abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 juni 2024 @ 22:23:13 #1
862 Arcee
Look closer
pi_213791586

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (48)
Independents (3)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_213791733
quote:
Biden signs executive order drastically tightening border (NBC)
He has faced political pressure as migrants have continued to arrive at the U.S.-Mexico border.

WASHINGTON -- Facing mounting political pressure over the migrant influx at the U.S. southern border, President Joe Biden on Tuesday signed an executive order that will temporarily shut down asylum requests once the average number of daily encounters tops 2,500 between official ports of entry, according to a senior administration official.

The shutdown would go into effect immediately since that threshold has already been met, a senior administration official said. The border would reopen only once that number falls to 1,500. The president's order would come under the Immigration and Nationality Act sections 212(f) and 215(a) suspending entry of noncitizens who cross the southern border into the United States unlawfully.

Senior administration officials said Tuesday in a call with reporters that "individuals who cross the southern border unlawfully or without authorization will generally be ineligible for asylum, absent exceptionally compelling circumstances, unless they are accepted by the proclamation."

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog maar een keertje. Dit gaat wel van invloed zijn de komende tijd denk ik. Het zal zoals Arcee zei inderdaad de wind wat uit de zeilen nemen. Ik denk ook wel dat dit gericht is om wat twijfelende independents aan boord te krijgen in het momentum van Trumps veroordeling. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe Republikeins aangestelde rechters hiermee dealen.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 04-06-2024 23:09:00 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213792008
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 22:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nog maar een keertje. Dit gaat wel van invloed zijn de komende tijd denk ik. Het zal zoals Arcee zei inderdaad de wind wat uit de zeilen nemen. Ik denk ook wel dat dit gericht is om wat twijfelende independents aan boord te krijgen in het momentum van Trumps veroordeling. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe Republikeins aangestelde rechters hiermee dealen.
De executive order van Trump werd door federale rechters als illegaal afgeserveerd. De ACLU stapt ook nu naar de rechter:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_213792157
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 23:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
De executive order van Trump werd door federale rechters als illegaal afgeserveerd. De ACLU stapt ook nu naar de rechter:

[ x ]
Valt te verwachten uiteraard dat ze dat doen.

Opvallend dat deze meneer denkt dat het goed zal zijn voor de Latino-stem, omdat het aanvechten door dit soort organisaties Biden in zijn positie zou legitimeren (en ze overwegend een strenger grensbeleid willen).
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213792257
Blijkbaar is Trump van zijn 'same day voting'-voorkeur afgestapt?

twitter

Of is dit een uitnodiging om te gaan frauderen? :wtf:

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 05-06-2024 03:18:59 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_213792670
twitter

Knettergek 8)7
pi_213793104
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 07:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Waarom verhuist die criminele mafia famillie kliek niet in zijn geheel naar Rusland?
Of naar El Salvador. Ook goed.

twitter
pi_213793554
El Salvador heeft geen uitleveringsverdrag met de VS?
pi_213794525
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 08:35 schreef Basp1 het volgende:
El Salvador heeft geen uitleveringsverdrag met de VS?
Dat heeft het wel, junior moet toch nog even verder zoeken, denk ik.
pi_213795150
twitter
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_213795157
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 10:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat heeft het wel, junior moet toch nog even verder zoeken, denk ik.
Noord Korea en Rusland volgens mij niet. :P
pi_213795199
Speaking of Junior, die duidelijk een gebruiker is. Zie en hoor zijn onsamenhangende rants. Als je oren het kunnen verdragen.
Tegelijkertijd staat hij ook met gevaarlijk wapentuig, ook als jager op de big five, op foto’s.

Hoe kan het, dat hij nํet wordt aangeklaagd?
pi_213795359
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:10 schreef AnneX het volgende:
Speaking of Junior, die duidelijk een gebruiker is. Zie en hoor zijn onsamenhangende rants. Als je oren het kunnen verdragen.
Tegelijkertijd staat hij ook met gevaarlijk wapentuig, ook als jager op de big five, op foto’s.

Hoe kan het, dat hij nํet wordt aangeklaagd?
Dat mag niet. Alleen Hunter Biden mag aangepakt worden, niet de familie van Trump die zelf honderden miljoenen binnenharkten vanwege buitenlanders die maar wat graag invloed inkochten. Door patentjes te geven, investmentfundje opstarten, hotelkamertjes boekten/appartementjes kochten etc etc.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213797130
quote:

[..]
Ik snap de timing niet zo goed. Natuurlijk is dit de juiste actie, zo'n beetje de eerste van de campagne. Maar dit hadden ze meteen moeten doen nadat de Republikeinen uit angst voor Trump hun eigen grenswet afschoten. Nu heeft het nauwelijks impact, het is te lang na dat voorval en te vroeg voor de verkiezingen.
pi_213797146
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 23:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Valt te verwachten uiteraard dat ze dat doen.

Opvallend dat deze meneer denkt dat het goed zal zijn voor de Latino-stem, omdat het aanvechten door dit soort organisaties Biden in zijn positie zou legitimeren (en ze overwegend een strenger grensbeleid willen).
Dat is correct, de ACLU is niet populair. Sowieso is het goed als Biden aangevallen wordt door extreem-linkse organisaties.
pi_213797226
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 14:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is correct, de ACLU is niet populair. Sowieso is het goed als Biden aangevallen wordt door extreem-linkse organisaties.
De ACLU is extreem-links? Een organisatie die zelfs de KKK verdedigd? Klinkt nogal stupide om dat te zeggen.
pi_213797256
quote:

[..]
Symboolpolitiek.
(Bah.)

Nochtans hoop ik dat het voor Biden een positief effect heeft.
Alles beter dan opnieuw opperhufter Donald Trump in het Witte Huis.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_213797410
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 14:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De ACLU is extreem-links? Een organisatie die zelfs de KKK verdedigd? Klinkt nogal stupide om dat te zeggen.
Verdedigd heeft*. Dat doen ze nu niet meer. De ACLU is nu grotendeels een extreem-linkse activistenclub ja. 'Progressief', noemen ze dat dan.

Het punt, dat je lijkt te missen, is dat waar de ACLU nu voor staat zeer impopulair is, dus het is goed voor Biden om met zulke organisaties te vechten.
pi_213797551
Extreem links, vandaar dat ze die Unite the Right jokers verdedigden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_213797575
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 14:57 schreef OMG het volgende:
Ze zijn links noch rechts, maar dat komt mensen vaak niet zo goed uit. Vandaar doorgaans de impopulariteit.
Je moet in een hokje passen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_213797642
quote:
Behind Closed Doors, Biden Shows Signs of Slipping
Participants in meetings said the 81-year-old president performed poorly at times. The White House said Biden is sharp and his critics are playing partisan politics.

WASHINGTON—When President Biden met with congressional leaders in the West Wing in January to negotiate a Ukraine funding deal, he spoke so softly at times that some participants struggled to hear him, according to five people familiar with the meeting. He read from notes to make obvious points, paused for extended periods and sometimes closed his eyes for so long that some in the room wondered whether he had tuned out.

In a February one-on-one chat in the Oval Office with House Speaker Mike Johnson, the president said a recent policy change by his administration that jeopardizes some big energy projects was just a study, according to six people told at the time about what Johnson said had happened. Johnson worried the president’s memory had slipped about the details of his own policy.

Last year, when Biden was negotiating with House Republicans to lift the debt ceiling, his demeanor and command of the details seemed to shift from one day to the next, according to then-House Speaker Kevin McCarthy and two others familiar with the talks. On some days, he had loose and spontaneous exchanges with Republicans, and on others he mumbled and appeared to rely on notes.

“I used to meet with him when he was vice president. I’d go to his house,” McCarthy said in an interview. “He’s not the same person.”

The 81-year-old Biden is the oldest person to hold the presidency. His age and cognitive fitness have become major issues in his campaign for a second term, both in the minds of voters and in attacks on him by Republicans. The White House and top aides said he remains a sharp and vigorous leader.

Some who have worked with him, however, including Democrats and some who have known him back to his time as vice president, described a president who appears slower now, someone who has both good moments and bad ones.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.wsj.com/polit(...)246?mod=hp_lead_pos7
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_213797672
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 14:57 schreef OMG het volgende:
Daar kregen ze zoveel gezeik over dat ze dat nu niet meer doen. De rest van de activiteit is puur progressief geneuzel.
pi_213797681
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 15:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Daar kregen ze zoveel gezeik over dat ze dat nu niet meer doen. De rest van de activiteit is puur progressief geneuzel.
Nee, ze doen dat niet meer voor groepen zoals deze figuren wanneer die gewapend lopen te demonstreren.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_213797707
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 15:10 schreef OMG het volgende:

[..]
Nee, ze doen dat niet meer voor groepen zoals deze figuren wanneer die gewapend lopen te demonstreren.
Dat is precies wat ik zeg.
pi_213797810
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 15:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is precies wat ik zeg.
Nee, dat is het niet. Je probeert hier krampachtig de ACLU als extreem links / progressief weg te zetten terwijl ze een situatie als United the Right niet meer verdedigen vanwege wapens en geweld, niet omdat het om een stel rechtse josties met ranzige idee๋n gaat en ze het daarom niet meer zouden doen. Die ranzigheid zullen ze nog steeds verdedigen, zolang je maar niet met wapens loopt te slingeren of op de vuist gaat.
pi_213798204
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 15:24 schreef OMG het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Je probeert hier krampachtig de ACLU als extreem links / progressief weg te zetten terwijl ze een situatie als United the Right niet meer verdedigen vanwege wapens en geweld, niet omdat het om een stel rechtse josties met ranzige idee๋n gaat en ze het daarom niet meer zouden doen. Die ranzigheid zullen ze nog steeds verdedigen, zolang je maar niet met wapens loopt te slingeren of op de vuist gaat.
Wapens dragen is gewoon legaal op veel plekken, net als 'ranzige idee๋n'. Als je dat laatste niet meer verdedigt om het eerste is dat wel degelijk een verandering. Verder hoef je niet te doen alsof ik dom ben hoor, iedereen snapt heus wel dat dat gedoe over wapens een excuus is.

Dat de ACLU extreem-links is is een feit, dat is sinds 2017 alleen maar erger geworden. Snap niet zo goed waarom daar dan weer zo fel op gereageerd wordt, je steunt de ACLU toch?

Hier nog een artikel uit de NYT over de veranderingen bij de ACLU, uit 2021:
https://www.nytimes.com/2021/06/06/us/aclu-free-speech.html

En deze schandalige actie geeft precies weer wat er mis is:
https://www.nytimes.com/2(...)-ginsburg-quote.html

[ Bericht 6% gewijzigd door MoreDakka op 05-06-2024 16:14:03 ]
pi_213798228
quote:
FWIW
De inhoud van het artikel werd neergesabeld in MorningJoe vanmorgen.
En McCarthy “is een leugenaar” .
Eerder zei Kevin - herhaaldelijk -hoe verrassend scherp Biden is..
pi_213798339
Oh leest…gepareerd door Biden-HarrrisHQ . ( die zitten er bovenop:
twitter
pi_213798397
Piss of, says he.
twitter
pi_213798435
De verwachte reacties. Maar voor mensen die het een beetje volgen zal dit niet als verrassing komen, Biden is gewoon ouder en heeft meer 'senior moments'. Er is niemand die gelooft dat hij nog net zo scherp is als in 2020.
pi_213798437
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wapens dragen is gewoon legaal op veel plekken, net als 'ranzige idee๋n'. Als je dat laatste niet meer verdedigt om het eerste is dat wel degelijk een verandering. Verder hoef je niet te doen alsof ik dom ben hoor, iedereen snapt heus wel dat dat gedoe over wapens een excuus is.

Dat de ACLU extreem-links is is een feit, dat is sinds 2017 alleen maar erger geworden. Snap niet zo goed waarom daar dan weer zo fel op gereageerd wordt, je steunt de ACLU toch?

Hier nog een artikel uit de NYT over de veranderingen bij de ACLU, uit 2021:
https://www.nytimes.com/2021/06/06/us/aclu-free-speech.html

En deze schandalige actie geeft precies weer wat er mis is:
https://www.nytimes.com/2(...)-ginsburg-quote.html
Ik hoef inderdaad niet te doen alsof je dom bent, dan bevestig je zelf wel.

Hier een lijst met alle extreem linkse zaken waar ze voor op kwamen bijvoorbeeld; https://www.aclu.org/news(...)nding-speech-we-hate

Verder is het natuurlijk complete onzin dat het zogenaamd een excuus is dat ze gewapende protesten niet zouden verdedigen; ze verdedigen free speech en niet geweld. Wanneer er geprotesteerd wordt door open carry lui, dan gaat daar per definitie al meer dreiging, en daarbij de kans tot geweld, van uit dan bij een linkse hippie zonder wapens. Dat ze daar op case by case basis naar kijken wat ze verdedigen is dan helemaal niet zo raar, en ook geen excuus. En dat maakt ze ook niet extreem links als je die lijst van hun eigen site ernaast legt.

Maar goed, je zit voor de 18373883e keer weer eens compleet naast, en het laatste woord ga je niet krijgen.
  woensdag 5 juni 2024 @ 16:49:52 #33
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_213798606
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:32 schreef MoreDakka het volgende:
De verwachte reacties. Maar voor mensen die het een beetje volgen zal dit niet als verrassing komen, Biden is gewoon ouder en heeft meer 'senior moments'. Er is niemand die gelooft dat hij nog net zo scherp is als in 2020.
Mensen die het een beetje volgen weten dat Biden senior moments heeft.
Maar die heeft Trump ook. En meer. En daarnaast ook nog demented moments.
What's your point?

Het zijn twee oude mannen. De ene is lekker bezig met het land regeren, de andere is een maniakale Vollidiot.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_213798619
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:32 schreef OMG het volgende:

[..]

Hier een lijst met alle extreem linkse zaken waar ze voor op kwamen bijvoorbeeld; https://www.aclu.org/news(...)nding-speech-we-hate

De rest van je onzin ga ik niet op in (sowieso zijn persoonlijk aanvallen een zwaktebod) maar dit is nogal een pover lijstje, vind je niet? Bovendien staat daar heel duidelijk wat ik zelf al twee keer heb gezegd: sinds 2017 verdedigen ze bepaalde groepen juist niet meer, en daarbij gebruiken ze die wapens als excuus. Terwijl dat natuurlijk nergens op slaat, als wapens in het openbaar dragen legaal is dan moet je dat ook verdedigen als organisatie. Het is gewoon hypocrisie.

Verder heeft dit niets te maken met het feit dat de organisatie zelf extreem-links is, dat ze af en toe de NRA verdedigen op makkelijk te winnen zaken doet daar verder niets aan af. Misschien zou je de artikelen die ik gepost heb kunnen lezen, maar dat zal wel te veel moeite zijn.
pi_213798629
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:49 schreef V. het volgende:

[..]
Mensen die het een beetje volgen weten dat Biden senior moments heeft.
Maar die heeft Trump ook. En meer. En daarnaast ook nog demented moments.
What's your point?

Het zijn twee oude mannen. De ene is lekker bezig met het land regeren, de andere is een maniakale Vollidiot.
Trump heeft er niets mee te maken. Voor een groot deel van de kiezers komt Biden slecht over, wellicht terecht. Daar moet je wat mee, als campagne. Net doen of er niets aan de hand is gaat niet werken.
  woensdag 5 juni 2024 @ 17:20:43 #36
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213798952
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Trump heeft er niets mee te maken.
Was het maar waar ;(
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Overall beste user 2022 woensdag 5 juni 2024 @ 18:34:34 #37
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213800144
twitter

Hmmmm..

Are you going to declassify the 9/11 files? YES!
Are you going to declassify the JFK files? YES!
Are you going to declassify the Epstein files? Eh, yeah, well, yeah, but you see, well, eh, you don't want to ruin innocent people's lives and well eh eh eh....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:39:01 #38
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213800208
twitter
pi_213800366
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De rest van je onzin ga ik niet op in (sowieso zijn persoonlijk aanvallen een zwaktebod) maar dit is nogal een pover lijstje, vind je niet? Bovendien staat daar heel duidelijk wat ik zelf al twee keer heb gezegd: sinds 2017 verdedigen ze bepaalde groepen juist niet meer, en daarbij gebruiken ze die wapens als excuus. Terwijl dat natuurlijk nergens op slaat, als wapens in het openbaar dragen legaal is dan moet je dat ook verdedigen als organisatie. Het is gewoon hypocrisie.

Verder heeft dit niets te maken met het feit dat de organisatie zelf extreem-links is, dat ze af en toe de NRA verdedigen op makkelijk te winnen zaken doet daar verder niets aan af. Misschien zou je de artikelen die ik gepost heb kunnen lezen, maar dat zal wel te veel moeite zijn.
De claim dat ze extreem links zouden zijn blijft complete onzin, en dat ze sinds 2017 geen situatie als Unite the Right meer hebben verdedigd vanwege wapens en geweld is geen excuus, maar een goede reden, want ze verdedigen geen geweld.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 juni 2024 @ 18:49:53 #40
3928 Ulx
pi_213800419
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:39 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Da's lastig voor verkiesbare Huis/Senaat Republikeinen. Wat is nu wijsheid? Serveer je hem af is er een kans dat je als RINO/NeverTrumper/Communist wordt afgeschilderd. Ga je hem steunen is het aloude wie met pek omgaat zal er door besmeurd worden ook een risico....

Lastig hoor....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213801328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:46 schreef OMG het volgende:

[..]
De claim dat ze extreem links zouden zijn blijft complete onzin, en dat ze sinds 2017 geen situatie als Unite the Right meer hebben verdedigd vanwege wapens en geweld is geen excuus, maar een goede reden, want ze verdedigen geen geweld.
Het is bijzonder lastig discussi๋ren als je nergens op in gaat maar gewoon je mantra's blijft herhalen. Lees in ieder geval de gelinkte artikelen.

Wapens dragen is niet hetzelfde als geweld, dat weet je best. Sowieso slaat het nergens op want er is bij die rally niemand neergeschoten. De dode viel bij een aanval met een auto bij een counter-protest.

Dus ja, de wapens zijn een overduidelijk excuus voor het niet meer verdedigen van de rechten van bepaalde groepen.

[ Bericht 9% gewijzigd door MoreDakka op 05-06-2024 19:45:56 ]
pi_213801453
Nope, het is geen excuus, en ze zijn niet extreem links.
pi_213801476
Vingers in de oren en lalalala doen dus. Tja. :)
pi_213801493
Net zoals jij, alleen wat ik zeg klopt.
pi_213804670
De Rep. willen gewoon niet ‘winnen’ 8)7 :R
twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 6 juni 2024 @ 00:08:50 #50
3928 Ulx
pi_213805088
twitter

Op zich zie ik nu een leuk scenario ontstaan. Een rechtszaak in Texas dat Trump van de lijst moet. Volgens de federale overheid zal dit wel illegaal zijn, maar dan zal het eerst langs allerlei rechtbanken moeten. Eventueel door naar het SC. En die mogen dan gaan zeggen dat states rights geen dingetje zijn in federale verkiezingen. Maar ja, van die anti-gerrymandering zaken vonden ze juist weer dat...Enfin, popcorn time dus.
  donderdag 6 juni 2024 @ 00:20:50 #51
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213805131
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Da's lastig voor verkiesbare Huis/Senaat Republikeinen. Wat is nu wijsheid? Serveer je hem af is er een kans dat je als RINO/NeverTrumper/Communist wordt afgeschilderd. Ga je hem steunen is het aloude wie met pek omgaat zal er door besmeurd worden ook een risico....

Lastig hoor....
Er spelen meerdere dingen nu. Ten eerste krijgen ze geen campagnegeld meer van de RNC omdat dat naar de Trump-familie gaat. Ten tweede denken ze dat ze met de Maga -madness mee moeten gaan. Alleen is Maga te klein om verkiezingen te winnen...en als ze Trump weg flikkeren, wat ze allang hadden moeten doen natuurlijk, raken ze Maga ook kwijt en zonder de stem van Maga zijn ze ook te klein.

De Republikeinen hebben zichzelf in een onmogelijke situatie gewerkt. Welke Lindsey zei dat ook alweer zo treffend: If we nominate Trump, we will get destroyed..and we deserve it". :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door GarlandBriggs op 06-06-2024 00:26:00 ]
pi_213805679
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:08 schreef AnneX het volgende:
De Rep. willen gewoon niet ‘winnen’ 8)7 :R [ x ]
Er waren 60 stemmen nodig, 2/3 meerderheid. Schumer wist best dat hij die niet had, maar het zet de houding van Republikeinen jegens vrouwen weer eens vol in de schijnwerpers. En dat mocht wel weer eens, door alle heisa die Trump continu veroorzaakt raakte dat een beetje op de achtergrond.
pi_213807436
twitter
Misschien moeten ze hem maar impeachen, niet vanwege de vlag, het wordt nooit duidelijk wie die heeft opgehangen, maar vanwege de leugens.
Dat hele hooggerechtshof is een derderangs zootje waar niemand meer respect voor heeft.
pi_213811487
twitter

Alleen was men in Frankrijk niet zo blij met al het verkeer dat stilgezet werd om Biden te laten passeren. En het is wel jammer dat steeds enkel bij het uitmoorden van Joden wordt stilgestaan, en de zigeuners, gehandicapten en homo's vergeten worden.
twitter

Vanochtend sloot het politiebureau van Parijs zonder waarschuwing de helft van de ringweg en verschillende omliggende snelwegen af ​​om Biden door te laten.
Kortom, het wordt een groot volksfeest, de Olympische Spelen..
twitter

[ Bericht 7% gewijzigd door la_perle_rouge op 06-06-2024 16:20:31 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 6 juni 2024 @ 17:33:39 #56
3928 Ulx
pi_213812153
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]

Vanochtend sloot het politiebureau van Parijs zonder waarschuwing de helft van de ringweg en verschillende omliggende snelwegen af ​​om Biden door te laten.
]
Als jij verantwoordelijk zou zijn voor de beveiliging van een staatshoofd zou je de geplande route compleet met de exacte tijden en hoe die te herkennen is wekenlang elke dag door de media schreeuwen?
pi_213812264
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als jij verantwoordelijk zou zijn voor de beveiliging van een staatshoofd zou je de geplande route compleet met de exacte tijden en hoe die te herkennen is wekenlang elke dag door de media schreeuwen?
Dit is de vertaling van die Franse post, niet mijn mening. Ik zou denk ik voor een helikopter hebben gekozen, of een overnachting meer ter plekke.
pi_213813261
twitter
WASHINGTON — A federal judge on Thursday ordered former Trump adviser Steve Bannon to report to prison on July 1 to begin a four-month prison sentence for defying subpoenas from the Jan. 6 Committee after a higher court rejected his appeal.

Bannon was found guilty on two counts of contempt of Congress in July 2022 for defying the committee’s subpoenas, but his sentence had been put on hold while he appealed the case. U.S. District Judge Carl said Thursday he did not believe that the “original basis” for his stay of the imposition of Bannon's sentence existed any longer after an appeals court upheld Bannon's conviction. Bannon could still appeal Nichol’s ruling that he must report to prison.

Bannon was sentenced more than a year and a half ago, in October 2022, to four months behind bars, the same sentence currently being served by former Trump adviser Peter Navarro, who also refused to comply with a Jan. 6 Committee subpoena.

“The defendant chose allegiance to Donald Trump over compliance with the law," Assistant U.S. Attorney Molly Gaston, who now serves on special counsel Jack Smith's team, told jurors during closing arguments in 2022.

Bannon's sentence was put on hold pending appeal, and his lawyers made their case to a three-judge federal appeals court panel in November. The appeals court upheld Bannon's conviction in May, and federal prosecutors soon filed a motion asking Nichols to order Bannon to report to prison. Federal prosecutors told Nichols there was "no legal basis" for the continued stay of the sentence after the federal appeals court rejected the appeal.

Bannon’s lawyers argued that the sentence should be stayed until they appeal it to the full appeals court and the Supreme Court. Any delay, of course, would benefit Bannon if Trump is elected president in November and decides — just as he did on the last day of his presidency on Jan. 20, 2021 — to pardon Bannon on federal criminal charges.

Bannon smiled as he went through security to enter the courthouse Thursday morning. A person nearby said “Trump ‘24!” to him and Bannon smiled and shook his hand.

Following the judge’s decision, he looked calm and stayed smiling. Bannon's lawyer, David Schoen, sprung into action, becoming much more passionate than he’d been during the rest of the hearing.
pi_213813543
Nouja het komt de democraten natuurlijk ook wel uit dat Trump z๓ kut is. Veel makkelijker om de rijen gesloten te houden zo. Ook makkelijker om weinig te veranderen ook al is er zon grote ontevredenheid in het land. Ze zouden veel meer geld en politiek moeten scheiden, wij hier ook trouwens. Maar in Amerika lijkt het geen probleem om gigantisch te profiteren op de aandelenmarkt van je voorkennis als politicus, al die lui verlaten de politiek nog veel rijker dan ze er al ingingen.
pi_213814450
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 19:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nouja het komt de democraten natuurlijk ook wel uit dat Trump z๓ kut is. Veel makkelijker om de rijen gesloten te houden zo. Ook makkelijker om weinig te veranderen ook al is er zon grote ontevredenheid in het land. Ze zouden veel meer geld en politiek moeten scheiden, wij hier ook trouwens. Maar in Amerika lijkt het geen probleem om gigantisch te profiteren op de aandelenmarkt van je voorkennis als politicus, al die lui verlaten de politiek nog veel rijker dan ze er al ingingen.
Ik durf met een gerust hart te zeggen dat Democraten veel liever zouden zien dat Donald Trump niet mee zou doen bij welke verkiezingen dan ook. Ik spreek geregeld Amerikaanse vrienden en kenissen en niemand is er blij mee, zelfs RNC stemmers niet, dat Trump meedoet.
pi_213817171
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 20:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik durf met een gerust hart te zeggen dat Democraten veel liever zouden zien dat Donald Trump niet mee zou doen bij welke verkiezingen dan ook. Ik spreek geregeld Amerikaanse vrienden en kenissen en niemand is er blij mee, zelfs RNC stemmers niet, dat Trump meedoet.
Kan aan mij liggen hoor maar Trump heeft zijn Republikeinse primary toch gewoon gewonnen. Dan is stellen dat Republikeinen er niet blij mee zijn toch best apart. Sowieso is het apart om nog Republikein te zijn, waarom zou je als rechtse kiezer gaan voor een partij die een cult is, tegen de rechtsstaat, tegen vrij ondernemen, pro corruptie. Als je daar niet voor bent, moet je toch democratisch stemmen in deze presidentsverkiezing.

Dat niemand er blij mee is is helemaal extreem, in de polls is het toch een nek aan nekrace. Hoe is dat mogelijk als niemand Trump support, toch de massale fraude die Trump claimt? Sowieso lijkt me dat met een redelijke kandidaat Biden er nog slechter voor zou staan. Als ik naar de linkse kanalen die ik volg kijk zegt iedereen vote Biden en dan ga je in lokale verkiezingen maar voor je voorkeurskandidaat. De democraten zouden echt niet zo verenigd zijn zonder Trump. Zou het niet Trump zijn weet ik zeker dat er genoeg democraten zouden zeggen ik ga niet stemmen voor genocide Joe.
pi_213818069
twitter

Goed argument 8)7
pi_213818452
Je weet gewoon niet of het ai is of echt
pi_213818603
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 00:11 schreef Albertooo het volgende:
AI is zo dom niet.
pi_213818627
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 00:11 schreef Albertooo het volgende:
Jawel. Deze tweets komen van de Biden campagne.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 00:54:43 #66
323401 Kijkertje
met filter
pi_213818666
Mike Johnson's keuze voor de House Intelligence Committee:

twitter
  vrijdag 7 juni 2024 @ 01:10:39 #67
323401 Kijkertje
met filter
pi_213818722
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Misschien moeten ze hem maar impeachen, niet vanwege de vlag, het wordt nooit duidelijk wie die heeft opgehangen, maar vanwege de leugens.
Dat hele hooggerechtshof is een derderangs zootje waar niemand meer respect voor heeft.
Maar Clarence Thomas spant toch wel de kroon met het aannemen van 'cadeautjes':

twitter
  vrijdag 7 juni 2024 @ 03:02:24 #68
323401 Kijkertje
met filter
pi_213819002
De man die voor Trump stemmen van jongeren moet trekken:

twitter

twitter

:D

Ow dat TPUSA-event moest 's middags omdat Trump 's avonds een belangrijke fundraiser-event heeft.
MAGA-fans staan uren in de rij bij 39 ฐC ;(

twitter

[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 07-06-2024 03:33:10 ]
  vrijdag 7 juni 2024 @ 03:49:56 #69
323401 Kijkertje
met filter
pi_213819040
twitter

Hij geeft zelf ook altijd het goede voorbeeld :+
pi_213822457
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Ik dacht dat Dr. Phil therapeut of psychiater is, of iets in die richting. Sterk staaltje mensenkennis, Phil. Mijn hemel.
Meepraten en goedpraten, wat een klucht dit ซ interview ป.
twitter
pi_213824180
Een ander interview. In Time.
Header:” Trump's 'intellectual capacity' questioned after comparison to interview with Biden”…

Quote: …” Both President Joe Biden and former President Donald Trump conducted lengthy interviews with Time Magazine this year, but journalist Magdi Jacobs contends that the magazine's interviewers seem to have dumbed down their questions when interviewing Trump.

twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 juni 2024 @ 16:30:37 #72
3928 Ulx
pi_213824345
quote:
84s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 01:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar Clarence Thomas spant toch wel de kroon met het aannemen van 'cadeautjes':

[ x ]
'gifts', yeah right. Zullen we het gewoon omkoping noemen?
pi_213825317
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 16:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat mij betreft wel, ja.
pi_213826170
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 16:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
En dit is alleen wat bekend is.... Maar, gewoon niks aan de hand he, daar?

De ontluisterende afwezigheid van maatschappelijke ophef verbaast mij elke dag weer.
pi_213826289
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 13:05 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Meepraten en goedpraten, wat een klucht dit ซ interview ป.[ x ]
Ah, hier was het interview:

twitter
pi_213828232
Ik hoorde de verwachting dat het hooggerechtshof de komende 3 weken op vrijdag met een stapel besluiten zou komen in een tempo waardoor er niet adequaat op gereageerd kan worden, en in de hoop dat er bepaalde zaken doorheen slippen die na hun zomerreces (vanaf 1 juli) alweer uit het brandpunt van de belangstelling zijn.

SPOILER
Van Alex Wagner Tonight: Republicans hatch new legislative scheme
  vrijdag 7 juni 2024 @ 23:43:04 #77
323401 Kijkertje
met filter
pi_213829953
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik hoorde de verwachting dat het hooggerechtshof de komende 3 weken op vrijdag met een stapel besluiten zou komen in een tempo waardoor er niet adequaat op gereageerd kan worden, en in de hoop dat er bepaalde zaken doorheen slippen die na hun zomerreces (vanaf 1 juli) alweer uit het brandpunt van de belangstelling zijn.

SPOILER
Van Alex Wagner Tonight: Republicans hatch new legislative scheme
pi_213830119
quote:
Leuk voor de doomscrollers. Wat moet je hier nou mee? Je kunt er niks aan doen en je hebt er niks aan om er op voorbereid te zijn in feite. En dan als het gebeurt, kun je je er nog een keer aan ergeren of bezorgd over voelen.

Wel zorgelijk als het klopt, dat ze op deze manier politiek bedrijven... maar ja, what else is new met deze meerderheid...

Het is te hopen dat kiezers zich realiseren dat de rechters achter de uitspraken ook door de president benoemd worden waar de kans redelijk is dat er een (of als Trump wint en een meerderheid in de Senaat heeft, 2) vervangen gaat worden de komende 4 jaar.
pi_213830195
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 00:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Leuk voor de doomscrollers. Wat moet je hier nou mee? Je kunt er niks aan doen en je hebt er niks aan om er op voorbereid te zijn in feite. En dan als het gebeurt, kun je je er nog een keer aan ergeren of bezorgd over voelen.

Wel zorgelijk als het klopt, dat ze op deze manier politiek bedrijven... maar ja, what else is new met deze meerderheid...

Het is te hopen dat kiezers zich realiseren dat de rechters achter de uitspraken ook door de president benoemd worden waar de kans redelijk is dat er een (of als Trump wint en een meerderheid in de Senaat heeft, 2) vervangen gaat worden de komende 4 jaar.
Niemand hoeft er ook iets mee? Het is (naast alle andere feiten die naar boven zijn gekomen mbt corruptie) een constatering over de manier van werken van dit Supreme Court waaruit duidelijk blijkt dat ze zich naast rechtspraak in feite bezighouden met het mogelijk maken/ doordrukken van conservatieve wetgeving. En dat is hun taak niet.

Het is natuurlijk wel zaak dat de kiezer daarvan uitgebreid op de hoogte wordt gebracht. Door die uitspraken massaal tegelijkertijd vlak voor 4th of july en het reces openbaar te maken is de kans groot dat er minder aandacht aan wordt besteed dan het verdient.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 08-06-2024 00:34:57 ]
pi_213830231
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 00:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Niemand hoeft er ook iets mee? Het is (naast alle andere feiten die naar boven zijn gekomen mbt corruptie) een constatering over de manier van werken van dit Supreme Court waaruit duidelijk blijkt dat ze zich naast rechtspraak in feite bezighouden met het mogelijk maken/ doordrukken van conservatieve wetgeving. En dat is hun taak niet.

Het is natuurlijk wel zaak dat de kiezer zich daarvan bewust is/op de hoogte wordt gebracht.
Ik bedoelde het meer retorisch en niet letterlijk wat iemand er mee zou moeten doen van jou of MSNBC ofzo. Dit soort vooruitkijkend relatief onzeker nieuws leidt denk ik bij veel mensen die het volgen tot 2 keer een klote-gevoel ipv de benodigde 1 keer, maar misschien projecteer ik.
pi_213830257
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik bedoelde het meer retorisch en niet letterlijk wat iemand er mee zou moeten doen van jou of MSNBC ofzo. Dit soort vooruitkijkend relatief onzeker nieuws leidt denk ik bij veel mensen die het volgen tot 2 keer een klote-gevoel ipv de benodigde 1 keer, maar misschien projecteer ik.
Zie ook mijn edit in mijn vorige post.

De SC heeft veel meer zaken aangenomen die in het verleden niet aangenomen zouden zijn. Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat (door de grote conservatieve meerderheid) nu eindelijk invloed uitgeoefend kan worden op het invoeren van conservatieve wetgeving. Geen zin om terug te zoeken wat het precieze aantal is maar ik dacht dat ze het over 29 zaken hadden waarvan er 16 behoorlijk belangrijk zijn. Allemaal opgespaard tot vlak voor het reces terwijl (volgens de experts) daar niet echt een reden voor is en veel eerder bekend hadden kunnen worden gemaakt.

Daar regelmatig aandacht aan besteden is niks mis mee? Of moet je rekening houden met mensen die daar een klotegevoel van krijgen? :D

En onzeker nieuws is het niet hoor. Vladeck heeft het ook over 16 'major' decisions die in 6-8 uitspraakdagen gepropt worden:

twitter

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 08-06-2024 02:43:32 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2024 @ 02:24:27 #82
3928 Ulx
pi_213830576
twitter

Oh. En wat nog meer niet?

Impeach die gast nou maar. Dit gaat nergens meer over.
pi_213830604
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 02:24 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Oh. En wat nog meer niet?

Impeach die gast nou maar. Dit gaat nergens meer over.
Daar gaat Mike Johnson natuurlijk niet aan beginnen.
pi_213830610
quote:
82s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 03:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daar gaat Mike Johnson natuurlijk niet aan beginnen.
Buiten dat ontbreekt een directe "pro quo". Het ruikt wel erg smerig natuurlijk.
pi_213830613
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 03:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Buiten dat ontbreekt een directe "pro quo". Het ruikt wel erg smerig natuurlijk.
Dat hoeft voor een impeachment niet aangetoond te worden? Het gaat meer om het overtreden van een gedragscode die geldt voor rechters.

quote:
"The Judges, both of the supreme and inferior courts, shall hold their offices during good behavior," the document states. The Constitution provides no further guidance about how judges should behave in office.

Bron
Maar je kan nu al voorspellen dat de Republikeinen geen moeite hebben met zijn gedrag :D
pi_213830616
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 03:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat hoeft voor een impeachment niet aangetoond te worden? Het gaat meer om het overtreden van een gedragscode die geldt voor rechters.
Tsja, voor een impeachment is het maar net waar je een meerderheid voor krijgt in het Huis in die zin. Maar het lijk me wat vreemd om slechts op basis van de omvang van de giften te impeachen.
pi_213830620
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 03:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Tsja, voor een impeachment is het maar net waar je een meerderheid voor krijgt in het Huis in die zin. Maar het lijk me wat vreemd om slechts op basis van de omvang van de giften te impeachen.
Nou het is ook niet alleen de giften he? Er was al sprake van het impeachen van Thomas ivm J6:

twitter

Bovendien heeft Thomas blijkbaar ooit gedreigd zijn zetel op te geven (zodat de Democraten een nieuwe rechter konden aanstellen) als hij er niet een luxere levensstijl op na kon houden. Hij vond dat hij te weinig verdiende. Sindsdien wordt hij door tal van stinkend rijke politiek actieve 'vrienden' overladen met (persoonlijke) giften die hij vervolgens voor het grootste gedeelte niet meldt, ook niet nadat hij al op de eerste betrapt werd. Hij weet natuurlijk dondersgoed dat hij met 'giften' weg kan komen en met geld niet.

Maar idd daar zullen de Republikeinen geen moeite mee hebben. Heel 'normaal' gedrag voor een rechter.

twitter

twitter

Nog even samenvattend uit mijn hoofd:

- een huis voor zijn moeder waar ze geen huur betaalt
- half miljoen voor Tea Party-groep van zijn vrouw + een (ruim) salaris
- collegegeld neefje die hij onder zijn hoede had genomen
- kwijtschelding lening voor aanschaf luxe camper
- gebruik van priv้ vliegtuig
- luxe jacht tripjes
- luxe vakanties

En nog veel meer ter waarde van ruim 4 miljoen 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 08-06-2024 05:53:33 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2024 @ 07:12:41 #88
3928 Ulx
pi_213830873
twitter

Beetje lullig wel dat Trump niet genoemd werd in Biden's speech. Maar waarschijnlijk was zijn veroordeling van fascisme en nazisme al te gevoelig voor de Trumpisten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2024 @ 07:20:04 #89
3928 Ulx
pi_213830883
Maar misschien ging het om dit. Het is wel laag om Trump's woorden tegen hem te gebruiken. Of zo.

twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2024 @ 10:39:10 #90
3928 Ulx
pi_213832021
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 03:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij liegt er keihard over. Dat is het probleem. Als hij gewoon openbaar maakt van wie hij allemaal geld en gunsten krijgt had je misschien een punt.
pi_213832757
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 10:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij liegt er keihard over. Dat is het probleem. Als hij gewoon openbaar maakt van wie hij allemaal geld en gunsten krijgt had je misschien een punt.
Ja, dat kan inderdaad wel een goede reden zijn.
pi_213832789
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 03:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat is volgens mij ook niet nodig, het blote feit dat je die giften op zo'n reguliere basis en met dergelijke financieel waarde, we praten inmiddels toch over miljoenen) aanneemt geeft toch al aan dat er sprake is van een gebrek aan integriteit bij een Opperrechter.

Verder, als er niks aan de hand zou zijn met die giften waarom maak je er dan geen melding van? Alweer, integriteit.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2024 12:04:24 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2024 @ 19:20:43 #93
3928 Ulx
pi_213836797
Dit is best wel ROFL gedaan.

twitter
pi_213838934
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 19:20 schreef Ulx het volgende:
Dit is best wel ROFL gedaan.

[ x ]
Djeesus. Ik ga helemaal stuk! 😂
pi_213841129
Helaasch…vroeg mij al af hoe het vervolg eruit zou zien.
twitter
pi_213843779
De veroordeelde oplichter calls for retribution, dat is duidelijk

quote:
Trump calls for Jan. 6 committee members to be indicted
--
The former president claimed in a Truth Social post that members of the House panel had committed crimes, asserting they deleted and destroyed all material evidence.
https://thehill.com/homen(...)ers-indicted-bannon/
pi_213845292
De puppet marketeers in de duisternis achter hem h่, die maken toch misbruik van een zieke man voor eigen gewin.
“ How do I report elder abuse or abuse of an older person or senior?”

https://www.hhs.gov/answe(...)der-abuse/index.html
pi_213845797
Als ik dit zo lees kan Biden in een poging Trump de wind uit de zeilen te nemen wel eens eigenhandig de verkiezingen hebben verloren: https://www.volkskrant.nl(...)-met-trump~bcd65e0d/

Als hij er met zijn besluiten rondom Isra๋l en asielzoekers voor zorgt dat de normale achterban van de Democraten niet meer wil stemmen of in elk geval niet op hem, dan maakt hij het zichzelf erg moeilijk. In 2020 stemde 60 procent van de 18- tot 29-jarige kiezers op Biden, en 52 procent van de kiezers tussen de 30 en 44 jaar. Die groepen kan hij niet missen, maar hij jaagt ze wel weg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 9 juni 2024 @ 15:13:03 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213846469
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:53 schreef Hanca het volgende:
Als ik dit zo lees kan Biden in een poging Trump de wind uit de zeilen te nemen wel eens eigenhandig de verkiezingen hebben verloren: https://www.volkskrant.nl(...)-met-trump~bcd65e0d/

Als hij er met zijn besluiten rondom Isra๋l en asielzoekers voor zorgt dat de normale achterban van de Democraten niet meer wil stemmen of in elk geval niet op hem, dan maakt hij het zichzelf erg moeilijk. In 2020 stemde 60 procent van de 18- tot 29-jarige kiezers op Biden, en 52 procent van de kiezers tussen de 30 en 44 jaar. Die groepen kan hij niet missen, maar hij jaagt ze wel weg.
Maar de percentages maken weinig uit in de VS. Staten met relatief veel hoger opgeleide jongeren zoals New York en California wint ie toch wel, en het % waarmee ie dat doet maakt niets uit. Terwijl winst in het bejaarde Florida hem het Witte Huis op kan leveren.

En ja, dat is hele cynische (campagne)politiek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 juni 2024 @ 15:15:23 #100
862 Arcee
Look closer
pi_213846485
quote:

'Ik zie geen verschil meer tussen Trump en Biden.’ :D 8)7
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 9 juni 2024 @ 15:18:35 #101
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_213846524
quote:

Het is juist andersom. Biden verliest veel meer bij de moderates in het midden, dit soort acties zijn juist om daar terrein terug te winnen. Dat de Volkskrant dat niet wil zeggen verbaast me niets. Biden was sowieso bereid met de Republikeinen samen te werken maar Trump torpedeerde dat. Geen idee of dat ook in dit artikel terugkomt, maar dit is geen u-turn ofzo.

Sowieso verliest Biden helemaal niet zo veel bij jongeren als de media je doet geloven, op punten die binnen die doelgroep belangrijk staan zij vrij dicht bij Biden's beleid.

Edit: ik zie het al, dit staat er in het artikel:
quote:
Joe Bidens verkiezingswinst wordt veelal toegedicht aan zijn populariteit onder jonge kiezers.
Dit is onzin. Biden won in 2020 omdat hij vooral blanke laagopgeleide kiezers terug won die Clinton in 2016 had verloren. Ook was hij populairder bij zwarte kiezers dan Clinton.

[ Bericht 4% gewijzigd door MoreDakka op 09-06-2024 15:27:51 ]
pi_213846603
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 15:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is juist andersom. Biden verliest veel meer bij de moderates in het midden, dit soort acties zijn juist om daar terrein terug te winnen. Dat de Volkskrant dat niet wil zeggen verbaast me niets. Biden was sowieso bereid met de Republikeinen samen te werken maar Trump torpedeerde dat. Geen idee of dat ook in dit artikel terugkomt, maar dit is geen u-turn ofzo.

Sowieso verliest Biden helemaal niet zo veel bij jongeren als de media je doet geloven, op punten die binnen die doelgroep belangrijk staan zij vrij dicht bij Biden's beleid.
Biden heeft z'n overwinning in 2020 voor een enorm groot deel te danken aan de groep jonge progressieve stemmers die het hardst campagne voor hem hebben gevoerd. En dat is precies de groep die gedesillusioneerd raakt door z'n houding met betrekking tot Isra๋l. Al dat verloren enthousiasme en al die verloren stemmen kunnen hem nog wel eens duur komen te staan.

Al denk ik dat de meesten alsnog met tegenzin op hem zullen stemmen om Trump uit het Witte Huis te houden.
pi_213846617
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 15:33 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Biden heeft z'n overwinning in 2020 voor een enorm groot deel te danken aan de groep jonge progressieve stemmers die het hardst campagne voor hem hebben gevoerd. En dat is precies de groep die gedesillusioneerd raakt door z'n houding met betrekking tot Isra๋l. Al dat verloren enthousiasme en al die verloren stemmen kunnen hem nog wel eens duur komen te staan.

Het is een leuk verhaaltje maar gewoon onzin. Er zijn maar vier staten die er eigenlijk toe doen en daar maakten laagopgeleide blanken en zwarte kiezers het verschil. Vooral die eerste groep ging in 2016 onverwacht en vrij massaal voor Trump, de strategie van de Democraten in 2020 was om die groep grotendeels terug te winnen en dat lukte. Beter dan verwacht zelfs.

Met jongeren had het helemaal niets te maken.
pi_213846657
Een goed artikel van de LA Times:

https://www.latimes.com/p(...)it-the-most-politics

Liberals don’t like Biden’s border plan, but it may help him where he needs it most

quote:
WASHINGTON — President Biden’s move this week to close the border to most migrants seeking asylum sent an important signal about what he and his top aides view as their biggest problem in the presidential race. And it’s not opposition from his left.
That’s a critical point because a lot of news coverage gives disproportionate attention to progressives attacking Biden.

Opposition from the left gets noticed
When Biden ran for the Democratic nomination in 2020, he was the moderate candidate facing multiple candidates to his left, including Sens. Elizabeth Warren of Massachusetts and Bernie Sanders of Vermont. So it’s natural for people to think of the most liberal wing of the party as the locus of his opposition.

Moreover, Biden has lost ground with young people, especially Black and Latino voters. A lot of people incorrectly think of those groups as being mostly on the left. In fact, most Black and Latino voters identify as moderates, and, as the most recent Harvard Youth Poll showed, the current generation of young men, in particular, are notably less liberal than were their predecessors.

Left-wing advocates engage in high-visibility actions that attract coverage — campus demonstrations against Israel’s war on Hamas in Gaza, for example, or climate activists protesting Biden’s approval of some fossil-fuel projects.

And activists have strong incentives to say that if only Biden would embrace their issues, his situation, especially with younger voters, would improve. News stories often repeat those claims without much skepticism.

Yet, poll after poll has shown that Biden has held onto the support of the vast majority of voters who identify themselves as liberal or very liberal. It’s among those who identify as moderate that he’s suffered serious declines, and the immigration order provides further evidence that the president is willing to risk significant dissent within his party to woo back those voters.

A sharp shift in public opinion on immigration
Immigration provides a perfect example of what political scientists call the thermostatic nature of public opinion — a fancy way to say that the public often reacts against the excesses of whichever party holds the White House.

During the Trump years, the public strongly rejected his restrictive immigration policies. Trump’s separation of children from their families at the border was one of the most politically damaging actions he took during his presidency, according to a detailed polling analysis by political scientists Lynn Vavreck and Chris Tausanovitch of UCLA and John Sides of Vanderbilt University.

The reaction against Trump led to a spike in support for both legal and illegal immigrants.

At this point in 2020, for example, 74% of voters said immigrants in the U.S. without proper documents should be allowed to stay, the nonpartisan Pew Research Center found.

That surge in pro-immigrant sentiment strongly colored the Democratic primary race in 2020. Calls to “abolish ICE” or decriminalize the border were common.

Biden never embraced those slogans, but the sentiments helped shape the first year of his administration, in which he revoked several of Trump’s immigration orders, and administration officials stressed efforts to address what they referred to as the “root causes” of migration, especially from Central America.

Those moves on immigration were part of Biden’s largely successful effort to keep unity in Democratic ranks by forging policy agreements with Sanders and other leaders of the party’s left.

As border crossings soared to record levels, however, public opinion quickly began to reverse.

Today, the share of U.S. adults who favor allowing undocumented immigrants to remain in the U.S. has fallen to 59%, Pew found as part of a new study of public opinion on culture-war issues the group released on Thursday.

Republican and independent voters have shifted most notably to the right on that question — immigration issues are a much higher priority for GOP voters than others. Even among Democrats, opinion has moved.

The perception of chaos at the border has weighed down the public’s view of how Biden does his job: Only about 3 in 10 U.S. adults approve of how he’s handled immigration issues, according to YouGov polls for the Economist.

The border crisis has become a prime element of Trump’s effort to persuade voters that he, not Biden, is the candidate of stability. A poll released last month by ABC News showed Trump leading Biden 47% to 30% when voters were asked which candidate they trust more to fix the border.

Biden’s proposal
Biden’s plan aims at asylum, the legal right adopted after World War II to protect people fleeing persecution.

In theory, the process is straightforward: A person fleeing their home country can arrive at the U.S. border, present themselves to a border officer, state that they fear persecution at home and receive a hearing. If their claim for asylum is found credible, they can stay legally in the U.S. If not, they can be deported.

In practice, the system has been overwhelmed by huge numbers.

In 2006, immigration courts had a pending caseload of roughly 170,000 asylum cases, according to administration figures. By last year, that number had swelled to almost 2.5 million. The caseload more than doubled during Trump’s four years in office and has doubled again so far during Biden’s tenure.

U.S. Citizenship and Immigration Service now has a backlog of more than a million asylum cases. The wait for a hearing lasts years.

The government has nowhere near the ability to detain even a small fraction of the migrants claiming asylum, so most are released and told to show up in court when their hearing date comes.

Not surprisingly, migrants have taken advantage of the situation. Smugglers tell people that if they claim asylum, they’ll be able to enter the U.S. and remain for at least a couple of years, perhaps longer, while their cases wend through the system.

Last fall, Biden split with the left by backing a bipartisan immigration bill in the Senate that would have significantly curtailed asylum rights. Biden supported it despite impassioned opposition from immigrant advocates, including California Sen. Alex Padilla.

In addition to limiting asylum applications, the Senate bill would have added millions of dollars to hire additional border patrol officers, immigration judges and hearing officers in an effort to resolve the backlog and create a system in which asylum claims could be adjudicated swiftly.

The bill ultimately failed after Trump told Republicans to oppose it.

The executive proclamation Biden issued this week mimicked some of that bill’s enforcement provisions but without the additional financial resources, which can only be provided by Congress.

“This action will help us gain control of our border, restore order into the process,” Biden said during a news conference Tuesday. The goal, he said, is to shut off new entries until the “number of people trying to enter legally is reduced to a level that our system can effectively manage.”

Once again, Padilla was outspoken in his opposition, calling Biden’s plan ineffective and saying it “undermined American values and abandoned our nation’s obligations to provide people fleeing persecution, violence and authoritarianism with an opportunity to seek refuge in the U.S.”

Padilla, however, isn’t going to vote for Trump, and neither will the vast majority of voters who agree with him. The downside risk for the president is limited.

How much upside his move has — either substantively or politically — remains to be seen. Biden’s order faces legal challenges from the ACLU and other immigrant advocacy groups. If it survives court scrutiny, it may not have the impact Biden hopes. And even if it does, some Democratic strategists are skeptical that many voters will give Biden credit.

But, at minimum, the move gives the administration something to point to, a plan of action to deal with a problem that ranks high on the agenda for many voters, especially in important swing states like Arizona and Nevada.

The best scenario for the president is that the order will give his campaign an opening to turn the debate to which plan voters prefer — Biden’s or Trump’s.

Trump’s plan, which he has repeatedly touted, centers on a massive effort to deport the more than 10 million immigrants currently in the U.S. without legal authorization. That idea has gained traction among Republicans — more than 6 in 10 say they support a “national effort to deport” the undocumented, Pew found.

Among the wider public, however, Trump’s idea gets an emphatic thumbs down — 63%-37%. The more Biden can turn the immigration debate to focus on that, the better off he will be. If it works, angering advocates on the left will have been a small price to pay.
  zondag 9 juni 2024 @ 15:50:47 #106
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_213846762
Mijn fout, ik had natuurlijk een tweet naar dat artikel moeten plaatsen zonder verder commentaar.
  zondag 9 juni 2024 @ 16:19:10 #108
323401 Kijkertje
met filter
pi_213846902
Goed artikel in de Washington Post met gift link:

twitter

quote:
"We are living in a post-Constitutional time," Vought wrote in a seminal 2022 essay, which argued that the left has corrupted the nation's laws and institutions. Last week, after a jury convicted Trump of falsifying business records, Vought tweeted: "Do not tell me that we are living under the Constitution."
pi_213847170
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 15:35 schreef MoreDakka het volgende:
de strategie van de Democraten in 2020 was om die groep grotendeels terug te winnen en dat lukte
Ja, doordat de progressieve flank een enorme grassroots beweging opzette. Zij waren degene die het luidst campagne hebben gevoerd, zowel online als op straat, en al die mensen hebben geregistreerd als kiezer. De groeiende antipathie bij die groep is op z'n minst best zorgelijk, maar ik denk dat Biden nu vooral gokt op de anti-Trump stem.
pi_213847397
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 16:56 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Ja, doordat de progressieve flank een enorme grassroots beweging opzette. Zij waren degene die het luidst campagne hebben gevoerd, zowel online als op straat, en al die mensen hebben geregistreerd als kiezer. De groeiende antipathie bij die groep is op z'n minst best zorgelijk, maar ik denk dat Biden nu vooral gokt op de anti-Trump stem.
Elke twijfelaar die je over de streep trekt telt in feite voor 2 stemmen en bovendien zitten de "echte" progressieven vooral in staten waar Biden zich niet zoveel zorgen over hoeft te maken. Ik zou het dus altijd over het midden proberen te zoeken. Ik zou trouwens niet weten wat Biden meer zou kunnen doen voor de progressieven?! De steun aan Israel klakkeloos laten vallen is een non-starter natuurlijk. Het vooruitzicht van het vervangen van Thomas en Alito door Trump om voor de rest van het leven van deze progressieven onder een christen-nationalistisch hooggerechtshof te leven zou voor ieder rationeel mens genoeg enthousiasme moeten losmaken lijkt me.

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 09-06-2024 17:39:36 ]
  zondag 9 juni 2024 @ 17:52:00 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213847629
Als je twee bejaarden tegenover elkaar zet in de strijd om het presidentschap is het sowieso niet zo vreemd dat ze de steun van de jongere kiezer verliezen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 9 juni 2024 @ 17:53:32 #112
323401 Kijkertje
met filter
pi_213847649
Clarence Thomas die Aileen Cannon inspireerde om een uitgebreide hearing te houden (wat dus weer uitstel veroorzaakt in de documenten-zaak) over de legitimiteit van de benoeming van Jack Smith als Special Counsel:

twitter

quote:
A fleeting question Supreme Court Justice Clarence Thomas posed to Donald Trump’s lawyer during oral arguments in the Trump immunity case in late April may have been a harbinger.

“Did you, in this litigation, challenge the appointment of special counsel?” Thomas asked.
pi_213847836
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 16:56 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Ja, doordat de progressieve flank een enorme grassroots beweging opzette. Zij waren degene die het luidst campagne hebben gevoerd, zowel online als op straat, en al die mensen hebben geregistreerd als kiezer.
Dit is een sprookje. Die mensen waren al kiezer, ze kozen alleen voor Trump in 2016 en kwamen weer terug bij Biden in 2020. Juist ook vanwege het feit dat Biden niet progressief is.
  zondag 9 juni 2024 @ 23:22:13 #114
323401 Kijkertje
met filter
pi_213854054
twitter
pi_213854502
Ik hoorde dat Marjorie Taylor Greene zo overijverig door het vuur gaat voor Trump omdat ze zichzelf als nummer 1 VP kandidaat ziet.

Gegeven MTG inmiddels zowel Dems als Republikeinen tegen zich heeft en niet heel veel vacatures kan vervullen buiten de MAGA politiek. Gegeven dat Trump ene Doug Burgum en andere kandidaten op het oog heeft als VP, is de show van MTG zowel inhoudelijk als politiek-strategisch rijp voor de sloop.

Dus dat wordt straks een teleurstelling en erg interessant. Als in.. ze wordt nog feller en ongeleider, of het zakt in als een pudding.
pi_213855684
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2024 00:42 schreef Beathoven het volgende:
. Als in.. ze wordt nog feller en ongeleider, of het zakt in als een pudding.
Het zal inzakken als een plumpudding net zoals we toen zagen met het teaparty gebeuren. Maar er zal wel weer een andere debiel voor in de plaats komen net zoals we toen zagen met de teaparty. :)
pi_213855691
quote:
15s.gif Op zondag 9 juni 2024 23:22 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
...wanneer Isra๋l belangrijker is dan je eigen land.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213856068
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 15:33 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het is dat elke scheet die de VS raakt door ons geroken wordt, dus het is van absoluut belang dat het niet gebeurt vanwege de extreme stank, maar ik gun die jonge progressieve stemmers graag een hernieuwd GOP presidentsschap onder leiding van Trump waar hun toekomst en progressieve vrijheden verder worden afgenomen. Een dikke vuist aan realiteit in hun naieve idealistische kontje waarin een door de media opgeblazen klein kutconflict op een piepklein stukje aarde blijkbaar belangrijker voor ze is dan hun eigen land en de toekomst daarvan. Misschien moeten ze een nog extremere SCOTUS, nog meer conservatieve states' rights, verregaande corruptie aan de top, afbraak sociale zekerheden en educatie en vervolging van neutrale media/journalisten door een rancuneuze Trump nog maar eens goed voelen.
  maandag 10 juni 2024 @ 12:09:05 #119
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213857171
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
Mijn fout, ik had natuurlijk een tweet naar dat artikel moeten plaatsen zonder verder commentaar.
twitter
pi_213858162
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 12:09 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
[ x ]
Het revolutiejaar 1776 was het jaar dat Amerika nog 'great' was blijkbaar :)
pi_213858286
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 10:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Het is dat elke scheet die de VS raakt door ons geroken wordt, dus het is van absoluut belang dat het niet gebeurt vanwege de extreme stank, maar ik gun die jonge progressieve stemmers graag een hernieuwd GOP presidentsschap onder leiding van Trump waar hun toekomst en progressieve vrijheden verder worden afgenomen. Een dikke vuist aan realiteit in hun naieve idealistische kontje waarin een door de media opgeblazen klein kutconflict op een piepklein stukje aarde blijkbaar belangrijker voor ze is dan hun eigen land en de toekomst daarvan. Misschien moeten ze een nog extremere SCOTUS, nog meer conservatieve states' rights, verregaande corruptie aan de top, afbraak sociale zekerheden en educatie en vervolging van neutrale media/journalisten door een rancuneuze Trump nog maar eens goed voelen.
Jeetje.

Maar je moet onderscheid maken tussen stemmers en campagevoerders he. Natuurlijk moet je op Biden stemmen, maar ik zou ook niet de motivatie hebben om campagne te voeren voor 'em.
pi_213858643
quote:
15s.gif Op maandag 10 juni 2024 08:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
...wanneer Isra๋l belangrijker is dan je eigen land.
Of een niet-bestaand Palestina.

Dit is een reactie daar op. Ik heb niets met Isra๋l, maar als dit idioten als Bowman eruit gooit ben ik alleen maar voor ^O^
pi_213858758
Gossie, dat dat kan?!
twitter
  maandag 10 juni 2024 @ 15:31:27 #124
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213858998
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 10:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
De Democraten zouden gewoon hun eigen kiezers serieus moeten nemen op het moment dat ze denken dat het allemaal echt zo erg wordt onder Trump; en dat doen ze niet. Blijkbaar geloven de Democraten rond Biden dat het belangrijker is dat er succesvol een genocide wordt uitgevoerd op de Palestijnen, dan dat ze met hun clubje de komende 4 jaar in het Witte Huis zitten. Joe Biden is bereid om de verkiezingen te verliezen om Israel uit de wind te kunnen houden.

Stemmen moet je verdienen en Biden wil ze niet verdienen.
  maandag 10 juni 2024 @ 15:35:25 #125
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213859028
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 17:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Elke twijfelaar die je over de streep trekt telt in feite voor 2 stemmen en bovendien zitten de "echte" progressieven vooral in staten waar Biden zich niet zoveel zorgen over hoeft te maken. Ik zou het dus altijd over het midden proberen te zoeken. Ik zou trouwens niet weten wat Biden meer zou kunnen doen voor de progressieven?! De steun aan Israel klakkeloos laten vallen is een non-starter natuurlijk.
Klakkeloos? We zijn 8 maanden van racistisch gedreven genocidale staatsterreur verder. Noem het maar klakkeloos als je dan de steun een keer intrekt.
Verder heb je juist de progressieve stem nodig omdat dat mensen zijn die daadwerkelijk nog de energie hebben om campagne te voeren en ook de twijfelende stemmer te overtuigen.

Ik denk overigens dat iedereen die je wegjaagt vooral niet gaat stemmen, of op een 3rd Party (en dus niet dubbel telt). Wat je namelijk doet met je stem, is ook een mandaat geven. Biden moet het mandaat van kiezers wel degelijk verdienen - en dat doet hij met zijn ""middenkoers"" niet.
pi_213859779
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 15:31 schreef VoMy het volgende:

[..]
De Democraten zouden gewoon hun eigen kiezers serieus moeten nemen op het moment dat ze denken dat het allemaal echt zo erg wordt onder Trump; en dat doen ze niet. Blijkbaar geloven de Democraten rond Biden dat het belangrijker is dat er succesvol een genocide wordt uitgevoerd op de Palestijnen, dan dat ze met hun clubje de komende 4 jaar in het Witte Huis zitten. Joe Biden is bereid om de verkiezingen te verliezen om Israel uit de wind te kunnen houden.

In Darfur vindt ook genocide plaats. In Jemen ook. Boeit niemand. Maar oh wee als Israel het doet (doe ik overigens geen uitspraken over, ik duid alleen dat in de grand scale of things deze genocide, wat het wat mij betreft is, nog steeds volstrekt overdreven veel aandacht krijgt tov andere vergelijkbare zaken).

En ja, het was allemaal erg onder Trump. Paar honderdduizend extra doden door de janboel tijdens covid, 2 extra rechtse rechters in de SCOTUS erbij zodat er op dit moment erg veel in het nadeel van progressief en links wordt besloten. Abortusverbod overal bijv. Niet tegenhouden van gerrymandering etc. Toename van de corruptie aan de top, afbraak van de postal services, afbraak van het vertrouwen in het stemmen door te double-downen op niet-bestaande fraude etc etc.

De democraten geloven helemaal niets. Die hebben geen andere keus dan realpolitik uit te voeren m.b.t. het Midden-oosten beleid. Boos zijn op Israel en hulp sturen naar het Palestijnse volk maar tegelijkertijd niet hard genoeg tegen Israel om ze te laten stoppen en ze toch militair steunen. Doen ze het een raken ze X stemmen aan de ene kant kwijt, doen ze het ander, dan raken ze X stemmen kwijt aan de andere kant van het spectrum.

Voor de GOP is het wat makkelijk wat dat betreft op dat politieke internationale gebied.
pi_213859814
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:09 schreef Knipoogje het volgende:
In Darfur vindt ook genocide plaats. In Jemen ook. Boeit niemand. Maar oh wee als Israel het doet
Hoeveel wapens en geld sturen we daar onvoorwaardelijk naartoe?
  maandag 10 juni 2024 @ 17:26:55 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213859976
Los van alles ben je gewoon per definitie een domme decadente lul als je als "progressief" Trump laat winnen omdat Biden niet precies doet wat je wilt in Israel.
  maandag 10 juni 2024 @ 17:30:37 #129
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213860009
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:26 schreef Hexagon het volgende:
Los van alles ben je gewoon per definitie een domme decadente lul als je als "progressief" Trump laat winnen omdat Biden niet precies doet wat je wilt in Israel.
Of Biden en de Democratische top zijn een lul omdat ze verwachten dat mensen toch wel op hem stemmen ondanks wat ze uitspoken in Israel. Mandaat moet je verdienen met je beleid. Je kunt altijd niet-stemmen als het het verschil niet meer maakt.
  maandag 10 juni 2024 @ 17:31:31 #130
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213860020
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:09 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
In Darfur vindt ook genocide plaats. In Jemen ook. Boeit niemand.
Jawel, boeit genoeg mensen. Steunen we dan ook niet en masse als het Vrije Westen. In tegenstelling tot Israel, wat we de wapens en middelen geven om de genocide uit te voeren.
pi_213860026
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:13 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Irrelevant. Stem je op de ander, dan gaan er nog meer wapens naar Israel. Zo werkt dat in een tweepartijenstelsel. Als je echte verandering wil, dan moet je eerst zorgen dat de partij van de ander uit elkaar valt in meerdere partijtjes, zodat pas daarna je eigen partij 'veilig' uit elkaar kan vallen. En dat gaat allemaal pas gebeuren als de politiek en de hele mindset in de USA daar aan toe is.
Tot die tijd stem je gewoon op de minste van de twee kwaden. Dat is de realiteit.
  maandag 10 juni 2024 @ 17:33:09 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213860032
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:30 schreef VoMy het volgende:

[..]
Of Biden en de Democratische top zijn een lul omdat ze verwachten dat mensen toch wel op hem stemmen ondanks wat ze uitspoken in Israel. Mandaat moet je verdienen met je beleid. Je kunt altijd niet-stemmen als het het verschil niet meer maakt.
Tja als Trump laten winnen nou zou zorgen voor een ander Israel beleid was er nog wat voor te zeggen als het zo ontzettend belangrijk voor je is.

Maar als je gewoon hetzelfde krijgt. En nog 10 dingen die je al helemaal niet wil. Dan moet er toch wel een schroefje bij je los zitten als je dat doet. Dan heb je echt geen enkel besef van prioriteiten of de gevolgen van je daden.
  maandag 10 juni 2024 @ 17:33:47 #133
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213860039
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Irrelevant. Stem je op de ander, dan gaan er nog meer wapens naar Israel. Zo werkt dat in een tweepartijenstelsel. Als je echte verandering wil, dan moet je eerst zorgen dat de partij van de ander uit elkaar valt in meerdere partijtjes, zodat pas daarna je eigen partij 'veilig' uit elkaar kan vallen. En dat gaat allemaal pas gebeuren als de politiek en de hele mindset in de USA daar aan toe is.
Tot die tijd stem je gewoon op de minste van de twee kwaden. Dat is de realiteit.
Dat is de realiteit dus helemaal niet. Met je stem geef je een mandaat en het is altijd een optie om geen van de kandidaten een mandaat te geven. Als Biden zeker wil zijn van de anti-genocide stem wil, moet hij misschien eens stoppen met het steunen van een genocide.
pi_213860046
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:30 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar dat verwachten ze dan ook niet. Ze gaan er alleen van uit dat ze meer stemmen kwijt raken als ze Hamas steunen dan als ze Israel steunen. Ze balen al erg genoeg dat het conflict uberhaupt al zoveel invloed heeft op stemgedrag.
  maandag 10 juni 2024 @ 17:34:54 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213860048
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja als Trump laten winnen nou zou zorgen voor een ander Israel beleid was er nog wat voor te zeggen als het zo ontzettend belangrijk voor je is.

Maar als je gewoon hetzelfde krijgt. En nog 10 dingen die je al helemaal niet wil. Dan moet er toch wel een schroefje bij je los zitten als je dat doet. Dan heb je echt geen enkel besef van prioriteiten of de gevolgen van je daden.
Negeer je weer het stukje mandaat. Het is overigens Biden die 10 ergere dingen mogelijk maakt als hij de verkiezingen hierop verliest. Hij koos ervoor om de genocide te faciliteren. Stukje verantwoordelijkheid.
  maandag 10 juni 2024 @ 17:37:16 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213860062
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:34 schreef VoMy het volgende:

[..]
Negeer je weer het stukje mandaat. Het is overigens Biden die 10 ergere dingen mogelijk maakt als hij de verkiezingen hierop verliest. Hij koos ervoor om de genocide te faciliteren. Stukje verantwoordelijkheid.
Eh, nee Biden kiest zichzelf niet. Dat doen kiezers. En als je jouw onderbuik rondom dat ene punt blijkbaar belangrijker vind dan de toekomst van de rest van het land, dan is dat nogal treurig gedrag. Een beetje als een labiel vriendinnetje dat steeds met zelfmoord dreigt als ze haar zin niet krijgt.
pi_213860068
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:34 schreef VoMy het volgende:

[..]
Stopt hij steun aan Israel, dan verliest hij ook. Ik vermoed dat de GOP en Trump best blij zijn met het conflict in Israel . En dan komen we weer terug bij mijn eerste opmerking. Als je je stem laat leiden door het confict in Israel, dan zal het resultaat zijn dat er nog meer steun naar ISrael uitgaat, minder steun naar Oekraine zodat de Russen aldaar hun eigen genocide kunnen voortzetten en je zal geleidelijk een hoop progressieve vrijheden kwijt gaan raken. Maar goed, dat vindt de idealistische stemmer blijkbaar minder belangrijk. Die steunt duidelijk nog ergere genocide en nog meer steun aan Israel.
  maandag 10 juni 2024 @ 17:38:34 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213860077
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Eh, nee Biden kiest zichzelf niet. Dat doen kiezers.
Biden bepaalt zijn eigen beleid. En hij kiest er daarin voor om een genocide te bekostigen. Dat kan hem de verkiezingen kosten. Dat is dan zijn eigen schuld.
pi_213860091
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
Biden bepaalt zijn eigen beleid. En hij kiest er daarin voor om een genocide te bekostigen. Dat kan hem de verkiezingen kosten. Dat is dan zijn eigen schuld.
En linkse progressieve kiezers steunen vervolgens nog grotere wapenleveranties aan Israel en een mogelijk verlies van Oekraine. Door niet te stemmen of op Trump uit protest faciliteren ze de terreur van Israel en Rusland. En jij vindt dat blijkbaar best.
  maandag 10 juni 2024 @ 17:41:21 #140
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213860099
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:37 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Stopt hij steun aan Israel, dan verliest hij ook.
Oh ja? Bron?
Verder heb je dan als nadeel dat de genocide op de Palestijnen wat wordt afgeremd. Dat moet je niet hebben natuurlijk.
  maandag 10 juni 2024 @ 17:43:16 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213860112
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee dat is de schuld van "progressieve" kiezers die vanwege hun onderbuikje liever iemand laten winnen die het Israel beleid hetzelfde wil en ieder ander beleid liever 180 graden anders wil, omdat ze niet in staat zijn pragmatisch te denken.
pi_213860128
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:41 schreef VoMy het volgende:

[..]
Oh ja? Bron?
Verder heb je dan als nadeel dat de genocide op de Palestijnen wat wordt afgeremd. Dat moet je niet hebben natuurlijk.
Wat denk je dat er gebeurt als de VS Israel niet meer steunen? Leidt dat niet tot een genocide?

Deze houding doet me erg denken aan:

Leuk hoor zo'n principiele houding op 1 thema ver van huis, dat nergens toe leidt. Kun je lekker je eigen scheetjes ruiken, terwijl je je zelf geen zorgen hoeft te maken over je sociale zekerheid, gezondheidszorg, of als Palestijn je bestaanszekerheid.

Het moment in hun stelsel om te kiezen voor een kandidaat van een partij is tijdens de primaries. Dat zuigt, maar is de realiteit. Dat laat natuurlijk onverlet dat het prima zou zijn als deze progressieven daarbuiten van hun demonstratie-recht gebruik maken, of een andere kandidaat proberen verkozen te krijgen tijdens de primaries, stelselwijzigingen voor elkaar proberen te krijgen, lobbyen voor een platformwijziging, etcetera ... Maar om maar niet te stemmen heb ik weinig goede woorden voor over.

Overigens, als het gaat om financiele steun aan Israel dan is het een samenspel van Democraten met Republikeinen, want dat moet doorgaans met een wet gedaan worden die door Congress aangenomen moet worden en door de president ondertekend. Zoals laatst met een deal over hulp aan Oekraine in ruil voor Israel en met humanitaire steun voor Palestijnen.

[ Bericht 9% gewijzigd door SnertMetChoco op 10-06-2024 18:03:29 ]
pi_213860237
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:13 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Via Saudi-Arabi๋ meer dan genoeg. Het geweld in jemen is ook voornamelijk een proxy oorlog tussen Iran en de VS.
  maandag 10 juni 2024 @ 18:01:00 #144
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213860264
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 15:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja Joe Biden en de DNC hebben de macht om Isra๋l hard aan te pakken. Zelfs Iran binnenvallen of Rusland gaat met heel veel moeite. En dan is er ook nog China.

Misschien kunnen ze ook nog Rutte geen NAVO baas maken vanwege de toeslagenaffaire
pi_213860352
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Via Saudi-Arabi๋ meer dan genoeg. Het geweld in jemen is ook voornamelijk een proxy oorlog tussen Iran en de VS.
Precies maar ik hoor democraten ook eigenlijk nooit over de relatie die Amerika heeft met bondgenoot Saudi Arabi๋ en dan Iran als as van het kwaad. Terwijl maatschappelijk Iran een stuk vooruitstrevender is en S-A dus ook nogal wat dodelijker is in Yemen dan Iran in omgeving. Je zou denken probeer eens een keer te verzoenen met Iran en zeg S-A een keer de wacht aan. Of is boonzaagman zo rijk dat de vriendschap de moeite is ofzo.

Raar voorbeeld wel om Yemen net als het gebeuren in Israel meer een Amerikaanse proxy oorlog. Qua dat aangaat is dat eerlijk gezegd best een aardige reden om thuis te blijven, dat zowel Democraten als Repulbikeinen nog altijd imperialistisch beleid uitvoeren. Sowieso gaat iedereen natuurlijk zijn eigen punt hebben wat cruciaal is om een partij nog te steunen. Ik zou de lijn niet trekken bij de genocides die Amerika faciliteert want blijkbaar doen ze dat toch wel.

Maar ik vind het ook raar om dan vreemd op te kijken dat mensen te cynisch worden om te stemmen als je gelijktijdig zegt ja nouja een genocidetje hier of daar op onze conto lekker belangrijk Oranje man is slechter.
pi_213861400
Law en Order of dwarsliggen of chantage:
twitter
  maandag 10 juni 2024 @ 20:32:54 #147
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213862099
twitter

Breaking!!! Trump heeft een waarheid gesproken! :o
  dinsdag 11 juni 2024 @ 03:55:22 #148
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  dinsdag 11 juni 2024 @ 04:09:32 #149
323401 Kijkertje
met filter
pi_213865779
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 03:55 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]
Roberts had het juiste antwoord:

twitter

Alito's vrouw ook :X :

twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 11-06-2024 06:53:02 ]
  dinsdag 11 juni 2024 @ 17:34:32 #150
323401 Kijkertje
met filter
pi_213871654
Garland komt met een op-ed in de WP:

twitter
  dinsdag 11 juni 2024 @ 17:38:09 #151
323401 Kijkertje
met filter
pi_213871695
twitter

twitter

Statement Jamer Comer:

quote:
"Hunter Biden's sweetheart plea deal was smoked out after scrutiny by a federal judge. Today's verdict is a step toward accountability but until the Department of Justice investigates everyone involved in the Bidens' corrupt influence peddling schemes that generated over $18 million in foreign payments to the Biden family, it will be clear department officials continue to cover for the Big Guy, Joe Biden."
:')

[ Bericht 15% gewijzigd door Kijkertje op 11-06-2024 17:47:53 ]
pi_213871791
Iemand die constant over genocide lult in Gaza is gewoon te negeren. Het is een buzzwoordje geworden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 juni 2024 @ 19:37:01 #153
862 Arcee
Look closer
pi_213872932
Eens kijken of de veroordeling van Hunter ook een rigged conviction is in de ogen van MAGA.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 19:52:01 #154
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213873110
Eindelijk streng optreden tegen wapenbezit.
G้้n kloon van tvlxd!
pi_213873358
Papagaai…papagaai…
twitter
pi_213881524
quote:
Rulli’s win in Ohio will grow GOP’s razor-thin majority in the US House (AP)

COLUMBUS, Ohio (AP) — Republican state Sen. Michael Rulli won a special election Tuesday in eastern Ohio for a U.S. House seat that has sat vacant for months, expanding the GOP’s narrow majority in the congressional chamber.

Rulli, 55, defeated Democrat Michael Kripchak to fill the remainder of Republican Bill Johnson’s unexpired term. The two face off again Nov. 5 for a full two-year congressional term that begins in January.

Rulli’s victory by roughly 10 percentage points was much closer than earlier GOP performances in Ohio’s 6th District. Johnson won his last four elections by more than 30 percentage points. Trump also carried the district by around 30 percentage points in 2020. While this was a special election held in the summer, when turnout traditionally dips, the results could offer hope for Democrats looking to be competitive this fall in Ohio and neighboring Pennsylvania.

“We knew the polls were gong to be close, and the guy I ran against really worked. He’s a really hard worker,” Rulli said. “But this is a blue-collar district, this is Bruce Springstein, the forgotten man, ‘Joe Bag of Donuts.’ They don’t trust the Democrats and Republicans, and they look at the individual. And I’m really good at retail politics.”

The second-term state senator is from Salem in Ohio’s Mahoning Valley, where he directs operations for his family’s 100-year-old chain of grocery stores.

Kripchak, 42, of Youngstown, served in the U.S. Air Force, and has done stints as an actor and in interactive telecommunications. He currently works at a local restaurant.

“Tonight’s results have not diminished our spirit,” Kripchak said in a written statement. “Though historically a red district, our campaign outperformed expectations, proving the doubters wrong.”

Former Rep. Johnson resigned in January after 13 years in Congress to take a position as president of Youngstown State University. His seat has sat empty since then.

The election took place under congressional maps that the Ohio Supreme Court previously deemed unconstitutionally gerrymandered to favor the state’s ruling Republicans.

The sprawling 6th District, which runs through 11 counties along the Ohio River, leans nearly 59% Republican, according to Dave’s Redistricting App, a political mapmaking website.
Slechts met 10 punten winnen in een district wat gewoonlijk zo'n 30 punten in het voordeel van R stemt zal wel een tegenvaller voor ze zijn. Hopelijk is het een teken aan de wand. De Republikein had nota bene ook nog eens een campagnekas van 700.000 vs 70.000 van de Democratische kandidaat.
  woensdag 12 juni 2024 @ 15:45:22 #157
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213881654
twitter

the fuck is wrong with you? :D

YT fragment:
SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door Hyperdude op 12-06-2024 15:57:33 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_213881688
Maar goed, die ander zou dus zogenaamd dement zijn. :').
  Forum Admin woensdag 12 juni 2024 @ 16:00:34 #159
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213881768
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 15:45 schreef Hyperdude het volgende:
[ x ]

YT fragment:
SPOILER
Dit is echt gibberish :X
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213883519
twitter
pi_213883680
Rechts heeft wel vaker problemen met drinking fountains.
pi_213884262
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:14 schreef OMG het volgende:
Rechts heeft wel vaker problemen met drinking fountains.
zou Donald zeewater uit zon fontein hebben gedronken?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_213886757
Over convicted gesproken. Zoon van convicted capitoolbestormer (18 jaar cel) distiantieert zich van zijn vader
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)daat-voor-democraten

[ Bericht 15% gewijzigd door Bluesdude op 12-06-2024 23:22:11 ]
pi_213886988
twitter
pi_213887124
quote:
[ x ]

YT fragment:
SPOILER
Als het CNN debat zulke onderwerpen gaat hebben, gaat t leuk worden
pi_213887227
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:35 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Que?

Sowieso, ik dacht dat er nooit een aanval was geweest maar alleen mensen die proletarisch kwamen toeristen. Is dementie besmettelijk of zo?
pi_213887264
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 00:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Que?

Sowieso, ik dacht dat er nooit een aanval was geweest maar alleen mensen die proletarisch kwamen toeristen. Is dementie besmettelijk of zo?
E้n van de commentaren:

twitter
pi_213887271
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2024 00:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
E้n van de commentaren:

[ x ]
_O-
pi_213887356
quote:
En vervolgens krijg je dan dit. Nav dat controversiele artikel in de WSJ verspreidt de Sinclair Broadcasting Group via 185 lokale tv-stations de boodschap dat Biden's mentale fitness in twijfel getrokken wordt en dat dat beslissend kan zijn voor de verkiezingen :X

twitter

quote:
Sinclair repackaged the Wall Street Journal story through its centralized news team, known as The National Desk. The segment was then pushed to dozens of local news stations owned by Sinclair. Local anchors introduced the piece by reading from a nearly identical script. Again and again, the anchors say that the Wall Street Journal is "out with new reporting calling into question the mental fitness of President Joe Biden," adding that the issue "could be an election decider."
Is ook niet de eerst keer dat ze dat doen, in 2018 deden ze precies hetzelfde:

twitter

En ze brachten een serie uit over misdaad, dakloosheid en illegale drugs wat de reden kan zijn dat zoveel mensen denken dat er een stijging is in de misdaad (wat Trump ook steeds promoot tijdens zijn rally's) waar Biden uiteraard de schuld van krijgt maar de cijfers geven juist een daling aan.

twitter

Kortom: MAGA-rechts heeft een flinke invloed op kiezers via lokale tv-stations opgekocht door Trump-vriendelijke miljonairs. Uit januari:

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 13-06-2024 04:24:43 ]
pi_213887369
Ja hoor Michelle Obama wordt weer getipt voor het presidentschap:

twitter
pi_213887423
twitter

Cadeautje voor Trump die morgen op bezoek komt.

twitter

Hypocriet Mike Johnson:

twitter

Hypocriet Mitch McConnell:

twitter

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 13-06-2024 05:36:15 ]
pi_213887548
Zo’n bericht over verziekte media is angstaanjagend.

Dit intellect:
twitter
pi_213887645
quote:
[ x ]

YT fragment:
SPOILER
twitter
pi_213887678
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 04:26 schreef AnneX het volgende:

Dit intellect:
[ x ]
Ja dan kan Biden wel in belangrijke swing states een heleboel verkiezingskantoren openen waar Trump zich totaal niet mee bezig houdt (hij heeft natuurlijk ook rally's) maar ik vraag me af wat nou meer invloed heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 13-06-2024 05:58:19 ]
pi_213887763
De religekkies zijn nu officieel ook tegen IVF:

twitter

quote:
The move may signal the beginning of a broad turn on the right against IVF, an issue that many evangelicals, anti-abortion advocates and other social conservatives see as the "pro-life" movement's next frontier -- one they hope will eventually lead to restrictions, or outright bans, on IVF at the state and federal levels.

The vote comes as Democrats in Washington, hoping to drive a wedge among Republicans, prepare to hold a vote on legislation to protect IVF, while former President Donald Trump struggles with how to message to evangelicals on abortion and other reproductive health issues that they would like to see him take stronger positions on in the post-Roe era.
Kwam ook ter sprake bij Alex Wagner samen met de twee abortuszaken (abortuspil en recht van artsen om behandeling te weigeren waarover SCOTUS binnenkort uitspraken gaat doen), de biases van Alito en de gevolgen van dat beleid voor vrouwen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 13-06-2024 06:48:34 ]
pi_213888537
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 04:26 schreef AnneX het volgende:

Dit intellect:
[ x ]
Wait what now? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 13 juni 2024 @ 08:58:42 #179
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213888722
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 08:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wait what now? :')
Bleach Blonde Bad Built Butch Body!
pi_213894115
twitter

Op zich gunstig maar wel op 'lack of standing' wat betekent dat mensen met standing de zaak gewoon weer aanhangig kunnen maken.

En voor deze uitspraak had de SC ruim een jaar nodig :')
  vrijdag 14 juni 2024 @ 05:50:30 #183
323401 Kijkertje
met filter
pi_213899059
VERY STABLE GENIUS!

Inkomstenbelasting gewoon afschaffen en vervangen door tarieven op import |:)

Trump floats replacing income taxes with tariffs, gets criticized by economists

twitter

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 14-06-2024 06:00:16 ]
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:40:37 #184
323401 Kijkertje
met filter
pi_213906824
Prioriteiten:

twitter
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:44:53 #185
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_213906977
pi_213907191
quote:
:|W

Daar zijn geen woorden voor en ik zou hier eigenlijk strafrechterlijke vervolging voor willen zien maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

quote:
The military program started under former President Donald Trump and continued months into Joe Biden’s presidency, Reuters found – even after alarmed social media executives warned the new administration that the Pentagon had been trafficking in COVID misinformation. The Biden White House issued an edict in spring 2021 banning the anti-vax effort, which also disparaged vaccines produced by other rivals, and the Pentagon initiated an internal review, Reuters found.
pi_213907361
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
:|W

Daar zijn geen woorden voor en ik zou hier eigenlijk strafrechterlijke vervolging voor willen zien maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
[..]

Dat zal inderdaad nooit gebeuren, valt vermoedelijk onder het ambt.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 juni 2024 @ 21:17:26 #189
3928 Ulx
pi_213910359
twitter

Toch netjes van Biden of Trump in het zonnetje te zetten voor zijn verjaardag.
pi_213911051
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat zal inderdaad nooit gebeuren, valt vermoedelijk onder het ambt.
Niet voor Trump, voor degenen die op Defensie verantwoordelijk waren hiervoor.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 08:04:58 #191
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213914465
https://www.threads.net/@gtconway3dg/post/C8NVaLdtNcg

Robert Shaw en Roy Scheider over accu's en haaien. :P
pi_213916014
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 08:04 schreef Hyperdude het volgende:
https://www.threads.net/@:gtconway3dg/post/C8NVaLdtNcg

Robert Shaw en Roy Scheider over accu's en haaien. :P
Laat mij raden, die wartaal komt van Trump?
  zaterdag 15 juni 2024 @ 11:57:42 #193
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213916464
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Laat mij raden, die wartaal komt van Trump?
Yes siree, Bob

Hyperdude in POL / [AMV] #1053 Convicted felon Maga Teresa.
pi_213917908
Damn…overal een Dem…
twitter
  zondag 16 juni 2024 @ 08:10:49 #195
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_213928319
Er vallen nog niet genoeg doden bij die idiote schietpartijen.
twitter
E้n van de weinige goede regelingen van Trump afgeschoten.
pi_213940104
Vaderdag 8)7
twitter
pi_213940513
Quote:…” LANSING, Mich. (AP) — Donald Trump’s allies are working to win over Arab American voter s who are unhappy with President Joe Biden’s support for Israel.

The effort is led by Massad Boulos, whose son married Tiffany Trump, the former president’s younger daughter, two years ago. Boulos, a Lebanese-born businessman, is now using his connections in the Arab American community and meeting with its leaders in Michigan, home to many Arab American Democrats who are disenchanted with Biden.…”
twitter
  zondag 16 juni 2024 @ 22:10:56 #198
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213940741
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 21:54 schreef AnneX het volgende:
Quote:…” LANSING, Mich. (AP) — Donald Trump’s allies are working to win over Arab American voter s who are unhappy with President Joe Biden’s support for Israel.

The effort is led by Massad Boulos, whose son married Tiffany Trump, the former president’s younger daughter, two years ago. Boulos, a Lebanese-born businessman, is now using his connections in the Arab American community and meeting with its leaders in Michigan, home to many Arab American Democrats who are disenchanted with Biden.…”
[ x ]
Mensen hebben vaak een erg slecht geheugen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 16 juni 2024 @ 23:07:30 #199
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  zondag 16 juni 2024 @ 23:36:48 #200
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  Overall beste user 2022 maandag 17 juni 2024 @ 09:00:10 #201
3928 Ulx
pi_213943479
twitter

Kwijlende idioot.
  maandag 17 juni 2024 @ 10:31:48 #202
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213944106
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 21:29 schreef AnneX het volgende:
Vaderdag 8)7
[ x ]
Lekker bezig die Meidastouch. Vraag me af of het de ogen van die enge cult ooit zal openen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213948116
twitter
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Lekker bezig die Meidastouch. Vraag me af of het de ogen van die enge cult ooit zal openen.
Vrees van niet. Helaasch.
pi_213948400
Quote:…” It’s common to read about movies that are shown in most of the world but not released in, say, Russia or, more often, China. Should “The Apprentice” end up widely available globally but not, for political reasons, in the United States, it will be a sign of democratic decay, as well as an augur of greater self-censorship to come. After all, if anxiety about enraging Trump is already shaping what you can and cannot watch, it’s probably bound to get even worse if he actually returns to power...”

Meer hier:
https://www.wral.com/stor(...)rump-movie/21485019/

twitter
  maandag 17 juni 2024 @ 19:09:33 #205
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_213950004
Gisteren schoonpa in TN gebeld om een fijne vaderdag te wensen. Helaas slikt hij nog alles van FOX/OAN als zoete koek. Een bloemlezing uit het gesprek:

• Ik heb twee thuisbatterijen gekocht en komende week ga ik zonnepanelen op mijn dak aanleggen. We moeten voorbereid zijn op het ergste, en zelfvoorzienend zijn als gas/licht/water worden gesaboteerd.
• Vanuit Mexico zijn de kartels duizenden criminelen aan het binnensmokkelen en infiltreren ze alle lagen van de overheid om de drugs maar te blijven laten stromen
• Vanuit China komen er dagelijks vliegtuigen vol met mensen het land binnen, allemaal mannen en allemaal van dienstplichtige leeftijd
• Er zal iets ergs gaan gebeuren waarbij 9/11 zal verbleken, en we hebben het allemaal laten gebeuren!

Gaat een gezellig bezoekje worden met Hallowe'en :')
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_213950063
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 19:09 schreef robdriessen het volgende:
Gisteren schoonpa in TN gebeld om een fijne vaderdag te wensen. Helaas slikt hij nog alles van FOX/OAN als zoete koek. Een bloemlezing uit het gesprek:

• Ik heb twee thuisbatterijen gekocht en komende week ga ik zonnepanelen op mijn dak aanleggen. We moeten voorbereid zijn op het ergste, en zelfvoorzienend zijn als gas/licht/water worden gesaboteerd.
• Vanuit Mexico zijn de kartels duizenden criminelen aan het binnensmokkelen en infiltreren ze alle lagen van de overheid om de drugs maar te blijven laten stromen
• Vanuit China komen er dagelijks vliegtuigen vol met mensen het land binnen, allemaal mannen en allemaal van dienstplichtige leeftijd
• Er zal iets ergs gaan gebeuren waarbij 9/11 zal verbleken, en we hebben het allemaal laten gebeuren!

Misschien leuk om dan verkleed te gaan als Mexicaanse transgender om hem een beetje schrik aan te jagen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_213950880
quote:

Da's natuurlijk geen slecht idee, om tal van redenen is het een goed idee om een aggregaat of wat voor backup qua elektriciteit te hebben. Moet er zelf ook ooit nog eens 1 aanschaffen. En hacks vanuit China etc zijn wel degelijk een ding. Alleen zie ik die batterijen op reclames voorbij komen van merken als 4Patriots waarbij ik meteen een :') gezicht trek.
  maandag 17 juni 2024 @ 20:07:42 #208
323401 Kijkertje
met filter
pi_213951549
quote:

Duidelijk nav dit artikel in de Daly Mail:

twitter

De drugs geteeld met 'chinese slave labor' is blijkbaar weed-teelt:

maandag 17 juni 2024 @ 21:41:13 #209
323401 Kijkertje
met filter
pi_213953708
Bij de Washington Post rommelt het ook al een tijdje:

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 17-06-2024 22:25:29 ]
pi_213954433
quote:

Heftig man!

Afgezien van jouw persoonlijke relatie hierin, vind ik het razend interessant (en doodeng) hoe volwassenen meegaan in al die ongein. Je zal altijd wel een percntage gekken hebben in de samenleving. Dat accepteer ik. Maar hoe kan bijna de helft zo wappie worden?
pi_213955539
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:21 schreef Albertooo het volgende:

[Dat accepteer ik. Maar hoe kan bijna de helft zo wappie worden?
Daar is veel over geschreven.. Hoe kon het halve Duitse volk zo die wappie als verlosser zien 90 jaar geleden.
  maandag 17 juni 2024 @ 23:28:35 #212
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_213955565
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:21 schreef Albertooo het volgende:

[..]
Heftig man!

Afgezien van jouw persoonlijke relatie hierin, vind ik het razend interessant (en doodeng) hoe volwassenen meegaan in al die ongein. Je zal altijd wel een percntage gekken hebben in de samenleving. Dat accepteer ik. Maar hoe kan bijna de helft zo wappie worden?
Tja, ook hier zie ik regelmatig mensen lopen met een "Ik ben wakker." shirt of een "Ongevaccineerd!" label op hun social media. De hele Corona periode was olie op het vuur van complotdenkers, die sowieso al losgingen op Pizzagate, "But her emails!" en de 4-dimensionele schaak van Trump die alle corruptie bloot zou gaan leggen....

Maar ja, als je opgroeit in een bubbel (ongeacht of de kleur van de bubbel rood of blauw is), krijg je de bijbehorende media met de paplepel ingegoten, inclusief de boodschap dat alle nieuwskanalen met een andere kleur niet te vertrouwen zijn.

Ik had een paar jaar geleden een Amerikaans familielid enige tijd te logeren. Het begon met argwaan ("Ja maar in Europa moet je maanden wachten voordat je bij je dokter terecht kan want 'socialized healthcare', en er zijn toch wijken in Amsterdam waar de politie niet durft te komen en de Sharia geldt?"), en eindigde met een veranderde kijk en perspectief. Dacht ik. We zijn ondertussen weer terug bij af.

Anyway, AMV... terug on topic. Gaan we meemaken dat Florida een swingstate wordt, nu er in elk kiesdistrict zowaar een Democratische tegenkandidaat is opgestaan?
pi_213955925
Godallemachtig (letterlijk)...is er niet een van die gasten fatsoenlijk?

quote:
Megachurch pastor and former Trump spiritual adviser admits sexual abuse

Robert Morris responds to claim by Oklahoma woman that he sexually abused her in 1980s when she was aged 12 to 16

A Texas evangelical pastor and former spiritual adviser to Donald Trump has confessed to sexually assaulting a young girl in his past.

Robert Morris, a founding pastor of Dallas-based Gateway megachurch, was accused by an Oklahoma woman of sexual abuse in the 1980s, beginning when she was 12 and continuing until the age of 16.

Morris confirmed the allegations to a religious publication, the Christian Post.

https://www.theguardian.c(...)-abuse-trump-adviser
  dinsdag 18 juni 2024 @ 10:08:17 #214
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213957578
Uit de Volkskrant:

Twee belangrijke Democraten in het Amerikaanse Congres hebben hun steun gegeven aan de verkoop van tientallen F-15-gevechtsvliegtuigen aan Isra๋l, meldt de Washington Post. Daarmee is de deal, ter waarde van zo’n 18 miljard dollar, een stap dichterbij.

Maandenlang hielden afgevaardigde Gregory Meeks en senator Ben Cardin de wapenverkoop tegen, vanwege Isra๋ls oorlog in Gaza. Maar onder druk van de regering-Biden hebben de twee nu toch hun handtekening onder de deal gezet.

Genocide Joe zag zijn gebrek aan populariteit en zijn dramatische winstkansen in november en dacht: laat ik gewoon doorgaan met het najagen van een genocide op de Palestijnen! Het tij keert vanzelf als die verrekte arabieren het massagraf in zijn gejaagd.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 juni 2024 @ 11:20:14 #215
3928 Ulx
pi_213958232
De slides uit het proces zijn openbaar gemaakt door NBC. Mocht je na willen lezen wat Trump allemaal voor berichten stuurde kan dat nu.

https://www.documentcloud(...)-ny-summation-slides
pi_213959348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:20 schreef Ulx het volgende:
De slides uit het proces zijn openbaar gemaakt door NBC. Mocht je na willen lezen wat Trump allemaal voor berichten stuurde kan dat nu.

doe eens ้้n of twee quoten…please 😉
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 juni 2024 @ 13:24:27 #217
3928 Ulx
pi_213959398
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:20 schreef AnneX het volgende:

[..]
doe eens ้้n of twee quoten…please 😉
Beetje lastig, het is een PDF.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 juni 2024 @ 13:37:17 #218
3928 Ulx
pi_213959514
twitter

"We have to blur their faces because we don't want them to be charged by the DOJ"
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:10:37 #219
104963 ETA
European Travel Author
pi_213961459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:37 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

"We have to blur their faces because we don't want them to be charged by the DOJ"
Aangeklaagd worden door de DOJ is "retaliation"? WTF is dat voor een maffe uitspraak....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:25:11 #220
104963 ETA
European Travel Author
pi_213961628
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:20 schreef Ulx het volgende:

interessant stuk. Stormy Daniels gebeuren vanaf pagina 140. Geeft goed beeld van wat er achter de schermen heeft plaats gevonden.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_213961661
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Beetje lastig, het is een PDF.
Uit de meeste pdf kun je vaak gewoon wel text kopi๋ren en plakken
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:37:05 #222
104963 ETA
European Travel Author
pi_213961768
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Uit de meeste pdf kun je vaak gewoon wel text kopi๋ren en plakken
Ok, leuk stukje, ze hebben o.a. DJT zijn eigen tweet gebruikt als bewijs:

THE CONFESSION Admitted publicly on Twitter that Cohen was reimbursed for the NDA
Mijn reisfotos!
pi_213964605
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:37 schreef ETA het volgende:

[..]
Ok, leuk stukje, ze hebben o.a. DJT zijn eigen tweet gebruikt als bewijs:

THE CONFESSION Admitted publicly on Twitter that Cohen was reimbursed for the NDA
Al gebruikt de Biden-Harris campaign dit 10.000 x al was het op een billboard…de cult gelooft het niet. |:(
pi_213964676
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:19 schreef AnneX het volgende:

[..]
Al gebruikt de Biden-Harris campaign dit 10.000 x al was het op een billboard…de cult gelooft het niet. |:(
Die hoeven het ook niet te geloven, dat is de doelgroep niet, de doelgroep is de zwevende kiezer en de gematigde Republikeinen.
pi_213969596
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:19 schreef AnneX het volgende:

[..]
Al zouden ze het geloven, de vraag van de komende verkiezingen is willen ze een serieus incompetente seniele president die verantwoordelijk is voor de crisis aan de grens en de torenhoge inflatie of willen ze Donald Trump. De gemiddelde Amerikaan had het beter onder Trump en het grootste voordeel is dat Trump niet seniel is. Daar kan simpelweg geen enkel reclamespotje tegenop.
pi_213969633
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 09:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Al zouden ze het geloven, de vraag van de komende verkiezingen is willen ze een serieus incompetente seniele president die verantwoordelijk is voor de crisis aan de grens en de torenhoge inflatie of willen ze Donald Trump. De gemiddelde Amerikaan had het beter onder Trump en het grootste voordeel is dat Trump niet seniel is. Daar kan simpelweg geen enkel reclamespotje tegenop.
Fase 4 Alzheimer is dan ook weer geen feest:
pi_213969646
Chivaz kun je dat ook kwantificeren waarmee de gemiddelde Amerikaan het beter hadden onder Trump?
pi_213969676
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2024 10:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 10:02 schreef Basp1 het volgende:
Chivaz kun je dat ook kwantificeren waarmee de gemiddelde Amerikaan het beter hadden onder Trump?
Brandstofprijzen, boodschappen etc etc waren allen stukken lager in de tijden van Trump. Het is notabene een van de redenen waarom Biden zo onpopulair is. Ik vraag mij af of dit soort posts bedoeld zijn om te trollen of zitten jullie echt zo diep in de bubbel.
pi_213969699
Kwantificeren is niet gewoon weer iets na schreeuwen uit de Fox bubbel zonder verifieerbare cijfers erbij te zetten.. :')
pi_213969725
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2024 10:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je weet dat dit echt totaal zinloos is he. Ik kan met gemak dit hele topic vol spammen met filmpjes van Biden die de weg kwijt is, die niet meer weet waar hij het over heeft, Biden die in slaap valt etc etc.
Sorry maar de geestelijke teloorgang van Biden kan echt niet meer ontkent worden. Hoe zie je dat eigenlijk voor je als hij president word en dan nog 4 jaar zo moet aanmodderen? Denk je dat hij berhaupt in staat zal zijn om nog 4 jaar door te gaan? Ik weet dat de haat voor Trump diep zit maar dit neemt echt ziekelijke vormen aan als je nu zelfs opteert voor iemand die geestelijk hard achteruit gaat. Persoonlijk zou ik het nooit toejuichen dat een man in zijn staat de president zou worden al zou ik het grondig met hem eens zijn. Het landsbelang gaat altijd voor op dit soort bizarre tribalisme.
pi_213969754
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 10:08 schreef Basp1 het volgende:
Kwantificeren is niet gewoon weer iets na schreeuwen uit de Fox bubbel zonder verifieerbare cijfers erbij te zetten.. :')
Volg je berhaupt de peilingen? Heb je gezien wat de prijzen hebben gedaan in de VS? Waarom denk je dat grote delen van de zwarte bevolking weg lopen bij Biden? Probeer eens verder te kijken dan de voor jouw welgevallige media.
Ontkennen dat Amerikanen het beter hadden onder Trump kan ik niet anders opvatten dan dom getrol of het nablaten van jouw geprefereerde media.
pi_213969786
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 10:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Volg je berhaupt de peilingen? Heb je gezien wat de prijzen hebben gedaan in de VS? Waarom denk je dat grote delen van de zwarte bevolking weg lopen bij Biden? Probeer eens verder te kijken dan de voor jouw welgevallige media.
Ontkennen dat Amerikanen het beter hadden onder Trump kan ik niet anders opvatten dan dom getrol of het nablaten van jouw geprefereerde media.
Vooral doorgaan met talking points vanuit Fox over nemen en niet ingaan op een vraag die een bewering concreet moet maken. Zo herkennen we het maga playbook erg doorzichtig.
pi_213969920
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 10:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[..]
Brandstofprijzen, boodschappen etc etc waren allen stukken lager in de tijden van Trump. Het is notabene een van de redenen waarom Biden zo onpopulair is. Ik vraag mij af of dit soort posts bedoeld zijn om te trollen of zitten jullie echt zo diep in de bubbel.
Vraag je je dat bij je eigen posts in dit topic ook af?
pi_213969938
pi_213969959
quote:

[..]
[..]
Alles is hier ook duurder geworden.
Is dat ook de schuld van Biden?

Of zou het toch komen door een, ik noem maar wat, wereldwijde inflatie?...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213970014
quote:

[..]
Heb je Trump ooit horen praten? Ik ben het overigens met je eens dat de beste man niet seniel. Hij is gewoon knetterdom.

Maar zijn aanhangers zien Trump ongetwijfeld als een baken van kennis en wijsheid. Dat is al snel het geval als je nooit een boek openslaat. In het land der blinden enzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 19-06-2024 11:04:48 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Forum Admin woensdag 19 juni 2024 @ 10:45:37 #237
pi_213970029
Haha ik las dat en in mijn hoofd ging het "muh gas muh inflation" en daar ging de koffie. _O-

Beetje van hetzelfde caliber als "bidenomics" en als je dan uitlegt dat ook Europa (de gehele wereld eigenlijk wel) flinke inflatie te verduren heeft gehad zie je letterlijk de 404 page not found error plaatsvinden :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin woensdag 19 juni 2024 @ 10:47:48 #238
pi_213970042
Goed, als je een obese Billy McSmackface bent zijn voedsel en benzineprijzen wel de belangrijkste indicatoren of het goed met een land gaat. En wat de tv zegt. Heel belangrijk natuurlijk.
pi_213970207
In het land waar vakbonden een minimale rol spelen waardoor ik vermoed dat velen hun lonen niet ge๏ndexeerd zien worden met de inflatie.

Trump die tegen een minimumloon is en vakbonden, veel normale Amerikanen die schieten zichzelf in de voet als ze voor Trump stemmen..
pi_213970295
Het interview met Barbara Walters kan ik zo gauw niet terugvinden.

Deze man voor President en Leider van de vrije wereld.
In naam dan.
twitter
pi_213970328
Oh hiero. Ooit een oplichter in real life ontmoet?
Het druipt er vanaf.
https://www.fastcompany.c(...)tense-1990-interview
pi_213970388
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 10:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Haha ik las dat en in mijn hoofd ging het "muh gas muh inflation" en daar ging de koffie. _O-

Beetje van hetzelfde caliber als "bidenomics" en als je dan uitlegt dat ook Europa (de gehele wereld eigenlijk wel) flinke inflatie te verduren heeft gehad zie je letterlijk de 404 page not found error plaatsvinden :D
Ja, en dan zie je wat hun benzine prijzen zijn en krijg je spontaan een lachstuip, het landelijke gemiddelde is $3.44 per gallon wat dus 3.7 liter is.

Nu varieert dat wel per staat, de duurste staat zit op $4.90, de goedkoopste op $3.14 maar als je daarbij meeneemt dat een dollar 93 euro cent is....you get the idea.
pi_213971101
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 11:19 schreef AnneX het volgende:
Het interview met Barbara Walters kan ik zo gauw niet terugvinden.

Deze man voor President en Leider van de vrije wereld.
In naam dan.
[ x ]

Dit zegt het eigenlijk wel. Je wil *nooit* iemand met deze disorder als president. Nogmaals aan de macht en hij gaat zich uitleven om nog meer aan die vinkjes te voldoen. Er zal in ieder geval 0,0 goeds voor het Amerikaanse volk in zitten. Behalve voldoening voor de MAGA fans dat ze 'liberal tears' kunnen drinken. Blijkbaar stilt dat hun grenzeloze haat naar alles en iedereen voldoende om tegen te stemmen tegen vrijwel alles wat hun leven beter maakt (op wellicht minder mensen met een kleurtje om hen heen na).
pi_213973127
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 12:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dit zegt het eigenlijk wel. Je wil *nooit* iemand met deze disorder als president. Nogmaals aan de macht en hij gaat zich uitleven om nog meer aan die vinkjes te voldoen. Er zal in ieder geval 0,0 goeds voor het Amerikaanse volk in zitten. Behalve voldoening voor de MAGA fans dat ze 'liberal tears' kunnen drinken. Blijkbaar stilt dat hun grenzeloze haat naar alles en iedereen voldoende om tegen te stemmen tegen vrijwel alles wat hun leven beter maakt (op wellicht minder mensen met een kleurtje om hen heen na).
Alleen beseft Chivaz dit niet. :R
pi_213973598
twitter

twitter

Update Trump Media Stock:

twitter

Volgende week het debat tussen Biden en Trump *O*

MAGA/Trump voorspelt alvast dat Biden onder de drugs zal zitten.

twitter

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 19-06-2024 16:55:44 ]
  woensdag 19 juni 2024 @ 17:34:46 #247
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213974241
quote:

president die verantwoordelijk is voor de crisis aan de grens en de torenhoge inflatie
Op welke manier is Biden daar verantwoordelijk voor?
Als president heeft hij verantwoordelijkheden om die problemen tegen te gaan. Zo is er een wetsvoorstel gedaan voor problemen aan de grens, waar Republikeinen om vroegen. Trump wilde het niet meer omdat het voordeel zou geven aan Biden, dus werd de steun van de Republikeinen ingetrokken. Dat soort obstructie is niet in het landsbelang. En dat is de manier van politiek voeren van Trump.
G้้n kloon van tvlxd!
  woensdag 19 juni 2024 @ 22:48:34 #248
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213978955
quote:

[..]
[..]
boodschappen etc etc waren allen stukken lager in de tijden van Trump. Het is notabene een van de redenen waarom Biden zo onpopulair is. Ik vraag mij af of dit soort posts bedoeld zijn om te trollen of zitten jullie echt zo diep in de bubbel.
Ja, sterker nog, boodschappen waren ook stukken lager in de tijden van Washington.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213979825
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 10:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je weet dat dit echt totaal zinloos is he. Ik kan met gemak dit hele topic vol spammen met filmpjes van Biden die de weg kwijt is, die niet meer weet waar hij het over heeft, Biden die in slaap valt etc etc.
Sorry maar de geestelijke teloorgang van Biden kan echt niet meer ontkent worden. Hoe zie je dat eigenlijk voor je als hij president word en dan nog 4 jaar zo moet aanmodderen? Denk je dat hij berhaupt in staat zal zijn om nog 4 jaar door te gaan? Ik weet dat de haat voor Trump diep zit maar dit neemt echt ziekelijke vormen aan als je nu zelfs opteert voor iemand die geestelijk hard achteruit gaat. Persoonlijk zou ik het nooit toejuichen dat een man in zijn staat de president zou worden al zou ik het grondig met hem eens zijn. Het landsbelang gaat altijd voor op dit soort bizarre tribalisme.
Trump en landsbelang _O-

Er is maar ้้n ding belangrijk voor Trump en dat is Trump.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 20-06-2024 04:35:25 ]
pi_213981966
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2024 22:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja, sterker nog, boodschappen waren ook stukken lager in de tijden van Washington.
In Nederland zijn de boodschappen ook duurder geworden dankzij Biden. Maar als we Trump kiezen gaan de prijzen omlaag...said no one ever.
pi_213981971
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:48 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
Update Trump Media Stock:

[ x ]
Volgende week het debat tussen Biden en Trump *O*

MAGA/Trump voorspelt alvast dat Biden onder de drugs zal zitten.

[ x ]
Ah, dus Trump zal onder de drugs zitten. Projectie is zo ongeveer het handelsmerk van Trump en zijn aanhang.
pi_213982787
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 10:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ah, dus Trump zal onder de drugs zitten. Projectie is zo ongeveer het handelsmerk van Trump en zijn aanhang.
We kunnen het redelijk als feit beschouwen dat Trump onder de drugs zit. Hij weigert pertinent alle drugstesten en beschuldigt anderen van drugsgebruik. Dan weet je het wel.

Ik zou inderdaad wel een onafhankelijke drugstest zien voor het debat. Sowieso even een covid-check, zodat Trump niet weer bewust Biden zal proberen te besmetten.

Die Trump stock is trouwens helemaal niet echt aan het tanken. Reeel is dat ding werkelijk 1 cent waard ofzo. Alles daarboven is min of meer Trump van kapitaal voorzien door aandelen te kopen zodat je dat buiten de boeken kan houden.
pi_213982813
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:48 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
We kunnen het redelijk als feit beschouwen dat Trump onder de drugs zit. Hij weigert pertinent alle drugstesten en beschuldigt anderen van drugsgebruik. Dan weet je het wel.

Ik zou inderdaad wel een onafhankelijke drugstest zien voor het debat. Sowieso even een covid-check, zodat Trump niet weer bewust Biden zal proberen te besmetten.
Wel door Ronny Johnson, he? ;)

De enige vlagofficier waarvan ik weet dat hij na zijn pensionering in rang is teruggezet, zelfs Flynn hoefde zijn rang niet in te leveren.
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:52:44 #254
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213982847
In Louisiana worden scholen nu verplicht de tien geboden in de klas op te hangen. Maar uiteraard mag dat geen overheidskosten dus moeten de scholen, die ongetwijfeld toch al krap bij kas zitten, dat zelf gaan bekostigen.

https://nos.nl/artikel/25(...)lokalen-op-te-hangen

The GOP, for the freedom to think exactly as we do.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213982909
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:52 schreef De_Hertog het volgende:
In Louisiana worden scholen nu verplicht de tien geboden in de klas op te hangen. Maar uiteraard mag dat geen overheidskosten dus moeten de scholen, die ongetwijfeld toch al krap bij kas zitten, dat zelf gaan bekostigen.

Dit is natuurlijk perfect, als tegenstanders naar de rechter stappen en winnen (zit er dik in) dan kunnen ze weer in de slachtofferrol kruipen en pretenderen dat links tegen God en religie is en dat de arme christenen vervolgd worden (send money!). Als ze winnen hebben ze ook hun zin.
pi_213984301
twitter

Even los van de uiterst geslaagde grap van held John Cleese: dit kun je toch gewoon niet menen? @Chivaz, is dat hoe jij ook over Trump denkt?
  donderdag 20 juni 2024 @ 14:29:31 #257
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213984333
10?
11. Gij zult niet inteelten. :9~
pi_213991422
Geen woorden.
twitter
pi_213991426
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 10:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
'Biden will be aggressive, he'll be jacked up and he'll go like crazy!'

En Trump hoeft alleen maar rustig te blijven zoals Reagan.

Komt helemaal goed! :D

twitter
  vrijdag 21 juni 2024 @ 04:28:49 #260
323401 Kijkertje
met filter
pi_213993227
quote:

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 12:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk perfect, als tegenstanders naar de rechter stappen en winnen (zit er dik in) dan kunnen ze weer in de slachtofferrol kruipen en pretenderen dat links tegen God en religie is en dat de arme christenen vervolgd worden (send money!). Als ze winnen hebben ze ook hun zin.
Is idd ongrondwettelijk, er ligt al een eerdere uitspraak van de SC maar idd weer een kans om hun christen-nationalistische agenda te realiseren. De komende decennia zullen er nog vele volgen met de huidige samenstelling van SCOTUS.

En dat allemaal dankzij het goedgelovige/opportunistische volgvolk dat op deze leugenachtige charlatan stemt:

twitter

'Christian' :')

Nog steeds geen uitspraak van de SC trouwens over Trump's immuniteit (ook zo'n zaak die in het verleden geen kans maakte maakte om uberhaupt behandeld te worden en waar ze in december al een uitspraak over hadden kunnen doen). Ze wachten echt tot het laatste moment (voor het reces) om de kans zo klein mogelijk te maken dat ้้n van de nog lopende aanklachten tegen Trump nog voor de verkiezingen voor de rechter komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 21-06-2024 05:24:32 ]
pi_213993533
quote:

een foto van Trump als Jezus ernaast zou het aftoppen.
pi_213993723
Ik hoorde eens dat Henry Kissinger had genoemd dat wat er in de wereld gebeurde, in Nederland pas veel later volgde. Ik heb deze quote alleen niet kunnen terugvinden.

Het mag gek klinken, maar ik heb na PVV en BBB die aan de deur rammelen, de ironie in dingen die worden bestreden in en tegelijk worden geetaleerd door kamerleden; met een vrijwillig gegijzelde VVD wel het idee dat deze waanzin en pogingen tot het meer pushen van de "Christelijke identiteit" uiteindelijk ook Nederland wel gaat bereiken als een soort 'when they go high, we go low'.

De VS is helaas altijd een voorbeeld geweest en Maga is helaas net zo inspirerend.
pi_213994407
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 07:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
een foto van Trump als Jezus ernaast zou het aftoppen.
Of Trump aan het (verstevigde) kruis O-)
A murky, forgotten land.
pi_213996000
quote:
En dat allemaal dankzij het goedgelovige/opportunistische volgvolk dat op deze leugenachtige charlatan stemt:
Maar ondertussen gaat deze "charlatan" wel aan de leiding in steeds meer staten.
Dat debat gaat een bloedbad worden voor sleepy Joe.

twitter
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_213996066
Eerst eens kijken of Donald niet op het laatste moment met een lulsmoes het cnn debat gaat afzeggen. :D
pi_213997970
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 12:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit doen ze al decennia. Dit gaat gewoon weer afgeschoten worden zoals altijd zonder veel bombarie.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 18:59:32 #267
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214000187
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:04 schreef Basp1 het volgende:
Eerst eens kijken of Donald niet op het laatste moment met een lulsmoes het cnn debat gaat afzeggen. :D
Als zijn team slim is, gaan ze het inderdaad afzeggen.
Als de ้้n praat gaat de microfoon van de ander uit en de vragen worden niet voorgekauwd door ้้n of andere weirde Fox-Anchor die het daarna in het snaveltje van Orange Baby Bird spuugt.

Trump kan zich niet beheersen...die gaat zichzelf enorm voor schut zetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door GarlandBriggs op 21-06-2024 19:07:54 ]
pi_214000347
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 18:59 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Trump kan zich niet beheersen...die gaat zichzelf enorm voor schut zetten.
Dat is nog maar de vraag h้. Deze opzet zou ook best in Trump's voordeel kunnen werken, want hij kan tijdens zijn beurt gewoon ongestoord minutenlang Biden uitschelden en het over zijn leeftijd hebben zonder dat Biden er iets aan kan doen.

Dat terwijl Biden bij ้้n of twee momenten waar hij de draad verliest de hele verkiezing daar al kan verliezen. Nee, Trump heeft weinig te verliezen hier, tenzij hij zo ver gaat dat het nu eindelijk eens mensen er aan herinnert wat voor walgelijke kwal en bizar slechte president hij nou eigenlijk was.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:45:07 #269
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_214000768
E้n geintje, omdat het vrijdag is. En omdat Louisiana.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 juni 2024 @ 19:47:09 #270
862 Arcee
Look closer
pi_214000800
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:54 schreef Arnhemunited het volgende:

[..]
Maar ondertussen gaat deze "charlatan" wel aan de leiding in steeds meer staten.
Dat debat gaat een bloedbad worden voor sleepy Joe.

[ x ]
Laat Trump maar aan de leiding gaan in de polls. Dat motiveert z'n fans minder om te gaan stemmen en de "radical left" des te meer.
pi_214000897
quote:
from: The Best Ways of Holding Down That Ole Bat[2], as Demonstrated by Your Favorite Pretzeldent[3] (me! me! me!):

Stance #06: Hands As Close As Humanly Possible (and I'm talking Real Manly Hu-men here - altho' they do Whinealot).
One Pro, One Con (Two if count Mr. Human Power Keg, which I didn't)... with this stance, what you lose in accuracy, you'll win in terms of sheer force, a perfect phone call fit, in case you just want to blow a hole in your opponent! So pick your take!
.
[1] as in the cross-Atlantic evergreen "Donal, where's your troosers?" (Yes, it actually exists: https://upload.wikimedia.(...)r_Troosers_cover.jpg )
[2] not meaning that ole' Slorenian hussy-bat Mz.Melonomia ("Nooo! Of course not!! Never even crossed my mind! Not for a single instant! So a big FIE on thee, you rat, dirty rat! Now go back to Your Ladyship's White HorrorHouse Asbestos Trot-Out and..." "WHAT?!" "Yes, W.H.A.T.! I mean, can't you even, like, yanno, read?!")
[3] a cross between a (former) president and a word salad

P.S. for the full lyrics (since we really should welcome him with 'em[4] if/when he's ever forced to visit the ICC), see here: https://www.smule.com/son(...)_2107182/arrangement (<starts singing> Oh say, can you, erm, ...can you imagine his multi-indicted snout when (and/or if) that (ever) happens? Well, I just did 'n' done that not even a parsec ago! Definitely worth it!)

.
[4] after all, HE started it... "Sir? Sir? How do you do it every morning?"

.

[ Bericht 0% gewijzigd door brokjespoes op 22-06-2024 00:28:00 ]
  vrijdag 21 juni 2024 @ 20:54:47 #272
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214001982
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is nog maar de vraag h้. Deze opzet zou ook best in Trump's voordeel kunnen werken, want hij kan tijdens zijn beurt gewoon ongestoord minutenlang Biden uitschelden en het over zijn leeftijd hebben zonder dat Biden er iets aan kan doen.

Dat terwijl Biden bij ้้n of twee momenten waar hij de draad verliest de hele verkiezing daar al kan verliezen. Nee, Trump heeft weinig te verliezen hier, tenzij hij zo ver gaat dat het nu eindelijk eens mensen er aan herinnert wat voor walgelijke kwal en bizar slechte president hij nou eigenlijk was.
Dus jij denkt dat je met uitschelden en leeftijd benoemen een debat wint?

|:)
pi_214002000
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:54 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat je met uitschelden en leeftijd benoemen een debat wint?

|:)
Aangezien Biden's leeftijd by far zijn grootste zwakte is, ja. Tenminste, als het doel is om kiezers voor je te winnen. Ik zeg ook niet dat ik dat goed vind, het is wel hoe het helaas werkt.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 00:40:27 #274
441440 aquawoman
Bitch please
pi_214006684
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Aangezien Biden's leeftijd by far zijn grootste zwakte is, ja. Tenminste, als het doel is om kiezers voor je te winnen. Ik zeg ook niet dat ik dat goed vind, het is wel hoe het helaas werkt.
Trump is zelf ook niet bepaald jong en scherp. Ik weet niet of het handig is om die kaart te spelen. Hij zal wel moeten, naast een aanval op hunter. Maar de vergelijking is niet per se in zijn voordeel?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_214006810
Biden is slechts 4 jaar ouder dan Trump. Om dan te vallen voor het 'hij is te oud' argument terwijl men het daar niet over heeft mbt Trump getuigd van een intellectuele non-capaciteit เ la Chivaz.

Ik vind ze beide te oud. Maar van die 2 is Trump mentaal echt compleet van het padje af, en als ik amerikaan was wist ik wel naar wie m'n stem zou gaan.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_214006861
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 01:32 schreef Barbusse het volgende:
Biden is slechts 4 jaar ouder dan Trump. Om dan te vallen voor het 'hij is te oud' argument terwijl men het daar niet over heeft mbt Trump getuigd van een intellectuele non-capaciteit เ la Chivaz.
Allemaal leuk en aardig, maar de kiezer ziet Biden's leeftijd als een groter probleem dan Trump's leeftijd. Tel daarbij op dat Biden zo'n beetje de minst populaire vice-president ooit heeft. Mocht Biden winnen en dood neervallen in 2025 dan wordt Harris president en dat wil vrijwel niemand. Dan kun je wel lekker je kop in het zand steken maar dan wens ik de Democratische partij een fijne herhaling van 2016 toe.
pi_214006865
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:40 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Trump is zelf ook niet bepaald jong en scherp. Ik weet niet of het handig is om die kaart te spelen. Hij zal wel moeten, naast een aanval op hunter. Maar de vergelijking is niet per se in zijn voordeel?
Trump hoeft alleen maar scherper over te komen dan Biden. Hij komt al sinds 2016 over als een complete debiel dus mensen zullen geen verandering zien, terwijl die verandering er wel is bij Biden.
pi_214006946
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 02:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig, maar de kiezer ziet Biden's leeftijd als een groter probleem dan Trump's leeftijd. Tel daarbij op dat Biden zo'n beetje de minst populaire vice-president ooit heeft. Mocht Biden winnen en dood neervallen in 2025 dan wordt Harris president en dat wil vrijwel niemand. Dan kun je wel lekker je kop in het zand steken maar dan wens ik de Democratische partij een fijne herhaling van 2016 toe.
Dan is 'de kiezer' niet goed wijs. Simples. Leeftijd mag vrijwel altijd een argument zijn, maar is het in dit geval gewoon niet. En daar mogen de dems best wel meer op hameren imho.

En daarnaast, niemand wilt Harris als VP? Dat kan natuurlijk, ieder z'n ding. Maar laten we wel eerlijk zijn, met haar rechterhand op haar rug gebonden, een halve fles vodka in haar mik en met een vork in haar oog zou ze nog steeds een betere VP/president zijn dan Trump.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 12:30:40 #279
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214009553
Tamelijk garpig.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 22 juni 2024 @ 13:06:57 #280
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_214009860
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 03:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dan is 'de kiezer' niet goed wijs. Simples. Leeftijd mag vrijwel altijd een argument zijn, maar is het in dit geval gewoon niet. En daar mogen de dems best wel meer op hameren imho.

En daarnaast, niemand wilt Harris als VP? Dat kan natuurlijk, ieder z'n ding. Maar laten we wel eerlijk zijn, met haar rechterhand op haar rug gebonden, een halve fles vodka in haar mik en met een vork in haar oog zou ze nog steeds een betere VP/president zijn dan Trump.
CNN is zo aardig geweest om alle mogelijke kandidaten voor Trump's VP op een rijtje te zetten. Als we het dan toch hebben over 'het mogelijk omvallen van de President'.... Zou je ้้n van deze personen het presidentschap toevertrouwen? https://edition.cnn.com/2(...)ontenders/index.html
  zaterdag 22 juni 2024 @ 15:24:22 #281
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214010910
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 13:06 schreef robdriessen het volgende:

[..]
CNN is zo aardig geweest om alle mogelijke kandidaten voor Trump's VP op een rijtje te zetten. Als we het dan toch hebben over 'het mogelijk omvallen van de President'.... Zou je ้้n van deze personen het presidentschap toevertrouwen? https://edition.cnn.com/2(...)ontenders/index.html
Geen van allen..ik zou Haley zeggen maar zij heeft ook weer de ring gekust. De rest snuift aan een halsband Trumps geur op...sneu volk. JD "Ass-kisser" Vance voorop!

Wat wel bijzonder is, is dat de hele show rondom de Veep bedoeld is om af te leiden van de dagelijkse Maga-waanzin. Het is een beetje een reliek van de oude GOP tussen alle veroordelingen, repressie-maatregelen en dementerende Trump speak...

Rick Wilson legde het toevallig gisteren mooi uit:

Listen to this episode from The Lincoln Project on Spotify. Host Rick Wilson urges listeners not to fall for Republican tricks. The VP pick for Donald Trump is just another attempt to turn this into a reality show and distract from the fact that he's a convicted felon (34 convictions!) trying to install a democracy-destroying authoritarian regime if he wins the election. Follow Rick Wilson at @TheRickWilson on X and subscribe to his Substack at therickwilson.substack.com. Join the fight with Lincoln Project at www.lincolnproject.us and follow us on X at @ProjectLincoln. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
pi_214011066
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:24 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Geen van allen..ik zou Haley zeggen maar zij heeft ook weer de ring gekust. De rest snuift aan een halsband Trumps geur op...sneu volk. JD "Ass-kisser" Vance voorop!

Wat wel bijzonder is, is dat de hele show rondom de Veep bedoeld is om af te leiden van de dagelijkse Maga-waanzin. Het is een beetje een reliek van de oude GOP tussen alle veroordelingen, repressie-maatregelen en dementerende Trump speak...

Rick Wilson legde het toevallig gisteren mooi uit:

Listen to this episode from The Lincoln Project on Spotify. Host Rick Wilson urges listeners not to fall for Republican tricks. The VP pick for Donald Trump is just another attempt to turn this into a reality show and distract from the fact that he's a convicted felon (34 convictions!) trying to install a democracy-destroying authoritarian regime if he wins the election. Follow Rick Wilson at @TheRickWilson on X and subscribe to his Substack at therickwilson.substack.com. Join the fight with Lincoln Project at www.lincolnproject.us and follow us on X at @ProjectLincoln. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
En natuurlijk Biden afschilderen als de 'felon' want zijn beleid is 'criminal' :')

Het zijn de bekende MAGA-trucjes.

Reminder:

pi_214011571
twitter

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 23-06-2024 16:27:19 ]
pi_214013708
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 13:06 schreef robdriessen het volgende:

[..]
Not. One. Of. Them.
pi_214016020
Nou ja…bekende heeft ้้n van haar twee dochters over, die wonen met hun gezinnen in Californi๋.
Komt vanavond met de bekende de as. verkiezingen ter sprake.
In eerste instantie eens, dat het twee ouwe witte mannen zijn. Dat was het enige.

Dat jullie het maar weten: “Biden wordt aangestuurd door Obama” .
Heb je dat filmpje dan niet gezien hoe onlangs Obama Biden van het toneel begeleidde.”… 8)7 en dat het zo goed gaat met de economie…onder trump was het ook goed of beter…” o|O En toen ik medische abortus noemde, sprong zij - zwaar gelovig - uit haar vel. En covid etc.
Normaalgesproken maakt deze vrouw een relaxte indruk en nu werd ze zo boos, dat zij ergens anders ging zitten, ver bij mij vandaan.

Tis toch wat.

Ad. En Zeven kleinkinderen, die daar straks naar school gaan en studeren.
Laat god het niet horen. Of juist wel.
Ad.2. Eerlijk is eerlijk…zij zei niet voor trump te zijn. ( wel Rep. zoals de 2 schoonzonen. ).

[ Bericht 10% gewijzigd door AnneX op 22-06-2024 23:17:50 ]
  zondag 23 juni 2024 @ 16:32:11 #287
323401 Kijkertje
met filter
pi_214023252
twitter
pi_214025520
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2024 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Even los van de uiterst geslaagde grap van held John Cleese: dit kun je toch gewoon niet menen? @:Chivaz, is dat hoe jij ook over Trump denkt?
Waar denk jij dat hij het voor doet? Tot nu toe heeft de politiek hem alleen maar geld gekost. In tegenstelling tot alle andere presidenten is Donald Trump er financieel op achteruit gegaan.
pi_214025544
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2024 10:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vraag je je dat bij je eigen posts in dit topic ook af?
Mijn beweegredenen zijn voor mij heel duidelijk.
pi_214025702
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waar denk jij dat hij het voor doet? Tot nu toe heeft de politiek hem alleen maar geld gekost. In tegenstelling tot alle andere presidenten is Donald Trump er financieel op achteruit gegaan.
Is hij er op achteruitgegaan omdat hij President was of omdat hij een van de slechste President ooit was en ondanks zijn pogingen om er financieel wel beter van te worden? There is a difference.
  zondag 23 juni 2024 @ 20:13:53 #291
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214025713
quote:

[..]
Dat heet n๚ narcisme beste jongen. Het ziekelijke najagen van waanbeelden vanuit een geestelijke afwijking die hem niet toestaat te denken dat iemand beter is dan hij in wat dan ook. Je bent fan van een psychisch pati๋nt, een zwaar ziek persoon met grootheidswaanzin.
  zondag 23 juni 2024 @ 21:42:27 #292
323401 Kijkertje
met filter
pi_214027331
quote:

[..]
Zoals ik je al meermaals uitgelegd heb: Trump stelde zich in 2016 kandidaat omdat het zakelijk zo slecht ging dat hij nergens meer leningen kon krijgen en hij dacht dat hem dat het aanzien zou geven om lucratieve dealtjes te sluiten (Trump Tower Moscow).

Hij is er ook helemaal niet op achteruit gegaan, hij heeft er flink van geprofiteerd. Dat hij nu miljoenen moet gaan betalen aan advocaten, schadevergoedingen en boetes heeft hij helemaal aan zichzelf te danken.

twitter

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 23-06-2024 21:56:56 ]
pi_214030937
quote:

[..]
Combinatie van ego, narcisme en angst voor de rechtszaken die hem boven het hoofd hangen.

Zag trouwens weer eens een speech van je Messias:

twitter

Kippenvel.
  maandag 24 juni 2024 @ 10:19:36 #294
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214031113
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Combinatie van ego, narcisme en angst voor de rechtszaken die hem boven het hoofd hangen.

Zag trouwens weer eens een speech van je Messias:

[ x ]

Kippenvel.
De dementie is kicking in :+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 24 juni 2024 @ 10:20:34 #295
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214031120
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 20:13 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dat heet n๚ narcisme beste jongen. Het ziekelijke najagen van waanbeelden vanuit een geestelijke afwijking die hem niet toestaat te denken dat iemand beter is dan hij in wat dan ook. Je bent fan van een psychisch pati๋nt, een zwaar ziek persoon met grootheidswaanzin.
Een kenmerk van narcisten is ook dat ze meestal een schare volgers hebben die blind geloven in hun sterke verhalen.
pi_214031989
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 20:13 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Narcisme, de drijvende factor achter elke politicus of het nu Trump, Biden of Obama is het zijn allemaal narcisten anders doe je dat werk niet tegen een relatief laag salaris. Vooral in het geval van Trump die er financieel slechter van is geworden. Na zijn laatste termijn had hij rustig in het buitenland kunnen zitten genieten van zijn geld, vrouwen en status als ex president.
Nogmaals ik ben geen fan van mensen, slechts een fan van mezelf.
Ik snap niet goed waarom jullie dit soort rare cultgedrag aan mij toeschrijven terwijl ik elke keer belaagd word met tientallen mentions als ik enigszins iets positief post over Trump en de republikeinen.
Ik heb het al eerder gezegd de manier hoe jullie de Amerikaanse politiek benaderen en dan vooral een bepaalde politieke kandidaat is echt niet gezond. Het is een obsessie van de verkeerde soort dat versterkt word door de zeer kleine bubbel waar jullie in verkeren op dit forum.
Dat jullie vervolgens mij zien als een soort van fanboy die niets anders doet dan Trump ophemelen is dan wel weer hilarisch. Het laat vooral zien hoe beperkt jullie bubbel is omdat jullie denken dat een ieder met een beetje politieke interesse net zo’n fanboy gedrag vertoont als jullie.
pi_214032654
Dat narcisten narcistisch gedrag normaal vinden en door deze opmerkelijk narcitische eigenschap het met whatabouts op anderen menen te kunnen projecteren zonder enig bewijs is natuurlijk weer een typische reactie beste chivaz. _O-
pi_214032681
Dat zijn een heleboel woorden om te zeggen "ik ben geen Trump fan, maar...".

Uit al jouw posts, hier en in BMW, blijkt wel degelijk dat je een Trumpist bent.
A murky, forgotten land.
  maandag 24 juni 2024 @ 16:37:05 #299
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214033812
Is dit al besproken: The Return of Peace Through Strength van Trump's voormalig (en toekomstig?) security adviser Robert O’Brien? Waarin ie oa schrijft:
quote:
Washington must test new nuclear weapons for reliability and safety in the real world for the first time since 1992—not just by using computer models.
De VS heeft in het verleden meer dan 1000 nucleaire testen uitgevoerd, China slechts 45. Lijkt me duidelijk wie het meeste kan leren van nieuwe testen. Of denkt ie dat de Chinezen zich vrijwillig zouden onthouden wanneer de VS er terug mee beginnen?
are we infinite or am I alone
pi_214033894
In vind het vooral opvallend dat er hier vrijwel geen mening van een FOK! user te vinden is die 100% positief over Biden is maar legio over Trump van welgeteld 2 users. Projectie is een serieuze aandoening, lijkt het.

Ik vind het zorgwekkend overigens dat sommige mensen, zelfs in Nederland, zo dwepen met een verkrachter en fraudeur, persoonlijk zou ik mij daar verre van houden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 juni 2024 @ 17:45:15 #301
862 Arcee
Look closer
pi_214034348
Vol. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')