Nee, waar vooral een paar rijke handelslui uit de Zeven Verenigde Provinciën hun rijkdom aan te danken hadden.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je vergeet het koloniale tijdperk waar Nederland vooral zijn rijkdom aan te danken heeft
Nederland heeft geen grondstoffen niets. De Nederlandse welvaart is mede tot stand gekomen door landje veroveren in het gouden tijdperk....
daar is heel ontwikkelingshulp op gebaseerd en uit ontstaan......
Ga je geschiedenis les overdoen.....
Ik ben er niet zo van overtuigd dat ontwikkelingssamenwerking veel zoden aan de dijk zet. Vermoedelijk gaat het vooral de zakken in van corrupte overheden. Zolang wij de grenzen goed bewaken, kunnen we de migratie laag houden, hoe de situatie in de wereld ook is.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je wilt dus meer migratie en vluchtelingen.
Nee, sterker nog, ik vind dat de NPO goede programma's maakt. Maar ik vind wel dat er een net te veel is. Mag best wat minder.quote:[..]
Waarom? Wat voor last heb je van ze? Of geil je op programma’s met elke vijf minuten een reclameblok van acht minuten?
In principe mee eens, ik vind dat zorg een basisrecht is dat gratis moet zijn voor iedereen. Hetzelfde vind ik overigens van het OV.quote:[..]
Doe het dan gelijk goed en pleit voor terugbrengen van het ziekenfonds.
Ik vind stikstof een bureaucratisch of gefabriceerd probleem. Ik denk dat het weinig met de realiteit te maken heeft, behalve dan de idiote maatregelen die we op basis daarvan genomen hebben.quote:[..]
Waarom? Toekomstige generaties kunnen de klere krijgen?
Wat een onzin. Dus als er hier een miljoen mensen in Ter Apel staan morgen en wij vinden daar geen opvang voor, dan is het ook een opvangcrisis? Wanneer houdt de opvangcrisis op en begint de asielcrisis? Mogen we zelf niet bepalen voor hoeveel mensen er hier plek is?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt. En de opvangcrisis (let op, dat is wat anders dan een vluchtelingencrisis) hebben we toch echt zelf veroorzaakt met wanbeleid.
Ik heb slecht nieuws voor je: verpleegkundigen en buschauffeurs werken niet voor niets. We kunnen de zorg en het OV dus ook niet gratis maken.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:35 schreef TAmaru het volgende:
In principe mee eens, ik vind dat zorg een basisrecht is dat gratis moet zijn voor iedereen. Hetzelfde vind ik overigens van het OV.
SINDS WANNEER HEEFT NEDERLAND GOUDMIJNEN....quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, waar vooral een paar rijke handelslui uit de Zeven Verenigde Provinciën hun rijkdom aan te danken hadden.
Dat hele idee dat het gros van de 'Nederlanders' hier een soort luilekkerland ervoer omdat er koloniën waren is voorbij bespottelijk. Die hebben geploeterd op het land en in de fabriek, zagen kinderen vroegtijdig overlijden, leden honger en ziekte en waren zelf vaak rond de 50, 60 fysiek uitgeput.
Significante en breedgedragen welvaart ontstond hier op z'n vroegst pas begin 20e eeuw.
Ga jij je geschiedenis nog eens overdoen. Goede tip: "Het Pauperparadijs". Of alles wat draait om de Sociale Kwestie.
Er staan er geen miljoen. Er staan er een paar handen vol, en zelfs daar hebben we de faciliteiten voor wegbezuinigd omdat we asielzoekers allemaal zo vervelend vinden.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dus als er hier een miljoen mensen in Ter Apel staan morgen en wij vinden daar geen opvang voor, dan is het ook een opvangcrisis? Wanneer houdt de opvangcrisis op en begint de asielcrisis? Mogen we zelf niet bepalen voor hoeveel mensen er hier plek is?
Nee, die lagen vooral in een kluis. Dat ging niet naar de 'burgerlul'. Toen al niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
SINDS WANNEER HEEFT NEDERLAND GOUDMIJNEN....
[ link | afbeelding ]
die zijn zeker uit de lucht komen vallen in het koloniale tijdperk....![]()
![]()
Staat intussen op een bijeenkomst van de meest extreme mensen, heeft al geroepen dat ie premier is bij een asielzoekerscentrum. Tweet ondertussen dat ie het oneerlijk vindt dat ie geen premier mag worden. Het is een zooitje, ja hij heeft het minder over 'kopvodden' e.d. maar komt wel met een onrealistisch plan om straks de publieke opinie tegen de EU en 'links' weer flink te beïnvloeden, zonder te leveren.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:05 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Problemen benoemen mag, maar schofferen, beledigen en kwetsen niet. Daarom ben ik blij dat Wilders wat dat betreft (wellicht op aandringen van NSC, VVD en BBB) zijn toon heeft gematigd. Hij mag op zijn eigen kamer best van alles denken, maar draagt het gelukkig niet meer publiekelijk uit.
Ik heb geen groentetuin, en toch heb ik een komkommer, een broccoli, twee zakken sla en een paar tomaten in de koelkast liggen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:37 schreef klaasweetalles het volgende:
SINDS WANNEER HEEFT NEDERLAND GOUDMIJNEN....
Ik vind het oprecht jammer dat je telkens zo star reageert. Ik ga mee in jouw zorgen over migratie en wil daar naar luisteren en constructief over mee denken.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou ja, dan hebben ze blijkbaar de grenzen opengezet. Maar goed, laat ik dan mijn uitspraak nuanceren: er is geen enkel ander ontwikkeld land ter wereld waar de grensbewaking zo slecht op orde is als in Europa.
jonguhquote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die lagen vooral in een kluis. Dat ging niet naar de 'burgerlul'. Toen al niet.
![]()
Geloof jij nu werkelijk dat Nederlanders hier tot pak 'm beet post-1945 een heerlijk prinselijk leventje leidden?
Blijkbaar niet genoeg, want de instroom dit jaar is hoger dan ooit. Nou ja, niet dan ooit, maar wel extreem hoog. Pushbacks mogen dan misschien niet, maar ik vind wel dat we onze grenzen hardhandig mogen verdedigen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Pushbacks zij aan de orde van de dag. En dan beweer jij dat we slechte grensbewaking hebben? Waarom?
Maar wacht even. De grootste overlast van asielzoekers komt juist van de mensen die níet uit een oorlog komen. De zogenaamde veiligelanders. En daar kun je natuurlijk wel wat aan doen. Dat is een spelletje van push en pull-factoren. Het is nogal kortzichtig om alleen die pull factoren aan te pakken ('aanzuigende werking!')...quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:33 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ook die miljarden van anderen hebben nauwelijks invloed natuurlijk. De grote vluchtelingenstromen ontstaan vaak door grote oorlogen, waar die ontwikkelingshulp helemaal geen impact op heeft. Hadden we de vluchtelingenstromen uit Syrië, Somalië of Oekraïne kunnen voorkomen met ontwikkelingshulp? Natuurlijk niet!
Ontwikkelingshulp geef je omdat wij een van de rijkste landen ter wereld zijn en je vindt dat we een morele plicht hebben om een paar procent van onze welvaart te delen. Dát is de waarde van ontwikkelingshulp. Alle ‘praktische’ andere redenen (zoals de beperking van migratie) worden erbij gefantaseerd om mensen te overtuigen die vinden dat we die morele plicht niet hebben.
Wat is dat 'hardhandig verdedigen'?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Blijkbaar niet genoeg, want de instroom dit jaar is hoger dan ooit. Nou ja, niet dan ooit, maar wel extreem hoog. Pushbacks mogen dan misschien niet, maar ik vind wel dat we onze grenzen hardhandig mogen verdedigen.
Vertel mij vooral hoe het dan komt dat tot begin 20e eeuw de doorsnee Nederlander gewoon een arme arbeider was.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jonguh
heel de welvaart van nederland is nog steeds te danken aan landje veroveren en overal in de wereld handelsposten te verstigen een paar eeuwen geleden
Nederland is nog steeds een handelsland
wat heeft nederland nou aan grondstoffen of iets anders waardoor het een van de rijkste landen van de wereld is geworden....buiten de agrarische sector.
VERTEL MIJ....
Volgens mij is dat in de praktijk nog verrekte lastig. Maar het zou al een heleboel schelen als je die groep er fatsoenlijk uit kon filteren, ja.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wacht even. De grootste overlast van asielzoekers komt juist van de mensen die níet uit een oorlog komen. De zogenaamde veiligelanders. En daar kun je natuurlijk wel wat aan doen. Dat is een spelletje van push en pull-factoren. Het is nogal kortzichtig om alleen die pull factoren aan te pakken ('aanzuigende werking!')...
Het gaat nergens om de gewone arbeiderquote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel mij vooral hoe het dan komt dat tot begin 20e eeuw de doorsnee Nederlander gewoon een arme arbeider was.
Barst los.
Nou ja het is natuurlijk wel zo dat je niet voor je lol in een levensgevaarlijk bootje op de middellandse zee gaat zitten. Als je er voor zorgt dat de leefomstandigheden in Marokko (of welk ander land dan ook) op een aanvaardbaar niveau zijn neemt de migratie vanzelf af.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat in de praktijk nog verrekte lastig. Maar het zou al een heleboel schelen als je die groep er fatsoenlijk uit kon filteren, ja.
Geert Wilders zou hier aangifte voor doen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is dat 'hardhandig verdedigen'?
Allerlei belangrijke zaken hollen achteruit sinds Rutte aan de macht kwam, maar mensen worden helemaal gek gemaakt over vluchtelingen. Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat het de grootste issue is? Dat is er van gemaakt. Ja, het kan altijd beter, maar de puinhoop is kunstmatig in stand gehouden door allerlei opvangcentra te sluiten.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben het ook niet op alle punten met de PVV eens, maar vind het migratieprobleem wel een van de belangrijkste issues momenteel. Daarom nu op de PVV gestemd, omdat ik bang ben dat andere partijen veel te soft gaan zijn op dit punt. En ik vind wel dat de PVV nu geleverd heeft, er ligt een streng plan op tafel, hoewel dat nog wel van de instemming van de EU afhangt.
Het beste zou zijn als we als EU onze buitengrenzen beter zouden beschermen. Saudi Arabië en VAE wandel je echt niet zomaar binnen en als je met een bootje komt, gaat dat bootje heel snel tot zinken gebracht worden. Ik zie een aantal heel eenvoudige opties:
1. Buitengrenzen strenger bewaken en geen bootvluchtelingen meer opnemen
2. Illegaliteit strafbaar stellen of het in elk geval onmogelijk maken om een vrijblijfsvergunning te krijgen als illegaal
3. Mensen terugsturen naar landen in de regio of andere veilige landen zoals Rwanda
4. Een legale mogelijkheid creëren voor een beperkt aantal vluchtelingen (die we zeker aankunnen) om van buiten de EU al asiel aan te vragen
5. Het eventueel makkelijker maken voor mensen van buiten de EU om hier aan de slag te gaan, hoewel je dan wel kans hebt dat veel mensen blijven hangen in de illegaliteit
In de EU zijn we de enige landen ter wereld waar blijkbaar iedereen maar zo binnenwandelt. Iedereen lacht met ons.
Ja, precies: hun welvaart. Niet die van de burger.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:44 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het gaat nergens om de gewone arbeider
Kijk naar het nederlands koningshuis en het engelse koningshuis.
hun welvaart heeft alles te maken met koloniale verleden
in dienst van de gevestigde orde een paar eeuwen geleden werden alle werelddelen leeg geplunderd
ga je geschiedenis nog is doorlezen voordat je met iemand van Harvard gaat discussiëren vriend
Bijvoorbeeld voorkomen dat boten de EU-wateren betreden door deze terug te dringen, eventueel met wapens.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is dat 'hardhandig verdedigen'?
dan ben je bij mij aan goede adres om de discussie voort te zettenquote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verder discussieer ik al met een keur aan wetenschappers.
Waar denk je dat de tentenkampen, voedselvoorraden in Jordanië, Iran, Libanon, Oekraïne, Turkije etc. en waar 70% van de vluchtelingen worden opgevangen van betaald worden?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:33 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ook die miljarden van anderen hebben nauwelijks invloed natuurlijk. De grote vluchtelingenstromen ontstaan vaak door grote oorlogen, waar die ontwikkelingshulp helemaal geen impact op heeft. Hadden we de vluchtelingenstromen uit Syrië, Somalië of Oekraïne kunnen voorkomen met ontwikkelingshulp? Natuurlijk niet!
Maar die discussie heb ik zo net al drie keer gewonnen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
dan ben je bij mij aan goede adres om de discussie voort te zetten
ik ben na Einstein misschen wel de grootste wetenschapper die de wereld heeft gehad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |