'n 90% van de wereld dus?
Het is altijd de meerderheid.

Laten we het ontopic houden.
Topic gaat over het gemanupileerde weer/klimaat.
pi_216449408
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 13:23 schreef PSVCL het volgende:
Met welk doel?
pi_216449756
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:59 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Prima mag je vinden, ik denk echt dat er iets niet helemaal lekker in je brein gaat.
pi_216455576
De neppe verlosser.

twitter
pi_216505326
Prachtig blauwe luchten _O_
pi_216505896
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Prachtig blauwe luchten _O_
En zonder chemtrails. _O_
Wat wordt hier verzweegn!!!
Vakman pur sang
pi_216724403
pi_216728303
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 21:04 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi zonnig plaatje :)
pi_216733564
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mooi zonnig plaatje :)
Thanks

twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door PSVCL op 18-02-2025 22:42:03 ]
pi_217085930
Lekker zonnig weertje :)
pi_217090703
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 16:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Lekker zonnig weertje :)
Zodra ze stoppen met sproeien(geen chemtrail strepen gezien de laatste tijd) komt de zon eindelijk tevoorschijn voor langer dan 2 dagen achter elkaar. Eindelijk valt het ook jou op.
pi_217091554
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 23:12 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Zodra ze stoppen met sproeien(geen chemtrail strepen gezien de laatste tijd) komt de zon eindelijk tevoorschijn voor langer dan 2 dagen achter elkaar. Eindelijk valt het ook jou op.
Ok :')
pi_217095627
Dit jaar al meer zonnige dagen gehad dan vorig jaar t/m mei. Althans, zo voelt het, ik heb niet geteld. Gelukkig niet weer zo'n kutwinter / kutlente tot nu toe.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 16:56:47 #278
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_217096304
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 23:12 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Wie sproeit wat nou precies? En welk bewijs heb je daarvoor?
pi_217097208
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 13:23 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Bepaal jij niet, @Za wist zelf niet eens waar het topic over ging.
In Southern Sun
pi_217101414
quote:
80s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 16:56 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Wie sproeit wat nou precies? En welk bewijs heb je daarvoor?
Mijn ogen
pi_217101417
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Bepaal jij niet, @:Za wist zelf niet eens waar het topic over ging.
Za is volgens mij niet meer actief ...jullie hebben Za weg weten te jagen door haar telkens belachelijk te maken omdat ze itt tot jullie wel openstond voor andere inzichten en kritische vragen durfden te stellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door PSVCL op 19-03-2025 01:23:31 ]
pi_217101761
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 01:18 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Za is volgens mij niet meer actief ...jullie hebben Za weg weten te jagen door haar telkens belachelijk te maken omdat ze itt tot jullie wel openstond voor andere inzichten en kritische vragen durfden te stellen.

Jep Fok ten top
  woensdag 19 maart 2025 @ 07:55:09 #283
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_217101982
quote:

[..]

Ik stelde jou een kritische vraag:
Wie sproeit wat nou precies?
pi_217104146
quote:

[..]

Ze stond alleen net als jij helaas niet open voor het beantwoorden van kritische vragen. Typisch trekje is dat.
In Southern Sun
pi_217104151
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 06:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jep Fok ten top
Daar zal het aan liggen ja.
In Southern Sun
pi_217104203
Die TT klopt voor geen meter.
  woensdag 19 maart 2025 @ 12:44:23 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217104571
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Daar zal het aan liggen ja.
Het is ook gewoon nonsens.
Za heeft zelf een permban aangevraagd, en laatste (meest recente) pagina met de posthistory van Za heeft slechts 1 BNW topic en dat is een topic waarin Za verontwaardigd was dat mensen in Afrika geen vaccinatie konden krijgen tegen het MPOX virus.
Verder voornamelijk NWS topics.

Ergo: beweren dat Za door de users uit dit topic vertrokken is, is niet alleen bizar, maar ook heel BNW.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_217105077
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 12:44 schreef Leandra het volgende:
Verder voornamelijk NWS topics.
:X
quote:
Ergo: beweren dat Za door de users uit dit topic vertrokken is, is niet alleen bizar, maar ook heel BNW.
Klopt idd niet.
  woensdag 19 maart 2025 @ 15:36:00 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217106105
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 13:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
:X
De meest recente pagina van de PoHi van Za is gewoon voornamelijk NWS, dat er ook andere subfora bij zitten doet daar niets aan af.

Voor pagina 2 en 3 geldt hetzelfde.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_217108812
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
De meest recente pagina van de PoHi van Za is gewoon voornamelijk NWS, dat er ook andere subfora bij zitten doet daar niets aan af.

Voor pagina 2 en 3 geldt hetzelfde.
Ik geef je volkomen gelijk. Ik bevestig gewoon aan waar het probleem ligt.
:+
pi_217110631
quote:
80s.gif Op woensdag 19 maart 2025 07:55 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Ik stelde jou een kritische vraag:
Wie sproeit wat nou precies?
Lees het topic door zou ik zeggen , misschien staat je antwoord er wel tussen. Anders komen er genoeg termen voorbij waar je misschien iets mee kan.
pi_217110650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ze stond alleen net als jij helaas niet open voor het beantwoorden van kritische vragen. Typisch trekje is dat.
De antwoorden die jullie standaard wegwuiven als onzin en wappie praat. Jullie zijn helemaal niet op zoek naar antwoorden maar munitie om mee te kunnen trollen.

Typisch trekje is dat.
pi_217111144
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 21:30 schreef PSVCL het volgende:

[..]
De antwoorden die jullie standaard wegwuiven als onzin en wappie praat. Jullie zijn helemaal niet op zoek naar antwoorden maar munitie om mee te kunnen trollen.

Typisch trekje is dat.
Nou kom op, wie zijn 'ze' en welk bewijs heb je daarvoor?
In Southern Sun
pi_217111294
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 22:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nou kom op, wie zijn 'ze' en welk bewijs heb je daarvoor?
Neem het topic door als je naar antwoorden zoekt
pi_217111320
Ja en kijk op google en youtube en feesboek. Zo ken ik hem weer 8-)
Conscience do cost.
pi_217111322
Condensatie strepen aanzien voor wolkenmakers is wel de domste conspirancy der conspirancy’s
Sorry hoor maar dan moet je eens boek basis natuurkunde lezen.
Vakman pur sang
pi_217111340
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 22:24 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Neem het topic door als je naar antwoorden zoekt
Ik vraag het jou toch?
In Southern Sun
pi_217111395
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 22:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik vraag het jou toch?
Dus je bent niet oprecht genteresseerd in antwoorden op je vragen ? anders zou je het topic wel even doornemen.. daar staan ook reacties van mij tussen.

Succes :)
pi_217111401
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 22:36 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Dus je bent niet oprecht genteresseerd in antwoorden op je vragen ? anders zou je het topic wel even doornemen.. daar staan ook reacties van mij tussen.

Succes :)
Verrassend, geen antwoorden.
Op naar de volgende nietszeggende foto.
In Southern Sun
pi_217112061
:W
pi_217114245
Vol