SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Wilde eigen rondom Ehrwald/Zugspitze gaan wandelen. Maar laat maarquote:Op zondag 2 juni 2024 08:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Want? Je kan nu prima wandelen in de Alpen, hoor
Ligt hogerop nog veel sneeuw, maar verder is het wel goed te doenquote:Op zondag 2 juni 2024 08:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wilde eigen rondom Ehrwald/Zugspitze gaan wandelen. Maar laat maar
Kijk over een paar weken wel.
Zit ik verkeerd als ik denk dat je het afgelopen zomer hier te fris vond?quote:Op zondag 2 juni 2024 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ga in augustus naar Nederland.
Ik hoop op lekker fris zomerweer met regelmatig een bui
Als het augustus was, was het absoluut dat eerste.quote:Op zondag 2 juni 2024 10:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zit ik verkeerd als ik denk dat je het afgelopen zomer hier te fris vond?Of was het wel lekker weer toen?
Ja maarvis best wat neerslag incl sneeuw gevallen. Ik moet ook wel wat de hoogte in..quote:Op zondag 2 juni 2024 09:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ligt hogerop nog veel sneeuw, maar verder is het wel goed te doen
Nee joh, ideaal. Oke, waren in het begin wel paar echt verregende dagen die wat te fris waren voor mijn smaak, maar daarna was het rond de 23-24 met wolkje/zonnetje. Perfect zomer lenteweerquote:Op zondag 2 juni 2024 10:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zit ik verkeerd als ik denk dat je het afgelopen zomer hier te fris vond?Of was het wel lekker weer toen?
Vanaf 8 juni ofzo werd het ronduit warm. Dat weekend 30 graden.quote:Op zondag 2 juni 2024 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee joh, ideaal. Oke, waren in het begin wel paar echt verregende dagen die wat te fris waren voor mijn smaak, maar daarna was het rond de 23-24 met wolkje/zonnetje. Perfect zomer lenteweer
Je hebt nu wel een voordeel tov de rest, namelijk dat je bent opgeladen met mooi weer. Ik heb dat ookquote:Op zondag 2 juni 2024 11:02 schreef Arizona het volgende:
Ik heb de afgelopen week op Tenerife doorgrbracht. Vanavond weer naar huis![]()
Geniaal klimaat hier![]()
De hele week was het rond de 25 graden, met afwisselend zon en wolken en een verfrissend zeebriesje![]()
In de bergen was het koeler, maar daar was je boven de wolken en scheen de zon continu, waardoor het daar ook zalig was.
Ik wil niet terug naar het Nederlandse weer
Hier ook. Alleen jammer van de wind, verder prima.quote:
Idd, alles egaal grauw en grijsquote:Op zondag 2 juni 2024 11:36 schreef ondeugend het volgende:
Oh ja die zon die vanuit het noorden zou komen....
die komt denk ik niet.
Nog niets van opklaringen te zien hier.
Weet je, van mij mag het de rest van de zomer zo blijvenquote:Op zondag 2 juni 2024 12:30 schreef Nattekat het volgende:
Het erge nog is dat deze drukverdeling niet eens zo heel erg slecht is ofzo. Het is gewoon al dat vocht in de atmosfeer wat het koel en winderig maakt.
In een normaal jaar was het nu 20+ en licht bewolkt.
Van mij ook hoor. Behalve tijdens mijn vakantie in augustus dan mag het wel mooi zijn. De rest kan het me weinig verrotten.quote:Op zondag 2 juni 2024 12:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Weet je, van mij mag het de rest van de zomer zo blijven
Amper wind hier. Op en af zonnetje. Best prima nu.quote:Op zondag 2 juni 2024 12:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier ook. Alleen jammer van de wind, verder prima.
21-22 graden zonder dat ellendige water in de atmosfeer is zelfs voor de grootste koutisten prima uit te houden. Ik kan nu niet eens fatsoenlijk een stuk fietsen zonder het benauwd te krijgen, dus ik keur het af.quote:Op zondag 2 juni 2024 12:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Weet je, van mij mag het de rest van de zomer zo blijven
Hele komende week een beetje sneu weer. Nog geen zomerquote:
quote:Op zondag 2 juni 2024 14:15 schreef THEFXR het volgende:
Mijn voorspelling voor juni, regen, bewolkt,weinig zon en vitamine D tekort.
Die damdoorbraken hebben verder niks te maken met ons hierquote:Op zondag 2 juni 2024 17:31 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
Over 5 dagen wordt in Nederland het hoogste punt bereikt.
Dat is correct.quote:Op zondag 2 juni 2024 17:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
Die damdoorbraken hebben verder niks te maken met ons hier
Nederlandquote:Meeste water gaat ook niet richting Nederland.
Meeste water in Duitsland / Oostenrijk trekt de Donau (Inn) in en niet de Rijn.quote:Op zondag 2 juni 2024 18:02 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is correct.
[..]
Nederland
In Nederland krijgen we in de loop van volgende week te maken met de hoogwatergolf uit Duitsland. De site waterpeilen.nl meldde vrijdag dat de piek in de Rijn zoals het er toen naar uitzag op 7 juni bij Lobith aan komt. ‘Zeer waarschijnlijk stijgt de rivier nog wat verder dan twee weken terug bij de vorige kleine hoogwatergolf. Een waterstand van boven de 13 meter is dan mogelijk’, luidde het.
Rijkswaterstaat meldde donderdagmiddag over de situatie in de Rijn dat de waterstand toen ongeveer 10,8 meter boven NAP was. ‘Naar verwachting neemt de afvoer nog iets af om vanaf het weekeinde weer te gaan toenemen. Momenteel is de kans op overschrijding van het niveau van NAP +12 meter, medio volgende week, zo’n 75 procent’.
https://www.gelderlander.(...)rschuiving~a2aa6bd8/
Meeste water viel in stromings gebied van de Donau. De Rijn wordt overigens wel hoogquote:Op zondag 2 juni 2024 18:02 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is correct.
[..]
Nederland
In Nederland krijgen we in de loop van volgende week te maken met de hoogwatergolf uit Duitsland. De site waterpeilen.nl meldde vrijdag dat de piek in de Rijn zoals het er toen naar uitzag op 7 juni bij Lobith aan komt. ‘Zeer waarschijnlijk stijgt de rivier nog wat verder dan twee weken terug bij de vorige kleine hoogwatergolf. Een waterstand van boven de 13 meter is dan mogelijk’, luidde het.
Rijkswaterstaat meldde donderdagmiddag over de situatie in de Rijn dat de waterstand toen ongeveer 10,8 meter boven NAP was. ‘Naar verwachting neemt de afvoer nog iets af om vanaf het weekeinde weer te gaan toenemen. Momenteel is de kans op overschrijding van het niveau van NAP +12 meter, medio volgende week, zo’n 75 procent’.
https://www.gelderlander.(...)rschuiving~a2aa6bd8/
Nog niet echt zomers, dat is wel jammer. Vrij bewolkt, dus weinig zon, relatief veel wind en nog veel te fris. Maar hee, het is zowaar droog geblevenquote:
Droog, 18 graden, weinig wind en overwegend zonnig. Prima hoor hierquote:Op zondag 2 juni 2024 19:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nog niet echt zomers, dat is wel jammer. Vrij bewolkt, dus weinig zon, relatief veel wind en nog veel te fris. Maar hee, het is zowaar droog gebleven
Begin juni 18 graden is wel bijzonder karig. Hele komende week is de temperatuur nog droevigquote:Op zondag 2 juni 2024 19:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Droog, 18 graden, weinig wind en overwegend zonnig. Prima hoor hier
Dat is voor de meeste mensen te koud, maar voor mij ideaalquote:Op zondag 2 juni 2024 19:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Begin juni 18 graden is wel bijzonder karig. Hele komende week is de temperatuur nog droevig
Ik wel. Liever dat dan 18 graden met een koude wind uit het noord westen. De gevoelstemperatuur is echt veel lager.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:55 schreef Xenorium het volgende:
18c is prima zolang het niet regent. Niemand zit te wachten op >25c met dit vochtige weer en regen en onweersbuien.
Ik heb vandaag zonder t-shirt in de moestuin gewerktquote:Op zondag 2 juni 2024 21:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind de ochtenden ook echt koud. Heb dan een winterjas aan als ik m’n hond uitlaat.
Wat doe je voor werk?quote:Op zondag 2 juni 2024 21:40 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik wacht dringend op een paar zonnige, redelijk windstille dagen, ik heb dat nodig om mijn werk te kunnen doen komende week. Kloteweer.
25+ met deze LV is ook echt dikke shit.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik wel. Liever dat dan 18 graden met een koude wind uit het noord westen. De gevoelstemperatuur is echt veel lager.
Vanaf woensdag ziet het er prima uit toch?quote:Op maandag 3 juni 2024 07:08 schreef INViCTuS het volgende:
Weinig zomerweer de komende week. Trieste bedoening.
Ik zie temperaturen van 18-17-18-18-15-16 woe t/m zo. Noem ik nou niet bepaald prima zomer weer. Eerder fijne lente temperaturen voor de 2e week van mei. Zon uren vallen ook tegen. Het is wat het isquote:Op maandag 3 juni 2024 07:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vanaf woensdag ziet het er prima uit toch?
Leuk, nu eerst 2 dagen december.quote:Op maandag 3 juni 2024 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf woensdag steeds meer ruimte voor de zon
[ afbeelding ]
Achja, het is eigenlijk gewoon heel normaal weer voor juni kijkend naar de statistieken:quote:
Gewoon juni koelte. Het is gewoon grijs en fris. Gewoon dikke treurnis.quote:Op maandag 3 juni 2024 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Achja, het is eigenlijk gewoon heel normaal weer voor juni kijkend naar de statistieken:
https://www.knmi.nl/neder(...)tingen/normalentabel
Tuurlijk mag de zon meer schijnen.
Ik ben inmiddels al zover dat ik al blij ben wanneer het droog isquote:Op maandag 3 juni 2024 08:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zie temperaturen van 18-17-18-18-15-16 woe t/m zo. Noem ik nou niet bepaald prima zomer weer. Eerder fijne lente temperaturen voor de 2e week van mei. Zon uren vallen ook tegen. Het is wat het is
Nou nou, droog en best wat zon. Het is wel te koud voor de tijd van het jaar. Maar een kansloze bende is de pluim zeker niet. Dat was met grijs en regen erbij het geval.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:19 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, droog is wel fijn.
Check die pluim dan ook. Man man man wat kansloze bende weer. Verste verte geen zomer.
[ x ]
Als de felle juni zon erbij komt (en volgens mij komt die de komende week best redelijk vaak aan bod) dan is 18 a 19 graden toch helemaal niet zo slecht?quote:Op maandag 3 juni 2024 10:19 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, droog is wel fijn.
Check die pluim dan ook. Man man man wat kansloze bende weer. Verste verte geen zomer.
[ x ]
Zo positief is het toch ook niet? Dit staat letterlijk in de tekstquote:Op maandag 3 juni 2024 10:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nou nou, droog en best wat zon. Het is wel te koud voor de tijd van het jaar. Maar een kansloze bende is de pluim zeker niet. Dat was met grijs en regen erbij het geval.
Je verschiet echt te vaak in het negatieve rondom het weer man
Zoveel zon komt er dus niet. Goed, wel blij met eindelijk een drogere periode. Om in te werken wel prettig.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als de felle juni zon erbij komt (en volgens mij komt die de komende week best redelijk vaak aan bod) dan is 18 a 19 graden toch helemaal niet zo slecht?
Je kan dan met gemak in je t-shirtje buiten lopen zonder dat het zweet je uitbreekt.
Wij gaan hier eind van de week naar de 31c ... dan worden buiten activiteiten echt al snel een stukje minder prettig
Wat is dan "op en top zomerweer" in jouw definitie?quote:Op maandag 3 juni 2024 10:34 schreef INViCTuS het volgende:
Blijf natuurlijk zeggen dat dat typisch Nederlands weer is en het is zoals het is. Op en top zomer weer is hier gewoon uniek en zeldzaam. Zoals de periode vorig jaar juni
Juli en augustus maken het vast helemaal goedquote:Op maandag 3 juni 2024 10:34 schreef INViCTuS het volgende:
Dit zijn geen prima temperaturen voor de zomer en is het gewoon koel/fris. Dat is geen mening, maar gewoon een constatering en een feit.
[ x ]
Blijf natuurlijk zeggen dat dat typisch Nederlands weer is en het is zoals het is. Op en top zomer weer is hier gewoon uniek en zeldzaam. Zoals de periode vorig jaar juni
Worden vast weer zeiknatquote:Op maandag 3 juni 2024 10:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Juli en augustus maken het vast helemaal goed
24-26 graden overdag met een LV van max 40 en nachten ongeveer 12 graden. Beter kan niet.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat is dan "op en top zomerweer" in jouw definitie?
Vanaf woensdag dus.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:49 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind deze temperaturen prima maar wel droog en zonnig graag.
Eerst zien dan geloven.quote:
Vorig jaar juni van verschrikkelijk.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:34 schreef INViCTuS het volgende:
Dit zijn geen prima temperaturen voor de zomer en is het gewoon koel/fris. Dat is geen mening, maar gewoon een constatering en een feit.
[ x ]
Je had het over de pluim, die ziet er best oke uit, vooral iets te fris voor de tijd van het jaar. Verder is die vanaf donderdag echt prima hoor.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zo positief is het toch ook niet? Dit staat letterlijk in de tekst
"Verder zien we vrij veel bewolking onze omgeving passeren. Enige verandering ten opzichte van het weekend is dat de wind geleidelijk de noordhoek verlaat en meer uit west tot noordwest gaat waaien. En bovendien geleidelijk afzwakt. Daarmee blijft de aanvoer echter vanaf een relatief koude zee komen. Het zeewater langs onze kust is momenteel 16-17 graden en dat zal de middagtemperatuur in de kustgebieden ook meestal wel bedragen. "
Vrij veel bewolking en dan met 16-18 graden is dat toch gewoon sneu?! Het is zomer, hè. Geen lente of begin herfst.
Om in te werken is het nog wel ok
Yeah, right. 2 maanden terug was het 'mei en juni maken het vast helemaal goed'quote:Op maandag 3 juni 2024 10:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Juli en augustus maken het vast helemaal goed
Met een dik, grijs en treurig wolkendek boven je hoofd wel? Toch?quote:Op maandag 3 juni 2024 10:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
24-26 graden overdag met een LV van max 40 en nachten ongeveer 12 graden. Beter kan niet.
WK in Qatar was ook niet best hoorquote:Op maandag 3 juni 2024 11:07 schreef Red_85 het volgende:
Kan me echt niet herinneren dat bij een groot voetbaltoernooi het zulk grafweer was als nu.
Daarom ben ik maar wat blij dat Kabinet Schoof I alle milieumaatregelen schrapt. Gezien de opwarming van de aarde flauwekul isquote:Op maandag 3 juni 2024 10:34 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
quote:
Paar bloemkool wolken mag, maar verder zon.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Met een dik, grijs en treurig wolkendek boven je hoofd wel? Toch?
hier maaien ze niet meer, gras staat 1,5m hoog, dus veel meer pollen.quote:Op maandag 3 juni 2024 14:13 schreef Haags het volgende:
Ik word niet goed van de klachten van hooikoorts.
Snap nou eindelijk waarom al die drillrapperts met machetes rondlopenquote:Op maandag 3 juni 2024 14:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hier maaien ze niet meer, gras staat 1,5m hoog, dus veel meer pollen.
Pluim ziet er eerder matig en karig uitquote:Op maandag 3 juni 2024 11:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je had het over de pluim, die ziet er best oke uit, vooral iets te fris voor de tijd van het jaar. Verder is die vanaf donderdag echt prima hoor.
Best wat zon, soms wat wolken. Droog, weinig wind. Erg aangenaam. Alleen voor de zomerliefhebber te koud uiteraard. Maar de zon is zelf wel gewoon goed warm
Hoe in godsnaam heb ik er geen last vanquote:Op maandag 3 juni 2024 14:13 schreef Haags het volgende:
Ik word niet goed van de klachten van hooikoorts.
Het blijkt dat de grassen nu extreem veel klachten geven. Blijkbaar ben ik daar heel erg allergisch voor.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe in godsnaam heb ik er geen last van
Ik heb het ook van de grassen.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:27 schreef Haags het volgende:
[..]
Het blijkt dat de grassen nu extreem veel klachten geven. Blijkbaar ben ik daar heel erg allergisch voor.
Niet te doen dit.
Ze maaien ook steeds minder en het is heel erg groeizaam weerquote:Op maandag 3 juni 2024 17:27 schreef Haags het volgende:
[..]
Het blijkt dat de grassen nu extreem veel klachten geven. Blijkbaar ben ik daar heel erg allergisch voor.
Niet te doen dit.
Ik heb m'n dosis warmte op vakantie gehad, dus ik heb er nog even vrede mee.quote:Op maandag 3 juni 2024 18:22 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Boven de 20 graden lijkt me ook geen overbodige luxe voor juni
Vent, met de zomerzon van juni zit de gevoelstempratuur direct op 25+quote:Op maandag 3 juni 2024 18:22 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Boven de 20 graden lijkt me ook geen overbodige luxe voor juni
quote:Op maandag 3 juni 2024 17:25 schreef Djeez het volgende:
Degene die mij heeft aangeraden zonnepanelen te nemen, mogen ze ophangen. Die leveren echt niets op hier! Sterker nog: voor het eerst in juni brandt hier inmiddels de kachel
quote:Op maandag 3 juni 2024 17:25 schreef Djeez het volgende:
Degene die mij heeft aangeraden zonnepanelen te nemen, mogen ze ophangen. Die leveren echt niets op hier! Sterker nog: voor het eerst in juni brandt hier inmiddels de kachel
20°C is inderdaad wel oke nu als de zon erbij is.quote:Op maandag 3 juni 2024 18:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Vent, met de zomerzon van juni zit de gevoelstempratuur direct op 25+
Dan ben een grote miet als je nu de verwarming aan moet zetten jaquote:
Uitkeringstrekker gespot.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan ben een grote miet als je nu de verwarming aan moet zetten ja![]()
![]()
Ondanks het grijze weer en temperaturen van 17-18 graden max heb nog steeds overdag en 's avonds de balkondeur open en zit ik shirtloos op de bank.
Temperatuur in huis is 20,5
Die leveren op een bewolkte dag nog meer op dan je verbruikt.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:25 schreef Djeez het volgende:
Ja, op skeelersquote:Op maandag 3 juni 2024 20:01 schreef TLC het volgende:
De grote vraag is natuurlijk: krijgen we een Elfstedentocht ?
En wat nou als iemand al te lang droog staat. Sommige klachten zijn altijd gegrondquote:Op maandag 3 juni 2024 20:50 schreef INViCTuS het volgende:
Geen gejank meer over droogte of een neerslag tekort dit jaar
Zweetreet in 3,2,1...quote:Op maandag 3 juni 2024 23:24 schreef Elan het volgende:
Nieuwe pluim is hoopvol. Aantal warme leden is flink toegenomen
ik raad ze altijd af, nemen ze toch, a 5000 euro.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:25 schreef Djeez het volgende:
Op de lange termijn ja, vooralsnog aanhoudend 20 gradenquote:Op maandag 3 juni 2024 23:24 schreef Elan het volgende:
Komende week vooral een matige 17-19 graden. De zomer laat nog op zich wachten, helaas. Vandaag ook wederom grijsquote:Op dinsdag 4 juni 2024 06:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op de lange termijn ja, vooralsnog aanhoudend 20 graden
Het is altijd wel fijn als leden van een club of vereniging een temperatuur van rond de 39 graden hebbenquote:Op maandag 3 juni 2024 23:24 schreef Elan het volgende:
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:33 schreef Perrin het volgende:
Zou het ooit nog warmer dan 20 graden worden?
Vanuit zolderraam naar beneden gooien? Dat is hoger dan 1 meterquote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:17 schreef Pisces29 het volgende:
Ik kom net thuis om wat spullen te halen. Zie ik bij het raam een kauw die heel raar dicht op het raam zit. Daarna vloog hij weg.
Nu wil ik net vertrekken en loop nog even in de achtertuin en daar zit hij achterin. Hij kan niet hoger dan een meter vliegen.Iemand tips?
Heel soms heb ik een kat van de buren in de tuin.
Moet ik hem naar de schuur lokken? Zodat hij veilig zit tot ik vanavond thuis ben.
Ja.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vanuit zolderraam naar beneden gooien? Dat is hoger dan 1 meter. Misschien vliegt ie dan wel
Dat lost die kat van de buren wel op.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:17 schreef Pisces29 het volgende:
Ik kom net thuis om wat spullen te halen. Zie ik bij het raam een kauw die heel raar dicht op het raam zit. Daarna vloog hij weg.
Nu wil ik net vertrekken en loop nog even in de achtertuin en daar zit hij achterin. Hij kan niet hoger dan een meter vliegen.Iemand tips?
Moet ik hem naar de schuur lokken? Zodat hij veilig zit tot ik vanavond thuis ben.
Zo te lezen gaat om een jong (waar het ook de tijd van het jaar voor is) en dan zijn de ouders meestal niet ver weg, Gewoon laten zitten, komt vanzelf goed.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:17 schreef Pisces29 het volgende:
Wel wat hoog he, allemaal 39. Vraag me af wat er heerst bij die clubquote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is altijd wel fijn als leden van een club of vereniging een temperatuur van rond de 39 graden hebben
Anders wordt het wat luguber 😱
Al jaren een uitstekende investering. Zonnepanelen hebben me al tienduizenden euro's bespaard.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 01:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik raad ze altijd af, nemen ze toch, a 5000 euro.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Goudkoortsquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wel wat hoog he, allemaal 39. Vraag me af wat er heerst bij die club
Jaquote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:33 schreef Perrin het volgende:
Zou het ooit nog warmer dan 20 graden worden?
Vanavond nog wel een storing die over het land trekt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
Goddelijke pluim inderdaad. Graadje of 18-20, droog, zon, weinig wind.
Meer vraag ik niet.
Het heeft dan ook alweer bijna een dag niet geregend. Voor je het weet zitten we met een enorm neerslagtekort.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanavond nog wel een storing die over het land trekt.
Nee, vandaag niet.quote:
Boeie, we hebben een prachtige dag gehadquote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanavond nog wel een storing die over het land trekt.
En na het behalen van het vliegbrevet direct door naar de Luchtmachtquote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, vandaag niet.
Dierenambulance even gebeld over de jonge kauw, ik moet hem verhoogd op een tafel zetten, zodat de ouders erbij kunnen. Maar hij laat zich echt niet pakken. (En dan vinden de katten van de buren hem meteen.) Dus hopelijk heeft hij over 2 dagen alsnog zijn vliegbrevet.![]()
Ja hier ook haha, windkracht 7 nu zogenaamd maar staat amper een zuchtje windquote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:49 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Buienradar storing? Staat ineens voor morgen en overmorgen keiharde wind heel de dag.
Edit: zal wel een storing zijn want lees niks over een eventuele storm of wat dan ook.
Misschien moet je je er gewoon even bij neerleggen? Voorlopig gewoon 18-20 graden en zo goed als droog.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:14 schreef INViCTuS het volgende:
Voorlopig helaas nog geen zomer. Het weerbeeld is wel ok, hoor. Om in te werken is 18/19 voldoende, maar in het weekend mag het eigenlijk wel gewoon zomer worden. 24-26
Dikke trui kan weer aan, love mijn lievelings wollen truiquote:Op woensdag 5 juni 2024 08:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik moest echt 2 keer kijken om het zeker te weten toen ik zag dat het vandaag maar 14 graden is...
Ik zeg ook dat het om in te werken zo erg niet is. Maar het is geen zomer. Voor in het weekend erg karig.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien moet je je er gewoon even bij neerleggen? Voorlopig gewoon 18-20 graden en zo goed als droog.
Tja, wij hebben een personeelsuitje staan zaterdag en dan vind ik 18-19 graden dikke prima voor een dag vol activiteiten. Zo kijkt iedereen er anders naar.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat het om in te werken zo erg niet is. Maar het is geen zomer. Voor in het weekend erg karig.
Ja.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:33 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wordt het binnenkort ietsjes warmer?
Welk WK?quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:12 schreef THEFXR het volgende:
bewolkt, koude wind, regen voorspelt, rest van de wk droog.
Race auto van Max kapot 😱quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:41 schreef Evangelion het volgende:
Voorspellingen Max
15
16
18
17
16
18
19
19
19
22 !
Mijn ribben zijn goed geïsoleerdquote:Op woensdag 5 juni 2024 11:34 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb de ijsbloemen op de ribben staan.
quote:
Wat een contrast met vorig jaar toen we deze periode tropische hitte hadden.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:56 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Godenweer, 19c zon-droog. Gevoelstempratuur op 25+ Vanavond weer sproeien. Ik zit weer vrijwel spot on met mijn voorspellingen.
Wel fijn dat ik juli nog als redelijke maand kan herinneren puur omdat augustus nog slechter was.quote:Op woensdag 5 juni 2024 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een contrast met vorig jaar toen we deze periode tropische hitte hadden.
Aan de andere kant was juli vervolgens belachelijk slecht, dus zegt het allemaal geen ene reet over wat voor zomer we krijgen.
Geen zomer, helaas. Typisch Nederland wel. Mag wel 5/6 graden bijquote:Op woensdag 5 juni 2024 11:41 schreef Evangelion het volgende:
Voorspellingen Max
15
16
18
17
16
18
19
19
19
22 !
Juli was kouder en natter. Recordnat zelfs.quote:Op woensdag 5 juni 2024 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel fijn dat ik juli nog als redelijke maand kan herinneren puur omdat augustus nog slechter was.
Dit is een grapje hoop ik toch?quote:Op woensdag 5 juni 2024 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Juli was kouder en natter. Recordnat zelfs.
Tegen het einde van de Nijmeegse Vierdaagse hadden deelnemers last van onderkoelingsverschijnselen.
Teringquote:Op woensdag 5 juni 2024 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Helaas niet.
https://nos.nl/artikel/24(...)ld-voor-warmtedekens
Ja maar eerlijk, vooral omdat mensen zich slecht hadden voorbereid, was maar een graad of 7 zo vroeg en, overdag 'gewoon' een graad of 18 dus ehhh een vestje of jas had waarschijnlijk volstaan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Teringonderkoeling in juli, dat is wel bijzonder ja.
Dan ben je ook gewoon te dom om te poepen. Een vest/jack is dan echt wel voldoende in die eerste uren totdat de zon opkomt. Als je dan zo stom bent om in blote armen te gaan lopen, ja dan krijg je het koud.quote:Op woensdag 5 juni 2024 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Teringonderkoeling in juli, dat is wel bijzonder ja.
Ja, dat ligt echt aan de mensen en niet aan het weer. Je raakt maar zo niet onderkoeldquote:Op woensdag 5 juni 2024 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan ben je ook gewoon te dom om te poepen. Een vest/jack is dan echt wel voldoende in die eerste uren totdat de zon opkomt. Als je dan zo stom bent om in blote armen te gaan lopen, ja dan krijg je het koud.
Trui aan nu, kansloos. Zitten zulke mensen 's winters dan met een skipak aan vraag ik me afquote:Op woensdag 5 juni 2024 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
Lol jullie hebben het over truien weer aan etc... en ik probeer hier mijn airco gebruik nog zoveel mogelijk uit te stellen![]()
(smiddags nu zonder A/C rond de 26 binnen)
Zijn veel van zulke idioten. Zie ze ook in de Alpen iedere keer weer. Vaak zijn het van die eigenwijze Nederlanders die denken met een koekje, 0.5L flesje drinken, op slippers en zonder extra warme kleding etc even een top op te lopen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan ben je ook gewoon te dom om te poepen. Een vest/jack is dan echt wel voldoende in die eerste uren totdat de zon opkomt. Als je dan zo stom bent om in blote armen te gaan lopen, ja dan krijg je het koud.
Dat ligt aan de mensen inderdaad.quote:Op woensdag 5 juni 2024 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, dat ligt echt aan de mensen en niet aan het weer. Je raakt maar zo niet onderkoeld
quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Trui aan nu, kansloos. Zitten zulke mensen 's winters dan met een skipak aan vraag ik me af
Hier waait het amper en is het 17+ met best wat zon. Dus eigenlijk topweerquote:Op woensdag 5 juni 2024 13:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]![]()
Naja aangezien de zon nu wel op z'n sterkst is, en ik een temp zie van 15 a 16c nu bij jullie zou ik zeggen >
{
indien in zon = ja > tshirt mogelijk
else if > harde wind 5bf of meer = mogelijk alsnog vestje aan
indien onder bewolkte hemel = vest of trui > standaard activated }
Ergo, je bent nu naakt.quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier waait het amper en is het 17+ met best wat zon. Dus eigenlijk topweer
To be fair, het is daar in ieder geval vandaag en morgen warmer dan in Nederlandquote:
Het is daar al sinds ik terug in Nederland ben beter dan hier.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
To be fair, het is daar in ieder geval vandaag en morgen warmer dan in Nederland![]()
https://www.wetteronline.de/wetter/tromsoe
De Mount Everest beklimmen op een blikje Red Bull en 2 frikandelbroodjesquote:Op woensdag 5 juni 2024 13:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zijn veel van zulke idioten. Zie ze ook in de Alpen iedere keer weer. Vaak zijn het van die eigenwijze Nederlanders die denken met een koekje, 0.5L flesje drinken, op slippers en zonder extra warme kleding etc even een top op te lopen.
Sowieso is de gemiddelde bergwandelaar dramatisch voorbereid, dus bij de vierdaagse zal dat idd geen uitzondering zijn. Zulke mensen 'verdienen' het ook om in de (tijdelijke) ellende te komen met hun onbegrensde naïviteit.
Sowieso. Slippers buiten het strand / zwembad / tuin dragen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zijn veel van zulke idioten. Zie ze ook in de Alpen iedere keer weer. Vaak zijn het van die eigenwijze Nederlanders die denken met een koekje, 0.5L flesje drinken, op slippers en zonder extra warme kleding etc even een top op te lopen.
Dan heb je horkerige voeten.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:24 schreef StateOfMind het volgende:
Sowieso slippers
Als er toch iets is dat niet fijn loopt dan zijn het wel slippers.
Dat komt door het remmen van de autoquote:
Het is nu 16 graden, dus zomers is het niet te noemen. Dit moet je in je vakantie niet hebben. Ja, herfst vakantie. Het is fijn als de zon schijnt, hoor. Maar op de fiets heb je met die wind wel een vestje nodig.quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]![]()
Naja aangezien de zon nu wel op z'n sterkst is, en ik een temp zie van 15 a 16c nu bij jullie zou ik zeggen >
{
indien in zon = ja > tshirt mogelijk
else if > harde wind 5bf of meer = mogelijk alsnog vestje aan
indien onder bewolkte hemel = vest of trui > standaard activated }
Het zou zomaar kunnen dat de volgende schroeiperiode een beste timing heeft. Idealiter zou dit dan in de periode van de laatste week van juni en de eerste 3 weken van juli moeten vallen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:44 schreef Elan het volgende:
Dit is prima weer voor half april, weinig zomers aan.
Waarschijnlijk worden we over pak hem beet twee weken weer afgestraft met krankzinnig klam schroeiweer en noodweer overal.
Het mag gewoon niet een poos normaal 22/23 graden zijn met een zonnetje.
Volgens mij was het precies nergens 20+. Sterker nog, het stokt nu bij amper 15. Niet heul warm ofzo. De zon was ook regelmatig achter een wolk en er stond redelijk wat wind.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
20+ graden, veel zon, droog, weinig wind. Kan toch niemand over klagen.
Windkracht 2, max kort 3 ja. Nu zelfs windkracht 1. Amper wind dus vandaag.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij was het precies nergens 20+. Sterker nog, het stokt nu bij amper 15. Niet heul warm ofzo. De zon was ook regelmatig achter een wolk en er stond redelijk wat wind.
Maar wat jij zegt klopt wel. Stel het was 20+ (24 ongeveer), heel zonnig, weinig wind en droog, dan zal er vast niemand klagen
Nergens, inderdaad en vrijwel overal windkracht 4/5. Wat redelijk wat wind is. Op een minuscuul klein stukje Nederland stond windkracht 2. Precies bij jouw huis zeker?
Ja, zelf meten is altijd warmerquote:Op woensdag 5 juni 2024 20:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Windkracht 2, max kort 3 ja. Nu zelfs windkracht 1. Amper wind dus vandaag.
En hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik zelf de temperatuur meet en deze tov bv Arcen vaak 0.5-1 graad hoger ligt.
Dus ja, 20+ hier, droog, windstil en vrij veel zon. Ja soms achter een wolk, maar 75% van de tijd was ie er gewoon. Dikke prima dus, soms ff wat schaduw is met deze juni zon helemaal niet erg
Ik meet aan de rand van mijn dorp, schaduw en geen bebouwing binnen 50 meter. Dus denk dat het gewoon een goed beeld geeft. En als het bij mij 20+ is, dan is het bij mij dus 20+. Dat een knmi station 20km verderop in een buitengebied een andere waarde geeft, dat kan. Maar daar heb ik niet zoveel mee te maken.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, zelf meten is altijd warmer. Wel makkelijk. Dat is het midden in de stad bijvoorbeeld ook. Maar als je naar de wind kijkt stond er overal redelijk wat wind en betreft temperatuur was het nergens 20+, dus ik begrijp het wel als mensen als mensen dat zeggen en wel klagen. Bedoel, met dit weer is het niet chill op een camping ofzo, aan het water, op een terras of noem het maar op.
Prima weer om buiten te werken vandaag, dat wel.
Met dit weer zou je in de Alpen moeten zitten!quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik meet aan de rand van mijn dorp, schaduw en geen bebouwing binnen 50 meter. Dus denk dat het gewoon een goed beeld geeft. En als het bij mij 20+ is, dan is het bij mij dus 20+. Dat een knmi station 20km verderop in een buitengebied een andere waarde geeft, dat kan. Maar daar heb ik niet zoveel mee te maken.
Terras was overigens dikke prima met al die zon hier. En nogmaals, amper wind. Wat je ook zegt, hier waaide het niet tot amper.
De Bilt doet wel vaak een Debilletje,hequote:Op woensdag 5 juni 2024 20:21 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ga ook altijd uit van de temperatuur bij mij zelf, en mijn eigen waarnemingen.
Dat de officiële temperatuur van een officieel meetstation 30 kilometer verderop anders is, daar kan ik weinig mee.
Idem met officiële definities en De Bilt.
Als het hier 3 weken lang 35 graden is, maar in de Bilt maximaal 25 graden, dan hebben we officieel nog steeds geen hittegolf.
Ga nog wel wat weekjes die kant uitquote:Op woensdag 5 juni 2024 20:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Met dit weer zou je in de Alpen moeten zitten!
Zugspitze arena?quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ga nog wel wat weekjes die kant uit
Weekje daar. Denk nog een weekje of twee Ötztal en misschien nog ff de Dolomieten inquote:Op woensdag 5 juni 2024 20:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zugspitze arena?
Ga over 2 weken naar Annecy
Al geweestquote:Op donderdag 6 juni 2024 08:34 schreef Pisces29 het volgende:
Een prachtige ochtend en droog: voor niemand een reden om excuustruus te zijn, op naar het stemloket.
Heb er ochtendwandeling bij aangeplakt. Tussendoor ff gestemdquote:Op donderdag 6 juni 2024 08:34 schreef Pisces29 het volgende:
Een prachtige ochtend en droog: voor niemand een reden om excuustruus te zijn, op naar het stemloket.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Vannacht mogelijk vorst aan de grond in het oosten.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Vannacht mogelijk vorst aan de grond in het oosten.
Juffrouw Jetten had ons mediterrane zomers beloofd!quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]![]()
@:rambodirk Kunnen we even praten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]![]()
Er schieten al best veel paddestoelen uit de grond.
Die is allang in vieren gedeeld joh. Je hebt een nieuw slachtoffer nodig.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]![]()
@:rambodirk Kunnen we even praten?
Dat record ook. Daar wil je toch niet wonen 🫣quote:
Die sneeuw ligt op hoogte natuurlijk, maar idd het is wel opvallend.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat record ook. Daar wil je toch niet wonen 🫣
Huwelijksbootje -> waterquote:Op donderdag 6 juni 2024 11:19 schreef ondeugend het volgende:
Ik zie de hele volgende week weer regen in de planning staan.
En zie een grootst georganiseerde bruiloft in mijn agenda op zaterdag 15 juni...
Hoop zo dat het mee gaat vallen voor het bruidspaar
Daarom zijn daar ook zoveel whisky distilleerderijenquote:Op donderdag 6 juni 2024 10:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jij bent echt de 2e @bloodymary1 geworden in dit topicquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wederom een mooie dag met volop zonneschijn, amper wind en vanmiddag op zeker weer 20+ graden.
Ik zou maar al te graag in Schotland willen wonen, wat een natuur en ruimte nog daarquote:Op donderdag 6 juni 2024 10:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ze woont dan ook 20km van me af ofzoquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jij bent echt de 2e @:bloodymary1 geworden in dit topic
Goddelijk land ja. Echt prachtig. Waarom woon ik eigenlijk in Nederland, zoveel moois op deze aardkloot.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zou maar al te graag in Schotland willen wonen, wat een natuur en ruimte nog daar
Sommige mensen zeiken nou eenmaal graag.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar het is gewoon uitstekend weer. Ik kan wel iedere keer zitten zeiken om alles, maar het valt reuze mee bij mij.
Prachtig land iddquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zou maar al te graag in Schotland willen wonen, wat een natuur en ruimte nog daar
Ik moet daar nog wel een keer heen. Liefst in de herfst. Klinkt misschien raar, dat welquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Goddelijk land ja. Echt prachtig. Waarom woon ik eigenlijk in Nederland, zoveel moois op deze aardkloot.
Nou ja, de echte grijze treurnis is er vooral in het herfst halfjaar. Op het werk is dit nu wel prettigquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze woont dan ook 20km van me af ofzo
Maar het is gewoon uitstekend weer. Ik kan wel iedere keer zitten zeiken om alles, maar het valt reuze mee bij mij. Als het de halve dag bewolkt is kan ik spreken over 'grijze treurnis', liever spreek ik dan over flink wat uurtjes zon.
Dit de hele zomer is voor mij echt perfect. Snap dat sommige het nog warmer willen, maar dat hoeft van mij niet. Driekwart van de tijd schijnt de warme zon, dus dikke prima.
Al kunnen sommige groentes wel een hogere nachttemperatuur waarderen. Mja, hebben die lekker pech
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |