Ik ?????? Jullie zitten al aan deel 9quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Bizar hoe jij zo geobsedeerd daardoor bent. Vanochtend begon je er ookal over.
Waarom is dat apart?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:00 schreef okzbow het volgende:
[..]
Nee ik heb het nu over het feit dat ze juist geen aangifte heeft gedaan na het voorval. Een sterke zelfstandige vrouw als Ellen heeft er geen belang bij om haar verkrachter aan te geven. Dat is apart.
Eén misdrijf is genoeg voor de stelling.quote:
Blijkbaar niet, de advocaat wordt verweten dat hij de betrouwbaarheid van de verklaring van een naar aanleiding van een TV-hype naar voren gekomen aangever met een geschiedenis van mentale problemen en drugsgebruik in twijfel trekt. En als hij er al in slaagt om vrijgesproken te worden in een zaak van haar woord tegen het zijne, op zich eigenlijjk al te weinig voor een veroordeling, dan nog zal het altijd aan hem blijjven kleven en krijgt hij zijn privé in deze ook nooit meer terug.quote:Tevens mag hij zich nu fatsoenlijk verdedigen, toch?
Dat vraag ik me ook af. Ik vind haar verklaring hierover heel plausibel.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:03 schreef okzbow het volgende:
[..]
Nou waarom zou dat nou apart zijn hè....
Niks. Dat is hoe het werkt. Als crimineel in de gevangenis is je macht volledig weg.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup. Het is Taghi maar. Die zit al vast. Wat kan hij nog doen?
Het is voor mensen die het (gelukkig) nooit hebben ondergaan moeilijk voor te stellen dat er een heleboel overwegingen zijn bij het wel of geen aangifte willen doen. Voor mij was de extreem lage kans op veroordeling de reden om het niet door te zetten. Het scheelde ook dat ik andere mogelijkheden voor mijn veiligheid in stelling kon brengen waarbij ik wel een kans van slagen had.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Tnx
Wat ik niet begrijp dat ze zegt dat Ellen blijkbaar haar carrière belangrijker vond dan aangifte te doen.
Ik wilde destijds ook echt geen aangifte doen maar kon er eigenlijk dus niet omheen.
Ik was bang dat hij dan zijn werk kwijt zou raken en zijn kinderen.
Dat laatste is inderdaad ook gebeurd![]()
Had last van misplaatste loyaliteit ofzo. Weet ik veel.
Al 7 jaar en 2 maanden vrij
Zeg het maar.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:03 schreef okzbow het volgende:
[..]
Nou waarom zou dat nou apart zijn hè....
ik weet niet wat haar verklaring is geweest om het niet te doen....quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Ik vind haar verklaring hierover heel plausibel.
Ach, heb jij ook al ellende meegemaakt?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is voor mensen die het (gelukkig) nooit hebben ondergaan moeilijk voor te stellen dat er een heleboel overwegingen zijn bij het wel of geen aangifte willen doen. Voor mij was de extreem lage kans op veroordeling de reden om het niet door te zetten. Het scheelde ook dat ik andere mogelijkheden voor mijn veiligheid in stelling kon brengen waarbij ik wel een kans van slagen had.
Apart.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:05 schreef okzbow het volgende:
[..]
ik weet niet wat haar verklaring is geweest om het niet te doen....
Maar tóch kun je er over oordelen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:05 schreef okzbow het volgende:
[..]
Is het niet een idee dat je dat eerst leest voordat je een hard oordeel velt?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:05 schreef okzbow het volgende:
[..]
In het geval van Ellen, een stoere vrouw die geen blad voor haar mond neemt.... wordt verkracht... zegt niets. Ik begrijp het niet... ze had geen enkele binding verder met Ali, een prima carriere... ik zie het niet waarom ze het niet heeft gedaan.quote:
Als het niet te bewijzen is, houdt het toch sowieso op? Waarom zou je er dan een verjaringstermijn op zetten?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:03 schreef Alpha0 het volgende:
Zou op verkrachting geen verjaring moeten zitten? Na 10 jaar is het immers allemaal maar lastig te bewijzen.
Ook niet nu je meemaakt hoe zo’n zaak uitpakt voor een aangever?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:08 schreef okzbow het volgende:
[..]
In het geval van Ellen, een stoere vrouw die geen blad voor haar mond neemt.... wordt verkracht... zegt niets. Ik begrijp het niet... ze had geen enkele binding verder met Ali, een prima carriere... ik zie het niet waarom ze het niet heeft gedaan.
Meer mensenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, heb jij ook al ellende meegemaakt?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |