quote:Biden signs executive order drastically tightening border (NBC)
He has faced political pressure as migrants have continued to arrive at the U.S.-Mexico border.
WASHINGTON -- Facing mounting political pressure over the migrant influx at the U.S. southern border, President Joe Biden on Tuesday signed an executive order that will temporarily shut down asylum requests once the average number of daily encounters tops 2,500 between official ports of entry, according to a senior administration official.
The shutdown would go into effect immediately since that threshold has already been met, a senior administration official said. The border would reopen only once that number falls to 1,500. The president's order would come under the Immigration and Nationality Act sections 212(f) and 215(a) suspending entry of noncitizens who cross the southern border into the United States unlawfully.
Senior administration officials said Tuesday in a call with reporters that "individuals who cross the southern border unlawfully or without authorization will generally be ineligible for asylum, absent exceptionally compelling circumstances, unless they are accepted by the proclamation."Nog maar een keertje. Dit gaat wel van invloed zijn de komende tijd denk ik. Het zal zoals Arcee zei inderdaad de wind wat uit de zeilen nemen. Ik denk ook wel dat dit gericht is om wat twijfelende independents aan boord te krijgen in het momentum van Trumps veroordeling. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe Republikeins aangestelde rechters hiermee dealen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 04-06-2024 23:09:00 ]“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
De executive order van Trump werd door federale rechters als illegaal afgeserveerd. De ACLU stapt ook nu naar de rechter:quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nog maar een keertje. Dit gaat wel van invloed zijn de komende tijd denk ik. Het zal zoals Arcee zei inderdaad de wind wat uit de zeilen nemen. Ik denk ook wel dat dit gericht is om wat twijfelende independents aan boord te krijgen in het momentum van Trumps veroordeling. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe Republikeins aangestelde rechters hiermee dealen.
Valt te verwachten uiteraard dat ze dat doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 23:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De executive order van Trump werd door federale rechters als illegaal afgeserveerd. De ACLU stapt ook nu naar de rechter:
[ x ]
Of naar El Salvador. Ook goed.quote:Op woensdag 5 juni 2024 07:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Waarom verhuist die criminele mafia famillie kliek niet in zijn geheel naar Rusland?
Dat heeft het wel, junior moet toch nog even verder zoeken, denk ik.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:35 schreef Basp1 het volgende:
El Salvador heeft geen uitleveringsverdrag met de VS?
Noord Korea en Rusland volgens mij niet.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heeft het wel, junior moet toch nog even verder zoeken, denk ik.
Dat mag niet. Alleen Hunter Biden mag aangepakt worden, niet de familie van Trump die zelf honderden miljoenen binnenharkten vanwege buitenlanders die maar wat graag invloed inkochten. Door patentjes te geven, investmentfundje opstarten, hotelkamertjes boekten/appartementjes kochten etc etc.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:10 schreef AnneX het volgende:
Speaking of Junior, die duidelijk een gebruiker is. Zie en hoor zijn onsamenhangende rants. Als je oren het kunnen verdragen.
Tegelijkertijd staat hij ook met gevaarlijk wapentuig, ook als jager op de big five, op foto’s.
Hoe kan het, dat hij net wordt aangeklaagd?
Ik snap de timing niet zo goed. Natuurlijk is dit de juiste actie, zo'n beetje de eerste van de campagne. Maar dit hadden ze meteen moeten doen nadat de Republikeinen uit angst voor Trump hun eigen grenswet afschoten. Nu heeft het nauwelijks impact, het is te lang na dat voorval en te vroeg voor de verkiezingen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nog maar een keertje. Dit gaat wel van invloed zijn de komende tijd denk ik. Het zal zoals Arcee zei inderdaad de wind wat uit de zeilen nemen. Ik denk ook wel dat dit gericht is om wat twijfelende independents aan boord te krijgen in het momentum van Trumps veroordeling. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe Republikeins aangestelde rechters hiermee dealen.
Dat is correct, de ACLU is niet populair. Sowieso is het goed als Biden aangevallen wordt door extreem-linkse organisaties.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 23:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Valt te verwachten uiteraard dat ze dat doen.
Opvallend dat deze meneer denkt dat het goed zal zijn voor de Latino-stem, omdat het aanvechten door dit soort organisaties Biden in zijn positie zou legitimeren (en ze overwegend een strenger grensbeleid willen).
De ACLU is extreem-links? Een organisatie die zelfs de KKK verdedigd? Klinkt nogal stupide om dat te zeggen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is correct, de ACLU is niet populair. Sowieso is het goed als Biden aangevallen wordt door extreem-linkse organisaties.
Symboolpolitiek.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Verdedigd heeft*. Dat doen ze nu niet meer. De ACLU is nu grotendeels een extreem-linkse activistenclub ja. 'Progressief', noemen ze dat dan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De ACLU is extreem-links? Een organisatie die zelfs de KKK verdedigd? Klinkt nogal stupide om dat te zeggen.
Ze zijn links noch rechts, maar dat komt mensen vaak niet zo goed uit. Vandaar doorgaans de impopulariteit.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:57 schreef OMG het volgende:
Extreem links, vandaar dat ze die Unite the Right jokers verdedigden.
quote:Behind Closed Doors, Biden Shows Signs of Slipping
Participants in meetings said the 81-year-old president performed poorly at times. The White House said Biden is sharp and his critics are playing partisan politics.
WASHINGTON—When President Biden met with congressional leaders in the West Wing in January to negotiate a Ukraine funding deal, he spoke so softly at times that some participants struggled to hear him, according to five people familiar with the meeting. He read from notes to make obvious points, paused for extended periods and sometimes closed his eyes for so long that some in the room wondered whether he had tuned out.
In a February one-on-one chat in the Oval Office with House Speaker Mike Johnson, the president said a recent policy change by his administration that jeopardizes some big energy projects was just a study, according to six people told at the time about what Johnson said had happened. Johnson worried the president’s memory had slipped about the details of his own policy.
Last year, when Biden was negotiating with House Republicans to lift the debt ceiling, his demeanor and command of the details seemed to shift from one day to the next, according to then-House Speaker Kevin McCarthy and two others familiar with the talks. On some days, he had loose and spontaneous exchanges with Republicans, and on others he mumbled and appeared to rely on notes.
“I used to meet with him when he was vice president. I’d go to his house,” McCarthy said in an interview. “He’s not the same person.”
The 81-year-old Biden is the oldest person to hold the presidency. His age and cognitive fitness have become major issues in his campaign for a second term, both in the minds of voters and in attacks on him by Republicans. The White House and top aides said he remains a sharp and vigorous leader.
Some who have worked with him, however, including Democrats and some who have known him back to his time as vice president, described a president who appears slower now, someone who has both good moments and bad ones.https://www.wsj.com/polit(...)246?mod=hp_lead_pos7SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
Daar kregen ze zoveel gezeik over dat ze dat nu niet meer doen. De rest van de activiteit is puur progressief geneuzel.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:57 schreef OMG het volgende:
Extreem links, vandaar dat ze die Unite the Right jokers verdedigden.
Nee, ze doen dat niet meer voor groepen zoals deze figuren wanneer die gewapend lopen te demonstreren.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar kregen ze zoveel gezeik over dat ze dat nu niet meer doen. De rest van de activiteit is puur progressief geneuzel.
Dat is precies wat ik zeg.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:10 schreef OMG het volgende:
[..]
Nee, ze doen dat niet meer voor groepen zoals deze figuren wanneer die gewapend lopen te demonstreren.
Nee, dat is het niet. Je probeert hier krampachtig de ACLU als extreem links / progressief weg te zetten terwijl ze een situatie als United the Right niet meer verdedigen vanwege wapens en geweld, niet omdat het om een stel rechtse josties met ranzige ideen gaat en ze het daarom niet meer zouden doen. Die ranzigheid zullen ze nog steeds verdedigen, zolang je maar niet met wapens loopt te slingeren of op de vuist gaat.quote:
Wapens dragen is gewoon legaal op veel plekken, net als 'ranzige ideen'. Als je dat laatste niet meer verdedigt om het eerste is dat wel degelijk een verandering. Verder hoef je niet te doen alsof ik dom ben hoor, iedereen snapt heus wel dat dat gedoe over wapens een excuus is.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:24 schreef OMG het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Je probeert hier krampachtig de ACLU als extreem links / progressief weg te zetten terwijl ze een situatie als United the Right niet meer verdedigen vanwege wapens en geweld, niet omdat het om een stel rechtse josties met ranzige ideen gaat en ze het daarom niet meer zouden doen. Die ranzigheid zullen ze nog steeds verdedigen, zolang je maar niet met wapens loopt te slingeren of op de vuist gaat.
FWIWquote:Op woensdag 5 juni 2024 15:06 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.wsj.com/polit(...)246?mod=hp_lead_pos7
Ik hoef inderdaad niet te doen alsof je dom bent, dan bevestig je zelf wel.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wapens dragen is gewoon legaal op veel plekken, net als 'ranzige ideen'. Als je dat laatste niet meer verdedigt om het eerste is dat wel degelijk een verandering. Verder hoef je niet te doen alsof ik dom ben hoor, iedereen snapt heus wel dat dat gedoe over wapens een excuus is.
Dat de ACLU extreem-links is is een feit, dat is sinds 2017 alleen maar erger geworden. Snap niet zo goed waarom daar dan weer zo fel op gereageerd wordt, je steunt de ACLU toch?
Hier nog een artikel uit de NYT over de veranderingen bij de ACLU, uit 2021:
https://www.nytimes.com/2021/06/06/us/aclu-free-speech.html
En deze schandalige actie geeft precies weer wat er mis is:
https://www.nytimes.com/2(...)-ginsburg-quote.html
Mensen die het een beetje volgen weten dat Biden senior moments heeft.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:32 schreef MoreDakka het volgende:
De verwachte reacties. Maar voor mensen die het een beetje volgen zal dit niet als verrassing komen, Biden is gewoon ouder en heeft meer 'senior moments'. Er is niemand die gelooft dat hij nog net zo scherp is als in 2020.
De rest van je onzin ga ik niet op in (sowieso zijn persoonlijk aanvallen een zwaktebod) maar dit is nogal een pover lijstje, vind je niet? Bovendien staat daar heel duidelijk wat ik zelf al twee keer heb gezegd: sinds 2017 verdedigen ze bepaalde groepen juist niet meer, en daarbij gebruiken ze die wapens als excuus. Terwijl dat natuurlijk nergens op slaat, als wapens in het openbaar dragen legaal is dan moet je dat ook verdedigen als organisatie. Het is gewoon hypocrisie.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:32 schreef OMG het volgende:
[..]
Hier een lijst met alle extreem linkse zaken waar ze voor op kwamen bijvoorbeeld; https://www.aclu.org/news(...)nding-speech-we-hate
Trump heeft er niets mee te maken. Voor een groot deel van de kiezers komt Biden slecht over, wellicht terecht. Daar moet je wat mee, als campagne. Net doen of er niets aan de hand is gaat niet werken.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:49 schreef V. het volgende:
[..]
Mensen die het een beetje volgen weten dat Biden senior moments heeft.
Maar die heeft Trump ook. En meer. En daarnaast ook nog demented moments.
What's your point?
Het zijn twee oude mannen. De ene is lekker bezig met het land regeren, de andere is een maniakale Vollidiot.
De claim dat ze extreem links zouden zijn blijft complete onzin, en dat ze sinds 2017 geen situatie als Unite the Right meer hebben verdedigd vanwege wapens en geweld is geen excuus, maar een goede reden, want ze verdedigen geen geweld.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De rest van je onzin ga ik niet op in (sowieso zijn persoonlijk aanvallen een zwaktebod) maar dit is nogal een pover lijstje, vind je niet? Bovendien staat daar heel duidelijk wat ik zelf al twee keer heb gezegd: sinds 2017 verdedigen ze bepaalde groepen juist niet meer, en daarbij gebruiken ze die wapens als excuus. Terwijl dat natuurlijk nergens op slaat, als wapens in het openbaar dragen legaal is dan moet je dat ook verdedigen als organisatie. Het is gewoon hypocrisie.
Verder heeft dit niets te maken met het feit dat de organisatie zelf extreem-links is, dat ze af en toe de NRA verdedigen op makkelijk te winnen zaken doet daar verder niets aan af. Misschien zou je de artikelen die ik gepost heb kunnen lezen, maar dat zal wel te veel moeite zijn.
Da's lastig voor verkiesbare Huis/Senaat Republikeinen. Wat is nu wijsheid? Serveer je hem af is er een kans dat je als RINO/NeverTrumper/Communist wordt afgeschilderd. Ga je hem steunen is het aloude wie met pek omgaat zal er door besmeurd worden ook een risico....quote:
Het is bijzonder lastig discussiren als je nergens op in gaat maar gewoon je mantra's blijft herhalen. Lees in ieder geval de gelinkte artikelen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:46 schreef OMG het volgende:
[..]
De claim dat ze extreem links zouden zijn blijft complete onzin, en dat ze sinds 2017 geen situatie als Unite the Right meer hebben verdedigd vanwege wapens en geweld is geen excuus, maar een goede reden, want ze verdedigen geen geweld.
Er spelen meerdere dingen nu. Ten eerste krijgen ze geen campagnegeld meer van de RNC omdat dat naar de Trump-familie gaat. Ten tweede denken ze dat ze met de Maga -madness mee moeten gaan. Alleen is Maga te klein om verkiezingen te winnen...en als ze Trump weg flikkeren, wat ze allang hadden moeten doen natuurlijk, raken ze Maga ook kwijt en zonder de stem van Maga zijn ze ook te klein.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Da's lastig voor verkiesbare Huis/Senaat Republikeinen. Wat is nu wijsheid? Serveer je hem af is er een kans dat je als RINO/NeverTrumper/Communist wordt afgeschilderd. Ga je hem steunen is het aloude wie met pek omgaat zal er door besmeurd worden ook een risico....
Lastig hoor....
Er waren 60 stemmen nodig, 2/3 meerderheid. Schumer wist best dat hij die niet had, maar het zet de houding van Republikeinen jegens vrouwen weer eens vol in de schijnwerpers. En dat mocht wel weer eens, door alle heisa die Trump continu veroorzaakt raakte dat een beetje op de achtergrond.quote:
Als jij verantwoordelijk zou zijn voor de beveiliging van een staatshoofd zou je de geplande route compleet met de exacte tijden en hoe die te herkennen is wekenlang elke dag door de media schreeuwen?quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]
Vanochtend sloot het politiebureau van Parijs zonder waarschuwing de helft van de ringweg en verschillende omliggende snelwegen af om Biden door te laten.
]
Dit is de vertaling van die Franse post, niet mijn mening. Ik zou denk ik voor een helikopter hebben gekozen, of een overnachting meer ter plekke.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als jij verantwoordelijk zou zijn voor de beveiliging van een staatshoofd zou je de geplande route compleet met de exacte tijden en hoe die te herkennen is wekenlang elke dag door de media schreeuwen?
Ik durf met een gerust hart te zeggen dat Democraten veel liever zouden zien dat Donald Trump niet mee zou doen bij welke verkiezingen dan ook. Ik spreek geregeld Amerikaanse vrienden en kenissen en niemand is er blij mee, zelfs RNC stemmers niet, dat Trump meedoet.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nouja het komt de democraten natuurlijk ook wel uit dat Trump z kut is. Veel makkelijker om de rijen gesloten te houden zo. Ook makkelijker om weinig te veranderen ook al is er zon grote ontevredenheid in het land. Ze zouden veel meer geld en politiek moeten scheiden, wij hier ook trouwens. Maar in Amerika lijkt het geen probleem om gigantisch te profiteren op de aandelenmarkt van je voorkennis als politicus, al die lui verlaten de politiek nog veel rijker dan ze er al ingingen.
Kan aan mij liggen hoor maar Trump heeft zijn Republikeinse primary toch gewoon gewonnen. Dan is stellen dat Republikeinen er niet blij mee zijn toch best apart. Sowieso is het apart om nog Republikein te zijn, waarom zou je als rechtse kiezer gaan voor een partij die een cult is, tegen de rechtsstaat, tegen vrij ondernemen, pro corruptie. Als je daar niet voor bent, moet je toch democratisch stemmen in deze presidentsverkiezing.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik durf met een gerust hart te zeggen dat Democraten veel liever zouden zien dat Donald Trump niet mee zou doen bij welke verkiezingen dan ook. Ik spreek geregeld Amerikaanse vrienden en kenissen en niemand is er blij mee, zelfs RNC stemmers niet, dat Trump meedoet.
AI is zo dom niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 00:11 schreef Albertooo het volgende:
Je weet gewoon niet of het ai is of echt
Jawel. Deze tweets komen van de Biden campagne.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 00:11 schreef Albertooo het volgende:
Je weet gewoon niet of het ai is of echt
Maar Clarence Thomas spant toch wel de kroon met het aannemen van 'cadeautjes':quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Misschien moeten ze hem maar impeachen, niet vanwege de vlag, het wordt nooit duidelijk wie die heeft opgehangen, maar vanwege de leugens.
Dat hele hooggerechtshof is een derderangs zootje waar niemand meer respect voor heeft.
Meepraten en goedpraten, wat een klucht dit interview .quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ik dacht dat Dr. Phil therapeut of psychiater is, of iets in die richting. Sterk staaltje mensenkennis, Phil. Mijn hemel.
'gifts', yeah right. Zullen we het gewoon omkoping noemen?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 01:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar Clarence Thomas spant toch wel de kroon met het aannemen van 'cadeautjes':
[ x ]
Wat mij betreft wel, ja.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
'gifts', yeah right. Zullen we het gewoon omkoping noemen?
En dit is alleen wat bekend is.... Maar, gewoon niks aan de hand he, daar?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
'gifts', yeah right. Zullen we het gewoon omkoping noemen?
Ah, hier was het interview:quote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Meepraten en goedpraten, wat een klucht dit interview .[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van Alex Wagner Tonight: Republicans hatch new legislative scheme
quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik hoorde de verwachting dat het hooggerechtshof de komende 3 weken op vrijdag met een stapel besluiten zou komen in een tempo waardoor er niet adequaat op gereageerd kan worden, en in de hoop dat er bepaalde zaken doorheen slippen die na hun zomerreces (vanaf 1 juli) alweer uit het brandpunt van de belangstelling zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van Alex Wagner Tonight: Republicans hatch new legislative scheme“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Leuk voor de doomscrollers. Wat moet je hier nou mee? Je kunt er niks aan doen en je hebt er niks aan om er op voorbereid te zijn in feite. En dan als het gebeurt, kun je je er nog een keer aan ergeren of bezorgd over voelen.quote:
Niemand hoeft er ook iets mee? Het is (naast alle andere feiten die naar boven zijn gekomen mbt corruptie) een constatering over de manier van werken van dit Supreme Court waaruit duidelijk blijkt dat ze zich naast rechtspraak in feite bezighouden met het mogelijk maken/ doordrukken van conservatieve wetgeving. En dat is hun taak niet.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 00:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Leuk voor de doomscrollers. Wat moet je hier nou mee? Je kunt er niks aan doen en je hebt er niks aan om er op voorbereid te zijn in feite. En dan als het gebeurt, kun je je er nog een keer aan ergeren of bezorgd over voelen.
Wel zorgelijk als het klopt, dat ze op deze manier politiek bedrijven... maar ja, what else is new met deze meerderheid...
Het is te hopen dat kiezers zich realiseren dat de rechters achter de uitspraken ook door de president benoemd worden waar de kans redelijk is dat er een (of als Trump wint en een meerderheid in de Senaat heeft, 2) vervangen gaat worden de komende 4 jaar.
Ik bedoelde het meer retorisch en niet letterlijk wat iemand er mee zou moeten doen van jou of MSNBC ofzo. Dit soort vooruitkijkend relatief onzeker nieuws leidt denk ik bij veel mensen die het volgen tot 2 keer een klote-gevoel ipv de benodigde 1 keer, maar misschien projecteer ik.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 00:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niemand hoeft er ook iets mee? Het is (naast alle andere feiten die naar boven zijn gekomen mbt corruptie) een constatering over de manier van werken van dit Supreme Court waaruit duidelijk blijkt dat ze zich naast rechtspraak in feite bezighouden met het mogelijk maken/ doordrukken van conservatieve wetgeving. En dat is hun taak niet.
Het is natuurlijk wel zaak dat de kiezer zich daarvan bewust is/op de hoogte wordt gebracht.
Zie ook mijn edit in mijn vorige post.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik bedoelde het meer retorisch en niet letterlijk wat iemand er mee zou moeten doen van jou of MSNBC ofzo. Dit soort vooruitkijkend relatief onzeker nieuws leidt denk ik bij veel mensen die het volgen tot 2 keer een klote-gevoel ipv de benodigde 1 keer, maar misschien projecteer ik.
Daar gaat Mike Johnson natuurlijk niet aan beginnen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 02:24 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Oh. En wat nog meer niet?
Impeach die gast nou maar. Dit gaat nergens meer over.
Buiten dat ontbreekt een directe "pro quo". Het ruikt wel erg smerig natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 03:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar gaat Mike Johnson natuurlijk niet aan beginnen.
Dat hoeft voor een impeachment niet aangetoond te worden? Het gaat meer om het overtreden van een gedragscode die geldt voor rechters.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 03:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Buiten dat ontbreekt een directe "pro quo". Het ruikt wel erg smerig natuurlijk.
Maar je kan nu al voorspellen dat de Republikeinen geen moeite hebben met zijn gedragquote:"The Judges, both of the supreme and inferior courts, shall hold their offices during good behavior," the document states. The Constitution provides no further guidance about how judges should behave in office.
Bron
Tsja, voor een impeachment is het maar net waar je een meerderheid voor krijgt in het Huis in die zin. Maar het lijk me wat vreemd om slechts op basis van de omvang van de giften te impeachen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 03:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat hoeft voor een impeachment niet aangetoond te worden? Het gaat meer om het overtreden van een gedragscode die geldt voor rechters.
Nou het is ook niet alleen de giften he? Er was al sprake van het impeachen van Thomas ivm J6:quote:Op zaterdag 8 juni 2024 03:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tsja, voor een impeachment is het maar net waar je een meerderheid voor krijgt in het Huis in die zin. Maar het lijk me wat vreemd om slechts op basis van de omvang van de giften te impeachen.
Hij liegt er keihard over. Dat is het probleem. Als hij gewoon openbaar maakt van wie hij allemaal geld en gunsten krijgt had je misschien een punt.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 03:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tsja, voor een impeachment is het maar net waar je een meerderheid voor krijgt in het Huis in die zin. Maar het lijk me wat vreemd om slechts op basis van de omvang van de giften te impeachen.
Ja, dat kan inderdaad wel een goede reden zijn.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 10:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij liegt er keihard over. Dat is het probleem. Als hij gewoon openbaar maakt van wie hij allemaal geld en gunsten krijgt had je misschien een punt.
Dat is volgens mij ook niet nodig, het blote feit dat je die giften op zo'n reguliere basis en met dergelijke financieel waarde, we praten inmiddels toch over miljoenen) aanneemt geeft toch al aan dat er sprake is van een gebrek aan integriteit bij een Opperrechter.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 03:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Buiten dat ontbreekt een directe "pro quo". Het ruikt wel erg smerig natuurlijk.
https://thehill.com/homen(...)ers-indicted-bannon/quote:Trump calls for Jan. 6 committee members to be indicted
--
The former president claimed in a Truth Social post that members of the House panel had committed crimes, asserting they deleted and destroyed all material evidence.
Maar de percentages maken weinig uit in de VS. Staten met relatief veel hoger opgeleide jongeren zoals New York en California wint ie toch wel, en het % waarmee ie dat doet maakt niets uit. Terwijl winst in het bejaarde Florida hem het Witte Huis op kan leveren.quote:Op zondag 9 juni 2024 13:53 schreef Hanca het volgende:
Als ik dit zo lees kan Biden in een poging Trump de wind uit de zeilen te nemen wel eens eigenhandig de verkiezingen hebben verloren: https://www.volkskrant.nl(...)-met-trump~bcd65e0d/
Als hij er met zijn besluiten rondom Isral en asielzoekers voor zorgt dat de normale achterban van de Democraten niet meer wil stemmen of in elk geval niet op hem, dan maakt hij het zichzelf erg moeilijk. In 2020 stemde 60 procent van de 18- tot 29-jarige kiezers op Biden, en 52 procent van de kiezers tussen de 30 en 44 jaar. Die groepen kan hij niet missen, maar hij jaagt ze wel weg.
'Ik zie geen verschil meer tussen Trump en Biden.’quote:Op zondag 9 juni 2024 13:53 schreef Hanca het volgende:
Als ik dit zo lees kan Biden in een poging Trump de wind uit de zeilen te nemen wel eens eigenhandig de verkiezingen hebben verloren: https://www.volkskrant.nl(...)-met-trump~bcd65e0d/
Als hij er met zijn besluiten rondom Isral en asielzoekers voor zorgt dat de normale achterban van de Democraten niet meer wil stemmen of in elk geval niet op hem, dan maakt hij het zichzelf erg moeilijk. In 2020 stemde 60 procent van de 18- tot 29-jarige kiezers op Biden, en 52 procent van de kiezers tussen de 30 en 44 jaar. Die groepen kan hij niet missen, maar hij jaagt ze wel weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |