Gelukkig hebben ze een vacature online gezet. Misschien kun je nog solliciteren!quote:Op donderdag 12 september 2024 21:19 schreef Szura het volgende:
Prima dat we allemaal terecht weer kunnen kankeren op Gunnewijk, maar hoe is het mogelijk dat zo’n figuur na de vorige OS nog bondscoach is? Onze sportbonden worden geleid door een stel incapabele randdebielen.
Ik stel voor dat we namens WLR iemand laten solliciteren en dat we beslissingen m.b.t. selectie en tijdens wedstrijden gezamenlijk nemen vanuit de FOK Control Room (= forum).quote:Op donderdag 12 september 2024 21:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze een vacature online gezet. Misschien kun je nog solliciteren!
Zie dit nu pas, maar dit is wel echt gaaf. Mooi dat zowel zij als haar zus het hele jaar al laten zien echt wel serieuze potentie te hebben, een overwinning voor Afghanistan en dan nota bene bij de vrouwen, wow.quote:
Eigenlijk vind ik dat elke world tour ploeg (mannen en vrouwen) hier in een bepaalde vorm ondersteuning aan zou moeten bieden.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zie dit nu pas, maar dit is wel echt gaaf. Mooi dat zowel zij als haar zus het hele jaar al laten zien echt wel serieuze potentie te hebben, een overwinning voor Afghanistan en dan nota bene bij de vrouwen, wow.
Afghanistan, of kleine landen in het algemeen?quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat elke world tour ploeg (mannen en vrouwen) hier in een bepaalde vorm ondersteuning aan zou moeten bieden.
Kleine landen in het algemeen. Als je wielrennen wilt ontwikkelen, zullen renners uit kleinere landen meer ondersteuning moeten krijgen. Het is nu eenmaal een dure sport en er ligt enorm potentieel in Azië en Afrika. En van de UCI kan en mag je niet heel meer dan dit verwachten. Terwijl voor rijke WT ploegen met een beperkte investering er veel bereikt kan worden.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Afghanistan, of kleine landen in het algemeen?
Probleem zal vooral toch echt visums zijn. Je kunt inderdaad prima een renner hierheen halen en in een huisje stoppen, desnoods een gastgezin en wat begeleiding. Maar zelfs een renner als Girmay moest vorig jaar nog terug omdat zijn visum verliep.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Kleine landen in het algemeen. Als je wielrennen wilt ontwikkelen, zullen renners uit kleinere landen meer ondersteuning moeten krijgen. Het is nu eenmaal een dure sport en er ligt enorm potentieel in Azië en Afrika. En van de UCI kan en mag je niet heel meer dan dit verwachten. Terwijl voor rijke WT ploegen met een beperkte investering er veel bereikt kan worden.
Klopt, het verhaal gaat dat ze bij Intermaché speciaal iemand in dienst hebben om dat allemaal in goede banen te leidenquote:Op zaterdag 14 september 2024 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Probleem zal vooral toch echt visums zijn. Je kunt inderdaad prima een renner hierheen halen en in een huisje stoppen, desnoods een gastgezin en wat begeleiding. Maar zelfs een renner als Girmay moest vorig jaar nog terug omdat zijn visum verliep.
Maar waarom is dat bij atletiek geen probleem? Bij wielrennen hebben ze tenminste nog een contract bij een ploeg (dus een werkgever met inkomsten) waar atleten, denk ik, toch meer eigen baas zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Probleem zal vooral toch echt visums zijn. Je kunt inderdaad prima een renner hierheen halen en in een huisje stoppen, desnoods een gastgezin en wat begeleiding. Maar zelfs een renner als Girmay moest vorig jaar nog terug omdat zijn visum verliep.
quote:‘Spookteam’ uit Tour de France Femmes bestaat plots niet meer, kopvrouw getuigt (en leeft op hoop): “Het is een schande”
Einde verhaal voor Tashkent City in het vrouwenpeloton. De ploeg die een maand geleden tot ieders verbazing mocht meedoen aan de Tour des France Femmes bestaat niet meer.
Al vanaf de eerste etappe was het Tashkent City Women Professional Cycling Team een vast gespreksonderwerp bij iedereen die de Tour de France Femmes volgde. Tijdens de openingsrit van Rotterdam naar Den Haag moesten liefst vier (!) Oezbeekse rensters opgeven. Ze konden het peloton, dat nochtans niet vlamde op het vlakke parcours, simpelweg niet volgen.
Uiteindelijk zou enkel Yanina Kuskova de finish op Alpe d’Huez halen. De kopvrouw en nationale kampioene van Oezbekistan eindigde zelfs op een respectabele 47ste plaats in de eindstand, op 55’52” van winnares Katarzyna Niewiadoma. Daarmee bleef Kuskova onder anderen Elisa Balsamo, Lorena Wiebes, Silvia Persico en Elizabeth Deignan voor.
Maar intussen zit de verdienstelijke Oezbeekse zonder ploeg. Kuskova liet via Instagram weten dat Tashkent City niet meer actief is.
“Mijn laatste koers dateert van 18 augustus”, klinkt het. “Sindsdien zitten mijn team en ik thuis in Oezbekistan. We hebben niet meer meegedaan aan andere Europese wedstrijden, want onze ploeg is uit elkaar gevallen en we gaan waarschijnlijk geen trips meer maken. Toch ben ik niet gestopt met trainen omdat ik gehoopt had het komende WK te rijden.”
Een bron liet vervolgens aan Global Peloton weten dat de ploeg, die drie jaar geleden door de nationale wielerbond werd opgericht met het voornaamste doel om Oezbeekse rensters naar de Olympische Spelen in Parijs te loodsen, met onmiddellijke ingang is opgedoekt. Daarbij zou er onder andere sprake zijn geweest van “corruptie”.
Intussen zit Kuskova met de handen in het haar. “Mijn land heeft beloofd om de reis te betalen, maar uiteindelijk hebben ze tickets geboekt waardoor ik pas minder dan 24 uur voor de start ter plekke ben. Ik zal natuurlijk moe zijn na zo’n vlucht, maar dat kan hen niets schelen. Ik heb gezegd dat ik in dat geval niet zou gaan, maar ook dat interesseerde hen niet. Het is zo jammer dat ze in Oezbekistan de waarde van wielrennen en atleten niet begrijpen. Het is een schande. Ons team bestond drie jaar, we hadden een geweldige tijd en nu is het voorbij.”
De 22-jarige Yanina Kuskova kreeg via Instagram verschillende steunberichten. Haar fans hopen dat ze alsnog het WK in Zürich - op 28 september - zal kunnen rijden.
“Ik hoop nog steeds dat ik me kwalificeer voor het WK dit jaar”, reageert de Oezbeekse. “Ik hoop dat ze mijn tickets veranderen en me naar daar sturen. Er is nog wat tijd over.” ️
quote:Marlen Reusser is chronisch ziek. Dat onthult ze in een documentaire van het Zwitserse SRF. De Zwitserse renster van Team SD-Worx Protime worstelde met haar gezondheid tijdens haar revalidatie van een val in de Ronde van Vlaanderen. Na onderzoek is er nu duidelijkheid.
Reusser begon het seizoen uitstekend met een rit- en eindoverwinning in de Ronde van Valencia. In april ging het echter mis: de tijdrijdster ging keihard onderuit in de Ronde van Vlaanderen. Bij de val brak ze acht tanden, haar kaak en beide gehoorgangen. Het was dus revalideren geblazen. Het doel: op tijd fit zijn voor de Olympische Spelen en het WK in eigen land.
De Spelen in Parijs gingen haar voorbij: ze begon vroeg in de zomer te kwakkelen met haar gezondheid. Ze voelde zich ziek en dus moest ze Parijs laten schieten. Reusser kon niet achterhalen wat het probleem precies was, wat de boel lastiger maakte. Na verschillende onderzoeken kwam dan toch het verdict: de Zwitserse lijdt aan post-Covid-syndroom. De diagnose op zich is niet heel verduidelijkend, want er is nog weinig bekend over wat het precies is en hoe het bestreden moet worden.
Emotionele Reusser: 'Weet niet of ik bang ben'
In de documentaire laat een emotionele Reusser zich uit over haar ziekte. 'Ik ben momenteel chronisch ziek. Er zijn momenten waarop het beter gaat en het slechter gaat. Maar ik voel me niet lekker', vertelt ze. 'Ik hoorde de diagnose, maar ik wilde het niet toegeven en ik kon het nauwelijks geloven. Het probleem is: je doet iets en je wordt nog zieker.'
Vooralsnog denkt Reusser niet aan het einde van haar carrière. In tranen probeert de renster van SD-Worx Protime de moed er nog een beetje in te houden. 'Ik heb veel geduld nodig. En ik weet niet of ik bang ben, omdat ik me ervan bewust ben dat er mensen zijn die er niet beter van zullen worden. Wat er hierna gebeurt, kun je niet zelf bepalen. De focus ligt op mijn welzijn. Het gaat erom dat ik weer gezond word.'
Maar daar zit ze al?quote:
Zeg dat dan gelijk! Al die clickbait hierquote:
Dit klinkt meer als een vernauwde liesslagader, een blessure waar veel rensters last van hebben (gehad).quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:52 schreef Idisrom het volgende:
Oh Shirin van Anrooy heeft last van een blessure, ze heeft krachtverlies in haar linkerbeen.
Dit klinkt als het zwabberbeen van Gerard Kemkers; zijn schaatscarrière was nadien wel over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |