Die moet compromitterende informatie over Danny Stam hebben, dat kan niet anders.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:38 schreef DiegoFuser het volgende:
NFB weer in het laatste wiel van de groep voor een eigen anoniem klassement in plaats van een kopbeurt te doen. Fraaie rubriek.
Dat was toch de geheimtip van AvV?quote:Op zondag 16 juni 2024 12:28 schreef Pistolero het volgende:
Is Femke de Vries een beginnend fenomeen?
In ieder geval een paar seconden sneller dan Cavendishquote:Op zondag 16 juni 2024 12:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
Eens kijken of Vollering de helft van de mannen achter haar kan laten.
2 van de 8 sneller!quote:Op zondag 16 juni 2024 14:34 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
In ieder geval een paar seconden sneller dan Cavendish
Met Longo Borghini die overal op reageerde was dat niet eens nodig. Vollering moest zelfs een keer in de remmen toen ze reageerde omdat Longo ook daar weer op reageerdequote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:02 schreef DiegoFuser het volgende:
Dit was het betere pokerwerk van Demi.
Mental midget genotquote:Op zondag 16 juni 2024 12:59 schreef DiegoFuser het volgende:
Wattagemonster Van Empel levert zelfs niet in een klimtijdrit.
Henderson wint ook de ITT in UKquote:Op woensdag 19 juni 2024 18:20 schreef gianni61 het volgende:
1-2 voor Visma met Markus en Nooijen. Vollering derde op meer dan een minuut
Demi blijft?quote:
Zit er dik in. Kan geen ander reden bedenken om een persco te doen.quote:
Grote sponsor, mannenploeg erbij? Geen idee.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zit er dik in. Kan geen ander reden bedenken om een persco te doen.
Tenzij fusie met Visma-LAB vrouwenploeg.
Als ik dit zo hoor vrees ik dat Van Dijk het hoe dan ook gaat proberen, met het risico dat ze 28e wordt in de tijdrit en niet fit genoeg is voor de wegrit.quote:Hoe realistisch het is dat de 37-jarige wielrenster met topvorm op de Spelen staat? ,,In mijn hoofd is het zeker mogelijk. Maar ik kan nu nog niet volledig trainen. Ik kan het pas zeker weten over een week of drie. Is het echt haalbaar, of is het wishful-thinking? In mijn hoofd is nu alles gericht op dat het haalbaar is. Dat is dé manier om het te doen. Ik heb gezien aan mijn zwangerschap hoe snel alles terugkwam. Dit is een heel andere situatie, maar daar put ik wel veel hoop en vertrouwen uit.”
quote:Van der Breggen keert in 2025 als profrenster terug in het peloton
Anna van der Breggen stapt weer op de fiets. Vanaf 1 januari 2025 keert de voormalig olympisch en wereldkampioene, 34 jaar inmiddels, als profrenster terug in het peloton. Dat vertellen bronnen aan de NOS.
Van der Breggen zal dat doen bij SD Worx, het team waarvoor ze al fietste voordat ze een punt achter haar actieve loopbaan zette en waar ze sinds 2022 ploegleider is.
Volgens mij heeft ze nooit echt stilgezeten en ze rijdt ook goed in die gravelkoersen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:10 schreef wimderon het volgende:
Gezien hoe scherp ze staat in de beelden achter de schermen zal ze wel vrij snel goed zijn. En er zal met Sierk-Jan ook wel wat getest zijn zodat ze geen flater zal slaan. Ik denk dat het alleen de vraag is of ze haar topniveau weer gaat halen of dat het net daaronder blijft hangen.
Volgens de altijd betrouwbare reacties op WF is ze gescheiden van Sierk-Jan en heeft ze een relatie met Danny Stam op dit moment..quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:10 schreef wimderon het volgende:
Gezien hoe scherp ze staat in de beelden achter de schermen zal ze wel vrij snel goed zijn. En er zal met Sierk-Jan ook wel wat getest zijn zodat ze geen flater zal slaan. Ik denk dat het alleen de vraag is of ze haar topniveau weer gaat halen of dat het net daaronder blijft hangen.
Wtfquote:Op donderdag 20 juni 2024 12:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Volgens de altijd betrouwbare reacties op WF is ze gescheiden van Sierk-Jan en heeft ze een relatie met Danny Stam op dit moment..
Het kan allemaal maar gewoon
En dat die vanwege de OS ook een jaar was uitgesteldquote:Op donderdag 20 juni 2024 13:35 schreef Fretwork het volgende:
Het is dat ze haar vertrek zo duidelijk aankondigde, anders had je een silent ban niet uit kunnen sluiten
Wel zo redelijkquote:Op donderdag 20 juni 2024 13:49 schreef franklop het volgende:
[..]
En dat die vanwege de OS ook een jaar was uitgesteld
Scheelt 15 jaar maar dan heb je ook een bak charisma naast je in bed liggen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 12:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Volgens de altijd betrouwbare reacties op WF is ze gescheiden van Sierk-Jan en heeft ze een relatie met Danny Stam op dit moment..
Jeetje.quote:Op donderdag 20 juni 2024 12:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan had ze ook geen ploegleider mogen zijn denk ik.quote:Op donderdag 20 juni 2024 13:35 schreef Fretwork het volgende:
Het is dat ze haar vertrek zo duidelijk aankondigde, anders had je een silent ban niet uit kunnen sluiten
Nee inderdaad, denk het ook niet hè. Maar praktisch de beste van de wereld die ineens stopt en na een paar jaar plotseling terugkomt is wat bijzonder.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan had ze ook geen ploegleider mogen zijn denk ik.
Hopen dat er veel overlap is tussen de programma's.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:33 schreef Faraday01 het volgende:
Sporza heeft het nieuws nog niet gebracht, alle focus op de landgenoten daar
Misschien kunnen zij ook eens met z'n allen een boomstam doormidden zagen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hopen dat er veel overlap is tussen de programma's.
Sowieso al twee enorm communicatief sterke, totaal niet rancuneuze rensters. En dan neukt er één ook nog de baas
Anna zaagt Danny Boomstam al doormidden dus blijkbaarquote:Op donderdag 20 juni 2024 16:43 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Misschien kunnen zij ook eens met z'n allen een boomstam doormidden zagen.
Meer vanille zal het niet worden denk ikquote:Op donderdag 20 juni 2024 16:57 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Anna zaagt Danny Boomstam al doormidden dus blijkbaar
Ja ik zat ook al te zoeken, geniale roddelquote:Op donderdag 20 juni 2024 18:21 schreef Pistolero het volgende:
Maar gaan we nou allemaal af op één random WF-roddel, of is dit relatiegedoe al ergens bevestigd.
Volgens mij nog niet.quote:Op donderdag 20 juni 2024 18:21 schreef Pistolero het volgende:
Maar gaan we nou allemaal af op één random WF-roddel, of is dit relatiegedoe al ergens bevestigd.
padej togacar en PeterPostLost lijken me prima te vertrouwen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 18:21 schreef Pistolero het volgende:
AD meldt nu in ieder geval de scheidingquote:Op donderdag 20 juni 2024 18:21 schreef Pistolero het volgende:
quote:Het liep anders. Haar huwelijk liep stuk, al heeft dat op geen enkele manier met haar besluit te maken om terug te keren als prof, zo verzekert ze.
Ben ook wel benieuwd wat van Empel kan, die is op papier toch ook een van de betere in dit matige sprintveld en kan ook prima een heuveltje over.quote:Op maandag 8 juli 2024 10:32 schreef franklop het volgende:
Giro voor vrouwen leeft nog niet echt hier he?
Maar goed; gisteren de eerste (tijd)rit. De Belgen schreven LOTTE al in het roze, maar die moest 4 vrouwen voor zich laten. Elisa Longo Borghini won de tijdrit over 15,7 km rond Brescia, 1 seconde voor Grace Brown en 13 voor Brodie Chapwoman. Op plek 4 eindigde Lieke Nooijen, die daarmee de beste jongere was. Zij moest al 23 seconden toegeven.
Minder goed ging het de vrouwen van het Tashkent Ciry Women Professional cycling team. Olga Zabelinskaya (44 jaar inmiddels), werd nog wel 67e, maar 6 van de 7 andere dames eindigden bij de laatste 9.
Vamdaag eem rpt maar Volta Mantovana, waar 10km voor het einde nog een klein klimmetje (1,2km a 5%) te vinden is. Genoeg om de eventuele sprintsters te lossen? Mijn gok van de dag; winst voor Chiara Consonni
Dat is de tijd die ze gisteren ongeveer verloor in de tijdrit.quote:Op maandag 8 juli 2024 14:08 schreef franklop het volgende:
MAGALHÃES Ana Vitória rijdt voorop met 2,5 minuut voorsprong en nog 13km te gaan
Inmiddels 2.15! Goede kant op de zege, maar de dubbel wordt moeilijkquote:Op maandag 8 juli 2024 14:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is de tijd die ze gisteren ongeveer verloor in de tijdrit.
Jammer, maar wel een uiterst dappere poging.quote:Op maandag 8 juli 2024 14:17 schreef franklop het volgende:
Deze stat zal @:heywoodu wel waarderen.
The last WorldTour victory for Brazil was 6143 days ago (Tour de Pologne | Stage 5 )
ze heeft er wel een truitje aan overgehoudenquote:Op maandag 8 juli 2024 21:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, maar wel een uiterst dappere poging.
Bij wind tegen kan dit, bij wind mee zou je verwachten dat ze Koplacky wel kunnen lossen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:03 schreef franklop het volgende:
Vandaag eerste van 5 aankomsten heuvel/bergop. In deze unipuerto finishen we op Toano, na een klim van 12,5km aan 4,9%.
Voorspelling; Kopecky voor ELB en Labous!
Ze wint, voor Kopecky.quote:
De Kopecky die eerder dit jaar won op Jebel Hafeet tegen ongeveer dezelfde concurrentes?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Bij wind tegen kan dit, bij wind mee zou je verwachten dat ze Koplacky wel kunnen lossen.
Ja alleen is Longo Borghini nu een pak beter, of althans dat dacht ikquote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
De Kopecky die eerder dit jaar won op Jebel Hafeet tegen ongeveer dezelfde concurrentes?
Twee keer zelfs. Maar Vollering is er niet, Van Vleuten is gestopt, Niewiadoma doet niet mee.quote:Op woensdag 10 juli 2024 14:44 schreef Faraday01 het volgende:
Ik zie net dat ze over een paar dagen Blockhaus op gaan rijden, dat is er toch ver over voor Koplacky
Niet best.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-drenthe-v-verdwijnt
Naast Simac Ladies Tour is er natuurlijk ook nog AGR.quote:De Simac Ladies Tour, een zesdaagse rittenkoers die dit jaar van 8 tot en met 16 oktober wordt verreden, wordt zo de enige Nederlandse wedstrijd in de Women's WorldTour. Bij de mannen tellen de Amstel Gold Race en de Renewi Tour mee op het hoogste niveau.
Ik blijf het in het algemeen bijzonder - en ook ergens doodeng - vinden dat renners met ernstige breuken en soms zelfs orgaanproblemen (denk aan Wout Poels) doorrijden. Ergens neemt dan instinct of adrenaline over.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 00:29 schreef wimderon het volgende:
Hoe Chabbey daar als een speenvarken lag te kermen en 10 seconden later weer opstaat, een fiets ondergeschoven krijgt en de etappe nog redelijk uitrijdt. Bijzonder.
En achteraf blijkt ze een breuk in haar voet te hebben en ze heeft last van haar ribben.
Het ging een paar dagen goedquote:
Dat moet wel lukken met Debonis.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:58 schreef franklop het volgende:
1 seconde verschil dus morgen goed te maken door Kopecky
Leeg, al lang mee moeten werken omdat NFB het niet alleen konquote:Op zondag 14 juli 2024 14:28 schreef DeeBee het volgende:
Die Mauritius trui deed mij weer even twijfelen toen ik inschakelde
Kopecky die op Blockhaus met minuten strooit en hier een machtsprint verliest, leg maar uit
quote:Het leek of Team SD Worx-Protime er in de slotetappe alleen voor stond. Geen enkel ander team nam verantwoordelijkheid om een helpende hand toe te steken op de drie koploopsters. Die zo ook alle bonificatieseconden wegnamen en Kopecky verplichtten Longo Borghini van zich af te schudden. "Ik begrijp het ook niet echt. Er waren nog teams met drie of meer rensters in onze kopgroep. En ook zij deden niets. Onbegrijpelijk. Want anders was het gat zeker gedicht en maakten ze zelf ook nog kans op de ritzege. Mijn eigen team kan ik niets verwijten: ze hebben getracht zo lang mogelijk op alles te reageren. Maar dat stopt natuurlijk eens. Niamh Fisher-Black leverde lang uitstekend werk, maar alleen kreeg ze de kloof niet gedicht. Vraag me niet waarom de anderen zo passief koersten. Want daar heb ik geen antwoord op."
quote:“Dit is een afrekening van één renster”: wielerteam reageert nadat Belgische ploegleider tijdelijk geschorst wordt voor grensoverschrijdend gedrag
Gert Vervoort, ploegleider bij het continentale vrouwenteam Proximus – Cyclis, is door de ethische commissie van de Internationale Wielerunie UCI tijdelijk geschorst voor een periode van drie maanden. Aantijgingen van grensoverschrijdend gedrag van psychologische en seksuele aard liggen aan de basis van deze maatregel, meerdere rensters zouden klacht hebben ingediend.
Eddy Van Bunder is de algemeen manager van het Belgische wielerteam dat voor dit seizoen negentien rensters onder contract heeft liggen. “Dit is geen plezierig nieuws”, wil Van Bunder kwijt. “Ik kan daar niet veel meer op zeggen dan dat het een afrekening is van één renster. We hadden daar vorig jaar al iets van vernomen en hebben toen onmiddellijk actie ondernomen. Zij heeft ook mij aangevallen.”
Over welke renster het gaat, wil Van Bunder niet kwijt. Meerdere bronnen binnen het team bevestigen wel het verhaal van één renster die iedereen heeft proberen op te zetten tegen de nu geschorste ploegleider. “Uiteraard kan Gert geen functie uitoefenen binnen de ploeg zolang de schorsing geldt. Gert heeft de schorsing ook aanvaard omdat de zaken anders toch maar zouden escaleren. Hij is wel ontgoocheld omdat ze enkel naar één kant van het verhaal hebben geluisterd. Drie maanden is ook de absolute minimumstraf. Dat zegt eigenlijk voldoende.”
Het gaat volgens het communiqué van de UCI wel maar om een tijdelijke maatregel. Het onderzoekt loopt nog en een definitieve uitspraak is dit niet. De UCI geeft geen verdere commentaar op beslissingen van de ethische commissie. Gert Vervoort beperkte zich tot een bericht dat hij nog niet veel kan vertellen over de zaak en dat hij zijn volledige medewerking aan het onderzoek verleent.
Hoewel oranje en geel natuurlijk geen combinatie is vind ik dit stiekem wel een leuk pakje.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:47 schreef wimderon het volgende:
[ x ]
Leuk dat St. Michel-Auber ook meedoet bij de meisjes.
Frankrijk had wel even genoeg van sport in eigen landquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
5 van de 8 dagen in het buitenland. Lachwekkend.
Nu in TDF > TDF / Tour de France Femmes 2024 #1: Van Rotterdam naar Alpe d'Huezquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:45 schreef borisz het volgende:
TDF / Tour de France Femmes 2024 #1: Van Rotterdam naar Alpe d'Huez
Maar even een topic aangemaakt.
Heeft Nederland 2 of 3 plekken? Bij 2 zal het vast van Dijk en Markus wordenquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
Lieke Nooijen is de laatste tijd wel lekker bezig. Niet altijd op het hoogste niveau, maar nu wel de vierde overwinning op rij. Het peloton op bijna vier minuten gereden.
Zou ze een optie zijn voor het WK tijdrijden?
Afhankelijk van het EK denk ik? Dat is een paar weken in België. Daar winnen zou dan een 3e deelneemster betekenen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heeft Nederland 2 of 3 plekken? Bij 2 zal het vast van Dijk en Markus worden
Oh, dat krijgen we daarvoor ook nog jaquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Afhankelijk van het EK denk ik? Dat is een paar weken in België. Daar winnen zou dan een 3e deelneemster betekenen.
Ik kwam haar vroeger wel eens tegen bij lokale tijdritjes en ‘t viel me toen al op dat ze zo ontzettend goed op haar fiets zat. Je kon er echt al aan zien dat ze talent had.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
Lieke Nooijen is de laatste tijd wel lekker bezig. Niet altijd op het hoogste niveau, maar nu wel de vierde overwinning op rij. Het peloton op bijna vier minuten gereden.
Zou ze een optie zijn voor het WK tijdrijden?
Vollering dus ook zeker van tijdrit. Barry en Ellen strijden om de 2e plekquote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Geen tijdrit voor Nooijen op het WK.
Puck op de wegrit. Vollering is de kopvrouwe.
Dan zal het wel Ellen worden.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Vollering dus ook zeker van tijdrit. Barry en Ellen strijden om de 2e plek
Ik hoop dat ze op een legoblokje traptquote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan zal het wel Ellen worden.
Want ze trapt de waardes.
Jammer, maar dat zal vergunningstechnisch wel een uitdaging worden.quote:Op maandag 2 september 2024 21:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://simacladiestour.nl/
Geen heuvelrit. Slotrit in Arnhem. Met de Posbank om de hoek slaat men die over en kiest men een lokale lus van circa 8km die 17 keer gereden moet worden.
quote:Morgen wacht er nog een heuvelrit in Zwitserland, met Kopecky aan de leiding, door eerder gewonnen bonificatieseconden. Mede daardoor verwacht de winnares van zaterdag dat het weleens moeilijk kan worden de Ronde van Romandië nog te winnen. Vollering verlaat namelijk de ploeg over een paar maanden, en ze vreest dat dat invloed heeft op de koers. 'Ik weet niet wat er nu gaat gebeuren.'
'Het is een vreemde situatie, want ik ga weg bij de ploeg natuurlijk. Ik hoop dat ze er neutraal in staan. Lotte staat nu voor mij in het klassement. Ik weet het niet, we gaan het morgen zien.' Vervolgens sloot Vollering veelzeggend af. 'Dan zullen ze wel voor haar (Kopecky, red.) rijden morgen.' Een lastige situatie binnen de ploeg, want in de laatste rechte lijn leek er al niet echt sprake meer van een samenwerking tussen de twee absolute toprensters.
Iedereen met gezond verstand hoopt dat Vollering er morgen op rancune nog een lap op geeft. Het was absurd wat Kopecky aan het doen was. De incompetentie in de Tour gaat veel lijken op sabotage.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Hup Demi! (of is dat not dun in WLR?)
Vollering had toch ook gewoon de cruise control aan kunnen zetten dan, in plaats het een explosieve finale te laten worden. Ze reden toch zonder oortjes.quote:
Kan nog met de boni's voor Niamhquote:Op zondag 8 september 2024 14:48 schreef franklop het volgende:
Ze kunnen het wel redden tot de finish, maar verschil is al onder minuut en dus niet genoeg voor FB
Nou Iris maakte het spannender dan wat het leekquote:
Alleen gaat Puck daar winnenquote:Op zondag 8 september 2024 15:33 schreef Marcoss het volgende:
Vollering gaat alle frustraties eruit fietsen op het WK
Ben benieuwd naar de excuses deze keer!quote:Op maandag 9 september 2024 13:43 schreef DeeBee het volgende:
PuckGodin gaat ook het WK gravel rijden
Die vier truien komen er!
Van Rooijen en/of Souren naast Wiebes zou wel zonde zijn. Of juist niet, dat ze overal kunnen starten waar Wiebes niet start.quote:Op woensdag 11 september 2024 11:53 schreef wimderon het volgende:
[ x ]
Ik verwacht dat ze sowieso ook nog wel wat Nederlands talent gaan halen bij Volkerwessels.
Die kampt met post-covid. Benieuwd of we haar uberhaupt nog terug gaan zien.quote:Op woensdag 11 september 2024 13:38 schreef Adrie072 het volgende:
Is al bekend waar Reusser heen gaat?
Sowieso vreemd dat er weinig wordt geschreven of gezegd over de leugens van Ellen (en Loes?) over haar blessure. Het is uitermate genant en dit mag niet gebeuren.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:02 schreef Tommeke het volgende:
https://www.ad.nl/wielren(...)wel-binnen~ad4bd931/
Wel een interessant (en opmerkelijk) verhaal.
LOESEDquote:Op donderdag 12 september 2024 08:02 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga er vanuit dat van Dijk sowieso wel het volledige verhaal heeft verteld aan Gunnewijk en dat de blessure dus zwaarder was dan ze naar buiten bracht. En snap ook wel dat van Dijk niet zelf gaat beslissen om niet te starten, die keus is dan aan de bondscoach..quote:Op donderdag 12 september 2024 08:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sowieso vreemd dat er weinig wordt geschreven of gezegd over de leugens van Ellen (en Loes?) over haar blessure. Het is uitermate genant en dit mag niet gebeuren.
Jep. En opzich ook wel vreemd dat Van Dijk straks mag rijden op de WK. Denk dat Markus daar meer heeft te zoeken.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sowieso vreemd dat er weinig wordt geschreven of gezegd over de leugens van Ellen (en Loes?) over haar blessure. Het is uitermate genant en dit mag niet gebeuren.
Ook daar heeft Loes weer een potje van gemaakt. Een vlakke tijdrit als kwalificatiemoment voor een heuvelachtige tijdrit wat hele andere kwaliteiten vraagt.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jep. En opzich ook wel vreemd dat Van Dijk straks mag rijden op de WK. Denk dat Markus daar meer heeft te zoeken.
Tamelijk schaamteloze reactie van Van Dijk ook wel weer. Niks te zoeken op het WK aldus zichzelf, maar ach, wel lachen om daar te rijden natuurlijk.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:02 schreef Tommeke het volgende:
Inderdaad. En dat was ook duidelijk als je interviews met haar hoorde in aanloop naar de spelen; ze zou absoluut niet zelf haar plek inleveren, die moest echt afgepakt worden.quote:Op donderdag 12 september 2024 10:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Tamelijk schaamteloze reactie van Van Dijk ook wel weer. Niks te zoeken op het WK aldus zichzelf, maar ach, wel lachen om daar te rijden natuurlijk.
De Jong is dan weer boos dat ze niet mee mag naar het WKquote:Daarom valt het haar tegen dat bondscoach Loes Gunnewijk haar thuislaat voor het komende EK. Die koos als ‘spits’ en kopvrouw toch weer voor Wiebes. Een logische keuze? ‘Het zal wel’, zo haalt Kool er de schouders bij op. ,,De Belgische bondscoach neemt bij de mannen ook twee topsprinters mee naar het EK.”
quote:Drie weken geleden, na haar top tien klassering in de Tour de France Femmes, concludeert De Jong al dat ze tot de beste van de wereld behoort. Dat leidt er onder meer toe dat de eind dit jaar vertrekkende bondscoach Loes Gunnewijk meer tijd nodig heeft om haar WK-beslissing te maken. De Jong op 20 augustus: ,,Zelf had ik gehoopt op het EK, maar nu ik in de Tour heb laten zien dat ik serieus een mooie vorm heb, denk ik ondanks het zware parcours en de vele hoogtemeters ook aan het WK.”
Dat ze uiteindelijk slechts op de reservelijst van de WK-selectie staat, is derhalve een onaangename verrassing. ,,Die had ik niet helemaal zien aankomen”, zegt een eerlijke De Jong. In dienst van Demi Vollering had ze op het zware parcours van Zürich zeker een toegevoegde waarde kunnen zijn.
Dat meetmoment was toch een fysieke test? Ik kan me voorstellen dat van Dijk dat nog wel kan als ze gewoon stil zit en waarden moet trappen. Maar dat is anders dan een tijdrit rijden (al hielpen de omstandigheden inderdaad niet mee)quote:Op donderdag 12 september 2024 10:28 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Inderdaad. En dat was ook duidelijk als je interviews met haar hoorde in aanloop naar de spelen; ze zou absoluut niet zelf haar plek inleveren, die moest echt afgepakt worden.
Ik wil niet zoveel afdoen aan de kritiek op Gunnewijk. Zij heeft in niets laten zien dat ze een duidelijke visie had en overweg kon met eventuele strubbelingen. Ook nu ze eindelijk wel een keer duidelijk is in aanloop naar het wk is het zoals hier eerder genoemd een volstrekt onlogische keuze.
Maar wat betreft de spelen vind ik dat er niet zo veel te verwijten valt. De selectie van Van Dijk was duidelijk. Dan is er die blessure waarover afgesproken wordt dat er een meetmoment komt om te zien of het realistisch is om deel te nemen, die vervolgens als positief wordt ingeschat (laten we er even van uit gaan en hopen dat dit een realistische test was). Tja, wat moet je dan doen?
Dat er dan in Parijs weersomstandigheden zijn die totaal niet mee werken, dat kun je gewoon echt niet meenemen in de verwijten mijn inziens.
Qua communicatie weet ik natuurlijk niet hoe dat is gegaan, maar kreeg ook nooit de indruk dat Markus daar nou zo lekker in zat.
Ja, zoals ik begreep uit In het wiel was dat een fysieke test waarbij ze goede waardes haalde. Zoals ik al aan gaf, ik mag toch hopen dat dit een representatieve test was. Anders zou het volslagen belachelijk zijn geweest om haar te laten rijden.quote:Op donderdag 12 september 2024 12:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat meetmoment was toch een fysieke test? Ik kan me voorstellen dat van Dijk dat nog wel kan als ze gewoon stil zit en waarden moet trappen. Maar dat is anders dan een tijdrit rijden (al hielpen de omstandigheden inderdaad niet mee)
Ellen ligt goed bij de media dus die wordt niet hardt aangepakt?quote:Op donderdag 12 september 2024 08:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vosquote:Op donderdag 12 september 2024 17:00 schreef Faraday01 het volgende:
Is er behalve Lorena en Demi nog een renster te vinden die niet boos is
Gelukkig hebben ze een vacature online gezet. Misschien kun je nog solliciteren!quote:Op donderdag 12 september 2024 21:19 schreef Szura het volgende:
Prima dat we allemaal terecht weer kunnen kankeren op Gunnewijk, maar hoe is het mogelijk dat zo’n figuur na de vorige OS nog bondscoach is? Onze sportbonden worden geleid door een stel incapabele randdebielen.
Ik stel voor dat we namens WLR iemand laten solliciteren en dat we beslissingen m.b.t. selectie en tijdens wedstrijden gezamenlijk nemen vanuit de FOK Control Room (= forum).quote:Op donderdag 12 september 2024 21:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze een vacature online gezet. Misschien kun je nog solliciteren!
Zie dit nu pas, maar dit is wel echt gaaf. Mooi dat zowel zij als haar zus het hele jaar al laten zien echt wel serieuze potentie te hebben, een overwinning voor Afghanistan en dan nota bene bij de vrouwen, wow.quote:
Eigenlijk vind ik dat elke world tour ploeg (mannen en vrouwen) hier in een bepaalde vorm ondersteuning aan zou moeten bieden.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zie dit nu pas, maar dit is wel echt gaaf. Mooi dat zowel zij als haar zus het hele jaar al laten zien echt wel serieuze potentie te hebben, een overwinning voor Afghanistan en dan nota bene bij de vrouwen, wow.
Afghanistan, of kleine landen in het algemeen?quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat elke world tour ploeg (mannen en vrouwen) hier in een bepaalde vorm ondersteuning aan zou moeten bieden.
Kleine landen in het algemeen. Als je wielrennen wilt ontwikkelen, zullen renners uit kleinere landen meer ondersteuning moeten krijgen. Het is nu eenmaal een dure sport en er ligt enorm potentieel in Azië en Afrika. En van de UCI kan en mag je niet heel meer dan dit verwachten. Terwijl voor rijke WT ploegen met een beperkte investering er veel bereikt kan worden.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Afghanistan, of kleine landen in het algemeen?
Probleem zal vooral toch echt visums zijn. Je kunt inderdaad prima een renner hierheen halen en in een huisje stoppen, desnoods een gastgezin en wat begeleiding. Maar zelfs een renner als Girmay moest vorig jaar nog terug omdat zijn visum verliep.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Kleine landen in het algemeen. Als je wielrennen wilt ontwikkelen, zullen renners uit kleinere landen meer ondersteuning moeten krijgen. Het is nu eenmaal een dure sport en er ligt enorm potentieel in Azië en Afrika. En van de UCI kan en mag je niet heel meer dan dit verwachten. Terwijl voor rijke WT ploegen met een beperkte investering er veel bereikt kan worden.
Klopt, het verhaal gaat dat ze bij Intermaché speciaal iemand in dienst hebben om dat allemaal in goede banen te leidenquote:Op zaterdag 14 september 2024 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Probleem zal vooral toch echt visums zijn. Je kunt inderdaad prima een renner hierheen halen en in een huisje stoppen, desnoods een gastgezin en wat begeleiding. Maar zelfs een renner als Girmay moest vorig jaar nog terug omdat zijn visum verliep.
Maar waarom is dat bij atletiek geen probleem? Bij wielrennen hebben ze tenminste nog een contract bij een ploeg (dus een werkgever met inkomsten) waar atleten, denk ik, toch meer eigen baas zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Probleem zal vooral toch echt visums zijn. Je kunt inderdaad prima een renner hierheen halen en in een huisje stoppen, desnoods een gastgezin en wat begeleiding. Maar zelfs een renner als Girmay moest vorig jaar nog terug omdat zijn visum verliep.
quote:‘Spookteam’ uit Tour de France Femmes bestaat plots niet meer, kopvrouw getuigt (en leeft op hoop): “Het is een schande”
Einde verhaal voor Tashkent City in het vrouwenpeloton. De ploeg die een maand geleden tot ieders verbazing mocht meedoen aan de Tour des France Femmes bestaat niet meer.
Al vanaf de eerste etappe was het Tashkent City Women Professional Cycling Team een vast gespreksonderwerp bij iedereen die de Tour de France Femmes volgde. Tijdens de openingsrit van Rotterdam naar Den Haag moesten liefst vier (!) Oezbeekse rensters opgeven. Ze konden het peloton, dat nochtans niet vlamde op het vlakke parcours, simpelweg niet volgen.
Uiteindelijk zou enkel Yanina Kuskova de finish op Alpe d’Huez halen. De kopvrouw en nationale kampioene van Oezbekistan eindigde zelfs op een respectabele 47ste plaats in de eindstand, op 55’52” van winnares Katarzyna Niewiadoma. Daarmee bleef Kuskova onder anderen Elisa Balsamo, Lorena Wiebes, Silvia Persico en Elizabeth Deignan voor.
Maar intussen zit de verdienstelijke Oezbeekse zonder ploeg. Kuskova liet via Instagram weten dat Tashkent City niet meer actief is.
“Mijn laatste koers dateert van 18 augustus”, klinkt het. “Sindsdien zitten mijn team en ik thuis in Oezbekistan. We hebben niet meer meegedaan aan andere Europese wedstrijden, want onze ploeg is uit elkaar gevallen en we gaan waarschijnlijk geen trips meer maken. Toch ben ik niet gestopt met trainen omdat ik gehoopt had het komende WK te rijden.”
Een bron liet vervolgens aan Global Peloton weten dat de ploeg, die drie jaar geleden door de nationale wielerbond werd opgericht met het voornaamste doel om Oezbeekse rensters naar de Olympische Spelen in Parijs te loodsen, met onmiddellijke ingang is opgedoekt. Daarbij zou er onder andere sprake zijn geweest van “corruptie”.
Intussen zit Kuskova met de handen in het haar. “Mijn land heeft beloofd om de reis te betalen, maar uiteindelijk hebben ze tickets geboekt waardoor ik pas minder dan 24 uur voor de start ter plekke ben. Ik zal natuurlijk moe zijn na zo’n vlucht, maar dat kan hen niets schelen. Ik heb gezegd dat ik in dat geval niet zou gaan, maar ook dat interesseerde hen niet. Het is zo jammer dat ze in Oezbekistan de waarde van wielrennen en atleten niet begrijpen. Het is een schande. Ons team bestond drie jaar, we hadden een geweldige tijd en nu is het voorbij.”
De 22-jarige Yanina Kuskova kreeg via Instagram verschillende steunberichten. Haar fans hopen dat ze alsnog het WK in Zürich - op 28 september - zal kunnen rijden.
“Ik hoop nog steeds dat ik me kwalificeer voor het WK dit jaar”, reageert de Oezbeekse. “Ik hoop dat ze mijn tickets veranderen en me naar daar sturen. Er is nog wat tijd over.” ️
quote:Marlen Reusser is chronisch ziek. Dat onthult ze in een documentaire van het Zwitserse SRF. De Zwitserse renster van Team SD-Worx Protime worstelde met haar gezondheid tijdens haar revalidatie van een val in de Ronde van Vlaanderen. Na onderzoek is er nu duidelijkheid.
Reusser begon het seizoen uitstekend met een rit- en eindoverwinning in de Ronde van Valencia. In april ging het echter mis: de tijdrijdster ging keihard onderuit in de Ronde van Vlaanderen. Bij de val brak ze acht tanden, haar kaak en beide gehoorgangen. Het was dus revalideren geblazen. Het doel: op tijd fit zijn voor de Olympische Spelen en het WK in eigen land.
De Spelen in Parijs gingen haar voorbij: ze begon vroeg in de zomer te kwakkelen met haar gezondheid. Ze voelde zich ziek en dus moest ze Parijs laten schieten. Reusser kon niet achterhalen wat het probleem precies was, wat de boel lastiger maakte. Na verschillende onderzoeken kwam dan toch het verdict: de Zwitserse lijdt aan post-Covid-syndroom. De diagnose op zich is niet heel verduidelijkend, want er is nog weinig bekend over wat het precies is en hoe het bestreden moet worden.
Emotionele Reusser: 'Weet niet of ik bang ben'
In de documentaire laat een emotionele Reusser zich uit over haar ziekte. 'Ik ben momenteel chronisch ziek. Er zijn momenten waarop het beter gaat en het slechter gaat. Maar ik voel me niet lekker', vertelt ze. 'Ik hoorde de diagnose, maar ik wilde het niet toegeven en ik kon het nauwelijks geloven. Het probleem is: je doet iets en je wordt nog zieker.'
Vooralsnog denkt Reusser niet aan het einde van haar carrière. In tranen probeert de renster van SD-Worx Protime de moed er nog een beetje in te houden. 'Ik heb veel geduld nodig. En ik weet niet of ik bang ben, omdat ik me ervan bewust ben dat er mensen zijn die er niet beter van zullen worden. Wat er hierna gebeurt, kun je niet zelf bepalen. De focus ligt op mijn welzijn. Het gaat erom dat ik weer gezond word.'
Maar daar zit ze al?quote:
Zeg dat dan gelijk! Al die clickbait hierquote:
Dit klinkt meer als een vernauwde liesslagader, een blessure waar veel rensters last van hebben (gehad).quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:52 schreef Idisrom het volgende:
Oh Shirin van Anrooy heeft last van een blessure, ze heeft krachtverlies in haar linkerbeen.
Dit klinkt als het zwabberbeen van Gerard Kemkers; zijn schaatscarrière was nadien wel over.
Ik ben zelf bij veel wielerwedstrijden betrokken geweest, zowel als deelnemer en in de organisatie. Je hebt gewoon zoveel idioten die niet luisteren naar verkeersregelaars. Puur omdat ze egoïstische/eigenwijze tokkies zijn die denken dat de wereld van hen is en daarom niet even om willen rijden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/video/2540(...)sserende-fietser-aan
Kan dit? Levensgevaarlijke Nederlandse wegen. Staat daar op twee meter gewoon een verkeersregelaar te beppen met wat toekijkers. Doe je werk.
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:52 schreef Mykonos het volgende:
Backstedt mag haar leiderstrui verdedigen zonder ploeggenoten, allemaal niet opgestapt vandaag of onderweg afgestapt
En als ik er zo wat over lees, was het ook de bedoeling dat Backstedt zelf af zou stappen (of in ieder geval de ronde niet uit zou rijden), maar zou dat een beetje raar zijn als je de leiderstrui hebt..quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:52 schreef Mykonos het volgende:
Backstedt mag haar leiderstrui verdedigen zonder ploeggenoten, allemaal niet opgestapt vandaag of onderweg afgestapt
Ff functioneel lekrijden dan maarquote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En als ik er zo wat over lees, was het ook de bedoeling dat Backstedt zelf af zou stappen (of in ieder geval de ronde niet uit zou rijden), maar zou dat een beetje raar zijn als je de leiderstrui hebt..
Zo'n kutwielrenner die denkt dat de openbare weg haar speelbaan is lekker stoer aan de verkeerde kant van de weg rijdenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan dit? Levensgevaarlijke Nederlandse wegen. Staat daar op twee meter gewoon een verkeersregelaar te beppen met wat toekijkers. Doe je werk.
Denk eerder dat de fietser 'gewoon'doorfietste ondanks bevel van verkeersregelaar om te stoppen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit ja. Nederlandse verkeersdeelnemers behoren tot het schuim der aarde.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Denk eerder dat de fietser 'gewoon'doorfietste ondanks bevel van verkeersregelaar om te stoppen.
Dat is echt typisch Nederlands .
in andere landen stopt overig verkeer gewoon netjes.
Dat klinkt als een hele slechte cover voor huiselijk geweld.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:09 schreef Mykonos het volgende:
NOS weet te melden dat Dygert dus niet gestart is omdat ze haar neus brak na een botsing met de badkamerdeur van het hotel, waarna ze ook verschijnselen van een hersenschudding had. Die heeft ook altijd wat.
Slechte karmaquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:09 schreef Mykonos het volgende:
NOS weet te melden dat Dygert dus niet gestart is omdat ze haar neus brak na een botsing met de badkamerdeur van het hotel, waarna ze ook verschijnselen van een hersenschudding had. Die heeft ook altijd wat.
Dus Axel Merckx is een vrouwenmepper?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat klinkt als een hele slechte cover voor huiselijk geweld.
Gaan ze het nog reddenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:19 schreef Faraday01 het volgende:
Kopecky rijdt op kop in het peloton, stop de persen!
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dus Axel Merckx is een vrouwenmepper?
Meer dan waar ze nu overheen gingen is er ook niet qua klimmetjes hoor.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:01 schreef VoMy het volgende:
Kijkend naar de regio en het parcours van vandaag durf ik te stellen dat het Montferland onderbenut is door de parcoursbouwers.
Zou denken dat een paar loopjes daar en dan direct terug naar Doetinchem, scheelt direct politieinzet. Maar tis ook weer niet zoveel natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Meer dan waar ze nu overheen gingen is er ook niet qua klimmetjes hoor.
Ja, dat is wel zo. Een beetje die lusjes pakken die ze met het NK ooit ook deden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zou denken dat een paar loopjes daar en dan direct terug naar Doetinchem, scheelt direct politieinzet. Maar tis ook weer niet zoveel natuurlijk.
Stopt op haar hoogtepunt. Wat een slot van haar carrière.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ x ]
Afscheid met een overwinning.
Zij is pas echt gaan winnen toen ze haar afscheid had aangekondigd, dat is vrij wonderlijk..quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Stopt op haar hoogtepunt. Wat een slot van haar carrière.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |