Sympathiekquote:
Als je als student leent kun je alles betalen.quote:Op zondag 24 mei 2026 01:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat nog niet eens maar hoe kan je nou iets kopen wat je niet kan betalen naar eigen zeggen
Kan hooguit nog zijn dat ze het met de credit card van pa heeft betaald. Maar wanneer mijn dochter dat zou hebben gedaan dan ging ik wel even bij die vriendinnen langs om de kaartjes te bezorgen en mijn geld terug te krijgen.quote:Op zondag 24 mei 2026 01:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hahaha, ja, het verhaal rammelde aardig.
Nouja, je kan ¤1100 op je rekening hebben (waar je bijvoorbeeld nog eten van moet halen en je zorgverzekering van moet betalen), dan kun je die tickets voor ¤1050 wel letterlijk betalen maar eigenlijk kun je 'het niet betalen'.quote:Op zondag 24 mei 2026 01:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat nog niet eens maar hoe kan je nou iets kopen wat je niet kan betalen naar eigen zeggen
Zag ik ook ergens eerder in de uitzending volgens mij. Bijzonder.quote:
Tuurlijk, zo'n scenario kan, alleen waarom kan je dan wel (zogenaamd) iemand een dergelijk bedrag uitlenen? Daar gaat het bij mij toch wringenquote:Op maandag 1 juni 2026 21:48 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nouja, je kan ¤1100 op je rekening hebben (waar je bijvoorbeeld nog eten van moet halen en je zorgverzekering van moet betalen), dan kun je die tickets voor ¤1050 wel letterlijk betalen maar eigenlijk kun je 'het niet betalen'.
Dat is hoe ik het begreep. Een betere verwoording zou zijn dat je 'er het geld niet voor hebt'.
Ik heb ook wel eens gezegd dat ik iets niet kon betalen (i.e. ergens het geld niet voor had) terwijl ik dat letterlijk gezien wel kon.
Omdat je er vanuit gaat dat ze het meteen terugbetalen. En kaartjes kopen kan soms een hoop gedoe zijn. Ik heb het zelf ook nooit gedaan, maar zo'n kaartjeswachtrij kan een hoop gedoe opleveren.quote:Op maandag 1 juni 2026 22:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tuurlijk, zo'n scenario kan, alleen waarom kan je dan wel (zogenaamd) iemand een dergelijk bedrag uitlenen? Daar gaat het bij mij toch wringen
Wat Mex zegt, en misschien ook gewoon nog jong en naïef en/of niet zo goed met geldzaken.quote:Op maandag 1 juni 2026 22:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tuurlijk, zo'n scenario kan, alleen waarom kan je dan wel (zogenaamd) iemand een dergelijk bedrag uitlenen? Daar gaat het bij mij toch wringen
Inderdaad, je gaat er vanuit dat jouw schuldenaar meteen terugbetaalt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat je er vanuit gaat dat ze het meteen terugbetalen. En kaartjes kopen kan soms een hoop gedoe zijn. Ik heb het zelf ook nooit gedaan, maar zo'n kaartjeswachtrij kan een hoop gedoe opleveren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |