Eerste helft was prima. Toen had je er al 3 moeten maken.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het viel me niet mee vandaag. We kunnen wel lyrisch gaan doen maar die Polen kunnen er echt helemaal niets van. Toch nog vrij veel weggegeven en een aantal spelers die echt matig waren. Veerman, Depay, Wijnaldum natuurlijk.
Je komt toch echt kwaliteit te kort, hiermee ga je gewoon niet meedoen tegen de toplanden.
Maar mag het tegen zo'n team. Die zijn zonder Lewandowski toch niveau Albanië?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Eerste helft was prima. Toen had je er al 3 moeten maken.
DepayAids
Zal allemaal wel. Maar als je goed speelt, speel je goed. Dat was vandaag met name de eerste helft het geval. Je had er minstens 3 moeten maken in de eerste helft.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar mag het tegen zo'n team. Die zijn zonder Lewandowski toch niveau Albanië?
Vergeet ook niet dat je nog mazzel hebt met de goals. 2 van richting veranderde ballen.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:14 schreef Haringkop het volgende:
Eerste helft was inderdaad voldoende, al was het wel schrijnend om te zien dat er vrijwel geen gevaar vanaf rechts kwam.
En het ontbreekt je ook aan een echte aanvallende middenvelder die dieper durft te gaan wanneer Depay weer eens over het hele veld aan het zwerven is. Zeker de tweede helft ontbrak het aan bezetting in de voorhoede.
Zo'n Wijnaldum inbrengen is echt een misdaad tegen het voetbal.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:10 schreef fetX het volgende:
[..]
Zal allemaal wel. Maar als je goed speelt, speel je goed. Dat was vandaag met name de eerste helft het geval. Je had er minstens 3 moeten maken in de eerste helft.
Tweede helft was zwaar ondermaats.
Misschien kan de zoon van Koeman volgende keer ook geselecteerd worden voor in de spitsquote:Op zondag 16 juni 2024 20:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Wanneer is die zoon van Kluivert oud genoeg voor in de spits?
Zeg maar gerust een misdaad tegen de menselijkheid hoor.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo'n Wijnaldum inbrengen is echt een misdaad tegen het voetbal.
Na de 1-1 vond ik het eigenlijk al niet goed meer. Wedstrijd werd steeds meer uit handen gegeven. Een prima eerste halfuur en daarna ondermaats.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Eerste helft was prima. Toen had je er al 3 moeten maken.
DepayAids
Zodra hij een rijbewijs mag halenquote:Op zondag 16 juni 2024 20:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Wanneer is die zoon van Kluivert oud genoeg voor in de spits?
Die Veerman was wel slecht hè en wederom helemaal niets gezien van Simons. Toen ze eenmaal gewisseld werden ging het weer wat beter.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Na de 1-1 vond ik het eigenlijk al niet goed meer. Wedstrijd werd steeds meer uit handen gegeven. Een prima eerste halfuur en daarna ondermaats.
Niet per se ten faveure van Polen, maar het is gewoon een matige scheidsrechter.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:54 schreef Blik het volgende:
Lag het aan mij of was de scheids met name de tweede helft wel erg ondermaats en ten faveure van Polen aan het fluiten?
Gewoon zowel in de laatste WK als eerste EK wedstrijd de beslissende maken. Jammer dat hij van de wap isquote:Op zondag 16 juni 2024 22:02 schreef Elan het volgende:
Heet Woutje Weghorst al een eigen topic?
Wat een baas
Toch dezelfde lul van die strafschop voor Duitsland omdat er een bal uit de hemel op de hand van De Ligt viel? Dat is echt één van de meest trieste penalty's die ik ooit heb gezien.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:54 schreef Blik het volgende:
Lag het aan mij of was de scheids met name de tweede helft wel erg ondermaats en ten faveure van Polen aan het fluiten?
Schandalige invalbeurt van Giniquote:Op zondag 16 juni 2024 20:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Na de 1-1 vond ik het eigenlijk al niet goed meer. Wedstrijd werd steeds meer uit handen gegeven. Een prima eerste halfuur en daarna ondermaats.
Wel knap dat je hem met 10 man over de streep trekt
Dumfries afschrijven na 1 mindere wedstrijd in Oranje is ook een beetje overdreven toch? Ik zou Dumfries en Frimpong op rechtsbuiten logischer vinden tegen Frankrijk.quote:Op zondag 16 juni 2024 23:01 schreef hhh38 het volgende:
Ik vond het de eerste 60 minuten eigenlijk gewoon wel goed. Paar ongelukkige keuzes in gevaarlijke situaties en wild afronden. Jammer dat Veerman het niveau van tegen Canada niet haalde.
Tegen Frankrijk wel gewoon met Frimpong en Geertruida spelen ipv Simons en Dumfries.
De 'angst' is dat ze dan in mekaars ruimte gaan lopen.quote:Op zondag 16 juni 2024 23:17 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik zou Dumfries en Frimpong op rechtsbuiten logischer vinden tegen Frankrijk.
Ik was sowieso al voor het duo Geertruida - Frimpong tegen zwaardere tegenstandersquote:Op zondag 16 juni 2024 23:17 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dumfries afschrijven na 1 mindere wedstrijd in Oranje is ook een beetje overdreven toch? Ik zou Dumfries en Frimpong op rechtsbuiten logischer vinden tegen Frankrijk.
Begin tweede helft was Nederland het intitiatief kwijt en ging Polen druk zetten. Had dat een land als Frankrijk geweest hadden we toen 2 tegendoelpunten gekregen. Nederland had mazzel dat Polen geen ordentelijke voorhoede heeft.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het viel me niet mee vandaag. We kunnen wel lyrisch gaan doen maar die Polen kunnen er echt helemaal niets van. Toch nog vrij veel weggegeven en een aantal spelers die echt matig waren. Veerman, Depay, Wijnaldum natuurlijk.
Je komt toch echt kwaliteit te kort, hiermee ga je gewoon niet meedoen tegen de toplanden.
Die kan echt niet meer nee, ik snap dat de spoeling dun is maar dan nog....quote:Op zondag 16 juni 2024 20:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo'n Wijnaldum inbrengen is echt een misdaad tegen het voetbal.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je 'goed' definieert. Senegal en de wedstrijd tegen de VS waren zaadwedstrijden op het WK en niet 'goed' in de zin van geweldig spel maar er kwam ook helemaal niets doorheen. In dat opzicht waren dat bijna volmaakte toernooiwedstrijden zoals je dat eigenlijk ook wel graag ziet en waar Oranje laatste 14 jaar het verst mee is gekomen. De boel dicht achterin en voorin beslissen met de spaarzame momenten.quote:Op zondag 16 juni 2024 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik vond Oranje over het algemeen echt wel goed spelen vanmiddag, er zijn de afgelopen toernooien echt veel mindere wedstrijden gespeeld. Alleen die tegengoal valt dan bijna letterlijk uit de lucht en dan blijft het lastig.
Gakpo is dat wel lijkt me, had er gisteren wel 3 kunnen maken.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:24 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
We hebben gewoon geen afmakers..
Dat is wat we missen..
Ik vond die kans van Depay misschien wel het grootste die hij zoals altijd weer lekker wild inschoot.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gakpo is dat wel lijkt me, had er gisteren wel 3 kunnen maken.
Verschijnt wel ontzettend veel in de 16 van de tegenstander maar je weet dat het in de afronding of met de laatste pass helemaal kut gaat worden. Af en toe komt er een keer iets per ongeluk aan.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:06 schreef Caland het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat Dumfries, terecht trouwens, zoveel krediet heeft in Oranje.
Nog steeds harde voetjes en geen GOGME.
Zal je zien dat Koeman tegen Frankrijk Wijnaldum er weer in zetquote:Op maandag 17 juni 2024 00:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Simons mag wel gaan banken. Wijnaldum nooit meer selecteren. Weghorst voorlopig als breekijzer blijven gebruiken.
Vooral verdedigend is de rechterkant dan kwetsbaar, gisteren bijna al het gevaar van Polen over hun linkerkant.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:06 schreef Caland het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat Dumfries, terecht trouwens, zoveel krediet heeft in Oranje.
Nog steeds harde voetjes en geen GOGME.
Wel benieuwd wat het plan van Koeman wordt tegen de Fransen ja..quote:Op maandag 17 juni 2024 09:16 schreef Paul het volgende:
[..]
Zal je zien dat Koeman tegen Frankrijk Wijnaldum er weer in zet
Gok Geertruida en Frimpong, verder hetzelfde.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel benieuwd wat het plan van Koeman wordt tegen de Fransen ja..
Het was ook wat dat betreft een beetje vermoeiend potje. Aan de ene kant een sterke start, bij vlagen erg goed voetbal, Malen en Weghorst die goed invielen wat de sterkte in de breedte aangeeft, Ake en de Vrij in de opbouw ijzersterk, Gakpo voortdurend gevaarlijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Vooral verdedigend is de rechterkant dan kwetsbaar, gisteren bijna al het gevaar van Polen over hun linkerkant.
Ik ben het een keer met je eens.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het was ook wat dat betreft een beetje vermoeiend potje. Aan de ene kant een sterke start, bij vlagen erg goed voetbal, Malen en Weghorst die goed invielen wat de sterkte in de breedte aangeeft, Ake en de Vrij in de opbouw ijzersterk, Gakpo voortdurend gevaarlijk.
Aan de andere kant ook alles waar je een beetje bang voor was: in de corners kwetsbaar, een rechterkant die totaal niet loopt en Koeman weigert gewoon in te grijpen, een matige Memphis-show die zich niet kan schikken aan het team als het even niet loopt, de eeuwig vermoeiende Wijnaldum valt onzichtbaar in, Veerman kan het weer niet opbrengen als het tempo iets hoger ligt. Dit soort dingen gaan je uiteindelijk echt opbreken terwijl er best wel veel potentie is.
Veerman werd vanaf minuut 1 al onschadelijk gemaakt door vaste man SzymanskiGODquote:Op maandag 17 juni 2024 09:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het was ook wat dat betreft een beetje vermoeiend potje. Aan de ene kant een sterke start, bij vlagen erg goed voetbal, Malen en Weghorst die goed invielen wat de sterkte in de breedte aangeeft, Ake en de Vrij in de opbouw ijzersterk, Gakpo voortdurend gevaarlijk.
Aan de andere kant ook alles waar je een beetje bang voor was: in de corners kwetsbaar, een rechterkant die totaal niet loopt en Koeman weigert gewoon in te grijpen, een matige Memphis-show die zich niet kan schikken aan het team als het even niet loopt, de eeuwig vermoeiende Wijnaldum valt onzichtbaar in, Veerman kan het weer niet opbrengen als het tempo iets hoger ligt. Dit soort dingen gaan je uiteindelijk echt opbreken terwijl er best wel veel potentie is.
Was ook totaal niet voorspelbaar ofzo, dat ze er niks van gingen bakkenquote:Op maandag 17 juni 2024 09:41 schreef byah het volgende:
Simons en Wijnaldum mogen lekker aan de roti tafel blijven zitten de rest van dit EK
Lijkt me op zich niet zo'n gekke gedachte om eens te proberen gezien hij totaal niet kan keepen.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:26 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Misschien kan de zoon van Koeman volgende keer ook geselecteerd worden voor in de spits
Veerman maakte vooral zichzelf onschadelijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Veerman werd vanaf minuut 1 al onschadelijk gemaakt door vaste man SzymanskiGOD
@:dombohetolifantje1
Wijnaldum maakte wel de LOOPACTIE waardoor de 2-1 kon vallenquote:Op maandag 17 juni 2024 09:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Veerman maakte vooral zichzelf onschadelijk.
Alhoewel het ook een rare beslissing was van Koeman om hem eraf te halen om vervolgens met 10 man te spelen.
Maar ik zag ook 2 acties waarbij die een vrije Memphis niet aanspeelde.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gakpo is dat wel lijkt me, had er gisteren wel 3 kunnen maken.
Dat klopt, het belang van een lopende 10 wordt onderschat, dus je had er prima één kunnen meenemen.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Wijnaldum maakte wel de LOOPACTIE waardoor de 2-1 kon vallen
@:maxi-mus vindt dit leuk.
Je moet je aanpassen aan de tegenstander.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vraag me af of hij Dumfries echt al op de bank gaat zetten tegen de Fransen. Die heeft toch wel aardig wat krediet bij Koeman.
Dat vind ik dus niet te harden, dat uberangstige busparkeren. Ooit was Nederland een groot voetballand, maar dat weet niemand meer, tegenwoordig staan we bekend als Zweden met oranje shirts maar dan met veel schoppers en aanstellers en is iedereen blij als dat matige, vervelende kutelftalletje van het toernooi is verdwenen.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je 'goed' definieert. Senegal en de wedstrijd tegen de VS waren zaadwedstrijden op het WK en niet 'goed' in de zin van geweldig spel maar er kwam ook helemaal niets doorheen. In dat opzicht waren dat bijna volmaakte toernooiwedstrijden zoals je dat eigenlijk ook wel graag ziet en waar Oranje laatste 14 jaar het verst mee is gekomen. De boel dicht achterin en voorin beslissen met de spaarzame momenten.
De vorige twee eindtoernooien waren wat dat betreft wel een aardig dieptepunt ja. Betonvoetbalgenot.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat vind ik dus niet te harden, dat uberangstige busparkeren. Ooit was Nederland een groot voetballand, maar dat weet niemand meer, tegenwoordig staan we bekend als Zweden met oranje shirts maar dan met veel schoppers en aanstellers en is iedereen blij als dat matige, vervelende kutelftalletje van het toernooi is verdwenen.
Maar ik krijg ook juist een gevoel van gemiste potentie, door al die blessures op het middenveld en het conservatieve beleid van Koeman die spelers (ten onrechte) opstelt op basis van krediet ipv vorm.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:40 schreef Caland het volgende:
[..]
De vorige twee eindtoernooien waren wat dat betreft wel een aardig dieptepunt ja. Betonvoetbalgenot.
Daarom was ik opzich wel tevreden met de eerste helft gisteren, al was Polen ook wel echt héél erg matig.
Met name door al die blessures zoals je zelf al zegt. Voorin zou ik eigenlijk niet heel veel anders doen momenteel, hooguit Frimpong/Malen erin.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar ik krijg ook juist een gevoel van gemiste potentie, door al die blessures op het middenveld en het conservatieve beleid van Koeman.
In mijn (enigszins door alcohol benevelde) herinnering was op het WK eigenlijk alleen die pot tegen de VS leuk, omdat die Amerikanen vrij naïef open gingen spelen waardoor je een leuke wedstrijd kreeg.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:40 schreef Caland het volgende:
[..]
De vorige twee eindtoernooien waren wat dat betreft wel een aardig dieptepunt ja. Betonvoetbalgenot.
Daarom was ik opzich wel tevreden met de eerste helft gisteren, al was Polen ook wel echt héél erg matig.
Koeman is inderdaad aartsconservatief. Er zijn overigens bepaalde dingen waarin hij wel weer goed is. Hij schijnt goed te weten wat spelers nodig hebben wat betreft randvoorwaarden om te kunnen presteren en zorgt er altijd voor dat die op orde zijn. Hij geeft belangrijke spelers ook wel vertrouwen en vrijheid, meer dan Van Gaal dat bijvoorbeeld deed, en ik vindt het wel dapper dat hij voor Veerman-Schouten als tandem op het middenveld durft te kiezen. Niet mijn keuze, maar het schept wel duidelijkheid en het kan zo ook groeien en is ook best aanvallend.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar ik krijg ook juist een gevoel van gemiste potentie, door al die blessures op het middenveld en het conservatieve beleid van Koeman.
Mwah, ook het opstellen van Dumfries die gewoon niet goed bezig is en niet voor niets zijn basisplek kwijt is bij Inter. Als je vervolgens Simons eveneens ziet verzuipen vreet ik mijzelf op, want je hebt (voor dit Nederland) twee betere spelers op de bank voor die posities.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Met name door al die blessures zoals je zelf al zegt. Voorin zou ik eigenlijk niet heel veel anders doen momenteel, hooguit Frimpong/Malen erin.
Al had Koeman wel iets creatiever mogen zijn in zijn selectiebeleid uiteraard, maar dan heb je het uiteindelijk toch slechts over de bank.
Vanaf de zijlijn vind ik het wel makkelijk roepen om Dumfries eruit te halen, hetgeen ik ook doe trouwens.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah, ook het opstellen van Dumfries die gewoon niet goed bezig is en niet voor niets zijn basisplek kwijt is bij Inter. Als je vervolgens Simons eveneens ziet verzuipen vreet ik mijzelf op, want je hebt (voor dit Nederland) twee betere spelers op de bank voor die posities.
Plus het algemene verwijt dat Koeman slecht wedstrijden leest. Dat je Wijnaldum er nu in zet slaat nergens op en had je gerust de wedstrijd kunnen kosten. Polen bakte er geen reet van maar Nederland liet zich opzichtig aftroeven op de rechterkant, als je dan als trainer niet ingrijpt en als weerwoord hebt 'ja maar op links liep het prima' ben je tactisch niet best bezig.
Die derde groepswedstijd was zo verschrikkelijk dat ik eerder weg ben gegaan (keek op mijn werk). Dat is me nog nooit eerder gebeurd op een WK, al was het tegen Saoedi Arabie '94 en eigenlijk ook tegen Australie en Chili 2014 ook ergerlijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In mijn (enigszins door alcohol benevelde) herinnering was op het WK eigenlijk alleen die pot tegen de VS leuk, omdat die Amerikanen vrij naïef open gingen spelen waardoor je een leuke wedstrijd kreeg.
Argentinië was tot de goals van Weghorst totaal niet te harden en die 3 groepspotjes, tja.
Toch zou ideaal gezien Memphis een invaller zijn en niet een speler om wie je aanvalsspel draait, aangezien hij het volledige spel kaapt en als het bij hem niet lukt raakt hij voortdurend de bal kwijt. Hoe vaak de angel uit een aanval gaat omdat hij eindeloos gaat dribbelen totdat hij een opening ziet is best vervelend als je wil omschakelen. Maar je weet ook dat Koeman geen andere smaken heeft, hij laat altijd zijn aanvalsspel om één speler draaien, en Memphis is de enige speler die voor dat spel geschikt is.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:46 schreef Caland het volgende:
Ik vind de kritiek op Depay nog steeds vaak erg onterecht, dit is gewoon wat het is; aanvallend een beetje een frustrerende alles of niets voetballer maar vond juist dat hij gisteren best wel een bijdrage had in het aanvallende overwicht. Wist zich goed vrij te lopen in de ruimtes die op de flanken ontstonden, trok steeds een Pool mee doordat hij vaak uitzakte.
Donny van der Beek.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat klopt, het belang van een lopende 10 wordt onderschat, dus je had er prima één kunnen meenemen.
Maar dan had je nog beter Guusje Til of zelfs het boerderijhoofd kunnen meenemen dan kansloos versleten Gini. Zelfs Steijn had nog meer waarde gehad
Dat komt omdat er niemand is die kan afronden. Hij kan prima in de bal komen als 9, maar dan moeten mensen om hem heen wel een natuurlijk gevoel hebben waar zich te positioneren en dat ontbreekt bij zowel Malen, Gako als Simons. Je zou eventueel nog kunnen opteren om dan maar met zowel Memphis als Weghorst te spelen en ik denk ook dat dat is waarom Memphis vaak behoorlijk positief is over Weghorst.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch zou ideaal gezien Memphis een invaller zijn en niet een speler om wie je aanvalsspel draait, aangezien hij het volledige spel kaapt en als het bij hem niet lukt raakt hij voortdurend de bal kwijt. Hoe vaak de angel uit een aanval gaat omdat hij eindeloos gaat dribbelen totdat hij een opening ziet is best vervelend als je wil omschakelen. Maar je weet ook dat Koeman geen andere smaken heeft, hij laat altijd zijn aanvalsspel om één speler draaien, en Memphis is de enige speler die voor dat spel geschikt is.
Maar hij leverde totaal niet gisteren, ik begrijp dat je het in het begin nog wel probeert maar als het wedstrijdbeeld kantelt en je op rechts overlopen wordt moet je gewoon het koppeltje uit vorm wisselen voor het koppel in vorm. Wellicht was Veerman er dan ook beter uitgekomen.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Vanaf de zijlijn vind ik het wel makkelijk roepen om Dumfries eruit te halen, hetgeen ik ook doe trouwens.
Maar ik snap dat je dat als bondscoach niet echt kan maken naar Dumfries toe en wellicht ook voor de groepsdynamiek. Hij levert namelijk altijd in Oranje, dan kan je daar maar moeilijk omheen in deze fase. Daarom maar hopen op een uitstekende pot van zijn vervanger tegen Frankrijk, dat maakt de discussie weer wat vloeibaarder
Het is een kwestie van voorkeur maar dat de laatste 3 WK's hebben we 38 goals gemaakt en geweldig gepresteerd tegen de toplanden. Reken maar dat het internationale publiek de ploeg van 2010-2014 nog kent en 2022 was in dat opzicht ook gewoon eervol.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat vind ik dus niet te harden, dat uberangstige busparkeren. Ooit was Nederland een groot voetballand, maar dat weet niemand meer, tegenwoordig staan we bekend als Zweden met oranje shirts maar dan met veel schoppers en aanstellers en is iedereen blij als dat matige, vervelende kutelftalletje van het toernooi is verdwenen.
De wissels van Koeman zorgden uiteindelijk voor de overwinning, dus om hem daar nou ook op af te rekenen.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar hij leverde totaal niet gisteren, ik begrijp dat je het in het begin nog wel probeert maar als het wedstrijdbeeld kantelt en je op rechts overlopen wordt moet je gewoon het koppeltje uit vorm wisselen voor het koppel in vorm. Wellicht was Veerman er dan ook beter uitgekomen.
Wel een beetje scorebordjournalistiek omdat je opportunistische pinchhitter scoort, je weet bij voorbaat al dat Weghorst erin komt als je niet voorstaat. Lijkt mij eigenlijk belangrijker om te analyseren waarom je na een prima start de controle over de wedstrijd verliest tegen een ontzettend matige tegenstander.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:03 schreef Caland het volgende:
[..]
De wissels van Koeman zorgden uiteindelijk voor de overwinning, dus om hem daar nou ook op af te rekenen.
Frimpong had na 30 seconden al kunnen scoren.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wel een beetje scorebordjournalistiek omdat je opportunistische pinchhitter scoort, je weet bij voorbaat al dat Weghorst erin komt als je niet voorstaat. Lijkt mij eigenlijk belangrijker om te analyseren waarom je na een prima start de controle over de wedstrijd verliest tegen een ontzettend matige tegenstander.
in 2008 vielen de doelpunten inderdaad vaak uit counters maar in zijn geheel speelde Nederland toen nog wel een stuk opener.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is een kwestie van voorkeur maar dat de laatste 3 WK's hebben we 38 goals gemaakt en geweldig gepresteerd tegen de toplanden. Reken maar dat het internationale publiek de ploeg van 2010-2014 nog kent en 2022 was in dat opzicht ook gewoon eervol.
Leuk dat men in Nederland blij wordt van een keer een wat aanvallende wedstrijd tegen Polen maar tegen Frankrijk wordt dat toch weer helemaal niets.
(Zelfs Frankrijk in 2008 was gewoon een counterwedstrijd gewonnen op basis van individuele klasse trouwens. Herinnert ook nog iedereen zich)
Gewoon na een minuut of 55, toen Polen steeds gevaarlijker werd. Lijkt mij toch vrij logisch. Kreeg een lichte beroerte toen Wijnaldum erin kwam en die fase daarna werd het enkel slechter. Gelukkig viel Malen nog goed in.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Frimpong had na 30 seconden al kunnen scoren.
Wat had je dan liever gezien, Dumfries en Simons er na 30 minuten uit? Dan kan je ze net zo goed meteen op het vliegtuig naar huis zetten.
De bedoeling van het inbrengen van Wijnaldum ontging me ook volkomen.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gewoon na een minuut of 55, toen Polen steeds gevaarlijker werd. Lijkt mij toch vrij logisch. Kreeg een lichte beroerte toen Wijnaldum erin kwam en die fase daarna werd het enkel slechter. Gelukkig viel Malen nog goed in.
Wijnaldum inbrengen heeft letterlijk niets bijgedragen aan de wedstrijd. Die gozer kan echt niet meer.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:03 schreef Caland het volgende:
[..]
De wissels van Koeman zorgden uiteindelijk voor de overwinning, dus om hem daar nou ook op af te rekenen.
Op de wissel van Wijnaldum na vond ik het eigenlijk allemaal wel logisch wat Koeman deed.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gewoon na een minuut of 55, toen Polen steeds gevaarlijker werd. Lijkt mij toch vrij logisch. Kreeg een lichte beroerte toen Wijnaldum erin kwam en die fase daarna werd het enkel slechter. Gelukkig viel Malen nog goed in.
Alle invallers op Wijnaldem na vielen echt uitstekend in.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wijnaldum inbrengen heeft letterlijk niets bijgedragen aan de wedstrijd. Die gozer kan echt niet meer.
Van Weghorst weet je dat ie er alles aan zal doen en dat lukt dan gelukkig. Maar om dat nou aan Koeman toe te schrijven? Die keuze had iedere andere trainer ook gemaakt. En Wijnaldum was door elke andere trainer thuis gelaten.
Zijn diepgang is heel nuttig, maar hij is verder een tikkende tijdbom. Na de 1-2 kwam hij rechtsachter aan de bal zonder onder druk te staan, en presteerde het alsnog om Polen te laten counteren.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gini is wel een van weinige, zo niet enige middenvelder van Nederland met echte diepgang. Goal van Weghorst was met een prima loopactie van Gini.
Maar ik heb de pot verder niet gezien, lees dat hij nauwelijks meedeed verder.
Die wissel van Wijnaldum was echter zo slecht dat ik er toch een beetje pissig van kan worden. En achteraf gezien kan je ook zeggen dat Malen gewoon had moeten starten in plaats van Simons in deze formatie, maar goed.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Op de wissel van Wijnaldum na vond ik het eigenlijk allemaal wel logisch wat Koeman deed.
Er was er maar 1. Maar Gravenberch kan natuurlijk meer brengen dan Wijnaldum. Dat is gister weer pijnlijk duidelijk geworden. Of Simons naar achter, Reijnders op vlek van Veerman en Frimpong/Malen op rechtsquote:Op maandag 17 juni 2024 11:23 schreef XDo het volgende:
Iedereen die zo zeikt over het inbrengen van Wijnaldum:
welke middenvelder op de bank had er dan gebracht moeten worden?
Dat je toch gewoon voor De Vrij kiest in plaats van de overschatte en altijd in Oranje blunderende Te Ligt vind ik anders voor Oranjebegrippen best gedurfd. Dat hij voor Veerman en Schouten kiest ook wel, ook al pakte dat bij die eerste niet echt lekker uit. Maar Szymanski is dan ook een topspeler natuurlijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die wissel van Wijnaldum was echter zo slecht dat ik er toch een beetje pissig van kan worden. En achteraf gezien kan je ook zeggen dat Malen gewoon had moeten starten in plaats van Simons in deze formatie, maar goed.
Het conservatief vasthouden aan het bekende (wat niet levert) in plaats van durven te experimenteren met spelers in vorm gaat wel serieus een probleempje worden dit toernooi, gelukkig nu nog niet maar later vrees ik van wel. Dat in combinatie met de vele afwezigen op het middenveld waardoor je bij vlagen tactisch zal moeten wisselen, dat kost je wedstrijden.
Het middenveld biedt toch verder weinig keuzes? Wijnaldum en de superoverschatte Ryan Gravenberch. Dan zou ik nog eerder Luts op het middenveld neerzetten.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat je toch gewoon voor De Vrij kiest in plaats van de overschatte en altijd in Oranje blunderende Te Ligt vind ik anders voor Oranjebegrippen best gedurfd. Dat hij voor Veerman en Schouten kiest ook wel, ook al pakte dat bij die eerste niet echt lekker uit. Maar Szymanski is dan ook een topspeler natuurlijk.
Blind zou ook nog kunnen op het middenveld als controleur. Maar ik vind het trio van gisteren eigenlijk wel (meer dan) prima. Zeker nu je Frenkie daar mist.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Het middenveld biedt toch verder weinig keuzes? Wijnaldum en de superoverschatte Ryan Gravenberch. Dan zou ik nog eerder Luts op het middenveld neerzetten.
Ah ja, iemand die nog nooit op het middenveld heeft gespeeld zal daar vast beter spelen dan Gravenberch.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Het middenveld biedt toch verder weinig keuzes? Wijnaldum en de superoverschatte Ryan Gravenberch. Dan zou ik nog eerder Luts op het middenveld neerzetten.
Middenveld gaat tegen Frankrijk echt volledig overlopen worden ben ik bang.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:19 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De tweede helft illustreert volgens mij prima wat de bottleneck van Nederland gaat worden: de talrijke blessures op het middenveld. Door de omzetting van Polen was ons middenveld echt de weg kwijt. Verder heeft Nederland zonder echt goed te spelen een terechte zege geboekt, en veel kansen bijeen gespeeld. Nederland kan altijd gevaarlijk worden, en op verschillende manieren in een team dat de vieze meters voor elkaar durft te maken. Dat liet Ten Hag ook goed zien bij de NOS, gisteren.
Als je Gravenberch moet brengen zou ik nog eerder Blind daar neerzetten, ja.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Vond dat Polen er toch vrij makkelijk doorheen kwam en in de omschakeling zag je ook goed dat Veerman en in mindere mate Schouten ongeveer net zo snel zijn als Daley Blind.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Blind zou ook nog kunnen op het middenveld als controleur. Maar ik vind het trio van gisteren eigenlijk wel (meer dan) prima. Zeker nu je Frenkie daar mist.
Nou ja, de Vrij levert altijd in Oranje, de Ligt niet, dus dat past prima volgens de KOEMAN-doctrine. Veerman / Schouten was eigenlijk je enige overgebleven optie zoals al gezegd. Dan reken ik het Koeman eigenlijk vooral aan dat hij Veerman liet verzuipen in deze formatie.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat je toch gewoon voor De Vrij kiest in plaats van de overschatte en altijd in Oranje blunderende Te Ligt vind ik anders voor Oranjebegrippen best gedurfd. Dat hij voor Veerman en Schouten kiest ook wel, ook al pakte dat bij die eerste niet echt lekker uit. Maar Szymanski is dan ook een topspeler natuurlijk.
Waarom reken je dat Koeman aan?quote:Op maandag 17 juni 2024 11:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou ja, de Vrij levert altijd in Oranje, de Ligt niet, dus dat past prima volgens de KOEMAN-doctrine. Veerman / Schouten was eigenlijk je enige overgebleven optie zoals al gezegd. Dan reken ik het Koeman eigenlijk vooral aan dat hij Veerman liet verzuipen in deze formatie.
Veerman is gewoon geen dynamische speler. Zet er iemand op die nog met hem meeloopt tijdens het pissen en er blijft niet gek veel van over. Daar kan Koeman ook niet veel aan doen en heel veel andere smaken waren er ook niet zoals je zelf al zegt.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou ja, de Vrij levert altijd in Oranje, de Ligt niet, dus dat past prima volgens de KOEMAN-doctrine. Veerman / Schouten was eigenlijk je enige overgebleven optie zoals al gezegd. Dan reken ik het Koeman eigenlijk vooral aan dat hij Veerman liet verzuipen in deze formatie.
SebaGodquote:Op maandag 17 juni 2024 09:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Veerman werd vanaf minuut 1 al onschadelijk gemaakt door vaste man SzymanskiGOD
@:dombohetolifantje1
Nou ja, als je Veerman opstelt moet de rest van het team enigszins in dienst staan van Veerman. Dat is verre van ideaal dus daarom stel je hem liever niet op, maar als je enigszins gedwongen bent moet je je toch iets gaan aanpassen.quote:
Volgens mij stel je Veerman op omdat hij aan de bal, theoretisch, in elk geval in de Eredivisie outerclass is. Veerman stel je op omdat je geen andere keuzes qua ball-playing midfielders hebt. Die heb je gewoon nodig, dat ontkennen is het ontkennen van voetbal. Gravenberch kan dat niet. Blind heeft de draaicirkel van een traktor en hoort nooit op het middenveld te staan.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou ja, als je Veerman opstelt moet de rest van het team enigszins in dienst staan van Veerman. Dat is verre van ideaal dus daarom stel je hem liever niet op, maar als je enigszins gedwongen bent moet je je toch iets gaan aanpassen.
Wij zijn een Nederlandse club @Calandquote:Op maandag 17 juni 2024 11:50 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Volgens mij stel je Veerman op omdat hij aan de bal, theoretisch, in elk geval in de Eredivisie outerclass is. Veerman stel je op omdat je geen andere keuzes qua ball-playing midfielders hebt. Die heb je gewoon nodig, dat ontkennen is het ontkennen van voetbal. Gravenberch kan dat niet. Blind heeft de draaicirkel van een traktor en hoort nooit op het middenveld te staan.
Ik ga graag mee in de vraag wat trainers beter kunnen doen, maar een elftal rondom Veerman heenbouwen? In een qua individuen vrij sterk Nederlands Elftal moet zo'n Veerman vooral zelf een stapje harder doen. Als je in de Eredivisie voetballend te goed bent, moet je gewoon je bek houden als je niet levert in het Nederlands Elftal.
quote:Op maandag 17 juni 2024 11:54 schreef fetX het volgende:
Een team om Veerman heen bouwen![]()
@:maxi-mus vindt dit leuk.
Je team er volledig omheen bouwen =/= je noodgedwongen enigszins aanpassen (uiteraard). Het eerste zou volslagen achterlijk zijn. Maar dat is ook het lastige, hoe bereid ben je om je team aan te passen aan de wensen van een Joey Veerman terwijl je toch in de opbouw enigszins afhankelijk bent van het type speler en hij de enige is die dat kan leveren wat je nodig hebt. Het is hier niet zwart/wit in mijn ogen. Tenzij je lekker wil gaan counteren natuurlijk, dan stel je hem niet op.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:53 schreef Caland het volgende:
Van alle dingen die Koeman zou kunnen doen staat een team om Joey Veerman heenbouwen vrij hoog op het achterlijke ideeën-lijstje.
Als je lekker wil gaan counteren zou ik de met afstand beste passer er natuurlijk wel in zetten.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je team er volledig omheen bouwen =/= je noodgedwongen enigszins aanpassen (uiteraard). Maar dat is ook het lastige, hoe bereid ben je om je team aan te passen aan de wensen van een Joey Veerman terwijl je toch in de opbouw enigszins afhankelijk bent van het type speler en hij de enige is die dat kan leveren wat je nodig hebt. Het is hier niet zwart/wit in mijn ogen. Tenzij je lekker wil gaan counteren natuurlijk, dan stel je hem niet op.
Ik ben bang dat hij volkomen overlopen gaat worden tegen Frankrijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als je lekker wil gaan counteren zou ik de met afstand beste passer er natuurlijk wel in zetten.
Dat is wat anders, ik denk ook niet dat we counteren gaan tegen Frankrijk eigenlijk. Dat is meer het spelletje wat zij graag willen spelen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik ben bang dat hij volkomen overlopen gaat worden tegen Frankrijk.
Overlopen is het verkeerde woord. Hij gaat gewoon niet de tactische skills hebben om de slimheid van Griezmann bij te benen. Maar het is wat het is met deze kaalslag.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik ben bang dat hij volkomen overlopen gaat worden tegen Frankrijk.
Gravenberch kan er helemaal niets van. Lui en nonchalant. Als dat je redding moet worden zegt dat genoeg over het matige bankmateriaal dat we voor het middenveld hebben.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
PALINGSOUNDquote:Op maandag 17 juni 2024 11:53 schreef Caland het volgende:
Van alle dingen die Koeman zou kunnen doen staat een team om Joey Veerman heenbouwen vrij hoog op het achterlijke ideeën-lijstje.
Ben het ergens wel met je eens maar negatieve aandacht is ook aandacht.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
in 2008 vielen de doelpunten inderdaad vaak uit counters maar in zijn geheel speelde Nederland toen nog wel een stuk opener.
Er is vooral veel bewondering voor Van Persie en Robben maar als je het internationale nieuws en fora erop naslaat kun je zien dat niemand van het spel onder de indruk was. Schoppen, janken en de bus parkeren is in het buitenland het imago van het Nederlands voetbal. Als je daarmee nog iets van succes zou boeken dan valt dat nog te verkopen maar op langere termijn zie je dat dat enorm contraproductief is gebleken.
Toch ook wel het lastige van Koeman vind ik, het is ook weer niet dat hij nooit experimenteert, maar zodra het lastig wordt grijpt hij toch angstig vast aan wat in het verleden werkte in plaats van dat hij zich aanpast aan de spelers in vorm. Ook al is er geen aanleiding om te denken dat wat in het verleden werkte (zie Wijnaldum of Dumfries) nu weer succes gaat opleveren, het tegenovergestelde zelfs. En door het beperkte aantal smaken ga je helaas vaak in dat soort situaties komen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:05 schreef maxi-mus het volgende:
Maar helaas zijn dit de smaken waarmee we het nu moeten doen, Gini kan écht niet meer en Gravenberch is (nog) te onbetrouwbaar in de ogen van Koeman.
Dumfries heeft ook gewoon een prima oefencampagne en kwalificatie gedraaid bij Oranje. Was op de vorige toernooien één van de sterkhouders. Er was echt te weinig aanleiding om hem op de bank te zetten , helaas.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch ook wel het lastige van Koeman vind ik, het is ook weer niet dat hij nooit experimenteert, maar zodra het lastig wordt grijpt hij toch angstig vast aan wat in het verleden werkte in plaats van dat hij zich aanpast aan de spelers in vorm. Ook al is er geen aanleiding om te denken dat wat in het verleden werkte (zie Wijnaldum of Dumfries) nu weer succes gaat opleveren, het tegenovergestelde zelfs. En door het beperkte aantal smaken ga je helaas vaak in dat soort situaties komen.
Dat ben ik het na zo'n beroerd halfjaar en met twee concurrenten die uitstekend presteren gewoon niet met je eens, of op zijn minst dat je hem wat eerder wisselt als het niet loopt. In een nationaal elftal ben je imo nooit zeker van je plek tenzij je echte buitenklasse bent, daar zijn de wedstrijdblokken te verspreid voor en de samenstellingen te wisselend.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dumfries heeft ook gewoon een prima oefencampagne en kwalificatie gedraaid bij Oranje. Was op de vorige toernooien één van de sterkhouders. Er was echt te weinig aanleiding om hem op de bank te zetten , helaas.
Het middenveld is uitstekend geschikt tegen Schotland, Canada, IJsland, Polen en Oostenrijk (voetballend alle 3 best heel aardig) maar gaat de boot in tegen de toplanden.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Middenveld is gewoon de grote achilleshiel. Reijnders onzichtbaar, Veerman slecht, Schouten aardig maar dat niveau zou normaal gesproken je slechtste middenvelder moeten zijn.
Dit meen je niet toch?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Je mist een Taylor voor op het middenveld.
Het grote verschil met zijn collega aan de linkerkant is dat hij alleen opkomt als het kan en nodig is wat resulteerde in een stabiele verdediging aan de linkerkant en 2 assists. (Hadden er 4 moeten zijn.) Dumfries staat vrijwel nooit rechtsachter. Kan me herinneren dat Simons tweemaal verdedigend moest optreden in onze eigen 16 omdat Dumfries weer eens nergens te bekennen was. Dat wordt wat tegen Mbappé straks.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dumfries heeft ook gewoon een prima oefencampagne en kwalificatie gedraaid bij Oranje. Was op de vorige toernooien één van de sterkhouders. Er was echt te weinig aanleiding om hem op de bank te zetten , helaas.
Hij was gisteren toch lang niet slecht. Net na rust ook weer zo'n kenmerkende terugkopbal. Komt altijd dreiging vanaf.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:18 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Het grote verschil met zijn collega aan de linkerkant is dat hij alleen opkomt als het kan en nodig is wat resulteerde in een stabiele verdediging aan de linkerkant en 2 assists. (Hadden er 4 moeten zijn.) Dumfries staat vrijwel nooit rechtsachter. Kan me herinneren dat Simons tweemaal verdedigend moest optreden in onze eigen 16 omdat Dumfries weer eens nergens te bekennen was. Dat wordt wat tegen Mbappé straks.
Wat. Was misschien wel de slechtste man op het veld, en dat zegt veel gezien daar ook Simons en Veerman rondliepen.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij was gisteren toch lang niet slecht.
quote:Op maandag 17 juni 2024 13:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Taylor - Frenkie is de toekomst.
De Vrij en Schouten wel heel magertjes beoordeeld. 3 voor Dumfries is ook wel wat overdreven natuurlijk. Was niet slechter dan Simonsquote:
Ik vond Schouten wel redelijk, maar niet goed. Voor iemand die zo vast aan de bal hoort te zijn net iets teveel balverlies. De Vrij had wel iets hoger gekund inderdaad, rest kan ik mij wel in vinden.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De Vrij en Schouten wel heel magertjes beoordeeld. 3 voor Dumfries is ook wel wat overdreven natuurlijk. Was niet slechter dan Simons
Reijnders was toch wel iets beter dan Veerman gister?quote:
Onzichtbaarheid is slechter dan zichtbaar slecht spelen.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Reijnders was toch wel iets beter dan Veerman gister?
Na ongeveer 5 keer afgesnauwd te zijn door Klopp is Gravenberch echt wel wat minder laconiek geworden en zijn zijn baalmomenten korter. Als Gravenberch onbetrouwbaar zou zijn is Veerman dat helemaal.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:05 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat is wat anders, ik denk ook niet dat we counteren gaan tegen Frankrijk eigenlijk. Dat is meer het spelletje wat zij graag willen spelen.
Maar helaas zijn dit de smaken waarmee we het nu moeten doen, Gini kan écht niet meer en Gravenberch is (nog) te onbetrouwbaar in de ogen van Koeman.
Schouten was toch aardig maar niet meer dan dat. Een zes volstaat prima. Reijnders had wel een zesje gemogen imo.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De Vrij en Schouten wel heel magertjes beoordeeld. 3 voor Dumfries is ook wel wat overdreven natuurlijk. Was niet slechter dan Simons
Schouten is goed in de duels maar niet noodzakelijk superbalvast.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vond Schouten wel redelijk, maar niet goed. Voor iemand die zo vast aan de bal hoort te zijn net iets teveel balverlies. De Vrij had wel iets hoger gekund inderdaad, rest kan ik mij wel in vinden.
Wellicht dat de povere Veerman de spelers om hem heen al snel wat beter liet lijken dan ze waren gister.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vond Schouten wel redelijk, maar niet goed. Voor iemand die zo vast aan de bal hoort te zijn net iets teveel balverlies. De Vrij had wel iets hoger gekund inderdaad, rest kan ik mij wel in vinden.
Ik zeg ook niet dat het mijn mening is, ik zeg dat Koeman dat vindt.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Na ongeveer 5 keer afgesnauwd te zijn door Klopp is Gravenberch echt wel wat minder laconiek geworden en zijn zijn baalmomenten korter. Als Gravenberch onbetrouwbaar zou zijn is Veerman dat helemaal.
Dit kan echt niet.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Taylor - Frenkie is de toekomst.
Vond ze eigenlijk tot kort in de tweede helft ook nog wel prima.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ondanks alle beperkingen speelde Nederland gisteren tot aan de 1-1 toch best goed. Na de gelijkmaker leek het wel alsof ze al verzadigd waren in plaats van meteen door te drukken naar 2-1 en 3-1.
Bij L'équipe is een 5 een voldoende. Dat ie hetzelfde cijfer krijgt als Veerman is wel gek.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:47 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Een 5 voor Reijnders.
Die stokbroden snappen er echt nooit wat van.
Maandag 2 uur 's middags is wat vreemd om al aan je achtste biertje te zittenquote:Op maandag 17 juni 2024 14:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en toch is het zo. Dat is gewoon de basis van Oranje in Noord-Amerika.
Volgende week dinsdag daarentegen mag dat gewoonquote:Op maandag 17 juni 2024 14:15 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Maandag 2 uur 's middags is wat vreemd om al aan je achtste biertje te zitten
Volgense wedstrijd met Malen en Geertruida beginnen op rechts.quote:
Maar een heel klein beetje een Ajax-bril op hè.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en toch is het zo. Dat is gewoon de basis van Oranje in Noord-Amerika.
Dit is wel handig om te weten? Tot hoe hoog gaan ze dan?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bij L'équipe is een 5 een voldoende. Dat ie hetzelfde cijfer krijgt als Veerman is wel gek.
Tadic kreeg ooit een 10.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:32 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Dit is wel handig om te weten? Tot hoe hoog gaan ze dan?
quote:Op maandag 17 juni 2024 14:33 schreef -XOR- het volgende:
Dit Nederland mist een type Mats Wieffer tegen grotere landen.
In de afgelopen jaren Mbappe (v Kazachstan), Lafont (v PSG), Haaland (v United), Haaland (v Leipzig) en Lookman (v Leverkusen).quote:
Daar lag ook duidelijk veel meer ruimte, doordat de Polen vooral de rechterkant als gevaar zagen. Dumbfries is eigenlijk alleen goed als hij de bal ontvangt in de ruimte, als hij de bal al heeft dan is hij compleet nutteloos.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:33 schreef SpaceOdyssey het volgende:
Koeman moet wel aan de rechterflank gaan sleutelen want het verschil met de linkerflank is gigantisch.
Dat een zes voldoende is, is een typisch Nederlands referentiekader omdat ons schoolsysteem ook van 1 tot 10 gaat, die lading van "met een zes ga je over" ontbreekt in de meeste andere landen. Een 5 is dus ook niet zozeer een voldoende zoals we ons dat in Nederland voorstellen maar meer "gemiddeld" .quote:Op maandag 17 juni 2024 14:32 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Dit is wel handig om te weten? Tot hoe hoog gaan ze dan?
Hij is eigenlijk ook alleen goed als hij de bal ontvangt voor zich uit in de diepte. Want om zijn aanname in de drukte schaamt menig kelderklassespeler zich voor.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Daar lag ook duidelijk veel meer ruimte, doordat de Polen vooral de rechterkant als gevaar zagen. Dumbfries is eigenlijk alleen goed als hij de bal ontvangt in de ruimte, als hij de bal al heeft dan is hij compleet nutteloos.
Die wordt in Duitsland gezien als één van de beste spelers van de Bundesliga.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Toch is het wel gek dat Xavi in Oranje tot nu toe speelt als een NAC Breda-speler. Slory en Castelen deden het nog beter. Was zijn vorm bij Leipzig ook al zo ruk de laatste maanden of is dit gewoon onverklaarbaar?
Tweede seizoenshelft 4 goals, lijkt me ook niet ontzettend indrukwekkend.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:56 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die wordt in Duitsland gezien als één van de beste spelers van de Bundesliga.
Voetbal kijken, Pietje.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tweede seizoenshelft 4 goals, lijkt me ook niet ontzettend indrukwekkend.
Oh, dan is het niet zo.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tweede seizoenshelft 4 goals, lijkt me ook niet ontzettend indrukwekkend.
Eens.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:56 schreef maxi-mus het volgende:
Stefan de Vrij was overigens ook érg goed.
(@:slobeend)
Is het hele jaar de beste speler bij Leipzig geweest, beter dan Dani Olmo.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Toch is het wel gek dat Xavi in Oranje tot nu toe speelt als een NAC Breda-speler. Slory en Castelen deden het nog beter. Was zijn vorm bij Leipzig ook al zo ruk de laatste maanden of is dit gewoon onverklaarbaar?
Toch wel onbegrijpelijk dat hij nu zo extreem kut speelt dan.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Is het hele jaar de beste speler bij Leipzig geweest, beter dan Dani Olmo.
Wil te graag en moet misschien iets verder naar achter. Is ook beter in dat hoge energie-voetbal van RB dan in het wat trage opbouwspel.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toch wel onbegrijpelijk dat hij nu zo extreem kut speelt dan.
Ik zou hem op 10 zetten en dan Malen rechtsbuiten. Dan verbeter je met 1 wissel 2 posities.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wil te graag en moet misschien iets verder naar achter. Is ook beter in dat hoge energie-voetbal van RB dan in het wat trage opbouwspel.
Ik denk ook dat een middenveld van Reijnders en Schouten met Simons daarvoor en dan Gakpo, Depay en Malen voorin het best zou werken.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:37 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ik zou hem op 10 zetten en dan Malen rechtsbuiten. Dan verbeter je met 1 wissel 2 posities.
quote:Op maandag 17 juni 2024 16:37 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ik zou hem op 10 zetten en dan Malen rechtsbuiten. Dan verbeter je met 1 wissel 2 posities.
Dit inderdaad. Simons is een lopende 10 die ook nog kan voetballen en/of andersom, zou met wat er omheen staat een ideale 10 zijn.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk ook dat een middenveld van Reijnders en Schouten met Simons daarvoor en dan Gakpo, Depay en Malen voorin het best zou werken.
malen kan toch prima op rechts? Of geertruida back en frimpong rechtsvoor.quote:Op maandag 17 juni 2024 19:21 schreef tong80 het volgende:
Gewoon met dezelfde elf starten. Misschien alleen Xavi vervangen. Kan Malen op links uit de voeten ?
Kan ook idd.We gaan het zien. Koeman kennende houdt ie vast aan z'n eerste basiself.quote:Op maandag 17 juni 2024 20:11 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
malen kan toch prima op rechts? Of geertruida back en frimpong rechtsvoor.
Erg jammer wel.quote:Op maandag 17 juni 2024 18:38 schreef viagraap het volgende:
[..]
[..]
Simons is een lopenderollende 10 die ook nog kan voetballenhuilen en/of andersom
Ik denk dat Simons daar wat body voor mist, maar probleem is ook dat er zonder Malen geen diepgang voorin is. Tegen de Fransen ik zou Gakpo op 10 zetten, Simons naar links voor of zelfs Bergwijn voor meer diepgang, Malen rechts.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk ook dat een middenveld van Reijnders en Schouten met Simons daarvoor en dan Gakpo, Depay en Malen voorin het best zou werken.
Gaan Simons en Gakpo elkaar dan niet in de weg lopen?quote:Op maandag 17 juni 2024 16:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eens maar dan zou ik met Frimpong op rechtsbuiten en Geertuida op rechtsback spelen voor iets meer defensieve zekerheid. Dan kan Xavi prima op 10.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neem er nog eentje.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Bergwijn - Brobbey - Malen
Gakpo
quote:
Simons mag dan in potentie beter zijn maar zolang die niet rendeert in oranje kan je het beter met andere spelers proberen en met de selectie kom je dan uit op Bergwijn als je Gakpo op 10 wilt zetten.quote:
Zolang Brubby geen wedstrijdje vol kan maken zou ik hem ook niet in de basis zetten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Simons mag dan in potentie beter zijn maar zolang die niet rendeert in oranje kan je het beter met andere spelers proberen en met de selectie kom je dan uit op Bergwijn als je Gakpo op 10 wilt zetten.
en dat is nog knap lastig met deze Feyenoorder als bondscoach.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:34 schreef Slobeend het volgende:
@:wienerschnitzels kan alleen maar aan Ajacieden denken.
Bij elkaar 35 doelpunten en 17 assists. Depay en Weghorst bij elkaar 16 doelpunten en 6 assists.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:38 schreef Cupfighter het volgende:
Bergwijn en Brobbey hadden nooit meegenomen mogen worden laat staan dat ze in de basis komen
Nog minder dan Luuk de Jong in zijn ééntje en die is ook niet mee.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Bij elkaar 35 doelpunten en 17 assists.
en kan je dus ook niet opstellen nu, dat is niet mijn schuld.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Nog minder dan Luuk de Jong in zijn ééntje en die is ook niet mee.
Brobbey heeft een behoorlijk goed seizoen gedraaid gezien de omstandigheden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:38 schreef Cupfighter het volgende:
Bergwijn en Brobbey hadden nooit meegenomen mogen worden laat staan dat ze in de basis komen
Het geeft vooral wat aan over de competitie, waarin ook elke ajacied zal toegeven dat met name Bergwijn een dramatisch seizoen heeft gedraaid.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en kan je dus ook niet opstellen nu, dat is niet mijn schuld.
In het land der blinden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Brobbey heeft een behoorlijk goed seizoen gedraaid gezien de omstandigheden.
Dat zeker, maar helaas spelen we op het EK niet tegen RKC of Heracles.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Brobbey heeft een behoorlijk goed seizoen gedraaid gezien de omstandigheden.
Geeft vooral wat aan over de bondscoach dat die een altijd geblesseerde, nauwelijks scorende, bij zijn club weggebonjourde speler zo belangrijk heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Het geeft vooral wat aan over de competitie, waarin ook elke ajacied zal toegeven dat met name Bergwijn een dramatisch seizoen heeft gedraaid.
En alsnog is hij de beste optie in de spits. Geeft vooral iets aan over de rest. Of hadden alle vorige bondscoaches ook ongelijk?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Geeft vooral wat aan over de bondscoach dat die een altijd geblesseerde, nauwelijks scorende, bij zijn club weggebonjourde speler zo belangrijk heeft gemaakt.
Ja, kan je ook wel zien aan de prestaties van het NL-elftal te afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:52 schreef Caland het volgende:
[..]
En alsnog is hij de beste optie in de spits. Geeft vooral iets aan over de rest. Of hadden alle vorige bondscoaches ook ongelijk?
Oh, we gaan nu de prestaties van het NL-elftal afschuiven op één speler. Is het zuipen weer vroeg begonnen?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, kan je ook wel zien aan de prestaties van het NL-elftal te afgelopen jaren.
Wel belangrijk dat een spits rendeert en Depay heeft nu al een flink aantal keren bewezen niet te renderen als het ergens om gaat. Als de Jong 10 doelpunten ipv 38 had gemaakt dan was het toch ook de Jong zijn schuld geweest als PSV geen kampioen was geworden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, we gaan nu de prestaties van het NL-elftal afschuiven op één speler. Is het zuipen weer vroeg begonnen?
Dat zal, maar er zijn simpelweg geen fatsoenlijke alternatieven. Voor Zirkzee is het nog wat te vroeg helaas maar die staat hopelijk over twee jaar op die plek.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wel belangrijk dat een spits rendeert en Depay heeft nu al een flink aantal keren bewezen niet te renderen als het ergens om gaat.
Nee, dan heb je echt een extreem debiele kijk op voetbal.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Als de Jong 10 doelpunten ipv 38 had gemaakt dan was het toch ook de Jong zijn schuld geweest als PSV geen kampioen was geworden.
Depay - Brobbey - Malenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:59 schreef Slobeend het volgende:
Brobbey is helemaal niet zo'n rare optie maar Bergwijn een basisplek geven (of überhaupt selecteren) dat kan gewoon echt niet na dit seizoen.
Misschien loopt er in de derde klasse onderafdeling nog wel iemand met nog meer goals en assists. Misschien ook maar oproepen dan.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Bij elkaar 35 doelpunten en 17 assists. Depay en Weghorst bij elkaar 16 doelpunten en 6 assists.
Ja maar die spelen niet bij het heilige Ajax dat dit seizoen moeizaam vijfde is gewordenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Misschien loopt er in de derde klasse onderafdeling nog wel iemand met nog meer goals en assists. Misschien ook maar oproepen dan.
Brobbey laat zich ook veel te makkelijk gek maken met debiel gedrag tot gevolg.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:23 schreef Fretwork het volgende:
Brobbey heeft ook bizar matig gespeeld anders, en laat zn medespelers niet beter renderen. Ergens is het gewoon een iets snellere Buleykin.
De grootte van je spieren zegt niets over of je bij het rennen je hamstring wel of niet snel gaat verrekken.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Brobbey laat zich ook veel te makkelijk gek maken met debiel gedrag tot gevolg.
In Nederland komt hij daar mee weg want hij speelt bij Ajax, maar met een beetje internationale scheids maakt hij geen 90 minuten vol. Wat op zich sowieso al een probleem is met zijn gebrek aan fitheid. Onbegrijpelijk dat iemand met zo'n fysiek zo snel stuk gaat.
Het zou me niet eens verbazen als je een langere warming up nodig hebt met het fysiek van een sprinter vs marathonloperquote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De grootte van je spieren zegt niets over of je bij het rennen je hamstring wel of niet snel gaat verrekken.
Met de huidige geblesseerden wel. Al is dat ook omdat we 2016-2020 niet kwalificeerdenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:01 schreef LordVoldermort het volgende:
Is dit qua middenveld het minste van deze eeuw op een eindtoernooi of mis ik een generatie?
Op de bank zit echt niks meer.![]()
![]()
Jammer dat Simons in oranje ineens speelt als Lex Immers. Dat was natuurlijk de perfecte 10 geweest.
Nee, dat klopt helemaal. Vooral niet als je de verkeerde spieren traint.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De grootte van je spieren zegt niets over of je bij het rennen je hamstring wel of niet snel gaat verrekken.
Gravenberch is toch geen koekebakkerquote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:01 schreef LordVoldermort het volgende:
Is dit qua middenveld het minste van deze eeuw op een eindtoernooi of mis ik een generatie?
![]()
Jammer dat Simons in oranje ineens speelt als Lex Immers. Dat was natuurlijk de perfecte 10 geweest.
Hangt van veel factoren af, goede doorbloeding, (over)vermoeidheid. Toen ten tijde van Robben had ik altijd het idee dat ze geen goede begeleiding hadden op die vlakken. Nu neem ik aan is dat een beetje beter maar ben opzich wel benieuwd wat ze zoal aan oefeningen doen (doen ze bijv de glute ham raise wel?), wat ze doen om goed te herstellen en hoe ze warming up doen (massagepistool?)quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, dat klopt helemaal. Vooral niet als je de verkeerde spieren traint.
Maar als je diezelfde inspanningen in de sportschool levert om goed te trainen, dan kun je wel degelijk minder blessuregevoelig worden.
De Roon, De Jong, Wijnaldum vind ik niet gek veel beterquote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:01 schreef LordVoldermort het volgende:
![]()
Wijnaldum kon toen nog wel wat toch? De Jong is natuurlijk wel beter dan wat er nu staat. De Roon eens.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:07 schreef Caland het volgende:
[..]
De Roon, De Jong, Wijnaldum vind ik niet gek veel beter
Denk dat je met dit middenveld net wel iets meer kanten op kan, al is Veerman vooralsnog wel een beetje de molquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:09 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Wijnaldum kon toen nog wel wat toch? De Jong is natuurlijk wel beter dan wat er nu staat. De Roon eens.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar in de Robben-tijd kregen spelers al een op maat gemaakt programma dat ze moesten volgen. Dat zal niet veranderd zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hangt van veel factoren af, goede doorbloeding, (over)vermoeidheid. Toen ten tijde van Robben had ik altijd het idee dat ze geen goede begeleiding hadden op die vlakken. Nu neem ik aan is dat een beetje beter maar ben opzich wel benieuwd wat ze zoal aan oefeningen doen (doen ze bijv de glute ham raise wel?), wat ze doen om goed te herstellen en hoe ze warming up doen (massagepistool?)
Koopmeiners ook nogquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:07 schreef Caland het volgende:
[..]
De Roon, De Jong, Wijnaldum vind ik niet gek veel beter
Veerman is erbij omdat van het nieuwe kabinet het Volendamquotum gehaald moet worden maar die kan bij de grote jongens natuurlijk niet meer mee. Ik verbaas me altijd hoe geliefd Wijnaldum nog steeds is in Liverpool maar dat kan ook echt niet meer.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk dat je met dit middenveld net wel iets meer kanten op kan, al is Veerman vooralsnog wel een beetje de mol
Het was ook meer dat middenveld in combinatie met Drankball (en ik ben persoonlijk nooit echt een Wijnaldumfan geweest)
Vind dit echt een beetje overdreven. Frankrijk was beter, maar echt weggespeeld zijn we ook niet. 1ste helft was Frankrijk wel beter, maar de 2de helft ging gewoon redelijk gelijk op (qua treurigheid). Los van die goal vergeet je ook het bijna doelpunt van Frimpong in de 1ste minuut.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Nederland mag echt nog blij zijn dat het nu veel over die afgekeurde goal gaat want anders was de berichtgeving nu overal geweest: Nederland weggespeeld tegen de Fransen.
Wat een waardeloze wedstrijd was dit, aanvallend niets gedaan en verdedigend met veel pijn en moeite standgehouden.
Alle statistieken zijn zwaar in het nadeel van Nederland inclusief kansenverhouding. Tweede helft ben je echt weggedrukt.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind dit echt een beetje overdreven. Frankrijk was beter, maar echt weggespeeld zijn we ook niet. 1ste helft was Frankrijk wel beter, maar de 2de helft ging gewoon redelijk gelijk op (qua treurigheid). Los van die goal vergeet je ook het bijna doelpunt van Frimpong in de 1ste minuut.
Nee hoor. Nederland meer schoten op doelquote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Alle statistieken zijn zwaar in het nadeel van Nederland inclusief kansenverhouding. Tweede helft ben je echt weggedrukt.
"bijna doelpunt"quote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind dit echt een beetje overdreven. Frankrijk was beter, maar echt weggespeeld zijn we ook niet. 1ste helft was Frankrijk wel beter, maar de 2de helft ging gewoon redelijk gelijk op (qua treurigheid). Los van die goal vergeet je ook het bijna doelpunt van Frimpong in de 1ste minuut.
Dit gelijkspel is een prima resultaat.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Is toch een zinloze statistiek. Het was echt heel slecht. Veldspel slecht, teveel kansen weggegeven.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee hoor. Nederland meer schoten op doel
En dan te bedenken dat Koeman nog t/m WK 2026 blijft.....hij mag van mij wel weg. Heel veel betere alternatieven als Bondscoach.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Koeman moet onderogen komen dat een paar van zijn favorietjes echt niet meer kunnen bij Blind heeft hij het door nu bij Memphis Wijnaldum oa nog.
Hoe kun je het met dit kutmateriaal in vredesnaam beter doen tegen topteams? Ik zie het niet. Ligt vooral aan de matige selectie die we hebben.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 07:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Koeman nog tot 2026 blijft..... wat waren ze gister slecht. Balletjes over 5 meter die niet aankomen, genant. Het is dat de Fransen zelf niet zoveel konden qua effectiviteit.
Wijnaldum kan echt niet. Depay lijkt wel gedaan, Van Dijk straalt niks meer uit, Simons zit alleen maar te huilen. Alleen Verbruggen lijkt voor de komende jaren een stabiele factor.
Echt heel slecht gister.
Je mag toch verwachten dat iemand een bal over 5 meter kan geven? als dat al teveel gevraagd is, kun je beter thuis blijven.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 07:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoe kun je het met dit kutmateriaal in vredesnaam beter doen tegen topteams? Ik zie het niet. Ligt vooral aan de matige selectie die we hebben.
Is niet iets wat een bondscoach spelers moet aanleren lijkt mij.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 07:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je mag toch verwachten dat iemand een bal over 5 meter kan geven? als dat al teveel gevraagd is, kun je beter thuis blijven.
Icm een incompetente bondscoach.
Lijkt me ook niet en verder moet je gewoon naar het resultaat kijken, dat was naar omstandigheden goed, zij de wat betere kansen, NL creëerde wel heel weinig en die buitenspel goal zal wel genoeg over gezegd zijn.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 07:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is niet iets wat een bondscoach spelers moet aanleren lijkt mij.
We kijken naar Frankrijk toch ook vooral naar de 2 megakansen van Griezmann? Dus ook niet gek dat we voor NL dan moeten kijken naar de kans van Frimpong en het doelpunt.quote:
Wie danquote:Op zaterdag 22 juni 2024 07:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Koeman nog t/m WK 2026 blijft.....hij mag van mij wel weg. Heel veel betere alternatieven als Bondscoach.
Mee eens, maar het baart wel zorgen richting de rest van het toernooi. Het was erg matig wat Nederland gisteren liet zien in balbezit. In principe moet je nu uitgaan van een tweede plek in de poule en hopen dat je België niet treft in de volgende ronde.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 08:48 schreef TLC het volgende:
Als je niet goed speelt maar toch een punt overhoudt tegen een ploeg als Frankrijk heb je t gewoon goed gedaan, menig ander land zou er voor tekenen
Die eerste kans voor Griezmann was overigens zeker geen megakans.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 08:45 schreef Blik het volgende:
[..]
We kijken naar Frankrijk toch ook vooral naar de 2 megakansen van Griezmann? Dus ook niet gek dat we voor NL dan moeten kijken naar de kans van Frimpong en het doelpunt.
Ik heb ook engelse tv gekeken en die zeiden ook dat de verdediging een van de beste van Europa was. De aanvallers van Frankrijk waren ook een van de beste.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 09:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Oranje is niet weggespeeld vind ik. Verdediging stond best goed, weinig kansen weggegeven. De zeer matige voorhoede is een ander verhaal. Met een kneus als Depay ga je geen potten breken. Hij levert iedere bal in, maar de act van Mr. Bigstar houdt hij goed vol.
Als het je niet uitkomt zal het vast een zinloze statistiek zijn inderdaadquote:Op zaterdag 22 juni 2024 07:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is toch een zinloze statistiek. Het was echt heel slecht. Veldspel slecht, teveel kansen weggegeven.
[ afbeelding ]
Die speelt gewoon weer zijn eigen toernooitje.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 10:36 schreef TweedeKlum het volgende:
Waarom eist Depay alle vrije trappen op? Dat was potsierlijk.
De Memph wil lekker skiete.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 10:36 schreef TweedeKlum het volgende:
Hoe bedoel je, beter tegen topteams? Je had toch kunnen winnen gister? Hoeveel beter wil je het hebben?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 07:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoe kun je het met dit kutmateriaal in vredesnaam beter doen tegen topteams? Ik zie het niet. Ligt vooral aan de matige selectie die we hebben.
Die schiet ze ook altijd of in de muur of 3 hoog over.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 10:36 schreef TweedeKlum het volgende:
Heeft ie van Ronaldo afgekeken.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 10:36 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik vond Gakpo wel echt goed alleen soms iets te voorspelbaar met constant naar binnen gaan, daar mis je ook wel iemand om er overheen te denderen. (al snap ik die keuze uiteraard)quote:Op zaterdag 22 juni 2024 09:50 schreef TweedeKlum het volgende:
Dat we voorin geen topspelers hebben lopen weten we al jaren, dat werd gisteravond weer pijnlijk duidelijk.
robben was ook voorspelbaar maar gelijkertijd ongrijpbaar. Wil hem daar niet mee vergelijken verder maar ook bij gakpo zie je dat dat een kracht is en blijft. Mag wel werken aan zijn precisie in de schotenquote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:11 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vond Gakpo wel echt goed alleen soms iets te voorspelbaar met constant naar binnen gaan, daar mis je ook wel iemand om er overheen te denderen. (al snap ik die keuze uiteraard)
Malen is een prima invaller en Xavi Simons zit bij zijn club natuurlijk wel al tegen de top aan van de Bundesliga. Depay blijft een hoog 'als het draait' gehalte hebben en het draait helaas niet. Al vond ik hem gister in de duels persoonlijk niet zo slecht als iedereen scheen te vinden. Alleen kappen met die vrije trappen en die vrije trappen van een metertje of 40-45 gewoon lekker voor lepelen, wat ze ook één keer probeerden.
Hoog Seedorf gehalte.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die speelt gewoon weer zijn eigen toernooitje.
Wat bedoel je ?quote:
Is de bal dan rond en het gras groen ?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:55 schreef RamboDirk het volgende:
De wedstrijd tegen Oostenrijk gaat in ieder geval veel duidelijk maken.
Goh, het kwalitatief beste voetballand van de wereld maakt het Nederland heel moeilijk waardoor het er slecht uitziet. Verrassende statistiek, heb je nog meer van dit soort eye-openers?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 07:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is toch een zinloze statistiek. Het was echt heel slecht. Veldspel slecht, teveel kansen weggegeven.
[ afbeelding ]
De laatste column....quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
Seedorf was ook echt goed Memphis niet.
Gini dus weer op de bank?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:22 schreef Nober het volgende:
Reijnders gaf aan dat het team veel meters gemaakt heeft en vermoeid was dus tijd voor om wat spelers rust te geven tegen Oostenrijk.
Nee.quote:
Buiten Wijnaldum een prima opstelling. Misschien Schouten ook rust geven, want voor zijn positie hebben we niet echt iemand anders, al kan Geertruida er ook spelen.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee.
Zoiets:
Verbruggen; Geertruida, De Ligt, Van de Ven, Maatsen; Schouten, Gravenbergch, Wijnaldum; Frimpong, Malen, Zirkzee
Geen zorgen. We hebben geleerd van 2008. Het lag aan de familiedag.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:44 schreef Caland het volgende:
Als je nog een beetje in het toernooi wil groeien zou ik juist niet al teveel wisselen. Hooguit spelers die een vol programma afgelopen seizoen niet gewend zijn, zoals Depay.
Veel te veel wissels sowieso Aké De Vrij en Van Dijk laten staan Schouten ook die groeit in het toernooi. Geertruida voor Dumfries Malen rechts voorin en Zirkzee zijn kans geven het beter te doen zou je kunnen overwegen.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee.
Zoiets:
Verbruggen; Geertruida, De Ligt, Van de Ven, Maatsen; Schouten, Gravenbergch, Wijnaldum; Frimpong, Malen, Zirkzee
Maar zeven nieuwe spelers ?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee.
Zoiets:
Ik wens niet geassocieerd te worden met dit carnavalspubliek.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:05 schreef Maharski het volgende:
https://www.facebook.com/reel/1023331515823989
Hoe cool is dit!
Jij ging toch met je oranje sjaaltje naar Max Verstappen?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik wens niet geassocieerd te worden met dit carnavalspubliek.
Ja, dat was qua publiek ook vreselijk.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
Jij ging toch met je oranje sjaaltje naar Max Verstappen?
Gaat mij erom dat we kansloos waren. Ik had in de aanloop naar het EK echt even wat hoop dat we mee konden doen om de titel. Dat blijkt niet zo te zijn.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:01 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Goh, het kwalitatief beste voetballand van de wereld maakt het Nederland heel moeilijk waardoor het er slecht uitziet. Verrassende statistiek, heb je nog meer van dit soort eye-openers?
Juist leuke wedstrijd toch?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 19:04 schreef byah het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat we dinsdag verliezen en dan tegen Spanje uitkomen in de volgende ronde
Voor welke wedstrijd(en) had jij kaartjes?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik wens niet geassocieerd te worden met dit carnavalspubliek.
De eerste en derde groepswedstrijdquote:Op zaterdag 22 juni 2024 19:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voor welke wedstrijd(en) had jij kaartjes?
Snollebollekes is wel de ultieme verschrikking.
Tja, als jij op basis van wedstrijden tegen Ijsland en Canada denkt dat je mee gaat doen tegen het beste land ter wereld dan is dat niet zo handig. Heerenveen en Utrecht zijn ook vrij vaak kansloos tegen de top van de Eredivisie.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 19:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gaat mij erom dat we kansloos waren. Ik had in de aanloop naar het EK echt even wat hoop dat we mee konden doen om de titel. Dat blijkt niet zo te zijn.
Dan moet de nummer 3 uit groep A doorgaan, Schotland is niet veel en hoewel het er bij Hongarije er ook niet uitkomt lijken die mij nog wel favoriet in die wedstrijd. Met het slechte doelsaldo van Hongarije gaat het dan wel lastig worden om bij de beste nummers 3 te komen.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 19:04 schreef byah het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat we dinsdag verliezen en dan tegen Spanje uitkomen in de volgende ronde
Dat ga je toch wel. Dan liever tegen Spanje dan tegen Oekraïnequote:
Gaat helemaal goed komenquote:Op zondag 23 juni 2024 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Nederland moet eerst nog maar ‘ns 2e zien te worden in de poule.
Neuh, tegen Tsjechie ga je er weer net zo hard af.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 21:35 schreef TLC het volgende:
Ik voorspel dat we n tweede achtereenvolgende achtste finale tegen Tsjechië gaan krijgen, maar dit keer pakken we ze terug
Revanche
Gisteren gezien, dat stelt echt heel weinig voor. En we hebben nu een bondscoach die qua wedstrijdtactiek altijd meer dan prima isquote:Op zondag 23 juni 2024 12:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, tegen Tsjechie ga je er weer net zo hard af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |