abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:04:51 #1
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213904774
OP van @tong80

quote:
De langverwachte rechtszaak van Ali B, die twee dagen duurt, begint woensdag in Haarlem. De rapper en voormalig coach van the Voice of Holland wordt verdacht van twee verkrachtingen en twee aanrandingen van in totaal drie vrouwen. Wat kunnen we verwachten en wat hangt hem boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?

Alexander van Eenennaam, Raymond Boere 11-06-24, 20:30

Waar wordt Ali B precies van verdacht?
De aanklacht tegen Ali B is grofweg in drie delen te splitsen. De ‘oudste’ zaak is die van zangeres Ellen ten Damme. In het voorjaar van 2014 was zij met Ali in Marokko voor het tv-programma Ali B en de muziekkaravaan. Daar zou de rapper ’s nachts haar kamer zijn binnengedrongen en Ten Damme tot seks hebben gedwongen. De zangeres heeft daarover wel verklaard bij de politie, maar deed geen aangifte. Desondanks ging het Openbaar Ministerie over tot vervolging.

De tweede aanklacht in chronologische volgorde is de aanranding, op 29 mei 2018, van zangeres Jill Helena. In 2013 haalde zij in the Voice of Holland als pupil van Ali de finale. De rapper zou haar in 2018 in een auto hebben meegenomen naar een afgelegen bospad en haar daar hebben gedwongen tot ‘ontuchtige handelingen’.

Bij de derde vrouw, een destijds 20-jarige muzikante die aanwezig was bij een schrijverskamp, gaat het om zowel een aanranding als een verkrachting. Zij vertelde daar in januari 2020 over in de uitzending van het onlineprogramma Boos van Tim Hofman. Zij had orale seks met een andere artiest op het moment dat Ali B zonder toestemming zijn vingers in haar stak. Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.

Wat mogen we verwachten van de rechtszaak?
Op de eerste dag komen de feiten op tafel. De rechters bespreken met Ali B minutieus de aangiftes en zullen hem aan de tand voelen over wat er allemaal is gebeurd. Ook de slachtoffers krijgen de gelegenheid iets te zeggen. Naar verwachting maakt het Openbaar Ministerie aan het einde van de dag bekent welke straf ze tegen B. eisen. Donderdag, de tweede procesdag, voert advocaat Bart Swier van Ali B zijn verdediging en krijgt Ali B aan het einde van de zitting het laatste woord.

Bart Swier, advocaat
De rapper zal zowel woensdag als donderdag ingaan op vragen van de rechtbank. Tot nu toe heeft hij de aantijgingen ontkend, maar in de rechtbank zal hij voor het eerst in detail treden. Ook zal hij volgens zijn advocaat Swier journalisten te woord staan. ,,Ali B ontkent nog steeds alle beschuldigingen en zal daarover ook uitgebreid verklaren tijdens de zitting en ingaan op alle vragen van de rechters. Ali B wil graag zijn verhaal doen. Zijn stem en beelden mogen worden opgenomen en uitgezonden. Ook loopt hij voor geen enkele journalist weg.”

Niet alleen het verhaal van Ali B komt aan bod, ook het vermeende slachtoffer Jill Helena zal haar kant van het verhaal vertellen. Volgens slachtofferadvocaat Sébas Diekstra heeft ze het zwaar in de aanloop naar het proces. ,,Jill is ontzettend gespannen en ziet enorm op tegen de rechtszaak. Ondanks haar inspanningen om rustig te blijven, heeft ze al weken last van hevige hartkloppingen”, aldus Diekstra. ,,Toch is ze vastbesloten om door te zetten. Ze beseft hoe belangrijk het is om haar verhaal te doen. Ze hoopt dat dit voor haar eindelijk de afsluiting zal zijn van iets waar zij al jaren mee worstelt.”

Ellen ten Damme is niet aanwezig bij de rechtszaak. Zij hield het bij een verklaring bij de politie. Daarmee steunt zij andere slachtoffers, maar mengt ze zich niet actief in het proces.

Wat hangt Ali B boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Wanneer de rechters hem schuldig bevinden aan verkrachting, dan wordt het sowieso een gevangenisstraf. De wet schrijft voor dat een taakstraf bij zo’n ernstig vergrijp niet opgelegd mag worden. Al zijn er rechters die deze regel in het verleden hebben omzeild, door één dag cel op te leggen in combinatie met een taakstraf. De maximumstraf voor verkrachting is twaalf jaar, maar dan gaat het om de zwaarste omstandigheden. Mocht Ali B worden veroordeeld, dan zal het er voor wat betreft de zwaarte van de straf ook van afhangen hoeveel van de aanklachten wettelijk en overtuigend worden bewezen. De uitspraak is vooralsnog voorzien voor 27 juni.

https://www.ad.nl/show/al(...)verwachten~a408d025/

'Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.' :? Nou voorhuid dan. Omdat jij het bent. :{

Update 12-6, eerste zittingsdag

quote:
Ali B is iemand "die meteen zijn tong in je bek steekt en denkt dat je dat leuk vindt", zo luidde de verklaring van zangeres Ellen ten Damme die vandaag in de rechtbank werd voorgelezen. De artiest wordt er door meerdere vrouwen van beschuldigd dat hij hen ongevraagd zoende en betastte en niet luisterde als ze vroegen om daarmee te stoppen.

B erkende "een flirt" te zijn, maar zei dat hij "nooit iets zou doen tegen iemands zin". Volgens de rapper ontstond rondom de BOOS-uitzending over seksuele misstanden bij The Voice "een onzichtbare schandpaal" in de samenleving, waarbij iedereen "iets wilde doen".

Daarmee verklaart hij de melding van Ten Damme. "Ik wil niet Ali Herhali zijn, maar tot die BOOS-uitzending heb ik nog nooit zoiets gehoord en ik heb met duizenden vrouwen gewerkt."
Twee aangiftes, één melding

Ali Bouali stond vandaag terecht voor twee aanrandingen en twee verkrachtingen. Van zangeres Ellen ten Damme ligt er een melding van een verkrachting in 2014 in Marokko. Jill van Leeuwen (artiestennaam Jill Helena), oud-kandidaat van The Voice of Holland, heeft aangifte gedaan van een aanranding in 2018 in Amsterdam. Daarnaast draait de zaak, die morgen verder gaat, om een aangifte van aanranding en verkrachting in Heiloo in 2018.

Over Jill van Leeuwen zei Ali B dat hij met haar "een stiekeme affaire" en "een liefdevolle band" had sinds haar deelname aan The Voice in 2013. De zangeres verklaarde echter dat de rapper haar in 2018 in het Amsterdamse Bos aanrandde in een auto. Ze zou meerdere keren hebben gezegd: "Ali, dit gaan we niet doen", maar uiteindelijk aan zijn druk hebben toegegeven.

'Jij duldt geen nee'

Van Leeuwen kwam aan het einde van de dag zelf aan het woord in de rechtbank. "Jij duldt geen nee", sprak ze. Hierbij refereerde ze ook aan de verzoeken van B om een mediationgesprek. "Je hebt me daar meerdere keren om gevraagd. Ik heb het overwogen, maar ik twijfelde aan de oprechtheid van je intenties. Ook de 'nee' die ik tegen de mediation heb gezegd, accepteerde je niet. Je wilde er een 'ja' van maken."

"Jill, ik weet echt niet hoe dit kan", reageerde de rapper. "Ik ben nooit agressief tegen jou geweest." Hij vroeg haar opnieuw om mee te doen aan mediation. "Open die deur voor het gesprek, geef het een kans."
'Surrealistisch'

Ten Damme was vandaag zelf niet aanwezig in de rechtbank. Haar verklaringen werden voorgelezen door de rechter. Ze zei dat ze op haar hotelkamer in Marokko was overvallen door de rapper, rondom de opnames voor Ali B en de Muziekkaravaan. "Binnen twee tellen was zijn broek uit, hij had een stijve lul en probeerde binnen te dringen." De zangeres kon B naar eigen zeggen van zich afduwen.

"Dit is niet alleen niet gebeurd, dit is onwerkelijk", zei B over het verhaal van Ten Damme. "Ik vind het surrealistisch."

Van een derde vrouw werd een verklaring voorgelezen naar aanleiding van haar aangifte over een aanranding en verkrachting op een schrijverskamp in Heiloo in 2018. Volgens de rapper, die dit ontkent, is de vrouw "mentaal kwetsbaar". Ook haar heeft hij gevraagd een mediationtraject aan te gaan. "Niet om vervolging te voorkomen, maar omdat het ook niet goed is voor haar wat er is gebeurd."
Lachen om tranen

Ali B werd tijdens de zitting regelmatig emotioneel. Hij zei dat hij het zwaar vond om tweeënhalf jaar niets te zeggen over de zaak, terwijl er van alles over hem werd gezegd en geschreven. Hij zegt in de media onterecht te zijn neergezet als "een seksueel roofdier". Dat vrat aan hem. "Ik kreeg angstaanvallen, had slapeloze nachten. Voor het eerst voelde de dood warmer dan leven."

'Nooit is tegen mij gezegd dat ik een vrouw iets heb aangedaan'

Wel zei hij strijdlustig te blijven, voor zijn kinderen. "Soms heb je tranen van het lachen, en soms moet je lachen om je tranen, zo ga ik erdoorheen."

Morgen is de tweede en laatste dag van zaak tegen Ali B. Dan komt het Openbaar Ministerie met een strafeis en houdt de advocaat van B zijn pleidooi. De artiest heeft daarna het laatste woord.

pi_213904800
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar het is wel een van de aanklachten.
Goed punt, ik snapte niet precies hoe dat zat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213904804
Zijn vrouw blijft wel gewoon bij hem?
pi_213904808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:00 schreef Claudia_x het volgende: [..] Waarom vind je haar verklaring het sterkst?
De woorden uit haar verklaring dat ze dacht: ik laat het maar gebeuren. Dan ben ik er zo snel mogelijk vanaf. En toch besloot weer van zich af te vechten.

Weet even exacte woorden niet meer. We hebben het daar gisteren al over gehad

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2024 15:08:10 ]
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:08:06 #5
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213904812
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:07 schreef Document1 het volgende:
Scheiden is haram
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213904828
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:04 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat past niet helemaal binnen een vrij, seculier en ontwikkeld land en is ook verre van realistisch natuurlijk.
Ja als men niet bereid bent is de complete oplossing te omarmen, dan moet men ook niet klagen als er nog problemen zijn. En alcohol/drugs toestaan noemen in combinatie met ontwikkeld is wel ironisch trouwens.. En onrealistisch is het ook niet; genoeg landen hebben dit in de geschiedenis wel gedaan. Het is een kwestie van niet willen.

Niet klagen over dorst als je het glas water wat naast je staat niet drinkt.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:09:39 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213904830
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:07 schreef Document1 het volgende:
Gescheiden van tafel en bed.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213904832
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Scheiden is haram
Niet waar.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:09:54 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213904834
quote:

[..]
Scheiden is haram
Zijn vrouw is Nederlands
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:11:35 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213904851
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat dat kon, iemand vervolgen op basis van alleen een melding.
quote:
Kan het OM zonder aangifte onderzoek doen?
De meeste misdrijven zijn ambtshalve vervolgbaar. Dat wil zeggen dat de verdachte ook zonder dat er aangifte is gedaan vervolgd kan worden.

Bij een klein aantal delicten kan het wel nodig zijn dat er aangifte gedaan wordt. Dat zijn zogenaamde klachtdelicten. Eenvoudige belediging, smaad en laster zijn voorbeelden van klachtdelicten.
https://www.om.nl/documen(...)mde%20klachtdelicten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_213904871
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:07 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
De woorden uit haar verklaring dat ze dacht: ik laat het maar gebeuren. Dan ben ik er zo snel mogelijk vanaf. En toch besloot weer van zich af te vechten.

Weet even exacte woorden niet meer. We hebben het daar gisteren al over gehad
"Ze heeft ook nog even getwijfeld of ze het zou laten gaan, want dan is het snel voorbij. Maar ze dacht al vrij snel: dit wil ik echt niet".

pi_213904873
twitter

Maar die uitzending is er wel, wat is z'n punt?
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:13:13 #13
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213904875
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:09 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Ja als men niet bereid bent is de complete oplossing te omarmen, dan moet men ook niet klagen als er nog problemen zijn. En alcohol/drugs toestaan noemen in combinatie met ontwikkeld is wel ironisch trouwens.. En onrealistisch is het ook niet; genoeg landen hebben dit in de geschiedenis wel gedaan. Het is een kwestie van niet willen.

Niet klagen over dorst als je het glas water wat naast je staat niet drinkt.
In welk land wordt die oplossing wel omarmd en zijn er nul problemen?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:13:44 #14
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213904885
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat dat kon, iemand vervolgen op basis van alleen een melding.
sommige dingen hoeven niet eens gemeld te worden. Huiselijk geweld bijvoorbeeld. Maar datzelfde geldt natuurlijk voor verkrachting en moord. Als het OM denkt dat er voldoende bewijs is kan er vervolgd worden.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:13:59 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213904890
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:10 schreef Danny het volgende:

[..]
sommige dingen hoeven niet eens gemeld te worden. Huiselijk geweld bijvoorbeeld. Maar datzelfde geldt natuurlijk voor verkrachting en moord. Als het OM denkt dat er voldoende bewijs is kan er vervolgd worden.

Ah ok. Bij een moord logisch, want het slachtoffer kan natuurlijk zelf geen actie ondernemen.

Overigens vind ik iemand vervolgen op basis van wat het OM denkt dat voldoende bewijs is ook wel gevaarlijk voor het slachtoffer. Vaak doen slachtoffers geen aangifte uit angst voor (vergelding vanuit) de dader. Als het OM dan toch zelf besluit de dader te vervolgen, beschermen ze het slachtoffer dan ook indien nodig? :{
pi_213904898
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]

Meerdere vermeende slachtoffers hebben nota bene verklaard dat de ontkenning door Ali B. heeft gemaakt dat ze zich hebben gemeld. Hij lijkt zich steeds verder in de nesten te werken met z'n eigen verklaringen, toen en nu.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:14:56 #17
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213904906
quote:

[..]
Scheiden is haram
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juni 2024 @ 15:15:12 #18
842 Zorro
Z
pi_213904916
quote:
[ x ]

Zonder zijn gedrag ook niet.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_213904917
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ah ok. Bij een moord logisch, want het slachtoffer kan natuurlijk zelf geen actie ondernemen.

Overigens vind ik iemand vervolgen op basis van wat het OM denkt dat voldoende bewijs is ook wel gevaarlijk voor het slachtoffer. Vaak doen slachtoffers geen aangifte uit angst voor (vergelding vanuit) de dader. Als het OM dan toch zelf besluit de dader te vervolgen, beschermen ze het slachtoffer dan ook indien nodig? :{
Ze hebben natuurlijk ook een afweging te maken t.a.v. het grotere belang.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:17:03 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213904957
quote:
[ x ]

Misschien probeerde hij te zeggen dat de slachtoffers de seks met Ali nog allemaal prima vonden voordat ze door de programmamakers benaderd werden, want er was geen aangifte gedaan.
pi_213904979
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef Danny het volgende:

[..]
In welk land wordt die oplossing wel omarmd en zijn er nul problemen?
0 problemen nergens; dit leven is dan ook de plek van beproeving waar er altijd iets is. En vandaag de dag wordt er zover ik weet nergens de volledige wetgeving van God toegepast, dus in deze tijd hebben we geen goede voorbeelden helaas. Maar in de geschiedenis wel; zeker als je je verdiept in de begintijd van de islam.
pi_213904981
Een forse beschuldiging van Swier:

twitter

twitter
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:19:04 #23
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213904990
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

geen flauw idee :) Maar iedereen kan aangifte doen van een strafbaar feit. Daar hoef je niet het slachtoffer voor te zijn. En aangifte is dus niet eens nodig:

0db00226430f667db98ebc2ab3743b61226ec00d.jpg?1718371065
bron: https://www.om.nl/onderwerpen/verdachte/faq
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:19:22 #24
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_213904996
quote:
Als voorbeeld geeft hij dat ze verklaard heeft nooit meer iets met hem te maken willen hebben, maar in de uitzending zegt ze dat ze haar volgende CD met hem wil opnemen. #alib
quote:
Ook heeft ze vaak na mei 2018 berichtjes gestuurd naar Ali met hartjes en throwbacks. Ali stuurde haar een foto, zij reageert met knap en twee hartjes ogen. Dat doe je toch niet een half jaar nadat je aangerand bent. #alib
Toch wel apart.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_213905001
Will was overigens wel degelijk misbruikt.

twitter
pi_213905012
Dit ben ik ook niet eerder tegengekomen, dat Ellen zou hebben gevraagd om het veilig te doen:

twitter
pi_213905015
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
"Ze heeft ook nog even getwijfeld of ze het zou laten gaan, want dan is het snel voorbij. Maar ze dacht al vrij snel: dit wil ik echt niet".

Kan daar zo erg verdrietig van worden ;(
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:20:34 #28
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213905020
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:18 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
[ x ]
Als dat inderdaad zo is, dan vind ik dat nogal wat. Mensen onder druk zetten om een bepaalde verklaring af te leggen of melding te doen is een no-go. Neem aan dat hij bewijs heeft voor deze uitspraken.
pi_213905037
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
Dit ben ik ook niet eerder tegengekomen, dat Ellen zou hebben gevraagd om het veilig te doen:

[ x ]
Ik ook niet.
Ahwell de rechtbank zal alles wel naast elkaar leggen de komende weken en daar hun conclusies uittrekken.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:21:51 #30
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213905044
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:18 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
0 problemen nergens; dit leven is dan ook de plek van beproeving waar er altijd iets is. En vandaag de dag wordt er zover ik weet nergens de volledige wetgeving van God toegepast, dus in deze tijd hebben we geen goede voorbeelden helaas. Maar in de geschiedenis wel; zeker als je je verdiept in de begintijd van de islam.
Dan waren straffen dus ook niet nodig? Niemand is toen gestraft (want indien straf WEL nodig was was het dus niet opgelost).
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:22:26 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905049
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:20 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
Kan nog steeds, dat ze dat wel heeft gezegd toen ze nog overwoog om het dan maar te laten gebeuren want dan was het maar voorbij. En dat ze toen alsnog weigerde.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:22:53 #32
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213905055
twitter
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213905062
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Als dat inderdaad zo is, dan vind ik dat nogal wat. Mensen onderdruj zetten om eem bepaalde verklaring af te leggen of melding te doen is een no-go. Neem aan dat hij bewijs heeft voor deze uitspraken.
Ik heb er in de afgelopen dagen zelf niks over gehoord. Soms komen er tijdens requisitoir en pleidooi zaken aan bod die eerder in ieder geval niet door Belleman zijn gemeld. Ik weet dan niet of ze misschien toch ter sprake zijn gebracht, of ze in een van de bewijsstukken voorkomen of dat het nieuwe informatie is. Ik weet eigenlijk niet of dat wel mag, nieuwe informatie inbrengen.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:23:53 #34
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213905069
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:22 schreef SEMTEX het volgende:
[ x ]
Wat heb ik gemist over Anouk dan? toch niet dat hele n-woord gedoe waar die andere gast notabene mee begon? Want eerder noemde die zichzelf in een liedje al een 'wigger' ( Anouk is een white nigger )
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juni 2024 @ 15:24:19 #35
842 Zorro
Z
pi_213905080
quote:
[ x ]
Ik vind Anouk toch een heel stuk minder erg
pi_213905082
quote:
[ x ]
Niet mee eens, maar klaarblijkelijk is Anouk ineens persona non grata.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:24:30 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213905084
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:23 schreef Danny het volgende:

[..]
Wat heb ik gemist over Anouk dan? toch niet dat hele n-woord gedoe waar die andere gast notabene mee begon?
Transfobie.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213905085
twitter
pi_213905094
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:23 schreef Danny het volgende:

[..]
Wat heb ik gemist over Anouk dan? toch niet dat hele n-woord gedoe waar die andere gast notabene mee begon?
Ze heeft de LHBTIQ-gemeenschap beledigd.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:25:04 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905096
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb er in de afgelopen dagen zelf niks over gehoord. Soms komen er tijdens requisitoir en pleidooi zaken aan bod die eerder in ieder geval niet door Belleman zijn gemeld. Ik weet dan niet of ze misschien toch ter sprake zijn gebracht, of ze in een van de bewijsstukken voorkomen of dat het nieuwe informatie is. Ik weet eigenlijk niet of dat wel mag, nieuwe informatie inbrengen.
Door wie had dit dan genoemd moeten worden?

Ik ga er zelf vanuit dat alle verklaringen integraal in het dossier zitten en dat de rechters die dus zelf kunnen lezen om hun oordeel te vormen.
pi_213905104
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:18 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
[ x ]
:o
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juni 2024 @ 15:25:40 #42
842 Zorro
Z
pi_213905107
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ze heeft de LHBT...-gemeenschap beledigd.
Nee hoor. Alleen de lui na de LHB letters

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 14-06-2024 15:30:53 ]
pi_213905117
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Door wie had dit dan genoemd moeten worden?

Ik ga er zelf vanuit dat alle verklaringen integraal in het dossier zitten en dat de rechters die dus zelf kunnen lezen om hun oordeel te vormen.
Zo zal dat dan wel zijn.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:26:30 #44
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213905120
quote:
4s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:24 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Transfobie.
wat is er precies gebeurd dan? Want 'transfobie' is weer zo'n umbrella-term die te pas en te onpas wordt gebruikt :)
pi_213905124
quote:
[ x ]
Volgens mij staan ze er alle vier niet goed op hoor :D
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juni 2024 @ 15:27:00 #46
842 Zorro
Z
pi_213905128
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:26 schreef Danny het volgende:

[..]
wat is er precies gebeurd dan? Want 'transfobie' is weer zo'n umbrella-term die te pas en te onpas wordt gebruikt :)
Ik heb ook niet het idee dat ze er bang voor is, dus waar die fobie vandaan komt...
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:27:01 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905129
Zullen we on topic blijven?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:27:25 #48
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213905137
quote:

[..]
https://www.linda.nl/nieu(...)eid-threads-kritiek/
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:27:27 #49
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213905138
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ze heeft de LHBTIQ-gemeenschap beledigd.
daar is meestal niet veel voor nodig dus dat maakt het niet echt duidelijker :D
pi_213905140
quote:

[..]
Niet kijken op een zwakke maag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juni 2024 @ 15:27:54 #51
842 Zorro
Z
pi_213905146
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:27 schreef Danny het volgende:

[..]
daar is meestal niet veel voor nodig dus dat maakt het niet echt duidelijker :D
Ik moest lachen :@
pi_213905147
@Rianne84 jij ook bedankt voor je twittertweetsdinges O+
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:29:57 #53
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213905169
quote:
Niets 'transfobisch' dus.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Niet kijken op een zwakke maag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kan wel tegen wat menstruatiebloed hoor. zie niets geks of controversieels verder. Het zal wel. (en ja, dat zeg ik en ik heb een bloedhekel aan Anouk :D)
pi_213905174
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zijn vrouw is Nederlands
Je kan Nederlands zijn en moslim.
pi_213905175
Swier had een mogelijk sterk argument met de invloed van het OM, maar nu verzwakt hij weer:

twitter
pi_213905194
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:29 schreef Danny het volgende:

[..]
[..]
kan wel tegen wat menstruatiebloed hoor. zie niets geks of controversieels verder. Het zal wel. (en ja, dat zeg ik en ik heb een bloedhekel aan Anouk :D)
Erger klaarblijkelijk dan je zwangere vrouw bedriegen. Overigens heeft ze later ook nog dit gepost:

SPOILER
pi_213905201
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:27 schreef Lienekien het volgende:
Zullen we on topic blijven?
De SC is in NWS-FB. Het is tenslotte vrijdag 8-)

@Straatcommando. @Frutsel @sp3c @StateOfMind @Aberkullie
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:32:28 #58
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213905208
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:30 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ze lijkt me geen moslima
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:32:46 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905212
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:29 schreef Danny het volgende:

[..]
Niets 'transfobisch' dus.
[..]
Ik ben ook geen liefhebber, maar zo ‘transfoob’ bleek ze al snel ook weer niet.

https://www.ad.nl/show/an(...)ge-control~acb1ae05/
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:32:49 #60
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213905215
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:30 schreef Claudia_x het volgende:
Swier had een mogelijk sterk argument met de invloed van het OM, maar nu verzwakt hij weer:

[ x ]
Die laatste zin is zeker waar, maar als dit zijn exacte woorden zijn had hij ze wel wat beter mogen uitkiezen. Hij had hetzelfde bericht kunnen overbrengen zonder zulke sneren naar de vermeende slachtoffers.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:32:56 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905217
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:30 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Maar dat is ze niet
pi_213905218
twitter
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:33:00 #63
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213905220
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:30 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
Hij heeft gelijk dat tijdsverloop herinneringen kan beïnvloeden. Sowieso zijn herinneringen een slecht 'bewijs'. Voldoende onderzoek dat aantoont dat herinneringen veranderen en dat je hersenen details kunnen invullen die er nooit waren.
Daarom zijn ooggetuigen ook vaak onbetrouwbaar.
pi_213905229
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Die laatste zin is zeker waar, maar als dit zijn exacte woorden zijn had hij ze wel wat beter mogen uitkiezen. Hij had hetzelfde bericht kunnen overbrengen zonder zulke sneren naar de vermeende slachtoffers.
Klopt, het ging me om dat stuk voor de laatste zin.
pi_213905238
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar dat is ze niet
Zucht.....je benoemde specifiek dat ze Nederlandse is. Dat alleen zegt niks. Genoeg Nederlandse moslims
pi_213905248
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:32 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Ik vind dat een heel logische uitspraak. Waarom zou je jezelf veel ellende aandoen als er een dikke kans is dat het allemaal voor niks is?
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:35:30 #67
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213905263
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Erger klaarblijkelijk dan je zwangere vrouw bedriegen. Overigens heeft ze later ook nog dit gepost:

SPOILER
Ja, je kunt prima andermans levenskeuzes/stijlen/meningen/ideeën/gevoelens respecteren zonder dat je er zelf exact hetzelfde over denkt. Alleen ben je als je niet voor de volle 100% in ALLES meegaat meteen transfoob.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:36:31 #68
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_213905272
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:34 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Zucht.....je benoemde specifiek dat ze Nederlandse is. Dat alleen zegt niks. Genoeg Nederlandse moslims
Noem er eens 3 dan?
pindazakje
pi_213905281
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind dat een heel logische uitspraak. Waarom zou je jezelf veel ellende aandoen als er een dikke kans is dat het allemaal voor niks is?
Daarom zei ik gisteren ook dat ik het zo moedig van haar vond dat ze de verklaring heeft afgelegd.
Als er iemand iets te verliezen heeft omdat zij ook een publiek figuur is, dan is zij het wel.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:37:11 #70
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213905283
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:36 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Noem er eens 3 dan?
want alle Nederlandse moslims zijn beroemd :? huh?
pi_213905287
Daar had die zedenrechercheur natuurlijk een punt. Maar hoever mag die eigenlijk gaan om te zorgen dat iemand een verklaring aflegt? Dat vraag ik me nu wel af.

twitter
pi_213905309
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De mens als rationeel wezen als uitgangspunt nemen is niet per se rationeel.

Er zijn daarnaast genoeg motieven te herleiden uit voorgaande zaken waaruit bleek dat het vermeende slachtoffer een leugenachtige dader bleek.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213905314
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:32 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Niks "curieus" aan maar dat weet hij zelf ook heel goed
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:40:04 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:37 schreef Claudia_x het volgende:
Daar had die zedenrechercheur natuurlijk een punt. Maar hoever mag die eigenlijk gaan om te zorgen dat iemand een verklaring aflegt? Dat vraag ik me nu wel af.

[ x ]
In de verklaring die op dag 1 van Ten Damme werd voorgelezen zei ze er geen spijt van te hebben dat ze naar de politie is gestapt met haar verhaal.

Dat zegt ook iets over die mate van druk die zou zijn gebruikt om haar over te halen.
pi_213905316
quote:
[ x ]

Beïnvloeding

quote:
De BOOS-uitzending wordt wederom besproken door Swier. Hij zegt dat er zonder deze uitzending nooit een strafzaak tegen Ali B was geweest. Ook Ten Damme zou door de uitzending beïnvloed zijn. Ze maakte vlak na de uitzending namelijk melding.
quote:
Volgens Swier heeft alleen haar ex-partner haar verklaring ondersteund. Er zijn acht getuigen die haar tegenspreken, stelt de advocaat.
pi_213905343
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:40 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ja doei. Die discussie is hier al tig keer gevoerd en tig keer ook weggemodereerd.
Heb ik geen weet van. Kijk net 5 seconden in dit topic. Snap dan trouwens niet waarom je geen doei zegt tegen degene die de discussie aanslingert.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213905345
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:39 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De mens als rationeel wezen als uitgangspunt nemen is niet per se rationeel.

Er zijn daarnaast genoeg motieven te herleiden uit voorgaande zaken waaruit bleek dat het vermeende slachtoffer een leugenachtig dader bleek.
Kom je weer met je vaagpraat. Heb je in de rest van het topic iets meegekregen over vrouwen die worden overgehaald om géén aangifte te doen omdat ze niet serieus worden genomen en zo'n zaak toch geen kans van slagen heeft? Dat is een groot probleem. En heb je ook meegekregen hoeveel bagger vermeende slachtoffers van seksueel misbruik over zich heen gestort krijgen, waardoor de drempel hoog is om aangifte te doen en te verklaren?
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:41:45 #78
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213905348
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:39 schreef Akathisia het volgende:

[..]

Er zijn daarnaast genoeg motieven te herleiden uit voorgaande zaken waaruit bleek dat het vermeende slachtoffer een leugenachtige dader bleek.
Dat komt helaas nog te vaak voor. Oók ten nadele van wèrkelijke slachtoffers.
pi_213905367
Het moet voor een slachtoffer echt verschrikkelijk zijn om zonder mogelijk weerwoord te moeten horen hoe een advocaat je integriteit probeert te ondermijnen en je als ongeloofwaardig neerzet.

alsof de openbare schande niet al destructief genoeg is
pi_213905373
quote:
88s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:32 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
De SC is in NWS-FB. Het is tenslotte vrijdag 8-)

@:straatcommando. @:Frutsel @:sp3c @:StateOfMind @:Aberkullie
Bier *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213905377
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kom je weer met je vaagpraat. Heb je in de rest van het topic iets meegekregen over vrouwen die worden overgehaald om géén aangifte te doen omdat ze niet serieus worden genomen en zo'n zaak toch geen kans van slagen heeft? Dat is een groot probleem. En heb je ook meegekregen hoeveel bagger vermeende slachtoffers van seksueel misbruik over zich heen gestort krijgen, waardoor de drempel hoog is om aangifte te doen en te verklaren?
Wat is er vaag aan? En wat hebben jouw vragen te maken met de constatering dat mensen niet altijd rationeel zijn en/of uit bijvoorbeeld wrok kunnen handelen. Het is niet voor niets een normale gang van zaken om óók de verwijtende partij onder de loep te nemen.
pi_213905378
Dit sterkt de verklaring van Ellen:

twitter
pi_213905396
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Bier *O*
FB!
pi_213905399
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bizar dat het zo gegaan is. Maar dus geen penetratie / verkrachting?!
pi_213905403
twitter
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:45:53 #86
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213905404
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:43 schreef opgebaarde het volgende:
Het moet voor een slachtoffer echt verschrikkelijk zijn om zonder mogelijk weerwoord te moeten horen hoe een advocaat je integriteit probeert te ondermijnen en je als ongeloofwaardig neerzet.

Het is als slachtoffer al verschrikkelijk om een zedenverhoor te doorstaan, en die mensen staan nog aan jouw kant omdat ze proberen alles boven tafel te halen voor de waarheidsvinding. Als er dan nog zo'n pleidooi midden in een mediacircus achteraan komt...
pi_213905416
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:45 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
FB!
Staat al koud daar :9
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213905423
Na vandaag denk ik dat slachtoffers wel honderd keer zullen nadenken om aangifte te doen.
pi_213905428
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:45 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Daar ging het even expliciet over. Schijnbaar heeft ze de ene keer verklaard dat er wel penetratie was, maar heel kort. De andere keer heeft ze gezegd dat het niet was gebeurd of dat ze het niet meer precies wist. Dat bleef tijdens de behandeling vaag.

SPOILER
pi_213905443
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:47 schreef Michie_ het volgende:
Na vandaag denk ik dat slachtoffers wel honderd keer zullen nadenken om aangifte te doen.
Als hij over een paar weken schuldig wordt verklaard, zal dat daarentegen meer slachtoffers over de streep trekken om het wel te doen.
pi_213905453
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:36 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Noem er eens 3 dan?
Donny Roelvink, Vonneke Bonneke, Joram van Klaveren :+.
pi_213905455
quote:

[..]
Ellen heeft daar zelf tegenstrijdige verklaringen over afgelegd.
pi_213905462
twitter

Dat appeltje heb ik gemist, waar gaat dat over?
pi_213905464
Nog een figurant. Wat voor fittie hadden die twee?

twitter

twitter
pi_213905492
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:50 schreef MMaRsu het volgende:

Deze woenstijnrat verdedigen :')
Deze man was jarenlang een zeer geliefd tv personage, heel mooi en zeer respectvol met oudere Nederlandse zangers, zeer lief met voice kinderen, en een altijd gezellige aanwezigheid aan talkshow tafels.

Ik heb hem echt altijd gemogen.
Hetzelfde voor Marco B.

Nu zijn het gecancelde ratten, die zich onmogelijk kunnen verdedigen tegen iets wat niet te bewijzen valt, en op basis van verhalen worden uitgekotst.

Ook jij kan morgen beschuldigd worden, ookal heb je niets misdaan, en je carrière is voorbij en ben je een rat.

We zijn aan het doorslaan in dit land.
pi_213905497
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:43 schreef opgebaarde het volgende:

Het moet ook verschrikkelijk zijn om onterecht van zo'n ernstig misdrijf beschuldigd te worden zonder dat je je fatsoenlijk kunt verdedigen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213905506
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:52 schreef Za het volgende:

[..]
Deze man was jarenlang een zeer geliefd tv personage, heel mooi en zeer respectvol met oudere Nederlandse zangers, zeer lief met voice kinderen, en een altijd gezellige aanwezigheid aan talkshow tafels.

Hetzelfde voor Marco B.

Nu zijn het gecancelde ratten, die zich onmogelijk kunnen verdedigen tegen iets wat niet te bewijzen valt, en op basis van verhalen worden uitgekotst.

Ook jij kan morgen beschuldigd worden, ookal heb je niets misdaan, en je carrière is voorbij en ben je een rat.

:') :') :')
pi_213905507
quote:

[..]
Bizar hoe jij zo geobsedeerd daardoor bent. Vanochtend begon je er ookal over.
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 juni 2024 @ 15:55:55 #99
367000 roos94
pi_213905522
quote:

[..]

Hetzelfde voor Marco B.

Daar is Za weer.

Josef Fritzl is ook zo'n fijne man en Hitler was goed voor dieren.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:56:01 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213905526
quote:

Wat een dikke vette onzin. Om terug te komen op die vier coaches waarbij Waylon ineens de minst erge lijkt: die is ook niet gecanceld omdat-ie is vreemdgegaan. Als je echter strafbare feiten pleegt, dan is het terecht dat mensen niet meer met je willen werken.

Juist het continue vergoeilijken van ongewenst gedrag van bekendheden is wat er te vaak gebeurt.
pi_213905541
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het moet ook verschrikkelijk zijn om onterecht van zo'n ernstig misdrijf beschuldigd te worden zonder dat je je fatsoenlijk kunt verdedigen.
De advocaat van de vermeende dader heeft het laatste woord en kan het slachtoffer met al zijn fatsoen gewoon door het slijk halen.

Verder mag de absolute meerderheid van de aanranders en verkrachters in zijn handjes knijpen dat het in de meeste gevallen toch niet eens tot een zitting komt laat staan veroordeling
pi_213905545
Belleman begint moe te worden of Swier zegt niet zoveel interessants. Weinig updates.
pi_213905551
Van dat eerdere incident wist ik ook nog niet:

twitter
pi_213905555
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
Belleman begint moe te worden of Swier zegt niet zoveel interessants. Weinig updates.
Ik zeg net in FB dat ik wel een dutje kan doen :o
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:00:45 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905579
twitter
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:58 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
Woensdag wel genoemd.
pi_213905607
twitter
pi_213905612
Ook geen sterk argument, want de verklaringen ondersteunen wel weer een ander terugkerend element (de 'overval'-methode):

twitter
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:03:57 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213905618
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:00 schreef Lienekien het volgende:
[ x ]
[..]
Woensdag wel genoemd.
Volgens wie was het geflirt? Want Ali ziet wel vaker dingen die er niet zijn.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:04:06 #109
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213905622
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Misdrijven. Meervoud.
Tevens mag hij zich nu fatsoenlijk verdedigen, toch?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:04:18 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905626
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:58 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
Ik wel. Is gewoon besproken in dit topic ook ;)
pi_213905627
quote:
[ x ]
[..]
Woensdag wel genoemd.
Nu je het zegt, dat heb ik inderdaad wel meegekregen!
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:04:40 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905630
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:03 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Volgens wie was het geflirt? Want Ali ziet wel vaker dingen die er niet zijn.
Ja, volgens Ali. Dit was toen de rechter in gesprek was met Ali.
pi_213905636
quote:
[ x ]
[..]
Woensdag wel genoemd.
Dat vond ze vervelend maar ze bleef wel met hem afspreken ?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:05:33 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905638
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:02 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
NADAT hij ze al had aangerand. Of i.i.g. bij Schuurman. Dat vind ik echt een achterlijk verweer.

[ Bericht 18% gewijzigd door Whiskers2009 op 14-06-2024 16:13:00 ]
pi_213905642
Oeps, een diss:

twitter
pi_213905650
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
Oeps, een diss:

[ x ]
Swier had IMDB even moeten checken
pi_213905654
quote:
Oeps, een diss:

[ x ]
Ellen ten Damme is een Nederlandse zangeres en actrice. Wikipedia

of je bent goed op de hoogte..
pi_213905656
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:06 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Swier had IMDB even moeten checken
Toevallig deed ik het net. :+
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:07:35 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905657
quote:
Oeps, een diss:

[ x ]
Een hele domme ook nog. Ze is wel degelijk ook actrice.
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 juni 2024 @ 16:07:38 #120
367000 roos94
pi_213905658
quote:
Oeps, een diss:

[ x ]
Ellen ten Damme (Warnsveld, 7 oktober 1967) is een Nederlandse zangeres en actrice.
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 juni 2024 @ 16:08:14 #121
367000 roos94
pi_213905661
Onderstaande lijst is onvolledig.

We zijn weer thuis (televisieserie, 1989-1994) - Bente Jaarsveld
De tranen van Maria Machita (1991, korte film)
De kleine blonde dood (1993)
Pleidooi (televisieserie, 1993)
Roken, waarom zou je? (schooltelevisieserie 1993, zingt liedje gestopt)
Jiskefet (televisieserie, 1996, De Heeren van 'de Bruyne Ster') - Reetenjongh
All Stars (1997)
Die Musterknaben (1997)
Windkracht 10 (televisieserie, 1998, gastrol in afl. 15)
Flodder (televisieserie, 1998, gastrol)
Combat (televisieserie, 1998, gastrol in afl. 10 "Verdacht") - Marjolijn Kleyweg
No Trains No Planes (1999)
An Amsterdam Tale (1999)
The Gas Station (2000, korte film)
Vergeef me (2001)
Cobra 11 (televisieserie, 2001)
Volle maan (2002)
Tatort (televisieserie, SFB, 2002, afl. "Filmriss") - Kareen Brandner
Interview (2003)
Seventeen (2003, korte film)
Castingx (2005)
Blackwater Fever (Cyrus Frisch, 2008)
De hoofdprijs (televisie, 2009)
De TV Kantine (comedyserie, 2010, gastrol in afl. "All you need is Kerst")
Flikken Maastricht (televisieserie, 2014, afl. Mineur) - Zangeres Valerie
The Passion (televisie, ed. 2016) - Maria
Smurfs: The lost village (2017) - stem Smurfstorm
Tatort (televisieserie, 2019, afl. "Die ewige Welle") - Frida de Kuyper
Negen Koffers (documentaire over het Jiddische muziekcabaret LiLaLo, 2021)
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:08:18 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905662
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
NADAT hij ze al had aangerand. Of i.i.g. bij Schhurman. Dat vind ik echt een achterlijk verweer.
Vandaar waarschijnlijk die opmerking van Swier in het begin, dat als je ze zoent en ze willen niet, het dan wel duidelijk wordt.

En hij vindt dat kennelijk geen grensoverschrijdend gedrag.

twitter
pi_213905665
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik snap dan ook oprecht niet waarom hij dit zegt. Het is zó zwak.
pi_213905669
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Vandaar waarschijnlijk die opmerking van Swier in het begin, dat als je ze zoent en ze willen niet, het dan wel duidelijk wordt.

[ x ]
Scherp.
pi_213905671
Het onder druk worden gezet om aangifte te doen/ verklaring af te leggen door recherche geloof ik trouwens wel.
Zelf ook meegemaakt. Wilde ex niet verder beschadigen op dat moment want hij zat nog in zijn proeftijd met voorwaardelijk.

Kon er niet echt omheen want politie had foto's gemaakt van me.

Ze zouden het toch wel naar het OM doorzetten zeiden ze oa.

Maargoed dat was dag na het gebeuren, geen jaren later.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:09:35 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905674
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ook geen sterk argument, want de verklaringen ondersteunen wel weer een ander terugkerend element (de 'overval'-methode):

[ x ]
De "overval-methode" is gewoon aanranding he? Je slachtoffer in een hoek/tegen de muur drukken en je tong in haar mond rammen.. :r :r :r

Aanranding! "Overval-methode" klinkt véél te lief voor iets strafbaars.
pi_213905679
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Het onder druk worden gezet om aangifte te doen/ verklaring af te leggen door recherche geloof ik trouwens wel.
Zelf ook meegemaakt. Wilde ex niet verder beschadigen op dat moment want hij zat nog in zijn proeftijd met voorwaardelijk.

Kon er niet echt omheen want politie had foto's gemaakt van me.

Ze zouden het toch wel naar het OM doorzetten zeiden ze oa.

Maargoed dat was dag na het gebeuren, geen jaren later.
Ik vraag me dan ook af hoe dubieus het is dat een rechercheur dit doet. In jouw geval zou ik het eigenlijk kwalijk vinden als die er niet z'n best voor zou doen. Of kijk jij daar anders op terug?
pi_213905684
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De "overval-methode" is gewoon aanranding he? Je slachtoffer in een hoek/tegen de muur drukken en je tong in haar mond rammen.. :r :r :r

Aanranding! "Overval-methode" klinkt véél te lief voor iets strafbaats.
Mee eens. Het verweer lijkt vooralsnog te zijn dat Ali B. wél een aanrander is, maar geen verkrachter.
pi_213905688
twitter
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 juni 2024 @ 16:11:31 #130
367000 roos94
pi_213905692
"Ook weet ze niet te noemen hoe zijn penis eruit zag. " :D
pi_213905696
Wat een matige verdediging zeg, mijn god.
pi_213905697
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:11 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Daar is ook een goede verklaring voor: het ging snel en ze zat in een fysieke worsteling met hem om hem van zich af te krijgen.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:12:12 #133
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_213905698
Ik vind dat echt raar 'omdat ze actrice is', dan zou de tegenpartij dus kunnen beweren dat ze goed nep kan vertellen over het voorval 'omdat ze actrice is'.

Buiten het feit dat ze geen goede actrice is :D

Verder hoor ik eigenlijk weinig nieuws en spectaculairs. Ik zou niet begrijpen waarom dit 3 jaar zou moeten worden.
pi_213905699
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Destijds bij circus stiletto geweest.
Wat een vakvrouw.
pi_213905702
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:11 schreef roos94 het volgende:
"Ook weet ze niet te noemen hoe zijn penis eruit zag. " :D
Want als je verkracht wordt ga ja zo'n ding natuurlijk uitgebreid bestuderen
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:12:41 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213905703
quote:
[ x ]
Die advocaten moeten ook maar een verdediging in elkaar knutselen soms, maar dit gebruik je toch niet als argument :`)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213905704
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:11 schreef Kuhn het volgende:
Wat een matige verdediging zeg, mijn god.
Wel aardig om aan het einde van de dag de pareltjes op een rij te zetten. Sjongejonge.
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 juni 2024 @ 16:13:11 #138
367000 roos94
pi_213905710
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:12 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Want als je verkracht wordt ga ja zo'n ding natuurlijk uitgebreid bestuderen
Misschien dat ze het zou herinneren als hij een enorme 39cm pener had maar dat gok ik van niet
pi_213905712
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:03 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
Dat is haar woord tegen het zijne, het feit dat ze zich na het incident vriendelijk gedroeg naar Ali (volgens een getuige/producent) lijkt het die gebeurtenis zoals zij het beschreef tegen te spreken. Bij Birgit en Iris was een nee een nee, bij Ellen hadden ze al langer iets stiekems met elkaar (volgens Ali) waarbij Ali ws dacht daarin verder te kunnen gaan, maar uiteindelijk ermee stopte omdat hij haar niet kon overhalen.

Nu geef ik het woord weer aan Claudia_x van het OM om hierop te reageren.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:13:28 #140
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213905713
Als ze nou had gezegd dat Ali een vleeslul had, had er dan een presentatie gevolgd?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:13:29 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905714
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En hij vindt dat kennelijk geen grensoverschrijdend gedrag.

[ x ]
Die man in niet goed hoor :N
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 16:13:50 #142
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213905718
Zou Ali nog boos worden als je zou vertellen dat het een verschrompeld wormpje van 6 cm was?
pi_213905724
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:13 schreef roos94 het volgende:

[..]
Misschien dat ze het zou herinneren als hij een enorme 39cm pener had maar dat gok ik van niet
Hij zit niet op FOK!, dus dat zal wel niet.
pi_213905726
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:13 schreef Caland het volgende:
Als ze nou had gezegd dat Ali een vleeslul had, had er dan een presentatie gevolgd?
Toe even :r
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:15:26 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905733
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mee eens. Het verweer lijkt vooralsnog te zijn dat Ali B. wél een aanrander is, maar geen verkrachter.
Lijkt me géén slimme zet :N
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:15:44 #146
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213905738
quote:

[..]

Heb het vermoeden dat die kans iets kleiner is dan bij Ali B. Tenzij je wilt beweren dat elke vrouw een tikkende tijdbom is.

Los van dat het een flutargument is, denk ik sowieso niet dat de gemiddelde NL man zich zou vergelijken met Ali B. Maar misschien heb ik dat mis.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:15:54 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905742
De advocaat trekt wel alles uit de kast.

Straks krijgt Ali toch zelf als laatste het woord?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:16:18 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905747
quote:
[ x ]
Wow.. |:(
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:16:28 #149
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905749
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:15 schreef Lienekien het volgende:

Ja
pi_213905752
edit: Oh Rianne had het al gepost
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:16:44 #151
298315 SacreCoeur
pi_213905755
quote:

Kan hij mooi alles weer verpesten.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:17:14 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213905758
ALs je ongewenst een penis opgedrongen krijgt, probeer je die juist te mental blocken toch? En naderhand zeker.
pi_213905759
Pleidooi is klaar
pi_213905761
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:07 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ellen ten Damme (Warnsveld, 7 oktober 1967) is een Nederlandse zangeres en actrice.
Ik vind dat er niet toe doen, na zo'n gebeurtenis zoals Ellen het beschrijft zou je direct stoppen met samenwerken, je tas inpakken en naar huis vliegen. Je gaat dan niet lachen naar hem en vriendelijk doen, zoals een producent verklaarde.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:18:05 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905772
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:17 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Ik vind dat er niet toe doen, na zo'n gebeurtenis zoals Ellen het beschrijft zou je direct stoppen met samenwerken, je tas inpakken en naar huis vliegen. Je gaat dan niet lachen naar hem en vriendelijk doen, zoals een producent verklaarde.
Niet invullen voor een ander.
pi_213905775
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:16 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Misschien wil hij toch nog een liedje laten horen.
pi_213905777
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vraag me dan ook af hoe dubieus het is dat een rechercheur dit doet. In jouw geval zou ik het eigenlijk kwalijk vinden als die er niet z'n best voor zou doen. Of kijk jij daar anders op terug?
Er werd toen heel erg op me ingepraat, gezegd dat ik het daar niet zou overleven, dat ze mij daar niet dood uit huis wilden halen.

Denk dat ik me op dat moment realiseerde dat ik inderdaad het niet zou overleven.

Dus ik ben dankbaar.

Heb na een week of 3 toen ik fysiek weer redelijk hersteld was alles in gang gezet om weg te komen.
pi_213905778
quote:

[..]
En dan alle partijen over je heen krijgen ivm gesloten contracten etc? Ik had doorgebeten en toneel gespeeld.
pi_213905782
quote:

Daar zal het wel niet beter van worden. :')
pi_213905784
quote:

[..]
Met een beetje geluk gaat hij rappen.
pi_213905786
twitter
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:20:23 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905803
O, de advocaat van twee (?) van de slachtoffers!
pi_213905808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:13 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Dat is haar woord tegen het zijne, het feit dat ze zich na het incident vriendelijk gedroeg naar Ali (volgens een getuige/producent) lijkt het die gebeurtenis zoals zij het beschreef tegen te spreken. Bij Birgit en Iris was een nee een nee, bij Ellen hadden ze al langer iets stiekems met elkaar (volgens Ali) waarbij Ali ws dacht daarin verder te kunnen gaan, maar uiteindelijk ermee stopte omdat hij haar niet kon overhalen.

Het is niet louter haar woord tegen het zijne. Het is het woord van veel 'haren' tegen het zijne. Dat is nu juist het punt. Maar je hebt gelijk dat deze twee voorbeelden wel laten zien dat Ali B. niet geheel ongevoelig is voor een 'nee'. We weten alleen niet wat maakt dat hij in deze gevallen wél luisterde (ervan uitgaande dat hij in andere situaties niet heeft geluisterd). Dat kan ook aan de omstandigheden hebben gelegen, bijvoorbeeld dat hij niet aan de ballonnen zat. Dit is zo'n punt waarvan ik had gewild dat de OvJ erop in was gegaan.

Dat vriendelijke gedrag wil trouwens ook niet zeggen dat er niks is gebeurd. Swier heeft zich niet verdiept in de psychologie van slachtoffers of negeert die bewust. Waarschijnlijk is het laatste het geval en dat is gewoon een tactiek, maar dat maakt het nog geen overtuigend argument. Integendeel. Het doet het alleen goed bij dat deel van het publiek dat ook weinig weet over de psychologie van zedenslachtoffers en bovendien weinig behoefte heeft zich daarover te informeren.

quote:
Nu geef ik het woord weer aan Claudia_x van het OM om hierop te reageren.
:+
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:21:23 #164
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213905813
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:14 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Toe even :r
Jij hebt liever een bloedlul?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:21:46 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905816
twitter

Go Ruth!
pi_213905817
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet invullen voor een ander.
Is gewoon niet consistent en is bewijs voor de verdediging, zoals het nu ook gebruikt wordt.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:22:39 #167
330914 Sherlock_Holmes
pi_213905823
quote:

[..]
Nog meer :D
pi_213905826
twitter
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:23:08 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213905828
quote:

[..]
Ja want mensen zijn robots en reageren allemaal hetzelfde.
pi_213905829
Voor als het nog niet duidelijk is: de verdediging is nu klaar. Daarom gaat het ineens over Ruth Jager.

twitter
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:23:48 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905836
twitter
pi_213905844
twitter
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:24:31 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905845
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:21 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Is gewoon niet consistent en is bewijs voor de verdediging, zoals het nu ook gebruikt wordt.
Jij doet alsof je weet hoe een echt slachtoffer zou hebben gereageerd. Dat weet jij niet. Dat vul jij in.
pi_213905849
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:18 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Er werd toen heel erg op me ingepraat, gezegd dat ik het daar niet zou overleven, dat ze mij daar niet dood uit huis wilden halen.

Denk dat ik me op dat moment realiseerde dat ik inderdaad het niet zou overleven.

Dus ik ben dankbaar.

Heb na een week of 3 toen ik fysiek weer redelijk hersteld was alles in gang gezet om weg te komen.
:*
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:25:12 #175
298315 SacreCoeur
pi_213905853
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:18 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Met een beetje geluk gaat hij rappen.
Ik hoop het :@
pi_213905862
Ik kom net thuis.

Is die beloofde bom nu al gedropt? :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213905868
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:26 schreef Pisces29 het volgende:
Ik kom net thuis.

Nope, die is er niet gekomen.
pi_213905870
quote:

Je wilt dat Putin een noek op Ali afvuurt?
pi_213905875
twitter

_O_
pi_213905876
Er bestaat echt een ongelofelijke sociale druk om een "goed" slachtoffer te zijn m.a.w. om het los te laten, om compleet barmhartig te zijn, om vergiffenis te geven, om niet al te moeilijk doen, om niet "iemands leven te verpesten" ondanks dat die persoon het zo weer zou doen of erger etc. Elke zaak die voor de rechter komt has already beaten the odds en dan moet je ook nog een zien te winnen onder druk van een verdediging die al je handelingen onder de loep neemt. Als je in de periode erna assertief bent dan laat het zien dat het allemaal een vooropgezet plan is om iemand kapot te maken, ben je vriendelijk dan was het allemaal eigenlijk niet zo erg. Ik leef echt mee met iedereen die hiermee geconfronteerd wordt.
pi_213905880
twitter
pi_213905882
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:18 schreef Puala het volgende:

[..]
En dan alle partijen over je heen krijgen ivm gesloten contracten etc? Ik had doorgebeten en toneel gespeeld.
Misschien kan je onder die contracten uit komen bij zulke misdragingen. Je zou dan op z'n minst iets laten blijken van dat je die persoon niet mag en niet in je buurt wilt hebben. De producent verklaarde het tegenovergestelde.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:28:11 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905883
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Je wilt dat Putin een noek op Ali afvuurt?
De bom zou van/uit de hoek van Ali komen, had Harlequin gezegd.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:28:30 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905884
twitter

Go Ruth!
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:29:12 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905890
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:27 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Ik ben iedere x spuit 11 _O-
pi_213905892
quote:
Ik kom net thuis.

Het was een nepbom van Ali Express

De enige echte.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juni 2024 @ 16:29:45 #187
842 Zorro
Z
pi_213905895
Harlequin was toch ook die harlekijn die bij VI zat na dat Akwasi-gedoe?
Nou daar ben je dan mooi klaar mee _O-
pi_213905897
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik ben iedere x spuit 11 _O-
Ach ja, sommige tweets kunnen niet vaak genoeg gedeeld worden ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juni 2024 @ 16:30:15 #189
842 Zorro
Z
pi_213905900
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het was een nepbom van Ali Express

[ afbeelding ]
Al zal hij wel zeggen dat het van Ali Per Ongeluk was.
pi_213905901
twitter

vrijdag 14 juni 2024 @ 16:30:49 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905905
twitter

Whut?! :o
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:31:02 #192
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213905909
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:30 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]

Walgelijk
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213905913
quote:
[ x ]

Lekker suggestief.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:31:20 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905914
quote:
[ x ]

Dit vind ik een bom uit onverwachte hoek.
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 16:31:29 #195
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213905917
quote:
[ x ]

Wat hebben Ali B. of Ellen ten Damme te maken met Taghi?
pi_213905918
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
O+
pi_213905919
Leipe mocromaffia
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:31:41 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905920
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit vind ik een bom uit onverwachte hoek.
Ik ook :Y
pi_213905927
quote:
[ x ]

Mijn hemel. :o :o :o
pi_213905928
Bom 1: de getuige die ineens opstond. Dit is inderdaad bom 2.
pi_213905930
Als de advocaat van een slachtoffer wat roept dan is het wel meteen waar?
pi_213905938
De verdediging laat echt helemaal niks over van de argumenten van het OM. Ik ben benieuwd naar de uitspraak van de rechter.

SPOILER
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:33:08 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905939
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:32 schreef Questular het volgende:
Over een telefoontje dat ze zélf heeft gekregen? Ja :Y
pi_213905941
quote:
Het is in ieder geval een héél forse beschuldiging. Ik hoop dat dit verder wordt onderzocht.
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 juni 2024 @ 16:34:05 #205
367000 roos94
pi_213905945
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Ridouan Taghi kwam binnen toen die 2 bezig waren en zei dat ze moesten oprotten uit zijn gebedsruimte anders zouden er mensen gaan "slapen".
pi_213905951
twitter
pi_213905959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:33 schreef Antideeltje.. het volgende:
De verdediging laat echt helemaal niks over van de argumenten van het OM. Ik ben benieuwd naar de uitspraak van de rechter.

SPOILER
Mee oneens. Heel zwakke verdediging. Niet dat mijn mening iets waard is, maar ik gok erop dat-ie schuldig wordt bevonden.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:34:51 #208
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213905961
quote:
Jij bent toch bekend met het strafrecht?

Stel ze verzint dit, dan zal de tuchtraad daar iets van vinden, toch?
pi_213905969
twitter
pi_213905972
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Jij bent toch bekend met het strafrecht?

Stel ze verzint dit, dan zal de tuchtraad daar iets van vinden, toch?
Hoe? Als het een 1 op 1 gesprek is geweest kun je alleen aantonen dat er een gesprek is geweest. De inhoud weet je toch niet?
pi_213905976
Ellen heeft geen aangifte gedaaan omdat zijzelf daar geen belang bij had.

Als ze wel aangifte had gedaan had ze andere slachtoffers kunnen voorkomen.
pi_213905978
twitter
pi_213905982
quote:
[ x ]

:o wtf
Mja
pi_213905984
quote:
[ x ]

Wat?! Wat is dit voor een bom :o
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:37:33 #215
330914 Sherlock_Holmes
pi_213905989
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:36 schreef Questular het volgende:

[..]
Hoe? Als het een 1 op 1 gesprek is geweest kun je alleen aantonen dat er een gesprek is geweest. De inhoud weet je toch niet?
_O-
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:37:48 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213905991
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:36 schreef quirina het volgende:

Zou je willen stoopen met victim blamen? Dank je wel!
pi_213905995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:31 schreef Momo het volgende:

[..]
blijkbaar meer dan we denken :o
Mja
pi_213905997
quote:
[ x ]

Dafuq!

Ik loop achter. bijlezen verder
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:38:20 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213906004
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:36 schreef Questular het volgende:

[..]
Daar wordt de aantijging alleen maar ernstiger van, dan.
pi_213906008
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:36 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Ik vind Ali ook veel kenmerken van een narcist hebben, maar dat betekend niet dat hij een narcist is.
pi_213906010
quote:

Dat is ook zoiets. Ze wilde hem niet in de bak zien, daarom deed ze geen aangifte, maar helpt door haar verklaring nu ook mee om hem alsnog in de bak te krijgen. Heel dubbel vind ik dat.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:38:42 #222
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213906013
quote:

Wauw :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213906014
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:37 schreef TAmaru het volgende:

[..]
blijkbaar meer dan we denken :o
Ik heb zo te doen met Ellen.
pi_213906017
quote:

Duidelijk, eigenlijk is Ellen de dader.
pi_213906018
quote:
[ x ] was dat die beloofde bom?

pi_213906029
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:38 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Dat is ook zoiets. Ze wilde hem niet in de bak zien, daarom deed ze geen aangifte, maar helpt door haar verklaring nu ook mee om hem alsnog in de bak te krijgen. Heel dubbel vind ik dat.
Precies is raar toch.
Terwijl ze erger had kunnen voorkomen.
Blijkbaar ging haar carrière voor,
pi_213906034
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:39 schreef quirina het volgende:

[..]
Precies is raar toch.
Heb je haar verklaring hierover gelezen?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:40:24 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213906035
quote:

[..]
Precies is raar toch.
Echt, wát een walgelijke opmerkingen :r
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:40:38 #229
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213906038
quote:

[..]
Precies is raar toch.
Mijn hemel ! :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:40:46 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213906039
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heb je haar verklaring hierover gelezen?
Geen eer aan te behalen joh :')
pi_213906042
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zou je willen stoopen met victim blamen? Dank je wel!
Daarvoor moet je eerst een victim zijn. Het is een vermeend slachtoffer. Ik zie in wat quirina stelt geen victim blaming.
pi_213906043
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb zo te doen met Ellen.
Nou ja dat is vreselijk. Niemand wil dit soort dingen horen, zeker niet van een advocaat van iemand die in verband wordt gebracht met talloze liquidaties. Blijkbaar zijn de lijntjes in de mocrowereld wel erg kort? Of heeft Ali B nog met dat soort jongens gedeald toen hij 16 was?
Mja
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:41:28 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213906053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:40 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Daarvoor moet je eerst een victim zijn. Het is een vermeend slachtoffer. Ik zie in wat quirina stelt geen victim blaming.
En ik zie dat wel. De groeten.
pi_213906057
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
_O-
Of je reageert normaal, probeer eens misschien lukt het een keertje.
pi_213906058
quote:

[..]
Precies is raar toch.
_O- :D
pi_213906061
twitter

twitter
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:43:10 #237
330914 Sherlock_Holmes
pi_213906072
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:41 schreef Questular het volgende:

[..]
Of je reageert normaal, probeer eens misschien lukt het een keertje.
Soms denk ik echt dat mensen eerst een standaard cursus recht moeten volgen voor ze (hier) reageren. Maar wie ben ik.
pi_213906079
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:40 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Precies ik geef geen schuld, ik ontken niet het feit dat ellen wat overkomen is.
Ellen zelf zei dat ze geen belang bij had dat Ali de bak in zou draaien.
Dan mag ik hieruit concluderen dat ze haar carrière of wat voor reden dan ook belangrijker vond.
pi_213906082
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Soms denk ik echt dat mensen eerst een standaard cursus recht moeten volgen voor ze reageren. Maar wie ben ik.
Iemand die niks inhoudelijks te melden heeft. Maar vertel eens wijs orakel der Rechtsgeleerdheid misschien kan ik iets van je leren.
pi_213906090
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Geen eer aan te behalen joh :')
En ik ben juist net zo open over mezelf -O- Sommige mensen zijn gewoon kansloos.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:45:14 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213906100
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:44 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
En ik ben juist net zo open over mezelf -O- Sommige mensen zijn gewoon kansloos.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:45:24 #242
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213906102
quote:

[..]
Precies is raar toch.
Misschien moet je haar verklaring even lezen voordat je begint te victim blamen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213906115
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:40 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nou ja dat is vreselijk. Niemand wil dit soort dingen horen, zeker niet van een advocaat van iemand die in verband wordt gebracht met talloze liquidaties. Blijkbaar zijn de lijntjes in de mocrowereld wel erg kort? Of heeft Ali B nog met dat soort jongens gedeald toen hij 16 was?
In de gauwigheid kom ik dit tegen (geen directe relatie hier, wel indirect):

De criminele vrienden van Ali B.
'Bredase rapper Ismo en zoon van Taghi gelinkt aan crimineel platenlabel'
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:46:51 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213906117
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:43 schreef quirina het volgende:

[..]
Precies ik geef geen schuld, ik ontken niet het feit dat ellen wat overkomen is.
Dan mag ik hieruit concluderen dat ze haar carrière of wat voor reden dan ook belangrijker vond.
Waarmee je erkent dat haar carrière gevaar zou hebben gelopen als ze er toen mee naar de politie was gestapt. Daarmee geef je in ieder geval aan dat je snapt dat aangifte doen nogal wat gevolgen kan hebben voor een aangever.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:46:58 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213906119
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:44 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Het is vreselijk wat je is overkomen. Ben erg blij dat het nu weer goed met je gaat :*

En ja, het blijft "bijzonder" hoe mensen maar niet schijnen te kunnen snappen hoe het psychologisch werkt om aangifte te doen voor slachtoffers bij daders die een bekende van hen zijn -O-
pi_213906123
Leer eens lezen voordat je van victim blaming beschuldigd
pi_213906125
Dat "victim blamen" wordt nu te pas en onpas gebruikt.
pi_213906138
twitter

twitter
pi_213906139
Je mag opeens niet kritisch kijken naar de verklaringen van de vermeende slachtoffers.
pi_213906141
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:47 schreef Antideeltje.. het volgende:
Dat "victim blamen" wordt nu te pas en onpas gebruikt.
Omdat het blamen echt te pas en te onpas oppopt. Walgelijk.
Alius aliud dicit
pi_213906143
Die opmerking over de advocaat van Ridouan Taghi en de bedreiging voegt voor de zaak niks toe en is alleen maar schadelijk voor het wankele imago van Ali B. Nu heb ik iets tegen Ali dus ik val er niet zo over maar dit kan echt niet wat mevrouw Jager deed
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:49:23 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213906147
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
[ x ]
[ x ]
Over 3 kwartier IS het half 6..
pi_213906149
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:49 schreef opgebaarde het volgende:
Die opmerking over de advocaat van Ridouan Taghi en de bedreiging voegt voor de zaak niks toe en is alleen maar schadelijk voor het wankele imago van Ali B. Nu heb ik iets tegen Ali dus ik val er niet zo over maar dit kan echt niet wat mevrouw Jager deed
Fraaie omdraaiing, hoor.
pi_213906150
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In de gauwigheid kom ik dit tegen (geen directe relatie hier, wel indirect):

De criminele vrienden van Ali B.
'Bredase rapper Ismo en zoon van Taghi gelinkt aan crimineel platenlabel'
quote:
Hij jat zelfs de schoenen van biddende mannen uit de moskee en verpatst die!
_O-

Hoe dan ook, vraag me toch af hoe dit gaat aflopen, kan me niet voorstellen dat dit verder onbesproken blijft
Mja
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:49:54 #255
438527 MissButterflyy
pi_213906158
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:47 schreef quirina het volgende:
Daar hoort ook ‘waarom heb je geen aangifte gedaan’ bij.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:50:49 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213906169
quote:
Als Ali B via die advocaat Ellen heeft bedreigd, dan lijkt me dat wel relevant.
pi_213906171
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Over 3 kwartier IS het half 6..
Lees bij Chris klomp dat ze half 8 het gebouw uit moeten
pi_213906177
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Lijkt mij ook.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:51:32 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213906184
quote:
Waarom zou dit niet relevant zijn voor deze zaak?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:51:38 #260
438527 MissButterflyy
pi_213906190
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:47 schreef quirina het volgende:
En daarmee leg je de verantwoordelijkheid van wat met de vrouwen erna is gebeurd in haar handen.
Dat is ook victim blamen.

Alleen Ali is verantwoordlijk.
pi_213906191
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Fraaie omdraaiing, hoor.
Ik ben me van geen schuld bewust
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:51:51 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213906198
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:51 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Thanks! ^O^
pi_213906218
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Duidelijk, eigenlijk is Ellen de dader.
Ik begrijp dit soort opmerkingen niet.... het is toch waar... heeft niets met victim blaming te maken, maar gewoon met een gevolg van bepaalde acties.
pi_213906227
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:51 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Ik vroeg me al af hoe ik dit moest interpreteren.
pi_213906237
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou ja hij nader inzien is het mogelijk dat politie en justitie hier allang van op de hoogte waren.
pi_213906244
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:28 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Misschien kan je onder die contracten uit komen bij zulke misdragingen. Je zou dan op z'n minst iets laten blijken van dat je die persoon niet mag en niet in je buurt wilt hebben. De producent verklaarde het tegenovergestelde.
En dan lees je ook nog dit soort dingen:

quote:
De advocaat haalt nogmaals aan dat Ten Damme Ali B na het voorval nog heeft uitgenodigd voor een première van haar eigen voorstelling.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:54:55 #267
330914 Sherlock_Holmes
pi_213906253
quote:
Nee, bedreiging van getuige heeft geen invloed op de zaak.

pi_213906264
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:43 schreef quirina het volgende:
Het is ook wel iets raars om te zeggen als je verkracht zegt te zijn.... geen belang om de dader de bak in te laten draaien. Wat was haar belang dan wel?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:57:03 #269
438527 MissButterflyy
pi_213906277
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:52 schreef okzbow het volgende:

[..]
Ik begrijp dit soort opmerkingen niet.... het is toch waar... heeft niets met victim blaming te maken, maar gewoon met een gevolg van bepaalde acties.
Zeg je dat ook over Ali?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 16:57:48 #270
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213906288
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:55 schreef okzbow het volgende:

[..]
Het is ook wel iets raars om te zeggen als je verkracht zegt te zijn.... geen belang om de dader de bak in te laten draaien. Wat was haar belang dan wel?
In tweede instantie, na BOOS!, om de andere slachtoffers te steunen.

Dat is toch al een paar keer voorbijgekomen.
pi_213906293
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is vreselijk wat je is overkomen. Ben erg blij dat het nu weer goed met je gaat :*

En ja, het blijft "bijzonder" hoe mensen maar niet schijnen te kunnen snappen hoe het psychologisch werkt om aangifte te doen voor slachtoffers bij daders die een bekende van hen zijn -O-
Tnx :*

Wat ik niet begrijp dat ze zegt dat Ellen blijkbaar haar carrière belangrijker vond dan aangifte te doen.

Ik wilde destijds ook echt geen aangifte doen maar kon er eigenlijk dus niet omheen.
Ik was bang dat hij dan zijn werk kwijt zou raken en zijn kinderen.

Dat laatste is inderdaad ook gebeurd :@

Had last van misplaatste loyaliteit ofzo. Weet ik veel.

Al 7 jaar en 2 maanden vrij *O*
pi_213906303
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zeg je dat ook over Ali?
Ik zeg niets over Ali... hij heeft bepaalde keuzes gemaakt en nogal rare dingen gedaan. Het is aan de rechter om te bepalen of dat inderdaad bewezen strafbaar is. Maar dat hij een nogal losse seksuele moraal heeft en het niet zo nauw neemt met de normen en waarden die normale mensen wel hebben is inmiddels wel duidelijk.
pi_213906318
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:57 schreef Lienekien het volgende:
In tweede instantie, na BOOS!, om de andere slachtoffers te steunen.

Dat is toch al een paar keer voorbijgekomen.
Nee ik heb het nu over het feit dat ze juist geen aangifte heeft gedaan na het voorval. Een sterke zelfstandige vrouw als Ellen heeft er geen belang bij om haar verkrachter aan te geven. Dat is apart.
pi_213906325
Ali B pakt het naar mijn idee wel verkeerd aan.

Of je geeft toe dat je fout zat en accepteert de gevolgen.
Of je ontkent glashard en geeft er geen neuk om verder.

Maar nu zit hij er tussenin en dat is zwakte.
En het blijkt maar weer dat als men zwakte ruikt je hard van achter genomen wordt.
pi_213906332
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nee, bedreiging van getuige heeft geen invloed op de zaak.

[ afbeelding ]
Jup. Het is Taghi maar. Die zit al vast. Wat kan hij nog doen?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:01:18 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213906333
Saskia Belleman heeft advocaat Sebas Diekstra niet besproken. Die heeft nog kort het woord gevoerd voor Jill. Ruth Jager is de advocaat names Naomi.
pi_213906345
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:54 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Bizar hoe jij zo geobsedeerd daardoor bent. Vanochtend begon je er ookal over.
Ik ?????? Jullie zitten al aan deel 9 :')
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:02:26 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213906348
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:00 schreef okzbow het volgende:

[..]
Nee ik heb het nu over het feit dat ze juist geen aangifte heeft gedaan na het voorval. Een sterke zelfstandige vrouw als Ellen heeft er geen belang bij om haar verkrachter aan te geven. Dat is apart.
Waarom is dat apart?
pi_213906353
Zou op verkrachting geen verjaring moeten zitten? Na 10 jaar is het immers allemaal maar lastig te bewijzen.
pi_213906354
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Misdrijven. Meervoud.
Eén misdrijf is genoeg voor de stelling.
quote:
Tevens mag hij zich nu fatsoenlijk verdedigen, toch?
Blijkbaar niet, de advocaat wordt verweten dat hij de betrouwbaarheid van de verklaring van een naar aanleiding van een TV-hype naar voren gekomen aangever met een geschiedenis van mentale problemen en drugsgebruik in twijfel trekt. En als hij er al in slaagt om vrijgesproken te worden in een zaak van haar woord tegen het zijne, op zich eigenlijjk al te weinig voor een veroordeling, dan nog zal het altijd aan hem blijjven kleven en krijgt hij zijn privé in deze ook nooit meer terug.

Dat is gewoon het moeilijke van strafzaken in het algemeen en dit soort zaken in het bijzonder. Dan kun je niet zomaar vanuit het opzij zetten van de onschuldsveronderstelling zodat je een slachtoffer hebt aankomen met 'zielig', 'bang' 'moelijk' want er is nog een serieus belang in een ernstige zaak in het geding.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213906358
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom is dat apart?
Nou waarom zou dat nou apart zijn hè....
pi_213906362
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:03 schreef okzbow het volgende:

[..]
Dat vraag ik me ook af. Ik vind haar verklaring hierover heel plausibel.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:04:29 #283
330914 Sherlock_Holmes
pi_213906366
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jup. Het is Taghi maar. Die zit al vast. Wat kan hij nog doen?
Niks. Dat is hoe het werkt. Als crimineel in de gevangenis is je macht volledig weg.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:04:36 #284
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213906369
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:58 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Tnx :*

Wat ik niet begrijp dat ze zegt dat Ellen blijkbaar haar carrière belangrijker vond dan aangifte te doen.

Ik wilde destijds ook echt geen aangifte doen maar kon er eigenlijk dus niet omheen.
Ik was bang dat hij dan zijn werk kwijt zou raken en zijn kinderen.

Dat laatste is inderdaad ook gebeurd :@

Had last van misplaatste loyaliteit ofzo. Weet ik veel.

Al 7 jaar en 2 maanden vrij *O*
Het is voor mensen die het (gelukkig) nooit hebben ondergaan moeilijk voor te stellen dat er een heleboel overwegingen zijn bij het wel of geen aangifte willen doen. Voor mij was de extreem lage kans op veroordeling de reden om het niet door te zetten. Het scheelde ook dat ik andere mogelijkheden voor mijn veiligheid in stelling kon brengen waarbij ik wel een kans van slagen had.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:05:21 #285
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213906384
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:03 schreef okzbow het volgende:

[..]
Zeg het maar.
pi_213906390
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat vraag ik me ook af. Ik vind haar verklaring hierover heel plausibel.
ik weet niet wat haar verklaring is geweest om het niet te doen....
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:06:07 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213906398
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is voor mensen die het (gelukkig) nooit hebben ondergaan moeilijk voor te stellen dat er een heleboel overwegingen zijn bij het wel of geen aangifte willen doen. Voor mij was de extreem lage kans op veroordeling de reden om het niet door te zetten. Het scheelde ook dat ik andere mogelijkheden voor mijn veiligheid in stelling kon brengen waarbij ik wel een kans van slagen had.
Ach, heb jij ook al ellende meegemaakt? -O-

vrijdag 14 juni 2024 @ 17:06:32 #288
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213906404
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:05 schreef okzbow het volgende:

[..]
Apart.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:07:14 #289
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213906412
quote:

[..]
Maar tóch kun je er over oordelen?
Dat is pas apart..
pi_213906414
quote:

[..]
Is het niet een idee dat je dat eerst leest voordat je een hard oordeel velt?
pi_213906419
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zeg het maar.
In het geval van Ellen, een stoere vrouw die geen blad voor haar mond neemt.... wordt verkracht... zegt niets. Ik begrijp het niet... ze had geen enkele binding verder met Ali, een prima carriere... ik zie het niet waarom ze het niet heeft gedaan.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:08:27 #292
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_213906420
Ik begreep dat Ali 2 keer kort Ellen gepenetreerd heeft, die hem toen pas van zich af heeft kunnen duwen.
Veel slachtoffers van zedenzaken zitten vol twijfel, doordat ze zichzelf de schuld geven, het willen bagatelliseren, et cetera. Van alle zedenzaken die de politie doorstuurt naar het OM komt maar 45% voor de rechter. Er zijn nog veel meer aangiftes die niet eens doorgestuurd worden naar het OM.
Dan is het vaak ook nog zijn woord tegen het hare, en is het ook maar de vraag in hoeverre er een straf wordt opgelegd.
Ik snap wel dat Ellen dat allemaal niet zag zitten, ook omdat ze min of meer heeft kunnen voorkomen dat ze verkracht werd en je je af kunt vragen of je je niet veel te veel op de hals haalt, ook wat betreft de media.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:08:31 #293
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213906421
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:03 schreef Alpha0 het volgende:
Zou op verkrachting geen verjaring moeten zitten? Na 10 jaar is het immers allemaal maar lastig te bewijzen.
Als het niet te bewijzen is, houdt het toch sowieso op? Waarom zou je er dan een verjaringstermijn op zetten? :?
Laffe huichelaar
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:09:45 #294
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213906430
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:08 schreef okzbow het volgende:

[..]
In het geval van Ellen, een stoere vrouw die geen blad voor haar mond neemt.... wordt verkracht... zegt niets. Ik begrijp het niet... ze had geen enkele binding verder met Ali, een prima carriere... ik zie het niet waarom ze het niet heeft gedaan.
Ook niet nu je meemaakt hoe zo’n zaak uitpakt voor een aangever?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:09:53 #295
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213906432
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ach, heb jij ook al ellende meegemaakt? -O-

Meer mensen :P
My age is very
Inappropriate