Leeg, al lang mee moeten werken omdat NFB het niet alleen konquote:Op zondag 14 juli 2024 14:28 schreef DeeBee het volgende:
Die Mauritius trui deed mij weer even twijfelen toen ik inschakelde
Kopecky die op Blockhaus met minuten strooit en hier een machtsprint verliest, leg maar uit
quote:Het leek of Team SD Worx-Protime er in de slotetappe alleen voor stond. Geen enkel ander team nam verantwoordelijkheid om een helpende hand toe te steken op de drie koploopsters. Die zo ook alle bonificatieseconden wegnamen en Kopecky verplichtten Longo Borghini van zich af te schudden. "Ik begrijp het ook niet echt. Er waren nog teams met drie of meer rensters in onze kopgroep. En ook zij deden niets. Onbegrijpelijk. Want anders was het gat zeker gedicht en maakten ze zelf ook nog kans op de ritzege. Mijn eigen team kan ik niets verwijten: ze hebben getracht zo lang mogelijk op alles te reageren. Maar dat stopt natuurlijk eens. Niamh Fisher-Black leverde lang uitstekend werk, maar alleen kreeg ze de kloof niet gedicht. Vraag me niet waarom de anderen zo passief koersten. Want daar heb ik geen antwoord op."
quote:“Dit is een afrekening van één renster”: wielerteam reageert nadat Belgische ploegleider tijdelijk geschorst wordt voor grensoverschrijdend gedrag
Gert Vervoort, ploegleider bij het continentale vrouwenteam Proximus – Cyclis, is door de ethische commissie van de Internationale Wielerunie UCI tijdelijk geschorst voor een periode van drie maanden. Aantijgingen van grensoverschrijdend gedrag van psychologische en seksuele aard liggen aan de basis van deze maatregel, meerdere rensters zouden klacht hebben ingediend.
Eddy Van Bunder is de algemeen manager van het Belgische wielerteam dat voor dit seizoen negentien rensters onder contract heeft liggen. “Dit is geen plezierig nieuws”, wil Van Bunder kwijt. “Ik kan daar niet veel meer op zeggen dan dat het een afrekening is van één renster. We hadden daar vorig jaar al iets van vernomen en hebben toen onmiddellijk actie ondernomen. Zij heeft ook mij aangevallen.”
Over welke renster het gaat, wil Van Bunder niet kwijt. Meerdere bronnen binnen het team bevestigen wel het verhaal van één renster die iedereen heeft proberen op te zetten tegen de nu geschorste ploegleider. “Uiteraard kan Gert geen functie uitoefenen binnen de ploeg zolang de schorsing geldt. Gert heeft de schorsing ook aanvaard omdat de zaken anders toch maar zouden escaleren. Hij is wel ontgoocheld omdat ze enkel naar één kant van het verhaal hebben geluisterd. Drie maanden is ook de absolute minimumstraf. Dat zegt eigenlijk voldoende.”
Het gaat volgens het communiqué van de UCI wel maar om een tijdelijke maatregel. Het onderzoekt loopt nog en een definitieve uitspraak is dit niet. De UCI geeft geen verdere commentaar op beslissingen van de ethische commissie. Gert Vervoort beperkte zich tot een bericht dat hij nog niet veel kan vertellen over de zaak en dat hij zijn volledige medewerking aan het onderzoek verleent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |