Eerste helft was prima. Toen had je er al 3 moeten maken.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het viel me niet mee vandaag. We kunnen wel lyrisch gaan doen maar die Polen kunnen er echt helemaal niets van. Toch nog vrij veel weggegeven en een aantal spelers die echt matig waren. Veerman, Depay, Wijnaldum natuurlijk.
Je komt toch echt kwaliteit te kort, hiermee ga je gewoon niet meedoen tegen de toplanden.
Maar mag het tegen zo'n team. Die zijn zonder Lewandowski toch niveau Albani?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Eerste helft was prima. Toen had je er al 3 moeten maken.
DepayAids
Zal allemaal wel. Maar als je goed speelt, speel je goed. Dat was vandaag met name de eerste helft het geval. Je had er minstens 3 moeten maken in de eerste helft.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar mag het tegen zo'n team. Die zijn zonder Lewandowski toch niveau Albani?
Vergeet ook niet dat je nog mazzel hebt met de goals. 2 van richting veranderde ballen.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:14 schreef Haringkop het volgende:
Eerste helft was inderdaad voldoende, al was het wel schrijnend om te zien dat er vrijwel geen gevaar vanaf rechts kwam.
En het ontbreekt je ook aan een echte aanvallende middenvelder die dieper durft te gaan wanneer Depay weer eens over het hele veld aan het zwerven is. Zeker de tweede helft ontbrak het aan bezetting in de voorhoede.
Zo'n Wijnaldum inbrengen is echt een misdaad tegen het voetbal.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:10 schreef fetX het volgende:
[..]
Zal allemaal wel. Maar als je goed speelt, speel je goed. Dat was vandaag met name de eerste helft het geval. Je had er minstens 3 moeten maken in de eerste helft.
Tweede helft was zwaar ondermaats.
Misschien kan de zoon van Koeman volgende keer ook geselecteerd worden voor in de spitsquote:Op zondag 16 juni 2024 20:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Wanneer is die zoon van Kluivert oud genoeg voor in de spits?
Zeg maar gerust een misdaad tegen de menselijkheid hoor.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo'n Wijnaldum inbrengen is echt een misdaad tegen het voetbal.
Na de 1-1 vond ik het eigenlijk al niet goed meer. Wedstrijd werd steeds meer uit handen gegeven. Een prima eerste halfuur en daarna ondermaats.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Eerste helft was prima. Toen had je er al 3 moeten maken.
DepayAids
Zodra hij een rijbewijs mag halenquote:Op zondag 16 juni 2024 20:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Wanneer is die zoon van Kluivert oud genoeg voor in de spits?
Die Veerman was wel slecht h en wederom helemaal niets gezien van Simons. Toen ze eenmaal gewisseld werden ging het weer wat beter.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Na de 1-1 vond ik het eigenlijk al niet goed meer. Wedstrijd werd steeds meer uit handen gegeven. Een prima eerste halfuur en daarna ondermaats.
Niet per se ten faveure van Polen, maar het is gewoon een matige scheidsrechter.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:54 schreef Blik het volgende:
Lag het aan mij of was de scheids met name de tweede helft wel erg ondermaats en ten faveure van Polen aan het fluiten?
Gewoon zowel in de laatste WK als eerste EK wedstrijd de beslissende maken. Jammer dat hij van de wap isquote:Op zondag 16 juni 2024 22:02 schreef Elan het volgende:
Heet Woutje Weghorst al een eigen topic?
Wat een baas
Toch dezelfde lul van die strafschop voor Duitsland omdat er een bal uit de hemel op de hand van De Ligt viel? Dat is echt n van de meest trieste penalty's die ik ooit heb gezien.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:54 schreef Blik het volgende:
Lag het aan mij of was de scheids met name de tweede helft wel erg ondermaats en ten faveure van Polen aan het fluiten?
Schandalige invalbeurt van Giniquote:Op zondag 16 juni 2024 20:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Na de 1-1 vond ik het eigenlijk al niet goed meer. Wedstrijd werd steeds meer uit handen gegeven. Een prima eerste halfuur en daarna ondermaats.
Wel knap dat je hem met 10 man over de streep trekt
Dumfries afschrijven na 1 mindere wedstrijd in Oranje is ook een beetje overdreven toch? Ik zou Dumfries en Frimpong op rechtsbuiten logischer vinden tegen Frankrijk.quote:Op zondag 16 juni 2024 23:01 schreef hhh38 het volgende:
Ik vond het de eerste 60 minuten eigenlijk gewoon wel goed. Paar ongelukkige keuzes in gevaarlijke situaties en wild afronden. Jammer dat Veerman het niveau van tegen Canada niet haalde.
Tegen Frankrijk wel gewoon met Frimpong en Geertruida spelen ipv Simons en Dumfries.
De 'angst' is dat ze dan in mekaars ruimte gaan lopen.quote:Op zondag 16 juni 2024 23:17 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik zou Dumfries en Frimpong op rechtsbuiten logischer vinden tegen Frankrijk.
Ik was sowieso al voor het duo Geertruida - Frimpong tegen zwaardere tegenstandersquote:Op zondag 16 juni 2024 23:17 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dumfries afschrijven na 1 mindere wedstrijd in Oranje is ook een beetje overdreven toch? Ik zou Dumfries en Frimpong op rechtsbuiten logischer vinden tegen Frankrijk.
Begin tweede helft was Nederland het intitiatief kwijt en ging Polen druk zetten. Had dat een land als Frankrijk geweest hadden we toen 2 tegendoelpunten gekregen. Nederland had mazzel dat Polen geen ordentelijke voorhoede heeft.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het viel me niet mee vandaag. We kunnen wel lyrisch gaan doen maar die Polen kunnen er echt helemaal niets van. Toch nog vrij veel weggegeven en een aantal spelers die echt matig waren. Veerman, Depay, Wijnaldum natuurlijk.
Je komt toch echt kwaliteit te kort, hiermee ga je gewoon niet meedoen tegen de toplanden.
Die kan echt niet meer nee, ik snap dat de spoeling dun is maar dan nog....quote:Op zondag 16 juni 2024 20:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo'n Wijnaldum inbrengen is echt een misdaad tegen het voetbal.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je 'goed' definieert. Senegal en de wedstrijd tegen de VS waren zaadwedstrijden op het WK en niet 'goed' in de zin van geweldig spel maar er kwam ook helemaal niets doorheen. In dat opzicht waren dat bijna volmaakte toernooiwedstrijden zoals je dat eigenlijk ook wel graag ziet en waar Oranje laatste 14 jaar het verst mee is gekomen. De boel dicht achterin en voorin beslissen met de spaarzame momenten.quote:Op zondag 16 juni 2024 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik vond Oranje over het algemeen echt wel goed spelen vanmiddag, er zijn de afgelopen toernooien echt veel mindere wedstrijden gespeeld. Alleen die tegengoal valt dan bijna letterlijk uit de lucht en dan blijft het lastig.
Gakpo is dat wel lijkt me, had er gisteren wel 3 kunnen maken.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:24 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
We hebben gewoon geen afmakers..
Dat is wat we missen..
Ik vond die kans van Depay misschien wel het grootste die hij zoals altijd weer lekker wild inschoot.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gakpo is dat wel lijkt me, had er gisteren wel 3 kunnen maken.
Verschijnt wel ontzettend veel in de 16 van de tegenstander maar je weet dat het in de afronding of met de laatste pass helemaal kut gaat worden. Af en toe komt er een keer iets per ongeluk aan.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:06 schreef Caland het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat Dumfries, terecht trouwens, zoveel krediet heeft in Oranje.
Nog steeds harde voetjes en geen GOGME.
Zal je zien dat Koeman tegen Frankrijk Wijnaldum er weer in zetquote:Op maandag 17 juni 2024 00:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Simons mag wel gaan banken. Wijnaldum nooit meer selecteren. Weghorst voorlopig als breekijzer blijven gebruiken.
Vooral verdedigend is de rechterkant dan kwetsbaar, gisteren bijna al het gevaar van Polen over hun linkerkant.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:06 schreef Caland het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat Dumfries, terecht trouwens, zoveel krediet heeft in Oranje.
Nog steeds harde voetjes en geen GOGME.
Wel benieuwd wat het plan van Koeman wordt tegen de Fransen ja..quote:Op maandag 17 juni 2024 09:16 schreef Paul het volgende:
[..]
Zal je zien dat Koeman tegen Frankrijk Wijnaldum er weer in zet
Gok Geertruida en Frimpong, verder hetzelfde.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel benieuwd wat het plan van Koeman wordt tegen de Fransen ja..
Het was ook wat dat betreft een beetje vermoeiend potje. Aan de ene kant een sterke start, bij vlagen erg goed voetbal, Malen en Weghorst die goed invielen wat de sterkte in de breedte aangeeft, Ake en de Vrij in de opbouw ijzersterk, Gakpo voortdurend gevaarlijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Vooral verdedigend is de rechterkant dan kwetsbaar, gisteren bijna al het gevaar van Polen over hun linkerkant.
Ik ben het een keer met je eens.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het was ook wat dat betreft een beetje vermoeiend potje. Aan de ene kant een sterke start, bij vlagen erg goed voetbal, Malen en Weghorst die goed invielen wat de sterkte in de breedte aangeeft, Ake en de Vrij in de opbouw ijzersterk, Gakpo voortdurend gevaarlijk.
Aan de andere kant ook alles waar je een beetje bang voor was: in de corners kwetsbaar, een rechterkant die totaal niet loopt en Koeman weigert gewoon in te grijpen, een matige Memphis-show die zich niet kan schikken aan het team als het even niet loopt, de eeuwig vermoeiende Wijnaldum valt onzichtbaar in, Veerman kan het weer niet opbrengen als het tempo iets hoger ligt. Dit soort dingen gaan je uiteindelijk echt opbreken terwijl er best wel veel potentie is.
Veerman werd vanaf minuut 1 al onschadelijk gemaakt door vaste man SzymanskiGODquote:Op maandag 17 juni 2024 09:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het was ook wat dat betreft een beetje vermoeiend potje. Aan de ene kant een sterke start, bij vlagen erg goed voetbal, Malen en Weghorst die goed invielen wat de sterkte in de breedte aangeeft, Ake en de Vrij in de opbouw ijzersterk, Gakpo voortdurend gevaarlijk.
Aan de andere kant ook alles waar je een beetje bang voor was: in de corners kwetsbaar, een rechterkant die totaal niet loopt en Koeman weigert gewoon in te grijpen, een matige Memphis-show die zich niet kan schikken aan het team als het even niet loopt, de eeuwig vermoeiende Wijnaldum valt onzichtbaar in, Veerman kan het weer niet opbrengen als het tempo iets hoger ligt. Dit soort dingen gaan je uiteindelijk echt opbreken terwijl er best wel veel potentie is.
Was ook totaal niet voorspelbaar ofzo, dat ze er niks van gingen bakkenquote:Op maandag 17 juni 2024 09:41 schreef byah het volgende:
Simons en Wijnaldum mogen lekker aan de roti tafel blijven zitten de rest van dit EK
Lijkt me op zich niet zo'n gekke gedachte om eens te proberen gezien hij totaal niet kan keepen.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:26 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Misschien kan de zoon van Koeman volgende keer ook geselecteerd worden voor in de spits
Veerman maakte vooral zichzelf onschadelijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Veerman werd vanaf minuut 1 al onschadelijk gemaakt door vaste man SzymanskiGOD
@:dombohetolifantje1
Wijnaldum maakte wel de LOOPACTIE waardoor de 2-1 kon vallenquote:Op maandag 17 juni 2024 09:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Veerman maakte vooral zichzelf onschadelijk.
Alhoewel het ook een rare beslissing was van Koeman om hem eraf te halen om vervolgens met 10 man te spelen.
Maar ik zag ook 2 acties waarbij die een vrije Memphis niet aanspeelde.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gakpo is dat wel lijkt me, had er gisteren wel 3 kunnen maken.
Dat klopt, het belang van een lopende 10 wordt onderschat, dus je had er prima n kunnen meenemen.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Wijnaldum maakte wel de LOOPACTIE waardoor de 2-1 kon vallen
@:maxi-mus vindt dit leuk.
Je moet je aanpassen aan de tegenstander.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vraag me af of hij Dumfries echt al op de bank gaat zetten tegen de Fransen. Die heeft toch wel aardig wat krediet bij Koeman.
Dat vind ik dus niet te harden, dat uberangstige busparkeren. Ooit was Nederland een groot voetballand, maar dat weet niemand meer, tegenwoordig staan we bekend als Zweden met oranje shirts maar dan met veel schoppers en aanstellers en is iedereen blij als dat matige, vervelende kutelftalletje van het toernooi is verdwenen.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je 'goed' definieert. Senegal en de wedstrijd tegen de VS waren zaadwedstrijden op het WK en niet 'goed' in de zin van geweldig spel maar er kwam ook helemaal niets doorheen. In dat opzicht waren dat bijna volmaakte toernooiwedstrijden zoals je dat eigenlijk ook wel graag ziet en waar Oranje laatste 14 jaar het verst mee is gekomen. De boel dicht achterin en voorin beslissen met de spaarzame momenten.
De vorige twee eindtoernooien waren wat dat betreft wel een aardig dieptepunt ja. Betonvoetbalgenot.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat vind ik dus niet te harden, dat uberangstige busparkeren. Ooit was Nederland een groot voetballand, maar dat weet niemand meer, tegenwoordig staan we bekend als Zweden met oranje shirts maar dan met veel schoppers en aanstellers en is iedereen blij als dat matige, vervelende kutelftalletje van het toernooi is verdwenen.
Maar ik krijg ook juist een gevoel van gemiste potentie, door al die blessures op het middenveld en het conservatieve beleid van Koeman die spelers (ten onrechte) opstelt op basis van krediet ipv vorm.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:40 schreef Caland het volgende:
[..]
De vorige twee eindtoernooien waren wat dat betreft wel een aardig dieptepunt ja. Betonvoetbalgenot.
Daarom was ik opzich wel tevreden met de eerste helft gisteren, al was Polen ook wel echt hl erg matig.
Met name door al die blessures zoals je zelf al zegt. Voorin zou ik eigenlijk niet heel veel anders doen momenteel, hooguit Frimpong/Malen erin.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar ik krijg ook juist een gevoel van gemiste potentie, door al die blessures op het middenveld en het conservatieve beleid van Koeman.
In mijn (enigszins door alcohol benevelde) herinnering was op het WK eigenlijk alleen die pot tegen de VS leuk, omdat die Amerikanen vrij naef open gingen spelen waardoor je een leuke wedstrijd kreeg.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:40 schreef Caland het volgende:
[..]
De vorige twee eindtoernooien waren wat dat betreft wel een aardig dieptepunt ja. Betonvoetbalgenot.
Daarom was ik opzich wel tevreden met de eerste helft gisteren, al was Polen ook wel echt hl erg matig.
Koeman is inderdaad aartsconservatief. Er zijn overigens bepaalde dingen waarin hij wel weer goed is. Hij schijnt goed te weten wat spelers nodig hebben wat betreft randvoorwaarden om te kunnen presteren en zorgt er altijd voor dat die op orde zijn. Hij geeft belangrijke spelers ook wel vertrouwen en vrijheid, meer dan Van Gaal dat bijvoorbeeld deed, en ik vindt het wel dapper dat hij voor Veerman-Schouten als tandem op het middenveld durft te kiezen. Niet mijn keuze, maar het schept wel duidelijkheid en het kan zo ook groeien en is ook best aanvallend.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar ik krijg ook juist een gevoel van gemiste potentie, door al die blessures op het middenveld en het conservatieve beleid van Koeman.
Mwah, ook het opstellen van Dumfries die gewoon niet goed bezig is en niet voor niets zijn basisplek kwijt is bij Inter. Als je vervolgens Simons eveneens ziet verzuipen vreet ik mijzelf op, want je hebt (voor dit Nederland) twee betere spelers op de bank voor die posities.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Met name door al die blessures zoals je zelf al zegt. Voorin zou ik eigenlijk niet heel veel anders doen momenteel, hooguit Frimpong/Malen erin.
Al had Koeman wel iets creatiever mogen zijn in zijn selectiebeleid uiteraard, maar dan heb je het uiteindelijk toch slechts over de bank.
Vanaf de zijlijn vind ik het wel makkelijk roepen om Dumfries eruit te halen, hetgeen ik ook doe trouwens.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah, ook het opstellen van Dumfries die gewoon niet goed bezig is en niet voor niets zijn basisplek kwijt is bij Inter. Als je vervolgens Simons eveneens ziet verzuipen vreet ik mijzelf op, want je hebt (voor dit Nederland) twee betere spelers op de bank voor die posities.
Plus het algemene verwijt dat Koeman slecht wedstrijden leest. Dat je Wijnaldum er nu in zet slaat nergens op en had je gerust de wedstrijd kunnen kosten. Polen bakte er geen reet van maar Nederland liet zich opzichtig aftroeven op de rechterkant, als je dan als trainer niet ingrijpt en als weerwoord hebt 'ja maar op links liep het prima' ben je tactisch niet best bezig.
Die derde groepswedstijd was zo verschrikkelijk dat ik eerder weg ben gegaan (keek op mijn werk). Dat is me nog nooit eerder gebeurd op een WK, al was het tegen Saoedi Arabie '94 en eigenlijk ook tegen Australie en Chili 2014 ook ergerlijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In mijn (enigszins door alcohol benevelde) herinnering was op het WK eigenlijk alleen die pot tegen de VS leuk, omdat die Amerikanen vrij naef open gingen spelen waardoor je een leuke wedstrijd kreeg.
Argentini was tot de goals van Weghorst totaal niet te harden en die 3 groepspotjes, tja.
Toch zou ideaal gezien Memphis een invaller zijn en niet een speler om wie je aanvalsspel draait, aangezien hij het volledige spel kaapt en als het bij hem niet lukt raakt hij voortdurend de bal kwijt. Hoe vaak de angel uit een aanval gaat omdat hij eindeloos gaat dribbelen totdat hij een opening ziet is best vervelend als je wil omschakelen. Maar je weet ook dat Koeman geen andere smaken heeft, hij laat altijd zijn aanvalsspel om n speler draaien, en Memphis is de enige speler die voor dat spel geschikt is.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:46 schreef Caland het volgende:
Ik vind de kritiek op Depay nog steeds vaak erg onterecht, dit is gewoon wat het is; aanvallend een beetje een frustrerende alles of niets voetballer maar vond juist dat hij gisteren best wel een bijdrage had in het aanvallende overwicht. Wist zich goed vrij te lopen in de ruimtes die op de flanken ontstonden, trok steeds een Pool mee doordat hij vaak uitzakte.
Donny van der Beek.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat klopt, het belang van een lopende 10 wordt onderschat, dus je had er prima n kunnen meenemen.
Maar dan had je nog beter Guusje Til of zelfs het boerderijhoofd kunnen meenemen dan kansloos versleten Gini. Zelfs Steijn had nog meer waarde gehad
Dat komt omdat er niemand is die kan afronden. Hij kan prima in de bal komen als 9, maar dan moeten mensen om hem heen wel een natuurlijk gevoel hebben waar zich te positioneren en dat ontbreekt bij zowel Malen, Gako als Simons. Je zou eventueel nog kunnen opteren om dan maar met zowel Memphis als Weghorst te spelen en ik denk ook dat dat is waarom Memphis vaak behoorlijk positief is over Weghorst.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch zou ideaal gezien Memphis een invaller zijn en niet een speler om wie je aanvalsspel draait, aangezien hij het volledige spel kaapt en als het bij hem niet lukt raakt hij voortdurend de bal kwijt. Hoe vaak de angel uit een aanval gaat omdat hij eindeloos gaat dribbelen totdat hij een opening ziet is best vervelend als je wil omschakelen. Maar je weet ook dat Koeman geen andere smaken heeft, hij laat altijd zijn aanvalsspel om n speler draaien, en Memphis is de enige speler die voor dat spel geschikt is.
Maar hij leverde totaal niet gisteren, ik begrijp dat je het in het begin nog wel probeert maar als het wedstrijdbeeld kantelt en je op rechts overlopen wordt moet je gewoon het koppeltje uit vorm wisselen voor het koppel in vorm. Wellicht was Veerman er dan ook beter uitgekomen.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Vanaf de zijlijn vind ik het wel makkelijk roepen om Dumfries eruit te halen, hetgeen ik ook doe trouwens.
Maar ik snap dat je dat als bondscoach niet echt kan maken naar Dumfries toe en wellicht ook voor de groepsdynamiek. Hij levert namelijk altijd in Oranje, dan kan je daar maar moeilijk omheen in deze fase. Daarom maar hopen op een uitstekende pot van zijn vervanger tegen Frankrijk, dat maakt de discussie weer wat vloeibaarder
Het is een kwestie van voorkeur maar dat de laatste 3 WK's hebben we 38 goals gemaakt en geweldig gepresteerd tegen de toplanden. Reken maar dat het internationale publiek de ploeg van 2010-2014 nog kent en 2022 was in dat opzicht ook gewoon eervol.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat vind ik dus niet te harden, dat uberangstige busparkeren. Ooit was Nederland een groot voetballand, maar dat weet niemand meer, tegenwoordig staan we bekend als Zweden met oranje shirts maar dan met veel schoppers en aanstellers en is iedereen blij als dat matige, vervelende kutelftalletje van het toernooi is verdwenen.
De wissels van Koeman zorgden uiteindelijk voor de overwinning, dus om hem daar nou ook op af te rekenen.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar hij leverde totaal niet gisteren, ik begrijp dat je het in het begin nog wel probeert maar als het wedstrijdbeeld kantelt en je op rechts overlopen wordt moet je gewoon het koppeltje uit vorm wisselen voor het koppel in vorm. Wellicht was Veerman er dan ook beter uitgekomen.
Wel een beetje scorebordjournalistiek omdat je opportunistische pinchhitter scoort, je weet bij voorbaat al dat Weghorst erin komt als je niet voorstaat. Lijkt mij eigenlijk belangrijker om te analyseren waarom je na een prima start de controle over de wedstrijd verliest tegen een ontzettend matige tegenstander.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:03 schreef Caland het volgende:
[..]
De wissels van Koeman zorgden uiteindelijk voor de overwinning, dus om hem daar nou ook op af te rekenen.
Frimpong had na 30 seconden al kunnen scoren.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wel een beetje scorebordjournalistiek omdat je opportunistische pinchhitter scoort, je weet bij voorbaat al dat Weghorst erin komt als je niet voorstaat. Lijkt mij eigenlijk belangrijker om te analyseren waarom je na een prima start de controle over de wedstrijd verliest tegen een ontzettend matige tegenstander.
in 2008 vielen de doelpunten inderdaad vaak uit counters maar in zijn geheel speelde Nederland toen nog wel een stuk opener.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is een kwestie van voorkeur maar dat de laatste 3 WK's hebben we 38 goals gemaakt en geweldig gepresteerd tegen de toplanden. Reken maar dat het internationale publiek de ploeg van 2010-2014 nog kent en 2022 was in dat opzicht ook gewoon eervol.
Leuk dat men in Nederland blij wordt van een keer een wat aanvallende wedstrijd tegen Polen maar tegen Frankrijk wordt dat toch weer helemaal niets.
(Zelfs Frankrijk in 2008 was gewoon een counterwedstrijd gewonnen op basis van individuele klasse trouwens. Herinnert ook nog iedereen zich)
Gewoon na een minuut of 55, toen Polen steeds gevaarlijker werd. Lijkt mij toch vrij logisch. Kreeg een lichte beroerte toen Wijnaldum erin kwam en die fase daarna werd het enkel slechter. Gelukkig viel Malen nog goed in.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Frimpong had na 30 seconden al kunnen scoren.
Wat had je dan liever gezien, Dumfries en Simons er na 30 minuten uit? Dan kan je ze net zo goed meteen op het vliegtuig naar huis zetten.
De bedoeling van het inbrengen van Wijnaldum ontging me ook volkomen.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gewoon na een minuut of 55, toen Polen steeds gevaarlijker werd. Lijkt mij toch vrij logisch. Kreeg een lichte beroerte toen Wijnaldum erin kwam en die fase daarna werd het enkel slechter. Gelukkig viel Malen nog goed in.
Wijnaldum inbrengen heeft letterlijk niets bijgedragen aan de wedstrijd. Die gozer kan echt niet meer.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:03 schreef Caland het volgende:
[..]
De wissels van Koeman zorgden uiteindelijk voor de overwinning, dus om hem daar nou ook op af te rekenen.
Op de wissel van Wijnaldum na vond ik het eigenlijk allemaal wel logisch wat Koeman deed.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gewoon na een minuut of 55, toen Polen steeds gevaarlijker werd. Lijkt mij toch vrij logisch. Kreeg een lichte beroerte toen Wijnaldum erin kwam en die fase daarna werd het enkel slechter. Gelukkig viel Malen nog goed in.
Alle invallers op Wijnaldem na vielen echt uitstekend in.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wijnaldum inbrengen heeft letterlijk niets bijgedragen aan de wedstrijd. Die gozer kan echt niet meer.
Van Weghorst weet je dat ie er alles aan zal doen en dat lukt dan gelukkig. Maar om dat nou aan Koeman toe te schrijven? Die keuze had iedere andere trainer ook gemaakt. En Wijnaldum was door elke andere trainer thuis gelaten.
Zijn diepgang is heel nuttig, maar hij is verder een tikkende tijdbom. Na de 1-2 kwam hij rechtsachter aan de bal zonder onder druk te staan, en presteerde het alsnog om Polen te laten counteren.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gini is wel een van weinige, zo niet enige middenvelder van Nederland met echte diepgang. Goal van Weghorst was met een prima loopactie van Gini.
Maar ik heb de pot verder niet gezien, lees dat hij nauwelijks meedeed verder.
Die wissel van Wijnaldum was echter zo slecht dat ik er toch een beetje pissig van kan worden. En achteraf gezien kan je ook zeggen dat Malen gewoon had moeten starten in plaats van Simons in deze formatie, maar goed.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Op de wissel van Wijnaldum na vond ik het eigenlijk allemaal wel logisch wat Koeman deed.
Er was er maar 1. Maar Gravenberch kan natuurlijk meer brengen dan Wijnaldum. Dat is gister weer pijnlijk duidelijk geworden. Of Simons naar achter, Reijnders op vlek van Veerman en Frimpong/Malen op rechtsquote:Op maandag 17 juni 2024 11:23 schreef XDo het volgende:
Iedereen die zo zeikt over het inbrengen van Wijnaldum:
welke middenvelder op de bank had er dan gebracht moeten worden?
Dat je toch gewoon voor De Vrij kiest in plaats van de overschatte en altijd in Oranje blunderende Te Ligt vind ik anders voor Oranjebegrippen best gedurfd. Dat hij voor Veerman en Schouten kiest ook wel, ook al pakte dat bij die eerste niet echt lekker uit. Maar Szymanski is dan ook een topspeler natuurlijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die wissel van Wijnaldum was echter zo slecht dat ik er toch een beetje pissig van kan worden. En achteraf gezien kan je ook zeggen dat Malen gewoon had moeten starten in plaats van Simons in deze formatie, maar goed.
Het conservatief vasthouden aan het bekende (wat niet levert) in plaats van durven te experimenteren met spelers in vorm gaat wel serieus een probleempje worden dit toernooi, gelukkig nu nog niet maar later vrees ik van wel. Dat in combinatie met de vele afwezigen op het middenveld waardoor je bij vlagen tactisch zal moeten wisselen, dat kost je wedstrijden.
Het middenveld biedt toch verder weinig keuzes? Wijnaldum en de superoverschatte Ryan Gravenberch. Dan zou ik nog eerder Luts op het middenveld neerzetten.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat je toch gewoon voor De Vrij kiest in plaats van de overschatte en altijd in Oranje blunderende Te Ligt vind ik anders voor Oranjebegrippen best gedurfd. Dat hij voor Veerman en Schouten kiest ook wel, ook al pakte dat bij die eerste niet echt lekker uit. Maar Szymanski is dan ook een topspeler natuurlijk.
Blind zou ook nog kunnen op het middenveld als controleur. Maar ik vind het trio van gisteren eigenlijk wel (meer dan) prima. Zeker nu je Frenkie daar mist.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Het middenveld biedt toch verder weinig keuzes? Wijnaldum en de superoverschatte Ryan Gravenberch. Dan zou ik nog eerder Luts op het middenveld neerzetten.
Ah ja, iemand die nog nooit op het middenveld heeft gespeeld zal daar vast beter spelen dan Gravenberch.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Het middenveld biedt toch verder weinig keuzes? Wijnaldum en de superoverschatte Ryan Gravenberch. Dan zou ik nog eerder Luts op het middenveld neerzetten.
Middenveld gaat tegen Frankrijk echt volledig overlopen worden ben ik bang.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:19 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De tweede helft illustreert volgens mij prima wat de bottleneck van Nederland gaat worden: de talrijke blessures op het middenveld. Door de omzetting van Polen was ons middenveld echt de weg kwijt. Verder heeft Nederland zonder echt goed te spelen een terechte zege geboekt, en veel kansen bijeen gespeeld. Nederland kan altijd gevaarlijk worden, en op verschillende manieren in een team dat de vieze meters voor elkaar durft te maken. Dat liet Ten Hag ook goed zien bij de NOS, gisteren.
Als je Gravenberch moet brengen zou ik nog eerder Blind daar neerzetten, ja.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Vond dat Polen er toch vrij makkelijk doorheen kwam en in de omschakeling zag je ook goed dat Veerman en in mindere mate Schouten ongeveer net zo snel zijn als Daley Blind.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Blind zou ook nog kunnen op het middenveld als controleur. Maar ik vind het trio van gisteren eigenlijk wel (meer dan) prima. Zeker nu je Frenkie daar mist.
Nou ja, de Vrij levert altijd in Oranje, de Ligt niet, dus dat past prima volgens de KOEMAN-doctrine. Veerman / Schouten was eigenlijk je enige overgebleven optie zoals al gezegd. Dan reken ik het Koeman eigenlijk vooral aan dat hij Veerman liet verzuipen in deze formatie.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat je toch gewoon voor De Vrij kiest in plaats van de overschatte en altijd in Oranje blunderende Te Ligt vind ik anders voor Oranjebegrippen best gedurfd. Dat hij voor Veerman en Schouten kiest ook wel, ook al pakte dat bij die eerste niet echt lekker uit. Maar Szymanski is dan ook een topspeler natuurlijk.
Waarom reken je dat Koeman aan?quote:Op maandag 17 juni 2024 11:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou ja, de Vrij levert altijd in Oranje, de Ligt niet, dus dat past prima volgens de KOEMAN-doctrine. Veerman / Schouten was eigenlijk je enige overgebleven optie zoals al gezegd. Dan reken ik het Koeman eigenlijk vooral aan dat hij Veerman liet verzuipen in deze formatie.
Veerman is gewoon geen dynamische speler. Zet er iemand op die nog met hem meeloopt tijdens het pissen en er blijft niet gek veel van over. Daar kan Koeman ook niet veel aan doen en heel veel andere smaken waren er ook niet zoals je zelf al zegt.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou ja, de Vrij levert altijd in Oranje, de Ligt niet, dus dat past prima volgens de KOEMAN-doctrine. Veerman / Schouten was eigenlijk je enige overgebleven optie zoals al gezegd. Dan reken ik het Koeman eigenlijk vooral aan dat hij Veerman liet verzuipen in deze formatie.
SebaGodquote:Op maandag 17 juni 2024 09:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Veerman werd vanaf minuut 1 al onschadelijk gemaakt door vaste man SzymanskiGOD
@:dombohetolifantje1
Nou ja, als je Veerman opstelt moet de rest van het team enigszins in dienst staan van Veerman. Dat is verre van ideaal dus daarom stel je hem liever niet op, maar als je enigszins gedwongen bent moet je je toch iets gaan aanpassen.quote:
Volgens mij stel je Veerman op omdat hij aan de bal, theoretisch, in elk geval in de Eredivisie outerclass is. Veerman stel je op omdat je geen andere keuzes qua ball-playing midfielders hebt. Die heb je gewoon nodig, dat ontkennen is het ontkennen van voetbal. Gravenberch kan dat niet. Blind heeft de draaicirkel van een traktor en hoort nooit op het middenveld te staan.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou ja, als je Veerman opstelt moet de rest van het team enigszins in dienst staan van Veerman. Dat is verre van ideaal dus daarom stel je hem liever niet op, maar als je enigszins gedwongen bent moet je je toch iets gaan aanpassen.
Wij zijn een Nederlandse club @Calandquote:Op maandag 17 juni 2024 11:50 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Volgens mij stel je Veerman op omdat hij aan de bal, theoretisch, in elk geval in de Eredivisie outerclass is. Veerman stel je op omdat je geen andere keuzes qua ball-playing midfielders hebt. Die heb je gewoon nodig, dat ontkennen is het ontkennen van voetbal. Gravenberch kan dat niet. Blind heeft de draaicirkel van een traktor en hoort nooit op het middenveld te staan.
Ik ga graag mee in de vraag wat trainers beter kunnen doen, maar een elftal rondom Veerman heenbouwen? In een qua individuen vrij sterk Nederlands Elftal moet zo'n Veerman vooral zelf een stapje harder doen. Als je in de Eredivisie voetballend te goed bent, moet je gewoon je bek houden als je niet levert in het Nederlands Elftal.
quote:Op maandag 17 juni 2024 11:54 schreef fetX het volgende:
Een team om Veerman heen bouwen![]()
@:maxi-mus vindt dit leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |