SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf
Nieuwe overeenkomst per 17/10/19 https://ec.europa.eu/comm(...)_nothern_ireland.pdf
Lagere belastingen zijn natuurlijk ook wel een "gratis bier"-belofte waarvan de meesten ook wel weten dat je die niet te serieus moet nemen.quote:Op zondag 16 juni 2024 08:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is in een land met feitelijk een tweepartijenstelsel vaak een probleem. Campagne voeren voor de Tories met 'we gooien de belastingen omlaag' (wat toch wel hun hoofdpunt is) kun je momenteel beantwoorden met 'waarom hebben jullie dat nog niet gedaan dan?'. Zodra ze in de oppositie zitten is campagne voeren weer makkelijker en zal Labour het lastiger hebben, behalve als die wel met heel zichtbare resultaten campagne kunnen voeren.
Zoiets:quote:Op zondag 16 juni 2024 10:12 schreef KareldeStoute het volgende:
Misschien moet de OP een klein beetje geactualiseerd worden.
Weet je wat, ik bespreek het even met de collegae.quote:Op zondag 16 juni 2024 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoiets:
Topic voor de Britse politiek
[ afbeelding ]
Ministers: https://www.gov.uk/government/ministers
Huidige zetelverdeling: https://electionmaps.uk/parliament
Peiling: https://www.electoralcalculus.co.uk/prediction_main.html
https://www.theguardian.c(...)n-conservative-seatsquote:Students going home could put 35 Tory seats at risk in election, analysis says
Higher Education Policy Institute research suggests that holding ballot in summer break may be strategic error
More than 30 Conservative seats are at risk of changing hands because of students returning home for the summer holidays, according to analysis of how student voters could influence the outcome of the UK’s general election.
The cabinet minister Esther McVey’s Tatton constituency is one of the 35 suburban or rural seats where Tory hopes could be dashed by students registered to vote at their family home, rather than their university term-time address.
[..]
Voting analysis by the Higher Education Policy Institute (Hepi) suggests that deciding to hold the general election during summer was a strategic error that could hamper Conservative efforts to stem their losses, with polling showing very weak support for the party among those aged 18-24.
Josh Freeman, Hepi’s policy manager and author of the analysis, said: “The 2024 general election will be unusual. Most recent elections have taken place in term-time, giving Labour large majorities in constituencies with lots of student voters. But in 2024, many of these students will go back to their home addresses. Some of these happen to be the formerly safe seats the Conservatives are now rushing to defend.”
[..]
Dan Neidle had wat analyses op twitter en op zijn site: https://taxpolicy.org.uk/. Op het totaal aantal belastingen zijn de belastingplannen van zowel Labour als Conservatives peanuts. Het totaal aantal belastingen die er betaald worden in het VK zijn ongeveer 975 miljard, Labour zegt het te verhogen met ongeveer 7, de Tories het te verlagen met 6. Dat zijn natuurlijk druppeltjes op een gloeiende plaat.quote:Op zondag 16 juni 2024 09:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lagere belastingen zijn natuurlijk ook wel een "gratis bier"-belofte waarvan de meesten ook wel weten dat je die niet te serieus moet nemen.
Maar de Tories zijn intussen zo lang aan de macht dat zo ongeveer alles dat niet deugt in de UK aan hen toe te schrijven is. Als ze net 4 jaar hadden gezeten konden ze nog zeggen "ja we erfden zo'n puinhoop", maar na 14 jaar is dat niet geloofwaardig meer. Tel daarbij op een hoop schandalen, verdeeldheid en bestuurlijke incompetentie. Het is in die zin weer 1997 voor de Tories.
De enige reden dat ze 4 jaar geleden zo dik wisten te winnen was vanwege een uitweg uit de Brexit-impasse (en een volkomen waardeloos Labour verhaal op dat gebied).
Of ze dat in een regeerperiode Labour weer weten om te keren is de vraag. Enige lichtpuntje lijkt me dat die Keir Starmer niet het charisma of de visie van een Tony Blair bezit. Maar toch, het vertrouwen herstellen na zoveel geknoei zal lastig zijn.
Die zetel is voor Count Binfacequote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:09 schreef Hexagon het volgende:
Het is zelfs niet onmogelijk dat Labour Sunak van zijn zetel kan gooien als 40% van de Green en Libdem kiezers in dat district tactisch gaan stemmen.
https://www.mirror.co.uk/(...)d-lose-seat-33046701
Dit bericht vergroot die kans natuurlijk wat.
Ben geen fan van “tactisch” stemmen maar in dit stelsel en met deze kans zou het wel vermakelijk zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:09 schreef Hexagon het volgende:
Het is zelfs niet onmogelijk dat Labour Sunak van zijn zetel kan gooien als 40% van de Green en Libdem kiezers in dat district tactisch gaan stemmen.
In een dergelijk stelsel waar je stem compleet waardeloos is tenzij hij naar de winnaar gaat is tactisch stemmen natuurlijk een heel ander verhaal. Als ik in het VK zou wonen zou ik het ook doen als mijn voorkeurskandidaat het toch niet zou halenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ben geen fan van “tactisch” stemmen maar in dit stelsel en met deze kans zou het wel vermakelijk zijn.
ja dat zou bijzonder zijn maar aan de andere kant is Sunak waarschijnlijk toch weg met deze uitslag? lijkt me sterk dat hij met zo'n verlies nog een rol gaat spelen voor de tories. dus als hij zijn eigen zetel verliest dan zou het vooral symbolisch zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:09 schreef Hexagon het volgende:
Hij heeft beloofd MP te blijven als hij als MP herkozen word. Ik geloof niet dat veel mensen dat geloofden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:51 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja dat zou bijzonder zijn maar aan de andere kant is Sunak waarschijnlijk toch weg met deze uitslag? lijkt me sterk dat hij met zo'n verlies nog een rol gaat spelen voor de tories. dus als hij zijn eigen zetel verliest dan zou het vooral symbolisch zijn.
Interessante ontwikkeling wel, overal groeit het aantal miljonairs, maar vanuit het UK vluchten ze het land uit…quote:Millionaires are abandoning the UK in droves, new research shows
LONDON — A record number of millionaires is expected to leave the United Kingdom this year, according to new research, with this year’s general election expected to further exacerbate the exodus.
The Henley Private Wealth Migration Report indicates that Britain will experience a net loss of 9,500 high-net-worth individuals in 2024 — more than double last year’s figure of 4,200 (which in itself was a record-high figure).
The U.K. came second to only China in Henley’s ranking, with the eastern Asian giant expected to see net outflows of 15,200 millionaires in 2024.
The projections mark a stark turnaround for Britain, once viewed as a prime location for the world’s super-rich. Henley, a consultancy that tracks migration trends, noted that between the 1950s and the early 2000s, the country saw swathes of rich families relocate to its shores from across mainland Europe, Africa, Asia, and the Middle East.
“However, this trend began to reverse around a decade ago as more millionaires began to leave the country and fewer came in,” it said in its report.
“Notably, during the six-year period from 2017 to 2023 post-Brexit, the U.K. lost a total of 16,500 millionaires to migration. Provisional estimates for 2024 are even more concerning,” the research added.
Hannah White, CEO of the Institute for Government think tank, noted that the millionaire exodus could be accelerated by this year’s general election.
Recent polls give the left-of-center Labour Party a striking lead over its rival right-wing Conservative Party. A poll by Savanta for The Telegraph newspaper, published at the weekend, gave Labour 46% of the vote, more than double the Conservative’s 21%, with populist right-wing party Reform not far behind with 13%.
Labour has positioned itself as a pro-business party with a focus on wealth creation. However, its election manifesto is also clear that it plans to target loopholes benefitting the wealthy in order to better fund public services. It has pledged to close tax loopholes for so-called nondomiciled individuals, reduce tax avoidance, remove tax breaks for independent schools and raise taxes on the purchases of residential properties by non-U.K. residents.
“The outflow of high-net-worth individuals already generated by the economic and political context is now being accelerated by policy decisions ahead of the election,” White wrote in Henley’s report.
“On top of the 40% duty already imposed on estates above a £325,000 [$412,420] threshold, the Conservative government has adopted the thrust of the Labour opposition’s policy of ending the U.K.‘s non-dom tax regime from 2025. And for those educating their children in the U.K.’s well-regarded private school sector, Labour’s commitment to removing the exemption from 20% VAT enjoyed by private schools will be a further unwelcome development,” White added.
The number of millionaires in the U.K. has fallen 8% over the past decade, according to Henley, in stark contrast to most other major economies across Europe and beyond. The number of high-net-worth individuals in Germany, for example, has risen 15% over the period, while the number in the U.S. jumped 62%
als je zoveel geld hebt dat je overal kunt wonen dan kiest men blijkbaar niet voor de UK. dat wil ook wel iets zeggen over je samenleving lijkt mequote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:42 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Interessante ontwikkeling wel, overal groeit het aantal miljonairs, maar vanuit het UK vluchten ze het land uit…
De vraag is echt of je dat moet willen. ik weet dat het daar wel normaal is dat men MP blijft (volgens mij is boris johnson dat ook nog steeds) maar ik kan me vorostellen dat als je zoveel verliest dat het je het als partij ook niet moet willenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft beloofd MP te blijven als hij als MP herkozen word. Ik geloof niet dat veel mensen dat geloofden.
Nope. Mijn naamgenoot is september vorig jaar afgetreden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:10 schreef DestroyerPiet het volgende:
De vraag is echt of je dat moet willen. ik weet dat het daar wel normaal is dat men MP blijft (volgens mij is boris johnson dat ook nog steeds) maar ik kan me vorostellen dat als je zoveel verliest dat het je het als partij ook niet moet willen
Je moet toch wel knetter knettergek zijn als je het vakje Truss durft aan te vinkenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:30 schreef borisz het volgende:
[..]
Nope. Mijn naamgenoot is september vorig jaar afgetreden.
May en Truss zijn nog wel MP. May gaat met pensioen. Truss is wel verkiesbaar in een sinds in 1964 (hele veilige) blauw district.
I denk niet dat het om de super-rich gaat, maar meer om upper-middle class. Hoe rijker je bent, hoe meer mogelijkheden je hebt om belasting te ontwijken. Het zijn vooral mensen met een inkomen van 100-150k die nog wel flink belasting betalen, maar nog niet heel veel mogelijkheden hebben dat te ontwijken (of dat het ontwijken nog niet heel veel voordeel oplevert). Maar als die 10-20 jaar geleden hun eerste huis kochten, dan worden die nu wel tot de miljonairs-klasse gerekend. Ook zitten die vaak al niet ver van hun pensioen af. Als je dan verschil in prijs van een huis in VK met Zuid-Europa (of Caribbean ofzo) bekijkt, en leefkosten, dan kun je al snel buiten het VK leven, zonder te werken, en zonder veel in te leveren op je levensstandaard.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:42 schreef Lichtloper het volgende:
Interessante ontwikkeling wel, overal groeit het aantal miljonairs, maar vanuit het UK vluchten ze het land uit…quote:The projections mark a stark turnaround for Britain, once viewed as a prime location for the world’s super-rich. Henley, a consultancy that tracks migration trends, noted that between the 1950s and the early 2000s, the country saw swathes of rich families relocate to its shores from across mainland Europe, Africa, Asia, and the Middle East.
Stonehenge bekladden valt natuurlijk niet erg lekker. Vraag me ook af of je als groepering nou echt resultaat haalt met zulke acties.quote:
De suggestie die ik online tegenkwam was "Rishi Sunak heading for personal best result in an election".quote:
Als ik het goed weet is 55% van de voedselproducten in de schappen in Britse supermarkten van de EU afkomstig.quote:Op woensdag 19 juni 2024 16:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit was ook al een pareltje.
[ x ]
Om even aan te geven waarom het een pareltjes was.
[ afbeelding ]
Het varieert voor Reform van 5 zetels tot 0 zetels, de drie grootste polls die vandaag uitkwamen geven Labour een meerderheid (geen zetels maar meerderheid) van 162, 382 en 200 zetels.quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:12 schreef Hexagon het volgende:
Ook deze poll geeft aan dat de zetel van Sunak in gevaar is
https://www.telegraph.co.(...)major-poll-predicts/
Overigens haalt de Reform Party nog steeds nul zetels hier.
Waarom?quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
Ik begin mij af te vragen of alle competente statistici met Brexit het land verlaten hebben.
Polls zijn niet zozeer peilingen, maar sturen ook het stemmen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het varieert voor Reform van 5 zetels tot 0 zetels, de drie grootste polls die vandaag uitkwamen geven Labour een meerderheid (geen zetels maar meerderheid) van 162, 382 en 200 zetels.
Ik begin mij af te vragen of alle competente statistici met Brexit het land verlaten hebben.
Ja, in het VK helemaal ditto voor met name de rechtse pers.quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Polls zijn niet zozeer peilingen, maar sturen ook het stemmen.
Als je met dezelfde data, in principe, tot een uitkomst komt met een verschil van 220 zetels dan gaat er iets goed fout. 200 vs 162 is al te groot naar mijn idee.quote:
Doen die peilbureaus niet allemaal hun eigen onderzoek?quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je met dezelfde data, in principe, tot een uitkomst komt met een verschil van 220 zetels dan gaat er iets goed fout. 200 vs 162 is al te groot naar mijn idee.
Ja, "Wij doen zelf ons onderzoek op het internet!"quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Doen die peilbureaus niet allemaal hun eigen onderzoek?
Ik neem aan dat ze toch gewoon panels hebben en belgroepen?quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, "Wij doen zelf ons onderzoek op het internet!"
Ik heb werkelijk geen idee hoe je met een representatieve steekproef tot zulke extreme verschillen kan komen. Dan is het of incompetentie of bewuste beinvloeding.quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze toch gewoon panels hebben en belgroepen?
In het Clarkson's Farm klagen ook heel wat boeren over de Brexit en het wegvallen van de subsidies. Vooral in het 2de seizoen toen hij probeerde een restaurant op te richten was hij in gesprek met een varkensboer in zijn omgeving om vlees te leveren omdat hun, hun varkens niet meer verkocht kregen aan slachthuizen omdat Nederlandse varkens goedkoper waren. Dus namen supermarkten alleen maar het goedkopere Nederlandse varkensvlees af. Geen idee of dat inmiddels verandert is omdat dat seizoen zich 2 jaar geleden afspeelde. In seizoen 3 had hij namelijk zelf varkens maar dat vlees verkocht hij in zijn eigen farm shop.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ik het goed weet is 55% van de voedselproducten in de schappen in Britse supermarkten van de EU afkomstig.
En ondertussen klagen de Britse boeren steen en been omdat ze de EU subsidies kwijt zijn en de beloofde vervanging daarvan door Britse subsidies er gewoon niet gekomen zijn en zijn de lamsvlees producenten woest over de deal met Australie waardoor zij uit de markt geprijsd worden.
Het is gewoon niet te doen met dat zwakzinnige kutsysteem van ze. Je hebt districten waarvan je maar moet hopen dat ze niet hertekend zijn waarin losse kandidaten het tegen elkaar opnemen. Veel kandidaten zijn bij voorbaat al kansloos, dus er zijn ook nog allerlei tactical voting motieven.quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het varieert voor Reform van 5 zetels tot 0 zetels, de drie grootste polls die vandaag uitkwamen geven Labour een meerderheid (geen zetels maar meerderheid) van 162, 382 en 200 zetels.
Clacton-on-Sea stemde bij de verkiezingen in het directe verleden: Tory, Tory, UKIP, Tory & Tory en voor Brexit.quote:‘Het land is kapot’ klinkt het in Clacton-on-Sea, het kiesdistrict van Nigel Farage
REPORTAGE
Verenigd Koninkrijk De radicaal-rechtse Nigel Farage deed al zeven keer mee aan verkiezingen in het Verenigd Koninkrijk. In het Oost-Engelse kiesdistrict Clacton-on-Sea maakt hij nu grote kans een zetel in Lagerhuis te bemachtigen. „We geven hem een kans.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nd-is-kapot-a4857029
Als ze zo door gaan lijkt 0 me het meest logisch: https://www.volkskrant.nl(...)rlegenheid~b486c6ac/quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het varieert voor Reform van 5 zetels tot 0 zetels,
YouGov heeft problemen:quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee hoe je met een representatieve steekproef tot zulke extreme verschillen kan komen. Dan is het of incompetentie of bewuste beinvloeding.
https://www.theguardian.c(...)-and-profits-warningquote:YouGov shares plunge after sales and profits warning
Shares in the polling company YouGov plunged by more than 40% on Thursday after the UK research and analytics company warned that sales and profits would be lower than expected this year.
The firm, which is best known for its political polling but generates most of its revenues from providing consumer data and analysis to businesses, said sales bookings had been lower than anticipated since it reported half-year figures in late March.
As a result, YouGov now expects revenues this year to be between £324m and £327m, while adjusted operating profit is expected to come in between £41m and £44m. This is below the estimates of analysts, who had been forecasting revenues of £341m and profits of £67m.
The shares plunged 43% to 470p, giving the company a market value of about £550m. Last year, it was worth more than £1bn.
The company, which has a panel of more than 27 million people globally who sign up to take its surveys, said demand was slow in Europe, the Middle East and Africa, in particular Germany, Austria and Switzerland.
[..]
https://www.theguardian.c(...)n-bet-laura-saundersquote:Gambling watchdog looks into second Tory candidate over alleged election bet
Rishi Sunak has become mired in a row over alleged betting on the general election date after it emerged that a second Conservative candidate and the party’s campaigns director were being looked into by the Gambling Commission.
The watchdog is examining bets allegedly placed by Laura Saunders, the Tory candidate in Bristol North West, and her husband, Tony Lee, who is now on leave of absence from his job at party headquarters.
It is not known when the alleged bets were placed or for how much money.
Labour called for the Tories to suspend Saunders from the party. The Labour leader, Keir Starmer, said: “This candidate should be suspended and it’s very telling that Rishi Sunak has not already done that. If it was one of my candidates, they’d be gone and their feet would not have touched the floor.”
The Liberal Democrats called for a Cabinet Office inquiry. The party’s leader, Ed Davey, said: “I think it’s quite awful. It needs a heavy hand from the top.”
[..]
The cabinet minister Michael Gove said the situation “doesn’t look great” for the Conservatives but said the commission had to get on with its investigation, while the former party leader Iain Duncan Smith also criticised the party officials and candidates who were potentially involved.
A Tory spokesperson said the party had been contacted by the watchdog about “a small number of individuals” who had allegedly placed bets on a July election. A party insider said they were not aware of any more cases beyond those already in the public domain.
[..]
During a leaders’ debate on BBC Question Time on Thursday evening, Sunak said he was “incredibly angry” to learn of the allegations, adding that if anyone is found guilty they should “face the full force of the law” and he would “make sure they are booted out of the Conservative party”.
Verder:quote:Tory candidate facing probe over election date betting allegations threatens to sue BBC 'over privacy rights'
Laura Saunders, the Conservative candidate being investigated by the Gambling Commission over election date betting allegations, has issued a statement saying she is cooperating with the inquiry. She also says she might sue the BBC over infringement of her privacy rights.
In a statement released on Saunders’ behalf, Nama Zarroug, a solicitor at Astraea Linskills, said:
As the Conservative party has already stated, investigations are ongoing.
Ms Saunders will be cooperating with the Gambling Commission and has nothing further to add.
It is inappropriate to conduct any investigation of this kind via the media, and doing so risks jeopardising the work of the Gambling Commission and the integrity of its investigation.
The publication of the BBC’s story is premature and is a clear infringement of Ms Saunders’ privacy rights. She is considering legal action against the BBC and any other publishers who infringe her privacy rights.
https://www.theguardian.c(...)ut-mobilising-votersquote:Polls mask many ‘undecideds’ and fuel Labour worry about mobilising voters
Jessica Elgot
Deputy political editor
In three weeks’ time, Ed Davey could be standing at the dispatch box as the leader of the opposition, Rishi Sunak could be on a plane to California having lost his seat and three-quarters of the cabinet out on the job hunt while more than 500 Labour MPs take their seats. There are no leadership chances for the seatless James Cleverly, Penny Mordaunt or Priti Patel.
Are these predictions real, or as outlandish as they sound? Not all the polls are as apocalyptic for the Conservatives as the scenario above describes, but if Keir Starmer enters parliament with a majority of 150, it would now feel almost disappointing.
Inside Labour HQ, there is a policy not to discuss the polls at all and to make decisions based purely on the party’s own data and precision-targeted strategy.
But for Labour campaigners trying to mobilise voters, the polls are becoming positively unhelpful. It is the Tories who stand to gain the most from the argument that it is important to have a bulwark of Tory MPs as a counter to an unprecedented Labour majority, in order to motivate their disillusioned base and activists.
It is also a key argument for Starmer’s critics on the left. A Labour landslide is nailed on, they argue, so vote with your conscience for Greens or independents if you want to put pressure on the party about the climate crisis or war in Gaza.
And it is easy to see why that argument has some merit – the polls indicate that Starmer will be the most powerful prime minister in modern times with a majority double that of Tony Blair’s in 1997. But drill closer into the data and listen to ground reports from Labour MPs and activists and the picture is not quite the same. A dozen Labour candidates who the Guardian spoke to this week said that although Tory voters in their patches and elsewhere were hugely disillusioned and divided, they were encountering large numbers of undecided voters.
Even if Labour HQ believes the polls, the party lacks the capacity to work all of the potential targets. “Tory vote is collapsing to Reform in the long shot seats,” one MP said. “But many I don’t think are realistic. We aren’t re-directing resources.”
“It feels more volatile than ever with a lot of undecideds and uncertains,” said another MP.
“It’s positively unhelpful,” said another, drawing a comparison with the 2017 election, when people voted for Labour thinking the then leader, Jeremy Corbyn, wouldn’t win. “So many ‘undecided’ voters may land Tory as they think it won’t matter … I’ve been in a seat where the Tories are hiding in undecided responses too – so I expect things to narrow a lot.”
Some Labour candidates are so anxious about their own, safe seats they are annoyed at being harangued by Labour HQ to campaign elsewhere – and some of the Labour WhatsApp groups are near mutinous about the degree of control being placed on their movements. Ellie Reeves, the party’s deputy campaign coordinator, recently told them not to make more than 500 contacts in their own seats and that those with bigger majorities had to spend at least five days a week in battleground seats.
The most recent MRP polls – for Savanta and Ipsos – put between 100 and 150 seats on a knife-edge. The polls use a method taking about 10 times the usual number of survey respondents and extrapolate that data on to constituencies.
But very different methods are used by all the different pollsters now using this new method of MRP polling in order to drill down into the different constituencies. In the past, these polls have been very accurate – the YouGov MRP poll in 2017 was the only one to detect the Tories would lose their majority.
But the numbers of voters actually surveyed in each constituency is tiny and the methods used to determine how that will affect the national picture differ from pollster to pollster. All the predictions are for a Labour victory – but between all the pollsters, results vary by 134 seats.
Sometimes, the polls throw up bizarre results in certain seats where the local picture is complicated. In the past week alone, polls have predicted Nigel Farage failing to take Clacton – and also predicting he will win with the largest swing in history.
The clincher for the Conservatives is that – for all the wobbles about undecided voters – no one is detecting a swing back to Sunak. Campaigners say they are barely meeting anyone who says they are voting Conservative. Nothing Sunak has said during the election campaign – whether it is policy, attacks on Starmer or his performance in the debates – has moved the dial apart from negatively.
Heh, Farage vond dat hij, op die basis, mee zou mogen doen met de debatten tussen Starmer en Sunak. Hij benoemde zichzelf en passant ook tot Leader of the Opposition.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:09 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
Reform op gelijke hoogte met de Conservatives.
quote:Labour candidates penalised for not campaigning enough in battleground seats
Those standing in constituencies considered safe or unwinnable lose access to key party software if deemed not to be canvassing hard enough in other target areas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.theguardian.c(...)n-battleground-seatsquote:Starmer says he would not let SNP government hold 2nd independence referendum
Keir Starmer is in Scotland today and he had some interesting comments on independence, in response to the SNP’s manifesto which was published earlier this week and which doubled down on their push for a second referendum.
Starmer said categorically he would refuse to participate in negotiations for another independence referendum even if the SNP won a majority of seats.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat hem dat Schotse stemmen opleveren, of kosten?
Donaties ontvangen in de 2de campagneweek (en het totaal) :
Conservatives: £292,500 (£889,000).
Labour: £4.4m (£5.3m).
Reform UK: £742,000 (£882,000)
Liberal Democrats: £335,000 (£789,999)
En een rel tussen Johnny Mercer en z'n tegenkandidaat in Plymouth Moor View:Vandaag ging het verder op twitter, waar ze allebei een video plaatsten.quote:Veterans minister Johnny Mercer accuses Labour opponent of exaggerating his military record
Johnny Mercer, the veterans minister, and his Labour opponent in Plymouth Moor View, Fred Thomas, are engaged in a bitter row over whether Thomas has misrepresented his military service. Both men are former soldiers.
Last night, after the two men appeared together at an election hustings, Mercer said that Thomas had lied when he said that he had served in combat. He said that when Thomas was asked to give details of his combat experience, he was not able to do so.
In response, Labour challenged Mercer to apologise. Thomas said that he had served his country for seven years, including on overseas operations, but that he was unable to discuss much of what he did.
And Labour presented journalists with a copy of his certificate of valediction, signed by the commanding officer of the Special Forces Support Group, confirming that Thomas had gained “considerable operational experience”, including overseas, serving with Commando Force unit and other specalist partner organisations.
[..]
Volgens de polls zal Mercer verliezen.
https://www.theguardian.c(...)ng-rules-rishi-sunakare we infinite or am I alone
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
I denk niet dat het om de super-rich gaat, maar meer om upper-middle class. Hoe rijker je bent, hoe meer mogelijkheden je hebt om belasting te ontwijken. Het zijn vooral mensen met een inkomen van 100-150k die nog wel flink belasting betalen, maar nog niet heel veel mogelijkheden hebben dat te ontwijken (of dat het ontwijken nog niet heel veel voordeel oplevert). Maar als die 10-20 jaar geleden hun eerste huis kochten, dan worden die nu wel tot de miljonairs-klasse gerekend. Ook zitten die vaak al niet ver van hun pensioen af. Als je dan verschil in prijs van een huis in VK met Zuid-Europa (of Caribbean ofzo) bekijkt, en leefkosten, dan kun je al snel buiten het VK leven, zonder te werken, en zonder veel in te leveren op je levensstandaard.
De echt superrijken, die kunnen eigenlijk overal wel leven, en dat doen ze ook, huizen in meerdere landen, enzo. En dan wordt het ook minder duidelijk waar je belasting moet betalen, want dan worden er bedrijven opgezet in meerdere landen, waar je inkomen (veelal winst uit bedrijven), naar toe wordt gepompt.
En dat er meer miljonairs vertrekken, wilt niet zeggen dat er niet alsnog meer miljonairs zijn in het VK, er komen ook nog steeds meer miljonairs bij door inkomen (zeker onder bankiers), winst, en toename waarde investeringen en bijv bezit huizen.
quote:UK's richest family convicted of exploiting staff at Swiss villa.
Precies wat ik bedoel. Het is schijnbaar een Britse familie, maar in het stuk worden ze ook Zwitser-Indiaas genoemd, ze zijn veroordeeld in Zwitserland voor de behandeling van hun personeel daar, maar eentje ligt in het ziekenhuis in Monaco. Waar wonen ze nu eigenlijk?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 07:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]![]()
https://www.voanews.com/a(...)-villa-/7665996.html
Overal en nergens. En nergens tax betalen.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Waar wonen ze nu eigenlijk?
Precies, dit zijn niet de 'rijken' die in het artikel bedoeld werden, dit zijn de superrijken, die hebben allang hun financien zo georganiseerd dat ze relatief heel weinig belasting betalen. Het artikel schreef dat superrijken het VK verlieten, maar dat zijn vooral 'rijken', niet de superrijken met tientallen miljoenen of meer.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Overal en nergens. En nergens tax betalen.
https://www.theguardian.c(...)ecial-latest-updatesquote:Nigel Farage has said the EU and Nato “provoked” Russia’s invasion of Ukraine by expanding eastwards. Farage said he disliked Russian president Vladimir Putin personally but “admired him as a political operator” because of the extent of his control over Russia. He added: “We provoked this war. Of course it’s his fault, he’s used what we’ve done as an excuse”. The Conservatives, Labour and the Liberal Democrats have long accused Farage of being an apologist for the Russian president.
Farage told Robinson “Do you know what I am? I’m a fighter, I’m a warrior, I’m a campaigner”. The Reform UK leader said “I stand up against big institutions when they behave badly, whether they’re banks or out of touch bureaucracies based in Brussels, and very often, I win.”
Farage accepted that a claim he made saying the UK had moved from being the “world’s seventh-biggest exporter to the world’s fourth-biggest exporter” after Brexit referred only to services. Asked why exports in goods had not similarly benefited, Farage blamed net zero policies, saying they had “de-industrialised Britain”.
Discussing migration, Farage repeatedly said that people arriving in the UK could bring their mothers with them, which is not the case. On net zero, asked if he still believed King Charles was “an eco-loony”, Farage replied: “He wasn’t the king then, and I can’t speak ill of the monarch obviously.”
Asking about Reform’s own fiscal plans, set out this week in the party’s manifesto, Robinson seemed unconvinced by Farage’s explanations as to how the party would cut public spending enough to make mass tax cuts. Farage repeatedly pushed the idea that moving the income tax threshold to £20,000 would take the lowest paid out of the tax system and get more people off benefits and into work.
Farage defended the Liz Truss mini-budget, which at the time he called “the best Conservative budget since the 1980s”. He told the BBC interveiwer “There were a lot of things here that were pro-growth and pro-business. Some of the thinking was right, the delivery was wrong, the timing was appalling.”
The Reform leader said it was important to protect the NHS being free at the point of delivery, but failed to explain how a GP appointment is free in the French-style system he is proposing, when in France there is a ¤25 fee for an appointment. “It gets refunded” he said, while also saying it could be forfeit if the apporintment was missed.
Asked if Reform attracted people with vile views because of his own views, Farage called this “cobblers, absolute cobblers”, quoting Martin Luther King and saying he believed in meritocracy. Asked why he once praised Enoch Powell and criticised Rishi Sunak by saying he “doesn’t understand our culture”, Farage said this simply referred to the prime minister being “too upper-class”.
Reform has blamed a vetting company it employed for failing to check what candidates had said. But Farage appeared to play down the seriousness of many of the comments, saying: “We’ve also had an awful lot of candidates being stitched up in the most extraordinary way with quotes being taken out of context.”
https://nos.nl/artikel/25(...)n-brits-gokschandaalquote:Er duiken steeds meer namen op van medewerkers van de Conservatieve Partij die geld zouden hebben ingezet op de verkiezingsdatum. De Britse goktoezichthouder doet inmiddels ook onderzoek naar Nick Mason, chef data bij de partij, meldt The Sunday Times.
Het is een ridicuul ondemocratisch systeem, ik dacht dat het beschouwd word als het minst democratische systeem in Europa zelfs.quote:Op zondag 23 juni 2024 14:04 schreef Hanca het volgende:
In de laatste peiling van electoralcalculus pakt Labour trouwens met 39% van de stemmen 70% van de zetels. Hoe bewijs je dat je een waardeloos systeem hebt...
https://www.electoralcalculus.co.uk/prediction_main.html
Ze zijn in percentage gedaald, maar in zetels gestegen tov vorige week.
Ja, blijdschap alom over het resultaat in het VK vandaag de dag. Oh...wacht...quote:Op zondag 23 juni 2024 17:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Acht jaar geleden vandaag.
Met planten merk ik het ook. Kocht wel eens planten in de EU, en dat was geen probleem, maar dat kan vaak niet meer. Er was nog een poos een loophole, want de regels werden nog niet nageleefd. Dan kon ik ze vaak niet meer direct naar me laten versturen, maar wel naar familie in NL, en dan meenemen als ik op bezoek was geweest, maar dat mag inmiddels ook niet meer. Wel jammer, de keuze in planten in de EU is veel groter. Maar goed, het is hobby, dus dat zijn wat mij betreft niet de belangrijke dingen waar het om gaat.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, blijdschap alom over het resultaat in het VK vandaag de dag. Oh...wacht...
https://www.theguardian.c(...)t-years-after-brexit
Het enige voorbeeld voor een positief resultaat, geen invoerrechten voor Australie voor een wijnimporteur word volledig teniet gedaan door Britse tarieven. In de EU betaalde hij 9p meer dan na Brexit en na Brexit betaald hij 44p per fles meer door verhoging van Britse tarieven.
Wij smokkelen Cheddar mee naar Nederland tegenwoordig, dat was voor Brexit geen probleem maar mag nu officieel niet meerquote:Op zondag 23 juni 2024 21:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Met planten merk ik het ook. Kocht wel eens planten in de EU, en dat was geen probleem, maar dat kan vaak niet meer. Er was nog een poos een loophole, want de regels werden nog niet nageleefd. Dan kon ik ze vaak niet meer direct naar me laten versturen, maar wel naar familie in NL, en dan meenemen als ik op bezoek was geweest, maar dat mag inmiddels ook niet meer. Wel jammer, de keuze in planten in de EU is veel groter. Maar goed, het is hobby, dus dat zijn wat mij betreft niet de belangrijke dingen waar het om gaat.
Lees de rest van het artikel als je een sterke maag hebt.quote:Undercover A&E: NHS in Crisis review – the sheer wrongness of it all will drive you to tears
Using a hidden camera, this chilling film reveals cataclysmic failings in the British health service – including people forced to urinate in bottles and a waiting room that kills one in 72 people. It is sure to ramp up public panic
According to polling from May 2023, the NHS remains Britain’s primary source of national pride. Of course, there are elements of our healthcare system that are exemplary. Yet as Dispatches’ damning new report proves, the system’s successes cannot – and should not – overshadow its failures. In fact, after watching Undercover A&E: NHS in Crisis, you may wonder whether it is more fitting to describe the NHS as a source of national shame.
Our guide is the reporter Robbie Boyd, who begins working as a trainee healthcare assistant in the A&E department of the Royal Shrewsbury hospital after just 10 days of training. Boyd often seems to be the only one trying to maintain standards. Via a concealed camera, we see him repeatedly intervene to protect patients, flagging up problems with hygiene, best practice and basic safety to more senior members of his team. Yet, for all his compassion and common sense, his contribution feels like the equivalent of trying to put out a forest fire with a tea towel. At one point, he is left alone in a makeshift corridor ward with a woman screaming and convulsing as she waits 20 minutes for a nurse to return with pain relief. Boyd is the sole provider of comfort and reassurance during that time. All he can say is: “I’m so sorry.”
This film isn't an indictment of staff culture, however; it is abundantly clear that bigger structural problems are behind such inhumane conditions. Overwhelming bed occupancy on wards leads to an overcrowded A&E, which results in frighteningly unsafe corridor wards with no handwashing facilities, plus a department called "Fit 2 Sit". The jollity of the text-speak title is the insulting cherry on top of this truly diabolical cake, where patients deemed capable of sitting - often barely - wait up to 40 hours to be seen. Even if you were entering in reasonable health, Fit 2 Sit could technically kill you, leaving you marooned on an uncomfortable chair in bright light, missing medication and receiving no food, cheek by jowl with people with infectious diseases. If seriously ill, you could consider it an active threat to your life (we learn that one in 72 people who spend too long waiting in A&E will die because of it).
https://www.theguardian.c(...)l-drive-you-to-tears
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Treurig. Bekeken vanuit de context van de zorg konden de Britten zich Brexit al helemaal niet veroorloven. 20% van de NHS-medewerkers komt blijkbaar van buiten GB en het is tegenwoordig niet meer zo makkelijk om mensen uit de EU aan te trekken. Voor Nederland is dat misschien nog niet eens zo erg: minder concurrentie als het gaat om het aantrekken van ervaren personeel in de zorg.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 00:21 schreef Tijger_m het volgende:
In Nederland volstrekt verboden om een documentaire op deze wijze te maken maar wel een indringend document:
[..]
Lees de rest van het artikel als je een sterke maag hebt.
quote:The UK is grappling with significant workforce challenges in both the nursing and social care sectors in its National Health Service (NHS), with both sectors relying heavily on migrant workers.
As of June 2023, 18.7% of NHS staff reported a non-British nationality and 25% of care workers were born outside of the UK, according to the Office for National Statistics.
The Guardian daily newspaper now reported that almost 9,000 foreign nurses were leaving the UK annually, exacerbating the NHS's existing understaffing crisis. The largest increase of departures was among overseas-trained nurses with three years or fewer on the UK register.
quote:The number of UK-registered nurses moving to other countries doubled in just one year between 2021/22 and 2022/23, according to official numbers. The majority of departing nurses are heading to other English-speaking countries like the US, New Zealand, or Australia, where pay scales are substantially higher.
According to OECD data, a nurse in the UK earns on average £36,500 a year (¤43,070). While the median annual wage for the equivalent role in New Zealand is $57,000 (¤53,100), in Australia $71,000 (¤66,463) and in the US $84,900 (¤79,060).
Eerst kwamen ze naar de UK omdat het economische klimaat er zo goed voor hen was.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:42 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Interessante ontwikkeling wel, overal groeit het aantal miljonairs, maar vanuit het UK vluchten ze het land uit…
Mensen uit de EU willen helemaal niet in de zorg in het VK werken. Zeker na de laatste salaris-correcties is het salaris in het VK een stuk minder, en de werkdruk hoger. Er worden voor verplegers uit Ghana en India enzo gehaald.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Treurig. Bekeken vanuit de context van de zorg konden de Britten zich Brexit al helemaal niet veroorloven. 20% van de NHS-medewerkers komt blijkbaar van buiten GB en het is tegenwoordig niet meer zo makkelijk om mensen uit de EU aan te trekken. Voor Nederland is dat misschien nog niet eens zo erg: minder concurrentie als het gaat om het aantrekken van ervaren personeel in de zorg.
https://www.theguardian.c(...)tionals-figures-show
https://www.infomigrants.(...)r-pay-and-conditions
https://www.independent.c(...)ap-nhs-b2453075.html
[..]
[..]
Stond daar eerder niet "Ann Widdecombe" ipv "de Spectator"?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:17 schreef Litpho het volgende:
De lijst met “dingen waar de Spectator en ik het over oneens zijn” is weer iets langer geworden:
[ x ]
Dat bleek incorrect te zijn. Nu ben ik het nog vaker oneens met Ann dan met de Spectator, maar de post klopt zo beter.quote:Op woensdag 26 juni 2024 01:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Stond daar eerder niet "Ann Widdecombe" ipv "de Spectator"?
Man, man, man, dat is wel heel erg triestquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Kan het niveau nog lager? Ja hoor!
[ x ]
Hier in het dorp was er een stemming, er waren 3 opties:quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Man, man, man, dat is wel heel erg triest![]()
Never mind dat het in 3 maanden 8 minder doden en 20% minder schadegevallen heeft opgeleverd. Wat een idiotie.
Ik ken de wegen in Wales vrij aardig en de meesten zijn gewoon zo onveilig als de pest en zelfs met 20 mph al gevaarlijk, ze moeten de boel wel logischer en beter opvolgend maken maar de regel op zich is prima.
Die kan je toch gewoon zelf vullen? Snowflakes tegenwoordig die overal de regering voor nodig hebben, vroegah hadden we niet eens wegen!quote:Op woensdag 26 juni 2024 23:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hier in het dorp was er een stemming, er waren 3 opties:
A) Hou het overal 30 mph
B) 20 mph rond de school
C) Overal 20 mph
150 man stemde A (bij wijze van), 100 B, en 60 C.
Uitkomst: C, want de meerderheid stemde voor een reductie....
Overigens kun je beter iets aan de gaten in de weg doen als je de wegen sneller wilt maken. Overbuurman had laatst een lekke band door een pothole, en mijn vrouw paar maanden geleden zelfs 2 door 1 pothole. Pothole was volgelopen door de regen, en iemand had de pilon eruit gehaald die waarschuwde voor de pothole. Volgens een bewoner van het huis vlakbij was het er bijna dagelijks raak.
Die kan je melden opquote:Op woensdag 26 juni 2024 23:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Overigens kun je beter iets aan de gaten in de weg doen als je de wegen sneller wilt maken. Overbuurman had laatst een lekke band door een pothole, en mijn vrouw paar maanden geleden zelfs 2 door 1 pothole. Pothole was volgelopen door de regen, en iemand had de pilon eruit gehaald die waarschuwde voor de pothole. Volgens een bewoner van het huis vlakbij was het er bijna dagelijks raak.
Onderhoud....waterleidingen is ook zoiets. Afgelopen paar jaar een paar grote breuken in waterleidingen in ons dorp gehad (valt onder Thames Water...). Eentje lekt alweer, al maanden, maar het is maar heel weinig. Vroeger of later scheurt hij, en zitten we weer een dagdeel op zijn minst zonder water. Is gemeld, al maanden geleden.quote:Op woensdag 26 juni 2024 23:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die kan je toch gewoon zelf vullen? Snowflakes tegenwoordig die overal de regering voor nodig hebben, vroegah hadden we niet eens wegen!
Op een serieuze noot, ja, ik zie het overal in het VK als wij op bezoek zijn, niets word meer behoorlijk onderhouden of het nu wegen of zwerfvuil is maar ik zie het ook aan de huizen en zelfs in zuid west Engeland wat het meest welvarende deel moet zijn is het armoe troef.
Eerder dit jaar waren we vroeg voor de ferry en besloten we in Colchester te stoppen om wat te eten en een rondje te lopen...wat een gribus, echt, alles smerig, niet onderhouden, erger dan Kyiv 20 jaar geleden.
Wales idem, er zijn nog wel mooie plekken en redelijk goede wegen maar die zijn dan ook in de laatste 10 jaar met EU geld aangelegd, nu dat weg is gevallen zie je de gaten vallen.
Dat wilt niet zeggen dat ze snel gemaakt zijn hequote:Op donderdag 27 juni 2024 09:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die kan je melden op
https://www.fillthathole.org.uk/
een naam die je niet snel vergeet
Water privatisering is dan ook een van de grootste, ja hoe noem je dat, mislukkingen? rampen? Bedrijven die gewoon winstgevend waren en onderhoud uitvoerden zijn compleet leeggezogen en met torenhoge schulden belast om er zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld uit te trekken en dan weggooien. Ondertussen betaald de burger de rekening in geld, kosten zijn enorm gestegen en in kwaliteit en dan is er nog de pret van het lozen van verontreinigd water in rivieren.quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Onderhoud....waterleidingen is ook zoiets. Afgelopen paar jaar een paar grote breuken in waterleidingen in ons dorp gehad (valt onder Thames Water...). Eentje lekt alweer, al maanden, maar het is maar heel weinig. Vroeger of later scheurt hij, en zitten we weer een dagdeel op zijn minst zonder water. Is gemeld, al maanden geleden.
En Engelsen lijken inderdaad weinig onderhoud aan hun huis te doen. Het enige wat velen wel onderhouden is hun auto. In het weekend staan er vaak lange rijen bij wasserettes.
Maar de tegenstelling is ook groot. Was afgelopen weken in de avonden vaak bezig in mijn tuin met een project, en elke avond komen er ook 5-10 prive helikopters over, mensen die met hun helikopter commuten vanuit hun huis in de Cotswolds naar Londen.
Vond het vroeger, 1990-2000, ook wel een Wallonië-vibe hebben. Vaak met paarden in vrachtwagen van en naar Ierland gereden, meestal via Holyhead/Liverpool en Hull. Alleen delen van Londen en home counties waren meestal wel OK.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
...
Ik kan mij een tijd herinneren dat, zeker in dat deel van Engeland, alles er spic en span uitzag en bij hoge uitzondering zag je eens een huis dat een verfje nodig had, nu lijkt het de norm, het viel mij wel heel erg op toen we in de regio rondreden.
Wat er met Thames Water is gebeurd is gewoon crimineel. Bedrijf aankopen, dan op naam van het bedrijf schulden aangaan om jezelf je aankoopbedrag grotendeels terug te betalen (wat tegen de regels was, maar de toezichthouder grijpt niet in), vervolgens investeringen in onderhoud terugschroeven, jaarlijks tot 19% dividend uitbetalen, en uiteindelijk het bedrijf en de infrastructuur in belabberde toestand van de hand doen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Water privatisering is dan ook een van de grootste, ja hoe noem je dat, mislukkingen? rampen? Bedrijven die gewoon winstgevend waren en onderhoud uitvoerden zijn compleet leeggezogen en met torenhoge schulden belast om er zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld uit te trekken en dan weggooien. Ondertussen betaald de burger de rekening in geld, kosten zijn enorm gestegen en in kwaliteit en dan is er nog de pret van het lozen van verontreinigd water in rivieren.
Ik kan mij een tijd herinneren dat, zeker in dat deel van Engeland, alles er spic en span uitzag en bij hoge uitzondering zag je eens een huis dat een verfje nodig had, nu lijkt het de norm, het viel mij wel heel erg op toen we in de regio rondreden.
Nu ja, dat is natuurlijk exact Tory beleid, erg goed voor the few en helemaal niet voor de massa. Althans, in mijn ogen.
quote:‘Disbelief’ as US-UK trade deals under threat after Britain axes negotiators
Business community decries ‘act of arson’ as one-sixth of trade posts within British consulates in the US are scrapped
America was meant to be Britain’s route to the sunlit uplands of Brexit. Then, after hopes of a free trade deal evaporated, successive Conservative governments have set their sights lower, by trying to forge closer ties with individual US states.
Eigenlijk volkomen terecht. Weet je wat die lui deden? Zogenaamde handelsovereenkomsten sluiten met Staten in de VS, akkoorden die gewoon geen ene zak waard zijn behalve dat de Brexit aanhangers een fopspeen krijgen.quote:
Fijn je eigen samenleving slopen voor wat persoonlijk gewin.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat er met Thames Water is gebeurd is gewoon crimineel. Bedrijf aankopen, dan op naam van het bedrijf schulden aangaan om jezelf je aankoopbedrag grotendeels terug te betalen (wat tegen de regels was, maar de toezichthouder grijpt niet in), vervolgens investeringen in onderhoud terugschroeven, jaarlijks tot 19% dividend uitbetalen, en uiteindelijk het bedrijf en de infrastructuur in belabberde toestand van de hand doen.
En rechts beleid is natuurlijk gericht op het kleiner maken van de overheid, dat vertaald zich dan vaak als volgt:
1) Reduceer begroting voor belangrijke facetten (gezondheidszorg, onderwijs, infrastructuur, water)
2) Die onderdelen doen het slechter en slechter
3) Wijs erop dat herstel enorm veel geld kost, en het goedkoper is om te privatiseren, omdat commerciele bedrijven efficienter zijn.
Daarbij gaat men voorbij aan het feit dat de gewonnen efficientie als winst verdwijnt, en dat standaarden voor onderhoud en service verlaagd worden om efficienter te worden. Dat is met de waterbedrijven en spoorwegen gebeurd in het VK, maar zie je ook met (het onderhoud van) de spoorwegen bijv in Nederland.
Dat is letterlijk het beleid van de Tories geweest de afgelopen 14 jaar.quote:Op maandag 1 juli 2024 22:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Fijn je eigen samenleving slopen voor wat persoonlijk gewin.
Lijkt me een adequate analyse van het neo liberale kapitalisme. Lekkere kleine slagvaardige overheid.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat er met Thames Water is gebeurd is gewoon crimineel. Bedrijf aankopen, dan op naam van het bedrijf schulden aangaan om jezelf je aankoopbedrag grotendeels terug te betalen (wat tegen de regels was, maar de toezichthouder grijpt niet in), vervolgens investeringen in onderhoud terugschroeven, jaarlijks tot 19% dividend uitbetalen, en uiteindelijk het bedrijf en de infrastructuur in belabberde toestand van de hand doen.
En rechts beleid is natuurlijk gericht op het kleiner maken van de overheid, dat vertaald zich dan vaak als volgt:
1) Reduceer begroting voor belangrijke facetten (gezondheidszorg, onderwijs, infrastructuur, water)
2) Die onderdelen doen het slechter en slechter
3) Wijs erop dat herstel enorm veel geld kost, en het goedkoper is om te privatiseren, omdat commerciele bedrijven efficienter zijn.
Daarbij gaat men voorbij aan het feit dat de gewonnen efficientie als winst verdwijnt, en dat standaarden voor onderhoud en service verlaagd worden om efficienter te worden. Dat is met de waterbedrijven en spoorwegen gebeurd in het VK, maar zie je ook met (het onderhoud van) de spoorwegen bijv in Nederland.
Vervolg.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:46 schreef Berkery het volgende:
Jonathan Pie over de laatste 14 jaar:
[ x ]
https://www.thesun.co.uk/news/28935096/its-time-for-a-change/quote:[..]
Put bluntly, the Tories are exhausted.
They need a period in Opposition to unite around a common set of principles which can finally bring to an end all the years of internal warfare.
It is time for a change.
Nigel Farage's manifesto - lower taxes, less immigration, slashing the size of the bloated State - has struck a chord with millions, including many hard-working voters who supported Boris Johnson in 2019.
But Reform is a one-man band which at best can win only a handful of MPs and can never implement its policies.
The Liberal Democrats, meanwhile, are a joke - with a leader who has spent this most depressing of campaigns pulling ridiculous stunts.
Which means that it is time for Labour.
There is no doubt Sir Keir Starmer has fought hard to change his party for the better, even if it is still a work in progress.
The anti-Semitism that was rife under Jeremy Corbyn is largely gone, and Sir Keir has distanced himself from crazy Marxist Corbynista policies and MPs.
Sir Keir has been solid in his support of Ukraine and also Israel - despite coming under significant pressure from Left-wing Labour MPs who were quick to forget the October 7 atrocity inflicted by terrorist organisation Hamas.
Shadow Chancellor Rachel Reeves has successfully worked hard to win the support of business. They insist they will govern as moderates, whose core ambition is to turbo-boost economic growth. The Sun supports this.
Labour is strong in its support for the Union and strengthening the ties that bind together our United Kingdom.
Shadow health secretary Wes Streeting promises radical reinvention to make the NHS put patients first, not managerial staff. The leadership promises to ignore the concerns of NIMBYs to enforce the building of the millions of new houses and infrastructure we need.
There are still plenty of concerns about Labour.
They do not have a clear plan for getting a grip on immigration, legal or illegal.
They have ruled out increases to VAT, income tax and National Insurance - but, as independent think tanks agree, under Labour taxes are going up. They just haven't admitted which ones yet.
Sir Keir, an ex-Remainer, now talks of wanting closer ties with Brussels - which could mean sacrificing some of our newly-won Brexit freedoms.
He has a mountain to climb, with a disillusioned electorate and low approval ratings.
But, by dragging his party back to the centre ground of British politics for the first time since Tony Blair was in No10, Sir Keir has won the right to take charge.
We will hold Labour to account, without fear or favour.
But we wish them every success.
Wat is eigenlijk het idee achter het steunen van een partij door een krant/website?quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:25 schreef crystal_meth het volgende:
The Sun steunt nu Labour (met tegenzin?):
[ afbeelding ]
[..]
https://www.thesun.co.uk/news/28935096/its-time-for-a-change/
Macht. Britse kranten hadden die in het verleden maar sinds de komst van het Internet is dat sterk verminderd, vroegah had the Sun een dagelijkse miljoenen oplage op papier. En als je dan een bundeltje van die kranten in handen hebt...quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het idee achter het steunen van een partij door een krant/website?
Who cares?
In UK win je (meestal) de verkiezingen niet als je de tabloids tegen je hebt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het idee achter het steunen van een partij door een krant/website?
Who cares?
Waarschijnlijk stemt hooguit een procent of 40 van de mensen die op komen dagen op Labour, he? Reform+Tories is in de peilingen net zo groot qua percentage.quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:26 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag komen de Britten na veertien jaar eindelijk tot inzicht...
De Britten kunnen wellicht wel meer toenadering tot de Europese Unie gaan zoeken, in ieder geval in vorm van bilaterale verdragen. Zoiets als het Zwitsers model zou wellicht een oplossing voor Groot-Brittanië kunnen zijn. Zwitserland heeft zoveel bilaterale verdragen met de Europese Unie afgesloten, dat je amper merkt dat Zwitserland geen onderdeel is van de Europese Unie.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:42 schreef VoMy het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ifetime-says-starmer
Britain will not rejoin EU in my lifetime, says Starmer
Behoorlijke dip in populariteit nog in de polls richting de 40%, nu ruim onder de Tories van 2019 als dit uitkomt. Niet in zetels natuurlijk, want hahaha, achterlijk kiesstelsel.
Libdems als leader of the opposition zou wel echt heerlijk zijnquote:Op donderdag 4 juli 2024 08:38 schreef Hanca het volgende:
Bij electoralcalculus worden de LibDems in zetels trouwens groter dan de Tories: https://www.electoralcalculus.co.uk/prediction_main.html
In zetels, met 11,6% van de stemmen pakken ze 71 zetels, de Tories met 19,9% van de stemmen 61 en Reform met 16,9% maar 7. In percentage is LibDem dus maar de 4e partij.
Ik vraag me af hoe ver het bij ons zal gaan voordat wij inzien dat dit het gevolg is van rechts beleid, niet van een paar duizend asielzoekersquote:Op donderdag 4 juli 2024 09:08 schreef Perrin het volgende:
Op een bevolking van 67 miljoen en iets van 13 miljoen kinderen onder de 16.
[ x ]
Veel te ver, gezien de goedgelovigheid van de gemiddelde stemmer.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:13 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ver het bij ons zal gaan voordat wij inzien dat dit het gevolg is van rechts beleid, niet van een paar duizend asielzoekers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iig blij dat de Tories zo massaal worden uitgekotst. Nu hopen dat Labour zinnigere dingen doet dan de boel slopen.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dat zou t einde van de Tories zijn. Als ze niet de tweede partij zijn mogen ze nauwelijks nog vragen stellen in het parlement, krijgen ze nauwelijks nog tijd op bbc enzo, en geen overheidssteun meer om de partij te runnen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:38 schreef Hanca het volgende:
Bij electoralcalculus worden de LibDems in zetels trouwens groter dan de Tories: https://www.electoralcalculus.co.uk/prediction_main.html
In zetels, met 11,6% van de stemmen pakken ze 71 zetels, de Tories met 19,9% van de stemmen 61 en Reform met 16,9% maar 7. In percentage is LibDem dus maar de 4e partij.
Ik hoop stiekem ook wel dat dit de eerste grote barst in het leugenachtige rechtse populisme van de afgelopen jaren zal worden ja.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:13 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ver het bij ons zal gaan voordat wij inzien dat dit het gevolg is van rechts beleid, niet van een paar duizend asielzoekers
Ik neem aan dat je parafraseert en per ongeluk een Amerikaans voorbeeld gebruikt - anders is het wel een heel mooie Freudiaanse slip-up.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het ging ongeveer zo: "Sunak turned the economy around, after he inherited in shambles. All Tory prime ministers worked on fixing things they inherited from previous democratic governments". Right...
Groot verschil wel met Yougov. Die hebben 78 zetels voor de Tories als lower end en 102 zetels als verwacht aantal.quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:38 schreef Hanca het volgende:
Yep, moest uiteraard 'labour' zijn 😊quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je parafraseert en per ongeluk een Amerikaans voorbeeld gebruikt - anders is het wel een heel mooie Freudiaanse slip-up.
Liz Truss was premier voor Labour, je verwacht het niet, he?quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Yep, moest uiteraard 'labour' zijn 😊
Zag gisteren avond deze spotprent nog voorbij komen vond hem wel toepasselijk.quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:26 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag komen de Britten na veertien jaar eindelijk tot inzicht, maar holy fuck, wat hebben de Tories veel stukgemaakt daar.
En wat dan, als blijkt dat Labour ook de oplossingen niet heeft? Weer terug naar populisme?quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem ook wel dat dit de eerste grote barst in het leugenachtige rechtse populisme van de afgelopen jaren zal worden ja.
Het was, qua beleid, helemaal geen populisme, het was een onsamenhangende chaos die vooral gekenmerkt werd door diverse vormen van corruptie.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem ook wel dat dit de eerste grote barst in het leugenachtige rechtse populisme van de afgelopen jaren zal worden ja.
Zouden ze straks ook EU-burgers vrijwaren van de plicht om de Britse variant op ESTA aan te vragen?quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De Britten kunnen wellicht wel meer toenadering tot de Europese Unie gaan zoeken, in ieder geval in vorm van bilaterale verdragen. Zoiets als het Zwitsers model zou wellicht een oplossing voor Groot-Brittanië kunnen zijn. Zwitserland heeft zoveel bilaterale verdragen met de Europese Unie afgesloten, dat je amper merkt dat Zwitserland geen onderdeel is van de Europese Unie.
Is onwaarschijnlijk. De EU wil juist van de bilaterale verdragen met guillotine clausules af.quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De Britten kunnen wellicht wel meer toenadering tot de Europese Unie gaan zoeken, in ieder geval in vorm van bilaterale verdragen. Zoiets als het Zwitsers model zou wellicht een oplossing voor Groot-Brittanië kunnen zijn. Zwitserland heeft zoveel bilaterale verdragen met de Europese Unie afgesloten, dat je amper merkt dat Zwitserland geen onderdeel is van de Europese Unie.
Het grote wapenfeit en bron van grote ellende van de afgelopen 14 jaar, de Brexit, was dat natuurlijk weer wel.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het was, qua beleid, helemaal geen populisme, het was een onsamenhangende chaos die vooral gekenmerkt werd door diverse vormen van corruptie.
Ja...en ook nee. Brexit was een hele complexe samenloop van omstandigheden wat meestal niet onderkent word omdat het simpele populisme verhaal een makkelijke uitleg bied.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het grote wapenfeit en bron van grote ellende van de afgelopen 14 jaar, de Brexit, was dat natuurlijk weer wel.
De bilaterale verdragen met Noorwegen en Zwitserland werken in mijn ogen prima, waarom zou dat met het Verenigd Koninkrijk niet kunnen? Dat de UK weer lid gaat worden van de Europese Unie zie ik niet snel gebeuren, maar er moet wel gekeken worden of de UK het Noors, Zwitsers, Servisch of Turks model kan toepassen, zodat de harde Brexit net iets minder hard wordt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is onwaarschijnlijk. De EU wil juist van de bilaterale verdragen met guillotine clausules af.
UK-burgers krijgen straks ook de plicht om de ETIAS-formulieren in te vullen als ze naar Frankrijk, Spanje of Duitsland willen, dus zolang de Europese Unie de ETIAS-plicht voor Britten niet afschaft dan gaat het Verenigd Koninkrijk ook de ETA-plicht voor Europeanen niet afschaffen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zouden ze straks ook EU-burgers vrijwaren van de plicht om de Britse variant op ESTA aan te vragen?
Noorwegen zit in EFTA en is dus gewoon EEA lid met vrijheid van vestiging maar zit niet in Schengen en heeft geen douane unie, Zwitserland zit NIET in EFTA maar wel in Schengen. Totaal niet vergelijkbare situaties dus.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De bilaterale verdragen met Noorwegen en Zwitserland werken in mijn ogen prima, waarom zou dat met het Verenigd Koninkrijk niet kunnen? Dat de UK weer lid gaat worden van de Europese Unie zie ik niet snel gebeuren, maar er moet wel gekeken worden of de UK het Noors, Zwitsers, Servisch of Turks model kan toepassen, zodat de harde Brexit net iets minder hard wordt.
De situatie met Noorwegen is heel anders dan met Zwitserland. Met Noorwegen is er een groot verdrag. Net Zwitserland vele kleine met guillotine clausules. Dat laatste wil de EU niet meer. Vooral niet met het VK dat over elk detail kan lopen muggenziften.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De bilaterale verdragen met Noorwegen en Zwitserland werken in mijn ogen prima, waarom zou dat met het Verenigd Koninkrijk niet kunnen? Dat de UK weer lid gaat worden van de Europese Unie zie ik niet snel gebeuren, maar er moet wel gekeken worden of de UK het Noors, Zwitsers, Servisch of Turks model kan toepassen, zodat de harde Brexit net iets minder hard wordt.
Daarbij speelt ook Noord-Ierland een rol waardoor een Noorwegen situatie wel een optie is maar Zwitserland niet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De situatie met Noorwegen is heel anders dan met Zwitserland. Met Noorwegen is er een groot verdrag. Net Zwitserland vele kleine met guillotine clausules. Dat laatste wil de EU niet meer. Vooral niet met het VK dat over elk detail kan lopen muggenziften.
Maar in Brussel heeft men blijkbaar weinig zin in nieuwe onderhandelingen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-say-brussel-sourcesquote:EU would not rush to reopen Brexit talks with Labour, say Brussels sources
The EU will not rush to reopen Brexit negotiations with the UK even if Labour is swept to power next Thursday, senior sources in Brussels have indicated.
They say they will welcome a change of government but the deep scars left by the Conservatives during Brexit negotiations along with the new priorities caused by the war in Ukraine, and the rise of the far right weigh heavily on the minds of influential figures in Brussels.
“It’s not that people are thinking good things about the UK, it’s not that they are thinking bad things. They are not thinking about the UK at all,” said one senior source close to the European Commission president, Ursula von der Leyen.
A second senior source warned that despite the warmth Labour can expect “there is no appetite for Brexit in European capitals.”
“The UK is simply not in people’s minds. We have two wars going on – reopening talks on Brexit would require a lot of political capital and absorb a lot of resources here in Brussels” he said.
[..]
Senior sources in the Commission also indicated that the UK would have to come with a big offer in exchange for any concessions to strengthen relations with the otherwise occupied bloc.
“If we are asked to give the UK a gift, the question will be what do we get in exchange. People will be asking, is it worth the pain?” said a senior Brussels diplomat.
The Labour leader, Keir Starmer, has already ruled out rejoining the customs union or the single market, saying it would bring “turmoil”, but he has said he wanted to improve relations on trade, research and development, defence and security, and education. Carbon pricing and a realignment of the highly expensive regulation of chemicals is also likely to be on the wishlist of an incoming Labour government.
It would also seek to reopen talks on a new veterinary agreement which could eliminate many of the checks on food and farm products exported to the EU, although one UK government insider warned this could involve “years of pain” and may not be as attractive to Brussels as London imagines.
Anand Menon, professor of European politics at King’s University and director of the UK in a Changing Europe thinktank, also sees a disconnect between what some Labour types believe and the reality of Europe in 2024.
“The first thing we have to wrap our heads around is that we are not a priority. They have got bigger fish to fry than any improvements on the trade and cooperation agreement (TCA). We have to offer them something that many European states are keen on.”
He told a car industry event last week it was a flawed assumption by many Labour supporters that the EU would be more favourable to Keir Starmer just because he was not Conservative.
The EU will be very hesitant about reopening the TCA partly because the it “was disproportionately good” for the EU but also because the Russian invasion of Ukraine has made it more “inward-looking and far more protectionist in nature”, he said, in a reference to a suite of policies designed to secure EU energy, food and critical raw materials in the wake of an outbreak of war.
[..]
Dat is ook volkomen logisch, wat al die personen over nieuwe deals vergeten is de precaire situatie met Noord-Ierland, de EU heeft nu een framework afgesproken waarin dat enigzins in goede banen loopt, dat gaat men niet op het spel zetten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar in Brussel heeft men blijkbaar weinig zin in nieuwe onderhandelingen.
[..]
https://www.theguardian.c(...)-say-brussel-sources
Ultieme vernedering voor de conservatieven en dat zou volledig terecht zijn!quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Libdems als leader of the opposition zou wel echt heerlijk zijn
En de Ieren hebben hier een zware stem in, die zullen toch de virtuele grens zo veel mogelijk in de Zee willen laten. Zou dat referendum over eenwording er nog van gaan komen?quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook volkomen logisch, wat al die personen over nieuwe deals vergeten is de precaire situatie met Noord-Ierland, de EU heeft nu een framework afgesproken waarin dat enigzins in goede banen loopt, dat gaat men niet op het spel zetten.
Ooit, ja. Maar dat gaat nog wel even duren, denk ikquote:Op donderdag 4 juli 2024 13:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En de Ieren hebben hier een zware stem in, die zullen toch de virtuele grens zo veel mogelijk in de Zee willen laten. Zou dat referendum over eenwording er nog van gaan komen?
En waarom zou de EU ook inderdaad.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar in Brussel heeft men blijkbaar weinig zin in nieuwe onderhandelingen.
[..]
https://www.theguardian.c(...)-say-brussel-sources
Hmmm...dat zou wel eens een lastiger verhaal kunnen zijn dan je denkt. Eigenlijk mist men in de EU het VK helemaal niet zo, volgens mij.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als ze weer volwaardig lid willen worden valt er vast wel te praten![]()
Dat heeft Starmer al uitgesloten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als ze weer volwaardig lid willen worden valt er vast wel te praten![]()
quote:Britain will not rejoin EU in my lifetime, says Starmer
Keir Starmer has insisted the UK will not rejoin either the EU, the single market or the customs union within his lifetime, in his firmest pledge yet that Labour will not seek much closer relations with Europe for as long as he is prime minister.
The Labour leader told reporters on Wednesday he did not think Britain would go back into any of the three blocs while he was alive, all but ruling out rejoining even if he wins a second term in office.
Die headline is niet wat Starmer daadwerkelijk stelde, overigens.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat heeft Starmer al uitgesloten.
[..]
Zou er ook maar een brexitstemmer zich dat gerealiseerd hebben? Ze zaten in een vrij perfecte sweetspot. Gaan ze nooit meer krijgen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
Daarbij zal je moeten bedenken dat de oude regels weg zijn voor het VK, de opt-outs zijn ook foetsie. Dat betekent dus concreet toetreden tot Schengen en werken naar conversie naar de Euro, bijvoorbeeld, maar ook alle andere zaken die ze voorheen bedongen hadden zijn weg. Dat zou de animo vanuit het VK wel eens danig kunnen doen bekoelen.
Het is ze verteld maar de Brexiteers waren dronken van hun Kool-Aid en eigen brouwsels, denk ik, en het is niet echt ingedaald wat ze eigenlijk opgaven bij de Brexit stemmers.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou er ook maar een brexitstemmer zich dat gerealiseerd hebben? Ze zaten in een vrij perfecte sweetspot. Gaan ze nooit meer krijgen.
nee, de regios waar het meeste Europese subsidies naar toe ging (Lincolnshire en Yorkshire meen ik) stemden overweldigend voor brexit juist omdat ze niet snaptenquote:Op donderdag 4 juli 2024 15:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou er ook maar een brexitstemmer zich dat gerealiseerd hebben? Ze zaten in een vrij perfecte sweetspot. Gaan ze nooit meer krijgen.
En in wat grafieken: https://www.theguardian.com/politics/article/2024/jul/04/how-14-years-of-tory-rule-have-changed-britain-in-chartsquote:Op donderdag 4 juli 2024 11:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zag gisteren avond deze spotprent nog voorbij komen vond hem wel toepasselijk.
[ x ]
Denk dat Starmer vooral druk zal zijn met onderlinge strubbelingen tussen MP's.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:35 schreef hollandia02 het volgende:
Denk dat de Labour party onder Starmer weinig gaat bewerkstelligen, zeker gezien dat hun enige speerpunt is dat ze niet de Tory’s zijn en dat 48% puur op Labour stemt om die reden.
Verder zijn ze aardig wat verrechts onder Starmer of i.i.g. centrum dus dat kan wellicht intern nog voor problemen zorgen.
Wales zat bij de hoogste ontvangers.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:08 schreef Sabata het volgende:
[..]
nee, de regios waar het meeste Europese subsidies naar toe ging (Lincolnshire en Yorkshire meen ik) stemden overweldigend voor brexit juist omdat ze niet snapten
Ik heb er wel een gezien maar ik heb geen link, sorry.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:20 schreef crystal_meth het volgende:
Benieuwd of Sunak zijn zetel houdt. Andere (bekende) personen voor wie het resultaat nog onzeker is: Farage, Corbyn, Rees-Mogg, Galloway...
Is er ergens een lijst te vinden van de meest "spannende" constituencies?
Wat lijstjes:quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:20 schreef crystal_meth het volgende:
Benieuwd of Sunak zijn zetel houdt. Andere (bekende) personen voor wie het resultaat nog onzeker is: Farage, Corbyn, Rees-Mogg, Galloway...
Is er ergens een lijst te vinden van de meest "spannende" constituencies?
Prachtigquote:
Deze is nog mooier.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:25 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Britain's Most Tattooed Gran en Rishi.![]()
Frust and angerquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Prachtig
Waarom kunnen alleen Britten dit?
Noorwegen zit trouwens wel in Schengen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noorwegen zit in EFTA en is dus gewoon EEA lid met vrijheid van vestiging maar zit niet in Schengen en heeft geen douane unie, Zwitserland zit NIET in EFTA maar wel in Schengen. Totaal niet vergelijkbare situaties dus.
Noorwegen vind voor zichzelf dat het prima werkt maar het VK wil geen Noorwegen model omdat ze dan feitelijk terug zijn in de EU maar geen zeggenschap hebben.
De EU peinst er niet over om een nieuw model a la Zwitserland met 1000 verschillende verdragen aan te gaan.
Jammer dat ze enkel de naam geven van wie in 2019 won, niet wie er nu kandidaat is. Veel van die MPs doen niet meer mee, anderen zijn misschien kandidaat in een "veiliger" district.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:21 schreef freako het volgende:
[..]
Wat lijstjes:
https://www.electoralcalculus.co.uk/orderedseats.html
https://www.electoralcalculus.co.uk/gainloss.html
https://ukandeu.ac.uk/general-election-2024-seats-to-watch/
https://www.electionpolling.co.uk/battleground
https://www.theguardian.c(...)tch-election-results
quote:Op donderdag 4 juli 2024 20:27 schreef trein2000 het volgende:
Wat is het spoorboekje voor de uitslagenavond.
quote:Op donderdag 4 juli 2024 21:21 schreef Szura het volgende:
Welke zender moeten we eigenlijk zijn? Uit de programmering word ik nog niet veel wijzer.
https://www.theguardian.c(...)-election-night-2024quote:BBC
Huw Edwards’ departure required a new presenter for the BBC’s election night coverage. Rather than having one host, its coverage will be co-presented by Clive Myrie and Laura Kuenssberg, although which of them announces the exit poll and calls the final result – footage likely to be replayed for decades to come – remains to be seen.
Chris Mason, Reeta Chakrabarti and Curtice will be analysing results in the studio at Broadcasting House in London, while Jeremy Vine and his swingometer have been sent to Cardiff. When dawn rises and it is clear who will be forming the next government, the team will hand over to Sophie Raworth and Jon Kay for the Friday morning shift.
ITV
When ITV first hired Ed Balls and George Osborne as pundits in 2017, it was seen as a coup to get two warring politicians on set together. Nowadays the pair are established as a friendly double act with their own podcast, so ITV has decided to spice things up by adding the former Scottish first minister Nicola Sturgeon to its lineup. The trio of political heavyweights will be providing analysis throughout the night alongside anchor Tom Bradby, plus reporters Robert Peston, Anushka Asthana and Paul Brand.
Come dawn, Balls will slip into his other role as co-host of Good Morning Britain, potentially reporting on the formation of a Labour government featuring his wife and shadow home secretary, Yvette Cooper.
Sky News
Sky News has to think differently on election night, so is embracing the technology available in its studios. With the domestic football season over, its election night coverage will be hosted by Kay Burley from a 360-degree studio usually used by Sky Sports. The channel has also promised to use an “immersive, to-scale augmented-reality Downing Street” to reveal the exit poll and final result. Analysis of the contest will come from its political editor, Beth Rigby, Ed Conway and Trevor Phillips. Punditry will come from Andy Burnham, the Labour mayor of Greater Manchester, and the former Scottish Conservative leader Ruth Davidson.
Channel 4
After years of providing “alternative” election night coverage featuring comedians, this year, Channel 4 is going straight. It is pitching at viewers who want political analysis and embracing centrist dads by leaning into the news podcast market. Emily Maitlis from the News Agents will host alongside Channel 4 News’s own Krishnan Guru-Murthy and Cathy Newman, with analysis from Alastair Campbell and Rory Stewart of The Rest Is Politics podcast. A late addition to the lineup is the ex-Tory minister Nadine Dorries, who unsuccessfully tried to privatise the channel and claimed it was biased towards the left.
GB News
Camilla Tominey and Stephen Dixon will lead the Ofcom-bothering channel’s election night coverage. Viewers have also been invited to watch the results roll in at a GB News election night party in an Essex nightclub.
Dat laatste gebeurt in het VK heel weinig, tenzij een frontbencher op een gegeven moment de zetel verliest. Die duikt dan nog wel eens op bij een by-election in een safe seat. De districten zijn wel opnieuw getekend dit jaar, een aantal oude districten zijn volledig verdwenen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jammer dat ze enkel de naam geven van wie in 2019 won, niet wie er nu kandidaat is. Veel van die MPs doen niet meer mee, anderen zijn misschien kandidaat in een "veiliger" district.
Deze 2 kun je in ieder geval via Youtube volgen:quote:Op donderdag 4 juli 2024 21:21 schreef Szura het volgende:
Welke zender moeten we eigenlijk zijn? Uit de programmering word ik nog niet veel wijzer.
Er zijn bij deze verkiezingen wat prominente Tories naar "veilige" districten gevlucht omdat ze in hun eigen district dik zouden verliezen. Waaronder de voorzitter van de Tories.Richard Holden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 21:44 schreef freako het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurt in het VK heel weinig, tenzij een frontbencher op een gegeven moment de zetel verliest. Die duikt dan nog wel eens op bij een by-election in een safe seat. De districten zijn wel opnieuw getekend dit jaar, een aantal oude districten zijn volledig verdwenen.
Yep, er waren toen beschuldigingen dat sommigen van de gelegenheid gebruik maakten om naar een "veiliger" district te gaan. En ik herinnerde dat Boris Johnson begon als MP voor Henley, maar (jaren) later MP voor Uxbridge and South Ruislip werd.quote:Op donderdag 4 juli 2024 21:44 schreef freako het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurt in het VK heel weinig, tenzij een frontbencher op een gegeven moment de zetel verliest. Die duikt dan nog wel eens op bij een by-election in een safe seat. De districten zijn wel opnieuw getekend dit jaar, een aantal oude districten zijn volledig verdwenen.
Beiden volgens mij. In ieder geval een prognose van de zetels.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:35 schreef Mikeytt het volgende:
iemand die weet of de exitpoll een zetelprojectie geeft of een percentage?
De leden van de lokale afdeling selecteren normaal gesproken de kandidaat, zeker bij de grotere partijen. Veel meer regels dan dat zijn er niet, er is geen eis van een lokale binding oid. Al kunnen de leden daar natuurlijk wel aan hechten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Yep, er waren toen beschuldigingen dat sommigen van de gelegenheid gebruik maakten om naar een "veiliger" district te gaan. En ik herinnerde dat Boris Johnson begon als MP voor Henley, maar (jaren) later MP voor Uxbridge and South Ruislip werd.
Maar ik weet eerlijk gezegd niet wat de regels zijn.
Ik zou bij dit plaatje graag de geschatte opkomst van 18-24 jarigen zien - mijn sterke vermoeden is dat die nog lager is dan gemiddeld bij die leeftijdsgroep.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:12 schreef Mikeytt het volgende:
projectie als alleen 18-24 jarigen mochten stemmen
[ afbeelding ]
Er is een verhaal van een district waar ooit een stadje had gelegen maar dat was ontvolkt, ondanks dat er nog maar 6 man woonde moest het district wel 2 parlementsleden leveren. Het hele gebied is in die periode ook opgekocht geweest door een of andere lord die op die manier elke keer 2 parlementsleden naar Londen kon sturen. We hebben het wel over de periode rond 1700.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:28 schreef beantherio het volgende:
Bij het hebben van een kiesstelsel obv districten kun je al vragentekens zetten maar dat er zo geshuffeld wordt met kandidaten is wel echt shady. Iedere keer als de voordelen van dat stelsel wordt besproken dan is het weer dat "men in districten meer binding heeft met een specifieke kandidaat". Maar als het schuiven zo makkelijk gaat dan is dat argument ook wel een beetje een lege huls.![]()
Nog een half uur voor de exit-poll trouwens.
Regels? We dont need no stinkin' regels!quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Yep, er waren toen beschuldigingen dat sommigen van de gelegenheid gebruik maakten om naar een "veiliger" district te gaan. En ik herinnerde dat Boris Johnson begon als MP voor Henley, maar (jaren) later MP voor Uxbridge and South Ruislip werd.
Maar ik weet eerlijk gezegd niet wat de regels zijn.
Iedere keer dat ik iets tegenkom over rotten boroughs krijg ik weer het vermoeden dat Amerikanen hun senaatsverkiezingen erop hebben gebaseerdquote:Op donderdag 4 juli 2024 22:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is een verhaal van een district waar ooit een stadje had gelegen maar dat was ontvolkt, ondanks dat er nog maar 6 man woonde moest het district wel 2 parlementsleden leveren. Het hele gebied is in die periode ook opgekocht geweest door een of andere lord die op die manier elke keer 2 parlementsleden naar Londen kon sturen. We hebben het wel over de periode rond 1700.
in de VK valt dat wel mee. bijna 60% opkomst onder 18-24 jarigen in 2019. Hetzelfde als 25-44 jarigen. Alleen daarboven hoveren ze tegen de 80%quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik zou bij dit plaatje graag de geschatte opkomst van 18-24 jarigen zien - mijn sterke vermoeden is dat die nog lager is dan gemiddeld bij die leeftijdsgroep.
De Blackadder-aflevering over rotten boroughs blijft mooi.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is een verhaal van een district waar ooit een stadje had gelegen maar dat was ontvolkt, ondanks dat er nog maar 6 man woonde moest het district wel 2 parlementsleden leveren. Het hele gebied is in die periode ook opgekocht geweest door een of andere lord die op die manier elke keer 2 parlementsleden naar Londen kon sturen. We hebben het wel over de periode rond 1700.
https://en.wikipedia.org/(...)iament_constituency)
waarschijnlijk wel ja. Zou ook een lagere opkomst kunnen zijn door de peilingen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:51 schreef beantherio het volgende:
Nog 10 minuten.![]()
Ik denk dat de voorsprong van Labour toch nog tegen gaat vallen. Men is wel erg optimistisch en dat zal toch nog veel Torries gemobiliseerd hebben vermoed ik.
Het is een misdrijf om steminformatie (wat mensen gestemd hebben) of exitpolls te plaatsen in het VK. Vandaar dat je hondjes krijgt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:49 schreef Mikeytt het volgende:
iemand een goede bron trouwens? De BBC is de hele dag alleen blindegeleidehonden bij stemhokjes aan het posten
Beantherio: 420quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:52 schreef Szura het volgende:
Hoeveel zetels pakt Labour, nu inzetten
Szura: 409
Grayling? Godallemachtig...de man die tonnen gaf aan een ferry maatschappij zonder boten, zonder havens en de algemene voorwaarden had gejat van een pizzaboer.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:52 schreef Litpho het volgende:
Theresa May, Failing Grayling en Hilary Cass voorgesteld voor een peerage. Dat May die krijgt verbaasd me niet, maar het Cass review ligt nog zo onder vuur dat het een dappere keuze is om daar nu al een beloning aan te verbinden. Het zou een nog dapperder keuze zijn als Labour niet zijn best zou doen om transfobischer te zijn dan de Tories natuurlijk.
Ik geloof wel dat het tegen gaat vallen maar dat is wel erg laag.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:55 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ga voor 390 al was het alleen maar om dwars te zijn
Vrij reëel helaasquote:Op donderdag 4 juli 2024 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Wat zijn eigenlijk de kansen dat die clown van een Farage een zetel pakt?
projectie staat op 3 zetelsquote:Op donderdag 4 juli 2024 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Labour = red Toriesquote:Op donderdag 4 juli 2024 22:52 schreef Litpho het volgende:
Theresa May, Failing Grayling en Hilary Cass voorgesteld voor een peerage. Dat May die krijgt verbaasd me niet, maar het Cass review ligt nog zo onder vuur dat het een dappere keuze is om daar nu al een beloning aan te verbinden. Het zou een nog dapperder keuze zijn als Labour niet zijn best zou doen om transfobischer te zijn dan de Tories natuurlijk.
Redelijk goed. De inwoners van Clacton zijn niet zo van het leren van hun fouten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:56 schreef TheVulture het volgende:
395 mét LibDems als officiële oppositie met net één of twee zetels meer dan de Tories.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:52 schreef Szura het volgende:
Hoeveel zetels pakt Labour, nu inzetten
Ik zet nog net in op 400quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:00 schreef Szura het volgende:
Beantherio: 420
Mikeytt: 435
Perrin: 430
Tijger: 390
Felagund: 414
Vulture: 404
ipa: 403
Faraday: 444
Litpho: 395
Cyan: 424
szura heel dichtbijquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:00 schreef Szura het volgende:
Beantherio: 420
Mikeytt: 435
Perrin: 430
Tijger: 390
Felagund: 414
Vulture: 404
ipa: 403
Faraday: 444
Litpho: 395
Cyan: 424
véél beter dan verwacht.quote:
Er blijven dus altijd malloten, het hele land naar de afgrond gedirigeerd samen met de Tories maar toch op zo'n idioot blijven stemmenquote:
Reform op -7 klinkt goedquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:03 schreef Mikeytt het volgende:
wel belangrijk: Foutmarge is ongeveer 20 zetels, dus kunnen nog grote veranderingen wezen.
Hopelijk sneuvelen er wel een paar grote namenquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:02 schreef beantherio het volgende:
De schade voor de conservatieven valt nog mee. Reform valt tegen.
Net zoals er nog steeds mensen op Baudet stemmenquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er blijven dus altijd malloten, het hele land naar de afgrond gedirigeerd samen met de Tories maar toch op zo'n idioot blijven stemmen
Kan die idioot van een Braverman sneuvelen?quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hopelijk sneuvelen er wel een paar grote namen
Lastig te voorspellen, omdat haar voormalig district opgegaan is in een ander dus we hebben geen historische data.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:05 schreef Szura het volgende:
[..]
Kan die idioot van een Braverman sneuvelen?
Zit Reese Mog er nog? Want die mag ook snel wegquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:05 schreef Szura het volgende:
[..]
Kan die idioot van een Braverman sneuvelen?
Een hele stoute Tory press secretary danquote:
Ik hoop van harte dat ze binnenkort meer tijd voor je zal hebbenquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een hele stoute Tory press secretary dan![]()
Al sinds de Brexit-tijd heb ik een obsessie voor haar.
Zal wel even duren voor er een volgende verkiezing is tenzij Starmer het nog harder weet te verkloten dan Liz Truss.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:09 schreef VoMy het volgende:
Reform gaat de volgende verkiezing nog groter worden. Het blijkt nu zin te hebben om op ze te stemmen.
Ik weet het niet hoor. De conservatieven hebben wel echt "rock bottom" bereikt tijdens deze verkiezingen. Het kan alleen maar beter wordenquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:09 schreef VoMy het volgende:
Reform gaat de volgende verkiezing nog groter worden. Het blijkt nu zin te hebben om op ze te stemmen.
Nee, rock bottom was 3e geweest, dit is meer dan ze verwacht hadden. Blijkt de angst aanjagen campagne toch gewerkt te hebbenquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. De conservatieven hebben wel echt "rock bottom" bereikt tijdens deze verkiezingen. Het kan alleen maar beter worden
Een afwijking van meer dan 10 zetels tov de exit-poll zou dus al veel zijn.quote:2005 – accurate: It predicted a Labour majority of 66, which was correct.
2010 – accurate: It said the Conservatives would be 19 seats short of a majority, and they were.
2015 – out by 22: It said the Conservatives would be 10 seats short of a majority, but they got a majority of 12.
2017 – out by 4: It said the Conservatives would be 12 seats short of a majority, but they were eight seats short.
2019 – out by 6: It forecast a Tory majority of 86, but it was 80.
C4 is wel het gekken netwerk vanavond.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:15 schreef crystal_meth het volgende:
Fuck, dat lijk Ann Widdecombe is er ook bij op C4.
Hij hoeft ze niet uit te schrijven idd. Maar Starmer gaat de volgende vkz bijna op zeker verliezen, de winst van nu draait op afkeer van de Conservatieven en hun afvallige stemmers zijn gesplitst waardoor Labour overal opeens het grootst is.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Zal wel even duren voor er een volgende verkiezing is tenzij Starmer het nog harder weet te verkloten dan Liz Truss.
zie niet gauw een grote verschuiving van conservative stemmers naar libdem of vice versa. Zolang die versplintering er is, blijft labour winnen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij hoeft ze niet uit te schrijven idd. Maar Starmer gaat de volgende vkz bijna op zeker verliezen, de winst van nu draait op afkeer van de Conservatieven en hun afvallige stemmers zijn gesplitst waardoor Labour overal opeens het grootst is.
Percentueel gebeurt er voor Labour waarschijnlijk weinig bijzonders en nu mogen ze hun oninspirerende programma gaan uitvoeren wat bestaat uit het handhaven van de status quo op bijna elk vlak.
Ik denk dat je wat te negatief bent.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij hoeft ze niet uit te schrijven idd. Maar Starmer gaat de volgende vkz bijna op zeker verliezen, de winst van nu draait op afkeer van de Conservatieven en hun afvallige stemmers zijn gesplitst waardoor Labour overal opeens het grootst is.
Percentueel gebeurt er voor Labour waarschijnlijk weinig bijzonders en nu mogen ze hun oninspirerende programma gaan uitvoeren wat bestaat uit het handhaven van de status quo op bijna elk vlak.
De campanje verliep in ieder geval wel dramatisch met al het gedoe dat er was. Maar dit resultaat zit nog ruim boven de bovengrens van de resultaten die voorspeld werden. Als ze er zo'n puinhoop van maken en dan toch nog dit zetelaantal scoren dan kunnen ze hopen op herstel.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, rock bottom was 3e geweest, dit is meer dan ze verwacht hadden. Blijkt de angst aanjagen campagne toch gewerkt te hebben
Mischien. 5 jaar is vermoedelijk te kort om deze 14 jaar voor ze uit te vlakken. En als je ziet wat er klaar staat om Sunak op te volgen dan is dat ook niet hoopgevend voor ze.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
De campanje verliep in ieder geval wel dramatisch met al het gedoe dat er was. Maar dit resultaat zit nog ruim boven de bovengrens van de resultaten die voorspeld werden. Als ze er zo'n puinhoop van maken en dan toch nog dit zetelaantal scoren dan kunnen ze hopen op herstel.
Dat rennen heeft wat kolderieks.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:22 schreef beantherio het volgende:
Grappig die figuren die in sportkleding de bakken met stembriefjes heen en weer mogen sjouwen.
Is dit nu een soort live-wedstrijd over wie er het snelste is?quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:22 schreef beantherio het volgende:
Grappig die figuren die in sportkleding de bakken met stembriefjes heen en weer mogen sjouwen.
Bij volgende verkiezingen is Starmer in elk geval geen relatief onbekende meer. Het is natuurlijk afhankelijk van hoe hij presteert, hoe het land over een paar jaar voorstaat en of de tories hun partij kunnen redden, maar ik denk dat ook de UK wel een premiersbonus kent.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat doet Rory daar?quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
C4 is wel het gekken netwerk vanavond.
Ja, behalve voor Sunak danquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Bij volgende verkiezingen is Starmer in elk geval geen relatief onbekende meer. Het is natuurlijk afhankelijk van hoe hij presteert, hoe het land over een paar jaar voorstaat en of de tories hun partij kunnen redden, maar ik denk dat ook de UK wel een premiersbonus kent.
Ik denk dat veel trouwere kiezers ook niet wilden dat ze helemaal weggevaagd zouden worden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, rock bottom was 3e geweest, dit is meer dan ze verwacht hadden. Blijkt de angst aanjagen campagne toch gewerkt te hebben
Ja, maar tegelijkertijd diep triest dankzij het idiote stelsel wat ze hebben.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:26 schreef Mikeytt het volgende:
Mogelijk het beste resultaat ooit voor de groenen
[ afbeelding ]
Denk dat ze nog gaan dalen in de uiteindelijke uitslag..quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze blijven de oppositie en dat is ze al heel wat waard, meerdere polls gaven aan dat ze die plek wel eens konder verliezen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Denk dat ze nog gaan dalen in de uiteindelijke uitslag..
Ik voorzie een scenario Hollande maar wie weet, we gaan het zien.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Bij volgende verkiezingen is Starmer in elk geval geen relatief onbekende meer. Het is natuurlijk afhankelijk van hoe hij presteert, hoe het land over een paar jaar voorstaat en of de tories hun partij kunnen redden, maar ik denk dat ook de UK wel een premiersbonus kent.
Ja, maar die doen altijd alles andersquote:
Jawel. Bij de exit-poll hadden ze een kolom met "overig" waar hun resultaten in zitten. Lijkt me.quote:
Vind de keuze voor een 2e en 3e voorkeur wel chill bij henquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar tegelijkertijd diep triest dankzij het idiote stelsel wat ze hebben.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vind de keuze voor een 2e en 3e voorkeur wel chill bij hen
Een systeem waar de DUP zetels haalt is per definitie een faalquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vind de keuze voor een 2e en 3e voorkeur wel chill bij hen
First past the postquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:32 schreef Mikeytt het volgende:
Huh, dacht dat de uk dat gekke supplementary vote systeem hadmaar lees nu weer van niet
Mordaunt en Schapps(?) zijn too close to call, Sunak is (nog) niet genoemd.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:34 schreef Faraday01 het volgende:
Weten we al wat de voorspelling is voor het district van Sunak?
Shapps maar hij heeft soms andere namen. Dat is een ding bij hem en met zulk gedrag kan je gewoon minister worden bij de Tories.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mordaunt en Schapps(?) zijn too close to call, Sunak is (nog) niet genoemd.
Eigenlijk valt de uitslag voor de Tories flink mee. Ruim 2e en als Starmer zoals verwacht gaat prutsen (want nee, net als alle voorgaande premiers is ook hij niet best) kunnen ze zo de volgende keer weer de grootste zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. De conservatieven hebben wel echt "rock bottom" bereikt tijdens deze verkiezingen. Het kan alleen maar beter worden
Ik denk dat je Starmer flink onderschat. Je word geen QC en hoofd van de DPP als je niet heel veel in je mars hebt en in 3 jaar tijd heeft hij Labour van een door Corbyn en Momentum geregeerde toko iets heel anders gemaakt, een partij die wel verkiezingen kan winnen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eigenlijk valt de uitslag voor de Tories flink mee. Ruim 2e en als Starmer zoals verwacht gaat prutsen (want nee, net als alle voorgaande premiers is ook hij niet best) kunnen ze zo de volgende keer weer de grootste zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |