De Britten kunnen wellicht wel meer toenadering tot de Europese Unie gaan zoeken, in ieder geval in vorm van bilaterale verdragen. Zoiets als het Zwitsers model zou wellicht een oplossing voor Groot-Brittanië kunnen zijn. Zwitserland heeft zoveel bilaterale verdragen met de Europese Unie afgesloten, dat je amper merkt dat Zwitserland geen onderdeel is van de Europese Unie.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:42 schreef VoMy het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ifetime-says-starmer
Britain will not rejoin EU in my lifetime, says Starmer
Behoorlijke dip in populariteit nog in de polls richting de 40%, nu ruim onder de Tories van 2019 als dit uitkomt. Niet in zetels natuurlijk, want hahaha, achterlijk kiesstelsel.
Libdems als leader of the opposition zou wel echt heerlijk zijnquote:Op donderdag 4 juli 2024 08:38 schreef Hanca het volgende:
Bij electoralcalculus worden de LibDems in zetels trouwens groter dan de Tories: https://www.electoralcalculus.co.uk/prediction_main.html
In zetels, met 11,6% van de stemmen pakken ze 71 zetels, de Tories met 19,9% van de stemmen 61 en Reform met 16,9% maar 7. In percentage is LibDem dus maar de 4e partij.
Ik vraag me af hoe ver het bij ons zal gaan voordat wij inzien dat dit het gevolg is van rechts beleid, niet van een paar duizend asielzoekersquote:Op donderdag 4 juli 2024 09:08 schreef Perrin het volgende:
Op een bevolking van 67 miljoen en iets van 13 miljoen kinderen onder de 16.
[ x ]
Veel te ver, gezien de goedgelovigheid van de gemiddelde stemmer.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:13 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ver het bij ons zal gaan voordat wij inzien dat dit het gevolg is van rechts beleid, niet van een paar duizend asielzoekers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iig blij dat de Tories zo massaal worden uitgekotst. Nu hopen dat Labour zinnigere dingen doet dan de boel slopen.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dat zou t einde van de Tories zijn. Als ze niet de tweede partij zijn mogen ze nauwelijks nog vragen stellen in het parlement, krijgen ze nauwelijks nog tijd op bbc enzo, en geen overheidssteun meer om de partij te runnen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:38 schreef Hanca het volgende:
Bij electoralcalculus worden de LibDems in zetels trouwens groter dan de Tories: https://www.electoralcalculus.co.uk/prediction_main.html
In zetels, met 11,6% van de stemmen pakken ze 71 zetels, de Tories met 19,9% van de stemmen 61 en Reform met 16,9% maar 7. In percentage is LibDem dus maar de 4e partij.
Ik hoop stiekem ook wel dat dit de eerste grote barst in het leugenachtige rechtse populisme van de afgelopen jaren zal worden ja.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:13 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ver het bij ons zal gaan voordat wij inzien dat dit het gevolg is van rechts beleid, niet van een paar duizend asielzoekers
Ik neem aan dat je parafraseert en per ongeluk een Amerikaans voorbeeld gebruikt - anders is het wel een heel mooie Freudiaanse slip-up.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het ging ongeveer zo: "Sunak turned the economy around, after he inherited in shambles. All Tory prime ministers worked on fixing things they inherited from previous democratic governments". Right...
Groot verschil wel met Yougov. Die hebben 78 zetels voor de Tories als lower end en 102 zetels als verwacht aantal.quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:38 schreef Hanca het volgende:
Yep, moest uiteraard 'labour' zijn 😊quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je parafraseert en per ongeluk een Amerikaans voorbeeld gebruikt - anders is het wel een heel mooie Freudiaanse slip-up.
Liz Truss was premier voor Labour, je verwacht het niet, he?quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Yep, moest uiteraard 'labour' zijn 😊
Zag gisteren avond deze spotprent nog voorbij komen vond hem wel toepasselijk.quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:26 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag komen de Britten na veertien jaar eindelijk tot inzicht, maar holy fuck, wat hebben de Tories veel stukgemaakt daar.
En wat dan, als blijkt dat Labour ook de oplossingen niet heeft? Weer terug naar populisme?quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem ook wel dat dit de eerste grote barst in het leugenachtige rechtse populisme van de afgelopen jaren zal worden ja.
Het was, qua beleid, helemaal geen populisme, het was een onsamenhangende chaos die vooral gekenmerkt werd door diverse vormen van corruptie.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem ook wel dat dit de eerste grote barst in het leugenachtige rechtse populisme van de afgelopen jaren zal worden ja.
Zouden ze straks ook EU-burgers vrijwaren van de plicht om de Britse variant op ESTA aan te vragen?quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De Britten kunnen wellicht wel meer toenadering tot de Europese Unie gaan zoeken, in ieder geval in vorm van bilaterale verdragen. Zoiets als het Zwitsers model zou wellicht een oplossing voor Groot-Brittanië kunnen zijn. Zwitserland heeft zoveel bilaterale verdragen met de Europese Unie afgesloten, dat je amper merkt dat Zwitserland geen onderdeel is van de Europese Unie.
Is onwaarschijnlijk. De EU wil juist van de bilaterale verdragen met guillotine clausules af.quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De Britten kunnen wellicht wel meer toenadering tot de Europese Unie gaan zoeken, in ieder geval in vorm van bilaterale verdragen. Zoiets als het Zwitsers model zou wellicht een oplossing voor Groot-Brittanië kunnen zijn. Zwitserland heeft zoveel bilaterale verdragen met de Europese Unie afgesloten, dat je amper merkt dat Zwitserland geen onderdeel is van de Europese Unie.
Het grote wapenfeit en bron van grote ellende van de afgelopen 14 jaar, de Brexit, was dat natuurlijk weer wel.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het was, qua beleid, helemaal geen populisme, het was een onsamenhangende chaos die vooral gekenmerkt werd door diverse vormen van corruptie.
Ja...en ook nee. Brexit was een hele complexe samenloop van omstandigheden wat meestal niet onderkent word omdat het simpele populisme verhaal een makkelijke uitleg bied.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het grote wapenfeit en bron van grote ellende van de afgelopen 14 jaar, de Brexit, was dat natuurlijk weer wel.
De bilaterale verdragen met Noorwegen en Zwitserland werken in mijn ogen prima, waarom zou dat met het Verenigd Koninkrijk niet kunnen? Dat de UK weer lid gaat worden van de Europese Unie zie ik niet snel gebeuren, maar er moet wel gekeken worden of de UK het Noors, Zwitsers, Servisch of Turks model kan toepassen, zodat de harde Brexit net iets minder hard wordt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is onwaarschijnlijk. De EU wil juist van de bilaterale verdragen met guillotine clausules af.
UK-burgers krijgen straks ook de plicht om de ETIAS-formulieren in te vullen als ze naar Frankrijk, Spanje of Duitsland willen, dus zolang de Europese Unie de ETIAS-plicht voor Britten niet afschaft dan gaat het Verenigd Koninkrijk ook de ETA-plicht voor Europeanen niet afschaffen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zouden ze straks ook EU-burgers vrijwaren van de plicht om de Britse variant op ESTA aan te vragen?
Noorwegen zit in EFTA en is dus gewoon EEA lid met vrijheid van vestiging maar zit niet in Schengen en heeft geen douane unie, Zwitserland zit NIET in EFTA maar wel in Schengen. Totaal niet vergelijkbare situaties dus.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De bilaterale verdragen met Noorwegen en Zwitserland werken in mijn ogen prima, waarom zou dat met het Verenigd Koninkrijk niet kunnen? Dat de UK weer lid gaat worden van de Europese Unie zie ik niet snel gebeuren, maar er moet wel gekeken worden of de UK het Noors, Zwitsers, Servisch of Turks model kan toepassen, zodat de harde Brexit net iets minder hard wordt.
De situatie met Noorwegen is heel anders dan met Zwitserland. Met Noorwegen is er een groot verdrag. Net Zwitserland vele kleine met guillotine clausules. Dat laatste wil de EU niet meer. Vooral niet met het VK dat over elk detail kan lopen muggenziften.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De bilaterale verdragen met Noorwegen en Zwitserland werken in mijn ogen prima, waarom zou dat met het Verenigd Koninkrijk niet kunnen? Dat de UK weer lid gaat worden van de Europese Unie zie ik niet snel gebeuren, maar er moet wel gekeken worden of de UK het Noors, Zwitsers, Servisch of Turks model kan toepassen, zodat de harde Brexit net iets minder hard wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |