Ja alleen is Longo Borghini nu een pak beter, of althans dat dacht ikquote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
De Kopecky die eerder dit jaar won op Jebel Hafeet tegen ongeveer dezelfde concurrentes?
Twee keer zelfs. Maar Vollering is er niet, Van Vleuten is gestopt, Niewiadoma doet niet mee.quote:Op woensdag 10 juli 2024 14:44 schreef Faraday01 het volgende:
Ik zie net dat ze over een paar dagen Blockhaus op gaan rijden, dat is er toch ver over voor Koplacky
Niet best.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-drenthe-v-verdwijnt
Naast Simac Ladies Tour is er natuurlijk ook nog AGR.quote:De Simac Ladies Tour, een zesdaagse rittenkoers die dit jaar van 8 tot en met 16 oktober wordt verreden, wordt zo de enige Nederlandse wedstrijd in de Women's WorldTour. Bij de mannen tellen de Amstel Gold Race en de Renewi Tour mee op het hoogste niveau.
Ik blijf het in het algemeen bijzonder - en ook ergens doodeng - vinden dat renners met ernstige breuken en soms zelfs orgaanproblemen (denk aan Wout Poels) doorrijden. Ergens neemt dan instinct of adrenaline over.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 00:29 schreef wimderon het volgende:
Hoe Chabbey daar als een speenvarken lag te kermen en 10 seconden later weer opstaat, een fiets ondergeschoven krijgt en de etappe nog redelijk uitrijdt. Bijzonder.
En achteraf blijkt ze een breuk in haar voet te hebben en ze heeft last van haar ribben.
Het ging een paar dagen goedquote:
Dat moet wel lukken met Debonis.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:58 schreef franklop het volgende:
1 seconde verschil dus morgen goed te maken door Kopecky
Leeg, al lang mee moeten werken omdat NFB het niet alleen konquote:Op zondag 14 juli 2024 14:28 schreef DeeBee het volgende:
Die Mauritius trui deed mij weer even twijfelen toen ik inschakelde
Kopecky die op Blockhaus met minuten strooit en hier een machtsprint verliest, leg maar uit
quote:Het leek of Team SD Worx-Protime er in de slotetappe alleen voor stond. Geen enkel ander team nam verantwoordelijkheid om een helpende hand toe te steken op de drie koploopsters. Die zo ook alle bonificatieseconden wegnamen en Kopecky verplichtten Longo Borghini van zich af te schudden. "Ik begrijp het ook niet echt. Er waren nog teams met drie of meer rensters in onze kopgroep. En ook zij deden niets. Onbegrijpelijk. Want anders was het gat zeker gedicht en maakten ze zelf ook nog kans op de ritzege. Mijn eigen team kan ik niets verwijten: ze hebben getracht zo lang mogelijk op alles te reageren. Maar dat stopt natuurlijk eens. Niamh Fisher-Black leverde lang uitstekend werk, maar alleen kreeg ze de kloof niet gedicht. Vraag me niet waarom de anderen zo passief koersten. Want daar heb ik geen antwoord op."
quote:“Dit is een afrekening van één renster”: wielerteam reageert nadat Belgische ploegleider tijdelijk geschorst wordt voor grensoverschrijdend gedrag
Gert Vervoort, ploegleider bij het continentale vrouwenteam Proximus – Cyclis, is door de ethische commissie van de Internationale Wielerunie UCI tijdelijk geschorst voor een periode van drie maanden. Aantijgingen van grensoverschrijdend gedrag van psychologische en seksuele aard liggen aan de basis van deze maatregel, meerdere rensters zouden klacht hebben ingediend.
Eddy Van Bunder is de algemeen manager van het Belgische wielerteam dat voor dit seizoen negentien rensters onder contract heeft liggen. “Dit is geen plezierig nieuws”, wil Van Bunder kwijt. “Ik kan daar niet veel meer op zeggen dan dat het een afrekening is van één renster. We hadden daar vorig jaar al iets van vernomen en hebben toen onmiddellijk actie ondernomen. Zij heeft ook mij aangevallen.”
Over welke renster het gaat, wil Van Bunder niet kwijt. Meerdere bronnen binnen het team bevestigen wel het verhaal van één renster die iedereen heeft proberen op te zetten tegen de nu geschorste ploegleider. “Uiteraard kan Gert geen functie uitoefenen binnen de ploeg zolang de schorsing geldt. Gert heeft de schorsing ook aanvaard omdat de zaken anders toch maar zouden escaleren. Hij is wel ontgoocheld omdat ze enkel naar één kant van het verhaal hebben geluisterd. Drie maanden is ook de absolute minimumstraf. Dat zegt eigenlijk voldoende.”
Het gaat volgens het communiqué van de UCI wel maar om een tijdelijke maatregel. Het onderzoekt loopt nog en een definitieve uitspraak is dit niet. De UCI geeft geen verdere commentaar op beslissingen van de ethische commissie. Gert Vervoort beperkte zich tot een bericht dat hij nog niet veel kan vertellen over de zaak en dat hij zijn volledige medewerking aan het onderzoek verleent.
Hoewel oranje en geel natuurlijk geen combinatie is vind ik dit stiekem wel een leuk pakje.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:47 schreef wimderon het volgende:
[ x ]
Leuk dat St. Michel-Auber ook meedoet bij de meisjes.
Frankrijk had wel even genoeg van sport in eigen landquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
5 van de 8 dagen in het buitenland. Lachwekkend.
Nu in TDF > TDF / Tour de France Femmes 2024 #1: Van Rotterdam naar Alpe d'Huezquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:45 schreef borisz het volgende:
TDF / Tour de France Femmes 2024 #1: Van Rotterdam naar Alpe d'Huez
Maar even een topic aangemaakt.
Heeft Nederland 2 of 3 plekken? Bij 2 zal het vast van Dijk en Markus wordenquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
Lieke Nooijen is de laatste tijd wel lekker bezig. Niet altijd op het hoogste niveau, maar nu wel de vierde overwinning op rij. Het peloton op bijna vier minuten gereden.
Zou ze een optie zijn voor het WK tijdrijden?
Afhankelijk van het EK denk ik? Dat is een paar weken in België. Daar winnen zou dan een 3e deelneemster betekenen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heeft Nederland 2 of 3 plekken? Bij 2 zal het vast van Dijk en Markus worden
Oh, dat krijgen we daarvoor ook nog jaquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Afhankelijk van het EK denk ik? Dat is een paar weken in België. Daar winnen zou dan een 3e deelneemster betekenen.
Ik kwam haar vroeger wel eens tegen bij lokale tijdritjes en ‘t viel me toen al op dat ze zo ontzettend goed op haar fiets zat. Je kon er echt al aan zien dat ze talent had.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
Lieke Nooijen is de laatste tijd wel lekker bezig. Niet altijd op het hoogste niveau, maar nu wel de vierde overwinning op rij. Het peloton op bijna vier minuten gereden.
Zou ze een optie zijn voor het WK tijdrijden?
Vollering dus ook zeker van tijdrit. Barry en Ellen strijden om de 2e plekquote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Geen tijdrit voor Nooijen op het WK.
Puck op de wegrit. Vollering is de kopvrouwe.
Dan zal het wel Ellen worden.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Vollering dus ook zeker van tijdrit. Barry en Ellen strijden om de 2e plek
Ik hoop dat ze op een legoblokje traptquote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan zal het wel Ellen worden.
Want ze trapt de waardes.
Jammer, maar dat zal vergunningstechnisch wel een uitdaging worden.quote:Op maandag 2 september 2024 21:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://simacladiestour.nl/
Geen heuvelrit. Slotrit in Arnhem. Met de Posbank om de hoek slaat men die over en kiest men een lokale lus van circa 8km die 17 keer gereden moet worden.
quote:Morgen wacht er nog een heuvelrit in Zwitserland, met Kopecky aan de leiding, door eerder gewonnen bonificatieseconden. Mede daardoor verwacht de winnares van zaterdag dat het weleens moeilijk kan worden de Ronde van Romandië nog te winnen. Vollering verlaat namelijk de ploeg over een paar maanden, en ze vreest dat dat invloed heeft op de koers. 'Ik weet niet wat er nu gaat gebeuren.'
'Het is een vreemde situatie, want ik ga weg bij de ploeg natuurlijk. Ik hoop dat ze er neutraal in staan. Lotte staat nu voor mij in het klassement. Ik weet het niet, we gaan het morgen zien.' Vervolgens sloot Vollering veelzeggend af. 'Dan zullen ze wel voor haar (Kopecky, red.) rijden morgen.' Een lastige situatie binnen de ploeg, want in de laatste rechte lijn leek er al niet echt sprake meer van een samenwerking tussen de twee absolute toprensters.
Iedereen met gezond verstand hoopt dat Vollering er morgen op rancune nog een lap op geeft. Het was absurd wat Kopecky aan het doen was. De incompetentie in de Tour gaat veel lijken op sabotage.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Hup Demi! (of is dat not dun in WLR?)
Vollering had toch ook gewoon de cruise control aan kunnen zetten dan, in plaats het een explosieve finale te laten worden. Ze reden toch zonder oortjes.quote:
Kan nog met de boni's voor Niamhquote:Op zondag 8 september 2024 14:48 schreef franklop het volgende:
Ze kunnen het wel redden tot de finish, maar verschil is al onder minuut en dus niet genoeg voor FB
Nou Iris maakte het spannender dan wat het leekquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |