Vertel eens, hoeveel soortgelijke afleveringen zijn er al geweest over Plasterk en het feit dat er een akkoord op hoofdlijnen is?quote:Op zondag 19 mei 2024 12:04 schreef golfer het volgende:
Op zondag 19 mei 2024 10:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Op maandag 13 mei 2024 13:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Of vond je het langdurig doorgaan op de formatie en met name Plasterk nu geen probleem?
Vond het qua humor de slechtste in weken, en aan de lach en reacties uit het publiek te merken was ik daarin zeker niet de enige. Liedje van Marco Schuitmaker was erg leuk en to the point. Liedje Plasterk ook knap gemaakt en uitgevoerd, was een lastige volgens mij.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:33 schreef timmmmm het volgende:
Hopelijk gaan ze de komende tijd hard werken om het weer een fris en leuk programma te maken in plaats van meer van hetzelfde
Jij klaagde dat er te lang en teveel over politiek en een politicus doorgegaan werd. En waarin verschilde dat dan deze aflevering?quote:Op zondag 19 mei 2024 12:35 schreef GereDathan het volgende:
Vertel eens, hoeveel soortgelijke afleveringen zijn er al geweest over Plasterk en het feit dat er een akkoord op hoofdlijnen is?
Heb je het op jouw leeftijd echt nodig om dingen te verzinnen? Houd je bij de feiten zou ik zeggen.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij klaagde dat er te lang en teveel over politiek en een politicus doorgegaan werd. En waarin verschilde dat dan deze aflevering?
Wat heeft leeftijd hier mee te maken?quote:Op zondag 19 mei 2024 16:32 schreef GereDathan het volgende:
Heb je het op jouw leeftijd echt nodig om dingen te verzinnen? Houd je bij de feiten zou ik zeggen.
quote:Op maandag 13 mei 2024 13:40 schreef GereDathan het volgende:
Prima om her en der een politiek persoon te betrekken bij een onderwerp, maar dat is wat anders dan het oeverloze gezever op 1 partij en 1 persoon wat vorig seizoen en begin dit seizoen de boventoon voerde.
Heb jij het niet gelezen? Hoe ouder hoe gekker zeker.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat heeft leeftijd hier mee te maken?
Je hebt dit niet geschreven?
[..]
Nee hoor, het ging gisteren helemaal niet lang over Plasterk.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:03 schreef GereDathan het volgende:
Ging het gisteren over 1 persoon of 1 partij?
Doe toch niet zo ontzettend dom met allerlei kronkels om “gelijk te krijgen”. Je weet dat je het niet hebt en nogal voor joker staat. Maak het niet erger dan nodig.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor, het ging gisteren helemaal niet lang over Plasterk.
Wat dom van mij om dat te verzinnen.
En GEEN alwetende meerquote:Op zondag 19 mei 2024 12:33 schreef timmmmm het volgende:
Hopelijk gaan ze de komende tijd hard werken om het weer een fris en leuk programma te maken in plaats van meer van hetzelfde
Dat met die laatste post-it mag nu weleens klaar zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:33 schreef timmmmm het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, dat was ik nog vergeten. Ze laten het kleine leed altijd naar voren komen. Dat er daarna weer op de meest voorspelbare manier aan de haren bijgetrokken wordt voor het slot. Dat is misschien nog wel het meest slechte.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:05 schreef PeterKelder het volgende:
Voor de mensen die vinden dat een bepaald persoon/onderwerp teveel de boventoon voert in een aflevering:
Het is een satirisch programma over de actualiteit van de afgelopen week. Daar heb je nieuwsrijke en nieuwsluwe weken tussen zitten; weken waarin je harde keuzes moet maken qua te behandelen onderwerpen en weken waarin je het nieuws bij elkaar moet schrapen. Dat kun je als makers niet van tevoren bepalen, want je bent afhankelijk van die actualiteit*.
Als je dan een nieuwsweek hebt waarin er een kabinetsformatie is met een regeerakkoord op hoofdlijnen die alle kanten uit schieten én een premierskandidaat met een discutabel verleden, dan is dat logisch dat dat de boventoon voert en dat voor een groot deel de uitzending vult. Dan ga je het als makers niet een kwartier hebben over bijvoorbeeld een verdronken schaap of een kat die in de boom zit omdat dat ergens in een hoekje op pagina 5 van een regiokatern stond. Ze kunnen het tussen neus en lippen door benoemen, soms is het de opmaat naar het eindfilmpje, soms wordt het gewoon weggelaten.
En vergeet niet: ze schaven tot tijdens de opnames nog aan de inhoud én laten het "kleine leed" altijd naar voren komen in het eindfilmpje. Soms is dat echt bij de haren getrokken, maar meestal zitten ze er (in mijn ogen) boenk op. Denk alleen al aan de eerste van dit seizoen met de medicatie-actie, of die Koningsspelen die niet door konden gaan door het slechte weer, of (iets langer geleden) de awareness voor long-covid met dat lied van Geertje en de briljante persiflage op Duncan Laurence en z'n vriend.
Dat het deze laatste twee seizoenen veel over politiek ging is ook niet gek: vorig seizoen zat midden in de periode van de verkiezingen, dit seizoen in de voortslepende onderhandelingen. Dat kan je ding niet zijn, maar dan zal je als kijker in de coronaseizoenen ook geen prettige kijkervaring hebben gehad toen dat onderwerp de boventoon in de nieuwsmedia voerde, dunkt me.
Het enige zwakke punt in het format is het gedoe met de alwetende, maar dat is een erfenisje uit het oorspronkelijke format toen die nog fungeerde als deux-ex-machina in het slotstuk van de musical. Dat gedoe met de post-it hoeft voor mij ook niet, maar ze zullen het gevoel hebben dat ietwat te moeten inleiden. Maar dat is iets wat je nooit goed krijgt.
* Dat is ook de reden dat het liedje van de gastartiest de ene keer sterker is dan de andere: de artiesten zijn al weken op voorhand gestrikt voor een bepaalde aflevering en diens grootste hit staat ook al redelijk vast, dus moet er op basis daarvan een actueel liedje komen. Het liedje van André van Duin bijvoorbeeld was verre van actueel, want het onderwerp was maanden eerder al in het nieuws geweest.
Of het is het onderwerp van het simpel liedje?quote:Op donderdag 7 november 2024 22:43 schreef NailQueen het volgende:
Zaterdag
Ze hebben mooi mogen aanpoten deze weekMijn gok is dat de bekende gastartiest gaat zingen over Derksen en VI
Dat wordt dan een deel 2quote:Op donderdag 7 november 2024 22:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Of het is het onderwerp van het simpel liedje?
Ik heb nu wel zin om die snor af te zagenquote:Op donderdag 7 november 2024 22:55 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat wordt dan een deel 2
Bekijk deze YouTube-video
Ik kan niet wachten op de grappen over Faberquote:Op zondag 3 november 2024 12:04 schreef PoesInDoos het volgende:
Zaterdag 9 november, 21.25
Seizoen 12!
Dus het is gewoon weer hetzelfde liedjequote:Op donderdag 7 november 2024 22:55 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat wordt dan een deel 2
Het beleid hoogstpersoonlijkquote:Op donderdag 7 november 2024 23:17 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten op de grappen over Faber
Zin an. Teveel onderwerpen. Ben benieuwd.quote:
Nou nou nou nou nou.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:34 schreef monkyyy het volgende:
Amsterdam terug geven aan de zee zou een mogelijke oplossing kunnen zijn
En dan dat kleintje laten zingen dat er weer zo'n lul aan het hoofd is.quote:
Faberquote:Op donderdag 7 november 2024 23:17 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten op de grappen over Faber
Frits B heeft geld zat, die zal wel gesponsord hebbenquote:Op zaterdag 9 november 2024 22:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Een DE-punt is een halve cent waard. Dus die 8000 punten van die mevrouw zijn maar EUR 40 waard. Daar kom je niet ver mee als je een e-bike koopt.
Ze zeiden dat het een foutje in de software was. Ja ja.quote:
Ik heb hem geleend voor de fanpage van Even tot hier, op Facebook. Moet nog goedgekeurd worden. Ik denk dat-ie een paar 100 likes gaat krijgen.quote:
Dit krijg je dus als je AI het werk laat doenquote:Op zaterdag 9 november 2024 22:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze zeiden dat het een foutje in de software was. Ja ja.
Ik vond het leuk, maar naar hun maatstaven niet leuk genoeg.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:23 schreef Mike het volgende:
Ik vind dat het wat sleets begint te worden. Ze hebben echt maanden de tijd gehad om wat te vernieuwen, zeker het einde.
Op FB loopt ie als een tierelier.quote:
Dit was ook wel een goeie! Beetje ontwapenende benadering voor die achterlijke vertoning in de VS kan geen kwaadquote:
Ik kende die gozer helemaal niet. Nederlandstalig gezever zeker ?quote:Op zondag 10 november 2024 16:42 schreef NailQueen het volgende:
Prima eerste aflevering. Jammer van de alwetende maar verder was het prima.
Rolf Sanchez met Mat Mat Mat was flauw maar ik kon er wel om lachen
Origineelquote:Op zondag 10 november 2024 16:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik kende die gozer helemaal niet. Nederlandstalig gezever zeker ?
Ik had al zo'n vermoeden. Met z'n stem is niks mis mee trouwens.quote:Op zondag 10 november 2024 17:10 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Origineel
Mis je niet veel aan
Iedereen heeft het erover dus deze reclametruc werkt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze zeiden dat het een foutje in de software was. Ja ja.
https://www.ah.nlquote:Op maandag 11 november 2024 14:08 schreef PoesInDoos het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)n_bij_even_tot_hier/
Waarom zouden ze dat doen? Het was de schuld van Wilders.quote:
Paar honderd likes en 100 reacties op m'n post op Facebook gierover.quote:Op zondag 10 november 2024 23:23 schreef Isane het volgende:
Leuk liedje zo met de kinderen!
Deze was ook leuk: Bekijk deze YouTube-video
Ik vind dat een beetje een enge Facebook groep, er zitten mensen bij die elke aflevering 3x nakijken en een aftelkalender tot de nieuwe aflevering op de wc hebben hangen.quote:Op maandag 11 november 2024 17:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Paar honderd likes en 100 reacties op m'n post op Facebook gierover.
Ha ha. Maar wel leuker dan bij VI. Daar krijg je stront over je heen bij de minste kritiek.quote:Op maandag 11 november 2024 17:27 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje een enge Facebook groep, er zitten mensen bij die elke aflevering 3x nakijken en een aftelkalender tot de nieuwe aflevering op de wc hebben hangen.
Heb hem leren kennen toen hij dat liedje ‘Missen zou’ zong. Ik wilde weten wat dat iele stemmetje was, na dat Jordaanse van Thomas Acda en die ingeslikte brommer van Kraantje Pappie.quote:Op zondag 10 november 2024 17:10 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Origineel
Mis je niet veel aan
Rechts X is gisteren ontploft en roept op tot censuur van het programma, na dit liedje.quote:
Precies. 50 jaar geleden was er al Stratenmaker op zee show. We gaan terug naar de jaren 50.quote:Op maandag 11 november 2024 17:40 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Rechts X is gisteren ontploft en roept op tot censuur van het programma, na dit liedje.
Lieverdjes, dat ‘indoctrineren met scheldwoorden’ doen ze onderling al op het schoolplein. En als je kinderen zo neutraal wilt opvoeden, dan moet je ze de eerste achttien jaar van hun leven opsluiten in een reservaat zonder enige keuzemogelijkheid en ze al die tijd in laten koken om een eigen mening te laten vormen. Krijg je een heel interessante samenleving van!
Bron?quote:Op maandag 11 november 2024 17:40 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Rechts X is gisteren ontploft en roept op tot censuur van het programma, na dit liedje....
Ah, niemand met invloed dus..quote:Op maandag 11 november 2024 19:59 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Accounts van FvD-politici op X.
Beweerde ik ook niet. Hooguit een Kamervraag van Thierry Baudet, als de kijkcijfers van Forum Inside tegenvallen.quote:
Goed van je👍🏼 wekker gezet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:35 schreef PoesInDoos het volgende:
Niet vergeten dat we VANAVOND EtH hebben. Morgen moet Niels met Sinterklaas de hort op
Ik zat al klaar. Eerst nog ff naar de hoeren op NED3. Massa is Kassa op SBS.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:35 schreef PoesInDoos het volgende:
Niet vergeten dat we VANAVOND EtH hebben. Morgen moet Niels met Sinterklaas de hort op
Waarom niet? Die hebben nu een mooi actueel thema.quote:
Omdat de geplande uitzending nu ook niet wordt uitgezondenquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waarom niet? Die hebben nu een mooi actueel thema.
Zo te zien gaat Even Tot Hier wel door en gaat Kockelmann daarna weer verderquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:05 schreef Isane het volgende:
[..]
Omdat de geplande uitzending nu ook niet wordt uitgezonden
Jepjep ik zie tquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zo te zien gaat Even Tot Hier wel door en gaat Kockelmann daarna weer verder
Dat mag/moet benoemd worden!quote:
Leuk item idd. Alleen weer jammer van dat liedje. Ken hem niet, maar hij schijnt in de Ziggo Dome te gaan zingen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:27 schreef PoesInDoos het volgende:
Meerdere keren gegnorfdDenk dat we Frits Barend de komende weken nog wel vaker zullen zien
Ik hoopte er wel op. Maar dan zou het waarschijnlijk niet het vereiste niveau hebben gehad. Want de timing is normaal juist wat ze goed maakt.quote:Op vrijdag 15 november 2024 23:27 schreef SiGNe het volgende:
Wel jammer dat ze de kabinetscrisis niet mee konden nemen maar dat was iets te hot nieuws
Aan het begin van het programma werd er toch (kort) aan gerefereerd?quote:Op vrijdag 15 november 2024 23:27 schreef SiGNe het volgende:
Wel jammer dat ze de kabinetscrisis niet mee konden nemen maar dat was iets te hot nieuws
Dat doet ie wel in het sinterklaasjournaalquote:Op vrijdag 15 november 2024 23:27 schreef SiGNe het volgende:
Bij de Jamin https://favorflav.com/nl/new/foodnews/chocoladeletter-augurk/quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:20 schreef NailQueen het volgende:
Waar kan je die chocoaugurk vinden? Ik vraag dit voor een vriend
Jamin. Als ze nog verkrijgbaar zijn. Was in principe een gelimiteerd product, maar gingen wel weer nieuwe maken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:20 schreef NailQueen het volgende:
Waar kan je die chocoaugurk vinden? Ik vraag dit voor een vriend
Iemand die een van de grootste Nederlandstalige hits van de afgelopen jaren heeft gescoord.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:44 schreef Guanabana het volgende:
Ze zijn wel een beetje door de boeiende artiesten heen hè? Wie was dit nou weer.
Ik ken hem ook niet.. Ligt aan ons. Hij verkoopt 2 keer Ziggo Dome uit.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:44 schreef Guanabana het volgende:
Ze zijn wel een beetje door de boeiende artiesten heen hè? Wie was dit nou weer.
Ik kende hem ook niet, maar hijquote:Op zaterdag 16 november 2024 21:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ken hem ook niet.. Ligt aan ons. Hij verkoopt 2 keer Ziggo Dome uit.
Had deze zomer onverwachts een nummer 1 hit gescoord.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:44 schreef Guanabana het volgende:
Die kaarscroissant moet wel terugverdiend wordenquote:Op zondag 17 november 2024 23:14 schreef TLC het volgende:
Waarom moet dit programma in een tijdsbestek van 3 dagen 2 keer herhaald worden
Overdrijven is ook een vak. Het is een artiest die toevallig een aardig hit(je) had dit jaar, maar voor de rest is hij amper noemenswaardig tot op heden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:57 schreef Mike het volgende:
[..]
Iemand die een van de grootste Nederlandstalige hits van de afgelopen jaren heeft gescoord.
Het is letterlijk waar wat ik post Ik zeg ook niet dat het een of andere wereldster is.quote:Op maandag 18 november 2024 09:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. Het is een artiest die toevallig een aardig hit(je) had dit jaar, maar voor de rest is hij amper noemenswaardig tot op heden.
Waarmee het overigens zeker een geschikte was om een keer langs te komen in Even tot Hier.
6 weken ? Wanne armoei.quote:Op maandag 18 november 2024 10:03 schreef Mike het volgende:
[..]
Het is letterlijk waar wat ik post Ik zeg ook niet dat het een of andere wereldster is.Maar Terug in de tijd stond 6 weken op nr 1 in de top40 en dat is knap voor een volkszanger, want dat gebeurt zelden.
Thnx. Voor mijn tijdquote:Op zaterdag 23 november 2024 22:03 schreef NailQueen het volgende:
[..]
J'aime La Vlie. Won voor Belgie in 1986
Slecht geacteerdquote:
quote:
Helaasquote:Op zaterdag 23 november 2024 22:06 schreef NailQueen het volgende:
Waar is die eerste vraag running gag gebleven?
of Joemanjiquote:Op zaterdag 23 november 2024 22:08 schreef HiDiHo het volgende:
Geen Echte Presidenten in the jungle? nah
Altijd al geweten dat ze meelezenquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:22 schreef NailQueen het volgende:
Daar gaan we weer. Ik heb een vaag vermoeden dat de Hoofdpiet weer terugkeert
Ik heb hem geleend voor de fanpagina op Facebook. Hij wacht op goedkeuring.quote:
Deze ook geleend. Allebei inmiddels goedgekeurd. Vorige keer paar honderdquote:
Schitterend. Ik zag het eerst niet zo goedquote:
Ben blij dat dat weg is... was zo afgezaagd.. vond het erg irritant worden....quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:07 schreef Isane het volgende:
[..]
Helaas
Mijn vrouw begin er ook net over hehe
Toen was ze nog maar 14 jaar jong.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:03 schreef NailQueen het volgende:
J'aime La Vlie. Won voor Belgie in 1986
13 zelfs!quote:
Je bent in de war met Door de Wind, geschreven door Stef Bos waarmee Ingeborg voor België heeft meegedaan in 1989.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Als ik het goed heb is het origineel geschreven door Stef Bos trouwens.
Klopt, ze spreekt normaal Waals/Frans.quote:Op zondag 24 november 2024 20:49 schreef NailQueen het volgende:
Volgens mij is Nederlands/Vlaams niet haar eerste taal. Knap dat ze dit zo kan neerzetten
De artiesten liggen al voor een heel seizoen vast, er wordt inderdaad een nummer van ze gezocht waar ze een tekst van kunnen herschrijven wat past binnen de actualiteit.quote:Op maandag 25 november 2024 13:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik vind het altijd erg knap dat ze binnen een week een BN'er/BB weten te vinden die zo'n liedje kan zingen.
Of de artiesten zijn al vantevoren geregeld en ze passen een van hun liedjes dan aan aan het onderwerp maar dan moet er maar net een onderwerp zijn waarop een goed liedje geschreven kan worden.
Hoe weet jij dat?quote:Op maandag 25 november 2024 14:25 schreef GereDathan het volgende:
De artiesten liggen al voor een heel seizoen vast...
Is opzich wel logisch, sommige artiesten hebben een best volle agenda en dan moeten ze op korte termijn (1 week) nog even een liedje instuderen (een liedje dat ze altijd met de normale tekst zingen).quote:
Ik ga er nog steeds voor zitten, maar ik hoop al een paar seizoenen dat ze wat nieuwe onderdelen erin gaan en wat oude dingen gaan vervangen. Satire is nou eenmaal komisch bashen van anderen, dus daar valt op zich niet veel aan te veranderen, maar de vormgeving mag wmb inmiddels wel anders..quote:Op maandag 25 november 2024 09:41 schreef GereDathan het volgende:
Het was een redelijk vermakelijke aflevering. Zal wel als een zeur gezien worden, maar de glans is er een beetje af voor mijn gevoel. Herhaling van zetten elke week, heel voorspelbaar. Bashen op PVV/NSC, iemand in beeld die wat nodig heeft en krijgt, saaie laatste post-it. Liedjes zijn over het algemeen wel van hoge kwaliteit.
Iemand hier noemde het woord sleets eerder, daar kan ik mij wel in vinden.
Kijk wel, lach wel maar ik zit er niet meer voor klaar zoals eerdere jaren. Hoop dat ze voor volgend seizoen in staat zijn zichzelf te vernieuwen.
Heb het wel eens eerder gezegd, bashen OK maar het repeterende riedeltje is voorspelbaar geworden. Er zijn toch veel meer belangrijke zaken om met humor aan te pakken dan het ondertussen standaard even zeiken op Wilders/PVV, Omtzigt/NSC en wat willekeurige bewindslieden? Wat niet zegt dat dat niet mag op zijn tijd, maar tegenwoordig weet je vooraf al dat de eerste 10 minuten daarmee gevuld is.quote:Op maandag 25 november 2024 16:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik ga er nog steeds voor zitten, maar ik hoop al een paar seizoenen dat ze wat nieuwe onderdelen erin gaan en wat oude dingen gaan vervangen. Satire is nou eenmaal komisch bashen van anderen, dus daar valt op zich niet veel aan te veranderen, maar de vormgeving mag wmb inmiddels wel anders..
Dat stond ergens vorig jaar (?) in een artikel van het AD, geloof ik. Dat artiesten voorafgaand aan het seizoen gevraagd worden en zelf geen invloed hebben op de nieuwe tekst.quote:
Mja, er is ook elke week wel weer genoeg nieuws mbt de politiek om satire over te maken.. waarbij het soms al satire op zichzelf is..quote:Op maandag 25 november 2024 21:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Heb het wel eens eerder gezegd, bashen OK maar het repeterende riedeltje is voorspelbaar geworden. Er zijn toch veel meer belangrijke zaken om met humor aan te pakken dan het ondertussen standaard even zeiken op Wilders/PVV, Omtzigt/NSC en wat willekeurige bewindslieden? Wat niet zegt dat dat niet mag op zijn tijd, maar tegenwoordig weet je vooraf al dat de eerste 10 minuten daarmee gevuld is.
En ik vind dat oprecht jammer, ze kunnen zoveel beter!
Maar het onderwerp was wel vrij inwisselbaar, had ook volgende of vorige week behandeld kunnen worden.quote:Op maandag 25 november 2024 15:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar dan nog knap dat ze weten dat Sandra Kim komt, die heeft maar 1 bekend liedje en daar moet dan maar net toevallig een passend onderwerp voor langskomen.
"Scammers of niet" was wel een perfecte zin om te gebruiken op "J'aime la vie"
Het is ook wel een lastige spagaat. In principe is het kabinet een dankbaar onderwerp voor een programma als dit. Alleen nu heb je een kabinet met een aantal vrij kolderieke figuren, waarbij het probleem is dat de grappen daarover zichzelf eigenlijk al schrijven en daardoor in de show niet meer zo bijzonder zijn.quote:Op maandag 25 november 2024 21:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, er is ook elke week wel weer genoeg nieuws mbt de politiek om satire over te maken.. waarbij het soms al satire op zichzelf is..
Format mag wel iets anders inderdaad. Dat hoef je niet helemaal om te gooien, maar ze zijn creatief genoeg om wat wijzigingen door te voeren, lijkt me
Oh echt? Ik vroeg me al af hoe dat werkt. Dat iets groot in het nieuws is en ze dan kijken op welk nummer je een parodie kan maken. De artiest moet dan maar net kunnen. Het zou me ook niets verbazen als er wel eens een inval-artiest is geweest omdat de 'oorspronkelijke' artiest niet kon.quote:Op maandag 25 november 2024 14:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De artiesten liggen al voor een heel seizoen vast, er wordt inderdaad een nummer van ze gezocht waar ze een tekst van kunnen herschrijven wat past binnen de actualiteit.
Geloof dat ze wel een keer een liedje alsnog zelf gedaan toen Flemming last minute toch niet kwamquote:Op maandag 25 november 2024 21:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Oh echt? Ik vroeg me al af hoe dat werkt. Dat iets groot in het nieuws is en ze dan kijken op welk nummer je een parodie kan maken. De artiest moet dan maar net kunnen. Het zou me ook niets verbazen als er wel eens een inval-artiest is geweest omdat de 'oorspronkelijke' artiest niet kon.
Volgens mij hebben ze ook niet eens een gesprek met Jeroen en Niels, maar wordt dat zo gekniptquote:Op maandag 25 november 2024 21:35 schreef Remco het volgende:
[..]
Maar het onderwerp was wel vrij inwisselbaar, had ook volgende of vorige week behandeld kunnen worden.
Ik merk aan mezelf dat ik me wat begin te ergeren aan de kijkers met een issue in de filmpjes, de manier waarop Niels en Jeroen met ze praten vind ik echt ontzettend nep(wat het natuurlijk ook is) overkomen. En dat het aan het eind dan weer terug komt kennen we nu wel.
Ja zo bedoel ik het inderdaad. Het is natuurlijk een script, het is geen live gesprek maar op die manier is het mij net iets te nep.quote:Op maandag 25 november 2024 21:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze ook niet eens een gesprek met Jeroen en Niels, maar wordt dat zo geknipt
Het was een paar seizoenen geleden eens de bedoeling dat Flemming zou optreden met een aangepaste versie van zijn liedje Amsterdam, maar hij kon op het laatste moment niet en toen hebben Niels en Jeroen het uit 'nood' maar zelf gezongen.quote:Op maandag 25 november 2024 21:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Oh echt? Ik vroeg me al af hoe dat werkt. Dat iets groot in het nieuws is en ze dan kijken op welk nummer je een parodie kan maken. De artiest moet dan maar net kunnen. Het zou me ook niets verbazen als er wel eens een inval-artiest is geweest omdat de oorspronkelijke artiest niet kon.
Oh ja dat was ook zo.quote:Op maandag 25 november 2024 21:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Geloof dat ze wel een keer een liedje alsnog zelf gedaan toen Flemming last minute toch niet kwam
Dat laatste kan, ze zullen ongetwijfeld iemand achter de hand hebben als het nodig is. Maar alles ligt gewoon vooraf vast, voor de artiesten is het ook gewoon werk waarvoor ze geboekt worden. Net als voor een festival of iets van dien aard.quote:Op maandag 25 november 2024 21:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Oh echt? Ik vroeg me al af hoe dat werkt. Dat iets groot in het nieuws is en ze dan kijken op welk nummer je een parodie kan maken. De artiest moet dan maar net kunnen. Het zou me ook niets verbazen als er wel eens een inval-artiest is geweest omdat de 'oorspronkelijke' artiest niet kon.
https://www.medialane.nl/productie/even-tot-hier/quote:Even Tot Hier wordt door Niels en Jeroen samen gemaakt met schrijvers Hans Riemens (eindredactie), Peter Capel, Peter Heerschop, Emilio Guzman, Owen Schumacher en Armèn Hakhverdian.
Het zal vast wel eens voorkomen dat een artiest eerder moet afzeggen. Stel dat ze bijvoorbeeld Emma Heesters geboekt zouden hebben voor dit seizoen. Maar daar hebben ze inderdaad wel iets meer tijd voor dan 1 of 2 dagen. Maar zoals op het laatste moment Flemming zoals je opmerkt kunnen ze alleen zelf oplossen. En daarom is het maar goed dat ze beiden muzikaal zijnquote:Op maandag 25 november 2024 22:06 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Op donderdag is de 'deadline' van het door de artiest te zingen lied, omdat die het ook nog moet kunnen oefenen. Last minute een invaller fixen om de bewerkte hit van een ander te zingen is totaal niet logisch, en ze kunnen ook niet zomaar een tekst op een ander nummer plakken.
Het is dan toch juist een kracht om toe zoeken naar ander nieuws om satire over te maken? Het voelt allemaal zo als de makkelijke weg.quote:Op maandag 25 november 2024 21:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, er is ook elke week wel weer genoeg nieuws mbt de politiek om satire over te maken.. waarbij het soms al satire op zichzelf is..
Dat is toch algemeen bekend? Heeft ook uitgebreid in de media gestaan:quote:
https://www.ad.nl/show/bn(...)en-dat-aan~a12a2dc2/quote:Evelien: ,,Voorafgaand aan het seizoen worden al bekende gastartiesten geregeld. Wij benaderen ze dan om een parodie te komen zingen op wat vaak hun grootste hit is. De liedjes worden geschreven door Niels en Jeroen. Zij schrijven de tekst pas in de week dat de artiest geboekt staat. Van tevoren is afgesproken dat zij hier alle vrijheid voor krijgen. De BN’ers schrijven hier geen letter aan mee.”
Was mij niet bekend.quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is toch algemeen bekend? Heeft ook uitgebreid in de media gestaan:
[..]
https://www.ad.nl/show/bn(...)en-dat-aan~a12a2dc2/
Ja die vrouw van Ronde kan niet zingen dus vreemd is dat nietquote:Op dinsdag 26 november 2024 22:41 schreef NailQueen het volgende:
Het lied moet ook maar net passen op het nieuws wat gaande is. J'aime la vlie paste perfect en zo zijn er meerdere een schot in de roos geweest. Maar er zijn ook versies geweest waar het niet helemaal lekker klinkt. Zoals deze met Rondé
Jezus wat een irritante stem. Soort influencer toontje heeft ze.quote:Op woensdag 27 november 2024 07:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja die vrouw van Ronde kan niet zingen dus vreemd is dat niet
Wie heet er dan ook (Aant Jelle) Soepboer.quote:
Wie is er Aant Jelle?quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wie heet er dan ook (Aant Jelle) Soepboer.
Valt nog mee..zijn grootmoeder heette Stoephoerquote:Op zaterdag 30 november 2024 21:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wie heet er dan ook (Aant Jelle) Soepboer.
Stoephoer Soepboer?quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:42 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Valt nog mee..zijn grootmoeder heette Stoephoer
Ik ook niet, maar wel geniaal liedjequote:Op zaterdag 30 november 2024 21:58 schreef NailQueen het volgende:
Ugh Miss Montreal vind ik helemaal niets
Ze is nog wel helemaal strak daar beneden..quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:58 schreef NailQueen het volgende:
Ugh Miss Montreal vind ik helemaal niets
Ik denk dat hij zo one hundred and eighty gaat roepenquote:Op zaterdag 30 november 2024 21:26 schreef Bomenverzameling het volgende:
Zin in de rol van Frits Barend
Rennen André. Tegen een man in een rolstoel.quote:
Die viel mij ook opquote:Op zaterdag 30 november 2024 22:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Rennen André. Tegen een man in een rolstoel.
Daarom kijk jij natuurlijk niet?quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:54 schreef maxi-mus het volgende:
Wat is dit hemeltergend slechte televisie.
DAN KIJK JE TOCH NIETquote:
Als ik een programma hemeltergend slecht vind ga ik daar inderdaad niet naar kijken.quote:Op zaterdag 30 november 2024 23:11 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
DAN KIJK JE TOCH NIET
vind ik altijd zo'n zwakzinnige reactie als je kritiek hebt op een tv programma.
Je kan toch zappen kan ook op de bingo kaart.
Zeg dan op zn minst wat je er zo kut aan vindt. Alleen roepen dat t hemeltergend slecht is, is kritiek waar niemand iets mee kan. Of je dan kijkt, zapt of niet zal me verder echt een worst wezen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 23:11 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
DAN KIJK JE TOCH NIET
vind ik altijd zo'n zwakzinnige reactie als je kritiek hebt op een tv programma.
Tsja je komt zelf ook met een oneliner van de bingokaart.quote:Op zaterdag 30 november 2024 23:11 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
DAN KIJK JE TOCH NIET
Ik heb ook helemaal niet gekeken moet ik bekennen.quote:Op zondag 1 december 2024 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja je komt zelf ook met een oneliner van de bingokaart.
Die grenscontroles hebben nu al effect terwijl ze maandag pas in gaan!quote:
Miguel.quote:
Wel grappig Cor Bakker had bij Paul de Leeuw altijd de Miguel Wiels rol werd eigenlijk ook continue belachelijk gemaakt(voor de show).quote:
Hier wordt ook letterlijk gehakt! Dus ik denk het niet nee.quote:Op zaterdag 7 december 2024 21:42 schreef JohnBercow het volgende:
Is er OOIT in dit programma zo erg gehakt gemaakt van een minister?![]()
Nope.quote:Op zaterdag 7 december 2024 21:42 schreef JohnBercow het volgende:
Is er OOIT in dit programma zo erg gehakt gemaakt van een minister?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |