abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213608712
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213608721
Die topictitel mag van mij wel aangepast worden zeg. Wat een onzin.
Mja
pi_213608727
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 18:55 schreef TAmaru het volgende:
Die topictitel mag van mij wel aangepast worden zeg. Wat een onzin.
niks onzin

ik heb dat geanalyseerd
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_213608731
wtf welke idioot heeft aan mij tt gezeten :(
pi_213608741
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 18:56 schreef klaasweetalles het volgende:
wtf welke idioot heeft aan mij tt gezeten :(
IK. En jij moet dimmen want ik sta op het punt een ban voor je aan te vragen. Doe gvd normaal.
pi_213608748
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Simpel: als jij gelooft dat je een dierbare overledene niet voor eeuwig kwijtbent maar later weer ziet, geeft dat troost.

Of het 'waanzin' is dat te geloven is irrelevant, als het iemand hoop geeft en een leuker leven is dat een enorme plus lijkt me.

Daarentegen: leven in voortdurende angst dat je naar de hel gaat omdat je gezondigd hebt lijkt me inderdaad 'een hel' op aarde.
Ik denk dat ik die inperking van je vrijheid en het idee dat er constant een of ander opperwezen op je vingers kijkt echt wel zwaarder zou vinden wegen. Ik heb wel een aantal gelovigen gekend in mijn leven en die waren met weinig anders bezig dan dat geloof. Daar zat ook een vrij serieuze moslim bij. Die jongen was totaal neurotisch omdat hij niet getrouwd was en niet mocht masturberen en zelfs geen vrouwen de hand mocht schudden. Hij deed niets anders dan naar vrouwen kijken op straat en dan zeggen dat ze hoeren waren omdat ze een te kort rokje aan hadden.
Mja
pi_213608756
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 18:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
IK. En jij moet dimmen want ik sta op het punt een ban voor je aan te vragen. Doe gvd normaal.
sorry

ik neem alles terug

ik heb shandy gedronken
pi_213608762
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 13:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het werkt niet als je daar dan van buitenaf gaat lopen drukken zoals de PVV doet, dan bereik je het tegengestelde van wat je zou willen. Men wordt daar namelijk alleen maar defensiever en conservatiever van. Verandering moet van binnenuit komen.
Nou, daar ben ik het op zich wel mee eens. Ik vind het wel goed dat de PVV kritiek levert op migratie en ook waarschuwt voor de gevolgen van te veel islam in Nederland, maar ik vind de provocaties van Wilders (uit het verleden) fout. Denk aan kopvoddentaks, minder-minder, etc. Dat draagt nergens toe bij en kwetst mensen onnodig.
Mja
pi_213608792
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 13:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is voor sommige mensen wel degelijk zo en dat is niet verrassend, de wereld is nu eenmaal chaotisch en in een constante staat van verandering, sommige mensen zoeken hun heil in yoga of meditatie, anderen die moeite hebben met het eerder genoemde zullen een rustpunt in religie zoeken want religie is vrij constant en geeft ook, vaak, vergeving voor zaken die je zelf verkeerd doet.
Dat klopt, maar er zijn er maar zeer weinig die op latere leeftijd hun heil of rust in religie zoeken, tenzij ze dat in hun opvoeding hebben meegekregen. Er zijn vrijwel geen mensen die niet islamitisch opgroeien en later moslim worden, tenzij ze moeten omdat ze verliefd worden op een moslim. Een uitzondering zijn denk ik bepaalde bekende mensen die het ook allemaal niet meer weten vanwege hun vele geld. Waren Mike Tyson en Michael Jackson niet ook ooit (tijdelijk) moslim? Er zullen iets meer mensen zijn die christen worden, maar ook dat is vrij zeldzaam. Yoga en meditatie omarmen veel mensen juist op latere leeftijd.

Ik wil hiermee maar zeggen: vrijwel alle religieuzen zijn religieus omdat ze daar als kind mee geïndoctrineerd zijn. Of ze daar dan een bepaalde rust in ervaren, vind ik moeilijk te zeggen. Maar het is wel opvallend dat voor niet-religieuzen religie zo totaal waanzinnig lijkt, dat eigenlijk niemand daar zijn heil in zou zoeken. Gewoon, omdat je nou eenmaal niet in een god kunt geloven als je dat niet vanaf kinds af aan hebt meegekregen.
Mja
pi_213608802
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 18:59 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nou, daar ben ik het op zich wel mee eens. Ik vind het wel goed dat de PVV kritiek levert op migratie en ook waarschuwt voor de gevolgen van te veel islam in Nederland, maar ik vind de provocaties van Wilders (uit het verleden) fout. Denk aan kopvoddentaks, minder-minder, etc. Dat draagt nergens toe bij en kwetst mensen onnodig.
Hier ben ik het mee eens. Problemen benoemen mag, maar schofferen, beledigen en kwetsen niet. Daarom ben ik blij dat Wilders wat dat betreft (wellicht op aandringen van NSC, VVD en BBB) zijn toon heeft gematigd. Hij mag op zijn eigen kamer best van alles denken, maar draagt het gelukkig niet meer publiekelijk uit.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_213608814
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:04 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dat klopt, maar er zijn er maar zeer weinig die op latere leeftijd hun heil of rust in religie zoeken, tenzij ze dat in hun opvoeding hebben meegekregen. Er zijn vrijwel geen mensen die niet islamitisch opgroeien en later moslim worden, tenzij ze moeten omdat ze verliefd worden op een moslim.
Joram van Klaveren
pi_213608829
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:05 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Hier ben ik het mee eens. Problemen benoemen mag, maar schofferen, beledigen en kwetsen niet. Daarom ben ik blij dat Wilders wat dat betreft (wellicht op aandringen van NSC, VVD en BBB) zijn toon heeft gematigd. Hij mag op zijn eigen kamer best van alles denken, maar draagt het gelukkig niet meer publiekelijk uit.
Voor mij was de PVV dit keer nog steeds de beste keuze, ook vanwege de migratieproblematiek, maar ik vind het ook geen ideale keuze. Wilders heeft in het verleden best dingen gedaan waar ik het gewoon niet mee eens kan zijn. Ik vind wel dat hij misschien zijn toon wel wat te veel gematigd heeft.

Ik blijf het jammer vinden dat er in Nederland geen partij is zoals het Vlaams Belang, met een serieuze partijstructuur. Forum voor Democratie doet het wat dat betreft beter, dat is wel een serieuze partij, met meerdere kopstukken, diverse evenementen, een ledenstructuur, etc., maar daar leven toch wel weer heel veel rare complottheorieën, en met die LHBT+-afkeer van ze kan ik ook moeilijk leven.
Mja
pi_213608835
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:06 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Joram van Klaveren
Haha dit is inderdaad wel een goed en extreem voorbeeld ja :o
Mja
pi_213608958
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:09 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Voor mij was de PVV dit keer nog steeds de beste keuze, ook vanwege de migratieproblematiek, maar ik vind het ook geen ideale keuze. Wilders heeft in het verleden best dingen gedaan waar ik het gewoon niet mee eens kan zijn. Ik vind wel dat hij misschien zijn toon wel wat te veel gematigd heeft.
Ik zou zelf nooit PVV stemmen, ze benoemen wel de problemen die er spelen maar komen naar mijn mening niet met goede oplossingen. Het migratieprobleem moet wel echt aangepakt worden natuurlijk, maar ik ben bang dat echt oplossen geblokkeerd gaan worden door de EU.

Sowieso moet de EU ophouden met het steeds maar toelaten van asielzoekers. Veel asielzoekers hebben een islamitische achtergrond, waarom kunnen die niet naar omringende islamitische landen? Saudi Arabië en VAE hebben ruimte zat, ze bouwen zelfs gebouwen van meer dan 100 kilometer lang en bijna een kilometer hoog en met die olietriljarden zwemmen ze letterlijk in het geld. Ze delen dezelfde religie en vaak ook dezelfde taal (Arabisch).
Het kan zijn dat Saudi Arabië en VAE ze niet willen hebben, maar als zij de deur dicht kunnen houden, kunnen wij dat toch ook?
pi_213609170
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:18 schreef Shreyas het volgende:
Veel asielzoekers hebben een islamitische achtergrond, waarom kunnen die niet naar omringende islamitische landen? Saudi Arabië en VAE hebben ruimte zat
Omdat die landen het niet al te best doen qua mensenrechten, al helemaal niet als het gaat om homo's en transgenders. En al zou een omringend land iets veiliger zijn, dat neemt niet weg dat ze misschien liever helemaal veilig zijn. Als jij moest vluchten voor Nazi-Duitsland denk ik dat jij ook liever naar Spanje vertrekt dan naar België.

Overigens ben ik het zelf pertinent oneens met de gedachte dat je hier niet 'thuis hoort' als je een islamitische achtergrond hebt. Diversiteit is juist iets dat we moeten omarmen. Als iemand hier een positieve bijdrage kan leveren moet je diegene niet afschrijven om diens achtergrond, en zeker niet bij voorbaat beschrijven als een soort lastpost.
pi_213609175
quote:

[..]
Ik zou zelf nooit PVV stemmen, ze benoemen wel de problemen die er spelen maar komen naar mijn mening niet met goede oplossingen. Het migratieprobleem moet wel echt aangepakt worden natuurlijk, maar ik ben bang dat echt oplossen geblokkeerd gaan worden door de EU.

Sowieso moet de EU ophouden met het steeds maar toelaten van asielzoekers. Veel asielzoekers hebben een islamitische achtergrond, waarom kunnen die niet naar omringende islamitische landen? Saudi Arabië en VAE hebben ruimte zat, ze bouwen zelfs gebouwen van meer dan 100 kilometer lang en bijna een kilometer hoog en met die olietriljarden zwemmen ze letterlijk in het geld. Ze delen dezelfde religie en vaak ook dezelfde taal (Arabisch).
Het kan zijn dat Saudi Arabië en VAE ze niet willen hebben, maar als zij de deur dicht kunnen houden, kunnen wij dat toch ook?
Ik ben het ook niet op alle punten met de PVV eens, maar vind het migratieprobleem wel een van de belangrijkste issues momenteel. Daarom nu op de PVV gestemd, omdat ik bang ben dat andere partijen veel te soft gaan zijn op dit punt. En ik vind wel dat de PVV nu geleverd heeft, er ligt een streng plan op tafel, hoewel dat nog wel van de instemming van de EU afhangt.

Het beste zou zijn als we als EU onze buitengrenzen beter zouden beschermen. Saudi Arabië en VAE wandel je echt niet zomaar binnen en als je met een bootje komt, gaat dat bootje heel snel tot zinken gebracht worden. Ik zie een aantal heel eenvoudige opties:
1. Buitengrenzen strenger bewaken en geen bootvluchtelingen meer opnemen
2. Illegaliteit strafbaar stellen of het in elk geval onmogelijk maken om een vrijblijfsvergunning te krijgen als illegaal
3. Mensen terugsturen naar landen in de regio of andere veilige landen zoals Rwanda
4. Een legale mogelijkheid creëren voor een beperkt aantal vluchtelingen (die we zeker aankunnen) om van buiten de EU al asiel aan te vragen
5. Het eventueel makkelijker maken voor mensen van buiten de EU om hier aan de slag te gaan, hoewel je dan wel kans hebt dat veel mensen blijven hangen in de illegaliteit

In de EU zijn we de enige landen ter wereld waar blijkbaar iedereen maar zo binnenwandelt. Iedereen lacht met ons.
Mja
  zaterdag 18 mei 2024 @ 19:46:21 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213609290
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:36 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik ben het ook niet op alle punten met de PVV eens, maar vind het migratieprobleem wel een van de belangrijkste issues momenteel. Daarom nu op de PVV gestemd, omdat ik bang ben dat andere partijen veel te soft gaan zijn op dit punt. En ik vind wel dat de PVV nu geleverd heeft, er ligt een streng plan op tafel, hoewel dat nog wel van de instemming van de EU afhangt.

Het beste zou zijn als we als EU onze buitengrenzen beter zouden beschermen. Saudi Arabië en VAE wandel je echt niet zomaar binnen en als je met een bootje komt, gaat dat bootje heel snel tot zinken gebracht worden. Ik zie een aantal heel eenvoudige opties:
2. Illegaliteit strafbaar stellen of het in elk geval onmogelijk maken om een vrijblijfsvergunning te krijgen als illegaal
3. Mensen terugsturen naar landen in de regio of andere veilige landen zoals Rwanda
4. Een legale mogelijkheid creëren voor een beperkt aantal vluchtelingen (die we zeker aankunnen) om van buiten de EU al asiel aan te vragen
5. Het eventueel makkelijker maken voor mensen van buiten de EU om hier aan de slag te gaan, hoewel je dan wel kans hebt dat veel mensen blijven hangen in de illegaliteit

In de EU zijn we de enige landen ter wereld waar blijkbaar iedereen maar zo binnenwandelt. Iedereen lacht met ons.
Dus vanwege jouw xenofobie stem je op een partij die totaal onwerkbare, onhaalbare, onwerkbare en onuitvoerbare plannetjes op de achterkant van een bierviltje knalt. Vervolgens geef je aan dat zelfs die plannetjes niet genoeg zijn en kom je met een lijst van ‘simpele’ opties, die evenzeer onhaalbaar zijn. En tegelijk zadel je Nederland door jouw stem op met allerlei andere sloopmaatregelen van diezelfde afbraakpartij, die het leven en welzijn er hier niet beter op gaan maken. Persoonlijk vind ik dat redelijk kortzichtig en egoïstisch.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 18 mei 2024 @ 19:46:55 #18
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213609294
quote:

[..]

https://www.consilium.eur(...)lum-applications-eu/

Denk dat het wel meevalt met dat lachen hoor. Belgie heeft net zoveel asielaanvragen als wij. Oostenrijk driedubbel zelfs. Spanje zelfde.

En rest van je post ga ik maar niet op in. Plan Rwanda :') Jemig zeg.
pi_213609313
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dus vanwege jouw xenofobie stem je op een partij die totaal onwerkbare, onhaalbare, onwerkbare en onuitvoerbare plannetjes op de achterkant van een bierviltje knalt. Vervolgens geef je aan dat zelfs die plannetjes niet genoeg zijn en kom je met een lijst van ‘simpele’ opties, die evenzeer onhaalbaar zijn. En tegelijk zadel je Nederland door jouw stem op met allerlei andere sloopmaatregelen van diezelfde afbraakpartij, die het leven en welzijn er hier niet beter op gaan maken. Persoonlijk vind ik dat redelijk kortzichtig en egoïstisch.
Ik ben niet xenofoob en één ding weet ik zeker: de PVV is van alle partijen de partij die het hardst zal strijden om de migratie zo laag mogelijk te houden. En zoals je nu in het regeerakkoord ziet, is er van al die andere punten van ze weinig overgebleven. Overigens ben ik het met een aantal van de andere punten van de PVV wel eens, maar niet genoeg om op ze te stemmen als het niet vanwege migratie was geweest, denk ik.
Mja
pi_213609796
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:49 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik ben niet xenofoob en één ding weet ik zeker: de PVV is van alle partijen de partij die het hardst zal strijden om de migratie zo laag mogelijk te houden. En zoals je nu in het regeerakkoord ziet, is er van al die andere punten van ze weinig overgebleven. Overigens ben ik het met een aantal van de andere punten van de PVV wel eens, maar niet genoeg om op ze te stemmen als het niet vanwege migratie was geweest, denk ik.
Ik ben wel benieuwd naar je reactie op post 18.

In deze post wordt bewijs aangedragen dat de stelling "dat NL het land in de EU is waar iedereen zomaar binnen wandelt" niet klopt.
Sterker nog, NL komt niet eens voor in de top 5 EU-landen waar de meeste eerste aanvragen worden gedaan.

Kortom, mogelijk baseer jij je zorgen en stemkeuze op meer verkeerde informatie en dat is zowel voor jezelf zonde (want als de informatie niet klopt/waar is, zal de oplossing dus ook nooit passend zijn) en het is ook zonde voor de samenleving daar het niet alleen om migratie gaat en vele andere onderwerpen ook de nodige aandacht en investering horen te krijgen om uiteindelijk te zorgen dat we kunnen blijven genieten van onze welvaart en welzijn (die is gebaseerd op kennis, wetenschap en vooruitgang).
pi_213609846
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:26 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd naar je reactie op post 18.

In deze post wordt bewijs aangedragen dat de stelling "dat NL het land in de EU is waar iedereen zomaar binnen wandelt" niet klopt.
Sterker nog, NL komt niet eens voor in de top 5 EU-landen waar de meeste eerste aanvragen worden gedaan.

Kortom, mogelijk baseer jij je zorgen en stemkeuze op meer verkeerde informatie en dat is zowel voor jezelf zonde (want als de informatie niet klopt/waar is, zal de oplossing dus ook nooit passend zijn) en het is ook zonde voor de samenleving daar het niet alleen om migratie gaat en vele andere onderwerpen ook de nodige aandacht en investering horen te krijgen om uiteindelijk te zorgen dat we kunnen blijven genieten van onze welvaart en welzijn (die is gebaseerd op kennis, wetenschap en vooruitgang).
Ten eerste: post 18 ... ik heb in al mijn jaren op dit forum nog niet gemerkt dat de posts in een topic genummerd waren en dat dat nummer te zien was. Bedankt daarvoor! Heel handig.

Ten tweede, als jij en @Frozen-assassin mijn post goed hadden gelezen, had je gezien dat er stond: "in de EU zijn we de enige LANDEN ter wereld". M.a.w. ik doel op de EU als geheel. Het is wel wat ongelukkig geformuleerd, dat geef ik toe. Ik vergelijk de EU hier met (andere) landen, maar de EU is zelf geen land, dus het was nogal lastig formuleren. Uiteraard wandelen asielzoekers niet zomaar Nederland binnen, dat zou namelijk erg knap zijn, zonder eerst door België of Duitsland te komen.

Waar ik dus op doel is, dat de buitengrenzen van de EU een lachtertje zijn. In geen enkel land ter wereld is het zo makkelijk om er binnen te komen als in de EU (wat dus geen land is maar goed).
Mja
pi_213609909
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:31 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ten eerste: post 18 ... ik heb in al mijn jaren op dit forum nog niet gemerkt dat de posts in een topic genummerd waren en dat dat nummer te zien was. Bedankt daarvoor! Heel handig.

Ten tweede, als jij en @:Frozen-assassin mijn post goed hadden gelezen, had je gezien dat er stond: "in de EU zijn we de enige LANDEN ter wereld". M.a.w. ik doel op de EU als geheel. Het is wel wat ongelukkig geformuleerd, dat geef ik toe. Ik vergelijk de EU hier met (andere) landen, maar de EU is zelf geen land, dus het was nogal lastig formuleren. Uiteraard wandelen asielzoekers niet zomaar Nederland binnen, dat zou namelijk erg knap zijn, zonder eerst door België of Duitsland te komen.

Waar ik dus op doel is, dat de buitengrenzen van de EU een lachtertje zijn. In geen enkel land ter wereld is het zo makkelijk om er binnen te komen als in de EU (wat dus geen land is maar goed).
UK had in 2022 meer dan 1 mln migranten, wat meer is dan EU volgens de link in post 18.

https://www.statista.com/(...)he-uk/#topicOverview
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_213609992
quote:

[..]

Ten tweede, als jij en @:Frozen-assassin mijn post goed hadden gelezen, had je gezien dat er stond: "in de EU zijn we de enige LANDEN ter wereld". M.a.w. ik doel op de EU als geheel. Het is wel wat ongelukkig geformuleerd, dat geef ik toe. Ik vergelijk de EU hier met (andere) landen, maar de EU is zelf geen land, dus het was nogal lastig formuleren. Uiteraard wandelen asielzoekers niet zomaar Nederland binnen, dat zou namelijk erg knap zijn, zonder eerst door België of Duitsland te komen.

Ook die stelling klopt niet.

Het zijn de buurlanden van de landen waar veel vluchtelingenstromen ontstaan door oorlog of natuurrampen waar de meeste vluchtelingen naar toe vluchten alsook waar ze worden opgevangen. 70% wordt opgevangen in een buurland.
Turkije, Iran en Colombia vangen op dit moment de meeste vluchtelingen op.
https://www.vluchtelingen(...)nd-europa-wereldwijd

https://www.rodekruis.nl/(...)enigde,opgevangen%20(bron%3A%20UNHCR).

Als het gaat om arbeidsmigratie heeft Europa eenzelfde aantal arbeidsmigranten als Noord-Amerika. Ook in de Arabische landen is sprake van veel arbeidsmigrabten.
pi_213610033
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:42 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ook die stelling klopt niet.

Het zijn de buurlanden van de landen waar veel vluchtelingenstromen ontstaan door oorlog of natuurrampen waar de meeste vluchtelingen naar toe vluchten alsook waar ze worden opgevangen. Dit betreft zo'n 70%.
https://www.vluchtelingen(...)nd-europa-wereldwijd

https://www.rodekruis.nl/(...)enigde,opgevangen%20(bron%3A%20UNHCR).

Als het gaat om arbeidsmigratie heeft Europa eenzelfde aantal arbeidsmigranten als Noord-Amerika. Ook in de Arabische landen is sprake van veel arbeidsmigrabten.
Dat is echt alleen omdat die buurlanden besluiten om vluchtelingen op te nemen. Mensen wandelen daar heus niet zomaar de grens over en ze komen al helemaal niet in een bootje daarnaartoe. Turkije heeft enorm veel vluchtelingen opgenomen. Denk je dat die allemaal in een boot daar aan land gekomen zijn?
Mja
pi_213610036
Het blijft jammer dat rechts altijd zichzelf saboteert. Dat klopt. Maar hoe je ooit op de racistische PVV kunt stemmen ontgaat mij volkomen.
zie email 27 oktober
pi_213610045
quote:

[..]

Dit is de keiharde realiteit

HET ZIJN DE EUROPEANEN ZELF DIE ONZE HUIZEN INPIKKEN...

66% wat uit europa komt die alles overnemen....huizen, uitkeringen, gezondheidszorg enzovoort

https://www.google.com/ur(...)fnKtG_Q&opi=89978449
pi_213610135
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:47 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

66% wat uit europa komt die alles overnemen....huizen, uitkeringen, gezondheidszorg enzovoort

[ link | afbeelding ]

Naja, de Oekraïeners hebben we hier zeer ruimhartig en groots onthaald op het moment dat de oorlog begon. Een grote historische fout. De meeste Oekraïeners kunnen natuurlijk ook zeer gemakkelijk de EU in zonder visum, maar feit is dat we ze ook zeer ruimhartig hebben onthaald met een uitkering, woning, gratis parkeren, etc.
Mja
pi_213610200
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:46 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dat is echt alleen omdat die buurlanden besluiten om vluchtelingen op te nemen. Mensen wandelen daar heus niet zomaar de grens over en ze komen al helemaal niet in een bootje daarnaartoe. Turkije heeft enorm veel vluchtelingen opgenomen. Denk je dat die allemaal in een boot daar aan land gekomen zijn?
Hmm, ik heb niet echt het gevoel dat je iets met de aangedragen informatie wilt doen.
Dus mijn vraag is, wat wil je nu precies?
Wil je op basis van feiten en informatie een mening baseren of blijf je vasthouden aan een geformuleerde waarheid op basis van onjuiste informatie (en waar je dus ook nooit de oplossing voor gaat krijgen).

Je krijgt nu informatie op een presenteerblaadje aangereikt. Maar bij de gegeven info zeg je dan vervolgens "nee, dat bedoelde ik niet" of je verplaatst de doelpalen "ja, maar ze lopen bij Turkije niet zo naar binnen en hier wel".

Je lijkt niet open te staan voor informatie en om bij te leren. Je kunt of wat met de info doen en je mening verruimen of je doet er helemaal niets mee en blijft stug en ongenuanceerd volhouden dan het gros van de asielzoekers gemakkelijk de EU binnen wandelt.

Ik wil overigens niet zeggen dat migratie of beveiliging van buitengrenzen geen punt van zorg mag zijn, dat is het zeker en zolang we met miljarden op deze aarde leven (met alle oorlogen en natuurverschijnselen) zal het ook altijd een aandachtspunt blijven.
Ik denk alleen dat het constructiever werkt om uit te gaan van de werkelijkheid en feiten en niet om beleid te bepalen en acties uit te zetten (en polariseren) op basis van onjuiste informatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door FYazz op 18-05-2024 21:01:29 ]
pi_213610215
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:36 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Omdat die landen het niet al te best doen qua mensenrechten, al helemaal niet als het gaat om homo's en transgenders. En al zou een omringend land iets veiliger zijn, dat neemt niet weg dat ze misschien liever helemaal veilig zijn. Als jij moest vluchten voor Nazi-Duitsland denk ik dat jij ook liever naar Spanje vertrekt dan naar België.
Veruit de meeste moslims in Nederland zijn helemaal nergens voor gevlucht.
pi_213610275
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Veruit de meeste moslims in Nederland zijn helemaal nergens voor gevlucht.
Marokkanen en turken zijn in de jaren zestig-zeventig als arbeidsimmigranten hier gehaald om het vuile werk te doen.....
pi_213610281
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:55 schreef FYazz het volgende:

[..]
Hmm, ik heb niet echt het gevoel dat je iets met de aangedragen informatie wilt doen.
Dus mijn vraag is, wat wil je nu precies?
Wil je op basis van feiten en informatie een mening baseren of blijf je vasthouden aan een geformuleerde waarheid op basis van onjuiste informatie (en waar je dus ook nooit de oplossing voor gaat krijgen).

Je krijgt nu informatie op een presenteerblaadje aangereikt.
Je kunt hier iets mee doen en je mening verruimen of je doet er helemaal niets mee en blijft stug en ongenuanceerd volhouden dan het gros van de asielzoekers gemakkelijk de EU binnen wandelt.

Ik wil overigens niet zeggen dat migratie of beveiliging van buitengrenzen geen punt van zorg mag zijn, dat is het zeker en zolang we met miljarden op deze aarde leven (met alle oorlogen en natuurverschijnselen) zal het ook altijd een aandachtspunt blijven.
Ik denk alleen dat het constructiever werkt om uit te gaan van de werkelijkheid en feiten en niet om beleid te bepalen en acties uit te zetten (en polariseren) op basis van onjuiste informatie.
Maar je interpreteert mijn verhaal volledig verkeerd, legt mij woorden in de mond die ik niet geschreven heb en dan vind je dat ik niks met je informatie doe?

Waar zeg ik dan dat de EU de allermeeste vluchtelingen zou hebben van alle landen ter wereld? Wat ik zeg, is dat de grensbewaking van de EU een lachtertje is. Dat als hier weer zoveel honderd mensen in een bootje aankomen, dat wij dat bootje dan aan land halen.

Probeer maar eens Amerika binnen te komen op die manier. Of Australië. Of Rusland. Of een willekeurig ander land. Is er geen plek waar de grenzen zo slecht bewaakt zijn als in Europa.

Dat andere plekken meer vluchtelingen opnemen klopt. Maar dat is omdat dat de keuze is van die landen. Turkije kiest er zelf voor om zoveel vluchtelingen op te vangen. Als ze dat niet zouden willen, zouden ze de grenzen gewoon gesloten houden. Het probleem is dat we hier in Europa geen keus lijken te hebben. De bootjes komen gewoon nog dagelijks aan wal en we laten ons bijna letterlijk overspoelen door een enorme stroom mensen waarop we geen zicht meer hebben.

Wat ik wil, is dat we weer een keuze krijgen. Dus strenge grensbewaking en zelf kiezen hoeveel mensen we aankunnen. Momenteel dus 0, gezien het huizentekort.
Mja
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:01:45 #32
66444 Lord_Vetinari
pi_213610286
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:49 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik ben niet xenofoob
Je posts zeggen iets anders.

quote:
en één ding weet ik zeker: de PVV is van alle partijen de partij die het hardst zal strijden om de migratie zo laag mogelijk te houden. En zoals je nu in het regeerakkoord ziet, is er van al die andere punten van ze weinig overgebleven. Overigens ben ik het met een aantal van de andere punten van de PVV wel eens, maar niet genoeg om op ze te stemmen als het niet vanwege migratie was geweest, denk ik.
En wat voor andere punten ben je het dan ook mee eens?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:06:13 #33
66444 Lord_Vetinari
pi_213610339
Een asielcrisis uitroepen, sobere opvang optuigen en vooral asielzoekers afschrikken. Migratiedeskundigen hebben er weinig vertrouwen in dat de plannen gaan slagen. "Het zal leiden tot een race to the bottom".
De situatie in de Nederlandse asielopvang is zo nijpend dat er een asielcrisis moet worden uitgeroepen, vinden PVV, VVD, NSC en BBB. In hun redenering mag je dan afwijken van de regels en bijvoorbeeld een asielstop invoeren of de opvang versoberen.
Maar het uitroepen van zo'n crisis kan helemaal niet, zeggen experts. "Dat kan alleen als er sprake is van overmacht waar je als land geen invloed op hebt. Dat is nu niet het geval", zegt Karin Geuijen, bestuurskundige aan de Universiteit Utrecht en gespecialiseerd in migratiebeleid.
"We weten al heel lang dat er sprake is van een opvang- en woningcrisis, niet van een externe crisis", zegt Geuijen. "En het gevolg daarvan is dat als je dit toch gaat doen, je door de rechter wordt teruggefloten."
Ook Viola Bex-Reimert, hoofddocent migratierecht aan de Universiteit Utrecht, ziet niet voor zich dat het uitroepen van een crisis juridisch standhoudt. "We hebben het zelf gewoon niet op orde. De verstopte asielketen is ook het gevolg van falend beleid van vorige kabinetten.
De Tweede Kamerfractie van de VVD heeft in 2022 ook al eens aan het kabinet gevraagd of ze de opvangsituatie in Nederland niet als officiële crisis kunnen bestempelen. Nee, was toen inderdaad het antwoord.

Je kan niet reguleren wat er gebeurt in de wereld'
Wie een blik werpt op de asielplannen voor het nieuwe kabinet ziet al snel dat ze vooral een afschrikwekkend effect moeten hebben. PVV, VVD, NSC en BBB hopen dat er daardoor minder asielzoekers naar Nederland komen.
Versoberde opvang is zo'n maatregel. Maar Geuijen verwacht dat dit niet veel effect zal hebben, omdat uit onderzoek blijkt dat fijne opvang geen aanzuigende werking heeft. Mensen komen omdat ze zoeken naar veiligheid en kiezen onder meer een land uit op basis van hun sociale netwerk. "Je gaat niet naar een land toe met het idee 'dan zit ik anderhalf jaar in een fijne opvang'", aldus Geuijen.
Strengere regels hebben ook niet heel veel invloed op de beweegredenen voor mensen om te vluchten, benadrukken Geuijen en Bex-Reimert. "De instroom fluctueert altijd. Je kan niet reguleren wat er gebeurt in de wereld", zegt Bex-Reimert.
Migratie beperken heeft mogelijk meer kans op slagen op Europees niveau. Het nieuwe pact dat de EU-lidstaten dit jaar sloten zou wel kunnen leiden tot minder asielzoekers. Mensen die geen kans maken op asiel worden namelijk tegengehouden bij de grenzen. Die regels gaan alleen wel pas over twee jaar in.

Afschrikwekkend beleid leidt tot minder solidariteit tussen landen
Maar stel dat asielzoekers zich toch laten afschrikken door het beleid, dan heeft dat dus ook gevolgen voor de mensen die wel 'terecht' asiel aanvragen. "Dat vind ik heel verontrustend", aldus Geuijen, die erop wijst dat de afgelopen jaren meer dan 80 procent van de asielzoekers in Nederland mocht blijven en dus terecht asiel aanvroeg. "Met zo'n algemene inzet op afschrikken breng je echte vluchtelingen in gevaar omdat die hier geen bescherming meer kunnen krijgen."
Ook Bex-Reimert maakt zich zorgen. "Ik mis de gedachte waarom er zoiets als asiel bestaat. Wat als wij ooit in een situatie komen dat je moet vluchten?"
Bovendien kan het leiden tot "een race to the bottom", denkt Bex-Reimert. Als asielzoekers vanwege het Nederlandse beleid naar een ander land gaan, kan dat land besluiten om nóg strengere regels te maken. "Je moet elkaar geen vliegen afvangen."

'Waar bemoeien die rechters zich mee?'
Veel plannen zullen uiteindelijk bij de rechter belanden, verwachten Geuijen en Bex-Reimert. "Als rechters en de Raad van State oordelen dat het geen crisis is, dan kan het ook niet, dan houdt het ook op", zei VVD-leider Dilan Yesilgöz zelf over het plan om een asielcrisis uit te roepen, op de dag van de presentatie.
Bex-Reimert vreest dat dit mogelijk zal leiden tot een sentiment in het land van "waar bemoeien die vervelende rechters zich mee?" Zorgelijk, vindt ze. "We hebben er zelf voor gekozen om ons aan te sluiten bij de EU en we hebben zelf wetten gemaakt. De rechter toetst dit gewoon."

https://www.nu.nl/formati(...)ze-terugfluiten.html
pi_213610353
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je posts zeggen iets anders.
Er zijn helaas mensen, zoals jij vermoedelijk, die elke vorm van kritiek op (massa)migratie zien als xenofobie. Nederland is gewoon vol. En we hebben al genoeg problemen om de huidige buitenlanders goed te laten integreren. Het is ook heel logisch dat bijv. Marokkaanse jongeren hier wel eens ontsporen, als je ziet uit wat voor conservatieve cultuur ze komen. Die jongeren worden haast gedwongen om schizofreen te worden. En ik vind ook wel dat we zeker zelf de regie mogen houden over welke mensen we hier willen en welke niet.

quote:
[..]
En wat voor andere punten ben je het dan ook mee eens?
Korten op ontwikkelingssamenwerking
Korten op NPO (maar niet afschaffen)
Eigen risico verlagen of afschaffen
Stikstofmaatregelen beperken
Klimaatmaatregelen beperken
Tandarts in basispakket
Verzorgingstehuizen terug

En zo zou ik nog wel wat meer kunnen opnoemen
Mja
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:09:02 #35
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213610380
quote:

[..]

tldr; hoe en vooral door wie dan ?
Ik snap dat je (net als ik) van alles vindt dat een ander moet doen/laten. Punt is dat de illegaal hier beter af dan in VAE die wat andere (mensen)rechten hanteert.
Los daarvan hebben tal van mogendheden er belang bij dat er voortdurend gedonderjaag is in westers contreien en migratie inzetten als drukmiddel.

Hoe zou iemand de toestroom van "asielzoekers" (kunnen) laten ophouden of mensen wegsturen, zonder tal van onderling gemaakte wetten/afspraken te cancelen en niet vergeten de reeds hier "betrokken", "gekomen" & "zijnde" mensen niet ook mee te laten ontploffen ?
Een hier verblijvende asielzoeker of statushouder zal niet stoppen met de motivatie om zsm geliefden, ook deel uit te laten maken van het nieuwe leven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213610413
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar het uitroepen van zo'n crisis kan helemaal niet, zeggen experts. "Dat kan alleen als er sprake is van overmacht waar je als land geen invloed op hebt. Dat is nu niet het geval", zegt Karin Geuijen, bestuurskundige aan de Universiteit Utrecht en gespecialiseerd in migratiebeleid.
Ok, dus er moet sprake zijn van een situatie waar we geen invloed op hebben.

quote:
Je kan niet reguleren wat er gebeurt in de wereld'
[...]
Strengere regels hebben ook niet heel veel invloed op de beweegredenen voor mensen om te vluchten, benadrukken Geuijen en Bex-Reimert. "De instroom fluctueert altijd. Je kan niet reguleren wat er gebeurt in de wereld", zegt Bex-Reimert.
Maar dan wordt er dus gezegd dat je niet kunt reguleren wat er gebeurt in de wereld, m.a.w. we hebben geen invloed op de situatie? Lijkt me genoeg redenen voor een crisis, want dat wordt hierboven gezegd. Blijkbaar correspondeert het aantal asielzoekers dus altijd met wat er gebeurt in de wereld. Ook bizar, want dat betekent dus, zoals ik al zei, dat we onze buitengrenzen niet op orde hebben. M.a.w. we zijn de controle volledig kwijt over wie hier binnenkomt en wie niet.

quote:
Afschrikwekkend beleid leidt tot minder solidariteit tussen landen
Maar stel dat asielzoekers zich toch laten afschrikken door het beleid, dan heeft dat dus ook gevolgen voor de mensen die wel 'terecht' asiel aanvragen. "Dat vind ik heel verontrustend", aldus Geuijen, die erop wijst dat de afgelopen jaren meer dan 80 procent van de asielzoekers in Nederland mocht blijven en dus terecht asiel aanvroeg. "Met zo'n algemene inzet op afschrikken breng je echte vluchtelingen in gevaar omdat die hier geen bescherming meer kunnen krijgen."
Ook Bex-Reimert maakt zich zorgen. "Ik mis de gedachte waarom er zoiets als asiel bestaat. Wat als wij ooit in een situatie komen dat je moet vluchten?"
Nou, dan ga ik in elk geval niet naar Syrië of Afghanistan, dat lijkt me duidelijk! Ik vind overigens ook niet dat er ruimte is voor mensen die "terecht" asiel aanvragen. We moeten eens stoppen met al dat medelijden met al die mensen uit landen waar het maar constant oorlog is.
Mja
pi_213610447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:01 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Maar je interpreteert mijn verhaal volledig verkeerd, legt mij woorden in de mond die ik niet geschreven heb en dan vind je dat ik niks met je informatie doe?

Waar zeg ik dan dat de EU de allermeeste vluchtelingen zou hebben van alle landen ter wereld? Wat ik zeg, is dat de grensbewaking van de EU een lachtertje is. Dat als hier weer zoveel honderd mensen in een bootje aankomen, dat wij dat bootje dan aan land halen.

Probeer maar eens Amerika binnen te komen op die manier. Of Australië. Of Rusland. Of een willekeurig ander land. Is er geen plek waar de grenzen zo slecht bewaakt zijn als in Europa.

Dat andere plekken meer vluchtelingen opnemen klopt. Maar dat is omdat dat de keuze is van die landen. Turkije kiest er zelf voor om zoveel vluchtelingen op te vangen. Als ze dat niet zouden willen, zouden ze de grenzen gewoon gesloten houden. Het probleem is dat we hier in Europa geen keus lijken te hebben. De bootjes komen gewoon nog dagelijks aan wal en we laten ons bijna letterlijk overspoelen door een enorme stroom mensen waarop we geen zicht meer hebben.

Wat ik wil, is dat we weer een keuze krijgen. Dus strenge grensbewaking en zelf kiezen hoeveel mensen we aankunnen. Momenteel dus 0, gezien het huizentekort.
"Dat andere plekken meer vluchtelingen opnemen klopt Maar dat is omdat dat de keuze is van die landen"

Hmm, nu doe je weer de doelpalen verzetten én wederom baseer je de rest van je stelling op onvolledige informatie.

Buurlanden van Syrië, dus landen als Libanon en Jordanië nemen al sinds 2012 miljoenen vluchtelingen op zonder enige deal en lange tijd ook zonder enige grensbewaking/controle.

Wat je wil is onrealistisch.
Nederland zal nooit 0 arbeidsmigranten of vluchtelingen binnenlaten, ook de PVV niet.
Sterker nog, Wilders is mede-verantwoordelijk voor de open grenzen in de EU en vrij verkeer van personen.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:19:07 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_213610479
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:07 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Korten op ontwikkelingssamenwerking
Je wilt dus meer migratie en vluchtelingen.
quote:
Korten op NPO (maar niet afschaffen)
Waarom? Wat voor last heb je van ze? Of geil je op programma’s met elke vijf minuten een reclameblok van acht minuten?
quote:
Eigen risico verlagen of afschaffen
Doe het dan gelijk goed en pleit voor terugbrengen van het ziekenfonds.
quote:
Stikstofmaatregelen beperken
Klimaatmaatregelen beperken
Waarom? Toekomstige generaties kunnen de klere krijgen?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:21:21 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213610513
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:12 schreef TAmaru het volgende:
Ok, dus er moet sprake zijn van een situatie waar we geen invloed op hebben.
Dat klopt. En de opvangcrisis (let op, dat is wat anders dan een vluchtelingencrisis) hebben we toch echt zelf veroorzaakt met wanbeleid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213610516
quote:
Ik word zelf ook wel een beetje recalcitrant van dit soort berichten hoor. De teneur is eigenlijk ‘accepteer het nou maar gewoon, je kan er toch niks aan doen’. Fuck dat, zijn we misschien ook nog een zelfstandig land dat zijn eigen lot mag bepalen?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:21:44 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213610519
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:36 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]

Overigens ben ik het zelf pertinent oneens met de gedachte dat je hier niet 'thuis hoort' als je een islamitische achtergrond hebt. Diversiteit is juist iets dat we moeten omarmen. Als iemand hier een positieve bijdrage kan leveren moet je diegene niet afschrijven om diens achtergrond, en zeker niet bij voorbaat beschrijven als een soort lastpost.
Echte diversiteit, ja.

Niet dat intersectioneel gedrocht dat maar heel selectief omarmt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213610533
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:15 schreef FYazz het volgende:

[..]
"Dat andere plekken meer vluchtelingen opnemen klopt Maar dat is omdat dat de keuze is van die landen"

Hmm, nu doe je weer de doelpalen verzetten én wederom baseer je de rest van je stelling op onvolledige informatie.

Buurlanden van Syrië, dus landen als Libanon en Jordanië nemen al sinds 2012 miljoenen vluchtelingen op zonder enige deal en lange tijd ook zonder enige grensbewaking/controle.

Wat je wil is onrealistisch.
Nederland zal nooit 0 arbeidsmigranten of vluchtelingen binnenlaten, ook de PVV niet.
Sterker nog, Wilders is mede-verantwoordelijk voor de open grenzen in de EU en vrij verkeer van personen.
Nou ja, dan hebben ze blijkbaar de grenzen opengezet. Maar goed, laat ik dan mijn uitspraak nuanceren: er is geen enkel ander ontwikkeld land ter wereld waar de grensbewaking zo slecht op orde is als in Europa. Want we weten allemaal dat mensen niet naar Jordanië gaan voor hun plezier. Maar dat ze wel naar Europa komen met de hoop op een beter leven.

En als links mag streven naar idealen dan mag ik dat ook en dat is momenteel 0. In de toekomst niet per se hoor. Maar wel tot het huizentekort is weggewerkt.
Mja
pi_213610557
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:21 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik word zelf ook wel een beetje recalcitrant van dit soort berichten hoor. De teneur is eigenlijk ‘accepteer het nou maar gewoon, je kan er toch niks aan doen’. Fuck dat, zijn we misschien ook nog een zelfstandig land dat zijn eigen lot mag bepalen?
De nexit maakt meer kapot dan je lief is...
zie email 27 oktober
pi_213610563
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
[..]
Dit is ook zo’n raar waanidee. Alsof wij met die paar miljard per jaar aan ontwikkelingshulp significante impact hebben op de vluchtelingenstromen :')
pi_213610564
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:22 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nou ja, dan hebben ze blijkbaar de grenzen opengezet. Maar goed, laat ik dan mijn uitspraak nuanceren: er is geen enkel ander ontwikkeld land ter wereld waar de grensbewaking zo slecht op orde is als in Europa. Want we weten allemaal dat mensen niet naar Jordanië gaan voor hun plezier. Maar dat ze wel naar Europa komen met de hoop op een beter leven.

En als links mag streven naar idealen dan mag ik dat ook en dat is momenteel 0. In de toekomst niet per se hoor. Maar wel tot het huizentekort is weggewerkt.
Pushbacks zij aan de orde van de dag. En dan beweer jij dat we slechte grensbewaking hebben? Waarom?
zie email 27 oktober
pi_213610571
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:25 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dit is ook zo’n raar waanidee. Alsof wij met die paar miljard per jaar aan ontwikkelingshulp significante impact hebben op de vluchtelingenstromen :')
Ah dus anderen moeten het maar voor ons doen?
zie email 27 oktober
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:30:14 #47
346939 Janneke141
pi_213610623
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we het een opt-out noemen.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:30:40 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213610628
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:47 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Daarom is kritiek op immigratie ook niet per definitie xenofobie; erg onhebbelijke traite van bepaalde users om dat maar te pas en te onpas te gebruiken.

Daarbij: welke vormen?

Arbeidsmigratie? Vluchtelingen? Buitenlandse studenten?

Mijn zorg is vooral, gezien het feit dat we op allerlei domeinen al problemen zien (wonen, onderwijs, elektriciteit, water) van logistieke aard.

20 miljoen inwoners als Nederland is m.i. volstrekt absurd
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213610634
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:25 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Je vergeet het koloniale tijdperk waar Nederland vooral zijn rijkdom aan te danken heeft

Nederland heeft geen grondstoffen niets. De Nederlandse welvaart is mede tot stand gekomen door landje veroveren in het gouden tijdperk....

daar is heel ontwikkelingshulp op gebaseerd en uit ontstaan......

Ga je geschiedenis les overdoen.....
pi_213610647
quote:

[..]
Ook die miljarden van anderen hebben nauwelijks invloed natuurlijk. De grote vluchtelingenstromen ontstaan vaak door grote oorlogen, waar die ontwikkelingshulp helemaal geen impact op heeft. Hadden we de vluchtelingenstromen uit Syrië, Somalië of Oekraïne kunnen voorkomen met ontwikkelingshulp? Natuurlijk niet!

Ontwikkelingshulp geef je omdat wij een van de rijkste landen ter wereld zijn en je vindt dat we een morele plicht hebben om een paar procent van onze welvaart te delen. Dát is de waarde van ontwikkelingshulp. Alle ‘praktische’ andere redenen (zoals de beperking van migratie) worden erbij gefantaseerd om mensen te overtuigen die vinden dat we die morele plicht niet hebben.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:34:12 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213610653
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:31 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Je vergeet het koloniale tijdperk waar Nederland vooral zijn rijkdom aan te danken heeft

Nederland heeft geen grondstoffen niets. De Nederlandse welvaart is mede tot stand gekomen door landje veroveren in het gouden tijdperk....

daar is heel ontwikkelingshulp op gebaseerd en uit ontstaan......

Ga je geschiedenis les overdoen.....
Nee, waar vooral een paar rijke handelslui uit de Zeven Verenigde Provinciën hun rijkdom aan te danken hadden.

Dat hele idee dat het gros van de 'Nederlanders' hier een soort luilekkerland ervoer omdat er koloniën waren is voorbij bespottelijk. Die hebben geploeterd op het land en in de fabriek, zagen kinderen vroegtijdig overlijden, leden honger en ziekte en waren zelf vaak rond de 50, 60 fysiek uitgeput.

Significante en breedgedragen welvaart ontstond hier op z'n vroegst pas begin 20e eeuw.

Ga jij je geschiedenis nog eens overdoen. Goede tip: "Het Pauperparadijs". Of alles wat draait om de Sociale Kwestie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213610668
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik ben er niet zo van overtuigd dat ontwikkelingssamenwerking veel zoden aan de dijk zet. Vermoedelijk gaat het vooral de zakken in van corrupte overheden. Zolang wij de grenzen goed bewaken, kunnen we de migratie laag houden, hoe de situatie in de wereld ook is.

quote:
[..]
Waarom? Wat voor last heb je van ze? Of geil je op programma’s met elke vijf minuten een reclameblok van acht minuten?
Nee, sterker nog, ik vind dat de NPO goede programma's maakt. Maar ik vind wel dat er een net te veel is. Mag best wat minder.

quote:
[..]
Doe het dan gelijk goed en pleit voor terugbrengen van het ziekenfonds.
In principe mee eens, ik vind dat zorg een basisrecht is dat gratis moet zijn voor iedereen. Hetzelfde vind ik overigens van het OV.

quote:
[..]
Waarom? Toekomstige generaties kunnen de klere krijgen?
Ik vind stikstof een bureaucratisch of gefabriceerd probleem. Ik denk dat het weinig met de realiteit te maken heeft, behalve dan de idiote maatregelen die we op basis daarvan genomen hebben.

Het klimaat: als Nederland kunnen we gewoon helemaal niets betekenen. Ja, 0,000001 graad ofzo. Het is toch al te laat voor het klimaat, want grote landen gaan echt hun beleid niet aanpassen. Volgens mij produceert alleen de oorlog in Oekraïne al evenveel CO2 per jaar als Nederland. Dus 35 miljard in een klimaatfonds stoppen als mensen hun boodschappen niet meer kunnen betalen, vind ik echt absurd.
Mja
pi_213610687
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat klopt. En de opvangcrisis (let op, dat is wat anders dan een vluchtelingencrisis) hebben we toch echt zelf veroorzaakt met wanbeleid.
Wat een onzin. Dus als er hier een miljoen mensen in Ter Apel staan morgen en wij vinden daar geen opvang voor, dan is het ook een opvangcrisis? Wanneer houdt de opvangcrisis op en begint de asielcrisis? Mogen we zelf niet bepalen voor hoeveel mensen er hier plek is?
Mja
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:36:46 #54
346939 Janneke141
pi_213610689
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:35 schreef TAmaru het volgende:
In principe mee eens, ik vind dat zorg een basisrecht is dat gratis moet zijn voor iedereen. Hetzelfde vind ik overigens van het OV.
Ik heb slecht nieuws voor je: verpleegkundigen en buschauffeurs werken niet voor niets. We kunnen de zorg en het OV dus ook niet gratis maken.
pi_213610694
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, waar vooral een paar rijke handelslui uit de Zeven Verenigde Provinciën hun rijkdom aan te danken hadden.

Dat hele idee dat het gros van de 'Nederlanders' hier een soort luilekkerland ervoer omdat er koloniën waren is voorbij bespottelijk. Die hebben geploeterd op het land en in de fabriek, zagen kinderen vroegtijdig overlijden, leden honger en ziekte en waren zelf vaak rond de 50, 60 fysiek uitgeput.

Significante en breedgedragen welvaart ontstond hier op z'n vroegst pas begin 20e eeuw.

Ga jij je geschiedenis nog eens overdoen. Goede tip: "Het Pauperparadijs". Of alles wat draait om de Sociale Kwestie.
SINDS WANNEER HEEFT NEDERLAND GOUDMIJNEN....

die zijn zeker uit de lucht komen vallen in het koloniale tijdperk.... w/ w/ w/
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:37:32 #56
346939 Janneke141
pi_213610696
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:36 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Wat een onzin. Dus als er hier een miljoen mensen in Ter Apel staan morgen en wij vinden daar geen opvang voor, dan is het ook een opvangcrisis? Wanneer houdt de opvangcrisis op en begint de asielcrisis? Mogen we zelf niet bepalen voor hoeveel mensen er hier plek is?
Er staan er geen miljoen. Er staan er een paar handen vol, en zelfs daar hebben we de faciliteiten voor wegbezuinigd omdat we asielzoekers allemaal zo vervelend vinden.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:38:43 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213610705
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:37 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

die zijn zeker uit de lucht komen vallen in het koloniale tijdperk.... w/ w/ w/
Nee, die lagen vooral in een kluis. Dat ging niet naar de 'burgerlul'. Toen al niet.

:')

Geloof jij nu werkelijk dat Nederlanders hier tot pak 'm beet post-1945 een heerlijk prinselijk leventje leidden?
Wat zou het fijn zijn als we een Nederlandse Douglas Murray konden vinden...

Die constante stroom aan geschiedvervalsing... Man man man.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:39:32 #58
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213610713
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:05 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Staat intussen op een bijeenkomst van de meest extreme mensen, heeft al geroepen dat ie premier is bij een asielzoekerscentrum. Tweet ondertussen dat ie het oneerlijk vindt dat ie geen premier mag worden. Het is een zooitje, ja hij heeft het minder over 'kopvodden' e.d. maar komt wel met een onrealistisch plan om straks de publieke opinie tegen de EU en 'links' weer flink te beïnvloeden, zonder te leveren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:39:53 #59
346939 Janneke141
pi_213610715
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:37 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik heb geen groentetuin, en toch heb ik een komkommer, een broccoli, twee zakken sla en een paar tomaten in de koelkast liggen.

Zal ik wel gejat hebben dan hè.
pi_213610733
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:22 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nou ja, dan hebben ze blijkbaar de grenzen opengezet. Maar goed, laat ik dan mijn uitspraak nuanceren: er is geen enkel ander ontwikkeld land ter wereld waar de grensbewaking zo slecht op orde is als in Europa.

Ik vind het oprecht jammer dat je telkens zo star reageert. Ik ga mee in jouw zorgen over migratie en wil daar naar luisteren en constructief over mee denken.

Jij wilt echter alleen maar je eigen geluid ventileren en alle informatie die je aangedragen krijgt weerleggen of als niet van belang beschouwen.

Het komt daarmee wat trollerig over van je ofwel je maakt er zo een wedstrijdje van waarin ik me genoodzaakt voel om
ook bij je laatste doelpaalverplaatsing op te merken dat het niet klopt.

In de VS komen, ondanks de strenge grensbewaking en afspraken met Mexico, nog altijd jaarlijks meer illegalen binnen (en zonder enige aanvraag en zicht op) dan in de EU. Ongeveer 330.000 in de EU en 500.000 in de VS.

Nogmaals, ik snap dat er zorgen zijn over migratie en goed om hierover in gesprek te blijven en naar alle mogelijke oplossingen te kijken. Laten we dat wel doen op basis van de juiste info.

Wat betreft "ontwikkeld" land.
Ik ben blij dat jij dit ook graag waarborgt. Helaas is het dus wel zo dat dit nieuwe kabinet 9,1 miljard gaat bezuinigen op onderzoek, wetenschap en groei en nog een nader te bepalen bedrag op onderwijs. Dat doet onze kenniseconomie en welvarende landje geen goed.
pi_213610734
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, die lagen vooral in een kluis. Dat ging niet naar de 'burgerlul'. Toen al niet.

:')

Geloof jij nu werkelijk dat Nederlanders hier tot pak 'm beet post-1945 een heerlijk prinselijk leventje leidden?
jonguh

heel de welvaart van nederland is nog steeds te danken aan landje veroveren en overal in de wereld handelsposten te verstigen een paar eeuwen geleden

Nederland is nog steeds een handelsland

wat heeft nederland nou aan grondstoffen of iets anders waardoor het een van de rijkste landen van de wereld is geworden....buiten de agrarische sector.

VERTEL MIJ....
pi_213610735
quote:

[..]
Pushbacks zij aan de orde van de dag. En dan beweer jij dat we slechte grensbewaking hebben? Waarom?
Blijkbaar niet genoeg, want de instroom dit jaar is hoger dan ooit. Nou ja, niet dan ooit, maar wel extreem hoog. Pushbacks mogen dan misschien niet, maar ik vind wel dat we onze grenzen hardhandig mogen verdedigen.
Mja
pi_213610737
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:33 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ook die miljarden van anderen hebben nauwelijks invloed natuurlijk. De grote vluchtelingenstromen ontstaan vaak door grote oorlogen, waar die ontwikkelingshulp helemaal geen impact op heeft. Hadden we de vluchtelingenstromen uit Syrië, Somalië of Oekraïne kunnen voorkomen met ontwikkelingshulp? Natuurlijk niet!

Ontwikkelingshulp geef je omdat wij een van de rijkste landen ter wereld zijn en je vindt dat we een morele plicht hebben om een paar procent van onze welvaart te delen. Dát is de waarde van ontwikkelingshulp. Alle ‘praktische’ andere redenen (zoals de beperking van migratie) worden erbij gefantaseerd om mensen te overtuigen die vinden dat we die morele plicht niet hebben.
Maar wacht even. De grootste overlast van asielzoekers komt juist van de mensen die níet uit een oorlog komen. De zogenaamde veiligelanders. En daar kun je natuurlijk wel wat aan doen. Dat is een spelletje van push en pull-factoren. Het is nogal kortzichtig om alleen die pull factoren aan te pakken ('aanzuigende werking!')...
zie email 27 oktober
pi_213610746
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:41 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Blijkbaar niet genoeg, want de instroom dit jaar is hoger dan ooit. Nou ja, niet dan ooit, maar wel extreem hoog. Pushbacks mogen dan misschien niet, maar ik vind wel dat we onze grenzen hardhandig mogen verdedigen.
Wat is dat 'hardhandig verdedigen'?
zie email 27 oktober
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:42:15 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213610749
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:41 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
jonguh

heel de welvaart van nederland is nog steeds te danken aan landje veroveren en overal in de wereld handelsposten te verstigen een paar eeuwen geleden

Nederland is nog steeds een handelsland

wat heeft nederland nou aan grondstoffen of iets anders waardoor het een van de rijkste landen van de wereld is geworden....buiten de agrarische sector.

VERTEL MIJ....
Vertel mij vooral hoe het dan komt dat tot begin 20e eeuw de doorsnee Nederlander gewoon een arme arbeider was.

Barst los.

P.S. Nederland als zodanig bestaat pas sinds 1839. Als je me kunt vertellen wat Drenthe, delen van Gelderland, Noord-Brabant, Limburg en Zeeuws-Vlaanderen met je hele verhaal van doen hebben hoor ik het graag, al helemaal omdat dat zelf wingewesten voor de Republiek waren tussen 1648-1795.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:43:38 #66
346939 Janneke141
pi_213610764
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar wacht even. De grootste overlast van asielzoekers komt juist van de mensen die níet uit een oorlog komen. De zogenaamde veiligelanders. En daar kun je natuurlijk wel wat aan doen. Dat is een spelletje van push en pull-factoren. Het is nogal kortzichtig om alleen die pull factoren aan te pakken ('aanzuigende werking!')...
Volgens mij is dat in de praktijk nog verrekte lastig. Maar het zou al een heleboel schelen als je die groep er fatsoenlijk uit kon filteren, ja.
pi_213610774
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vertel mij vooral hoe het dan komt dat tot begin 20e eeuw de doorsnee Nederlander gewoon een arme arbeider was.

Barst los.
Het gaat nergens om de gewone arbeider

Kijk naar het nederlands koningshuis en het engelse koningshuis.

hun welvaart heeft alles te maken met koloniale verleden

in dienst van de gevestigde orde een paar eeuwen geleden werden alle werelddelen leeg geplunderd

ga je geschiedenis nog is doorlezen voordat je met iemand van Harvard gaat discussiëren vriend
pi_213610786
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat in de praktijk nog verrekte lastig. Maar het zou al een heleboel schelen als je die groep er fatsoenlijk uit kon filteren, ja.
Nou ja het is natuurlijk wel zo dat je niet voor je lol in een levensgevaarlijk bootje op de middellandse zee gaat zitten. Als je er voor zorgt dat de leefomstandigheden in Marokko (of welk ander land dan ook) op een aanvaardbaar niveau zijn neemt de migratie vanzelf af.
En nee dat kan Nederland niet alleen, dat moet je Europees doen. Maar ieder heeft wel zn fair share...
zie email 27 oktober
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:45:38 #69
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213610790
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Geert Wilders zou hier aangifte voor doen.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:45:41 #70
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213610791
quote:

[..]

Allerlei belangrijke zaken hollen achteruit sinds Rutte aan de macht kwam, maar mensen worden helemaal gek gemaakt over vluchtelingen. Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat het de grootste issue is? Dat is er van gemaakt. Ja, het kan altijd beter, maar de puinhoop is kunstmatig in stand gehouden door allerlei opvangcentra te sluiten.

Ik denk dat mensen zich enorm laten zien met de focus op asielbeleid, het is zelfs zo schandalig dat je het verder prima vindt dat de rest wordt afgebroken, omdat je zogenaamd zo ontzettend last hebt van asielzoekers. Normaal gesproken zou je zeggen dat je op een partij stemt die veel punten heeft waar je het mee eens bent en misschien een of twee niet, dan andersom. Moet je zelf weten, maar als je blind staart op een ding, laat je de rest minder worden voor maar een issue.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:45:41 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213610792
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:44 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

in dienst van de gevestigde orde een paar eeuwen geleden werden alle werelddelen leeg geplunderd

ga je geschiedenis nog is doorlezen voordat je met iemand van Harvard gaat discussiëren vriend
Ja, precies: hun welvaart. Niet die van de burger.

Engeland was helemaal een hell-hole voor het grauw...

Verder discussieer ik al met een keur aan wetenschappers. Zeer bevredigend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213610801
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld voorkomen dat boten de EU-wateren betreden door deze terug te dringen, eventueel met wapens.
Mja
pi_213610806
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Verder discussieer ik al met een keur aan wetenschappers.
dan ben je bij mij aan goede adres om de discussie voort te zetten

ik ben na Einstein misschen wel de grootste wetenschapper die de wereld heeft gehad
pi_213610809
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:33 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Waar denk je dat de tentenkampen, voedselvoorraden in Jordanië, Iran, Libanon, Oekraïne, Turkije etc. en waar 70% van de vluchtelingen worden opgevangen van betaald worden?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:47:35 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213610812
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:47 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik ben na Einstein misschen wel de grootste wetenschapper die de wereld heeft gehad
Maar die discussie heb ik zo net al drie keer gewonnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213610817
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:46 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld voorkomen dat boten de EU-wateren betreden door deze terug te dringen, eventueel met wapens.
Mensen de dood in jagen dus. Erg humaan wel. :')
zie email 27 oktober
pi_213610822
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Barst los.

P.S. Nederland als zodanig bestaat pas sinds 1839. Als je me kunt vertellen wat Drenthe, delen van Gelderland, Noord-Brabant, Limburg en Zeeuws-Vlaanderen met je hele verhaal van doen hebben hoor ik het graag, al helemaal omdat dat zelf wingewesten voor de Republiek waren tussen 1648-1795.
Amerika is een van de rijkste landen (misschien wel van de geschiedenis) maar ook daar heerst momenteel enorm veel armoede. Dat zegt dus niet zo heel veel. Ik denk dat je wel kunt stellen dat de Nederlandse staat veel heeft geprofiteerd van het kolonialisme en dat het mede onze welvaart van vandaag de dag heeft bepaald.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:48:56 #78
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213610829
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:51 schreef TAmaru het volgende:
Een grote historische fout.
Ach vreselijk inderdaad, vluchtelingen helpen.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:49:17 #79
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213610839
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:46 schreef trein2000 het volgende:
Het blijft jammer dat rechts altijd zichzelf saboteert. Dat klopt. Maar hoe je ooit op de racistische PVV kunt stemmen ontgaat mij volkomen.
Het lijkt erop dat je heel erg overtuigt moet zijn van je eigen ideeën en prioriteiten om je bij een nieuwe rechtse partij aan te sluiten, wat onvermijdelijk leidt tot botsingen met je fractiegenoten (zie alle afsplitsingen) of ronduit slechte en moeizame onderhandelingsresultaten.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:49:20 #80
346939 Janneke141
pi_213610840
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Boeiend, het zijn maar vluchtelingen. Maar ik ben geen xenofoob hoor.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:50:16 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213610854
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:48 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Amerika is een van de rijkste landen (misschien wel van de geschiedenis) maar ook daar heerst momenteel enorm veel armoede. Dat zegt dus niet zo heel veel. Ik denk dat je wel kunt stellen dat de Nederlandse staat veel heeft geprofiteerd van het kolonialisme en dat het mede onze welvaart van vandaag de dag heeft bepaald.
Welke Nederlandse staat?

De Republiek? Lodewijk's koninkrijk? Het mislukte experiment met België?

Verder; grote delen van het huidige Nederland waren zelf wingewest. Projecteer s.v.p. Holland, Utrecht en Zeeland niet op de andere provincies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213610862
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ben niet tegen ontwikkelingshulp, maar ik heb gewoon niet de illusie dat we daarmee landen uit het slop kunnen trekken zodat je die push-factoren kunt wegnemen. Neem een land in je hoofd dat tot op het bot corrupt is, met een niet-functionerende economie en diepe armoede. Komen wij daar aan met honderd miljoen aan ontwikkelingshulp, prettige wedstrijd :P

Geef mijn belastinggeld aan HIV-preventie ofzo en ik vind het helemaal prima. Maar probeer me niet te paaien met het sprookje dat daarmee de migratie wordt afgeremd.
pi_213610904
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:44 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

De grote fout van Nederland, Britten en Fransen (en andere mogendheden) is geweest dat we onze koloniën hebben opgegeven en dat we ons een schuldgevoel hebben laten aanpraten omdat we hebben geprobeerd beschaving naar die landen te brengen. En dat we ons vanwege dat schuldgevoel verplicht voelen om vluchtelingen op te nemen uit vaak precies die landen die hun eigen onafhankelijkheid wilden. Die er na 50, 60, 70 jaar nog steeds niet in geslaagd zijn om een democratie of leefbaar land op te bouwen. Waar om de haverklap de pleuris uitbreekt.

Als we onze koloniën nooit hadden opgegeven, was het in al die landen nu vrede geweest. Nu hebben we ons uit schuldgevoel onder de voet laten lopen door diezelfde mensen, die ons eerst niet wilden.

Ik zeg: jullie wilden zo graag onafhankelijk zijn, nou veel succes. Zoek het dan ook maar zelf uit. Je ziet dat men er blijkbaar niet toe in staat is om een vreedzaam land op te bouwen. En het nare is dat we eerst, toen we nog koloniën hadden, in de situatie zaten dat we langzaam westerse democratie naar al die landen konden brengen. En nu zitten we in de situatie dat die landen hun pleuris naar het westen brengen.
Mja
pi_213610910
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:50 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik ben niet tegen ontwikkelingshulp, maar ik heb gewoon niet de illusie dat we daarmee landen uit het slop kunnen trekken zodat je die push-factoren kunt wegnemen. Neem een land in je hoofd dat tot op het bot corrupt is, met een niet-functionerende economie en diepe armoede. Komen wij daar aan met honderd miljoen aan ontwikkelingshulp, prettige wedstrijd :P

Geef mijn belastinggeld aan HIV-preventie ofzo en ik ben helemaal tevreden. Maar probeer me niet te paaien met het sprookje dat daarmee de migratie wordt afgeremd.
Ik heb je net al uitgelegd dat ontwikkelingshulp helemaal niets met migratie maken heeft

quote:
Waarom geeft Nederland ontwikkelingshulp?
Nederlandse ontwikkelingssamenwerking heeft als doelstellingen: conflicten en instabiliteit voorkomen, armoede en maatschappelijke ongelijkheid verminderen, en duurzame groei en klimaatactie wereldwijd bevorderen.
pi_213610917
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Allerlei belangrijke zaken hollen achteruit sinds Rutte aan de macht kwam, maar mensen worden helemaal gek gemaakt over vluchtelingen. Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat het de grootste issue is? Dat is er van gemaakt. Ja, het kan altijd beter, maar de puinhoop is kunstmatig in stand gehouden door allerlei opvangcentra te sluiten.

Ik denk dat mensen zich enorm laten zien met de focus op asielbeleid, het is zelfs zo schandalig dat je het verder prima vindt dat de rest wordt afgebroken, omdat je zogenaamd zo ontzettend last hebt van asielzoekers. Normaal gesproken zou je zeggen dat je op een partij stemt die veel punten heeft waar je het mee eens bent en misschien een of twee niet, dan andersom. Moet je zelf weten, maar als je blind staart op een ding, laat je de rest minder worden voor maar een issue.
Ik denk helemaal niet dat Wilders zulke slechte standpunten over andere dingen heeft en bovendien: veel erger dan Rutte kan het niet worden.
Mja
pi_213610925
quote:

[..]
Zeker humaan. Je doet dat namelijk consistent een tijdje, en er zullen geen boten meer volgen en dus ook geen slachtoffers. Want die praktijken van de EU om die mensen zogenaamd te helpen eisen duizenden levens elk jaar.
Mja
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:56:07 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213610936
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:53 schreef TAmaru het volgende:
De grote fout van Nederland, Britten en Fransen (en andere mogendheden) is geweest dat we onze koloniën hebben opgegeven en dat we ons een schuldgevoel hebben laten aanpraten omdat we hebben geprobeerd beschaving naar die landen te brengen
'We' zijn er met pek en veren uitgejaagd omdat ze ons meer dan zat waren. 'We' kwamen daar helemaal niet om beschaving te brengen maar om de landen leeg te roven en om de buurlanden te laten zien wie de grootste had.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213610946
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:53 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik heb je net al uitgelegd dat ontwikkelingshulp helemaal niets met migratie maken heeft
[..]

Dat zijn we dan eens. Het begon dan ook met de stelling dat dat wel zo was:
pi_213610954
quote:

[..]
De grote fout van Nederland, Britten en Fransen (en andere mogendheden) is geweest dat we onze koloniën hebben opgegeven en dat we ons een schuldgevoel hebben laten aanpraten omdat we hebben geprobeerd beschaving naar die landen te brengen. En dat we ons vanwege dat schuldgevoel verplicht voelen om vluchtelingen op te nemen uit vaak precies die landen die hun eigen onafhankelijkheid wilden. Die er na 50, 60, 70 jaar nog steeds niet in geslaagd zijn om een democratie of leefbaar land op te bouwen. Waar om de haverklap de pleuris uitbreekt.

Als we onze koloniën nooit hadden opgegeven, was het in al die landen nu vrede geweest. Nu hebben we ons uit schuldgevoel onder de voet laten lopen door diezelfde mensen, die ons eerst niet wilden.

Ik zeg: jullie wilden zo graag onafhankelijk zijn, nou veel succes. Zoek het dan ook maar zelf uit. Je ziet dat men er blijkbaar niet toe in staat is om een vreedzaam land op te bouwen. En het nare is dat we eerst, toen we nog koloniën hadden, in de situatie zaten dat we langzaam westerse democratie naar al die landen konden brengen. En nu zitten we in de situatie dat die landen hun pleuris naar het westen brengen.
Als je van de ene dag na de andere vertrekt omdat er niets meer in die landen te halen valt ....die landen kosten nederland gewoon veel geld

het was meer een financiële kwestie omdat deze landen niet meer winstgevend waren...ja dan wil je er vanaf

ja en dan krijg je een instabiele situatie in die landen omdat ze niet gewend waren om zelf te regeren
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:58:40 #90
346939 Janneke141
pi_213610968
quote:
omdat we hebben geprobeerd beschaving naar die landen te brengen.
Ja, daarom hadden we ook een cultuurstelsel in Nederlands-Indië. Cultuur is immers een belangrijk deel van beschaving.
pi_213610977
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:47 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Lees ze de les klaas

HARVARDED _O_
De enige echte.
pi_213610992
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, daarom hadden we ook een cultuurstelsel in Nederlands-Indië. Cultuur is immers een belangrijk deel van beschaving.
Nou ja, het had allemaal niet zo wreed gehoeven, maar uiteindelijk is Indonesië ook nu nog een in en in corrupte staat, waar niets functioneert. Dat was onder Nederlands bestuur echt wel anders geweest.
Mja
pi_213611010
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:01 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nou ja, het had allemaal niet zo wreed gehoeven, maar uiteindelijk is Indonesië ook nu nog een in en in corrupte staat, waar niets functioneert. Dat was onder Nederlands bestuur echt wel anders geweest.
Het was geen bestuur maar een eenzijdige dictatuur wat nederland in ned indie heeft gehanteerd

dat is wat anders dan een democratie
pi_213611019
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:50 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Geef mijn belastinggeld aan HIV-preventie ofzo en ik ben helemaal tevreden. Maar probeer me niet te paaien met het sprookje dat daarmee de migratie wordt afgeremd.
Als je denkt dat we alleen maar zakken geld sturen kan ik je begrijpen, maar zo werkt het natuurlijk niet. Het geld wordt vooral gestoken in duurzame projecten als onderwijs, maar ook in acute zaken als noodhulp. Daarmee reduceer je wel degelijk de toekomstige migratie. Net als dat we wapens en voedsel sturen naar Oekraïne om ervoor te zorgen dat niet heel dat land moet vluchten. Dat niet elke euro goed wordt besteed betekent niet dat ontwikkelingssamenwerking daarmee van tafel moet.
pi_213611022
quote:

[..]

Waar haal jij je informatie vandaan? Want ongeacht het onderwerp, je hebt de feiten steevast niet op een rij.
pi_213611030
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:03 schreef FYazz het volgende:

[..]
Waar haal jij je informatie vandaan? Want ongeacht het onderwerp, je hebt de feiten steevast niet op een rij.
komt goed

hij krijgt les van mij
pi_213611032
quote:

[..]
Gebaseerd op zijn "feiten" snap je wel zijn standpunten, sort of. Dat dan weer wel.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213611044
quote:

[..]
Ga je hier mijn woorden ook weer uit hun verband trekken om aan te tonen dat ik echt ongelijk heb over iets wat ik helemaal niet gezegd heb?
Mja
pi_213611061
zo ik ga even een broodje eten en douchen

het was weer gezellig en hopelijk hebben sommige wat geleerd van mijn aanwezigheid :W
pi_213611108
quote:

[..]
Letterlijk een moord doen voor een huis?
pi_213611109
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En daarom hebben we de Banda-eilanden volledig ontvolkt en na de oorlog een deel van de Molukkers eervol opgevangen in een oud doorvoerkamp om ze te laten integreren in onze beschaving :+
pi_213611124
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:11 schreef FYazz het volgende:

[..]
En daarom hebben we de Banda-eilanden volledig ontvolkt en na de oorlog een deel van de Molukkers eervol opgevangen in een oud doorvoerkamp om ze te laten integreren in onze beschaving :+
Dat ik voor kolonisatie ben, betekent natuurlijk niet dat dat op wrede wijze moet gaan. Dat is en was gewoon fout. Maar ik denk dat er minimaal 5 landen direct zouden tekenen als we morgen zouden aanbieden dat ze bij Nederland mogen horen. Dat soort dingen moeten altijd vrijwillig gaan, of met geld, heel veel geld.
Mja
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:14:38 #103
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213611134
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:12 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dat ik voor kolonisatie ben, betekent natuurlijk niet dat dat op wrede wijze moet gaan. Dat is en was gewoon fout. Maar ik denk dat er minimaal 5 landen direct zouden tekenen als we morgen zouden aanbieden dat ze bij Nederland mogen horen
Ik denk het niet.

Je kunt ook helemaal geen democratie van bovenaf opleggen, dat werkt niet. Een democratie moet zich organisch ontwikkelen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213611135
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:05 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ga je hier mijn woorden ook weer uit hun verband trekken om aan te tonen dat ik echt ongelijk heb over iets wat ik helemaal niet gezegd heb?
Als jij denkt dat wij in onze koloniën beschaving hebben gebracht ofwel dat dit het doel was, dan geef ik je weer een linkje ter lering.

https://nl.m.wikipedia.or(...)an_de_Banda-eilanden
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:14:48 #105
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213611136
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:46 schreef TAmaru het volgende:

[..]
En dan de hele zee bevolken met schepen, wapens en capabele mensen. Het mag wat kosten, en dat tegen een issue die ons zoveel geld zou kosten.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:19:42 #106
346939 Janneke141
pi_213611178
Maar ik moet zeggen, iemand die het koloniale tijdperk wil terugbrengen is wel weer eens verfrissend. Genoeg fantasten hier, maar deze heb ik volgens mij nog nooit gezien.
pi_213611179
Vraag aan degenen die niet op de aankomende regering gestemd hebben:

Maak jij je zorgen? Denk je echt dat de zwarte laarzen dadelijk weer door de straat stampen? Of, als je het voorlopige akkoord gelezen hebt, zou de situatie voor jou ook niet beter worden?
pi_213611183
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:12 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dat ik voor kolonisatie ben, betekent natuurlijk niet dat dat op wrede wijze moet gaan. Dat is en was gewoon fout. Maar ik denk dat er minimaal 5 landen direct zouden tekenen als we morgen zouden aanbieden dat ze bij Nederland mogen horen. Dat soort dingen moeten altijd vrijwillig gaan, of met geld, heel veel geld.
Je bent tegen migratie, maar voor kolonisatie. Euh :? of 8)7
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:20:21 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213611185
quote:
De grote fout van Nederland, Britten en Fransen (en andere mogendheden) is geweest dat we onze koloniën hebben opgegeven en dat we ons een schuldgevoel hebben laten aanpraten omdat we hebben geprobeerd beschaving naar die landen te brengen.
Sorry hoor, maar dit is wel een flater van hoog niveau. Ik vind niet dat we nu overal sorry moeten gaan zeggen, al is het fijn om rekening met elkaar te houden. Maar stellen dat het met de juiste bedoelingen was en dat het ook nog eens was om 'beschaving' te brengen, dat is weer de andere kant. Je zou voor de grap weer eens wat geschiedenisboeken open moeten slaan.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:22:21 #110
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213611209
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:54 schreef TAmaru het volgende:
Zeker humaan. Je doet dat namelijk consistent een tijdje, en er zullen geen boten meer volgen en dus ook geen slachtoffers.
Heb je een abo op de Fabeltjeskrant? De hele toch is al gevaarlijk genoeg om het niet te doen, maar men doet het toch en dan denk jij dat je het met een beetje volhouden compleet de kop indrukt? Geweld tegen overtreders heeft bijna nooit voor het stoppen van overtreders gezorgd. Toch eens een geschiedenisboek lezen.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:22:33 #111
346939 Janneke141
pi_213611215
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:19 schreef Beaurealis het volgende:
Maak jij je zorgen?
Ja
quote:
Denk je echt dat de zwarte laarzen dadelijk weer door de straat stampen?
Nee
quote:
Of, als je het voorlopige akkoord gelezen hebt, zou de situatie voor jou ook niet beter worden?
Ik denk dat de situatie voor heel veel mensen niet beter wordt, daarom maak ik me ook zorgen. En dan nog niet eens door de specifieke plannen, want ik zie daar weinig van terecht komen. Maar door de snoeiharde wij-zijpolitiek. Door het spelletje van 'als de ander verliest dan winnen wij'. Daar is niemand bij gebaat, uiteindelijk zelfs niet de mensen die denken dat ze winnen.
pi_213611220
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
Maar ik moet zeggen, iemand die het koloniale tijdperk wil terugbrengen is wel weer eens verfrissend. Genoeg fantasten hier, maar deze heb ik volgens mij nog nooit gezien.
Misschien dat sommigen het wel fantaseren, maar nog net wel geremd genoeg voelen het niet uit te spreken.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213611232
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:20 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ja, omdat we dan daar de beschaving kunnen brengen, die verhindert dat er oorlogen uitbreken, zodat we ook geen last meer hebben van een overschot aan migranten. En we hebben de ruimte om te leven die we in Nederland niet hebben. Als Syrië nog bij Frankrijk had gehoord, waren er nu niet zoveel Syriërs in Europa geweest. En niet omdat Syrië niet meer had bestaan, maar omdat Frankrijk er vrede en democratie had gebracht.
Mja
pi_213611244
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Heb je een abo op de Fabeltjeskrant? De hele toch is al gevaarlijk genoeg om het niet te doen, maar men doet het toch en dan denk jij dat je het met een beetje volhouden compleet de kop indrukt? Geweld tegen overtreders heeft bijna nooit voor het stoppen van overtreders gezorgd. Toch eens een geschiedenisboek lezen.
Tuurlijk wel, als die mensen horen dat alle boten rechtsomkeer moeten maken of zelfs tot zinken worden gebracht, dan houdt het HEEL snel op met die onzin. Dan zijn binnen een paar dagen alle boten verdwenen en redden we heel veel levens.
Mja
pi_213611248
Even voor de goede orde trouwens: we hebben immigratie nodig als we de economie draaiende willen houden. We zijn namelijk aan het vergrijzen en maken niet genoeg kinderen. Op een bepaalde manier is immigratie dus juist een kans die we kunnen benutten. Maar goed, mensen op zee executeren is dat ook.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:24:22 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213611254
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
O jawel, dat idee was enkele jaren geleden tamelijk bon ton.

POL / Het Opnieuw koloniseren van Afrika.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:24:31 #117
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213611259
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Gebaseerd op zijn "feiten" snap je wel zijn standpunten, sort of. Dat dan weer wel.
Dat is nu precies het probleem. Jezelf dingen wijs laten maken is makkelijker dan boeken lezen.
pi_213611276
quote:

Maak jij je zorgen? Denk je echt dat de zwarte laarzen dadelijk weer door de straat stampen? Of, als je het voorlopige akkoord gelezen hebt, zou de situatie voor jou ook niet beter worden?
Nou, zwarte laarzen. Een beetje meer autoriteit vanuit de overheid zou helemaal niet slecht zijn. De hufterigheid in dit land ... echt niet te doen. Daarom zou het best goed zijn als er wat meer soldaten in het straatbeeld zouden zijn bijvoorbeeld.
Mja
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:25:37 #119
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213611279
quote:

Ik denk dat we een flink begrotingstekort gaan krijgen en een nog grotere kaalslag in het publieke domein.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213611289
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:24 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Even voor de goede orde trouwens: we hebben immigratie nodig als we de economie draaiende willen houden. We zijn namelijk aan het vergrijzen en maken niet genoeg kinderen. Op een bepaalde manier is immigratie dus juist een kans die we kunnen benutten. Maar goed, mensen op zee executeren is dat ook.
Ik ben ook helemaal voor migratie, op het moment dat we daar de huizen weer voor hebben. Hopelijk over een paar jaar. Maar dan wel alleen van zelfgekozen arbeidsmigranten die ons kunnen helpen in schaarstesectoren, zoals de zorg, de bouw, etc. En het liefst uit westerse culturen of culturen die daar dichtbij staan.
Mja
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:27:35 #121
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_213611296
quote:

[..]
De grote fout van Nederland, Britten en Fransen (en andere mogendheden) is geweest dat we onze koloniën hebben opgegeven en dat we ons een schuldgevoel hebben laten aanpraten omdat we hebben geprobeerd beschaving naar die landen te brengen.
Deze Congolees is het hier niet mee eens.

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:27:47 #122
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213611300
quote:

Het is nul of honderd, blijkbaar. Wat een rare vraag.
pi_213611305
quote:

Nee, tuurlijk stampen geen zwarte laarzen door de straten. Maar ik denk wel dat het echt een farce wordt en de reeds teleurgestelde kiezers allemaal nóg meer teleurgesteld zullen raken. Het vertrouwen in de politiek wordt verder ondermijnd en dat kan in de toekomst tot grote problemen leiden.

Of de situatie voor mij persoonlijk beter wordt met dit regeerakkoord, dat vind ik niet zo relevant. Maar goed, ik hoef ook niet elk dubbeltje om te draaien en heb een fijne woning. Maar dan nog, ik heb volgens mij nog nooit mijn persoonlijke situatie doorslaggevend laten zijn bij het uitbrengen van een stem.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:28:51 #124
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213611315
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:01 schreef TAmaru het volgende:

[..]

https://www.rtl.nl/nieuws(...)m-biden-verkiezingen

De Amerikaanse grensbewaking US Customs and Border Protection zegt dat alleen al in de maand november 190.000 mensen de VS binnenkwamen om een asielaanvraag te doen. Al die mensen moeten ook worden opgevangen, zegt Mouthaan. "De Amerikaanse steden hebben gigantische problemen om al die mensen woonruimte en eten te bieden. De gemeente New York bijvoorbeeld kost dat 10 miljoen dollar - per dag. De burgemeester zegt dat zijn stad eraan onderdoor gaat."

Is echt geen Europees probleem enkel.
pi_213611316
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:25 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nou, zwarte laarzen. Een beetje meer autoriteit vanuit de overheid zou helemaal niet slecht zijn. De hufterigheid in dit land ... echt niet te doen. Daarom zou het best goed zijn als er wat meer soldaten in het straatbeeld zouden zijn bijvoorbeeld.
Als je de problemen echt wil oplossen, moet je geld steken in sociale voorzieningen die armoede en andere achterliggende oorzaken aanpakken. Soldaten op elke hoek van de straat is vragen om meer problemen, en zelfs een tikkeltje fascistisch (letterlijk, en dat bedoel ik niet als sneer).
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:30:26 #126
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213611333
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:22 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ja, omdat we dan daar de beschaving kunnen brengen, die verhindert dat er oorlogen uitbreken, zodat we ook geen last meer hebben van een overschot aan migranten. En we hebben de ruimte om te leven die we in Nederland niet hebben. Als Syrië nog bij Frankrijk had gehoord, waren er nu niet zoveel Syriërs in Europa geweest. En niet omdat Syrië niet meer had bestaan, maar omdat Frankrijk er vrede en democratie had gebracht.
Jij roept ook maar wat he, mijn god.

_O-

Dit is definitie racisme, misschien meer, maar zeker niets minder.
pi_213611339
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)m-biden-verkiezingen

De Amerikaanse grensbewaking US Customs and Border Protection zegt dat alleen al in de maand november 190.000 mensen de VS binnenkwamen om een asielaanvraag te doen. Al die mensen moeten ook worden opgevangen, zegt Mouthaan. "De Amerikaanse steden hebben gigantische problemen om al die mensen woonruimte en eten te bieden. De gemeente New York bijvoorbeeld kost dat 10 miljoen dollar - per dag. De burgemeester zegt dat zijn stad eraan onderdoor gaat."

Is echt geen Europees probleem enkel.
Ok, blijkbaar is het daar dus ook heel erg. Dat wist ik eerlijk gezegd niet. Maar ze hebben tenminste grensbewaking. Anders waren het er zeker een miljoen per maand.
Mja
pi_213611340
quote:
Of, als je het voorlopige akkoord gelezen hebt, zou de situatie voor jou ook niet beter worden?
Nee. Wat concrete voorbeelden.

Nederland is o.a. welvarend door haar kenniseconomie. Hier wordt in het voorlopige akkoord zeker 9,1 miljard op bezuinigd.

Daarnaast wordt er niets gedaan aan de krapte op de arbeidsmarkt in belangrijke sectoren als zorg en onderwijs.

Gratis kinderopvang klinkt leuk, maar de kinderopvang is nu al niet open of vol vanwege gebrek aan personeel en daar gaat nu juist geen geld heen.

Idem dito voor de 'oplossing' in de ouderenzorg. Ik zie ook graag het bejaardentehuis weer terug of een tussenvorm, maar wederom gaat er geen geld naar voldoende personeel én wordt gekort op zorgopleidingen.

Ook een belastingverlaging klinkt op papier leuk. Maar als ik door belastingverlaging 40,- per maand meer verdien, maar 70,- per maand meer moet uitgeven aan mijn zorgpremie, energie en ontspanning dan word ik er niet beter van.

Idem voor de halvering eigen risico (even los van het principe of zorg wel/niet als risico gezien moet worden). Stel ik betaal misschien straks 185,- per jaar minder aan eigen risico, maar ik moet wel 150,- per jaar meer aan zorgpremie betalen ga ik er maar minimaal op vooruit.
Maak ik geen ziektekosten in een jaar en gebruik in mijn eigen risico niet, dan verlies ik zelfs 150,- per jaar door die hogere premie.

(En nee, niet bang voor zwarte laarzen. Wel bang voor nog meer polarisatie en minder kennis en vooruitgang).
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:31:10 #129
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213611342
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:28 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Als je de problemen echt wil oplossen, moet je geld steken in sociale voorzieningen die armoede en andere achterliggende oorzaken aanpakken. Soldaten op elke hoek van de straat is vragen om meer problemen, en zelfs een tikkeltje fascistisch (letterlijk, en dat bedoel ik niet als sneer).
We gebruiken al 3.5 aardbol, denk je dat we nóg meer moeten gaan consumeren?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:31:22 #130
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213611346
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:25 schreef TAmaru het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:31:39 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213611350
quote:
En niet omdat Syrië niet meer had bestaan, maar omdat Frankrijk er vrede en democratie had gebracht.
De VS hebben dit 20 jaar lang in Afghanistan geprobeerd. Is het een beetje gelukt vind je?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:31:45 #132
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213611353
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:20 schreef FYazz het volgende:

[..]
Geen wonder dat Israel zoveel steun krijgt uit die hoek. Jemig.
pi_213611356
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
Men oh men
zie email 27 oktober
pi_213611363
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VS hebben dit in Afghanistan 20 jaar lang geprobeerd. Is het een beetje gelukt vind je?
Mja, zoiets moet langer. En met meer indoctrinatie. Meer invloed op de scholen uitoefenen. De VS zijn weer te soft geweest natuurlijk ...
Mja
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:32:51 #135
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213611366
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:30 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ok, blijkbaar is het daar dus ook heel erg. Dat wist ik eerlijk gezegd niet. Maar ze hebben tenminste grensbewaking. Anders waren het er zeker een miljoen per maand.
Wij hebben ook grensbewaking... Er is zelfs een heel project voor genaamd Frontex. Anders hadden we er NOG meer... Er is een deal met Turkije en een deal met Libie zo uit mijn hoofd.

Dus het is echt niet zo dat Europa de deur wagenwijd open zet.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:32:52 #136
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213611367
Jeetje, de VOC is aan het herleven hier.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213611369
quote:

[..]
Je weet niet dat kolonisatie alleen tot stand kan komen door migratie?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:33:21 #138
346939 Janneke141
pi_213611372
Heeft php zijn kloon afgestoft?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:33:43 #139
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213611376
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:30 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Bron?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:34:01 #140
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213611380
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Men oh men
Het went snel, ik hoorde Ingrid Thijssen 2 dagen geleden bij Op1 zeggen dat Nederland zich een beetje als Hongarije of Slowakije moest gaan opstellen in Europa.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:34:51 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213611390
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:32 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Mja, zoiets moet langer. En met meer indoctrinatie. Meer invloed op de scholen uitoefenen. De VS zijn weer te soft geweest natuurlijk ...
Ik kan je zeggen, zo gaat liberale democratie nooit wortel schieten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:34:58 #142
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213611393
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het went snel, ik hoorde Ingrid Thijssen 2 dagen geleden bij Op1 zeggen dat Nederland zich een beetje als Hongarije of Slowakije moest gaan opstellen in Europa.
Van de week mochten we geen extreemrechts meer zeggen en gisteren waren alle moslims antisemieten en vandaag gaan we op kolonisatie-toer.

Het gaat hard.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:35:33 #143
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213611401
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Men oh men
Heb altijd het idee dat mensen die dat prachtig vinden het mooi vinden, totdat ze er zelf problemen krijgen, dan is het ineens 'maar ik ben van ónze cultuur, ik zou een vrij man moeten zijn'.
pi_213611402
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Bron?
"Pools are perfect for holding water"
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 mei 2024 @ 22:36:04 #145
426493 crew  PippenScottie
pi_213611407
quote:

Maak jij je zorgen?
Ik red me wel. Ik voel eerder schaamte. We zijn een kortzichtiger en egoïstischer land dan ik al vreesde.

quote:
Denk je echt dat de zwarte laarzen dadelijk weer door de straat stampen?
Rare vraag. Nee.

quote:
Volgens mij worden alle dingen die ik graag koop duurder. Theater, concerten, boeken. Afschaffen salderingsregeling zal me ook wel wat gaan kosten.
Ik zie niet echt een maatregel waar mijn leven beter van gaat worden.

Maar nogmaals, ik red me wel.
My friends all drive horses
pi_213611410
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:33 schreef FYazz het volgende:

[..]
Je weet dat kolonisatie alleen tot stand kan komen door migratie?
Feit is: wij moeten onze democratie aan de rest van de wereld opdringen. Nu hebben we een vrije wereld gecreëerd, maar we stellen ons op als softies en laten ons onder de voet lopen. Wat we denken maar dat alle culturen en landen gelijkwaardig zijn. Oh jullie willen je vrijheid? Prima hoor. Oh jullie willen nu hier komen wonen want er is hommeles bij jullie thuis? Prima hoor. Hier is ook een woning en wat geld.

Wat denk je dat de Romeinen hadden gedaan? Die wisten echt wel hoe ze daarmee om moesten gaan hoor. Het succevolste rijk ooit. Er was vrede. En andere volkeren hoorden maar wat graag bij het Romeinse Rijk. Maar ze konden wel met harde hand alles neerslaan wat neergeslagen moest worden. Zo moet het, niet dat softe gedoe van West-Europa.
Mja
pi_213611415
quote:

Geen zwarte laarzen, situatie voor mij zal niet beter worden als chronische zieke maar dat vind ik niet het ergste het botte VVD beleid wat met meer verdeeldheid en egoïsme heeft veroorzaakt zal alleen onder de PVV maar erger worden, dit kabinet gaat gewoon een erger vervolg worden op de kabinetten Rutte met waarschijnlijk te weinig kundige mensen om de grote problemen aan te pakken
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:37:06 #148
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213611417
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:35 schreef probeer het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
_O- _O- _O_ _O_

'One million people...!!'
pi_213611421
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Heb altijd het idee dat mensen die dat prachtig vinden het mooi vinden, totdat ze er zelf problemen krijgen, dan is het ineens 'maar ik ben van ónze cultuur, ik zou een vrij man moeten zijn'.
"Ik wil niet dat hun cultuur hier met de onze mengt, maar ik wil wel graag dat onze cultuur daar met die van hun mengt"

Zeg dan gewoon dat je die landen minderwaardig vindt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213611422
Over kolonisatie; was het in Afrikaanse landen echt zoveel slechter dan nu? Sta mij toe deze Aziatische meneer aan het woord te laten die niet gehinderd wordt door politieke correctheid:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')