Is wel een topic over in NWSquote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:26 schreef Hanca het volgende:
Is dit hier al besproken, deze absurde nieuwe wet uit Louisiana?
https://www.ad.nl/buitenl(...)nieuwe-wet~a6209b7c/
Een wet waarbij verkrachters van kinderen hun eierstokken of testikels verliezen en zo chirurgisch worden gecastreerd. Chemische castratie (het met injecties de drang en mogelijkheid tot seksueel handelen wegnemen) gebeurde daar al, maar nu gaat die staat dus mensen gedwongen verminken, lichaamsdelen wegnemen. Dat terwijl de recidive onder daders van dit type misdrijf al laag is, het is helemaal niet zo dat iemand die 1 keer een kind verkracht (geen misverstand: n van de ergste misdaden die er is, misschien wel de ergste) dat later in zijn leven vaker gaat doen. Dus met het voorkomen van herhaling heeft het weinig te maken, het is puur wraak nemen.
States rights krijgen alleen voorrang als de GOP er voordeel bij heeft, zo zal SCOTUS vrijwel altijd beslissen, dus ik zou me als Trump geen zorgen maken.quote:Op donderdag 6 juni 2024 01:39 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ja, lastig....Iets met states rights. Het is een wet in Texas, dus je kunt die staat gaan dwingen zich er aan te gaan houden. Dan krijg je weer gedoe of federale wetgeving boven states staat en nou ja, een hoop gedonder.
De winnaar van Texas heeft er 40 kiesmannen bij.
(Uiteraard komt Trump wel op de lijst, maar het "Texas should be independent" volk horen zeggen dat federale wetgeving boven die van de staten gaat is natuurlijk wel goud.)
Uiteraard. Maar de States Rights adepten horen roepen dat het dit keer niet zo is is natuurlijk wel goud. En het is de wet in Texas, dus de boel in gang zetten lijkt me mogelijk. Laat de GOP maar de verdediging in gaan.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
States rights krijgen alleen voorrang als de GOP er voordeel bij heeft, zo zal SCOTUS vrijwel altijd beslissen, dus ik zou me als Trump geen zorgen maken.
Oei, not associating with anyone with a criminal record is wel problematisch voor Trump, zijn hele campagne staf heeft een veroordeling, geloof ikquote:Op zondag 9 juni 2024 19:17 schreef AnneX het volgende:
De procedure met de probation officer:
https://www.nbcnews.com/p(...)onviction-rcna156219
Quote:…”
Horn noted that the typical purpose of a probation interview is to obtain information on Trump’s social and criminal history, financial resources, history of mental health, physical or addiction issues as well as to assess his living situation.
Trump could also be asked if he is associating with anyone with a criminal record because he cannot associate with them if he is placed on probation, Horn said. The probation officer may also want to interview others in Trump’s home afterward…”
Felons mogen geen vuurwapens hebben, nee.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:05 schreef Hexagon het volgende:
Wat staat daar precies? Heeft hij een wapen zonder dat dat mag?
Yep.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:05 schreef Hexagon het volgende:
Blijkbaar.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:05 schreef Hexagon het volgende:
quote:
quote:Trump’s attorney, David Warrington, sent ProPublica a cease-and-desist letter demanding this article not be published. The letter warned that if the outlet and its reporters “continue their reckless campaign of defamation, President Trump will evaluate all legal remedies.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |