Mensen de dood in jagen dus. Erg humaan wel.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld voorkomen dat boten de EU-wateren betreden door deze terug te dringen, eventueel met wapens.
Amerika is een van de rijkste landen (misschien wel van de geschiedenis) maar ook daar heerst momenteel enorm veel armoede. Dat zegt dus niet zo heel veel. Ik denk dat je wel kunt stellen dat de Nederlandse staat veel heeft geprofiteerd van het kolonialisme en dat het mede onze welvaart van vandaag de dag heeft bepaald.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel mij vooral hoe het dan komt dat tot begin 20e eeuw de doorsnee Nederlander gewoon een arme arbeider was.
Barst los.
P.S. Nederland als zodanig bestaat pas sinds 1839. Als je me kunt vertellen wat Drenthe, delen van Gelderland, Noord-Brabant, Limburg en Zeeuws-Vlaanderen met je hele verhaal van doen hebben hoor ik het graag, al helemaal omdat dat zelf wingewesten voor de Republiek waren tussen 1648-1795.
Ach vreselijk inderdaad, vluchtelingen helpen.quote:
Het lijkt erop dat je heel erg overtuigt moet zijn van je eigen ideeën en prioriteiten om je bij een nieuwe rechtse partij aan te sluiten, wat onvermijdelijk leidt tot botsingen met je fractiegenoten (zie alle afsplitsingen) of ronduit slechte en moeizame onderhandelingsresultaten.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:46 schreef trein2000 het volgende:
Het blijft jammer dat rechts altijd zichzelf saboteert. Dat klopt. Maar hoe je ooit op de racistische PVV kunt stemmen ontgaat mij volkomen.
Boeiend, het zijn maar vluchtelingen. Maar ik ben geen xenofoob hoor.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mensen de dood in jagen dus. Erg humaan wel.
Welke Nederlandse staat?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:48 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Amerika is een van de rijkste landen (misschien wel van de geschiedenis) maar ook daar heerst momenteel enorm veel armoede. Dat zegt dus niet zo heel veel. Ik denk dat je wel kunt stellen dat de Nederlandse staat veel heeft geprofiteerd van het kolonialisme en dat het mede onze welvaart van vandaag de dag heeft bepaald.
Ik ben niet tegen ontwikkelingshulp, maar ik heb gewoon niet de illusie dat we daarmee landen uit het slop kunnen trekken zodat je die push-factoren kunt wegnemen. Neem een land in je hoofd dat tot op het bot corrupt is, met een niet-functionerende economie en diepe armoede. Komen wij daar aan met honderd miljoen aan ontwikkelingshulp, prettige wedstrijdquote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wacht even. De grootste overlast van asielzoekers komt juist van de mensen die níet uit een oorlog komen. De zogenaamde veiligelanders. En daar kun je natuurlijk wel wat aan doen. Dat is een spelletje van push en pull-factoren. Het is nogal kortzichtig om alleen die pull factoren aan te pakken ('aanzuigende werking!')...
De grote fout van Nederland, Britten en Fransen (en andere mogendheden) is geweest dat we onze koloniën hebben opgegeven en dat we ons een schuldgevoel hebben laten aanpraten omdat we hebben geprobeerd beschaving naar die landen te brengen. En dat we ons vanwege dat schuldgevoel verplicht voelen om vluchtelingen op te nemen uit vaak precies die landen die hun eigen onafhankelijkheid wilden. Die er na 50, 60, 70 jaar nog steeds niet in geslaagd zijn om een democratie of leefbaar land op te bouwen. Waar om de haverklap de pleuris uitbreekt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:44 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het gaat nergens om de gewone arbeider
Kijk naar het nederlands koningshuis en het engelse koningshuis.
hun welvaart heeft alles te maken met koloniale verleden
in dienst van de gevestigde orde een paar eeuwen geleden werden alle werelddelen leeg geplunderd
ga je geschiedenis nog is doorlezen voordat je met iemand van Harvard gaat discussiëren vriend
Ik heb je net al uitgelegd dat ontwikkelingshulp helemaal niets met migratie maken heeftquote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:50 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen ontwikkelingshulp, maar ik heb gewoon niet de illusie dat we daarmee landen uit het slop kunnen trekken zodat je die push-factoren kunt wegnemen. Neem een land in je hoofd dat tot op het bot corrupt is, met een niet-functionerende economie en diepe armoede. Komen wij daar aan met honderd miljoen aan ontwikkelingshulp, prettige wedstrijd![]()
Geef mijn belastinggeld aan HIV-preventie ofzo en ik ben helemaal tevreden. Maar probeer me niet te paaien met het sprookje dat daarmee de migratie wordt afgeremd.
quote:Waarom geeft Nederland ontwikkelingshulp?
Nederlandse ontwikkelingssamenwerking heeft als doelstellingen: conflicten en instabiliteit voorkomen, armoede en maatschappelijke ongelijkheid verminderen, en duurzame groei en klimaatactie wereldwijd bevorderen.
Ik denk helemaal niet dat Wilders zulke slechte standpunten over andere dingen heeft en bovendien: veel erger dan Rutte kan het niet worden.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Allerlei belangrijke zaken hollen achteruit sinds Rutte aan de macht kwam, maar mensen worden helemaal gek gemaakt over vluchtelingen. Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat het de grootste issue is? Dat is er van gemaakt. Ja, het kan altijd beter, maar de puinhoop is kunstmatig in stand gehouden door allerlei opvangcentra te sluiten.
Ik denk dat mensen zich enorm laten zien met de focus op asielbeleid, het is zelfs zo schandalig dat je het verder prima vindt dat de rest wordt afgebroken, omdat je zogenaamd zo ontzettend last hebt van asielzoekers. Normaal gesproken zou je zeggen dat je op een partij stemt die veel punten heeft waar je het mee eens bent en misschien een of twee niet, dan andersom. Moet je zelf weten, maar als je blind staart op een ding, laat je de rest minder worden voor maar een issue.
Zeker humaan. Je doet dat namelijk consistent een tijdje, en er zullen geen boten meer volgen en dus ook geen slachtoffers. Want die praktijken van de EU om die mensen zogenaamd te helpen eisen duizenden levens elk jaar.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
'We' zijn er met pek en veren uitgejaagd omdat ze ons meer dan zat waren. 'We' kwamen daar helemaal niet om beschaving te brengen maar om de landen leeg te roven en om de buurlanden te laten zien wie de grootste had.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:53 schreef TAmaru het volgende:
De grote fout van Nederland, Britten en Fransen (en andere mogendheden) is geweest dat we onze koloniën hebben opgegeven en dat we ons een schuldgevoel hebben laten aanpraten omdat we hebben geprobeerd beschaving naar die landen te brengen
Dat zijn we dan eens. Het begon dan ook met de stelling dat dat wel zo was:quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:53 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik heb je net al uitgelegd dat ontwikkelingshulp helemaal niets met migratie maken heeft
[..]
Als je van de ene dag na de andere vertrekt omdat er niets meer in die landen te halen valt ....die landen kosten nederland gewoon veel geldquote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De grote fout van Nederland, Britten en Fransen (en andere mogendheden) is geweest dat we onze koloniën hebben opgegeven en dat we ons een schuldgevoel hebben laten aanpraten omdat we hebben geprobeerd beschaving naar die landen te brengen. En dat we ons vanwege dat schuldgevoel verplicht voelen om vluchtelingen op te nemen uit vaak precies die landen die hun eigen onafhankelijkheid wilden. Die er na 50, 60, 70 jaar nog steeds niet in geslaagd zijn om een democratie of leefbaar land op te bouwen. Waar om de haverklap de pleuris uitbreekt.
Als we onze koloniën nooit hadden opgegeven, was het in al die landen nu vrede geweest. Nu hebben we ons uit schuldgevoel onder de voet laten lopen door diezelfde mensen, die ons eerst niet wilden.
Ik zeg: jullie wilden zo graag onafhankelijk zijn, nou veel succes. Zoek het dan ook maar zelf uit. Je ziet dat men er blijkbaar niet toe in staat is om een vreedzaam land op te bouwen. En het nare is dat we eerst, toen we nog koloniën hadden, in de situatie zaten dat we langzaam westerse democratie naar al die landen konden brengen. En nu zitten we in de situatie dat die landen hun pleuris naar het westen brengen.
Ja, daarom hadden we ook een cultuurstelsel in Nederlands-Indië. Cultuur is immers een belangrijk deel van beschaving.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:53 schreef TAmaru het volgende:
omdat we hebben geprobeerd beschaving naar die landen te brengen.
Lees ze de les klaasquote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
dan ben je bij mij aan goede adres om de discussie voort te zetten
ik ben na Einstein misschen wel de grootste wetenschapper die de wereld heeft gehad
Nou ja, het had allemaal niet zo wreed gehoeven, maar uiteindelijk is Indonesië ook nu nog een in en in corrupte staat, waar niets functioneert. Dat was onder Nederlands bestuur echt wel anders geweest.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, daarom hadden we ook een cultuurstelsel in Nederlands-Indië. Cultuur is immers een belangrijk deel van beschaving.
Het was geen bestuur maar een eenzijdige dictatuur wat nederland in ned indie heeft gehanteerdquote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou ja, het had allemaal niet zo wreed gehoeven, maar uiteindelijk is Indonesië ook nu nog een in en in corrupte staat, waar niets functioneert. Dat was onder Nederlands bestuur echt wel anders geweest.
Als je denkt dat we alleen maar zakken geld sturen kan ik je begrijpen, maar zo werkt het natuurlijk niet. Het geld wordt vooral gestoken in duurzame projecten als onderwijs, maar ook in acute zaken als noodhulp. Daarmee reduceer je wel degelijk de toekomstige migratie. Net als dat we wapens en voedsel sturen naar Oekraïne om ervoor te zorgen dat niet heel dat land moet vluchten. Dat niet elke euro goed wordt besteed betekent niet dat ontwikkelingssamenwerking daarmee van tafel moet.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:50 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen ontwikkelingshulp, maar ik heb gewoon niet de illusie dat we daarmee landen uit het slop kunnen trekken zodat je die push-factoren kunt wegnemen. Neem een land in je hoofd dat tot op het bot corrupt is, met een niet-functionerende economie en diepe armoede. Komen wij daar aan met honderd miljoen aan ontwikkelingshulp, prettige wedstrijd![]()
Geef mijn belastinggeld aan HIV-preventie ofzo en ik ben helemaal tevreden. Maar probeer me niet te paaien met het sprookje dat daarmee de migratie wordt afgeremd.
Waar haal jij je informatie vandaan? Want ongeacht het onderwerp, je hebt de feiten steevast niet op een rij.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De grote fout van Nederland, Britten en Fransen (en andere mogendheden) is geweest dat we onze koloniën hebben opgegeven en dat we ons een schuldgevoel hebben laten aanpraten omdat we hebben geprobeerd beschaving naar die landen te brengen. En dat we ons vanwege dat schuldgevoel verplicht voelen om vluchtelingen op te nemen uit vaak precies die landen die hun eigen onafhankelijkheid wilden. Die er na 50, 60, 70 jaar nog steeds niet in geslaagd zijn om een democratie of leefbaar land op te bouwen. Waar om de haverklap de pleuris uitbreekt.
Als we onze koloniën nooit hadden opgegeven, was het in al die landen nu vrede geweest. Nu hebben we ons uit schuldgevoel onder de voet laten lopen door diezelfde mensen, die ons eerst niet wilden.
Ik zeg: jullie wilden zo graag onafhankelijk zijn, nou veel succes. Zoek het dan ook maar zelf uit. Je ziet dat men er blijkbaar niet toe in staat is om een vreedzaam land op te bouwen. En het nare is dat we eerst, toen we nog koloniën hadden, in de situatie zaten dat we langzaam westerse democratie naar al die landen konden brengen. En nu zitten we in de situatie dat die landen hun pleuris naar het westen brengen.
komt goedquote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:03 schreef FYazz het volgende:
[..]
Waar haal jij je informatie vandaan? Want ongeacht het onderwerp, je hebt de feiten steevast niet op een rij.
Gebaseerd op zijn "feiten" snap je wel zijn standpunten, sort of. Dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:03 schreef FYazz het volgende:
[..]
Waar haal jij je informatie vandaan? Want ongeacht het onderwerp, je hebt de feiten steevast niet op een rij.
Ga je hier mijn woorden ook weer uit hun verband trekken om aan te tonen dat ik echt ongelijk heb over iets wat ik helemaal niet gezegd heb?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:03 schreef FYazz het volgende:
[..]
Letterlijk een moord doen voor een huis?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |