abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213459903
Politie roept op om weg te blijven van pro-Palestijns protest bij Universiteit van Amsterdam

quote:
AMSTERDAM - De politie Amsterdam roept studenten op de bezetting van het Roeterseiland op de campus van de Universiteit van Amsterdam te beëindigen. De dienst stelt ook vast dat, nadat er maandagavond al de nodige onrust ontstond, de locatie ’een aanzuigende werking heeft’. „Wij roepen iedereen op om weg te blijven van Roeterseiland.” Daarna wordt mogelijk overgegaan tot ontruiming.

In het centrum van Amsterdam is nabij de Roeterseilandcampus onrust ontstaan na het opzetten van een tentenkamp voor de Palestijnse zaak. Zo’n tweehonderd studenten hebben op de campus op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maandag een eigen actieplek ingericht. Ze eisen dat de Amsterdamse universiteiten banden verbreken met Israël. ’s Avonds escaleerde de situatie, zo is te zien op beelden op sociale media.

Israëlische vlag in brand gestoken
Bij schermutselingen tussen pro-Palestijnse betogers en mensen die uit tegenprotest een Israëlische vlag lieten zien, zijn de nodige klappen uitgedeeld. Een Israëlische vlag is afgepakt en in brand gestoken, is te zien in een filmpje. Er zijn vechtpartijen uitgebroken en er wordt met vuurwerkfakkels geschermd en gegooid

Man met hoofdwond afgevoerd
Op X gaan ook video’s rond waarin is te zien hoe pro-Palestijnse betogers anderen belagen met stokken. Een jonge man die aan het filmen was op de Nieuwe Prinsengracht werd aangevallen en is volgens AT5 met een hoofdwond afgevoerd. Ook zijn er eerder op de avond fakkels afgestoken, waarbij paniek en geworstel ontstond. Door het vuurwerk ontstonden ook wat brandjes.

Burgemeester Femke Halsema kwam poolshoogte nemen bij de universiteit, zo is te zien op beelden. Ze is volgens fotografen in gesprek gegaan met een aantal demonstranten.

Vertegenwoordigers uit de Joodse gemeenschap wijzen er maandag op dat het tevens Jom Hashoa is, de herdenkingsdag van de Holocaust, en dat daar honderden meters verderop in de Hollandse Schouwburg ’s avonds een bijeenkomst voor was. Het Nieuw Israëlietisch Weekblad acht daarom ’de timing en de locatie van het kamp’ ongepast en ’anti-Joods’. Hoofdredacteur Esther Voet deelde maandagavond beelden van de onrust bij de Amsterdamse universiteit. Zij meldt op X dat ’Joodse jongeren een tegengeluid wilden laten horen’.

Eisen activistische studenten
Eerder maandagmiddag schalde „Viva viva intifada” over de campus. Studenten met felgekleurde hesjes waren aanspreekpunt voor studenten die mee willen doen, of journalisten. Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, kwam een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van De Telegraaf werd later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.

Op foldertjes die werden uitgedeeld, staan de eisen van de activistische studenten. Zij willen dat de Uva, Vrije Universiteit (VU) en het Amsterdam University College (AUC) onthullen welke banden zij hebben met Israëlische onderwijsinstellingen en bedrijven. Daarna moeten al die banden verbroken worden. Ze roepen studenten én docenten op zich aan te sluiten, en bijvoorbeeld hun lessen in het tentenkamp te houden. Daarnaast vragen de studenten om donaties in de vorm van geld, voedsel of kampeerspullen.

Verenigde staten
Het idee van een pro-Palestijns tentenkamp lijkt overgewaaid te zijn uit de Verenigde Staten. In de afgelopen week zijn er veel protesten geweest op Amerikaanse universiteiten, sommige liepen zodanig uit de hand dat de politie betrokken raakte. Op de Universiteit van Virginia zijn dit weekend zeker 25 studenten gearresteerd. In totaal zijn, verspreid door het hele land, zo’n 2000 studenten in de boeien geslagen.

Momenteel wordt er ook geprotesteerd op de Universiteit van Gent. Verschillende protesten op universiteiten in Europa zijn de afgelopen week ontmanteld door de politie.

Israël hekelt de demonstraties op de universiteiten. President Isaac Herzog stelde donderdag dat prominente academische instellingen worden „besmet met haat en antisemitisme.” Ook sprak hij zijn steun uit voor de Joodse studenten.
twitter

twitter

twitter

quote:
Op maandag 6 mei 2024 22:48 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Verdient wel een eigen topic.
twitter

twitter
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:57:03 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_213459910
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:55 schreef Scorpie het volgende: [..] Mijn beste vriend is moslim, maar zou mij zo dood willen als ik zijn god beledig.
_O- Krijg je dit soort gelul weer Hou toch op Scorpie. Jouw mindset komt alleen omdat je Fitna iets te vaak hebt herhaald
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:57:11 #3
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213459914
Fipo :)

-edit-

Toch niet ;(
Le Diable
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:57:28 #4
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213459922
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:48 schreef Scorpie het volgende: [..] Klinkt allemaal fantastisch op papier, dat “geduld” hebben, maar die zwijgende meerderheid waar je het over hebt doet letterlijk niks om de extremistischte kantjes van hun eigen geloof af te halen. Sterker nog, jij als ongelovige zal het altijd, maar dan ook echt altijd afleggen tegen die extremen als ze moeten kiezen. En dat is de makke van het fascistische geloof genaamd “islam”. Het is ontworpen om te onderwerpen, te controleren, te bezetten, te veroveren. Er is geen compromis mogelijk, de wetten van de islam zijn in steen gebeiteld in hun Koran en eraan twijfelen staat gelijk aan hoogverraad. Jouw tolerantie wordt niet gedeeld door de mensen naar wie je tolerant wil zijn.
Complete bs idd. Gematigd. Flikker toch op. Afzweren ja, dan geloof ik ze. Bij gematigd totaal niet. Zeker niet vanwege de term takiyya in hun boekje en de bijbehorende mindset.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213459925
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:57 schreef SemperLibertas het volgende:
_O-
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:57:50 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213459931
quote:
LOL
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:57:58 #7
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213459933
quote:
Jammer joh, met je Tipo
1947-2016
pi_213459941
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:53 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Mijn beste vriend is Irakees, toegewijd moslim en hij is zijn gewicht in goud waard. Waarom? Omdat we slimmer zijn dan welk geloof dan ook en slechts afgaan op de mensen die we ontmoeten.
Heb je zelf een godsdienst?

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een buurvrouw die aangesloten is bij XR. Ze vindt de anti-Israëlprotesten onder de mensen die ze als gelijkstemden beschouwde vreselijk. Ik zie dat bij meer progressieven op leeftijd die altijd PvdA hebben gestemd.

Ik ben benieuwd hoe gezellig het tegenwoordig is bij GroenLinks - PvdA.
Ik zie Timmermans morgen op een bijeenkomst.
pi_213459954
ff een update graag. Gaan we vannacht weer los? Of hebben die studenten morgenvroeg iets van een cito toets?
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:01:43 #10
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213460023
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:59 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
ff een update graag. Gaan we vannacht weer los? Of hebben die studenten morgenvroeg iets van een cito toets?
twitter

Nou, ze timmeren flink aan de weg in elk geval, maar dan andersom.

twitter

En daar hadden ze natuurlijk ook een frisse slogan bij nodig.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:01:59 #11
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213460028
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:58 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Heb je zelf een godsdienst?

Nee, maar wat maakt dat uit dan?
Le Diable
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:02:21 #12
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213460031
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:52 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ok, kijk dan even naar Ierland in de jaren '80. Ja, ander land, maar zelfde tegenstellingen in extremis.
Je zegt het heel goed. Ander land.

Maar ga je eens inlezen over hoe dat komt.
1947-2016
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:03:30 #13
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213460070
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:59 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Nee, vannacht gaan ze al hun materiaal van vandaag op de socials plaatsen natuurlijk en morgen lekker uitslapen.
Le Diable
pi_213460080
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Complete bs idd. Gematigd. Flikker toch op. Afzweren ja, dan geloof ik ze. Bij gematigd totaal niet. Zeker niet vanwege de term takiyya in hun boekje en de bijbehorende mindset.
Moeten alle christenen dan ook de straten op tegen misogynie, homofobie en transfobie? Moeten ze zich ook verantwoorden voor de verwerpelijke teksten in Leviticus?
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:04:49 #15
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213460107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je zegt het heel goed. Ander land.

Maar ga je eens inlezen over hoe dat komt.
Belangrijker dan de oorsprong van het conflict is m.i. dat twee geloven lijnrecht tegenover elkaar staan met extreem geweld tot gevolg. Dat is volgens mijn een recurring event waar dan ook ter wereld.
Le Diable
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:06:17 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213460151
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ x ]
Nou, ze timmeren flink aan de weg in elk geval, maar dan andersom.

[ x ]
En daar hadden ze natuurlijk ook een frisse slogan bij nodig.
Zuiver antisemitisme als je dat gaat roepen. Zou een reden moeten zijn om lange tijd weggestopt te kunnen worden.
1947-2016
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:08:47 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213460200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:04 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Belangrijker dan de oorsprong van het conflict is m.i. dat twee geloven lijnrecht tegenover elkaar staan met extreem geweld tot gevolg. Dat is volgens mijn een recurring event waar dan ook ter wereld.
Oorsprong is zeker wel belangrijk daar. Waarom staan die 2 stromingen zo tegenover elkaar en in vrijwel alle andere landen waar dat is niet?
1947-2016
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:12:07 #18
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213460293
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Oorsprong is zeker wel belangrijk daar. Waarom staan die 2 stromingen zo tegenover elkaar en in vrijwel alle andere landen waar dat is niet?
Ik probeer alleen te zeggen dat een religie in een maatschappij niet op zich staat, maar ook sociaal, economische en politieke motieven spelen mee in de ontwikkeling van een conflict. Dat is niet gebonden aan een locatie. Het gaat m.i. dus om een optelsom van alle omstandigheden in een land.
Le Diable
pi_213460300
Ik heb met de politie te doen. Mag je weer uitrukken in de meivakantie om te wachten en niets te doen tot de driehoek eindelijk heeft besloten dat het zo niet verder kan. Intussen word je geschoffeerd en verlies je elke vorm van gezag. Toffe baan.

En hier zijn anderen natuurlijk ook de dupe van. Niet alleen mogen we de reparaties betalen, maar we mogen ook geduldig wachten - nog langer wachten - tot de politie eindelijk eens tijd heeft voor ons. Dat mogen Amsterdammers Halsema aanrekenen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213460338
Geen Amsterdam (UVA) maar in Utrecht gaat men wel ingrijpen zo lijkt het.

twitter

twitter

twitter

twitter
pi_213460356
quote:
Ik heb een buurvrouw die aangesloten is bij XR. Ze vindt de anti-Israëlprotesten onder de mensen die ze als gelijkstemden beschouwde vreselijk. Ik zie dat bij meer progressieven op leeftijd die altijd PvdA hebben gestemd.

Apart dat ze die club dan nog steeds blijft steunen. Tegenwoordig zijn klimaatdemonstraties maar een klein onderdeel van die club Ze worden steeds fanatieker met demonstraties voor Palestina, tegen zwarte piet, voor transgenderrechten en tegen kernenergie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213460416
Verklaring driehoek Amsterdam

twitter

Amsterdam - Verklaring namens de Amsterdamse driehoek:

‘De driehoek treedt op dit moment niet op tegen de bezetting van het Binnengasthuisterrein. De UvA heeft geen aangifte gedaan van huisvredebreuk en de activisten ook niet gevorderd te vertrekken. De UvA heeft aangegeven tijd nodig te hebben voor overleg met de studenten en te kunnen de-escaleren. De politie heeft daarom op dit moment geen titel om binnen te treden. Dit is een verschil met de situatie op maandag op het Roeterseiland waar wel is gevorderd door de UvA en ook aangifte is gedaan van erfvredebreuk. De driehoek vindt het niet verantwoord om op dit moment de verschillende barricades rond het terrein te ontruimen. De kans op escalatie en wanordelijkheden is groot en bij gebrek aan genoeg voorbereidingstijd en agenten levert dat een onveilige situatie op voor de politie, activisten en omstanders. Deze besluiten gelden alleen voor de komende nacht.’
pi_213460449
Heerlijk laf en de-escalatie weer
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213460531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:15 schreef Stupidisco het volgende:

[ x ]

‘De driehoek treedt op dit moment niet op tegen de bezetting van het Binnengasthuisterrein. De UvA heeft geen aangifte gedaan van huisvredebreuk en de activisten ook niet gevorderd te vertrekken. De UvA heeft aangegeven tijd nodig te hebben voor overleg met de studenten en te kunnen de-escaleren. De politie heeft daarom op dit moment geen titel om binnen te treden. Dit is een verschil met de situatie op maandag op het Roeterseiland waar wel is gevorderd door de UvA en ook aangifte is gedaan van erfvredebreuk. De driehoek vindt het niet verantwoord om op dit moment de verschillende barricades rond het terrein te ontruimen. De kans op escalatie en wanordelijkheden is groot en bij gebrek aan genoeg voorbereidingstijd en agenten levert dat een onveilige situatie op voor de politie, activisten en omstanders. Deze besluiten gelden alleen voor de komende nacht.’
Ik ga morgen op dit terrein fietsen zonder licht. Eens kijken of ik dan wel een boete krijg. Nee flauw natuurlijk.

Maar dit is toch maatschappelijk niet meer uit te leggen. Als je ‘demonstratie’ roept kom je tegenwoordig met alles weg lijkt het wel.
zie email 27 oktober
pi_213460541
quote:
De UvA heeft geen aangifte gedaan van huisvredebreuk en de activisten ook niet gevorderd te vertrekken. De UvA heeft aangegeven tijd nodig te hebben voor overleg met de studenten en te kunnen de-escaleren
Opdoeken die tent.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:19:25 #26
88831 Shreyas
De beste
pi_213460553
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:16 schreef RipCity het volgende:
Heerlijk laf en de-escalatie weer
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dit is toch maatschappelijk niet meer uit te leggen. Als je ‘demonstratie’ roept kom je tegenwoordig met alles weg lijkt het wel.
Het probleem is dat de linkse politieke partijen ook allemaal pro-Palestina zijn.
pi_213460562
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Opdoeken die tent.
Dan moet onze toekomstige koningin een nieuwe universiteit zoeken :o
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213460584
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:19 schreef Shreyas het volgende:

[..]
[..]
Het probleem is dat de linkse politieke partijen ook allemaal pro-Palestina zijn.
Dat is het volgende probleem in dit land. De inhoud van de demonstratie mag bij dit soort besluiten niet meewegen.

Vraag dat even aan de koffiedrinkers op het Museumplein en aan de BLM’ers op de Dam… Te belangrijk toch Halsema?
zie email 27 oktober
pi_213460608
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nóg een reden ^O^

Maar serieus, met terroristen onderhandel je niet. De politie moet gewoon ingrijpen, dan loopt het maar uit de hand.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:22:06 #30
88831 Shreyas
De beste
pi_213460610
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De VU zit ook in Amsterdam en is in ieder geval iets minder links. Ik begrijp sowieso niet waar de UvA zo een extreem links bolwerk is.
pi_213460644
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]
De VU zit ook in Amsterdam en is in ieder geval iets minder links. Ik begrijp sowieso niet waar de UvA zo een extreem links bolwerk is.
Volgens mij is de VU net zo links, maar dan wat zweveriger.
pi_213460656
Dus we hebben in Amsterdam, Utrecht en Delft demonstraties gehad. Welke steden volgen nog? Ik gok op Nijmegen. Veel naïeve GroenLinks meisjes >:)
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:25:05 #33
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213460667
quote:

[..]
Ik ga morgen op dit terrein fietsen zonder licht. Eens kijken of ik dan wel een boete krijg. Nee flauw natuurlijk.

Deze demonstratie levert toch geen gevaar op. Universiteitsgebouwen zijn wel vaker langer bezet gebleven.
pi_213460672
Ik las dat de UvA een lijst van joodse wetenschappers heeft opgesteld. De jaren 30 zijn weer helemaal terug.
pi_213460680
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Deze demonstratie levert toch geen gevaar op. Universiteitsgebouwen zijn wel vaker langer bezet gebleven.
Alsof dat een argument is _O-
pi_213460682
quote:

[..]
Nee. Dat de stenen uit de grond worden getrokken en de barricades worden opgetuigd levert inderdaad geen verstoring van de openbare orde op. Uhuh.
zie email 27 oktober
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:27:22 #37
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213460699
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Dat de stenen uit de grond worden getrokken en de barricades worden opgetuigd levert inderdaad geen verstoring van de openbare orde op. Uhuh.
Hoort niet uiteraard maar ik zie ook geen reden om in te grijpen nu. UvA doet zelf immers ook geen aangifte.
pi_213460735
quote:

[ x ]

Haha wat een land :') :')
pi_213460739
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hoort niet uiteraard maar ik zie ook geen reden om in te grijpen nu. UvA doet zelf immers ook geen aangifte.
Dat laatste is niet doorslaggevend natuurlijk. Uiteindelijk is de burgemeester verantwoordelijk voor de openbare orde en de HOvJ voor de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde. Er worden daar letterlijk stenen uit de grond getrokken om de politie het leven zuur te maken. Doe normaal man.
zie email 27 oktober
pi_213460770
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:29 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Haha Amsterdam :') :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213460771
quote:

[..]
Huisvredebreuk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:32:46 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213460773
quote:

[ x ]

Geloofwaardigheid --> raam uit.
1947-2016
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:33:03 #43
88831 Shreyas
De beste
pi_213460778
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens mij is de VU net zo links, maar dan wat zweveriger.
Zeker niet net zo links, misschien een beetje ChristeUnie links.

De UvA is nog linkser dan Bij1 en SP.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:33:27 #44
88831 Shreyas
De beste
pi_213460785
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:24 schreef Beaurealis het volgende:
Dus we hebben in Amsterdam, Utrecht en Delft demonstraties gehad. Welke steden volgen nog? Ik gok op Nijmegen. Veel naïeve GroenLinks meisjes >:)
Vroeger was de UU trouwens meer een rechtse universiteit, geen idee wat daar gebeurd is.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:33:47 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213460789
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Geloofwaardigheid --> raam uit.
Nee daar lag ie al. Hij is nu het riool in gezakt.
pi_213460793
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat laatste is niet doorslaggevend natuurlijk. Uiteindelijk is de burgemeester verantwoordelijk voor de openbare orde en de HOvJ voor de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde. Er worden daar letterlijk stenen uit de grond getrokken om de politie het leven zuur te maken. Doe normaal man.
Ik lees dat de ME heeft lopen klagen bij de bond dat het in Amsterdam iedere keer te lang duurt. Daardoor wordt het nodeloos gevaarlijk en als je kinderen thuis hebt mag je ook jezelf in bochten wringen naar een oplossing. Als die demonstranten rustig de tijd krijgen om een arsenaal bakstenen op te bouwen snap ik dat het gevaarlijker wordt. Tijd dat zij eens een dagje gaan staken en het de UvA en burgemeester maar uit laten zoeken.
pi_213460806
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dikke kans dat er aan de VU meer moslims studeren. De universiteit is meer gericht op het kunnen belijden van je geloof, bijvoorbeeld door gebedsruimtes te bieden.
pi_213460811
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Uiteraard is het een verstoring van de openbare orde. Vraag is wel of je dan als politie mee moet gaan in de provocatie. Deze gasten hadden zich duidelijk ingesteld op een confrontatie met de politie en waren daar ook op uit. Dus weer grootschalige ME-inzet, met veel geweld die gasten weer wegslepen. En dan morgen het riedeltje weer opnieuw aangaan.

Misschien beter om de lucht er even uit te laten lopen, de meelopers te scheiden van de harde kern en dan over een paar dagen te ontruimen.
pi_213460837
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:35 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Uiteraard is het een verstoring van de openbare orde. Vraag is wel of je dan als politie mee moet gaan in de provocatie. Deze gasten hadden zich duidelijk ingesteld op een confrontatie met de politie en waren daar ook op uit. Dus weer grootschalige ME-inzet, met veel geweld die gasten weer wegslepen. En dan morgen het riedeltje weer opnieuw aangaan.

Misschien beter om de lucht er even uit te laten lopen, de meelopers te scheiden van de harde kern en dan over een paar dagen te ontruimen.
Of mensen een paar dagen vasthouden terwijl je uitzoekt wie er gisteren bakstenen aan het gooien waren. Misschien nog wat ondervragingen erbij en de Sterres en Annefleurs eens kennis laten maken met de onderkant van de samenleving.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:38:07 #50
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213460844
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dikke kans dat er aan de VU meer moslims studeren. De universiteit is meer gericht op het kunnen belijden van je geloof, bijvoorbeeld door gebedsruimtes te bieden.
Dat doen ze goed. We moeten het met elkaar doen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:38:39 #51
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213460848
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik lees dat de ME heeft lopen klagen bij de bond dat het in Amsterdam iedere keer te lang duurt. Daardoor wordt het nodeloos gevaarlijk en als je kinderen thuis hebt mag je ook jezelf in bochten wringen naar een oplossing. Als die demonstranten rustig de tijd krijgen om een arsenaal bakstenen op te bouwen snap ik dat het gevaarlijker wordt. Tijd dat zij eens een dagje gaan staken en het de UvA en burgemeester maar uit laten zoeken.
Tel daar een flink personeelstekort bij op en dan snap je wel dat ze dit liever meteen de kop indrukken dan dat ze dit een aantal dagen moeten uitzingen met een rouleersysteem totdat je niet meer scherp bent na een week "aanstaan" en dan alsnog erop moet terwijl de tegenpartij op zijn gemak alles heeft kunnen barricaderen en een aanzuigende werking heeft kunnen etaleren.
pi_213460865
quote:

[..]

Ik snap oprecht niet hoe mensen dit nog kunnen denken. Als je je gezonde verstand gebruikt, dan weet je toch dat slap optreden alleen maar uitnodigt tot meer eigenrichting? Pappen en nathouden werkt niet. Het is belastend voor omwonenden, verstorend voor medestudenten en medewerkers van de universiteit en levert de samenleving niet alleen een grote kostenpost op maar ook de indruk van klassenjustitie.
pi_213460881
quote:

[ x ]

:')
pi_213460890
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat doen ze goed. We moeten het met elkaar doen.

De VU is daardoor in ieder geval een diversere universiteit. Christenen en moslims zitten bij elkaar in de collegezalen. Alleen is de sfeer op dit moment grimmig. Helaas komt de tolerantie niet van twee kanten.
pi_213460892
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:39 schreef Claudia_x het volgende:
dan weet je toch dat slap optreden alleen maar uitnodigt tot meer eigenrichting?
De moslims die dit zien lachen zich suf. Die kunnen zich al gaan voorbereiden op de annexatie van Nederland. Sneller dan ze hadden verwacht.
pi_213460893
Extreemlinks mag alles. Nog maar eens bevestigd.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:42:07 #57
13462 BansheeBoy
pi_213460898
quote:

[..]
Ik snap oprecht niet hoe mensen dit nog kunnen denken. Als je je gezonde verstand gebruikt, dan weet je toch dat slap optreden alleen maar uitnodigt tot meer eigenrichting? Pappen en nathouden werkt niet. Het is belastend voor omwonenden, verstorend voor medestudenten en medewerkers van de universiteit en levert de samenleving niet alleen een grote kostenpost op maar ook de indruk van klassenjustitie.
Je moet het bij de bron zoeken. En dat is uiteindelijk israel.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_213460911
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:

Slecht aas. Je kan beter. Of ben je moe aan het worden?
pi_213460924
quote:

-edit-

Toch niet ;(
Die veranderen waar jij het over hebt, staan niet vast ofzo he. Die kunnen gewoon weer worden teruggedraaid.
pi_213460930
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nou nee, mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen wangedrag.
pi_213460948
quote:

[..]
Het is volkomen onbegrijpelijk. Ik stel voor om eens een paar uurtjes te gaan koffiedrinken op het Museumplein, met Willem Engel. Dan krijg je het hele korps over je heen. Of ga eens naar een voetbalwedstrijd. Zeker in Amsterdam, dan krijg je vooraf een schrijven over welke merken kleding niet zijn toegestaan en staat het halve korps klaar als ontvangstcomité. Maar als je je voorbereid op een veldslag met de politie, vernielingen pleegt en gebouwen bezet dan laten we het lekker lopen want demonstratierecht.

Nu snap ik best dat tijden verschillen en dat je elke situatie op zichzelf moet beoordelen. Maar ik vind dit maatschappelijk echt totaal niet uit te leggen. Het demonstratierecht lijkt te verworden tot een soort ‘verlaat de gevangenis zonder te betalen’; daarbij voorbijgaand aan (grond)rechten en vrijheden van anderen.
zie email 27 oktober
pi_213460974
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Tel daar een flink personeelstekort bij op en dan snap je wel dat ze dit liever meteen de kop indrukken dan dat ze dit een aantal dagen moeten uitzingen met een rouleersysteem totdat je niet meer scherp bent na een week "aanstaan" en dan alsnog erop moet terwijl de tegenpartij op zijn gemak alles heeft kunnen barricaderen en een aanzuigende werking heeft kunnen etaleren.
Het is wachten op een incident waar het fout gaat en als het dan toch moet gebeuren, dan is de UvA daar imho een goede plek voor. Liever slopen op een plek waar het bestuur het wel ok vindt, dan bij normale mensen.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:47:55 #63
13462 BansheeBoy
pi_213460984
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:42 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Slecht aas. Je kan beter. Of ben je moe aan het worden?
Lente (naseizoen). Maar het weerhoudt me niet om in alle scherpte aan het voetlicht te blijven brengen dat israel de agressor én trigger is. Het gaat wereldwijd fout man.

Ik ben het niet eens met deze manier van handelen. Zelfs niet als spiegel. Maar ik kan enigszins volgen waar het vandaan komt > israel.

Ja.

pi_213460994
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is volkomen onbegrijpelijk. Ik stel voor om eens een paar uurtjes te gaan koffiedrinken op het Museumplein, met Willem Engel. Dan krijg je het hele korps over je heen. Of ga eens naar een voetbalwedstrijd. Zeker in Amsterdam, dan krijg je vooraf een schrijven over welke merken kleding niet zijn toegestaan en staat het halve korps klaar als ontvangstcomité. Maar als je je voorbereid op een veldslag met de politie, vernielingen pleegt en gebouwen bezet dan laten we het lekker lopen want demonstratierecht.

Nu snap ik best dat tijden verschillen en dat je elke situatie op zichzelf moet beoordelen. Maar ik vind dit maatschappelijk echt totaal niet uit te leggen. Het demonstratierecht lijkt te verworden tot een soort ‘verlaat de gevangenis zonder te betalen’; daarbij voorbijgaand aan (grond)rechten en vrijheden van anderen.
Alles met een beetje orde, is facistisch.
pi_213460998
quote:

[..]
Hoezo morgen weer? Als je ze gewoon arresteert en in de gevangenis gooit dan kunnen ze niets.

Oh wacht...
pi_213461020
quote:

[..]

Extinction kneuzen die laatst werden gedwarsboomd door de politie en klaagden dat hun recht op vrije beweging was geschonden. Ze waren onderweg naar een snelweg blokkade om andere mensen hetzelfde recht te ontzeggen :')
  dinsdag 7 mei 2024 @ 23:51:26 #67
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213461022
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nou nee, mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen wangedrag.
Dit vat het wel goed samen ja

Trusten en morgen weer met frisse blik de wereld in.
Le Diable
pi_213461051
quote:

[..]
En niet te vergeten, de kans op meer zetels voor rechtsere partijen. De roep om 'orde/houden aan regels' is toch meer een rechts dingetje t.o.v. de 'chaos/anarchie' ter linkerzijde.
pi_213461064
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Extinction kneuzen die laatst werden gedwarsboomd door de politie en klaagden dat hun recht op vrije beweging was geschonden. Ze waren onderweg naar een snelweg blokkade om andere mensen hetzelfde recht te ontzeggen :')
Ook dat is een probleem aan het worden ja. Het demonstratierecht is een vrijbrief aan het worden om anderen fysiek het gebruik van de openbare ruimte te ontzeggen. Hetgeen natuurlijk niets meer met de kern van het demonstratierecht te maken heeft, zijnde collectieve uiting van gedachten of gevoelens.
zie email 27 oktober
pi_213461069
quote:

Links zit inderdaad in zwaar weer door de oorlog.
pi_213461105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ook dat is een probleem aan het worden ja. Het demonstratierecht is een vrijbrief aan het worden om anderen fysiek het gebruik van de openbare ruimte te ontzeggen. Hetgeen natuurlijk niets meer met de kern van het demonstratierecht te maken heeft, zijnde collectieve uiting van gedachten of gevoelens.
Elke demonstratie tegenwoordig moet ontwrichtend zijn, want ze weten donders goed dat het werkt.
Daarom moeten er ook veranderingen komen in de regels.
pi_213461106
quote:

[..]
Zonder erfvredebreuk zijn de juridische mogelijkheden sowieso al beperkt. Kun je alsnog die barricades opruimen natuurlijk met een hoop machtsvertoon, maar dat gebouw leegvegen gaat je niet lukken. Oftewel, een halfslachtige inzet zonder definitief een einde te maken aan de situatie. Waarschijnlijk gevolg is een hoop meer aandacht, aanzuigende werking en meer gedoe.

Kun je beter wachten, lucht er wat uit laten lopen en zorgen dat je wel de juridische basis hebt om goed op te treden.
pi_213461139
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:01 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Zonder erfvredebreuk zijn de juridische mogelijkheden sowieso al beperkt. Kun je alsnog die barricades opruimen natuurlijk met een hoop machtsvertoon, maar dat gebouw leegvegen gaat je niet lukken. Oftewel, een halfslachtige inzet zonder definitief een einde te maken aan de situatie. Waarschijnlijk gevolg is een hoop meer aandacht, aanzuigende werking en meer gedoe.

Kun je beter wachten, lucht er wat uit laten lopen en zorgen dat je wel de juridische basis hebt om goed op te treden.
Die Juridische basis is er natuurlijk allang. Iedereen behalve Halsema had dit zootje halverwege de middag al schoongeveegd zodat je nu niet zoveel ellende zou hebben.
..
..
pi_213461145
Verklaring UVA:

Demonstratie Roeterseiland en Binnengasthuisterrein
7 mei 2024

Vanmiddag is op het Roeterseiland een nieuwe demonstratie begonnen, waar heel veel studenten en medewerkers aan mee hebben gedaan. Dat toont hun grote betrokkenheid. Het protest richtte zich tegen het bestuur en tegen het harde politieoptreden van maandag. We begrijpen dat dit politieoptreden emoties heeft opgeroepen en we hebben gezien hoe dat in de demonstratie op een vreedzame manier tot uiting kwam.
De demonstratie heeft zich later verplaatst naar het Binnengasthuisterrein waar het helaas is uitgelopen op een bezetting van BG 4 en de Oudemanhuispoort. Hierbij is aanzienlijke schade ontstaan.

Oproep aan actievoerders
Het CvB wil woensdagmorgen graag in gesprek met vertegenwoordigers van de demonstranten om tot een dialoog en een oplossing te komen. Daarvoor is inmiddels een uitnodiging verstuurd.

Vanwege de blokkades zijn de gebouwen BG 1, 2, 3 en de Oudenanhuispoort morgen, woensdag 8 mei, gesloten.
pi_213461160
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:05 schreef Stupidisco het volgende:
Verklaring UVA:

7 mei 2024

Vanmiddag is op het Roeterseiland een nieuwe demonstratie begonnen, waar heel veel studenten en medewerkers aan mee hebben gedaan. Dat toont hun grote betrokkenheid. Het protest richtte zich tegen het bestuur en tegen het harde politieoptreden van maandag. We begrijpen dat dit politieoptreden emoties heeft opgeroepen en we hebben gezien hoe dat in de demonstratie op een vreedzame manier tot uiting kwam.
De demonstratie heeft zich later verplaatst naar het Binnengasthuisterrein waar het helaas is uitgelopen op een bezetting van BG 4 en de Oudemanhuispoort. Hierbij is aanzienlijke schade ontstaan.

Oproep aan actievoerders
Het CvB wil woensdagmorgen graag in gesprek met vertegenwoordigers van de demonstranten om tot een dialoog en een oplossing te komen. Daarvoor is inmiddels een uitnodiging verstuurd.

Vanwege de blokkades zijn de gebouwen BG 1, 2, 3 en de Oudenanhuispoort morgen, woensdag 8 mei, gesloten.
Welk harde politieoptreden spreken ze over? Gister de hele nacht de livestream gekeken, maar dat verliep allemaal heel tammetjes.
..
..
pi_213461161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:05 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]
Die Juridische basis is er natuurlijk allang. Iedereen behalve Halsema had dit zootje halverwege de middag al schoongeveegd zodat je nu niet zoveel ellende zou hebben.
Dat was denk ik beter geweest ja. Maar nu je in de huidige situatie zit snap ik de afweging wel.
pi_213461177
Dus nu is het wachten...

Wachten tot de universiteit wil onderhandelen maar de studenten willen alleen maar meer en meer.
Daardoor lopen de onderhandelingen stuk, schakelt de UvA uiteindelijk toch de ME in, de studenten Pikachu gezichten en geschokt reageren dat de gebouw eigenaren hun er uit zetten..

Dus, EXACT hetzelfde als in Columbia, wat ze precies wouden want ze hebben geen gedachten van hun eigen alleen wat over komt vloeien uit Amerika.

Dit is een exact kopie van Columbia universiteit...
pi_213461182
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:05 schreef Stupidisco het volgende:
Verklaring UVA:

7 mei 2024

Oproep aan actievoerders

Stelletje mietjes, in plaats van ze 2 uur te geven om op te zouten, willen ze morgen wel in gesprek met een kopje thee. Dit is gewoon buigen voor terrorisme, en ze vinden het nog lekker ook om in hun reet genaaid te worden.
  woensdag 8 mei 2024 @ 00:10:10 #79
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213461190
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Lente (naseizoen). Maar het weerhoudt me niet om in alle scherpte aan het voetlicht te blijven brengen dat israel de agressor én trigger is. Het gaat wereldwijd fout man.

Ik ben het niet eens met deze manier van handelen. Zelfs niet als spiegel. Maar ik kan enigszins volgen waar het vandaan komt > israel.

Ja.

Heel leuk die obsessie van moslims met Israel hoor, maar daar hebben we hier in NL niets mee van doen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213461231
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Heel leuk die obsessie van moslims met Israel hoor, maar daar hebben we hier in NL niets mee van doen.
Wel dus en daar moeten we iets mee. Joodse mensen moeten geen angst kennen hier bijv.. Daarnaast moeten Palestijnen menselijk behandelt worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jaroon op 08-05-2024 00:24:06 ]
pi_213461232
quote:

[..]
Zonder erfvredebreuk zijn de juridische mogelijkheden sowieso al beperkt.

Een gebouw bezetten mag niet.
pi_213461249
Heel veel success studenten en anderen!
Groeten uit Iran, China, Rusland en Noord Korea!
pi_213461266
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Een gebouw bezetten mag niet.
Dat klopt, maar om het een bezetting te maken is het wel nodig dat de eigenaar van dat gebouw je daar niet wil hebben en je vordert te vertrekken.
pi_213461295
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:21 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dat klopt, maar om het een bezetting te maken is het wel nodig dat de eigenaar van dat gebouw je daar niet wil hebben en je vordert te vertrekken.
Nope. Deze bezetting maakt het voor andere mensen onmogelijk om het gebouw legitiem te gebruiken. Gewoon opruimen dus. Aangifte is niet nodig, dat was gisteren ook niet zo.
pi_213461301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nope. Deze bezetting maakt het voor andere mensen onmogelijk om het gebouw legitiem te gebruiken. Gewoon opruimen dus. Aangifte is niet nodig, dat was gisteren ook niet zo.
Gister schijnt er dus wel aangifte te zijn gedaan, maar dat leverde ze zoveel kritiek op, dat ze nu niet meer durven. Zeer zeer zwak van de UvA
pi_213461316
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nope. Deze bezetting maakt het voor andere mensen onmogelijk om het gebouw legitiem te gebruiken. Gewoon opruimen dus.
Het universiteitsgebouw is geen publieke ruimte en de eigenaar van het gebouw heeft de ‘bezoekers’ niet gevorderd te vertrekken. Voor erfvredebreuk is het noodzakelijk dat je een gebouw wederrechtelijk binnendringt of weigert te vertrekken.

Die barricades staan wel op de openbare weg natuurlijk en de specifieke gasten die daar vernielingen hebben gepleegd kun je aanhouden en daarvoor het gebouw betreden. Politie kan dus best wel iets, maar moet dat wel doen met een hand op de rug zolang de universiteit niet meewerkt.
pi_213461325
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:32 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het universiteitsgebouw is geen publieke ruimte en de eigenaar van het gebouw heeft de ‘bezoekers’ niet gevorderd te vertrekken. Voor erfvredebreuk is het noodzakelijk dat je een gebouw wederrechtelijk binnendringt of weigert te vertrekken.

Die barricades staan wel op de openbare weg natuurlijk en de specifieke gasten die daar vernielingen hebben gepleegd kun je aanhouden en daarvoor het gebouw betreden. Politie kan dus best wel iets, maar moet dat wel doen met een hand op de rug zolang de universiteit niet meewerkt.
Maar je hebt wel het recht daar zonder gevaar te zijn.
pi_213461329
Utrecht ook al, dat ruimt snel op op 't lijstje universiteiten om open dagen te bekijken voor een studie :)
  woensdag 8 mei 2024 @ 00:36:06 #89
330914 Sherlock_Holmes
pi_213461330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Wel dus en daar moeten we iets mee. Joodse mensen moeten geen angst kennen hier bijv.. Daarnaast moeten Palestijnen menselijk behandelt worden.
Welke Palestijnen worden in NL (waar we het over hebben hier) niet menselijk behandelt?
pi_213461334
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Welke Palestijnen worden in NL (waar we het over hebben hier) niet menselijk behandelt?
Joden hier. Palestijnen daar. Natuurlijk.
  woensdag 8 mei 2024 @ 00:40:18 #91
330914 Sherlock_Holmes
pi_213461341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Joden hier. Palestijnen daar. Natuurlijk.
Duidelijk lijkt me.
  woensdag 8 mei 2024 @ 00:47:55 #92
13462 BansheeBoy
pi_213461386
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Draagt Nederland, of de Nederlandse regering, op geen enkele manier aan de facilitatie van deze oorlog? De vraag stellen is hem beantwoord.

Lente (naseizoen).

pi_213461411
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Draagt Nederland, of de Nederlandse regering, op geen enkele manier aan de facilitatie van deze oorlog? De vraag stellen is hem beantwoord.

Lente (naseizoen).

Zeker. Je moet je afvragen waarom we niet moeilijk doen over bezette gebieden.
  woensdag 8 mei 2024 @ 00:59:10 #94
330914 Sherlock_Holmes
pi_213461420
quote:

[..]

Lente (naseizoen).

Heel mooie poging, maar ik had het over de burgers.
  woensdag 8 mei 2024 @ 01:02:58 #95
117098 Hathor
Effe niet
pi_213461437
quote:

[..]

Lente (naseizoen).

Nee dat doen we niet. De Palestijnen zijn idioten, de Israeli's zijn idioten, ze verdienen elkaar gewoon. Daar hebben wij hier in NL totaal geen invloed op.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213461454
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 01:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee dat doen we niet. De Palestijnen zijn idioten, de Israeli's zijn idioten, ze verdienen elkaar gewoon. Daar hebben wij hier in NL totaal geen invloed op.
Nederland levert letterlijk onderdelen voor F35-jets aan Israel, die rechtstreeks worden ingezet om onschuldige burgers plat te bombarderen.
pi_213461488
twitter
pi_213461506
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 01:41 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Er wordt een vlag verbrand dus dan maar een heel volk platbombarderen. Echt hoor, hoe weinig waarde hecht je dan aan een mensenleven. :')
pi_213461541
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 01:11 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Nederland levert letterlijk onderdelen voor F35-jets aan Israel
Eh, nee.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_213461582
Heb ik nog iets gemist :@
pi_213461628
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 01:59 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Er wordt een vlag verbrand dus dan maar een heel volk platbombarderen. Echt hoor, hoe weinig waarde hecht je dan aan een mensenleven. :')
Dat staat er niet.
pi_213461635
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 06:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat staat er niet.
Noorse kabeltruien kunnen niet lezen.
pi_213461673
quote:

[..]

Wat, jij denkt dat ze met 5 A4’tje opeens de boel hebben opgelost? Juridische basis boeit ze geen hol man, dan wordt het nog steeds schoonvegen.
pi_213461694
Man man, wat een gajes loopt daar tussen die "demonstranten" zeg..

Dus dát zijn onze toekomstige managers, dokters, advocaten enwatnietmeer?

Teringjantje zeg, dat gaat nooit meer goed komen...

pi_213461783
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 06:48 schreef Toine51 het volgende:
Man man, wat een gajes loopt daar tussen die "demonstranten" zeg..

Dus dát zijn onze toekomstige managers, dokters, advocaten enwatnietmeer?

Teringjantje zeg, dat gaat nooit meer goed komen...

Nou dit zijn eerder de gender studies en diversiteits mutsjes.
pi_213461830
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 07:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou, laat ze hun wetenschappelijke "bevindingen" daarover eens in Gaza ter gehore brengen...

Kijken of ze nog zo medelevend zijn met die palestijnen....

pi_213461922
Die "woordvoerder" van die studenten bij de uva :') "als er schade komt is dat een ongelukje en voor een groter doel". Hou op hoor :')
pi_213461929
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 07:36 schreef Bofjijff het volgende:
Die "woordvoerder" van die studenten bij de uva :') "als er schade komt is dat een ongelukje en voor een groter doel". Hou op hoor :')
Nou ja zegt natuurlijk alles over wat voor soort figuren er demonstreren.
  woensdag 8 mei 2024 @ 07:45:29 #109
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213461954
quote:

Precies, klein beetje schade.
pi_213462003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:04 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213462012
quote:

[..]

Covid gemist?
En die busblokkering op de snelweg van Friezen tegen KOZP?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213462114
Ik constateer verschillende zaken.

1. De gigantische "linkse" bias van verschillende kranten. Het stuk in de OP is ook bagatelisatie.
Maar tevens NRC, Trouw, Volkskrant die zaken naar buiten gooien wat defacto een hatelijke spin is op de realiteit, vermomd in een jasje alsof het nuance zou zijn.

2. Zoveel betogingen worden gehouden die op bepaalde fronten de wet overtreden. Nou kun je dat, vanuit bepaalde perspectieven, prima een keer toelaten omdat de schade gering is en het niet zo vaak voorkomt.
Maar we spreken over structurele snelweg blokkades ondertussen.
Hier wordt defacto gedrag genormaliseerd wat buiten de wet valt. En maar niet optreden...
Is de rechtsstaat afgeschaft ofzo?
En daarbij moet ook gezegd worden dat er echt alle schijn bestaat dat politieke ideologie een rol speelt. Als het doel van de demonstranten in lijn valt met die van de machthebbers wordt er maar halfslachtig opgetreden.
Dat halfslachtige resulteert in steeds extremere overtredingen, waaronder dit.
pi_213462123
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat gaat niet met Hamas.
pi_213462143
quote:

[..]
Amen.

Overigens is die indruk gewoon terecht.
pi_213462145

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213462147
quote:

[..]

Mits juiste ideologie.
pi_213462168
quote:
En daarna is de stap alweer kleiner naar echt geweld.

Vorig jaar februari wilden linkse mafklappers het er daar op een debatavond in de Balie in Amsterdam nog over hebben. Gelukkig afgelast.

https://nos.nl/artikel/24(...)fgelast-in-amsterdam
pi_213462309
quote:

[..]

Tja, bij die voetbalwedstrijden is het alweer jaren goed gebruik om de meest walgelijke antisemitische spreekkoren te zingen. Voor veel voetbalsupporters is dat een dagje voetbal: je gaat naar het stadion, drinkt een paar biertjes en roept met duizenden anderen dat alle Joden vergast moeten worden.

Zou dat ook zo makkelijk geaccepteerd worden als men dat nu bij de Palestina demonstraties zou roepen? Natuurlijk niet, het gezag zou er binnen de kortste keren korte metten mee maken (en terecht). Is dat dan ook klassenjustitie, of geldt dat alleen één kant op?

We hebben in Nederland nu eenmaal een bestuurlijke traditie waarin het geweldsmonopolie terughoudend wordt ingezet, zeker als het gaat om bijeenkomsten. Daar zitten nadelen aan (zie je nu) maar ook grote voordelen. Het politieoptreden bij de corona-demonstratie was een grote uitzondering op die terughoudende grondhouding en daar hebben we het nu nog steeds over.
pi_213462343
quote:
89s.gif Op woensdag 8 mei 2024 05:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Heb ik nog iets gemist :@
Links fascisten hebben blijkbaar weer een vrijbrief om complete straten te slopen en gebieden te bezetten omdat ze de "juiste" mening hebben of zoiets, in een land waar links toch echt nog nooit een verkiezing heeft gewonnen en rechts de baas zou zijn aldus de sympathisanten van die fascisten.

Ondertussen borrelt het lekker verder in de samenleving, maar dat zien al die sociologen niet.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213462415
Utrecht....

...lekker vroeg je nest uit - dan heb je nog wat aan je dag - en je cliënten worden je werkplek ingeknuppeld. Dit alles klinkt zeer aanlokkelijk: ik gooi het stuur om! :7
  woensdag 8 mei 2024 @ 08:56:34 #121
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213462467
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 08:40 schreef Tekaschi het volgende:
Links fascisten
:') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213462507
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 07:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Exact Dezelfde mongolen. Allemaal linkse gekkies
  woensdag 8 mei 2024 @ 09:01:28 #123
13462 BansheeBoy
pi_213462511
quote:
Ìn principe is dit dezelfde stelregel als die nu al decennialang wordt gehanteerd door de welse israeliers. Ware het op veel kleinere schaal.

Het moet stoppen!

pi_213462513
quote:

Ondertussen borrelt het lekker verder in de samenleving, maar dat zien al die sociologen niet.
Die staan daar ook te "demonstreren".
pi_213462623
quote:

[..]
Links fascisten hebben blijkbaar weer een vrijbrief om complete straten te slopen en gebieden te bezetten omdat ze de "juiste" mening hebben of zoiets, in een land waar links toch echt nog nooit een verkiezing heeft gewonnen en rechts de baas zou zijn aldus de sympathisanten van die fascisten.

Als ik het me goed herinner hebben we ook boerenprotesten gehad met vele grootschalige vernielingen, illegale bezettingen, dumpen van asbest, stilzetten van snelwegen, intimideren van een minister bij haar huis en in de brand zetten van allerlei zooi. Werd ook niet echt lekker krachtdadig tegen opgetreden (vooral niet in het begin). Heeft weinig te maken met ‘de juiste mening’, maar met een grondhouding van de overheid die gericht is op faciliteren en de-escaleren.
pi_213462662
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:13 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Als ik het me goed herinner hebben we ook boerenprotesten gehad met vele grootschalige vernielingen, illegale bezettingen, dumpen van asbest, stilzetten van snelwegen, intimideren van een minister bij haar huis en in de brand zetten van allerlei zooi. Werd ook niet echt lekker krachtdadig tegen opgetreden (vooral niet in het begin). Heeft weinig te maken met ‘de juiste mening’, maar met een grondhouding van de overheid die gericht is op faciliteren en de-escaleren.
Daar werd gewoon met scherp geschoten hoor :7 B-)
pi_213462665
quote:

[..]
Links fascisten hebben blijkbaar weer een vrijbrief om complete straten te slopen en gebieden te bezetten omdat ze de "juiste" mening hebben of zoiets,
Als dat zou kloppen, hoe verklaar jij dan dat als de tegendemonstranten vertrokken zijn en het al uren rustig is de ME om half drie nachts het terrein leeg veegt?
pi_213462678
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:17 schreef Kidjuh het volgende:
Daar werd gewoon met scherp geschoten hoor
Jij doelt op die politiemeneer die op die 16 jarige boer met tractor schoot? Handhaving van de wet in optima forma :X
pi_213462691
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:13 schreef Lichtloper het volgende:
Werd ook niet echt lekker krachtdadig tegen opgetreden (vooral niet in het begin). Heeft weinig te maken met ‘de juiste mening’, maar met een grondhouding van de overheid die gericht is op faciliteren en de-escaleren.
Die boeren hadden ze met het leger mogen wegknuppelen. Daar heeft de overheid gefaald.

Maar goed zowel Amsterdam en Utrecht hebben een vrouw als burgemeester die niet in daadkracht uitstralen. De demonstranten krijgen zelfs een vergoeding van spullen die kapot zijn :') :D !!!!
pi_213462702
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als dat zou kloppen, hoe verklaar jij dan dat als de tegendemonstranten vertrokken zijn en het al uren rustig is de ME om half drie nachts het terrein leeg veegt?
Niks is leeg geveegd:

quote:
Nog zo'n 20 betogers op UvA-terrein in Amsterdam

Op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) in het centrum van de hoofdstad bevinden zich woensdagochtend naar schatting nog zo'n twintig studenten. Het lijkt erop dat de demonstranten de nacht op het terrein hebben doorgebracht.

De demonstranten blokkeren de toegang naar het Binnengasthuisterrein in de binnenstad met onder meer pallets, karton en houten planken. Ook staan er enkele tenten. Tegenover het terrein staan drie politiebusjes.

"De nacht was hartstikke goed", reageerde een van de demonstranten tegen het ANP. "We hebben genoeg drinken, eten, zelfs maandverband en tampons, we hebben medicijnen, we hebben overal aan gedacht." Volgens de student is een aantal mensen naar huis gegaan "zodat ze lekker konden slapen". Zelf is hij met anderen opgebleven om ervoor te zorgen dat de bezetting "wel gerespecteerd werd".

De demonstranten willen met hun protest afdwingen dat de UvA alle banden met Israël verbreekt. Ze vinden dat de universiteit door haar samenwerking met Israëlische instituten medeplichtig is aan de onderdrukking van Palestijnen in Gaza. De UvA werkt samen met drie universiteiten in Israël voor studentenuitwisselingen, maar door een negatief reisadvies is geen van die programma's nu actief.
En de rest van de bende sluit dadelijk weer aan, hetzelfde morgen en overmorgen totdat ze keihard worden aangepakt en eens opgesloten.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213462787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:21 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Niks is leeg geveegd:
[..]
En de rest van de bende sluit dadelijk weer aan, hetzelfde morgen en overmorgen totdat ze keihard worden aangepakt en eens opgesloten.
De nacht van 6 op 7 mei, de bezetting van Roeterseiland.
Als zoals jij beweert linkse fascisten een vrijbrief krijgen om de boel te bezetten en de straten te slopen, dan heeft dat schoonvegen niet plaatsgevonden en zou Roeterseiland nog steeds bezet zijn. Toch?

Demonstreren, ook al is het voor de verkeerde zaal, is wel een grondrecht. Anders kan dat demonstratie recht net zo goed afgeschaft worden.
pi_213462803
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De nacht van 6 op 7 mei, de bezetting van Roeterseiland.
Als zoals jij beweert linkse fascisten een vrijbrief krijgen om de boel te bezetten en de straten te slopen, dan heeft dat schoonvegen niet plaatsgevonden en zou Roeterseiland nog steeds bezet zijn. Toch?
Het UvA terrein is nog bezet, discussie is klaar.

Klaar met de bekende mierenneukers hier zoekende naar een slak om zout op te leggen.
pi_213462845
Wat een lamlendigheid. Uitroken met traangas, die ratten. Niet onderhandelen met terroristen.
pi_213462853
twitter

Blijkbaar moeten we in het Arabisch onderhandelen met de demonstranten.

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2024 09:33:32 ]
pi_213462866
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:29 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Het UvA terrein is nog bezet, discussie is klaar.

Klaar met de bekende mierenneukers hier zoekende naar een slak om zout op te leggen.
Je bewering klopt feitelijk gewoon niet. Als zelfs dat al niet eens gezegd mag worden dan wordt het wel heel onnozel
  woensdag 8 mei 2024 @ 09:40:55 #136
13462 BansheeBoy
pi_213462963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:32 schreef IntensiveGary het volgende:
Wat een lamlendigheid. Uitroken met traangas, die ratten. Niet onderhandelen met terroristen.
Heb het al vaker gezegd. Je moet dit bij de bron aanpakken. Als je objectief en vrijgevochten naar deze zaak kijkt kan je niet anders dan concluderen dat de bron israel is. Netanyahu de winDhond weet dat hij er aan gaat als hij aftreedt, hij is nu over de ruggen van de Palestijnen zijn (politiek) hachje aan het redden.

DE WERELD MOET INGRIJPEN

pi_213462984
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:33 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]

Man, man, man...wat hebben ze laten gebeuren?
pi_213462995
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Heb het al vaker gezegd. Je moet dit bij de bron aanpakken. Als je objectief en vrijgevochten naar deze zaak kijkt kan je niet anders dan concluderen dat de bron israel is. Netanyahu de winDhond weet dat hij er aan gaat als hij aftreedt, hij is nu over de ruggen van de Palestijnen zijn (politiek) hachje aan het redden.

DE WERELD MOET INGRIJPEN

Betrek mij niet in je godsdienstwaanzin. Mij niet quoten.
pi_213463003
quote:

[..]
Heb het al vaker gezegd. Je moet dit bij de bron aanpakken.
Dat is Israël nu ook aan het doen, naar mijn idee iets te rigoreus, maar zo doen ze dat nou eenmaal in die regio's daar.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  woensdag 8 mei 2024 @ 09:47:01 #140
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213463026
Gewoon mee LARPen als politie en gaan voor de Iraanse aanpak :)
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213463074
quote:
DE WERELD MOET INGRIJPEN
Waarom doet de Ummah zo weinig? Al die omliggende islamitische landen? Serieuze vraag. Interesseert het ze niet?
  woensdag 8 mei 2024 @ 09:51:53 #142
13462 BansheeBoy
pi_213463078
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:43 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Betrek mij niet in je godsdienstwaanzin. Mij niet quoten.
Ja, alleen weet ik niet of je dit wel zo kunt stellen. Natte Yahoo is bezig oorlogsmisdaden uit te voeren met zijn buitenproportionele acties. Het is niet of, maar wanneer hij tot justice wordt geroepen. Die wetenschap maakt mij een tevreden heerschap.

woensdag 8 mei 2024 @ 09:51:54 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213463079
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:33 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]

Taal van de knuppel is het enige dat deze lui verstaan.
pi_213463092
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ìn principe is dit dezelfde stelregel als die nu al decennialang wordt gehanteerd door de welse israeliers. Ware het op veel kleinere schaal.

Het moet stoppen!

deze "vreedmzame" prostesten idd.
pi_213463122
twitter
  woensdag 8 mei 2024 @ 09:56:57 #146
13462 BansheeBoy
pi_213463126
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:53 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
deze "vreedmzame" prostesten idd.
Het merendeel zal heus vreedzaam protesteren. Toch gebeurt er teveel om nog te kunnen spreken over vreedzaam. Ze volgen het voorbeeld van de agressor, hoogstwaarschijnlijk om een soort spiegel voor te houden. Ik begrijp het, maar ik zou het anders doen.

pi_213463132
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:56 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Zoals ik gisteravond al zei; Jodenhaat verbroedert.
  woensdag 8 mei 2024 @ 09:57:54 #148
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213463135
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:42 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Man, man, man...wat hebben ze laten gebeuren?
Mocht het je nog niet zijn opgevallen, de grenzen zijn al decennialang wagenwijd open. Dan komen zulke mensen binnen, die vervolgens niet goed integreren, en dat heeft de gevolgen die je ziet in deze video kunt zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:02:27 #149
13462 BansheeBoy
pi_213463183
quote:
[ x ]
haahhaah. Deze man is echt niet 100. :')

woensdag 8 mei 2024 @ 10:05:24 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213463227
quote:
[ x ]
Die tweet heeft een hoog

gehalte.
Huilen dan.
pi_213463231
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mocht het je nog niet zijn opgevallen, de grenzen zijn al decennialang wagenwijd open. Dan komen zulke mensen binnen, die vervolgens niet goed integreren, en dat heeft de gevolgen die je ziet in deze video kunt zien.
Gelieve mij niet in die discussie te sleuren. Open grenzen zijn goed. Waar het misgaat is de handhaving. Ongewenste elementen dienen voortvarend en hardhandig te worden aangepakt.

Gisteravond is weer een fantastisch voorbeeld; toen de groep op Roeterseiland zich splitste en een deel richting binnenstad liep hadden burgemeester en politie de boel moeten tegenhouden en als dat onverhoopt niet was gelukt hadden ze het BG-terrein moeten verdedigen, en als dat niet was gelukt hadden ze het meteen moeten schoonvegen.

Nu hebben de ratten zich ingegraven en de komende dagen zullen ze de boel gaan fortificeren en krijg je ze er nauwelijks meer uit. Ik hoop dat de ME nog wat draaiboeken uit begin jaren '80 heeft liggen
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:09:00 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213463250
Trof vanochtend een heel nette mail van de voorzitter van het College van Bestuur aan over de vannacht beëindigde bezetting van de universiteitsbibliotheek van de UU. Helemaal terecht natuurlijk: demonstreren is prima maar als je niet met het CvB in gesprek wil en je niet aan de regels houdt, dan ga je maar lekker bij je moeder thuis de boel verstieren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 08-05-2024 10:47:06 ]
Huilen dan.
pi_213463272
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
Trof vanochtend een heel nette mail van de voorzitter van het College van Bestuur aan over de vannacht beëindigde bezetting van de universiteitsbibliotheek van de UU. Helemaal terecht natuurlijk, demonstreren is prima maar als je niet met het CvB in gesprek wil en je niet aan de regels houdt, dan ga je maar lekker bij je moeder thuis de boel verstieren.
Keurig. Kan de UvA een voorbeeld aan nemen.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:11:55 #154
3542 Gia
User under construction
pi_213463283
Studenten die hier aan meedoen en een achterstand oplopen vooral niet compenseren. Ze doen dit zichzelf aan. Je gaat naar de universiteit om te studeren, niet om de wereld te redden. Dat doe je maar buiten collegetijd!
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:12:35 #155
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213463293
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:11 schreef Gia het volgende:
Studenten die hier aan meedoen en een achterstand oplopen vooral niet compenseren. Ze doen dit zichzelf aan. Je gaat naar de universiteit om te studeren, niet om de wereld te redden. Dat doe je maar buiten collegetijd!
Wie heeft het uberhaupt over compenseren jemig.

Waarom haal je dit opeens erbij?

Bijzonder dat je ook nog even bepaalt welke groepen wel mogen demonstreren.
pi_213463315
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
Trof vanochtend een heel nette mail van de voorzitter van het College van Bestuur aan over de vannacht beëindigde bezetting van de universiteitsbibliotheek van de UU. Helemaal terecht natuurlijk, demonstreren is prima maar als je niet met het CvB in gesprek wil en je niet aan de regels houdt, dan ga je maar lekker bij je moeder thuis de boel verstieren.
Mag hopen dat iedereen zijn moeder erbuiten wordt gehouden en hopelijk schamen al die moeders zich ook om wat ze hebben groot hebben gebracht.

Ben zelf behoorlijk vrij opgevoed maar never nooit niet dat mijn ouders hadden getolereerd dat ik zoiets zou doen als die kneusjes.

Waarschijnlijk zou ik per direct onterfd zijn }:|
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:15:03 #157
13462 BansheeBoy
pi_213463321
quote:
Dat is het mooie. Iedereen gaat een achterstand oplopen, dus kunnen ze die regel niet uitrollen. Heerlijk. :)

woensdag 8 mei 2024 @ 10:16:15 #158
3542 Gia
User under construction
pi_213463334
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wie heeft het uberhaupt over compenseren jemig.

Waarom haal je dit opeens erbij?
We lopen tegen het einde van het collegejaar en straks zijn er tentamens. Ik zie de eisen al voor me: We hebben een achterstand opgelopen omdat de universiteit niet op onze eisen in ging.
Straks zijn er van die gastjes die niet overgaan naar een volgend jaar of helemaal niet verder mogen met de studie en dan ligt het natuurlijk aan de universiteit die niet hun belachelijke eisen inwilligt.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:17:08 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213463341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:06 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Gelieve mij niet in die discussie te sleuren. Open grenzen zijn goed. Waar het misgaat is de handhaving. Ongewenste elementen dienen voortvarend en hardhandig te worden aangepakt.

Gisteravond is weer een fantastisch voorbeeld; toen de groep op Roeterseiland zich splitste en een deel richting binnenstad liep hadden burgemeester en politie de boel moeten tegenhouden en als dat onverhoopt niet was gelukt hadden ze het BG-terrein moeten verdedigen, en als dat niet was gelukt hadden ze het meteen moeten schoonvegen.

Nu hebben de ratten zich ingegraven en de komende dagen zullen ze de boel gaan fortificeren en krijg je ze er nauwelijks meer uit. Ik hoop dat de ME nog wat draaiboeken uit begin jaren '80 heeft liggen
Tja, dat kan natuurlijk, maar dan moet je ook niet gaan klagen dat mensen Arabisch praten tijdens een 'demonstratie'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:17:11 #160
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213463342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:16 schreef Gia het volgende:

[..]
We lopen tegen het einde van het collegejaar en straks zijn er tentamens. Ik zie de eisen al voor me: We hebben een achterstand opgelopen omdat de universiteit niet op onze eisen in ging.
Straks zijn er van die gastjes die niet overgaan naar een volgend jaar of helemaal niet verder mogen met de studie en dan ligt het natuurlijk aan de universiteit die niet hun belachelijke eisen inwilligt.
Hou het bij de feiten graag. Het doet een discussie geen goed als je zelf dingen verzint.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:17:32 #161
3542 Gia
User under construction
pi_213463343
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat is het mooie. Iedereen gaat een achterstand oplopen, dus kunnen ze die regel niet uitrollen. Heerlijk. :)

Want jij denkt dat echt iedere student hier aan meedoet? Er zijn er vast ook een heleboel die wel hun studie belangrijker vinden dan Gaza.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:20:40 #162
13462 BansheeBoy
pi_213463367
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Want jij denkt dat echt iedere student hier aan meedoet? Er zijn er vast ook een heleboel die wel hun studie belangrijker vinden dan Gaza.
Ik kan me niet voorstellen dat colleges gewoon normaal doorgang kunnen vinden.

woensdag 8 mei 2024 @ 10:21:56 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213463381
Genieten op LinkedIn trouwens. Beide kanten die elkaar aanvallen in de comments.

Normaal zo zakelijk, maar dat is toch maar een dun laagje zo zie je maar.

De transformatie naar Facebook is compleet :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:22:36 #164
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213463391
quote:
Universiteiten hebben vaak een lange traditie van activisme en zijn bij uitstek de plek waar ideeën moeten kunnen worden uitgewisseld en gedebatteerd. En dat mag best fel zijn. Het faciliteren van demonstraties past uitstekend in die traditie en draagt bij aan het behoud van de universiteit als een plek waar studenten en academici hun betrokkenheid tonen bij kwesties die de samenleving raken.

Maar je moet je dan wel gewoon aan de gedrags- en fatsoensregels houden die we met elkaar hebben afgesproken in dit land.
Huilen dan.
pi_213463395
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat kan natuurlijk, maar dan moet je ook niet gaan klagen dat mensen Arabisch praten tijdens een 'demonstratie'.
Je reageert alleen op de eerste regel, haalt je 'gelijk' en negeert de rest, waarin ik aangeef hoe te handelen in dit soort gevallen. Nu weet ik dat het des FOK's is om zo te 'discussiëren', maar ik ben daar niet van gediend.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:23:16 #166
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213463401
Sowieso, "demonstreren" met gezichtsbedekking :') . Koekoek. Dan laten je intenties weinig aan de verbeelding over hoor. Niet miepen als je dan ook gewoon als de relschopper die je bent behandeld wordt.
Huilen dan.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:25:56 #167
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_213463432
Welke banden heeft de UvA eigenlijk met Israëlische bedrijven / geldschieters? En wat hebben die bedrijven / instellingen met de oorlog te maken?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:26:07 #168
13462 BansheeBoy
pi_213463434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:22 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Je reageert alleen op de eerste regel, haalt je 'gelijk' en negeert de rest, waarin ik aangeef hoe te handelen in dit soort gevallen. Nu weet ik dat het des FOK's is om zo te 'discussiëren', maar ik ben daar niet van gediend.
In principe werken die relschoppers ook zo. Ze conformeren zich niet aan de heersende regels, normen, waarden en ongeschreven regels. Advies aan jou: niet zo hoogdravend doen. Komt uit een goed hart.

Maar voor de rest, ga zo verder!

pi_213463461
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
In principe werken die relschoppers ook zo. Ze conformeren zich niet aan de heersende regels, normen, waarden en ongeschreven regels. Advies aan jou: niet zo hoogdravend doen. Komt uit een goed hart.

Maar voor de rest, ga zo verder!

Mij niet quoten, godsdienstwaanzinnige. Wij zijn niet hetzelfde, ik ben niet je vriend.
pi_213463469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:30 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Mij niet quoten, godsdienstwaanzinnige. Wij zijn niet hetzelfde, ik ben niet je vriend.
Don't feed the trolls please.
pi_213463472
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:25 schreef Stoorzendert het volgende:
Welke banden heeft de UvA eigenlijk met Israëlische bedrijven / geldschieters? En wat hebben die bedrijven / instellingen met de oorlog te maken?
Dat vraag ik me ook af :@
pi_213463473
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Genieten op LinkedIn trouwens. Beide kanten die elkaar aanvallen in de comments.

Normaal zo zakelijk, maar dat is toch maar een dun laagje zo zie je maar.

De transformatie naar Facebook is compleet :D
:P
pi_213463477
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:31 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat vraag ik me ook af :@
Ja het waren banden met Israëlische universiteiten volgens mij?
pi_213463481
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:31 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Don't feed the trolls please.
Deze trol moet intensief bestreden worden zodat hij wederom een ban krijgt.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:33:54 #175
13462 BansheeBoy
pi_213463494
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:30 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Ja, maar niet alleen dat. Als iedereen maar zijn eigen weg gaat krijg je chaos. Het is al moeilijk zat.

pi_213463497
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, maar niet alleen dat. Als iedereen maar zijn eigen weg gaat krijg je chaos. Het is al moeilijk zat.

Jij bent moeilijk zat :Z
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:35:50 #177
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213463514
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:22 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Nee hoor, het heeft er vooral mee te maken dat ik specifiek op dat deel van jouw post wilde inhaken. De rest ben ik het mee eens, ook de handhaving schiet natuurlijk flink tekort. Maar aangezien we het daar dus over eens zijn heeft het weinig zin om daar nog verder op in te gaan. Ik zou dus wat dit betreft niet alles zo negatief opvatten.
quote:
Niets, het zijn gewoon pogingen om Israël en Israëliërs als land en volk te treffen omdat de onderliggende overtuiging is dat dit land eigenlijk niet zou mogen bestaan. En dan helpt het om een land een totale pariah te maken in internationaal opzicht.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:36:58 #178
13462 BansheeBoy
pi_213463531
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:34 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Jij bent moeilijk zat :Z
Ik zag je post net over de uni's. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat de uni's er van langs krijgen zonder goede funderingen. Zou je dat willen uitzoeken? Is enorm van belang voor onze beeldvorming.

pi_213463572
Met een tank overheen rijden. Oh wacht, die hebben WE niet meer.
U MAD?
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:42:03 #180
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213463581
quote:
Er zijn natuurlijk Israëlische universiteiten en onderzoeksinstellingen die wel uitwisselingsprogramma's hebben met Nederlandse universiteiten, of onderzoeksafdelingen die samenwerken in een project. Dat is typisch het soort banden dat ook allemaal is doorgesneden na de Russische invasie in Oekraïne.

Als je als land sancties zou invoeren tegen een ander land, dan wordt ook vaak gekeken naar dit soort banden om te doorbreken. Uiteindelijk zijn universiteiten in de meeste landen toch behoorlijk gelieerd aan de overheid en een soort uithangbord van de staat.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:48:02 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213463654
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
En het is al dagen aan de gang! Je mag aannemen dat studenten niet over een nacht ijs gaan. Ik ga er gemakshalve vanuit dat de universiteiten helaas toch banden hebben met de agressor. Nooit eerder is er wereldwijd zoveel steun gekomen voor de Palestijnen. Een van de drijvende krachten hierachter zijn de social media. Niet langer is de lobby instaat eht narratief volledig zelf te bepalen. Ik ben een blij heerschap.

'De aggressor', haha. Je bent 7 oktober vergeten?
pi_213463671
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Want voor 7 oktober werden palestijnen niet vermoord of zo... De zionistische logica want 7 oktober...
pi_213463698
quote:

[..]
En het is al dagen aan de gang! Je mag aannemen dat studenten niet over een nacht ijs gaan. Ik ga er gemakshalve vanuit dat de universiteiten helaas toch banden hebben met de agressor. Nooit eerder is er wereldwijd zoveel steun gekomen voor de Palestijnen. Een van de drijvende krachten hierachter zijn de social media. Niet langer is de lobby instaat eht narratief volledig zelf te bepalen. Ik ben een blij heerschap.

Of ze in de meerderheid zijn, betwijfel ik. Ze zijn wel het luidruchtigst.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:51:39 #184
13462 BansheeBoy
pi_213463709
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, zeer zeker niet! Maar ik laat me niet wijs maken dat 7 oktober het begin was. 7 oktober (schandalig en mensonterend als het was) is een schakel in een reeks van schakels. Een reactie zo u wilt. Ben ik het er mee eens? Nee! Net zo min als ik dit ook, maar vooral, veroordeel van israel. Een so called beschaafd land hoort zich te conformeren aan gelde regels en oorlogsrecht.

woensdag 8 mei 2024 @ 10:52:48 #185
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213463726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Want voor 7 oktober werden palestijnen niet vermoord of zo... De zionistische logica want 7 oktober...
Nou, nee. Er komen al decennialang Palestijnen om, omdat deze barbaren Israël al decennialang aanvallen en terroriseren. En ik weet dat dit binnen de Arabische en Islamtische wereld als ware helden en martelaren worden gezien, maar terroristen worden geneutraliseerd door Israël. Daar dan over gaan jammeren is hypocriet.
pi_213463751
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, nee. Er komen al decennialang Palestijnen om, omdat deze barbaren Israël al decennialang aanvallen en terroriseren. En ik weet dat dit binnen de Arabische en Islamtische wereld als ware helden en martelaren worden gezien, maar terroristen worden geneutraliseerd door Israël. Daar dan over gaan jammeren is hypocriet.
Ja maar al die tienduizenden kinderen die volgens sommigen zijn vermoord sinds 7 oktober.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2024 10:55:29 ]
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:55:44 #187
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213463756
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Nee, zeer zeker niet! Maar ik laat me niet wijs maken dat 7 oktober het begin was. 7 oktober (schandalig en mensonterend als het was) is een schakel in een reeks van schakels. Een reactie zo u wilt. Ben ik het er mee eens? Nee! Net zo min als ik dit ook, maar vooral, veroordeel van israel. Een so called beschaafd land hoort zich te conformeren aan gelde regels en oorlogsrecht.

Ik zou vooral beginnen bij het veroordelen van de Palestijnse terroristen. Zij strijden namelijk met hun eigen bevolking als menselijk schild, dit is ook de reden dat er meer slachtoffers aan die kant vallen. Israël doet dit niet, zij strijden met hun soldaten vóór de burgers om hen te beschermen. Dat is nogal een verschil.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:56:08 #188
3542 Gia
User under construction
pi_213463760
quote:

[..]

Nog steeds is een groter deel van Nederland rechts. Verschil is dat Links harder probeert te schoppen. Als een klein kindje dat staat te stampvoeten.
pi_213463768
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De terreur begon met het ontstaan van de islam. Sindsdien is er oorlog in die regio. Joden woonden er al veel langer dan moslims.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:59:57 #190
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213463809
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je haalt me de woorden uit de mond. Mooi om te zien, je bent het steeds vaker met me eens. Het is buitenproportioneel. Alsof je een mitrailleur pakt om muggenplaag tegen te gaan. :N

Prachtig om te zien dat het handelen van israel niet meer als vanzelfsprekend wordt geaccepteerd. Er is een kentering gaande en dat maakt me een ontzettend blij heerschap.

Als de cultuur in een samenleving is om zoveel mogelijk kinderen te hebben, want ja, dit zijn toch maar martelaren voor 'Allah' en 'Palestina'. Dan levert dit meer slachtoffers op, maar dit heeft niets te maken met proportionaliteit. Wederom, het is een resultaat van de manier waarop de Palestijnen zelf strijden. Hier is men ook open over:

twitter
pi_213463822
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je haalt me de woorden uit de mond. Mooi om te zien, je bent het steeds vaker met me eens. Het is buitenproportioneel. Alsof je een mitrailleur pakt om een muggenplaag tegen te gaan. :N

Prachtig om te zien dat het handelen van israel niet meer als vanzelfsprekend wordt geaccepteerd. Er is een kentering gaande en dat maakt me een ontzettend blij heerschap.

Mss eens een koran verbranden om je blijdschap te vieren?
pi_213464006
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:55 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ja maar al die tienduizenden kinderen die volgens sommigen zijn vermoord sinds 7 oktober.
In jouw logica zijn deze kinderen toch terroristen.

De enige terroristen daar komen uit dat kolonialistisch project.
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:21:25 #193
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213464029
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:18 schreef Chadi het volgende:
Dit lijkt me een moeilijk te verdedigen stelling, maar ik zie het je graag proberen.
Huilen dan.
pi_213464068
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dit lijkt me een moeilijk te verdedigen stelling, maar ik zie het je graag proberen.
Kan je lang wachten.
pi_213464071
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:18 schreef Chadi het volgende:

[..]
In jouw logica zijn deze kinderen toch terroristen.

Nergens heb ik zoiets gezegd.
pi_213464208
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:24 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Kan je lang wachten.
Inmiddels een kwartier :{
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:44:52 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213464279
quote:
Daar gaat het natuurlijk eigenlijk helemaal niet om. Het gaat erom om Israël te isoleren op elk mogelijk vlak. Sport, entertainment, onderwijs, het bedrijfsleven.
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:46:46 #198
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213464298
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Daar gaat het natuurlijk eigenlijk helemaal niet om. Het gaat erom om Israël te isoleren op elk mogelijk vlak. Sport, entertainment, onderwijs, het bedrijfsleven.
Totdat ze hun apartheidsbeleid afschaffen. Zoals destijds ook gebeurde met Zuid-Afrika. Het enige land dat in de jaren '90 nog in volle overtuiging met Zuid-Afrika werkte, was toevallig (niet echt toevallig) ook Israel.
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:47:13 #199
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213464309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:46 schreef VoMy het volgende:

[..]
Totdat ze hun apartheidsbeleid afschaffen. Zoals destijds ook gebeurde met Zuid-Afrika. Het enige land dat in de jaren '90 nog in volle overtuiging met Zuid-Afrika werkte, was toevallig (niet echt toevallig) ook Israel.
Hun apartheidsbeleid in Gaza?
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:49:35 #200
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213464333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hun apartheidsbeleid tov Palestijnen in het algemeen. En in dit geval is het een en ander natuurlijk extra urgent aangezien ze een massaslachting aanrichten onder de inwoners van Gaza, waardoor de demonstraties ook meer aanloop hebben dan anders. Maar bewegingen om Israel diplomatiek en cultureel te isoleren vanwege hun omgang met Palestijnen bestaan al vrij lang en hebben al vrij lang grofweg het doel zoals ik net beschreef.
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:51:05 #201
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_213464356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er wonen miljoenen Palestijnen in Israël die allemaal gelijke rechten hebben en volwaardige burgers zijn.

Hamas fascisten en hun supporters beschouw ik inderdaad als minderwaardige mensen die enkel mijn schoenzool in hun gezicht verdienen.
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:54:28 #202
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213464406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hun apartheidsbeleid tov Palestijnen in het algemeen.
Op de Westoever (hét grote probleem hier) is er een situatie die flink neigt naar Apartheid, maar dat lijkt me jouw parapluterm van "in het algemeen" niet dekken. In Israël zelf namelijk zijn de Arabieren gewoon medeburgers.
quote:
En in dit geval is het een en ander natuurlijk extra urgent aangezien ze een massaslachting aanrichten onder de inwoners van Gaza, waardoor de demonstraties ook meer aanloop hebben dan anders. Maar bewegingen om Israel diplomatiek en cultureel te isoleren vanwege hun omgang met Palestijnen bestaan al vrij lang en hebben al vrij lang grofweg het doel zoals ik net beschreef.
Klopt, en dat slaat nogal eens de plank mis en inmiddels steeds vaker door naar onomwonden antisemitisme.
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:57:09 #203
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213464447
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Op de Westoever (hét grote probleem hier) is er een situatie die flink neigt naar Apartheid, maar dat lijkt me jouw parapluterm van "in het algemeen" niet dekken. In Israël zelf namelijk zijn de Arabieren gewoon medeburgers.
De acties van Israëlische vertegenwoordigers op de Westelijke Jordaanoever vallen daar natuurlijk wel gewoon onder.

En je hoeft het verder niet eens te zijn met de inzet en de acties van de demonstranten; ik geef slechts aan wat de achterliggende gedachte is van het isoleren van Israel, namelijk middels die isolatie op allerlei vlakken, voldoende druk uitoefenen om verandering teweeg te brengen.
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:00:35 #204
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213464496
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:00 schreef Qarrad het volgende:
Nou, lijsten met Joodse namen erop aanleveren kunnen we ook afvinken. ;(
Nee, Israëlische namen waarmee de UvA samenwerkt.
pi_213464522
quote:

[ x ]

De Joden zijn de nieuwe Joden.
In één ding moet ik de terroristen gelijk geven: het CvB UvA is incompetent en kan beter opstappen. Bijzonder pijnlijk, dit.
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:03:24 #206
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213464533
quote:

[ x ]

En de kledingvoorschriften voor Joodse Israëlische studenten, hoe staat het daarmee?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213464537
quote:

[ x ]

Ga naar het originele artikel, druk op de lijst en kijk eens hoeveel namen van wetenschappers je ziet. Twitter is een kutbron.
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:05:14 #208
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213464548
quote:

[ x ]

Niet waar toch?
Zou anders heel pijnlijk zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 08-05-2024 13:18:04 ]
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:05:51 #209
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213464563
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:03 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Nee, lijsten met Joden.
Nee, een lijst met wetenschappers uit Israel waarmee wordt samengewerkt vanuit de UvA.
pi_213464584
quote:
Inherit INHibitors , Explosives and pRecursor InvesTigation
European infrastructure for Rydberg Quantum Computing
Real Time End to End 6G Networks
States’ Practice of Human Rights Justification: a study in civil society engagement and human rights through the lens of gender and intersectionality
Mobility justice for all: framing safer, healthier and happier streets
Machine learning for Sciences and Humanities
Comparing voluntary compliance through different doctrines and nations
Establishing a comprehensive understanding and taxonomy of children's digital maturity
Dit is de lijst met "joodse namen" waar jullie over janken. Kijk niet de andere kant op en bedenk je eens of je wat minder in random idioten op Twitter moet geloven.
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:07:44 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213464590
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:05 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Niet waar toch?
Zou anders heel pijnlijk zijn.
Dat vonden ze zelf blijkbaar ook:
twitter
pi_213464593
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:05 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee, een lijst met wetenschappers uit Israel waarmee wordt samengewerkt vanuit de UvA.
Zelfs dat niet eens.
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:09:40 #213
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213464608
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zelfs dat niet eens.
Oh, het is ook nog steeds gewoon diezelfde lijst als van 2 dagen geleden zie ik nu :')
Typisch ook weer dat middels een tweetdump fophef gemaakt moet worden over iets dat allang gepasseerd is.
pi_213464609
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat vonden ze zelf blijkbaar ook:
[ x ]
Ik heb die lijst gisteren al gezien en ook toen stonden er geen namen van wetenschappers op. Stop met het verspreiden van onzin. De lijst.
https://student.uva.nl/ar(...)elische-organsiaties
pi_213464613
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:09 schreef VoMy het volgende:

[..]
Oh, het is ook nog steeds gewoon diezelfde lijst als van 2 dagen geleden zie ik nu :')
Typisch ook weer dat middels een tweetdump fophef gemaakt moet worden over iets dat allang gepasseerd is.
Ik snap niet dat mensen twitter zo gebruiken. Alsof een random mening post op fok voortaan ook een bron is.
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:11:17 #216
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213464619
twitter

Goh, blijkbaar zijn er toch docenten die de lijst met namen die er niet is als zodanig interpreteren.
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:13:08 #217
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213464633
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:10 schreef IntensiveGary het volgende:
Je hebt gelijk. Het is allemaal zuiver. Hoe kon ik me zo vergissen.

Neem je moeder in de maling.
Hoe graag jij en anderen hier het ook zouden willen, verwijzen naar Israel is nou eenmaal iets anders dan verwijzen naar Joden.
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:13:14 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213464635
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik snap niet dat mensen twitter zo gebruiken. Alsof een random mening post op fok voortaan ook een bron is.
Er is echt wel een verschil tussen een random mening en die van omwonenden, docenten, studenten, lokale Joden, stadsdeelraadleden en journalisten. De reacties op de communicatie vanuit de Uva lijkt mij relevant in dit topic dus wat bedoel je met "Twitter zo gebruiken"?
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:14:32 #219
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213464650
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]De reacties op de communicatie vanuit de Uva lijkt mij relevant in dit topic dus wat bedoel je met "Twitter zo gebruiken"?
De reacties kun je zelf geven als je vindt dat er behoefte is aan reacties. Waarom zouden we de reacties van nobuddies op twitter hier moeten lezen? Zeker als het alleen maar gebruikt wordt om woorden te kunnen verdraaien?
pi_213464658
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:11 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Goh, blijkbaar zijn er toch docenten die de lijst met namen die er niet is als zodanig interpreteren.
Dus er is geen jodenlijst en je kan je ongelijk niet toegeven. Teken van een slechte persoonlijkheid en/of laag IQ.
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:15:59 #221
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213464668
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus er is geen jodenlijst en je kan je ongelijk niet toegeven. Teken van een slechte persoonlijkheid en/of laag IQ.
En ad hominems zijn een toonbeeld van een mooie persoonlijkheid?
pi_213464675
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:13 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Het is allemaal zuiver. Hoe kon ik me zo vergissen.

Neem je moeder in de maling.
quote:
Hoe graag jij en anderen hier het ook zouden willen, verwijzen naar Israel is nou eenmaal iets anders dan verwijzen naar Joden.
Voor heel veel anderen is dat niet zo. Dat is gewoon de bittere realiteit.
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:19:03 #223
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213464709
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:16 schreef Bofjijff het volgende:

Het is geen meningenkwestie. Israel is een land met inwoners, een regering, officiële instellingen en instituten. Als je verwijst naar Israel, verwijs je daarnaar. Als je een lijst maakt met samenwerkingen met Israëlische instellingen, dan verwijs je naar de instellingen uit het land Israel.
pi_213464715
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er is echt wel een verschil tussen een random mening en die van omwonenden, docenten, studenten, lokale Joden, stadsdeelraadleden en journalisten. De reacties op de communicatie vanuit de Uva lijkt mij relevant in dit topic dus wat bedoel je met "Twitter zo gebruiken"?
De post waar het allemaal mee begon had als boosmakende kern geen mening, maar presenteerde een feit. Een feit dat simpelweg niet klopt. Namelijk: "De universiteit van Amsterdam gaat een lijst van Israëlische wetenschappers waar ze mee samenwerken aan de 'free palestine' demonstranten geven." Jij maakt van een nationaliteit voor extra ophef er ook nog maar even joden van. In het beste geval ben je dan fantasieën aan het verspreiden, maar ik gok eerder op een bewuste leugen.
pi_213464725
Vrijdag spoeddebat in de gemeenteraad
Aankomende vrijdag is er in de Stopera een spoeddebat over de UvA-demonstraties. De gemeenteraad is eigenlijk met reces en komt speciaal voor het debat terug, iets wat niet vaak voorkomt in de stad. Het debat begint om 13.00 uur in de raadszaal.
pi_213464733
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:19 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is geen meningenkwestie. Israel is een land met inwoners, een regering, officiële instellingen en instituten. Als je verwijst naar Israel, verwijs je daarnaar. Als je een lijst maakt met samenwerkingen met Israëlische instellingen, dan verwijs je naar de instellingen uit het land Israel.
heb je mijn post uberhaupt gelezen of blijf je alleen hangen in jouw eigen langspeelplaat?
pi_213464742
De raadsleden Nilab Ahmadi en Jazie Veldhuyzen van Lijst Ahmadi-Veldhuyzen zijn vandaag ook aanwezig bij het protest.

pi_213464749
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:16 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
[..]
Nog even los van het anecdotische bewijs van mijn moeder die wordt bespuugd en voor kankerjood wordt uitgemaakt, masr kijk naar Sammy, de restauranthouder die continu bedreigd werd, of de antiekhandelaar hier op de Cuyp, die samen met zn zoon overhoop werd gestoken omdat Jood. Maar da's allemaal onzin volgens Vomy en zn medeplichtigen. Het is alleen maar tegen Israël, niet tegen Joden. Slaap zacht.
pi_213464769
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:21 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Nog even los van het anecdotische bewijs van mijn moeder die wordt bespuugd en voor kankerjood wordt uitgemaakt, masr kijk naar Sammy, de restauranthouder die continu bedreigd werd, of de antiekhandelaar hier op de Cuyp, die samen met zn zoon overhoop werd gestoken omdat Jood. Maar da's allemaal onzin volgens Vomy en zn medeplichtigen. Het is alleen maar tegen Israël, niet tegen Joden. Slaap zacht.
en zo zijn er al weet ik niet hoe lang zo veel voorbeelden waarbij het onderscheid niet wordt gemaakt. Vomy zie ik gewoon als medeplichtige, walgelijk.
pi_213464774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:15 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Blijven volhouden. Niemand gelooft je. Nogmaals, de houding die jij tentoonspreidt is de reden dat Joden hier niet veilig zijn. Jij bent gevaarlijker dan het tuig dat het BG-terrein bezet houdt.
Ik kan niet beschrijven zonder banwaardige uitspraken het is hoe triest het is dat je deze beschuldigingen naar de ander uit, omdat hij wel in de realiteit leeft en niet in hier al reeds bewezen leugens is getrapt.
pi_213464776
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:20 schreef Aether het volgende:
Vrijdag spoeddebat in de gemeenteraad
Aankomende vrijdag is er in de Stopera een spoeddebat over de UvA-demonstraties. De gemeenteraad is eigenlijk met reces en komt speciaal voor het debat terug, iets wat niet vaak voorkomt in de stad. Het debat begint om 13.00 uur in de raadszaal.
Vrijdag al. Ik hoop dat ze niets verrekken in de haast...
pi_213464781
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En ad hominems zijn een toonbeeld van een mooie persoonlijkheid?
Nooit gezegd dat ik mooi ben. Maar ik ben hier niet herhaaldelijk aan het liegen.
pi_213464788
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee, Israëlische namen waarmee de UvA samenwerkt.
En dat maakt het OK? Mensen met een Israëlische nationaliteit zijn nu vogelvrij?
"Pools are perfect for holding water"
pi_213464792
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:02 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

het CvB UvA is incompetent en kan beter opstappen. Bijzonder pijnlijk, dit.
Dit ja.
pi_213464799
pi_213464800
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik kan niet beschrijven zonder banwaardige uitspraken het is hoe triest het is dat je deze beschuldigingen naar de ander uit, omdat hij wel in de realiteit leeft en niet in hier al reeds bewezen leugens is getrapt.
Jij denkt dat het alleen over dat lijstje gaat? Leuke manier om de boel proberen te laten ontsporen, maar nee, het gaat om het totaalplaatje. Hij loopt hier van begin af aan te liegen en de boel te verdraaien
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:26:30 #237
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213464808
quote:

[ x ]

Wat the hell?
Dit is tegen alle wetgevingen.. avg? Hallo!?
Wat een stel complete mongolen. Inderdaad, bestuur afzetten en vervolgen. UvA misschien wel gewoonweg opdoeken.
1947-2016
pi_213464818
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De post waar het allemaal mee begon had als boosmakende kern geen mening, maar presenteerde een feit. Een feit dat simpelweg niet klopt. Namelijk: "De universiteit van Amsterdam gaat een lijst van Israëlische wetenschappers waar ze mee samenwerken aan de 'free palestine' demonstranten geven." Jij maakt van een nationaliteit voor extra ophef er ook nog maar even joden van. In het beste geval ben je dan fantasieën aan het verspreiden, maar ik gok eerder op een bewuste leugen.
Allemaal buitenlandse studenten en docenten want de wetenschap doet niet aan landsgrenzen, maar voor de joodse staat maken we een uitzondering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213464823
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:25 schreef probeer het volgende:

[..]
En dat maakt het OK? Mensen met een Israëlische nationaliteit zijn nu vogelvrij?
Trap nou niet ook in deze leugen. Gekkies zijn hier op basis van een liegend twitterbericht, nog eens extra aangezet door een leugenachtige fokker de ander voor tuig aan het uitmaken dat joden aanvalt.
pi_213464845
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Trap nou niet ook in deze leugen. Gekkies zijn hier op basis van een liegend twitterbericht, nog eens extra aangezet door een leugenachtige fokker de ander voor tuig aan het uitmaken dat joden aanvalt.
Dank voor de correctie
pi_213464856
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat the hell?
Dit is tegen alle wetgevingen.. avg? Hallo!?
Wat een stel complete mongolen. Inderdaad, bestuur afzetten en vervolgen. UvA misschien wel gewoonweg opdoeken.
Gelukkig is het niet gebeurd en was het ook niet de bedoeling om het te gaan doen zover we weten. De UvA top gaat dus voorlopig niet de gevangenis in. Je bent getrapt in fake news op twitter :')
pi_213464859
quote:

[..]
Blijven volhouden dat het alleen om dat lijstje gaat. Leugenaar.
pi_213464864
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:26 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Jij denkt dat het alleen over dat lijstje gaat? Leuke manier om de boel proberen te laten ontsporen, maar nee, het gaat om het totaalplaatje. Hij loopt hier van begin af aan te liegen en de boel te verdraaien
Zal best, maar jij kan je ongelijk ook niet toegeven, dus kijk in de spiegel voor je de steen gooit.
pi_213464890
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zal best, maar jij kan je ongelijk ook niet toegeven, dus kijk in de spiegel voor je de steen gooit.
"Je hebt gelijk, maar ik vind je stom, dus lekker puh"

*proest*
pi_213464900
quote:

[..]
Het is inderdaad belangrijk om niet mee te gaan in leugens. Als dit gewoon altijd al een lijst was met Israëlische instellingen dan is daar niks mis mee en juist goed dat universiteiten zulke informatie openbaar en toegankelijk maken. Bestaat er ook zo een lijst voor andere landen? Zo niet dan lijkt mij dit een goede aanleiding om daar mee door te gaan.

Maar het leek er even op dat users zoals VoMy een lijst met individuele Israëliërs leek te verdedigen, dat is heel zorgelijk.
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:42:25 #246
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213464953
Het zijn altijd dezelfde type figuren die vooraan staan te blèren zodra er Joden of Israëliërs bij iets betrokken zijn.

Over het uitmoorden van jezidi's, oeigoeren of het dagelijks elkaar uitmoorden van allerlei moslims onderling in brandhaarden in het midden-oosten hoor je ze niet.

Het verbaast mij nog steeds dat een bestuur van een universiteit hier zo in meegaat.
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:57:18 #247
13462 BansheeBoy
pi_213465087
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:42 schreef RamboDirk het volgende:
Het zijn altijd dezelfde type figuren die vooraan staan te blèren zodra er Joden of Israëliërs bij iets betrokken zijn.

Het verbaast mij nog steeds dat een bestuur van een universiteit hier zo in meegaat.
Ik vind het juist een mooie ontwikkeling. Ze zijn in staat om d.m.v. een soort kikvorsperspectief door belangen, kaders en klankleuren heen te kijken en voor de échte justice te gaan. Hoort bij een stukje volwassenwording en emancipatie.

pi_213465090
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:42 schreef RamboDirk het volgende:

Over het uitmoorden van jezidi's, oeigoeren of het dagelijks elkaar uitmoorden van allerlei moslims onderling in brandhaarden in het midden-oosten hoor je ze niet.

Dus het huidige probleem mag niet niet worden aangekaart omdat er andere problemen bestaan die (volgens jou) niet worden aangekaart. Mooi staaltje whataboutism.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:04:19 #249
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213465126
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:21 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Heeft inderdaad geen reet met deze betoging te maken allemaal.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:04:29 #250
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213465127
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:57 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Dus het huidige probleem mag niet niet worden aangekaart omdat er andere problemen bestaan die (volgens jou) niet worden aangekaart. Mooi staaltje whataboutism.
Probeer begrijpend lezen eens :)
pi_213465138
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:35 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
"Je hebt gelijk, maar ik vind je stom, dus lekker puh"

*proest*
:Z
pi_213465141
quote:

[..]
Kan whataboutism zijn, ja. Kan ook zomaar het uitlichten van de hypocrisie in de selectieve verontwaardiging zijn...
pi_213465145
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Heeft inderdaad geen reet met deze betoging te maken allemaal.
Het heeft er alles mee te maken.
pi_213465158
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
:Z
"Je hebt nog steeds gelijk, maar ditmaal komt m'n 'lekker puh' niet eens in woorden"

*nogmaals proest*
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:09:05 #255
13462 BansheeBoy
pi_213465167
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:06 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Het heeft er alles mee te maken.
Je moet niet alles op jezelf betrekken. De wereld is veel groter dan jij en ik. Ja, er zijn jodenhaters, zoals er ook moslimhaters zijn. Maar je kan niet elke kritiek maar schuiven onder het deken der jodenhaat. Hier wordt toch een stukje volwassenwording en emancipatie gevraagd.

woensdag 8 mei 2024 @ 13:14:41 #256
13462 BansheeBoy
pi_213465216
quote:

[..]
Kan whataboutism zijn, ja. Kan ook zomaar het uitlichten van de hypocrisie in de selectieve verontwaardiging zijn...
Die is er altijd. Dit steeds benoemen is onzin. 100% neutraliteit, 100% objectiviteit: het bestaat niet. Je kan het nastreven, maar het 100% halen is onmogelijk. Mensen hebben bewust en onbewust voorkeuren. We zijn uiteindelijk allemaal wc-eenden, in min of meerdere mate.

Om maar een voorbeeld te geven: ik zie je nooit opkomen voor Moslims. Betekent het dan dat Moslims geen onrecht wordt aangedaan? Neen.

Jason.

pi_213465244
'De driehoek' :') Falen op alle mogelijke manieren, wat een gotspe. En dat is dan de hoofdstad.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:19:22 #258
13462 BansheeBoy
pi_213465263
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:17 schreef MoreDakka het volgende:
'De driehoek' :') Falen op alle mogelijke manieren, wat een gotspe. En dat is dan de hoofdstad.
Ik denk dat ze het "laten" gebeuren omdat ze het grotere plaatje zien: onrecht tegengaan. De collateral damage ten spijt. Als dit inderdaad hun gedachtengang is hebben ze mijn respect.

pi_213465278
quote:

[..]
Lijkt me gewoon een afleidingsmanoeuvre om de focus te verleggen van het probleem naar de personen die het probleem aankaarten. Ik kan wel met nieuwsartikelen komen over bijvoorbeeld demonstraties tegen genocide op Oeigoeren, maar veel zin heeft dat niet voor de inhoud van de huidige discussie.

Wellicht valt er wat te zeggen over het uitlichten van een dubbele standaard in een discussie, maar dat lijkt me in dit geval grote onzin. Juist linkse mensen en studenten worden vaak bekritiseerd voor hun aandacht voor globale zaken.
pi_213465288
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:08 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
"Je hebt nog steeds gelijk, maar ditmaal komt m'n 'lekker puh' niet eens in woorden"

*nogmaals proest*
Of: het is vermoeiend om van iemand die zijn ongelijk niet kan toegeven in te moeten gaan op eveneens iets wat niet gebeurd is.

Je staat hier te stuiteren om iets dat niet gebeurd is en komt vervolgens met wazige verwijzing naar "het totaalplaatje" waardoor dat alsnog gerechtvaardigd zou zijn. Een volwassen persoon had gezegd: ja je hebt gelijk die jodenlijst is er niet, maar hij heeft hier ook X gezegd en dat is wel dubieus.
pi_213465298
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:22 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Lijkt me gewoon een afleidingsmanoeuvre om de focus te verleggen van het probleem naar de personen die het probleem aankaarten. Ik kan wel met nieuwsartikelen komen over bijvoorbeeld demonstraties tegen genocide op Oeigoeren, maar veel zin heeft dat niet voor de inhoud van de huidige discussie.

Wellicht valt er wat te zeggen over het uitlichten van een dubbele standaard in een discussie, maar dat lijkt me in dit geval grote onzin. Juist linkse mensen en studenten worden vaak bekritiseerd voor hun aandacht voor globale zaken.
Oneens. Ja, er wordt zo af en toe wel wat voor bijvoorbeeld de Oeigoeren gedaan, maar het staat totaal niet in verhouding tot hoe Israël wordt bejegend.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:25:41 #262
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213465304
quote:

[..]
Nee hoor, er is simpelweg een duidelijke dubbele standard en zichtbaar waarbij Israël onder een vergrootglas wordt gelegd op een manier waar geen enkel ander land mee te maken heeft. En mensen zien dit, mensen merken dit.

Dat roept de vraag op waar deze selectieve verontwaardiging precies vandaan komt. Wat maakt het vermeende leed van de Palestijnen erger van dat van bijvoorbeeld de Oeigoeren. Waarom moeten Israëlische instellingen worden geboycot, maar niet de Chinese? (Of vul hier elk ander land in dat mensenrechten schendt).

Om hier dan nog maar te zwijgen over het feit dat China daadwerkelijk iets doet wat ontoelaatbaar zou moeten zijn. Israël doet dit niet. Het land vecht tegen al decennia tegen een grote terreurgroepering, dat zich richt op Israëlische burgers en waarbij er in vergeldingsacties veel slachtoffers vallen door de strijdwijze van deze terreurgroepering. Zij gebruiken immers hun burgers als menselijk schild, waar Israël vervolgens verantwoordelijk voor wordt gehouden.

Het is dus niet alleen selectieve verontwaardiging, maar ook misplaatste verontwaardiging. Dit is allemaal heel erg verdacht.
quote:

[..]

Dit is een kleine demonstratie van voornamelijk Oeigoeren zelf. Rondom deze kwestie is er geen grootschalige ophef, die er wel is rondom het zogenaamde leed van de Palestijnen. Wederom de vraag: hoe komt dit?
pi_213465330
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Die is er altijd. Dit steeds benoemen is onzin. 100% neutraliteit, 100% objectiviteit: het bestaat niet. Je kan het nastreven, maar het 100% halen is onmogelijk. Mensen hebben bewust en onbewust voorkeuren. We zijn uiteindelijk allemaal wc-eenden, in min of meerdere mate.

Om maar een voorbeeld te geven: ik zie je nooit opkomen voor Moslims. Betekent het dan dat Moslims geen onrecht wordt aangedaan? Neen.

Jason.

Goede post, deels eens. Maar je begrijpt toch ook wel dat de meeste Nederlanders wel erg moe worden van de extreem selectieve verontwaardiging van veelal Moslims?
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:29:54 #264
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213465341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nooit gezegd dat ik mooi ben. Maar ik ben hier niet herhaaldelijk aan het liegen.
Je persoonlijkheid had ik het over, net als jij. Zo werken bijvoeglijke naamwoorden, die kwalificeren het zelfstandig naamwoord

Overigens wil ik best toegeven dat mijn post zwaar overtrokken en feitelijk onjuist is. Hij zou gerapporteerd moeten worden, net als alle ongefundeerde Twitterbagger en de andere emotionele kreten die hier mogen blijven staan.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:30:49 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213465347
quote:
Allemaal bang om vuile handen te maken.
pi_213465360
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Of: het is vermoeiend om van iemand die zijn ongelijk niet kan toegeven in te moeten gaan op eveneens iets wat niet gebeurd is.

Je staat hier te stuiteren om iets dat niet gebeurd is en komt vervolgens met wazige verwijzing naar "het totaalplaatje" waardoor dat alsnog gerechtvaardigd zou zijn. Een volwassen persoon had gezegd: ja je hebt gelijk die jodenlijst is er niet, maar hij heeft hier ook X gezegd en dat is wel dubieus.
Jij blijft maar op dat lijstje hameren. Ik hamer op al zijn posts in deze draad. Die posts geven een heel duidelijk beeld over moedwillig de andere kant opkijken, verdraaien en ronduit liegen. Hij bleef ook maar de al dan niet bestaande lijst verdedigen, onderwijl ontkennend dat het om Joden ging. Daar hamer ik op.

Maar goed, als ik hiermee het zand uit je string kan halen; de ophef over de lijst was overdreven, maar Vomy houdt er zeer onfrisse meningen op na en ontbeert de moed om zijn ware gevoelens uit te spreken.
pi_213465362
quote:

[..]

Zowel rechtse als linkse mensen worden aan de lopende band bekritiseerd, omdat ze altijd wel ergens hypocriet zijn. Als genocide slecht is waarom dan enkel een lijst Israëlische samenwerkingen opvragen? China runt al een jaar of 15 concentratiekampen waar moslims in het beste geval gesteriliseerd en heropgevoed worden en vaak helemaal verdwijnen in de orgaanhandel. Daar waren geen bezettingen voor en zelfs nu vragen ze er niet naar. En met onze culturele lens zien we dan al snel een verschil tussen beide situaties: Juden.
pi_213465365
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:21 schreef Aether het volgende:
De raadsleden Nilab Ahmadi en Jazie Veldhuyzen van Lijst Ahmadi-Veldhuyzen zijn vandaag ook aanwezig bij het protest.

[ afbeelding ]
Allemaal gajes dat de verlichte westerse normen en waarden het liefst inruilt voor restrictieve dogmatische regels.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:34:51 #269
13462 BansheeBoy
pi_213465392
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:28 schreef oblo het volgende:

[..]
Goede post, deels eens. Maar je begrijpt toch ook wel dat de meeste Nederlanders wel erg moe worden van de extreem selectieve verontwaardiging van veelal Moslims?
Dank je. Enerzijds snap ik het wel, aan de andere kant hoor je de zwijgende meerderheid natuurlijk niet.

woensdag 8 mei 2024 @ 13:38:36 #270
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213465421
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:31 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Jij blijft maar op dat lijstje hameren. Ik hamer op al zijn posts in deze draad. Die posts geven een heel duidelijk beeld over moedwillig de andere kant opkijken, verdraaien en ronduit liegen. Hij bleef ook maar de al dan niet bestaande lijst verdedigen, onderwijl ontkennend dat het om Joden ging. Daar hamer ik op.
De niet-bestaande lijst, die ik nergens heb verdedigd, ging dan ook niet om hypothetische Joden maar om Israëlische wetenschappers.
quote:
Maar goed, als ik hiermee het zand uit je string kan halen; de ophef over de lijst was overdreven, maar Vomy houdt er zeer onfrisse meningen op na en ontbeert de moed om zijn ware gevoelens uit te spreken.
Mijn meningen zijn redelijk transparant. Het probleem is eerder de mensen die van alles aan meningen menen te kunnen en moeten projecteren, die niet de mijne zijn.
pi_213465458
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
De niet-bestaande lijst, die ik nergens heb verdedigd, ging dan ook niet om hypothetische Joden maar om Israëlische wetenschappers.
[..]
Mijn meningen zijn redelijk transparant. Het probleem is eerder de mensen die van alles aan meningen menen te kunnen en moeten projecteren, die niet de mijne zijn.
Voor de goede verstaander ben je uitermate transparant, ja.
pi_213465485
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dank je. Enerzijds snap ik het wel, aan de andere kant hoor je de zwijgende meerderheid natuurlijk niet.

Ik denk dat de zwijgende meerderheid vooral moe is van al die aandacht naar Israel/Gaza/Palestijnen en de taferelen die daaruit voortkomen.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:50:58 #273
65846 Bocaj
47th President.
pi_213465521
Is een Universiteit er niet om daar te leren? Ik zie ze alleen maar andere zaken doen. :?
Ook lopen er wel heel OUDE studenten rond. :')
Praten ook allemaal geen Nederlands...

Nou flink de wapenstok erop (of ff lekker taseren) zou ik zeggen! Wie is hier de baas? WIJ (Politie en verder gezag) ZIJN HIER DE BAAS! :Y

Hamas had maar niet moeten beginnen op 7 oktober.
pi_213465530
quote:
Is het al tijd voor burgemeesterverkiezingen?
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:54:02 #275
37887 Dauthi
Progressive
pi_213465537
quote:

[..]
De selectieve verontwaardiging heeft alle schijn van institutioneel antisemitisme.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:54:02 #276
65846 Bocaj
47th President.
pi_213465538
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:52 schreef Nober het volgende:

[..]
Is het al tijd voor burgemeesterverkiezingen?
Gekozen burgemeester... :') (Hoor het die krullebol van D66 het nog zeggen... jaren geleden.)
pi_213465542

Goed om te zien hoe nu zelfs de boerenbeweging tegen blokkades en wetsovertredingen tijdens demonstraties zijn.
pi_213465544
Nooit onderhandelen met terroristen.
pi_213465574
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:54 schreef Glazenmaker het volgende:

Goed om te zien hoe nu zelfs de boerenbeweging tegen blokkades en wetsovertredingen tijdens demonstraties zijn.
Boeren vochten tenminste voor hun eigen land. Dan heb wel iets meer slagkracht en ook begrip, me dunkt.
pi_213465594
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:59 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Boeren vochten tenminste voor hun eigen land. Dan heb wel iets meer slagkracht en ook begrip, me dunkt.
Boeren gingen erin met leugens en geweld voor hun eigenbelang. Deze studenten staan er voor een ander.
pi_213465595
quote:

Ah daar is ie, de boerwin, lekker goedkoop weer.
٩๏̯͡๏)۶
pi_213465613
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:00 schreef Ronald het volgende:

[..]
Wat had jij als onderschrift gegeven bij dat filmpje?
  woensdag 8 mei 2024 @ 14:04:29 #283
65846 Bocaj
47th President.
pi_213465624
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:00 schreef Ronald het volgende:

[..]
Hoezo? Ze zeggen verstandige dingen Geert en Caroline.
pi_213465626
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Boeren gingen erin met leugens en geweld voor hun eigenbelang. Deze studenten staan er voor een ander.
Ja, het zijn wellicht dezelfde wereldredders als die van XR.
pi_213465636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat had jij als onderschrift gegeven bij dat filmpje?
Ik dacht dat je met het woord 'zelfs' bedoelde dat BBB normaal altijd voor blokkades en wetsovertredingen is, terwijl men daar juist best kritisch op was en ook veel boeren veroordeeld zijn.

Verder heb ik niks met BBB en Caroline
٩๏̯͡๏)۶
pi_213465648
twitter

Deze club is in Duitsland verboden.
pi_213465653
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie bij deze gasten anders ook een hoop geweld en leugens... ook zie ik overeenkomsten in de aansturing. Opeens waren er wereldwijd protesten, georganiseerd op dezelfde wijze. Nu zie je exact hetzelfde gebeuren, alleen worden ipv extreemrechtse en boerenclubs, nu de extreemlinkse clubs en studenten gebruikt om hetzelfde doel te bereiken; ontregelen vd maatschappij.
  Forum Admin woensdag 8 mei 2024 @ 14:13:10 #288
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213465679
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:08 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Deze club is in Duitsland verboden.
Joh het is allang duidelijk dat dit geen klassieke demonstratie was maar een georganiseerde poging om herrie te schoppen en een bestuur te wippen om een eigen agenda na te jagen.

En we kijken gelaten toe
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213465686
Elsevier bericht: Joodse jongeren lokten geweld uit om politie en bestuurders een reden te geven het terrein te ontruimen
https://www.ewmagazine.nl(...)meer-veilig-1413474/
---
De Joodse tegendemonstranten hadden Israëlische vlaggen bij zich en fakkels, zoals die ook vaak in voetbalstadions worden ontstoken. ‘We wilden niet vechten. Maar wel wilden we bewust onrust veroorzaken. Dat zou de politie, de gemeente en de universiteit misschien overhalen om iets te doen tegen deze wandemonstratie.’
pi_213465716
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
Elsevier bericht: Joodse jongeren lokten geweld uit om politie en bestuurders een reden te geven het terrein te ontruimen
https://www.ewmagazine.nl(...)meer-veilig-1413474/
---
De Joodse tegendemonstranten hadden Israëlische vlaggen bij zich en fakkels, zoals die ook vaak in voetbalstadions worden ontstoken. ‘We wilden niet vechten. Maar wel wilden we bewust onrust veroorzaken. Dat zou de politie, de gemeente en de universiteit misschien overhalen om iets te doen tegen deze wandemonstratie.’
Was al bekend. Diep triest dat de bevolking zelf moet ingrijpen.

Maar gelukkig gaat de gemeenteraad vrijdag al vergaderen over hoe te handelen.
pi_213465720
Iedereen draagt z'n steentje bij.

pi_213465728
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:20 schreef Aether het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo te zien zitten er zo goed als geen Nederlanders bij.
pi_213465749
Gm
quote:

Gemiste kans van de journalist om niet een link te leggen met wat de boeren hebben geflikt
pi_213465750
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best tragisch om te zien hoe een groepje mensen het land afbreekt in de meest letterlijke zin.
pi_213465753
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:22 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Zo te zien zitten er zo goed als geen Nederlanders bij.
Er loopt het een en ander aan ongewassenen rond; oranje geverfd haar, veiligheidsspelden en ander hang en sluitwerk in 't gezicht, et cetera. Enfin, je kent het slag.
pi_213465763
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit heeft met demonstreren helemaal niets meer te maken.
pi_213465764
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:26 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Best tragisch om te zien hoe een groepje mensen het land afbreekt in de meest letterlijke zin.
Morgen bericht dat de kade is ingestort.
pi_213465766
quote:

[..]
Dit zijn dan voor het overgrote deel buitenlandse studenten met een neusringetje. Dus die hebben ene reet te maken met wat "Nederland" wilt.
pi_213465776
quote:

[..]
Het land nog wel.
pi_213465815
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:31 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het land nog wel.
Arabische Lente ontsprong ook in een gedeelte en sloeg over op andere gedeeltes.
pi_213465836
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:31 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het land nog wel.
Dit zijn allemaal hoekstenen van onze samenleving he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')