Doe eens een foto!quote:Op zondag 7 juli 2024 09:40 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Wat een prachtige blauwe hemel met wat grijze en witte wolken <3
Waar bevind je je met die prachtige blauwe hemel?quote:Op zondag 7 juli 2024 13:35 schreef summer2bird het volgende:
Als ik een foto upload, geloof je het dan wel?
Zoals al anderhalve week voorspeld. Gebeurt overigens vrij vaak.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:39 schreef Za het volgende:
Op deze tropische zonnige dag, toch overwegend grijs.
Vooralsnog is het niet tropisch.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:39 schreef Za het volgende:
Bedankt voor het weerbericht.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:39 schreef Za het volgende:
Ben gelukkig net op tijd binnen voor de ´haarp storm´quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:15 schreef controlaltendelete het volgende:
Gaat anders los straks volgens de KNMI-deskundigen, zware storm en windstoten evengoed geen verkoeling want morgen weer die intense warmte van maar liefst 24 graden.![]()
Het wordt vandaag heet, en daarna ook gevaarlijk: 'Ga op tijd naar huis'
Ze zullen wel weer aan het experimenteren zijn.
Nee hoor, het is echt geen geheim dat er al lang onderzoek wordt gedaan naar geo-engineering. Vooral als last resort maatregel tegen opwarming. Nu het steeds duidelijker wordt dat we klimaatverandering niet voldoende kunnen remmen lijkt het een steeds realistischer scenario te worden dat deze technieken in de toekomst toegepast zullen worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:18 schreef controlaltendelete het volgende:
Ze zijn er langer mee bezig dan ze ons proberen wijs te maken. Uit 2012
[ afbeelding ]
Trap jij daar maar in met je klimaatverandering, ik niet. Laters!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:43 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Nee hoor, het is echt geen geheim dat er al lang onderzoek wordt gedaan naar geo-engineering. Vooral als last resort maatregel tegen opwarming. Nu het steeds duidelijker wordt dat we klimaatverandering niet voldoende kunnen remmen lijkt het een steeds realistischer scenario te worden dat deze technieken in de toekomst toegepast zullen worden.
Je hoeft mij niet meer te taggen kerel.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:50 schreef Za het volgende:
@:Jor_Dii heeft nog steeds een strakblauwe hemel.![]()
![]()
Wat bedoel je daarmee, wat zou 'toevallig' zijn...?quote:
zie mn vorige post: als je vind dat iets 'geen toeval' is, leg dan eens uit wat het volgens jou wel is en geef bewijzen of ig argumenten ervoor;quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:42 schreef Za het volgende:
[ x ]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-straten-staan-blank
[ x ]
Het dumpen zonder te reageren op anderen?quote:
Ik vind het ook erg vervelend continue mezelf te moeten herhalen, maar helaas heb je het voor elkaar gekregen sinds april al en drie topics uit deze serie lang, mijn simpele vraag te negeren:quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:17 schreef Za het volgende:
Ik geloof niet per se in manipulatie, want veel bezwijkt hieronder, ookal is het vaak vrij lokaal, zijnde NL
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg vervelend continue mezelf te moeten herhalen, maar helaas heb je het voor elkaar gekregen sinds april al en drie topics uit deze serie lang, mijn simpele vraag te negeren:
Waar 'geloof‘ jij dan wel in, dat je kennelijk een reden ziet dit onderwerp in BNW levend te houden?
Lolquote:
schokkend hoor 27-28 graden daaro, totaal niet verwachtquote:
bron: https://www.climatestotravel.com/climate/norway/karasjokquote:There may be cold days, with highs below 10 °C, and sometimes the nighttime minimum can drop as low as 0 °C
However, there may also be short hot periods, with highs of 28/30 °C.
The highest temperature, 31.7 °C was recorded in July 1972 and July 2018.
Often, by August, the temperature already starts to drop compared to July.
doe eens echt eigen onderzoek ipv shit zonder onderbouwing te copy pastenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg vervelend continue mezelf te moeten herhalen, maar helaas heb je het voor elkaar gekregen sinds april al en drie topics uit deze serie lang, mijn simpele vraag te negeren:
Waar 'geloof‘ jij dan wel in, dat je kennelijk een reden ziet dit onderwerp in BNW levend te houden?
Dus ook een grijze hemel in Noorwegen?quote:
Het ging me om het schouwspel van strepen aan de hemel.quote:Op donderdag 18 juli 2024 21:56 schreef bonanza8 het volgende:
schokkend hoor 27-28 graden daaro, totaal niet verwacht
Maar wat zou het nut zijn van die strepen in het noorden van Noorwegen?quote:Op donderdag 18 juli 2024 23:11 schreef Za het volgende:
[..]
Het ging me om het schouwspel van strepen aan de hemel.
Misschien een vliegveld in de nabijheid?quote:Op donderdag 18 juli 2024 23:48 schreef Zwoerd het volgende:
Maar wat zou het nut zijn van die strepen in het noorden van Noorwegen?
leg uit? edit: sorry, las de zin er net boven niet, dacht dat dit aan mij gericht wasquote:Op donderdag 18 juli 2024 21:56 schreef bonanza8 het volgende:
doe eens echt eigen onderzoek ipv shit zonder onderbouwing te copy pasten
Hij bedoelde dan ook dat Za eens inhoudelijk moest reageren..quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
leg uit?
ik heb veel meer gegevens aangedragen dan wie dan ook in deze topics...
Helaas soms juist bewijzen die bepaalde beweringen ontkrachten;
bv het bewijs dat januari 2024 bijna 25% zonniger dan het gemiddelde was,
De zon was deze maand vaak te zien. Gemiddeld over het land scheen de zon 86 uur tegen 68 normaal. Daarmee is de maand wat betreft zonneschijn in de top-10 gekomen van zonnigste januarimaanden ooit. De zonnigste januari blijft 2009 met gemiddeld over het land 95 zonuren. Januari 2024 komt op plaats negen.
Wat toch wel een beetje een ontkrachting van de 'claim' is dat het 7 maanden tussen september en maart (herfst-wintermaanden dus sowieso veel minder zonneuren) enkel 'grijs' geweest zou zijn.
Tevens heb ik ook een gegeven aangedragen dat wel een claim ondersteunt dat het bv in de eerste 6 maanden meer bewolking en bewolkte hemels opgetreden zijn, enkel niet gericht op bewolking overdag...
De gemiddelde temperatuur in de eerste 6 maanden blijkt een record gebroken te hebben, gemiddelde 12,8 °C.. het vorige stamde uit 2007 en was 12,7 °C.
na analyse blijkt dat dit hoge gemiddelde vooral komt doordat het 's nachts veel minder afkoelt dan normaal en de reden daarvoor die gegeven is , is dat er dus veel meer bewolking is en bij bewolkte nachten de temperatuur minder afkoelt.
Ngmaals, dat is onderzoek doen... niet enkel je twitter-tijdlijn lezen en berichten die in je eigen narratief passen doorposten (sowieso is dat dankzij algoritme'gestuurde content als de meerderheid van de content die je daar te zien krijgt, men creert een echo-kamer op zulke platformen om de gebruikers in een veilige 'safe-space te houden waar ze zich prettig voelen)
En dat gebeurt enkel op "zulke platformen" ?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:13 schreef RM-rf het volgende:
(sowieso is dat dankzij algoritme'gestuurde content als de meerderheid van de content die je daar te zien krijgt, men creert een echo-kamer op zulke platformen om de gebruikers in een veilige 'safe-space te houden waar ze zich prettig voelen)
Dat is gewoon een algemeen gegeven van zulke algoritme-gestuurde platformen, en die gelden voor iedereen die daarvan gebruik maakt,quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En dat gebeurt enkel op "zulke platformen" ?
Diegenen die "denken" dat ze het narratief van "de waarheid" worden hiervan gevrijwaard ?
Ok thxquote:
Natuurlijk niet, want gemanipuleerd / past niet in het beeld van "ze doen iets met het weer!".quote:Op zondag 7 juli 2024 13:35 schreef summer2bird het volgende:
Als ik een foto upload, geloof je het dan wel?
Niet alleen als last resort. De Amerikaanse defensie industrie bracht in 1996 al het rapport uit: "Weather as a force multiplier: Owning the weather in 2025." (bron: https://apps.dtic.mil/sti/citations/ADA333462).quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:43 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Nee hoor, het is echt geen geheim dat er al lang onderzoek wordt gedaan naar geo-engineering. Vooral als last resort maatregel tegen opwarming. Nu het steeds duidelijker wordt dat we klimaatverandering niet voldoende kunnen remmen lijkt het een steeds realistischer scenario te worden dat deze technieken in de toekomst toegepast zullen worden.
Is betaalbaar artikel dus geen link.quote:Wat is ‘climate engineering’? En kan het klimaatopwarming oplossen? “Je denkt dan misschien dat het donker wordt op aarde”
De afgelopen maanden kregen we veel regen over ons heen, gevolgd door warme temperaturen. Die weersextremen zijn een typisch voorbeeld van klimaatopwarming. Kunnen we die opwarming nog tegengaan? En hoe doen we dat precies? Professor Herman Russchenberg legt uit waarom climate engineering de oplossing kan zijn: “Als we de CO2-uitstoot niet willen stoppen, dan hebben we geen keuze.”
Misschien in de woestijn, hier is strak donkerblauw zeldzaam en dat is het altijd al geweest.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:31 schreef PSVCL het volgende:
Wat een wazige witte lucht(hoort strak donkerblauw te zijn)
Tegenwoordig heel zeldzaam idd. Hoe zou dat toch komen?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:40 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Misschien in de woestijn, hier is strak donkerblauw zeldzaam en dat is het altijd al geweest.
Omdat jij dat wil zien. Niet meer.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:08 schreef PSVCL het volgende:
Tegenwoordig heel zeldzaam idd. Hoe zou dat toch komen?
Ja 2020, een uitzonderlijke situatie met een hogedrukgebied boven Nederland en aanvoer van droge lucht, plus vrijwel complete afwezigheid van vliegverkeer waardoor we veel schonere luchten hadden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:08 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Tegenwoordig heel zeldzaam idd. Hoe zou dat toch komen?
Foto van 2020:
[ afbeelding ]
Nee, het voorbeeld wat je geeft werd toen al beschreven als uitzonderlijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:39 schreef PSVCL het volgende:
Was maar een voorbeeld om aan te geven dat een strak blauwe lucht pas zeldzaam is geworden vanaf 2023. Hoe zou dat toch komen
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:39 schreef PSVCL het volgende:
Was maar een voorbeeld om aan te geven dat een strak blauwe lucht pas zeldzaam is geworden vanaf 2023. Hoe zou dat toch komen
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:28 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Omdat jij dat wil zien. Niet meer.
Kun je een foto maken?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:28 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Omdat jij dat wil zien. Niet meer.
Ik vind btw de lucht ook stinken, een soort uitlaatgas achtige lucht.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:31 schreef PSVCL het volgende:
Wat een wazige witte lucht(hoort strak donkerblauw te zijn)nadat de geo vliegtuigen weer overuren hebben gemaakt vanochtend , dan zal het de komende tijd wel minder worden qua weer
Vanochtend al vroeg eruit om vroeg naar werk te gaan, toen waren ze bezig. Later van die rare sliertwolken wat zo'n soort van waas veroorzaakt. Tja zal wel door de vakantietijd komenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:39 schreef PSVCL het volgende:
Waar?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:55 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind btw de lucht ook stinken, een soort uitlaatgas achtige lucht.
Klopt heb ik ook wel eens opgemerkt, combi van petroleum en iets plasticachtig.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:55 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind btw de lucht ook stinken, een soort uitlaatgas achtige lucht.
Ja natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:56 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Waarom zou ik een foto maken? Ga je het dan geloven?
Ze hebben altijd een smoesje klaar,..zonder bronnen uiteraard. Die moeten alleen de wappies aanleveren.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:05 schreef controlaltendelete het volgende:
[..]
Vanochtend al vroeg eruit om vroeg naar werk te gaan, toen waren ze bezig. Later van die rare sliertwolken wat zo'n soort van waas veroorzaakt. Tja zal wel door de vakantietijd komen
Accepteer jij bronnen die geschreven zijn door wetenschappers of die van instituten als het KNMI afkomen? Dan wil ik die best geven, zoniet dan is het een beetje nutteloze moeite.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:58 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ze hebben altijd een smoesje klaar,..zonder bronnen uiteraard. Die moeten alleen de wappies aanleveren.
Ligt er maar net aan wat het onderwerp isquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:39 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Accepteer jij bronnen die geschreven zijn door wetenschappers of die van instituten als het KNMI afkomen? Dan wil ik die best geven, zoniet dan is het een beetje nutteloze moeite.
nooit meer natuurrampen zoals bosbranden, not.quote:
wil je ze posten? ben wel benieuwd.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:39 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Accepteer jij bronnen die geschreven zijn door wetenschappers of die van instituten als het KNMI afkomen? Dan wil ik die best geven, zoniet dan is het een beetje nutteloze moeite.
Die bosbranden veroorzaken ze waarschijnlijk zelfquote:Op donderdag 1 augustus 2024 23:12 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
nooit meer natuurrampen zoals bosbranden, not.
Waarover precies?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 23:37 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
wil je ze posten? ben wel benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |