quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Ik heb het over de bron vd NOSquote:
als echter de NOS van Zweden hetzelfde zegt... dan is het verzuchten om de bron toch wat raar vind ikquote:
Eigenlijk wat die Zweedse politiedame op tv ook al zei dus. Hoogstens een boete.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:14 schreef Evenstar het volgende:
Net even op Dagens Nyheter gelezen, daar staat ongeveer hetzelfde, maar ook dat het normaal is bij een versneld proces dat er een datum bij de rechter wordt geprikt nadat de deadline voor het inleveren van documenten is verstreken.
Staat trouwens ook dat dit soort zaken bijna altijd bij een boete blijft.
Kijk wat Chevy erna post ("NOS is betrouwbaar")quote:Op maandag 13 mei 2024 19:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
als echter de NOS van Zweden hetzelfde zegt... dan is het verzuchten om de bron toch wat raar vind ik
quote:Op maandag 13 mei 2024 19:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Net even op SVT.se gekeken. Beetje NOS van Zweden.
Staat dat politie het nog niet eens officieel heeft neergegeld bij OM en dat dat pas begin juni gaat gebeuren. Emil Andersson (diegene die over het hele gebeuren gaat bij de politie van Malmö) zegt dat het normaal gesproken 6 tot 8 weken duurt voordat dit soort zaken doorgespeeld worden, maar dat ze nu een versneld proces zijn begonnen. Daarna moest OM nog beslissen wat ze er mee gaan doen. Hij lijkt wel te zeggen dat hij verwacht dat er een vervolging gaat zijn als ik het goed begrijp (en translate zegt dat ook).
Bedankt!quote:Op maandag 13 mei 2024 19:14 schreef Evenstar het volgende:
Net even op Dagens Nyheter gelezen, daar staat ongeveer hetzelfde, maar ook dat het normaal is bij een versneld proces dat er een datum bij de rechter wordt geprikt nadat de deadline voor het inleveren van documenten is verstreken.
Staat trouwens ook dat dit soort zaken bijna altijd bij een boete blijft.
Dat is feitelijk ook veel te laat natuurlijk. De klagers zijn volkomen in de steek gelaten. En de niet-klagers ook trouwens.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:16 schreef Greys het volgende:
Er was nog zo veel meer gedoe. Wat een roteditie. Dat wordt dan allemaal weer wel na afloop gereviewed.
[ x ]
Ik mis de vuist. Want daar had Aftonbladet het over.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:19 schreef Fretwork het volgende:
Als je Aftonbladet gelooft kom je volgens mij tot deze conclusie.
[ afbeelding ]
Raised fist and a lunge. Zou niet mogen natuurlijk
die zit op die gif op borsthoogtequote:Op maandag 13 mei 2024 19:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik mis de vuist. Want daar had Aftonbladet het over.
Ah, nu je het zegt inderdaadquote:
En die worden er voor volgend jaar uitgegooid of hoe werkt dit?quote:Op maandag 13 mei 2024 19:16 schreef Greys het volgende:
Er was nog zo veel meer gedoe. Wat een roteditie. Dat wordt dan allemaal weer wel na afloop gereviewed.
[ x ]
Hoe mis je de vuistquote:Op maandag 13 mei 2024 19:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik mis de vuist. Want daar had Aftonbladet het over.
quote:Op maandag 13 mei 2024 19:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Raar mannetje, nu ook weer met dat privévliegtuig, hij vindt zichzelf wel erg bijzonder en speciaal.
Het zou niet mogen, maar in mijn ogen geen uitsluiting waardquote:Op maandag 13 mei 2024 19:19 schreef Fretwork het volgende:
Als je Aftonbladet gelooft kom je volgens mij tot deze conclusie.
[ afbeelding ]
Raised fist and a lunge. Zou niet mogen natuurlijk
Ja, we zouden 58 jurypunten hebben gehaald in de finale als we mee mochten doen.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:28 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Dit al gedeeld hier ?
https://www.reddit.com/r/(...)content=share_button
En dit is dus ook waarom er geen punten in beeld door NL uit zijn gedeeld. het had nooit goed gekund.quote:
Dat vonden ze voor het incident ook al. En dat heeft weinig met het karakter van Joost te maken. In conservatief-rechtse kringen zingt rond dat z'n liedje pro-Europa is en dat Joost anti-Isräel is. Tja, dan ben je dus tegen Joost en grijp je elk nieuwsbericht aan als bevestiging van z'n verderfelijke persoonlijkheid. Het is vooringenomen en kortzichtig.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:00 schreef Ama het volgende:
Topic in NWS volg ik al helemaal niet meer.Daar weet iedereen zeker dat Joost een vreselijk persoon is. Bah
Ik vind het vooringenomen als je net doet alsof het normaal is een privévliegtuig te nemen. Hij had ook gewoon met de trein terug kunnen gaan had die ook geen pers gezien.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vonden ze voor het incident ook al. En dat heeft weinig met het karakter van Joost te maken. In conservatief-rechtse kringen zingt rond dat z'n liedje pro-Europa is en dat Joost anti-Isräel is. Tja, dan ben je dus tegen Joost en grijp je elk nieuwsbericht aan als bevestiging van z'n verderfelijke karakter. Het is vooringenomen en kortzichtig.
Ik vraag me echt af: hebben we nou echt niks beters te doen hier?quote:
Wat doet het ertoe of het normaal is? Waarom is normaal zijn zo belangrijk?quote:Op maandag 13 mei 2024 19:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik vind het vooringenomen als je net doet alsof het normaal is een privévliegtuig te nemen. Hij had ook gewoon met de trein terug kunnen gaan had die ook geen pers gezien.
Ach joh, dat heikneuterige over privé vliegtuigenquote:Op maandag 13 mei 2024 19:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik vind het vooringenomen als je net doet alsof het normaal is een privévliegtuig te nemen. Hij had ook gewoon met de trein terug kunnen gaan had die ook geen pers gezien.
Die kans lijkt me bijzonder klein met zoveel medereizigersquote:Op maandag 13 mei 2024 19:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, er zijn meer smadelijke berichten in kranten geplaatst vandaag.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:40 schreef bleiblei het volgende:
Maareh, is er al iets nieuws bekend? Of zitten we jullie nog steeds over de common themes te bekvechten.
Een auto dan, 8 uur van Malmo naar Friesland.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die kans lijkt me bijzonder klein met zoveel medereizigers
Oh we gaan nu media beschuldigen van smaad.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, er zijn meer smadelijke berichten in kranten geplaatst vandaag.
Ja, zoiets vernam ik. Allemaal gebaseerd op dat ene artikel uit die Zweedse rioolkrant toch? Of zat er ook echt wat tussen dat in de buurt van geloofwaardig kwam?quote:Op maandag 13 mei 2024 19:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, er zijn meer smadelijke berichten in kranten geplaatst vandaag.
Maar dat weet je nooit zeker. Israël heeft ook laag gescoord bij de jury vanwege politieke redenen vermoed ik. Als de jury heeft gehoord van wat er aan de hand was met Joost heeft dat de votes waarschijnlijk wel beïnvloed.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, we zouden 58 jurypunten hebben gehaald in de finale als we mee mochten doen.
Er lijkt sprake van papegaaigedrag te zijn, maar dat is lastig vast te stellen doordat er vaag wordt gedaan over bronnen.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:42 schreef bleiblei het volgende:
Ja, zoiets vernam ik. Allemaal gebaseerd op dat ene artikel uit die Zweedse rioolkrant toch? Of zat er ook echt wat tussen dat in de buurt van geloofwaardig kwam?
Hij woont niet in Friesland. Hij is daar geboren.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Een auto dan, 8 uur van Malmo naar Friesland.
Mwah hij had ongeveer evenveel punten bij de Eurojury, het was misschien iets hoger geweest.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:44 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Maar dat weet je nooit zeker. Israël heeft ook laag gescoord bij de jury vanwege politieke redenen vermoed ik. Als de jury heeft gehoord van wat er aan de hand was met Joost heeft dat de votes waarschijnlijk wel beïnvloed.
Waarom is het relevant/kwalijk dat hij met een privévliegtuig terug is gegaan?quote:Op maandag 13 mei 2024 19:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Een auto dan, 8 uur van Malmo naar Friesland.
Omdat het niet normaal is. Verder kwam de argumentatie niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom is het relevant/kwalijk dat hij met een privévliegtuig terug is gegaan?
Hij heeft het ook zelf betaald dus ik zie ook niet waarom het een probleem is. Het is niet van ons belastinggeld ofzo.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom is het relevant/kwalijk dat hij met een privévliegtuig terug is gegaan?
Half Nederland pakt tegenwoordig een privé vliegtuig, het is redelijk populair tegenwoordigquote:Op maandag 13 mei 2024 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat het niet normaal is. Verder kwam de argumentatie niet.
Welke provincie woontie eik?quote:Op maandag 13 mei 2024 19:45 schreef Ama het volgende:
[..]
Hij woont niet in Friesland. Hij is daar geboren.
Tja, op je 26ste, ruim een half miljoen euro aan inkomsten uit Spotify alleen gehaald hebben, vind ik ook niet normaalquote:Op maandag 13 mei 2024 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat het niet normaal is. Verder kwam de argumentatie niet.
Ik weet niet precies waar maar ergens in het westen dacht ik.quote:
Wel mooi hoe hier het vergrootglas op is gekomen door zoiets relatief kleins.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:46 schreef bleiblei het volgende:
Dit vond ik trouwens ook wel een schokkende boodschap (achter paywall, sorry)
https://www.ed.nl/show/wa(...)inboezemen~a17b6aca/
Strekking van het artikel is dat het Nederlandse omroepbestel zich volledig uitgeschakeld heeft qua internationale/Europese invloed. Dat er gewoon geen Nederlanders op de beetje invloedrijke posities zitten daar. Maar de invloed van EBU best ver gaat qua wat wij dagelijks op tv zien. Nooit geweten dit.
Interessant. Ik wist niet dat de EBU betrokken is bij sportevenementen als het WK voetbal en de Tour. De NPO heeft klaarblijkelijk geen belang bij terugtrekking omdat sportuitzendingen - en wat is er belangrijker dan sport? - dan in het geding komen.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:46 schreef bleiblei het volgende:
Strekking van het artikel is dat het Nederlandse omroepbestel zich volledig uitgeschakeld heeft qua internationale/Europese invloed. Dat er gewoon geen Nederlanders op de beetje invloedrijke posities zitten daar. Maar de invloed van EBU best ver gaat qua wat wij dagelijks op tv zien. Nooit geweten dit.
Even los van dit alles is het sowieso wel downhill gegaan toen zij zijn begonnen. Eerst mega onprofessioneel en nu als een soort koningen alles regelen. Alleen ze harken de views binnen omdat alles buiten hun om wordt verboden, dus ze zullen dat zelf nooit zo zien.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:43 schreef Greys het volgende:
Hoe dit ook afloopt, ik denk dat EBU en Eurovision rap terug moeten naar de tijd vóór Team Rob Holley voor de socials. Toen betekende nee dus nog wel nee en waren de deelnemers nog mensen ipv puppets die aan alles mee moeten doen om de socials van de dearly beloved sponsors te vullen. Er was nu shower karaoke, volgende keer vast iets met The Turquoise Moroccanoil Toilet.
Vóór deze jaren met dit social media team kon je zelfs kiezen als je niet eens aan persdagen mee wilde doen. Zoals Anouk. Die was helemaal niks verplicht daar. Zo zou het moeten zijn.
Slappe hap inderdaad. Had meteen naar een Zweedse voorzieningenrechter getrokken moeten worden. Helemaal loco maken die EBU op finaledag.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:46 schreef bleiblei het volgende:
Ik vond dit ook wel komisch: https://www.telegraaf.nl/(...)g-over-weren-eu-vlagquote:Op maandag 13 mei 2024 19:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessant. Ik wist niet dat de EBU betrokken is bij sportevenementen als het WK voetbal en de Tour. De NPO heeft klaarblijkelijk geen belang bij terugtrekking omdat sportuitzendingen - en wat is er belangrijker dan sport? - dan in het geding komen.
Wat ook interessant is, is dat tegenwicht wordt geboden aan de claim in het eenzijdige Paroolstuk dat Joost zich niet aan regels houdt die normaal zijn. Wat de EBU doet is niet normaal, maar het is de laatste jaren juist erger geworden: "Landen mogen steeds minder zelf, en voor eigenzinnigheid is geen ruimte meer. Als artiesten even geen zin hebben in een foto of een door de EBU bedacht ‘grappig achter de schermen’-filmpje, zou dat gerespecteerd moeten worden.”
En er wordt gewezen op de invloed van geld: "Was het de Duitse deelnemer geweest die een dreigende beweging naar de camera maakte, dan had dat vermoedelijk niet geleid tot diskwalificatie. Alles binnen de EBU is politiek, zeggen experts."
Zo kan het dus ook.
Is wel het beste, want ik bedoel... Het is nu een beetje praten over geruchten niemand weet genoeg om er iets van te kunnen zeggen op inhoudelijk niveau. Misschien als de rechtszaak is.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:36 schreef Momo het volgende:
[success] Kunnen jullie eens ophouden met dit persoonlijke geneuzel? Ik heb soms het idee dat ik beter het topic op slot kan doen tot dat er echt nieuws is [/success]
european broadcast organisationquote:Op maandag 13 mei 2024 19:46 schreef bleiblei het volgende:
Maar de invloed van EBU best ver gaat qua wat wij dagelijks op tv zien. Nooit geweten dit.
quote:De EBU heeft 72 actieve leden in 52 landen, en 49 geassocieerde leden in nog eens 28 landen. De EBU is opgericht op 12 februari 1950 en fuseerde in 1993 met de Oost-Europese evenknie OIRT. De eerste uitzending was een verslag van het bloemencorso in het Zwitserse Montreux op 6 juni 1954. In het Verenigd Koninkrijk beschouwt men de Eurovisie-uitzending van 2 juni 1953 (de kroning van Koningin Elizabeth II) als de primeur, alhoewel het toen slechts ging om een proefuitzending.
Bedoel je geen belang bij terugtrekken uit het Songfestival of EBU? Dat laatste snap ik wel, maar dat eerste zou daar toch geen invloed op moeten hebben.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessant. Ik wist niet dat de EBU betrokken is bij sportevenementen als het WK voetbal en de Tour. De NPO heeft klaarblijkelijk geen belang bij terugtrekking omdat sportuitzendingen - en wat is er belangrijker dan sport? - dan in het geding komen.
Wat ook interessant is, is dat tegenwicht wordt geboden aan de claim in het eenzijdige Paroolstuk dat Joost zich niet aan regels houdt die normaal zijn. Wat de EBU doet is niet normaal, maar het is de laatste jaren juist erger geworden: "Landen mogen steeds minder zelf, en voor eigenzinnigheid is geen ruimte meer. Als artiesten even geen zin hebben in een foto of een door de EBU bedacht ‘grappig achter de schermen’-filmpje, zou dat gerespecteerd moeten worden.”
En er wordt gewezen op de invloed van geld: "Was het de Duitse deelnemer geweest die een dreigende beweging naar de camera maakte, dan had dat vermoedelijk niet geleid tot diskwalificatie. Alles binnen de EBU is politiek, zeggen experts."
Zo kan het dus ook.
volgens mij staat hij momenteel bij elk bericht over ESF en worden daarom ook veel stukken letterlijk herhaalt.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:54 schreef Claudia_x het volgende:
Die Alexander van Eenennaam is nota bene een van de auteurs. Hoe kan iemand zo zwalken?
En was hij met de trein gegaan dan was daar vast ook weer iets mis mee.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Sowieso leuk man zit je urenlang in een trein en word je misschien ook nog uren lang lastig vallen.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
En was hij met de trein gegaan dan was daar vast ook weer iets mis mee.
Ze hoeven zich natuurlijk ook niet per se uit de hele EBU terug te trekken, maar het is ook niet verplicht om aan het ESF mee te doen, toch? Hoe heeft Italie dat anders jarenlang gedaan? En Luxemburg, btw. Die dingen staan in principe los van elkaar. Het conflict is met de ESF-tak van de EBU.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In het stuk worden de twee niet duidelijk onderscheiden. In ieder geval geen belang bij terugtrekken uit de EBU. En we brengen niet genoeg geld in om indruk te maken met terugtrekking uit het Songfestival. We hebben ook nog eens geen invloed, dus we zouden er alleen negatieve gevolgen van ondervinden en er waarschijnlijk geen verandering mee bewerkstelligen. Dat laatste lukt alleen als de grote landen trammelant gaan schoppen. Die kans is wel aanwezig, want het Songfestival wordt door het strikte en willekeurige regime van de EBU minder aantrekkelijk voor jonge talenten.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
Bedoel je geen belang bij terugtrekken uit het Songfestival of EBU? Dat laatste snap ik wel, maar dat eerste zou daar toch geen invloed op moeten hebben.
En dat laatste over Duitsland is dus gewoon schandalig en waarom ik hoop dat de AVROTROS er alsnog hard tegenin gaat. Dan is een diskwalificatie ineens wel buitenproportioneel, alleen omdat zij meer betalen, ja hallo.
Alleen naar Berlijn, alleen naar Berlijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
En was hij met de trein gegaan dan was daar vast ook weer iets mis mee.
hongarije doet ook al een tijd niet mee. en op zich is afzien van esf ook geen probleemquote:Op maandag 13 mei 2024 20:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Ze hoeven zich natuurlijk ook niet per se uit de hele EBU terug te trekken, maar het is ook niet verplicht om aan het ESF mee te doen, toch? Hoe heeft Italie dat anders jarenlang gedaan? En Luxemburg, btw. Die dingen staan in principe los van elkaar. Het conflict is met de ESF-tak van de EBU.
Geen idee trouwens of de financiële bijdrage veranderd afhankelijk of je met het ESF mee wil doen of niet, btw.
het is een aanname natuurlijk die gedaan wordt door het EDquote:Op maandag 13 mei 2024 20:06 schreef TLC het volgende:
Idd, was het iemand uit de big five landen geweest dan had ie gewoon mee kunnen doen, ebu met hun hypocriete zero tolerance beleid
denk niet dat het uit zal maken. hooguit dat er eens wordt gekeken of het geroezemoes dat het zal geven invloed zal hebben op bereidwilligheid van artiesten om mee te doenquote:Op maandag 13 mei 2024 20:09 schreef Jane het volgende:
Tja, ik heb het al eerder gezegd en ik wil NL niet groter maken dan het is, maar als een oer-ESF-land als NL zich terugtrekt is dat toch geen goed teken voor de organisatie. Daar ben ik van overtuigd.
Toch vind ik dat ergens ook wel weer moeilijk om het zo compleet zwart-wit te zien. Zou het nou echt geen klap voor ze uitmaken dat Nederland, waar mensen echt wel bovengemiddeld gek op het Songfestival zijn, er niet meer bij is? Hoge kijkcijfers, vaak nummers met veel streams, grootste pre-party is hier, Eurovision concert in december. Vanaf het begin erbij, ook bij het Junior Songfestival. Daarnaast nog minder landen in de semi maakt niet uit? Ik kan dat echt bijna niet geloven.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In het stuk worden de twee niet duidelijk onderscheiden. In ieder geval geen belang bij terugtrekken uit de EBU. En we brengen niet genoeg geld in om indruk te maken met terugtrekking uit het Songfestival. We hebben ook nog eens geen invloed, dus we zouden er alleen negatieve gevolgen van ondervinden en er waarschijnlijk geen verandering mee bewerkstelligen. Dat laatste lukt alleen als de grote landen trammelant gaan schoppen. Die kans is wel aanwezig, want het Songfestival wordt door het strikte en willekeurige regime van de EBU minder aantrekkelijk voor jonge talenten.
(Ik parafraseer wat in het stuk staat.)
En we betalen ook een smak geld aan de EBU, qua bijdrage volgens mij nummer 7quote:Op maandag 13 mei 2024 20:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toch vind ik dat ergens ook wel weer moeilijk om het zo compleet zwart-wit te zien. Zou het nou echt geen klap voor ze uitmaken dat Nederland, waar mensen echt wel bovengemiddeld gek op het Songfestival zijn, er niet meer bij is? Hoge kijkcijfers, vaak nummers met veel streams, grootste pre-party is hier, Eurovision concert in december. Vanaf het begin erbij, ook bij het Junior Songfestival. Daarnaast nog minder landen in de semi maakt niet uit? Ik kan dat echt bijna niet geloven.
maar die smak blijven we toch wel betalen om alle andere zaken van het ESFquote:Op maandag 13 mei 2024 20:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En we betalen ook een smak geld aan de EBU, qua bijdrage volgens mij nummer 7
Nee je betaalt ook om mee te mogen doen aan het Songfestival, dat staat los van de EBU.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
maar die smak blijven we toch wel betalen om alle andere zaken van het ESF
https://songfestivalupdat(...)aan-het-songfestivalquote:Op maandag 13 mei 2024 20:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee je betaalt ook om mee te mogen doen aan het Songfestival, dat staat los van de EBU.
quote:Veel tegenstanders van het Songfestival gebruiken altijd het argument dat het veel te veel geld kost. Maar hoeveel kost het precies? Een woordvoerder van AVROTROS laat aan RTL Nieuws weten dat het ongeveer 500.000 euro kost om heen te gaan. Maar dat is niet alleen belastinggeld.
De ene helft van die half miljoen is wel belastinggeld die de NPO betaald aan de EBU voor de uitzendrechten. De andere helft is afkomstig van de leden van AVROTROS en de opbrengsten van tv-gids Avrobode. Dat bedrag wordt vooral besteed aan de act, videoclip, kleding, visagie en verblijf.
¤450,-quote:Op maandag 13 mei 2024 20:20 schreef Ama het volgende:
Uit nieuwsgierigheid om wat voor bedragen praten we? Altijd afgevraagd wat dat nou kost.
Zeiden ze nou ook dat we top 3 van de mensen zijn die de halve finale en finale bezoeken. Of iig wat mij wel verbaasde. Zo populair.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toch vind ik dat ergens ook wel weer moeilijk om het zo compleet zwart-wit te zien. Zou het nou echt geen klap voor ze uitmaken dat Nederland, waar mensen echt wel bovengemiddeld gek op het Songfestival zijn, er niet meer bij is? Hoge kijkcijfers, vaak nummers met veel streams, grootste pre-party is hier, Eurovision concert in december. Vanaf het begin erbij, ook bij het Junior Songfestival. Daarnaast nog minder landen in de semi maakt niet uit? Ik kan dat echt bijna niet geloven.
Nederland heeft een letterlijk en figuurlijk rijke gayscenequote:Op maandag 13 mei 2024 20:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zeiden ze nou ook dat we top 3 van de mensen zijn die de halve finale en finale bezoeken. Of iig wat mij wel verbaasde. Zo populair.
Ja volgens mij met Spanje en VKquote:Op maandag 13 mei 2024 20:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zeiden ze nou ook dat we top 3 van de mensen zijn die de halve finale en finale bezoeken. Of iig wat mij wel verbaasde. Zo populair.
Dat inderdaad ook nog ja, voor de finale waren we het derde land dat de meeste kaartjes had gekocht. Na Zweden en UK.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jep. In de tijd van het vorige team werden alle deelnemers wel als mensen met keuzes behandeld.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Even los van dit alles is het sowieso wel downhill gegaan toen zij zijn begonnen. Eerst mega onprofessioneel en nu als een soort koningen alles regelen. Alleen ze harken de views binnen omdat alles buiten hun om wordt verboden, dus ze zullen dat zelf nooit zo zien.
Ik kan dit beamen, geen kinderen scheelt een hoop poenquote:Op maandag 13 mei 2024 20:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Nederland heeft een letterlijk en figuurlijk rijke gayscene
En reist graag
Dat kunnen jullie denk ik beter inschatten; ik ben geen ESF-kenner. Cornald Maas lijkt wel te denken dat het indruk maakt.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk dan weer dat het voor het laatste niks uitmaakt. In die zin dat er altijd in elk land wel een of andere sub C-artiest te vinden is die het wel wil doen. Komt de kwaliteit niet ten goede, maar wat boeit dat de EBU?quote:Op maandag 13 mei 2024 20:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
denk niet dat het uit zal maken. hooguit dat er eens wordt gekeken of het geroezemoes dat het zal geven invloed zal hebben op bereidwilligheid van artiesten om mee te doen
Ik had het idee dat er dit jaar meer media in het algemeen was, maar nergens op feiten gebaseerd, misschien meer social media wat ik zag. Ook verbaasd om de hoeveel keer Joost telkens ergens te zien was.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Jep. In de tijd van het vorige team werden alle deelnemers wel als mensen met keuzes behandeld.
Joost zei niet voor niets al dat hij de socials van Eurovision 'best questional' vindt. Terecht, vind ik. Even totaal los van het incident.
Die hele beslissing om de repetities niet meer voor pers toegankelijk te maken zogenaamd uit bescherming van de artiesten heeft ook niks te maken met dat er torvallig tegelijkertijd een sponsorcontract met Tiktok en Reddit is afgesloten... ze hebben zoveel boter op hun hoofdquote:Op maandag 13 mei 2024 20:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Jep. In de tijd van het vorige team werden alle deelnemers wel als mensen met keuzes behandeld.
Joost zei niet voor niets al dat hij de socials van Eurovision 'best questional' vindt. Terecht, vind ik. Even totaal los van het incident.
Je moet daar al 14 keer repeteren en als je dan ook nog aan al hun socials fratsen mee moet en je verplicht in je jankende gezicht moet laten filmen omdat sponsor Tiktok anders boos wordt... Ik vind het ook echt nogal wat. En dan nog zestig keer een interview aan Aran anders is ie pissed. En alle media uit andere landen. Alleen bij EIC deed ie al veertig interviews.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik had het idee dat er dit jaar meer media in het algemeen was, maar nergens op feiten gebaseerd, misschien meer social media wat ik zag. Ook verbaasd om de hoeveel keer Joost telkens ergens te zien was.
heb m geliked en geretweetquote:Op maandag 13 mei 2024 20:32 schreef Greys het volgende:
Heb tweetje gedaan. Niet omdat ze het zullen lezen of omdat het zal helpen maar omdat het oplucht en je verder niks eraan kunt doen of zo voelt het. Deelnemers worden behandeld als aapjes in een dierentuin.
[ x ]
Vind ik echt enorm meevallen eigenlijk, voor hoeveel (voor)pret veel mensen er (normaal gesproken) van hebben.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
https://songfestivalupdat(...)aan-het-songfestival
[..]
quote:Op maandag 13 mei 2024 20:36 schreef Viv het volgende:
[..]
Vind ik echt enorm meevallen eigenlijk, voor hoeveel (voor)pret veel mensen er (normaal gesproken) van hebben.
De avrobode. Gegniffeld. Bestaat dat nog?quote:De andere helft is afkomstig van de leden van AVROTROS en de opbrengsten van tv-gids Avrobode
Ik vind dit echt fantastisch, zo zonder finale. En 'maar' 635.000 streams van de 3,4 miljoen uit Nederland. Gelukkig voor Joost is dit niet óók verpest.quote:
Wij zijn hier sinds 2021 allemaal massaal lid.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
[..]
De avrobode. Gegniffeld. Bestaat dat nog?
Alhoewel ik dat ook al behoorlijk dubieus vind, eigenlijk. Daarin beginnen ze bij de F1 ook door te slaan. Daar mag McLaren bijv. een gewaardeerde YT-serie niet meer maken, omdat het Netflix in de weg kan zitten qua kijkers. Madness.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:35 schreef kilon het volgende:
Desnoods leg je dan iets meer beperkingen op eigen gebruik van social media van de acts.
Waarom kan ik dit niet 10x liken?quote:Op maandag 13 mei 2024 20:41 schreef TheVulture het volgende:
Ze zijn gewoon totaal doorgeschoten sinds Osterdahl aan de macht is.
Al die vage sponsorcontracten, Noord-Koreaanse censuur, backings op tape (ivm corona maar daarna geruisloos in stand houden), de producerschoice etc. Allemaal het gevolg van de Melodifestivallisering van het ESF
Hoe komen we hier in godsnaam nog vanaf?quote:Op maandag 13 mei 2024 20:48 schreef Momo het volgende:
Zo te zien is dat incident van Joost waarschijnlijk ook gebeurd bij een van die verplichte TikTok dingetjes. Het filmen van de artiesten als ze de coulissen binnen komen. Zullen wel bang zijn dat hun TikTok centjes niet binnen komen als niet elke artiest mee moet bij elk onderdeel. Wel ironie dat TikTok Chinees is.
Hopen dat TikTok verboden wordt in de EU?quote:Op maandag 13 mei 2024 20:49 schreef Andromache het volgende:
[..]
Hoe komen we hier in godsnaam nog vanaf?
En helemaal bij Joost die echt veruit de meeste views binnenhaalde.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:48 schreef Momo het volgende:
Zo te zien is dat incident van Joost waarschijnlijk ook gebeurd bij een van die verplichte TikTok dingetjes. Het filmen van de artiesten als ze de coulissen binnen komen. Zullen wel bang zijn dat hun TikTok centjes niet binnen komen als niet elke artiest mee moet bij elk onderdeel. Wel ironie dat TikTok Chinees is.
Ik wil vooral het ESF ontmelodifestivalliseren. @TheVulture help!quote:Op maandag 13 mei 2024 20:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopen dat TikTok verboden wordt in de EU?
watte?quote:Op maandag 13 mei 2024 20:52 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik wil vooral het ESF ontmelodifestivalliseren. @:TheVulture help!
Kan wel begrijpen dat ze per se wilden dat Joost wel gefilmd werd voor Tiktok. Hij zorgt daar namelijk voor veel meer views dan de andere artiestenquote:Op maandag 13 mei 2024 20:48 schreef Momo het volgende:
Ligt nog elke week vers bij mijn ouders op tafel.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
[..]
De avrobode. Gegniffeld. Bestaat dat nog?
Ik zou juist wel meedoen. Dan heb je ook het recht om bij de vergaderingen te zijn van de "Reference Group" en kun je zaken aan de kaart stellen.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:53 schreef Em31 het volgende:
Sowieso kan ik me bijna niet voorstellen dat we volgend jaar gewoon meedoen. Je zit met de EBU die vast niet echt zal veranderen, je zit met hun social media team waar de cameravrouw onderdeel van is en daarnaast zal Björkman deze baan ook wel weer houden, dus de Zweedse invloed is ook nog volop aanwezig.
En Nederland is echt vol de EBU af gaan zeiken, dus ik weet niet of er veel te winnen valt.
Heel gaagquote:Op maandag 13 mei 2024 20:52 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik wil vooral het ESF ontmelodifestivalliseren. @:TheVulture help!
En al helemaal omdat hij zelf ook een duidelijke social media campagne had opgezet. Alleen in Nederland leefde het songfestival onder jongeren, aka de TikTok doelgroep, al veel meer dan andere jaren. Het lijkt me dat ze juist die doelgroep meer wilden aanspreken met TikTok als sponsor en dan gooi je de grootste ambassadeur daarvan eruit idd.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Kan wel begrijpen dat ze per se wilden dat Joost wel gefilmd werd voor Tiktok. Hij zorgt daar namelijk voor veel meer views dan de andere artiesten![]()
Moet je hem er niet uitgooien natuurlijk, dat is dan minder slim.
We betalen dus een behoorlijk bedrag aan de EBU voor deelname, en andersom heeft Nederland ongeveer 4% van de kijkers. En dan nog streams, kliks, enz. uit ons land.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
https://songfestivalupdat(...)aan-het-songfestival
[..]
Is Nederland daar sowieso wel onderdeel van nu? Volgens mij kom je daar ook bij door de winst en dan na 3 jaar ga je er weer uit. Sietse Bakker stopte daar vorig jaar mee, of ik ben in de war met wat anders.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:55 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Ik zou juist wel meedoen. Dan heb je ook het recht om bij de vergaderingen te zijn van de "Reference Group" en kun je zaken aan de kaart stellen.
En de kans is redelijk aanwezig dat sommige kleine landen een songfestival in duur Zwitserland niet kunnen betalen en dus volgend jaar niet van de partij zijn 😬quote:Op maandag 13 mei 2024 20:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We betalen dus een behoorlijk bedrag aan de EBU voor deelname, en andersom heeft Nederland ongeveer 4% van de kijkers. En dan nog streams, kliks, enz. uit ons land.
Daarnaast is er het competitieve element. Dit jaar waren er 37 deelnemers. Zonder Nederland dus 36, waarvan er 6 rechtstreeks naar de finale gaan. Met nog één afzegging (Australië, Azerbeidzjan, …) zit je dan met een weinig interessante halve finale waarin 10 van de 14 liedjes doorgaan.
Nee, daar zit Nederland niet in. Wij zijn alleen aanwezig bij de algemene glas-plas-was meetings met de heads of delegations.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
Is Nederland daar sowieso wel onderdeel van nu? Volgens mij kom je daar ook bij door de winst en dan na 3 jaar ga je er weer uit. Sietse Bakker stopte daar vorig jaar mee, of ik ben in de war met wat anders.
Minder proberen te modelleren naar het Melodifestivalenquote:
ah oke ja nee die link had ik niet gelegdquote:Op maandag 13 mei 2024 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Minder proberen te modelleren naar het Melodifestivalen
the Heads of Delegation meeting bedoel ik eigenlijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
Is Nederland daar sowieso wel onderdeel van nu? Volgens mij kom je daar ook bij door de winst en dan na 3 jaar ga je er weer uit. Sietse Bakker stopte daar vorig jaar mee, of ik ben in de war met wat anders.
quote:Op maandag 13 mei 2024 21:02 schreef Vis1980 het volgende:
Zul je zien, stapt die Martin op, neemt Sepp Blatter het over.
quote:Op maandag 13 mei 2024 21:02 schreef Vis1980 het volgende:
Over nachtmerries gesprokenquote:Op maandag 13 mei 2024 21:02 schreef Vis1980 het volgende:
Ja nu worden ze overspoelt met JUSTICE FOR JOOST.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Kan wel begrijpen dat ze per se wilden dat Joost wel gefilmd werd voor Tiktok. Hij zorgt daar namelijk voor veel meer views dan de andere artiesten![]()
Moet je hem er niet uitgooien natuurlijk, dat is dan minder slim.
Volgend jaar songfestival in Saoedi Arabië.quote:
Ja, maar daar komt zelden iets spannends uit.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:03 schreef hole1988 het volgende:
[..]
the Heads of Delegation meeting bedoel ik eigenlijk.
https://eurovision.tv/about/organisers/heads-of-delegation
Gewoon beginnen met het Junior Songfestival.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, maar daar komt zelden iets spannends uit.
Overigens moeten we inderdaad niet overhaast wegrennen. Terugtrekken is vooral een troefkaart om nog even tegen de borst te houden.
(Ik denk oprecht dat we in de toekomst naar een situatie gaan dat niet de winnaar automatisch host, maar de hoogste bieder)quote:Op maandag 13 mei 2024 21:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Volgend jaar songfestival in Saoedi Arabië.
Ja de pliesiequote:Op maandag 13 mei 2024 20:53 schreef hole1988 het volgende:
Heeft ESF eigenlijk een arbitragecommissie? Ik krijg het idee dat de EBU bobo's zelf bepaald heeft dat NL is gediskwalificeerd terwijl ze zelf een partij zijn. Als er een conflict is tussen de EBU en een ander partij wil je toch een onafhankelijke orgaan hebben die het geheel toetst.
In een Lindt chocoladebadquote:Op maandag 13 mei 2024 21:06 schreef Momo het volgende:
Volgend jaar gewoon de afvallers in de halve finale in een zwembad laten schieten, dan kun je laten sponsoren door een zwembadbedrijf.
quote:Op maandag 13 mei 2024 21:06 schreef Momo het volgende:
Volgend jaar gewoon de afvallers in de halve finale in een zwembad laten schieten, dan kun je laten sponsoren door een zwembadbedrijf.
Glas, plas, was meetingsquote:Op maandag 13 mei 2024 21:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, daar zit Nederland niet in. Wij zijn alleen aanwezig bij de algemene glas-plas-was meetings met de heads of delegations.
Ik zou nooit automatisch door willen naar de finale.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:07 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Wat ik toch altijd bijzonder vind is die big 5 die zich in de finale kopen letterlijk. Nooit af kunnen vallen in die vervelende halve finale. Is het eigenlijk mogelijk voor een land als Nederland of Zweden etc om jezelf hierin te kopen? Of is het echt puur grote landen pleasen?
Dat. Niemand automatisch door. En dan gewoon dat het echt weer om de liedjes en de prestatie van de zangert gaat.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zou nooit automatisch door willen naar de finale.
Zou wel leuk zijn als niemand automatisch doorgaat.
Dat laatste inderdaadquote:Op maandag 13 mei 2024 21:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Precies... ieder land gewoon even veel kans om in de finale te komen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen: Mooi, nog een paar en we kunnen eindelijk die halve finales weer afschaffen! Maar toen besefte ik dat het allemaal onderdeel is geworden van de money-making-machine.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We betalen dus een behoorlijk bedrag aan de EBU voor deelname, en andersom heeft Nederland ongeveer 4% van de kijkers. En dan nog streams, kliks, enz. uit ons land.
Daarnaast is er het competitieve element. Dit jaar waren er 37 deelnemers. Zonder Nederland dus 36, waarvan er 6 rechtstreeks naar de finale gaan. Met nog één afzegging (Australië, Azerbeidzjan, …) zit je dan met een weinig interessante halve finale waarin 10 van de 14 liedjes doorgaan.
Jaquote:
precies, het gaat niet meer om de liedjes.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen: Mooi, nog een paar en we kunnen eindelijk die halve finales weer afschaffen! Maar toen besefte ik dat het allemaal onderdeel is geworden van de money-making-machine.
Nee, was die halvegare entertainmentexpert Joost weer aan het afbranden aan de hand van quotes uit aftonbladet.quote:
Eerst was ik voor de donderdag zo benieuwd hoe het eruit zou komen te zien. En zaterdag kon ik voor m’n gevoel echt genieten want je wist wat het was. Zo jammer dat die dag niet kwam.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:13 schreef PinkLow het volgende:
Ik weet niet of jullie hier ook last van hebben...
Maar als ik filmpjes van Joost zijn optreden van de halve finale voorbij zie komen, dan steekt het echt nog zo erg, dat ik snel verder scroll
Ja precies, raak ze waar het echt pijn doet.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen: Mooi, nog een paar en we kunnen eindelijk die halve finales weer afschaffen! Maar toen besefte ik dat het allemaal onderdeel is geworden van de money-making-machine.
Ik geef deze door aan onze auto expertquote:Op maandag 13 mei 2024 21:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, was die halvegare entertainmentexpert Joost weer aan het afbranden aan de hand van quotes uit aftonbladet.
Kan ik nog wel een volvo kopen na deze ellende?
heb ik ook welquote:Op maandag 13 mei 2024 21:13 schreef PinkLow het volgende:
Maar als ik filmpjes van Joost zijn optreden van de halve finale voorbij zie komen, dan steekt het echt nog zo erg, dat ik snel verder scroll
Ik heb echt nog geen één artiest of delegatie gehoord die volledig positief was. Het was gewoon een tikkende tijdbom achter de schermen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:14 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
'If we were disqualified, they wouldn't let us compete next year'.
Het ene na het andere verhaal over de druk die daar was komt nu naar buiten.
Zweden is de EBU niet. Al zitten er wel veel Zweden in de EBU.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, was die halvegare entertainmentexpert Joost weer aan het afbranden aan de hand van quotes uit aftonbladet.
Ik ben in ieder geval blij dat hij dat optreden nog heeft kunnen doen en dat hij dus wel z'n droom deels heeft waargemaakt: op het eurovisiepodium staan. En dat het optreden ook nog ontzettend goed werd ontvangen is alleen maar fijner. Maar het blijft heel moeilijk idd, want wat als..?quote:Op maandag 13 mei 2024 21:13 schreef PinkLow het volgende:
Ik denk het laatstequote:Op maandag 13 mei 2024 21:17 schreef Jane het volgende:
Ik vraag me ineens af of Ruth Jacott met 'Vrede' nu nog wel mee zou mogen doen of dat dat nu 'te politiek' zou worden gevonden?
Gaat over aandeel kijkcijfers, toch? Die landen geven de meeste kijkers en dus de inkomsten.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:07 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Wat ik toch altijd bijzonder vind is die big 5 die zich in de finale kopen letterlijk. Nooit af kunnen vallen in die vervelende halve finale. Is het eigenlijk mogelijk voor een land als Nederland of Zweden etc om jezelf hierin te kopen? Of is het echt puur grote landen pleasen?
Het is een Geely dochter maar op de stoel voor zit een Zweeds vlaggetje.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zweden is de EBU niet. Al zitten er wel veel Zweden in de EBU.
En Volvo is half Chinees. Zo leerde ik hier de afgelopen dagen
Zo dacht ik dit weekend ook. Godzijdank heeft hij er gestaan en die droom waargemaakt.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:18 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval blij dat hij dat optreden nog heeft kunnen doen en dat hij dus wel z'n droom deels heeft waargemaakt: op het eurovisiepodium staan. En dat het optreden ook nog ontzettend goed werd ontvangen is alleen maar fijner. Maar het blijft heel moeilijk idd, want wat als..?
aandeel kijkcijfers + GDP geloof ikquote:Op maandag 13 mei 2024 21:19 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Gaat over aandeel kijkcijfers, toch? Die landen geven de meeste kijkers en dus de inkomsten.
Nou ja, "er waren strenge maatregelen genomen omdat de deelnemers zich anders massaal niet houden aan het verbod op het maken van politieke statements" vind ik niet echt een heel goed voorbeeld van enorme druk die op de artiesten rust.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:14 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
O, is dat zo? Geen idee hoor. Ik hoor dat nu voor het eerst, maar ik vraag me gelijk af waarom Rusland dan niet voorheen bij de 'Big zoveel' zat.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:19 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Gaat over aandeel kijkcijfers, toch? Die landen geven de meeste kijkers en dus de inkomsten.
Ja heb ik ook. Youtube geeft me suggesties met video's van reacties op zijn optreden en ik denk nee laat maar. Eeuwig zonde allemaal.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:13 schreef PinkLow het volgende:
Ik had zelf wat twijfels bij de voorronde. Maar je kon de emoties zien. En dat was wel mooi.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zo dacht ik dit weekend ook. Godzijdank heeft hij er gestaan en die droom waargemaakt.
Ik hoorde hem net op de radio, en hij blijft het dubbele gevoel geven. Het ding is dat ik daar van af wil. Het is een geweldig nummer, dus ik moet hem niet negeren en permanent die associatie in stand houden.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:13 schreef PinkLow het volgende:
Mijn dochter luistert keer op keer de lange outro op Spotify. Geeft me telkens een brok in de keelquote:Op maandag 13 mei 2024 21:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoorde hem net op de radio, en hij blijft het dubbele gevoel geven. Het ding is dat ik daar van af wil. Het is een geweldig nummer, dus ik moet hem niet negeren en permanent die associatie in stand houden.
Europapa blijft ook wel eeuwig een songfestivalklassieker, ben ik van overtuigd. Niet alleen in NL, maar door dit hele voorval ook in het Eurovision universum en daarbuiten. United by Europapa ☺️quote:Op maandag 13 mei 2024 21:21 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Maar omdat het zo'n bepalend nummer is voor de esf geschiedenis in NL. Kan me niet herinneren dat een nummer ooit zo populair was. En dan zo eindigen is gewoon triest. En Ik blijft Joost sympathiek vinden, ook al wordt hij veroordeeld.
Oekraïne ligt in Europa. En is gewoon lid van de EBU.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:17 schreef HiZ het volgende:
Het is redelijk eenvoudig op te lossen; geen landen buiten Europa.
Ja hier ook.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:13 schreef PinkLow het volgende:
Hey, niet spotten met een politiek statement fetisjquote:Op maandag 13 mei 2024 21:20 schreef Leshy het volgende:
[..]
Nou ja, "er waren strenge maatregelen genomen omdat de deelnemers zich anders massaal niet houden aan het verbod op het maken van politieke statements" vind ik niet echt een heel goed voorbeeld van enorme druk die op de artiesten rust.
Maar dat andere land met een open conflict niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:24 schreef Leshy het volgende:
[..]
Oekraïne ligt in Europa. En is gewoon lid van de EBU.
Ik heb dat nummer nog nooit gehoord en Joost dacht blijkbaar dat dit ook zo moest blijvenquote:Op maandag 13 mei 2024 21:24 schreef d_elise het volgende:
[..]
Europapa blijft ook wel eeuwig een songfestivalklassieker, ben ik van overtuigd. Niet alleen in NL, maar door dit hele voorval ook in het Eurovision universum en daarbuiten. United by Europapa ☺️
Lach maar, Saudi-Arabië ligt gewoon binnen de European Broadcasting Area en zou dus lid kunnen worden van de EBU.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Volgend jaar songfestival in Saoedi Arabië.
Dat is ook een prestatie 😂quote:Op maandag 13 mei 2024 21:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb dat nummer nog nooit gehoord en Joost dacht blijkbaar dat dit ook zo moest blijven
Hmm ik weet niet, volgens mij was er wel een tijd dat er in Frankrijk maar 2 miljoen mensen ofzo keken. En in Spanje dacht ik ook.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:19 schreef Marsenal het volgende:
[..]
quote:
En, wat had Aran te vertellen?quote:
Ze waren aan het proberen om Joost te filmen op Lelystad Airport maar er was ook politie geregeld dus ze werden door beveiliging weggestuurd.quote:
Behalve ooit nog tijdens een show zelf waarschijnlijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:24 schreef d_elise het volgende:
[..]
Europapa blijft ook wel eeuwig een songfestivalklassieker, ben ik van overtuigd. Niet alleen in NL, maar door dit hele voorval ook in het Eurovision universum en daarbuiten. United by Europapa ☺️
Niet echt, aangezien op het werk geen radio aanstaat.quote:
Een Volvo of Saab kan altijd @HiZquote:Op maandag 13 mei 2024 21:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik geef deze door aan onze auto expert@:leandra
Nederland moet gewoon alles op alles zetten om snel weer te winnen en dan het jaar erna Joost alle intervalacts voor zijn rekening laten nemen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Behalve ooit nog tijdens een show zelf waarschijnlijk.
Dit of de Zwitserse organisatie strijkt gunt het ons en laat Joost met Europapa een intervalact zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nederland moet gewoon alles op alles zetten om snel weer te winnen en dan het jaar erna Joost alle intervalacts voor zijn rekening laten nemen.
Ik denk dat zelfs Belgie - mits georganiseerd door de Vlamingen - Joost wel als pauzeact zou willen inhuren.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nederland moet gewoon alles op alles zetten om snel weer te winnen en dan het jaar erna Joost alle intervalacts voor zijn rekening laten nemen.
Geen aangifte dat ze zich bedreigd voelden?quote:Op maandag 13 mei 2024 21:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze waren aan het proberen om Joost te filmen op Lelystad Airport maar er was ook politie geregeld dus ze werden door beveiliging weggestuurd.
Ik zou als ik Joost was geen interval willen zijn nadat de finale me is ontnomen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:32 schreef d_elise het volgende:
[..]
Dit of de Zwitserse organisatie strijkt gunt het ons en laat Joost met Europapa een intervalact zijn.
En de presentatie met Stuntje en Appie.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, maar moeten we wel willen dat België wint?quote:Op maandag 13 mei 2024 21:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs Belgie - mits georganiseerd door de Vlamingen - Joost wel als pauzeact zou willen inhuren.
Dat was het? M'n verwachtingen waren hooggespannen na deze opmerking:quote:Op maandag 13 mei 2024 21:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze waren aan het proberen om Joost te filmen op Lelystad Airport maar er was ook politie geregeld dus ze werden door beveiliging weggestuurd.
quote:Op maandag 13 mei 2024 10:02 schreef GeorgeM het volgende:
https://www.538.nl/de-538(...)ein-tikkende-tijdbom
Aran vanmorgen bij 538.
Hij zegt ook nog dat er iets gebeurd is bij het vliegveld waar Joost gisteren aankwam en dat het daar vanavond in Boulevard ook nog over gaat.
quote:Op maandag 13 mei 2024 21:21 schreef Jane het volgende:
[..]
O, is dat zo? Geen idee hoor. Ik hoor dat nu voor het eerst, maar ik vraag me gelijk af waarom Rusland dan niet voorheen bij de 'Big zoveel' zat.
Even opgezocht, het lijkt er op dat ze simpelweg de grootste geldschieters zijn. Wat natuurlijk niet betekent dat als je er gewoon een paar miljoen tegenaan gooit je ook daarbij mag.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hmm ik weet niet, volgens mij was er wel een tijd dat er in Frankrijk maar 2 miljoen mensen ofzo keken. En in Spanje dacht ik ook.
Chaosquote:Op maandag 13 mei 2024 21:33 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
En de presentatie met Stuntje en Appie.
quote:Op maandag 13 mei 2024 21:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, maar moeten we wel willen dat België wint?
Bronnen voor dat laatste graag meneer van de NOSquote:Dit alles geeft aan dat de verhoudingen tussen AVROTROS en de EBU op scherp staan. Het is dan ook nog allerminst zeker of Nederland volgend jaar meedoet aan het Eurovisie Songfestival.
quote:Op maandag 13 mei 2024 21:35 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-tot-diskwalificatie
EBU is boos op AVROTROS, en het is niet zeker of Nederland volgend jaar meedoet
Verklaringen zegt geen drol, bewijs moet je hebben anders heb je niks om op te staan en die zijn nog steeds NIET uitgelekt, terwijl we vanuit onze luie stoel de meest rare shit kunnen zien van over de hele wereld, maar dit stukje daar heeft blijkbaar niemand geen beelden van ?quote:Op maandag 13 mei 2024 21:35 schreef TLC het volgende:
quote:Op maandag 13 mei 2024 21:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dan stuurt België volgend jaar maar Acid & Joostquote:Op maandag 13 mei 2024 21:35 schreef TLC het volgende:
Dat zou ik echt niet willen als ik Joost wasquote:Op maandag 13 mei 2024 21:32 schreef d_elise het volgende:
[..]
Dit of de Zwitserse organisatie strijkt gunt het ons en laat Joost met Europapa een intervalact zijn.
Het is een logisch gevolg op de hele gang van zaken.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Bronnen voor dat laatste graag meneer van de NOS
[..]
Er is geen gang van zaken het is allemaal amateurisme ten topquote:Op maandag 13 mei 2024 21:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een logisch gevolg op de hele gang van zaken.
Als dat laatste echt zo is zou natuurlijk geniaal zijn. De manier om landen die toch al ontevreden zijn je te laten boycotten.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:35 schreef TLC het volgende:
Moeten we willen (en moet Joost willen) dat Joost gevraagd wordt als intervalact?quote:Op maandag 13 mei 2024 21:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, maar moeten we wel willen dat België wint?
Ze moeten ook jou niet bellen als ze Joost willen, maar Joostquote:Op maandag 13 mei 2024 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moeten we willen (en moet Joost willen) dat Joost gevraagd wordt als intervalact?
Ik zou zeggen: mij niet bellen
Officieel zei hij het eigenlijk niet, maar wel bijna.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:43 schreef Jane het volgende:
Waarom is de EBU boos op de AvroTros? Hebben die zich nu ook al misdragen? Vuist opgestoken? Of was het toch die fuck van Cornald?
Je wil toch geen opvulling zijn terwijl je echte shine moment is afgepakt? Nee hem idd niet bellen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moeten we willen (en moet Joost willen) dat Joost gevraagd wordt als intervalact?
Ik zou zeggen: mij niet bellen
Ik neem al die artikelen ook met een korrel zout. Volgens mij klopt de helft niet eens.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:43 schreef Jane het volgende:
Waarom is de EBU boos op de AvroTros? Hebben die zich nu ook al misdragen? Vuist opgestoken? Of was het toch die fuck van Cornald?
Als je dit zo hoort was het toch sowieso wel een kwestie van tijd tot het een deelnemer een keer te veel werd?quote:Op maandag 13 mei 2024 21:14 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Dan zou ik als AvroTros al helemaal zeggen: fck de EBUquote:Op maandag 13 mei 2024 21:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als dat laatste echt zo is zou natuurlijk geniaal zijn. De manier om landen die toch al ontevreden zijn je te laten boycotten.
Ze hebben het gewaagd de beslissing vd EBU disproportioneel te vinden.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:43 schreef Jane het volgende:
Exact datquote:Op maandag 13 mei 2024 21:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je wil toch geen opvulling zijn terwijl je echte shine moment is afgepakt? Nee hem idd niet bellen.
Je wil zeggen dat een simpele beweging zonder fysiek contact waar een sneeuwvlokje zo van streek van raakte niet genoeg is voor een diskwalificatie van een act waar maanden aan gewerkt is?quote:Op maandag 13 mei 2024 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze hebben het gewaagd de beslissing vd EBU disproportioneel te vinden.
Nouuuuu... denk niet dat de artiesten nu in de rij zullen staan om naar het ESF te gaan volgend jaarquote:Op maandag 13 mei 2024 21:49 schreef RipCity het volgende:
Alsof Avro tros ballen heeft. Die kruipen snel weer in hun hol hoor.
Het enige statement dat ik ken dat dat vandaag is vrijgegeven gaat over de klachten over de Israëlische delegatie. En daar stond eigenlijk feitelijk niks in..quote:Op maandag 13 mei 2024 21:46 schreef engine het volgende:
Is dat statement van de EBU ook ergens te lezen?
Dat zegt AVROTROS.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat een simpele beweging zonder fysiek contact waar een sneeuwvlokje zo van streek van raakte niet genoeg is voor een diskwalificatie van een act waar maanden aan gewerkt is?
Ik heb het al gevondenquote:Op maandag 13 mei 2024 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het enige statement dat ik ken dat dat vandaag is vrijgegeven gaat over de klachten over de Israëlische delegatie. En daar stond eigenlijk feitelijk niks in..
Maar misschien hebben andere users het statement dat jij bedoelt
Hoe ernstig kan het zijn als geen persoon is aangeraakt en alleen één camera/telefoon beschadigd is geraakt?quote:Op maandag 13 mei 2024 21:51 schreef kilon het volgende:
Ik heb ondertussen wel de indruk dat EBU er echt van overtuigd is dat er ernstige misdragingen zijn geweest van Joost. Kijkende naar de unanieme beslissing tot diskwalificatie en de gegeven statements.
Of de EBU hierin gelijk heeft blijft wel nog even de vraag. En daarna hoe verder.
Top! Ga het ff lezen nuquote:Op maandag 13 mei 2024 21:52 schreef engine het volgende:
[..]
Ik heb het al gevondenHet is aangepast vandaag.
https://eurovision.tv/med(...)ovision-song-contest
Zodra desbetreffende persoon dit afschuwelijke trauma verwerkt heeft verkoopt ze haar verhaal aan de hoogste bieder vrees ik.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat een simpele beweging zonder fysiek contact waar een sneeuwvlokje zo van streek van raakte niet genoeg is voor een diskwalificatie van een act waar maanden aan gewerkt is?
Zie net dat hij volgend voorjaar op tour is door Europa dus songfestival gaat hem niet worden.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:49 schreef Nattekat het volgende:
Joost moet volgend jaar gewoon weer deelnemen.
Eensquote:Op maandag 13 mei 2024 21:53 schreef blackswangreen het volgende:
Het is al eerder gezegd, maar in hun extreme neiging om Eurovisie non-politiek te maken heeft de EBU juist het tegenovergestelde bereikt: het is nu een zuiver politiek festival. Als je namelijk elke uiting verbiedt die ook maar neigt naar iets politieks, wordt elke uiting vanzelf politiek. Dat ze dit zelf niet inzien maakt hun incompetentie al duidelijk. En als je dan vervolgens koste wat het kost een delegatie beschermt die wél duidelijk politieke statements maakt ben je natuurlijk volledig hypocriet.
Dan krijg je de gespannen kutsfeer waarin artiesten, medewerkers en publiek licht ontvlambaar zijn.
Ze moeten dat natuurlijk zeggen he. Ze kunnen nu niet aankomen met "ja, het was een twijfelgevalletje, maar we hebben hem toch maar gediskwalificeerd". Ik verwacht dat de Joost smear campaign nog wel wat erger gaat worden, los van wat hij daadwerkelijk heeft gedaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:51 schreef kilon het volgende:
Ik heb ondertussen wel de indruk dat EBU er echt van overtuigd is dat er ernstige misdragingen zijn geweest van Joost. Kijkende naar de unanieme beslissing tot diskwalificatie en de gegeven statements.
Of de EBU hierin gelijk heeft blijft wel nog even de vraag. En daarna hoe verder.
Vraag mij af of het überhaupt mogelijk is om met nog zo'n catchy nummer te komenquote:Op maandag 13 mei 2024 21:55 schreef Ama het volgende:
[..]
Zie net dat hij volgend voorjaar op tour is door Europa dus songfestival gaat hem niet worden.
Ik hoop dat hij hier een beetje de juiste hulp bij krijgt. Het lijkt me niet niks als je zo jong bent en ineens krijg je dit allemaal over je heen. Het is wel een sterke jongen dat scheelt wel.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ze moeten dat natuurlijk zeggen he. Ze kunnen nu niet aankomen met "ja, het was een twijfelgevalletje, maar we hebben hem toch maar gediskwalificeerd". Ik verwacht dat de Joost smear campaign nog wel wat erger gaat worden, los van wat hij daadwerkelijk heeft gedaan.
Oh zeker. Maar het is een stuk makkelijker zonder de limitaties die het songfestival eraan geeft, al is het alleen maar de limiet van 3 minuten.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:56 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Vraag mij af of het überhaupt mogelijk is om met nog zo'n catchy nummer te komen
Het is toch al een mix van stijlen die hij doet. Van rap naar happy hardcore, naar hartverscheurende verhalen. Sjaaltje om, middelvinger naar de eenheidsworsten in het genre 'hip hop'.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:56 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Vraag mij af of het überhaupt mogelijk is om met nog zo'n catchy nummer te komen
Vaag gedoe. Ja ze zijn unaniem, maar dat kan ook met het feit dat er een politie-onderzoek gaande was en niet met het incident op zich, anders hadden ze het wel veel eerder kunnen doen met die DQ. Ik heb het idee dat het veel verdeelder ligt binnen de top dan nu wordt voorgeschoteld en dat het politie-onderzoek nodig was om unanimiteit te waarborgen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:52 schreef engine het volgende:
[..]
Ik heb het al gevondenHet is aangepast vandaag.
https://eurovision.tv/med(...)ovision-song-contest
Denk eerlijk gezegd dat hij daar niet eens de behoefte aan heeft na deze shitshow in de media ook enz.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:56 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens hoe lang die tour duurtquote:Op maandag 13 mei 2024 21:55 schreef Ama het volgende:
[..]
Zie net dat hij volgend voorjaar op tour is door Europa dus songfestival gaat hem niet worden.
Zo diep zat ik er ook weer niet. Zag snel wat voorbij komen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens hoe lang die tour duurt
En dan moet de AVROTROS dus wel hetzelfde spelletje gaan spelen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ze moeten dat natuurlijk zeggen he. Ze kunnen nu niet aankomen met "ja, het was een twijfelgevalletje, maar we hebben hem toch maar gediskwalificeerd". Ik verwacht dat de Joost smear campaign nog wel wat erger gaat worden, los van wat hij daadwerkelijk heeft gedaan.
Liedje zou me niet verbazen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:59 schreef d_elise het volgende:
Ik hoop op een sterke reactie van Joost (als hij er überhaupt iets over mag zeggen nu?) of een disstrack. Zou ik ook heerlijk vinden 🤭
Duurt van 24 februari t/m 7 maart, amper twee weken. Dus dat pas prima op de agendaquote:Op maandag 13 mei 2024 21:59 schreef Ama het volgende:
[..]
Zo diep zat ik er ook weer niet. Zag snel wat voorbij komen.
Ik zou bijna zeggen: fuck Aran.quote:
Zo lang er nog iets loopt gaat ie dat absoluut niet doen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:00 schreef engine het volgende:
Joost zou ondertussen ook zelf een keer zijn versie van het verhaal kunnen doen. Het is niet verplicht ofzo maar het zijn ook de mensen die je nummer zoveel miljoenen keren geluisterd hebben en meegeleefd.
Nou, aan mij hoeft hij zich in ieder geval niet verschuldigd te voelen!quote:Op maandag 13 mei 2024 22:00 schreef engine het volgende:
Joost zou ondertussen ook zelf een keer zijn versie van het verhaal kunnen doen. Het is niet verplicht ofzo maar het zijn ook de mensen die je nummer zoveel miljoenen keren geluisterd hebben en meegeleefd.
Ik zie het nu ja maar alsnog denk ik dat hij er zelf wel klaar mee is.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Duurt van 24 februari t/m 7 maart, amper twee weken. Dus dat pas prima op de agenda
Las vanmiddag dat AvroTros pas weer met een reactie komt als het OM een uitspraak doet. Snap ik aan de ene kant, maar ik zou ook gewoon doorpakken nu. In ieder geval om Joost te beschermen en de druk op de EBU te houden en transparant te zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
En dan moet de AVROTROS dus wel hetzelfde spelletje gaan spelen.
Daar valt al een hele last van zijn schouders af, bedankt!quote:Op maandag 13 mei 2024 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, aan mij hoeft hij zich in ieder geval niet verschuldigd te voelen!
Zoals ik al zei: Freshtival, zondag. Er zijn nog kaarten.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:59 schreef Nattekat het volgende:
Hierdoor heb ik wel ontdekt dat ie aankomend weekend op een festival staat.
Er hangt hem nog een vervolging boven het hoofd. Als ik zijn raadsvrouw waa zou ik hem ook aanraden te zwijgen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:00 schreef engine het volgende:
Dat weet ik niet. Het feit dat ie op de afterparty was spreekt ook wel boekdelen over zijn persoonlijkheid.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zie het nu ja maar alsnog denk ik dat hij er zelf wel klaar mee is.
Dat zou ik inderdaad ook bijna zeggen.quote:
Ik heb kaarten voor Los Angeles, al bezet helaasquote:Op maandag 13 mei 2024 22:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: Freshtival, zondag. Er zijn nog kaarten.
Aran staat alvast op het terrein voor een "gezellig" gesprek. (Ben er serieus wel een beetje bang voor dat de pers er naartoe gaat).quote:Op maandag 13 mei 2024 22:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: Freshtival, zondag. Er zijn nog kaarten.
Waar las je dat? Heb je nog een linkje?quote:Op maandag 13 mei 2024 22:02 schreef d_elise het volgende:
[..]
Las vanmiddag dat AvroTros pas weer met een reactie komt als het OM een uitspraak doet. Snap ik aan de ene kant, maar ik zou ook gewoon doorpakken nu. In ieder geval om Joost te beschermen en de druk op de EBU te houden en transparant te zijn.
Wat kan het kwaad om de waarheid te vertellen als er zo weinig gebeurd is?quote:Op maandag 13 mei 2024 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er hangt hem nog een vervolging boven het hoofd. Als ik zijn raadsvrouw waa zou ik hem ook aanraden te zwijgen.
Dus ik zou er niet op rekenen.
En dat is als hij het zelf al zou willen.
Ik heb inmiddels wel miljoenen keren naar z'n nummer geluisterd, hè, niet zo sarcastisch doen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daar valt al een hele last van zijn schouders af, bedankt!
Is niet aan de streaming cijfers af te zienquote:Op maandag 13 mei 2024 22:07 schreef -XOR- het volgende:
Buiten Nederland lijk het zich allemaal wel tegen hem te keren:
https://www.reddit.com/r/(...)rosecution_may_have/
Die eerste dagen kon ik niet stoppen met reactievideos kijken, terwijl ik die normaal nooit kijk. Don't worry, het was alleen een (slechte) poging tot het maken van ene grap, nothing personal.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels wel miljoenen keren naar z'n nummer geluisterd, hè, niet zo sarcastisch doen.
Als de Aran Bades van deze wereld er zo makkelijk op happen heb je geen vijanden meer nodig.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
En dan moet de AVROTROS dus wel hetzelfde spelletje gaan spelen.
[url]Politieonderzoek naar Joost Klein afgerond, justitie besluit binnen enkele weken https://www.nu.nl/songfestival/6312709/politieonderzoek-naar-joost-klein-afgerond-justitie-besluit-binnen-enkele-weken.html[/url]quote:Op maandag 13 mei 2024 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar las je dat? Heb je nog een linkje?
En voor AVROTROS geldt hetzelfde als wat ik net zei over joost: als ik hun raadsvrouw was zou ik dat ook adviseren.
quote:Op maandag 13 mei 2024 22:07 schreef -XOR- het volgende:
Des te mooier als het straks allemaal een storm in een glas water bleek te zijn (ja, daar hoop ik nog steeds opquote:Op maandag 13 mei 2024 22:07 schreef -XOR- het volgende:
Dat was lekker doortrapt ja. Er was geen gelegenheid meer om bezwaar te maken of naar een voorzieningenrecher te stappen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:01 schreef chufi het volgende:
Het was wel zo duidelijk dat er pas zaterdagmiddag besloten is om te diskwalificeren.... 38 uur na het voorval ... blijft vaag ...
*leest reacties*quote:Op maandag 13 mei 2024 22:07 schreef -XOR- het volgende:
Zó herkenbaar!quote:Op maandag 13 mei 2024 22:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die eerste dagen kon ik niet stoppen met reactievideos kijken, terwijl ik die normaal nooit kijk.
Weet ik toch.quote:Don't worry, het was alleen een (slechte) poging tot het maken van ene grap, nothing personal.
FOK!quote:
Overwegend negatieve reacties.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*leest reacties*
Waar precies is die tegenkering te zien?
Dat kan geen kwaad. In de rectszaal. Na juridisch advies.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:06 schreef engine het volgende:
[..]
Wat kan het kwaad om de waarheid te vertellen als er zo weinig gebeurd is?
Valt wel mee hoor, als je de reacties leest. Jongeren geloven dit soort verhalen niet zo snel meer.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:07 schreef -XOR- het volgende:
Dit valt toch wel mee? Op andere social media ook totaal niet, sterker nog de steun is behoorlijk extreem, verbaas me er bijna over. Al komt dat natuurlijk omdat die hele groep sowieso al een hekel aan de EBU heeft dus dan kies je nu ook de kant van Joost.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:07 schreef -XOR- het volgende:
Mwa valt wel mee, het is maar net waar je kijkt en welk bericht je tegenkomt.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:07 schreef -XOR- het volgende:
Op een artikel die bol staat van de bullshit. Dat NLtimes artikel heeft het nog over die google translate vertaling van die zweedse tabloid clickbait troepquote:
quote:Although he reportedly did not strike her, her camera was damaged and she was treated for a laceration, the newspaper reported.
*leest nog wat beter*quote:
Nou inderdaad, ik zie het ook niet! Deze reactie vond ik wel opvallend:quote:Op maandag 13 mei 2024 22:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*leest reacties*
Waar precies is die tegenkering te zien?
quote:did Princess Diana have it coming as well?
defending paps that have no respect of boundaries is fkn wild to me
quote:Love all the Dutch people on Twitter and Reddit excusing Joost's actions by blaming Swedes for not understanding the Dutch "blunt" and "direct" way of communicating. Just an unfortunate cultural clash, apparently. Swedes are just too political correct and sensitive to understand the more truthful Dutch communication style!
Imagine being Dutch and believing your culture is markedly different (or superior) to that of any other European nation. Truth is, you're not that special.
quote:Why should they be replaced?
Booing on him for disqualifying a violent person is childish, replacing them is dumb and sends a message of "we're afraid of a bunch of angry dutch so we'll ignore harassment/violence next year
Probleem is het beeld dat blijft hangen. Over een paar maand is alles vergeten en weten mensen alleen nog dat Joost heeft zitten meppen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:14 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Op een artikel die bol staat van de bullshit. Dat NLtimes artikel heeft het nog over die google translate vertaling van die zweedse tabloid clickbait troep
[..]
Zweden willen maar één ding echt graag en dat is dat niemand twijfelt aan hun superioriteit.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:43 schreef Jane het volgende:
Waarom zou je een volvo willen kopenquote:Op maandag 13 mei 2024 21:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Thanks!quote:Op maandag 13 mei 2024 22:09 schreef d_elise het volgende:
[..]
[url]Politieonderzoek naar Joost Klein afgerond, justitie besluit binnen enkele weken https://www.nu.nl/songfestival/6312709/politieonderzoek-naar-joost-klein-afgerond-justitie-besluit-binnen-enkele-weken.html[/url]
Maar er is toch niks aan de hand?quote:Op maandag 13 mei 2024 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan geen kwaad. In de rectszaal. Na juridisch advies.
De juridische werkelijkheid is niet gelijk aan de normale werkelijkheid.
Op het oog onschuldige formuleringen of je verhaal (onbedoeld en zonder kwade opzet) net iets anders certellen dan je verklaard hebt kan vergaande juridische consequenties hebben.
Het feit dat daar mensen geband zijn zegt heel veel over dat forum en de bubbel die ze nastreven. Niet echt een goede afspiegeling van wat dan ook.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:15 schreef Michie_ het volgende:
Op resset era (grootste game fora) wel dit soort berichten waar je niet op kunt reageren zonder een ban te riskeren:
[..]
[..]
Bij nadere inspectie is de teneur positiever dan ik eerst las maar ik zie toch ook wel behoorlijk veel non-believers.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*leest nog wat beter*
Heb je wel de goede link gepost? Op een enkeling na is niemand echt tegen Joost.
Ja, er zitten er nog zat in het neutrale kamp, maar dat is logisch.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij nadere inspectie is de teneur positiever dan ik eerst las maar ik zie toch ook wel behoorlijk veel non-believers.
Ik zou best willen gaan hoor. Ik denk dat ik best wel een nummer kan schrijven welke de finale zou halen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nouuuuu... denk niet dat de artiesten nu in de rij zullen staan om naar het ESF te gaan volgend jaar
Wel fijn voor 3 honden en 3 kinderen.quote:
Dat is echt niet het beeld hoor. Althans ja, wel bij de lezers van Aftonbladet en HLN en Telegraaf, de boomers zeg maar. Maar dat is toch niet de doelgroep van Joostquote:Op maandag 13 mei 2024 22:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Probleem is het beeld dat blijft hangen. Over een paar maand is alles vergeten en weten mensen alleen nog dat Joost heeft zitten meppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |