quote:De langverwachte rechtszaak van Ali B, die twee dagen duurt, begint woensdag in Haarlem. De rapper en voormalig coach van the Voice of Holland wordt verdacht van twee verkrachtingen en twee aanrandingen van in totaal drie vrouwen. Wat kunnen we verwachten en wat hangt hem boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Alexander van Eenennaam, Raymond Boere 11-06-24, 20:30
Waar wordt Ali B precies van verdacht?
De aanklacht tegen Ali B is grofweg in drie delen te splitsen. De ‘oudste’ zaak is die van zangeres Ellen ten Damme. In het voorjaar van 2014 was zij met Ali in Marokko voor het tv-programma Ali B en de muziekkaravaan. Daar zou de rapper ’s nachts haar kamer zijn binnengedrongen en Ten Damme tot seks hebben gedwongen. De zangeres heeft daarover wel verklaard bij de politie, maar deed geen aangifte. Desondanks ging het Openbaar Ministerie over tot vervolging.
De tweede aanklacht in chronologische volgorde is de aanranding, op 29 mei 2018, van zangeres Jill Helena. In 2013 haalde zij in the Voice of Holland als pupil van Ali de finale. De rapper zou haar in 2018 in een auto hebben meegenomen naar een afgelegen bospad en haar daar hebben gedwongen tot ‘ontuchtige handelingen’.
Bij de derde vrouw, een destijds 20-jarige muzikante die aanwezig was bij een schrijverskamp, gaat het om zowel een aanranding als een verkrachting. Zij vertelde daar in januari 2020 over in de uitzending van het onlineprogramma Boos van Tim Hofman. Zij had orale seks met een andere artiest op het moment dat Ali B zonder toestemming zijn vingers in haar stak. Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.
Wat mogen we verwachten van de rechtszaak?
Op de eerste dag komen de feiten op tafel. De rechters bespreken met Ali B minutieus de aangiftes en zullen hem aan de tand voelen over wat er allemaal is gebeurd. Ook de slachtoffers krijgen de gelegenheid iets te zeggen. Naar verwachting maakt het Openbaar Ministerie aan het einde van de dag bekent welke straf ze tegen B. eisen. Donderdag, de tweede procesdag, voert advocaat Bart Swier van Ali B zijn verdediging en krijgt Ali B aan het einde van de zitting het laatste woord.
Bart Swier, advocaat
De rapper zal zowel woensdag als donderdag ingaan op vragen van de rechtbank. Tot nu toe heeft hij de aantijgingen ontkend, maar in de rechtbank zal hij voor het eerst in detail treden. Ook zal hij volgens zijn advocaat Swier journalisten te woord staan. ,,Ali B ontkent nog steeds alle beschuldigingen en zal daarover ook uitgebreid verklaren tijdens de zitting en ingaan op alle vragen van de rechters. Ali B wil graag zijn verhaal doen. Zijn stem en beelden mogen worden opgenomen en uitgezonden. Ook loopt hij voor geen enkele journalist weg.”
Niet alleen het verhaal van Ali B komt aan bod, ook het vermeende slachtoffer Jill Helena zal haar kant van het verhaal vertellen. Volgens slachtofferadvocaat Sébas Diekstra heeft ze het zwaar in de aanloop naar het proces. ,,Jill is ontzettend gespannen en ziet enorm op tegen de rechtszaak. Ondanks haar inspanningen om rustig te blijven, heeft ze al weken last van hevige hartkloppingen”, aldus Diekstra. ,,Toch is ze vastbesloten om door te zetten. Ze beseft hoe belangrijk het is om haar verhaal te doen. Ze hoopt dat dit voor haar eindelijk de afsluiting zal zijn van iets waar zij al jaren mee worstelt.”
Ellen ten Damme is niet aanwezig bij de rechtszaak. Zij hield het bij een verklaring bij de politie. Daarmee steunt zij andere slachtoffers, maar mengt ze zich niet actief in het proces.
Wat hangt Ali B boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Wanneer de rechters hem schuldig bevinden aan verkrachting, dan wordt het sowieso een gevangenisstraf. De wet schrijft voor dat een taakstraf bij zo’n ernstig vergrijp niet opgelegd mag worden. Al zijn er rechters die deze regel in het verleden hebben omzeild, door één dag cel op te leggen in combinatie met een taakstraf. De maximumstraf voor verkrachting is twaalf jaar, maar dan gaat het om de zwaarste omstandigheden. Mocht Ali B worden veroordeeld, dan zal het er voor wat betreft de zwaarte van de straf ook van afhangen hoeveel van de aanklachten wettelijk en overtuigend worden bewezen. De uitspraak is vooralsnog voorzien voor 27 juni.
https://www.ad.nl/show/al(...)verwachten~a408d025/
'Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.'Nou voorhuid dan. Omdat jij het bent.
quote:Ali B is iemand "die meteen zijn tong in je bek steekt en denkt dat je dat leuk vindt", zo luidde de verklaring van zangeres Ellen ten Damme die vandaag in de rechtbank werd voorgelezen. De artiest wordt er door meerdere vrouwen van beschuldigd dat hij hen ongevraagd zoende en betastte en niet luisterde als ze vroegen om daarmee te stoppen.
B erkende "een flirt" te zijn, maar zei dat hij "nooit iets zou doen tegen iemands zin". Volgens de rapper ontstond rondom de BOOS-uitzending over seksuele misstanden bij The Voice "een onzichtbare schandpaal" in de samenleving, waarbij iedereen "iets wilde doen".
Daarmee verklaart hij de melding van Ten Damme. "Ik wil niet Ali Herhali zijn, maar tot die BOOS-uitzending heb ik nog nooit zoiets gehoord en ik heb met duizenden vrouwen gewerkt."
Twee aangiftes, één melding
Ali Bouali stond vandaag terecht voor twee aanrandingen en twee verkrachtingen. Van zangeres Ellen ten Damme ligt er een melding van een verkrachting in 2014 in Marokko. Jill van Leeuwen (artiestennaam Jill Helena), oud-kandidaat van The Voice of Holland, heeft aangifte gedaan van een aanranding in 2018 in Amsterdam. Daarnaast draait de zaak, die morgen verder gaat, om een aangifte van aanranding en verkrachting in Heiloo in 2018.
Over Jill van Leeuwen zei Ali B dat hij met haar "een stiekeme affaire" en "een liefdevolle band" had sinds haar deelname aan The Voice in 2013. De zangeres verklaarde echter dat de rapper haar in 2018 in het Amsterdamse Bos aanrandde in een auto. Ze zou meerdere keren hebben gezegd: "Ali, dit gaan we niet doen", maar uiteindelijk aan zijn druk hebben toegegeven.
'Jij duldt geen nee'
Van Leeuwen kwam aan het einde van de dag zelf aan het woord in de rechtbank. "Jij duldt geen nee", sprak ze. Hierbij refereerde ze ook aan de verzoeken van B om een mediationgesprek. "Je hebt me daar meerdere keren om gevraagd. Ik heb het overwogen, maar ik twijfelde aan de oprechtheid van je intenties. Ook de 'nee' die ik tegen de mediation heb gezegd, accepteerde je niet. Je wilde er een 'ja' van maken."
"Jill, ik weet echt niet hoe dit kan", reageerde de rapper. "Ik ben nooit agressief tegen jou geweest." Hij vroeg haar opnieuw om mee te doen aan mediation. "Open die deur voor het gesprek, geef het een kans."
'Surrealistisch'
Ten Damme was vandaag zelf niet aanwezig in de rechtbank. Haar verklaringen werden voorgelezen door de rechter. Ze zei dat ze op haar hotelkamer in Marokko was overvallen door de rapper, rondom de opnames voor Ali B en de Muziekkaravaan. "Binnen twee tellen was zijn broek uit, hij had een stijve lul en probeerde binnen te dringen." De zangeres kon B naar eigen zeggen van zich afduwen.
"Dit is niet alleen niet gebeurd, dit is onwerkelijk", zei B over het verhaal van Ten Damme. "Ik vind het surrealistisch."
Van een derde vrouw werd een verklaring voorgelezen naar aanleiding van haar aangifte over een aanranding en verkrachting op een schrijverskamp in Heiloo in 2018. Volgens de rapper, die dit ontkent, is de vrouw "mentaal kwetsbaar". Ook haar heeft hij gevraagd een mediationtraject aan te gaan. "Niet om vervolging te voorkomen, maar omdat het ook niet goed is voor haar wat er is gebeurd."
Lachen om tranen
Ali B werd tijdens de zitting regelmatig emotioneel. Hij zei dat hij het zwaar vond om tweeënhalf jaar niets te zeggen over de zaak, terwijl er van alles over hem werd gezegd en geschreven. Hij zegt in de media onterecht te zijn neergezet als "een seksueel roofdier". Dat vrat aan hem. "Ik kreeg angstaanvallen, had slapeloze nachten. Voor het eerst voelde de dood warmer dan leven."
'Nooit is tegen mij gezegd dat ik een vrouw iets heb aangedaan'
Wel zei hij strijdlustig te blijven, voor zijn kinderen. "Soms heb je tranen van het lachen, en soms moet je lachen om je tranen, zo ga ik erdoorheen."
Morgen is de tweede en laatste dag van zaak tegen Ali B. Dan komt het Openbaar Ministerie met een strafeis en houdt de advocaat van B zijn pleidooi. De artiest heeft daarna het laatste woord.
Goed punt, ik snapte niet precies hoe dat zat.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar het is wel een van de aanklachten.
De woorden uit haar verklaring dat ze dacht: ik laat het maar gebeuren. Dan ben ik er zo snel mogelijk vanaf. En toch besloot weer van zich af te vechten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:00 schreef Claudia_x het volgende: [..] Waarom vind je haar verklaring het sterkst?
Ja als men niet bereid bent is de complete oplossing te omarmen, dan moet men ook niet klagen als er nog problemen zijn. En alcohol/drugs toestaan noemen in combinatie met ontwikkeld is wel ironisch trouwens.. En onrealistisch is het ook niet; genoeg landen hebben dit in de geschiedenis wel gedaan. Het is een kwestie van niet willen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:04 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat past niet helemaal binnen een vrij, seculier en ontwikkeld land en is ook verre van realistisch natuurlijk.
Gescheiden van tafel en bed.quote:
Zijn vrouw is Nederlandsquote:
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat dat kon, iemand vervolgen op basis van alleen een melding.
https://www.om.nl/documen(...)mde%20klachtdelicten.quote:Kan het OM zonder aangifte onderzoek doen?
De meeste misdrijven zijn ambtshalve vervolgbaar. Dat wil zeggen dat de verdachte ook zonder dat er aangifte is gedaan vervolgd kan worden.
Bij een klein aantal delicten kan het wel nodig zijn dat er aangifte gedaan wordt. Dat zijn zogenaamde klachtdelicten. Eenvoudige belediging, smaad en laster zijn voorbeelden van klachtdelicten.
"Ze heeft ook nog even getwijfeld of ze het zou laten gaan, want dan is het snel voorbij. Maar ze dacht al vrij snel: dit wil ik echt niet".quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:07 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
De woorden uit haar verklaring dat ze dacht: ik laat het maar gebeuren. Dan ben ik er zo snel mogelijk vanaf. En toch besloot weer van zich af te vechten.
Weet even exacte woorden niet meer. We hebben het daar gisteren al over gehad
In welk land wordt die oplossing wel omarmd en zijn er nul problemen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:09 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Ja als men niet bereid bent is de complete oplossing te omarmen, dan moet men ook niet klagen als er nog problemen zijn. En alcohol/drugs toestaan noemen in combinatie met ontwikkeld is wel ironisch trouwens.. En onrealistisch is het ook niet; genoeg landen hebben dit in de geschiedenis wel gedaan. Het is een kwestie van niet willen.
Niet klagen over dorst als je het glas water wat naast je staat niet drinkt.
sommige dingen hoeven niet eens gemeld te worden. Huiselijk geweld bijvoorbeeld. Maar datzelfde geldt natuurlijk voor verkrachting en moord. Als het OM denkt dat er voldoende bewijs is kan er vervolgd worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat dat kon, iemand vervolgen op basis van alleen een melding.
Ah ok. Bij een moord logisch, want het slachtoffer kan natuurlijk zelf geen actie ondernemen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:10 schreef Danny het volgende:
[..]
sommige dingen hoeven niet eens gemeld te worden. Huiselijk geweld bijvoorbeeld. Maar datzelfde geldt natuurlijk voor verkrachting en moord. Als het OM denkt dat er voldoende bewijs is kan er vervolgd worden.
Meerdere vermeende slachtoffers hebben nota bene verklaard dat de ontkenning door Ali B. heeft gemaakt dat ze zich hebben gemeld. Hij lijkt zich steeds verder in de nesten te werken met z'n eigen verklaringen, toen en nu.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Maar die uitzending is er wel, wat is z'n punt?
Zonder zijn gedrag ook niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Ze hebben natuurlijk ook een afweging te maken t.a.v. het grotere belang.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah ok. Bij een moord logisch, want het slachtoffer kan natuurlijk zelf geen actie ondernemen.
Overigens vind ik iemand vervolgen op basis van wat het OM denkt dat voldoende bewijs is ook wel gevaarlijk voor het slachtoffer. Vaak doen slachtoffers geen aangifte uit angst voor (vergelding vanuit) de dader. Als het OM dan toch zelf besluit de dader te vervolgen, beschermen ze het slachtoffer dan ook indien nodig?
Misschien probeerde hij te zeggen dat de slachtoffers de seks met Ali nog allemaal prima vonden voordat ze door de programmamakers benaderd werden, want er was geen aangifte gedaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
0 problemen nergens; dit leven is dan ook de plek van beproeving waar er altijd iets is. En vandaag de dag wordt er zover ik weet nergens de volledige wetgeving van God toegepast, dus in deze tijd hebben we geen goede voorbeelden helaas. Maar in de geschiedenis wel; zeker als je je verdiept in de begintijd van de islam.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef Danny het volgende:
[..]
In welk land wordt die oplossing wel omarmd en zijn er nul problemen?
geen flauw ideequote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah ok. Bij een moord logisch, want het slachtoffer kan natuurlijk zelf geen actie ondernemen.
Overigens vind ik iemand vervolgen op basis van wat het OM denkt dat voldoende bewijs is ook wel gevaarlijk voor het slachtoffer. Vaak doen slachtoffers geen aangifte uit angst voor (vergelding vanuit) de dader. Als het OM dan toch zelf besluit de dader te vervolgen, beschermen ze het slachtoffer dan ook indien nodig?
quote:Als voorbeeld geeft hij dat ze verklaard heeft nooit meer iets met hem te maken willen hebben, maar in de uitzending zegt ze dat ze haar volgende CD met hem wil opnemen. #alib
Toch wel apart.quote:Ook heeft ze vaak na mei 2018 berichtjes gestuurd naar Ali met hartjes en throwbacks. Ali stuurde haar een foto, zij reageert met knap en twee hartjes ogen. Dat doe je toch niet een half jaar nadat je aangerand bent. #alib
Kan daar zo erg verdrietig van wordenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
"Ze heeft ook nog even getwijfeld of ze het zou laten gaan, want dan is het snel voorbij. Maar ze dacht al vrij snel: dit wil ik echt niet".
Als dat inderdaad zo is, dan vind ik dat nogal wat. Mensen onder druk zetten om een bepaalde verklaring af te leggen of melding te doen is een no-go. Neem aan dat hij bewijs heeft voor deze uitspraken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
Een forse beschuldiging van Swier:
[ x ]
[ x ]
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
Dit ben ik ook niet eerder tegengekomen, dat Ellen zou hebben gevraagd om het veilig te doen:
[ x ]
Dan waren straffen dus ook niet nodig? Niemand is toen gestraft (want indien straf WEL nodig was was het dus niet opgelost).quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:18 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
0 problemen nergens; dit leven is dan ook de plek van beproeving waar er altijd iets is. En vandaag de dag wordt er zover ik weet nergens de volledige wetgeving van God toegepast, dus in deze tijd hebben we geen goede voorbeelden helaas. Maar in de geschiedenis wel; zeker als je je verdiept in de begintijd van de islam.
Kan nog steeds, dat ze dat wel heeft gezegd toen ze nog overwoog om het dan maar te laten gebeuren want dan was het maar voorbij. En dat ze toen alsnog weigerde.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
Dit ben ik ook niet eerder tegengekomen, dat Ellen zou hebben gevraagd om het veilig te doen:
[ x ]
Ik heb er in de afgelopen dagen zelf niks over gehoord. Soms komen er tijdens requisitoir en pleidooi zaken aan bod die eerder in ieder geval niet door Belleman zijn gemeld. Ik weet dan niet of ze misschien toch ter sprake zijn gebracht, of ze in een van de bewijsstukken voorkomen of dat het nieuwe informatie is. Ik weet eigenlijk niet of dat wel mag, nieuwe informatie inbrengen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als dat inderdaad zo is, dan vind ik dat nogal wat. Mensen onderdruj zetten om eem bepaalde verklaring af te leggen of melding te doen is een no-go. Neem aan dat hij bewijs heeft voor deze uitspraken.
Wat heb ik gemist over Anouk dan? toch niet dat hele n-woord gedoe waar die andere gast notabene mee begon? Want eerder noemde die zichzelf in een liedje al een 'wigger' ( Anouk is een white nigger )quote:
Ik vind Anouk toch een heel stuk minder ergquote:
Niet mee eens, maar klaarblijkelijk is Anouk ineens persona non grata.quote:
Transfobie.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:23 schreef Danny het volgende:
[..]
Wat heb ik gemist over Anouk dan? toch niet dat hele n-woord gedoe waar die andere gast notabene mee begon?
Ze heeft de LHBTIQ-gemeenschap beledigd.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:23 schreef Danny het volgende:
[..]
Wat heb ik gemist over Anouk dan? toch niet dat hele n-woord gedoe waar die andere gast notabene mee begon?
Door wie had dit dan genoemd moeten worden?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er in de afgelopen dagen zelf niks over gehoord. Soms komen er tijdens requisitoir en pleidooi zaken aan bod die eerder in ieder geval niet door Belleman zijn gemeld. Ik weet dan niet of ze misschien toch ter sprake zijn gebracht, of ze in een van de bewijsstukken voorkomen of dat het nieuwe informatie is. Ik weet eigenlijk niet of dat wel mag, nieuwe informatie inbrengen.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
Een forse beschuldiging van Swier:
[ x ]
[ x ]
Nee hoor. Alleen de lui na de LHB lettersquote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze heeft de LHBT...-gemeenschap beledigd.
Zo zal dat dan wel zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Door wie had dit dan genoemd moeten worden?
Ik ga er zelf vanuit dat alle verklaringen integraal in het dossier zitten en dat de rechters die dus zelf kunnen lezen om hun oordeel te vormen.
wat is er precies gebeurd dan? Want 'transfobie' is weer zo'n umbrella-term die te pas en te onpas wordt gebruiktquote:
Ik heb ook niet het idee dat ze er bang voor is, dus waar die fobie vandaan komt...quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:26 schreef Danny het volgende:
[..]
wat is er precies gebeurd dan? Want 'transfobie' is weer zo'n umbrella-term die te pas en te onpas wordt gebruikt
https://www.linda.nl/nieu(...)eid-threads-kritiek/quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:26 schreef Danny het volgende:
[..]
wat is er precies gebeurd dan? Want 'transfobie' is weer zo'n umbrella-term die te pas en te onpas wordt gebruikt
daar is meestal niet veel voor nodig dus dat maakt het niet echt duidelijkerquote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze heeft de LHBTIQ-gemeenschap beledigd.
Niet kijken op een zwakke maag:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:26 schreef Danny het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:27 schreef Danny het volgende:
[..]
daar is meestal niet veel voor nodig dus dat maakt het niet echt duidelijker
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
https://www.linda.nl/nieu(...)eid-threads-kritiek/
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet kijken op een zwakke maag:kan wel tegen wat menstruatiebloed hoor. zie niets geks of controversieels verder. Het zal wel. (en ja, dat zeg ik en ik heb een bloedhekel aan AnoukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
Erger klaarblijkelijk dan je zwangere vrouw bedriegen. Overigens heeft ze later ook nog dit gepost:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:29 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
kan wel tegen wat menstruatiebloed hoor. zie niets geks of controversieels verder. Het zal wel. (en ja, dat zeg ik en ik heb een bloedhekel aan Anouk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
De SC is in NWS-FB. Het is tenslotte vrijdagquote:
Ze lijkt me geen moslimaquote:
Ik ben ook geen liefhebber, maar zo ‘transfoob’ bleek ze al snel ook weer niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:29 schreef Danny het volgende:
[..]
Niets 'transfobisch' dus.
[..]
kan wel tegen wat menstruatiebloed hoor. zie niets geks of controversieels verder. Het zal wel. (en ja, dat zeg ik en ik heb een bloedhekel aan Anouk)
Die laatste zin is zeker waar, maar als dit zijn exacte woorden zijn had hij ze wel wat beter mogen uitkiezen. Hij had hetzelfde bericht kunnen overbrengen zonder zulke sneren naar de vermeende slachtoffers.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:30 schreef Claudia_x het volgende:
Swier had een mogelijk sterk argument met de invloed van het OM, maar nu verzwakt hij weer:
[ x ]
Hij heeft gelijk dat tijdsverloop herinneringen kan beïnvloeden. Sowieso zijn herinneringen een slecht 'bewijs'. Voldoende onderzoek dat aantoont dat herinneringen veranderen en dat je hersenen details kunnen invullen die er nooit waren.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:30 schreef Claudia_x het volgende:
Swier had een mogelijk sterk argument met de invloed van het OM, maar nu verzwakt hij weer:
[ x ]
Klopt, het ging me om dat stuk voor de laatste zin.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die laatste zin is zeker waar, maar als dit zijn exacte woorden zijn had hij ze wel wat beter mogen uitkiezen. Hij had hetzelfde bericht kunnen overbrengen zonder zulke sneren naar de vermeende slachtoffers.
Zucht.....je benoemde specifiek dat ze Nederlandse is. Dat alleen zegt niks. Genoeg Nederlandse moslimsquote:
Ik vind dat een heel logische uitspraak. Waarom zou je jezelf veel ellende aandoen als er een dikke kans is dat het allemaal voor niks is?quote:
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Erger klaarblijkelijk dan je zwangere vrouw bedriegen. Overigens heeft ze later ook nog dit gepost:Ja, je kunt prima andermans levenskeuzes/stijlen/meningen/ideeën/gevoelens respecteren zonder dat je er zelf exact hetzelfde over denkt. Alleen ben je als je niet voor de volle 100% in ALLES meegaat meteen transfoob.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie wat ik kijk: trakt.tv
Noem er eens 3 dan?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zucht.....je benoemde specifiek dat ze Nederlandse is. Dat alleen zegt niks. Genoeg Nederlandse moslims
Daarom zei ik gisteren ook dat ik het zo moedig van haar vond dat ze de verklaring heeft afgelegd.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat een heel logische uitspraak. Waarom zou je jezelf veel ellende aandoen als er een dikke kans is dat het allemaal voor niks is?
De mens als rationeel wezen als uitgangspunt nemen is niet per se rationeel.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat een heel logische uitspraak. Waarom zou je jezelf veel ellende aandoen als er een dikke kans is dat het allemaal voor niks is?
In de verklaring die op dag 1 van Ten Damme werd voorgelezen zei ze er geen spijt van te hebben dat ze naar de politie is gestapt met haar verhaal.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:37 schreef Claudia_x het volgende:
Daar had die zedenrechercheur natuurlijk een punt. Maar hoever mag die eigenlijk gaan om te zorgen dat iemand een verklaring aflegt? Dat vraag ik me nu wel af.
[ x ]
Beïnvloedingquote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
quote:De BOOS-uitzending wordt wederom besproken door Swier. Hij zegt dat er zonder deze uitzending nooit een strafzaak tegen Ali B was geweest. Ook Ten Damme zou door de uitzending beïnvloed zijn. Ze maakte vlak na de uitzending namelijk melding.
quote:Volgens Swier heeft alleen haar ex-partner haar verklaring ondersteund. Er zijn acht getuigen die haar tegenspreken, stelt de advocaat.
Heb ik geen weet van. Kijk net 5 seconden in dit topic. Snap dan trouwens niet waarom je geen doei zegt tegen degene die de discussie aanslingert.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja doei. Die discussie is hier al tig keer gevoerd en tig keer ook weggemodereerd.
Kom je weer met je vaagpraat. Heb je in de rest van het topic iets meegekregen over vrouwen die worden overgehaald om géén aangifte te doen omdat ze niet serieus worden genomen en zo'n zaak toch geen kans van slagen heeft? Dat is een groot probleem. En heb je ook meegekregen hoeveel bagger vermeende slachtoffers van seksueel misbruik over zich heen gestort krijgen, waardoor de drempel hoog is om aangifte te doen en te verklaren?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De mens als rationeel wezen als uitgangspunt nemen is niet per se rationeel.
Er zijn daarnaast genoeg motieven te herleiden uit voorgaande zaken waaruit bleek dat het vermeende slachtoffer een leugenachtig dader bleek.
Dat komt helaas nog te vaak voor. Oók ten nadele van wèrkelijke slachtoffers.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Er zijn daarnaast genoeg motieven te herleiden uit voorgaande zaken waaruit bleek dat het vermeende slachtoffer een leugenachtige dader bleek.
Bierquote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
De SC is in NWS-FB. Het is tenslotte vrijdag![]()
@:straatcommando. @:Frutsel @:sp3c @:StateOfMind @:Aberkullie
Wat is er vaag aan? En wat hebben jouw vragen te maken met de constatering dat mensen niet altijd rationeel zijn en/of uit bijvoorbeeld wrok kunnen handelen. Het is niet voor niets een normale gang van zaken om óók de verwijtende partij onder de loep te nemen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kom je weer met je vaagpraat. Heb je in de rest van het topic iets meegekregen over vrouwen die worden overgehaald om géén aangifte te doen omdat ze niet serieus worden genomen en zo'n zaak toch geen kans van slagen heeft? Dat is een groot probleem. En heb je ook meegekregen hoeveel bagger vermeende slachtoffers van seksueel misbruik over zich heen gestort krijgen, waardoor de drempel hoog is om aangifte te doen en te verklaren?
Bizar dat het zo gegaan is. Maar dus geen penetratie / verkrachting?!quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
"Ze heeft ook nog even getwijfeld of ze het zou laten gaan, want dan is het snel voorbij. Maar ze dacht al vrij snel: dit wil ik echt niet".
Het is als slachtoffer al verschrikkelijk om een zedenverhoor te doorstaan, en die mensen staan nog aan jouw kant omdat ze proberen alles boven tafel te halen voor de waarheidsvinding. Als er dan nog zo'n pleidooi midden in een mediacircus achteraan komt...quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:43 schreef opgebaarde het volgende:
Het moet voor een slachtoffer echt verschrikkelijk zijn om zonder mogelijk weerwoord te moeten horen hoe een advocaat je integriteit probeert te ondermijnen en je als ongeloofwaardig neerzet.
alsof de openbare schande niet al destructief genoeg is
Daar ging het even expliciet over. Schijnbaar heeft ze de ene keer verklaard dat er wel penetratie was, maar heel kort. De andere keer heeft ze gezegd dat het niet was gebeurd of dat ze het niet meer precies wist. Dat bleef tijdens de behandeling vaag.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:45 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Bizar dat het zo gegaan is. Maar dus geen penetratie / verkrachting?!
Als hij over een paar weken schuldig wordt verklaard, zal dat daarentegen meer slachtoffers over de streep trekken om het wel te doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:47 schreef Michie_ het volgende:
Na vandaag denk ik dat slachtoffers wel honderd keer zullen nadenken om aangifte te doen.
Ellen heeft daar zelf tegenstrijdige verklaringen over afgelegd.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:45 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Deze man was jarenlang een zeer geliefd tv personage, heel mooi en zeer respectvol met oudere Nederlandse zangers, zeer lief met voice kinderen, en een altijd gezellige aanwezigheid aan talkshow tafels.quote:
Het moet ook verschrikkelijk zijn om onterecht van zo'n ernstig misdrijf beschuldigd te worden zonder dat je je fatsoenlijk kunt verdedigen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:43 schreef opgebaarde het volgende:
Het moet voor een slachtoffer echt verschrikkelijk zijn om zonder mogelijk weerwoord te moeten horen hoe een advocaat je integriteit probeert te ondermijnen en je als ongeloofwaardig neerzet.
alsof de openbare schande niet al destructief genoeg is
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:52 schreef Za het volgende:
[..]
Deze man was jarenlang een zeer geliefd tv personage, heel mooi en zeer respectvol met oudere Nederlandse zangers, zeer lief met voice kinderen, en een altijd gezellige aanwezigheid aan talkshow tafels.
Ik heb hem echt altijd gemogen.
Hetzelfde voor Marco B.
Nu zijn het gecancelde ratten, die zich onmogelijk kunnen verdedigen tegen iets wat niet te bewijzen valt, en op basis van verhalen worden uitgekotst.
Ook jij kan morgen beschuldigd worden, ookal heb je niets misdaan, en je carrière is voorbij en ben je een rat.
We zijn aan het doorslaan in dit land.
Bizar hoe jij zo geobsedeerd daardoor bent. Vanochtend begon je er ookal over.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:45 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Daar is Za weer.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:52 schreef Za het volgende:
[..]
Deze man was jarenlang een zeer geliefd tv personage, heel mooi en zeer respectvol met oudere Nederlandse zangers, zeer lief met voice kinderen, en een altijd gezellige aanwezigheid aan talkshow tafels.
Ik heb hem echt altijd gemogen.
Hetzelfde voor Marco B.
Nu zijn het gecancelde ratten, die zich onmogelijk kunnen verdedigen tegen iets wat niet te bewijzen valt, en op basis van verhalen worden uitgekotst.
Ook jij kan morgen beschuldigd worden, ookal heb je niets misdaan, en je carrière is voorbij en ben je een rat.
We zijn aan het doorslaan in dit land.
Wat een dikke vette onzin. Om terug te komen op die vier coaches waarbij Waylon ineens de minst erge lijkt: die is ook niet gecanceld omdat-ie is vreemdgegaan. Als je echter strafbare feiten pleegt, dan is het terecht dat mensen niet meer met je willen werken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:52 schreef Za het volgende:
De advocaat van de vermeende dader heeft het laatste woord en kan het slachtoffer met al zijn fatsoen gewoon door het slijk halen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het moet ook verschrikkelijk zijn om onterecht van zo'n ernstig misdrijf beschuldigd te worden zonder dat je je fatsoenlijk kunt verdedigen.
Ik zeg net in FB dat ik wel een dutje kan doenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
Belleman begint moe te worden of Swier zegt niet zoveel interessants. Weinig updates.
Woensdag wel genoemd.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
Van dat eerdere incident wist ik ook nog niet:
[ x ]
Volgens wie was het geflirt? Want Ali ziet wel vaker dingen die er niet zijn.quote:
Misdrijven. Meervoud.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het moet ook verschrikkelijk zijn om onterecht van zo'n ernstig misdrijf beschuldigd te worden zonder dat je je fatsoenlijk kunt verdedigen.
Ik wel. Is gewoon besproken in dit topic ookquote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
Van dat eerdere incident wist ik ook nog niet:
[ x ]
Nu je het zegt, dat heb ik inderdaad wel meegekregen!quote:
Ja, volgens Ali. Dit was toen de rechter in gesprek was met Ali.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgens wie was het geflirt? Want Ali ziet wel vaker dingen die er niet zijn.
NADAT hij ze al had aangerand. Of i.i.g. bij Schuurman. Dat vind ik echt een achterlijk verweer.quote:
Ellen ten Damme is een Nederlandse zangeres en actrice. Wikipediaquote:
Toevallig deed ik het net.quote:
Een hele domme ook nog. Ze is wel degelijk ook actrice.quote:
Vandaar waarschijnlijk die opmerking van Swier in het begin, dat als je ze zoent en ze willen niet, het dan wel duidelijk wordt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
NADAT hij ze al had aangerand. Of i.i.g. bij Schhurman. Dat vind ik echt een achterlijk verweer.
Ik snap dan ook oprecht niet waarom hij dit zegt. Het is zó zwak.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een hele domme ook nog. Ze is wel degelijk ook actrice.
Scherp.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vandaar waarschijnlijk die opmerking van Swier in het begin, dat als je ze zoent en ze willen niet, het dan wel duidelijk wordt.
[ x ]
De "overval-methode" is gewoon aanranding he? Je slachtoffer in een hoek/tegen de muur drukken en je tong in haar mond rammen..quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ook geen sterk argument, want de verklaringen ondersteunen wel weer een ander terugkerend element (de 'overval'-methode):
[ x ]
Ik vraag me dan ook af hoe dubieus het is dat een rechercheur dit doet. In jouw geval zou ik het eigenlijk kwalijk vinden als die er niet z'n best voor zou doen. Of kijk jij daar anders op terug?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Het onder druk worden gezet om aangifte te doen/ verklaring af te leggen door recherche geloof ik trouwens wel.
Zelf ook meegemaakt. Wilde ex niet verder beschadigen op dat moment want hij zat nog in zijn proeftijd met voorwaardelijk.
Kon er niet echt omheen want politie had foto's gemaakt van me.
Ze zouden het toch wel naar het OM doorzetten zeiden ze oa.
Maargoed dat was dag na het gebeuren, geen jaren later.
Mee eens. Het verweer lijkt vooralsnog te zijn dat Ali B. wél een aanrander is, maar geen verkrachter.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De "overval-methode" is gewoon aanranding he? Je slachtoffer in een hoek/tegen de muur drukken en je tong in haar mond rammen..![]()
![]()
Aanranding! "Overval-methode" klinkt véél te lief voor iets strafbaats.
Daar is ook een goede verklaring voor: het ging snel en ze zat in een fysieke worsteling met hem om hem van zich af te krijgen.quote:
Destijds bij circus stiletto geweest.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een hele domme ook nog. Ze is wel degelijk ook actrice.
Want als je verkracht wordt ga ja zo'n ding natuurlijk uitgebreid bestuderenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:11 schreef roos94 het volgende:
"Ook weet ze niet te noemen hoe zijn penis eruit zag. "
Die advocaten moeten ook maar een verdediging in elkaar knutselen soms, maar dit gebruik je toch niet als argumentquote:
Wel aardig om aan het einde van de dag de pareltjes op een rij te zetten. Sjongejonge.quote:
Misschien dat ze het zou herinneren als hij een enorme 39cm pener had maar dat gok ik van nietquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:12 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Want als je verkracht wordt ga ja zo'n ding natuurlijk uitgebreid bestuderen
Dat is haar woord tegen het zijne, het feit dat ze zich na het incident vriendelijk gedroeg naar Ali (volgens een getuige/producent) lijkt het die gebeurtenis zoals zij het beschreef tegen te spreken. Bij Birgit en Iris was een nee een nee, bij Ellen hadden ze al langer iets stiekems met elkaar (volgens Ali) waarbij Ali ws dacht daarin verder te kunnen gaan, maar uiteindelijk ermee stopte omdat hij haar niet kon overhalen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ook geen sterk argument, want de verklaringen ondersteunen wel weer een ander terugkerend element (de 'overval'-methode):
[ x ]
Die man in niet goed hoorquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vandaar waarschijnlijk die opmerking van Swier in het begin, dat als je ze zoent en ze willen niet, het dan wel duidelijk wordt.
En hij vindt dat kennelijk geen grensoverschrijdend gedrag.
[ x ]
Hij zit niet op FOK!, dus dat zal wel niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:13 schreef roos94 het volgende:
[..]
Misschien dat ze het zou herinneren als hij een enorme 39cm pener had maar dat gok ik van niet
Toe evenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:13 schreef Caland het volgende:
Als ze nou had gezegd dat Ali een vleeslul had, had er dan een presentatie gevolgd?
Lijkt me géén slimme zetquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens. Het verweer lijkt vooralsnog te zijn dat Ali B. wél een aanrander is, maar geen verkrachter.
Heb het vermoeden dat die kans iets kleiner is dan bij Ali B. Tenzij je wilt beweren dat elke vrouw een tikkende tijdbom is.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:52 schreef Za het volgende:
[..]
Jaquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:15 schreef Lienekien het volgende:
De advocaat trekt wel alles uit de kast.
Straks krijgt Ali toch zelf als laatste het woord?
Kan hij mooi alles weer verpesten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:15 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dat er niet toe doen, na zo'n gebeurtenis zoals Ellen het beschrijft zou je direct stoppen met samenwerken, je tas inpakken en naar huis vliegen. Je gaat dan niet lachen naar hem en vriendelijk doen, zoals een producent verklaarde.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:07 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ellen ten Damme (Warnsveld, 7 oktober 1967) is een Nederlandse zangeres en actrice.
Niet invullen voor een ander.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:17 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Ik vind dat er niet toe doen, na zo'n gebeurtenis zoals Ellen het beschrijft zou je direct stoppen met samenwerken, je tas inpakken en naar huis vliegen. Je gaat dan niet lachen naar hem en vriendelijk doen, zoals een producent verklaarde.
Misschien wil hij toch nog een liedje laten horen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Kan hij mooi alles weer verpesten.
Er werd toen heel erg op me ingepraat, gezegd dat ik het daar niet zou overleven, dat ze mij daar niet dood uit huis wilden halen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook af hoe dubieus het is dat een rechercheur dit doet. In jouw geval zou ik het eigenlijk kwalijk vinden als die er niet z'n best voor zou doen. Of kijk jij daar anders op terug?
En dan alle partijen over je heen krijgen ivm gesloten contracten etc? Ik had doorgebeten en toneel gespeeld.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:17 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Ik vind dat er niet toe doen, na zo'n gebeurtenis zoals Ellen het beschrijft zou je direct stoppen met samenwerken, je tas inpakken en naar huis vliegen. Je gaat dan niet lachen naar hem en vriendelijk doen, zoals een producent verklaarde.
Daar zal het wel niet beter van worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:15 schreef Lienekien het volgende:
Met een beetje geluk gaat hij rappen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Het is niet louter haar woord tegen het zijne. Het is het woord van veel 'haren' tegen het zijne. Dat is nu juist het punt. Maar je hebt gelijk dat deze twee voorbeelden wel laten zien dat Ali B. niet geheel ongevoelig is voor een 'nee'. We weten alleen niet wat maakt dat hij in deze gevallen wél luisterde (ervan uitgaande dat hij in andere situaties niet heeft geluisterd). Dat kan ook aan de omstandigheden hebben gelegen, bijvoorbeeld dat hij niet aan de ballonnen zat. Dit is zo'n punt waarvan ik had gewild dat de OvJ erop in was gegaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:13 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Dat is haar woord tegen het zijne, het feit dat ze zich na het incident vriendelijk gedroeg naar Ali (volgens een getuige/producent) lijkt het die gebeurtenis zoals zij het beschreef tegen te spreken. Bij Birgit en Iris was een nee een nee, bij Ellen hadden ze al langer iets stiekems met elkaar (volgens Ali) waarbij Ali ws dacht daarin verder te kunnen gaan, maar uiteindelijk ermee stopte omdat hij haar niet kon overhalen.
quote:Nu geef ik het woord weer aan Claudia_x van het OM om hierop te reageren.
Nog meerquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja want mensen zijn robots en reageren allemaal hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:17 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Jij doet alsof je weet hoe een echt slachtoffer zou hebben gereageerd. Dat weet jij niet. Dat vul jij in.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:21 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Is gewoon niet consistent en is bewijs voor de verdediging, zoals het nu ook gebruikt wordt.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:18 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Er werd toen heel erg op me ingepraat, gezegd dat ik het daar niet zou overleven, dat ze mij daar niet dood uit huis wilden halen.
Denk dat ik me op dat moment realiseerde dat ik inderdaad het niet zou overleven.
Dus ik ben dankbaar.
Heb na een week of 3 toen ik fysiek weer redelijk hersteld was alles in gang gezet om weg te komen.
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:18 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Met een beetje geluk gaat hij rappen.
Nope, die is er niet gekomen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:26 schreef Pisces29 het volgende:
Ik kom net thuis.
Is die beloofde bom nu al gedropt?
Misschien kan je onder die contracten uit komen bij zulke misdragingen. Je zou dan op z'n minst iets laten blijken van dat je die persoon niet mag en niet in je buurt wilt hebben. De producent verklaarde het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:18 schreef Puala het volgende:
[..]
En dan alle partijen over je heen krijgen ivm gesloten contracten etc? Ik had doorgebeten en toneel gespeeld.
De bom zou van/uit de hoek van Ali komen, had Harlequin gezegd.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je wilt dat Putin een noek op Ali afvuurt?
Ik ben iedere x spuit 11quote:
Het was een nepbom van Ali Expressquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:26 schreef Pisces29 het volgende:
Ik kom net thuis.
Is die beloofde bom nu al gedropt?
Al zal hij wel zeggen dat het van Ali Per Ongeluk was.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het was een nepbom van Ali Express
[ afbeelding ]
Ik ookquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]![]()
Dit vind ik een bom uit onverwachte hoek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over een telefoontje dat ze zélf heeft gekregen? Jaquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:32 schreef Questular het volgende:
Als de advocaat van een slachtoffer wat roept dan is het wel meteen waar?
Het is in ieder geval een héél forse beschuldiging. Ik hoop dat dit verder wordt onderzocht.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:32 schreef Questular het volgende:
Ridouan Taghi kwam binnen toen die 2 bezig waren en zei dat ze moesten oprotten uit zijn gebedsruimte anders zouden er mensen gaan "slapen".quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat hebben Ali B. of Ellen ten Damme te maken met Taghi?
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:33 schreef Antideeltje.. het volgende:
De verdediging laat echt helemaal niks over van de argumenten van het OM. Ik ben benieuwd naar de uitspraak van de rechter.Mee oneens. Heel zwakke verdediging. Niet dat mijn mening iets waard is, maar ik gok erop dat-ie schuldig wordt bevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Jij bent toch bekend met het strafrecht?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:32 schreef Questular het volgende:
Hoe? Als het een 1 op 1 gesprek is geweest kun je alleen aantonen dat er een gesprek is geweest. De inhoud weet je toch niet?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij bent toch bekend met het strafrecht?
Stel ze verzint dit, dan zal de tuchtraad daar iets van vinden, toch?
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:36 schreef Questular het volgende:
[..]
Hoe? Als het een 1 op 1 gesprek is geweest kun je alleen aantonen dat er een gesprek is geweest. De inhoud weet je toch niet?
Zou je willen stoopen met victim blamen? Dank je wel!quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:36 schreef quirina het volgende:
Ellen heeft geen aangifte gedaaan omdat zijzelf daar geen belang bij had.
Als ze wel aangifte had gedaan had ze andere slachtoffers kunnen voorkomen.
blijkbaar meer dan we denkenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat hebben Ali B. of Ellen ten Damme te maken met Taghi?
Daar wordt de aantijging alleen maar ernstiger van, dan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:36 schreef Questular het volgende:
[..]
Hoe? Als het een 1 op 1 gesprek is geweest kun je alleen aantonen dat er een gesprek is geweest. De inhoud weet je toch niet?
Ik vind Ali ook veel kenmerken van een narcist hebben, maar dat betekend niet dat hij een narcist is.quote:
Dat is ook zoiets. Ze wilde hem niet in de bak zien, daarom deed ze geen aangifte, maar helpt door haar verklaring nu ook mee om hem alsnog in de bak te krijgen. Heel dubbel vind ik dat.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:36 schreef quirina het volgende:
Wauwquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:36 schreef quirina het volgende:
Ik heb zo te doen met Ellen.quote:
Duidelijk, eigenlijk is Ellen de dader.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:36 schreef quirina het volgende:
Precies is raar toch.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:38 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Dat is ook zoiets. Ze wilde hem niet in de bak zien, daarom deed ze geen aangifte, maar helpt door haar verklaring nu ook mee om hem alsnog in de bak te krijgen. Heel dubbel vind ik dat.
Heb je haar verklaring hierover gelezen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:39 schreef quirina het volgende:
[..]
Precies is raar toch.
Terwijl ze erger had kunnen voorkomen.
Blijkbaar ging haar carrière voor,
Echt, wát een walgelijke opmerkingenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:39 schreef quirina het volgende:
[..]
Precies is raar toch.
Mijn hemel !quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:39 schreef quirina het volgende:
[..]
Precies is raar toch.
Geen eer aan te behalen johquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je haar verklaring hierover gelezen?
Daarvoor moet je eerst een victim zijn. Het is een vermeend slachtoffer. Ik zie in wat quirina stelt geen victim blaming.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou je willen stoopen met victim blamen? Dank je wel!
Nou ja dat is vreselijk. Niemand wil dit soort dingen horen, zeker niet van een advocaat van iemand die in verband wordt gebracht met talloze liquidaties. Blijkbaar zijn de lijntjes in de mocrowereld wel erg kort? Of heeft Ali B nog met dat soort jongens gedeald toen hij 16 was?quote:
En ik zie dat wel. De groeten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:40 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Daarvoor moet je eerst een victim zijn. Het is een vermeend slachtoffer. Ik zie in wat quirina stelt geen victim blaming.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:39 schreef quirina het volgende:
[..]
Precies is raar toch.
Soms denk ik echt dat mensen eerst een standaard cursus recht moeten volgen voor ze (hier) reageren. Maar wie ben ik.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:41 schreef Questular het volgende:
[..]
Of je reageert normaal, probeer eens misschien lukt het een keertje.
Precies ik geef geen schuld, ik ontken niet het feit dat ellen wat overkomen is.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:40 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Daarvoor moet je eerst een victim zijn. Het is een vermeend slachtoffer. Ik zie in wat quirina stelt geen victim blaming.
Iemand die niks inhoudelijks te melden heeft. Maar vertel eens wijs orakel der Rechtsgeleerdheid misschien kan ik iets van je leren.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Soms denk ik echt dat mensen eerst een standaard cursus recht moeten volgen voor ze reageren. Maar wie ben ik.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En ik ben juist net zo open over mezelfSommige mensen zijn gewoon kansloos.
Misschien moet je haar verklaring even lezen voordat je begint te victim blamen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:39 schreef quirina het volgende:
[..]
Precies is raar toch.
In de gauwigheid kom ik dit tegen (geen directe relatie hier, wel indirect):quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou ja dat is vreselijk. Niemand wil dit soort dingen horen, zeker niet van een advocaat van iemand die in verband wordt gebracht met talloze liquidaties. Blijkbaar zijn de lijntjes in de mocrowereld wel erg kort? Of heeft Ali B nog met dat soort jongens gedeald toen hij 16 was?
Waarmee je erkent dat haar carrière gevaar zou hebben gelopen als ze er toen mee naar de politie was gestapt. Daarmee geef je in ieder geval aan dat je snapt dat aangifte doen nogal wat gevolgen kan hebben voor een aangever.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:43 schreef quirina het volgende:
[..]
Precies ik geef geen schuld, ik ontken niet het feit dat ellen wat overkomen is.
Ellen zelf zei dat ze geen belang bij had dat Ali de bak in zou draaien.
Dan mag ik hieruit concluderen dat ze haar carrière of wat voor reden dan ook belangrijker vond.
Het is vreselijk wat je is overkomen. Ben erg blij dat het nu weer goed met je gaatquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En ik ben juist net zo open over mezelfSommige mensen zijn gewoon kansloos.
Omdat het blamen echt te pas en te onpas oppopt. Walgelijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:47 schreef Antideeltje.. het volgende:
Dat "victim blamen" wordt nu te pas en onpas gebruikt.
Over 3 kwartier IS het half 6..quote:
Fraaie omdraaiing, hoor.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:49 schreef opgebaarde het volgende:
Die opmerking over de advocaat van Ridouan Taghi en de bedreiging voegt voor de zaak niks toe en is alleen maar schadelijk voor het wankele imago van Ali B. Nu heb ik iets tegen Ali dus ik val er niet zo over maar dit kan echt niet wat mevrouw Jager deed
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de gauwigheid kom ik dit tegen (geen directe relatie hier, wel indirect):
De criminele vrienden van Ali B.
'Bredase rapper Ismo en zoon van Taghi gelinkt aan crimineel platenlabel'
quote:Hij jat zelfs de schoenen van biddende mannen uit de moskee en verpatst die!
Daar hoort ook ‘waarom heb je geen aangifte gedaan’ bij.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:47 schreef quirina het volgende:
Leer eens lezen voordat je van victim blaming beschuldigd
Als Ali B via die advocaat Ellen heeft bedreigd, dan lijkt me dat wel relevant.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:49 schreef opgebaarde het volgende:
Die opmerking over de advocaat van Ridouan Taghi en de bedreiging voegt voor de zaak niks toe en is alleen maar schadelijk voor het wankele imago van Ali B. Nu heb ik iets tegen Ali dus ik val er niet zo over maar dit kan echt niet wat mevrouw Jager deed
Lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als Ali B via die advocaat Ellen heeft bedreigd, dan lijkt me dat wel relevant.
Waarom zou dit niet relevant zijn voor deze zaak?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:49 schreef opgebaarde het volgende:
En daarmee leg je de verantwoordelijkheid van wat met de vrouwen erna is gebeurd in haar handen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:47 schreef quirina het volgende:
Leer eens lezen voordat je van victim blaming beschuldigd
Thanks!quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:51 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Lees bij Chris klomp dat ze half 8 het gebouw uit moeten
Ik begrijp dit soort opmerkingen niet.... het is toch waar... heeft niets met victim blaming te maken, maar gewoon met een gevolg van bepaalde acties.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Duidelijk, eigenlijk is Ellen de dader.
Ik vroeg me al af hoe ik dit moest interpreteren.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:51 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Lees bij Chris klomp dat ze half 8 het gebouw uit moeten
Nou ja hij nader inzien is het mogelijk dat politie en justitie hier allang van op de hoogte waren.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als Ali B via die advocaat Ellen heeft bedreigd, dan lijkt me dat wel relevant.
En dan lees je ook nog dit soort dingen:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:28 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Misschien kan je onder die contracten uit komen bij zulke misdragingen. Je zou dan op z'n minst iets laten blijken van dat je die persoon niet mag en niet in je buurt wilt hebben. De producent verklaarde het tegenovergestelde.
quote:De advocaat haalt nogmaals aan dat Ten Damme Ali B na het voorval nog heeft uitgenodigd voor een première van haar eigen voorstelling.
Nee, bedreiging van getuige heeft geen invloed op de zaak.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:49 schreef opgebaarde het volgende:
Het is ook wel iets raars om te zeggen als je verkracht zegt te zijn.... geen belang om de dader de bak in te laten draaien. Wat was haar belang dan wel?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:43 schreef quirina het volgende:
Ellen zelf zei dat ze geen belang bij had dat Ali de bak in zou draaien.
Zeg je dat ook over Ali?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:52 schreef okzbow het volgende:
[..]
Ik begrijp dit soort opmerkingen niet.... het is toch waar... heeft niets met victim blaming te maken, maar gewoon met een gevolg van bepaalde acties.
In tweede instantie, na BOOS!, om de andere slachtoffers te steunen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:55 schreef okzbow het volgende:
[..]
Het is ook wel iets raars om te zeggen als je verkracht zegt te zijn.... geen belang om de dader de bak in te laten draaien. Wat was haar belang dan wel?
Tnxquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is vreselijk wat je is overkomen. Ben erg blij dat het nu weer goed met je gaat![]()
En ja, het blijft "bijzonder" hoe mensen maar niet schijnen te kunnen snappen hoe het psychologisch werkt om aangifte te doen voor slachtoffers bij daders die een bekende van hen zijn
Ik zeg niets over Ali... hij heeft bepaalde keuzes gemaakt en nogal rare dingen gedaan. Het is aan de rechter om te bepalen of dat inderdaad bewezen strafbaar is. Maar dat hij een nogal losse seksuele moraal heeft en het niet zo nauw neemt met de normen en waarden die normale mensen wel hebben is inmiddels wel duidelijk.quote:
Nee ik heb het nu over het feit dat ze juist geen aangifte heeft gedaan na het voorval. Een sterke zelfstandige vrouw als Ellen heeft er geen belang bij om haar verkrachter aan te geven. Dat is apart.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:57 schreef Lienekien het volgende:
In tweede instantie, na BOOS!, om de andere slachtoffers te steunen.
Dat is toch al een paar keer voorbijgekomen.
Jup. Het is Taghi maar. Die zit al vast. Wat kan hij nog doen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nee, bedreiging van getuige heeft geen invloed op de zaak.
[ afbeelding ]
Ik ?????? Jullie zitten al aan deel 9quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Bizar hoe jij zo geobsedeerd daardoor bent. Vanochtend begon je er ookal over.
Waarom is dat apart?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:00 schreef okzbow het volgende:
[..]
Nee ik heb het nu over het feit dat ze juist geen aangifte heeft gedaan na het voorval. Een sterke zelfstandige vrouw als Ellen heeft er geen belang bij om haar verkrachter aan te geven. Dat is apart.
Eén misdrijf is genoeg voor de stelling.quote:
Blijkbaar niet, de advocaat wordt verweten dat hij de betrouwbaarheid van de verklaring van een naar aanleiding van een TV-hype naar voren gekomen aangever met een geschiedenis van mentale problemen en drugsgebruik in twijfel trekt. En als hij er al in slaagt om vrijgesproken te worden in een zaak van haar woord tegen het zijne, op zich eigenlijjk al te weinig voor een veroordeling, dan nog zal het altijd aan hem blijjven kleven en krijgt hij zijn privé in deze ook nooit meer terug.quote:Tevens mag hij zich nu fatsoenlijk verdedigen, toch?
Dat vraag ik me ook af. Ik vind haar verklaring hierover heel plausibel.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:03 schreef okzbow het volgende:
[..]
Nou waarom zou dat nou apart zijn hè....
Niks. Dat is hoe het werkt. Als crimineel in de gevangenis is je macht volledig weg.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup. Het is Taghi maar. Die zit al vast. Wat kan hij nog doen?
Het is voor mensen die het (gelukkig) nooit hebben ondergaan moeilijk voor te stellen dat er een heleboel overwegingen zijn bij het wel of geen aangifte willen doen. Voor mij was de extreem lage kans op veroordeling de reden om het niet door te zetten. Het scheelde ook dat ik andere mogelijkheden voor mijn veiligheid in stelling kon brengen waarbij ik wel een kans van slagen had.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Tnx
Wat ik niet begrijp dat ze zegt dat Ellen blijkbaar haar carrière belangrijker vond dan aangifte te doen.
Ik wilde destijds ook echt geen aangifte doen maar kon er eigenlijk dus niet omheen.
Ik was bang dat hij dan zijn werk kwijt zou raken en zijn kinderen.
Dat laatste is inderdaad ook gebeurd![]()
Had last van misplaatste loyaliteit ofzo. Weet ik veel.
Al 7 jaar en 2 maanden vrij
Zeg het maar.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:03 schreef okzbow het volgende:
[..]
Nou waarom zou dat nou apart zijn hè....
ik weet niet wat haar verklaring is geweest om het niet te doen....quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Ik vind haar verklaring hierover heel plausibel.
Ach, heb jij ook al ellende meegemaakt?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is voor mensen die het (gelukkig) nooit hebben ondergaan moeilijk voor te stellen dat er een heleboel overwegingen zijn bij het wel of geen aangifte willen doen. Voor mij was de extreem lage kans op veroordeling de reden om het niet door te zetten. Het scheelde ook dat ik andere mogelijkheden voor mijn veiligheid in stelling kon brengen waarbij ik wel een kans van slagen had.
Apart.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:05 schreef okzbow het volgende:
[..]
ik weet niet wat haar verklaring is geweest om het niet te doen....
Maar tóch kun je er over oordelen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:05 schreef okzbow het volgende:
[..]
Is het niet een idee dat je dat eerst leest voordat je een hard oordeel velt?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:05 schreef okzbow het volgende:
[..]
In het geval van Ellen, een stoere vrouw die geen blad voor haar mond neemt.... wordt verkracht... zegt niets. Ik begrijp het niet... ze had geen enkele binding verder met Ali, een prima carriere... ik zie het niet waarom ze het niet heeft gedaan.quote:
Als het niet te bewijzen is, houdt het toch sowieso op? Waarom zou je er dan een verjaringstermijn op zetten?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:03 schreef Alpha0 het volgende:
Zou op verkrachting geen verjaring moeten zitten? Na 10 jaar is het immers allemaal maar lastig te bewijzen.
Ook niet nu je meemaakt hoe zo’n zaak uitpakt voor een aangever?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:08 schreef okzbow het volgende:
[..]
In het geval van Ellen, een stoere vrouw die geen blad voor haar mond neemt.... wordt verkracht... zegt niets. Ik begrijp het niet... ze had geen enkele binding verder met Ali, een prima carriere... ik zie het niet waarom ze het niet heeft gedaan.
Meer mensenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, heb jij ook al ellende meegemaakt?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |