abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214150233
Bij electoralcalculus worden de LibDems in zetels trouwens groter dan de Tories: https://www.electoralcalculus.co.uk/prediction_main.html

In zetels, met 11,6% van de stemmen pakken ze 71 zetels, de Tories met 19,9% van de stemmen 61 en Reform met 16,9% maar 7. In percentage is LibDem dus maar de 4e partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 4 juli 2024 @ 08:54:25 #103
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_214150333
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 08:38 schreef Hanca het volgende:
Bij electoralcalculus worden de LibDems in zetels trouwens groter dan de Tories: https://www.electoralcalculus.co.uk/prediction_main.html

In zetels, met 11,6% van de stemmen pakken ze 71 zetels, de Tories met 19,9% van de stemmen 61 en Reform met 16,9% maar 7. In percentage is LibDem dus maar de 4e partij.
Libdems als leader of the opposition zou wel echt heerlijk zijn _O_
  donderdag 4 juli 2024 @ 09:08:02 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214150407
Op een bevolking van 67 miljoen en iets van 13 miljoen kinderen onder de 16.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 juli 2024 @ 09:08:54 #105
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214150413
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 juli 2024 @ 09:13:57 #106
426493 crew  PippenScottie
pi_214150453
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 09:08 schreef Perrin het volgende:
Op een bevolking van 67 miljoen en iets van 13 miljoen kinderen onder de 16.
[ x ]
Ik vraag me af hoe ver het bij ons zal gaan voordat wij inzien dat dit het gevolg is van rechts beleid, niet van een paar duizend asielzoekers
My friends all drive horses
  donderdag 4 juli 2024 @ 09:17:18 #107
38496 Perrin
pi_214150483
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 09:13 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe ver het bij ons zal gaan voordat wij inzien dat dit het gevolg is van rechts beleid, niet van een paar duizend asielzoekers
Veel te ver, gezien de goedgelovigheid van de gemiddelde stemmer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iig blij dat de Tories zo massaal worden uitgekotst. Nu hopen dat Labour zinnigere dingen doet dan de boel slopen.
pi_214150489
quote:

Dat zou t einde van de Tories zijn. Als ze niet de tweede partij zijn mogen ze nauwelijks nog vragen stellen in het parlement, krijgen ze nauwelijks nog tijd op bbc enzo, en geen overheidssteun meer om de partij te runnen.

Keek gister naar itv en dat was super Tory biased. Het ging ongeveer zo: "Sunak turned the economy around, after he inherited in shambles. All Tory prime ministers worked on fixing things they inherited from previous democratic governments". Right...
pi_214150499
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 09:13 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ik hoop stiekem ook wel dat dit de eerste grote barst in het leugenachtige rechtse populisme van de afgelopen jaren zal worden ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214150771
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 09:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het ging ongeveer zo: "Sunak turned the economy around, after he inherited in shambles. All Tory prime ministers worked on fixing things they inherited from previous democratic governments". Right...
Ik neem aan dat je parafraseert en per ongeluk een Amerikaans voorbeeld gebruikt - anders is het wel een heel mooie Freudiaanse slip-up.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 4 juli 2024 @ 10:46:13 #111
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_214151263
quote:

Groot verschil wel met Yougov. Die hebben 78 zetels voor de Tories als lower end en 102 zetels als verwacht aantal.
pi_214151499
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juli 2024 09:53 schreef Litpho het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je parafraseert en per ongeluk een Amerikaans voorbeeld gebruikt - anders is het wel een heel mooie Freudiaanse slip-up.
Yep, moest uiteraard 'labour' zijn 😊
pi_214151510
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Yep, moest uiteraard 'labour' zijn 😊
Liz Truss was premier voor Labour, je verwacht het niet, he? :D
pi_214151629
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 08:26 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag komen de Britten na veertien jaar eindelijk tot inzicht, maar holy fuck, wat hebben de Tories veel stukgemaakt daar.
Zag gisteren avond deze spotprent nog voorbij komen vond hem wel toepasselijk.
twitter
pi_214151961
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juli 2024 09:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik hoop stiekem ook wel dat dit de eerste grote barst in het leugenachtige rechtse populisme van de afgelopen jaren zal worden ja.
En wat dan, als blijkt dat Labour ook de oplossingen niet heeft? Weer terug naar populisme?
pi_214152442
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juli 2024 09:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het was, qua beleid, helemaal geen populisme, het was een onsamenhangende chaos die vooral gekenmerkt werd door diverse vormen van corruptie.
pi_214152578

[ Bericht 100% gewijzigd door Wienerschnitzels op 04-07-2024 12:34:17 ]
pi_214152593
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 08:35 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De Britten kunnen wellicht wel meer toenadering tot de Europese Unie gaan zoeken, in ieder geval in vorm van bilaterale verdragen. Zoiets als het Zwitsers model zou wellicht een oplossing voor Groot-Brittani kunnen zijn. Zwitserland heeft zoveel bilaterale verdragen met de Europese Unie afgesloten, dat je amper merkt dat Zwitserland geen onderdeel is van de Europese Unie.
Zouden ze straks ook EU-burgers vrijwaren van de plicht om de Britse variant op ESTA aan te vragen?
pi_214152712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 08:35 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De Britten kunnen wellicht wel meer toenadering tot de Europese Unie gaan zoeken, in ieder geval in vorm van bilaterale verdragen. Zoiets als het Zwitsers model zou wellicht een oplossing voor Groot-Brittani kunnen zijn. Zwitserland heeft zoveel bilaterale verdragen met de Europese Unie afgesloten, dat je amper merkt dat Zwitserland geen onderdeel is van de Europese Unie.
Is onwaarschijnlijk. De EU wil juist van de bilaterale verdragen met guillotine clausules af.
pi_214152745
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het was, qua beleid, helemaal geen populisme, het was een onsamenhangende chaos die vooral gekenmerkt werd door diverse vormen van corruptie.
Het grote wapenfeit en bron van grote ellende van de afgelopen 14 jaar, de Brexit, was dat natuurlijk weer wel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214152796
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het grote wapenfeit en bron van grote ellende van de afgelopen 14 jaar, de Brexit, was dat natuurlijk weer wel.
Ja...en ook nee. Brexit was een hele complexe samenloop van omstandigheden wat meestal niet onderkent word omdat het simpele populisme verhaal een makkelijke uitleg bied.
Veel Brexit stemmers stemden juist uit woede voor Brexit omdat ze zich in de steek gelaten voelden door het Austerity beleid en ze stemden niet zozeer voor Brexit maar vooral tegen de regering. Dat ze zich daarbij zelf met een jachtgeweer in de voeten schoten ontging ze.

Er waren 3 grote groepen die voor Brexit stemden, racisten en xenofoben, vlaggenzwaaiers die sovereignty wilden en ontevredenen. Brexit haalde 51% van de stemmen. Mijn schoonouders vallen in de tweede categorie overigens, er is een hele tijd lang met geen woord over gesproken door mijn vrouw tegen haar ouders omdat mijn vrouw bang was dat ze zou exploderen, zo boos was ze.

Maar goed, mijn vrouw heeft nu een NL paspoort dus voor ons is Brexit nu ook een gevalletje "Meh, play stupid games, win stupid prizes".

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2024 12:54:19 ]
  donderdag 4 juli 2024 @ 13:12:14 #122
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214152943
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Is onwaarschijnlijk. De EU wil juist van de bilaterale verdragen met guillotine clausules af.
De bilaterale verdragen met Noorwegen en Zwitserland werken in mijn ogen prima, waarom zou dat met het Verenigd Koninkrijk niet kunnen? Dat de UK weer lid gaat worden van de Europese Unie zie ik niet snel gebeuren, maar er moet wel gekeken worden of de UK het Noors, Zwitsers, Servisch of Turks model kan toepassen, zodat de harde Brexit net iets minder hard wordt.
Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Podnimem Ross znmya!
  donderdag 4 juli 2024 @ 13:14:30 #123
405562 Erno-BE
pi_214152956
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]
Zouden ze straks ook EU-burgers vrijwaren van de plicht om de Britse variant op ESTA aan te vragen?
UK-burgers krijgen straks ook de plicht om de ETIAS-formulieren in te vullen als ze naar Frankrijk, Spanje of Duitsland willen, dus zolang de Europese Unie de ETIAS-plicht voor Britten niet afschaft dan gaat het Verenigd Koninkrijk ook de ETA-plicht voor Europeanen niet afschaffen.
Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Podnimem Ross znmya!
pi_214152969
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:12 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De bilaterale verdragen met Noorwegen en Zwitserland werken in mijn ogen prima, waarom zou dat met het Verenigd Koninkrijk niet kunnen? Dat de UK weer lid gaat worden van de Europese Unie zie ik niet snel gebeuren, maar er moet wel gekeken worden of de UK het Noors, Zwitsers, Servisch of Turks model kan toepassen, zodat de harde Brexit net iets minder hard wordt.
Noorwegen zit in EFTA en is dus gewoon EEA lid met vrijheid van vestiging maar zit niet in Schengen en heeft geen douane unie, Zwitserland zit NIET in EFTA maar wel in Schengen. Totaal niet vergelijkbare situaties dus.

Noorwegen vind voor zichzelf dat het prima werkt maar het VK wil geen Noorwegen model omdat ze dan feitelijk terug zijn in de EU maar geen zeggenschap hebben.
De EU peinst er niet over om een nieuw model a la Zwitserland met 1000 verschillende verdragen aan te gaan.
pi_214152988
quote:

[..]
De situatie met Noorwegen is heel anders dan met Zwitserland. Met Noorwegen is er een groot verdrag. Net Zwitserland vele kleine met guillotine clausules. Dat laatste wil de EU niet meer. Vooral niet met het VK dat over elk detail kan lopen muggenziften.
pi_214152993
-knip- verkeerde topic

[ Bericht 87% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 04-07-2024 16:10:00 ]
pi_214153027
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De situatie met Noorwegen is heel anders dan met Zwitserland. Met Noorwegen is er een groot verdrag. Net Zwitserland vele kleine met guillotine clausules. Dat laatste wil de EU niet meer. Vooral niet met het VK dat over elk detail kan lopen muggenziften.
Daarbij speelt ook Noord-Ierland een rol waardoor een Noorwegen situatie wel een optie is maar Zwitserland niet.
  donderdag 4 juli 2024 @ 13:49:06 #128
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214153158
quote:

[..]
Maar in Brussel heeft men blijkbaar weinig zin in nieuwe onderhandelingen.
quote:
EU would not rush to reopen Brexit talks with Labour, say Brussels sources

The EU will not rush to reopen Brexit negotiations with the UK even if Labour is swept to power next Thursday, senior sources in Brussels have indicated.

They say they will welcome a change of government but the deep scars left by the Conservatives during Brexit negotiations along with the new priorities caused by the war in Ukraine, and the rise of the far right weigh heavily on the minds of influential figures in Brussels.

“It’s not that people are thinking good things about the UK, it’s not that they are thinking bad things. They are not thinking about the UK at all,” said one senior source close to the European Commission president, Ursula von der Leyen.

A second senior source warned that despite the warmth Labour can expect “there is no appetite for Brexit in European capitals.”

“The UK is simply not in people’s minds. We have two wars going on – reopening talks on Brexit would require a lot of political capital and absorb a lot of resources here in Brussels” he said.
[..]
Senior sources in the Commission also indicated that the UK would have to come with a big offer in exchange for any concessions to strengthen relations with the otherwise occupied bloc.

“If we are asked to give the UK a gift, the question will be what do we get in exchange. People will be asking, is it worth the pain?” said a senior Brussels diplomat.

The Labour leader, Keir Starmer, has already ruled out rejoining the customs union or the single market, saying it would bring “turmoil”, but he has said he wanted to improve relations on trade, research and development, defence and security, and education. Carbon pricing and a realignment of the highly expensive regulation of chemicals is also likely to be on the wishlist of an incoming Labour government.

It would also seek to reopen talks on a new veterinary agreement which could eliminate many of the checks on food and farm products exported to the EU, although one UK government insider warned this could involve “years of pain” and may not be as attractive to Brussels as London imagines.

Anand Menon, professor of European politics at King’s University and director of the UK in a Changing Europe thinktank, also sees a disconnect between what some Labour types believe and the reality of Europe in 2024.

“The first thing we have to wrap our heads around is that we are not a priority. They have got bigger fish to fry than any improvements on the trade and cooperation agreement (TCA). We have to offer them something that many European states are keen on.”

He told a car industry event last week it was a flawed assumption by many Labour supporters that the EU would be more favourable to Keir Starmer just because he was not Conservative.

The EU will be very hesitant about reopening the TCA partly because the it “was disproportionately good” for the EU but also because the Russian invasion of Ukraine has made it more “inward-looking and far more protectionist in nature”, he said, in a reference to a suite of policies designed to secure EU energy, food and critical raw materials in the wake of an outbreak of war.
[..]
https://www.theguardian.c(...)-say-brussel-sources
are we infinite or am I alone
pi_214153165
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[..]
Dat is ook volkomen logisch, wat al die personen over nieuwe deals vergeten is de precaire situatie met Noord-Ierland, de EU heeft nu een framework afgesproken waarin dat enigzins in goede banen loopt, dat gaat men niet op het spel zetten.
pi_214153167
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 08:54 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
Libdems als leader of the opposition zou wel echt heerlijk zijn _O_
Ultieme vernedering voor de conservatieven en dat zou volledig terecht zijn!
pi_214153184
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is ook volkomen logisch, wat al die personen over nieuwe deals vergeten is de precaire situatie met Noord-Ierland, de EU heeft nu een framework afgesproken waarin dat enigzins in goede banen loopt, dat gaat men niet op het spel zetten.
En de Ieren hebben hier een zware stem in, die zullen toch de virtuele grens zo veel mogelijk in de Zee willen laten. Zou dat referendum over eenwording er nog van gaan komen?
pi_214153259
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:52 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En de Ieren hebben hier een zware stem in, die zullen toch de virtuele grens zo veel mogelijk in de Zee willen laten. Zou dat referendum over eenwording er nog van gaan komen?
Ooit, ja. Maar dat gaat nog wel even duren, denk ik
  donderdag 4 juli 2024 @ 15:06:04 #133
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214153842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[..]
En waarom zou de EU ook inderdaad.
Antifa
pi_214153858
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:06 schreef VoMy het volgende:

[..]
En waarom zou de EU ook inderdaad.
Als ze weer volwaardig lid willen worden valt er vast wel te praten :D ;)
pi_214154024
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:08 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Hmmm...dat zou wel eens een lastiger verhaal kunnen zijn dan je denkt. Eigenlijk mist men in de EU het VK helemaal niet zo, volgens mij.

Niemand in de EU wil het risico nemen op een nieuwe Brexit als ze weer van gedachten veranderen, het VK zal moeten aantonen, vermoedelijk met meerdere referenda, dat er echt daadwerkelijk een andere wind waait en dat ze volmondig bereid zijn om de EU in te gaan.

Daarbij zal je moeten bedenken dat de oude regels weg zijn voor het VK, de opt-outs zijn ook foetsie. Dat betekent dus concreet toetreden tot Schengen en werken naar conversie naar de Euro, bijvoorbeeld, maar ook alle andere zaken die ze voorheen bedongen hadden zijn weg. Dat zou de animo vanuit het VK wel eens danig kunnen doen bekoelen.

Pas als ze een referendum houden met een duidelijk begrip waar ze voor stemmen en wat ze moeten accepeteren kan de EU, denk ik, een aanvraag in behandeling nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2024 15:30:31 ]
  donderdag 4 juli 2024 @ 15:35:42 #136
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_214154071
Denk dat de Labour party onder Starmer weinig gaat bewerkstelligen, zeker gezien dat hun enige speerpunt is dat ze niet de Tory’s zijn en dat 48% puur op Labour stemt om die reden.
Verder zijn ze aardig wat verrechts onder Starmer of i.i.g. centrum dus dat kan wellicht intern nog voor problemen zorgen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 4 juli 2024 @ 15:36:22 #137
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214154077
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:08 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat heeft Starmer al uitgesloten.
quote:
Britain will not rejoin EU in my lifetime, says Starmer

Keir Starmer has insisted the UK will not rejoin either the EU, the single market or the customs union within his lifetime, in his firmest pledge yet that Labour will not seek much closer relations with Europe for as long as he is prime minister.

The Labour leader told reporters on Wednesday he did not think Britain would go back into any of the three blocs while he was alive, all but ruling out rejoining even if he wins a second term in office.
  donderdag 4 juli 2024 @ 15:48:49 #138
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214154240
twitter
pi_214154337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat heeft Starmer al uitgesloten.
[..]

Die headline is niet wat Starmer daadwerkelijk stelde, overigens.
pi_214154399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
Daarbij zal je moeten bedenken dat de oude regels weg zijn voor het VK, de opt-outs zijn ook foetsie. Dat betekent dus concreet toetreden tot Schengen en werken naar conversie naar de Euro, bijvoorbeeld, maar ook alle andere zaken die ze voorheen bedongen hadden zijn weg. Dat zou de animo vanuit het VK wel eens danig kunnen doen bekoelen.
Zou er ook maar een brexitstemmer zich dat gerealiseerd hebben? Ze zaten in een vrij perfecte sweetspot. Gaan ze nooit meer krijgen.
zie email 27 oktober
pi_214154442
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zou er ook maar een brexitstemmer zich dat gerealiseerd hebben? Ze zaten in een vrij perfecte sweetspot. Gaan ze nooit meer krijgen.
Het is ze verteld maar de Brexiteers waren dronken van hun Kool-Aid en eigen brouwsels, denk ik, en het is niet echt ingedaald wat ze eigenlijk opgaven bij de Brexit stemmers.

Speelt mischien toch ook mee dat Cameron de EU verbood om campagne te voeren tegen Brexit omdat hij het allemaal onder controle had, die valt in de categorie "Famous last words".
pi_214154520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
nee, de regios waar het meeste Europese subsidies naar toe ging (Lincolnshire en Yorkshire meen ik) stemden overweldigend voor brexit juist omdat ze niet snapten
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_214154521
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:16 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Zag gisteren avond deze spotprent nog voorbij komen vond hem wel toepasselijk.
[ x ]
En in wat grafieken: https://www.theguardian.com/politics/article/2024/jul/04/how-14-years-of-tory-rule-have-changed-britain-in-charts
pi_214154612
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:35 schreef hollandia02 het volgende:
Denk dat de Labour party onder Starmer weinig gaat bewerkstelligen, zeker gezien dat hun enige speerpunt is dat ze niet de Tory’s zijn en dat 48% puur op Labour stemt om die reden.
Verder zijn ze aardig wat verrechts onder Starmer of i.i.g. centrum dus dat kan wellicht intern nog voor problemen zorgen.
Denk dat Starmer vooral druk zal zijn met onderlinge strubbelingen tussen MP's.
  donderdag 4 juli 2024 @ 16:20:36 #145
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214154708
Benieuwd of Sunak zijn zetel houdt. Andere (bekende) personen voor wie het resultaat nog onzeker is: Farage, Corbyn, Rees-Mogg, Galloway...
Is er ergens een lijst te vinden van de meest "spannende" constituencies?
pi_214154711
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:08 schreef Sabata het volgende:

[..]
nee, de regios waar het meeste Europese subsidies naar toe ging (Lincolnshire en Yorkshire meen ik) stemden overweldigend voor brexit juist omdat ze niet snapten
Wales zat bij de hoogste ontvangers.
pi_214154730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:20 schreef crystal_meth het volgende:
Benieuwd of Sunak zijn zetel houdt. Andere (bekende) personen voor wie het resultaat nog onzeker is: Farage, Corbyn, Rees-Mogg, Galloway...
Ik heb er wel een gezien maar ik heb geen link, sorry.

Het was oa. Sunaks maar ook Windsor (of all places) waar het een nijpende zaak was voor de Tories.
  donderdag 4 juli 2024 @ 18:21:59 #148
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_214156596
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:20 schreef crystal_meth het volgende:
Wat lijstjes:
https://www.electoralcalculus.co.uk/orderedseats.html
https://www.electoralcalculus.co.uk/gainloss.html

https://ukandeu.ac.uk/general-election-2024-seats-to-watch/

https://www.electionpolling.co.uk/battleground

https://www.theguardian.c(...)tch-election-results
  donderdag 4 juli 2024 @ 18:25:59 #149
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214156625

Britain's Most Tattooed Gran en Rishi. _O-
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 4 juli 2024 @ 18:36:05 #150
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214156722
  donderdag 4 juli 2024 @ 18:58:36 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214156910
quote:
Prachtig
Waarom kunnen alleen Britten dit?
pi_214156950
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:25 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]

Britain's Most Tattooed Gran en Rishi. _O-
Deze is nog mooier.
twitter
  donderdag 4 juli 2024 @ 19:16:05 #153
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214157074
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Prachtig
Waarom kunnen alleen Britten dit?
Frust and anger :P
  donderdag 4 juli 2024 @ 19:41:56 #154
405562 Erno-BE
pi_214157323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Noorwegen zit in EFTA en is dus gewoon EEA lid met vrijheid van vestiging maar zit niet in Schengen en heeft geen douane unie, Zwitserland zit NIET in EFTA maar wel in Schengen. Totaal niet vergelijkbare situaties dus.

Noorwegen vind voor zichzelf dat het prima werkt maar het VK wil geen Noorwegen model omdat ze dan feitelijk terug zijn in de EU maar geen zeggenschap hebben.
De EU peinst er niet over om een nieuw model a la Zwitserland met 1000 verschillende verdragen aan te gaan.
Noorwegen zit trouwens wel in Schengen.
Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Podnimem Ross znmya!
  donderdag 4 juli 2024 @ 19:42:22 #155
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214157328
quote:
Jammer dat ze enkel de naam geven van wie in 2019 won, niet wie er nu kandidaat is. Veel van die MPs doen niet meer mee, anderen zijn misschien kandidaat in een "veiliger" district.

Anyway, enkele MPs die waarschijnlijk gaan verliezen (als ze nog kandidaat zijn in hetzelfde district): Jeremy Hunt, Andrea Jenkyns, David Davies, Liz Truss, Johnny Mercer, Liam Fox, Grant Shapps, Micheal Tomlinson

Too close to call: Andrew Mitchell, Penny Mordaunt, Esther McVey

[ Bericht 1% gewijzigd door crystal_meth op 04-07-2024 19:51:08 ]
pi_214157509
pi_214157946
Wat is het spoorboekje voor de uitslagenavond.
zie email 27 oktober
  donderdag 4 juli 2024 @ 20:28:21 #158
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_214157967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:27 schreef trein2000 het volgende:
Wat is het spoorboekje voor de uitslagenavond.
twitter
pi_214158730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:28 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
[ x ]
Brits sarcasme "4:00am Clear picture of winner" :D
  donderdag 4 juli 2024 @ 21:21:07 #160
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214158788
Welke zender moeten we eigenlijk zijn? Uit de programmering word ik nog niet veel wijzer.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 4 juli 2024 @ 21:29:45 #161
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214158864
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:21 schreef Szura het volgende:
Welke zender moeten we eigenlijk zijn? Uit de programmering word ik nog niet veel wijzer.
quote:
BBC

Huw Edwards’ departure required a new presenter for the BBC’s election night coverage. Rather than having one host, its coverage will be co-presented by Clive Myrie and Laura Kuenssberg, although which of them announces the exit poll and calls the final result – footage likely to be replayed for decades to come – remains to be seen.

Chris Mason, Reeta Chakrabarti and Curtice will be analysing results in the studio at Broadcasting House in London, while Jeremy Vine and his swingometer have been sent to Cardiff. When dawn rises and it is clear who will be forming the next government, the team will hand over to Sophie Raworth and Jon Kay for the Friday morning shift.

ITV

When ITV first hired Ed Balls and George Osborne as pundits in 2017, it was seen as a coup to get two warring politicians on set together. Nowadays the pair are established as a friendly double act with their own podcast, so ITV has decided to spice things up by adding the former Scottish first minister Nicola Sturgeon to its lineup. The trio of political heavyweights will be providing analysis throughout the night alongside anchor Tom Bradby, plus reporters Robert Peston, Anushka Asthana and Paul Brand.

Come dawn, Balls will slip into his other role as co-host of Good Morning Britain, potentially reporting on the formation of a Labour government featuring his wife and shadow home secretary, Yvette Cooper.

Sky News

Sky News has to think differently on election night, so is embracing the technology available in its studios. With the domestic football season over, its election night coverage will be hosted by Kay Burley from a 360-degree studio usually used by Sky Sports. The channel has also promised to use an “immersive, to-scale augmented-reality Downing Street” to reveal the exit poll and final result. Analysis of the contest will come from its political editor, Beth Rigby, Ed Conway and Trevor Phillips. Punditry will come from Andy Burnham, the Labour mayor of Greater Manchester, and the former Scottish Conservative leader Ruth Davidson.

Channel 4

After years of providing “alternative” election night coverage featuring comedians, this year, Channel 4 is going straight. It is pitching at viewers who want political analysis and embracing centrist dads by leaning into the news podcast market. Emily Maitlis from the News Agents will host alongside Channel 4 News’s own Krishnan Guru-Murthy and Cathy Newman, with analysis from Alastair Campbell and Rory Stewart of The Rest Is Politics podcast. A late addition to the lineup is the ex-Tory minister Nadine Dorries, who unsuccessfully tried to privatise the channel and claimed it was biased towards the left.

GB News

Camilla Tominey and Stephen Dixon will lead the Ofcom-bothering channel’s election night coverage. Viewers have also been invited to watch the results roll in at a GB News election night party in an Essex nightclub.
https://www.theguardian.c(...)-election-night-2024
  donderdag 4 juli 2024 @ 21:44:47 #162
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_214159057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 19:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Jammer dat ze enkel de naam geven van wie in 2019 won, niet wie er nu kandidaat is. Veel van die MPs doen niet meer mee, anderen zijn misschien kandidaat in een "veiliger" district.
Dat laatste gebeurt in het VK heel weinig, tenzij een frontbencher op een gegeven moment de zetel verliest. Die duikt dan nog wel eens op bij een by-election in een safe seat. De districten zijn wel opnieuw getekend dit jaar, een aantal oude districten zijn volledig verdwenen.
  donderdag 4 juli 2024 @ 21:58:40 #163
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214159209
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:21 schreef Szura het volgende:
Deze 2 kun je in ieder geval via Youtube volgen:

Met de BBC erbij lijkt me dat wel genoeg. Qua tv-uitzendingen dan.

edit: ITV heeft blijkbaar ook nog een live stream op Youtube

donderdag 4 juli 2024 @ 22:07:46 #164
38114 beantherio
pi_214159341
De Sky-uitzending is inmiddels begonnen. Het gaat een lange avond worden. :)
pi_214159351
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:44 schreef freako het volgende:

[..]
Dat laatste gebeurt in het VK heel weinig, tenzij een frontbencher op een gegeven moment de zetel verliest. Die duikt dan nog wel eens op bij een by-election in een safe seat. De districten zijn wel opnieuw getekend dit jaar, een aantal oude districten zijn volledig verdwenen.
Er zijn bij deze verkiezingen wat prominente Tories naar "veilige" districten gevlucht omdat ze in hun eigen district dik zouden verliezen. Waaronder de voorzitter van de Tories.Richard Holden.
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:09:49 #166
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214159373
projectie
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:12:16 #167
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214159399
projectie als alleen 18-24 jarigen mochten stemmen
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:20:13 #168
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214159487
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:44 schreef freako het volgende:

[..]
Yep, er waren toen beschuldigingen dat sommigen van de gelegenheid gebruik maakten om naar een "veiliger" district te gaan. En ik herinnerde dat Boris Johnson begon als MP voor Henley, maar (jaren) later MP voor Uxbridge and South Ruislip werd.
Maar ik weet eerlijk gezegd niet wat de regels zijn.
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:28:50 #169
38114 beantherio
pi_214159642
Bij het hebben van een kiesstelsel obv districten kun je al vragentekens zetten maar dat er zo geshuffeld wordt met kandidaten is wel echt shady. Iedere keer als de voordelen van dat stelsel wordt besproken dan is het weer dat "men in districten meer binding heeft met een specifieke kandidaat". Maar als het schuiven zo makkelijk gaat dan is dat argument ook wel een beetje een lege huls. :{

Nog een half uur voor de exit-poll trouwens.
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:35:26 #170
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214159723
iemand die weet of de exitpoll een zetelprojectie geeft of een percentage?
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:36:13 #171
38114 beantherio
pi_214159732
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:35 schreef Mikeytt het volgende:
iemand die weet of de exitpoll een zetelprojectie geeft of een percentage?
Beiden volgens mij. In ieder geval een prognose van de zetels.
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:36:38 #172
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_214159734
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Yep, er waren toen beschuldigingen dat sommigen van de gelegenheid gebruik maakten om naar een "veiliger" district te gaan. En ik herinnerde dat Boris Johnson begon als MP voor Henley, maar (jaren) later MP voor Uxbridge and South Ruislip werd.
De leden van de lokale afdeling selecteren normaal gesproken de kandidaat, zeker bij de grotere partijen. Veel meer regels dan dat zijn er niet, er is geen eis van een lokale binding oid. Al kunnen de leden daar natuurlijk wel aan hechten.
pi_214159741
Ik neem de popcorn alvast mee van het NL politiek topic naar hier
pi_214159750
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:12 schreef Mikeytt het volgende:
projectie als alleen 18-24 jarigen mochten stemmen
[ afbeelding ]
Ik zou bij dit plaatje graag de geschatte opkomst van 18-24 jarigen zien - mijn sterke vermoeden is dat die nog lager is dan gemiddeld bij die leeftijdsgroep.
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:38:12 #175
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_214159754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:28 schreef beantherio het volgende:
Bij het hebben van een kiesstelsel obv districten kun je al vragentekens zetten maar dat er zo geshuffeld wordt met kandidaten is wel echt shady. Iedere keer als de voordelen van dat stelsel wordt besproken dan is het weer dat "men in districten meer binding heeft met een specifieke kandidaat". Maar als het schuiven zo makkelijk gaat dan is dat argument ook wel een beetje een lege huls. :{

Nog een half uur voor de exit-poll trouwens.
Er is een verhaal van een district waar ooit een stadje had gelegen maar dat was ontvolkt, ondanks dat er nog maar 6 man woonde moest het district wel 2 parlementsleden leveren. Het hele gebied is in die periode ook opgekocht geweest door een of andere lord die op die manier elke keer 2 parlementsleden naar Londen kon sturen. We hebben het wel over de periode rond 1700.

https://en.wikipedia.org/(...)iament_constituency)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_214159759
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Regels? We dont need no stinkin' regels! ;)
pi_214159771
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:38 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er is een verhaal van een district waar ooit een stadje had gelegen maar dat was ontvolkt, ondanks dat er nog maar 6 man woonde moest het district wel 2 parlementsleden leveren. Het hele gebied is in die periode ook opgekocht geweest door een of andere lord die op die manier elke keer 2 parlementsleden naar Londen kon sturen. We hebben het wel over de periode rond 1700.
Iedere keer dat ik iets tegenkom over rotten boroughs krijg ik weer het vermoeden dat Amerikanen hun senaatsverkiezingen erop hebben gebaseerd B-).
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:45:46 #178
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214159826
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:37 schreef Litpho het volgende:

[..]
Ik zou bij dit plaatje graag de geschatte opkomst van 18-24 jarigen zien - mijn sterke vermoeden is dat die nog lager is dan gemiddeld bij die leeftijdsgroep.
in de VK valt dat wel mee. bijna 60% opkomst onder 18-24 jarigen in 2019. Hetzelfde als 25-44 jarigen. Alleen daarboven hoveren ze tegen de 80%
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:49:49 #179
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214159874
iemand een goede bron trouwens? De BBC is de hele dag alleen blindegeleidehonden bij stemhokjes aan het posten :')
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:51:08 #180
38114 beantherio
pi_214159898
Nog 10 minuten. *O*

Ik denk dat de voorsprong van Labour toch nog tegen gaat vallen. Men is wel erg optimistisch en dat zal toch nog veel Torries gemobiliseerd hebben vermoed ik.
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:51:18 #181
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_214159902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:38 schreef zalkc het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/(...)iament_constituency)
De Blackadder-aflevering over rotten boroughs blijft mooi.
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:51:45 #182
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214159913
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:51 schreef beantherio het volgende:
Nog 10 minuten. *O*

Ik denk dat de voorsprong van Labour toch nog tegen gaat vallen. Men is wel erg optimistisch en dat zal toch nog veel Torries gemobiliseerd hebben vermoed ik.
waarschijnlijk wel ja. Zou ook een lagere opkomst kunnen zijn door de peilingen.
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:52:02 #183
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214159916
Hoeveel zetels pakt Labour, nu inzetten

Szura: 409
pi_214159928
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:49 schreef Mikeytt het volgende:
iemand een goede bron trouwens? De BBC is de hele dag alleen blindegeleidehonden bij stemhokjes aan het posten :')
Het is een misdrijf om steminformatie (wat mensen gestemd hebben) of exitpolls te plaatsen in het VK. Vandaar dat je hondjes krijgt.
pi_214159932
Theresa May, Failing Grayling en Hilary Cass voorgesteld voor een peerage :'). Dat May die krijgt verbaasd me niet, maar het Cass review ligt nog zo onder vuur dat het een dappere keuze is om daar nu al een beloning aan te verbinden. Het zou een nog dapperder keuze zijn als Labour niet zijn best zou doen om transfobischer te zijn dan de Tories natuurlijk.
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:53:53 #186
38114 beantherio
pi_214159947
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:52 schreef Szura het volgende:
Hoeveel zetels pakt Labour, nu inzetten

Beantherio: 420
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:54:22 #187
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214159951
Mikeytt: 435
pi_214159957
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:52 schreef Litpho het volgende:
Theresa May, Failing Grayling en Hilary Cass voorgesteld voor een peerage :'). Dat May die krijgt verbaasd me niet, maar het Cass review ligt nog zo onder vuur dat het een dappere keuze is om daar nu al een beloning aan te verbinden. Het zou een nog dapperder keuze zijn als Labour niet zijn best zou doen om transfobischer te zijn dan de Tories natuurlijk.
Grayling? Godallemachtig...de man die tonnen gaf aan een ferry maatschappij zonder boten, zonder havens en de algemene voorwaarden had gejat van een pizzaboer.
Letterlijk de man die falen personificeert. Die gaat naar de Lords? Afschaffen die idiote boel.

Oh, en natuurlijk Sunak's chief of staff :{w

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2024 22:56:57 ]
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:54:55 #189
38496 Perrin
pi_214159959
430
pi_214159967
Ik ga voor 390 al was het alleen maar om dwars te zijn :D
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:55:51 #191
38114 beantherio
pi_214159973
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:55 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ga voor 390 al was het alleen maar om dwars te zijn :D
Ik geloof wel dat het tegen gaat vallen maar dat is wel erg laag. :o
pi_214159975
414
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:56:06 #193
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214159976
Beantherio: 420
Mikeytt: 435
Perrin: 430
Tijger: 390
Felagund: 414
Vulture: 404
ipa: 403
Faraday: 444
pi_214159978
Wat zijn eigenlijk de kansen dat die clown van een Farage een zetel pakt?
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:56:25 #195
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214159981
straks halen ze net geen meerderheid ofzo :')
pi_214159985
404 lijkt me wel een mooi aantal
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 juli 2024 @ 22:56:43 #197
pi_214159986
Hup Lord Buckethead
pi_214159990
Ik ga voor <100 voor Sunak cs
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 juli 2024 @ 22:57:34 #199
pi_214159994
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Vrij reel helaas
pi_214159998
403
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:58:01 #201
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214159999
Hopelijk hebben ze genoeg ruimte beschikbaar voor een rij lichttegels voor Labour
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:58:10 #202
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214160000
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:56 schreef TheVulture het volgende:
projectie staat op 3 zetels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')