SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Ik merk wel dat dit toernooi me blijer maakt dan de afgelopen toernooien in Qatar, Hongarije en Ruslandquote:Op zondag 16 juni 2024 11:21 schreef Em31 het volgende:
Leuk al die filmpjes van Nederlandse fans in Hamburgsowieso leuk om dat soort dingen weer te zien van alle landen de afgelopen dagen.
Inderdaad, eindelijk weer dat ouderwetse gezellige gevoelquote:Op zondag 16 juni 2024 11:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik merk wel dat dit toernooi me blijer maakt dan de afgelopen toernooien in Qatar, Hongarije en Rusland
Måns?quote:Op zondag 16 juni 2024 11:23 schreef zorro28 het volgende:
Lekker relaxed opstarten vandaag met de 24 uur van Le Mans op de achtergrond.
Het klopt wel, dat zeggen Spanjaarden inderdaad, ook in andere varianten. Spanjaarden vloeken sowieso veel en creatief.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:32 schreef GeorgeM het volgende:
[..]![]()
Dat is toch geen Nederlands![]()
Wat zegt @:Strani hierover?
De safety cars duren wel heeeeeeeeel langquote:Op zondag 16 juni 2024 11:23 schreef zorro28 het volgende:
Lekker relaxed opstarten vandaag met de 24 uur van Le Mans op de achtergrond.
Nee?quote:Op zondag 16 juni 2024 12:41 schreef Cyan9 het volgende:
Goedemiddag!
Wisten jullie dat er iets van voetbal aan de gang is?
Ik dus ook niet. Vond het al zo raar dat er opeens allemaal oranje vlaggetjes in de buurt zijn opgehangen.quote:
En hoe oranje ben jij vandaag?quote:Op zondag 16 juni 2024 12:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik dus ook niet. Vond het al zo raar dat er opeens allemaal oranje vlaggetjes in de buurt zijn opgehangen.
Voetbal, dat is toch die Amerikaanse sport waarbij ze vrijwel de hele wedstrijd de bal in de handen houden?quote:Op zondag 16 juni 2024 12:41 schreef Cyan9 het volgende:
Goedemiddag!
Het enige wat ik heb in oranje is underwear, maar die kleur draag ik niet vandaag.quote:
Is het een sport?quote:Op zondag 16 juni 2024 13:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Voetbal, dat is toch die Amerikaanse sport waarbij ze vrijwel de hele wedstrijd de bal in de handen houden?
Men zegt het.quote:
Mensen zeggen wel vaker rare dingen, ik probeer daar verder maar niet te veel over na te denken.quote:
Die bewaar je voor vrijdag, voor tegen Frankrijk zeker? Ja, dat begrijp ik wel.quote:Op zondag 16 juni 2024 13:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het enige wat ik heb in oranje is underwear, maar die kleur draag ik niet vandaag.
Nee, aankomende weekend is een koele kleuren week. Oranje is een warme kleur, dat kan ik niet gebruiken wastechnisch.quote:Op zondag 16 juni 2024 13:17 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Die bewaar je voor vrijdag, voor tegen Frankrijk zeker? Ja, dat begrijp ik wel.
quote:Op zondag 16 juni 2024 14:18 schreef NailQueen het volgende:
Oranje speelt niet in oranje. Ik ben nu al teleurgesteld
Was ik al toen de NOS het woord 'kickoff' in beeld had staan in plaats van het keurig Nederlandse 'aftrap'.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:18 schreef NailQueen het volgende:
Oranje speelt niet in oranje. Ik ben nu al teleurgesteld
Nederland liep net het veld op voor de Polen er waren. Helaas hebben ze niet van de gelegenheid gebruikgemaakt om alvast een paar doelpunten te maken. Zonde.quote:
Gemiste kans, maar zo loop je niet het risico dat iedereen je ziet missen voor een leeg doel.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Nederland liep net het veld op voor de Polen er waren. Helaas hebben ze niet van de gelegenheid gebruikgemaakt om alvast een paar doelpunten te maken. Zonde.
Wakker zijn lukt mij ook nog wel, maar ik zou mezelf niet opstellenquote:Op zondag 16 juni 2024 14:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
Coach wil graag dat de aanvallers wakker zijn.
Ik hoop wel dat de verwachtingen voor de wedstrijd iets hoger liggen dan dat.
Ik hoop dat de rest van de spelers ook wakker zijn.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
Coach wil graag dat de aanvallers wakker zijn.
Ik hoop wel dat de verwachtingen voor de wedstrijd iets hoger liggen dan dat.
Ik ook, en zelfs dat vind ik al vrij minimaal als verwachting.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik hoop dat de rest van de spelers ook wakker zijn.
Je hebt het zwaar in deze tijdquote:Op zondag 16 juni 2024 12:41 schreef Cyan9 het volgende:
Goedemiddag!
EK / [16-06 15:00] Polen - Nederland Groep D #2quote:Op zondag 16 juni 2024 14:57 schreef NailQueen het volgende:
Is er een livetopic met trollies om bij te houden?
Wat wij van @Em31 denken?quote:Op zondag 16 juni 2024 14:56 schreef GeorgeM het volgende:
Wat denken jullie qua uitslag en vooral @:Em31?
Heeft Virgil ook. Willen niet met de achternaam van hun pa spelen.quote:Op zondag 16 juni 2024 15:01 schreef NailQueen het volgende:
Waarom heeft Memphis Depay zijn voornaam op zijn shirt? #durftevragen
Nee, dan had er ‘van’ tussen ‘vooral’ en @ moeten staanquote:
Omdat Depay de achternaam van zijn vader is. Die hem en zijn moeder toen hij heel jong was heeft verlaten. De naam Depay zou dan vooral eer geven aan zijn vader wat Memphis niet wil.quote:Op zondag 16 juni 2024 15:01 schreef NailQueen het volgende:
Waarom heeft Memphis Depay zijn voornaam op zijn shirt? #durftevragen
Ergens jammer dat de zoon van Koeman het niet tot Oranje-keeper heeft geschopt, en dat dan ook had gedaan.quote:Op zondag 16 juni 2024 15:02 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Heeft Virgil ook. Willen niet met de achternaam van hun pa spelen.
Oh grappig, dat wist ik niet.quote:Op zondag 16 juni 2024 15:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ergens jammer dat de zoon van Koeman het niet tot Oranje-keeper heeft geschopt, en dat dan ook had gedaan.
Daar leek het bij deze corner niet op.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:55 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik ook, en zelfs dat vind ik al vrij minimaal als verwachting.
quote:
Altijd tegen ons!quote:Op zondag 16 juni 2024 15:19 schreef Yesse het volgende:
Nou lekkere scheids… staat gewoon in de weg. Waarom sta je met je gezicht van de bal af??
Nounounou, dit EK boeit mij ook weinig. Maar als de eerste pannenkoek mislukt, kan de rest nog prima zijn hoorquote:Op zondag 16 juni 2024 15:25 schreef Arizona het volgende:
Nu al geen zin meer in dit EK![]()
En ik had al nauwelijks voorpret
Er zijn inmiddels al vijf pannenkoeken misluktquote:Op zondag 16 juni 2024 15:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nounounou, dit EK boeit mij ook weinig. Maar als de eerste pannenkoek mislukt, kan de rest nog prima zijn hoor
Ik was net aan het typen “komt goed schatje” en toen viel hij erinquote:Op zondag 16 juni 2024 15:25 schreef Arizona het volgende:
Nu al geen zin meer in dit EK![]()
En ik had al nauwelijks voorpret
Vooral als je er niet snel wat mee doet. Ze kunnen heel effectief zijn. Maar niet als je maar met de bal blijft lopen.quote:Op zondag 16 juni 2024 15:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
En die korte corners vind ik ook maar niks.
Dat heb je als je met gietijzer werkt. Eenmaal te heet dan moet je even wachten voor hij echt op temperatuur isquote:Op zondag 16 juni 2024 15:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels al vijf pannenkoeken mislukt
Jij mag blijven typenquote:Op zondag 16 juni 2024 15:29 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik was net aan het typen “komt goed schatje” en toen viel hij erin
Als ze zo blijven voetballen komen er nog wel een paar bij.quote:Op zondag 16 juni 2024 15:30 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dat heb je als je met gietijzer werkt. Eenmaal te heet dan moet je even wachten voor hij echt op temperatuur ismaar daarna worden het top pannenkoeken
quote:Op zondag 16 juni 2024 15:30 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dat heb je als je met gietijzer werkt. Eenmaal te heet dan moet je even wachten voor hij echt op temperatuur ismaar daarna worden het top pannenkoeken
Hopen dat Koopmeiners snel fit is.quote:
Dan zou die alsnog niet mogen spelenquote:
Ohjaquote:
De BBC commentatoren zien het volgens mij wel goed. “Ze hebben meer geduld nodig” te schichtig en te gehaastquote:Op zondag 16 juni 2024 15:42 schreef ijs_beer het volgende:
Afwerking is nog wel een dingetje, er zijn prima kansen uitgespeeld.
Ze timmeren het aardig dicht achterin.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:05 schreef Roger_Epiales het volgende:
Die Polen zijn maar vervelend, staan de hele tijd in de weg.
Meestal breek je vrij makkelijk door die Poolse timmerwerkjes heen, maar dit lijkt toch wat steviger.quote:
Stond die opgesteld dan?quote:Op zondag 16 juni 2024 16:13 schreef NailQueen het volgende:
Waar is Louis van Gaal eigenlijk gebleven?
Veteranenvoetbalquote:Op zondag 16 juni 2024 16:17 schreef Fred_B het volgende:
Wijnaldum komt erin.
Ik vind hier erg veel van.
Er wordt naar je geluisterd.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:12 schreef Fred_B het volgende:
Het wordt ook tijd dat Nederland gaat wisselen. Xavi en Veerman eruit in elk geval.
quote:Op zondag 16 juni 2024 16:22 schreef Arizona het volgende:
Ondertussen mislukken er weer heel wat pannenkoeken
Nou helpt het bij het pannenkoeken bakken natuurlijk ook niet dat die scheids steeds in de pan blijft roeren.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:22 schreef Arizona het volgende:
Ondertussen mislukken er weer heel wat pannenkoeken
Die scheids is wel erg voor Polen jaquote:Op zondag 16 juni 2024 16:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nou helpt het bij het pannenkoeken bakken natuurlijk ook niet dat die scheids steeds in de pan blijft roeren.
Bij Hans lukte gek genoeg juist alleen de eerste.quote:
Pfft, tweede worden, noem dat maar gelukt zijn.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij Hans lukte gek genoeg juist alleen de eerste.
Gezien de rest van zijn pogingen was dat nog wel een succes te noemen.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Pfft, tweede worden, noem dat maar gelukt zijn.
quote:
Wij zijn visionairs.quote:
quote:Op zondag 16 juni 2024 16:12 schreef Fred_B het volgende:
Het wordt ook tijd dat Nederland gaat wisselen. Xavi en Veerman eruit in elk geval.
quote:
quote:
Het lijkt er wel op.quote:
quote:
Volkomen willekeurig fluit die ja.quote:
Ik ook.quote:
quote:
Hij scoort op wilskracht.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:41 schreef Redefine het volgende:
Wout kan er eigenlijk helemaal niks van. Maar hij scoort wel vaak als het moet.
Geweldig team, altijd in geloofd, gaan kampioen worden.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:52 schreef Arizona het volgende:
Nooit getwijfeld aan onze pannenkoekenbakkers.
Dat is wel een nuttige gave. Uiteindelijk moet je toch scoren om te winnen.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:41 schreef Redefine het volgende:
Wout kan er eigenlijk helemaal niks van. Maar hij scoort wel vaak als het moet.
Gelukkig iets anders op staan nu dan.quote:Op zondag 16 juni 2024 17:45 schreef Fred_B het volgende:
Leonne Stentler en Ibi Afellay als analisten in beeld nu. Dit is erg pijnlijk.
Italiaanse tactiek.quote:Op zondag 16 juni 2024 17:50 schreef Em31 het volgende:
God jongens waarom moest dit meteen zo spannend zijn
En dan toch weer Weghorst
Ja, het is heerlijk om al die mensen in het oranje te zienquote:Op zondag 16 juni 2024 18:20 schreef Em31 het volgende:
Leuk om onderweg zo veel mensen in het oranje te zien, vooral kinderen ook. Die hebben zo ook een mooi moment beleefd met die goal van Weghorst.
Die maken voor het eerst in hun leven een normaal groot voetbaltoernooi mee.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:20 schreef Em31 het volgende:
Leuk om onderweg zo veel mensen in het oranje te zien, vooral kinderen ook. Die hebben zo ook een mooi moment beleefd met die goal van Weghorst.
Ja ik vind het zelf ook weer een stuk leukerquote:Op zondag 16 juni 2024 18:20 schreef Em31 het volgende:
Het voelt inderdaad eindelijk weer eens als een normaal toernooi.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:29 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik vind het zelf ook weer een stuk leuker![]()
Vorige keer met Qatar boeide het me echt geen kutMaar nu heb ik wel weer zin om lekker in het zonnetje wedstrijden te kijken enzo
Hup Denemarken! Red mijn Scoritoquote:Op zondag 16 juni 2024 19:40 schreef Redefine het volgende:
Er moet nog een doelpunt gescoord worden. Dan zijn er nog steeds in elke wedstrijd minstens drie doelpunten gevallen.
WOESTquote:Op zondag 16 juni 2024 19:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Als Slovenië niet gescoord zou hebben, zou ik deze uitslag goed hebben gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
quote:Op zondag 16 juni 2024 20:14 schreef ijs_beer het volgende:
Geen Tadic in de basis. Nou laat dan de Engelsen maar winnen..2-2 voorspeld, dus doe maar een lekkere knotsgekke wedstrijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Ik heb tot nu toe bijna alle winnaars goed. Eén keer de uitslag goed, en een keer helemaal foutquote:
En ondertussen op Twitter de mond vol hebben over het ernstige wangedrag van Joostquote:
Ik heb ook bijna alle winnaars goed, behalve bij Hongarije-Zwitserland. Nu ben ik 700.000e ofzoquote:Op zondag 16 juni 2024 20:29 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe bijna alle winnaars goed. Eén keer de uitslag goed, en een keer helemaal fout
quote:Op zondag 16 juni 2024 20:53 schreef Em31 het volgende:
Vind Ten Hag een prima analist, in ieder geval eens iemand die wel wat interessante dingen te vertellen had.
Ja daar moet je even een beetje doorheenquote:Op zondag 16 juni 2024 20:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
It’s greysie, it’s party.
Nou lag de lat ook niet heel erg hoog.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:53 schreef Em31 het volgende:
Vind Ten Hag een prima analist, in ieder geval eens iemand die wel wat interessante dingen te vertellen had.
Ik bungel vrijwel onderaanquote:Op zondag 16 juni 2024 20:29 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe bijna alle winnaars goed. Eén keer de uitslag goed, en een keer helemaal fout
Nee het is niet bestquote:Op zondag 16 juni 2024 20:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nou lag de lat ook niet heel erg hoog.
Maar moet eerlijk bekennen dat ik het wel op heb staan, maar dat het meeste langs me heen gaat.quote:
De EBU doet de muziek.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:15 schreef Em31 het volgende:
Hey bij Nederland was die goaltune niet toch?
Heb ik helemaal niet op geletquote:Op zondag 16 juni 2024 21:15 schreef Em31 het volgende:
Hey bij Nederland was die goaltune niet toch?
Ja, dat viel me ook op. Niets mis met het liedquote:Op zondag 16 juni 2024 21:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Even opgezocht, bij ons was het Song 2 van Blur
Die walk-over had ik wel verwacht na de 0-1, valt me nog mee.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:53 schreef Koen66 het volgende:
het is niet zo'n walk-over als Spanje tegen Kroatie. Qua Balkanlanden deed alleen Albanie het nog best aardig
ah ik dacht ff dat er iemand hier een geintje uithaaldequote:
Ja, haha. Ik ging al naar het livetopic en het lijkt erop dat alle voetbalkijkers in Nederland dit hoordenquote:
Klonk een beetje of de commentator per ongeluk zijn radio aanzette of zo.quote:
Ja. Daar zette iemand even het verkeerde schuifje van het geluid open.quote:
quote:Op zondag 16 juni 2024 21:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Even opgezocht, bij ons was het Song 2 van Blur
Meneer Sjors zegt droog: ‘ventilatie’quote:Op zondag 16 juni 2024 22:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat zag ik laatst ook bij een paar voetballers., twee gaten in één sok aan beide kanten
For the greater good?quote:Op zondag 16 juni 2024 23:02 schreef H_T het volgende:
Net Hot Fuzz weer eens gekeken. Nog steedsvoor die film
The greater goodquote:
The greater good!quote:
Bonum commune communetatisquote:
Ik vrees van welquote:
Jammer weerquote:
Aaaawquote:Op maandag 17 juni 2024 07:45 schreef summer52 het volgende:
Doe je de gordijnen open en dan zie je dit.![]()
Buurtkat Tyson heeft waarschijnlijk een drukke nacht gehad.![]()
[ afbeelding ]
Wat een heerlijke plek voor een dutjequote:Op maandag 17 juni 2024 07:45 schreef summer52 het volgende:
[ afbeelding ]
24 uur van Le Mans is pas net klaar!quote:Op maandag 17 juni 2024 10:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Betekent wel dat het weer raceweek is.
Ik ga het niet kijken maar ik wens de liefhebbers veel plezierquote:Op maandag 17 juni 2024 11:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgende week begint de Tour. Dat is pas het echte werk.
Dat wordt drie weken genieten van het Franse landschap.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 juni 2024 11:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Schattigquote:Op maandag 17 juni 2024 07:45 schreef summer52 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil uiteraard op super leuk stemmen, maar dat is eigenlijk één woordquote:
Daar gaat weer een medaille.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:19 schreef BillDauterive het volgende:
Ach Candy Jacobs
Ik heb met haar te doen. Ze lijkt me zo'n tof mens, kut dat ze net voor de OS geblesseerd raakt.
Aan de gemixte reacties te zien, hoef je dit niet voor mij ook te doen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Het lijkt me wel goed om dat eens een keer via een poll met z'n allen te bepalen.
En ook niet de eerste keer dat het jammerlijk misgaat.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:19 schreef BillDauterive het volgende:
Ach Candy Jacobs
Ik heb met haar te doen. Ze lijkt me zo'n tof mens, kut dat ze net voor de OS geblesseerd raakt.
Ja, daarom heb ik zo met haar te doen. In Tokio kreeg ze corona en mocht ze de hotelkamer niet af, hoe rot moet je je dan wel niet voelen? Waarschijnlijk had ze zich niet gekwalificeerd voor Parijs, maar ja, nu heeft ze ook geen kans meer.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
En ook niet de eerste keer dat het jammerlijk misgaat.
Ze kan toch super én leuk zijn?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik wil uiteraard op super leuk stemmen, maar dat is eigenlijk één woord
Dat is wel zo, maar dan klopt het nóg nietquote:
Ja bedankt @Strani!quote:Op maandag 17 juni 2024 14:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Aan de gemixte reacties te zien, hoef je dit niet voor mij ook te doen.
Dat is wel heel erg kut. Ik heb geen idee hoe de ranglijst bij die sport werkt, maar als de beste 22 door gaan en je bent 31e, hoe groot is de kans dan dat je door mag? Want als de kans klein is, hoop ik dat het dat voor haar wat draaglijker maakt, maar anders is het nog veel kutter natuurlijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:19 schreef BillDauterive het volgende:
Ach Candy Jacobs
Ik wil graag een poll over Arizona en dan stem ik dat op "superleuk omdat ze de spatieregels snapt"quote:Op maandag 17 juni 2024 12:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik wil uiteraard op super leuk stemmen, maar dat is eigenlijk één woord
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |