quote:AMSTERDAM - De politie Amsterdam roept studenten op de bezetting van het Roeterseiland op de campus van de Universiteit van Amsterdam te beëindigen. De dienst stelt ook vast dat, nadat er maandagavond al de nodige onrust ontstond, de locatie ’een aanzuigende werking heeft’. „Wij roepen iedereen op om weg te blijven van Roeterseiland.” Daarna wordt mogelijk overgegaan tot ontruiming.
In het centrum van Amsterdam is nabij de Roeterseilandcampus onrust ontstaan na het opzetten van een tentenkamp voor de Palestijnse zaak. Zo’n tweehonderd studenten hebben op de campus op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maandag een eigen actieplek ingericht. Ze eisen dat de Amsterdamse universiteiten banden verbreken met Israël. ’s Avonds escaleerde de situatie, zo is te zien op beelden op sociale media.
Israëlische vlag in brand gestoken
Bij schermutselingen tussen pro-Palestijnse betogers en mensen die uit tegenprotest een Israëlische vlag lieten zien, zijn de nodige klappen uitgedeeld. Een Israëlische vlag is afgepakt en in brand gestoken, is te zien in een filmpje. Er zijn vechtpartijen uitgebroken en er wordt met vuurwerkfakkels geschermd en gegooid
Man met hoofdwond afgevoerd
Op X gaan ook video’s rond waarin is te zien hoe pro-Palestijnse betogers anderen belagen met stokken. Een jonge man die aan het filmen was op de Nieuwe Prinsengracht werd aangevallen en is volgens AT5 met een hoofdwond afgevoerd. Ook zijn er eerder op de avond fakkels afgestoken, waarbij paniek en geworstel ontstond. Door het vuurwerk ontstonden ook wat brandjes.
Burgemeester Femke Halsema kwam poolshoogte nemen bij de universiteit, zo is te zien op beelden. Ze is volgens fotografen in gesprek gegaan met een aantal demonstranten.
Vertegenwoordigers uit de Joodse gemeenschap wijzen er maandag op dat het tevens Jom Hashoa is, de herdenkingsdag van de Holocaust, en dat daar honderden meters verderop in de Hollandse Schouwburg ’s avonds een bijeenkomst voor was. Het Nieuw Israëlietisch Weekblad acht daarom ’de timing en de locatie van het kamp’ ongepast en ’anti-Joods’. Hoofdredacteur Esther Voet deelde maandagavond beelden van de onrust bij de Amsterdamse universiteit. Zij meldt op X dat ’Joodse jongeren een tegengeluid wilden laten horen’.
Eisen activistische studenten
Eerder maandagmiddag schalde „Viva viva intifada” over de campus. Studenten met felgekleurde hesjes waren aanspreekpunt voor studenten die mee willen doen, of journalisten. Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, kwam een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van De Telegraaf werd later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.
Op foldertjes die werden uitgedeeld, staan de eisen van de activistische studenten. Zij willen dat de Uva, Vrije Universiteit (VU) en het Amsterdam University College (AUC) onthullen welke banden zij hebben met Israëlische onderwijsinstellingen en bedrijven. Daarna moeten al die banden verbroken worden. Ze roepen studenten én docenten op zich aan te sluiten, en bijvoorbeeld hun lessen in het tentenkamp te houden. Daarnaast vragen de studenten om donaties in de vorm van geld, voedsel of kampeerspullen.
Verenigde staten
Het idee van een pro-Palestijns tentenkamp lijkt overgewaaid te zijn uit de Verenigde Staten. In de afgelopen week zijn er veel protesten geweest op Amerikaanse universiteiten, sommige liepen zodanig uit de hand dat de politie betrokken raakte. Op de Universiteit van Virginia zijn dit weekend zeker 25 studenten gearresteerd. In totaal zijn, verspreid door het hele land, zo’n 2000 studenten in de boeien geslagen.
Momenteel wordt er ook geprotesteerd op de Universiteit van Gent. Verschillende protesten op universiteiten in Europa zijn de afgelopen week ontmanteld door de politie.
Israël hekelt de demonstraties op de universiteiten. President Isaac Herzog stelde donderdag dat prominente academische instellingen worden „besmet met haat en antisemitisme.” Ook sprak hij zijn steun uit voor de Joodse studenten.
quote:
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:55 schreef Scorpie het volgende: [..] Mijn beste vriend is moslim, maar zou mij zo dood willen als ik zijn god beledig.
Complete bs idd. Gematigd. Flikker toch op. Afzweren ja, dan geloof ik ze. Bij gematigd totaal niet. Zeker niet vanwege de term takiyya in hun boekje en de bijbehorende mindset.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:48 schreef Scorpie het volgende: [..] Klinkt allemaal fantastisch op papier, dat “geduld” hebben, maar die zwijgende meerderheid waar je het over hebt doet letterlijk niks om de extremistischte kantjes van hun eigen geloof af te halen. Sterker nog, jij als ongelovige zal het altijd, maar dan ook echt altijd afleggen tegen die extremen als ze moeten kiezen. En dat is de makke van het fascistische geloof genaamd “islam”. Het is ontworpen om te onderwerpen, te controleren, te bezetten, te veroveren. Er is geen compromis mogelijk, de wetten van de islam zijn in steen gebeiteld in hun Koran en eraan twijfelen staat gelijk aan hoogverraad. Jouw tolerantie wordt niet gedeeld door de mensen naar wie je tolerant wil zijn.
quote:
Jammer joh, met je Tipoquote:
Heb je zelf een godsdienst?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:53 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Mijn beste vriend is Irakees, toegewijd moslim en hij is zijn gewicht in goud waard. Waarom? Omdat we slimmer zijn dan welk geloof dan ook en slechts afgaan op de mensen die we ontmoeten.
Ik zie Timmermans morgen op een bijeenkomst.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een buurvrouw die aangesloten is bij XR. Ze vindt de anti-Israëlprotesten onder de mensen die ze als gelijkstemden beschouwde vreselijk. Ik zie dat bij meer progressieven op leeftijd die altijd PvdA hebben gestemd.
Ik ben benieuwd hoe gezellig het tegenwoordig is bij GroenLinks - PvdA.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:59 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
ff een update graag. Gaan we vannacht weer los? Of hebben die studenten morgenvroeg iets van een cito toets?
Je zegt het heel goed. Ander land.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:52 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ok, kijk dan even naar Ierland in de jaren '80. Ja, ander land, maar zelfde tegenstellingen in extremis.
Nee, vannacht gaan ze al hun materiaal van vandaag op de socials plaatsen natuurlijk en morgen lekker uitslapen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:59 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
ff een update graag. Gaan we vannacht weer los? Of hebben die studenten morgenvroeg iets van een cito toets?
Moeten alle christenen dan ook de straten op tegen misogynie, homofobie en transfobie? Moeten ze zich ook verantwoorden voor de verwerpelijke teksten in Leviticus?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Complete bs idd. Gematigd. Flikker toch op. Afzweren ja, dan geloof ik ze. Bij gematigd totaal niet. Zeker niet vanwege de term takiyya in hun boekje en de bijbehorende mindset.
Belangrijker dan de oorsprong van het conflict is m.i. dat twee geloven lijnrecht tegenover elkaar staan met extreem geweld tot gevolg. Dat is volgens mijn een recurring event waar dan ook ter wereld.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je zegt het heel goed. Ander land.
Maar ga je eens inlezen over hoe dat komt.
Zuiver antisemitisme als je dat gaat roepen. Zou een reden moeten zijn om lange tijd weggestopt te kunnen worden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[ x ]
Nou, ze timmeren flink aan de weg in elk geval, maar dan andersom.
[ x ]
En daar hadden ze natuurlijk ook een frisse slogan bij nodig.
Oorsprong is zeker wel belangrijk daar. Waarom staan die 2 stromingen zo tegenover elkaar en in vrijwel alle andere landen waar dat is niet?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:04 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Belangrijker dan de oorsprong van het conflict is m.i. dat twee geloven lijnrecht tegenover elkaar staan met extreem geweld tot gevolg. Dat is volgens mijn een recurring event waar dan ook ter wereld.
Ik probeer alleen te zeggen dat een religie in een maatschappij niet op zich staat, maar ook sociaal, economische en politieke motieven spelen mee in de ontwikkeling van een conflict. Dat is niet gebonden aan een locatie. Het gaat m.i. dus om een optelsom van alle omstandigheden in een land.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oorsprong is zeker wel belangrijk daar. Waarom staan die 2 stromingen zo tegenover elkaar en in vrijwel alle andere landen waar dat is niet?
Apart dat ze die club dan nog steeds blijft steunen. Tegenwoordig zijn klimaatdemonstraties maar een klein onderdeel van die club Ze worden steeds fanatieker met demonstraties voor Palestina, tegen zwarte piet, voor transgenderrechten en tegen kernenergie.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een buurvrouw die aangesloten is bij XR. Ze vindt de anti-Israëlprotesten onder de mensen die ze als gelijkstemden beschouwde vreselijk. Ik zie dat bij meer progressieven op leeftijd die altijd PvdA hebben gestemd.
Ik ga morgen op dit terrein fietsen zonder licht. Eens kijken of ik dan wel een boete krijg. Nee flauw natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:15 schreef Stupidisco het volgende:
Verklaring driehoek Amsterdam
[ x ]
Amsterdam - Verklaring namens de Amsterdamse driehoek:
‘De driehoek treedt op dit moment niet op tegen de bezetting van het Binnengasthuisterrein. De UvA heeft geen aangifte gedaan van huisvredebreuk en de activisten ook niet gevorderd te vertrekken. De UvA heeft aangegeven tijd nodig te hebben voor overleg met de studenten en te kunnen de-escaleren. De politie heeft daarom op dit moment geen titel om binnen te treden. Dit is een verschil met de situatie op maandag op het Roeterseiland waar wel is gevorderd door de UvA en ook aangifte is gedaan van erfvredebreuk. De driehoek vindt het niet verantwoord om op dit moment de verschillende barricades rond het terrein te ontruimen. De kans op escalatie en wanordelijkheden is groot en bij gebrek aan genoeg voorbereidingstijd en agenten levert dat een onveilige situatie op voor de politie, activisten en omstanders. Deze besluiten gelden alleen voor de komende nacht.’
Opdoeken die tent.quote:De UvA heeft geen aangifte gedaan van huisvredebreuk en de activisten ook niet gevorderd te vertrekken. De UvA heeft aangegeven tijd nodig te hebben voor overleg met de studenten en te kunnen de-escaleren
quote:
Het probleem is dat de linkse politieke partijen ook allemaal pro-Palestina zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dit is toch maatschappelijk niet meer uit te leggen. Als je ‘demonstratie’ roept kom je tegenwoordig met alles weg lijkt het wel.
Dan moet onze toekomstige koningin een nieuwe universiteit zoekenquote:
Dat is het volgende probleem in dit land. De inhoud van de demonstratie mag bij dit soort besluiten niet meewegen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
Het probleem is dat de linkse politieke partijen ook allemaal pro-Palestina zijn.
Nóg een redenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan moet onze toekomstige koningin een nieuwe universiteit zoeken
De VU zit ook in Amsterdam en is in ieder geval iets minder links. Ik begrijp sowieso niet waar de UvA zo een extreem links bolwerk is.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan moet onze toekomstige koningin een nieuwe universiteit zoeken
Volgens mij is de VU net zo links, maar dan wat zweveriger.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De VU zit ook in Amsterdam en is in ieder geval iets minder links. Ik begrijp sowieso niet waar de UvA zo een extreem links bolwerk is.
Deze demonstratie levert toch geen gevaar op. Universiteitsgebouwen zijn wel vaker langer bezet gebleven.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga morgen op dit terrein fietsen zonder licht. Eens kijken of ik dan wel een boete krijg. Nee flauw natuurlijk.
Maar dit is toch maatschappelijk niet meer uit te leggen. Als je ‘demonstratie’ roept kom je tegenwoordig met alles weg lijkt het wel.
Alsof dat een argument isquote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Deze demonstratie levert toch geen gevaar op. Universiteitsgebouwen zijn wel vaker langer bezet gebleven.
Nee. Dat de stenen uit de grond worden getrokken en de barricades worden opgetuigd levert inderdaad geen verstoring van de openbare orde op. Uhuh.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Deze demonstratie levert toch geen gevaar op. Universiteitsgebouwen zijn wel vaker langer bezet gebleven.
Hoort niet uiteraard maar ik zie ook geen reden om in te grijpen nu. UvA doet zelf immers ook geen aangifte.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Dat de stenen uit de grond worden getrokken en de barricades worden opgetuigd levert inderdaad geen verstoring van de openbare orde op. Uhuh.
Haha wat een landquote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:15 schreef Stupidisco het volgende:
[ x ]
‘De driehoek treedt op dit moment niet op tegen de bezetting van het Binnengasthuisterrein. De UvA heeft geen aangifte gedaan van huisvredebreuk en de activisten ook niet gevorderd te vertrekken. De UvA heeft aangegeven tijd nodig te hebben voor overleg met de studenten en te kunnen de-escaleren. De politie heeft daarom op dit moment geen titel om binnen te treden. Dit is een verschil met de situatie op maandag op het Roeterseiland waar wel is gevorderd door de UvA en ook aangifte is gedaan van erfvredebreuk. De driehoek vindt het niet verantwoord om op dit moment de verschillende barricades rond het terrein te ontruimen. De kans op escalatie en wanordelijkheden is groot en bij gebrek aan genoeg voorbereidingstijd en agenten levert dat een onveilige situatie op voor de politie, activisten en omstanders. Deze besluiten gelden alleen voor de komende nacht.’
Dat laatste is niet doorslaggevend natuurlijk. Uiteindelijk is de burgemeester verantwoordelijk voor de openbare orde en de HOvJ voor de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde. Er worden daar letterlijk stenen uit de grond getrokken om de politie het leven zuur te maken. Doe normaal man.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoort niet uiteraard maar ik zie ook geen reden om in te grijpen nu. UvA doet zelf immers ook geen aangifte.
Huisvredebreuk.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geloofwaardigheid --> raam uit.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:15 schreef Stupidisco het volgende:
[ x ]
Zeker niet net zo links, misschien een beetje ChristeUnie links.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij is de VU net zo links, maar dan wat zweveriger.
Vroeger was de UU trouwens meer een rechtse universiteit, geen idee wat daar gebeurd is.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:24 schreef Beaurealis het volgende:
Dus we hebben in Amsterdam, Utrecht en Delft demonstraties gehad. Welke steden volgen nog? Ik gok op Nijmegen. Veel naïeve GroenLinks meisjes
Ik lees dat de ME heeft lopen klagen bij de bond dat het in Amsterdam iedere keer te lang duurt. Daardoor wordt het nodeloos gevaarlijk en als je kinderen thuis hebt mag je ook jezelf in bochten wringen naar een oplossing. Als die demonstranten rustig de tijd krijgen om een arsenaal bakstenen op te bouwen snap ik dat het gevaarlijker wordt. Tijd dat zij eens een dagje gaan staken en het de UvA en burgemeester maar uit laten zoeken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat laatste is niet doorslaggevend natuurlijk. Uiteindelijk is de burgemeester verantwoordelijk voor de openbare orde en de HOvJ voor de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde. Er worden daar letterlijk stenen uit de grond getrokken om de politie het leven zuur te maken. Doe normaal man.
Dikke kans dat er aan de VU meer moslims studeren. De universiteit is meer gericht op het kunnen belijden van je geloof, bijvoorbeeld door gebedsruimtes te bieden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De VU zit ook in Amsterdam en is in ieder geval iets minder links. Ik begrijp sowieso niet waar de UvA zo een extreem links bolwerk is.
Uiteraard is het een verstoring van de openbare orde. Vraag is wel of je dan als politie mee moet gaan in de provocatie. Deze gasten hadden zich duidelijk ingesteld op een confrontatie met de politie en waren daar ook op uit. Dus weer grootschalige ME-inzet, met veel geweld die gasten weer wegslepen. En dan morgen het riedeltje weer opnieuw aangaan.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat laatste is niet doorslaggevend natuurlijk. Uiteindelijk is de burgemeester verantwoordelijk voor de openbare orde en de HOvJ voor de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde. Er worden daar letterlijk stenen uit de grond getrokken om de politie het leven zuur te maken. Doe normaal man.
Of mensen een paar dagen vasthouden terwijl je uitzoekt wie er gisteren bakstenen aan het gooien waren. Misschien nog wat ondervragingen erbij en de Sterres en Annefleurs eens kennis laten maken met de onderkant van de samenleving.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Uiteraard is het een verstoring van de openbare orde. Vraag is wel of je dan als politie mee moet gaan in de provocatie. Deze gasten hadden zich duidelijk ingesteld op een confrontatie met de politie en waren daar ook op uit. Dus weer grootschalige ME-inzet, met veel geweld die gasten weer wegslepen. En dan morgen het riedeltje weer opnieuw aangaan.
Misschien beter om de lucht er even uit te laten lopen, de meelopers te scheiden van de harde kern en dan over een paar dagen te ontruimen.
Dat doen ze goed. We moeten het met elkaar doen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dikke kans dat er aan de VU meer moslims studeren. De universiteit is meer gericht op het kunnen belijden van je geloof, bijvoorbeeld door gebedsruimtes te bieden.
Tel daar een flink personeelstekort bij op en dan snap je wel dat ze dit liever meteen de kop indrukken dan dat ze dit een aantal dagen moeten uitzingen met een rouleersysteem totdat je niet meer scherp bent na een week "aanstaan" en dan alsnog erop moet terwijl de tegenpartij op zijn gemak alles heeft kunnen barricaderen en een aanzuigende werking heeft kunnen etaleren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik lees dat de ME heeft lopen klagen bij de bond dat het in Amsterdam iedere keer te lang duurt. Daardoor wordt het nodeloos gevaarlijk en als je kinderen thuis hebt mag je ook jezelf in bochten wringen naar een oplossing. Als die demonstranten rustig de tijd krijgen om een arsenaal bakstenen op te bouwen snap ik dat het gevaarlijker wordt. Tijd dat zij eens een dagje gaan staken en het de UvA en burgemeester maar uit laten zoeken.
Ik snap oprecht niet hoe mensen dit nog kunnen denken. Als je je gezonde verstand gebruikt, dan weet je toch dat slap optreden alleen maar uitnodigt tot meer eigenrichting? Pappen en nathouden werkt niet. Het is belastend voor omwonenden, verstorend voor medestudenten en medewerkers van de universiteit en levert de samenleving niet alleen een grote kostenpost op maar ook de indruk van klassenjustitie.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Uiteraard is het een verstoring van de openbare orde. Vraag is wel of je dan als politie mee moet gaan in de provocatie. Deze gasten hadden zich duidelijk ingesteld op een confrontatie met de politie en waren daar ook op uit. Dus weer grootschalige ME-inzet, met veel geweld die gasten weer wegslepen. En dan morgen het riedeltje weer opnieuw aangaan.
Misschien beter om de lucht er even uit te laten lopen, de meelopers te scheiden van de harde kern en dan over een paar dagen te ontruimen.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:15 schreef Stupidisco het volgende:
[ x ]
De VU is daardoor in ieder geval een diversere universiteit. Christenen en moslims zitten bij elkaar in de collegezalen. Alleen is de sfeer op dit moment grimmig. Helaas komt de tolerantie niet van twee kanten.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat doen ze goed. We moeten het met elkaar doen.²
De moslims die dit zien lachen zich suf. Die kunnen zich al gaan voorbereiden op de annexatie van Nederland. Sneller dan ze hadden verwacht.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:39 schreef Claudia_x het volgende:
dan weet je toch dat slap optreden alleen maar uitnodigt tot meer eigenrichting?
Je moet het bij de bron zoeken. En dat is uiteindelijk israel.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet hoe mensen dit nog kunnen denken. Als je je gezonde verstand gebruikt, dan weet je toch dat slap optreden alleen maar uitnodigt tot meer eigenrichting? Pappen en nathouden werkt niet. Het is belastend voor omwonenden, verstorend voor medestudenten en medewerkers van de universiteit en levert de samenleving niet alleen een grote kostenpost op maar ook de indruk van klassenjustitie.
Slecht aas. Je kan beter. Of ben je moe aan het worden?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Je moet het bij de bron zoeken. En dat is uiteindelijk israel.
Die veranderen waar jij het over hebt, staan niet vast ofzo he. Die kunnen gewoon weer worden teruggedraaid.quote:
Nou nee, mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen wangedrag.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je moet het bij de bron zoeken. En dat is uiteindelijk israel.²
Het is volkomen onbegrijpelijk. Ik stel voor om eens een paar uurtjes te gaan koffiedrinken op het Museumplein, met Willem Engel. Dan krijg je het hele korps over je heen. Of ga eens naar een voetbalwedstrijd. Zeker in Amsterdam, dan krijg je vooraf een schrijven over welke merken kleding niet zijn toegestaan en staat het halve korps klaar als ontvangstcomité. Maar als je je voorbereid op een veldslag met de politie, vernielingen pleegt en gebouwen bezet dan laten we het lekker lopen want demonstratierecht.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet hoe mensen dit nog kunnen denken. Als je je gezonde verstand gebruikt, dan weet je toch dat slap optreden alleen maar uitnodigt tot meer eigenrichting? Pappen en nathouden werkt niet. Het is belastend voor omwonenden, verstorend voor medestudenten en medewerkers van de universiteit en levert de samenleving niet alleen een grote kostenpost op maar ook de indruk van klassenjustitie.
Het is wachten op een incident waar het fout gaat en als het dan toch moet gebeuren, dan is de UvA daar imho een goede plek voor. Liever slopen op een plek waar het bestuur het wel ok vindt, dan bij normale mensen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tel daar een flink personeelstekort bij op en dan snap je wel dat ze dit liever meteen de kop indrukken dan dat ze dit een aantal dagen moeten uitzingen met een rouleersysteem totdat je niet meer scherp bent na een week "aanstaan" en dan alsnog erop moet terwijl de tegenpartij op zijn gemak alles heeft kunnen barricaderen en een aanzuigende werking heeft kunnen etaleren.
Lente (naseizoen). Maar het weerhoudt me niet om in alle scherpte aan het voetlicht te blijven brengen dat israel de agressor én trigger is. Het gaat wereldwijd fout man.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:42 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Slecht aas. Je kan beter. Of ben je moe aan het worden?
Alles met een beetje orde, is facistisch.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is volkomen onbegrijpelijk. Ik stel voor om eens een paar uurtjes te gaan koffiedrinken op het Museumplein, met Willem Engel. Dan krijg je het hele korps over je heen. Of ga eens naar een voetbalwedstrijd. Zeker in Amsterdam, dan krijg je vooraf een schrijven over welke merken kleding niet zijn toegestaan en staat het halve korps klaar als ontvangstcomité. Maar als je je voorbereid op een veldslag met de politie, vernielingen pleegt en gebouwen bezet dan laten we het lekker lopen want demonstratierecht.
Nu snap ik best dat tijden verschillen en dat je elke situatie op zichzelf moet beoordelen. Maar ik vind dit maatschappelijk echt totaal niet uit te leggen. Het demonstratierecht lijkt te verworden tot een soort ‘verlaat de gevangenis zonder te betalen’; daarbij voorbijgaand aan (grond)rechten en vrijheden van anderen.
Hoezo morgen weer? Als je ze gewoon arresteert en in de gevangenis gooit dan kunnen ze niets.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Extinction kneuzen die laatst werden gedwarsboomd door de politie en klaagden dat hun recht op vrije beweging was geschonden. Ze waren onderweg naar een snelweg blokkade om andere mensen hetzelfde recht te ontzeggenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is volkomen onbegrijpelijk. Ik stel voor om eens een paar uurtjes te gaan koffiedrinken op het Museumplein, met Willem Engel. Dan krijg je het hele korps over je heen. Of ga eens naar een voetbalwedstrijd. Zeker in Amsterdam, dan krijg je vooraf een schrijven over welke merken kleding niet zijn toegestaan en staat het halve korps klaar als ontvangstcomité. Maar als je je voorbereid op een veldslag met de politie, vernielingen pleegt en gebouwen bezet dan laten we het lekker lopen want demonstratierecht.
Nu snap ik best dat tijden verschillen en dat je elke situatie op zichzelf moet beoordelen. Maar ik vind dit maatschappelijk echt totaal niet uit te leggen. Het demonstratierecht lijkt te verworden tot een soort ‘verlaat de gevangenis zonder te betalen’; daarbij voorbijgaand aan (grond)rechten en vrijheden van anderen.
Dit vat het wel goed samen jaquote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou nee, mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen wangedrag.
En niet te vergeten, de kans op meer zetels voor rechtsere partijen. De roep om 'orde/houden aan regels' is toch meer een rechts dingetje t.o.v. de 'chaos/anarchie' ter linkerzijde.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ook dat is een probleem aan het worden ja. Het demonstratierecht is een vrijbrief aan het worden om anderen fysiek het gebruik van de openbare ruimte te ontzeggen. Hetgeen natuurlijk niets meer met de kern van het demonstratierecht te maken heeft, zijnde collectieve uiting van gedachten of gevoelens.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Extinction kneuzen die laatst werden gedwarsboomd door de politie en klaagden dat hun recht op vrije beweging was geschonden. Ze waren onderweg naar een snelweg blokkade om andere mensen hetzelfde recht te ontzeggen
Links zit inderdaad in zwaar weer door de oorlog.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Elke demonstratie tegenwoordig moet ontwrichtend zijn, want ze weten donders goed dat het werkt.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook dat is een probleem aan het worden ja. Het demonstratierecht is een vrijbrief aan het worden om anderen fysiek het gebruik van de openbare ruimte te ontzeggen. Hetgeen natuurlijk niets meer met de kern van het demonstratierecht te maken heeft, zijnde collectieve uiting van gedachten of gevoelens.
Zonder erfvredebreuk zijn de juridische mogelijkheden sowieso al beperkt. Kun je alsnog die barricades opruimen natuurlijk met een hoop machtsvertoon, maar dat gebouw leegvegen gaat je niet lukken. Oftewel, een halfslachtige inzet zonder definitief een einde te maken aan de situatie. Waarschijnlijk gevolg is een hoop meer aandacht, aanzuigende werking en meer gedoe.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die Juridische basis is er natuurlijk allang. Iedereen behalve Halsema had dit zootje halverwege de middag al schoongeveegd zodat je nu niet zoveel ellende zou hebben.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:01 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Zonder erfvredebreuk zijn de juridische mogelijkheden sowieso al beperkt. Kun je alsnog die barricades opruimen natuurlijk met een hoop machtsvertoon, maar dat gebouw leegvegen gaat je niet lukken. Oftewel, een halfslachtige inzet zonder definitief een einde te maken aan de situatie. Waarschijnlijk gevolg is een hoop meer aandacht, aanzuigende werking en meer gedoe.
Kun je beter wachten, lucht er wat uit laten lopen en zorgen dat je wel de juridische basis hebt om goed op te treden.
Welk harde politieoptreden spreken ze over? Gister de hele nacht de livestream gekeken, maar dat verliep allemaal heel tammetjes.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:05 schreef Stupidisco het volgende:
Verklaring UVA:
Demonstratie Roeterseiland en Binnengasthuisterrein
7 mei 2024
Vanmiddag is op het Roeterseiland een nieuwe demonstratie begonnen, waar heel veel studenten en medewerkers aan mee hebben gedaan. Dat toont hun grote betrokkenheid. Het protest richtte zich tegen het bestuur en tegen het harde politieoptreden van maandag. We begrijpen dat dit politieoptreden emoties heeft opgeroepen en we hebben gezien hoe dat in de demonstratie op een vreedzame manier tot uiting kwam.
De demonstratie heeft zich later verplaatst naar het Binnengasthuisterrein waar het helaas is uitgelopen op een bezetting van BG 4 en de Oudemanhuispoort. Hierbij is aanzienlijke schade ontstaan.
Oproep aan actievoerders
Het CvB wil woensdagmorgen graag in gesprek met vertegenwoordigers van de demonstranten om tot een dialoog en een oplossing te komen. Daarvoor is inmiddels een uitnodiging verstuurd.
Vanwege de blokkades zijn de gebouwen BG 1, 2, 3 en de Oudenanhuispoort morgen, woensdag 8 mei, gesloten.
Dat was denk ik beter geweest ja. Maar nu je in de huidige situatie zit snap ik de afweging wel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:05 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Die Juridische basis is er natuurlijk allang. Iedereen behalve Halsema had dit zootje halverwege de middag al schoongeveegd zodat je nu niet zoveel ellende zou hebben.
Stelletje mietjes, in plaats van ze 2 uur te geven om op te zouten, willen ze morgen wel in gesprek met een kopje thee. Dit is gewoon buigen voor terrorisme, en ze vinden het nog lekker ook om in hun reet genaaid te worden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:05 schreef Stupidisco het volgende:
Verklaring UVA:
Demonstratie Roeterseiland en Binnengasthuisterrein
7 mei 2024
Vanmiddag is op het Roeterseiland een nieuwe demonstratie begonnen, waar heel veel studenten en medewerkers aan mee hebben gedaan. Dat toont hun grote betrokkenheid. Het protest richtte zich tegen het bestuur en tegen het harde politieoptreden van maandag. We begrijpen dat dit politieoptreden emoties heeft opgeroepen en we hebben gezien hoe dat in de demonstratie op een vreedzame manier tot uiting kwam.
De demonstratie heeft zich later verplaatst naar het Binnengasthuisterrein waar het helaas is uitgelopen op een bezetting van BG 4 en de Oudemanhuispoort. Hierbij is aanzienlijke schade ontstaan.
Oproep aan actievoerders
Het CvB wil woensdagmorgen graag in gesprek met vertegenwoordigers van de demonstranten om tot een dialoog en een oplossing te komen. Daarvoor is inmiddels een uitnodiging verstuurd.
Vanwege de blokkades zijn de gebouwen BG 1, 2, 3 en de Oudenanhuispoort morgen, woensdag 8 mei, gesloten.
Heel leuk die obsessie van moslims met Israel hoor, maar daar hebben we hier in NL niets mee van doen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lente (naseizoen). Maar het weerhoudt me niet om in alle scherpte aan het voetlicht te blijven brengen dat israel de agressor én trigger is. Het gaat wereldwijd fout man.
Ik ben het niet eens met deze manier van handelen. Zelfs niet als spiegel. Maar ik kan enigszins volgen waar het vandaan komt > israel.
Ja.²
Wel dus en daar moeten we iets mee. Joodse mensen moeten geen angst kennen hier bijv.. Daarnaast moeten Palestijnen menselijk behandelt worden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heel leuk die obsessie van moslims met Israel hoor, maar daar hebben we hier in NL niets mee van doen.
Een gebouw bezetten mag niet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:01 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Zonder erfvredebreuk zijn de juridische mogelijkheden sowieso al beperkt.
Dat klopt, maar om het een bezetting te maken is het wel nodig dat de eigenaar van dat gebouw je daar niet wil hebben en je vordert te vertrekken.quote:
Nope. Deze bezetting maakt het voor andere mensen onmogelijk om het gebouw legitiem te gebruiken. Gewoon opruimen dus. Aangifte is niet nodig, dat was gisteren ook niet zo.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:21 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat klopt, maar om het een bezetting te maken is het wel nodig dat de eigenaar van dat gebouw je daar niet wil hebben en je vordert te vertrekken.
Gister schijnt er dus wel aangifte te zijn gedaan, maar dat leverde ze zoveel kritiek op, dat ze nu niet meer durven. Zeer zeer zwak van de UvAquote:Op woensdag 8 mei 2024 00:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nope. Deze bezetting maakt het voor andere mensen onmogelijk om het gebouw legitiem te gebruiken. Gewoon opruimen dus. Aangifte is niet nodig, dat was gisteren ook niet zo.
Het universiteitsgebouw is geen publieke ruimte en de eigenaar van het gebouw heeft de ‘bezoekers’ niet gevorderd te vertrekken. Voor erfvredebreuk is het noodzakelijk dat je een gebouw wederrechtelijk binnendringt of weigert te vertrekken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nope. Deze bezetting maakt het voor andere mensen onmogelijk om het gebouw legitiem te gebruiken. Gewoon opruimen dus.
Maar je hebt wel het recht daar zonder gevaar te zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:32 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het universiteitsgebouw is geen publieke ruimte en de eigenaar van het gebouw heeft de ‘bezoekers’ niet gevorderd te vertrekken. Voor erfvredebreuk is het noodzakelijk dat je een gebouw wederrechtelijk binnendringt of weigert te vertrekken.
Die barricades staan wel op de openbare weg natuurlijk en de specifieke gasten die daar vernielingen hebben gepleegd kun je aanhouden en daarvoor het gebouw betreden. Politie kan dus best wel iets, maar moet dat wel doen met een hand op de rug zolang de universiteit niet meewerkt.
Welke Palestijnen worden in NL (waar we het over hebben hier) niet menselijk behandelt?quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wel dus en daar moeten we iets mee. Joodse mensen moeten geen angst kennen hier bijv.. Daarnaast moeten Palestijnen menselijk behandelt worden.
Joden hier. Palestijnen daar. Natuurlijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Welke Palestijnen worden in NL (waar we het over hebben hier) niet menselijk behandelt?
Duidelijk lijkt me.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Joden hier. Palestijnen daar. Natuurlijk.
Ik weet het niet. Draagt Nederland, of de Nederlandse regering, op geen enkele manier aan de facilitatie van deze oorlog? De vraag stellen is hem beantwoord.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heel leuk die obsessie van moslims met Israel hoor, maar daar hebben we hier in NL niets mee van doen.
Zeker. Je moet je afvragen waarom we niet moeilijk doen over bezette gebieden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Draagt Nederland, of de Nederlandse regering, op geen enkele manier aan de facilitatie van deze oorlog? De vraag stellen is hem beantwoord.
Lente (naseizoen).²
Heel mooie poging, maar ik had het over de burgers.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Draagt Nederland, of de Nederlandse regering, op geen enkele manier aan de facilitatie van deze oorlog? De vraag stellen is hem beantwoord.
Lente (naseizoen).²
Nee dat doen we niet. De Palestijnen zijn idioten, de Israeli's zijn idioten, ze verdienen elkaar gewoon. Daar hebben wij hier in NL totaal geen invloed op.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lente (naseizoen).²
Nederland levert letterlijk onderdelen voor F35-jets aan Israel, die rechtstreeks worden ingezet om onschuldige burgers plat te bombarderen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 01:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee dat doen we niet. De Palestijnen zijn idioten, de Israeli's zijn idioten, ze verdienen elkaar gewoon. Daar hebben wij hier in NL totaal geen invloed op.
Er wordt een vlag verbrand dus dan maar een heel volk platbombarderen. Echt hoor, hoe weinig waarde hecht je dan aan een mensenleven.quote:
Eh, nee.quote:Op woensdag 8 mei 2024 01:11 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Nederland levert letterlijk onderdelen voor F35-jets aan Israel
Dat staat er niet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 01:59 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Er wordt een vlag verbrand dus dan maar een heel volk platbombarderen. Echt hoor, hoe weinig waarde hecht je dan aan een mensenleven.
Wat, jij denkt dat ze met 5 A4’tje opeens de boel hebben opgelost? Juridische basis boeit ze geen hol man, dan wordt het nog steeds schoonvegen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:01 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Zonder erfvredebreuk zijn de juridische mogelijkheden sowieso al beperkt. Kun je alsnog die barricades opruimen natuurlijk met een hoop machtsvertoon, maar dat gebouw leegvegen gaat je niet lukken. Oftewel, een halfslachtige inzet zonder definitief een einde te maken aan de situatie. Waarschijnlijk gevolg is een hoop meer aandacht, aanzuigende werking en meer gedoe.
Kun je beter wachten, lucht er wat uit laten lopen en zorgen dat je wel de juridische basis hebt om goed op te treden.
Nou dit zijn eerder de gender studies en diversiteits mutsjes.quote:Op woensdag 8 mei 2024 06:48 schreef Toine51 het volgende:
Man man, wat een gajes loopt daar tussen die "demonstranten" zeg..
Dus dát zijn onze toekomstige managers, dokters, advocaten enwatnietmeer?
Teringjantje zeg, dat gaat nooit meer goed komen...
Nou, laat ze hun wetenschappelijke "bevindingen" daarover eens in Gaza ter gehore brengen...quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou dit zijn eerder de gender studies en diversiteits mutsjes.
Nou ja zegt natuurlijk alles over wat voor soort figuren er demonstreren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:36 schreef Bofjijff het volgende:
Die "woordvoerder" van die studenten bij de uva"als er schade komt is dat een ongelukje en voor een groter doel". Hou op hoor
quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:36 schreef Bofjijff het volgende:
Die "woordvoerder" van die studenten bij de uva"als er schade komt is dat een ongelukje en voor een groter doel". Hou op hoor
....quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:04 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Belangrijker dan de oorsprong van het conflict is m.i. dat twee geloven lijnrecht tegenover elkaar staan met extreem geweld tot gevolg. Dat is volgens mijn een recurring event waar dan ook ter wereld.
Covid gemist?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga morgen op dit terrein fietsen zonder licht. Eens kijken of ik dan wel een boete krijg. Nee flauw natuurlijk.
Dat gaat niet met Hamas.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wel dus en daar moeten we iets mee. Joodse mensen moeten geen angst kennen hier bijv.. Daarnaast moeten Palestijnen menselijk behandelt worden.
Amen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mits juiste ideologie.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En daarna is de stap alweer kleiner naar echt geweld.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:36 schreef Bofjijff het volgende:
Tja, bij die voetbalwedstrijden is het alweer jaren goed gebruik om de meest walgelijke antisemitische spreekkoren te zingen. Voor veel voetbalsupporters is dat een dagje voetbal: je gaat naar het stadion, drinkt een paar biertjes en roept met duizenden anderen dat alle Joden vergast moeten worden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Links fascisten hebben blijkbaar weer een vrijbrief om complete straten te slopen en gebieden te bezetten omdat ze de "juiste" mening hebben of zoiets, in een land waar links toch echt nog nooit een verkiezing heeft gewonnen en rechts de baas zou zijn aldus de sympathisanten van die fascisten.quote:
Exact Dezelfde mongolen. Allemaal linkse gekkiesquote:Op woensdag 8 mei 2024 07:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou dit zijn eerder de gender studies en diversiteits mutsjes.
Ìn principe is dit dezelfde stelregel als die nu al decennialang wordt gehanteerd door de welse israeliers. Ware het op veel kleinere schaal.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:36 schreef Bofjijff het volgende:
Die staan daar ook te "demonstreren".quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:40 schreef Tekaschi het volgende:
Ondertussen borrelt het lekker verder in de samenleving, maar dat zien al die sociologen niet.
Als ik het me goed herinner hebben we ook boerenprotesten gehad met vele grootschalige vernielingen, illegale bezettingen, dumpen van asbest, stilzetten van snelwegen, intimideren van een minister bij haar huis en in de brand zetten van allerlei zooi. Werd ook niet echt lekker krachtdadig tegen opgetreden (vooral niet in het begin). Heeft weinig te maken met ‘de juiste mening’, maar met een grondhouding van de overheid die gericht is op faciliteren en de-escaleren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Links fascisten hebben blijkbaar weer een vrijbrief om complete straten te slopen en gebieden te bezetten omdat ze de "juiste" mening hebben of zoiets, in een land waar links toch echt nog nooit een verkiezing heeft gewonnen en rechts de baas zou zijn aldus de sympathisanten van die fascisten.
Ondertussen borrelt het lekker verder in de samenleving, maar dat zien al die sociologen niet.
Daar werd gewoon met scherp geschoten hoorquote:Op woensdag 8 mei 2024 09:13 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner hebben we ook boerenprotesten gehad met vele grootschalige vernielingen, illegale bezettingen, dumpen van asbest, stilzetten van snelwegen, intimideren van een minister bij haar huis en in de brand zetten van allerlei zooi. Werd ook niet echt lekker krachtdadig tegen opgetreden (vooral niet in het begin). Heeft weinig te maken met ‘de juiste mening’, maar met een grondhouding van de overheid die gericht is op faciliteren en de-escaleren.
Als dat zou kloppen, hoe verklaar jij dan dat als de tegendemonstranten vertrokken zijn en het al uren rustig is de ME om half drie nachts het terrein leeg veegt?quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Links fascisten hebben blijkbaar weer een vrijbrief om complete straten te slopen en gebieden te bezetten omdat ze de "juiste" mening hebben of zoiets,
Jij doelt op die politiemeneer die op die 16 jarige boer met tractor schoot? Handhaving van de wet in optima formaquote:
Die boeren hadden ze met het leger mogen wegknuppelen. Daar heeft de overheid gefaald.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:13 schreef Lichtloper het volgende:
Werd ook niet echt lekker krachtdadig tegen opgetreden (vooral niet in het begin). Heeft weinig te maken met ‘de juiste mening’, maar met een grondhouding van de overheid die gericht is op faciliteren en de-escaleren.
Niks is leeg geveegd:quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat zou kloppen, hoe verklaar jij dan dat als de tegendemonstranten vertrokken zijn en het al uren rustig is de ME om half drie nachts het terrein leeg veegt?
En de rest van de bende sluit dadelijk weer aan, hetzelfde morgen en overmorgen totdat ze keihard worden aangepakt en eens opgesloten.quote:Nog zo'n 20 betogers op UvA-terrein in Amsterdam
Op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) in het centrum van de hoofdstad bevinden zich woensdagochtend naar schatting nog zo'n twintig studenten. Het lijkt erop dat de demonstranten de nacht op het terrein hebben doorgebracht.
De demonstranten blokkeren de toegang naar het Binnengasthuisterrein in de binnenstad met onder meer pallets, karton en houten planken. Ook staan er enkele tenten. Tegenover het terrein staan drie politiebusjes.
"De nacht was hartstikke goed", reageerde een van de demonstranten tegen het ANP. "We hebben genoeg drinken, eten, zelfs maandverband en tampons, we hebben medicijnen, we hebben overal aan gedacht." Volgens de student is een aantal mensen naar huis gegaan "zodat ze lekker konden slapen". Zelf is hij met anderen opgebleven om ervoor te zorgen dat de bezetting "wel gerespecteerd werd".
De demonstranten willen met hun protest afdwingen dat de UvA alle banden met Israël verbreekt. Ze vinden dat de universiteit door haar samenwerking met Israëlische instituten medeplichtig is aan de onderdrukking van Palestijnen in Gaza. De UvA werkt samen met drie universiteiten in Israël voor studentenuitwisselingen, maar door een negatief reisadvies is geen van die programma's nu actief.
De nacht van 6 op 7 mei, de bezetting van Roeterseiland.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Niks is leeg geveegd:
[..]
En de rest van de bende sluit dadelijk weer aan, hetzelfde morgen en overmorgen totdat ze keihard worden aangepakt en eens opgesloten.
Het UvA terrein is nog bezet, discussie is klaar.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De nacht van 6 op 7 mei, de bezetting van Roeterseiland.
Als zoals jij beweert linkse fascisten een vrijbrief krijgen om de boel te bezetten en de straten te slopen, dan heeft dat schoonvegen niet plaatsgevonden en zou Roeterseiland nog steeds bezet zijn. Toch?
Je bewering klopt feitelijk gewoon niet. Als zelfs dat al niet eens gezegd mag worden dan wordt het wel heel onnozelquote:Op woensdag 8 mei 2024 09:29 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het UvA terrein is nog bezet, discussie is klaar.
Klaar met de bekende mierenneukers hier zoekende naar een slak om zout op te leggen.
Heb het al vaker gezegd. Je moet dit bij de bron aanpakken. Als je objectief en vrijgevochten naar deze zaak kijkt kan je niet anders dan concluderen dat de bron israel is. Netanyahu de winDhond weet dat hij er aan gaat als hij aftreedt, hij is nu over de ruggen van de Palestijnen zijn (politiek) hachje aan het redden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:32 schreef IntensiveGary het volgende:
Wat een lamlendigheid. Uitroken met traangas, die ratten. Niet onderhandelen met terroristen.
Man, man, man...wat hebben ze laten gebeuren?quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:33 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar moeten we in het Arabisch onderhandelen met de demonstranten.
Betrek mij niet in je godsdienstwaanzin. Mij niet quoten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb het al vaker gezegd. Je moet dit bij de bron aanpakken. Als je objectief en vrijgevochten naar deze zaak kijkt kan je niet anders dan concluderen dat de bron israel is. Netanyahu de winDhond weet dat hij er aan gaat als hij aftreedt, hij is nu over de ruggen van de Palestijnen zijn (politiek) hachje aan het redden.
DE WERELD MOET INGRIJPEN²
Dat is Israël nu ook aan het doen, naar mijn idee iets te rigoreus, maar zo doen ze dat nou eenmaal in die regio's daar.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb het al vaker gezegd. Je moet dit bij de bron aanpakken.
Waarom doet de Ummah zo weinig? Al die omliggende islamitische landen? Serieuze vraag. Interesseert het ze niet?quote:
Ja, alleen weet ik niet of je dit wel zo kunt stellen. Natte Yahoo is bezig oorlogsmisdaden uit te voeren met zijn buitenproportionele acties. Het is niet of, maar wanneer hij tot justice wordt geroepen. Die wetenschap maakt mij een tevreden heerschap.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:43 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Betrek mij niet in je godsdienstwaanzin. Mij niet quoten.
Taal van de knuppel is het enige dat deze lui verstaan.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:33 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar moeten we in het Arabisch onderhandelen met de demonstranten.
deze "vreedmzame" prostesten idd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ìn principe is dit dezelfde stelregel als die nu al decennialang wordt gehanteerd door de welse israeliers. Ware het op veel kleinere schaal.
Het moet stoppen!²
Het merendeel zal heus vreedzaam protesteren. Toch gebeurt er teveel om nog te kunnen spreken over vreedzaam. Ze volgen het voorbeeld van de agressor, hoogstwaarschijnlijk om een soort spiegel voor te houden. Ik begrijp het, maar ik zou het anders doen.quote:
Mocht het je nog niet zijn opgevallen, de grenzen zijn al decennialang wagenwijd open. Dan komen zulke mensen binnen, die vervolgens niet goed integreren, en dat heeft de gevolgen die je ziet in deze video kunt zien.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:42 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Man, man, man...wat hebben ze laten gebeuren?
haahhaah. Deze man is echt niet 100.quote:
Gelieve mij niet in die discussie te sleuren. Open grenzen zijn goed. Waar het misgaat is de handhaving. Ongewenste elementen dienen voortvarend en hardhandig te worden aangepakt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mocht het je nog niet zijn opgevallen, de grenzen zijn al decennialang wagenwijd open. Dan komen zulke mensen binnen, die vervolgens niet goed integreren, en dat heeft de gevolgen die je ziet in deze video kunt zien.
Keurig. Kan de UvA een voorbeeld aan nemen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
Trof vanochtend een heel nette mail van de voorzitter van het College van Bestuur aan over de vannacht beëindigde bezetting van de universiteitsbibliotheek van de UU. Helemaal terecht natuurlijk, demonstreren is prima maar als je niet met het CvB in gesprek wil en je niet aan de regels houdt, dan ga je maar lekker bij je moeder thuis de boel verstieren.
Wie heeft het uberhaupt over compenseren jemig.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:11 schreef Gia het volgende:
Studenten die hier aan meedoen en een achterstand oplopen vooral niet compenseren. Ze doen dit zichzelf aan. Je gaat naar de universiteit om te studeren, niet om de wereld te redden. Dat doe je maar buiten collegetijd!
Mag hopen dat iedereen zijn moeder erbuiten wordt gehouden en hopelijk schamen al die moeders zich ook om wat ze hebben groot hebben gebracht.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
Trof vanochtend een heel nette mail van de voorzitter van het College van Bestuur aan over de vannacht beëindigde bezetting van de universiteitsbibliotheek van de UU. Helemaal terecht natuurlijk, demonstreren is prima maar als je niet met het CvB in gesprek wil en je niet aan de regels houdt, dan ga je maar lekker bij je moeder thuis de boel verstieren.
Dat is het mooie. Iedereen gaat een achterstand oplopen, dus kunnen ze die regel niet uitrollen. Heerlijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:11 schreef Gia het volgende:
Studenten die hier aan meedoen en een achterstand oplopen vooral niet compenseren. Ze doen dit zichzelf aan. Je gaat naar de universiteit om te studeren, niet om de wereld te redden. Dat doe je maar buiten collegetijd!
We lopen tegen het einde van het collegejaar en straks zijn er tentamens. Ik zie de eisen al voor me: We hebben een achterstand opgelopen omdat de universiteit niet op onze eisen in ging.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wie heeft het uberhaupt over compenseren jemig.
Waarom haal je dit opeens erbij?
Tja, dat kan natuurlijk, maar dan moet je ook niet gaan klagen dat mensen Arabisch praten tijdens een 'demonstratie'.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:06 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Gelieve mij niet in die discussie te sleuren. Open grenzen zijn goed. Waar het misgaat is de handhaving. Ongewenste elementen dienen voortvarend en hardhandig te worden aangepakt.
Gisteravond is weer een fantastisch voorbeeld; toen de groep op Roeterseiland zich splitste en een deel richting binnenstad liep hadden burgemeester en politie de boel moeten tegenhouden en als dat onverhoopt niet was gelukt hadden ze het BG-terrein moeten verdedigen, en als dat niet was gelukt hadden ze het meteen moeten schoonvegen.
Nu hebben de ratten zich ingegraven en de komende dagen zullen ze de boel gaan fortificeren en krijg je ze er nauwelijks meer uit. Ik hoop dat de ME nog wat draaiboeken uit begin jaren '80 heeft liggen
Hou het bij de feiten graag. Het doet een discussie geen goed als je zelf dingen verzint.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:16 schreef Gia het volgende:
[..]
We lopen tegen het einde van het collegejaar en straks zijn er tentamens. Ik zie de eisen al voor me: We hebben een achterstand opgelopen omdat de universiteit niet op onze eisen in ging.
Straks zijn er van die gastjes die niet overgaan naar een volgend jaar of helemaal niet verder mogen met de studie en dan ligt het natuurlijk aan de universiteit die niet hun belachelijke eisen inwilligt.
Want jij denkt dat echt iedere student hier aan meedoet? Er zijn er vast ook een heleboel die wel hun studie belangrijker vinden dan Gaza.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is het mooie. Iedereen gaat een achterstand oplopen, dus kunnen ze die regel niet uitrollen. Heerlijk.²
Ik kan me niet voorstellen dat colleges gewoon normaal doorgang kunnen vinden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Want jij denkt dat echt iedere student hier aan meedoet? Er zijn er vast ook een heleboel die wel hun studie belangrijker vinden dan Gaza.
Universiteiten hebben vaak een lange traditie van activisme en zijn bij uitstek de plek waar ideeën moeten kunnen worden uitgewisseld en gedebatteerd. En dat mag best fel zijn. Het faciliteren van demonstraties past uitstekend in die traditie en draagt bij aan het behoud van de universiteit als een plek waar studenten en academici hun betrokkenheid tonen bij kwesties die de samenleving raken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:11 schreef Gia het volgende:
Je reageert alleen op de eerste regel, haalt je 'gelijk' en negeert de rest, waarin ik aangeef hoe te handelen in dit soort gevallen. Nu weet ik dat het des FOK's is om zo te 'discussiëren', maar ik ben daar niet van gediend.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat kan natuurlijk, maar dan moet je ook niet gaan klagen dat mensen Arabisch praten tijdens een 'demonstratie'.
In principe werken die relschoppers ook zo. Ze conformeren zich niet aan de heersende regels, normen, waarden en ongeschreven regels. Advies aan jou: niet zo hoogdravend doen. Komt uit een goed hart.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je reageert alleen op de eerste regel, haalt je 'gelijk' en negeert de rest, waarin ik aangeef hoe te handelen in dit soort gevallen. Nu weet ik dat het des FOK's is om zo te 'discussiëren', maar ik ben daar niet van gediend.
Mij niet quoten, godsdienstwaanzinnige. Wij zijn niet hetzelfde, ik ben niet je vriend.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In principe werken die relschoppers ook zo. Ze conformeren zich niet aan de heersende regels, normen, waarden en ongeschreven regels. Advies aan jou: niet zo hoogdravend doen. Komt uit een goed hart.
Maar voor de rest, ga zo verder!²
Don't feed the trolls please.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:30 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Mij niet quoten, godsdienstwaanzinnige. Wij zijn niet hetzelfde, ik ben niet je vriend.
Dat vraag ik me ook afquote:Op woensdag 8 mei 2024 10:25 schreef Stoorzendert het volgende:
Welke banden heeft de UvA eigenlijk met Israëlische bedrijven / geldschieters? En wat hebben die bedrijven / instellingen met de oorlog te maken?
quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Genieten op LinkedIn trouwens. Beide kanten die elkaar aanvallen in de comments.
Normaal zo zakelijk, maar dat is toch maar een dun laagje zo zie je maar.
De transformatie naar Facebook is compleet
Ja het waren banden met Israëlische universiteiten volgens mij?quote:
Ja, maar niet alleen dat. Als iedereen maar zijn eigen weg gaat krijg je chaos. Het is al moeilijk zat.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:30 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Mij niet quoten, godsdienstwaanzinnige. Wij zijn niet hetzelfde, ik ben niet je vriend.
Jij bent moeilijk zatquote:Op woensdag 8 mei 2024 10:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar niet alleen dat. Als iedereen maar zijn eigen weg gaat krijg je chaos. Het is al moeilijk zat.²
Nee hoor, het heeft er vooral mee te maken dat ik specifiek op dat deel van jouw post wilde inhaken. De rest ben ik het mee eens, ook de handhaving schiet natuurlijk flink tekort. Maar aangezien we het daar dus over eens zijn heeft het weinig zin om daar nog verder op in te gaan. Ik zou dus wat dit betreft niet alles zo negatief opvatten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je reageert alleen op de eerste regel, haalt je 'gelijk' en negeert de rest, waarin ik aangeef hoe te handelen in dit soort gevallen. Nu weet ik dat het des FOK's is om zo te 'discussiëren', maar ik ben daar niet van gediend.
Niets, het zijn gewoon pogingen om Israël en Israëliërs als land en volk te treffen omdat de onderliggende overtuiging is dat dit land eigenlijk niet zou mogen bestaan. En dan helpt het om een land een totale pariah te maken in internationaal opzicht.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:25 schreef Stoorzendert het volgende:
Welke banden heeft de UvA eigenlijk met Israëlische bedrijven / geldschieters? En wat hebben die bedrijven / instellingen met de oorlog te maken?
Ik zag je post net over de uni's. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat de uni's er van langs krijgen zonder goede funderingen. Zou je dat willen uitzoeken? Is enorm van belang voor onze beeldvorming.quote:
Er zijn natuurlijk Israëlische universiteiten en onderzoeksinstellingen die wel uitwisselingsprogramma's hebben met Nederlandse universiteiten, of onderzoeksafdelingen die samenwerken in een project. Dat is typisch het soort banden dat ook allemaal is doorgesneden na de Russische invasie in Oekraïne.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:25 schreef Stoorzendert het volgende:
'De aggressor', haha. Je bent 7 oktober vergeten?quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En het is al dagen aan de gang! Je mag aannemen dat studenten niet over een nacht ijs gaan. Ik ga er gemakshalve vanuit dat de universiteiten helaas toch banden hebben met de agressor. Nooit eerder is er wereldwijd zoveel steun gekomen voor de Palestijnen. Een van de drijvende krachten hierachter zijn de social media. Niet langer is de lobby instaat eht narratief volledig zelf te bepalen. Ik ben een blij heerschap.²
Want voor 7 oktober werden palestijnen niet vermoord of zo... De zionistische logica want 7 oktober...quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'De aggressor', haha. Je bent 7 oktober vergeten?
Of ze in de meerderheid zijn, betwijfel ik. Ze zijn wel het luidruchtigst.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En het is al dagen aan de gang! Je mag aannemen dat studenten niet over een nacht ijs gaan. Ik ga er gemakshalve vanuit dat de universiteiten helaas toch banden hebben met de agressor. Nooit eerder is er wereldwijd zoveel steun gekomen voor de Palestijnen. Een van de drijvende krachten hierachter zijn de social media. Niet langer is de lobby instaat eht narratief volledig zelf te bepalen. Ik ben een blij heerschap.²
Nee, zeer zeker niet! Maar ik laat me niet wijs maken dat 7 oktober het begin was. 7 oktober (schandalig en mensonterend als het was) is een schakel in een reeks van schakels. Een reactie zo u wilt. Ben ik het er mee eens? Nee! Net zo min als ik dit ook, maar vooral, veroordeel van israel. Een so called beschaafd land hoort zich te conformeren aan gelde regels en oorlogsrecht.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'De aggressor', haha. Je bent 7 oktober vergeten?
Nou, nee. Er komen al decennialang Palestijnen om, omdat deze barbaren Israël al decennialang aanvallen en terroriseren. En ik weet dat dit binnen de Arabische en Islamtische wereld als ware helden en martelaren worden gezien, maar terroristen worden geneutraliseerd door Israël. Daar dan over gaan jammeren is hypocriet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Want voor 7 oktober werden palestijnen niet vermoord of zo... De zionistische logica want 7 oktober...
Ja maar al die tienduizenden kinderen die volgens sommigen zijn vermoord sinds 7 oktober.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, nee. Er komen al decennialang Palestijnen om, omdat deze barbaren Israël al decennialang aanvallen en terroriseren. En ik weet dat dit binnen de Arabische en Islamtische wereld als ware helden en martelaren worden gezien, maar terroristen worden geneutraliseerd door Israël. Daar dan over gaan jammeren is hypocriet.
Ik zou vooral beginnen bij het veroordelen van de Palestijnse terroristen. Zij strijden namelijk met hun eigen bevolking als menselijk schild, dit is ook de reden dat er meer slachtoffers aan die kant vallen. Israël doet dit niet, zij strijden met hun soldaten vóór de burgers om hen te beschermen. Dat is nogal een verschil.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, zeer zeker niet! Maar ik laat me niet wijs maken dat 7 oktober het begin was. 7 oktober (schandalig en mensonterend als het was) is een schakel in een reeks van schakels. Een reactie zo u wilt. Ben ik het er mee eens? Nee! Net zo min als ik dit ook, maar vooral, veroordeel van israel. Een so called beschaafd land hoort zich te conformeren aan gelde regels en oorlogsrecht.²
Nog steeds is een groter deel van Nederland rechts. Verschil is dat Links harder probeert te schoppen. Als een klein kindje dat staat te stampvoeten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De terreur begon met het ontstaan van de islam. Sindsdien is er oorlog in die regio. Joden woonden er al veel langer dan moslims.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, zeer zeker niet! Maar ik laat me niet wijs maken dat 7 oktober het begin was. 7 oktober (schandalig en mensonterend als het was) is een schakel in een reeks van schakels. Een reactie zo u wilt. Ben ik het er mee eens? Nee! Net zo min als ik dit ook, maar vooral, veroordeel van israel. Een so called beschaafd land hoort zich te conformeren aan gelde regels en oorlogsrecht.²
Als de cultuur in een samenleving is om zoveel mogelijk kinderen te hebben, want ja, dit zijn toch maar martelaren voor 'Allah' en 'Palestina'. Dan levert dit meer slachtoffers op, maar dit heeft niets te maken met proportionaliteit. Wederom, het is een resultaat van de manier waarop de Palestijnen zelf strijden. Hier is men ook open over:quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de mond. Mooi om te zien, je bent het steeds vaker met me eens. Het is buitenproportioneel. Alsof je een mitrailleur pakt om muggenplaag tegen te gaan.
Prachtig om te zien dat het handelen van israel niet meer als vanzelfsprekend wordt geaccepteerd. Er is een kentering gaande en dat maakt me een ontzettend blij heerschap.²
Mss eens een koran verbranden om je blijdschap te vieren?quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de mond. Mooi om te zien, je bent het steeds vaker met me eens. Het is buitenproportioneel. Alsof je een mitrailleur pakt om een muggenplaag tegen te gaan.
Prachtig om te zien dat het handelen van israel niet meer als vanzelfsprekend wordt geaccepteerd. Er is een kentering gaande en dat maakt me een ontzettend blij heerschap.²
In jouw logica zijn deze kinderen toch terroristen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja maar al die tienduizenden kinderen die volgens sommigen zijn vermoord sinds 7 oktober.
Dit lijkt me een moeilijk te verdedigen stelling, maar ik zie het je graag proberen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:18 schreef Chadi het volgende:
De enige terroristen daar komen uit dat kolonialistisch project.
Kan je lang wachten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit lijkt me een moeilijk te verdedigen stelling, maar ik zie het je graag proberen.
Nergens heb ik zoiets gezegd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
In jouw logica zijn deze kinderen toch terroristen.
De enige terroristen daar komen uit dat kolonialistisch project.
Daar gaat het natuurlijk eigenlijk helemaal niet om. Het gaat erom om Israël te isoleren op elk mogelijk vlak. Sport, entertainment, onderwijs, het bedrijfsleven.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:25 schreef Stoorzendert het volgende:
Totdat ze hun apartheidsbeleid afschaffen. Zoals destijds ook gebeurde met Zuid-Afrika. Het enige land dat in de jaren '90 nog in volle overtuiging met Zuid-Afrika werkte, was toevallig (niet echt toevallig) ook Israel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daar gaat het natuurlijk eigenlijk helemaal niet om. Het gaat erom om Israël te isoleren op elk mogelijk vlak. Sport, entertainment, onderwijs, het bedrijfsleven.
Hun apartheidsbeleid in Gaza?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Totdat ze hun apartheidsbeleid afschaffen. Zoals destijds ook gebeurde met Zuid-Afrika. Het enige land dat in de jaren '90 nog in volle overtuiging met Zuid-Afrika werkte, was toevallig (niet echt toevallig) ook Israel.
Hun apartheidsbeleid tov Palestijnen in het algemeen. En in dit geval is het een en ander natuurlijk extra urgent aangezien ze een massaslachting aanrichten onder de inwoners van Gaza, waardoor de demonstraties ook meer aanloop hebben dan anders. Maar bewegingen om Israel diplomatiek en cultureel te isoleren vanwege hun omgang met Palestijnen bestaan al vrij lang en hebben al vrij lang grofweg het doel zoals ik net beschreef.quote:
Er wonen miljoenen Palestijnen in Israël die allemaal gelijke rechten hebben en volwaardige burgers zijn.quote:
Op de Westoever (hét grote probleem hier) is er een situatie die flink neigt naar Apartheid, maar dat lijkt me jouw parapluterm van "in het algemeen" niet dekken. In Israël zelf namelijk zijn de Arabieren gewoon medeburgers.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hun apartheidsbeleid tov Palestijnen in het algemeen.
Klopt, en dat slaat nogal eens de plank mis en inmiddels steeds vaker door naar onomwonden antisemitisme.quote:En in dit geval is het een en ander natuurlijk extra urgent aangezien ze een massaslachting aanrichten onder de inwoners van Gaza, waardoor de demonstraties ook meer aanloop hebben dan anders. Maar bewegingen om Israel diplomatiek en cultureel te isoleren vanwege hun omgang met Palestijnen bestaan al vrij lang en hebben al vrij lang grofweg het doel zoals ik net beschreef.
De acties van Israëlische vertegenwoordigers op de Westelijke Jordaanoever vallen daar natuurlijk wel gewoon onder.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op de Westoever (hét grote probleem hier) is er een situatie die flink neigt naar Apartheid, maar dat lijkt me jouw parapluterm van "in het algemeen" niet dekken. In Israël zelf namelijk zijn de Arabieren gewoon medeburgers.
Nee, Israëlische namen waarmee de UvA samenwerkt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:00 schreef Qarrad het volgende:
Nou, lijsten met Joodse namen erop aanleveren kunnen we ook afvinken.
In één ding moet ik de terroristen gelijk geven: het CvB UvA is incompetent en kan beter opstappen. Bijzonder pijnlijk, dit.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:00 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
De Joden zijn de nieuwe Joden.
En de kledingvoorschriften voor Joodse Israëlische studenten, hoe staat het daarmee?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:00 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Ga naar het originele artikel, druk op de lijst en kijk eens hoeveel namen van wetenschappers je ziet. Twitter is een kutbron.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:00 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Niet waar toch?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:00 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Dit is de lijst met "joodse namen" waar jullie over janken. Kijk niet de andere kant op en bedenk je eens of je wat minder in random idioten op Twitter moet geloven.quote:Inherit INHibitors , Explosives and pRecursor InvesTigation
European infrastructure for Rydberg Quantum Computing
Real Time End to End 6G Networks
States’ Practice of Human Rights Justification: a study in civil society engagement and human rights through the lens of gender and intersectionality
Mobility justice for all: framing safer, healthier and happier streets
Machine learning for Sciences and Humanities
Comparing voluntary compliance through different doctrines and nations
Establishing a comprehensive understanding and taxonomy of children's digital maturity
Dat vonden ze zelf blijkbaar ook:quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Niet waar toch?
Zou anders heel pijnlijk zijn.
Zelfs dat niet eens.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, een lijst met wetenschappers uit Israel waarmee wordt samengewerkt vanuit de UvA.
Oh, het is ook nog steeds gewoon diezelfde lijst als van 2 dagen geleden zie ik nuquote:
Ik heb die lijst gisteren al gezien en ook toen stonden er geen namen van wetenschappers op. Stop met het verspreiden van onzin. De lijst.quote:
Ik snap niet dat mensen twitter zo gebruiken. Alsof een random mening post op fok voortaan ook een bron is.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Oh, het is ook nog steeds gewoon diezelfde lijst als van 2 dagen geleden zie ik nu
Typisch ook weer dat middels een tweetdump fophef gemaakt moet worden over iets dat allang gepasseerd is.
Hoe graag jij en anderen hier het ook zouden willen, verwijzen naar Israel is nou eenmaal iets anders dan verwijzen naar Joden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:10 schreef IntensiveGary het volgende:
Je hebt gelijk. Het is allemaal zuiver. Hoe kon ik me zo vergissen.
Neem je moeder in de maling.
Er is echt wel een verschil tussen een random mening en die van omwonenden, docenten, studenten, lokale Joden, stadsdeelraadleden en journalisten. De reacties op de communicatie vanuit de Uva lijkt mij relevant in dit topic dus wat bedoel je met "Twitter zo gebruiken"?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen twitter zo gebruiken. Alsof een random mening post op fok voortaan ook een bron is.
De reacties kun je zelf geven als je vindt dat er behoefte is aan reacties. Waarom zouden we de reacties van nobuddies op twitter hier moeten lezen? Zeker als het alleen maar gebruikt wordt om woorden te kunnen verdraaien?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]De reacties op de communicatie vanuit de Uva lijkt mij relevant in dit topic dus wat bedoel je met "Twitter zo gebruiken"?
Dus er is geen jodenlijst en je kan je ongelijk niet toegeven. Teken van een slechte persoonlijkheid en/of laag IQ.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:11 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Goh, blijkbaar zijn er toch docenten die de lijst met namen die er niet is als zodanig interpreteren.
En ad hominems zijn een toonbeeld van een mooie persoonlijkheid?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus er is geen jodenlijst en je kan je ongelijk niet toegeven. Teken van een slechte persoonlijkheid en/of laag IQ.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het is allemaal zuiver. Hoe kon ik me zo vergissen.
Neem je moeder in de maling.
Voor heel veel anderen is dat niet zo. Dat is gewoon de bittere realiteit.quote:Hoe graag jij en anderen hier het ook zouden willen, verwijzen naar Israel is nou eenmaal iets anders dan verwijzen naar Joden.
Het is geen meningenkwestie. Israel is een land met inwoners, een regering, officiële instellingen en instituten. Als je verwijst naar Israel, verwijs je daarnaar. Als je een lijst maakt met samenwerkingen met Israëlische instellingen, dan verwijs je naar de instellingen uit het land Israel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:16 schreef Bofjijff het volgende:
Voor heel veel anderen is dat niet zo. Dat is gewoon de bittere realiteit.
De post waar het allemaal mee begon had als boosmakende kern geen mening, maar presenteerde een feit. Een feit dat simpelweg niet klopt. Namelijk: "De universiteit van Amsterdam gaat een lijst van Israëlische wetenschappers waar ze mee samenwerken aan de 'free palestine' demonstranten geven." Jij maakt van een nationaliteit voor extra ophef er ook nog maar even joden van. In het beste geval ben je dan fantasieën aan het verspreiden, maar ik gok eerder op een bewuste leugen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is echt wel een verschil tussen een random mening en die van omwonenden, docenten, studenten, lokale Joden, stadsdeelraadleden en journalisten. De reacties op de communicatie vanuit de Uva lijkt mij relevant in dit topic dus wat bedoel je met "Twitter zo gebruiken"?
heb je mijn post uberhaupt gelezen of blijf je alleen hangen in jouw eigen langspeelplaat?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is geen meningenkwestie. Israel is een land met inwoners, een regering, officiële instellingen en instituten. Als je verwijst naar Israel, verwijs je daarnaar. Als je een lijst maakt met samenwerkingen met Israëlische instellingen, dan verwijs je naar de instellingen uit het land Israel.
Nog even los van het anecdotische bewijs van mijn moeder die wordt bespuugd en voor kankerjood wordt uitgemaakt, masr kijk naar Sammy, de restauranthouder die continu bedreigd werd, of de antiekhandelaar hier op de Cuyp, die samen met zn zoon overhoop werd gestoken omdat Jood. Maar da's allemaal onzin volgens Vomy en zn medeplichtigen. Het is alleen maar tegen Israël, niet tegen Joden. Slaap zacht.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:16 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
[..]
Voor heel veel anderen is dat niet zo. Dat is gewoon de bittere realiteit.
en zo zijn er al weet ik niet hoe lang zo veel voorbeelden waarbij het onderscheid niet wordt gemaakt. Vomy zie ik gewoon als medeplichtige, walgelijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:21 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nog even los van het anecdotische bewijs van mijn moeder die wordt bespuugd en voor kankerjood wordt uitgemaakt, masr kijk naar Sammy, de restauranthouder die continu bedreigd werd, of de antiekhandelaar hier op de Cuyp, die samen met zn zoon overhoop werd gestoken omdat Jood. Maar da's allemaal onzin volgens Vomy en zn medeplichtigen. Het is alleen maar tegen Israël, niet tegen Joden. Slaap zacht.
Ik kan niet beschrijven zonder banwaardige uitspraken het is hoe triest het is dat je deze beschuldigingen naar de ander uit, omdat hij wel in de realiteit leeft en niet in hier al reeds bewezen leugens is getrapt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:15 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Blijven volhouden. Niemand gelooft je. Nogmaals, de houding die jij tentoonspreidt is de reden dat Joden hier niet veilig zijn. Jij bent gevaarlijker dan het tuig dat het BG-terrein bezet houdt.
Vrijdag al. Ik hoop dat ze niets verrekken in de haast...quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:20 schreef Aether het volgende:
Vrijdag spoeddebat in de gemeenteraad
Aankomende vrijdag is er in de Stopera een spoeddebat over de UvA-demonstraties. De gemeenteraad is eigenlijk met reces en komt speciaal voor het debat terug, iets wat niet vaak voorkomt in de stad. Het debat begint om 13.00 uur in de raadszaal.
Nooit gezegd dat ik mooi ben. Maar ik ben hier niet herhaaldelijk aan het liegen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En ad hominems zijn een toonbeeld van een mooie persoonlijkheid?
En dat maakt het OK? Mensen met een Israëlische nationaliteit zijn nu vogelvrij?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, Israëlische namen waarmee de UvA samenwerkt.
Dit ja.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:02 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
het CvB UvA is incompetent en kan beter opstappen. Bijzonder pijnlijk, dit.
Jij denkt dat het alleen over dat lijstje gaat? Leuke manier om de boel proberen te laten ontsporen, maar nee, het gaat om het totaalplaatje. Hij loopt hier van begin af aan te liegen en de boel te verdraaienquote:Op woensdag 8 mei 2024 12:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kan niet beschrijven zonder banwaardige uitspraken het is hoe triest het is dat je deze beschuldigingen naar de ander uit, omdat hij wel in de realiteit leeft en niet in hier al reeds bewezen leugens is getrapt.
Wat the hell?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:00 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Allemaal buitenlandse studenten en docenten want de wetenschap doet niet aan landsgrenzen, maar voor de joodse staat maken we een uitzondering.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De post waar het allemaal mee begon had als boosmakende kern geen mening, maar presenteerde een feit. Een feit dat simpelweg niet klopt. Namelijk: "De universiteit van Amsterdam gaat een lijst van Israëlische wetenschappers waar ze mee samenwerken aan de 'free palestine' demonstranten geven." Jij maakt van een nationaliteit voor extra ophef er ook nog maar even joden van. In het beste geval ben je dan fantasieën aan het verspreiden, maar ik gok eerder op een bewuste leugen.
Trap nou niet ook in deze leugen. Gekkies zijn hier op basis van een liegend twitterbericht, nog eens extra aangezet door een leugenachtige fokker de ander voor tuig aan het uitmaken dat joden aanvalt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:25 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat maakt het OK? Mensen met een Israëlische nationaliteit zijn nu vogelvrij?
Dank voor de correctiequote:Op woensdag 8 mei 2024 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Trap nou niet ook in deze leugen. Gekkies zijn hier op basis van een liegend twitterbericht, nog eens extra aangezet door een leugenachtige fokker de ander voor tuig aan het uitmaken dat joden aanvalt.
Gelukkig is het niet gebeurd en was het ook niet de bedoeling om het te gaan doen zover we weten. De UvA top gaat dus voorlopig niet de gevangenis in. Je bent getrapt in fake news op twitterquote:Op woensdag 8 mei 2024 12:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat the hell?
Dit is tegen alle wetgevingen.. avg? Hallo!?
Wat een stel complete mongolen. Inderdaad, bestuur afzetten en vervolgen. UvA misschien wel gewoonweg opdoeken.
Blijven volhouden dat het alleen om dat lijstje gaat. Leugenaar.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Trap nou niet ook in deze leugen. Gekkies zijn hier op basis van een liegend twitterbericht, nog eens extra aangezet door een leugenachtige fokker de ander voor tuig aan het uitmaken dat joden aanvalt.
Zal best, maar jij kan je ongelijk ook niet toegeven, dus kijk in de spiegel voor je de steen gooit.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:26 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Jij denkt dat het alleen over dat lijstje gaat? Leuke manier om de boel proberen te laten ontsporen, maar nee, het gaat om het totaalplaatje. Hij loopt hier van begin af aan te liegen en de boel te verdraaien
"Je hebt gelijk, maar ik vind je stom, dus lekker puh"quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zal best, maar jij kan je ongelijk ook niet toegeven, dus kijk in de spiegel voor je de steen gooit.
Het is inderdaad belangrijk om niet mee te gaan in leugens. Als dit gewoon altijd al een lijst was met Israëlische instellingen dan is daar niks mis mee en juist goed dat universiteiten zulke informatie openbaar en toegankelijk maken. Bestaat er ook zo een lijst voor andere landen? Zo niet dan lijkt mij dit een goede aanleiding om daar mee door te gaan.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het juist een mooie ontwikkeling. Ze zijn in staat om d.m.v. een soort kikvorsperspectief door belangen, kaders en klankleuren heen te kijken en voor de échte justice te gaan. Hoort bij een stukje volwassenwording en emancipatie.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:42 schreef RamboDirk het volgende:
Het zijn altijd dezelfde type figuren die vooraan staan te blèren zodra er Joden of Israëliërs bij iets betrokken zijn.
Het verbaast mij nog steeds dat een bestuur van een universiteit hier zo in meegaat.
Dus het huidige probleem mag niet niet worden aangekaart omdat er andere problemen bestaan die (volgens jou) niet worden aangekaart. Mooi staaltje whataboutism.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:42 schreef RamboDirk het volgende:
Het zijn altijd dezelfde type figuren die vooraan staan te blèren zodra er Joden of Israëliërs bij iets betrokken zijn.
Over het uitmoorden van jezidi's, oeigoeren of het dagelijks elkaar uitmoorden van allerlei moslims onderling in brandhaarden in het midden-oosten hoor je ze niet.
Het verbaast mij nog steeds dat een bestuur van een universiteit hier zo in meegaat.
Heeft inderdaad geen reet met deze betoging te maken allemaal.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:21 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nog even los van het anecdotische bewijs van mijn moeder die wordt bespuugd en voor kankerjood wordt uitgemaakt, masr kijk naar Sammy, de restauranthouder die continu bedreigd werd, of de antiekhandelaar hier op de Cuyp, die samen met zn zoon overhoop werd gestoken omdat Jood. Maar da's allemaal onzin volgens Vomy en zn medeplichtigen. Het is alleen maar tegen Israël, niet tegen Joden. Slaap zacht.
Probeer begrijpend lezen eensquote:Op woensdag 8 mei 2024 12:57 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dus het huidige probleem mag niet niet worden aangekaart omdat er andere problemen bestaan die (volgens jou) niet worden aangekaart. Mooi staaltje whataboutism.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:35 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
"Je hebt gelijk, maar ik vind je stom, dus lekker puh"
*proest*
Kan whataboutism zijn, ja. Kan ook zomaar het uitlichten van de hypocrisie in de selectieve verontwaardiging zijn...quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:57 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dus het huidige probleem mag niet niet worden aangekaart omdat er andere problemen bestaan die (volgens jou) niet worden aangekaart. Mooi staaltje whataboutism.
Het heeft er alles mee te maken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Heeft inderdaad geen reet met deze betoging te maken allemaal.
"Je hebt nog steeds gelijk, maar ditmaal komt m'n 'lekker puh' niet eens in woorden"quote:
Je moet niet alles op jezelf betrekken. De wereld is veel groter dan jij en ik. Ja, er zijn jodenhaters, zoals er ook moslimhaters zijn. Maar je kan niet elke kritiek maar schuiven onder het deken der jodenhaat. Hier wordt toch een stukje volwassenwording en emancipatie gevraagd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:06 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Het heeft er alles mee te maken.
Die is er altijd. Dit steeds benoemen is onzin. 100% neutraliteit, 100% objectiviteit: het bestaat niet. Je kan het nastreven, maar het 100% halen is onmogelijk. Mensen hebben bewust en onbewust voorkeuren. We zijn uiteindelijk allemaal wc-eenden, in min of meerdere mate.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:06 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Kan whataboutism zijn, ja. Kan ook zomaar het uitlichten van de hypocrisie in de selectieve verontwaardiging zijn...
Ik denk dat ze het "laten" gebeuren omdat ze het grotere plaatje zien: onrecht tegengaan. De collateral damage ten spijt. Als dit inderdaad hun gedachtengang is hebben ze mijn respect.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:17 schreef MoreDakka het volgende:
'De driehoek'Falen op alle mogelijke manieren, wat een gotspe. En dat is dan de hoofdstad.
Lijkt me gewoon een afleidingsmanoeuvre om de focus te verleggen van het probleem naar de personen die het probleem aankaarten. Ik kan wel met nieuwsartikelen komen over bijvoorbeeld demonstraties tegen genocide op Oeigoeren, maar veel zin heeft dat niet voor de inhoud van de huidige discussie.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:06 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Kan whataboutism zijn, ja. Kan ook zomaar het uitlichten van de hypocrisie in de selectieve verontwaardiging zijn...
Of: het is vermoeiend om van iemand die zijn ongelijk niet kan toegeven in te moeten gaan op eveneens iets wat niet gebeurd is.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:08 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
"Je hebt nog steeds gelijk, maar ditmaal komt m'n 'lekker puh' niet eens in woorden"
*nogmaals proest*
Oneens. Ja, er wordt zo af en toe wel wat voor bijvoorbeeld de Oeigoeren gedaan, maar het staat totaal niet in verhouding tot hoe Israël wordt bejegend.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:22 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon een afleidingsmanoeuvre om de focus te verleggen van het probleem naar de personen die het probleem aankaarten. Ik kan wel met nieuwsartikelen komen over bijvoorbeeld demonstraties tegen genocide op Oeigoeren, maar veel zin heeft dat niet voor de inhoud van de huidige discussie.
Wellicht valt er wat te zeggen over het uitlichten van een dubbele standaard in een discussie, maar dat lijkt me in dit geval grote onzin. Juist linkse mensen en studenten worden vaak bekritiseerd voor hun aandacht voor globale zaken.
Nee hoor, er is simpelweg een duidelijke dubbele standard en zichtbaar waarbij Israël onder een vergrootglas wordt gelegd op een manier waar geen enkel ander land mee te maken heeft. En mensen zien dit, mensen merken dit.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:57 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dit is een kleine demonstratie van voornamelijk Oeigoeren zelf. Rondom deze kwestie is er geen grootschalige ophef, die er wel is rondom het zogenaamde leed van de Palestijnen. Wederom de vraag: hoe komt dit?quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:22 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon een afleidingsmanoeuvre om de focus te verleggen van het probleem naar de personen die het probleem aankaarten. Ik kan wel met nieuwsartikelen komen over bijvoorbeeld demonstraties tegen genocide op Oeigoeren, maar veel zin heeft dat niet voor de inhoud van de huidige discussie.
Wellicht valt er wat te zeggen over het uitlichten van een dubbele standaard in een discussie, maar dat lijkt me in dit geval grote onzin. Juist linkse mensen en studenten worden vaak bekritiseerd voor hun aandacht voor globale zaken.
Goede post, deels eens. Maar je begrijpt toch ook wel dat de meeste Nederlanders wel erg moe worden van de extreem selectieve verontwaardiging van veelal Moslims?quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die is er altijd. Dit steeds benoemen is onzin. 100% neutraliteit, 100% objectiviteit: het bestaat niet. Je kan het nastreven, maar het 100% halen is onmogelijk. Mensen hebben bewust en onbewust voorkeuren. We zijn uiteindelijk allemaal wc-eenden, in min of meerdere mate.
Om maar een voorbeeld te geven: ik zie je nooit opkomen voor Moslims. Betekent het dan dat Moslims geen onrecht wordt aangedaan? Neen.
Jason.²
Je persoonlijkheid had ik het over, net als jij. Zo werken bijvoeglijke naamwoorden, die kwalificeren het zelfstandig naamwoordquote:Op woensdag 8 mei 2024 12:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nooit gezegd dat ik mooi ben. Maar ik ben hier niet herhaaldelijk aan het liegen.
Allemaal bang om vuile handen te maken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:17 schreef MoreDakka het volgende:
'De driehoek'Falen op alle mogelijke manieren, wat een gotspe. En dat is dan de hoofdstad.
Jij blijft maar op dat lijstje hameren. Ik hamer op al zijn posts in deze draad. Die posts geven een heel duidelijk beeld over moedwillig de andere kant opkijken, verdraaien en ronduit liegen. Hij bleef ook maar de al dan niet bestaande lijst verdedigen, onderwijl ontkennend dat het om Joden ging. Daar hamer ik op.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Of: het is vermoeiend om van iemand die zijn ongelijk niet kan toegeven in te moeten gaan op eveneens iets wat niet gebeurd is.
Je staat hier te stuiteren om iets dat niet gebeurd is en komt vervolgens met wazige verwijzing naar "het totaalplaatje" waardoor dat alsnog gerechtvaardigd zou zijn. Een volwassen persoon had gezegd: ja je hebt gelijk die jodenlijst is er niet, maar hij heeft hier ook X gezegd en dat is wel dubieus.
Zowel rechtse als linkse mensen worden aan de lopende band bekritiseerd, omdat ze altijd wel ergens hypocriet zijn. Als genocide slecht is waarom dan enkel een lijst Israëlische samenwerkingen opvragen? China runt al een jaar of 15 concentratiekampen waar moslims in het beste geval gesteriliseerd en heropgevoed worden en vaak helemaal verdwijnen in de orgaanhandel. Daar waren geen bezettingen voor en zelfs nu vragen ze er niet naar. En met onze culturele lens zien we dan al snel een verschil tussen beide situaties: Juden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:22 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Allemaal gajes dat de verlichte westerse normen en waarden het liefst inruilt voor restrictieve dogmatische regels.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:21 schreef Aether het volgende:
De raadsleden Nilab Ahmadi en Jazie Veldhuyzen van Lijst Ahmadi-Veldhuyzen zijn vandaag ook aanwezig bij het protest.
[ afbeelding ]
Dank je. Enerzijds snap ik het wel, aan de andere kant hoor je de zwijgende meerderheid natuurlijk niet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:28 schreef oblo het volgende:
[..]
Goede post, deels eens. Maar je begrijpt toch ook wel dat de meeste Nederlanders wel erg moe worden van de extreem selectieve verontwaardiging van veelal Moslims?
De niet-bestaande lijst, die ik nergens heb verdedigd, ging dan ook niet om hypothetische Joden maar om Israëlische wetenschappers.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:31 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Jij blijft maar op dat lijstje hameren. Ik hamer op al zijn posts in deze draad. Die posts geven een heel duidelijk beeld over moedwillig de andere kant opkijken, verdraaien en ronduit liegen. Hij bleef ook maar de al dan niet bestaande lijst verdedigen, onderwijl ontkennend dat het om Joden ging. Daar hamer ik op.
Mijn meningen zijn redelijk transparant. Het probleem is eerder de mensen die van alles aan meningen menen te kunnen en moeten projecteren, die niet de mijne zijn.quote:Maar goed, als ik hiermee het zand uit je string kan halen; de ophef over de lijst was overdreven, maar Vomy houdt er zeer onfrisse meningen op na en ontbeert de moed om zijn ware gevoelens uit te spreken.
Voor de goede verstaander ben je uitermate transparant, ja.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
De niet-bestaande lijst, die ik nergens heb verdedigd, ging dan ook niet om hypothetische Joden maar om Israëlische wetenschappers.
[..]
Mijn meningen zijn redelijk transparant. Het probleem is eerder de mensen die van alles aan meningen menen te kunnen en moeten projecteren, die niet de mijne zijn.
Ik denk dat de zwijgende meerderheid vooral moe is van al die aandacht naar Israel/Gaza/Palestijnen en de taferelen die daaruit voortkomen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank je. Enerzijds snap ik het wel, aan de andere kant hoor je de zwijgende meerderheid natuurlijk niet.²
Is het al tijd voor burgemeesterverkiezingen?quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:17 schreef MoreDakka het volgende:
De selectieve verontwaardiging heeft alle schijn van institutioneel antisemitisme.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:57 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Gekozen burgemeester...quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Is het al tijd voor burgemeesterverkiezingen?
Boeren vochten tenminste voor hun eigen land. Dan heb wel iets meer slagkracht en ook begrip, me dunkt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Goed om te zien hoe nu zelfs de boerenbeweging tegen blokkades en wetsovertredingen tijdens demonstraties zijn.
Boeren gingen erin met leugens en geweld voor hun eigenbelang. Deze studenten staan er voor een ander.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:59 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Boeren vochten tenminste voor hun eigen land. Dan heb wel iets meer slagkracht en ook begrip, me dunkt.
Ah daar is ie, de boerwin, lekker goedkoop weer.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Goed om te zien hoe nu zelfs de boerenbeweging tegen blokkades en wetsovertredingen tijdens demonstraties zijn.
Wat had jij als onderschrift gegeven bij dat filmpje?quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:00 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ah daar is ie, de boerwin, lekker goedkoop weer.
Hoezo? Ze zeggen verstandige dingen Geert en Caroline.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:00 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ah daar is ie, de boerwin, lekker goedkoop weer.
Ja, het zijn wellicht dezelfde wereldredders als die van XR.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Boeren gingen erin met leugens en geweld voor hun eigenbelang. Deze studenten staan er voor een ander.
Ik dacht dat je met het woord 'zelfs' bedoelde dat BBB normaal altijd voor blokkades en wetsovertredingen is, terwijl men daar juist best kritisch op was en ook veel boeren veroordeeld zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat had jij als onderschrift gegeven bij dat filmpje?
Ik zie bij deze gasten anders ook een hoop geweld en leugens... ook zie ik overeenkomsten in de aansturing. Opeens waren er wereldwijd protesten, georganiseerd op dezelfde wijze. Nu zie je exact hetzelfde gebeuren, alleen worden ipv extreemrechtse en boerenclubs, nu de extreemlinkse clubs en studenten gebruikt om hetzelfde doel te bereiken; ontregelen vd maatschappij.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Boeren gingen erin met leugens en geweld voor hun eigenbelang. Deze studenten staan er voor een ander.
Joh het is allang duidelijk dat dit geen klassieke demonstratie was maar een georganiseerde poging om herrie te schoppen en een bestuur te wippen om een eigen agenda na te jagen.quote:
Was al bekend. Diep triest dat de bevolking zelf moet ingrijpen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
Elsevier bericht: Joodse jongeren lokten geweld uit om politie en bestuurders een reden te geven het terrein te ontruimen
https://www.ewmagazine.nl(...)meer-veilig-1413474/
---
De Joodse tegendemonstranten hadden Israëlische vlaggen bij zich en fakkels, zoals die ook vaak in voetbalstadions worden ontstoken. ‘We wilden niet vechten. Maar wel wilden we bewust onrust veroorzaken. Dat zou de politie, de gemeente en de universiteit misschien overhalen om iets te doen tegen deze wandemonstratie.’
Zo te zien zitten er zo goed als geen Nederlanders bij.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:20 schreef Aether het volgende:
Iedereen draagt z'n steentje bij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gemiste kans van de journalist om niet een link te leggen met wat de boeren hebben gefliktquote:Op woensdag 8 mei 2024 13:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Best tragisch om te zien hoe een groepje mensen het land afbreekt in de meest letterlijke zin.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:20 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er loopt het een en ander aan ongewassenen rond; oranje geverfd haar, veiligheidsspelden en ander hang en sluitwerk in 't gezicht, et cetera. Enfin, je kent het slag.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:22 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Zo te zien zitten er zo goed als geen Nederlanders bij.
Dit heeft met demonstreren helemaal niets meer te maken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:20 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen bericht dat de kade is ingestort.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:26 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Best tragisch om te zien hoe een groepje mensen het land afbreekt in de meest letterlijke zin.
Dit zijn dan voor het overgrote deel buitenlandse studenten met een neusringetje. Dus die hebben ene reet te maken met wat "Nederland" wilt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:26 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Best tragisch om te zien hoe een groepje mensen het land afbreekt in de meest letterlijke zin.
Het land nog wel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:26 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |