Regels? We dont need no stinkin' regels!quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Yep, er waren toen beschuldigingen dat sommigen van de gelegenheid gebruik maakten om naar een "veiliger" district te gaan. En ik herinnerde dat Boris Johnson begon als MP voor Henley, maar (jaren) later MP voor Uxbridge and South Ruislip werd.
Maar ik weet eerlijk gezegd niet wat de regels zijn.
Iedere keer dat ik iets tegenkom over rotten boroughs krijg ik weer het vermoeden dat Amerikanen hun senaatsverkiezingen erop hebben gebaseerdquote:Op donderdag 4 juli 2024 22:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is een verhaal van een district waar ooit een stadje had gelegen maar dat was ontvolkt, ondanks dat er nog maar 6 man woonde moest het district wel 2 parlementsleden leveren. Het hele gebied is in die periode ook opgekocht geweest door een of andere lord die op die manier elke keer 2 parlementsleden naar Londen kon sturen. We hebben het wel over de periode rond 1700.
in de VK valt dat wel mee. bijna 60% opkomst onder 18-24 jarigen in 2019. Hetzelfde als 25-44 jarigen. Alleen daarboven hoveren ze tegen de 80%quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik zou bij dit plaatje graag de geschatte opkomst van 18-24 jarigen zien - mijn sterke vermoeden is dat die nog lager is dan gemiddeld bij die leeftijdsgroep.
De Blackadder-aflevering over rotten boroughs blijft mooi.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is een verhaal van een district waar ooit een stadje had gelegen maar dat was ontvolkt, ondanks dat er nog maar 6 man woonde moest het district wel 2 parlementsleden leveren. Het hele gebied is in die periode ook opgekocht geweest door een of andere lord die op die manier elke keer 2 parlementsleden naar Londen kon sturen. We hebben het wel over de periode rond 1700.
https://en.wikipedia.org/(...)iament_constituency)
waarschijnlijk wel ja. Zou ook een lagere opkomst kunnen zijn door de peilingen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:51 schreef beantherio het volgende:
Nog 10 minuten.![]()
Ik denk dat de voorsprong van Labour toch nog tegen gaat vallen. Men is wel erg optimistisch en dat zal toch nog veel Torries gemobiliseerd hebben vermoed ik.
Het is een misdrijf om steminformatie (wat mensen gestemd hebben) of exitpolls te plaatsen in het VK. Vandaar dat je hondjes krijgt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:49 schreef Mikeytt het volgende:
iemand een goede bron trouwens? De BBC is de hele dag alleen blindegeleidehonden bij stemhokjes aan het posten
Beantherio: 420quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:52 schreef Szura het volgende:
Hoeveel zetels pakt Labour, nu inzetten
Szura: 409
Grayling? Godallemachtig...de man die tonnen gaf aan een ferry maatschappij zonder boten, zonder havens en de algemene voorwaarden had gejat van een pizzaboer.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:52 schreef Litpho het volgende:
Theresa May, Failing Grayling en Hilary Cass voorgesteld voor een peerage. Dat May die krijgt verbaasd me niet, maar het Cass review ligt nog zo onder vuur dat het een dappere keuze is om daar nu al een beloning aan te verbinden. Het zou een nog dapperder keuze zijn als Labour niet zijn best zou doen om transfobischer te zijn dan de Tories natuurlijk.
Ik geloof wel dat het tegen gaat vallen maar dat is wel erg laag.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:55 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ga voor 390 al was het alleen maar om dwars te zijn
Vrij reëel helaasquote:Op donderdag 4 juli 2024 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Wat zijn eigenlijk de kansen dat die clown van een Farage een zetel pakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |