En daarom hebben we de Banda-eilanden volledig ontvolkt en na de oorlog een deel van de Molukkers eervol opgevangen in een oud doorvoerkamp om ze te laten integreren in onze beschavingquote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, daarom hadden we ook een cultuurstelsel in Nederlands-Indië. Cultuur is immers een belangrijk deel van beschaving.
Dat ik voor kolonisatie ben, betekent natuurlijk niet dat dat op wrede wijze moet gaan. Dat is en was gewoon fout. Maar ik denk dat er minimaal 5 landen direct zouden tekenen als we morgen zouden aanbieden dat ze bij Nederland mogen horen. Dat soort dingen moeten altijd vrijwillig gaan, of met geld, heel veel geld.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:11 schreef FYazz het volgende:
[..]
En daarom hebben we de Banda-eilanden volledig ontvolkt en na de oorlog een deel van de Molukkers eervol opgevangen in een oud doorvoerkamp om ze te laten integreren in onze beschaving
Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:12 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat ik voor kolonisatie ben, betekent natuurlijk niet dat dat op wrede wijze moet gaan. Dat is en was gewoon fout. Maar ik denk dat er minimaal 5 landen direct zouden tekenen als we morgen zouden aanbieden dat ze bij Nederland mogen horen
Als jij denkt dat wij in onze koloniën beschaving hebben gebracht ofwel dat dit het doel was, dan geef ik je weer een linkje ter lering.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:05 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ga je hier mijn woorden ook weer uit hun verband trekken om aan te tonen dat ik echt ongelijk heb over iets wat ik helemaal niet gezegd heb?
En dan de hele zee bevolken met schepen, wapens en capabele mensen. Het mag wat kosten, en dat tegen een issue die ons zoveel geld zou kosten.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld voorkomen dat boten de EU-wateren betreden door deze terug te dringen, eventueel met wapens.
Je bent tegen migratie, maar voor kolonisatie. Euhquote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:12 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat ik voor kolonisatie ben, betekent natuurlijk niet dat dat op wrede wijze moet gaan. Dat is en was gewoon fout. Maar ik denk dat er minimaal 5 landen direct zouden tekenen als we morgen zouden aanbieden dat ze bij Nederland mogen horen. Dat soort dingen moeten altijd vrijwillig gaan, of met geld, heel veel geld.
Sorry hoor, maar dit is wel een flater van hoog niveau. Ik vind niet dat we nu overal sorry moeten gaan zeggen, al is het fijn om rekening met elkaar te houden. Maar stellen dat het met de juiste bedoelingen was en dat het ook nog eens was om 'beschaving' te brengen, dat is weer de andere kant. Je zou voor de grap weer eens wat geschiedenisboeken open moeten slaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:53 schreef TAmaru het volgende:
De grote fout van Nederland, Britten en Fransen (en andere mogendheden) is geweest dat we onze koloniën hebben opgegeven en dat we ons een schuldgevoel hebben laten aanpraten omdat we hebben geprobeerd beschaving naar die landen te brengen.
Heb je een abo op de Fabeltjeskrant? De hele toch is al gevaarlijk genoeg om het niet te doen, maar men doet het toch en dan denk jij dat je het met een beetje volhouden compleet de kop indrukt? Geweld tegen overtreders heeft bijna nooit voor het stoppen van overtreders gezorgd. Toch eens een geschiedenisboek lezen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:54 schreef TAmaru het volgende:
Zeker humaan. Je doet dat namelijk consistent een tijdje, en er zullen geen boten meer volgen en dus ook geen slachtoffers.
Jaquote:
Neequote:Denk je echt dat de zwarte laarzen dadelijk weer door de straat stampen?
Ik denk dat de situatie voor heel veel mensen niet beter wordt, daarom maak ik me ook zorgen. En dan nog niet eens door de specifieke plannen, want ik zie daar weinig van terecht komen. Maar door de snoeiharde wij-zijpolitiek. Door het spelletje van 'als de ander verliest dan winnen wij'. Daar is niemand bij gebaat, uiteindelijk zelfs niet de mensen die denken dat ze winnen.quote:Of, als je het voorlopige akkoord gelezen hebt, zou de situatie voor jou ook niet beter worden?
Misschien dat sommigen het wel fantaseren, maar nog net wel geremd genoeg voelen het niet uit te spreken.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
Maar ik moet zeggen, iemand die het koloniale tijdperk wil terugbrengen is wel weer eens verfrissend. Genoeg fantasten hier, maar deze heb ik volgens mij nog nooit gezien.
Ja, omdat we dan daar de beschaving kunnen brengen, die verhindert dat er oorlogen uitbreken, zodat we ook geen last meer hebben van een overschot aan migranten. En we hebben de ruimte om te leven die we in Nederland niet hebben. Als Syrië nog bij Frankrijk had gehoord, waren er nu niet zoveel Syriërs in Europa geweest. En niet omdat Syrië niet meer had bestaan, maar omdat Frankrijk er vrede en democratie had gebracht.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:20 schreef FYazz het volgende:
[..]
Je bent tegen migratie, maar voor kolonisatie. Euhof
Tuurlijk wel, als die mensen horen dat alle boten rechtsomkeer moeten maken of zelfs tot zinken worden gebracht, dan houdt het HEEL snel op met die onzin. Dan zijn binnen een paar dagen alle boten verdwenen en redden we heel veel levens.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heb je een abo op de Fabeltjeskrant? De hele toch is al gevaarlijk genoeg om het niet te doen, maar men doet het toch en dan denk jij dat je het met een beetje volhouden compleet de kop indrukt? Geweld tegen overtreders heeft bijna nooit voor het stoppen van overtreders gezorgd. Toch eens een geschiedenisboek lezen.
O jawel, dat idee was enkele jaren geleden tamelijk bon ton.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
Maar ik moet zeggen, iemand die het koloniale tijdperk wil terugbrengen is wel weer eens verfrissend. Genoeg fantasten hier, maar deze heb ik volgens mij nog nooit gezien.
Dat is nu precies het probleem. Jezelf dingen wijs laten maken is makkelijker dan boeken lezen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gebaseerd op zijn "feiten" snap je wel zijn standpunten, sort of. Dat dan weer wel.
Nou, zwarte laarzen. Een beetje meer autoriteit vanuit de overheid zou helemaal niet slecht zijn. De hufterigheid in dit land ... echt niet te doen. Daarom zou het best goed zijn als er wat meer soldaten in het straatbeeld zouden zijn bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:19 schreef Beaurealis het volgende:
Vraag aan degenen die niet op de aankomende regering gestemd hebben:
Maak jij je zorgen? Denk je echt dat de zwarte laarzen dadelijk weer door de straat stampen? Of, als je het voorlopige akkoord gelezen hebt, zou de situatie voor jou ook niet beter worden?
Ik denk dat we een flink begrotingstekort gaan krijgen en een nog grotere kaalslag in het publieke domein.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:19 schreef Beaurealis het volgende:
Maak jij je zorgen? Denk je echt dat de zwarte laarzen dadelijk weer door de straat stampen? Of, als je het voorlopige akkoord gelezen hebt, zou de situatie voor jou ook niet beter worden?
Ik ben ook helemaal voor migratie, op het moment dat we daar de huizen weer voor hebben. Hopelijk over een paar jaar. Maar dan wel alleen van zelfgekozen arbeidsmigranten die ons kunnen helpen in schaarstesectoren, zoals de zorg, de bouw, etc. En het liefst uit westerse culturen of culturen die daar dichtbij staan.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:24 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Even voor de goede orde trouwens: we hebben immigratie nodig als we de economie draaiende willen houden. We zijn namelijk aan het vergrijzen en maken niet genoeg kinderen. Op een bepaalde manier is immigratie dus juist een kans die we kunnen benutten. Maar goed, mensen op zee executeren is dat ook.
Deze Congolees is het hier niet mee eens.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De grote fout van Nederland, Britten en Fransen (en andere mogendheden) is geweest dat we onze koloniën hebben opgegeven en dat we ons een schuldgevoel hebben laten aanpraten omdat we hebben geprobeerd beschaving naar die landen te brengen.
Het is nul of honderd, blijkbaar. Wat een rare vraag.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:19 schreef Beaurealis het volgende:
Nee, tuurlijk stampen geen zwarte laarzen door de straten. Maar ik denk wel dat het echt een farce wordt en de reeds teleurgestelde kiezers allemaal nóg meer teleurgesteld zullen raken. Het vertrouwen in de politiek wordt verder ondermijnd en dat kan in de toekomst tot grote problemen leiden.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:19 schreef Beaurealis het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)m-biden-verkiezingenquote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maar je interpreteert mijn verhaal volledig verkeerd, legt mij woorden in de mond die ik niet geschreven heb en dan vind je dat ik niks met je informatie doe?
Waar zeg ik dan dat de EU de allermeeste vluchtelingen zou hebben van alle landen ter wereld? Wat ik zeg, is dat de grensbewaking van de EU een lachtertje is. Dat als hier weer zoveel honderd mensen in een bootje aankomen, dat wij dat bootje dan aan land halen.
Probeer maar eens Amerika binnen te komen op die manier. Of Australië. Of Rusland. Of een willekeurig ander land. Is er geen plek waar de grenzen zo slecht bewaakt zijn als in Europa.
Dat andere plekken meer vluchtelingen opnemen klopt. Maar dat is omdat dat de keuze is van die landen. Turkije kiest er zelf voor om zoveel vluchtelingen op te vangen. Als ze dat niet zouden willen, zouden ze de grenzen gewoon gesloten houden. Het probleem is dat we hier in Europa geen keus lijken te hebben. De bootjes komen gewoon nog dagelijks aan wal en we laten ons bijna letterlijk overspoelen door een enorme stroom mensen waarop we geen zicht meer hebben.
Wat ik wil, is dat we weer een keuze krijgen. Dus strenge grensbewaking en zelf kiezen hoeveel mensen we aankunnen. Momenteel dus 0, gezien het huizentekort.
Als je de problemen echt wil oplossen, moet je geld steken in sociale voorzieningen die armoede en andere achterliggende oorzaken aanpakken. Soldaten op elke hoek van de straat is vragen om meer problemen, en zelfs een tikkeltje fascistisch (letterlijk, en dat bedoel ik niet als sneer).quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:25 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou, zwarte laarzen. Een beetje meer autoriteit vanuit de overheid zou helemaal niet slecht zijn. De hufterigheid in dit land ... echt niet te doen. Daarom zou het best goed zijn als er wat meer soldaten in het straatbeeld zouden zijn bijvoorbeeld.
Jij roept ook maar wat he, mijn god.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja, omdat we dan daar de beschaving kunnen brengen, die verhindert dat er oorlogen uitbreken, zodat we ook geen last meer hebben van een overschot aan migranten. En we hebben de ruimte om te leven die we in Nederland niet hebben. Als Syrië nog bij Frankrijk had gehoord, waren er nu niet zoveel Syriërs in Europa geweest. En niet omdat Syrië niet meer had bestaan, maar omdat Frankrijk er vrede en democratie had gebracht.
Ok, blijkbaar is het daar dus ook heel erg. Dat wist ik eerlijk gezegd niet. Maar ze hebben tenminste grensbewaking. Anders waren het er zeker een miljoen per maand.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)m-biden-verkiezingen
De Amerikaanse grensbewaking US Customs and Border Protection zegt dat alleen al in de maand november 190.000 mensen de VS binnenkwamen om een asielaanvraag te doen. Al die mensen moeten ook worden opgevangen, zegt Mouthaan. "De Amerikaanse steden hebben gigantische problemen om al die mensen woonruimte en eten te bieden. De gemeente New York bijvoorbeeld kost dat 10 miljoen dollar - per dag. De burgemeester zegt dat zijn stad eraan onderdoor gaat."
Is echt geen Europees probleem enkel.
Nee. Wat concrete voorbeelden.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:19 schreef Beaurealis het volgende:
Of, als je het voorlopige akkoord gelezen hebt, zou de situatie voor jou ook niet beter worden?
We gebruiken al 3.5 aardbol, denk je dat we nóg meer moeten gaan consumeren?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:28 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Als je de problemen echt wil oplossen, moet je geld steken in sociale voorzieningen die armoede en andere achterliggende oorzaken aanpakken. Soldaten op elke hoek van de straat is vragen om meer problemen, en zelfs een tikkeltje fascistisch (letterlijk, en dat bedoel ik niet als sneer).
quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:25 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou, zwarte laarzen. Een beetje meer autoriteit vanuit de overheid zou helemaal niet slecht zijn. De hufterigheid in dit land ... echt niet te doen. Daarom zou het best goed zijn als er wat meer soldaten in het straatbeeld zouden zijn bijvoorbeeld.
De VS hebben dit 20 jaar lang in Afghanistan geprobeerd. Is het een beetje gelukt vind je?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:22 schreef TAmaru het volgende:
En niet omdat Syrië niet meer had bestaan, maar omdat Frankrijk er vrede en democratie had gebracht.
Geen wonder dat Israel zoveel steun krijgt uit die hoek. Jemig.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:20 schreef FYazz het volgende:
[..]
Je bent tegen migratie, maar voor kolonisatie. Euhof
Mja, zoiets moet langer. En met meer indoctrinatie. Meer invloed op de scholen uitoefenen. De VS zijn weer te soft geweest natuurlijk ...quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De VS hebben dit in Afghanistan 20 jaar lang geprobeerd. Is het een beetje gelukt vind je?
Wij hebben ook grensbewaking... Er is zelfs een heel project voor genaamd Frontex. Anders hadden we er NOG meer... Er is een deal met Turkije en een deal met Libie zo uit mijn hoofd.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ok, blijkbaar is het daar dus ook heel erg. Dat wist ik eerlijk gezegd niet. Maar ze hebben tenminste grensbewaking. Anders waren het er zeker een miljoen per maand.
Je weet niet dat kolonisatie alleen tot stand kan komen door migratie?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja, omdat we dan daar de beschaving kunnen brengen, die verhindert dat er oorlogen uitbreken, zodat we ook geen last meer hebben van een overschot aan migranten. En we hebben de ruimte om te leven die we in Nederland niet hebben. Als Syrië nog bij Frankrijk had gehoord, waren er nu niet zoveel Syriërs in Europa geweest. En niet omdat Syrië niet meer had bestaan, maar omdat Frankrijk er vrede en democratie had gebracht.
Bron?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ok, blijkbaar is het daar dus ook heel erg. Dat wist ik eerlijk gezegd niet. Maar ze hebben tenminste grensbewaking. Anders waren het er zeker een miljoen per maand.
Het went snel, ik hoorde Ingrid Thijssen 2 dagen geleden bij Op1 zeggen dat Nederland zich een beetje als Hongarije of Slowakije moest gaan opstellen in Europa.quote:
Ik kan je zeggen, zo gaat liberale democratie nooit wortel schieten.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Mja, zoiets moet langer. En met meer indoctrinatie. Meer invloed op de scholen uitoefenen. De VS zijn weer te soft geweest natuurlijk ...
Van de week mochten we geen extreemrechts meer zeggen en gisteren waren alle moslims antisemieten en vandaag gaan we op kolonisatie-toer.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het went snel, ik hoorde Ingrid Thijssen 2 dagen geleden bij Op1 zeggen dat Nederland zich een beetje als Hongarije of Slowakije moest gaan opstellen in Europa.
Heb altijd het idee dat mensen die dat prachtig vinden het mooi vinden, totdat ze er zelf problemen krijgen, dan is het ineens 'maar ik ben van ónze cultuur, ik zou een vrij man moeten zijn'.quote:
Ik red me wel. Ik voel eerder schaamte. We zijn een kortzichtiger en egoïstischer land dan ik al vreesde.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:19 schreef Beaurealis het volgende:
Maak jij je zorgen?
Rare vraag. Nee.quote:Denk je echt dat de zwarte laarzen dadelijk weer door de straat stampen?
Volgens mij worden alle dingen die ik graag koop duurder. Theater, concerten, boeken. Afschaffen salderingsregeling zal me ook wel wat gaan kosten.quote:Of, als je het voorlopige akkoord gelezen hebt, zou de situatie voor jou ook niet beter worden?
Feit is: wij moeten onze democratie aan de rest van de wereld opdringen. Nu hebben we een vrije wereld gecreëerd, maar we stellen ons op als softies en laten ons onder de voet lopen. Wat we denken maar dat alle culturen en landen gelijkwaardig zijn. Oh jullie willen je vrijheid? Prima hoor. Oh jullie willen nu hier komen wonen want er is hommeles bij jullie thuis? Prima hoor. Hier is ook een woning en wat geld.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:33 schreef FYazz het volgende:
[..]
Je weet dat kolonisatie alleen tot stand kan komen door migratie?
Geen zwarte laarzen, situatie voor mij zal niet beter worden als chronische zieke maar dat vind ik niet het ergste het botte VVD beleid wat met meer verdeeldheid en egoïsme heeft veroorzaakt zal alleen onder de PVV maar erger worden, dit kabinet gaat gewoon een erger vervolg worden op de kabinetten Rutte met waarschijnlijk te weinig kundige mensen om de grote problemen aan te pakkenquote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:19 schreef Beaurealis het volgende:
"Ik wil niet dat hun cultuur hier met de onze mengt, maar ik wil wel graag dat onze cultuur daar met die van hun mengt"quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heb altijd het idee dat mensen die dat prachtig vinden het mooi vinden, totdat ze er zelf problemen krijgen, dan is het ineens 'maar ik ben van ónze cultuur, ik zou een vrij man moeten zijn'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |